abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93148770

Zondag O+ O+
pi_93148805
Mijne is al aardig zacht aan het worden, lustrekken did the trick!
pi_93154350
Net geprobeerd Jelle op mn rug te knopen, leek me wel handig ivm Lotte enzo. Menn, dat viel tegen zeg! 2 pogingen gewaagd toen was hij het ook even zat. En beide pogingen niet gelukt en leken nergens op, bleef al steken bij hem goed leggen zeg maar.
Binnenkort maar eens thee drinken met draagdoekconsulent denk ik
pi_93207748
Net gelukt! Wel een beetje eng vind ik! Gister de supermantoss gedaan maar die is voor mij garantie voor in de knoop raken (had ik bij Lotte ook al). Nu eerst een soort van buideltje gemaakt en dat ging beter. Jelle moest wel even wennen dus we hebben het maar niet zo lang gedaan voor een 1e keer.
Volgende week ga ik een bondolino proberen, ben erg benieuwd! Al moet er toch echt eerst iets uit voor er weer wat nieuws kan komen, maar eerst maar eens proberen.

Lief pvoesss!!
Enne foto's van je pfau!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:19:06 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93214355
mrien, ik vind de santa toss makkelijker dan de superman toss. Ik kom anders ook in de knoop :Y
Bovendien heb je hem met de santa toss al in een buideltje...

Pvoesss, wat doe je! O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:41:39 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93319478
Hier ook even opscheppen:

pi_93321739
Mooie jas!
pi_93324775
Hij is gaaf asy! Goed gelukt!
pi_93325034
Asy wat goed, handig zeg! ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93326021
Sodeju, Asyniur, heb je die jas echt helemaal zelf gemaakt? :o _O_ . Wat goed!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:07:13 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327139
Nee de jas niet! Zo handig ben ik nou ook weer niet :D
Alleen heb ik mijn ouwe winterjas omgetoverd in draagjas.
pi_93327243
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:13 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327558
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
ik ook stiekem :@

Harry vond het trouwens wel eng toen ik hem de eerste keer aantrok. De tweede keer ging al beter. Morgen ga ik er mee op pad. Even nog wat boodschappen halen...
pi_93515512
Lotte wilde vandaag wel even op m'n rug, maar wel in klik O+
De Manduca dus ;)
De andere doeken wilde ze niet. Wel wilde ze eigenlijk op m'n buik, maar dat was even niet handig met schoonmaken wat ik moest doen

Vanmiddag heerlijk buiten in het bos gewandeld met Jelle in de doek. Wel fris maar hij had het heerlijk warm in zn nieuwe hoppendiz pakje

[ Bericht 14% gewijzigd door mrien op 01-03-2011 22:23:51 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:14:25 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93526815
De klik :D

Ow de framedrager is weer retour eigenaar. Mijn man vond blijkbaar uiteindelijk mijn argumenten toch doorslaggevend. En het feit dat het ding veel plaats in beslag neemt in de auto. :D
pi_93530412
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:41:19 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93562581
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
:Y
En een hele lieve ;)
pi_93563851
Asy, dei jas :o
Wat knap joh!
pi_93632205
Ik probeerde net Timo op mijn rug in de meitai te knopen.. maar het lukte niet helemaal.. of nou ja, eigenlijk helemaal niet.. hij kreeg de slappe lach toen ik hem op mijn rug probeerde te tillen :P
Weet iemand een duidelijke uitleg met hoe ik die banden moet knopen? Ik dacht het gewoon net zo te doen als wanneer hij voorop zit, maar dat ging om een of andere reden niet..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:13:54 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632670
Ik heb zelf geen mei tai maar wel een Bondolino.
Ik doe het als volgt:
stuk om je middel vast maken met alles al op je rug.
Kind via heup naar rug schuiven.
Dan met een hand kind vast houden en met de andere hand doe ik dan het rugpand van de Bondolino omhoog.
Met die hand pak ik dan ook de dichtsbijzijnde schouderband en die doe ik over mijn schouder en span ik. Vast houden!
Dan zoek ik met mijn andere hand de andere schouderband en die doe ik dan ook naar voren over mijn schouder.
Met 1 hand hou ik dan de schouderbanden vast, terwijl ik me de andere hand nog wat aan knidlief sjor als hij niet goed zit...
Met 2 handen de schouderbanden aanspannen en hopsen.
Voor kruis maken (vind ik het makkelijkst) en dan naar achteren. Enkele of dubbele knoop onde zijn billen (afhankelijk van hoe lang de banden zijn).
Klaar!
mocht je er niet wijs uit worden uit deze beschrijving dan wil ik straks wel proberen een filmpje te maken als Harry wakker is

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 04-03-2011 11:20:56 ]
pi_93632707
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:19:51 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632943
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:14 schreef Twinkly het volgende:
Ik doe het zo

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
pi_93633270
Had ik maar zo'n vrijwillige knoop-dreumes... Die van gaat helemaal in overdrive altijd. Hoe krijg ik mijn dreumes zo mak?

Ik heb al mijn hoop op baby 2 gevestigd, dat die rugdragen wel leuk zal vinden :')
Lijkt me zo praktisch.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93633749
Maar dan gaan de banden dus onder de billen door ipv over de billen/onderrug? Ik dacht dat dat juist heel belangrijk was bij het buikdragen?
Hoe ze het op dat filmpje doet is in feite ook hoe Timo aan het eind ongeveer zat, behalve dan dat ik de banden voor gekruist had zoals Asy zegt..
En haha, met één hand Timo vasthouden gaat em niet worden :D Hij had zó erg de slappe lach, liet zich gewoon achterover vallen van het lachen..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:53:23 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93634196
Als Harry de slappe lach heeft (of echt echt écht niet wil) dan lukt dat mij ook niet hoor Chan ;)
Ik doe de banden altijd onder de billen door...

En ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal een doek pak voor rugdragen.

wickie, misschien post ze alleen het filmpje waarop haar kindje mak blijft liggen ;)
Ik zou ook geen filmpje met knoopinstructies op youtube zetten waarin je een wurmend kind hebt dat je niet geknoopt krijgt ;)
pi_93634553
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
Dat klopt. Maar zo kan Niels er niet afvallen, die doet heel eng als ik jouw methode probeer (en hij vindt het nog minder fijn dan).
Ja, wat is dat kind rustig! In het eerste filmpje is ze nóg rustiger zelfs!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:16:41 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93635046
Vlindur, ik las een tijdje geleden dat jij Rienk in de ringsling op je rug draagt. Hoe doe je dat? :D
A grand adventure has begun.
pi_93635882
Ik heb m'n mei tai inmiddels verkocht, dus kan niet helemaal meer meepraten ;) Maar zo doorschuiven was ook niet mijn ding, moet je al je kleding weer rechttrekken enzo. Ik knoopte de heupband vast, kind op rug met supermanzwaai, bukken en dan mei tai eroverheen trekken terwijl ik kind vasthou met andere hand. Afknopen als een ruck: banden naar beneden > over benen > onder benen. Zo zitten de zijkanten dicht en kon ik de banden goed uitspreiden om een mooie zit te maken.
pi_93636006
Ik knoop mei tai om, zet kind op m'n heup, schuif haar door onder m'n arm door naar de rug, schouderbanden omhoog halen en vastmaken en klaar. Deed ik al rond een jaar denk ik
pi_93636210
Ik doe het met mijn Bondolino net als Asy zie ik. Zoals dat filmpje ziet er dan wel weer fijner uit, soms is ze zo afgeleid dat het niet goed lukt. Of heeft ze d'r handjes er bovenuit }:| Dat krijg ik toch nog niet snel weer goed dan, ik zorg ook vaak dat ik een spiegel of autoraam in de buurt heb, kan ik nog ff checken of het wel goed gaat daar achterop ;) Misschien dat het met de doorschuifmethode inclusief Bondolino minder lastig is d'r handjes beneden te houden.. Oh, en mijn muppet is 9 maanden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93647989
Ja Wupwup, dat is wat ik bedoelde! Eerst over de benen dus en daarna pas eronderdoor.. eigenlijk best logisch :D Maar kruis je de banden dan voor? Of niet?
pi_93648291
Nee, ik niet.
pi_93654742
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:10:38 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93656969
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:31 schreef Webkim het volgende:
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Ik heb dat borstkoordje er niet bij zitten. Is dat los te bestellen?
pi_93657645
Volgens mij kan je daar ook wel een ander koordje (wat lang genoeg is) voor gebruiken :) (mocht ie niet los te verkrijgen zijn.. het is gewoon een koordje wat er hier bij zat..)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:30:10 #136
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93658185

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 05-03-2011 11:06:20 (en weer weg :)) ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93718147
Precies: een schoenveter will do just fine.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 6 maart 2011 @ 09:23:29 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93726095
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
pi_93726556
als je tenger gebouwd bent zijn heel veel dragers niet heel erg fijn. :N
Ik heb wel gehad dat ik ze niet strak genoeg kon aantrekken.
Heb ik bij de Boba geen last van :)
pi_93729489
Ik heb net Lotte een half uur ofzo in een doek gedragen! Lang geleden dat ze wilde, eigenlijk had ik de doek meegenomen voor als Jelle wakker werd (lag in maxi cosi te slapen dus even zo mee rond gelopen op onderstel), maar toen zag ze de doek en wilde ze er per se in.
Zo gezellig! Wel even met behulp van Sander geknoopt want met 2 winterjassen is het toch enigszins lastig een goede rucksack te knopen als je dat niet zoveel meer doet ;)
pi_93739828
Hier vandaag ook zomaar een onverwacht doek moment. Ze was zo enorm hangerig en zeurderig dat ik haar in de doek heb gepropt. Ze vond het geweldig, ik was verbaasd. Dus na een half uur dacht ik 'Rugdragen dan maar eens proberen' en zowaar bleef ze rustig en kon ik haar opknopen. Het was nog niet perfect, het kan strakker. Maar ze heeft driekwartier gehangen en vond het wel best.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93743161
k heb een bondolino gekocht :D
Ik vind het zoooo irritant dat ik bij de opvang geen knoopruimte heb.
En het maakt het halen en brengen een stuk lastiger.

Het is de paarse geworden :)

pi_93745022
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef Rubey het volgende:
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
t_igger is 1.63 en zeer tenger en kan met de boba prima dragen, de lilliputi drager kon zelfs nog strakker en zat naar zijn idee nog beter bij zijn kleine postuur.
pi_93749244
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, hij is echt zo mooi!!! O+
*poef* nu is het weg
pi_93757315
Leuk wickie! Ik vond het ook echt fijn dat ze weer eens wilde, en uit zichzelf

Mooi pvoesss! Ik ga woensdag een bondolino proberen bij iemand, ben benieuwd!!
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 09:09:01 #147
5428 crew  miss_sly
pi_93758701
Ik zag gisteren een kennis van mijn zusje, en die droeg een tweeling O+ Een in de bondolino achterop en een in een doek voorop. Ze waren nog zo schattig klein en ze zaten zo lekker bij mama O+ Ze was de hele dag op pad geweest met die twee kleintjes, geweldig vind ik dat. En dan een draagjas met twee inzetstukken, uiteraard, anders kun je ze nog niet tegelijk dragen onder je jas.

Zucht, wat jammer dat de dagen om zo'n kleintje te dragen voorbij zijn, wat was dat heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 maart 2011 @ 09:14:41 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93758799
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]
Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93763145
Pvoesss en p_iglet bedankt voor de info! Ik heb een boba pine besteld als het goed is komt ie morgen al binnen ik ben heel benieuwd!
pi_93778749
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:14 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Ik vind doeken fijner :Y Maar de Boba is ook heerlijk.
Benieuwd of ik kan wennen aan de Bondolino :D
  maandag 7 maart 2011 @ 18:26:43 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93779024
Saté maken met mama is heel erg vermoeiend...
20 min geleden heb maar gegeten met slapend kind op de rug ;)
pi_93781107
Noh O+
pi_93868252
Harry O+

Ik heb vandaag een bondolino geprobeerd, die wil ik! Eerst mn ocah verkopen of ruilen :)
pi_93870361
Ik heb vandaag mijn bondolino voor het eerst echt redelijk lang gebruikt.
Van half 11 tot half 3 :) Ik vind het een fijn ding. Maar dit was echt mijn max.
Terwijl ik met een doek rond kan lopen van 08:00 tot 20:00.
Ook met de grote meid hield ik dat zo lang vol.

Maar ik ben ondanks dat dit voor mij minder fijn is wel heel erg tevreden met de bondolino.
Hij is voor even kort gebruik echt perfect en ik vind de pasvorm heerlijk.
pi_93874967
Hoe komt dat eigenlijk, dat je het met een ssc minder lang volhoudt? Is dat omdat kind niet zo tegen je aangeplakt zit, of zit t m in de schouders of ligt het nog ergens anders aan?
pi_93875097
De schouders. Met een boba lukt het me wel trouwens op de rug.
pi_93893867
Crosspost!!!

Te koop!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93901950
:o Gaat folia weg?? ik mag niet meer }:|
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:12:40 #159
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94017449
Wij hebben vandaag een draagdoek geprobeerd van draagdoek.nl. Op zich vinden we het wel een hele fijne oplossing, maar nu zie ik hier allerlei varianten van draagdoeken. Welke draagdoek zouden jullie aanraden die ook te gebruiken is met een pasgeboren baby? Er werd ons op het hard gedrukt dat een kindje de eerste 3 maanden absoluut niet met de beentjes gespreid gedragen mocht worden.

Wat we vooral fijn vonden aan de draagdoek was dat je het gewicht totaal niet op je schouders voelde drukken. Dat is dus ook een belangrijke eis.

Dus eh... tips? :)
pi_94018271
Wat leuk dat jullie de draagdoek hebben gevonden, maar wat jammer dat daar gelijk foutieve informatie bij kwam ;) In een draagdoek zitten kindjes in een ergonomische positie, goed voor de heupjes en goed voor de rug. Met de beentjes buiten de doek mag daarom vanaf de allereerste dag! Op youtube heeft WebKim een goed filmpje geplaatst met uitleg hoe je goed kunt knopen met een rekbare doek. Eigenlijk is iedere draagdoek geschikt voor pasgeborenen en ook oudere kinderen. Je kunt zelf een beetje bekijken wat jouw eisen zijn en welke doek daar het beste bij aansluit. De mensen in dit topic gebruiken vooral geweven doeken. Een rekbare doek (zoals draagdoek.nl) is fijn in de eerste maanden, maar je zult merken dat zodra je kind wat zwaarder wordt de doek teveel gaat meerekken. Dan wordt een geweven doek echt prettiger. Ik ben zelf vanaf een maand of 4 een geweven doek gaan gebruiken (na rekbare doeken) en dat gebruik ik nu met 15 maanden nog steeds met veel plezier! Nadeel is alleen dat je geweven doeken niet in de winkel koopt, maar online. Overigens is dit geen pleidooi voor geweven doeken, ik zou bij een tweede baby zelf ook weer voor een rekbare gaan in de eerste tijd.

Trouwens, in de handleiding zul je zien staan dat je je kind ook 'face forward' kunt knopen, net als dat je zou kunnen rugdragen. De eerste positie wordt algeheel afgeraden ivm onvoldoende mogelijkheid om af te schermen tegen prikkels van buitenaf plus een niet-ergonomische houding voor baby en rugdragen is onveilig met een rekbare doek. Als je zou willen rugdragen, dan heb je een geweven doek of ergonomische drager nodig (mei tai, bondolino, boba, manduca etc).
pi_94018437
Ja... -O- Folia gaat ook weg.. ik moet echt keuzes maken...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:52 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019193
Mot die rooie pfau ook weg? O-).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019399
Hahaha dat is de granat die is rond de 250 euro waard. Gaat vast niet weg
De wijnrot is nog gewoon te koop die is maar 130 ongeveer.

Ik heb nu 4 pfau's de 5e is onderweg en de 6e komt waarschijnlijk ook binnenkort. :+
pi_94019510
Misschien wel Kim! :D Heb nu die in het Ecru onderweg, als die mooier is mag de rode pfau weg.. Al is M. het er niet zo mee eens :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:02:23 #165
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94019608
Welke maat is ie?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94019959
omg?? echt ik dacht dat je helemaal van de rode pfau was :D

Ik belde gister met de mededeling dat er weer een ecru pfau uit was.
Mijn moeder zei nou kopen dan je bent toch zo gek van die beesten.
Dus ik gekocht, en vanavond belde ik dat ik misschien nog een pfau had door ruil.
Mijn moeder zei direct ooh doen en dan je schelpen weg ja _O-

Mijn moeder is het helemaal met me eens dat de pauwen de mooiste doeken zijn die er zijn _O-

Bij X. had ze nog zo iets doe nou niet al die doeken zonde joh.
Nu roept ze ook net zo hard ach je hebt nog 2 jaar draagplezier O+
pi_94021083
Hoe bevalt je Bondolino eigenlijk pvoesss? Vind je het wat na een weekje in gebruik?
Ik vroeg me trouwens af waarom je op de opvang niet kon knopen, dat was toch de reden voor de bondolino aanschaf?
pi_94021662
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
pi_94022306
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef Pvoesss het volgende:
Hij bevalt echt heel goed. Ik vind hem heerlijk.
Niet zo fijn als een doek maar een goede gedeelde 2eplek met mijn boba :D

Knopen kan wel het is bij de babygroep alleen heel erg klein.
Er is geen knoop plek zonder 3 ouders en 2 baby's er bij mee te knopen of dat ze op mijn doek staan.
Ik ergerde me er echt heel erg aan. :@
En X. die wil altijd als ze me heeft gespot snel naar huis dus dat ging allemaal gewoon niet samen.

Plus hij kan het niet waarderen als ik de baan over zijn hoofd doe.
De bondolino kan ik het slaapkapje omhoog doen met steun maar kan die toch vrijer bewegen en ik makkelijker thuis komen met X en fiets.
Ah oke, klinkt wel logisch ja :)
Ik hoop er snel ook 1 te hebben, lijkt me ook gewoon handig voor buiten over jas. Jas en doek is niet echt handige combi met een gladde jas

Ik twijfel tussen deze:

of deze

De eerste vind ik mooier denk ik, maar zwart is wel heel zwart..

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 12-03-2011 23:09:53 ]
pi_94022975
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94023423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:16 schreef Vlindur het volgende:
Ik zag van ochtend een moeder met kind in een Babybjorn :X faceforward :X en op de fiets :X

:|W
Doodeng vind ik dat
Ik heb 1x een heel klein stukje met Lotte gefietst in de manduca op m'n rug toen ik geen zitje had. Ik heb het denk ik 2 meter volgehouden en ben verder gaan lopen, vond het veel te eng en te gevaarlijk

Ow en face forward :X
pi_94025123
Ik vind fietsen met doek ook wel gevaarlijk idee.
Ik loop nu maar ik durf wel te fietsen. Ik moet met de fiets naar werk.
En door een tunnel waar geen bakfiets of fietskar doorheen kan (trap op en af)
Maar dan op mijn buik waar ik hem kan zien. En mijn stuur zit zo ver van ons af dat ik op en af kan stappen zonder dat we klem zitten. ( X mag niet meer voorop met haar gewicht)

En ik ben omver gereden met X. voorin in het zitje en dat is echt net zo gevaarlijk imho,
ik heb echt moeite moeten doen om me onder haar te gooien toen we omvielen.
Dat lijkt me met een doek dan toch makkelijker te fixen.

Al ben ik nog wel tegen. Maar nu ik er 2 heb snap ik het wel beter :@
pi_94036443
Ik heb Leia nu wel in de Manduca op mijn rug naar de opvang.. stukje van 5 minuten. Gaat prima. Fietspaden zijn hier gescheiden van de autoweg en het is nu niet glad..Brommers moeten tegenwoordig ook op de weg hier, dus die kom ik ook niet tegen..

Ze mag nog niet in het zitje en de fietskar moet ik eerst nog op zoek naar een peuterschaal.

In de winter of wanneer ik tussen de auto's zou moeten fietsen zou ik het niet doen. Maar voor nu gaat het prima, en over een poosje mag ze gewoon in het zitje, dus dan is het opgelost.

Mrien, wij hebben de groene, is echt een mooie groene kleur! Alhoewel ik die zwarte met dat printje wel heel erg mooi vind!
pi_94036647
Lieve schatten, doe het alstublieft niet! Ik heb gezien hoe het ging bij een vriendin die haar kindje meenam in de doek op de fiets. Ze ging onderuit (door een heel lullig dingetje notabene) en de kleine heeft een week in het ziekenhuis gelegen met een schedelbreuk en vocht in zijn hersens.
pi_94036684
En dat was niet gebeurd als de kleine in een zitje had gezeten? Als ik goed naar het zitje kijk, als Leia daarin zit en ik ga onderuit zal haar hoofd de grond ook raken... harder nog, dan wanneer ik eronder zit...
pi_94036694
Ja maar ik ken precies hetzelfde horror verhaal met een voorzitje.
En ik heb zelf gezien hoe lastig het is om bij mijn kind te komen als het voorop zit en je valt.

Ik ben van mening dat fietsen met een kindje altijd super gevaarlijk is. :Y
En ik ben nog geen veilige manier tegen gekomen.
pi_94036725
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
pi_94037149
ik mag ook weer, ik mag ook weer \O/
pi_94037171
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef octopussy het volgende:
Ze raden niet voor niets aan om je kind een helmpje op de zetten op de fiets, ook in een stoeltje. Alleen jammer dat er nog zo weinig helmpjes zijn voor babyhoofden.

En Orea, de kans dat je zelf je kind plet is toch echt een stuk groter met de doek dan in het stoeltje.
Eens! Maar als ik val terwijl ik met haar op mijn rug loop, is er hetzelfde risico. Maar ik snap je punt goed hoor!

KD O+
pi_94037212
Ja, cool he! Eens kijken of er flink veel nieuws bijgekomen is t afgelopen jaar :)
er komt iig een manduca voor Elin en een doek (of 5 ) voor Polleke
pi_94037313
jammer dat die Tina's zo lelijk zijn, ik had een naamdoek wel grappig gevonden :P
en die sprudel en selters, jugh :{
Klatschmohn en indio burgund vink wel leuk
pi_94037324
Er is heel veel bijgekomen :D

Burgund is vrij dun.. en ja de Schrek doeken :D vreselijk.. net zoals de Tina's :P
pi_94037352
Auguri Gemelli! die kleur is fantastisch, ik houd alleen niet zo van jacquard

maarrr ik ben net verliefd geworden..

TEVIOT

ik moet, wie heeft er actiepics?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 10:41:46 #184
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94037363
Ik verheug me alweer op Kleurdoos draagfoto's :) En Pvoesss, post binnenkort eens een review van al je pauwen alstjeblieft!

Teviot heb ik, geweldige doek! En zoek ook eens naar de doeken van Kokadi, lekker knal en anders.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94037371
Denk dat er bij de buren wel genoeg actiepics zijn :)
pi_94037442
ik vind het D & V forum Crap, zoekfunctie e.d en de tijd die je moet wachten.

maar heb al even een teviot door google gesmeten en i like.
Daarbij komt Pollewop in t midden van de herfst, dus wat wol kunnen we wel gebruiken
pi_94037507
Omg maar de tina's diedragen lekker :9~ :9~
Teviot is op sommige plekken in de aanbieding kd :)
pi_94037882
bij Didy zelfs!

ben op een ebay Teviot aan t bieden.. denk dat ik elin er ook nog wel af en toe in kan sjouwen..
pi_94041363
Had je al je doeken verkocht dan kd?

Heeft iemand dat lijstje wat trek je aan in de doek bij welke temperatuur nog? Kan hem niet meer vinden
pi_94044369
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ik mag ook weer, ik mag ook weer \O/
*O* *O* *O*
Hardloper.
IG @webkim
pi_94045858
jeeej

en idd Mrien ik had alles verkocht, elin kon ik niet meer dragen, kreeg er blauwe plekken van omdat ik geen vet had.. maar daar gaat nogal verandering in komen
  zondag 13 maart 2011 @ 22:43:19 #192
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94073279
Ik heb vandaag onze eerste draagdoek besteld, een Didymos Jack. Omdat ik er als papa ook mee wil lopen, hebben we gekozen voor een kleurstelling die niet enorm vrouwelijk is. Hij wordt morgen verstuurd, dus ik ben enorm benieuwd hoe het eruit ziet als hij er is. Alleen jammer dat we nog geen kind hebben voor er in (nog 10 weekjes wachten!)
pi_94081513
Wat leuk Chevalric, daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier van hebben! :Y
pi_94081768
idd leuk, een draagpaps O+

ik ben er helemaal uit, Teviot komt hier zeker :)!
pi_94085150
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:35 schreef Orea het volgende:
Mrien, wij hebben de groene, is echt een mooie groene kleur! Alhoewel ik die zwarte met dat printje wel heel erg mooi vind!
Heb je toevallig een kleurechte actiefoto van de groene?
pi_94085720
Vers van de pers :+ Kun je hier iets mee?

pi_94085819
Zeker! Thx! Hij staat jullie goed. Denk dat deze kleur wel de voorkeur heeft.
pi_94103700
Ik wilde ook deze kleur tot ik zag dat het slaapkapje veel lichter was dan het klittenband.
Ik erger me aan het kleurverschil :')
pi_94103954
Wat een mooie en lieve foto Orea. Gisteren heeft N Ilse voor t eerst gedragen in de bondolino. Hij vond het in het begin eng: " zit ze wel stevig dan?" "moet ik haar echt niet vasthouden?"
Uiteindelijk vond hij het echt heel leuk! O+

Vanaf wanneer moet eigenlijk dat dingetje met die knoop vast? Ik zie dat jij hem vast hebt.
*poef* nu is het weg
pi_94104128
Als het niet meer van knie tot knie zit zonder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')