abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94109787
Bondolino werkt met banden die je moet knopen! Gewoon omdoen en een knoop erin maken, foolproof :P Dus hij zit altijd bij iedereen meteen goed, zonder afstellen :) hij is inderdaad vanaf dag 1 geschikt. Dat zou met een Manduca ook moeten kunnen, maar die vind ik pas fijn dragen sinds Leia een maand of 5/6 is! (en was ze fijner en kleiner geweest dan nog niet)
pi_94109971
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Orea het volgende:
Bondolino werkt met banden die je moet knopen! Gewoon omdoen en een knoop erin maken, foolproof :P Dus hij zit altijd bij iedereen meteen goed, zonder afstellen :) hij is inderdaad vanaf dag 1 geschikt. Dat zou met een Manduca ook moeten kunnen, maar die vind ik pas fijn dragen sinds Leia een maand of 5/6 is! (en was ze fijner en kleiner geweest dan nog niet)
Webkim stuurde me net een link van de Hoppediz site, met een filmpje erop. Dat ziet er inderdaad uit alsof mijn knoopkneusje het ook gaat snappen ;)

Ik ga het 'm eens laten zien morgen. De drager komt er voornamelijk voor hem, dus hij moet het er wel mee eens zijn (en anders koop ik 'm gewoon en praat het 'm aan. Hij heeft Lotte ook wel eens gedragen, in een roze gestreepte doek :o )
Lotte!
Noah!
  maandag 14 maart 2011 @ 21:11:08 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_94114324
Beco met babyinzet mag toch ook vanaf dag 1? Niet dat ik dat geprobeerd heb, hier zit er alleen een dreumes in...

Even een andere vraag. Ik heb mijn bykay tricot doek uitgeleend aan de buurvrouw. Kindje is van begin december en blijkt op het randje te zitten van wel of niet behandelen van de heupjes ivm dysplasie. Kan je met een tricotdoek ook de beentjes buiten de doek dragen of is het voor dit kindje net zo goed om in de kikkerhouding te dragen? Ze is vrij sterk in haar nek, dus ik verwacht dat het niet lang duurt voor ze in de MT kan (die ik ook nog twee heb en nu toch niet gebruik), maar ja, tot die tijd....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 14 maart 2011 @ 21:13:03 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94114454
Mefke, pm groof even.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:14:26 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_94114556
oja, Tico, thanks, was ik even vergeten...
pi_94120210
Ja, met een tricot kan je ook met beentjes buiten de doek dragen. Staat als het goed is ook in de handleiding :)
pi_94132523
Hoi meiden. Ik heb een noob-vraagje.. Ik ben 20 wk zwanger en heb een mooie tricot slen over kunnen nemen. Maar die is wel tweedehands, dus ik zou hem graag wassen. Kan dat, en hoe? Er zit geen label op namelijk en jullie zijn zo ervaren :)

Kan niet wachten tot ik mijn beebje kan gaan dragen :D
pi_94132835
Ik was alles met ecover fijn wasmiddel.
Maar elke andere vloeibaar wasmiddel is prima voor tricot slen.

Pas als je duurdere wollen, linnen, zijde doeken hebt maakt het pas echt erg uit hoe je wast.
Verder is voor de normale doeken gewoon vloeibaar wasmiddel prima.
pi_94132950
Oke dankje :) Was bang voor krimpgevaar ofzo.. Maar ik ga nu richting wasmachine!
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:29 #214
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94137839
Beentjes liefst altijd uit de doek dragen, ook bij de tricot doek. Het allerbelangrijkste is dat de beentjes gehoekt zijn en het achterwerk lager dan de knietjes zit. Spreiding is goed, maar bij vermoeden van heupdysplasie ondergeschikt, dus dan niet overdrijven en/of forceren.
Als er vragen zijn over de combi dragen en heupdysplasie kun je ook altijd contact met mij opnemen, ik weet er behoorlijk veel van af ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94144427
Er loopt er hier in huis eentje heel parmantig met haar poppendoek en tinky winky in de doek rond.
Ow..ondertussen is tinky er alweer uit en zit haar pop erin O+
pi_94146368
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Macka66 het volgende:
Beentjes liefst altijd uit de doek dragen, ook bij de tricot doek. Het allerbelangrijkste is dat de beentjes gehoekt zijn en het achterwerk lager dan de knietjes zit. Spreiding is goed, maar bij vermoeden van heupdysplasie ondergeschikt, dus dan niet overdrijven en/of forceren.
Als er vragen zijn over de combi dragen en heupdysplasie kun je ook altijd contact met mij opnemen, ik weet er behoorlijk veel van af ;)
dit geldt ook voor prematuurkindjes is mij verteld. vooral niet forceren met spreiden, wel goed hoeken. prematuurkindjes zijn namelijk minder buigzaam dan a terme kindjes omdat die niet de krapte in de baarmoeder gehad hebben ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94147648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:18 schreef WupWup het volgende:
Hoe komt dat eigenlijk, dat je het met een ssc minder lang volhoudt? Is dat omdat kind niet zo tegen je aangeplakt zit, of zit t m in de schouders of ligt het nog ergens anders aan?
quote:
2s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:19 schreef Pvoesss het volgende:
De schouders. Met een boba lukt het me wel trouwens op de rug.
Euh, dat heb ik ook. Na een uur of 2, en dan altijd links :? Terwijl de bondolino wel recht zit, en zij dus ook.
Dat weerhoudt me er wel van om haar echt lang te dragen, en dat vind ik jammer eigenlijk..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94188702
Momenteel zitten 2 collega's in Ghana en ik krijg net een mailtje met een foto waarvan 1 van de 2 een kindje op de rug heeft in torso O+ Zo leuk!
pi_94198478
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:38 schreef Morretje het volgende:

Euh, dat heb ik ook. Na een uur of 2, en dan altijd links :? Terwijl de bondolino wel recht zit, en zij dus ook.
Dat weerhoudt me er wel van om haar echt lang te dragen, en dat vind ik jammer eigenlijk..
Stom he, ik kan ook niet echt vinden waar het aan ligt. :?

Leuk wupwup :D
pi_94206625
Hoi

Nou ik heb me hier iets ingelezen maar er staat zoveel info :o en te weinig tijd om alles goed te lezen dus vandaar leek het me makkelijk om hier ff bij de experts te informeren.

Ik ben niet echt een persoon voor doeken ofzo en ik vind het ook eng.
Maar........nu is J. erg onrustig de gehele dag door, kan zijn rust niet echt pakken, ook niet ingebakerd ofzo en ik kom dus niet meer echt aan veel dingen toe zeg maar, dus nu zit ik er toch aan te denken om hem bij me te nemen d.m.v. een doek/zak.

Ik xzie door de doeken en zakken en dragers de goede niet meer.
Er zit ook veel prijsverschil in en alleen een doek dat is dus niet aan mij besteed.

Die bondolino lijkt me op zich wel wat, wat ik er zo van zie is die ook redelijk "safe" vast te maken.
zijn er nog andere alternatieven waar je niet te gekke stunts ofzo voor uit hoeft te halen en welke ook goed is voor de houding van het kindje?

Mn broertje heeft een babybjorn draagzak maar daar kunnen ze vlgs mij niet zo knus in zitten dan dat ik hier op de foto's zie.

Thx alvast

[ Bericht 3% gewijzigd door het-is-mij op 16-03-2011 19:53:35 ]
pi_94206924
hoe oud is je kleintje het-is-mij?
pi_94207036
7,5 wk
pi_94207646
zoals je ziet zijn er best veel mogelijkheden. ik heb hier nog een rekbare (van draagdoek.nl) liggen die ik niet meer gebruik. die mag je best lenen om te proberen. pm maar als je dat wat lijkt ;)
pi_94208038
Das lief van je maar ik ben zo onhandig en dat lijkt me zo eng dat knopen vandaar dat me een wat meer kant en klaar ding wat meer trekt vandaar dat ik tijdens mn zoektocht op de bondolino uitkwam.
Maar heb verder dus totaal geen ervaringen met doeken ofzo dus dacht vraag t hier ff.
Wie weet dat iemand me wat anders aan zou raden of adviseren wat ik over t hoofd heb gezien of niet aan gedacht heb omdat ik er geen ervaring mee heb.
pi_94208167
Bij babybij.nl kan je twee weken een bondolino lenen voor 6 euro. Wellicht een idee om 'm eens uit te kunnen proberen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94208290
De bondolino is heel prettig het-is-mij. Simpel om te doen en draagt fijn en stevig. Je kunt hem vanaf dag 1 gebruiken, andere dragers vaak rond 4 maanden pas
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:11:40 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_94208364
het-is-mij, wat DML zegt: gewoon even wat lenen bij babybij, ze zitten in de buurt, dus je zou em kunnen gaan halen en dan kan je nog uitleg vragen. Ik heb mijn doek uitgeleend, anders had je em mogen lenen, de Beco heb ik helaas zelf nog nodig.
pi_94208519
@ dml,Ow das een goeie tip!
Ja ik wil ee best voor betalen maar vind t te veel geld voor een miskoop.

Had op die site gekeken maar over lenen heen gelezen,laten we t op vermoeidheid houden ;-)

@ mrien,moet idd makkelijk zijn.
Las dat je ze ook.best lang kunt gebruiken,ook voordeel.
pi_94211962
Ik met mijn 392749 doeken die ik al heb gehad ben helemaal gevallen voor de Bondolino.
Vandaag liep ik buiten en dacht ik huhhh ik draag met de bondolino.. :o :o
Terwijl ik die alleen had gekocht voor het snelle gebruik en ik ging vandaag langer weg.
Ik vind hem erg fijn.

Ik heb een hekel aan SSC,s omdat die met mijn figuur vaak niet goed af te stellen zijn. (op de boba na.
En ik hoor goede dingen over de liliputti maar die ken ik niet)
En de bondolino kan je heerlijk afstellen :Y O+ O+

Ik zeg doen! :Y
pi_94212210
Ik lees er goede verhalen over.
Ik riep altijd dat ik er niet mee ging lopen maar hoe meer ik erover lees.....hoe handiger t.me lijkt.

De marsupi lijkt er ook wel wat op,zit .op foon dus morgen t verschil tussen die twee ff uitzoeken.

Thx iig
pi_94215498
De marsupi kan je eigenlijk bijna niet afstellen.

Maar hij is er dus in verschillende maten en de banden hebben dus niet zoveel ruimte om aan te passen.
Zelfde met de schouderbanden. Ook klittenband en daardoor kan je die dus niet afstellen.
Je kan ze dus plakken op 1 plek en als het niet goed zit kan je er niet veel aan doen.

De bondolino heeft ook een heupband met klittenband maar die is helemaal klittenband daardoor is hij makkelijk uitwisselbaar tussen personenen goed af te stellen en Marsupi heeft maten.

Plus het slaapkapje van de Marsupi is redelijk stijf en wederom niet af te stellen ;)
pi_94215743
je hebt iets met slaapkapjes he pvoesss ;)
pi_94215943
Oké duidelijk,thx.
Dat zijn idd dingen die ik zo niet kan zien/weet,prijsverschil moet natuurlijk ergens in zitten.
Ga er denk ik ff een lenen bij babybij.
pi_94226399
Na er een nachtje over te hebben wakker gelegen dankzij beeb ;-) had ik tijd om mn zoektocht in draagdoekenwereld te vervolgen.......en ga maar eens langs bij naturebabies,kwam erachter dat die zo ong.om de hoek zitten en ook de bondolino hebben.
Word vervolgd,thx iig tot nu toe
pi_94226793
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 07:04 schreef het-is-mij het volgende:
Na er een nachtje over te hebben wakker gelegen dankzij beeb ;-) had ik tijd om mn zoektocht in draagdoekenwereld te vervolgen.......en ga maar eens langs bij naturebabies,kwam erachter dat die zo ong.om de hoek zitten en ook de bondolino hebben.
Dat komt vast goed bij Petra (naturebabies)!
pi_94245103
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Stom he, ik kan ook niet echt vinden waar het aan ligt. :?

Leuk wupwup :D
Ik draag mijn mup alleen maar op m'n rug, 8,5 kilo is te zwaar voorop :+ Maar ik heb vandaag de banden toch maar eens gekruist, ipv met het touwtje met elkaar verbinden. Dat zit stukken beter op m'n schouders, maar het is maar goed dat ik niet zo'n grote boezem heb.. :Y)
Ga zaterdag met m'n mams Martiniplaza in Groningen onveilig maken, daar is een beurs. Ik dacht er eerst aan om de buggy voor het eerst te gebruiken, maar ik denk dat ik het toch maar zonder doe en alleen de Bondolino mee neem. Ze is al zo snel overprikkelt, dat lijkt me in de buggy alleen maar sneller gebeuren.
pi_94245822
Ik draag gerust 14,5 kilo op mijn buik hoor :D :+
pi_94246688
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:20 schreef Pvoesss het volgende:
Echt? Met een doek dan?
pi_94253005
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ook! :Y ^O^ Alleen zitten onze hoofden elkaar wel soms wat in de weg. Hebben jullie daar geen last van Pvoesss?
pi_94255477
Ja wel met een doek.
Jawel groofsken maar daar zijn we beide zo aan gewend dat het niet echt uit maakt.
pi_94256207
ikke met een mei tai :)
selene is uberschattig ook nog eens dan. die zit zo graag in de doek nog, heeft eigenlijk nooit aan een doekenstaking gedaan O+ ze werkt actief mee, gooit zich tegen me aan met haar benen rond mijn middel
pi_94256827
Ik draag jen eigenlijk nooit meer. Jen loopt gewoon 1,5 km zonder zeuren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94256936
S ook, no problem. Maar laatst was ze goed ziek, en toen heb ik haar weer gedragen (de boodschappen moeten dan toch gewoon gebeuren). Viel me erg mee.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 21:03:37 #244
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94257776
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:04 schreef het-is-mij het volgende:
Vraag Petra bij Naturebabies naar de Storchenwiege Carrier, die is ook heel geschikt voor kleintjes. (En verder is de Loopix ook geschikt, maar -nog- niet bij Petra.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:50:59 #245
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94278711
Dit soort topics zijn toch wel redelijk een vrouwending, maar ik vraag me wel af of ik nou straks een uitzondering ben als ik als man met de kleine in een doek ga lopen, of dat jullie partners dat ook doen? Of geven mannen toch meer de voorkeur aan andere carriers, zoals de Bondolino of de Baby Bjorn.

Het probleem met de draagdoeken vind ik vooral dat de kleuren vaak wel heel erg op vrouwen gericht zijn. Gelukkig hebben wij nu een doek gekocht die gewoon mooi bordeauxrood/zwart van kleur is, zodat ik er ook nog met enig fatsoen mee kan lopen :+.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:56:13 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94278797
Mijn man heeft kort gedragen met een doek, maar hij vindt het 'te lastig'. Maar de Bondolino vindt hij wel prettig en makkelijk in gebruik.
pi_94279001
Ik heb om de één of andere redenallemaal blauwe en groene doeken en toen mijn man laatst even naar winkel ging, koos hij een terracotta doek :?
Dus de kleur doet het hem niet.

En mijn man draagt niet zo vaak meer nu ze groter zijn (jongste is 1) maar de eerste maanden wel veel
pi_94280474
sangdrax draagt ook hoor :) allebei de kinders. selene kan trouwens prima een stuk lopen, maar ze vindt de doek gewoon zo fijn. wie ben ik om dan te piepen he :) vanochtend wilde ze juist weer op het plankje (aan de buggy). ach ja, dan mag ze in de supermarkt een minikarretje en heb ik een handig hulpje *)
pi_94281528
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:50 schreef Chevalric het volgende:
Dit soort topics zijn toch wel redelijk een vrouwending, maar ik vraag me wel af of ik nou straks een uitzondering ben als ik als man met de kleine in een doek ga lopen, of dat jullie partners dat ook doen? Of geven mannen toch meer de voorkeur aan andere carriers, zoals de Bondolino of de Baby Bjorn.

Het probleem met de draagdoeken vind ik vooral dat de kleuren vaak wel heel erg op vrouwen gericht zijn. Gelukkig hebben wij nu een doek gekocht die gewoon mooi bordeauxrood/zwart van kleur is, zodat ik er ook nog met enig fatsoen mee kan lopen :+.
Ik kan je genoeg mannendoeken opnoemen indien nodig.
Maar je bent niet de enige draagpapa :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:44:26 #250
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94281865
Goed om te horen dat er meer mannen zijn. Niet dat het een reden zou zijn om geen draagdoek te gebruiken :). Nadat ik 't geprobeerd had (met een pop van 5kg), was ik gelijk overtuigd van hoe handig het kan zijn.

Daarnaast vind ik het ook wel een fijn idee om op die manier een band op te bouwen met de kleine als-ie er net is. Als vrouw draag je het kind natuurlijk al 9 maanden mee, maar als man begint de kennismaking pas na de geboorte, en door het kleintje dicht tegen je aan te dragen, versterk je de band toch sneller dan wanneer je achter een kinderwagen loopt.

Al zullen we de kinderwagen ook moeten gaan gebruiken, want anders is het zonde van het geld :D.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:31:34 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94285905
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:44 schreef Chevalric het volgende:

Al zullen we de kinderwagen ook moeten gaan gebruiken, want anders is het zonde van het geld :D.
Die hebben wij gelukkig gekregen want ik denk dat het ding misschien 10x gebruikt is :o
kind is nu 13 maanden
Maar leuk joh, dat je gaat dragen. Kinderen vinden het heerlijk.
Onze zoon vindt het ook heerlijk om door papa rondgesjouwd te worden O+
pi_94286148
Ik wilde graag een ringsling aanschaffen voor de nieuwe kleine. Maar hoe weet je welke maat je nodig hebt? Ik heb zelf kledingmaat 36/38, of heeft dat er niks mee te maken?
Nog advies over welke merken echt heel fijn zijn (en nog een beetje betaalbaar?)
En de kleine kan daar toch al vanaf dag 1 in?

Veel vragen, maar het gaat hier voornamelijk over knoopdoeken, en dat zie ik niet zo zitten...
pi_94286426
Dan heb je een lastige ringsling maat gok ik als je klein bent.
Dan is girasol en neobulle of hoppediz te lang met 2 meter

Natibaby en didymos heeft maten.
Natibaby ken ik niet in gebruik, ik ben wel fan van de didymos ringslings
Ik heb een maat 0 met 170 en maat 36/38

klik klik
pi_94286508
ik ben niet echt klein, met 1.72....
pi_94286774
Wel voor een sling van dik 2meter. dan sleep je die voort over de grond :D

How to choose the right length?
For women wearing sizes up to 16 US/18 GB we recommend sling size 1 and a size 2 for those with larger sizes.
If you are not sure measure diagonally the upper part of your body, from one shoulder down to the opposite waist height and back to the shoulder, just the way you will put on the sling later. If you measure less than 135 cm, a size 1 will do.
Sizes
Size 1: 170-180 cm (With tapered tail, length
Size 2: 200-210 cm measured along the shorter edge)

Among these you will also find slings of size 0.
These can be used by women wearing standard size up to 10(UK) / 8(US)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')