abonnement Unibet Coolblue
pi_92586898
Draagdoeken 88

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92586911
Mijn laatste post!

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:11 schreef WupWup het volgende:
Ik mag zomaar een nieuwe indio uitzoeken van vriend en nou heb ik geen flauw idee welke 8)7
Wat lief van hem!! Wat voor wil je, een dunne of een dikkere? Ik zou voor een dikkere gaan, denk ik.. heb een indio jade, en dat is wel een ultieme zomer indio.. Maar hij is wel erg dun, hoop dat hij nog lekker draagt (met mijn speklap :')) straks, van de zomer :)

Kaatje: pics or it didn't happen :P
pi_92587208
Het is de bedoeling dat we een zomerdoekje erbij hebben, die hij ook kan en wil gebruiken. Hij pakt nu eigenlijk altijd mijn (MIJN!! ;) ) Girasol #5, maar die is natuurlijk wel heel warm. Daarbij is dat een maat 7 en dus eigenlijk te groot. Ik heb nu een paar boden gedaan op Gbay en ik zie ook dat babybij een leuke aanbieding heeft op zeder/natur, dus ik wacht eerst even af wat of ik wat win voor een leuk prijsje.
pi_92587877
Oeh leuk WupWup!
Ik heb hier een indio zwart-wit maatje 4 en dat is echt mijn huis-tuin en keukendoek. Ideaal ding!
pi_92588036
ik vond zelf voor de zomer de jim pink bij X heerlijk.
als ik nu weer een zomerdoek zou nemen zou ik daar voor gaan :Y
pi_92673612
Ik twijfel zo he ik kan aan een pfau weinrot komen aka burgundy..
Maar ik kan ook voor de bondolino gaan..

Ooh en gaan er nog meer van hier naar de workshop van Draagkrachtig? (aka macka)
Klikklikklik
pi_92675653
Een bondolino lijkt me voor V nog wel erg makkelijk misschien. Maar je bent pfau fan toch ;)
pi_92677034
Ik zou voor de Bondo gaan Pvoes ;) je hebt Granat nu toch ook?
pi_92678402
Ja ik heb granat otw maar dat is een 6 hihih :D
Dus ik wilde burgundy graag in een 4.

Ik heb ook: petrol 2010mt6, Zwart 2010mt6 en Violet 2007mt4
pi_92682496
Die zwart 2010 heb ik ook, en net is er een op Ebay verkocht voor 417 euro :o
pi_92684182
omg :D dat is wel heel mooi ben ik even blij dat ik hem vorige week niet heb weggedaan voor 300 :P

Heb je de link voor me?
pi_92684487
Hier

En ik zou hem nog niet verkopen hoor, als ik jou was ;) nog even een jaartje of wat wachten ;)
pi_92693388
Zijn er hier nog mensen die naar de 9 maanden beurs gaan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_92736588
deze leek me wel leuk voor hier:



we waren op stap vandaag :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 13 februari 2011 @ 21:15:05 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92737677
Ik geloof dat er weinig animo hier is voor de 9 maanden beurs, Kim :)

Wij waren in Blijdorp vandaag, op de kinderwagen stonden de fototas en luiertas en Ylana zat heerlijk in de draagdoek :D Ik geloof alleen niet dat M. daar een foto van heeft gemaakt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 13 februari 2011 @ 21:15:24 #16
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92737703
Leuke foto Simmu!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92747995
Leuke foto!

Ik heb net even een doek meegenomen van huis, morgen even kijken of ik hem in de doek mag en kan knopen als hij onrustig is. Mag en kan vanwege de apparatuur waar hij aan zit ;) denk dat dat wel moet lukken (1 aan voet, 3 via zn buik (stickers met draadjes))
pi_92756530
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:15 schreef Saffier het volgende:
Ik geloof dat er weinig animo hier is voor de 9 maanden beurs, Kim :)

Wij waren in Blijdorp vandaag, op de kinderwagen stonden de fototas en luiertas en Ylana zat heerlijk in de draagdoek :D Ik geloof alleen niet dat M. daar een foto van heeft gemaakt.
ghehehe, zo hadden wij het gister ook gedaan (en dan de buggy gestald bij ome X)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92757290
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:18 schreef mrien het volgende:
Leuke foto!

Ik heb net even een doek meegenomen van huis, morgen even kijken of ik hem in de doek mag en kan knopen als hij onrustig is. Mag en kan vanwege de apparatuur waar hij aan zit ;) denk dat dat wel moet lukken (1 aan voet, 3 via zn buik (stickers met draadjes))
Ik hoop dat het bij jou wel mag, bij mij toen hij ademstops etc had mocht het niet omdat het geen realistisch beeld was. }:|

Leuke foto Simmu :Y
pi_93021879
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93022736


O+
pi_93022863
Oh Claudia, wat een mooie foto! O+ Wat heerlijk, weer zo'n ukkie in de doek. Je loopt helemaal te glunderen

Cantare O+! Wat fijn zo'n draagvest.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93023014
quote:
Op maandag 14 februari 2011 09:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik hoop dat het bij jou wel mag, bij mij toen hij ademstops etc had mocht het niet omdat het geen realistisch beeld was. }:|

Leuke foto Simmu :Y
Zodra hij van de kabels af was heb ik hem gelijk in de doek geknoopt dinsdag ;)

Lief claudia en cantare!
pi_93023017
Ja het is hartstikke handig! Alleen heb ik pas geprobeerd dat ding aan te trekken toen E op mijn rug zat, maar dat lukte helemaal niet -O- daarvoor heb je geloof ik armen op je rug nodig.
pi_93023226
Ohh, dat gezichtje van Elise. O+ Ik vind het mutsje ook ontzettend mooi. Wij moeten echt nieuwe mutsjes kopen.

Euh, het ging om de draagvest, he? :+ Lijkt me lekker warm. Ik loop altijd kou te lijden met m'n jas open. Maar ach, ik krijg m'n jas toch nog niet goed dicht. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93024043
Claudia, en ook alle andere hoor. Ik had als oplossing een zo'n overslagvast van H&M, zo een die dan van die hele lange flappen heeft, die kan je lekker erover heenslaan. En ik had een veelste grote gebreide trui gekocht met een brede col-hals, die kon ik mooi over ons heen dragen
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93024250
Goeie tips!

Is het heel naïef om gewoon op mooier weer te hopen? :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:12:29 #28
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93024270
Wat een leuke foto's!!! O+ tis trouwens de eerste keer dat ik je 'in het echt' zie, claudia

Ik kom hier binnenkort ook spammen. Van WupWup de MeiTai overgenomen en hier is en Alexa EN Manlief helemaal om. We vinden het heerlijk.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93024343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:46 schreef Cantare het volgende:
Ja het is hartstikke handig! Alleen heb ik pas geprobeerd dat ding aan te trekken toen E op mijn rug zat, maar dat lukte helemaal niet -O- daarvoor heb je geloof ik armen op je rug nodig.
ik ken het probleem :'(
dames draagdoekexpert? tips over hoe je draagdoekkleding op je rug 'goed' krijgt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93024521
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:12 schreef Takkembah het volgende:
Wat een leuke foto's!!! O+ tis trouwens de eerste keer dat ik je 'in het echt' zie, claudia

Ik kom hier binnenkort ook spammen. Van WupWup de MeiTai overgenomen en hier is en Alexa EN Manlief helemaal om. We vinden het heerlijk.
Fijn dat 'ie bevalt!
pi_93024570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
Goeie tips!

Is het heel naïef om gewoon op mooier weer te hopen? :Y)
Niet naief hoor, maar voor de tussentijd is het anders wel koud :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:27:03 #32
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93024908
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Fijn dat 'ie bevalt!
Yes we love it. O+

Nu baal ik dat ik niet eerder het initiatief heb genomen, want inmiddels 29wk zwanger dus ikzelf kan niet lang dragen. Ik moet nu jaloers toezien hoe Alexa bij Manlief aan het genieten is ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93025139
ik ben trouwens druk aan het experimenteren met tandemdragen. veel lukt niet. 1 mei tai achterop en 1tje vboorop gaat heel goed. 2 mei tai's op de heup lukt niet (mijn armen zijn te kort dan). komende week staat 1 mei tai en een ringsling op het programma :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93025961
Claudia, ik heb bij de Hema een losse col gehaald, hangt bij de sjaals. Ik weet niet of ze die nog hebben, maar zoiets is erg handig met buikdragen.

Zo heej simmu, je hoeft dan niet meer naar de sportschool zeker _O_ :D Ennuh, foto's!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93026440
meer dan een uurtje doe ik niet hoor! en het lukt me tot nu toe ook al niet alleen. ik knoop ravi voorop en dan selene achterop. maar als ik voorover buig om selene te accommederen is het een beetje een probleem dat ravi alles laat hangen in de doek. hoofd incluus dus :')

maar ik heb goede hoop met
stap 1: ringsling omdoen, de ring al waar die moet eindigen
stap 2: daar ravi in mei tai overheen achterop
stap 3: sjorren. veel sjorren :P

maandag ga ik aan de slag! morgen gaan we naar het bos en da's me te veel kilometers voor zulke plannetjes :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93026849
Ik kan wel kijken of ik een filmpje kan maken met mijn draagjas op mijn rug doen.
Maar iedere draagjas is anders :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:26:40 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93028386
Maar ik heb zo'n trui, daar zit geen rits in de lengte in...

pi_93029777
ik heb ook geen met de rits aan de voorkant.

Ik doe gewoon mijn armen erin.
Dan mijn hoofd. en dan pak ik de onderkant van de jas en die trek ik als een trui naar beneden over ons heen. En dan een beetje trekken en duwen en mopperen en dan voor je het weet zit het goed
  zondag 20 februari 2011 @ 09:53:42 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93046053
Ja, zoiets kan ik me er ook wel bij voorstellen Pvoesss :Y

Als ik binnenkort tijd heb/krijg, dan ga ik proberen een draagvest in elkaar te zetten en misschien tover ik een winterjas om in draagjas...
pi_93051141
Ja dus toch 'officieel' zo jas uit. Dat doe ik ook. Maar ik moet dus steeds m'n zakken leeghalen daarvoor :')
  zondag 20 februari 2011 @ 15:39:52 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93059764
:D

Dames, ik had even een vraag.
Mijn man en ik kunnen van mijn zus een Deuter rugdrager overnemen. De bedoeling is voor op vakanties voor langere stukken. We hebben vandaag een proefwandeling gemaakt van 45 minuten (mijn man heeft gedragen).
Ik zie wel voordelen boven een doek/Bondolino: er kan een dakje tegen zon/regen op, kindlief kan even op de grond gezet worden, als de banden eenmaal goed zijn afgesteld is het klik en je kan gaan. Mijn man heeft ook het idee dat het minder zal gaan zweten dan de Bondolino bijv maar daar heb ik mijn twijfels over.
Maarrrr wat ik 'erger' vind, is dat Harry's beentjes zo bungelen. Hoewel het zitvlak er (voor een baby/kleine dreumes) wel redelijk breed uitziet, hangen zijn benen toch vrijwel recht naar beneden. Hij kan ze ook nergens opzetten om te steunen.
Nu twijfel ik dus of ik dat Harry wel moet aandoen. Mijn man vindt dat ik overdrijf want 'Deuter is een goed merk' en hij vindt dat het bungelen wel meevalt want 'dat doen de beentjes in de doek ook'. Als ik hem uitleg dat dat niet klopt, haalt hij zijn schouders op en zegt dat het allemaal wel mee zal vallen. Mijn man vindt het ding fijn dragen. Ik moet er wel bijzeggen dat hij Harry eigenlijk nooit op de rug draagt.
Harry vond het overigens superlollig en heeft niet 'geklaagd'. Hij had het alleen op het laatst wat fris in zijn gezicht.

Vinden jullie dat ik overdrijf? En wat zouden jullie in dit geval doen? Wel of niet?
pi_93060074
Heb je een foto van hoe zijn benen 'hangen'?

Juist als jullie hem voor langere wandelingen gaan gebruiken zou dat het punt zijn waar ik het van af zou laten hangen.. Op lange stukken wil je namelijk denk ik wel dat hij goed zit..
pi_93060541
Ik vind dat je niet overdrijft, Asy. Het gaat er niet alleen om dat Harry blij is, maar ook dat de houding voor hem gezond is. Als jij het idee hebt dat de drager niet ergonomisch is voor hem dan zou dat voor mij een dealbreaker zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93062409
Pf Asy lastig. Ik denk dat je man gelijk heeft in het minder zweterig zijn voor hemzelf. Ik heb zelf een rugzak van Deuter en die heeft ook zo'n air systeem en dat leverde mij altijd een heerlijk koele rug op. Ik merkte van de zomer in Frankrijk (30 graden, zon) dat dat toch fijner was dan een plakkende Driekus in de MT.
Van de andere kant, het punt van de beentjes zou bij mij ook een no-go zijn. Op de site van deuter vind ik geen plaatje, heb jij er eentje?

Dat puntje, ze moeten met de beentjes wijd, dat krijg ik hier in mijn omgeving ook maar niet uitgelegd. Heb mijn tricotdoek uitgeleend aan de buurvrouw, maar die pakt toch liever de Baby Bjorn, want dat gaat lekker snel. Idem voor mijn vriendin die eerst haar uk in een wrapper ding had en toen er achterkwam dat dat niet ging om vervolgens over te stappen op de baby bjorn. Toen ze hier was heeft haar ukkie in onze Beco gezeten (schattig, zo'n ukkie in de beco ipv m'n stoere dreumes) en pas toen viel het haar op dat ze daar veel beter in zat...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93062890
Ik vind het beentjes wijd punt ook wel erg belangrijk, Asy. Waar jij jezelf dus prettig bij voelt.

Mefke, hier ook dat probleem dat andere mensen het maar niet snappen. Goede vrienden van ons, kiezen liever voor de Baby Bjorn. Ze hebben nu ook een Deuter en zijn daar erg blij mee. De Beco die we hebben vinden ze zoveel werk. Al zal ik m'n vriendin vorige week wel kijken toen ik haar tegenkwam en Mette op mn rug had hangen (de deuter is voor haar niet echt fijn), want dat gaat niet met de BB en daar is hun zoontje nu toch wel echt te groot voor aan het worden.
Maar nog steeds, tonen ze er geen interesse in.
Dragen met de doek vond ze al helemaal een heisa.

Nou ik vind het heel fijn en kan niet wachten tot ik weer een klein propje kan dragen in de doek. Deze keer ga ik heeeeeeeel veeeeeel dragen en wil ik toch ook al snel rug leren dragen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 20 februari 2011 @ 17:00:36 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93063577
Mja, zo denk ik er dus ook over.
En ik moet er steeds tegenaan kijken :X

Ik ga nog eens op zoek naar dat stuk waar draagdoeken versus babybjorns en zulks...

Orea, hier zie je het wel een beetje hoewel dit een groter kind is.
Zal proberen of ik straks een foto kan maken van Harry in de drager...
pi_93065184
Vraag je man maar even of hij op zijn kruis wil hangen met een minioppervlakte om op te steunen :6
  zondag 20 februari 2011 @ 17:43:16 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93065458
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:36 schreef Pvoesss het volgende:
Vraag je man maar even of hij op zijn kruis wil hangen met een minioppervlakte om op te steunen :6

Dat heb ik gevraagd en toen zei hij: hij heeft toch nog een luier aan }:|
pi_93065527
_O- mannen :+
pi_93071840
Vraag je man maar even of hij op zijn kruis wil hangen met een minioppervlakte om op te steunen en een luier aan!
pi_93073578
Lol

Ik zit een beetje in dubio om een bandolino te kopen en misschien de manduca te verkopen. De manduca moet je voor 2 kinderen elke keer weer afzonderlijk afstellen en dat lijkt me niet handig. Voordeel van bandolino is weer dat hij al nu te gebruiken is voor Jelle. Nja, eerst maar wat verkopen voor er wat nieuws in komt (storch johannes of ocah mei tai)

Stom eigenlijk dat ik er elke keer over blijf twijfelen, maar ben niet helemaal happy ermee merk ik
  zondag 20 februari 2011 @ 20:54:29 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93073882
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:21 schreef freecell het volgende:
Vraag je man maar even of hij op zijn kruis wil hangen met een minioppervlakte om op te steunen en een luier aan!
:6
pi_93077004
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:21 schreef freecell het volgende:
Vraag je man maar even of hij op zijn kruis wil hangen met een minioppervlakte om op te steunen en een luier aan!
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:35:53 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93080847
Ik laat het vandaag even rusten en over 2 dagen kom ik met nog beter onderbouwde argumenten en een stuk tekst dat ik hem onder de neus duw en dan ga ik het ding gewoon veto'en :Y)
pi_93086650
asy er was echt pas nog een topic over bij de buren. zal het morgen even voor je opzoeken.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:22:11 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93091635
Zo zit hij er in...
let vooral niet op zijn charmante blik :D

Andere kant


Het draagvlak is wel breder dan bij een BB. Zijn zitvlak wordt wel volledig ondersteund maar vooran is het dan smaller waardoor zijn benen zo gaan hangen. Hij kan in elk geval nergens met zijn benen op steunen...
pi_93099997
asy ik pm je wel even, want ik weet niet of ik de link zo mag geven ;)
pi_93102008
Hm, op de tweede foto lijkt ie idd niet te bungelen maar juist echt te zitten op een vrij breed zitvlak.

Ik deel jullie liefde voor doeken ed, hoor, maar ik vind niet dat daarom alles wat anders is, zonder er het fijne van te weten dan maar direct afgeschoten hoeft te worden.

Begrijp me niet verkeerd, als ie echt bungelt zou ik het zelf uiteraard ook afraden, maar ik vind wel dat er best even objectief naar andere draagsystemen gekeken mag worden.
pi_93102475
Ik begrijp die laatste opmerking niet zo, Ssserpente. Ik heb zelf duidelijk in mijn posting gezet dat Asy zelf moet kijken of de houding volgens haar goed is voor Harry. Het maakt me niets uit dat het een ander draagsysteem is, als 'ie maar geschikt is.

Ik vind de foto's lastig te beoordelen. De eerste foto ziet er niet comfortabel uit, de tweede al een stuk beter. Maar ook op de tweede zit hij niet in de kikkerhouding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93102774
Ik kan me niets eens herinneren wat jij er persoonlijk over gezegd hebt, Claudia, of wie dan ook. Ik weet wel dat er gerept werd over een minioppervlakte waar ie op zou bungelen en dat vind ik juist hartstikke meevallen. Door dat soort posts krijg ik het gevoel dat andere draagsystemen op voorhand al worden afgeschoten.

Het stoort me soms gewoon een beetje dat we hier met z'n allen nogal alwetend overkomen.
pi_93102941
Maar nu ik de individuele posts nog eens teruglees, valt het idd best mee. Er wordt een paar keer gezegd dat Asy goed moet kijken en moet doen wara zij zich prettig bij voelt.

Kortom, ik ben een chagrijnige, verzuurde muts vandaag.

Ik ga maar ff een luchtje scheppen of zo. :')
pi_93103608
Asyniur, ik snap je punt met het bungelen. Is het misschien een idee om zelf iets van een extra band o.i.d. te fröbelen zodat z'n bovenbenen aan de knie-kant ook nog gesteund worden?

Ssserpente, ik kan me wel iets bij je opmerking voorstellen, hoor. Ik kan er niet echt de vinger op leggen maar heb zulk soort gevoelens ook wel eens bij draag- en voedingstopics.
  maandag 21 februari 2011 @ 15:15:20 #64
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_93103834
Is het niet mogelijk om het zitvlak wat op te krikken door die riempjes aan de zijkant helemaal aan te trekken? Dan maakt het ook niet meer zoveel uit of hij nou wel of niet met zijn voeten kan steunen. Het ziet er daarom een beetje raar uit, heb ik het idee. Als hij langere benen zou hebben zou hij weer op de rand van het apparaat kunnen staan en er ook weer anders op zitten :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_93103935
asy, hoe lang (in termen van kinderjaren) willen jullie die drager gebruiken? ik begrijp nu uit je verhaal dat het toch wel de bedoeling is om lange stukken te lopen ermee. als harry strakjes zindelijk is zit het wellicht niet zo lekker als hij er lang inzit. is het anders een idee om 1 dag een hele dag te proeflopen? dan kan je wellicht beter oordelen hoe hij het vindt (het draait er tenslotte om hoe jullie het allemaal vinden zitten. zowel de drager als de gedragene tenslotte ;) )

Ssserpente: ik kan me ook wel iets bij je opmerking voorstellen. tis de toon die de muziek maakt en soms klinkt het wat valsig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93104120
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef Ssserpente het volgende:
Het stoort me soms gewoon een beetje dat we hier met z'n allen nogal alwetend overkomen.
Ik heb ook een hekel aan blind fanaticisme, maar daar vind ik hier nu juist geen sprake van. 't Is allemaal reuze onderbouwd.

Chagrijnig en verzuurd? Doe niet zo gek!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 februari 2011 @ 15:26:41 #67
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_93104333
Bij deze ziet het er al een stuk minder raar uit;



Maar in de praktijk ziet het er inderdaad een beetje sneu uit :D.

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_93104512
Die laatste! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93105564
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan blind fanaticisme, maar daar vind ik hier nu juist geen sprake van. 't Is allemaal reuze onderbouwd.

Chagrijnig en verzuurd? Doe niet zo gek!
het is idd reuze onderbouwd welke draagdoeken en dragers acceptabel zijn en welke niet en dat mensen die de niet acceptabele dragers gebruiken stapelgek zijn of bijzonder onkundig :P

serieus: ik had een tijdje terug zelfs een beetje een minder gevoel omdat wij meestal liever een mei tai pakken dan de <<echte doek>>, compleet met commentaar van hier dat een mei tai toch wel iets anders is dan een echte doek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 21 februari 2011 @ 16:12:54 #70
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_93106421
Zoals taart zou zeggen :P. wat maakt het uit, áls ze maar gedragen worden ;).

Maar wel jammer. Ik lees hier al een tijd niet meer mee omdat het voor mij niet echt actueel meer is omdat ik niet meer draag. Ik weet nog dat het allemaal nieuw was en leuk met zelfgemaakte filmpjes en tips en trucs. Jammer als dat niet meer zo is.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 21 februari 2011 @ 16:28:55 #71
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93107212
Nou, ik heb toch wel best veel aan dit topic gehad, wist nog geen eens wat draagdoeken waren totdat ik hier kwam lurken ;) Heb dan ook gisteren op de negenmaandenbeurs mijn eerste draagdoek gekocht na veel gelurk en getwijfel: het is een touch of rose geworden:

http://www.withatouchofrose.nl/producten.html

De paarse dan :)

Ik moet maar een tijdje even gaan oefenen met een pop :') Oeh wat klinkt dat fout :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93108905
Ik was gisteren ook op de 9maandenbeurs :D ook dragend :Y
Leuk dat je een doek hebt gekocht *O* *O*
Ik weet niet waar je woont maar oefenen met een leen baby is ook handig.
Of even kijken hoe een ander dat doet. (of een consult maar dat kost centjes natuurlijk :D

Maar Simmu een meitai is toch 1 van de goedgekeurde dragers :D
pi_93109093
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ik was gisteren ook op de 9maandenbeurs :D ook dragend :Y
Leuk dat je een doek hebt gekocht *O* *O*
Ik weet niet waar je woont maar oefenen met een leen baby is ook handig.
Of even kijken hoe een ander dat doet. (of een consult maar dat kost centjes natuurlijk :D

Maar Simmu een meitai is toch 1 van de goedgekeurde dragers :D
psies!
goed he om dan toch negatieve vibes op te pakken :D

tis ook heus allemaal niet negatief hoor, maar ik ervaar nu en dan wel een (voor mijn gevoel) negatief toontje in de zin van "zo moet het en wie anders doet is fout bezig!" zoals ik al zei: niks wat zo gezegd wordt hoor, enkel de toon. maar ik geef toe dat ik zulke dingen doorgaans vlot oppik ;)

en ik ben helemaal vergeten om te oefenen met de mei tai ringsling combo :'(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93111193
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:55 schreef simmu het volgende:
serieus: ik had een tijdje terug zelfs een beetje een minder gevoel omdat wij meestal liever een mei tai pakken dan de <<echte doek>>, compleet met commentaar van hier dat een mei tai toch wel iets anders is dan een echte doek
Oh, dat heb ik eigenlijk nooit opgemerkt. Mensen krijgen toch juist wel vaak een mei tai, Bondolino of andere drager aangeraden hier?

Ik heb bij een framedrager niet het gevoel dat het naar is voor het kind, omdat ze al redelijk groot zijn. Maar misschien gaan de benen wel slapen in die houding ja. Maar als ik papa's hier in de stad ermee zie lopen denk ik altijd dat dat toch megazwaar moet zijn, zo'n enorme stalen constructie. (maarja, dat denken mensen die mij zien lopen met de Bondolino ook ;))Ik zag laatst hoe een papa het ding op zijn rug deed en daar waren wel flinke spierballen voor nodig zeg maar, dat was met een kind van ongeveer 2 jaar.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93111520
Sterker nog, ik lees vooral veel positieve verhalen hier over mei tai's, bondolino's, manduca's, beco's en boba's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:12:28 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93114882
Ow ik schiet het ding ook niet meteen af hoor! Het is notabene mijn eigen schuld dat ie hier in de gang staat :D
Alleen toen ik er Harry zo in zag hangen met die bungelende beentjes had ik zoiets van :X

De zijriempjes staan al op zijn strakst (heb al moeten sjoemelen om ze nog strakker te krijgen). Meer draagvlak is er niet te creeëren.
Hij kan pas als hij veel groter is met zijn voeten bij het frame om te steunen en gezien zijn kleine formaat denk ik niet dat het snel zal gebeuren.

Hij zou eigenlijk alleen op vakantie gebruikt worden, maar wel voor lange wandelingen (lees: minstens 2-3 uur). In de gebruiksaanwijzing staat dat je niet langer dan 3 uur mag dragen ivm afknelling van bloedvaten.

De framedrager weegt 3 kilo.

k_i_m, je eerste foto is denk ik een ander model, want ik zie dat het kindje daar wel zijn voeten voor een beetje kan steunen.

Misschien moet ik er anders maar een soort van boba voetensteuntjes in fröbelen...
pi_93114995
Afknelling van bloedvaten? Van pa of kind?
Ik zie het niet zo...

Vandaag zat F in het zitje van een kinderwagentje ongeveer net zo :) Ook met bungelbeentjes ;)
pi_93115217
ik zou toch dan gewoon een echte proefwandeling (van 2 a 3 uur) maken dan. liefst ook door een wat bossig en/of beheuveld gebied. is voor je man ook fijn, dan kan die ook beter oordelen of het doenbaar is. tijd maakt qua gewicht wel uit. uurtje tandemdragen tijdens de boodschappen doe ik makkelijk, maar voor een boswandeling is me dat way te zwaar! bovendien kan je dan harrie's reacties beter beoordelen, ook erna. je merkt het echt wel als hij niet lekker zit/er te veel afgekneld wordt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93117119
quote:
12s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:12 schreef k_i_m het volgende:
Zoals taart zou zeggen :P. wat maakt het uit, áls ze maar gedragen worden ;).

Maar wel jammer. Ik lees hier al een tijd niet meer mee omdat het voor mij niet echt actueel meer is omdat ik niet meer draag. Ik weet nog dat het allemaal nieuw was en leuk met zelfgemaakte filmpjes en tips en trucs. Jammer als dat niet meer zo is.
Oh, maar da's nog steeds wel, hoor, vind ik, ik ben door dit topic gaan dragen en heb haal(de) er echt een hoop nuttige info uit. 't Is niet alleen maar kommer en kwel. :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:06 schreef simmu het volgende:

[..]

psies!
goed he om dan toch negatieve vibes op te pakken :D

tis ook heus allemaal niet negatief hoor, maar ik ervaar nu en dan wel een (voor mijn gevoel) negatief toontje in de zin van "zo moet het en wie anders doet is fout bezig!" zoals ik al zei: niks wat zo gezegd wordt hoor, enkel de toon. maar ik geef toe dat ik zulke dingen doorgaans vlot oppik ;)
en ik ben helemaal vergeten om te oefenen met de mei tai ringsling combo :'(
Haha, ik pik zulk soort dingen juist helemaal niet vlot op, laat staan dat ik ze hardop uitspreek. Dat ik hierover begon is dus echt een uitzondering; vooral omdat er feitelijk eigenlijk helemaal geen verwijtende opmerkingen worden gemaakt.

Het is een gevoel idd, maar dat kan ook best aan m'n eigen interpretatie liggen, vandaar ook dat ik m'n woorden later min of meer terugnam.

Maar goed, zijn er nog geinteresseerden in de Indio Koralle van Davinia? Hij staat op Marktplaats en de biedingen lopen op. *)
pi_93117131
Het moet toch best te doen zijn om daar banden met voetsteuntjes aan vast te maken?

Deze drager heeft dat wel
pi_93117340
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:57 schreef WupWup het volgende:
Het is de bedoeling dat we een zomerdoekje erbij hebben, die hij ook kan en wil gebruiken. Hij pakt nu eigenlijk altijd mijn (MIJN!! ;) ) Girasol #5, maar die is natuurlijk wel heel warm. Daarbij is dat een maat 7 en dus eigenlijk te groot. Ik heb nu een paar boden gedaan op Gbay en ik zie ook dat babybij een leuke aanbieding heeft op zeder/natur, dus ik wacht eerst even af wat of ik wat win voor een leuk prijsje.
Probeer mijn indio natur wol eens, die krijg je toch binnenkort? En al shet iets is, kun je die misschien overnemen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 februari 2011 @ 21:00:03 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93121221
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:15 schreef freecell het volgende:
Afknelling van bloedvaten? Van pa of kind?
Ik zie het niet zo...

Dat staat niet op het plaatje ;)

simmu, wij wonen in het heuvelland en hebben expres een heuvel gepakt en twee ongeruimde holle wegen.

Maar goed, ik ga het er nog met manlief even over hebben en hem nog een stukje laten lezen over gewichtsverdeling en als hij dan toch het ding wil, dan ga ik ook maar akkoord.
Ik ga er niet mee dragen. En het zou dan toch alleen maar voor vakanties zijn...
pi_93121676
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Probeer mijn indio natur wol eens, die krijg je toch binnenkort? En al shet iets is, kun je die misschien overnemen :)
die krijgt ze morgen :D
pi_93121782
Asy, ik kan me voor je man wel heel goed voorstellen dat ie fijn is, Deuter rugzakken zijn dat ook. Ik denk dat je met een paar simpele sjorriempjes best twee steuntjes kan maken en dan heeft ie steun in de voeten . Dat zitvlak lijkt me het probleem niet.

Enne, ik heb na mijn tricotdoek ook nooit meer met doek gedragen, maar wel met MT, een Manduca en een Beco en ik ben juist blij dat er hier ook over dat soort dragers verteld wordt, want ik zie ze hier weinig in het 'wild' en anders zou ik ze niet kennen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93121940
Goh, ik vind 3 kilo best veel, Asy. Dat is wel 3 kilo extra! :o
Verder weet ik het niet zo goed, zo je er niet iets in kunnen naaien zodat je toch wat mee een zitvlak krijgt dat de knietjes wat meer krommen ipv recht naar beneden hangen?

Wat betreft negativiteit in dit topic dat vind ik toch echt een beetje spijkers op laag water zoeken.
Of lange tenen hebben. ;)

Vandaag was ik weer erg blij met mijn Boba! Twee keer een uur en 3 kwartier gereisd met Ko en het ging zo makkelijk, hij wilde er helemaal niet uit. Terwijl ik er dus tegenop zag omdat de laatste paar lange reizen die ik maakt met de buggy waren en hij er steeds uit wilde. En dat is niet handig met steeds overstappen. En een vieze treinvloer.

Ik vergeet steeds welke dragers er geschikt zijn voor pasgeboren kindjes. Een vriendinnetje van mij wil wel dragen maar een doek vond ze gedoe. Ze is nu toch geneigd een BB te kopen.
Ik zou haar graag wat meer info over dragen mailen.
En ik weet dat de vraag hier vaker is gesteld maar ik kan het niet terugvinden.
Ik geloof wel dat ze in Antwerpen een cursus dragen wilde gaan doen, dat kostte 12 euro en dan zouden alle dragers aan bod komen. Klinkt wel tof eigk.

Oh en ik vond deze foto zo leuk.
De papa draagt hier graag!
-toch weg- :P
Ik haal hem straks weer weg!

[ Bericht 1% gewijzigd door oeke op 22-02-2011 09:19:10 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 21 februari 2011 @ 21:29:12 #86
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_93123160
Waarom moet je hem weghalen? Ze zijn allebei zo goed als onherkenbaar?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_93123249
Weet ik niet precies, omdat ik niet gevraagd heb of ik hem mocht plaatsen, denk ik. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93123464
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Probeer mijn indio natur wol eens, die krijg je toch binnenkort? En al shet iets is, kun je die misschien overnemen :)
Dat is lief van je, maar ik heb gisteren 2 indio's gewonnen op ebay :@

Goed dat je het zegt Sonnetje, daar blijven we even voor thuis!
pi_93123790
:D
hopen dat de post dan wel op tijd komt enzo :P
(nou ja heb t bij een zakelijk punt weggebracht, dus dat komt vast goed haha)
  maandag 21 februari 2011 @ 21:38:04 #90
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_93123794
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:30 schreef oeke het volgende:
Weet ik niet precies, omdat ik niet gevraagd heb of ik hem mocht plaatsen, denk ik. :@
Gek mens :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_93131388
Dat vind ik echt een mooie draagdoek voor een vader, Oeke! Helaas wil mijnes echt niet dragen, anders zou ik die voor hem uitkiezen.

Ik ben trouwens nog steeds tevreden met mijn enige draagdoek (Nati baby butterflies). *;
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:44:12 #92
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93138518
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ik was gisteren ook op de 9maandenbeurs :D ook dragend :Y
Leuk dat je een doek hebt gekocht *O* *O*
Ik weet niet waar je woont maar oefenen met een leen baby is ook handig.
Of even kijken hoe een ander dat doet. (of een consult maar dat kost centjes natuurlijk :D

Maar Simmu een meitai is toch 1 van de goedgekeurde dragers :D
Een leenbaby hahaha :D
het gaat nu vrij moeilijk, maar dat komt door mijn buik. Ik merkte al op de beurs dat bijv. de lodger shelter ook een beetje onhandig was zo met mijn buik in de weg :P
Ik durf een leenbaby nu op dit moment niet aan, ik zal wel gewoon veel naar youtube films enzo moeten kijken. Woon in Delft b.t.w. dus als iemand dadelijk een paar keer wilt oefenen met me ... :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93140274
Negatieve ondertoon? :? In dit topic? :?

Ik ga toch eea te koop zetten, ik heb echt teveel (goh :') ) en ik wil met alles regelmatig dragen. Maarja, welke gooi ik er dan uit?? Lastig! (Hoezo luxeprobleem..)
pi_93141191
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 07:44 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Een leenbaby hahaha :D
het gaat nu vrij moeilijk, maar dat komt door mijn buik. Ik merkte al op de beurs dat bijv. de lodger shelter ook een beetje onhandig was zo met mijn buik in de weg :P
Ik durf een leenbaby nu op dit moment niet aan, ik zal wel gewoon veel naar youtube films enzo moeten kijken. Woon in Delft b.t.w. dus als iemand dadelijk een paar keer wilt oefenen met me ... :P
Een lodger shelter is altijd onhandig ;) (voel de negatieve ondertoon :+ )
Ik woon erg dichtbij delft dus ik zou absoluut wel een keertje willen helpen ofzo.
pi_93143077
Zo liepen wij pas buiten O+
pi_93143563
Heerlijk :D O+
pi_93147305
Heerlijk mrien zo'n kleine frummel onder je jas O+

Ja pvoesss, JIJ bent het dus met je negatieve toon o|O

Nog geen postbode hier ;(
pi_93148079
Ik heb mijn 4e pfau!!!! whooohoooooo *O*
En wat een afschuwelijk ding is het met 55% linnen :o
pi_93148307
_O-
Stug of wat?
pi_93148510
Alsof je met een kartonnen doos een knoop wil maken :')
Echt bah bah bah zeker als je net gedragen hebt met een zijde nino :D
Stugger kan niet :o
pi_93148770




Zondag O+ O+
pi_93148805
Mijne is al aardig zacht aan het worden, lustrekken did the trick!
pi_93154350
Net geprobeerd Jelle op mn rug te knopen, leek me wel handig ivm Lotte enzo. Menn, dat viel tegen zeg! 2 pogingen gewaagd toen was hij het ook even zat. En beide pogingen niet gelukt en leken nergens op, bleef al steken bij hem goed leggen zeg maar.
Binnenkort maar eens thee drinken met draagdoekconsulent denk ik
pi_93207748
Net gelukt! Wel een beetje eng vind ik! Gister de supermantoss gedaan maar die is voor mij garantie voor in de knoop raken (had ik bij Lotte ook al). Nu eerst een soort van buideltje gemaakt en dat ging beter. Jelle moest wel even wennen dus we hebben het maar niet zo lang gedaan voor een 1e keer.
Volgende week ga ik een bondolino proberen, ben erg benieuwd! Al moet er toch echt eerst iets uit voor er weer wat nieuws kan komen, maar eerst maar eens proberen.

Lief pvoesss!!
Enne foto's van je pfau!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:19:06 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93214355
mrien, ik vind de santa toss makkelijker dan de superman toss. Ik kom anders ook in de knoop :Y
Bovendien heb je hem met de santa toss al in een buideltje...

Pvoesss, wat doe je! O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:41:39 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93319478
Hier ook even opscheppen:

pi_93321739
Mooie jas!
pi_93324775
Hij is gaaf asy! Goed gelukt!
pi_93325034
Asy wat goed, handig zeg! ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93326021
Sodeju, Asyniur, heb je die jas echt helemaal zelf gemaakt? :o _O_ . Wat goed!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:07:13 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327139
Nee de jas niet! Zo handig ben ik nou ook weer niet :D
Alleen heb ik mijn ouwe winterjas omgetoverd in draagjas.
pi_93327243
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:13 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327558
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
ik ook stiekem :@

Harry vond het trouwens wel eng toen ik hem de eerste keer aantrok. De tweede keer ging al beter. Morgen ga ik er mee op pad. Even nog wat boodschappen halen...
pi_93515512
Lotte wilde vandaag wel even op m'n rug, maar wel in klik O+
De Manduca dus ;)
De andere doeken wilde ze niet. Wel wilde ze eigenlijk op m'n buik, maar dat was even niet handig met schoonmaken wat ik moest doen

Vanmiddag heerlijk buiten in het bos gewandeld met Jelle in de doek. Wel fris maar hij had het heerlijk warm in zn nieuwe hoppendiz pakje

[ Bericht 14% gewijzigd door mrien op 01-03-2011 22:23:51 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:14:25 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93526815
De klik :D

Ow de framedrager is weer retour eigenaar. Mijn man vond blijkbaar uiteindelijk mijn argumenten toch doorslaggevend. En het feit dat het ding veel plaats in beslag neemt in de auto. :D
pi_93530412
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:41:19 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93562581
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
:Y
En een hele lieve ;)
pi_93563851
Asy, dei jas :o
Wat knap joh!
pi_93632205
Ik probeerde net Timo op mijn rug in de meitai te knopen.. maar het lukte niet helemaal.. of nou ja, eigenlijk helemaal niet.. hij kreeg de slappe lach toen ik hem op mijn rug probeerde te tillen :P
Weet iemand een duidelijke uitleg met hoe ik die banden moet knopen? Ik dacht het gewoon net zo te doen als wanneer hij voorop zit, maar dat ging om een of andere reden niet..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:13:54 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632670
Ik heb zelf geen mei tai maar wel een Bondolino.
Ik doe het als volgt:
stuk om je middel vast maken met alles al op je rug.
Kind via heup naar rug schuiven.
Dan met een hand kind vast houden en met de andere hand doe ik dan het rugpand van de Bondolino omhoog.
Met die hand pak ik dan ook de dichtsbijzijnde schouderband en die doe ik over mijn schouder en span ik. Vast houden!
Dan zoek ik met mijn andere hand de andere schouderband en die doe ik dan ook naar voren over mijn schouder.
Met 1 hand hou ik dan de schouderbanden vast, terwijl ik me de andere hand nog wat aan knidlief sjor als hij niet goed zit...
Met 2 handen de schouderbanden aanspannen en hopsen.
Voor kruis maken (vind ik het makkelijkst) en dan naar achteren. Enkele of dubbele knoop onde zijn billen (afhankelijk van hoe lang de banden zijn).
Klaar!
mocht je er niet wijs uit worden uit deze beschrijving dan wil ik straks wel proberen een filmpje te maken als Harry wakker is

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 04-03-2011 11:20:56 ]
pi_93632707
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:19:51 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632943
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:14 schreef Twinkly het volgende:
Ik doe het zo

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
pi_93633270
Had ik maar zo'n vrijwillige knoop-dreumes... Die van gaat helemaal in overdrive altijd. Hoe krijg ik mijn dreumes zo mak?

Ik heb al mijn hoop op baby 2 gevestigd, dat die rugdragen wel leuk zal vinden :')
Lijkt me zo praktisch.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93633749
Maar dan gaan de banden dus onder de billen door ipv over de billen/onderrug? Ik dacht dat dat juist heel belangrijk was bij het buikdragen?
Hoe ze het op dat filmpje doet is in feite ook hoe Timo aan het eind ongeveer zat, behalve dan dat ik de banden voor gekruist had zoals Asy zegt..
En haha, met één hand Timo vasthouden gaat em niet worden :D Hij had zó erg de slappe lach, liet zich gewoon achterover vallen van het lachen..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:53:23 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93634196
Als Harry de slappe lach heeft (of echt echt écht niet wil) dan lukt dat mij ook niet hoor Chan ;)
Ik doe de banden altijd onder de billen door...

En ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal een doek pak voor rugdragen.

wickie, misschien post ze alleen het filmpje waarop haar kindje mak blijft liggen ;)
Ik zou ook geen filmpje met knoopinstructies op youtube zetten waarin je een wurmend kind hebt dat je niet geknoopt krijgt ;)
pi_93634553
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
Dat klopt. Maar zo kan Niels er niet afvallen, die doet heel eng als ik jouw methode probeer (en hij vindt het nog minder fijn dan).
Ja, wat is dat kind rustig! In het eerste filmpje is ze nóg rustiger zelfs!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:16:41 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93635046
Vlindur, ik las een tijdje geleden dat jij Rienk in de ringsling op je rug draagt. Hoe doe je dat? :D
A grand adventure has begun.
pi_93635882
Ik heb m'n mei tai inmiddels verkocht, dus kan niet helemaal meer meepraten ;) Maar zo doorschuiven was ook niet mijn ding, moet je al je kleding weer rechttrekken enzo. Ik knoopte de heupband vast, kind op rug met supermanzwaai, bukken en dan mei tai eroverheen trekken terwijl ik kind vasthou met andere hand. Afknopen als een ruck: banden naar beneden > over benen > onder benen. Zo zitten de zijkanten dicht en kon ik de banden goed uitspreiden om een mooie zit te maken.
pi_93636006
Ik knoop mei tai om, zet kind op m'n heup, schuif haar door onder m'n arm door naar de rug, schouderbanden omhoog halen en vastmaken en klaar. Deed ik al rond een jaar denk ik
pi_93636210
Ik doe het met mijn Bondolino net als Asy zie ik. Zoals dat filmpje ziet er dan wel weer fijner uit, soms is ze zo afgeleid dat het niet goed lukt. Of heeft ze d'r handjes er bovenuit }:| Dat krijg ik toch nog niet snel weer goed dan, ik zorg ook vaak dat ik een spiegel of autoraam in de buurt heb, kan ik nog ff checken of het wel goed gaat daar achterop ;) Misschien dat het met de doorschuifmethode inclusief Bondolino minder lastig is d'r handjes beneden te houden.. Oh, en mijn muppet is 9 maanden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93647989
Ja Wupwup, dat is wat ik bedoelde! Eerst over de benen dus en daarna pas eronderdoor.. eigenlijk best logisch :D Maar kruis je de banden dan voor? Of niet?
pi_93648291
Nee, ik niet.
pi_93654742
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:10:38 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93656969
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:31 schreef Webkim het volgende:
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Ik heb dat borstkoordje er niet bij zitten. Is dat los te bestellen?
pi_93657645
Volgens mij kan je daar ook wel een ander koordje (wat lang genoeg is) voor gebruiken :) (mocht ie niet los te verkrijgen zijn.. het is gewoon een koordje wat er hier bij zat..)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:30:10 #136
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93658185


[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 05-03-2011 11:06:20 (en weer weg :)) ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93718147
Precies: een schoenveter will do just fine.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 6 maart 2011 @ 09:23:29 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93726095
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
pi_93726556
als je tenger gebouwd bent zijn heel veel dragers niet heel erg fijn. :N
Ik heb wel gehad dat ik ze niet strak genoeg kon aantrekken.
Heb ik bij de Boba geen last van :)
pi_93729489
Ik heb net Lotte een half uur ofzo in een doek gedragen! Lang geleden dat ze wilde, eigenlijk had ik de doek meegenomen voor als Jelle wakker werd (lag in maxi cosi te slapen dus even zo mee rond gelopen op onderstel), maar toen zag ze de doek en wilde ze er per se in.
Zo gezellig! Wel even met behulp van Sander geknoopt want met 2 winterjassen is het toch enigszins lastig een goede rucksack te knopen als je dat niet zoveel meer doet ;)
pi_93739828
Hier vandaag ook zomaar een onverwacht doek moment. Ze was zo enorm hangerig en zeurderig dat ik haar in de doek heb gepropt. Ze vond het geweldig, ik was verbaasd. Dus na een half uur dacht ik 'Rugdragen dan maar eens proberen' en zowaar bleef ze rustig en kon ik haar opknopen. Het was nog niet perfect, het kan strakker. Maar ze heeft driekwartier gehangen en vond het wel best.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93743161
k heb een bondolino gekocht :D
Ik vind het zoooo irritant dat ik bij de opvang geen knoopruimte heb.
En het maakt het halen en brengen een stuk lastiger.

Het is de paarse geworden :)

pi_93745022
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef Rubey het volgende:
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
t_igger is 1.63 en zeer tenger en kan met de boba prima dragen, de lilliputi drager kon zelfs nog strakker en zat naar zijn idee nog beter bij zijn kleine postuur.
pi_93749244
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:
k heb een bondolino gekocht :D
Ik vind het zoooo irritant dat ik bij de opvang geen knoopruimte heb.
En het maakt het halen en brengen een stuk lastiger.

Het is de paarse geworden :)

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, hij is echt zo mooi!!! O+
*poef* nu is het weg
pi_93757315
Leuk wickie! Ik vond het ook echt fijn dat ze weer eens wilde, en uit zichzelf

Mooi pvoesss! Ik ga woensdag een bondolino proberen bij iemand, ben benieuwd!!
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 09:09:01 #147
5428 crew  miss_sly
pi_93758701
Ik zag gisteren een kennis van mijn zusje, en die droeg een tweeling O+ Een in de bondolino achterop en een in een doek voorop. Ze waren nog zo schattig klein en ze zaten zo lekker bij mama O+ Ze was de hele dag op pad geweest met die twee kleintjes, geweldig vind ik dat. En dan een draagjas met twee inzetstukken, uiteraard, anders kun je ze nog niet tegelijk dragen onder je jas.

Zucht, wat jammer dat de dagen om zo'n kleintje te dragen voorbij zijn, wat was dat heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 maart 2011 @ 09:14:41 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93758799
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:
k heb een bondolino gekocht :D
Ik vind het zoooo irritant dat ik bij de opvang geen knoopruimte heb.
En het maakt het halen en brengen een stuk lastiger.

Het is de paarse geworden :)

[ afbeelding ]
Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93763145
Pvoesss en p_iglet bedankt voor de info! Ik heb een boba pine besteld als het goed is komt ie morgen al binnen ik ben heel benieuwd!
pi_93778749
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:14 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Ik vind doeken fijner :Y Maar de Boba is ook heerlijk.
Benieuwd of ik kan wennen aan de Bondolino :D
  maandag 7 maart 2011 @ 18:26:43 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93779024
Saté maken met mama is heel erg vermoeiend...
20 min geleden heb maar gegeten met slapend kind op de rug ;)
pi_93781107
Noh O+
pi_93868252
Harry O+

Ik heb vandaag een bondolino geprobeerd, die wil ik! Eerst mn ocah verkopen of ruilen :)
pi_93870361
Ik heb vandaag mijn bondolino voor het eerst echt redelijk lang gebruikt.
Van half 11 tot half 3 :) Ik vind het een fijn ding. Maar dit was echt mijn max.
Terwijl ik met een doek rond kan lopen van 08:00 tot 20:00.
Ook met de grote meid hield ik dat zo lang vol.

Maar ik ben ondanks dat dit voor mij minder fijn is wel heel erg tevreden met de bondolino.
Hij is voor even kort gebruik echt perfect en ik vind de pasvorm heerlijk.
pi_93874967
Hoe komt dat eigenlijk, dat je het met een ssc minder lang volhoudt? Is dat omdat kind niet zo tegen je aangeplakt zit, of zit t m in de schouders of ligt het nog ergens anders aan?
pi_93875097
De schouders. Met een boba lukt het me wel trouwens op de rug.
pi_93893867
Crosspost!!!

Te koop!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93901950
:o Gaat folia weg?? ik mag niet meer }:|
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:12:40 #159
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94017449
Wij hebben vandaag een draagdoek geprobeerd van draagdoek.nl. Op zich vinden we het wel een hele fijne oplossing, maar nu zie ik hier allerlei varianten van draagdoeken. Welke draagdoek zouden jullie aanraden die ook te gebruiken is met een pasgeboren baby? Er werd ons op het hard gedrukt dat een kindje de eerste 3 maanden absoluut niet met de beentjes gespreid gedragen mocht worden.

Wat we vooral fijn vonden aan de draagdoek was dat je het gewicht totaal niet op je schouders voelde drukken. Dat is dus ook een belangrijke eis.

Dus eh... tips? :)
pi_94018271
Wat leuk dat jullie de draagdoek hebben gevonden, maar wat jammer dat daar gelijk foutieve informatie bij kwam ;) In een draagdoek zitten kindjes in een ergonomische positie, goed voor de heupjes en goed voor de rug. Met de beentjes buiten de doek mag daarom vanaf de allereerste dag! Op youtube heeft WebKim een goed filmpje geplaatst met uitleg hoe je goed kunt knopen met een rekbare doek. Eigenlijk is iedere draagdoek geschikt voor pasgeborenen en ook oudere kinderen. Je kunt zelf een beetje bekijken wat jouw eisen zijn en welke doek daar het beste bij aansluit. De mensen in dit topic gebruiken vooral geweven doeken. Een rekbare doek (zoals draagdoek.nl) is fijn in de eerste maanden, maar je zult merken dat zodra je kind wat zwaarder wordt de doek teveel gaat meerekken. Dan wordt een geweven doek echt prettiger. Ik ben zelf vanaf een maand of 4 een geweven doek gaan gebruiken (na rekbare doeken) en dat gebruik ik nu met 15 maanden nog steeds met veel plezier! Nadeel is alleen dat je geweven doeken niet in de winkel koopt, maar online. Overigens is dit geen pleidooi voor geweven doeken, ik zou bij een tweede baby zelf ook weer voor een rekbare gaan in de eerste tijd.

Trouwens, in de handleiding zul je zien staan dat je je kind ook 'face forward' kunt knopen, net als dat je zou kunnen rugdragen. De eerste positie wordt algeheel afgeraden ivm onvoldoende mogelijkheid om af te schermen tegen prikkels van buitenaf plus een niet-ergonomische houding voor baby en rugdragen is onveilig met een rekbare doek. Als je zou willen rugdragen, dan heb je een geweven doek of ergonomische drager nodig (mei tai, bondolino, boba, manduca etc).
pi_94018437
Ja... -O- Folia gaat ook weg.. ik moet echt keuzes maken...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:52 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019193
Mot die rooie pfau ook weg? O-).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019399
Hahaha dat is de granat die is rond de 250 euro waard. Gaat vast niet weg
De wijnrot is nog gewoon te koop die is maar 130 ongeveer.

Ik heb nu 4 pfau's de 5e is onderweg en de 6e komt waarschijnlijk ook binnenkort. :+
pi_94019510
Misschien wel Kim! :D Heb nu die in het Ecru onderweg, als die mooier is mag de rode pfau weg.. Al is M. het er niet zo mee eens :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:02:23 #165
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019608
Welke maat is ie?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019959
omg?? echt ik dacht dat je helemaal van de rode pfau was :D

Ik belde gister met de mededeling dat er weer een ecru pfau uit was.
Mijn moeder zei nou kopen dan je bent toch zo gek van die beesten.
Dus ik gekocht, en vanavond belde ik dat ik misschien nog een pfau had door ruil.
Mijn moeder zei direct ooh doen en dan je schelpen weg ja _O-

Mijn moeder is het helemaal met me eens dat de pauwen de mooiste doeken zijn die er zijn _O-

Bij X. had ze nog zo iets doe nou niet al die doeken zonde joh.
Nu roept ze ook net zo hard ach je hebt nog 2 jaar draagplezier O+
pi_94021083
Hoe bevalt je Bondolino eigenlijk pvoesss? Vind je het wat na een weekje in gebruik?
Ik vroeg me trouwens af waarom je op de opvang niet kon knopen, dat was toch de reden voor de bondolino aanschaf?
pi_94021662
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
pi_94022306
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef Pvoesss het volgende:
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
Ah oke, klinkt wel logisch ja :)
Ik hoop er snel ook 1 te hebben, lijkt me ook gewoon handig voor buiten over jas. Jas en doek is niet echt handige combi met een gladde jas

Ik twijfel tussen deze:

of deze


De eerste vind ik mooier denk ik, maar zwart is wel heel zwart..

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 12-03-2011 23:09:53 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:16:58 #170
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_94022975
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94023423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:16 schreef Vlindur het volgende:
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
Doodeng vind ik dat
Ik heb 1x een heel klein stukje met Lotte gefietst in de manduca op m'n rug toen ik geen zitje had. Ik heb het denk ik 2 meter volgehouden en ben verder gaan lopen, vond het veel te eng en te gevaarlijk

Ow en face forward :X
pi_94025123
Ik vind fietsen met doek ook wel gevaarlijk idee.
Ik loop nu maar ik durf wel te fietsen. Ik moet met de fiets naar werk.
En door een tunnel waar geen bakfiets of fietskar doorheen kan (trap op en af)
Maar dan op mijn buik waar ik hem kan zien. En mijn stuur zit zo ver van ons af dat ik op en af kan stappen zonder dat we klem zitten. ( X mag niet meer voorop met haar gewicht)

En ik ben omver gereden met X. voorin in het zitje en dat is echt net zo gevaarlijk imho,
ik heb echt moeite moeten doen om me onder haar te gooien toen we omvielen.
Dat lijkt me met een doek dan toch makkelijker te fixen.

Al ben ik nog wel tegen. Maar nu ik er 2 heb snap ik het wel beter :@
pi_94036443
Ik heb Leia nu wel in de Manduca op mijn rug naar de opvang.. stukje van 5 minuten. Gaat prima. Fietspaden zijn hier gescheiden van de autoweg en het is nu niet glad..Brommers moeten tegenwoordig ook op de weg hier, dus die kom ik ook niet tegen..

Ze mag nog niet in het zitje en de fietskar moet ik eerst nog op zoek naar een peuterschaal.

In de winter of wanneer ik tussen de auto's zou moeten fietsen zou ik het niet doen. Maar voor nu gaat het prima, en over een poosje mag ze gewoon in het zitje, dus dan is het opgelost.

Mrien, wij hebben de groene, is echt een mooie groene kleur! Alhoewel ik die zwarte met dat printje wel heel erg mooi vind!
pi_94036647
Lieve schatten, doe het alstublieft niet! Ik heb gezien hoe het ging bij een vriendin die haar kindje meenam in de doek op de fiets. Ze ging onderuit (door een heel lullig dingetje notabene) en de kleine heeft een week in het ziekenhuis gelegen met een schedelbreuk en vocht in zijn hersens.
pi_94036684
En dat was niet gebeurd als de kleine in een zitje had gezeten? Als ik goed naar het zitje kijk, als Leia daarin zit en ik ga onderuit zal haar hoofd de grond ook raken... harder nog, dan wanneer ik eronder zit...
pi_94036694
Ja maar ik ken precies hetzelfde horror verhaal met een voorzitje.
En ik heb zelf gezien hoe lastig het is om bij mijn kind te komen als het voorop zit en je valt.

Ik ben van mening dat fietsen met een kindje altijd super gevaarlijk is. :Y
En ik ben nog geen veilige manier tegen gekomen.
pi_94036725
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
pi_94037149
ik mag ook weer, ik mag ook weer \O/
pi_94037171
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef octopussy het volgende:
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
Eens! Maar als ik val terwijl ik met haar op mijn rug loop, is er hetzelfde risico. Maar ik snap je punt goed hoor!

KD O+
pi_94037212
Ja, cool he! Eens kijken of er flink veel nieuws bijgekomen is t afgelopen jaar :)
er komt iig een manduca voor Elin en een doek (of 5 ) voor Polleke
pi_94037313
jammer dat die Tina's zo lelijk zijn, ik had een naamdoek wel grappig gevonden :P
en die sprudel en selters, jugh :{
Klatschmohn en indio burgund vink wel leuk
pi_94037324
Er is heel veel bijgekomen :D

Burgund is vrij dun.. en ja de Schrek doeken :D vreselijk.. net zoals de Tina's :P
pi_94037352
Auguri Gemelli! die kleur is fantastisch, ik houd alleen niet zo van jacquard

maarrr ik ben net verliefd geworden..

TEVIOT

ik moet, wie heeft er actiepics?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 10:41:46 #184
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94037363
Ik verheug me alweer op Kleurdoos draagfoto's :) En Pvoesss, post binnenkort eens een review van al je pauwen alstjeblieft!

Teviot heb ik, geweldige doek! En zoek ook eens naar de doeken van Kokadi, lekker knal en anders.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94037371
Denk dat er bij de buren wel genoeg actiepics zijn :)
pi_94037442
ik vind het D & V forum Crap, zoekfunctie e.d en de tijd die je moet wachten.

maar heb al even een teviot door google gesmeten en i like.
Daarbij komt Pollewop in t midden van de herfst, dus wat wol kunnen we wel gebruiken
pi_94037507
Omg maar de tina's diedragen lekker :9~ :9~
Teviot is op sommige plekken in de aanbieding kd :)
pi_94037882
bij Didy zelfs!

ben op een ebay Teviot aan t bieden.. denk dat ik elin er ook nog wel af en toe in kan sjouwen..
pi_94041363
Had je al je doeken verkocht dan kd?

Heeft iemand dat lijstje wat trek je aan in de doek bij welke temperatuur nog? Kan hem niet meer vinden
pi_94044369
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ik mag ook weer, ik mag ook weer \O/
*O* *O* *O*
Hardloper.
IG @webkim
pi_94045858
jeeej

en idd Mrien ik had alles verkocht, elin kon ik niet meer dragen, kreeg er blauwe plekken van omdat ik geen vet had.. maar daar gaat nogal verandering in komen
  zondag 13 maart 2011 @ 22:43:19 #192
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94073279
Ik heb vandaag onze eerste draagdoek besteld, een Didymos Jack. Omdat ik er als papa ook mee wil lopen, hebben we gekozen voor een kleurstelling die niet enorm vrouwelijk is. Hij wordt morgen verstuurd, dus ik ben enorm benieuwd hoe het eruit ziet als hij er is. Alleen jammer dat we nog geen kind hebben voor er in (nog 10 weekjes wachten!)
pi_94081513
Wat leuk Chevalric, daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier van hebben! :Y
pi_94081768
idd leuk, een draagpaps O+

ik ben er helemaal uit, Teviot komt hier zeker :)!
pi_94085150
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:35 schreef Orea het volgende:
Mrien, wij hebben de groene, is echt een mooie groene kleur! Alhoewel ik die zwarte met dat printje wel heel erg mooi vind!
Heb je toevallig een kleurechte actiefoto van de groene?
pi_94085720
Vers van de pers :+ Kun je hier iets mee?

pi_94085819
Zeker! Thx! Hij staat jullie goed. Denk dat deze kleur wel de voorkeur heeft.
pi_94103700
Ik wilde ook deze kleur tot ik zag dat het slaapkapje veel lichter was dan het klittenband.
Ik erger me aan het kleurverschil :')
pi_94103954
Wat een mooie en lieve foto Orea. Gisteren heeft N Ilse voor t eerst gedragen in de bondolino. Hij vond het in het begin eng: " zit ze wel stevig dan?" "moet ik haar echt niet vasthouden?"
Uiteindelijk vond hij het echt heel leuk! O+

Vanaf wanneer moet eigenlijk dat dingetje met die knoop vast? Ik zie dat jij hem vast hebt.
*poef* nu is het weg
pi_94104128
Als het niet meer van knie tot knie zit zonder :)
pi_94104331
dank je! Dan zal ik de volgende keer even opletten hoe het zit.
*poef* nu is het weg
pi_94108141
Dames! Ik wil beeb 2 weer lekker gaan dragen, net zoals Lotte vanaf dag 2 in de draagdoek hing. Maar aangezien het nu niet alleen leuk en gezellig is, maar ook noodzaak (Lotte loopt nog niet goed genoeg om de kinderwagen permanent voor de babz te laten zijn) en papa niet zo'n fan is van knopen + hulp nodig heeft, zoeken we een drager die vanaf dag 1 kan, stoer is, makkelijk in gebruik. Hij is wel goed getrained, want hij zei meteen "maar die zijn toch heel slecht?!" (Ik zeurde altijd tegen 'm over de tokkies bij ons ind e buurt met babybjorn + baby + sigaret :P)

Een vriendin van mij heeft een manduca, maar die vind ik zelf niet heel erg prettig dragen (wellicht ook omdat hij niet helemaal op mij is afgesteld natuurlijk...). Wat raden jullie aan?
Lotte!
Noah!
pi_94108452
De bondolino! (Die orea hierboven showt) dat is de enige drager die je vanaf dag 1 kan gebruiken begreep ik onlangs
pi_94108564
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef mrien het volgende:
De bondolino! (Die orea hierboven showt) dat is de enige drager die je vanaf dag 1 kan gebruiken begreep ik onlangs
werkt dat gewoon met gespjes enzo?
Lotte!
Noah!
pi_94109787
Bondolino werkt met banden die je moet knopen! Gewoon omdoen en een knoop erin maken, foolproof :P Dus hij zit altijd bij iedereen meteen goed, zonder afstellen :) hij is inderdaad vanaf dag 1 geschikt. Dat zou met een Manduca ook moeten kunnen, maar die vind ik pas fijn dragen sinds Leia een maand of 5/6 is! (en was ze fijner en kleiner geweest dan nog niet)
pi_94109971
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Orea het volgende:
Bondolino werkt met banden die je moet knopen! Gewoon omdoen en een knoop erin maken, foolproof :P Dus hij zit altijd bij iedereen meteen goed, zonder afstellen :) hij is inderdaad vanaf dag 1 geschikt. Dat zou met een Manduca ook moeten kunnen, maar die vind ik pas fijn dragen sinds Leia een maand of 5/6 is! (en was ze fijner en kleiner geweest dan nog niet)
Webkim stuurde me net een link van de Hoppediz site, met een filmpje erop. Dat ziet er inderdaad uit alsof mijn knoopkneusje het ook gaat snappen ;)

Ik ga het 'm eens laten zien morgen. De drager komt er voornamelijk voor hem, dus hij moet het er wel mee eens zijn (en anders koop ik 'm gewoon en praat het 'm aan. Hij heeft Lotte ook wel eens gedragen, in een roze gestreepte doek :o )
Lotte!
Noah!
  maandag 14 maart 2011 @ 21:11:08 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_94114324
Beco met babyinzet mag toch ook vanaf dag 1? Niet dat ik dat geprobeerd heb, hier zit er alleen een dreumes in...

Even een andere vraag. Ik heb mijn bykay tricot doek uitgeleend aan de buurvrouw. Kindje is van begin december en blijkt op het randje te zitten van wel of niet behandelen van de heupjes ivm dysplasie. Kan je met een tricotdoek ook de beentjes buiten de doek dragen of is het voor dit kindje net zo goed om in de kikkerhouding te dragen? Ze is vrij sterk in haar nek, dus ik verwacht dat het niet lang duurt voor ze in de MT kan (die ik ook nog twee heb en nu toch niet gebruik), maar ja, tot die tijd....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 14 maart 2011 @ 21:13:03 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94114454
Mefke, pm groof even.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:14:26 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_94114556
oja, Tico, thanks, was ik even vergeten...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94120210
Ja, met een tricot kan je ook met beentjes buiten de doek dragen. Staat als het goed is ook in de handleiding :)
pi_94132523
Hoi meiden. Ik heb een noob-vraagje.. Ik ben 20 wk zwanger en heb een mooie tricot slen over kunnen nemen. Maar die is wel tweedehands, dus ik zou hem graag wassen. Kan dat, en hoe? Er zit geen label op namelijk en jullie zijn zo ervaren :)

Kan niet wachten tot ik mijn beebje kan gaan dragen :D
pi_94132835
Ik was alles met ecover fijn wasmiddel.
Maar elke andere vloeibaar wasmiddel is prima voor tricot slen.

Pas als je duurdere wollen, linnen, zijde doeken hebt maakt het pas echt erg uit hoe je wast.
Verder is voor de normale doeken gewoon vloeibaar wasmiddel prima.
pi_94132950
Oke dankje :) Was bang voor krimpgevaar ofzo.. Maar ik ga nu richting wasmachine!
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:29 #214
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94137839
Beentjes liefst altijd uit de doek dragen, ook bij de tricot doek. Het allerbelangrijkste is dat de beentjes gehoekt zijn en het achterwerk lager dan de knietjes zit. Spreiding is goed, maar bij vermoeden van heupdysplasie ondergeschikt, dus dan niet overdrijven en/of forceren.
Als er vragen zijn over de combi dragen en heupdysplasie kun je ook altijd contact met mij opnemen, ik weet er behoorlijk veel van af ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94144427
Er loopt er hier in huis eentje heel parmantig met haar poppendoek en tinky winky in de doek rond.
Ow..ondertussen is tinky er alweer uit en zit haar pop erin O+
pi_94146368
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Macka66 het volgende:
Beentjes liefst altijd uit de doek dragen, ook bij de tricot doek. Het allerbelangrijkste is dat de beentjes gehoekt zijn en het achterwerk lager dan de knietjes zit. Spreiding is goed, maar bij vermoeden van heupdysplasie ondergeschikt, dus dan niet overdrijven en/of forceren.
Als er vragen zijn over de combi dragen en heupdysplasie kun je ook altijd contact met mij opnemen, ik weet er behoorlijk veel van af ;)
dit geldt ook voor prematuurkindjes is mij verteld. vooral niet forceren met spreiden, wel goed hoeken. prematuurkindjes zijn namelijk minder buigzaam dan a terme kindjes omdat die niet de krapte in de baarmoeder gehad hebben ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94147648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:18 schreef WupWup het volgende:
Hoe komt dat eigenlijk, dat je het met een ssc minder lang volhoudt? Is dat omdat kind niet zo tegen je aangeplakt zit, of zit t m in de schouders of ligt het nog ergens anders aan?
quote:
2s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:19 schreef Pvoesss het volgende:
De schouders. Met een boba lukt het me wel trouwens op de rug.
Euh, dat heb ik ook. Na een uur of 2, en dan altijd links :? Terwijl de bondolino wel recht zit, en zij dus ook.
Dat weerhoudt me er wel van om haar echt lang te dragen, en dat vind ik jammer eigenlijk..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94188702
Momenteel zitten 2 collega's in Ghana en ik krijg net een mailtje met een foto waarvan 1 van de 2 een kindje op de rug heeft in torso O+ Zo leuk!
pi_94198478
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:38 schreef Morretje het volgende:

Euh, dat heb ik ook. Na een uur of 2, en dan altijd links :? Terwijl de bondolino wel recht zit, en zij dus ook.
Dat weerhoudt me er wel van om haar echt lang te dragen, en dat vind ik jammer eigenlijk..
Stom he, ik kan ook niet echt vinden waar het aan ligt. :?

Leuk wupwup :D
pi_94206625
Hoi

Nou ik heb me hier iets ingelezen maar er staat zoveel info :o en te weinig tijd om alles goed te lezen dus vandaar leek het me makkelijk om hier ff bij de experts te informeren.

Ik ben niet echt een persoon voor doeken ofzo en ik vind het ook eng.
Maar........nu is J. erg onrustig de gehele dag door, kan zijn rust niet echt pakken, ook niet ingebakerd ofzo en ik kom dus niet meer echt aan veel dingen toe zeg maar, dus nu zit ik er toch aan te denken om hem bij me te nemen d.m.v. een doek/zak.

Ik xzie door de doeken en zakken en dragers de goede niet meer.
Er zit ook veel prijsverschil in en alleen een doek dat is dus niet aan mij besteed.

Die bondolino lijkt me op zich wel wat, wat ik er zo van zie is die ook redelijk "safe" vast te maken.
zijn er nog andere alternatieven waar je niet te gekke stunts ofzo voor uit hoeft te halen en welke ook goed is voor de houding van het kindje?

Mn broertje heeft een babybjorn draagzak maar daar kunnen ze vlgs mij niet zo knus in zitten dan dat ik hier op de foto's zie.

Thx alvast

[ Bericht 3% gewijzigd door het-is-mij op 16-03-2011 19:53:35 ]
pi_94206924
hoe oud is je kleintje het-is-mij?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94207036
7,5 wk
pi_94207646
zoals je ziet zijn er best veel mogelijkheden. ik heb hier nog een rekbare (van draagdoek.nl) liggen die ik niet meer gebruik. die mag je best lenen om te proberen. pm maar als je dat wat lijkt ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94208038
Das lief van je maar ik ben zo onhandig en dat lijkt me zo eng dat knopen vandaar dat me een wat meer kant en klaar ding wat meer trekt vandaar dat ik tijdens mn zoektocht op de bondolino uitkwam.
Maar heb verder dus totaal geen ervaringen met doeken ofzo dus dacht vraag t hier ff.
Wie weet dat iemand me wat anders aan zou raden of adviseren wat ik over t hoofd heb gezien of niet aan gedacht heb omdat ik er geen ervaring mee heb.
pi_94208167
Bij babybij.nl kan je twee weken een bondolino lenen voor 6 euro. Wellicht een idee om 'm eens uit te kunnen proberen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94208290
De bondolino is heel prettig het-is-mij. Simpel om te doen en draagt fijn en stevig. Je kunt hem vanaf dag 1 gebruiken, andere dragers vaak rond 4 maanden pas
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:11:40 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_94208364
het-is-mij, wat DML zegt: gewoon even wat lenen bij babybij, ze zitten in de buurt, dus je zou em kunnen gaan halen en dan kan je nog uitleg vragen. Ik heb mijn doek uitgeleend, anders had je em mogen lenen, de Beco heb ik helaas zelf nog nodig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94208519
@ dml,Ow das een goeie tip!
Ja ik wil ee best voor betalen maar vind t te veel geld voor een miskoop.

Had op die site gekeken maar over lenen heen gelezen,laten we t op vermoeidheid houden ;-)

@ mrien,moet idd makkelijk zijn.
Las dat je ze ook.best lang kunt gebruiken,ook voordeel.
pi_94211962
Ik met mijn 392749 doeken die ik al heb gehad ben helemaal gevallen voor de Bondolino.
Vandaag liep ik buiten en dacht ik huhhh ik draag met de bondolino.. :o :o
Terwijl ik die alleen had gekocht voor het snelle gebruik en ik ging vandaag langer weg.
Ik vind hem erg fijn.

Ik heb een hekel aan SSC,s omdat die met mijn figuur vaak niet goed af te stellen zijn. (op de boba na.
En ik hoor goede dingen over de liliputti maar die ken ik niet)
En de bondolino kan je heerlijk afstellen :Y O+ O+

Ik zeg doen! :Y
pi_94212210
Ik lees er goede verhalen over.
Ik riep altijd dat ik er niet mee ging lopen maar hoe meer ik erover lees.....hoe handiger t.me lijkt.

De marsupi lijkt er ook wel wat op,zit .op foon dus morgen t verschil tussen die twee ff uitzoeken.

Thx iig
pi_94215498
De marsupi kan je eigenlijk bijna niet afstellen.

Maar hij is er dus in verschillende maten en de banden hebben dus niet zoveel ruimte om aan te passen.
Zelfde met de schouderbanden. Ook klittenband en daardoor kan je die dus niet afstellen.
Je kan ze dus plakken op 1 plek en als het niet goed zit kan je er niet veel aan doen.

De bondolino heeft ook een heupband met klittenband maar die is helemaal klittenband daardoor is hij makkelijk uitwisselbaar tussen personenen goed af te stellen en Marsupi heeft maten.

Plus het slaapkapje van de Marsupi is redelijk stijf en wederom niet af te stellen ;)
pi_94215743
je hebt iets met slaapkapjes he pvoesss ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94215943
Oké duidelijk,thx.
Dat zijn idd dingen die ik zo niet kan zien/weet,prijsverschil moet natuurlijk ergens in zitten.
Ga er denk ik ff een lenen bij babybij.
pi_94226399
Na er een nachtje over te hebben wakker gelegen dankzij beeb ;-) had ik tijd om mn zoektocht in draagdoekenwereld te vervolgen.......en ga maar eens langs bij naturebabies,kwam erachter dat die zo ong.om de hoek zitten en ook de bondolino hebben.
Word vervolgd,thx iig tot nu toe
pi_94226793
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 07:04 schreef het-is-mij het volgende:
Na er een nachtje over te hebben wakker gelegen dankzij beeb ;-) had ik tijd om mn zoektocht in draagdoekenwereld te vervolgen.......en ga maar eens langs bij naturebabies,kwam erachter dat die zo ong.om de hoek zitten en ook de bondolino hebben.
Word vervolgd,thx iig tot nu toe
Dat komt vast goed bij Petra (naturebabies)!
pi_94245103
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Stom he, ik kan ook niet echt vinden waar het aan ligt. :?

Leuk wupwup :D
Ik draag mijn mup alleen maar op m'n rug, 8,5 kilo is te zwaar voorop :+ Maar ik heb vandaag de banden toch maar eens gekruist, ipv met het touwtje met elkaar verbinden. Dat zit stukken beter op m'n schouders, maar het is maar goed dat ik niet zo'n grote boezem heb.. :Y)
Ga zaterdag met m'n mams Martiniplaza in Groningen onveilig maken, daar is een beurs. Ik dacht er eerst aan om de buggy voor het eerst te gebruiken, maar ik denk dat ik het toch maar zonder doe en alleen de Bondolino mee neem. Ze is al zo snel overprikkelt, dat lijkt me in de buggy alleen maar sneller gebeuren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94245822
Ik draag gerust 14,5 kilo op mijn buik hoor :D :+
pi_94246688
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik draag gerust 14,5 kilo op mijn buik hoor :D :+
Echt? Met een doek dan?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94253005
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik draag gerust 14,5 kilo op mijn buik hoor :D :+
Ik ook! :Y ^O^ Alleen zitten onze hoofden elkaar wel soms wat in de weg. Hebben jullie daar geen last van Pvoesss?
pi_94255477
Ja wel met een doek.
Jawel groofsken maar daar zijn we beide zo aan gewend dat het niet echt uit maakt.
pi_94256207
ikke met een mei tai :)
selene is uberschattig ook nog eens dan. die zit zo graag in de doek nog, heeft eigenlijk nooit aan een doekenstaking gedaan O+ ze werkt actief mee, gooit zich tegen me aan met haar benen rond mijn middel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94256827
Ik draag jen eigenlijk nooit meer. Jen loopt gewoon 1,5 km zonder zeuren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94256936
S ook, no problem. Maar laatst was ze goed ziek, en toen heb ik haar weer gedragen (de boodschappen moeten dan toch gewoon gebeuren). Viel me erg mee.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 21:03:37 #244
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94257776
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:04 schreef het-is-mij het volgende:
Na er een nachtje over te hebben wakker gelegen dankzij beeb ;-) had ik tijd om mn zoektocht in draagdoekenwereld te vervolgen.......en ga maar eens langs bij naturebabies,kwam erachter dat die zo ong.om de hoek zitten en ook de bondolino hebben.
Word vervolgd,thx iig tot nu toe
Vraag Petra bij Naturebabies naar de Storchenwiege Carrier, die is ook heel geschikt voor kleintjes. (En verder is de Loopix ook geschikt, maar -nog- niet bij Petra.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:50:59 #245
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94278711
Dit soort topics zijn toch wel redelijk een vrouwending, maar ik vraag me wel af of ik nou straks een uitzondering ben als ik als man met de kleine in een doek ga lopen, of dat jullie partners dat ook doen? Of geven mannen toch meer de voorkeur aan andere carriers, zoals de Bondolino of de Baby Bjorn.

Het probleem met de draagdoeken vind ik vooral dat de kleuren vaak wel heel erg op vrouwen gericht zijn. Gelukkig hebben wij nu een doek gekocht die gewoon mooi bordeauxrood/zwart van kleur is, zodat ik er ook nog met enig fatsoen mee kan lopen :+.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:56:13 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94278797
Mijn man heeft kort gedragen met een doek, maar hij vindt het 'te lastig'. Maar de Bondolino vindt hij wel prettig en makkelijk in gebruik.
pi_94279001
Ik heb om de één of andere redenallemaal blauwe en groene doeken en toen mijn man laatst even naar winkel ging, koos hij een terracotta doek :?
Dus de kleur doet het hem niet.

En mijn man draagt niet zo vaak meer nu ze groter zijn (jongste is 1) maar de eerste maanden wel veel
pi_94280474
sangdrax draagt ook hoor :) allebei de kinders. selene kan trouwens prima een stuk lopen, maar ze vindt de doek gewoon zo fijn. wie ben ik om dan te piepen he :) vanochtend wilde ze juist weer op het plankje (aan de buggy). ach ja, dan mag ze in de supermarkt een minikarretje en heb ik een handig hulpje *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94281528
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:50 schreef Chevalric het volgende:
Dit soort topics zijn toch wel redelijk een vrouwending, maar ik vraag me wel af of ik nou straks een uitzondering ben als ik als man met de kleine in een doek ga lopen, of dat jullie partners dat ook doen? Of geven mannen toch meer de voorkeur aan andere carriers, zoals de Bondolino of de Baby Bjorn.

Het probleem met de draagdoeken vind ik vooral dat de kleuren vaak wel heel erg op vrouwen gericht zijn. Gelukkig hebben wij nu een doek gekocht die gewoon mooi bordeauxrood/zwart van kleur is, zodat ik er ook nog met enig fatsoen mee kan lopen :+.
Ik kan je genoeg mannendoeken opnoemen indien nodig.
Maar je bent niet de enige draagpapa :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:44:26 #250
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94281865
Goed om te horen dat er meer mannen zijn. Niet dat het een reden zou zijn om geen draagdoek te gebruiken :). Nadat ik 't geprobeerd had (met een pop van 5kg), was ik gelijk overtuigd van hoe handig het kan zijn.

Daarnaast vind ik het ook wel een fijn idee om op die manier een band op te bouwen met de kleine als-ie er net is. Als vrouw draag je het kind natuurlijk al 9 maanden mee, maar als man begint de kennismaking pas na de geboorte, en door het kleintje dicht tegen je aan te dragen, versterk je de band toch sneller dan wanneer je achter een kinderwagen loopt.

Al zullen we de kinderwagen ook moeten gaan gebruiken, want anders is het zonde van het geld :D.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:31:34 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94285905
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:44 schreef Chevalric het volgende:

Al zullen we de kinderwagen ook moeten gaan gebruiken, want anders is het zonde van het geld :D.
Die hebben wij gelukkig gekregen want ik denk dat het ding misschien 10x gebruikt is :o
kind is nu 13 maanden
Maar leuk joh, dat je gaat dragen. Kinderen vinden het heerlijk.
Onze zoon vindt het ook heerlijk om door papa rondgesjouwd te worden O+
pi_94286148
Ik wilde graag een ringsling aanschaffen voor de nieuwe kleine. Maar hoe weet je welke maat je nodig hebt? Ik heb zelf kledingmaat 36/38, of heeft dat er niks mee te maken?
Nog advies over welke merken echt heel fijn zijn (en nog een beetje betaalbaar?)
En de kleine kan daar toch al vanaf dag 1 in?

Veel vragen, maar het gaat hier voornamelijk over knoopdoeken, en dat zie ik niet zo zitten...
pi_94286426
Dan heb je een lastige ringsling maat gok ik als je klein bent.
Dan is girasol en neobulle of hoppediz te lang met 2 meter

Natibaby en didymos heeft maten.
Natibaby ken ik niet in gebruik, ik ben wel fan van de didymos ringslings
Ik heb een maat 0 met 170 en maat 36/38

klik klik
pi_94286508
ik ben niet echt klein, met 1.72....
pi_94286774
Wel voor een sling van dik 2meter. dan sleep je die voort over de grond :D

How to choose the right length?
For women wearing sizes up to 16 US/18 GB we recommend sling size 1 and a size 2 for those with larger sizes.
If you are not sure measure diagonally the upper part of your body, from one shoulder down to the opposite waist height and back to the shoulder, just the way you will put on the sling later. If you measure less than 135 cm, a size 1 will do.
Sizes
Size 1: 170-180 cm (With tapered tail, length
Size 2: 200-210 cm measured along the shorter edge)

Among these you will also find slings of size 0.
These can be used by women wearing standard size up to 10(UK) / 8(US)
pi_94286916
Oja, ik las het net... size 0 dan maar....

Thanks!
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 16:48:51 #257
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94296724
Amazonas heeft ook een S en een L ringsling. Moet wel net je kleur zijn (maar is niet zo duur).
productpagina bij Amazonas
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:00:55 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94305446
Ik had leyla net voor het eerst achterop opgeknoopt. Ik moest koken en zij wilde niets. Prima. Ze heeft eerst heel lang heerlijk om zich heen geken en daarna hoorde ik haar opeens snurken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94315625
Kijk kijk kijk kijk kijk kijk!!!!




Girasol Wild Orchid met groene weefdraad, 4,6m
*O* *O* *O*
pi_94315958
Oh! Die is mooi WupWup! Van jou?

Chevalric, mijn vriend draagt ook, vanaf het begin en hij geniet er enorm van. Zelfs nu draagt hij nog in een doek voorop, terwijl ik meestal op de rug draag. Ko is nu 21 maanden.
P. zijn doek is een Didymos doek en ik vind hem best mannelijk en stoer:
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94316220
Ja, die is vanmiddag binnengekomen en helemaal van mij. Okee, en een beetje van Emma dan. En nu ben ik stashhappy O+

... qua doeken dan in elk geval O-)
pi_94331994
Wow mooi zeg wup!
pi_94332305
Nu nog een actiepic 8-)
pi_94332715
Ik zit te wachten tot ze wakker wordt :D Gisteren moest ik werken tot middernacht en vanochtend mocht ik uitslapen, dus heb nog niet gedragen :@ Maar ik hoop dat vriend het eens is dat we zo even een boswandeling moeten gaan maken *)
pi_94338911
Ik draag Anna tegenwoordig in de meitai op mn rug! Echt super handig! Vind het wel jammer dat ik nog steeds niet een gewone doek op mn rug kan knopen. Moet toch maar weer eens gaan oefenen (ja alweer :') )
Net even in de stad geweest met z'n 4en, Grae bij mijn Lief op zn rug en Anna bij mij op mn rug. Zo grappig al die reacties ook, als mensen dan ineens door hebben dat er een kindje op je rug zit. En dan: ooh en daar ook nog één! :D We waren wel weer de attractie van Almere :+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_94346829
Aoraki, ik heb een ringsling laten maken bij mistermirko.be. Daarvoor heb ik mijn lengte en kledingmaat doorgegeven. Ik ben er heel blij mee! Mijn ringsling en ik zijn dikke vriendjes. (Ik denk dat ik hem meer gebruik dan mijn gewone doek. :o)

Oh, en ik heb erbij gezegd dat ik een 'korte staart' wilde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94348572
Knopen:


En dragen:
pi_94350659
Ik vind hem op die laatste foto echt prachtig :Y :Y
Ik wil graag een Jungle of amitola maar ik ben bang dat hij mij niet zal staan en ik heb niet veel met girasols.
pi_94351284
Hij staat jullie super!
pi_94351928
Oh WupWup, ik vind hem mooi! Hij staat jullie goed! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94365718
Mooi issie! En wat heb jij een leuk hoofd!! O-) :P
pi_94365884
Ik vind hem echt heel erg mooi Wup! O+ Ik kende die Girasol nog helemaal niet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94403209
Ik heb vandaag Jelle op m'n rug gedragen ^O^
Met hulp op m'n rug geknoopt en toen zo'n 2 uur lang rondgelopen. Was de bedoeling dat ik dan ook wat kon doen in ons nieuwe huis, maar de dingen die gedaan moesten worden (vegen en opruimen) waren veel te stoffig helaas. Dus dan maar sociaal gedaan ;)
pi_94421340
Wat fijn mrien!!

Wij zijn net in Artis geweest O+



Was heerlijk! Ze heeft zelfs nog een half uurtje heerlijk liggen slapen zo op mijn rug O+
pi_94421940
Ik deed trouwens eerst tibetaans afknopen, maar kanonne... dat moet je niet doen met mijn voorgevel :') :D _O-
pi_94422962
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef Orea het volgende:
Ik deed trouwens eerst tibetaans afknopen, maar kanonne... dat moet je niet doen met mijn voorgevel :') :D _O-
ik doe altijd kruislings om de tetten heen :P werkt prima, ook met cupje D. geeft wel wat, uhm, hoe druk ik het uit, uhm, sangdrax vindt het leuk :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94423081
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:54 schreef simmu het volgende:

[..]

ik doe altijd kruislings om de tetten heen :P werkt prima, ook met cupje D. geeft wel wat, uhm, hoe druk ik het uit, uhm, sangdrax vindt het leuk :D
oompf is het woord :P :Y)

nieuwe aanbiedingen bij ellevill *O*
ik ben verliefd op deze, de ocean:

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94423469
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:54 schreef simmu het volgende:

[..]

ik doe altijd kruislings om de tetten heen :P werkt prima, ook met cupje D. geeft wel wat, uhm, hoe druk ik het uit, uhm, sangdrax vindt het leuk :D
Bij een cupje D staat het leuk, denk ik :+ bij cupje G/H wordt het... erg....
pi_94424022
quote:
Op maandag 21 maart 2011 15:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oompf is het woord :P :Y)

nieuwe aanbiedingen bij ellevill *O*
ik ben verliefd op deze, de ocean:

[ afbeelding ]
Ocean is zo mooi! Wel smal, 60 cm
Ik wilde die eerst ook heel graag
pi_94440969
Nou ging ik zowaar weer twijfelen over de ocean |:( Bedankt huup ;)

Ik heb net de knoop doorgehakt en een bondolinoi besteld ^O^ Het is de olive geworden
pi_94574608
Die hebben wij ook Mrien, ik vind hem erg mooi O+

Ik bied een draagdoek te koop aan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94574973
Goede keus Mrien! Mooie kleur, voor zowel papa als mama! Al gebruikt voornamelijk papa hem hier :P ik heb wat nieuwe trucjes met mijn doeken geleerd, vind Leia nu op mijn rug zelfs fijner zitten in doek, dan met Manduca.. Krijg haar alleen niet op mijn rug in de Manduca, altijd hulp nodig van iemand erbij.. met de doek prop ik haar zelfs naast mijn auto op de parkeerplaats zo hoppa op mijn rug :D
pi_94576226
Wat voor trucjes? Bennietnieuwsgierig O-)
pi_94582325
Hij is binnen! Maar jeetje, wat stug nog zeg!
pi_94586506
Vooral hoe ik de baan bij een ruck weer terug over haar billen krijg, dan lukte me nooit alleen. En ik vind dat fijner zitten dan enkel om haar been heen.

Ja he Mrien? Flink veel mee dragen!!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:55:05 #286
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_94593234
Hallo :)

Ik heb erg veel interesse in de dunne zomerdraagdoek Calin Blue maat M (4,6 m = maat 6) van Twinkly en nu vroeg ik mij af of ik daarmee ons 2e kindje daarmee in de winter kan dragen. Ik ben in november uitgerekend en ik wil eigenlijk wel een echte doek. Ik heb nu alleen een uitgelubberde tricot en de Calin Blue lijkt me erg fijn voor de baby :Y En omdat ik de Tricot zo vreselijk warm vond lijkt me juist de dunne wel fijn.

Zijn er ervaringsdeskundigen die mij hulp kunnen bieden?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94594635
Een calin blue schijn je, omdat hij zo dun is, vrij precies te moeten knopen om drukplekken te voorkomen. Ik zou hem zelf denk ik niet aanraden als beginnersdoek als je het knopen nog niet gewend bent.
Ik vind de dunne doek die ik gehad heb (amazonas) gewoon niet prettig dragen , maar het blijft natuurlijk erg persoonlijk
Een zomerdoek kan natuurlijk ook gewoon in de winter

Tricot is mijn inziens niet te vergelijken met een geweven doek. Ik wil anders zondag wel even een doek (indio) meenemen, kun je voelen/proberen. En de bondolino wil ik ook wel meenemen hoor
pi_94594835
ik heb medley satin, is een hele dunne van 'overhemdstof' zeg maar. dat is ook secuur knopen. maar het is wel doenbaar en ik vond het prima snel wennen. maar eerlijkheid gebied me om te melden dat ik die bij selene niet zo vaak gebruikte omdat het toen winter was en de rekbare fijn was. ik heb er deze zomer met ravi echter heel, heel veel plezier van gehad!

je mag de mijne wel ff lenen om te oefenen met rienk, dan merk je snel genoeg of zo'n dunne doek wat is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:14:54 #289
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_94598435
Mrien, zou je dat willen! Dat zou fijn zijn zeg! En een bondolino wil ik sowieso, maar dat vind manlief ook onzin. (Mag die van Twinkly niet kopen :'( omdat ik er 2 heb en ze amper gebruik vind hij het onzin.) Maar de tricot is uitgelubberd en veeeeeeel te lang en mijn ringsling en ik zijn gewoon geen vriendjes. Dat is toch júist een goed excuus om een geweven te kopen? O-)

Simmu, lenen als in mee naar mijn eigen huis? Dat is helemaal tof! Dan stuur ik hem een weekje (ofzo) later wel weer terug :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94598614
juh vlindur, mee naar huis ;)

want ravi wil er toch niet meer in. die heeft tegenwoordig graag wat wurmvrijheid en prefereert de mei tai. heeftie van zn zus. ze zitten allebei exact hetzelfde in de de mei tai he! het enige verschil is dat selene niks in der nek wil en ravi juist wel. dus daar hheeft jelief voor gezorgd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:44:51 #291
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_94599799
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:19 schreef simmu het volgende:
juh vlindur, mee naar huis ;)

want ravi wil er toch niet meer in. die heeft tegenwoordig graag wat wurmvrijheid en prefereert de mei tai. heeftie van zn zus. ze zitten allebei exact hetzelfde in de de mei tai he! het enige verschil is dat selene niks in der nek wil en ravi juist wel. dus daar hheeft jelief voor gezorgd *O*
Oh wat lief! O+
Nu heb ik nóg meer zin in zondag :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94605472
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 14:14 schreef Vlindur het volgende:
Mrien, zou je dat willen! Dat zou fijn zijn zeg! En een bondolino wil ik sowieso, maar dat vind manlief ook onzin. (Mag die van Twinkly niet kopen :'( omdat ik er 2 heb en ze amper gebruik vind hij het onzin.) Maar de tricot is uitgelubberd en veeeeeeel te lang en mijn ringsling en ik zijn gewoon geen vriendjes. Dat is toch júist een goed excuus om een geweven te kopen? O-)

Simmu, lenen als in mee naar mijn eigen huis? Dat is helemaal tof! Dan stuur ik hem een weekje (ofzo) later wel weer terug :Y
Ik gok dat Jelle toch wel in de doek gaat ;)
pi_94606277
Vlindur, gewoon je ringsling en rekbare doek verkopen, dan heb je geen draagdoeken meer :Y) :P

Mrien, ik kan me helemaal niet meer herinneren dat de Bondolino ooit stug was! Schijnbaar wordt hij dus erg snel zacht en soepel :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94609135
Ik heb de paarse bondolino en dat is de zomerversie dus wat dunner maar die is heerlijk soepel O+
pi_94611747
Sowieso is bijna alles minder zweterig en warm dan een tricotslen in mijn beleving :)
pi_94630236
Kun je je ringsling niet verkopen vlindur?
Lotte wilde gisteren wel in de bondolino, ik heb er foto's van gemaakt, volgen later ;)
pi_94634830
KoffieZara is binnen. Wassen, strijken en dan? Voegt dat erop zitten en vingerhaken etc echt iets toe?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94634987
Wassen en dan gewoon veel gebruiken :) daar worden ze zacht van (van veel gebruiken dus). Vingerhaken en erop zitten kan daarbij helpen als je een hele stugge doek hebt
pi_94635313
Oh ik vond m nu eigenlijk al best ok voelen, laat staan na een strijkbeurt (wordt de eerste keer in een jaar ofzo dat het strijkijzer hier uit de kast komt..).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94637872
:D ik gebruik het strijkijzer ook alleen voor m'n doeken
pi_94670717
Ik heb de zwart/zand bondolino.
Vind m erg makkelijk in gebruik,voelde ook fijn in de winkel.
Hopelijk krijg ik er wel meer plezier van/mee dan ik nu heb en van te voren had.gedacht
T voelde gister en vandaag nog wat ongemakkelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')