abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 juli 2026 @ 14:17:02 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221232478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 01:21 schreef matthijst het volgende:
China is ook dope tegenwoordig. Verbaasde me echt afgelopen maart (Beijing, Nanjing, Shanghai). Super makkelijk alles zelf regelen (alles met Alipay/Wechat geen cash nodig). Goedkope taxi's/DiDi. Wil graag terug maar mn vrouw wil eerst naar Japan, en iedereen weet hoe dat werkt :+
Het lijkt me echt zo gaaf O+ Trekt me al jaren. Maar dat heb ik dus met heel veel landen, was ik maar meer zoals jouw vrouw _O-
5 - 28 februari Thailand O+
  zondag 5 juli 2026 @ 15:54:00 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221243935
Bijzondere docu op Prime, over salarymen:

Aparte maatschappij.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 11:31:14 #203
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_221329554
Hebben jullie bij je reis vantevoren alles strak vastgelegd; elke nacht vantevoren geboekt. Of juist de vrijheid genomen om dat later te doen. En werkt dat in japan een beetje; AirBNB en Booking?
meestal reizen wij best 'vrij' zeg maar; dus de eerste nachten in een stad vastgelegd en daarna gaan we de vrijheid tegemoet en zien we waar we terecht komen.

Maar ik weet dus niet of dat aan te raden is in Japan.

Hoor graag jullie ervaringen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 11:45:55 #204
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_221329867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 11:31 schreef J-net het volgende:
Hebben jullie bij je reis vantevoren alles strak vastgelegd; elke nacht vantevoren geboekt. Of juist de vrijheid genomen om dat later te doen. En werkt dat in japan een beetje; AirBNB en Booking?
meestal reizen wij best 'vrij' zeg maar; dus de eerste nachten in een stad vastgelegd en daarna gaan we de vrijheid tegemoet en zien we waar we terecht komen.

In tegenstelling tot vele eerdere reizen heb ik nu alle hotels, binnenlandse vluchten en sommige treinen van tevoren vastgelegd. Juist omdat wij begonnen in het kersenbloesemseizoen, populaire festivals gingen bezoeken in Takayama en Hida Furukawa en doorreisden tot en met de gouden week wanneer de Japanners zelf ook op reis gaan in eigen land.

Ik denk dat op de bonnefooi gaan best kan, maar dat dat afhankelijk is van het seizoen en de bestemmingen. Zeker in Takayama zat alles vol vanwege het festival en ik was blij dat ik de treintickets geboekt had zodra deze beschikbaar waren, want in de trein naar Takayama vanuit Osaka en via Kyoto moesten veel mensen zonder gereserveerde plekken staan. En dan is een treinreis van 4 uur best lang.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 12:04:01 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221330030
Boek altijd alles vooraf. Sommige hotels verkopen uit en wil wel graag zitten in wat ik leuk vind.
Airbnb hoor ik over dat soms de bewoner er gewoon ook is. Dus nooit gedaan in Japan.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:13:51 #206
441440 aquawoman
Bitch please
pi_221331364
quote:

Dit is precies wat wij gedaan hebben - wij hadden alleen de tickets en de eerste 3 nachten Tokyo geboekt. Er was veel keuze en ook de treinreizen waren makkelijk ter plekke te regelen.

Dat kan ook aan het seizoen hebben gelegen - wij waren er van eind december tot halverwege januari. De temperatuur was toen rond de 15 graden, was best relaxed.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 22:05:56 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221336690
Ook even hier de vraag: iemand wel eens op Tsushima eiland geweest? Zou eventueel een optie zijn vanuit Zuid Korea in plaats van Jeju. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die er geweest zijn, ik kan er online niet zoveel over vinden nog.
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221350170
quote:

Ja en nee, afhankelijk wat je wil doen natuurlijk! Ik had een leuk trip voor ogen gehad om volop dorpsfeesten te fotograferen, maar ik was niet wetende dat hotels overal vroeg waren volgeboekt. Gelukkig heb ik hele lieve goede vrienden in Japan dat me geholpen had met boekingen, anders had ik wel een probleem gehad met boekingen (anders hele dure hotels moeten boeken). Check dus altijd vooraf :) .

Maar het kan natuurlijk ook op de bonnefooi, bijv lijkt mij ook eens leuk om alleen de JR railpass voor 2 weken te gaan reizen met de Shinkansen en dan overal ergens tussendoor uitstappen.. (er was een tv serie in Japan dat iemand dat ook deed, fantastische tv serie was dat, zal dat even opzoeken)

[ Bericht 0% gewijzigd door Watashiwa op 16-07-2026 01:29:39 ]
pi_221350174
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:54 schreef matthijst het volgende:
Bijzondere docu op Prime, over salarymen:

Aparte maatschappij.
Gezien idd, goeie.. :)

Ook zijn er series met Paulien Cornelisse met Tokidoki te zien op NPO

[ Bericht 6% gewijzigd door Watashiwa op 16-07-2026 01:46:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: