abonnement Unibet Coolblue
pi_92465583
100513_112545_haaktopic.gif


Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

Ook gaan we weer een swap doen. Het plan is om half februari de lootjes te trekken en rond april de werkjes bij de ontvanger te laten bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wil je meedoen? Stuur dan een PM naar StefanieV.
Deelnemers:
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

De laatste haaksels:
De handschoenen van Trovey:


De hondjes van KarinvdB:


De restjesdeken van Eska:


Het weekendprojectje van Inu:


Tan's oogst:


Lyssa's Draak-in-progress:


De sjaal voor Beppie, gemaakt door Taartjesfee:


De bloemetjeshoofdbanden van Trui:


Antarctica's DIPje:


Summerbreeze's begin van de deken:


Spiegelei's tussendoorprojectje:


EsseEi's Moosje:

Hook on!
pi_92465694
aah was ook net bezig om nieuw topic te maken :P denk kijk ondertussen nog even of er al een nieuwe is voordat het me zoveel werk kost, maar weet nu in ieder geval hoe het moet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haken is cool
pi_92465858
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:07 schreef antartica het volgende:
aah was ook net bezig om nieuw topic te maken :P denk kijk ondertussen nog even of er al een nieuwe is voordat het me zoveel werk kost, maar weet nu in ieder geval hoe het moet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha oops sorry! Ik had niet naar de tijd gekeken waarop de ander gesloten was, maar zag dat er nog geen nieuwe was en ik dacht 'ach laat ik er eens eentje maken!' En Gratz met je diploma *O*

Om zelf ook nog iets bij te dragen:
de square-deken (jawel, het zijn er al 2 meer dan 2 weken geleden!)


En de pannelappen die ik in de tussentijd heb gemaakt als housewarming gift voor een vriendin:


[ Bericht 6% gewijzigd door kirsten. op 07-02-2011 18:44:05 ]
pi_92466038
Gefeliciteerd, antartica! *O*

Vandaag nog een klein beetje gehaakt in de trein, maar niet echt veel door de onderbrekingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond maar dit deel van de swap afmaken :)

@kirsten Ik heb dat probleem met Imageshack.us ook ineens, dus ik upload foto's nu via tinypic.com :)
Ik kan jouw foto's niet zien trouwens :(
edit: Ah, ik zie de foto van de pannenlap nu! Mooi en mooie kleuren! *O*

HIP is leuk gevonden trouwens in de topictitel :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 07-02-2011 17:35:51 ]
pi_92468543
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Mijn vierkantjes hebben tot nu toe nog verschillende kleuren, ik maak straks wel even een foto van wat ik tot nu toe heb.
mooie vierkantjes... :Y ik had ook met verschillende kleuren vierkantjes gemaakt. zo ziet het er dan uit:

dus het maakt niet uit welke kleur je gebruikt, want de kleuren lopen niet in elkaar over. het kan dus gewoon per vierkantje met de buitenste kleur van dat vierkantje... :)
pi_92468731
Ooh wat een leuke pannenlappen en kussentjes!
  maandag 7 februari 2011 @ 18:56:07 #7
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92469704
Oeeh weer veel mooie dingen:
GSjes van restjes ^^
Hondjes :D
Handschoenen zonder vingers :D
Nog meer GSjes en pannenlappen :D:D

Hopelijk kom ik vanavond aan nog wat haken toe, moet eerst presentatie afmaken en wat werken...:(
pi_92470320
Mooie GSjes!

Moosje blijft echt leuk!

@herfstblad: mij lijkt dat altijd zo naar, ben er altijd bang voor maar gelukkig nog nooit gebeurd.

En mn gips is eraf! En volgens hun moet ik kunnen lopen, nou verlopig nog niet. Die dokter keek niet eens, vroeg ook niets :(

Maar kan weer fatsoenlijk computeren! Jeej.

Eigenlijk heel weinig gehaakt in die week, best maf, 1 klein beertje en een grote af, en van nog een kleine moet ik nog een jurkje, en verder volgens mij niets.
pi_92472709
Ik weet niet of er belangstellenden zijn, maar ik zag vanmiddag bij de euroland ook wat wol liggen. Bolletjes phildar cotton 2 geloof ik (voor 2 euro) en nog iets dikkere, ik dacht ook van phildar, voor 1 euro. Het was niet heel veel en ook maar een paar kleurtjes, maar misschien heeft iemand er wat aan :).
  maandag 7 februari 2011 @ 19:59:57 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92472828
*O* vandaag m'n ergonomische haaknaalden binnengekregen, eens kijken of dit beter werkt voor m'n handen dan degene die m'n moeder nog had liggen.
Weer een reden om vanavond wel te moeten haken O-)
pi_92473098
Oh, wat een leuke GS-jes-dingen zijn er weer gemaakt zeg!
Whoop, kloterig dat je nog niet kunt lopen nu het gips eraf is. Ik vond het ook erg wennen nog hoor en heb nog een paar weken fysio gehad nadat ik mijn enkel had gebroken, dus als het niet wil, gewoon aan de (fysio-)bel trekken!
Kirsten, mooi spul heb je gemaakt zeg! Leuke kleuren ook!!!

Ik heb gelukkig bedacht wat ik voor de swap ga maken, nu nog uitvogelen hoe (als in kijken of er een patroon voor is, anders zelf verzinnen :@ )...
pi_92473665
Spannend al dat geswap!

Kan me niet herinneren dat ik met mn gebroken enkel moeite had met lopen erna, ook niet na operatie een mn teen. Maar nu zijn het denk ik de banden nog, en misschien is het nog wat snel na een weekje? Ik ga mn best doen, al ben ik bang dat ik morgen amper kan lopen door de pijn aan mn andere voet(teen, lang verhaal :P)

Weet iemand hoe je een klein bloemetje kan haken? Wil mn beertjes iets opleuken namelijk. En ja zelf even zoeken is echt te veel werk :P

Zelf al wat gevonden: http://heidibearscreative(...)d-rose-tutorial.html maar die is eigenlijk nog een beetje te groot.
pi_92473855
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Eleofant het volgende:
Ik weet niet of er belangstellenden zijn, maar ik zag vanmiddag bij de euroland ook wat wol liggen. Bolletjes phildar cotton 2 geloof ik (voor 2 euro) en nog iets dikkere, ik dacht ook van phildar, voor 1 euro. Het was niet heel veel en ook maar een paar kleurtjes, maar misschien heeft iemand er wat aan :).
Hier heb ik ze niet zien liggen vorige week helaas :(
pi_92473945
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Spannend al dat geswap!

Kan me niet herinneren dat ik met mn gebroken enkel moeite had met lopen erna, ook niet na operatie een mn teen. Maar nu zijn het denk ik de banden nog, en misschien is het nog wat snel na een weekje? Ik ga mn best doen, al ben ik bang dat ik morgen amper kan lopen door de pijn aan mn andere voet(teen, lang verhaal :P)

Weet iemand hoe je een klein bloemetje kan haken? Wil mn beertjes iets opleuken namelijk. En ja zelf even zoeken is echt te veel werk :P

Zelf al wat gevonden: http://heidibearscreative(...)d-rose-tutorial.html maar die is eigenlijk nog een beetje te groot.
De bloemetjes die ik voor de vorige swap voor Ilske heb gehaakt zijn snel, klein en simpel.
pi_92474077
Oh Die zijn leuk en ook echt bloemig! Hoe maak je die? Of zie ik nu echt wat over het hoofd?
Laat maar :P
pi_92474315
Die zijn leuk, zeg! Vooral op die speldjes! :D
pi_92475377
In Amersfoort op de Langestraat bij hobby voordeel (volgens mij voormalig euroland) ook phildar cotton 3 voor 2 euro en phildar acryl voor 1 euro.

Was begonnen om een applicatie 'muisje' van juf steek proberen op het oog na te proberen te maken maar bleef toch steken (haha). Misschien dan toch maar het patroontje kopen. Ben nu maar eerst eens begonnen aan een eendje.

@Lyssa ben trouwens wel stiekem benieuwd hoe je die lus bij jouw eendjes hebt gemaakt.
pi_92475400
Ik zit in de OP O+
Trouwens over dat schuin aanzetten van de duimen...dat is nog teveel gevraagd van ondergetekende, ik ben al blij dat ik ze er nog aan kreeg :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92475447
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oh Die zijn leuk en ook echt bloemig! Hoe maak je die? Of zie ik nu echt wat over het hoofd?
Laat maar :P
:D
pi_92475786
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef KarinvdB het volgende:
In Amersfoort op de Langestraat bij hobby voordeel (volgens mij voormalig euroland) ook phildar cotton 3 voor 2 euro en phildar acryl voor 1 euro.

Was begonnen om een applicatie 'muisje' van juf steek proberen op het oog na te proberen te maken maar bleef toch steken (haha). Misschien dan toch maar het patroontje kopen. Ben nu maar eerst eens begonnen aan een eendje.

@Lyssa ben trouwens wel stiekem benieuwd hoe je die lus bij jouw eendjes hebt gemaakt.
Dat wil ik best uitleggen hoor ;)

Ik heb een ketting gemaakt met lossen (hoeveelheid wat je zelf wilt), dan het ringetje eraan en dan in de eerste twee lossen van de ketting 2 vasten maken. Ik had een redelijk touwtje aan het begin over en daar heb ik 6 vasten om gemaakt (beetje lastig uitleggen), maar dan kan je dat touwtje gebruiken om het gat dicht te trekken, zoals bij een magic ring. En dan heb je de eerste 6 steken van je eendje. Het sluit niet zo heel mooi als met een magic ring, maar het is wel een stevig lusje.
  maandag 7 februari 2011 @ 21:19:19 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92477568
pff ben blij als het na morgen is en helemaal als het na deze week is...heb het op het moment echt heel druk in m'n hoofd en kan niet echt over swap nadenken.
Heb wel ideeën maar nog wol inventariseren enzo en weet nog niet of ik het hele goede ideeën vind ;)
maar ja daarna kan ik me helemaal daarop richten :)

vind het overigens best lastig om iets persoonlijks te bedenken in een thema voor iemand die je toch niet echt kent ;)

oke nu ga ik even shawl haken (ook al zou het verstandiger zijn als ik ging werken, maar die shawl wil ik vrijdag echt af hebben)
pi_92477903
Er zijn nieuwe kleuren wol bij de Action o.a. paars, groen en zeegroen. Donderdag gaat de aanbieding voor haak- en breiartikelen van de Lidl in.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92478629
Het gisteren nieuw gestarte dekentje lijkt een grote deken te gaan worden. Ik heb zojuist de breedte maar eens opgemeten en zag dat ik uitkwam op 2m41. Iets te enthousiast geweest denk ik. De kleurtjes die ventlief heeft uitgezocht zijn wel weer leuk en contrasterend.


even voor de maatvoering, het kastdeel waar de vouw van het haaksel overheen hangt is ongeveer 1m40 van de grond



Tussendoor maar eens een eendje proberen te maken, maar ik kom er maar niet achter hoe ik het snaveltje nou haak en vastmaak.

Uit frustratie maar even iets kleins gemaakt terwijl lief stond te koken vanavond, een hartje:
of nouja, eigenlijk twee, maar deze tweede is wel heel klein (en de foto onduidelijk)

[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 07-02-2011 21:38:17 (Freudiaanse vertyping verbeterd) ]
  maandag 7 februari 2011 @ 21:36:30 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92478776
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:34 schreef SummerBreeze het volgende:

Uit frustratie maar even iets kleins gemaakt terwijl lief stond te komen vanavond, een hartje:[
_O_ sorry :@ klein kind enzo ;)

Maar mooie deken in wording, wel heel breed inderdaad :D
en het hartje is ook leuk :D:D

en die wollies wil ik ook wel kopen ^^ maar ja...tijd :(
pi_92479015
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef EsseEi het volgende:

[..]

_O_ sorry :@ klein kind enzo ;)

Maar mooie deken in wording, wel heel breed inderdaad :D
en het hartje is ook leuk :D:D

en die wollies wil ik ook wel kopen ^^ maar ja...tijd :(
Oeps, iets met Freudiaans enzo >:) :@

En de deken is nu maar gewoon omgedoopt tot tweepersoonsbankhangdekenspreigeval...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')