Wat leuk dat jullie de draagdoek hebben gevonden, maar wat jammer dat daar gelijk foutieve informatie bij kwam

In een draagdoek zitten kindjes in een ergonomische positie, goed voor de heupjes en goed voor de rug. Met de beentjes buiten de doek mag daarom vanaf de allereerste dag! Op youtube heeft WebKim een goed filmpje geplaatst met uitleg hoe je goed kunt knopen met een rekbare doek. Eigenlijk is iedere draagdoek geschikt voor pasgeborenen en ook oudere kinderen. Je kunt zelf een beetje bekijken wat jouw eisen zijn en welke doek daar het beste bij aansluit. De mensen in dit topic gebruiken vooral geweven doeken. Een rekbare doek (zoals draagdoek.nl) is fijn in de eerste maanden, maar je zult merken dat zodra je kind wat zwaarder wordt de doek teveel gaat meerekken. Dan wordt een geweven doek echt prettiger. Ik ben zelf vanaf een maand of 4 een geweven doek gaan gebruiken (na rekbare doeken) en dat gebruik ik nu met 15 maanden nog steeds met veel plezier! Nadeel is alleen dat je geweven doeken niet in de winkel koopt, maar online. Overigens is dit geen pleidooi voor geweven doeken, ik zou bij een tweede baby zelf ook weer voor een rekbare gaan in de eerste tijd.
Trouwens, in de handleiding zul je zien staan dat je je kind ook 'face forward' kunt knopen, net als dat je zou kunnen rugdragen. De eerste positie wordt algeheel afgeraden ivm onvoldoende mogelijkheid om af te schermen tegen prikkels van buitenaf plus een niet-ergonomische houding voor baby en rugdragen is onveilig met een rekbare doek. Als je zou willen rugdragen, dan heb je een geweven doek of ergonomische drager nodig (mei tai, bondolino, boba, manduca etc).