dat kan, maar boek wel voordat je erheen gaat, kyoto is vaak vol dus van tevoren reserveren. de rest van japan gaat dat gemakkelijker.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:58 schreef DerpHerp het volgende:
Dank allen!Heb al het e.e.a. aangepast n.a.v. jullie feedback. Ik ga alvast een hotel boeken voor Tokyo en wanneer ik daar ben, ga ik wel een hotel boeken in Kyoto. Of is dat niet aan te raden?
Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vastquote:Op maandag 8 oktober 2012 05:14 schreef okiokinl het volgende:
en ga inderdaad iets langer naar hiroshima als het kan, Miyajima is erg leuk, kabelbaantje de berg op en dan naar beneden lopen, prachtig oerbos.
toen ik daar liep was het pad een grote waterglijbaan, lol. en het regende niet eens hard toen. dus ja, pas wel op.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vast
Nou nu nog niet, maar binnenkort welquote:
Pannenkoeken!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:41 schreef Kiyoaki het volgende:
Als je in Japan woont is af en toe de "italiaanse" vreettent saizeriya een goede optie. Die zit overal en is extreem goedkoop, in de orde van 300 yen voor een pizza. Sommige dingen daar zijn vies, maar de pizza met inktvis vind ik doorgaans nog best te eten voor die prijs. Je kan er ook escargots bestellen voor 500 yen dacht ik, maar die zijn niet erg zacht. De spaghetti met oktopusinkt vind ik zelf geen aanrader maar sommigen vinden 'm nog lekker ook...
Stiekem zou ik wel een nederlands restaurant met haringsalade, stamppot ,bier en snert op het menu willen beginnen daar...
die vaker dicht is dan openquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:57 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
zoek maar eens in Osaka naar een restaurant genaamd Oude Kaas
Welke redenen heb je om naar Korea te trekken? Ik heb beide landen bezocht, maar ik voelde me niet goed in mijn vel in Korea. Buiten Seoul is het vaak een doffe bedoening. Japan biedt meer bruisende steden aan, naar mijn gevoel. Korea is mooi, maar voor langere tijd is het niet aan mij besteed. Je zal ook zien dat de K-pop en K-reality wereld weinig overeenkomst vertoont met de harde realiteit, de Koreaanse TV laat een zeer opgepoetst beeld zien van het land.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
Zit eraan te denken om in mijn 3e jaar (over 2 jaar) een semester in het buitenland te gaan studeren. Nu wilde ik eigenlijk naar Zuid-Korea gaan, maar dat is niet mogelijk met mijn studie.
Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
Zit eraan te denken om in mijn 3e jaar (over 2 jaar) een semester in het buitenland te gaan studeren. Nu wilde ik eigenlijk naar Zuid-Korea gaan, maar dat is niet mogelijk met mijn studie. Echter kan ik wel naar een stuk of 5 universiteiten in Japan en dat was eigenlijk ook mijn 2e keus. Heb me hier al een beetje ingelezen en zie dat veel dingen hetzelfde zijn als in Korea maar dat er ook duidelijke verschillen zijn. Verder vraag ik me af of er hier mensen gestudeerd hebben of nu studeren in Japan? Kon er geen topic over vinden.
En voor de Japankenners, wat zijn de pro's en cons voor een halfjarig verblijf in Japan?
Kimchi vind ik wel lekker. Het is meer dat ze er rauwe knoflookbollen eten. Dat ruik je in de metroquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:34 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.
Pro's: Japan is supervet, veel te doen, zien, uit eten is vrij goedkoop (izakaya's en kaiten sushi en curry en dat soort dingen), karaoke, schoon, veilig, treinen rijden altijd op tijd, vriendelijk volk, die Japanners.
Con's: Levensonderhoud is duur, huur en boodschappen enzo.
Offtopic, maar Korea :x die kimchilucht overal![]()
Was leuk, ouwe oma doet alles fout (blijft maar lichaamscontact maken met die japanners) maar dat is ook wel weer grappig :-)quote:
Ah niet anders dan Spanje dusquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Kimchi vind ik wel lekker. Het is meer dat ze er rauwe knoflookbollen eten. Dat ruik je in de metro.
Maar in Spanje ruik je het niet in de metro iddquote:
In dat geval ditquote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Alleen niet doen als het keihard gaat regenen en stormen, want dan sluiten ze de kabelbaan en de weg naar beneden en dan zit je wel even vast
Er zijn twee paden naar de top. Ik ben in ieder geval aan de ene kant naar boven gelopen (dus het hele stuk gelopen, en niet met de kabelbaan gegaan) en aan de andere kant naar beneden. Wat ik me ervan kan herinneren is dat beide paden veel traptreden hadden. Maar goed, dat kan bij regen alsnog erg glad zijn natuurlijkquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:06 schreef okiokinl het volgende:
[..]
toen ik daar liep was het pad een grote waterglijbaan, lol. en het regende niet eens hard toen. dus ja, pas wel op.
Haha nice, thanks!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:07 schreef speknek het volgende:
[..]
In dat geval dit
http://www.gottsui.net/shop/tyokuei/post-9.html
Zo vaak gegeten en doorgezakt. En als het goed is hebben ze er nu door ons ook Engelse menus.
Heb wel wat vragen, zijn er wel een hoop haha:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:34 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hoi, heb in Japan gestudeerd, dit jaar teruggekomen. Vraag maar wat je weten wil, mag ook per PM.
Pro's: Japan is supervet, veel te doen, zien, uit eten is vrij goedkoop (izakaya's en kaiten sushi en curry en dat soort dingen), karaoke, schoon, veilig, treinen rijden altijd op tijd, vriendelijk volk, die Japanners.
Con's: Levensonderhoud is duur, huur en boodschappen enzo.
Offtopic, maar Korea :x die kimchilucht overal![]()
Ja, in die sake-brouwerij wist die man ook niet wat hem overkwam. Hij vond dat handen schudden maar awkward haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:58 schreef zatoichi het volgende:Was leuk, ouwe oma doet alles fout (blijft maar lichaamscontact maken met die japanners) maar dat is ook wel weer grappig :-)
Dat is toch precies wat de ov chipkaart doetquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
Allemaal gedoe met die OV-chipkaart in het nieuws... waarom doen ze niet net als in Japan: poortjes die kaartjes kunnen lezen en geld af kunnen boeken van je Suica-card?
Ja,... maar er is nu een discussie gaande dat de papieren kaartjes moeten blijven, omdat de NS er van af wil binnenkort... waarom moeilijk doen als het allebei kan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat de ov chipkaart doet
Oh ja, daar heb je gelijk in, sorryquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja,... maar er is nu een discussie gaande dat de papieren kaartjes moeten blijven, omdat de NS er van af wil binnenkort... waarom moeilijk doen als het allebei kan.
Maar pasmo en suica houden niet bij van wie de kaart is, geloof ik. Dat zijn meestal wegwerpkaartjes. Nou heb je die hier ook wel, maar het voordeelurenabbo is in nederland wel zo ontzettend veel goedkoper per jaar dan wegwerpkaartjes dat je eigenlijk wel aan een persoonsgebonden kaart vast zit. In Japan doen ze 't gewoon omdat dat in tokyo niet anders wil, in Nederland lijkt het me eerder een verzinsel van Teeven of Opstelten om mensen in de gaten te houden. Bovendien krijgen we er in Nederland dan weer niet het handige systeem bij waarmee je je kaart altijd nadat je uitstapt van extra saldo kan voorzien als je kaartje niet toereikend is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
Allemaal gedoe met die OV-chipkaart in het nieuws... waarom doen ze niet net als in Japan: poortjes die kaartjes kunnen lezen en geld af kunnen boeken van je Suica-card?
Lees dit nu pas, ga ik morgen even beantwoorden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb wel wat vragen, zijn er wel een hoop haha:
Welke universiteit ben je precies geweest en hoe lang?
Welk bedrag heb je ongeveer nodig gehad voor die tijd?
Hoe is de campus daar? Zijn er sportaccomodaties (belangrijk voor mij)?
Heb je veel contact gehad met locals?
Hoe waren de Japanse studenten? En de mede-internationale studenten?
Hoe was je dorm? Goed kunnen slapen/jezelf kunnen onderhouden?
Vind zelf het idee van Karaoke bars wel leuk, ben er alleen nog nooit geweest, hoe werkt dat precies?
Wat moet ik echt gezien hebben als ik naar de plaats ga waar jij geweest ben?
Alvast bedankt, ik ga waarschijnlijk in het begin van 2015 maar wil alvast goed voorbereid zijn.
Oja en nog iets, als ik contact leg met locals, wat moet ik dan absoluut wel en niet doen? En hoe kan ik me profileren als Nederlander? Stereotypen die ze kennen of waar ze om kunnen lachen? Beetje zelfspot is nooit mis natuurlijk.
Jup, echt een genot met Suica... het voelde als de oude OV kaart.. hup instappen.. klaar! Nu moest ik vanochtned terug de trap op om met een slowpoke NS systeem me OVchip op te laden en mis ik een trein... er zat nog wel 5 euro op terwijl de hele retour voor de dag een schamele 3,50 euro is. En dan laat het me niet eens inchecken...!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:18 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Maar pasmo en suica houden niet bij van wie de kaart is, geloof ik. Dat zijn meestal wegwerpkaartjes. Nou heb je die hier ook wel, maar het voordeelurenabbo is in nederland wel zo ontzettend veel goedkoper per jaar dan wegwerpkaartjes dat je eigenlijk wel aan een persoonsgebonden kaart vast zit. In Japan doen ze 't gewoon omdat dat in tokyo niet anders wil, in Nederland lijkt het me eerder een verzinsel van Teeven of Opstelten om mensen in de gaten te houden. Bovendien krijgen we er in Nederland dan weer niet het handige systeem bij waarmee je je kaart altijd nadat je uitstapt van extra saldo kan voorzien als je kaartje niet toereikend is.
je kan je kaart ook automatisch laten opladen. en dat jij je trein mist omdat er te weinig tegoed op staat, tsja, dat heb je met elke kaartquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:53 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Jup, echt een genot met Suica... het voelde als de oude OV kaart.. hup instappen.. klaar! Nu moest ik vanochtned terug de trap op om met een slowpoke NS systeem me OVchip op te laden en mis ik een trein... er zat nog wel 5 euro op terwijl de hele retour voor de dag een schamele 3,50 euro is. En dan laat het me niet eens inchecken...!
ik zou zeggen: lees het topic door en stel dan gericht vragenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
http://www.japan-guide.com/ is goud om te beginnenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Ik wil graag Japan bezoeken in de zomer voor 3 weken. Te beginnen in Tokyo. Welke plekken moeten er bezocht worden? Hebben jullie nog briljante tips en ervaringen hiervoor?
Anderhalve week Tokyo, drie dagen Hiroshima en omgeving, vier dagen Kyoto en omgeving. Dan heb je nog drie dagen over, te gebruiken voor Kamakura, Nikko, Hakone of iets anders.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Toen wij een dag van tevoren een hotel of hostel probeerden te boeken in Tokyo zat er echt VEEL vol. Hebben toen nog flink moeten dokken om iets betaalbaars te vinden (of we moesten op een slaapzaal maar als stel is dat ook niet echt een optie).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe zit het met overnachten, zou je makkelijk ter plekke een slaapplek kunnen vinden.
Van 1 t/m 22 april zit met nog 2 andere in Tokyo, Osaka en Kyoto, voor Golden Week zijn we weer weg...dus weet niet in hoeverre het noodzakelijk in om vooraf te boeken.
Liefst in hostels
Ligt een beetje aan de sakura-tijd, maar april is een drukke maand qua toerisme.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe zit het met overnachten, zou je makkelijk ter plekke een slaapplek kunnen vinden.
Van 1 t/m 22 april zit met nog 2 andere in Tokyo, Osaka en Kyoto, voor Golden Week zijn we weer weg...dus weet niet in hoeverre het noodzakelijk in om vooraf te boeken.
Liefst in hostels
Weer vergeten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:25 schreef Melochan het volgende:
[..]
Lees dit nu pas, ga ik morgen even beantwoorden.
Lang niet alles zit vol, maar de buitenlandervriendelijke plekken. Zit nogal een verschil tussenquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef leetzors het volgende:
Hotel in Kyoto is niet zo een succes so far... hoe kan het in godsnaam dat eind november alles vol zit nu al? :\
Ik zou zeggen, kijk eens naar Noord-Honshu of Hokkaido. Heb je een Rail-Pass dan is Noord-Honshu echt een aanrader. Minder toeristen, veel relaxter klimaat in de zomer en ook veel mooie dingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:22 schreef Gladif het volgende:
Mja, misschien wel inderdaad. Maar als je drie weken hebt zou ik Zuid-Korea overslaan. 2 weken Kyoto-Nara-Tokyo pakken en dan de natuur en de rust van het noorden nemen. En Hiroshima in de zomer... dat is echt scorching heet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:42 schreef speknek het volgende:
Ja en de beergardens zijn erg leuk in de zomer in Sapporo. Maar ik vind noord-honshu / hokkaido eigenlijk wel een tweede keer japan bezoek. Midden, Zuid-Honshu en eventueel Kyushu voelt meer canoniek Japan.
In de stad zelf is het ook heetquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:23 schreef Igen het volgende:
Hiroshima ligt aan zee dus dat valt wel mee. Kyoto en Nara zijn in de zomer pas echt heet.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een ryokan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Lang niet alles zit vol, maar de buitenlandervriendelijke plekken. Zit nogal een verschil tussen. travel.rakuten.com al geprobeerd? Toen bij mij alles vol zat in Kyoto ben ik uiteindelijk bij Rakucho uitgekomen. Leuke goedkope ryokan, alleen in een niet super locatie.
Minpuntje is dus geen eigen badkamer? >.<quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:30 schreef speknek het volgende:
Zoiets
[ afbeelding ]
En je slaapt op een matras op de grond.
Osaka is sowieso leuker als Kyoto, zeker in de avondenquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef leetzors het volgende:
Ik zit nu te kijken bij Osaka.. maar dat is gewoon cheap en veel beschikbaar! Denk aan 170 euro voor 3 nachten hotel bij Shin-Osaka... terwijl Kyoto niet te betalen is verder...
Oh dat is dan weer goed om te horen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Osaka is sowieso leuker als Kyoto, zeker in de avonden
Het is wel een redelijk afwijkende mening geloof ikquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:46 schreef leetzors het volgende:
[..]
Oh dat is dan weer goed om te horen.Ik wil een dag naar Mt. Koyasan, dag Osaka en nog dag Kyoto en dan de 4e dag beetje slenteren en weer rustig richting Tokyo.
Nee, ik blijf een weekend in Tokyo, dan maandag - donderdag t land in en dan weer weekend Tokyo. Meer omdat ik ook naar maat van me ga die in Tokyo woont maar doordeweeks druk met studie is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is wel een redelijk afwijkende mening geloof ikMaar ik vond Kyoto beetje tegenvallen en Osaka echt geniaal. Nara was ook wel heel erg tof, maar daar heb je geen tijd voor zo te zien
Dan zou ik een nachtje in een shukubo (tempel) aanraden op Koya-san. Erg tof.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:46 schreef leetzors het volgende:
[..]
Oh dat is dan weer goed om te horen.Ik wil een dag naar Mt. Koyasan, dag Osaka en nog dag Kyoto en dan de 4e dag beetje slenteren en weer rustig richting Tokyo.
"Gochisosama deshita", wat grofweg "Het was lekker" betekent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:24 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vraagje voor de kenners... Wat zeg je terug bij een restaurant, wanneer de bediening arigato gozaimasu zegt? Ik begrijp dat het correcte antwoord itamashite of iets dergelijks zou moeten zijn, maar het voelt onnatuurlijk om "you are welcome" te zeggen in zo een situatie (eigenlijk zou ik eerder geneigd zijn om ook bedankt te zeggen)
Dat vond ik juist wel cool, toen ik voor het eerst in mijn leven daar was had ik een ryokan in tokyo en moest ik meteen de 1e avond na een lange vliegreis voor het eerst naakt in een bad zitten met een oudere, eveneens naakte man die dat heel normaal vond. Gewoon boeken en doen dus, leer je meteen een nieuwe mannelijke vaardigheid: je niet schamen voor je blote lul.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:34 schreef speknek het volgende:
Yep da's inderdaad een minpunt. Ze zijn in Japan gewend om gezamenlijk te badderen. Overigens hebben de betere ryokan's wel een eigen badkamer, maar dat is wel duurder.
ja gewoon ook arigato gozaimasu. veel japanners zeggen helemaal niks, misschien een mini buigingkje met je hoofd. de verhouding klant/ bediening is daar veel extremer dan hier. klant is koning.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:24 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vraagje voor de kenners... Wat zeg je terug bij een restaurant, wanneer de bediening arigato gozaimasu zegt? Ik begrijp dat het correcte antwoord itamashite of iets dergelijks zou moeten zijn, maar het voelt onnatuurlijk om "you are welcome" te zeggen in zo een situatie (eigenlijk zou ik eerder geneigd zijn om ook bedankt te zeggen)
Ja ik vind het nu ook wel fijn, een mooie rotenburo (alhoewel het altijd nog beter in je eentje is, en liever onbekenden dan toen het hele lab met elkaar in bad ging, toen heb ik toch gepasst). Maar het is even wennen, en jammer dat je er (meestal) niet met je vriendin in mag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat vond ik juist wel cool, toen ik voor het eerst in mijn leven daar was had ik een ryokan in tokyo en moest ik meteen de 1e avond na een lange vliegreis voor het eerst naakt in een bad zitten met een oudere, eveneens naakte man die dat heel normaal vond. Gewoon boeken en doen dus, leer je meteen een nieuwe mannelijke vaardigheid: je niet schamen voor je blote lul.
Onsens vind ik nu juist heel fijn, vooral in de winter in shiretoko buiten in de sneeuw. In Izu is ook een leuke te vinden waar je lekker aan zee kan zitten en naar oushima kan kijken.
veel plezierquote:Op woensdag 7 november 2012 07:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Bedankt voor de tips, beetje hoofd buigen en glimlachen deed ik al, maar volgende keer gelijk uitproberen dus![]()
Het is verder erg leuk! Ik heb alleen vrij slecht internet dus een verslag komt later.
Ik vond het eigenlijk overal in Honshu niet te pruimen in Juli. Na 10 minuten buiten was ik al helemaal doordrenkt in het zweet en dan liep ik als toerist rond in een wife beater hemdje. Twee keer per dag douchen was echt niet genoeg voor mij in die hittequote:Op zondag 28 oktober 2012 13:23 schreef Igen het volgende:
Hiroshima ligt aan zee dus dat valt wel mee. Kyoto en Nara zijn in de zomer pas echt heet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Ik ging de 2e helft van september en dat viel qua temperatuur ook behoorlijk tegen. Soms werd het zo'n 35-36 graden. De periode 25 sept - 20 oktober is nog doenbaar, meestal net 20-25 graden.quote:Op donderdag 8 november 2012 04:39 schreef star_gazer het volgende:
Ik vond het eigenlijk overal in Honshu niet te pruimen in Juli. Na 10 minuten buiten was ik al helemaal doordrenkt in het zweet en dan liep ik als toerist rond in een wife beater hemdje. Twee keer per dag douchen was echt niet genoeg voor mij in die hitteIk kan er absoluut niet bij dat die Japanners gewoon in vol ornaat naar het werk gaan; echt absoluut niet te banken!!
Dit jaar is Linux Con vroeger en dus niet meer in Yokohama maar in Chinzan-So conference center. Ben aan het overwegen om te gaan maar het is nog even afwachten wie er komt spreken en of de onderwerpen een beetje in de lijn van mijn bedrijf liggen. Er zouden wel paar leuke uitstappen mogelijk zijn bvquote:May 29-31, 2013 · Chinzan-so Conference Center · Tokyo, Japan
LinuxCon Japan is the premier Linux conference in Asia that brings together a unique blend of core developers, administrators, users, community managers and industry experts. It is designed not only to encourage collaboration but to support future interaction between Japan and other Asia Pacific countries and the rest of the global Linux community. The conference includes presentations, tutorials, birds of a feather sessions, keynotes, and sponsored mini-summits. LinuxCon Japan will be the showcase Japan and Asian conference for The Linux Foundation and we greatly appreciate your support as we bring together top talent from Japan, Asia and around the world.
Je kan evengoed in Tokyo zelf verblijven, het is in Yokohama niet zoveel goedkoper. Sowieso moet je wel niet verwachten dat je er voor ¤30-40 uitkomt als je op hotel gaat, voor hostels zijn er wel zo'n mogelijkheden.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:06 schreef HaerdenC het volgende:
Dit is echt wel redelijk centrum Tokyo dus verblijf zal wel flink wat duiten kosten ... aan de andere kant ik zou perfect terug in yokohama kunnen verblijven en dan openbaar vervoer gebruiken naar daar ... geen idee of dat het prijsverschil voor hotel waardig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |