abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 10:37:57 #101
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116733417
Hopla Dag 4 een wat uitgebreider foto verslag :) ... de volgende dagen hebben we de foto's nog niet van uitgesorteerd dus die komen ... als ik of collega nog eens tijd hebben om te sorteren ... het is op sommige dagen wat moeilijker om er de top momenten uit te halen omdat alles zo leuk en goed was! Wij waren maar 7 dagen in Japan en 3 dagen conferentie ... toch GIGANTISCH veel gedaan, gezien en super leuke foto's ... dus ... het moet gewoon goed zijn :)

We hadden niet echt gedetailleerde kaarten buiten de metro en mijn gps had dus geen Japanse kaarten ... zoals ik eerst wel dacht :) dus ... met foto toestel foto's gemaakt van de kaartjes ...

JDM cars overal uiteraard ;) Subaru Legacy B

Game halls zie je ook erg veel

Toyota Amlux showroom in Tokyo

Simulators en zo ...

In Japan is hybride techniek meer geconcentreerd op performance dan op zuinigheid

Ikke in GT86 special edition ... habba habba

Ik en mijn natte droom Toyota Century V12

Leuke klok ... In Japan kan je prachtige dingen zien ... als je op details let wordt het nog intressanter!

Kong Fu Police ;)

Restaurant in Tokyo met een uitzicht

Heerlijk eten! Prijs viel ook nog behoorlijk mee

Druk maar toch gezellig

GSM winkel ;) veeeeeeeeel kleurtjes

Inkopen doen ... Japanse modelbouwkits

Hard Rock Cafe + shop Tokyo ... uniek t-shirt gaan scoren voor het thuis gebleven liefje ... en uiteraard voor mijn zoontje!

geen idee waar we presies waren maar wat een ontdekking ... hier enkel lokale mensen was een straat langs een spoorlijn totaal niet touristisch. De meeste eethuisjes hadden 2 of 3 gerechten maar die waren dan ook tiptop. Doordat Japanners kleinere porties eten dan ons hebben we hier flink kunnen eten en proeven. Zeer lage prijzen, geen idee wat we allemaal gegeten hebben maar alles was lekker!

adult toys promoot je gewoon tussen de andere promoties

Metro in de avond ... altijd druk ... altijd veilig! Ga dus gerust laat weg ;)

1 van onze vele avondwandelingen

bouwwerken ... proper, strak en vooral ... GROOTS

de avondwandelingen heb ik eigenlijk nog het meest van genoten

levert altijd mooie sfeer plaatjes op ... en sfeer was er!

cocktails kosten even veel als frisdrank ongeveer ... dus keuze was snel gemaakt :) de cocktails zijn wel veeeeeeel minder sterk dan bij ons.

JDM as f*ck

hier links bovenaan gaan eten ... sjieker en duurder restaurant in Tokyo

Beginnen doe je met ... sake op traditionele wijze!

iedere Yen dubbel en dik waard mijn god dit was OVERHEERLIJK!

Desert ... was gewoon een kunstwerkje!

:) iedere keer als ik van het toilet kwam ... Karate Style :) iedere keer lachen ... te veel sake sake sake sake en ... Kirin bier :)

[ Bericht 0% gewijzigd door HaerdenC op 13-09-2012 10:46:05 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116733862
Leuke foto's, bedankt voor het delen. Daar kan ik echt van genieten, nog een week en dan ga ik ook :)
  donderdag 13 september 2012 @ 11:09:33 #103
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116734269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:54 schreef TipJ het volgende:
Leuke foto's, bedankt voor het delen. Daar kan ik echt van genieten, nog een week en dan ga ik ook :)
Geniet er van ;) hebben wij ook gedaan. Ik heb een heel zwaar jaar achter de rug en het is voor mij dus een topper dat ik ook verschrikkelijk leuke dingen heb gedaan (slecht -> vrouw vertrokken | goed -> met auto naar Noordkaap geweest en dus Japan bezocht). Ondertussen is alles wat gestabiliseerd.
pi_116738099
quote:
geen idee waar we presies waren maar wat een ontdekking ... hier enkel lokale mensen was een straat langs een spoorlijn totaal niet touristisch. De meeste eethuisjes hadden 2 of 3 gerechten maar die waren dan ook tiptop. Doordat Japanners kleinere porties eten dan ons hebben we hier flink kunnen eten en proeven. Zeer lage prijzen, geen idee wat we allemaal gegeten hebben maar alles was lekker!
t ziet eruit als ueno, daar heb ik ook vele malen herlijk gegeten. :)
pi_116743940
Zo, net tickets voor het Ghibli museum besteld. Dat was vorig jaar echt heel leuk. Ben toen vrij overhaast weggegaan zonder het winkeltje leeg te kopen :-D Ga een Ghiblihoekje in m'n winkel maken als ik terug ben. Daarom ook in de Ghibli winkel in Tokyo Station ook de lucky bags allemaal opkopen :+
pi_116767247
Ik ben van plan om in juli volgend jaar een maand te gaan rondtrekken in dit prachtige land.
Tips wat betreft plekken die ik niet moet missen, accomodaties, vervoer?
pi_116768395
Die "uitzichtrestaurants" vallen qua prijs inderdaad best mee. Wij hebben een keer gegeten op de 60e verdieping ofzo. Was zo'n typische Japanse food court met allerlei verschillende tentjes in verschillende prijsklasse's. Precies op tijd gaan zitten om het langzaam donker te zien worden en 1 voor 1 de lichtjes aan O+

Kwaliteit van de foto's niet echt goed want camera was net leeg :(
pi_116768434
Het sushi restaurant op Odaiba heeft inderdaad ook zo'n leuk uitzicht op de Rainbow Bridge O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:29:52 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_116768548
Gave foto's HaerdenC! Toen ik in Tokyo woonde was dat ergens in een super residentieel gebied (buurt van Jiyugaoka). En inderdaad, het leukste was om gewoon rond te lopen door zo'n wijk, heel stil en schoon allemaal, zo nu en dan een shinto shrine, een hoek om te gaan of onder het spoor door en BAM! overal eettentjes en drukte. Omdat Tokyo zo gigantisch is heb je allemaal kleine mini-kernen die verder ook niet op de kaart staan of bekend zijn. Fantastisch O+.

Wel mooi dat jullie allemaal voordelige restaurants gevonden hadden :P. Toen wij op de 40(?)ste verdieping van de Ebisu Garden Place ongeveer hetzelfde als jullie deden, waren we bij het Shabu Shabu restaurant wel bijna honderd euro per persoon kwijt. Gelukkig waren we loaded door de Japanse overheid, maar toch. Wel met persoonlijke slavin in kimono die je shabu shabu bakje leeg kwam vissen, dat was wel hendig sjiek.

edit: sorry ik haal HaerdenC en KnutdeIJsbeer door de war :@.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116768962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die "uitzichtrestaurants" vallen qua prijs inderdaad best mee. Wij hebben een keer gegeten op de 60e verdieping ofzo. Was zo'n typische Japanse food court met allerlei verschillende tentjes in verschillende prijsklasse's. Precies op tijd gaan zitten om het langzaam donker te zien worden en 1 voor 1 de lichtjes aan O+
Joe's Shangai in Ikebukuro, boven in de Sunshine Tower is ook wel een aanrader. Voor de lunch erg betaalbaar. :)
http://www.bento.com/rev/3359.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:09:38 #111
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116774215
ik denk dat wij ook wel rond de 100 euro per man hebben betaald bij het beste maar
- sake
- voorgerecht
- hoofdgerecht
- paar alcoholische dranken
- wijn
- dessert
- koffie
- whiskey

:) dus nja :) 1 keer gedaan op de trip andere keren eten op hoogte was tussen de 30 en 50 euro ... niet super goedkoop maar voor grootstad, goed eten, uitzicht prijs gerechtvaardigd. Door af te wisselen met echt lokaal eten (dikwijls voor onder de 5 euro per maaltijd) hebben we gemiddeld niet meer uitgegeven dan als we iedere dag een fastfoodketen hadden gedaan ... dus -> eten is ok in Japan zelfs rond Tokyo ... als je de buitenlandse resto's en touristische resto's achterwegen laat ;) maar is dat niet overal en altijd zo? Hier in Brussel gelijkaardig hoor.
pi_116922533
Vrijdag ga ik voor twee weken naar Tokyo. Wil even zeggen dat ik veel aan het topic heb, weer de nodige tips opgedaan :) Bedankt!
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:20:16 #113
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116922912
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 07:35 schreef Mystikvm het volgende:
Vrijdag ga ik voor twee weken naar Tokyo. Wil even zeggen dat ik veel aan het topic heb, weer de nodige tips opgedaan :) Bedankt!
Geniet er van ;) en laat ook iets weten hoe het geweest is en zo :)
pi_116926945
TVP.

Erg leuk om zoveel reisverslagen van enthousiaste Japangangers te lezen! Volgend jaar zou ik er ook graag heen willen. Vorig jaar heb ik een half jaar in ZO Azie gezeten (wonen en reizen), maar in oost Azie ben ik nog niet geweest. Lastig in te schatten vind ik het budget dat ik voor Japan uit moet trekken. In hoeverre kan je jezelf redden met een euro of 60 per dag, uitgaande van een goedkoop hostel en eenvoudig eten? Grootste attractie zal toch Japan zelf zijn. Overigens kan ik ook links en recht wel bij vrienden/kennissen terecht. Uiteraard passen bij dit (studenten)budget geen spectaculaire dingen, maar ik vraag me af of dit een redelijke schatting is voor een basic trip.
TRV
pi_116927709
Lijkt me wel erg krap. 30 euro voor een slaapplek en 10tje per dag om metro/trein in Tokyo te gebruiken. Hou je 20 euro over voor al het andere. Als je eet en drinkt van de seveneleven gaat dat vast wel lukken, maar dan kan je nergens in, nooit eens een biertje drinken, sushi eten.. Dan mis je toch wel veel van de Japan ervaring.
pi_116928872
Ik heb vorige zomer geprobeerd om het goedkoop te houden. Uiteindelijk zo'n 75 euro per dag uitgegeven en dan had ik nog niet eens een Rail Pass gekocht (totale treinkosten ipv. daarvan zo'n 200 euro, grotendeels stoptrein).

Edit: als je couchsurfing o.i.d. gaat doen dan kan het veel goedkoper natuurlijk.

Edit2: Ik tel dus alles behalve het vliegticket mee hè.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 13:39:14 ]
pi_116930343
60 per dag is krap ja maar het kan wel hoor.
zorg inderdaad wel dat je zo'n railpass hebt, van tevoren kopen buiten japan.
slapen kan tussen 20 en 30, als je hostels doet.
supermarkten dalen in prijs voor vers voedsel na 8 uur sávonds. (sushi en sashimi voor vrijwel niets)
en er zijn goedkope resaurantjes overal, ramen udon curry etc.

trouwens, 3 op reis is al 2 keer in japan geweest, en nog een paar keer de komende weken. zondag 5 voor 7.
pi_116930501
Tellen jullie de railpas niet mee in het budget dan? Want die is natuurlijk al veel te duur voor 60 per dag. Dan ben je namelijk ieder dag al 40 euro kwijt aan alleen je treintickets..
pi_116930783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tellen jullie de railpas niet mee in het budget dan? Want die is natuurlijk al veel te duur voor 60 per dag. Dan ben je namelijk ieder dag al 40 euro kwijt aan alleen je treintickets..
nee, meestal niet. Maar ik koop het dan ook niet omdat ik het er niet uithaal. Voordeel van niet alles in 1 keer willen doen. Alleen die vliegreis is bijna ltijd feest. Toch maar weer eens Air Italia bekijken of ze nog zo'n 'foutje' hebben van 400 euro. Dat was wel erg cheap O+
pi_116930889
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

nee, meestal niet. Maar ik koop het dan ook niet omdat ik het er niet uithaal. Voordeel van niet alles in 1 keer willen doen. Alleen die vliegreis is bijna ltijd feest. Toch maar weer eens Air Italia bekijken of ze nog zo'n 'foutje' hebben van 400 euro. Dat was wel erg cheap O+
Het zijn nu ook wereldweken bij KLM. 750¤. Nog altijd flink wat meer dan wat wij betaald hebben, maar directe vlucht en KLM ipv Aeroflot natuurlijk wel iets om over na te denken.
pi_116931209
Ik vind 750 niet echt een aanbieding, eigenlijk :@ Een beetje zoeken levert je meestal hetzelfde bedrag op. Een overstap zit ik dan nog het allerminst mee :+
pi_116931340
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:28 schreef Pheno het volgende:
Ik vind 750 niet echt een aanbieding, eigenlijk :@ Een beetje zoeken levert je meestal hetzelfde bedrag op. Een overstap zit ik dan nog het allerminst mee :+
Is ook zo, maar is dat KLM pas nog tickets aanbood voor meer dan 1100 E...

De echt goedkope dingen zijn we nog niet tegen gekomen :)
pi_116931558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik reken op een besteding van 100 euro per dag, gemiddeld. Hotel is al betaald en dus daar niet in meegenomen. Wij blijven in Tokyo, heb dus geen Railpass nodig, koop wel Suica of Pasmo of een ander equivalent waarmee ik overal in kan stappen binnen de stad.

Ik vlieg overigens met BA over Londen voor ¤660. KLM was mij veel te duur, dan maar een stukje omvliegen. Overstap is 90 minuten, hopelijk is dat voldoende op Heathrow :{
pi_116931725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik reken op een besteding van 100 euro per dag, gemiddeld. Hotel is al betaald en dus daar niet in meegenomen. Wij blijven in Tokyo, heb dus geen Railpass nodig, koop wel Suica of Pasmo of een ander equivalent waarmee ik overal in kan stappen binnen de stad.

Ik vlieg overigens met BA over Londen voor ¤660. KLM was mij veel te duur, dan maar een stukje omvliegen. Overstap is 90 minuten, hopelijk is dat voldoende op Heathrow :{
Dit is wel een fijne kaart dan: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/ Retourtje Narita - Tokyo en Suica kaart met een tegoed erop.
pi_116931762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Cool Mystikvm, ik vertrek donderdag en vlieg via Parijs met Japan Airlines. Hotel in Shibuya is ook al betaald, heb nog geen planning.....zo'n pass is inderdaad een goede tip.
pi_116931921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is wel een fijne kaart dan: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/ Retourtje Narita - Tokyo en Suica kaart met een tegoed erop.
Ik vlieg op Haneda ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:40 schreef TipJ het volgende:

[..]

Cool Mystikvm, ik vertrek donderdag en vlieg via Parijs met Japan Airlines. Hotel in Shibuya is ook al betaald, heb nog geen planning.....zo'n pass is inderdaad een goede tip.
Ik heb ook geen planning. We weten wat waar te vinden is en zien dan ter plekke wel. Ik zie altijd wel waar het schip strandt op stedentrips. Laatst nog planningloos naar Milaan geweest (we hadden geen flauw idee wat er te doen was), dat werd een hele prettige vakantie.
pi_116932589
Precies, zo pak ik het ook aan. Weet de meeste dingen wel te vinden, de eerste dag ben ik al kwijt door de Tokyo Game Show, daarna zoek ik het wel uit.
pi_116936530
Dank voor de snelle reacties wat betreft het budget. Dan waarschijnlijk wat langer naar Zuid-Korea en korter in Japan, want dat scheelt aanzienlijk. Ik zal er vast nog eens komen om er tzt wat vakantiedagen door te brengen, als ik wat ruimer bij kas zit. :)
TRV
pi_116947973
Over 2 weken is het zover :)

Klein vraagje, we landen in Tokyo en zullen daar 5 à 6 dagen verblijven en vervolgens gedurende 1,5 week naar het zuiden reizen waar we eindigen in Osaka. Nu zag ik op http://www.japan-rail-pass.nl/ dat het handig was om een trein pas te kopen voor 14 dagen en dat dat een stuk goedkoper was ( gaven een voorbeeld van een retour reis)

Wat ik me nu dus afvroeg, zo'n pas kost 437 euro. Maar omdat we enkel eenrichting reizen vroeg ik me dus af of dit niet te duur is en dat we beter af zijn om zo kaartjes te kopen?
pi_116949543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:38 schreef wht het volgende:
Over 2 weken is het zover :)

Klein vraagje, we landen in Tokyo en zullen daar 5 à 6 dagen verblijven en vervolgens gedurende 1,5 week naar het zuiden reizen waar we eindigen in Osaka. Nu zag ik op http://www.japan-rail-pass.nl/ dat het handig was om een trein pas te kopen voor 14 dagen en dat dat een stuk goedkoper was ( gaven een voorbeeld van een retour reis)

Wat ik me nu dus afvroeg, zo'n pas kost 437 euro. Maar omdat we enkel eenrichting reizen vroeg ik me dus af of dit niet te duur is en dat we beter af zijn om zo kaartjes te kopen?
Op hyperdia kun je uitzoeken hoe duur de kaartjes zijn voor de trajecten die je op het oog hebt. Je moet wel flink reizen naast Tokyo-Osaka om zo'n 14 dagen kaart terug te verdienen inderdaad, ik denk niet dat je dat gaat redden.

Eigenlijk zijn die railpassen een beetje te duur geworden.
  woensdag 19 september 2012 @ 07:50:26 #131
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116968223
Voila zoals beloofd in PTA een topic gemaakt met een 180 foto's van Japanse wagens, autodealers, spots, garages, etc ..

http://forum.fok.nl/topic/1872073
pi_117005378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op hyperdia kun je uitzoeken hoe duur de kaartjes zijn voor de trajecten die je op het oog hebt. Je moet wel flink reizen naast Tokyo-Osaka om zo'n 14 dagen kaart terug te verdienen inderdaad, ik denk niet dat je dat gaat redden.

Thx! We halen de pass er idd niet uit dus gaan we voor losse kaartjes.
pi_117020239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Toen ik vorig jaar naar Japan ging wist ik ook zo niet of ik ze moest kopen.. ik ging uiteindelijk enkel op en neer naar Kyoto. Verder had ik de indruk dat ik ze niet over een latere tijd kon bestellen dus zag er geen heil in om paar 100en euros neer te leggen. Uiteindelijk heb ik ~180 euro betaald voor op en neer Kyoto met bullettrain.

Wat betreft aantal euros per dag.. dat viel behoorlijk mee (toen was Euro-Yen gunstig; 82 euro=10k yen), maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaak bij een izakaya met 6 man at. Dan eet je je buik vol voor enkele euros. Ik heb in totaal iets van 3k-3.5k euro betaald voor 45 dagen (incl. flight~800, hotel~600, school~600e). Ik had juist verwacht 6k+ uit te moeten gaan geven.
pi_117227068
Wil al erg lang naar Japan toe, en ik zie net dat het maar 322 euro per persoon retour kost via British Airways! Ik dacht altijd meer dan 800 :)
pi_117227114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:23 schreef BlackRhino het volgende:
Wil al erg lang naar Japan toe, en ik zie net dat het maar 322 euro per persoon retour kost via British Airways! Ik dacht altijd meer dan 800 :)
Whut? Linkje? :P
pi_117227146
http://www.britishairways.com ? :P En dan half november.
pi_117227181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef BlackRhino het volgende:
http://www.britishairways.com ? :P En dan half november.
Ja, de reisdatum maakt nogal een verschil :P Maar half november dus, dan kan ik niet :(
pi_117227279
Tja..
pi_117227295
Wel een mooie aanbieding
pi_117227522
Jij weleens in Japan geweest dan?
pi_117227601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:23 schreef BlackRhino het volgende:
Dat is de onewayprijs (¤324 voor AMS-Tokyo). Retour is ¤647 in november.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_117227633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef BlackRhino het volgende:
Jij weleens in Japan geweest dan?
Ja, juli dit jaar. Juli volgend jaar weer :P
pi_117227741
Ah ja inderdaad, is one way.. sorry :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:55 #144
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117227841
ik hoop ook volgend jaar terug te kunnen naar Linux Con Japan .... en ik overweeg het om mijn 6 jarig zoontje mee te nemen ;)
pi_117227856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:47 schreef HaerdenC het volgende:
ik hoop ook volgend jaar terug te kunnen naar Linux Con Japan .... en ik overweeg het om mijn 6 jarig zoontje mee te nemen ;)
Is wel een kindvriendelijke vakantiebestemming imo :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:55:29 #146
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117228081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is wel een kindvriendelijke vakantiebestemming imo :)
Geen idee of dat zo is ... ik ben daar geweest maar heb daar niet zo heel hard op gelet ... nu ik heb een zeer makkelijke nieuwsgierige zoon ... dus op zich :)
pi_117228141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:55 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Geen idee of dat zo is ... ik ben daar geweest maar heb daar niet zo heel hard op gelet ... nu ik heb een zeer makkelijke nieuwsgierige zoon ... dus op zich :)
Het is er schoon en veilig, dat is al een behoorlijk pluspunt met kinderen imo. Maar bovenal ook genoeg met ze te doen, lijkt me. Ik had me als jochie wel een dagje kunnen vermaken in die winkelcentra in odaiba bijvoorbeeld :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:53:34 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_117229608
Als ik al die speelhallen zo zie, en alle andere "kinder"-dingen dan weet ik wel zeker dat ik me als kind heel goed zou vermaken in Japan. Alleen moet die ook een beetje makkelijk zijn qua eten
pi_117270976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Handig :)
Staan ook nog wel andere dagkaarten bij, ff rekenen of/wanneer dat voordelig is.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:41:52 #150
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117271174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:53 schreef Blik het volgende:
Als ik al die speelhallen zo zie, en alle andere "kinder"-dingen dan weet ik wel zeker dat ik me als kind heel goed zou vermaken in Japan. Alleen moet die ook een beetje makkelijk zijn qua eten
wel eten valt wel mee ... rijst/pasta/kip/vis lust hij allemaal ... heb nog tot volgende juni om hem alles te leren eten om te overleven ... macdo lust hij zowieso :) dus als het echt moet
pi_117271251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:41 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

wel eten valt wel mee ... rijst/pasta/kip/vis lust hij allemaal ... heb nog tot volgende juni om hem alles te leren eten om te overleven ... macdo lust hij zowieso :) dus als het echt moet
Ik denk dat de meeste kinderen tempura ook nog wel ok vinden. En inderdaad genoeg westerse keuze's voorhanden, als het na een paar dagen echt lastig wordt.
pi_117274590
Ik twijfel of ik wel of niet zo een rail pass moet kopen... Ik heb globaal gezien deze reizen:

Osaka -Hiroshima (week 1)
Hiroshima - Tsukuba (week 1)
Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Het zou erg fijn zijn als de langere treinreizen snel gaan, dus dan zou ik voor losse kaartjes moeten gaan aangezien de allersnelste treinen niet gedekt zijn? Ook is de railpass niet geldig op de meeste metrolijnen in Tokyo heb ik begrepen.
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 26 september 2012 @ 15:29:47 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117274946
Railpass doet het in Tokyo op de Yamanotelijn en een paar andere. Als je een beetje kijkt hoef je vrijwel geen kaartjes te kopen.

Op de Nozomi is de railpass niet geldig, maar andere treinen zijn volgens mij van hetzelfde type N700, enige is dat ze een paar keer minder stoppen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117275272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik twijfel of ik wel of niet zo een rail pass moet kopen... Ik heb globaal gezien deze reizen:

Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Het zou erg fijn zijn als de langere treinreizen snel gaan, dus dan zou ik voor losse kaartjes moeten gaan aangezien de allersnelste treinen niet gedekt zijn? Ook is de railpass niet geldig op de meeste metrolijnen in Tokyo heb ik begrepen.
Metro inderdaad niet geldig. Wij hebben die echter maar heel sporadisch gebruikt, zonder daarbij op te letten om specifiek wel of niet metro te gebruiken :P Gewoon kaartje erbij, snelste route zoeken (volgens ons :') ) en dan de trein of metro in.

Maar stadsvervoer in Tokyo is niet duur. Niet een reden om wel of geen railpas te nemen imo. Zou puur naar je shinkansen reizen kijken daarvoor.
pi_117275938
Ok, het gaat inderdaad tussen losse kaartjes voor de langere treinreizen of niet. Nu is het qua prijs ongeveer hetzelfde, maar met losse kaartjes heb ik de snelste treinen. De vraag is of de rail pass met iets minder snelle treinen het dan de moeite waard is :P
Klussen deel 1 en 2
  Eindredactie Games woensdag 26 september 2012 @ 15:56:12 #156
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117275955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Maar stadsvervoer in Tokyo is niet duur. Niet een reden om wel of geen railpas te nemen imo. Zou puur naar je shinkansen reizen kijken daarvoor
Tokyo is 1 van de duurste steden qua OV, behalve als je op het vliegveld dagkaartjes koopt :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 26 september 2012 @ 16:01:31 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117276152
Als het kan is het handig om te zorgen dat je de laatste dag een railpass hebt; kan je met de Narita Express terug, scheelt weer 30 euro (vreemd genoeg is een retourtje maximaal 2 weken geldig).

Naast de Yamanote lijn is de Chuo Line ook hendig. Met die twee samen doorkruis je heel Tokyo:
http://www.google.nl/url?(...)M9tuxqkKLm3Q&cad=rja
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117276373
quote:
4s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Tokyo is 1 van de duurste steden qua OV, behalve als je op het vliegveld dagkaartjes koopt :)
Vind ik niet. Wij waren per dag max 1000 yen pp kwijt. Op dagen dat we wijken rond het hotel deden logischerwijs nog wat minder. Bij al die voordeelkaartjes van het vliegveld ben je net zoiets kwijt en dan zit je aan allerlei vervelende regels vast welke lijnen je wel en niet mag gebruiken.

Een 10tje per dag vind ik vergelijken andere grote europese steden ook niet zo gek. In Londen betaal je ook een 10tje en dan mag je nog alleen met de metro bijvoorbeeld.

Ik vond de taxi wel erg duur trouwens. En voelt niet zo veilig omdat er een tv aanstaat :')
pi_117276400
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:

Tsukuba - Tokyo (week 2)
Metro in Tokyo (week 2)

Je moet even rekenen.

http://www.hyperdia.com/en/

Je routes hier in voeren en je ziet ongeveer wat je kwijt bent. Weeg dat af tegen de kosten van een railpas twee weken is een paar honderd euro en je weet of je vrolijk of niet wordt. Ik heb van de vijf reizen twee keer een railpas gehaald, de overige drie was ik goedkoper uit door de lokale boemel te nemen. Osaka -> Kyoto is bv een piseindje en kost vijf euro met de normale trein die tien minuutjes langer duurt dan een shinkansen.
pi_117276533
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je moet even rekenen.

http://www.hyperdia.com/en/

Je routes hier in voeren en je ziet ongeveer wat je kwijt bent. Weeg dat af tegen de kosten van een railpas twee weken is een paar honderd euro en je weet of je vrolijk of niet wordt. Ik heb van de vijf reizen twee keer een railpas gehaald, de overige drie was ik goedkoper uit door de lokale boemel te nemen. Osaka -> Kyoto is bv een piseindje en kost vijf euro met de normale trein die tien minuutjes langer duurt dan een shinkansen.
Op zulke kleine stukjes is een lokale trein ook veel leuker :) Mits het niet zo'n propvol sta ding is tenminste.

Ik dacht eigenlijk ook dat die suica na een bepaald aantal ritjes in Tokyo een soort daglimiet bereikte maar kan dat nu nergens terug vinden :?
  Eindredactie Games woensdag 26 september 2012 @ 16:19:13 #161
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117276794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vind ik niet. Wij waren per dag max 1000 yen pp kwijt.
dan reis je minder dan 4 keer met de metro, of hele kleine afstandjes
quote:
Een 10tje per dag vind ik vergelijken andere grote europese steden ook niet zo gek. In Londen betaal je ook een 10tje en dan mag je nog alleen met de metro bijvoorbeeld.
Ik bedoelde meer in Japan, Kyoto en Osaka hebben bijvoorbeeld weer toeristenpassen voor een habbekrats waar je 2 attracties gratis en op de rest korting :)

En Trja, 10 euro per dag per persoon is natuurlijk goedkoop in vergelijking met London, maar met Beijing waar 1 ritje 25 cent is het weer reteduur :P
[/quote]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_117276986
quote:
4s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:19 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dan reis je minder dan 4 keer met de metro, of hele kleine afstandjes

[..]

Ik bedoelde meer in Japan, Kyoto en Osaka hebben bijvoorbeeld weer toeristenpassen voor een habbekrats waar je 2 attracties gratis en op de rest korting :)

En Trja, 10 euro per dag per persoon is natuurlijk goedkoop in vergelijking met London, maar met Beijing waar 1 ritje 25 cent is het weer reteduur :P
Metro hebben we haast nooit gebruikt. Iedere dag Nakano - Shinjuku en vanaf daar de stad door. Meer dan 4 ritjes iig. Maar goed, dat komt ook omdat volgens mij na een aantal ritjes je suica card niet verder afschreef :P

En inderdaad, het ligt eraan waar je mee vergelijkt :) Maar dan is alles in Japan extreem duur. Ik vond sommige dingen extreem duur en sommige dingen best meevallen. Het rondreizen door tokyo is me iig niet bijgebleven als iets wat heel erg duur was.
pi_117278075
Ok, de metro kosten zullen wel meevallen dus, ik ben ook maar 2 volle dagen in Tokyo. Het is alleen nog kiezen voor 1-week railpass of de snelste treinen voor de eerste week :)

(De kosten daarvan zijn ongeveer hetzelfde... de verschillen zitten in de tijden, gemak, hoe leuk het is, en wat voor vervoer je nog meer gratis kan gebruiken)
Klussen deel 1 en 2
pi_117301395
Ik zit nu in Tokyo en ik betaal 160 yen voor de metro naar bijna overal. Neem ik de Yamanote dan betaal ik 190, ook voor Ueno, waar ik verblijf, naar Shibuya, wat helemaal aan de andere kant is. Nog geen 1000 yen per dag.

Ik heb een Pasmo gekocht omdat ik hier twee weken zit. Scheelt je dat toeristische geneuzel met losse kaartjes. Blijft grappig om de irritatie te zien bij forenzen wanneer er weer zo'n bleke blanke vast zit met zijn kaartje. Vandaar dat ik die pas heb aangeschaft.
  donderdag 27 september 2012 @ 09:51:28 #165
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117303865
wij hebben met Pasmo gewerkt en dat was best voordelig vond ik ... gezien de hoeveelheid van OV die we gebruikt hebben.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:44:02 #166
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_117305087
heb op mijn trip een 3 weken railpass gekocht.
we moesten echt trips maken van
Tokyo-Nagano
Tokyo-Osaka
Tokyo-Hiroshima

en dan is zo een pas wel voordelig ;)
pi_117326098
Wie heeft er ervaring met aeroflot, is het aan te raden? Of toch maar kiezen voor British Airways?
pi_117328157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:17 schreef De_Ilias het volgende:
Wie heeft er ervaring met aeroflot, is het aan te raden? Of toch maar kiezen voor British Airways?
Ik :)

Wat tof is: de prijs. En Moskou ligt aardig op de route, dus je verliest relatief weinig tijd met de overstap.

Wat niet tof is: het eten, de stewardessen, het vliegtuig van Amsterdam naar Moskou, alleen gare Russische sapjes of water om te drinken, je kan wel Russisch bier kopen maar is lauw en 3 euro. En het vliegveld van Moskou is echt kut.

Als het volgend jaar weer zo veel scheelt qua prijs zou ik het nog een keer doen though.

Hier is mn uitgebreide verslag :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
# Maatschappij
Aeroflot

# Vliegtuig
Amsterdam - Moskou geen idee maar oude sani
Moskou - Tokio Airbus A330-300

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Tokio

# Vertraging
Op de heenweg later weg en mochten op Moskou niet gelijk aan de slurf. Van de 1.35 minuten overstap was nog een halfuurtje over.. Terugweg niks aan de hand.

# Vriendelijk personeel
Nee.

# Eten
Van dermate slechte kwaliteit dat we op de terugweg alles hebben geweigerd en eigen eten en drinken mee hadden. Ze hadden ook alleen vage Russische sapjes en water. Bier was lauw en 3 ¤ extra.

# Entertainment
Ams-Moskou niks. Moskou Tokio zo'n computer met veel toffe films en serie's ^O^

# Algehele indruk

Mwa.. Je doet het niet voor je lol maar als het prijsverschil weer zo groot is dan toch maar Aeroflot :')

# Eventueel informatie over de luchthavens

Moskou: Nog nooit zo'n verzameling aso's bij elkaar gezien :') Ongelofelijk wat een koude, ongeïnteresseerde, asociale mensen daar werken.

[ Bericht 48% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 27-09-2012 21:15:04 ]
pi_117333324
pasmo is wel makkelijk, maar kost wel hetzelfde toch?
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:40:59 #170
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117342011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:18 schreef okiokinl het volgende:
pasmo is wel makkelijk, maar kost wel hetzelfde toch?
geen idee voor de kosten maar ik heb voor 80 euro op gedaan schat ik en wij hebben gedurende 6 dagen echt wel VEEL gebruik gemaakt van de kaart hoor we zaten in Yokohama (minatomirai) en hebben alle grote wijken van Tokyo gedaan ... nu we hebben ook uren aan een stuk gewandeld :) maar denk dat foodkost veel groter is dan transport binnen Tokyo.

Pasmo is echt handig. wil je iets drinken aan station gewoon even de pasmo er tegen :) of winkeltjes doen etc ... alles met RFID :) nja
pi_117342454
hEten kan ook heel goedkoop. Wij beperken ons tot de kleine eettentjes, eentje in Akihabara is al helemaal fan van ons. We eten en drinken in dergelijke tentjes voor 30 euro voor twee personen. Dat halen we in Nederland niet. Om de hoek van ons hostel zit een tent die een compleet Japans ontbijt voor 3 euro verkoopt.

Als je echt goedkoop wilt eten kan je ook wel van de Seven Eleven leven, maar dat heeft geen charme.

Ik had dus gedacht 100 euro per dag kwijt te zijn, maar het blijkt eerder 50.
pi_117342464
Zoal in elk land kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:46:37 #173
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117344594
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:10 schreef Pheno het volgende:
Zoal in elk land kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dat klopt ... alleen moet je er in Tokyo minder moeite voor doen dan in de meeste andere grootsteden ;)
pi_117344734
mcD op elke hoek als je echt cheap wil.

Ebi-burger O+
pi_117346261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:40 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

geen idee voor de kosten maar ik heb voor 80 euro op gedaan schat ik en wij hebben gedurende 6 dagen echt wel VEEL gebruik gemaakt van de kaart hoor we zaten in Yokohama (minatomirai) en hebben alle grote wijken van Tokyo gedaan ... nu we hebben ook uren aan een stuk gewandeld :) maar denk dat foodkost veel groter is dan transport binnen Tokyo.

Pasmo is echt handig. wil je iets drinken aan station gewoon even de pasmo er tegen :) of winkeltjes doen etc ... alles met RFID :) nja
ja, is ook een soort chipknip eigenlijk. verder zet je gewoon een tegoed erop en loop je lekker door de poortjes. maar de prijs is wel hetzelfde, het is vooral gewoon gemakkelijk.

l de chiliburgers van mosburger zijn super. en een amerikaanse jongen waarmee ik vaak op stap was ging nogal uit zn dak van freshnessburger, omdat die geloof ik helemaal biologisch is.
verder in en rondom stations, de ramen/udon restaurantjes zijn goedkoop. in ueno heb je vele goedkope lekkere restaurantjes; tempura, koreaans, shashimi op de markt...en goedkope sushi bars. eten is zo goed in japan.. en hoeft helemaal niet duur te zijn.
pi_117549756
Eten bij Torikizoku :9~
pi_117553647
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen naar Japan. 6 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Ik kijk er erg naar uit en zeker nu het zo dichtbij komt voel ik een gezonde opwinding. De reis is georganiseerd door het architectenbureau waar ik tot een paar maanden geleden werkte, dus veel is al georganiseerd. Aangezien we allemaal architecten zijn en er zelfs een paar Japanners bij zijn zullen we een hoop dingen gaan zien. Het bureau heeft hotel, ov-pas en veel uitstapjes geregeld. Ons hotel is Keio Plaza, het lijkt er op dat het het meeste centrale punt van Tokyo is en veel van de bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden liggen in de buurt. Kortom, het ziet er veelbelovend uit en ik heb ongelooflijk veel zin om voor het eerst naar Japan te gaan.

Ik zou graag horen of iemand nog suggesties heeft voor plaatsen waar je geweest moet zijn. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het ging vooral over eten en ov. Wel inspiratie opgedaan en nog wat extra voorpret bij het zien van de foto's.

Dank voor jullie hulp!

ps. Ik las ergens in het begin van het topic dat pinnen een probleem kan zijn. Ik heb een ING pas en eventueel een VISA creditcard. Kan ik mijn ING pas gewoon gebruiken bij geldautomaten en in winkels, of moet ik ergens anders contant geld regelen?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_117553720
Nog een vraag. Ik heb een Canon SLR en zou graag een betere lens kopen. Is het een aanrader om dat in Japan te doen, aangezien het ws goedkoper is? Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_117554029
Met je ING pas kun je bij Citibanks, postkantoren en 7/11's geld pinnen, niet in winkels. Visa werkt wel overal.

En in Japan zijn cameralenzen niet goedkoper. In ieder geval niet voor mijn camera.

En veel plezier. Keio Plaza is een leuk hotel, zelf ook gezeten paar jaar terug. :)
pi_117554032
- oh, is al beantwoord -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 17:55:47 ]
pi_117554258
En must-see's.. Ik weet niet wat je leuk vindt, maar Kiyomizudera in Kyoto vind ik persoonlijk erg leuk. En in Tokyo is Odaiba bij mij favoriet :) verder kan ik je niet echt tips geven. Heb er te lang gezeten om nog door een touristische bril naar Japan te kunnen kijken :')
pi_117554774
Je woont dus in Japan? Gaaf. Werk of studie? Lijkt me best wel een culture shock, maar in positieve zin ws.

Het hoeven natuurlijk geen toeristische plekken te zijn. Alles wat op een of andere manier indruk maakt, kunnen ook hele kleine dingen zijn zoals een buurt waar je 's avonds rustig kunt wandelen of iets dergelijks.
pi_117578375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen naar Japan. 6 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Ik kijk er erg naar uit en zeker nu het zo dichtbij komt voel ik een gezonde opwinding. De reis is georganiseerd door het architectenbureau waar ik tot een paar maanden geleden werkte, dus veel is al georganiseerd. Aangezien we allemaal architecten zijn en er zelfs een paar Japanners bij zijn zullen we een hoop dingen gaan zien. Het bureau heeft hotel, ov-pas en veel uitstapjes geregeld. Ons hotel is Keio Plaza, het lijkt er op dat het het meeste centrale punt van Tokyo is en veel van de bezienswaardigheden en uitgaansmogelijkheden liggen in de buurt. Kortom, het ziet er veelbelovend uit en ik heb ongelooflijk veel zin om voor het eerst naar Japan te gaan.

Ik zou graag horen of iemand nog suggesties heeft voor plaatsen waar je geweest moet zijn. Ik heb het hele topic doorgelezen, maar het ging vooral over eten en ov. Wel inspiratie opgedaan en nog wat extra voorpret bij het zien van de foto's.

Dank voor jullie hulp!

ps. Ik las ergens in het begin van het topic dat pinnen een probleem kan zijn. Ik heb een ING pas en eventueel een VISA creditcard. Kan ik mijn ING pas gewoon gebruiken bij geldautomaten en in winkels, of moet ik ergens anders contant geld regelen?
Tokyo heeft wel dingen die je "moet zien" maar het leukste eraan vind ik verreweg het eten. Ga bij nakamoto (中本, restaurant met een rood logo en een man die je met z'n armen over elkaar "uitdaagt" om bij hem te durven eten) keihard scherpe ramen vreten bijvoorbeeld. Uit eten gaan is in vergelijking tot in nederland heel goedkoop, je kan rustig je buik volvreten voor minder dan 10 euro als je een beetje durft en gewoon ergens binnen stapt.

Ook leuk vind ik de boekhandel book-off waar je voor minder dan 3 euro een prima boek (ook engelstalig) kan oppikken, of oude games als je dat leuk vindt. De vestigingen in shibuya, shirokanedai en bij kabukicho hebben veel engelstalig. In jinbochou vind je meer professionele boekhandels, maar daar kan je dan weer voor iets meer mooie hardcovers vinden, er zijn een paar boekhandels die in engelse boeken specialiseren.

Je kan ook coole kleren kopen voor weinig als je 2e hands niet erg vindt. Ik ga altijd naar gakugei-daigaku.

Wat betreft de dingen die je moet zien... Tja, er zijn een hoop plaatsen waar altijd veel toeristen rondlopen en staan te flitsen om lekker gay instagram foto's te kunnen maken die aan de film "lost in translation" doen denken, maar ik zou dat gedoe lekker links laten liggen. Ga naar ueno zoo, lekker de hele dag beesten kijken voor 700 yen ofzo.

Overweeg om een uitstapje buiten de stad te maken, bijvoorbeeld naar enoshima, een scheveningen-achtige plek met een mooi eiland voor de kust waar je met een brug heen kan, met mazzel zie je fuji op de achtergrond. Neem shounan-shinjuku line naar oofuna en stap dan over in de vette monorail naar de kust. Pak meteen kamakura mee op dezelfde trip. Als je een railpass hebt zou ik een dagtrip met de shinkansen naar nagano maken, en vervolgens teruggaan via matsumoto om een kasteel te zien en eventueel in de bergen aapjes te kijken. Hakone en Izu zijn net te ver voor een dagtrip, maar daar kan je wel mooi respectievelijk een bergwandeling maken of in een mooie zee zwemmen.

Nog een tip voor iedereen: voor het goedkoopste eten in de hele stad, ga naar de universiteit van tokyo (je kan er rustig binnen lopen ook als je geen student bent) in bunkyo-ku, naar het hoofdgebouw:

Voor dit gebouw is een weilandje met aan weerszijden 2 trappen naar beneden, die er niet veelbelovend uitzien. Ga hier wel naar beneden en sla af en je komt ineens een enorme kantine binnen waar je voor 300 yen al een enorme bak ramen of udon hebt, of voor iets meer een menuutje of katsudon (wat erg vult). Hier kan je je dus gewoon elke dag voor minder geld dan de boodschappen in nederland prima volvreten en gratis thee tappen.

Bij ueno station zijn een hoop kleine straatjes met goedkope shit. Hier vind je ook veel kleine openluchtrestaurantjes die er niet uitzien maar wel heerlijk goedkoop eten serveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiyoaki op 04-10-2012 09:42:57 ]
pi_117579042
Voor kyoto weet ik het minder goed. Je heb natuurlijk de markt in het centrum waar je lekker verse dingen kan eten.

Dan is er nog het hostel "K's house". Op de begane grond is een bar waar je voor 300 yen bier, whiskey of shochu kan bestellen, wat voor japan niet duur is.

De ryanair van japan is Skymark: www.skymark.co.jp. Je kan bijvoorbeeld prima naar okinawa vliegen voor minder dan 10000 yen, op okinawa heb ik eens geslapen voor 1000 yen per nacht (10 euro) in een soort surfer hostel, dat was wel prima te doen. Huur er een fiets of auto en kar lekker rond over het eiland.

Maar veruit het mooiste gedeelte van japan vind ik shiretoko national park in hokkaido. Dit is moeilijk te bereiken als je geen japans spreekt, maar ik heb het destijds gedaan door met skymark naar sapporo te vliegen, en een bus naar utoro te pakken. In utoro heb je een minshuku waar je voor 20 euro een volledig diner krijgt met krab en rendiervlees en weet ik wat allemaal meer:

Als je kans ziet om naar shiretoko te gaan zou ik het proberen. Heel duur hoeft het allemaal niet te zijn, als je maar (nacht)bussen en skymark aanhoudt. In de winter kan je lekker in een onsen zitten met je arm in de sneeuw.
pi_117580380
Weer allemaal eten :D

Ik weet niet precies wat je al gelezen hebt over bezienswaardigheden maar een must vind ik de Shibuya-crossing en straatjes, Yoyogi-park op zondag waar altijd activiteiten zijn (vooral in de avond), lopen door de technologie-wijk Akihabara, Sensoji tempel in Asakusa, ...
pi_117580436
Ik vond de Sky-Tower ook heel tof. Op 1 van de eerste dagen gedaan, daar zie je pas echt goed wat een immense stad het is. Wel duur.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:57:42 #187
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117580845
takeashita street moet je ook eens gedaan hebben kort bij yoyogipark

http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshita_Street
pi_117581212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:57 schreef HaerdenC het volgende:
takeashita street moet je ook eens gedaan hebben kort bij yoyogipark

http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshita_Street
Vond ik heel erg tegenvallen :@ Samen met dat winkelcentrum annex woon annex werklocatie van beroemde architect. Was volgens de LP een must see.
pi_117581285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vond de Sky-Tower ook heel tof. Op 1 van de eerste dagen gedaan, daar zie je pas echt goed wat een immense stad het is. Wel duur.
Je kan beter naar de metropolitan govt. building gaan, gratis naar boven en je kan de sky tree in de verte zien. Als je in het ding zelf zit zie je hem immers niet...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:16:27 #190
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117581366
Yokohama Landmark Tower was ook heel erg de moeite om zonsondergang te gaan bekijken ... koste iets van 10 euro per persoon 69 verdiepen en snelste lift van Japan of zo ...
pi_117581404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:13 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Je kan beter naar de metropolitan govt. building gaan, gratis naar boven en je kan de sky tree in de verte zien. Als je in het ding zelf zit zie je hem immers niet...
Ook geweest :P Maar Skytower toch wel ding op zich hoor. Uitzicht vond ik ook wel indrukwekkender vanaf daar, maar dat kon ook komen doordat het onze eerste dag was.

Bij Metro govt building vond ik het wel heel leuk dat er bij het binnenstappen gelijk een "gids" op ons afkwam die gratis wat dingen kon vertellen bij wat we zagen. Vooral leuk toen we een beetje door konden vragen bijvoorbeeld bij de cocoon buildin, wat een school bleek te zijn, over hoe het schoolleven er daar dan uitzag. Top ^O^
pi_117581591
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:02 schreef Melochan het volgende:
En must-see's.. Ik weet niet wat je leuk vindt, maar Kiyomizudera in Kyoto vind ik persoonlijk erg leuk.
:Y
En fushimi-inari. En het uitzichtplatform op het station is ook wel een bezoekje waard.

Als je ook nog wat anders dan alleen tempels wil zien is een dagje Osaka wel aan te raden. Daar zijn heel andere dingen te zien/doen. De beroemde Glico-neonreclame bij Dotonbori, de gezellig chaotische winkelstraatjes ten noorden daarvan, het kitscherige Shinsekai, het aquarium, takoyaki en kushikatsu eten...
pi_117581779
Osaka _O_

Nara ook goed te doen vanaf Kyoto natuurlijk, maar dat gaat wel een beetje door in het tempel thema.

En in kyoto vond ik die hoek bij de gouden tempel heel leuk. Daar liggen er 3 heel dicht bij elkaar (gouden tempel, stenentuin en nog 1 :P). Kun je lopend op 1 dag doen. Het monkeypark vond ik stiekem ook best leuk :@
pi_117582786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:18 schreef Schadenfreude het volgende:
Je woont dus in Japan? Gaaf. Werk of studie? Lijkt me best wel een culture shock, maar in positieve zin ws.

Het hoeven natuurlijk geen toeristische plekken te zijn. Alles wat op een of andere manier indruk maakt, kunnen ook hele kleine dingen zijn zoals een buurt waar je 's avonds rustig kunt wandelen of iets dergelijks.
Heb er een tijdje gezeten, binnenkort weer terug :)

Wat ook gewoon erg mooi is, al ben je daarvoor wel iets te "vroeg" in Japan, zijn de autumn leaves bij Arashiyama in Kyoto.

Heb nog wel tips buiten Osaka en Kyoto, zoals naar Yawata-shi gaan en met de Cablecar omhoog naar Otokoyama. Op die berg -yama-, staat Iwashimizu Hachiman Shrine, vind ik persoonlijk erg mooi. Op Otokoyama is er ook een uitkijkpunt, en met helder weer kun je de Kyoto Tower zien. Niemand kent Otokoyama, gaat ook bijna geen hond heen, maar daarom is het juist zo leuk.

Verder kun je, als je een fiets hebt, fietsen van Kyoto naar Osaka. Ook gedaan, erg leuk. Onderweg hier en daar stoppen, gezellig!

In Kyoto kun je naar de campus van Kyodai, Kyoto University. Zit bij "Sanjo Station" op de Keihan Line. Leuk om gewoon rond te lopen, beetje een Harry Potter-sfeer in Japan zegmaar.

Voor in/bij Osaka: Minoo Koen (Minoo Park). Mooie wandeling langs ravijntjes, met aan het "eind" van de trail een heuze waterval :) Kent volgens mij ook bijna niemand, was ook niet druk toen ik er was in mei. Op de weg naar de watervallen is er een insectenmuseum, heel schattig, beetje amateuristisch opgezet, maar heel vriendelijk personeel. Steun het museum, en koop gewoon een kaartje voor 200yen :') Voor de mensen die tijdens de sakura-periode in Japan zijn: ga naar Minoo! Vraag een local naar "Sakura-dori", en ze wijzen je de weg naar een kilometerlange straat voor met kersenbloesembomen.

Pff, verder weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ohara is ook leuk, net buiten Kyoto. En Nara vind ik zelf vrij saai, maar bij Nara ligt ook Asuka, en dat vind ik veel leuker. Fiets huren en gewoon fietsen op het platteland tussen de rijstvelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Melochan op 04-10-2012 12:12:33 ]
pi_117583326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:04 schreef Melochan het volgende:

[..]

In Kyoto kun je naar de campus van Kyodai, Kyoto University. Zit bij "Sanjo Station" op de Keihan Line. Leuk om gewoon rond te lopen, beetje een Harry Potter-sfeer in Japan zegmaar.
O ja, daar ben ik ook nog geweest. Maar dat haalt het qua Harry Potter-sfeer toch in geen honderd jaar bij -ik noem maar wat- een universiteit als die van Coïmbra in Portugal.

Wel leuk om te zien dat Japanse studenten van hun dormitory's minstens net zo'n puinhoop maken als in een Nederlands studentenhuis. :D

Minoo is idd zeker ook de moeite waard. :Y
quote:
Pff, verder weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ohara is ook leuk, net buiten Kyoto. En Nara vind ik zelf vrij saai, maar bij Nara ligt ook Asuka, en dat vind ik veel leuker. Fiets huren en gewoon fietsen op het platteland tussen de rijstvelden.
Dat soort dingen zijn ook leuk ja. Op vakantie ben ik toen onderweg van Nara naar Kyoto onderweg ergens uitgestapt en met een bento-box het platteland op gewandeld.

En zowaar dook toen ook nog een perfecte picknickplek op:

Maar lang kon ik niet van de rust genieten, want een buurtbewoner had me ontdekt en begon me in het Japans vanalles te vragen totdat ik geestelijk helemaal afgemat was. :D Wel een leuke ervaring, zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 12:22:31 ]
pi_117583533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:41 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo allemaal,

Dank voor jullie hulp!

even ervan uitgaand dat je architectuur wilt zien; in tokyo kan je je lol op natuurlijk, zo veel toffe dingen. obaida is een must. bij ginza station (forum) en shinbashi station ( capsule gebouw) heb je wat bijzondere gebouwen. de regerings wolkenkrabbers bij shinyuku, en tokyo station (gemodelleerd naar amsterdam-centraal) shinjuku station is ook tof omdat het zo belachelijk groot is.
ook erg leuk is de buurt rondom takeashita street, met bijzondere kleinere gebouwen en designer shops. en wandelen door roppongi, rijke buurt met vele bijzondere gebouwtjes.
shibuya moet je geweest zijn, en ueno is een geweldige buurt met tof park.. akihabara voor manga, arcade hallen, en alles wat nerd is.

in koyoto het moderne station, en tempels natuurlijk.

verder zou je eigenlijk even een dagje naar osaka moeten, daar staan nogal wat gebouwen van tadao ando.
pi_117584073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, daar ben ik ook nog geweest. Maar dat haalt het qua Harry Potter-sfeer toch in geen honderd jaar bij -ik noem maar wat- een universiteit als die van Coïmbra in Portugal.

Wel leuk om te zien dat Japanse studenten van hun dormitory's minstens net zo'n puinhoop maken als in een Nederlands studentenhuis. :D

Minoo is idd zeker ook de moeite waard. :Y

[..]

Dat soort dingen zijn ook leuk ja. Op vakantie ben ik toen onderweg van Nara naar Kyoto onderweg ergens uitgestapt en met een bento-box het platteland op gewandeld.
[ afbeelding ]

En zowaar dook toen ook nog een perfecte picknickplek op:
[ afbeelding ]

Maar lang kon ik niet van de rust genieten, want een buurtbewoner had me ontdekt en begon me in het Japans vanalles te vragen totdat ik geestelijk helemaal afgemat was. :D Wel een leuke ervaring, zoiets.
Klopt, maar na een jaar lang alleen maar saaie high-rise buildings gezien te hebben, vond ik Kyodai met zijn oude bomen enzo in de herfst toch wel erg leuk :)

Maar leuk, dat spontane picknicken enzo. Mis ik in Nederland wel altijd. Je gaat niet voor je lol door het Amsterdamse Bos lopen om ergens te gaan zitten picknicken :')

Volgens mij is het matsuri-seizoen wel een beetje voorbij, anders zou dat ook een leuke ervaring geweest zijn.
pi_117584302
Hier wat foto's van Asuka

Klik, en klik

en Minoo

Klik, enklik

Even onder linkjes, foto's zijn vrij groot volgens mij.
pi_117585324
Ik zou roppongi echt skippen trouwens.
pi_117585354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:24 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik zou roppongi echt skippen trouwens.
Die bedoelde ik inderdaad. Niks te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')