abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 07:48:34 #1
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116968195
In Juni ben ik naar Tokyo en Yokohama geweest in het kader van LinuxCon 2012 Japan. Daarbij hadden we ook wat extra tijd over om auto's te kijken en wat dingen te bezoeken. Om het Japan Travel topic niet te vervuilen maak ik onder PTa dus een topic aan met een pak foto's van leuke JDM dingen die wij gezien of bezocht hebben.

Eerst de Toyopet dealer in Yokohama, dit lag echt vlak achter ons hotel.

De GT2000 en Sport 800 ... veel centjes samen

Lexus Dealer in Yokohama ook vlak bij het hotel

King Buyer

Andere occasie dealers in de buurt

Lexus ISF in het wild

swift sport 5 deurs hier niet verkrijgbaar

Leuke MR

Taxi ... worden nog altijd zo geleverd. Rijden op gas

FJ Cruiser

Toyota maakt echt alles hoor

snelle busjes ... vaak met v6 of v8

Nissan hoofdcenter vlak bij Minatomirai

Nismo winkel

Heel duur tunings winkeltje

Autoacks Yokohama

Subaru Forester STI ... lees als snel

Parkeer hulp bij het inrijden van garage

oudere wagens zijn echt een uitzondering

Dit is een blade ... beetje zoals de auris maar met dikke 6 cylinder motor

enige oldi die we in het verkeer hebben gezien

Toyota ... Lexus ... het is dus echt allemaal 1 pot nat

Subaru garage

Wagon R ... RR :)

Subaru busje uit de ... wij kopieren tijd

JDM ziekenwagen

JDM brandweer

Dit was een groepje Tuners die samen kwamen om naar ... minder legale meeting te gaan

Je zou hier ook als buitenlander kunnen rijden. Meeste verkeersborden zijn ook in het Engels als je in Tokyo/Yokohama blijft. Hou er rekening mee dat je een internationaal rijbewijs moet hebben + een vertaling daarvan naar het Japans door een Be-edigd vertaler

nog snelle busjes

Alles is super proper en strak onderhouden

Dit was de Toyota Dealer -> Meg@web

Toyota Century V12 ... Retro en VET

Prius g-limited

vitz / yaris g limited

gt86 voor de tuning markt

Toyota Cocoa

Nog een Sport 800 en op achtergrond Toyota 1000 publica KP30 -> Cabrio ... zeer zeer zeer zeldzaam

Oude Celica

Honda 800

Ik bij nog een GT2000

Trueno sprinter

Pichkupding

[ Bericht 2% gewijzigd door HaerdenC op 19-09-2012 07:58:01 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_116968355
^O^ toffe foto's, echt gaaf.....
pi_116969451
Yes, heerlijk topic ! Die pick-up versie van de Nissan Cube (lijkt het op), is dat een zelfbouwsel of echt zo geproduceerd ?

Ben vooral fan van de kleinere autootjes en de V6 busjes zoals de previa enzo. Dank voor dit topic _O_
  woensdag 19 september 2012 @ 09:39:48 #4
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116970032
pickup is zo te koop :)
pi_116970080
Eindelijk :6 ;) !

Later even uitgebreider bekijken, maar tof!
  woensdag 19 september 2012 @ 09:45:42 #6
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116970167
euhm ... dit gewoon even ter zijde ... zijn er nu echt vrouwen die dit leuk vinden ???

* HaerdenC is somehow in shock
pi_116973311
He Cliff, Anne is behoorlijk JDM minded ;)
pi_116974573
Heb serieus maar een stuk of 5 mooie auto's gezien tussen al deze foto's.
Wel toffe trip zo :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116974792
Zeker wel tof ja :Y Die Skylines en Supra's ken ik nu wel, het gaat mij echt om de grappige en sportief vormgegeven boodschappenwagentjes O+
  woensdag 19 september 2012 @ 12:26:37 #10
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116975266
mooi is natuurlijk iets relatiefs :) ieder vind iets anders mooi ... ik vind zelf bv een nieuwe bmw niet spannend of mooi ... die dingen zien gewoon al 30 jaar hetzelfde uit :)
pi_116975799
ik ben wel benieuwd wat de prijzen zijn die op die supra's staan
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_116976444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:26 schreef HaerdenC het volgende:
mooi is natuurlijk iets relatiefs :) ieder vind iets anders mooi ... ik vind zelf bv een nieuwe bmw niet spannend of mooi ... die dingen zien gewoon al 30 jaar hetzelfde uit :)
Klopt, zeker persoonlijk ook.
Ik vind het allemaal maar speelgoed dat aziatische spul :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 19 september 2012 @ 13:08:29 #13
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116976664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:45 schreef Sexy_Steve het volgende:
ik ben wel benieuwd wat de prijzen zijn die op die supra's staan
Supra's laatste generatie zonder turbo begint vanaf omgerekend 2500 euro. Ik zeg niet dat je dan een topwagen hebt maar ... doenbaar :) ik heb er 1 gezien voor 2900 euro omgerekend met wat leuke opties, proper onderhouden, zilver van 1993 denk ik en met 63.000 km.

De bi turbo's en zo zijn duurder aangezien die ook daar gewild zijn.

Nu voor de supra's is er een grote dikke mega maar ... vanafblijven ;) de supra is de enige waarbij de japanse veel slechter is dan de euro spec! Plastic lampen in plaats van glas, slechtere remmen en nog wel hoopje dingen.

Auto van Japan naar Nederland of Belgie transporteren per boot duurt 30 dagen ongeveer en kost een 700 a 800 euro ... als je wat zoekt 600.

Op de weg krijgen in Nederland zal wel lukken, in Belgie kan je het gewoon vergeten.
pi_116977942
Veel Japanse Import gaat ook via de UK, worden daar eerst op kenteken gezet om de NL keuring makkelijker te maken.

Wat een super trip heb je gemaakt zeg!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 19 september 2012 @ 21:19:07 #15
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_117000547
Weinig Subaru, maar verder toffe foto's.
Japans heeft echt het leuke spul wat wij niet hier hebben :(
pi_117003119
De kosten voor transport vallen mij dan nog mee zeg ! :o

*Gaat weer heerlijk verder dromen op Goo Net Cars.
pi_117003130
voor mij is het ook nog een droom om naar japan te gaan. ik wil ook een nissan skyline kopen maar dan heb ik eerst een vaste baan nodig
daaadadadada
  donderdag 20 september 2012 @ 07:25:10 #18
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117012693
Wel inderdaad Subaru zie je een stuk minder maar dat geld voor alle Japanse merken hoor. In Tokyo en Yokohama is het echt wel alles Toyota wat de klok slaat. Ik denk dat 80 procent van de wagens van de Toyota groep komen :) Dingen zoals nissan, honda, daihatsu en zo zie je bijna niet ... suzuki wel maar dan de wagon R achtige dingen.

Verder ... vuile auto's zie je nergens :) in hun koffer hebben die van die doekjes hangen aan een waslijntje en na iedere rit of zo worden de wagens afgeveegd. Bij vele tankstations wassen ze snel je auto als service (aangezien die niet echt vuil worden is dat ook snel gedaan).

Engelse auto's zijn meestal een stuk minder goed onderhouden ;) maar er is ook minder gezeiks met de import dus is altijd te overwegen. Persoonlijk denk ik dat je de kwaliteit van de occassies tussen Japan en Engeland echt niet kan vergelijken hoor ik heb in Japan verschillende occasie handelaars bezocht en nergens wrakken gezien. In Engeland is dat toch wel een ander verhaal hahaha.

Voor zij die aan import denken ... er zijn nogl eukere opties :) maar dan moet je echt van avontuur houden ... je kan nl van Japan de ferry nemen naar Vladivostok en van daar de Transiberische highway die loopt tot Moskou en van daar kan je naar hier rijden ... ritje van 11 000 km :) maar dan heb je wel de prachtigste dingen gezien. Wel doen in juni, juli of augustus :) Vladi Poetin heeft deze weg in de laatste jaren volledig toegankelijk gemaakt. Er zijn mensen die dit al gedaan hebben met een fiat 500 of lada dus het is goed te doen! Als je met 2 man bent kan je het doen in 18 dagen zonder probleem. Dus als je eens een echt avontuur zoekt. Voor veel te besparen moet je het niet doen. Benzine alleen al kost je voor zo een rit minstens 700 euro. Ik heb er aan gedacht om het omgekeerde te doen. Hier een oude Lada Niva kopen ... de weg naar Vladivostok doen. Niva daar met sleutels en alles er op laten staan en de overzet nemen naar Japan. Probleem is dat ik maar 3 weken aan een stuk verlof mag nemen op het werk ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door HaerdenC op 20-09-2012 07:30:19 ]
  donderdag 20 september 2012 @ 07:30:09 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117012729
mooie foto's en wat staan er daar vette bakken tussen maar ook zo'n typisch Japans busje zou op mijn oprit mogen staan :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117019763
@TS Aller eerst dank voor het schieten van de fraaie foto's maar kun je de volgende keer overwegen het in een aparte map te zetten op bv IMGUR of PHOTBUCKET o.i.d. want het laden van de pagina neem wel heel veel tijd in beslag met al die grote foto's. Hoef je in je topic op FOK! alleen maar te linken. :s)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:41:11 #21
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117019821
deze laden behoorlijk snel en staan op eigen server hoor :) net eens getest en dit loopt echt wel vlotjes ... het staat ook in de titel dat het veel prentjes zijn ... ze staan ook op facebook in een album :) maar dus hier gewoon in het topic :)

foto's zijn trouwens niet zo groot hoor ... alles samen is het 14 mb ;) in 2012 valt dat best wel mee hoor
pi_117022576
Supra paradijsje daar :) . Toffe foto's, daar moet ik ook maar eens heen gaan.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:01:26 #23
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117022630
anders eens groepsreisje organiseren he ;) chartertje huren ...
  donderdag 20 september 2012 @ 14:04:23 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_117022720
quote:
_O- _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_117026514
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:04 schreef mstx het volgende:

[..]

_O- _O-
Doet me denken aan die kater:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')