abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114372447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe verschilt in een thread met zijn allen lachen om domme mensen met het voor de tv allemaal lachen om mensen die niet kunnen zingen?
Goed punt; hij zou zich eerder moeten bezighouden met al die minder dan gemiddelde academici die de universiteitsfabrieken uitbraken dan met al die minder dan gemiddelde MBO'ers (volgens mij). Die MBO'ers houden de economie wel gaande hoor. En wat die MBO'er en academicus 's avonds op tv wil zien, of wat zij in hun vrije tijd al dan niet voor een high brow cultuur willen op doen, om andere mensen te laten zien dat ze niet van de straat zijn, lijkt me niemand wat aan te gaan, is ook geen maatschappelijk probleem, geen ethisch probleem of wat voor een probleem dan ook. The Closing of the Dutch Mind is niet zozeer een probleem van de "Mind" van MBO'ers, maar van de "Mind" van academici. Decadentiekritiek is zoals gewoonlijk weer een zooi boeboehuilhuilerij, gelardeerd met nauwelijks verholen superioriteitswanen. Meestal komen die mensen trouwens bij extreemrechts uit btw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 19-07-2012 00:47:41 ]
I´m back.
pi_114376578
quote:
Johan Fretz: 'Waarom stuurt Geert z'n zoveelste infantiele video de wereld in? Omdat het werkt'
OPINIE - Johan Fretz − 18/07/12, 12:18

VK COLUMN Geert Wilders weet dondersgoed dat het een belachelijk idee is om uit de Europese Unie te stappen. 'Geert wil dat zelf helemaal niet, hij is namelijk niet op zijn achterhoofd gevallen', schrijft columnist Johan Fretz.

Bij het zien van de nieuwe campagnefilm van de PVV ontdekken we dat Geert Wilders niet alleen tegen Europa is, hij is ook tegen het gebruik van een fatsoenlijk camerastatief. Het shot waarin de Grote Leider op zijn, inmiddels fameuze, chronisch verontwaardigde toon hoekige kneuterigheden op de camera afvuurt, lijkt te zijn gefilmd door het motorisch gestoorde achterneefje van Jhim van Bemmel.

'Deze verkiezingen gaan maar over één ding', zegt Geert.
Gelukkig maar: ik kan amper tot twee tellen, dus deze aankondiging biedt me in deze bittere tijden soelaas. Naar wat dat ene ding is waar het op 12 september allemaal over gaat, hoef ik niet lang te gissen. Er barst pompeuze muziek los vol onheilspellende koorpartijen. Ik weet dan: de Maya's hadden gelijk, 2012 is het einde van de wereld.

Maar hoe komen we aan ons einde? Worden we verpletterd door een meteoriet, ontploft de kerncentrale in Borssele tijdens een speciaal concert van de Toppers? Nee: in de wondere videowereld van Geert zien we Europese vlaggen. Hoe kan het ook anders, we dreigen ten onder te gaan aan staatsvijand nummer 1: de Europese Unie. Europa is het nieuwe Duitsland. Natuurlijk: ook Geert's pavlov-paradepaardje de islam komt nog even plichtmatig voorbij, maar het is duidelijk dat het grote kwaad nu geen hoofddoek meer is, maar een vlag. Van Geert moeten we gewoon maar uit die hele flut-unie stappen.

Achterhoofd
Het erge is dat Geert Wilders zelf dondersgoed weet wat voor belachelijk idee dat is. Geert wil dat zelf helemaal niet, hij is namelijk niet op zijn achterhoofd gevallen. Geert is een hele slimme man. Hij weet dat Nederland met de terugkeer van de gulden helemaal geen groot welvarend dorpsplein wordt vol olijke braderieën, gouden draaiorgels en gratis breedbeeldtelevisie's ter grootte van een caravan. Geert weet dat we onszelf met zijn plan gewoon heel oud-Hollands de verdoemenis in zullen spijkerpoepen.

En toch... Toch kiest hij ervoor dat bezopen plan in z'n zoveelste infantiele video de wereld in te sturen. Waarom? Omdat het werkt, omdat het heel erg ordinair werkt. Mensen zijn allang vergeten dat we heel lang bakken met geld aan Europa verdienden (en nog steeds!), dat we een zekere mate van vreedzame harmonie op dit continent hebben bereikt die allesbehalve vanzelfsprekend is. Mensen zijn boos op hun regeringsleiders wanneer die zo goed blijken te zijn opgevoed dat ze hun buren helpen als die in de problemen zitten. In crisistijd is het helpen van de ander blijkbaar de grootste zonde. En wie dat kortzichtig en onnozel durft te noemen, wie tegen Geert's eurofobe fabeltjeskrant ingaat, is een vieze, enge eurocraat.

Dat Geert zelf regeringsverantwoordelijkheid droeg voor het wanbeleid dat dit land de afgelopen twee jaar tot stilstand bracht, vormt voor hem kennelijk geen enkele belemmering om ons nog langer te trakteren op afleidingsnonsens en stemmingmakerij. Voor Geert draait het op 12 september inderdaad maar om 1 ding: om Geert.
bron
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:59:14 #278
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_114376713
Wilders is het vleesgeworden Kwaad. Ik hoop dat die egoistische klootzak snel verdwijnt. Ik heb geen hoge pet van onze politici maar Wilders vind ik een verschrikkelijk persoon.
pi_114377249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:59 schreef Oldie57 het volgende:
Wilders is het vleesgeworden Kwaad. Ik hoop dat die egoistische klootzak snel verdwijnt. Ik heb geen hoge pet van onze politici maar Wilders vind ik een verschrikkelijk persoon.
Je bent theologie student?
I´m back.
  donderdag 19 juli 2012 @ 06:12:32 #280
366229 Oldie57
pi_114401003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent theologie student?
?
pi_114411627
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

bron
Perfecte analyse. Er mist hooguit nog één zinnetje: En Henk, Ingrid en de overige PVV-supporters zijn te dom om dat te doorzien.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:52:54 #282
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_114412409
Geert zet alles weg als zwart of wit. Goed of fout. Door een zetel of 20 wordt bewezen dat veel Nederlanders ook zo denken.

Elk land krijgt de regering die het verdient.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:56:20 #283
366229 Oldie57
pi_114426213
Geert praatte eerst zijn achterlijke achterban een probleem met de moslims aan. Nu is volgens hem 'het probleem' Europa. En Henk & Ingrid met hun MAVO-3 achtergrond slikken alles voor zoete koek.
pi_114427748
Het is de schuld van 'zij' is dan ook het centrale thema bij dit soort partijen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_114435479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:56 schreef Oldie57 het volgende:
Geert praatte eerst zijn achterlijke achterban een probleem met de moslims aan. Nu is volgens hem 'het probleem' Europa.
Logisch, want Europa voorkomt dat hier Wilders' achterlijke "oplossingen" daadwerkelijk in de praktijk gebracht kunnen worden. Zo bleek deze regeerperiode met Leers die permanent nul op het rekest kreeg.
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:06:59 #286
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114436002
Steeds als ik me erger aan Wilders dan stel ik mezelf gerust met het feit dat een succesvolle Wilders alleen maar beter is voor de SP en PvdA.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 07:29:55 #287
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114448595
quote:
Dat de PVV het Afrikaans wil behouden omdat deze taal nauw verwant is aan het Nederlands, vind ik opmerkelijk. Tenslotte zijn er dichter bij huis ook mogelijkheden om de vaderlandse cultuur te beschermen. Men zou bijvoorbeeld de bezuiniging op het Rijksmuseum van Oudheden - het instituut dat (naar tijdsduur) 99,2 procent van de Nederlandse cultuur hoedt - kunnen terugdraaien. Die bezuiniging is gebaseerd op een ondoordacht, zichzelf tegensprekend advies van de Raad voor Cultuur. Maar nee, de PVV zoekt het verder van huis. Ik kan mij twee verklaringen voor die keuze voorstellen.

Historische feiten
Een eerste verklaring is gebaseerd op historische feiten. Het Afrikaans is een taal die door de Europese kolonisten tot vrij recentelijk niet als echte taal beschouwd werd. Het Nederlands was de officiële taal in bijvoorbeeld de boerenrepublieken. Het Afrikaans ontwikkelde zich als versimpelde taal waarin Europeanen, lokale Khoisan- en Bantoesprekers en slaven met elkaar spraken.

Veel van de slaven die de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC) invoerde, kwamen uit Zuidoost-Azië. Velen van hen waren moslim. Ook werden lastige islamitische leiders in de koloniën in Azië soms als balling naar de Kaap gestuurd. Het Afrikaans ontwikkelde zich onder hun invloed. Het is dan ook geen verrassing dat zich onder de oudste bewaarde Afrikaanse manuscripten teksten bevinden over de islam die zijn opgesteld in Arabisch schrift.

Het Afrikaans is dus het product van immigratie en interactie tussen verschillende etnische groepen. Van een partij die dit interessante verschijnsel wil steunen, zou je redelijkerwijs verwachten dat zij denkt dat immigratie positieve kanten heeft en dat mengculturen die zo ontstaan bestaansrecht hebben en subsidie verdienen. Die veronderstelling rijmt echter niet met Wilders' tsunami-retoriek.

VOC-mentaliteit
Daaruit vloeit een tweede verklaring voor de opname van dit punt in het PVV-verkiezingsprogramma voort. Namelijk dat het binnen de 50 procent van het programma hoort waarvan Wilders zelf denkt dat het nooit uitgevoerd kan worden. Is het slechts een chauvinistische frase, waarmee men aandacht wil schenken aan de VOC-mentaliteit - kennelijk populair bij politici? De geschiedenis van de VOC in de Kaap is inderdaad interessant; de rol van de slavernij bij het functioneren van de VOC is veel minder bekend dan bij de West-Indische Compagnie. Maar of het belichten daarvan een PVV-prioriteit is?

Misschien sla ik de plank helemaal mis en ligt er iets heel anders ten grondslag aan het voornemen van de PVV om het Afrikaans te steunen. Ik vrees dat de VOC-optie dicht bij de waarheid komt. Als dat het geval is, betekent dit dat een partij die op ongeveer een vijfde van de Nederlandse stemmen kan rekenen ondoordachte losse flodders in haar verkiezingsprogramma stopt. Dat is eigenlijk best deprimerend.

Gerrit Dusseldorp, University of the Witwatersrand (Zuid-Afrika)
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-Afrikaans.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_114458932
Als men Nederlandse taalvormen wilt conserveren dan is er genoeg te doen in eigen land, waar de dialecten verdwijnend zijn. Waarom denkt de PVV niet in die richting . ?
In hun rechtse hobby past de afbraak van cultuur en kunst, impliciet de subsidies voor Nederlandse taal
Het lijkt wel een posthume steun aan apartheid of verkapt bezorgd zijn over de positie van blanken en hun taal in Zuid-Afrika. Het tweede is prima, maar de uitzonderingspositie die de PVV maakt doet toch weer aan de eerste mogelijkheid denken.
pi_114459434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:26 schreef Bluesdude het volgende:
Het lijkt wel een postume steun aan apartheid of verkapt bezorgd zijn over de positie van blanken en hun taal in Zuid-Afrika. Het tweede is prima, maar de uitzonderingspositie die de PVV maakt doet toch weer aan de eerste mogelijkheid denken.
Voor zover ik weet worden eigenlijk alle talen in Zuid-Afrika in meer of mindere mate bedreigd door het Engels. Bij het Afrikaans valt het alleen meer op, omdat dat de enige taal was die ten tijde van de apartheid ook officiële status had. Dat universiteiten van Afrikaans naar Engels overschakelen valt op, dat universiteiten van Zulu naar Engels overschakelen niet omdat er nooit Zulu-talige universiteiten zijn geweest. ;)

Afrikaans is ook niet uitsluitend de taal van blanken (die voor een deel ook Engels spreken), maar bijv. ook van de 'coloureds', dat zijn de niet-blanken in de Kaappronvincies.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:40:39 #290
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114459550
Het is heel simpel: Bosma is een fan van Afrikaans want Nederlandsche Cultuur. Hij is ook voorzitter van de Interparlementaire Commissie van de Taalunie. Stokpaardjes van individuele "vooraanstaande" PVVers komen zonder discussie over nut of relevantie in het partijprogramma terecht. Zeker aangezien hij dat werkstukje waarschijnlijk persoonlijk in elkaar gebroddeld heeft.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:51:51 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_114460037
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_114460482
quote:
Zeg dat wel. Ze vinden "rekening houden met" al een principieel taboe, kan het nog kinderachtiger? :')

Zulke figuren horen op de kleuterschool thuis, niet in de Tweede Kamer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 14:03:32 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:03:57 #293
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114460522
quote:
Inderdaad :')
pi_114467974
quote:
*facepalm*

Niet te geloven dit.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:29:07 #295
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114469047
quote:
Gelukkig nog 1 partij die opkomt voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden goedzo PVV.
In Turkije is heeeeeeeel veeeeeeel respect en begrip voor ramadan extremisten, een retoertje met het vliegtuig is slechts enkele honderden euros dus ik begrijp de ophef dan ook totaal niet.
Iedereen weet dat de werktijden hier van 8 tot 6 zijn en dat de Nederlandse cultuur is om in de pauze OVERDAG een lekkerbroodje met varkensvlees op te kanen. Ik krijg nu alweer honger.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_114469164
Dat is iets tussen de werkgever en de werknemer. Waar bemoeit de PVV zich mee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:35:06 #297
378470 FemacampSurvivor
pi_114469270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is iets tussen de werkgever en de werknemer. Waar bemoeit de PVV zich mee?
De relatie tussen werkgever en werknemer is al decennia gedicteerd door de overheid dus nu moet je niet ineens zo verbaasd doen als de overheid een keertje met een plan komt waar je het niet mee eens bent.
Zo lang de overheid bepaalt wie je wel en niet in dienst neemt kan het ook beslissen of je wel of geen pauze geeft of wel of geen vrij geeft.
pi_114469370
De overheid komt helemaal nergens mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:40:34 #299
378470 FemacampSurvivor
pi_114469463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
De overheid komt helemaal nergens mee.
_O-
pi_114469553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:29 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Gelukkig nog 1 partij die opkomt voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden goedzo PVV.
Aha, dus opzettelijk geen rekening houden met anderen hoort bij onze cultuur, normen en waarden? Alhoewel, bij de PVV-stemmende tokkies zal dat inderdaad wel zo zijn ja. :D
quote:
In Turkije is heeeeeeeel veeeeeeel respect en begrip voor ramadan extremisten, een retoertje met het vliegtuig is slechts enkele honderden euros dus ik begrijp de ophef dan ook totaal niet.
"Ramadan extremisten"? *proest* 8)7 In dat geval...
quote:
Iedereen weet dat de werktijden hier van 8 tot 6 zijn en dat de Nederlandse cultuur is om in de pauze OVERDAG een lekkerbroodje met varkensvlees op te kanen. Ik krijg nu alweer honger.
... dan ben jij zeker weten een varkensvlees-terrorist. Dat slaat net zo min ergens op als jouw totale onzin. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 17:44:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')