abonnement Unibet Coolblue
pi_114096994
Welkom in het centrale topic over de PVV. Dit topic is opgezet om te voorkomen dat over elke tweet, one-liner, quote of wat dan ook een eigen topic geopend wordt. Voor overzichtelijkheid dus.



http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dez-stappen-uit-pvv/

Kortenoeven en Hernandez stappen uit PVV - LPF-achtige toestanden

PVV-Kamerleden Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven stappen uit de PVV. Dat hebben de twee bekendgemaakt tijdens een persconferentie, vlak na de presentatie van het verkiezingsprogramma van de PVV.
Defensiewoordvoerder Hernandez meldde even na 11.00 uur op Twitter het vertrek van het tweetal:

HernandezPVV twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 11:07:00 @geertwilderspvv: hierbij bericht ik je mede namens Wim Kortenoeven dat wij per onmiddellijk uit de PVV-fractie stappen. reageer retweet
Kortzichtigheid en symboolpolitiek vieren hoogtij bij de PVV, stelde Hernandez op een geïmproviseerde persconferentie in Den Haag waar Kortenoeven en hij hun vertrek toelichtten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:55:08 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114097046
Je had wel even een nieuwe TT kunnen verzinnen, zeg!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:56:06 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114097069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zou ook kunnen, maar ook dan wordt de PVV dus bewust in een kwaad daglicht gesteld.
Vooral de vele schrijffouten doet het hem dan weer. PVV'ers zijn Tokkies, want die kunnen alleen rammelende zinnen op internet zetten. Maar de werkelijkheid is gewoon dat iedereen op internet rammelende zinnen neerzet.
Nee, daaruit blijkt dat PVV-aanhangers 'gewone hardwerkende mensen' zijn en geen lid van de 'linkse elite' die de hele dag achter een bureau zitten. Is allemaal psychologie. :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:57:13 #4
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:58:52 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114097135
Pas je ook de OP even aan, dan? Nieuwsberichtje over De Mos of zo?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:59:59 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_114097162
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pas je ook de OP even aan, dan? Nieuwsberichtje over De Mos of zo?
Dat laat ik aan de POL-mods, is te lastig vanaf m'n iPad :P
pi_114097234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, daaruit blijkt dat PVV-aanhangers 'gewone hardwerkende mensen' zijn en geen lid van de 'linkse elite' die de hele dag achter een bureau zitten. Is allemaal psychologie. :)
Wat is dat toch met dat harde werken? Ik zit de hele dag achter een bureau, maar werk ook heel hard. En dan?
pi_114097240
Ik dacht trouwens dat de meeste PVV-aanhangers huisvrouwen en mensen met een uitkering waren (Henk en Ingrid?).
pi_114097286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht trouwens dat de meeste PVV-aanhangers huisvrouwen en mensen met een uitkering waren (Henk en Ingrid?).
Mensen met een uitkering zullen doorgaans links stemmen, denk ik.
Huisvrouwen houden doorgaans vaak van die sensibele D66-jongens. De jongens waarmee ze niet getrouwd zijn, zeg maar.
En overigens had de pater familias van de Tokkies gewoon werk. Hij werkte bij de vuilophaaldienst.
I´m back.
pi_114097351
Denk dat jij de mensen iets te hoog inschat. Dat zijn juist de types die lopen te schelden op buitenlanders en hup op de PVV stemmen.
pi_114097359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, daaruit blijkt dat PVV-aanhangers 'gewone hardwerkende mensen' zijn en geen lid van de 'linkse elite' die de hele dag achter een bureau zitten. Is allemaal psychologie. :)
Het is wel vermakelijk om te bedenken wat de reacties onder een nieuwsbericht grofweg zullen zijn, als het om dit soort figuren gaat. Meestal is dat niet moeilijk.

Maar met het pleidooi voor een uitzondering op de langstudeerdersboete voor topsporters zat ik ernaast. Ik was even vergeten dat zowel studenten als topsporters beide bij de gehate 'elite' horen zodat heel achterlijk Nederland juist tegen zo'n uitzondering was.

"Die ollimpische sporters moeten het maar gewoon zelluf betale allemaal as ze zo graag topsport willen doen."

Ik snap nou wel waarom een partij met de naam Trots op Nederland geen succes is geworden. ;)
pi_114097406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat jij de mensen iets te hoog inschat. Dat zijn juist de types die lopen te schelden op buitenlanders en hup op de PVV stemmen.
Volgens mij schelden veel mensen op buitenlanders (iig af en toe).
I´m back.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:31:57 #13
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:30:35 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114099207
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:31 schreef remlof het volgende:
En weer een PVV punt wat het niet gaat halen: Raad van State ziet niets in kleiner parlement
Dat is nog geen garantie dat het niet gaat gebeuren. Het zou wel een weinig verstandige zet zijn.
pi_114099371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij schelden veel mensen op buitenlanders (iig af en toe).
Mens eigen. Doen ze volgens mij in ieder land. Het is niet een typisch Nederlands verschijnsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 10:37:38 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:42:03 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114099521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht trouwens dat de meeste PVV-aanhangers huisvrouwen en mensen met een uitkering waren (Henk en Ingrid?).
Nee, volgens de PVV zijn Henk en Ingrid juist de hardwerkende, normale mensen, die zo hard gepakt worden door de linkse elite. In praktijk zijn het natuurlijk wel de minder sociale personen in de samenleving die achter de PVV aanhobbelen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:48:37 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114099715
quote:
Diverse prominente politici steunen de aan de kant geschoven PVV'er Richard de Mos in zijn ultieme poging op toch opnieuw in de Tweede Kamer te komen. Een handtekeningenactie moet Geert Wilders overhalen hem alsnog op plek 50 van de kieslijst van de PVV te zetten.

Zo staan CDA-staatssecretarissen Joop Atsma en Henk Bleker vierkant achter de Haagse politicus.

VVD-kanon Hans Wiegel springt eveneens voor hem in de bres. „Ik heb De Mos leren kennen als iemand die onmiddellijk de inhoud snapt. Het is een toegankelijke man die bij het gewone volk de juiste snaar weet te raken. Ik hoop dat dit nog recht te breien valt”, aldus de voormalig vicepremier. "Misschien valt dit nog recht te breien en geeft Wilders hem een plek waar hij kan vechten voor zijn politieke loopbaan."

Ook vanuit het CDA krijgt De Mos bijval. Bleker: "De Mos heeft tijdens de debatten een duidelijke inbreng, soms prozaïsch. Dat is niet alleen voor de bühne. Hij heeft een heel mooi taalgebruik en bereikt er ook vaak iets mee." Staatssecretaris Atsma voegt toe: "Als staatssecretaris heb ik Richard ervaren als een constructief iemand die meedenkt. Hij is een van de betere Kamerleden. Hij weet de nodige media-aandacht te krijgen. Dat is onmisbaar in zijn vak. Het vertrek van De Mos moet voor de PVV een aderlating zijn, kan ik me zo voorstellen."

Zelfs vanuit linkse partijen krijgt De Mos steun: "Ik vind een gedeelte van zijn gedachtegoed abject", aldus GroenLinks-Kamerlid Van Tongeren. "Maar hij stelt zich open voor debat, ook voor de oppositie. Bij hem zul je nooit horen: het komt van GroenLinks, dus kan het niet deugen. Dat is een houding die je bij sommige VVD’ers wel ziet."

Steunbetuigingen

De vele steunbetuigingen die De Mos kreeg nadat het slechte nieuws bekend werd brachten De Mos op het idee om een website te beginnen. Vanaf vandaag kan de achterban via houddemosindekamer.nu kenbaar maken waarom hij alsnog plek 50 op de kieslijst moet krijgen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_lijst_PVV__.html

quote:
Heel vreemd dat andere partijen zich mengen binnen PVV aangelegenheden. Hier zit een gevaarlijke adder onder het gras .Er klopt iets niet.Hebben ze een nieuwe manier gevonden de PVV te schaden?Ik vertrouw die cda en gr links voor geen meter.Er zit iets slechts achter dit plan. Het is gewoon te eng .
Mw.Krengerrink, Almelo | 08:33 | 12.07.12
quote:
Wanneer zoveel politici van de gevestigde plucheklevers De Mos steunen is hij klaarblijkelijk een MOL of iemand die in de zak zit van puppeteers! De hele Kunduzkliek verguist de PVV en nu nemen ze het op voor De Mos??? Dat stinkt!
Harrie, Den Haag | 08:51 | 12.07.12
quote:
Vreemd, zou de AIVD er iets mee te maken kunnen hebben om hem weer op z'n plek binnen de PVV te willen zetten?
Eli, Amsterdam | 09:06 | 12.07.12
quote:
Vreemde gang van zaken die doet vermoeden dat er meer achter steekt!!! Misschien is De Mos best een goed kamerlid maar actie van tegenspelers om hem te behouden voor de PVV......... ik weet het niet!!
Hans, Bleiswijk | 09:10 | 12.07.12
quote:
Als de vijanden van de PVV, zoals Wiegel (VVD), Atsma, Bleker (CDA)en van Tongeren (GL), zich met de lijstsamenstelling van de PVV gaan bemoeien, ben ik bang dat de Mos de Mol blijkt te zijn.
harry020, Amsterdam | 09:11 | 12.07.12
Zoals de waard is....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:50:16 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114099766
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Mens eigen. Doen ze volgens mij in ieder land. Het is niet een typisch Nederlands verschijnsel.
Ik zou zeggen dat het in Nederland nog best wel meevalt met xenofobie.
pi_114099982
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het in Nederland nog best wel meevalt met xenofobie.
België daarentegen..
pi_114100065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, volgens de PVV zijn Henk en Ingrid juist de hardwerkende, normale mensen, die zo hard gepakt worden door de linkse elite. In praktijk zijn het natuurlijk wel de minder sociale personen in de samenleving die achter de PVV aanhobbelen slaan ze Turken dood.
fixed ;)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114100089
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het in Nederland nog best wel meevalt met xenofobie.
In verhouding met andere Europese landen heb ik ook die mening toegedaan.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:01:58 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114100103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

fixed ;)
Nee, dat is niet eerlijk. Dat is er maar één.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:02:33 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114100120
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:01 schreef Tem het volgende:

[..]

In verhouding met andere Europese landen heb ben ik ook die mening toegedaan.
Fixed
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:05:54 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_114100209
Dit blijf ik toch wel heerlijk vinden:

quote:
Wanneer zoveel politici van de gevestigde plucheklevers De Mos steunen is hij klaarblijkelijk een MOL of iemand die in de zak zit van puppeteers! De hele Kunduzkliek verguist de PVV en nu nemen ze het op voor De Mos??? Dat stinkt!
En dan stemmen op een partij waarin ze over elkaar heen rollen om te zorgen dat ze kunnen blijven zitten onder leiding van 1 van de langst zittende kamerleden.

Ik vraag me wel eens af wat voor een wereldbeeld sommige mensen hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_114100232
Excuus.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:34:21 #26
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114101082
Hoe lang blijft Wilders nog de belangen van Nederland beschadigen in het buitenland?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:03:19 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114109717
quote:
Wilders: De Mos komt niet op lijst

DEN HAAG - PVV'er Richard de Mos komt definitief niet op de kandidatenlijst van die partij voor de Tweede Kamerverkiezingen. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders donderdag laten weten.

Hij reageerde op de actie die De Mos is begonnen om alsnog een plekje te krijgen op de kandidatenlijst. De Mos wil dat Wilders hem als lijstduwer op plek 50 van die lijst zet. Hij hoopt dan met voorkeurstemmen gekozen te worden.

Maar die poging is volgens Wilders kansloos. De PVV-selectiecommissie deelt mede bij haar besluit te blijven hem niet op de kandidatenlijst te zetten. De kandidatenlijst blijft ongewijzigd, stelde hij.

De Mos vindt de reactie van Wilders teleurstellend en zet zijn strijd (www.houddemosindekamer.nu) tot zaterdag door. Die dag tekenen de PVV-kandidaten voor hun kandidatuur.

Mijn instelling is positief. Ik doe het voor al die mensen die mij massaal hebben gemaild, aldus De Mos, die zegt sinds donderdagochtend ruim 2300 steunbetuigingen te hebben ontvangen. Hij hoopt dat Wilders zich alsnog bedenkt. De kiezer kan zich op 12 september uitspreken en dan zal duidelijk worden of mijn werk als Kamerlid gewaardeerd wordt en of ik door kan gaan als raadslid in Den Haag, aldus De Mos.

Dat de Hagenaar niet op de PVV-lijst staat, noemde hij eerder een gigantische mokerslag en een motie van wantrouwen tegen zijn functioneren. Als hij inderdaad niet op de PVV-lijst komt, stopt De Mos als gemeenteraadslid in Den Haag, zei hij donderdag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)iet_op_lijst___.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114110240
quote:
Hij hoopt dat Wilders zich alsnog bedenkt
Spannend..... Zal Geert de Great Dictator zich alsnog bedenken.
Zal hij gratie gunnen en de Mos mag zijn vingers likken of kussen ?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:15:30 #29
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114110265
Wat een despoot, wat een zak. Als Wilders het in Nederland voor het zeggen heeft, gaan de treinen weer uitsluitend oostwaarts.
pi_114110340
Toch getuigt het wel van humor als je überhaupt op De Mos zou willen stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 15:34:36 ]
pi_114110893
Tering hee Richard de Mos, zit gewoon je tijd uit en zorg dat je dat laatste beetje waardigheid dat je bezit...

oh wacht...

nevermind...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_114110943
De Mos was wel mijn favoriete PVV'er. Ik mis hem nu al.
pi_114111126
De mos was dat niet die gelogen heeft dat hij een schooldirecteur was ?
pi_114111270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:31 schreef Picchia het volgende:
De Mos was wel mijn favoriete PVV'er. Ik mis hem nu al.
pi_114111639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:31 schreef Picchia het volgende:
De Mos was wel mijn favoriete PVV'er. Ik mis hem nu al.
Brinkman is een democraat die openlijk zich inzette om geertspolitburosysteem af te schaffen en de Mos is een geertsvingerlikker.
Brinkman verdient dan meer respect.
pi_114111875
quote:
"De PVV-selectiecommissie deelt mede bij haar besluit te blijven hem niet op de kandidatenlijst te zetten. De lijst blijft ongewijzigd", liet de PVV-leider weten.
Exclusief op Fok: de uitgelekte notulen van de ingelaste vergadering:

quote:
Vergadering van de PVV-selectiecommissie, 12 juli 2012

Aanwezig: Geert Wilders (voorzitter, notulist)

1: Opening
De voorzitter opent de vergadering en heet zichzelf welkom. In het bijzonder fractievoorzitter Geert Wilders, die tijdens deze drukke periode speciaal tijd heeft vrijgemaakt om de vergadering bij te wonen.

2: Notulen vorige vergadering
De notulen van de vorige vergadering (d.d. vrijdag 6 juli 2012) worden langs democratische weg unaniem goedgekeurd door de aanwezige.

3: Vaststelling agenda
Deze vergadering kent slechts één agendapunt, namelijk de bezwaren van ene Richard de Mos tegen de samenstelling van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen 2012. De vergadering stemt zonder bezwaren in met deze agenda.

4: Ingekomen stukken
• Brief van kamerlid Richard de Mos, d.d. 11 juli 2012. Wordt in deze vergadering behandeld.
• Ansichtkaart van Henk en Ingrid, "Groeten uit Almelo", d.d 7 juli 2012. Voor kennisgeving aangenomen.

5: Behandeling brief Richard de Mos
De voorzitter geeft het woord aan Geert Wilders, die zich afvraagt wie Richard de Mos is. Na zorgvuldige lezing van de brief blijkt het te gaan om een PVV-kamerlid, dat zich in de steek gelaten voelt. De fractievoorzitter merkt op dat zoiets een pleonasme is. De briefschrijver beroept zich op zijn ruime ervaring als schoolhoofd en kamerlid. Ook merkt hij op dat hij slechts 36 jaar is en daarmee uitstekend past in het streven van de PVV naar verjonging.

De fractievoorzitter neemt de argumenten voor kennisgeving aan en maakt kenbaar dat de bezwaren van de auteur ongegrond zijn. De aanwezige stemt in met die constatering. Vervolgens merkt de voorzitter - terecht - op dat de vergadering een correcte formulering zal moeten bedenken om de beslissing wereldkundig te maken.

Na intern beraad komt de aanwezige met het volgende tekstvoorstel: De PVV-selectiecommissie deelt mede bij haar besluit te blijven hem niet op de kandidatenlijst te zetten. De lijst blijft ongewijzigd.. Dit voorstel wordt unaniem en democratisch aangenomen.

De voorzitter merkt - opnieuw geheel terecht - op dat de boodschap op passende wijze moet worden gecommuniceerd richting betrokkene en richting de media. Met een grote meerderheid van stemmen beslist de vergadering om de briefschrijver een sms-bericht te sturen. De linkse staatsomroep zal via een persbericht op de hoogte worden gebracht.

6: Rondvraag
De voorzitter constateert dat niemand vragen heeft. Eén van de aanwezigen merkt - terecht - op dat de vergadering goed is verlopen en complimenteert de voorzitter met de wijze waarop de vergadering is geleid.

7: Datum volgende vergadering
De voorzitter meldt dat de volgende vergadering zal worden belegd wanneer zich opnieuw een incident voordoet. Naar verwachting is dit binnen enkele dagen. De aanwezige kan daar mee leven. Aldus wordt (unaniem) besloten.

8: Sluiting
De voorzitter sluit de vergadering en dankt de aanwezige voor zijn nuttige inbreng en de notulist voor zijn inspanningen om een correct verslag van deze bijeenkomst te maken.
pi_114116734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:15 schreef Oldie57 het volgende:
Wat een despoot, wat een zak. Als Wilders het in Nederland voor het zeggen heeft, gaan de treinen weer uitsluitend oostwaarts.
Kijk maar uit, jij bent de eerste die vergast wordt daar gastjes met een gendefect het eerste gingen.

Maargoed, jouw opmerkingen zijn veel extremer dan die van Wilders of heel de PVV bijelkaar.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:53:03 #39
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114117627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kijk maar uit, jij bent de eerste die vergast wordt daar gastjes met een gendefect het eerste gingen.

Maargoed, jouw opmerkingen zijn veel extremer dan die van Wilders of heel de PVV bijelkaar.
Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt. Een PVV'er die gevoel toont, het is bijna cabaret. :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:54:15 #40
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114117689
Enfin, ik hoop dat de racisten van de PVV na de smadelijke nederlaag bij de verkiezingen hun stomme bek gaan houden. Het wordt tijd dat het fatsoen weer gaat regeren in dit land.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:54:51 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114117715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:53 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt. Een PVV'er die gevoel toont, het is bijna cabaret. :)
Nikita is geen PVV'er.


En de Paus heeft een harem
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114117756
Doe eens normaal tegen en over elkaar aub.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 17:55:59 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:09:59 #43
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114118756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kijk maar uit, jij bent de eerste die vergast wordt daar gastjes met een gendefect het eerste gingen.

Maargoed, jouw opmerkingen zijn veel extremer dan die van Wilders of heel de PVV bijelkaar.
Dus volgens jou ontpopt Wilders zich als massamoordenaar als hij de macht heeft in Nederland ?
Das nogal een extreme mening van je .
pi_114141021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:15 schreef Oldie57 het volgende:
Wat een despoot, wat een zak. Als Wilders het in Nederland voor het zeggen heeft, gaan de treinen weer uitsluitend oostwaarts.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:54 schreef Oldie57 het volgende:
Enfin, ik hoop dat de racisten van de PVV na de smadelijke nederlaag bij de verkiezingen hun stomme bek gaan houden. Het wordt tijd dat het fatsoen weer gaat regeren in dit land.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:53 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt. Een PVV'er die gevoel toont, het is bijna cabaret. :)
Inderdaad, net cabaret als je het bovenstaande leest en dan zwijg ik over jouw fatsoensnormen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus volgens jou ontpopt Wilders zich als massamoordenaar als hij de macht heeft in Nederland ?
Das nogal een extreme mening van je .
Over lezen gesproken, doe er eens wat aan en als je toch bezig bent schaaf dan ook wat aan je interpretatievermogen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 07:38:01 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114141084
De Mos is het gehandicapte joch van de buren, een hondstrouw bastaardkind, dat nog best bereid is om des nachts jullie erf te bewaken, maar onder voorwaarde van een handvol snoepjes waar hij zachtjes op kan sabbelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_114141198
Misschien moeten ze het voor de Mos uittekenen.


  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:10:19 #48
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114141310
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 07:38 schreef Ringo het volgende:
De Mos is het gehandicapte joch van de buren, een hondstrouw bastaardkind, dat nog best bereid is om des nachts jullie erf te bewaken, maar onder voorwaarde van een handvol snoepjes waar hij zachtjes op kan sabbelen.
Zo zijn PVV'ers, wel anderen uitschelden maar janken als ze - terecht - voor racisten worden uitgemaakt. Het zijn geen echte Nederlanders, dat is wel duidelijk.
pi_114141374
Doe eens wat normaler aub.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:25 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114141540
Doe zelf normaal man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:08:19 #51
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114141982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:18 schreef 99.999 het volgende:
Doe eens wat normaler aub.
Het is lastig om met PVV'ers normaal in discussie te treden. Hun geliefde leider beledigt elke mogelijke minderheidsgroepering op de meest grove wijze en gebruikt uitsluitend Twitter als debatplatform. Dat de racistische PVV een bedreiging is voor onze welvaartsstaat kan en mag niet onbesproken blijven.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:49:00 #52
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114144449
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

België daarentegen..
tegenwoordig word alle kritiek op vreemdelingen afgedaan als racisme en xenofobie.
Op deze manier kan je heel moeilijk kritiek op deze groepen geven en worden vele feiten gewoon weggeroepen.

Je moet de realiteit onder ogen zien.
In Belgie is 40% van de gevangenen vreemdeling
ongeveer 70% allochtoon.
Dat is de realiteit

Weet trouwens iemand hoe dat in Nederland zit?
Bij jullie zijn die zaken rond immigratie enzo wel veel beter geregeld als hier.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_114147671
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:49 schreef antwerpenstad het volgende:

[..]

tegenwoordig word alle kritiek op vreemdelingen afgedaan als racisme en xenofobie.

tjonge.... je loopt vele jaren achter met "tegenwoordig" .
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:18:18 #54
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114148190
dat woord is idd niet helemaal meer juist. :p
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:25:37 #55
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114148549
maar het word wel altijd meer en meer gebruikt om zaken goed te praten die niet goed te praten zijn.
en dat vind ik erg.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:26:11 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114148579
Antwerpen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:28:09 #57
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114148663
wa is er me antwerpen?
Het is de beste stad van vlaanderen :)

alleen die vreemdelingen zijn een groot probleem
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:32:23 #58
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114148829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:28 schreef antwerpenstad het volgende:
wa is er me antwerpen?
Het is de beste stad van vlaanderen :)

alleen die vreemdelingen zijn een groot probleem
De joden ofwat?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:36:18 #59
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114148959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:32 schreef MrBaas het volgende:

[..]

De joden ofwat?
Joden doen we vreemd en willen apparte scholen enzo, maar van hun hebben we niet zoveel last.
het is de Islam die voor rellen in molenbeek zorgt en die heel het land op zijn kop zet
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_114149122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:18 schreef antwerpenstad het volgende:
dat woord is idd niet helemaal meer juist. :p
Je hele bewering is niet juist... al tientallen jaren heb je een VB die de Vlaamse publieke opinie bespeelt.
De migrantendiskussie is al vele jaren gaande. Met bakken kritiek en modder op vreemdelingen.
In Nederland is dat vooral de laatste 10 jaar heftig geweest.
Leer er mee leven. Er wonen ook veel niet-belgen in België.
Samenleven is een kwestie van elkaars aanwezigheid accepteren.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:46:41 #61
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114149393
wat is dan bij mijn bewering niet juist?

Het Vlaams belang is idd al jaren pogingen aan het doen om de islamisering te stoppen.
Ze zijn er niet in geslaagd omdat de traditionele partijen alles hebben gedaan om het Vlaams belang te stoppen.
Cordon sanitair / politiek proces / boycot door de media / ...

Het is een kwestie van aanpassen.
De buitenlanders moeten zich aan ons aanpassen en niet omgekeerd.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_114149681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leer er mee leven. Er wonen ook veel niet-belgen in België.
Samenleven is een kwestie van elkaars aanwezigheid accepteren.
De Belgen accepteren elkaar niet eens. De Vlaamse politiek in de rand om Brussel werd door de NY Times een paar jaar terug zelfs als 'etnische zuiveringen' omschreven. :')
pi_114149751
quote:
Haha, goede troll :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:58:28 #64
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114149818
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.

De Vlamingen en de Walen zitten vol tegenstellingen.
Dit is niet langer vol te houden.

Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
Wij zijn de sponser van de luie Walen.

België Barst !!!
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_114149899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.

De Vlamingen en de Walen zitten vol tegenstellingen.
Dit is niet langer vol te houden.

Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
Wij zijn de sponser van de luie Walen.

België Barst !!!
Voila. De onverdraagzaamheid jegens welk ander volk dan ook druipt ervanaf. :')
pi_114149910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.

De Vlamingen en de Walen zitten vol tegenstellingen.
Dit is niet langer vol te houden.

Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
Wij zijn de sponser van de luie Walen.

België Barst !!!
Je bent een VB-fan ? Vandaar dat dramaatje wat je maakte over "tegenwoordig"
pi_114149981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.

De Vlamingen en de Walen zitten vol tegenstellingen.
Dit is niet langer vol te houden.

Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
Wij zijn de sponser van de luie Walen.

België Barst !!!
Leer ermee omgaan kerel :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:06:29 #68
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114150104
ik ben ermee akkoord dat het vlaams belang er soms over gaat
Maar ik ben er ook mee akkoord dat ze zo moeten blijven voortdoen

De eenvoudige reden is dat alleen door erover te gaan, de mogelijkheid voor hun er is om in de media te komen.
Als de SPA een persconferentie geeft over hun partijprogramma staan er tientallen journalisten te wachten.

Als het VB een persconferentie geeft over hun partijprogramma zit er vaak geen enkele journalist.

Dus moeten ze wel opvallen en erover gaan in hun campagne om in de media te komen.

Het VB moet altijd heel hard roepen om maar een beetje gehoord te worden.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:08:03 #69
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114150169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Leer ermee omgaan kerel :')
Als het nu verkiezingen zouden zijn, hebben NVA en VB (volgens peilingen) een meerderheid en is het na vele jaren effectief mogelijk veel te veranderen.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_114150932
Leuk, de N-VA; willen België toch laten oplossen in Europa? Betaal je alsnog voor al die armoedzaaiers uit het zuiden (maar dan nog zuidelijker)...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:39:38 #71
378969 antwerpenstad
htc is the best
pi_114151551
in de NVA zitten veel strekkingen.
Maar het belangrijke is dat de NVA belgie wil laten splitsen ( of denkt dat het vanzelf gaat gebeuren :p)

Alleen weigert de NVA elke samenwerking met het VB
Het is meer en meer een traditionele partij geworden die meedoet met het cordon sanitair.
Dit tot spijt van vele leden
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:39:41 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114151554
quote:
Arme Richard de Mos. Toen hij te horen kreeg dat hij niet op de PVV-lijst stond, kwam dat aan 'als een mokerslag' . Wanneer ik de Mos op televisie zie, krijg ik wel vaker de indruk dat hij net is getroffen door een mokerslag, maar deze is dus echt bewust aangekomen.

Doorzetter
Richard laat het er echter niet bij zitten. Zo is Richard niet. Het is een doorzetter. Om zichzelf toch nog op de PVV lijst te krijgen, heeft de optimistische Hagenees een website gelanceerd: www.houddemosindekamer.nu. Leuk om te raden wie dat ding op een afgetrapte Commodore 64 in elkaar heeft geknutseld: oud-collega James Sharpe misschien? Die is dol op websites.

Wanneer je de homepagina bereikt, schallen de opzwepende klanken van Eye of the Tiger door je boxen. Dat is slim van Richard: het is het favoriete nummer van Geert, die het lied graag bij zijn Rocky-waardige opkomsten gebruikt.

Vervolgens zien we een aantal quotes over de Mos waar het gemiddelde PVV-kamerlid alleen maar van kan dromen. Hans Wiegel blijkt fan: 'Ik heb De Mos leren kennen als iemand die onmiddellijk de inhoud snapt'. Top: niets beter dan de onvoorwaardelijke steun van Hans Wiegel, vraag dat maar aan Rita Verdonk. Andere fans zijn Joop Atsma, de man die voor het laatst heeft gelachen toen het CDA nog uit drie partijen bestond, en natuurlijk Angola-deskundige Henk Bleker. Kortom: aanbevelingen van de absolute erudiete frontlinie van de vaderlandse politiek.

Afscheid nemen
Onder de kop 'Richard was altijd duidelijk' vinden we een bloemrijke opsomming van de Mos' prestaties: bye bye milieuzones, bye bye windmolens, bye bye Olympische spelen op kosten van de belastingbetaler. Afscheid nemen van dingen vormt de rode draad in Richard's politieke agenda. Alleen aan zijn eigen afscheid is hij nog lang niet toe. Om de sympathieke PVV'er te steunen, kunnen we daarom van ons laten horen via de knop 'Mail Geert!'.

Prachtig. Hebben we dat niet allemaal altijd al eens willen doen? Ikzelf zal uiteraard mijn steun aan Richard betuigen in een brief aan de Grote Leider, maar mocht u ondanks deze sympathieke reddingsactie toch concluderen dat de Mos inderdaad beter met politiek pensioen kan gaan: pak er voor het gemak dan even het rapport bij waarmee de liefdeloze GroenLinks kandidatencommissie onder leiding van Tof Thissen, onlangs kamerlid Dibi schoffeerde. Wat knip- en plakwerk en u bent er.

Beste Geert,

Richard is een fris, leuk en aansprekend persoon. Hij heeft een goed ontwikkelde intuïtie voor het agenderen van voor vele PVV'ers aansprekende onderwerpen. Echter: hij geeft aan nieuwe politiek te willen bedrijven, maar heeft mij hierin inhoudelijk niet kunnen overtuigen. Hij is concreet in zijn voorbeelden maar weet deze onvoldoende te vertalen naar tactisch en strategisch niveau. Richard weet te weinig diepgaand verbinding te leggen tussen de kernwaarden van de partij. Zijn optreden is vaak solistisch en soms onvoorspelbaar. Hij is geen verbindende factor maar een creatieve buitenspeler met aanstekelijk enthousiasme. Hij lijkt me ongeschikt.

Groeten, ook aan Fleurtje en de katten. Hou je haaks deze zomer, geniet van Europa... nu het nog kan. En stuur die arme Richard een kaartje.

Johan Fretz is schrijver en columnist voor Volkskrant.nl.
http://www.volkskrant.nl/(...)kker-met-Geert.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:59:58 #73
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_114152477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:06 schreef antwerpenstad het volgende:

Als het VB een persconferentie geeft over hun partijprogramma zit er vaak geen enkele journalist.
Ik word bijna jaloers.

Is dat partijprogramma vergelijkbaar met het basisschool-stuk van Wilders? Want daar zou ik ook geen journalist op afsturen, aangezien er geen zinnig woord over te zeggen is.
451 °F
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:50:32 #74
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_114157187
quote:
Het is leuker om Buma/Stemra te mailen of De Mos wel rechten afdraagt voor Eye of the Tiger.
Géén kloon van tvlxd!
pi_114157345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:08 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Het is lastig om met PVV'ers normaal in discussie te treden. Hun geliefde leider beledigt elke mogelijke minderheidsgroepering op de meest grove wijze en gebruikt uitsluitend Twitter als debatplatform. Dat de racistische PVV een bedreiging is voor onze welvaartsstaat kan en mag niet onbesproken blijven.
Als ik zo jouw reacties lees vol van haat en frustraties kan ik alleen maar zeggen, als je een lul hebt hoef je je nog niet als een lul te gedragen.

Maargoed, alleen om jouw hoogstaande reacties zou ik al PVV gaan stemmen als ik in NL zou wonen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:57:16 #76
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114157469
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:50 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is leuker om Buma/Stemra te mailen of De Mos wel rechten afdraagt voor Eye of the Tiger.
:D
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:58:40 #77
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114157519
Wel lekker dat 'ie loopt. Staat al een kwartiertje aan inmiddels.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als ik zo jouw reacties lees vol van haat en frustraties kan ik alleen maar zeggen, als je een lul hebt hoef je je nog niet als een lul te gedragen.

Maargoed, alleen om jouw hoogstaande reacties zou ik al PVV gaan stemmen als ik in NL zou wonen.
Goh, dat had ik nou niet verwacht _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114158097
quote:
Kortzichtigheid en symboolpolitiek vieren hoogtij bij de PVV, stelde Hernandez op een geïmproviseerde persconferentie in Den Haag waar Kortenoeven en hij hun vertrek toelichtten.
De vraag is, hoeveel zal er van de PVV overblijven na de verkiezingen, waar er steeds meer een beeld van tweedeling naar voren komt. Die PVV zetels gaan nagenoeg allemaal naar de SP en VVD. Door heel Europa zie je tweedelingen of grote zetelaantallen achter partijen. Europa gaat weer die verkeerde kant (imperium) op die het al drie keer is gegaan sinds het bestaan ervan 2500 jaar geleden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:29:02 #79
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114158792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als ik zo jouw reacties lees vol van haat en frustraties ....
De PVV oogst wat zij zaait, suffie.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:29:50 #80
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114161665
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:10 schreef Synthercell het volgende:

[..]

De vraag is, hoeveel zal er van de PVV overblijven na de verkiezingen, waar er steeds meer een beeld van tweedeling naar voren komt.
De harde kern van de PVV is dom en hardnekkig. Eens zal bij die stumperds ook het inzicht doorbreken.
pi_114163309
Edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2012 07:49:46 (Doe normaal) ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_114163357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:29 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

De harde kern van de PVV is dom en hardnekkig. Eens zal bij die stumperds ook het inzicht doorbreken.
Robert is een modelpvv'er als het om de harde kern gaat

http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:04:37 #83
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114171072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Robert is een modelpvv'er als het om de harde kern gaat

Gatverdamme, heb het na 75 seconde afgezet. Echt ranzig dat er zo'n mensen bestaan.
pi_114174810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Robert is een modelpvv'er als het om de harde kern gaat

Oh mijn god, ik wist serieus niet dat het zo erg is.
pi_114183257
Nee? Vind ik nogal naief als je niet weet dat het merendeel van de PVV-stemmers gajes is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 05:06:10 #86
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114185451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:04 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Gatverdamme, heb het na 75 seconde afgezet. Echt ranzig dat er zo'n mensen bestaan.
Eens, voor dit soort 'mensen' is geen plek in Nederland. Uitzetten dat tuig.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 05:48:07 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114185592
Robert gaat protesteren in Berlijn. Hij heeft een spandoek mee. Wat staat er op dat spandoek?
"Geert Akbar. Dat betekent: Geert is groter. Groter dan Mohamed, de kleuterneuker. Groter dan Allah, de halvemaan-demoon."
"Zoals iedereen weet zijn Arabieren fervente kontenbonkers."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_114185676
Edit

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2012 07:53:39 (Reactie op verwijderd bericht ) ]
  zaterdag 14 juli 2012 @ 07:43:57 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114185847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:06 schreef antwerpenstad het volgende:
Als het VB een persconferentie geeft over hun partijprogramma zit er vaak geen enkele journalist.
Dat komt omdat er nou eenmaal zelden iets nieuws uit die hoek komt.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:47:43 #90
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114186194
Ik heb net als Geert Wilders een droom. Alleen is de inhoud anders. Als ik het voor het zeggen heb, verbied ik de PVV en maak van alle PVV-stemmers 2e rangsburgers.
pi_114186215
Kappen Oldie!
pi_114186551
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:47 schreef Oldie57 het volgende:
Ik heb net als Geert Wilders een droom. Alleen is de inhoud anders. Als ik het voor het zeggen heb, verbied ik de PVV en maak van alle PVV-stemmers 2e rangsburgers.
Daar sluit ik me bij aan. We zouden het gewoon vaker moeten uitspreken dat de PVV- stemmer deel uitmaakt van een achterlijke cultuur. In ieder geval de harde Robert - kern, met zijn Geert Akbar spandoekje en zijn Jewish Taskforce trainingspakje. Radicalen die radicalen radicalisme verwijten...yeah
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_114186982
je zou bijna kunnen zeggen dat het een tsunami is die 8 jaar geleden dit land is binnengedrongen en niet weg wil voordat zij hun cultuur en hun wereldbeeld de maatschappij in hebben gedwongen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114187867
Die gast uit het filmpje moet echt naar de dokter :D
pi_114188739
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee? Vind ik nogal naief als je niet weet dat het merendeel van de PVV-stemmers gajes is.
Ik had gewoon tokkies verwacht, maar dit zijn mensen met een hele rare ideologie.
pi_114188961
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik had gewoon tokkies verwacht, maar dit zijn mensen met een hele rare ideologie.
Het is een achterlijke ideologie, ja, die helaas, zie Noorwegen, gewelddadig uit kan pakken.
pi_114189037
Dat filmpje is ingesproken door Sander van de Pavert, dus volgens mij moeten we dat niet zo serieus nemen :D
pi_114189588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:31 schreef 1299 het volgende:
Dat filmpje is ingesproken door Sander van de Pavert, dus volgens mij moeten we dat niet zo serieus nemen :D
Denk ik ook niet. Sander heeft ook vast dat spandoek voor hem geschilderd, Robert dat trainingspakje van de Jewish Taskforce aangetrokken, de woorden van Robert geschreven voor op de autocue en hem een lift naar Berlijn gegeven.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 14 juli 2012 @ 12:10:44 #99
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114189933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:10 schreef dramatiek het volgende:

Robert is een modelpvv'er als het om de harde kern gaat

Ik snap wel waarom hij PVV stemt. Hij is gewoon een homo.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 13:35:50 #100
230491 Zith
pls tip
pi_114192461
Model-Brevik lijkt me eerder :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_114195230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:47 schreef Oldie57 het volgende:
Ik heb net als Geert Wilders een droom. Alleen is de inhoud anders. Als ik het voor het zeggen heb, verbied ik de PVV en maak van alle PVV-stemmers 2e rangsburgers.
Weet je wie ook politieke partijen verbood in het verleden?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:18:23 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114195319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:15 schreef rop45 het volgende:

[..]

Weet je wie ook politieke partijen verbood in het verleden?
Stalin
Mao
Pol Pot
De sjah van Iran
Nasser
De helft van de leiders van Afrikaanse landen
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114195401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Stalin
Mao
Pol Pot
De sjah van Iran
Nasser
De helft van de leiders van Afrikaanse landen
Je vergeet de aller bekendste. Een bekende Duitser.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:22:10 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114195455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:20 schreef rop45 het volgende:

[..]

Je vergeet de aller bekendste. Een bekende Duitser.
Ik ken wel een bekende Oostenrijker. Maar die vermijd ik dus expres. Het is erg makkelijk om hem te noemen, maar het verbieden van partijen is van alle tijden en alle werelddelen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:23:43 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_114195505
Het kabinet Schermerhorn-Drees verbood de NSB. En geheel terecht.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:30:18 #106
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114200014
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:49 schreef 99.999 het volgende:
Kappen Oldie!
Ok maar vergeet niet dat PVV'ers onder het mom van vrijheid van meningsuiting hetzelfde zeggen over moslims.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:31:48 #107
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114200049
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:20 schreef rop45 het volgende:

[..]

Je vergeet de aller bekendste. Een bekende Duitser.
Is Geert Wilders een Duitser? Die verbiedt moslims in Nederland toch ook hun burgerrechten?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:35:32 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114200155
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:23 schreef remlof het volgende:
Het kabinet Schermerhorn-Drees verbood de NSB. En geheel terecht.
Dat was ná WO II. Mooie vergelijkingen maak je weer, rooie haatsik. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_114215189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ken wel een bekende Oostenrijker. Maar die vermijd ik dus expres. Het is erg makkelijk om hem te noemen, maar het verbieden van partijen is van alle tijden en alle werelddelen.
Haider of Krienbuhl
  zondag 15 juli 2012 @ 00:31:16 #110
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114215398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee? Vind ik nogal naief als je niet weet dat het merendeel van de PVV-stemmers gajes is.
Die man in dat filmpje is het toppunt. Je gaat me niet vertellen dat er 1 miljoen mensen zijn die net zo als die man in dat filmpje zijn.
pi_114220235
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:31 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Die man in dat filmpje is het toppunt. Je gaat me niet vertellen dat er 1 miljoen mensen zijn die net zo als die man in dat filmpje zijn.
Je gaat me niet vertellen dat er 1 miljoen mensen zijn die net zo zijn als die man op de foto te zien is?.


Of, je gaat me toch niet vertellen dat 1,5 miljard mensen zo zijn?
  zondag 15 juli 2012 @ 08:09:12 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114220396
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat er 1 miljoen mensen zijn die net zo zijn als die man op de foto te zien is?.
[ afbeelding ]

Of, je gaat me toch niet vertellen dat 1,5 miljard mensen zo zijn?
[ afbeelding ]
Klopt, de meeste zijn zo niet. Net zoals voetbalsupporters niet allemaal hooligans zijn.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:23:48 #113
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114223923
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Klopt, de meeste zijn zo niet. Net zoals voetbalsupporters niet allemaal hooligans zijn.
Ik denk dat er procentueel meer voetbalsupporters hooligans zijn dan dat er procentueel moslims radicaal zijn :P
pi_114229594
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:23 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik denk dat er procentueel meer voetbalsupporters hooligans zijn dan dat er procentueel moslims radicaal zijn :P
_O-
  zondag 15 juli 2012 @ 15:13:07 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114229642
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:23 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik denk dat er procentueel meer voetbalsupporters hooligans zijn dan dat er procentueel moslims radicaal zijn :P
Ik denk dat het percentage ongeveer gelijk is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114233384
Mocht het in de politiek toch niks worden, dan kan Wilders zo bij de Taliban met z'n rare opvattingen over de Islam.
  zondag 15 juli 2012 @ 17:18:44 #117
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114234919
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:49 schreef Peunage het volgende:
Mocht het in de politiek toch niks worden, dan kan Wilders zo bij de Taliban met z'n rare opvattingen over de Islam.
En wat doen we met hem vanwege zijn rare opvattingen over Oost-Europeanen. Over Europa?
pi_114239267
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:18 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

En wat doen we met hem vanwege zijn rare opvattingen over Oost-Europeanen. Over Europa?
Dan zit hij heel goed bij extremistische moslims toch? :P
Ik doelde meer op het feit dat hij de Islam op dezelfde manier interpreteert als extremistische moslims.
pi_114255705
Was dit al bekend?

quote:
De actie Houd De Mos in de Kamer heeft in 4 dagen tijd geleid tot bijna 32000 bezoekers op deze site en meer dan 5.000 mails aan Geert! Helaas heeft de actie niet het gewenste resultaat, plaats 50 op de kandidatenlijst, opgeleverd. De PVV houdt vast aan haar motie van wantrouwen jegens mij en aan haar weigering om mij lijstduwer te maken. Verder actie voeren is derhalve zinloos. Geert kan vanaf nu rustig slapen, mijn actie is ten einde. De doorlinkbutton naar zijn mailaccount heb ik zojuist verwijderd. Daar ik niet kan werken bij deze ontstane vertrouwensbreuk, trek ik mijn slotconclusie en zal ik mijn Haagse Raadszetel teruggeven aan de partij en de partij verlaten. Met pijn in het hart; want niets was zo mooi dan de Nederlandse en Haagse belangen te mogen behartigen. Ik wil iedereen die mij gesteund heeft duizendmaal danken. Wellicht tot ziens!
Bron: website De Mos
pi_114255934
Trouwens nog een stukje van GeenStijl, waar ze inmiddels ook zien dat de PVV meer een soort fanclub is dan een politieke partij:

quote:
Geert Wilders = Justin Bieber
We zijn er uit. Geert Wilders is Justin Bieber. Sprekend. Geen inhoud, alleen show + marketing en funky kapsels. O ja, en natuurlijk miljoenen kritiekblinde fanboys en -girls. Die zich met name op de social media gedragen als kirrende tienermeisjes. Verdedigen hun idool door dik en dun, vergeven hem elke misstap of negeren deze compleet en zijn kneiter hashtaggeil. Al zou Geert live op TV een minderjarig konijn aan stukken scheuren, dan nog staan ze te klappen.

Wat Wilders doet is politieke marketing bedrijven middels uitgekiende shows, kitscherige merchandise en het regisseren van de media met opvallende quotes. Net als de andere politieke partijen, maar beter en totaal ontworteld van een centraal idee of ideologie. Net als het productiehuis achter Justin Bieber. Een politiek popicoon.

Zo kun je een uitermate belabberd product uitstekend aan de man brengen, zolang je maar in de juiste doelgroep plugt. Bij Bieber zijn dat tienersmeisjes in de categorie #BELIEBERS, bij Wilders zijn dat getokkificeerde boze blankburgers in de categorie #BEWILDERD. PVV staat dan ook eigenlijk voor Paarsebroeken Verkopen Vodjes.

Heeft u dat partijprogramma gelezen? Het lijkt alsof iemand zonder enige vorm van schrijftalent heel hard zijn best heeft gedaan om geforceerd een GeenStijl-topic te tikken. Wat wij zelf uiteraard een stuk beter kunnen. Een onuitvoerbare sloot agitprop met weinig coherentie en gebaseerd op het betere knip-en-jatwerk. Net als de liedjes van Justin Bieber, dus. Niet de inhoud, maar het effect.

Helaas voor G-Wild, wat de grote opening van de Geert Wilders 12912 Tour had moeten worden, werd even compleet gekaapt door Marcial Arts en Wim Kortendjoeken. Die in principe niets meer deden dan dit GS-topic oplezen. En beweerden dat de verkiezingslijst van Wilders eigenlijk zijn bangalijstje is, want iedereen die er opstaat wordt uiteindelijk door Wilders genaaid. Joh.

Deze dagen zien we Richard de Mos helemaal Rocky gaan op de PVV op uiterst sympathieke wijze en alsnog tekort komen. En ook Jimh van Bemmel ROFLOLT zich de snorharen van de lip om hoe het gaat bij LijstWilders. Jup, afvallers bepalen nu de show. Maar verder is Geert Wilders overduidelijk de Justin Bieber van de Nederlandse politiek. Je mag best fan van hem zijn, geen probleem. Maar je staat dan wel een beetje voor lul. Met je hashtags. #TEAMWILDERS!
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)s_justin_bieber.html
  maandag 16 juli 2012 @ 08:54:13 #121
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114259540
Zetel teruggeven aan de partij? De zetel is nooit van de partij geweest, lampenkap!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114259612
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zetel teruggeven aan de partij? De zetel is nooit van de partij geweest, lampenkap!
Technisch gezien niet maar 99 van de 100 volksvertegenwoordigers danken hun zetel natuurlijk gewoon aan hun partij...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 16 juli 2012 @ 09:02:06 #123
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114259653
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Technisch gezien niet maar 99 van de 100 volksvertegenwoordigers danken hun zetel natuurlijk gewoon aan hun partij...
Helaas voor die 99 van de 100 gaat de wet nog altijd boven de onderbuik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 juli 2012 @ 09:18:13 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_114259889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:48 schreef Elfletterig het volgende:
Trouwens nog een stukje van GeenStijl, waar ze inmiddels ook zien dat de PVV meer een soort fanclub is dan een politieke partij:

[..]

Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)s_justin_bieber.html
_O-
pi_114260045
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al bekend?

[..]

Bron: website De Mos
Het was kennelijk nog niet bekend, toen ik het plaatste...
Het wordt deze ochtend pas als nieuwsfeit gebracht.

Trouwens vreemd: je bent gewoon gekozen volksvertegenwoordiger in je woonplaats, je bent het ook eens met de partij waarvoor je in de raad zit. En toch stap je zomaar op.

Het is verbijsterend hoe veel PVV'ers niet gewoon de rit uitzitten.
  maandag 16 juli 2012 @ 09:34:37 #126
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114260174
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zetel teruggeven aan de partij? De zetel is nooit van de partij geweest, lampenkap!
En nu heeft hij zonder last of ruggespraak besloten zijn zetel ter beschikking te stellen, dus wat is het probleem?
  maandag 16 juli 2012 @ 10:28:14 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_114261174
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:34 schreef Reya het volgende:

[..]

En nu heeft hij zonder last of ruggespraak besloten zijn zetel ter beschikking te stellen, dus wat is het probleem?
De Mos doet het wel, maar hoeft het niet te doen. Dat was het punt.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:33:41 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114261300
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zetel teruggeven aan de partij? De zetel is nooit van de partij geweest, lampenkap!
Jaja, onze staatsrechtgeleerde heeft het schuim weer op de mond. Keurige actie van De Mos.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114261325
Nou en?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 juli 2012 @ 10:37:35 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_114261408
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
Nou en?
Het maakt inderdaad weinig uit wat ie met die zetel doet, er zijn toch bijna verkiezingen.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:42:45 #131
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114261532
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Het maakt inderdaad weinig uit wat ie met die zetel doet, er zijn toch bijna verkiezingen.
Maart 2014.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:57:13 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114261849
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Het maakt inderdaad weinig uit wat ie met die zetel doet, er zijn toch bijna verkiezingen.
Niet voor de Gemeenteraad...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 juli 2012 @ 11:00:55 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_114261928
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet voor de Gemeenteraad...
Dat maakt voor Den Haag niet zo heel veel uit:
quote:
De Haagse gemeenteraad bestaat momenteel uit 13 fracties. Daarvan vormen 4 fracties de coalitie en 9 fracties de oppositie.

De coalitie bestaat uit PvdA (10 zetels), VVD (7 zetels), D66 (6 zetels) en CDA (3 zetels). De oppositie bestaat uit de PVV (6 zetels), GroenLinks (3 zetels), Haagse Stadspartij (2 zetels), SP (2 zetels), PPS (1 zetel), Partij van de Eenheid (1 zetel), Partij voor de Dieren (1 zetel), Islam Democraten (1 zetel) en Groep Van Doorn (2 zetels).
  maandag 16 juli 2012 @ 11:05:56 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114262060
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat maakt voor Den Haag niet zo heel veel uit:

[..]

:? Ik mis de relevantie even?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 juli 2012 @ 11:06:39 #135
104871 remlof
Europees federalist
pi_114262079
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:? Ik mis de relevantie even?
Het ging toch om de zetel van De Mos in de Haagse gemeenteraad?
  maandag 16 juli 2012 @ 11:12:16 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114262202
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Het ging toch om de zetel van De Mos in de Haagse gemeenteraad?
Ja. Ik zie nog steeds de relevantie van het lijstje met zetelaantallen niet t.o.v. het feit dat de raadsverkiezingen pas in 2014 plaatsvinden?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 juli 2012 @ 11:14:07 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_114262248
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. Ik zie nog steeds de relevantie van het lijstje met zetelaantallen niet t.o.v. het feit dat de raadsverkiezingen pas in 2014 plaatsvinden?
Ik bedoelde dat het niet zoveel uitmaakt voor de Haagse gemeenteraad of de PVV nou 6 of 5 zetels heeft. Dat laatste zou gebeuren als De Mos zijn zetel houdt en alleen verder gaat.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:14:33 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114262254
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het niet zoveel uitmaakt voor de Haagse gemeenteraad of de PVV nou 6 of 5 zetels heeft. Dat laatste zou gebeuren als De Mos zijn zetel houdt en alleen verder gaat.
Oh. Maar dat was mijn punt niet :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 juli 2012 @ 11:15:22 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_114262266
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh. Maar dat was mijn punt niet :)
In dat geval mijn excuses voor de veroorzaakte verwarring :X
pi_114262336
De Mos is weg. Wat een gemis.
pi_114262533
Die reacties op dat stuk van GeenStijl geven het gelijk van de auteur maar eens aan.
pi_114263978
Groot verlies voor de PVV
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:22:16 #143
14505 OProg
A Life in Music
pi_114308965
Er is een verkiezingsfilmpje:


De reacties van de fans zijn overweldigend:

quote:
eindelijk de harde feiten weer naar voren,geert blijf voor het vastgoed van jan maat,en pim vechten,desnoods uit alles stappen en samen werken met zwitserland,ook klein land maar perfecte economie.
Kan iemand mij trouwens vertellen waar het vastgoed van Hans Janmaat staat?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:36:19 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114309377
De reacties op Televaag.nl zijn ook weer pareltjes.


En je weet hoe parels groeien in oesters? Door constante irritatie!


Deze is overigens wel eng:

quote:
Het zijn slechts de harde feiten opgesomd en niet anders dan dat.De kiezer die wakker is en niet slaapt zal dit beseffen.De kiezer die nog meer wil betalen van zijn laatste centjes kiest de Kunduz kliek.Maar gelukkig kunnen we 12 sept ook voor Nederland kiezen. Ik weet in iedergeval dat dit mijn laatste kans is om te stemmen voor NEDERLAND!!.
Een kiezer , NL | 10:45 | 17.07.12
Ik krijg een ' Niederlande erwache!' gevoel

En deze is briljant in zijn engheid:

quote:
Wie de Protocollen van Zion heeft gelezen snapt precies waarom deze Rothschild trekpop de vinger wijst naar politici. De aandacht moet namelijk worden weggeleid van degenen die écht aan de touwtjes trekken; de bankiers van de hoogste orden binnen de vrijmetselarij, de Illuminati. Doel is expansie van Israël van de Nijl tot aan de Eufraat, met Jeruzalem als centrum van de NWO. Maar hun plannen vallen in duigen momenteel...
.Weert, Gilders | 10:47 | 17.07.12


[ Bericht 47% gewijzigd door Lord_Vetinari op 17-07-2012 11:41:46 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:42:15 #145
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114309542
Volgens mij zijn de PvdA en de SP allang blij als "de debielen" op de PVV gaan stemmen. Beter dat ze op de PVV stemmen dan op de VVD aangezien de PVV toch nooit meer macht krijgt hier in Nederland.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:45:22 #146
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114309631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:42 schreef MrBaas het volgende:
Volgens mij zijn de PvdA en de SP allang blij als "de debielen" op de PVV gaan stemmen. Beter dat ze op de PVV stemmen dan op de VVD aangezien de PVV toch nooit meer macht krijgt hier in Nederland.
Wacht maar af als iedereen straks op een houtje moet bijten vanwege Brussel is er maar 1 partij waar ze op kunnen stemmen en dat is de PVV.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:45:50 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114309652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wacht maar af als iedereen straks op een houtje moet bijten vanwege Brussel is er maar 1 partij waar ze op kunnen stemmen en dat is de PVV.
:O
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:46:22 #148
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114309671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wacht maar af als iedereen straks op een houtje moet bijten vanwege Brussel is er maar 1 partij waar ze op kunnen stemmen en dat is de PVV.
:') Iedereen is gek, behalve Geert. Geert is een vliegtuig. :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:57:23 #149
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114310015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wacht maar af als iedereen straks op een houtje moet bijten vanwege Brussel is er maar 1 partij waar ze op kunnen stemmen en dat is de PVV.
Ongelofelijk wat een idioten zijn jullie PVV'ers toch. Eerst achter Geert aanhobbelen met zijn haat tegen moslims, toen die krankzinnige actie tegen Oost-Europeanen en nu een kruistocht tegen heel Europa. Zijn jullie nou gek of gewoon dom? :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:59:38 #150
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114310078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:57 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Ongelofelijk wat een idioten zijn jullie PVV'ers toch. Eerst achter Geert aanhobbelen met zijn haat tegen moslims, toen die krankzinnige actie tegen Oost-Europeanen en nu tegen heel Europa. Zijn jullie nou gek of gewoon dom?
PVDA, CDA PVV SP die allemaal hetzelfde lange termijn hebben maar jullie lopen er allemaal achteraan alsof er ook maar enig verschil tussen die globalistische partijen zitten. Zijn jullie nou helemaal gek of geloven jullie die mediapraatjes echt?
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:00:07 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_114310090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:57 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Ongelofelijk wat een idioten zijn jullie PVV'ers toch. Eerst achter Geert aanhobbelen met zijn haat tegen moslims, toen die krankzinnige actie tegen Oost-Europeanen en nu een kruistocht tegen heel Europa. Zijn jullie nou gek of gewoon dom? :')
Reactionair is de term.

Of nouja, dom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:00:38 #152
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114310104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:59 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

PVDA, CDA PVV SP die allemaal hetzelfde lange termijn hebben maar jullie lopen er allemaal achteraan alsof er ook maar enig verschil tussen die globalistische partijen zitten. Zijn jullie nou helemaal gek of geloven jullie die mediapraatjes echt?
Wat probeer je nou te zeggen... ?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:01:59 #153
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114310153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:59 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

PVDA, CDA PVV SP die allemaal hetzelfde lange termijn hebben maar jullie lopen er allemaal achteraan alsof er ook maar enig verschil tussen die globalistische partijen zitten. Zijn jullie nou helemaal gek of geloven jullie die mediapraatjes echt?
Tuurlijk joh, de globalisering bestaat niet. Het zijn allemaal leugens over die zogenaamde opkomende economieën c.q. BRIC-landen. :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:02:26 #154
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114310169
Rechtse antiglobalisten. Nu heb ik alles gezien.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:02:50 #155
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114310185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Rechtse antiglobalisten. Nu heb ik alles gezien.
Nationalisten heet dat.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:04:00 #156
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114310230
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Rechtse antiglobalisten. Nu heb ik alles gezien.
Zo zie je maar, PVV'ers snappen helemaal niet (meer) hoe de wereld in elkaar steekt. Ze roepen maar wat. Als we er niet zo last van hadden, zouden we er om moeten lachen.
pi_114311997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:59 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

PVDA, CDA PVV SP die allemaal hetzelfde lange termijn hebben maar jullie lopen er allemaal achteraan alsof er ook maar enig verschil tussen die globalistische partijen zitten. Zijn jullie nou helemaal gek of geloven jullie die mediapraatjes echt?
Fijn dat je zelf inziet dat de PVV, met Geert als een van de langstzittende kamerleden, ook in het rijtje thuishoort. :)
pi_114313471
_O- ja dat wou ik net opmerken, ik snap er nu geloof ik helemaal niets meer van wat hij bedoelt....
pi_114313497
Vind het trouwens een heel slecht filmpje. Wilders zegt alleen maar wat hij niet wil, maar er wordt helemaal geen visie gegeven hoe het wel moet en wat de toekomstplannen dan zijn.
pi_114313520
Ik kan ook wel een partij beginnen en roepen ik schaf alle belastingen af, holladiejee! Trek ik vast heel veel stemmers. En daarna zien we wel verder.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:31:29 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_114313712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind het trouwens een heel slecht filmpje. Wilders zegt alleen maar wat hij niet wil, maar er wordt helemaal geen visie gegeven hoe het wel moet en wat de toekomstplannen dan zijn.
Dat klopt. Maar als je verder eigenlijk geen visie hebt over hoe het wel moet en ook niet van plan bent verantwoordelijkheid te nemen dan moet je toch wat om de kiezer te trekken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:33:26 #162
14505 OProg
A Life in Music
pi_114313782
Oh, niet helemaal waar. Ik heb wel een stukje visie gevonden:

quote:
AMSTERDAM - Het plan van PVV-leider Geert Wilders om 140 km/h in te voeren waar het kan lijkt in de ogen van veel Autovisie-lezers een goed idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_114313868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan ook wel een partij beginnen en roepen ik schaf alle belastingen af, holladiejee! Trek ik vast heel veel stemmers. En daarna zien we wel verder.
Meer geld voor ons, minder geld voor hunnie. Dat doet het altijd goed.
pi_114313937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind het trouwens een heel slecht filmpje. Wilders zegt alleen maar wat hij niet wil, maar er wordt helemaal geen visie gegeven hoe het wel moet en wat de toekomstplannen dan zijn.
Perfect voor de doelgroep. Henk, Ingrid en de overige PVV-supporters zitten helemaal niet te wachten op moelijke dingen als visie of toekomstplannen. Ze hebben allang gekozen voor kortzichtige symboolpolitiek. Ze worden met dit filmpje op hun wenken bediend.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:37:08 #165
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114313957
Hoezo maar 140 km/uur? Ik wil 150 rijden !!
pi_114314056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef MrBaas het volgende:
Hoezo maar 140 km/uur? Ik wil 150 rijden !!
Jacobse: "150 Van Es? Dat rij ik in de stad."
pi_114315393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan ook wel een partij beginnen en roepen ik schaf alle belastingen af, holladiejee! Trek ik vast heel veel stemmers. En daarna zien we wel verder.
Nee, nee, dat gaat zo makkelijk niet. Want dan komt het CPB aan met de koopkrachtplaatjes waaruit blijkt dat dan de AOW verlaagd moet worden en de ziektekostenpremies en het eigen risico omhoog gaan (om het maar even eufemistisch uit te drukken) en dan is de kiezer ook weer boos.

Je moet dus het geld ergens anders vandaan halen. Je moet bijvoorbeeld beweren dat we honderd miljoen miljard aan emotionele schadevergoeding van de Duitsers wegens WO-II tegoed hebben en dat dáárvan alle sociale voorzieningen in stand kunnen blijven en dat dus alle economische tegenspoed de schuld van die kutmoffen is. :+

Om maar een voorbeeldje te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2012 14:09:30 ]
pi_114316464
Ik heb het filmpje gezien. Ik ben om. Ik ga PVV stemmen. Open je ogen mensen, over een paar jaar zijn we Hollandistan, onderdeel van de Arabische Liga.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:39:41 #169
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114316669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Perfect voor de doelgroep. Henk, Ingrid en de overige PVV-supporters zitten helemaal niet te wachten op moelijke dingen als visie of toekomstplannen. Ze hebben allang gekozen voor kortzichtige symboolpolitiek. Ze worden met dit filmpje op hun wenken bediend.
Je snapt het niet helemaal he?
Met de PVV of een andere nationalistische leiding zou dit land nooit garant staan voor multi honderden miljarden euros en zou er nooit een multi miljarden begrotingstekort zijn door luie mensen en miljoenen allochtonen.
De linkse dictatuur dicteert dat we al deze dingen moeten doe, deze realisatie is blijkbaar ook bij PVV overgekomen dat als je het begrotings tekort en of de massa-immigratie wilt stoppen zal je Brussel moeten afbreken.
In tegenstelling wat het volk gelooft zijn allochtonen slechts een middel die de linkse burokraten gebruiken om het europese volk afhankelijk van de globalisten te maken.

Je kan wel degelijk een groot deel van de belasting afschaffen als je de uitgaven nog meer vermindert.
Waarom moet de overheid sowieso beslissen of je wel of niet aan gezondheidszorg wilt betalen.... waarom zou de overheid moeten bepalen in wat voor huis je leeft?

De overheid is zo een gigantisch groot en totalitair bestuur geworden dat het wel goed zou zijn om het af te schaffen en dan in een kleinere vorm terug te laten komen. Het systeem is te verrot met ongekozen eurokraten, technokraten en eurokraten die het beleid dicteren om op wat voor wijze dan ook te veranderen.

Dus ik zou inderdaad op je stemmen als je de belasting wilt afschaffen en de burgers hun eigen verantwoordelijkheid terug te geven wat zij met hun leven en geld willen doen!
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114316926
Weet iemand waar ik de complete persconferentie van de twee dissidenten kan vinden?
Ik was namelijk op vakantie toen dit gebeurde.
Dank.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:53:21 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_114317169
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:46 schreef Dutchnative het volgende:
Weet iemand waar ik de complete persconferentie van de twee dissidenten kan vinden?
Ik was namelijk op vakantie toen dit gebeurde.
Dank.
http://nos.nl/video/39094(...)pvver-hernandez.html
http://nos.nl/video/39099(...)ver-kortenoeven.html
pi_114318362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Je snapt het niet helemaal he? Met de PVV of een andere nationalistische leiding zou dit land nooit garant staan voor multi honderden miljarden euros en zou er nooit een multi miljarden begrotingstekort zijn door luie mensen en miljoenen allochtonen.

De linkse dictatuur dicteert dat we al deze dingen moeten doe, deze realisatie is blijkbaar ook bij PVV overgekomen dat als je het begrotings tekort en of de massa-immigratie wilt stoppen zal je Brussel moeten afbreken.
:') Ik denk dat jij het niet helemaal snapt. Ten eerste is garant staan wat anders dan geld storten, zoals Wilders zo graag doet geloven. Er wordt vooraal garant gestaan om een domino-effect te voorkomen, na de problemen met Griekenland. Wilders schetst heel eenzijdig de negatieve kanten van de EU, de positieve kanten, zoals stabiliteit en daardoor gerealiseerde groei, laat hij weg. Logisch, want hij wil graag inspelen op de onderbuik van Henk, Ingrid en andere supporters.

De linkse dictatuur? Welke linkse dictatuur? De linkse partijen zitten allemaal in de oppositie. In 2010 kregen we een kabinet waarbij rechts Nederland de vingers zou gaan aflikken. Nou, we hebben het gezien hoor: oplopende werkloosheid, historisch laag consumentenvertrouwen, voorgenomen bezuinigingen op mensen die nergens schuld aan hebben, zoals speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. Nee, lekker bezig.

En dan was het ook nog uitgerekend Geert Wilders - beroepsmatig populist en plucheklever - die dat rechtse kabinet om zeep hielp. Elk ander kabinet is per defintie linkser dan een samenwerking tussen de PVV, de VVD en het verrechtste CDA. Nogmaals: Wilders hielp dit zelf om zeep.

Overigens is het begrotingstekort onder het rechtse kabinet helemaal niet teruggedrongen. Het was maar liefst 4,7 procent en men heeft Nederland daarnaast ook nog in een recessie gestort door wanbeleid waarvoor Wilders mede heeft getekend.

Trouwens: 'Massa-immigratie kwam van rechts'
Het waren én zijn rechtse partijen die arbeidsmigranten hierheen haalden (én halen) zonder beperkingen op te leggen. In plaats van de praatjes van Wilders te geloven, zou je je ook wat beter in de geschiedenis kunnen verdiepen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:
In tegenstelling wat het volk gelooft zijn allochtonen slechts een middel die de linkse burokraten gebruiken om het europese volk afhankelijk van de globalisten te maken.
Allochtonen zijn hierheen gehaald onder druk van het bedrijfsleven, waar ze zaten te springen om goedkope arbeidskrachten. Men is alleen zo dom geweest om geen eisen te stellen aan deze nieuwkomers. De gevolgen daarvan ondervinden we nog steeds, omdat een groep mensen nogal slecht geïntegreerd is in dit land.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Je kan wel degelijk een groot deel van de belasting afschaffen als je de uitgaven nog meer vermindert. Waarom moet de overheid sowieso beslissen of je wel of niet aan gezondheidszorg wilt betalen.... waarom zou de overheid moeten bepalen in wat voor huis je leeft?
:') Precies, laten we de samenleving ontwrichten. Laten we solidariteit inruilen voor egoïsme; op naar een kleine rijke elite en een groot deel van de bevolking dat in armoede leeft. In vredesnaam: verdiep je in landen waar de overheid nauwelijks functioneert of geen herverdelende functie heeft. Neem desnoods het door de PVV zo verafschuwde Griekenland als voorbeeld: daar functioneert de overheid slecht. Het is een land waar rijken massaal belasting weten te ontduiken en frauderen bij de vleet. Een land waar een steeds grotere groep mensen amper rond kan komen, terwijl de regering (onder druk van Brussel) doorgaat met meedogenloos bezuinigen. Van de regen in de drup.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:
De overheid is zo een gigantisch groot en totalitair bestuur geworden dat het wel goed zou zijn om het af te schaffen en dan in een kleinere vorm terug te laten komen. Het systeem is te verrot met ongekozen eurokraten, technokraten en eurokraten die het beleid dicteren om op wat voor wijze dan ook te veranderen.
De omvang van de overheid wordt nogal vaak overdreven, het nut ervan onderschat, omdat egoïsten doorgaans alleen oog hebben voor hun eigenbelang. Totdat ze zélf ernstig ziek in een ziekenhuis belanden. Dan moeten anderen ineens wél solidair zijn. Een overheid moet haar taken kunnen uitvoeren. De overheid moet niet groter zijn dan nodig, maar zeker ook niet kleiner dan nodig, want dan wordt het een puinhoop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Dus ik zou inderdaad op je stemmen als je de belasting wilt afschaffen en de burgers hun eigen verantwoordelijkheid terug te geven wat zij met hun leven en geld willen doen!
Je overziet nog niet eens voor 10 procent de gevolgen van deze maatregel en derhalve ook niet de domheid en kortzichtigheid van je uitspraak.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:26:58 #173
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114318494
De visie van Geert Wilders: "We hebben geen Europa en buitenland nodig. Als we uit de EU stappen worden we allemaal rijker en zijn alle problemen van Nederland opgelost".

En die idiote PVV-stemmers geloven daar heilig in. Wat moeten we nou met die mensen? Ik zou zeggen: allemaal in een dwangbuis steken en naar het gekkenhuis rijden.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:29:55 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114318601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:39 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal he?
Met de PVV of een andere nationalistische leiding zou dit land nooit garant staan voor multi honderden miljarden euros en zou er nooit een multi miljarden begrotingstekort zijn door luie mensen en miljoenen allochtonen.
De linkse dictatuur dicteert dat we al deze dingen moeten doe, deze realisatie is blijkbaar ook bij PVV overgekomen dat als je het begrotings tekort en of de massa-immigratie wilt stoppen zal je Brussel moeten afbreken.
In tegenstelling wat het volk gelooft zijn allochtonen slechts een middel die de linkse burokraten gebruiken om het europese volk afhankelijk van de globalisten te maken.

Je kan wel degelijk een groot deel van de belasting afschaffen als je de uitgaven nog meer vermindert.
Waarom moet de overheid sowieso beslissen of je wel of niet aan gezondheidszorg wilt betalen.... waarom zou de overheid moeten bepalen in wat voor huis je leeft?

De overheid is zo een gigantisch groot en totalitair bestuur geworden dat het wel goed zou zijn om het af te schaffen en dan in een kleinere vorm terug te laten komen. Het systeem is te verrot met ongekozen eurokraten, technokraten en eurokraten die het beleid dicteren om op wat voor wijze dan ook te veranderen.

Dus ik zou inderdaad op je stemmen als je de belasting wilt afschaffen en de burgers hun eigen verantwoordelijkheid terug te geven wat zij met hun leven en geld willen doen!
En toen kwam er een olifant met een lange snuit, en die blies het verhaaltje uit.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:30:46 #175
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114318630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Ik denk dat jij het niet helemaal snapt. Ten eerste is garant staan wat anders dan geld storten, zoals Wilders zo graag doet geloven. Er wordt vooraal garant gestaan om een domino-effect te voorkomen, na de problemen met Griekenland. Wilders schetst heel eenzijdig de negatieve kanten van de EU, de positieve kanten, zoals stabiliteit en daardoor gerealiseerde groei, laat hij weg. Logisch, want hij wil graag inspelen op de onderbuik van Henk, Ingrid en andere supporters.

De linkse dictatuur? Welke linkse dictatuur? De linkse partijen zitten allemaal in de oppositie. In 2010 kregen we een kabinet waarbij rechts Nederland de vingers zou gaan aflikken. Nou, we hebben het gezien hoor: oplopende werkloosheid, historisch laag consumentenvertrouwen, voorgenomen bezuinigingen op mensen die nergens schuld aan hebben, zoals speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. Nee, lekker bezig.

En dan was het ook nog uitgerekend Geert Wilders - beroepsmatig populist en plucheklever - die dat rechtse kabinet om zeep hielp. Elk ander kabinet is per defintie linkser dan een samenwerking tussen de PVV, de VVD en het verrechtste CDA. Nogmaals: Wilders hielp dit zelf om zeep.

Overigens is het begrotingstekort onder het rechtse kabinet helemaal niet teruggedrongen. Het was maar liefst 4,7 procent en men heeft Nederland daarnaast ook nog in een recessie gestort door wanbeleid waarvoor Wilders mede heeft getekend.

Trouwens: 'Massa-immigratie kwam van rechts'
Het waren én zijn rechtse partijen die arbeidsmigranten hierheen haalden (én halen) zonder beperkingen op te leggen. In plaats van de praatjes van Wilders te geloven, zou je je ook wat beter in de geschiedenis kunnen verdiepen.

[..]

Allochtonen zijn hierheen gehaald onder druk van het bedrijfsleven, waar ze zaten te springen om goedkope arbeidskrachten. Men is alleen zo dom geweest om geen eisen te stellen aan deze nieuwkomers. De gevolgen daarvan ondervinden we nog steeds, omdat een groep mensen nogal slecht geïntegreerd is in dit land.

[..]

:') Precies, laten we de samenleving ontwrichten. Laten we solidariteit inruilen voor egoïsme; op naar een kleine rijke elite en een groot deel van de bevolking dat in armoede leeft. In vredesnaam: verdiep je in landen waar de overheid nauwelijks functioneert of geen herverdelende functie heeft. Neem desnoods het door de PVV zo verafschuwde Griekenland als voorbeeld: daar functioneert de overheid slecht. Het is een land waar rijken massaal belasting weten te ontduiken en frauderen bij de vleet. Een land waar een steeds grotere groep mensen amper rond kan komen, terwijl de regering (onder druk van Brussel) doorgaat met meedogenloos bezuinigen. Van de regen in de drup.

[..]

De omvang van de overheid wordt nogal vaak overdreven, het nut ervan onderschat, omdat egoïsten doorgaans alleen oog hebben voor hun eigenbelang. Totdat ze zélf ernstig ziek in een ziekenhuis belanden. Dan moeten anderen ineens wél solidair zijn. Een overheid moet haar taken kunnen uitvoeren. De overheid moet niet groter zijn dan nodig, maar zeker ook niet kleiner dan nodig, want dan wordt het een puinhoop.

[..]

Je overziet nog niet eens voor 10 procent de gevolgen van deze maatregel en derhalve ook niet de domheid en kortzichtigheid van je uitspraak.
Laat gaan Elferich. Voor een PVV'er zijn politie-agenten, gevangenbewaarders, militairen, onderwijzers, verplegend personeel, etc. overheidsdienaren die ontslagen moeten worden. Of het land dan ook leefbaar is, interesseert die desperado's niet.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:30:52 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114318634
Afschaffen die belastingen!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114318685
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:26 schreef Oldie57 het volgende:
De visie van Geert Wilders: "We hebben geen Europa en buitenland nodig. Als we uit de EU stappen worden we allemaal rijker en zijn alle problemen van Nederland opgelost".

En die idiote PVV-stemmers geloven daar heilig in. Wat moeten we nou met die mensen? Ik zou zeggen: allemaal in een dwangbuis steken en naar het gekkenhuis rijden.
Natuurlijk worden we rijker. We hoeven niet meer belachelijk veel geld naar het buitenland te sturen! Open je ogen toch eens!
pi_114318755
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:29 schreef Reya het volgende:

[..]

En toen kwam er een olifant met een lange snuit, en die blies het verhaaltje uit.
Bewijs maar eens dat het onzin is wat vriend Survivor schrijft. Gaat je niet lukken.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:33:56 #179
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114318770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:32 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Natuurlijk worden we rijker. We hoeven niet meer belachelijk veel geld naar het buitenland te sturen! Open je ogen toch eens!
Weet je wel hoeveel belachelijk veel geld Nederland gaat verliezen als zij zich terug trekt achter de dijken. Sinpele ziel, jij beseft niet dat 60% van ons inkomen in het buitenland verdiend wordt.

Open je ogen, dwaas.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:34:59 #180
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114318814
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het onzin is wat vriend Survivor schrijft.
Schrijf ik dat?
pi_114318843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel belachelijk veel geld Nederland gaat verliezen als zij zich terug trekt achter de dijken. Sinpele ziel, jij beseft niet dat 60% van ons inkomen in het buitenland verdiend wordt.

Open je ogen, dwaas.
Bron voor je bewering dat Nederland geld gaat verliezen?
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:29 #182
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_114318882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het onzin is wat vriend Survivor schrijft. Gaat je niet lukken.
Wie stelt, bewijst, weet je? En wat FCS betreft: http://rationalwiki.org/wiki/Not_even_wrong
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_114318918
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:36 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Wie stelt, bewijst, weet je? En wat FCS betreft: http://rationalwiki.org/wiki/Not_even_wrong
En wie stelt dat wie stelt moet bewijzen?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:38:42 #184
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114318985
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:32 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

Natuurlijk worden we rijker. We hoeven niet meer belachelijk veel geld naar het buitenland te sturen! Open je ogen toch eens!
Kom maar eerst met een onderbouwing voordat je zoiets gaat beweren.
pi_114319022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

En wie stelt dat wie stelt moet bewijzen?
Bernhard.von.Galen is een pedofiel. Bewijs maar eens dat het niet zo is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 15:39:36 #186
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_114319030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

En wie stelt dat wie stelt moet bewijzen?
Ach, een trolletje.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_114319316
Toch maak ik me soms best wel zorgen hoe hard dit land achteruit holt op het gebied van beschaving en intelligentie. De debilisering van Nederland gaat wel erg hard de laatste jaren. Nog even en SBS is de televisiezender nummer 1. Wie het hardste roept wordt geloofd. Als je intellectueel bent word er gezegd dat je tot een bepaalde elite behoort. Alsof het een enge ziekte is.

Eigenlijk maak ik me om dit soort dingen nog veel meer zorgen dan om crisis of wat dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 17-07-2012 20:15:12 ]
pi_114319420
Het is de schuld van die verrekte Bilderbergers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:01:25 #189
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114320005
Niet weten dat je voor een grotere schuld garant staat dan 3 keer het GDP van de wereld dankzij de EU :)
Niet snappen dat er steeds meer geld naar illegale bailouts voor EU moeten gaan :)
Denken dat het elke keer de laatste keer is als er 2 miljard, 20 miljard, 80 miljard..... 500 miljard ... 5biljoen naar bailouts gaat :)
Niet snappen dat geld naar bailouts helemaal niet naar afbetalen van de schuld of verbeteren van de leefomgeving is maar en bailout voor prive banken en elite :)

Alles geloven wat er uit de staats en Euro propaganda komt :)

Voorstander zijn voor EU dictatuur en daarmee tegen vrijheid om een familie te stichten en tegen persoonlijk bezit ;(
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:52 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114320430
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Niet weten dat je voor een grotere schuld garant staat dan 3 keer het GDP van de wereld dankzij de EU :)
Niet snappen dat er steeds meer geld naar illegale bailouts voor EU moeten gaan :)
Denken dat het elke keer de laatste keer is als er 2 miljard, 20 miljard, 80 miljard..... 500 miljard ... 5biljoen naar bailouts gaat :)
Niet snappen dat geld naar bailouts helemaal niet naar afbetalen van de schuld of verbeteren van de leefomgeving is maar en bailout voor prive banken en elite :)

Alles geloven wat er uit de staats en Euro propaganda komt :)

Voorstander zijn voor EU dictatuur en daarmee tegen vrijheid om een familie te stichten en tegen persoonlijk bezit ;(
OPEN JE OGEN MENSEN!!111EINS1
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114320524
Ik vraag me altijd af wat de elite nou precies probeert te bereiken met het uit de zakken kloppen van ons geld. Iemand beweerde onlangs bijvoorbeeld ook dat het doel van de EU is om de Nederlandse staatskas leeg te roven. In welk universum is de EU daar precies bij gebaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:15:42 #192
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114320589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Bron voor je bewering dat Nederland geld gaat verliezen?
PVV'ers zijn zo ongelofelijk dom, het lijkt wel of jullie er trots op zijn.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:16:46 #193
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114320624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Niet weten dat je voor een grotere schuld garant staat dan 3 keer het GDP van de wereld dankzij de EU :)
Niet snappen dat er steeds meer geld naar illegale bailouts voor EU moeten gaan :)
Denken dat het elke keer de laatste keer is als er 2 miljard, 20 miljard, 80 miljard..... 500 miljard ... 5biljoen naar bailouts gaat :)
Niet snappen dat geld naar bailouts helemaal niet naar afbetalen van de schuld of verbeteren van de leefomgeving is maar en bailout voor prive banken en elite :)

Alles geloven wat er uit de staats en Euro propaganda komt :)

Voorstander zijn voor EU dictatuur en daarmee tegen vrijheid om een familie te stichten en tegen persoonlijk bezit ;(
Denken dat je gelijk hebt, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. :+
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:20:21 #194
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114320747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Niet weten dat je voor een grotere schuld garant staat dan 3 keer het GDP van de wereld dankzij de EU :)
Niet snappen dat er steeds meer geld naar illegale bailouts voor EU moeten gaan :)
Denken dat het elke keer de laatste keer is als er 2 miljard, 20 miljard, 80 miljard..... 500 miljard ... 5biljoen naar bailouts gaat :)
Niet snappen dat geld naar bailouts helemaal niet naar afbetalen van de schuld of verbeteren van de leefomgeving is maar en bailout voor prive banken en elite :)

Alles geloven wat er uit de staats en Euro propaganda komt :)

Voorstander zijn voor EU dictatuur en daarmee tegen vrijheid om een familie te stichten en tegen persoonlijk bezit ;(
Nederland Ontwaak! Stem PVV, tegen plucheplakkers en de EU! Stem op de partij van de man die bijna het langst in de Kam,er geplakt zit en in die tijd voor alles en nog wat gestemd heeft dat de EU gemaakt heeft tot wat het nu is!

Oh, wacht....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:40:02 #195
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114321493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag me altijd af wat de elite nou precies probeert te bereiken met het uit de zakken kloppen van ons geld. Iemand beweerde onlangs bijvoorbeeld ook dat het doel van de EU is om de Nederlandse staatskas leeg te roven. In welk universum is de EU daar precies bij gebaat?
Vernietigen van de nationale identiteit en de landsgrenzen om zo elke oppositie tegen een wereld regering tegen te gaan.
In dit licht kan men ook alle wat zinloze oorlogen tegen onafhankelijke landen zien zoals Servie, Iraq, Libye, Syrie, Iran enz enz enz

Hegelian Dialectic.
Men creëert een probleem:
Sociale onrust en iedereen zo arm dat ze in de schulden staan inclusief individuele landen.
Oplossing: Wij regelen alles voor je met een nieuwe grotere regering met nog meer macht.

Als iedereen zo arm en angstig is accepteert men het maar als ze maar brood en water krijgen.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 16:42:42 #196
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_114321597
Creëeren van een probleem en beweren dat je zelf als enige dat probleem kan oplossen, het werkt wel, daar dankt Wilders ook z'n zetels aan.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:45:50 #197
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114321710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:42 schreef Barbaaf het volgende:
Creëeren van een probleem en beweren dat je zelf als enige dat probleem kan oplossen, het werkt wel, daar dankt Wilders ook z'n zetels aan.
Wilders was nog niet bekend toen er in de jaren 90 toen een burgeroorlog tussen bevolkingsgroepen dreigde.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114321835
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wilders was nog niet bekend toen er in de jaren 90 toen een burgeroorlog tussen bevolkingsgroepen dreigde.
_O-

Ik herinner het me nog goed. Marokkaanse guerillastrijders met kalashnikovs door de straten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 16:49:14 #199
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_114321849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wilders was nog niet bekend toen er in de jaren 90 toen een burgeroorlog tussen bevolkingsgroepen dreigde.
:')

Tegen zoveel domheid of opzettelijke misinformatie valt niet op te discussieren, ik ga wat nuttigs doen :W
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:52:28 #200
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114321974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Wilders was nog niet bekend toen er in de jaren 90 toen een burgeroorlog tussen bevolkingsgroepen dreigde.
Het onveilige gevoel creëer je zelf. Misschien stoppen met luisteren naar de Geert en je eigen ogen opendoen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:52:36 #201
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114321979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef FemacampSurvivor het volgende:

Wilders was nog niet bekend toen er in de jaren 90 toen een burgeroorlog tussen bevolkingsgroepen dreigde.
Een burgeroorlog en de discussie over de mislukte integratie van bepaalde groepen in de samenleving liggen mijlen ver uit elkaar. :Y
pi_114327382
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:49 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

:')

Tegen zoveel domheid of opzettelijke misinformatie valt niet op te discussieren, ik ga wat nuttigs doen :W
Verstandig....
Femacamp komt uit een andere dimensie.
Dingen gaan daar anders en men maakt daar graag de eigen waarheden.
pi_114327540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch maak ik me soms best wel zorgen hoe hard dit land achteruit holt op het gebied van beschaving en intelligentie. De debilisering van Nederland gaat wel erg hard de laatste jaren. Nog even en SBS is de televisiezender nummer 1. Wie het hardste roept wordt gelooft. Als je intellectueel bent word er gezegd dat je tot een bepaalde elite behoort. Alsof het een enge ziekte is.

Eigenlijk maak ik me om dit soort dingen nog veel meer zorgen dan om crisis of wat dan ook.
Dat is ook een zorgelijke ontwikkeling, je zou daarin al gauw de terugkeer van en op z'n minst een voedingsbodem voor, het fascisme kunnen zien.
pi_114327692
FemacampSurvivor, jongen... :N .
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:53:47 #205
322645 Voorschrift
See if I care
pi_114329117
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
FemacampSurvivor, jongen... :N .
Zelfs mods hebben geen toegang tot het slot op BNW helaas.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_114329167
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
FemacampSurvivor, jongen... :N .
Hij is wel een voorbeeld van de symbiose van rechtse opgefoktheid en complotdenken.
Of..... hij is een heel slimme linkse provocateur die met succes een rechtse enge mafkees speelt .
Ik vrees het eerste

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 17-07-2012 20:44:08 ]
pi_114330446
En toch, al komt er een hoop domme klets uit, hij komt niet ongeschoold of onontwikkeld over, ik bedoel de manier waarop hij schrijft en zijn vocabulaire.

Dat maakt het eigenljik alleen nog maar erger....
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:04:27 #208
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114339673
PVV'ers hebben geluk dat in dit land domheid geen misdaad is.
  woensdag 18 juli 2012 @ 05:44:11 #209
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114348993
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is ook een zorgelijke ontwikkeling, je zou daarin al gauw de terugkeer van en op z'n minst een voedingsbodem voor, het fascisme kunnen zien.
Je zou fascisme ook kunnen omschrijven als het samengaan van het bedrijfsleven en de overheid.
Een overheid die al zijn hebben en houwen garant staat voor private bankiers lijkt dan wel aan die definitie te voldoen.
Europees fascisme a la technocraten.....
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:24:27 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114350650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 05:44 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je zou fascisme ook kunnen omschrijven als het samengaan van het bedrijfsleven en de overheid.
Nee, dat zou je niet. Niet als je de discussie zuiver wilt houden en niet alles naar je eigen straatje toe wilt kletsen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:13:37 #211
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114351928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 05:44 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je zou fascisme ook kunnen omschrijven als het samengaan van het bedrijfsleven en de overheid.
Dat is communisme, suffie.
pi_114355797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch maak ik me soms best wel zorgen hoe hard dit land achteruit holt op het gebied van beschaving en intelligentie. De debilisering van Nederland gaat wel erg hard de laatste jaren. Nog even en SBS is de televisiezender nummer 1. Wie het hardste roept wordt geloofd. Als je intellectueel bent word er gezegd dat je tot een bepaalde elite behoort. Alsof het een enge ziekte is.

Eigenlijk maak ik me om dit soort dingen nog veel meer zorgen dan om crisis of wat dan ook.
Nederlanders zijn niet minder gedebiliseerd dan vroeger hoor. Het verschil is alleen dat door internet het gebrek aan beschaving en intelligentie veel meer zichtbaar wordt.
pi_114357224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch maak ik me soms best wel zorgen hoe hard dit land achteruit holt op het gebied van beschaving en intelligentie. De debilisering van Nederland gaat wel erg hard de laatste jaren. Nog even en SBS is de televisiezender nummer 1. Wie het hardste roept wordt geloofd. Als je intellectueel bent word er gezegd dat je tot een bepaalde elite behoort. Alsof het een enge ziekte is.

Eigenlijk maak ik me om dit soort dingen nog veel meer zorgen dan om crisis of wat dan ook.
Ik maak me daar ook zorgen over, inderdaad. Niet zozeer de intelligentie is het probleem, maar de luiheid en desinteresse van de volgevreten Nederlander. We hebben het zo goed dat we het niet eens meer in de gaten hebben (we klagen maar door) en dat we niet eens meer weten dat er ooit mindere tijden zijn geweest.

De debilisering komt overal voorbij, zelfs tot in het NOS Journaal, waar ze nu zijn begonnen om de functie van iemand niet meer te noemen. Laatst was er een dame in beeld en onder haar naam stond alleen "chemische industrie". En wie zich aan die middelmaat wil ontworstelen en ook maar een klein beetje meer niveau en diepgang verlangt, wordt al snel als "elite" weggezet. Misprijzend, uiteraard, want voor mensen met intellectuele capaciteiten bestaat in dit land geen bewondering of respect. Respect hebben we hooguit voor sporters of voor omhooggevallen BN'ers van het kaliber Britt Dekker en Jokertje.

Grote groepen Nederlanders hebben dan ook geen goed woord over voor politici. Dat zijn allemaal zakkenvullers. Op Wilders na, gek genoeg. Terwijl die één van de langstzittende "zakkenvullers" is. Wilders is de "held" die ageert tegen de politieke "elite" waar hij stiekem zelf al jarenlang deel van uitmaakt. Maar dat hebben Henk, Ingrid en de andere supporters niet door.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:51:35 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114357451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak me daar ook zorgen over, inderdaad. Niet zozeer de intelligentie is het probleem, maar de luiheid en desinteresse van de volgevreten Nederlander. We hebben het zo goed dat we het niet eens meer in de gaten hebben (we klagen maar door) en dat we niet eens meer weten dat er ooit mindere tijden zijn geweest.

De debilisering komt overal voorbij, zelfs tot in het NOS Journaal, waar ze nu zijn begonnen om de functie van iemand niet meer te noemen. Laatst was er een dame in beeld en onder haar naam stond alleen "chemische industrie". En wie zich aan die middelmaat wil ontworstelen en ook maar een klein beetje meer niveau en diepgang verlangt, wordt al snel als "elite" weggezet. Misprijzend, uiteraard, want voor mensen met intellectuele capaciteiten bestaat in dit land geen bewondering of respect. Respect hebben we hooguit voor sporters of voor omhooggevallen BN'ers van het kaliber Britt Dekker en Jokertje.

Grote groepen Nederlanders hebben dan ook geen goed woord over voor politici. Dat zijn allemaal zakkenvullers. Op Wilders na, gek genoeg. Terwijl die één van de langstzittende "zakkenvullers" is. Wilders is de "held" die ageert tegen de politieke "elite" waar hij stiekem zelf al jarenlang deel van uitmaakt. Maar dat hebben Henk, Ingrid en de andere supporters niet door.
Hear Hear
Maar dat komt ook vooral door het paternalistische wij weten wat goed voor je is van de zelfbenoemde intellectuelen. Wat we meemaken is de terugslag van het opgelegde politiek correct zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114357498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederlanders zijn niet minder gedebiliseerd dan vroeger hoor. Het verschil is alleen dat door internet het gebrek aan beschaving en intelligentie veel meer zichtbaar wordt.
Ik ben dit zeer oneens met je. Nederlanders verruimen hun blik niet meer. Vroeger had je een beperkt aanbod aan tv- en radiozenders. Men was afhankelijk van wat er op die paar tv-zenders was te zien. En anders kon je kranten of tijdschriften lezen.

Nu zappen mensen om de verrijking heen. Kunst en cultuur zijn vieze woorden geworden: ZAP! Dat Estelle Gullit een nieuw vriendje heeft of dat Gordon ongesteld is, wordt tot nieuws verheven. Zelfs de aankomst van Oranje op het vliegveld in Polen werd prominent in het nieuws vermeld, terwijl het non-nieuws is. Rondom sportevenementen als voetbal of wielrennen wordt urenlang geluld op tv; mensen kijken er massaal naar. En de meeste Nederlanders vinden dat inmiddels normaal.

... ik zou hier nog langer kunnen doorgaan, maar het kan beter in een afzonderlijk topic.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:55:37 #216
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114357601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Elfletterig het volgende:

De debilisering komt overal voorbij, zelfs tot in het NOS Journaal, waar ze nu zijn begonnen om de functie van iemand niet meer te noemen. Laatst was er een dame in beeld en onder haar naam stond alleen "chemische industrie". En wie zich aan die middelmaat wil ontworstelen en ook maar een klein beetje meer niveau en diepgang verlangt, wordt al snel als "elite" weggezet. Misprijzend, uiteraard, want voor mensen met intellectuele capaciteiten bestaat in dit land geen bewondering of respect. Respect hebben we hooguit voor sporters of voor omhooggevallen BN'ers van het kaliber Britt Dekker en Jokertje.

Maak je maar niet druk hoor als je bezit geen staatsgeheim is dan hoor jij niet bij de globalistische elite.
En de staatspropaganda op NOS als voorbeeld voor debilisering gebruiken is ook een ontzettende oxymoron.
Respect voor een paar sportertjes die je persoonlijk nooit hebt ontmoet maar slecht televisie karakters zijn nou dat is pas debiel.
Zet die kanker propagandabox eens uit en praat eens over iets wat je niet op die propaganda box hebt gezien.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114357623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:55 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Maak je maar niet druk hoor als je bezit geen staatsgeheim is dan hoor jij niet bij de globalistische elite.
En de staatspropaganda op NOS als voorbeeld voor debilisering gebruiken is ook een ontzettende oxymoron.
Respect voor een paar sportertjes die je persoonlijk nooit hebt ontmoet maar slecht televisie karakters zijn nou dat is pas debiel.
Zet die kanker propagandabox eens uit en praat eens over iets wat je niet op die propaganda box hebt gezien.
Inderdaad, gewoon obscure internetlinkjes voor waar aan nemen. Dat is een veel betere optie!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:56:58 #218
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_114357641
Ik stem PVV
pi_114357648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hear Hear
Maar dat komt ook vooral door het paternalistische wij weten wat goed voor je is van de zelfbenoemde intellectuelen. Wat we meemaken is de terugslag van het opgelegde politiek correct zijn.
Al het slechte ligt altijd aan de politiek. Al het goede ligt altijd aan de mensen die zo hard hebben gewerkt. De omgekeerde redenering wordt nooit gemaakt. Het is net als met voetbal van Oranje. Als ze winnen hoor je: wij hebben gewonnen. Maar verliezen ze, dan is het: zij hebben verloren.

Er wordt tegenwoordig zelfs gepleit voor meer laagopgeleiden in de Tweede Kamer. Niet dat laagopgeleiden per definitie dom zijn, maar waar is dat goed voor? Waarom zou je niet gewoon de beste, meest capabele mensen op die plek zetten?
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:57:50 #220
37295 Luigi
mario pls
pi_114357675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak me daar ook zorgen over, inderdaad. Niet zozeer de intelligentie is het probleem, maar de luiheid en desinteresse van de volgevreten Nederlander. We hebben het zo goed dat we het niet eens meer in de gaten hebben (we klagen maar door) en dat we niet eens meer weten dat er ooit mindere tijden zijn geweest.

De debilisering komt overal voorbij, zelfs tot in het NOS Journaal, waar ze nu zijn begonnen om de functie van iemand niet meer te noemen. Laatst was er een dame in beeld en onder haar naam stond alleen "chemische industrie". En wie zich aan die middelmaat wil ontworstelen en ook maar een klein beetje meer niveau en diepgang verlangt, wordt al snel als "elite" weggezet. Misprijzend, uiteraard, want voor mensen met intellectuele capaciteiten bestaat in dit land geen bewondering of respect. Respect hebben we hooguit voor sporters of voor omhooggevallen BN'ers van het kaliber Britt Dekker en Jokertje.

Grote groepen Nederlanders hebben dan ook geen goed woord over voor politici. Dat zijn allemaal zakkenvullers. Op Wilders na, gek genoeg. Terwijl die één van de langstzittende "zakkenvullers" is. Wilders is de "held" die ageert tegen de politieke "elite" waar hij stiekem zelf al jarenlang deel van uitmaakt. Maar dat hebben Henk, Ingrid en de andere supporters niet door.
QFT!
pi_114357771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wie zich aan die middelmaat wil ontworstelen en ook maar een klein beetje meer niveau en diepgang verlangt, wordt al snel als "elite" weggezet. Misprijzend, uiteraard, want voor mensen met intellectuele capaciteiten bestaat in dit land geen bewondering of respect. Respect hebben we hooguit voor sporters of voor omhooggevallen BN'ers van het kaliber Britt Dekker en Jokertje.
Respect voor sporters? Moet je eens kijken bij pak 'm beet een artikeltje over de langstudeerdersboete bij topsporters kijken, daar is respect voor topsporters ver te zoeken. ;)

Natuurlijk wil iedereen graag trots zijn op 'onze' topsporters. Maar het is te veel gevraagd om een cent eraan bij te dragen. Wat natuurlijk weer hartstikke hypocriet is, want het slaat nergens op om trots te zijn op andermans prestatie waar je zelf niks aan wil bijdragen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:01:10 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114357826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al het slechte ligt altijd aan de politiek. Al het goede ligt altijd aan de mensen die zo hard hebben gewerkt. De omgekeerde redenering wordt nooit gemaakt. Het is net als met voetbal van Oranje. Als ze winnen hoor je: wij hebben gewonnen. Maar verliezen ze, dan is het: zij hebben verloren.

Er wordt tegenwoordig zelfs gepleit voor meer laagopgeleiden in de Tweede Kamer. Niet dat laagopgeleiden per definitie dom zijn, maar waar is dat goed voor? Waarom zou je niet gewoon de beste, meest capabele mensen op die plek zetten?
Ik had het over politiek correct zijn, niet over politiek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:02:15 #223
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_114357876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al het slechte ligt altijd aan de politiek. Al het goede ligt altijd aan de mensen die zo hard hebben gewerkt. De omgekeerde redenering wordt nooit gemaakt. Het is net als met voetbal van Oranje. Als ze winnen hoor je: wij hebben gewonnen. Maar verliezen ze, dan is het: zij hebben verloren.

Er wordt tegenwoordig zelfs gepleit voor meer laagopgeleiden in de Tweede Kamer. Niet dat laagopgeleiden per definitie dom zijn, maar waar is dat goed voor? Waarom zou je niet gewoon de beste, meest capabele mensen op die plek zetten?
klopt net zoals meer vrouwen bijvoorbeeld..is ook zo'n geval
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:02:21 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114357886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon obscure internetlinkjes voor waar aan nemen. Dat is een veel betere optie!
Nu moet ik zeggen dat het NOS journaal wel om te huilen zo slecht is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114357986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:55 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Maak je maar niet druk hoor als je bezit geen staatsgeheim is dan hoor jij niet bij de globalistische elite. En de staatspropaganda op NOS als voorbeeld voor debilisering gebruiken is ook een ontzettende oxymoron.
Respect voor een paar sportertjes die je persoonlijk nooit hebt ontmoet maar slecht televisie karakters zijn nou dat is pas debiel.
Zet die kanker propagandabox eens uit en praat eens over iets wat je niet op die propaganda box hebt gezien.
Met het voorbeeld van het NOS Journaal wilde ik aangeven dat zélfs het journaal nu al meegaat in de versimpeling van het nieuws tot een Hart van Nederland-niveau. En daar ageer ik tegen.

Voor je beeldvorming: ik volg programma's als het journaal heel globaal. En zelden als primaire nieuwsbron, want nieuws haal ik overal vandaan; genoeg (goede) nieuwswebsites in binnen- en buitenland. Ik kijk vrij selectief tv, dus ik zit echt niet uren aan de buis gekluisterd.

Wat respect voor sporters betreft; ik vind het allemaal prima, maar het valt me op dat sporters steeds meer op een voetstuk worden geplaatst. De waardering voor een Sven Kramer, die zich suf traint om goed te schaatsen, is veel groter dan voor - ik noem maar een willekeurig politicus - Jan-Kees de Jager, die lange werkweken maakt in het belang van Nederland; los van de vraag of je het inhoudelijk met zo'n man eens bent.

Illustratief voor de houding in Nederland: deze zomer moet het themakanaal Politiek24 wijken voor het zogeheten Sport24. Maar toen was daar ineens een onverwachts kamerdebat over steun aan Spanje, omdat Wilders de politici uit hun reces terugriep. Dat debat werd niet op Politiek24 uitgezonden, nee... het kwam op Journaal24. Want de sport kan niet wijken...
pi_114358104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al het slechte ligt altijd aan de politiek. Al het goede ligt altijd aan de mensen die zo hard hebben gewerkt. De omgekeerde redenering wordt nooit gemaakt. Het is net als met voetbal van Oranje. Als ze winnen hoor je: wij hebben gewonnen. Maar verliezen ze, dan is het: zij hebben verloren.

Er wordt tegenwoordig zelfs gepleit voor meer laagopgeleiden in de Tweede Kamer. Niet dat laagopgeleiden per definitie dom zijn, maar waar is dat goed voor? Waarom zou je niet gewoon de beste, meest capabele mensen op die plek zetten?
Ik ben het zo ontzettend met jou eens!
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:08:41 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114358119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met het voorbeeld van het NOS Journaal wilde ik aangeven dat zélfs het journaal nu al meegaat in de versimpeling van het nieuws tot een Hart van Nederland-niveau. En daar ageer ik tegen.
.
Het trieste is, dat zelfs de kranten dat doen. Papieren drollen zijn het.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114358139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:59 schreef Igen het volgende:
Respect voor sporters? Moet je eens kijken bij pak 'm beet een artikeltje over de langstudeerdersboete bij topsporters kijken, daar is respect voor topsporters ver te zoeken. ;)

Natuurlijk wil iedereen graag trots zijn op 'onze' topsporters. Maar het is te veel gevraagd om een cent eraan bij te dragen. Wat natuurlijk weer hartstikke hypocriet is, want het slaat nergens op om trots te zijn op andermans prestatie waar je zelf niks aan wil bijdragen.
De langstudeerdersboete is nog niet aangenomen of het bakkeleien over de uitzonderingen begint alweer; Nederlandser kan niet. Dit zwalkende beleid is een probleem an sich; het schrikt ondernemers af om zich in Nederland te vestigen. Je weet hier nooit waar je aan toe bent. Vandaag is het A, morgen is het B, overmorgen wordt op B weer een uitzondering gemaakt, volgt compromis C, waarover A weer klaagt, enzovoort.

Maar kijk even naar die langstudeerdersboete: welke groep moet als eerste worden uitgezonderd? Juist: de topsporters. Mensen die er zélf met hun volle verstand voor kiezen om (naast hun studie) op hoog niveau te gaan sporten. Waarom geen uitzondering voor muzikanten? Of voor jongeren die veel tijd steken in vrijwilligerswerk? Of voor jongeren die politiek actief zijn?
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:12:30 #229
37295 Luigi
mario pls
pi_114358254
Ach, dat sporters op een voetstuk worden geplaatst gebeurt al zolang we sporten (of strijden om eer, wat sport ook eigenlijk is natuurlijk), dat kan ik nog wel begrijpen. Evenals aanbidding van muzikanten of bands, allemaal prima. Wat ik echt tenenkrommend vind is de blinde aanbidding van pure domheid, van mensen die in het leven niks gepresteerd hebben behalve dom lullen en toevallig een keer met hun tieten of drankharses of tv komen, zoals zo'n Sterretje of die Barbie. Echt, die gasten worden aanbeden alsof ze het licht hebben uitgevonden en men is nog jaloers op zoveel pauperigheid in 1 lijf ook lijkt het. En op globale schaal geld dat voor types als Hilton en Kardashian, ik snap het gewoon niet.

Evenals real-life televisie, waar domheid op een voetstuk geplaatst wordt om maar te kunnen meegluren. Heb je je familie failliet laten gaan? Hop, in een tv programma. Wil je scheiden? Hups, John Williams op de stoep. Je voelt je hersencellen gewoon afnemen als je dit soort drek bekijkt.

Echt, niemand hoeft van mij elke avond in De Avonden gedoken te zitten onder het genot van een complexe rode wijn terwijl er een opera uit de speakers schalt, maar tussen deze twee uitersten zit nog wel wat grijs gebied. En zelfs dat grijze gebied wordt tegenwoordig afgeschilderd als 'elitair gedrag' of 'linkse hobby'. Want nadenken is links, kennelijk. Vooral als je zelf dom bent.
pi_114358363
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:12 schreef Luigi het volgende:
Ach, dat sporters op een voetstuk worden geplaatst gebeurt al zolang we sporten (of strijden om eer, wat sport ook eigenlijk is natuurlijk), dat kan ik nog wel begrijpen. Evenals aanbidding van muzikanten of bands, allemaal prima. Wat ik echt tenenkrommend vind is de blinde aanbidding van pure domheid, van mensen die in het leven niks gepresteerd hebben behalve dom lullen en toevallig een keer met hun tieten of drankharses of tv komen, zoals zo'n Sterretje of die Barbie. Echt, die gasten worden aanbeden alsof ze het licht hebben uitgevonden en men is nog jaloers op zoveel pauperigheid in 1 lijf ook lijkt het. En op globale schaal geld dat voor types als Hilton en Kardashian, ik snap het gewoon niet.

Evenals real-life televisie, waar domheid op een voetstuk geplaatst wordt om maar te kunnen meegluren. Heb je je familie failliet laten gaan? Hop, in een tv programma. Wil je scheiden? Hups, John Williams op de stoep. Je voelt je hersencellen gewoon afnemen als je dit soort drek bekijkt.

Echt, niemand hoeft van mij elke avond in De Avonden gedoken te zitten onder het genot van een complexe rode wijn terwijl er een opera uit de speakers schalt, maar tussen deze twee uitersten zit nog wel wat grijs gebied. En zelfs dat grijze gebied wordt tegenwoordig afgeschilderd als 'elitair gedrag' of 'linkse hobby'. Want nadenken is links, kennelijk. Vooral als je zelf dom bent.
_O_ Ook zo waar dit! Maar het probleem is. Hoe kun je dit stoppen? Kun je dit uberhaupt stoppen?
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:16:18 #231
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114358389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:04 schreef Elfletterig het volgende:

Wat respect voor sporters betreft; ik vind het allemaal prima, maar het valt me op dat sporters steeds meer op een voetstuk worden geplaatst. De waardering voor een Sven Kramer, die zich suf traint om goed te schaatsen, is veel groter dan voor - ik noem maar een willekeurig politicus - Jan-Kees de Jager, die lange werkweken maakt in het belang van Nederland; los van de vraag of je het inhoudelijk met zo'n man eens bent.

Propaganda heet dat, je mag het ook best wel eens een keertje uitzetten hoor.
Brood en spelen google dat ook eens. Een overheidstruukje en jouw geliefde elite truukje dat al minstens 2000 jaar oud is.

Terwijl ze achter gesloten deuren de toekomst van jou nazaat weggeven aan4d private banken zit jij te zeuren over debiele sportertjes.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114358422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar kijk even naar die langstudeerdersboete: welke groep moet als eerste worden uitgezonderd? Juist: de topsporters. Mensen die er zélf met hun volle verstand voor kiezen om (naast hun studie) op hoog niveau te gaan sporten. Waarom geen uitzondering voor muzikanten? Of voor jongeren die veel tijd steken in vrijwilligerswerk? Of voor jongeren die politiek actief zijn?
Er zijn massa's Nederlanders die hopen dat "we" veel medailles halen op de Spelen, die trots zijn op de prestaties van Sven Kramer, die hopen dat de Rabo-ploeg een goed resultaat haalt en die uiteraard meer hadden verwacht van "onze" jongens in Oekraïne. Welnu, als je dat allemaal zo graag wil, dan moet je dat ook faciliteren en met centen over de brug komen als dat nodig is.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:18:03 #233
37295 Luigi
mario pls
pi_114358438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O_ Ook zo waar dit! Maar het probleem is. Hoe kun je dit stoppen? Kun je dit uberhaupt stoppen?
Geen idee. Nadenken, nuance en terughoudendheid zijn gewoon niet 'hip' meer. De grootmuilen hebben het nu even voor het zeggen, dat merk je aan alles en helaas zelfs in de politiek. Zal wel weer even duren voordat dat weer afneemt vrees ik. Ik mis echt de nuance en discussie's van de jaren '90. Toen het nog echt over dingen ging ipv het gebral om belastinggeld wat vooral niet aan anderen uitgegeven mag worden. Om maar wat te noemen.

Zolang Dancing With The Stars bekeken wordt door miljoenen zie ik het somber in ;).
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:18:50 #234
37295 Luigi
mario pls
pi_114358467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zijn massa's Nederlanders die hopen dat "we" veel medailles halen op de Spelen, die trots zijn op de prestaties van Sven Kramer, die hopen dat de Rabo-ploeg een goed resultaat haalt en die uiteraard meer hadden verwacht van "onze" jongens in Oekraïne. Welnu, als je dat allemaal zo graag wil, dan moet je dat ook faciliteren en met centen over de brug komen als dat nodig is.
Het belastinggeld, wat doe je?!
pi_114358629
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:12 schreef Luigi het volgende:
Ach, dat sporters op een voetstuk worden geplaatst gebeurt al zolang we sporten (of strijden om eer, wat sport ook eigenlijk is natuurlijk), dat kan ik nog wel begrijpen. Evenals aanbidding van muzikanten of bands, allemaal prima. Wat ik echt tenenkrommend vind is de blinde aanbidding van pure domheid, van mensen die in het leven niks gepresteerd hebben behalve dom lullen en toevallig een keer met hun tieten of drankharses of tv komen, zoals zo'n Sterretje of die Barbie. Echt, die gasten worden aanbeden alsof ze het licht hebben uitgevonden en men is nog jaloers op zoveel pauperigheid in 1 lijf ook lijkt het. En op globale schaal geld dat voor types als Hilton en Kardashian, ik snap het gewoon niet.

Evenals real-life televisie, waar domheid op een voetstuk geplaatst wordt om maar te kunnen meegluren. Heb je je familie failliet laten gaan? Hop, in een tv programma. Wil je scheiden? Hups, John Williams op de stoep. Je voelt je hersencellen gewoon afnemen als je dit soort drek bekijkt.

Echt, niemand hoeft van mij elke avond in De Avonden gedoken te zitten onder het genot van een complexe rode wijn terwijl er een opera uit de speakers schalt, maar tussen deze twee uitersten zit nog wel wat grijs gebied. En zelfs dat grijze gebied wordt tegenwoordig afgeschilderd als 'elitair gedrag' of 'linkse hobby'. Want nadenken is links, kennelijk. Vooral als je zelf dom bent.
Mooie post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:27:19 #236
37295 Luigi
mario pls
pi_114358777
"Zeggen wat je denkt" is echt één van de meest afschuwelijke erfenissen van de hele Fortuynperiode ook. Het zou juist moeten zijn 'denk eens na voordat je wat zegt!'. Zéker in de politiek. Belachelijke ontwikkeling maar het gepeupel vreet het op kennelijk. En opeens heeft elke werkloze de wijsheid in pacht mbt het begrotingstekort, de asielproblematiek en de algehele wereldvrede.
pi_114358936
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:27 schreef Luigi het volgende:
"Zeggen wat je denkt" is echt één van de meest afschuwelijke erfenissen van de hele Fortuynperiode ook. Het zou juist moeten zijn 'denk eens na voordat je wat zegt!'. Zéker in de politiek. Belachelijke ontwikkeling maar het gepeupel vreet het op kennelijk. En opeens heeft elke werkloze de wijsheid in pacht mbt het begrotingstekort, de asielproblematiek en de algehele wereldvrede.
Zo is het maar net.

In Duitsland circuleert deze op internetfora:

En het gezegde:
"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten"

Daar is de wereld nog in orde. O+
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:39:49 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114359294
Ik zeg, Lang leven het elitairisme. Ik kijk enkel BBC!, Als ik al radio luister is het Radio 4, ik woon in een villawijk en heb de schurft aan sport kijken en sportfans. Ik lees literatuur, kijk Europese films, ga naar het theater.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:40:49 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114359336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo is het maar net.

In Duitsland circuleert deze op internetfora:
[ afbeelding ]
En het gezegde:
"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten"

Daar is de wereld nog in orde. O+

Ik woon hier niet voor niets
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114359394
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:12 schreef Luigi het volgende:
Ach, dat sporters op een voetstuk worden geplaatst gebeurt al zolang we sporten (of strijden om eer, wat sport ook eigenlijk is natuurlijk), dat kan ik nog wel begrijpen. Evenals aanbidding van muzikanten of bands, allemaal prima. Wat ik echt tenenkrommend vind is de blinde aanbidding van pure domheid, van mensen die in het leven niks gepresteerd hebben behalve dom lullen en toevallig een keer met hun tieten of drankharses of tv komen, zoals zo'n Sterretje of die Barbie. Echt, die gasten worden aanbeden alsof ze het licht hebben uitgevonden en men is nog jaloers op zoveel pauperigheid in 1 lijf ook lijkt het. En op globale schaal geld dat voor types als Hilton en Kardashian, ik snap het gewoon niet.

Evenals real-life televisie, waar domheid op een voetstuk geplaatst wordt om maar te kunnen meegluren. Heb je je familie failliet laten gaan? Hop, in een tv programma. Wil je scheiden? Hups, John Williams op de stoep. Je voelt je hersencellen gewoon afnemen als je dit soort drek bekijkt.

Echt, niemand hoeft van mij elke avond in De Avonden gedoken te zitten onder het genot van een complexe rode wijn terwijl er een opera uit de speakers schalt, maar tussen deze twee uitersten zit nog wel wat grijs gebied. En zelfs dat grijze gebied wordt tegenwoordig afgeschilderd als 'elitair gedrag' of 'linkse hobby'. Want nadenken is links, kennelijk. Vooral als je zelf dom bent.
De impliciete boodschap achter figuren als Jokertje en Sterretje is: kijk ons eens lekker feesten, kijk ons eens een leuk leventje hebben. We voeren geen reet uit, we presteren verder niks, behalve in de sportschool. We hebben geen fuck geleerd, maar we naaien wel elke week een ander chickie.

Het achterliggende verhaal hoor je niet. Je hoort niet hoe het komt dat ze zo weinig presteren, weinig hebben geleerd en dat niemand ze daartoe wist aan te zetten. Niet werken? Uitkering vangen. Hoe dat kan, dat je een uitkering krijgt, hoor je dan weer niet. Is gewoon volstrekt vanzelfsprekend, toch?

Het is niet alleen aanbidding van pure domheid, het gaat verder. Want eigenlijk wordt er tussen de regels door gezegd: waarom zou jij zo gek zijn om te gaan werken, om je best te doen op school. Schuif je verantwoordelijkheden opzij, ga een lekker onbezorgd leventje leiden. Wat houdt je tegen? Moet je eens zien hoe veel lol Jokertje en Sterretje hebben.

Ze zetten de nieuwe norm. En Wilders is de man waar dergelijke mensen op stemmen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
_O_ Ook zo waar dit! Maar het probleem is. Hoe kun je dit stoppen? Kun je dit uberhaupt stoppen?
Ik betwijfel het. Men zendt uit wat commercieel scoort; zeker de commerciële omroepen, maar de publieke omroep ook steeds meer. Ze kunnen op prime time wel een onderwijskundig programma uitzenden, maar geen hond kijkt ernaar. Waarom zou je? Wie interesseert dat nou?

Ik weet één ding wel: falen heeft in Nederland te weinig consequenties. Dat geldt op alle niveaus. Falende managers in het bedrijfsleven, die een riante vertrekpremie of bonus meekregen. Werkschuwe jongeren die het vertikken om te werken of te leren, maar hun hand wel ophouden voor een uitkering.

We hebben het in dit land allemaal iets TE goed geregeld. En we hebben het eigenlijk ook iets TE goed, in algemene zin.
pi_114359471
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:16 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Propaganda heet dat, je mag het ook best wel eens een keertje uitzetten hoor.
Brood en spelen google dat ook eens. Een overheidstruukje en jouw geliefde elite truukje dat al minstens 2000 jaar oud is.

Terwijl ze achter gesloten deuren de toekomst van jou nazaat weggeven aan4d private banken zit jij te zeuren over debiele sportertjes.
Met alle respect, maar begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste eigenschap... Je mag voortaan je reactie op mijn berichten wel achterwege laten.
pi_114359603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:17 schreef Igen het volgende:
Er zijn massa's Nederlanders die hopen dat "we" veel medailles halen op de Spelen, die trots zijn op de prestaties van Sven Kramer, die hopen dat de Rabo-ploeg een goed resultaat haalt en die uiteraard meer hadden verwacht van "onze" jongens in Oekraïne. Welnu, als je dat allemaal zo graag wil, dan moet je dat ook faciliteren en met centen over de brug komen als dat nodig is.
Dat is het punt niet. Ik zie ook graag dat Nederlandse sporters goed presteren. Ik stel alleen de vraag: waarom wél sporters uitzonderen van die boete, waarom niet getalenteerde muzikanten, jongeren die politiek actief zijn, jongeren die nuttig vrijwilligerswerk doen?

De samenleving is meer dan sport. Waarom zouden we die andere zaken niet ook bevorderen? Maar ja, dan moet je investeren in de samenleving (en het belang daarvan wordt niet of nauwelijks nog onderkend). VVD en PVV haken alvast af... :W
pi_114359836
Toch betwijfel ik of het komt doordat de mensen het hier te goed hebben. Want zo goed hebben de uitkeringstrekkers die ik zie het niet.

Het is meer een vervlakking van de interesse. De reden om naar school te gaan of een studie te volgen is alleen nog om een goede baan te vinden. Dat je je zelf ermee ontwikkelt en dat het interessant kan zijn, daar wordt aan voorbij gegaan.

Ik denk dat vooral de Nederlandse televisie er niet voor zorgt dat mensen gestimuleerd worden in hun ontwikkeling. Alles moet maar makkelijker gemaakt worden zodat maar zoveel mogelijk mensen het kunnen volgen. Zodat je bijna altijd onder je niveau zit te kijken. Mogen de mensen ook nog eens worden uitgedaagd?

Een voorbeeld is het programma "de slimste mens'. In Belgie altijd zeer vermakelijk om te kijken en je steekt er ook nog wat van op. In Nederland werd het nagemaakt met vragen van een zeer bedenkelijk niveau. Zodat de RTL4-kijkers het ook konden volgen.
pi_114359881
De publieke omroep zit ook in een moeilijke situatie sinds die niet meer gefinancierd wordt vanuit een omroepbijdrage maar vanuit de algemene middelen. Daarmee zijn ze hun onafhankelijkheid verregaand kwijtgeraakt. De bezuinigingen waar ze mee te maken krijgen zijn kortingen die voortkomen uit rancune. Rutte komt volgens mij overal mee weg tijdens het wekelijkse gesprek met de Minister-President omdat men bang is voor nog draconischer bezuinigingen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:53:11 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114359940
Ik zie niet in waarom sporters uitgezonderd zouden moeten worden voor langstudeerboetes.
Het hele concept van lang studeer boetes is onzin omdat studiefinanciering onzin is. Betaal je studie zelf en heb je daar geen geld voor ga je er naast werken, of je leent geld voor een studie. Dit zal tot effect hebben dat mensen iets gaan studeren waar je markttechnisch wat aan hebt. Al die pretstudies waar veel mensen (helaas veel vrouwen) hun tijd verdoen en daarna nooit gaan werken (munttheemoeders) zijn een giga verspilling van geld die we beter kunnen besteden aan kundige leraren voor de klas in het middelbaar onderwijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114359998
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:18 schreef Luigi het volgende:
Geen idee. Nadenken, nuance en terughoudendheid zijn gewoon niet 'hip' meer. De grootmuilen hebben het nu even voor het zeggen, dat merk je aan alles en helaas zelfs in de politiek. Zal wel weer even duren voordat dat weer afneemt vrees ik. Ik mis echt de nuance en discussie's van de jaren '90. Toen het nog echt over dingen ging ipv het gebral om belastinggeld wat vooral niet aan anderen uitgegeven mag worden. Om maar wat te noemen.
Mee eens, maar de politiek is er ook wel zelf mede-debet aan. Er is te veel incidentpolitiek, het is te veel een mediacratie geworden. Noem eens één zin uit de Algemene Beschouwingen van 2011? Het "hoogtepunt" van de debatten: "Doe normaal man" - "Doe zelf normaal."

Het draait in de politiek te veel om mediamomentjes, zoals Jolande Sap en haar stekkerdoos. En Nederland heeft last van voortdurend zwalkend beleid. Ook dat is voor een groot deel te wijten aan politici die hun kiezers willen pleasen. Kortetermijnpolitiek, uit angst voor de uitslagen bij de eerstvolgende verkiezingen. De veel te lang uitgestelde verhoging van de AOW-leeftijd is een schrijnend voorbeeld. Het H-woord (alleen die term al) ook.

Nuance of diepgang? Leuk, maar je schiet er niks mee op. Je haalt er Nieuwsuur en Hart van Nederland niet mee.
pi_114360104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
(munttheemoeders)
_O- Geweldig ja. Ik ken er een aantal.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:59:33 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114360240
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch betwijfel ik of het komt doordat de mensen het hier te goed hebben. Want zo goed hebben de uitkeringstrekkers die ik zie het niet.
Blij in de bijstand uit de volkskrant
quote:
Het is meer een vervlakking van de interesse. De reden om naar school te gaan of een studie te volgen is alleen nog om een goede baan te vinden. Dat je je zelf ermee ontwikkelt en dat het interessant kan zijn, daar wordt aan voorbij gegaan.
Dat moet uit de mensen zelf komen, maar enige intellectuele ontwikkeling wordt in NL met achterdocht bekeken. Alles wat met de kop boven het maaiveld uitsteekt wordt neergeslagen. Iemand als Stephen Fry was hier kapot gemaakt.
quote:
Ik denk dat vooral de Nederlandse televisie er niet voor zorgt dat mensen gestimuleerd worden in hun ontwikkeling.
Eens, ik denk zelfs het tegenovergestelde.
quote:
Alles moet maar makkelijker gemaakt worden zodat maar zoveel mogelijk mensen het kunnen volgen. Zodat je bijna altijd onder je niveau zit te kijken. Mogen de mensen ook nog eens worden uitgedaagd?
Dit is niet alleen zo met de Media, maar op meer terreinen, eten moet ook makkelijk, zelfs Bakkers kunnen geen behoorlijk brood meer bakken uit basis ingredienten maar werken met mixen. Vakmanschap, kunde, etc wordt eerder bestraft dan beloond.
quote:
Een voorbeeld is het programma "de slimste mens'. In Belgie altijd zeer vermakelijk om te kijken en je steekt er ook nog wat van op. In Nederland werd het nagemaakt met vragen van een zeer bedenkelijk niveau. Zodat de RTL4-kijkers het ook konden volgen.
Het is maanden geleden volgens mij dat voor het laatst Nederlandse TV heb opgezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114360366
quote:
100 euro per week. Nou nou, wat een vetpot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_114360553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zeg, Lang leven het elitairisme. Ik kijk enkel BBC!, Als ik al radio luister is het Radio 4, ik woon in een villawijk en heb de schurft aan sport kijken en sportfans. Ik lees literatuur, kijk Europese films, ga naar het theater.
Dit vind ik dan weer het andere uiterste.

Mijn doel is niet om elitair te zijn, maar eerder om nieuwsgierig en op de hoogte te blijven. Op TV kijk ik naar programma's die ik interessant vind; niet omdat een bepaalde omroep ze uitzendt. Vaak is dat aan nieuws of actualiteit verbonden, maar het kan ook amusement (satire) of human interest zijn.

Ik ben te veel muziekliefhebber om bij één zender te blijven hangen. Vaak is het radio 2 of 3, maar ook wel radio 1 (voor het nieuws). Sporadisch radio 4, als ik er zin in heb. Maar zeker niet uit principe. Ik woon in een koopappartement en ben daar trots op, maar ontleen er geen status aan.

Ik kijk af en toe sport, maar stoor me wel aan de overvloed aan live-sport op tv. Ik heb niet op voorhand een hekel aan mensen vanwege hun hobby of passie, ook niet als het sportfans zijn. Ik lees vooral (nieuws- en achtergrond-)artikelen, verder weinig literatuur, omdat ik voor mijn werk al veel lees. Ik kijk weinig films, ik ga naar concerten of naar het theater omdat de voorstelling of het concert me interessant lijkt, niet omdat dat bij mijn status hoort.
pi_114360921
Je ziet het bijvoorbeeld ook in de muziek. Belgie heeft heel veel goede alternatieve bands die zowel nationaal als internationaal bekendheid genieten. Ik noem een Deus, Black Box Revelation, Goose, Absynthe Minded, School is Cool, Admiral Freebee en zo kan ik er wel 30 uit mijn mouw schudden. In Nederland weet ik er misschien 1 of 2.

Nee, hier lopen we met miljoenen achter Jantje Smit, Nick en Simon, Borsato en Gerard Joling aan te rennen. Waarom?????

Inmiddels gaat dit topic niet meer echt over de PVV. Maar ook weer wel.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:16:38 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114361043
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer het andere uiterste.

Mijn doel is niet om elitair te zijn, maar eerder om nieuwsgierig en op de hoogte te blijven. Op TV kijk ik naar programma's die ik interessant vind; niet omdat een bepaalde omroep ze uitzendt. Vaak is dat aan nieuws of actualiteit verbonden, maar het kan ook amusement (satire) of human interest zijn.

Ik ben te veel muziekliefhebber om bij één zender te blijven hangen. Vaak is het radio 2 of 3, maar ook wel radio 1 (voor het nieuws). Sporadisch radio 4, als ik er zin in heb. Maar zeker niet uit principe. Ik woon in een koopappartement en ben daar trots op, maar ontleen er geen status aan.

Ik kijk af en toe sport, maar stoor me wel aan de overvloed aan live-sport op tv. Ik heb niet op voorhand een hekel aan mensen vanwege hun hobby of passie, ook niet als het sportfans zijn. Ik lees vooral (nieuws- en achtergrond-)artikelen, verder weinig literatuur, omdat ik voor mijn werk al veel lees. Ik kijk weinig films, ik ga naar concerten of naar het theater omdat de voorstelling of het concert me interessant lijkt, niet omdat dat bij mijn status hoort.
Het is ook niet mij doel, het is gewoon mijn stijl van leven. Dat ik versleten wordt voor een hautaine elitaire en arrogante klootzak, jammer, maar daar hen ik poep aan.
Radio 1 voor het nieuws? Zonden ze het maar uit, maar er wordt vooral geluld en dan nog over sport ook. En ik ben muziek liefhebber, en dat is de reden nauwelijks radio te luisteren, want ze horen liever zichzelf dan muziek te draaien, en als ze dat doen zijn het playlists, Zelden hoor je iets waar je van ophoort. Kauwgom voor de oren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:17:40 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114361110
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

100 euro per week. Nou nou, wat een vetpot.
Begrijpend lezen is moeilijk, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:18:51 #254
37295 Luigi
mario pls
pi_114361174
Je moet voor de grap eens op je werk vertellen dat je het leuk vind om regelmatig naar het theater te gaan. En dan niet (alleen) naar gillende cabaretiers maar ook toneel dus. De blikken! Of je van Pluto komt. Vorig seizoen naar Danton geweest bijvoorbeeld, nou, dat is voor de meeste echt 36 bruggen te ver hoor. Of er niks op televisie was en of Idols niet goed genoeg is. Dat dus. En dat terwijl wij echt niet naar van die pretentieuze meuk gaan hoor, maar ik vind het wel prachtig om over dingen na te denken, ik wist eerst amper wat van de Franse revolutie en nu dankzij Danton ben ik gaan lezen, ontdekken, leren. Maar de meeste Nederlanders lijken wel bang om hun horizon te verbreden. Bang om iets te leren, om te ontdekken dat het niet bij de voordeur stopt. Niemand is meer bezig zijn wereldbeeld op scherp te stellen, het is allemaal hapsnap en fastfoodtv.

En dat ligt niet alleen aan de politiek of de media, het begint natuurlijk al op school waar alles gericht is op het lesgeven nét onder het gemiddelde zodat ook slome Sjakie het bij kan benen. Snelle leerlingen, ontdekkingsdrift en initiatief worden natuurlijk niet op prijs gesteld of er zelfs educatief uitgeslagen. "Doe maar gewoon...".

We hebben een hele generatie beneden gemiddelde MBO'ers gekweekt en gaan daar zo ongelooflijk de prijs voor betalen...
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:19:45 #255
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114361220
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef Luigi het volgende:
Je moet voor de grap eens op je werk vertellen dat je het leuk vind om regelmatig naar het theater te gaan. En dan niet (alleen) naar gillende cabaretiers maar ook toneel dus. De blikken! Of je van Pluto komt. Vorig seizoen naar Danton geweest bijvoorbeeld, nou, dat is voor de meeste echt 36 bruggen te ver hoor. Of er niks op televisie was en of Idols niet goed genoeg is. Dat dus. En dat terwijl wij echt niet naar van die pretentieuze meuk gaan hoor, maar ik vind het wel prachtig om over dingen na te denken, ik wist eerst amper wat van de Franse revolutie en nu dankzij Danton ben ik gaan lezen, ontdekken, leren. Maar de meeste Nederlanders lijken wel bang om hun horizon te verbreden. Bang om iets te leren, om te ontdekken dat het niet bij de voordeur stopt. Niemand is meer bezig zijn wereldbeeld op scherp te stellen, het is allemaal hapsnap en fastfoodtv.

En dat ligt niet alleen aan de politiek of de media, het begint natuurlijk al op school waar alles gericht is op het lesgeven nét onder het gemiddelde zodat ook slome Sjakie het bij kan benen. Snelle leerlingen, ontdekkingsdrift en initiatief worden natuurlijk niet op prijs gesteld of er zelfs educatief uitgeslagen. "Doe maar gewoon...".

We hebben een hele generatie beneden gemiddelde MBO'ers gekweekt en gaan daar zo ongelooflijk de prijs voor betalen...
Ik werd laatst met Oscar Wilde om mijn oren geslagen hier. Hangt denk ik een beetje af van je omgeving.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114361266
Dat is denk ik meer de uitzondering die de regel bevestigt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:21:21 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114361313
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef Luigi het volgende:
Je moet voor de grap eens op je werk vertellen dat je het leuk vind om regelmatig naar het theater te gaan. En dan niet (alleen) naar gillende cabaretiers maar ook toneel dus. De blikken! Of je van Pluto komt. Vorig seizoen naar Danton geweest bijvoorbeeld, nou, dat is voor de meeste echt 36 bruggen te ver hoor. Of er niks op televisie was en of Idols niet goed genoeg is. Dat dus. En dat terwijl wij echt niet naar van die pretentieuze meuk gaan hoor, maar ik vind het wel prachtig om over dingen na te denken, ik wist eerst amper wat van de Franse revolutie en nu dankzij Danton ben ik gaan lezen, ontdekken, leren. Maar de meeste Nederlanders lijken wel bang om hun horizon te verbreden. Bang om iets te leren, om te ontdekken dat het niet bij de voordeur stopt. Niemand is meer bezig zijn wereldbeeld op scherp te stellen, het is allemaal hapsnap en fastfoodtv.

En dat ligt niet alleen aan de politiek of de media, het begint natuurlijk al op school waar alles gericht is op het lesgeven nét onder het gemiddelde zodat ook slome Sjakie het bij kan benen. Snelle leerlingen, ontdekkingsdrift en initiatief worden natuurlijk niet op prijs gesteld of er zelfs educatief uitgeslagen. "Doe maar gewoon...".

We hebben een hele generatie beneden gemiddelde MBO'ers gekweekt en gaan daar zo ongelooflijk de prijs voor betalen...
Dat komt omdat de mores is, alles en iedereen naar beneden te trekken. Dat begint al op school, niet alleen onder elkaar, maar ook door het onderwijzend personeel.
Mijn liefde voor literatuur heb ik eerder ondanks leraren Nederlands dan dankzij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:24:32 #258
37295 Luigi
mario pls
pi_114361478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt omdat de mores is, alles en iedereen naar beneden te trekken. Dat begint al op school, niet alleen onder elkaar, maar ook door het onderwijzend personeel.
Mijn liefde voor literatuur heb ik eerder ondanks leraren Nederlands dan dankzij.
Ik kan me van de middelbare school 1 of 2 leraren herinneren die het snapten (van de tig dus). Eén leraar natuurkunde, ik snap niks van natuurkunde (en nog veel minder van wiskunde), heb er geen aanleg voor, maar oh oh oh, die man kon je enthousiast maken. O+. Dankzij hem heb ik zélfs getwijfeld of ik geen natuurkunde wilde gaan studeren (maar dat was gezien het ontbreken van mijn wiskunde knobbel geen succes geworden vrees ik), hele gesprekken over gevoerd, geweldig. Ik vond het zo geweldig te ontdekken hoe de wereld in elkaar zat. Hoe alles werkte.

Verder is het hele educatieve systeem in Nederland redelijk rampzalig natuurlijk.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:39:10 #259
37295 Luigi
mario pls
pi_114362232
Dit, bijvoorbeeld: Patty Brard springt voor het geld van een tien-meterplank .

Kijk ik zeg niet dat types als Patty Brard dood of weg moeten ofzo hoor, maar je kunt je afvragen of Nederland een slechter land zou zijn zonder dit soort oeverloze, lager-dan-oppervlakkige, niets-toevoegende diarree?
pi_114362956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Je ziet het bijvoorbeeld ook in de muziek. Belgie heeft heel veel goede alternatieve bands die zowel nationaal als internationaal bekendheid genieten. Ik noem een Deus, Black Box Revelation, Goose, Absynthe Minded, School is Cool, Admiral Freebee en zo kan ik er wel 30 uit mijn mouw schudden. In Nederland weet ik er misschien 1 of 2.

Nee, hier lopen we met miljoenen achter Jantje Smit, Nick en Simon, Borsato en Gerard Joling aan te rennen. Waarom?????

Inmiddels gaat dit topic niet meer echt over de PVV. Maar ook weer wel.
Je haalt me de woorden uit de mond. Op de Nederlandse TV word je doodgeknuppeld met bestaande muziek. Meezingprogramma's waarin steeds the same old shit is te horen en zelfs "de beste zangers van Nederland" waarin ze elkaars nummers coveren. Allemaal lekker veilig en vertrouwd. Nieuwe muziek moet je met een vergrootglas zoeken. Het is dat de AVRO binnenkort met een muziekprogramma komt, maar verder is het armoe troef.
pi_114363128
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef Luigi het volgende:
Je moet voor de grap eens op je werk vertellen dat je het leuk vind om regelmatig naar het theater te gaan. En dan niet (alleen) naar gillende cabaretiers maar ook toneel dus. De blikken! Of je van Pluto komt. Vorig seizoen naar Danton geweest bijvoorbeeld, nou, dat is voor de meeste echt 36 bruggen te ver hoor. Of er niks op televisie was en of Idols niet goed genoeg is. Dat dus. En dat terwijl wij echt niet naar van die pretentieuze meuk gaan hoor, maar ik vind het wel prachtig om over dingen na te denken, ik wist eerst amper wat van de Franse revolutie en nu dankzij Danton ben ik gaan lezen, ontdekken, leren. Maar de meeste Nederlanders lijken wel bang om hun horizon te verbreden. Bang om iets te leren, om te ontdekken dat het niet bij de voordeur stopt. Niemand is meer bezig zijn wereldbeeld op scherp te stellen, het is allemaal hapsnap en fastfoodtv.

En dat ligt niet alleen aan de politiek of de media, het begint natuurlijk al op school waar alles gericht is op het lesgeven nét onder het gemiddelde zodat ook slome Sjakie het bij kan benen. Snelle leerlingen, ontdekkingsdrift en initiatief worden natuurlijk niet op prijs gesteld of er zelfs educatief uitgeslagen. "Doe maar gewoon...".

We hebben een hele generatie beneden gemiddelde MBO'ers gekweekt en gaan daar zo ongelooflijk de prijs voor betalen...
Good ol' fashioned decadentiekritiek dus? Zoals The Closing of the American Mind, van Allan Bloom?
I´m back.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:48:59 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114366437
Jaren geleden, voordat de commerciële TV naar NL kwam zag ik een docu over de toekomst van de TV in Nederland en wat dit zou betekenen. Wat ik me herinnerde was dat de stelling was, debilisering van de samenleving want men zou elkaar gaan onderbieden om de grootste gemene deler te bereiken.
Kort samengevat, Commercial Television, that is when you discover that Benny Hill is your culture.
De hijgerigheid en hap snap gehalte van de Media is idd alleen maar erger geworden. Hype Hype en massahysterie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:06:54 #263
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114367647
Hoe verschilt in een thread met zijn allen lachen om domme mensen met het voor de tv allemaal lachen om mensen die niet kunnen zingen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:17:35 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_114368300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe verschilt in een thread met zijn allen lachen om domme mensen met het voor de tv allemaal lachen om mensen die niet kunnen zingen?
Zie je mij lachen?
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:19:40 #265
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114368429
quote:
5s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zie je mij lachen?
Ik zie je er ook vrij weinig constructiefs mee doen. Zolang het bij posts blijft op een internetforum "mijn collegas zijn zo dom" is het niet veel meer dan een vermakelijk tijdsverdrijf, of het nu is om te lachen of je frustraties kwijt te raken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:22:11 #266
37295 Luigi
mario pls
pi_114368567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zie je er ook vrij weinig constructiefs mee doen. Zolang het bij posts blijft op een internetforum "mijn collegas zijn zo dom" is het niet veel meer dan een vermakelijk tijdsverdrijf, of het nu is om te lachen of je frustraties kwijt te raken.
Ja en dan noemen we het een forum.

Sorry maar wat verwacht je op een laagdrempelig forum als FOK! in een topic over de PVV? :?. Beetje een dooddoener, nietwaar? Dit is gewoon kritiek hebben op het kritiek hebben óm het kritiek hebben.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:22:48 #267
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114368611
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja en dan noemen we het een forum.

Sorry maar wat verwacht je op een laagdrempelig forum als FOK! in een topic over de PVV? :?. Beetje een dooddoener, nietwaar? Dit is gewoon kritiek hebben op het kritiek hebben óm het kritiek hebben.
Ik verwacht niet veel, vond het alleen een tikkie ironisch that's it.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:45 #268
37295 Luigi
mario pls
pi_114368788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik verwacht niet veel, vond het alleen een tikkie ironisch that's it.
Wat? Dat er mensen zijn die zich ergeren aan anderen mensen of aan ander gedrag? En dat die mensen ook weer bepaald gedrag vertonen? Daar is niet veel ironisch aan. Da's gewoon menselijk. Niemand is perfect, ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik dat wel ben. Verre van.
pi_114368836
Maar alles goed en wel, wat doen we er aan in het dagelijks leven? Ik heb regelmatig te maken met collega's die ondanks een studie journalistiek dusdanig weinig kaas gegeten hebben van de Nederlandse taal en bijvoorbeeld niet eens weten hoe je 'sowieso' schrijft of denken dat de 'laatste lootjes' het zwaarst wegen. Niemand die het wat lijkt te interesseren en ik ben in hun ogen de zeikerd die anderen blijft verbeteren.
pi_114369386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zie je er ook vrij weinig constructiefs mee doen. Zolang het bij posts blijft op een internetforum "mijn collegas zijn zo dom" is het niet veel meer dan een vermakelijk tijdsverdrijf, of het nu is om te lachen of je frustraties kwijt te raken.
Dan heb je een beetje de essentie van dit verhaal gemist. Het ging er om dat wij ons zorgen maken om de samenleving omdat deze vervlakt en debiliseert en daarna worden dingen opgesomd waar dit uit blijkt.

En als je het dan niet eens bent met een beslissing van de overheid steek je het gemeente huis in de fik. Maar ja, dat zijn kamperds, dat is natuurlijk weer een heel extreem verhaal.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:46:08 #271
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114370094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan heb je een beetje de essentie van dit verhaal gemist. Het ging er om dat wij ons zorgen maken om de samenleving omdat deze vervlakt en debiliseert en daarna worden dingen opgesomd waar dit uit blijkt.

En als je het dan niet eens bent met een beslissing van de overheid steek je het gemeente huis in de fik. Maar ja, dat zijn kamperds, dat is natuurlijk weer een heel extreem verhaal.
Ik houd je niet tegen, maar als je je er echt zorgen over maakt zou ik naast het er over "klagen" ook iets aan doen.
Anders ben je in essentie niet erg anders dan de klagende niets-doende mens waaar je over klaagt.

Er zijn genoeg veranderingen nu bezig die het klimaat waarschijnlijk alleen maar slechter maken (perverse effecten langstudeerboete om maar iets te noemen). Post wat dingen die mensen er tegen kunnen doen, desnoods een virtuele handtekening.

Ik zeg niet dat je niet moet klagen, ik zeg alleen dat je naast lkagen ook nog kunt proberen echt iets te doen, hoe klein ook.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:47:06 #272
37295 Luigi
mario pls
pi_114370145
Een stille tocht tegen domheid? :?.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:49:35 #273
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114370290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:47 schreef Luigi het volgende:
Een stille tocht tegen domheid? :?.
Een georganiseerd protest tegen de verslechtering van het onderwijs?
Een goed beargumenteerde brief met handtekeningen aan de minister van onderwijs?
Vrijwilligerswerk bij bijscholing kansarme kinderen?
Vrijwilliger kindervakantiewerk en de kinderen mee naar de bieb / een musuem nemen?

Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:00:04 #274
37295 Luigi
mario pls
pi_114370932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een georganiseerd protest tegen de verslechtering van het onderwijs?
Een goed beargumenteerde brief met handtekeningen aan de minister van onderwijs?
Vrijwilligerswerk bij bijscholing kansarme kinderen?
Vrijwilliger kindervakantiewerk en de kinderen mee naar de bieb / een musuem nemen?

Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Ah, een idealist. Ze bestaan nog, hulde! ;).

Nee, hoe nuttig al deze zaken ook zijn op zich, ik denk niet dat het een oplossing voor dit 'probleem' is. Helaas. Hoewel ik het wel met je eens ben dat het tijd wordt dat de niet-grootmuilen ook weer eens van zich laten horen, op de 1 of andere manier. Om te laten horen dat er ook een ander geluid mogelijk is. Maarja, aard van het beestje he ;).
pi_114370946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik houd je niet tegen, maar als je je er echt zorgen over maakt zou ik naast het er over "klagen" ook iets aan doen.
Anders ben je in essentie niet erg anders dan de klagende niets-doende mens waaar je over klaagt.

Er zijn genoeg veranderingen nu bezig die het klimaat waarschijnlijk alleen maar slechter maken (perverse effecten langstudeerboete om maar iets te noemen). Post wat dingen die mensen er tegen kunnen doen, desnoods een virtuele handtekening.

Ik zeg niet dat je niet moet klagen, ik zeg alleen dat je naast lkagen ook nog kunt proberen echt iets te doen, hoe klein ook.
Nou, dat is waarom ik er over begonnen ben en wat ik ook vraag op de vorige bladzijde. Is er uberhaupt iets tegen te doen en zo ja wat?

Wat wil jij nou....?
pi_114372447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe verschilt in een thread met zijn allen lachen om domme mensen met het voor de tv allemaal lachen om mensen die niet kunnen zingen?
Goed punt; hij zou zich eerder moeten bezighouden met al die minder dan gemiddelde academici die de universiteitsfabrieken uitbraken dan met al die minder dan gemiddelde MBO'ers (volgens mij). Die MBO'ers houden de economie wel gaande hoor. En wat die MBO'er en academicus 's avonds op tv wil zien, of wat zij in hun vrije tijd al dan niet voor een high brow cultuur willen op doen, om andere mensen te laten zien dat ze niet van de straat zijn, lijkt me niemand wat aan te gaan, is ook geen maatschappelijk probleem, geen ethisch probleem of wat voor een probleem dan ook. The Closing of the Dutch Mind is niet zozeer een probleem van de "Mind" van MBO'ers, maar van de "Mind" van academici. Decadentiekritiek is zoals gewoonlijk weer een zooi boeboehuilhuilerij, gelardeerd met nauwelijks verholen superioriteitswanen. Meestal komen die mensen trouwens bij extreemrechts uit btw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 19-07-2012 00:47:41 ]
I´m back.
pi_114376578
quote:
Johan Fretz: 'Waarom stuurt Geert z'n zoveelste infantiele video de wereld in? Omdat het werkt'
OPINIE - Johan Fretz − 18/07/12, 12:18

VK COLUMN Geert Wilders weet dondersgoed dat het een belachelijk idee is om uit de Europese Unie te stappen. 'Geert wil dat zelf helemaal niet, hij is namelijk niet op zijn achterhoofd gevallen', schrijft columnist Johan Fretz.

Bij het zien van de nieuwe campagnefilm van de PVV ontdekken we dat Geert Wilders niet alleen tegen Europa is, hij is ook tegen het gebruik van een fatsoenlijk camerastatief. Het shot waarin de Grote Leider op zijn, inmiddels fameuze, chronisch verontwaardigde toon hoekige kneuterigheden op de camera afvuurt, lijkt te zijn gefilmd door het motorisch gestoorde achterneefje van Jhim van Bemmel.

'Deze verkiezingen gaan maar over één ding', zegt Geert.
Gelukkig maar: ik kan amper tot twee tellen, dus deze aankondiging biedt me in deze bittere tijden soelaas. Naar wat dat ene ding is waar het op 12 september allemaal over gaat, hoef ik niet lang te gissen. Er barst pompeuze muziek los vol onheilspellende koorpartijen. Ik weet dan: de Maya's hadden gelijk, 2012 is het einde van de wereld.

Maar hoe komen we aan ons einde? Worden we verpletterd door een meteoriet, ontploft de kerncentrale in Borssele tijdens een speciaal concert van de Toppers? Nee: in de wondere videowereld van Geert zien we Europese vlaggen. Hoe kan het ook anders, we dreigen ten onder te gaan aan staatsvijand nummer 1: de Europese Unie. Europa is het nieuwe Duitsland. Natuurlijk: ook Geert's pavlov-paradepaardje de islam komt nog even plichtmatig voorbij, maar het is duidelijk dat het grote kwaad nu geen hoofddoek meer is, maar een vlag. Van Geert moeten we gewoon maar uit die hele flut-unie stappen.

Achterhoofd
Het erge is dat Geert Wilders zelf dondersgoed weet wat voor belachelijk idee dat is. Geert wil dat zelf helemaal niet, hij is namelijk niet op zijn achterhoofd gevallen. Geert is een hele slimme man. Hij weet dat Nederland met de terugkeer van de gulden helemaal geen groot welvarend dorpsplein wordt vol olijke braderieën, gouden draaiorgels en gratis breedbeeldtelevisie's ter grootte van een caravan. Geert weet dat we onszelf met zijn plan gewoon heel oud-Hollands de verdoemenis in zullen spijkerpoepen.

En toch... Toch kiest hij ervoor dat bezopen plan in z'n zoveelste infantiele video de wereld in te sturen. Waarom? Omdat het werkt, omdat het heel erg ordinair werkt. Mensen zijn allang vergeten dat we heel lang bakken met geld aan Europa verdienden (en nog steeds!), dat we een zekere mate van vreedzame harmonie op dit continent hebben bereikt die allesbehalve vanzelfsprekend is. Mensen zijn boos op hun regeringsleiders wanneer die zo goed blijken te zijn opgevoed dat ze hun buren helpen als die in de problemen zitten. In crisistijd is het helpen van de ander blijkbaar de grootste zonde. En wie dat kortzichtig en onnozel durft te noemen, wie tegen Geert's eurofobe fabeltjeskrant ingaat, is een vieze, enge eurocraat.

Dat Geert zelf regeringsverantwoordelijkheid droeg voor het wanbeleid dat dit land de afgelopen twee jaar tot stilstand bracht, vormt voor hem kennelijk geen enkele belemmering om ons nog langer te trakteren op afleidingsnonsens en stemmingmakerij. Voor Geert draait het op 12 september inderdaad maar om 1 ding: om Geert.
bron
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:59:14 #278
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114376713
Wilders is het vleesgeworden Kwaad. Ik hoop dat die egoistische klootzak snel verdwijnt. Ik heb geen hoge pet van onze politici maar Wilders vind ik een verschrikkelijk persoon.
pi_114377249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:59 schreef Oldie57 het volgende:
Wilders is het vleesgeworden Kwaad. Ik hoop dat die egoistische klootzak snel verdwijnt. Ik heb geen hoge pet van onze politici maar Wilders vind ik een verschrikkelijk persoon.
Je bent theologie student?
I´m back.
  donderdag 19 juli 2012 @ 06:12:32 #280
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114401003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent theologie student?
?
pi_114411627
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

bron
Perfecte analyse. Er mist hooguit nog één zinnetje: En Henk, Ingrid en de overige PVV-supporters zijn te dom om dat te doorzien.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:52:54 #282
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_114412409
Geert zet alles weg als zwart of wit. Goed of fout. Door een zetel of 20 wordt bewezen dat veel Nederlanders ook zo denken.

Elk land krijgt de regering die het verdient.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:56:20 #283
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114426213
Geert praatte eerst zijn achterlijke achterban een probleem met de moslims aan. Nu is volgens hem 'het probleem' Europa. En Henk & Ingrid met hun MAVO-3 achtergrond slikken alles voor zoete koek.
pi_114427748
Het is de schuld van 'zij' is dan ook het centrale thema bij dit soort partijen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_114435479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:56 schreef Oldie57 het volgende:
Geert praatte eerst zijn achterlijke achterban een probleem met de moslims aan. Nu is volgens hem 'het probleem' Europa.
Logisch, want Europa voorkomt dat hier Wilders' achterlijke "oplossingen" daadwerkelijk in de praktijk gebracht kunnen worden. Zo bleek deze regeerperiode met Leers die permanent nul op het rekest kreeg.
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:06:59 #286
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114436002
Steeds als ik me erger aan Wilders dan stel ik mezelf gerust met het feit dat een succesvolle Wilders alleen maar beter is voor de SP en PvdA.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 07:29:55 #287
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114448595
quote:
Dat de PVV het Afrikaans wil behouden omdat deze taal nauw verwant is aan het Nederlands, vind ik opmerkelijk. Tenslotte zijn er dichter bij huis ook mogelijkheden om de vaderlandse cultuur te beschermen. Men zou bijvoorbeeld de bezuiniging op het Rijksmuseum van Oudheden - het instituut dat (naar tijdsduur) 99,2 procent van de Nederlandse cultuur hoedt - kunnen terugdraaien. Die bezuiniging is gebaseerd op een ondoordacht, zichzelf tegensprekend advies van de Raad voor Cultuur. Maar nee, de PVV zoekt het verder van huis. Ik kan mij twee verklaringen voor die keuze voorstellen.

Historische feiten
Een eerste verklaring is gebaseerd op historische feiten. Het Afrikaans is een taal die door de Europese kolonisten tot vrij recentelijk niet als echte taal beschouwd werd. Het Nederlands was de officiële taal in bijvoorbeeld de boerenrepublieken. Het Afrikaans ontwikkelde zich als versimpelde taal waarin Europeanen, lokale Khoisan- en Bantoesprekers en slaven met elkaar spraken.

Veel van de slaven die de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC) invoerde, kwamen uit Zuidoost-Azië. Velen van hen waren moslim. Ook werden lastige islamitische leiders in de koloniën in Azië soms als balling naar de Kaap gestuurd. Het Afrikaans ontwikkelde zich onder hun invloed. Het is dan ook geen verrassing dat zich onder de oudste bewaarde Afrikaanse manuscripten teksten bevinden over de islam die zijn opgesteld in Arabisch schrift.

Het Afrikaans is dus het product van immigratie en interactie tussen verschillende etnische groepen. Van een partij die dit interessante verschijnsel wil steunen, zou je redelijkerwijs verwachten dat zij denkt dat immigratie positieve kanten heeft en dat mengculturen die zo ontstaan bestaansrecht hebben en subsidie verdienen. Die veronderstelling rijmt echter niet met Wilders' tsunami-retoriek.

VOC-mentaliteit
Daaruit vloeit een tweede verklaring voor de opname van dit punt in het PVV-verkiezingsprogramma voort. Namelijk dat het binnen de 50 procent van het programma hoort waarvan Wilders zelf denkt dat het nooit uitgevoerd kan worden. Is het slechts een chauvinistische frase, waarmee men aandacht wil schenken aan de VOC-mentaliteit - kennelijk populair bij politici? De geschiedenis van de VOC in de Kaap is inderdaad interessant; de rol van de slavernij bij het functioneren van de VOC is veel minder bekend dan bij de West-Indische Compagnie. Maar of het belichten daarvan een PVV-prioriteit is?

Misschien sla ik de plank helemaal mis en ligt er iets heel anders ten grondslag aan het voornemen van de PVV om het Afrikaans te steunen. Ik vrees dat de VOC-optie dicht bij de waarheid komt. Als dat het geval is, betekent dit dat een partij die op ongeveer een vijfde van de Nederlandse stemmen kan rekenen ondoordachte losse flodders in haar verkiezingsprogramma stopt. Dat is eigenlijk best deprimerend.

Gerrit Dusseldorp, University of the Witwatersrand (Zuid-Afrika)
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-Afrikaans.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_114458932
Als men Nederlandse taalvormen wilt conserveren dan is er genoeg te doen in eigen land, waar de dialecten verdwijnend zijn. Waarom denkt de PVV niet in die richting . ?
In hun rechtse hobby past de afbraak van cultuur en kunst, impliciet de subsidies voor Nederlandse taal
Het lijkt wel een posthume steun aan apartheid of verkapt bezorgd zijn over de positie van blanken en hun taal in Zuid-Afrika. Het tweede is prima, maar de uitzonderingspositie die de PVV maakt doet toch weer aan de eerste mogelijkheid denken.
pi_114459434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
Het lijkt wel een postume steun aan apartheid of verkapt bezorgd zijn over de positie van blanken en hun taal in Zuid-Afrika. Het tweede is prima, maar de uitzonderingspositie die de PVV maakt doet toch weer aan de eerste mogelijkheid denken.
Voor zover ik weet worden eigenlijk alle talen in Zuid-Afrika in meer of mindere mate bedreigd door het Engels. Bij het Afrikaans valt het alleen meer op, omdat dat de enige taal was die ten tijde van de apartheid ook officiële status had. Dat universiteiten van Afrikaans naar Engels overschakelen valt op, dat universiteiten van Zulu naar Engels overschakelen niet omdat er nooit Zulu-talige universiteiten zijn geweest. ;)

Afrikaans is ook niet uitsluitend de taal van blanken (die voor een deel ook Engels spreken), maar bijv. ook van de 'coloureds', dat zijn de niet-blanken in de Kaappronvincies.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:40:39 #290
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114459550
Het is heel simpel: Bosma is een fan van Afrikaans want Nederlandsche Cultuur. Hij is ook voorzitter van de Interparlementaire Commissie van de Taalunie. Stokpaardjes van individuele "vooraanstaande" PVVers komen zonder discussie over nut of relevantie in het partijprogramma terecht. Zeker aangezien hij dat werkstukje waarschijnlijk persoonlijk in elkaar gebroddeld heeft.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:51:51 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_114460037
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_114460482
quote:
Zeg dat wel. Ze vinden "rekening houden met" al een principieel taboe, kan het nog kinderachtiger? :')

Zulke figuren horen op de kleuterschool thuis, niet in de Tweede Kamer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 14:03:32 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:03:57 #293
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114460522
quote:
Inderdaad :')
pi_114467974
quote:
*facepalm*

Niet te geloven dit.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:29:07 #295
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114469047
quote:
Gelukkig nog 1 partij die opkomt voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden goedzo PVV.
In Turkije is heeeeeeeel veeeeeeel respect en begrip voor ramadan extremisten, een retoertje met het vliegtuig is slechts enkele honderden euros dus ik begrijp de ophef dan ook totaal niet.
Iedereen weet dat de werktijden hier van 8 tot 6 zijn en dat de Nederlandse cultuur is om in de pauze OVERDAG een lekkerbroodje met varkensvlees op te kanen. Ik krijg nu alweer honger.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114469164
Dat is iets tussen de werkgever en de werknemer. Waar bemoeit de PVV zich mee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:35:06 #297
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114469270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is iets tussen de werkgever en de werknemer. Waar bemoeit de PVV zich mee?
De relatie tussen werkgever en werknemer is al decennia gedicteerd door de overheid dus nu moet je niet ineens zo verbaasd doen als de overheid een keertje met een plan komt waar je het niet mee eens bent.
Zo lang de overheid bepaalt wie je wel en niet in dienst neemt kan het ook beslissen of je wel of geen pauze geeft of wel of geen vrij geeft.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114469370
De overheid komt helemaal nergens mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:40:34 #299
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114469463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
De overheid komt helemaal nergens mee.
_O-
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114469553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:29 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Gelukkig nog 1 partij die opkomt voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden goedzo PVV.
Aha, dus opzettelijk geen rekening houden met anderen hoort bij onze cultuur, normen en waarden? Alhoewel, bij de PVV-stemmende tokkies zal dat inderdaad wel zo zijn ja. :D
quote:
In Turkije is heeeeeeeel veeeeeeel respect en begrip voor ramadan extremisten, een retoertje met het vliegtuig is slechts enkele honderden euros dus ik begrijp de ophef dan ook totaal niet.
"Ramadan extremisten"? *proest* 8)7 In dat geval...
quote:
Iedereen weet dat de werktijden hier van 8 tot 6 zijn en dat de Nederlandse cultuur is om in de pauze OVERDAG een lekkerbroodje met varkensvlees op te kanen. Ik krijg nu alweer honger.
... dan ben jij zeker weten een varkensvlees-terrorist. Dat slaat net zo min ergens op als jouw totale onzin. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 17:44:03 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:45:59 #301
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114469630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:29 schreef FemacampSurvivor het volgende:

Gelukkig nog 1 partij die opkomt voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden goedzo PVV.
In Turkije is heeeeeeeel veeeeeeel respect en begrip voor ramadan extremisten, een retoertje met het vliegtuig is slechts enkele honderden euros dus ik begrijp de ophef dan ook totaal niet.
Iedereen weet dat de werktijden hier van 8 tot 6 zijn en dat de Nederlandse cultuur is om in de pauze OVERDAG een lekkerbroodje met varkensvlees op te kanen. Ik krijg nu alweer honger.
Als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn. :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')