Supertof!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 05:38 schreef matthijst het volgende:
Als je Japan leuk vindt is China ook wel een goeie trip. Kreeg de tip van vrienden die ook een keer of 10 in Japan zijn geweest. Had er vooraf weinig verwachtingen van maar ben 100% overtuigd.
Beijing. Nanjing, Shanghai komt nog.
Vergelijkbare vibe. Alleen ze zijn wat luidruchtiger. Alles wel een stuk goedkoper (hotels, eten, OV) maar minstens net zo modern.
Dus mocht je inmiddels t meeste in Japan gezien hebben
Bedankt!quote:Op donderdag 2 april 2026 11:55 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt als een mooie reis! En slim dat je busvervoer van en naar het Tsumago-Magome trail hebt geboekt. Wij hebben daar echt 2 uur op een bus naar een boemeltreintje moeten wachten in een uitgestorven dorpje. (Was wel 12 jaar geleden, dus wellicht is dat nu anders).
Ik vond het een mooie route, maar het gedoe van er komen en er weer weg komen niet waard. Zou er niet zo snel ooit nog eens naar toe gaan, vooral omdat de route ook weer niet zo bijzonder was. Volgens mij een tweetal kleine watervallen waar we langs kwamen. Het is vooral de geschiedenis die het een bijzondere route maken. De ryokan die we in Magome hadden was wel heel leuk om eens mee te maken. Ik weet niet of je een keer een ryokan geboekt hebt, maar ik kan je dat van harte aanraden ergens tijdens je vakantie. Is een mooie ervaring! En ook om het dorpje Magome door te kunnen lopen als er verder niemand meer loopt omdat de dagjesmensen weg zijn.quote:Op donderdag 2 april 2026 13:11 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bedankt!
De bus vanuit Takayama zet ons rond 11.00 uur af in Tsumago en rond 15.30 uur moeten we bij een bushalte in Magome staan. Dat is volgens mij ruim voldoende tijd voor de trail en wat we onderweg tegenkomen. Hoe is de trail jou bevallen?
Voor deze reis naar Japan hebben we geen ryokan geboekt. Had mij wel tof geleken om een nachtje uit te proberen, maar mijn vrouw wil minimaal 4 nachten op één plek zitten en dan werden de ryokans opeens wel erg duur en ik weet niet of slapen op en opstaan van een futon mij heel goed zou bevallen. Wellicht bij een volgende reis naar Japan dat ik wel zoiets regel. Ze wil ook niet naar een onsen, want gescheiden van elkaar, volledig naakt met veel littekens van operaties is niet haar idee van ontspanning. Had wel twee onsen gevonden met badkleding en mix van man en vrouw, maar die liggen niet op onze route.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond het een mooie route, maar het gedoe van er komen en er weer weg komen niet waard. Zou er niet zo snel ooit nog eens naar toe gaan, vooral omdat de route ook weer niet zo bijzonder was. Volgens mij een tweetal kleine watervallen waar we langs kwamen. Het is vooral de geschiedenis die het een bijzondere route maken. De ryokan die we in Magome hadden was wel heel leuk om eens mee te maken. Ik weet niet of je een keer een ryokan geboekt hebt, maar ik kan je dat van harte aanraden ergens tijdens je vakantie. Is een mooie ervaring! En ook om het dorpje Magome door te kunnen lopen als er verder niemand meer loopt omdat de dagjesmensen weg zijn.
Ik vond een futon nog verrassend comfortabel slapen, dus laat je daar iig niet door weerhouden. En er bestaan ook ryokans met onsen, alleen moet je dan even goed kijken of het gedeeld is.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Voor deze reis naar Japan hebben we geen ryokan geboekt. Had mij wel tof geleken om een nachtje uit te proberen, maar mijn vrouw wil minimaal 4 nachten op één plek zitten en dan werden de ryokans opeens wel erg duur en ik weet niet of slapen op en opstaan van een futon mij heel goed zou bevallen. Wellicht bij een volgende reis naar Japan dat ik wel zoiets regel. Ze wil ook niet naar een onsen, want gescheiden van elkaar, volledig naakt met veel littekens van operaties is niet haar idee van ontspanning. Had wel twee onsen gevonden met badkleding en mix van man en vrouw, maar die liggen niet op onze route.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |