abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93148770

Zondag O+ O+
pi_93148805
Mijne is al aardig zacht aan het worden, lustrekken did the trick!
pi_93154350
Net geprobeerd Jelle op mn rug te knopen, leek me wel handig ivm Lotte enzo. Menn, dat viel tegen zeg! 2 pogingen gewaagd toen was hij het ook even zat. En beide pogingen niet gelukt en leken nergens op, bleef al steken bij hem goed leggen zeg maar.
Binnenkort maar eens thee drinken met draagdoekconsulent denk ik
pi_93207748
Net gelukt! Wel een beetje eng vind ik! Gister de supermantoss gedaan maar die is voor mij garantie voor in de knoop raken (had ik bij Lotte ook al). Nu eerst een soort van buideltje gemaakt en dat ging beter. Jelle moest wel even wennen dus we hebben het maar niet zo lang gedaan voor een 1e keer.
Volgende week ga ik een bondolino proberen, ben erg benieuwd! Al moet er toch echt eerst iets uit voor er weer wat nieuws kan komen, maar eerst maar eens proberen.

Lief pvoesss!!
Enne foto's van je pfau!
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:19:06 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93214355
mrien, ik vind de santa toss makkelijker dan de superman toss. Ik kom anders ook in de knoop :Y
Bovendien heb je hem met de santa toss al in een buideltje...

Pvoesss, wat doe je! O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:41:39 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93319478
Hier ook even opscheppen:

pi_93321739
Mooie jas!
pi_93324775
Hij is gaaf asy! Goed gelukt!
pi_93325034
Asy wat goed, handig zeg! ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93326021
Sodeju, Asyniur, heb je die jas echt helemaal zelf gemaakt? :o _O_ . Wat goed!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:07:13 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327139
Nee de jas niet! Zo handig ben ik nou ook weer niet :D
Alleen heb ik mijn ouwe winterjas omgetoverd in draagjas.
pi_93327243
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:13 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93327558
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh haha. Nou ik vind het nog geweldig knap! :Y
ik ook stiekem :@

Harry vond het trouwens wel eng toen ik hem de eerste keer aantrok. De tweede keer ging al beter. Morgen ga ik er mee op pad. Even nog wat boodschappen halen...
pi_93515512
Lotte wilde vandaag wel even op m'n rug, maar wel in klik O+
De Manduca dus ;)
De andere doeken wilde ze niet. Wel wilde ze eigenlijk op m'n buik, maar dat was even niet handig met schoonmaken wat ik moest doen

Vanmiddag heerlijk buiten in het bos gewandeld met Jelle in de doek. Wel fris maar hij had het heerlijk warm in zn nieuwe hoppendiz pakje

[ Bericht 14% gewijzigd door mrien op 01-03-2011 22:23:51 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:14:25 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93526815
De klik :D

Ow de framedrager is weer retour eigenaar. Mijn man vond blijkbaar uiteindelijk mijn argumenten toch doorslaggevend. En het feit dat het ding veel plaats in beslag neemt in de auto. :D
pi_93530412
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:41:19 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93562581
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
^O^ dus toch een hele slimme man *O* ;)
:Y
En een hele lieve ;)
pi_93563851
Asy, dei jas :o
Wat knap joh!
pi_93632205
Ik probeerde net Timo op mijn rug in de meitai te knopen.. maar het lukte niet helemaal.. of nou ja, eigenlijk helemaal niet.. hij kreeg de slappe lach toen ik hem op mijn rug probeerde te tillen :P
Weet iemand een duidelijke uitleg met hoe ik die banden moet knopen? Ik dacht het gewoon net zo te doen als wanneer hij voorop zit, maar dat ging om een of andere reden niet..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:13:54 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632670
Ik heb zelf geen mei tai maar wel een Bondolino.
Ik doe het als volgt:
stuk om je middel vast maken met alles al op je rug.
Kind via heup naar rug schuiven.
Dan met een hand kind vast houden en met de andere hand doe ik dan het rugpand van de Bondolino omhoog.
Met die hand pak ik dan ook de dichtsbijzijnde schouderband en die doe ik over mijn schouder en span ik. Vast houden!
Dan zoek ik met mijn andere hand de andere schouderband en die doe ik dan ook naar voren over mijn schouder.
Met 1 hand hou ik dan de schouderbanden vast, terwijl ik me de andere hand nog wat aan knidlief sjor als hij niet goed zit...
Met 2 handen de schouderbanden aanspannen en hopsen.
Voor kruis maken (vind ik het makkelijkst) en dan naar achteren. Enkele of dubbele knoop onde zijn billen (afhankelijk van hoe lang de banden zijn).
Klaar!
mocht je er niet wijs uit worden uit deze beschrijving dan wil ik straks wel proberen een filmpje te maken als Harry wakker is

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 04-03-2011 11:20:56 ]
pi_93632707
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:19:51 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93632943
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:14 schreef Twinkly het volgende:
Ik doe het zo

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
pi_93633270
Had ik maar zo'n vrijwillige knoop-dreumes... Die van gaat helemaal in overdrive altijd. Hoe krijg ik mijn dreumes zo mak?

Ik heb al mijn hoop op baby 2 gevestigd, dat die rugdragen wel leuk zal vinden :')
Lijkt me zo praktisch.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93633749
Maar dan gaan de banden dus onder de billen door ipv over de billen/onderrug? Ik dacht dat dat juist heel belangrijk was bij het buikdragen?
Hoe ze het op dat filmpje doet is in feite ook hoe Timo aan het eind ongeveer zat, behalve dan dat ik de banden voor gekruist had zoals Asy zegt..
En haha, met één hand Timo vasthouden gaat em niet worden :D Hij had zó erg de slappe lach, liet zich gewoon achterover vallen van het lachen..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:53:23 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93634196
Als Harry de slappe lach heeft (of echt echt écht niet wil) dan lukt dat mij ook niet hoor Chan ;)
Ik doe de banden altijd onder de billen door...

En ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal een doek pak voor rugdragen.

wickie, misschien post ze alleen het filmpje waarop haar kindje mak blijft liggen ;)
Ik zou ook geen filmpje met knoopinstructies op youtube zetten waarin je een wurmend kind hebt dat je niet geknoopt krijgt ;)
pi_93634553
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan vind ik dat je dan weer zit met je gedraaide kleding en je die heupband weer los moet maken om hem weer vast te zetten...
Dat klopt. Maar zo kan Niels er niet afvallen, die doet heel eng als ik jouw methode probeer (en hij vindt het nog minder fijn dan).
Ja, wat is dat kind rustig! In het eerste filmpje is ze nóg rustiger zelfs!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:16:41 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93635046
Vlindur, ik las een tijdje geleden dat jij Rienk in de ringsling op je rug draagt. Hoe doe je dat? :D
A grand adventure has begun.
pi_93635882
Ik heb m'n mei tai inmiddels verkocht, dus kan niet helemaal meer meepraten ;) Maar zo doorschuiven was ook niet mijn ding, moet je al je kleding weer rechttrekken enzo. Ik knoopte de heupband vast, kind op rug met supermanzwaai, bukken en dan mei tai eroverheen trekken terwijl ik kind vasthou met andere hand. Afknopen als een ruck: banden naar beneden > over benen > onder benen. Zo zitten de zijkanten dicht en kon ik de banden goed uitspreiden om een mooie zit te maken.
pi_93636006
Ik knoop mei tai om, zet kind op m'n heup, schuif haar door onder m'n arm door naar de rug, schouderbanden omhoog halen en vastmaken en klaar. Deed ik al rond een jaar denk ik
pi_93636210
Ik doe het met mijn Bondolino net als Asy zie ik. Zoals dat filmpje ziet er dan wel weer fijner uit, soms is ze zo afgeleid dat het niet goed lukt. Of heeft ze d'r handjes er bovenuit }:| Dat krijg ik toch nog niet snel weer goed dan, ik zorg ook vaak dat ik een spiegel of autoraam in de buurt heb, kan ik nog ff checken of het wel goed gaat daar achterop ;) Misschien dat het met de doorschuifmethode inclusief Bondolino minder lastig is d'r handjes beneden te houden.. Oh, en mijn muppet is 9 maanden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93647989
Ja Wupwup, dat is wat ik bedoelde! Eerst over de benen dus en daarna pas eronderdoor.. eigenlijk best logisch :D Maar kruis je de banden dan voor? Of niet?
pi_93648291
Nee, ik niet.
pi_93654742
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:10:38 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93656969
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:31 schreef Webkim het volgende:
Met name mannen vinden gekruiste banden fijn. Veel vrouwen vinden dat oncomfortabel over hun borsten zitten en kiezen met een mei tai voor rechtstreeks onder de armen door naar achteren, twisten of een chestbelt.

Met de Bondolino is eigenlijk sowieso gelijk onder de armen door naar achteren raadzaam, anders kan je de lusjes voor het borstkoordje niet gebruiken.
Ik heb dat borstkoordje er niet bij zitten. Is dat los te bestellen?
pi_93657645
Volgens mij kan je daar ook wel een ander koordje (wat lang genoeg is) voor gebruiken :) (mocht ie niet los te verkrijgen zijn.. het is gewoon een koordje wat er hier bij zat..)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:30:10 #136
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93658185

[ Bericht 100% gewijzigd door Marlinde op 05-03-2011 11:06:20 (en weer weg :)) ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93718147
Precies: een schoenveter will do just fine.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 6 maart 2011 @ 09:23:29 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93726095
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
pi_93726556
als je tenger gebouwd bent zijn heel veel dragers niet heel erg fijn. :N
Ik heb wel gehad dat ik ze niet strak genoeg kon aantrekken.
Heb ik bij de Boba geen last van :)
pi_93729489
Ik heb net Lotte een half uur ofzo in een doek gedragen! Lang geleden dat ze wilde, eigenlijk had ik de doek meegenomen voor als Jelle wakker werd (lag in maxi cosi te slapen dus even zo mee rond gelopen op onderstel), maar toen zag ze de doek en wilde ze er per se in.
Zo gezellig! Wel even met behulp van Sander geknoopt want met 2 winterjassen is het toch enigszins lastig een goede rucksack te knopen als je dat niet zoveel meer doet ;)
pi_93739828
Hier vandaag ook zomaar een onverwacht doek moment. Ze was zo enorm hangerig en zeurderig dat ik haar in de doek heb gepropt. Ze vond het geweldig, ik was verbaasd. Dus na een half uur dacht ik 'Rugdragen dan maar eens proberen' en zowaar bleef ze rustig en kon ik haar opknopen. Het was nog niet perfect, het kan strakker. Maar ze heeft driekwartier gehangen en vond het wel best.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93743161
k heb een bondolino gekocht :D
Ik vind het zoooo irritant dat ik bij de opvang geen knoopruimte heb.
En het maakt het halen en brengen een stuk lastiger.

Het is de paarse geworden :)

pi_93745022
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef Rubey het volgende:
Ik had me voor L. geboren was altijd voorgenomen haar te gaan dragen naar aanleiding van dit leuke topic. Het is er alleen nooit van gekomen, achteraf was het voor L. waarschijnlijk wel heel goed geweest gezien haar verborgen reflux. Bij een volgend kindje wil ik het dan ook wel heel graag proberen.

Naar aanleiding van jullie enthousiaste Manduco en Boba verhalen zou ik L. nu ook heel graag gaan dragen. Ook zij wil niet lang meer in de wagen zitten omdat ze graag wil lopen. Ik hoop dat het dragen ons wat meer vrijheid geeft.

Nu is L. met haar 16 maanden 78 cm en nog geen 9 kilo. Ikzelf ben 1.65 en tenger gebouwd. Ik wil graag een ergonomische drager zoals de Manduco en Boba, wat zou dan volgens jullie de beste keus zijn?
t_igger is 1.63 en zeer tenger en kan met de boba prima dragen, de lilliputi drager kon zelfs nog strakker en zat naar zijn idee nog beter bij zijn kleine postuur.
pi_93749244
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, hij is echt zo mooi!!! O+
*poef* nu is het weg
pi_93757315
Leuk wickie! Ik vond het ook echt fijn dat ze weer eens wilde, en uit zichzelf

Mooi pvoesss! Ik ga woensdag een bondolino proberen bij iemand, ben benieuwd!!
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 09:09:01 #147
5428 crew  miss_sly
pi_93758701
Ik zag gisteren een kennis van mijn zusje, en die droeg een tweeling O+ Een in de bondolino achterop en een in een doek voorop. Ze waren nog zo schattig klein en ze zaten zo lekker bij mama O+ Ze was de hele dag op pad geweest met die twee kleintjes, geweldig vind ik dat. En dan een draagjas met twee inzetstukken, uiteraard, anders kun je ze nog niet tegelijk dragen onder je jas.

Zucht, wat jammer dat de dagen om zo'n kleintje te dragen voorbij zijn, wat was dat heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 maart 2011 @ 09:14:41 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_93758799
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:19 schreef Pvoesss het volgende:

[ afbeelding ]
Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_93763145
Pvoesss en p_iglet bedankt voor de info! Ik heb een boba pine besteld als het goed is komt ie morgen al binnen ik ben heel benieuwd!
pi_93778749
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:14 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oeeeeh paars O+ O+

Nee, ik moet eerst de doek uitproberen, dan pas andere draagmethodes o|O
Ik vind doeken fijner :Y Maar de Boba is ook heerlijk.
Benieuwd of ik kan wennen aan de Bondolino :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')