abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2011 @ 18:26:43 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93779024
Saté maken met mama is heel erg vermoeiend...
20 min geleden heb maar gegeten met slapend kind op de rug ;)
pi_93781107
Noh O+
pi_93868252
Harry O+

Ik heb vandaag een bondolino geprobeerd, die wil ik! Eerst mn ocah verkopen of ruilen :)
pi_93870361
Ik heb vandaag mijn bondolino voor het eerst echt redelijk lang gebruikt.
Van half 11 tot half 3 :) Ik vind het een fijn ding. Maar dit was echt mijn max.
Terwijl ik met een doek rond kan lopen van 08:00 tot 20:00.
Ook met de grote meid hield ik dat zo lang vol.

Maar ik ben ondanks dat dit voor mij minder fijn is wel heel erg tevreden met de bondolino.
Hij is voor even kort gebruik echt perfect en ik vind de pasvorm heerlijk.
pi_93874967
Hoe komt dat eigenlijk, dat je het met een ssc minder lang volhoudt? Is dat omdat kind niet zo tegen je aangeplakt zit, of zit t m in de schouders of ligt het nog ergens anders aan?
pi_93875097
De schouders. Met een boba lukt het me wel trouwens op de rug.
pi_93893867
Crosspost!!!

Te koop!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93901950
:o Gaat folia weg?? ik mag niet meer }:|
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:12:40 #159
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94017449
Wij hebben vandaag een draagdoek geprobeerd van draagdoek.nl. Op zich vinden we het wel een hele fijne oplossing, maar nu zie ik hier allerlei varianten van draagdoeken. Welke draagdoek zouden jullie aanraden die ook te gebruiken is met een pasgeboren baby? Er werd ons op het hard gedrukt dat een kindje de eerste 3 maanden absoluut niet met de beentjes gespreid gedragen mocht worden.

Wat we vooral fijn vonden aan de draagdoek was dat je het gewicht totaal niet op je schouders voelde drukken. Dat is dus ook een belangrijke eis.

Dus eh... tips? :)
pi_94018271
Wat leuk dat jullie de draagdoek hebben gevonden, maar wat jammer dat daar gelijk foutieve informatie bij kwam ;) In een draagdoek zitten kindjes in een ergonomische positie, goed voor de heupjes en goed voor de rug. Met de beentjes buiten de doek mag daarom vanaf de allereerste dag! Op youtube heeft WebKim een goed filmpje geplaatst met uitleg hoe je goed kunt knopen met een rekbare doek. Eigenlijk is iedere draagdoek geschikt voor pasgeborenen en ook oudere kinderen. Je kunt zelf een beetje bekijken wat jouw eisen zijn en welke doek daar het beste bij aansluit. De mensen in dit topic gebruiken vooral geweven doeken. Een rekbare doek (zoals draagdoek.nl) is fijn in de eerste maanden, maar je zult merken dat zodra je kind wat zwaarder wordt de doek teveel gaat meerekken. Dan wordt een geweven doek echt prettiger. Ik ben zelf vanaf een maand of 4 een geweven doek gaan gebruiken (na rekbare doeken) en dat gebruik ik nu met 15 maanden nog steeds met veel plezier! Nadeel is alleen dat je geweven doeken niet in de winkel koopt, maar online. Overigens is dit geen pleidooi voor geweven doeken, ik zou bij een tweede baby zelf ook weer voor een rekbare gaan in de eerste tijd.

Trouwens, in de handleiding zul je zien staan dat je je kind ook 'face forward' kunt knopen, net als dat je zou kunnen rugdragen. De eerste positie wordt algeheel afgeraden ivm onvoldoende mogelijkheid om af te schermen tegen prikkels van buitenaf plus een niet-ergonomische houding voor baby en rugdragen is onveilig met een rekbare doek. Als je zou willen rugdragen, dan heb je een geweven doek of ergonomische drager nodig (mei tai, bondolino, boba, manduca etc).
pi_94018437
Ja... -O- Folia gaat ook weg.. ik moet echt keuzes maken...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:52 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019193
Mot die rooie pfau ook weg? O-).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019399
Hahaha dat is de granat die is rond de 250 euro waard. Gaat vast niet weg
De wijnrot is nog gewoon te koop die is maar 130 ongeveer.

Ik heb nu 4 pfau's de 5e is onderweg en de 6e komt waarschijnlijk ook binnenkort. :+
pi_94019510
Misschien wel Kim! :D Heb nu die in het Ecru onderweg, als die mooier is mag de rode pfau weg.. Al is M. het er niet zo mee eens :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:02:23 #165
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019608
Welke maat is ie?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019959
omg?? echt ik dacht dat je helemaal van de rode pfau was :D

Ik belde gister met de mededeling dat er weer een ecru pfau uit was.
Mijn moeder zei nou kopen dan je bent toch zo gek van die beesten.
Dus ik gekocht, en vanavond belde ik dat ik misschien nog een pfau had door ruil.
Mijn moeder zei direct ooh doen en dan je schelpen weg ja _O-

Mijn moeder is het helemaal met me eens dat de pauwen de mooiste doeken zijn die er zijn _O-

Bij X. had ze nog zo iets doe nou niet al die doeken zonde joh.
Nu roept ze ook net zo hard ach je hebt nog 2 jaar draagplezier O+
pi_94021083
Hoe bevalt je Bondolino eigenlijk pvoesss? Vind je het wat na een weekje in gebruik?
Ik vroeg me trouwens af waarom je op de opvang niet kon knopen, dat was toch de reden voor de bondolino aanschaf?
pi_94021662
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
pi_94022306
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef Pvoesss het volgende:
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
Ah oke, klinkt wel logisch ja :)
Ik hoop er snel ook 1 te hebben, lijkt me ook gewoon handig voor buiten over jas. Jas en doek is niet echt handige combi met een gladde jas

Ik twijfel tussen deze:

of deze

De eerste vind ik mooier denk ik, maar zwart is wel heel zwart..

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 12-03-2011 23:09:53 ]
pi_94022975
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94023423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:16 schreef Vlindur het volgende:
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
Doodeng vind ik dat
Ik heb 1x een heel klein stukje met Lotte gefietst in de manduca op m'n rug toen ik geen zitje had. Ik heb het denk ik 2 meter volgehouden en ben verder gaan lopen, vond het veel te eng en te gevaarlijk

Ow en face forward :X
pi_94025123
Ik vind fietsen met doek ook wel gevaarlijk idee.
Ik loop nu maar ik durf wel te fietsen. Ik moet met de fiets naar werk.
En door een tunnel waar geen bakfiets of fietskar doorheen kan (trap op en af)
Maar dan op mijn buik waar ik hem kan zien. En mijn stuur zit zo ver van ons af dat ik op en af kan stappen zonder dat we klem zitten. ( X mag niet meer voorop met haar gewicht)

En ik ben omver gereden met X. voorin in het zitje en dat is echt net zo gevaarlijk imho,
ik heb echt moeite moeten doen om me onder haar te gooien toen we omvielen.
Dat lijkt me met een doek dan toch makkelijker te fixen.

Al ben ik nog wel tegen. Maar nu ik er 2 heb snap ik het wel beter :@
pi_94036443
Ik heb Leia nu wel in de Manduca op mijn rug naar de opvang.. stukje van 5 minuten. Gaat prima. Fietspaden zijn hier gescheiden van de autoweg en het is nu niet glad..Brommers moeten tegenwoordig ook op de weg hier, dus die kom ik ook niet tegen..

Ze mag nog niet in het zitje en de fietskar moet ik eerst nog op zoek naar een peuterschaal.

In de winter of wanneer ik tussen de auto's zou moeten fietsen zou ik het niet doen. Maar voor nu gaat het prima, en over een poosje mag ze gewoon in het zitje, dus dan is het opgelost.

Mrien, wij hebben de groene, is echt een mooie groene kleur! Alhoewel ik die zwarte met dat printje wel heel erg mooi vind!
pi_94036647
Lieve schatten, doe het alstublieft niet! Ik heb gezien hoe het ging bij een vriendin die haar kindje meenam in de doek op de fiets. Ze ging onderuit (door een heel lullig dingetje notabene) en de kleine heeft een week in het ziekenhuis gelegen met een schedelbreuk en vocht in zijn hersens.
pi_94036684
En dat was niet gebeurd als de kleine in een zitje had gezeten? Als ik goed naar het zitje kijk, als Leia daarin zit en ik ga onderuit zal haar hoofd de grond ook raken... harder nog, dan wanneer ik eronder zit...
pi_94036694
Ja maar ik ken precies hetzelfde horror verhaal met een voorzitje.
En ik heb zelf gezien hoe lastig het is om bij mijn kind te komen als het voorop zit en je valt.

Ik ben van mening dat fietsen met een kindje altijd super gevaarlijk is. :Y
En ik ben nog geen veilige manier tegen gekomen.
pi_94036725
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
pi_94037149
ik mag ook weer, ik mag ook weer \O/
pi_94037171
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef octopussy het volgende:
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
Eens! Maar als ik val terwijl ik met haar op mijn rug loop, is er hetzelfde risico. Maar ik snap je punt goed hoor!

KD O+
pi_94037212
Ja, cool he! Eens kijken of er flink veel nieuws bijgekomen is t afgelopen jaar :)
er komt iig een manduca voor Elin en een doek (of 5 ) voor Polleke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')