abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 13:26:33 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89760905


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13
[Centraal] Ryanair #14

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_89761352
Woop. Met een weekje ga ik voor het eerst vliegen :) ook met Ryan Air.
Ik vroeg mij dus af of je 1 stuk bagage gewoon bij je kan houden, iets met muziek luisteren in het vliegtuig bijvoorbeeld haha :9.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89762228
Ik meld me ook weer. Je mag inderdaad 1 stuk bagage bij je houden (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) Muziek luisteren mag tijdens de gehele vlucht, behalve tijdens wanneer het riemen vast lampje brand, maar over het algemeen gereduceerd tot tijdens het opstijgen en het landen !

Vanaf waar vertrek je en waar ga je heen ? Veel plezier !
pi_89762546
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:04 schreef DutchieBre het volgende:
Ik meld me ook weer. Je mag inderdaad 1 stuk bagage bij je houden (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) Muziek luisteren mag tijdens de gehele vlucht, behalve tijdens wanneer het riemen vast lampje brand, maar over het algemeen gereduceerd tot tijdens het opstijgen en het landen !

Vanaf waar vertrek je en waar ga je heen ? Veel plezier !
Why is that? (okay hier zie je dus precies dat ik nog nooit gevlogen heb .. :'))

Ik vertrek vanaf Charleroi naar Edinburgh :) als het weer tenminste mee zit.. het schijnt nogal slecht weer te zijn aan de andere kant van de badkuip :9
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89762698
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Why is that? (okay hier zie je dus precies dat ik nog nooit gevlogen heb .. :'))

Ik vertrek vanaf Charleroi naar Edinburgh :) als het weer tenminste mee zit.. het schijnt nogal slecht weer te zijn aan de andere kant van de badkuip :9
Eerlijk gezegd heeft het te maken met de veiligheid, maar ik ben er niet 100 % zeker van (en dat terwijl ik wel een paar keer per jaar vlieg :P). Lekker kort vluchtje, ik heb 1 maal vanaf Dusseldorf naar Edinburgh gevlogen, voor je bent opgestegen ben je alweer aan het landen :P.
pi_89762723
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heeft het te maken met de veiligheid, maar ik ben er niet 100 % zeker van (en dat terwijl ik wel een paar keer per jaar vlieg :P). Lekker kort vluchtje, ik heb 1 maal vanaf Dusseldorf naar Edinburgh gevlogen, voor je bent opgestegen ben je alweer aan het landen :P.
Hehe yeah en het was het goedkoopst :@.. ik heb denk ik voor 250 euro een complete vakantie van 5 dagen, all included. Mag toch zeker niet klagen.
Ik vind het alleen doodeng om de lucht in te gaan :@
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89762818
Hou je er wel rekening mee dat parkeren op Charleroi redelijk duur is. Niet dat je straks schrikt na die 5 dagen wanneer je terugkomt. Niet bang zijn voor het vliegen, vooral genieten en gezonde spanning hebben ;), vliegen is leuk (en nadat je bent opgestegen loei saai) !
pi_89762981
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef DutchieBre het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat parkeren op Charleroi redelijk duur is. Niet dat je straks schrikt na die 5 dagen wanneer je terugkomt. Niet bang zijn voor het vliegen, vooral genieten en gezonde spanning hebben ;), vliegen is leuk (en nadat je bent opgestegen loei saai) !
Ik ga met de trein, heb geen rijbewijs en kan voor 15 euro heen en weer O-) . Stuk goedkoper! :D
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89763128
Kijk, goed over nagedacht ! Dan rest het mij enkel nog jou veel plezier te wensen in Schotland ! Ik zou zeggen, deel je vliegervaring met Ryanair wanneer je terug bent :D.
pi_89763156
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:29 schreef DutchieBre het volgende:
Kijk, goed over nagedacht ! Dan rest het mij enkel nog jou veel plezier te wensen in Schotland ! Ik zou zeggen, deel je vliegervaring met Ryanair wanneer je terug bent :D.
Will do! :D Thanks!
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89771095
Iemand enig idee wanneer Ryanair de vluchten vanaf Weeze er voor april 2011 op zet?

Ik wil met wat vrienden naar Riga, maar de vluchten rond die datum blijven leeg.

Of stopt die verbinding per 1 april?
pi_89771552
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 17:45 schreef Japppo het volgende:
Iemand enig idee wanneer Ryanair de vluchten vanaf Weeze er voor april 2011 op zet?

Ik wil met wat vrienden naar Riga, maar de vluchten rond die datum blijven leeg.

Of stopt die verbinding per 1 april?
er staan nog helemaal geen vluchten vanaf Weeze in het systeem. Ze zijn vast nog in onderhandeling met de airport/autoriteiten/overheid over onder andere de Duitse vliegtaks. Ryanair heeft al vaker aangekondig dan Duitse routes te schrappen. Vooralsnog is alleen Berlijn definitief geannuleerd, als je deze bestemming selecteert staat er ook de melding 'tot 23 april' oid, alle overige bestemmingen hebben dit (nog?) niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89799726
:) Ryanair is inderdaad aan het kijken wat ze met de vluchten op Weeze en Hanh Airport willen doen.
Helemaal weg zullen ze niet gaan, er zitten zeker winstgevende routes bij, maar bepaalde routes hebben wel goede loadfactoren, maar geen goede yield, en dan is het verstandig om die routes te schrappen en de vliegtuigen te verplaatsen of op lucratieve routes in te zetten.
Die Duitse vliegtax gaat erin hakken op de Duitse markt, dat zullen ze nog wel merken, Nederland heeft het afgeschaft, Belgie durfde het niet aan, Ierland volgde de UK, maar gaat vanaf volgend jaar ook die belasting verlagen omdat de vervoerscijfers dramatisch naar beneden zijn geduikeld.
De enige reden dat het vanaf de UK wel 'werkt' is omdat de tarieven daar over het algemeen al lager liggen dan met vertrek vanaf Europa, en het alternatief voor pasagiers uit de UK is de kanaaltunnel of de boot... geen echt alternatief dus.

De laatste tijd bied Ryanair naar London Stansted ook geen super goedkoper tickets meer aan, dat hebben ze een hele lange tijd volgehouden waardoor mensen steeds wachten op de 5-10 euro tickets. Maar ook dit is van tijdelijke aard, ze moeten wel aan de passagiersaantallen komen op Eindhoven en Stansted, dus die vliegtickets worden vanzelf weer goedkoper.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_89799880
10 euro tickets naar Stansted zijn er nog steeds hoor, althans drie weken terug ben ik voor die bedragen nog gevlogen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89824680
Wil binnenkort met een vriend een weekendje weg, zitten nog te twijfelen tussen Stockholm en Oslo. Beide 6 euro retour met Ryanair :D
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 14:05:08 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89831969
Beetje off topic,maar Easy Jet heeft ook nog regelmatig betaalbare vluchten naar Londen in de aanbieding. En het grote voordeel als je in de randstad woont, is dat ze vanaf Schiphol vliegen.
Ik heb retourtjes Schiphol - Londen Luton voor ¤45,- all in liggen hier.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_89835286
Vlieg volgend weekend met Ryanair traject Malaga-Eindhoven en check net online in... zie tot mijn verbazing dat ik in mijn achternaam 2 keer een s heb gezet waar het 1 moet zijn, voornaam en 2 doopnamen staan er wel gewoon goed in... paspoortnummer en expiredate ook natuurlijk,,, zouden ze hier moeilijk over doen ?
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_89862073
Iemand ook ervaringen met de bus vanaf Brussel Zuid hierzo?
Vraag me namelijk af hoe dat dus precies werkt, aangezien de vertrektijden van de Ryan Air bussen niet bepaald.. bekend staan (mede waarschijnlijk omdat ze dus aansluiten op de vluchttijden)..

beetje irritant dus.. Maar iemand ideeën of ervaringen daar over/mee?
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_89864186
http://www.charleroi-airp(...)-brussels/index.html

Hier kun je al wat meer info vinden. Men raad aan om de bus minimaal 3 uur voordat je vlucht vertrekt te pakken om zeker te zijn op tijd te zijn. Ze vertrekken ieder half uur, dus je hoeft niet bang te zijn om lang te wachten.
pi_89994244
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:40 schreef DJWeisz het volgende:
Vlieg volgend weekend met Ryanair traject Malaga-Eindhoven en check net online in... zie tot mijn verbazing dat ik in mijn achternaam 2 keer een s heb gezet waar het 1 moet zijn, voornaam en 2 doopnamen staan er wel gewoon goed in... paspoortnummer en expiredate ook natuurlijk,,, zouden ze hier moeilijk over doen ?
Ja, de naam komt niet overeen met de naam in het paspoort, dus dat zul je moeten laten wijzigen.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 12:41:12 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89994785
Met een beetje uitkienen kun je in januari en maart met Ryanair voor ongeveer ¤80 vanaf Charleroi naar de zon in Tenerife of Gran Canaria. Da's echt niet duur, voor een bestemming 3000 km verderop.
Prijs is retour all in, maar ex eventuele ruimbagage.

Ik heb het voor drie personen geboekt, inclusief extra koffer per persoon. Bungalow aan zee met twee slaapkamers, satelliet-TV en wifi erbij geboekt. Plus een auto, ophalen en afleveren op de luchthaven. En dan komt een 8-daagse reis op een kleine ¤300 p.p uit.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_89995149
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:41 schreef Gert het volgende:
Met een beetje uitkienen kun je in januari en maart met Ryanair voor ongeveer ¤80 vanaf Charleroi naar de zon in Tenerife of Gran Canaria. Da's echt niet duur, voor een bestemming 3000 km verderop.
Prijs is retour all in, maar ex eventuele ruimbagage.

Ik heb het voor drie personen geboekt, inclusief extra koffer per persoon. Bungalow aan zee met twee slaapkamers, satelliet-TV en wifi erbij geboekt. Plus een auto, ophalen en afleveren op de luchthaven. En dan komt een 8-daagse reis op een kleine ¤300 p.p uit.
Vorig jaar april/mei deed ik het zelfs voor 50 euro pp naar Las Palmas .. Geweldig idd
pi_90040979
Ben bang dat vliegen er vandaag niet in zit ;(
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_90042117
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:30 schreef Parabolismic het volgende:
Ben bang dat vliegen er vandaag niet in zit ;(
Waarom? Er zijn maar 5 vluchten geannuleerd vandaag hoor.
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:50:01 #25
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90053509
Het is nog niet 1 keer gebeurd dat ik boekte bij Ryanair en dat de site geen foutmelding gaf :')

Maar goed, in februari voor 12 euro retour tussen Ehv en Stansted, dus ik mag niet klagen
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:57:18 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90056732
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 18:50 schreef Omnifacer het volgende:
Het is nog niet 1 keer gebeurd dat ik boekte bij Ryanair en dat de site geen foutmelding gaf :')

Maar goed, in februari voor 12 euro retour tussen Ehv en Stansted, dus ik mag niet klagen
Ik kan voor diezelfde 12 euro met 2 personen retour in februari. Overal op de site stonden tarieven van 6 of 7 euro op het beginscherm, maar bij het opzoeken van data kwamen 3 euro vluchten per enkele reis naar voren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:09:56 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90057276
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik kan voor diezelfde 12 euro met 2 personen retour in februari. Overal op de site stonden tarieven van 6 of 7 euro op het beginscherm, maar bij het opzoeken van data kwamen 3 euro vluchten per enkele reis naar voren.
Oh, naja het zal wel. Ik had gezocht rond 16/2 en kwam op die prijzen uit. Rond welke data kwam jij op die prijs uit dan?
pi_90060204
Krijg je altijd een bevestigingsmail als je boekt bij Ryanair?
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 00:30:53 #29
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90072372
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Nienke_ het volgende:
Krijg je altijd een bevestigingsmail als je boekt bij Ryanair?
Als je jouw eigen e-mailadres foutloos hebt ingevuld wel ja. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_90089782
Morgen naar Milaan vanaf Weeze Maandagavond weer terug. Ik ben benieuwd wat we gaan meemaken met het weer...
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_90089879
Mijn vlucht van 27 januari van Weeze naar Berlijn is geschrapt ;(
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:55:17 #32
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90090200
Waarom?
  zondag 19 december 2010 @ 10:40:41 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90114648
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 17:55 schreef Omnifacer het volgende:
Waarom?
Door de vliegbelasting in Duitsland heeft Ryanair aangegeven enkele routes te gaan schrappen. Waaronder Weeze - Berlijn.

Uiteraard geeft Ryanair aan dat dit door de vliegbelasting komt, maar het kan ook te maken hebben met de loadfactoren en belangrijker de daarbij behorende yields op die route, die waren namelijk niet bijzonder hoog.
Probleem op deze route is dat Air Berlin vanaf het echte Dusseldorf naar het Berlijn Tegel vliegveld vliegt wat stukken meer in de buurt ligt dan Schonefeld van Ryanair. Daarnaast heb je nog Germanwings, en zelfs Easyjet naast Lufthansa met betere opties.

De echte reden zal in het midden liggen, en niet voor een buitenstaander te doorgronden, wel zal Ryanair de vliegtuigen op een betere route kunnen inzetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90119905
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn maar 5 vluchten geannuleerd vandaag hoor.
Omdat ik niet eens m'n eigen woonwijk uit kon..
zoveel sneeuw, bussen geschrapt, treinen vertraagd of vielen uit.. etc. etc. Ik had nooit van m'n leven in Charleroi aangekomen.. Zwaar klote.
Dus zit nog steeds in dit land :') helaas.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_90137892
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Als je jouw eigen e-mailadres foutloos hebt ingevuld wel ja. ;)
Die heb ik foutloos ingevuld, maar kreeg na het boeken een error, en nooit een mailtje gehad. Boeking is verder wel bevestigd staat online. Is dit verder een probleem?
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 19:59:51 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90138775
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:43 schreef Nienke_ het volgende:

[..]

Die heb ik foutloos ingevuld, maar kreeg na het boeken een error, en nooit een mailtje gehad. Boeking is verder wel bevestigd staat online. Is dit verder een probleem?
Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_90139186
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.
Oke, dank je!
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 21:59:05 #38
45833 crew  Fogel
pi_90146992
Er zijn geruchten dat Ryanair wellicht vanaf april ook naar/vanaf Trondheim gaat vliegen. Als dat inderdaad waar blijkt te zijn, ga ik ze misschien een keer testen om te verfiëren of mijn vooroordelen uitsluitend vooroordelen blijken te zijn, of dat ze wellicht toch op waarheid berusten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 21-12-2010 10:02:25 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90169417
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:59 schreef Fogel het volgende:
verificeren
Probeer dan geen moeilijke woorden te gebruiken :P

Afgelopen weekend weer eens met Ryanair gevlogen naar Stockholm. Alleen terug een half uurtje vertraging, maar wel weer aan de nooduitgang kunnen zitten. Ik vind Ryanair op zich prima, aangezien ze je voor weinig geld vervoeren. Voor die 2 uurtjes telkens maakt het me ook weinig uit.
Vlieg zo ongeveer 3 keer per jaar met ze, maar het enige waar ik me een beetje aan begin te irriteren is de langere transfer. Wil bijna wel meer gaan betalen om gewoon vanaf schiphol te kunnen vliegen.
Too much is never enough!
  maandag 20 december 2010 @ 21:49:48 #40
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_90201965
Ik zit erover te denken om voor het eerst een reisje via Ryanair te boeken. Eindhoven-Rome.
Ik zie nu bijvoorbeeld een totaal van 89,96 ¤ (2 pers) Dit is inclusief online inchecken en dergelijke. Komt hier nu nog iets boven op? Behalve dan een koffer en administratiekosten uiteraard :)

Ben normaal alleen KLM gewend, hier zit altijd alles er al bij :P

[ Bericht 1% gewijzigd door GotenSSJ op 20-12-2010 22:00:44 ]
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 10:05:10 #41
45833 crew  Fogel
pi_90222890
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:58 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Probeer dan geen moeilijke woorden te gebruiken :P
Gelukkig is editen hier gratis ;)

Ben te gewend aan de vervoeging van "å verifisere".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90257269
Zondag naar Milaan gevlogen en gisteravond weer terug vanaf weeze. Zowel heen als terug ong 1,5 uur vertraging wat netjes is met dit weer. Vond Milaan Bergamo erg goed als airport. Veel winkels veel te doen en mooie glazen wanden om te kijken.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_90258046
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:53 schreef secondant het volgende:
Zondag naar Milaan gevlogen en gisteravond weer terug vanaf weeze. Zowel heen als terug ong 1,5 uur vertraging wat netjes is met dit weer. Vond Milaan Bergamo erg goed als airport. Veel winkels veel te doen en mooie glazen wanden om te kijken.
En de afstand tussen Bergamo en Milaan?
pi_90260451
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En de afstand tussen Bergamo en Milaan?
Uurtje rijden als ik me goed herinner van 2 jaar terug
Too much is never enough!
pi_90276215
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En de afstand tussen Bergamo en Milaan?
Dat is goed te doen, dat is inderdaad een klein uurtje met de bus die al klaar staat. Overigens ben ik na de eerste keer alle andere keren in Bergamo gebleven. Het stadje met haar mooie oude centrum doet me veel meer als het massale en veel te dure Milaan. Als je nog eens lekker pizza wil eten, ik raad je de pizzeria net onder het NH hotel (vlakbij het station) aan. Ik kreeg gewoon een enorme pizza met kreeft / krab / en schelpdieren erop, na een halve zat ik al vol :D.
pi_90277799
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En de afstand tussen Bergamo en Milaan?
Een uurtje met de bus retour is 15 euro. Prima bussen en prima verbinding. Malpensa is ook 45 min met de bus dus dat maakt het verschil niet.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  woensdag 22 december 2010 @ 11:53:56 #47
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_90281647
Ik vlieg 31 December met wat vrienden naar Krakow (Polen) via Brussel. Helaas moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen wat morgen dus gaat gebeuren. Wordt nog spannend zo, want het duurt 5 werkdagen voor hij klaar is. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_90285995
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg 31 December met wat vrienden naar Krakow (Polen) via Brussel. Helaas moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen wat morgen dus gaat gebeuren. Wordt nog spannend zo, want het duurt 5 werkdagen voor hij klaar is. :')
je kunt er ook spoed van maken, is alleen wel iets duurder :P
pi_90292491
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg 31 December met wat vrienden naar Krakow (Polen) via Brussel. Helaas moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen wat morgen dus gaat gebeuren. Wordt nog spannend zo, want het duurt 5 werkdagen voor hij klaar is. :')
Krakau is tof! Wel koud nu :P
Too much is never enough!
pi_90556274
Hoe zit het bij het boeken van een achternaam waar een voorvoegsel in zit?

Bijvoorbeeld Piet van Friet
Is dat dan gewoon 'van Friet' of 'Friet, van' ?
  woensdag 29 december 2010 @ 00:37:16 #51
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_90566129
Zoals gezegd vlieg ik vrijdag, maar ik heb nog steeds mijn paspoort (met spoed) niet gekregen. Helaas blijkt dat ik z.s.m al samen met de andere reisgenoten moet inchecken.

Is er een mogelijkheid om me later alsnog gewoon solo in te checken of is dat echt zo lastig als men beweerd? ;(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 01:17:21 #52
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90567821
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:37 schreef VeX- het volgende:
Zoals gezegd vlieg ik vrijdag, maar ik heb nog steeds mijn paspoort (met spoed) niet gekregen. Helaas blijkt dat ik z.s.m al samen met de andere reisgenoten moet inchecken.

Is er een mogelijkheid om me later alsnog gewoon solo in te checken of is dat echt zo lastig als men beweerd? ;(
Waarom zou dat z.s.m moeten? Je kunt tot 4 uur voor de vlucht online inchecken. Jullie hebben dus nog wel wat speling hoor.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_90595547
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 21:49 schreef enpe het volgende:
Hoe zit het bij het boeken van een achternaam waar een voorvoegsel in zit?

Bijvoorbeeld Piet van Friet
Is dat dan gewoon 'van Friet' of 'Friet, van' ?
:) Ikzelf heb gelukkig maar één achternaam, maar als ik voor anderen boek met een tweede naam is het altijd van Friet. Al staat er aangegeven dat het eigenlijk Vanfriet moet zijn, dus geen spatie tussen de namen.
Maar mijn reisgenoten hebben nog nooit een probleem gehad met een boeking van mij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90603145
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ikzelf heb gelukkig maar één achternaam, maar als ik voor anderen boek met een tweede naam is het altijd van Friet. Al staat er aangegeven dat het eigenlijk Vanfriet moet zijn, dus geen spatie tussen de namen.
Maar mijn reisgenoten hebben nog nooit een probleem gehad met een boeking van mij.
Oke thanks, zo heb ik het gisteren ook ingevuld :).
pi_90720274
Aaaah een leuk Ryanair-forum. Erg leuk, ben groot fan van Ryanair.
8 tm 12 januari met een makker naar Dublin vanaf Eindhoven voor 20 euro pp ex betaalkosten.
Afgelopen zomer met diezelfde makker naar Valencia gevlogen vanaf Weeze voor 50 all-in en dat is echt een absolute aanrader. Wat is Valencia een geweldig chille stad zeg. Vervolgens lekker op vakantie naar Portugal met Ryanair Weeze-Faro. Kan me bijna niet meer indenken nog met Transavia of dergelijks te vliegen.

Ik hou enorm van tripjes maken, dus heeft iemand nog tips wat leuke Ryanair-tripjes zijn en waar is absoluut NIET aan moet beginnen:P?
pi_90720780
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:31 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Aaaah een leuk Ryanair-forum. Erg leuk, ben groot fan van Ryanair.
8 tm 12 januari met een makker naar Dublin vanaf Eindhoven voor 20 euro pp ex betaalkosten.
Afgelopen zomer met diezelfde makker naar Valencia gevlogen vanaf Weeze voor 50 all-in en dat is echt een absolute aanrader. Wat is Valencia een geweldig chille stad zeg. Vervolgens lekker op vakantie naar Portugal met Ryanair Weeze-Faro. Kan me bijna niet meer indenken nog met Transavia of dergelijks te vliegen.

Ik hou enorm van tripjes maken, dus heeft iemand nog tips wat leuke Ryanair-tripjes zijn en waar is absoluut NIET aan moet beginnen:P?
Wat ik in Valencia enorm relaxt vond was dat je gewoon met de metro van het vliegveld naar de stad kon, heb echt een hekel aan transfers van een uur of meer :') Ik ben, buiten wat jij noemt, nog met ze naar Barcelona, Stockholm en Rome gevlogen. Alledrie aanraders. Verder nog naar Riga wat eigenlijk vooral leuk is met een groep vrienden vanwege goedkopier bier. Ben ook nog naar Milaan geweest, maar vond dat niet zo spectaculair.
Too much is never enough!
pi_90721634
Haha thanks voor je snelle reply. Die metro in Valencia is inderdaad geweldig: schoon, niet overbevolkt (zelfs niet in Juli), veel stations en absoluut niet duur. Op Valencia Airport inderdaad trappetje van het vliegtuig af, paar honderd meter lopen en trappetje af. Dat laatste trappetje zou je ook over kunnen slaan, want als je jezelf naar beneden laat rollen, beland je precies in een metro. On your way naar het centrum. Ideaal :) Kun je wat vertellen over Stockholm en Rome? wat betreft vervoer naar centrum, things to do, beetje reisperiode, prijzen en dergelijke? :D Vlieg dus precies over een week naar Dublin, ben benieuwd of daar wat te beleven is in januari...

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:46 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Wat ik in Valencia enorm relaxt vond was dat je gewoon met de metro van het vliegveld naar de stad kon, heb echt een hekel aan transfers van een uur of meer :') Ik ben, buiten wat jij noemt, nog met ze naar Barcelona, Stockholm en Rome gevlogen. Alledrie aanraders. Verder nog naar Riga wat eigenlijk vooral leuk is met een groep vrienden vanwege goedkopier bier. Ben ook nog naar Milaan geweest, maar vond dat niet zo spectaculair.
pi_90725450
Vervoer zoals vaker via bus. Voor info over de stad raad ik google of betreffende topics op fok aan :P
Too much is never enough!
  zondag 2 januari 2011 @ 12:51:51 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740903
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:31 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Aaaah een leuk Ryanair-forum. Erg leuk, ben groot fan van Ryanair.
8 tm 12 januari met een makker naar Dublin vanaf Eindhoven voor 20 euro pp ex betaalkosten.
Afgelopen zomer met diezelfde makker naar Valencia gevlogen vanaf Weeze voor 50 all-in en dat is echt een absolute aanrader. Wat is Valencia een geweldig chille stad zeg. Vervolgens lekker op vakantie naar Portugal met Ryanair Weeze-Faro. Kan me bijna niet meer indenken nog met Transavia of dergelijks te vliegen.

Ik hou enorm van tripjes maken, dus heeft iemand nog tips wat leuke Ryanair-tripjes zijn en waar is absoluut NIET aan moet beginnen:P?
:) Aangezien je het hebt over transactiekosten, waarom geen prepaid mastercard, zoals bijvoorbeeld van Entropay of iets dergelijks?

Als je 1x een retourvlucht maakt met Ryanair heb je een dergelijke prepaid creditcard er al uit. Ik gebruik dit naar volle tevredenheid.
In het geval van Entropay heb ik een virtuele visacard welke ik gebruik voor betalingen aan Easyjet, en de prepaid mastercard voor Ryanair.

Nu zijn er natuurlijk veel meer opties, bij entropay betaal je 5% transactiekosten, en er zijn goedkopere alternatieeven. (Voor mij niet de moeite, omdat de vluchten die ik met Ryanair boek onder de 10 euro zijn, en ik dan die 50 cent ook nog wel kan opbrengen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:18:45 #60
317016 Shorz
Kick-Ass!
pi_90741742
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat is de langste route die je kan vliegen met Ryanair?
Een paar suggesties:

Brussel (zuid) - Larnaca 4uur 25 min
Girona - Skelleftea 4 uur 20 min
Tenerife south - Edinburgh 4 uur 50 min

wat denken jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door Shorz op 02-01-2011 13:34:40 ]
pi_90744359
Billund - Tenerife South wordt 5 uur en 20 minuten
pi_90753367
Iemand enig idee waarop ik Ryanair normaal kan contacteren m.b.t. verloren handbagage?

Luchthaven (Weeze) al gebeld, maar is niets achter gelaten op hun lost&found-afdeling.
Toen gaven ze me een telefoonnummer voor Ryanair's cabine lost&found-afdeling: bleek alleen voor Stansted Aiport te zijn. Toen werd ik doorverwezen naar het algemene telefoonnummer van Ryanair (dezelfde als op de website): bleek alleen voor reservering e.d. te zijn.

Dus, iemand een idee ;(?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_90756149
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Nu zijn er natuurlijk veel meer opties, bij entropay betaal je 5% transactiekosten, en er zijn goedkopere alternatieeven.
Via www.neteller.com is het helemaal gratis (aanvragen, plastic kaart krijgen, geld overmaken naar de kaart (iDeal) en betalingen!)
pi_90804134
quote:
5s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:52 schreef yosander het volgende:
Iemand enig idee waarop ik Ryanair normaal kan contacteren m.b.t. verloren handbagage?

Luchthaven (Weeze) al gebeld, maar is niets achter gelaten op hun lost&found-afdeling.
Toen gaven ze me een telefoonnummer voor Ryanair's cabine lost&found-afdeling: bleek alleen voor Stansted Aiport te zijn. Toen werd ik doorverwezen naar het algemene telefoonnummer van Ryanair (dezelfde als op de website): bleek alleen voor reservering e.d. te zijn.

Dus, iemand een idee ;(?
Als er op Weeze niks meer is zal het een lastig verhaal worden. Het is niet dat ze het weer meenemen naar een centrale opslagplaats ofzo, dus als het daar weg is heb je denk ik pech.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_90812919
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als er op Weeze niks meer is zal het een lastig verhaal worden. Het is niet dat ze het weer meenemen naar een centrale opslagplaats ofzo, dus als het daar weg is heb je denk ik pech.
Had al zo'n vermoeden, zal vanuit mezelf niet snel met Ryanair gaan vliegen ondanks hun lage prijzen. Heb namelijk al vaker gemerkt dat zodra het op service aankomt ze dat woord niet eens kennen :N.

Het zat zo: vijf/tien minuten na uitstappen en de koffers hebben te gepakt, kwam ik erachter dat m'n camera nog in 't toestel lag: als een speer naar de servicebalie gerend, konden (mochten?) niets meer doen dan m'n gegevens noteren :(!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_90829636
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Aangezien je het hebt over transactiekosten, waarom geen prepaid mastercard, zoals bijvoorbeeld van Entropay of iets dergelijks?

Als je 1x een retourvlucht maakt met Ryanair heb je een dergelijke prepaid creditcard er al uit. Ik gebruik dit naar volle tevredenheid.
In het geval van Entropay heb ik een virtuele visacard welke ik gebruik voor betalingen aan Easyjet, en de prepaid mastercard voor Ryanair.

Nu zijn er natuurlijk veel meer opties, bij entropay betaal je 5% transactiekosten, en er zijn goedkopere alternatieeven. (Voor mij niet de moeite, omdat de vluchten die ik met Ryanair boek onder de 10 euro zijn, en ik dan die 50 cent ook nog wel kan opbrengen).
Aah sorry, had even niet door dat je dat tegen mij had. Ik had het over de betaalkosten natuurlijk. Klopt, ik heb inderdaad ook gehoord dat de Neteller-master card erg handig is voor de boekingen. Makker boekt nu onze vluchten en die heeft een Amerikaanse card. Dan hoeft ook geen transactiekosten te betalen, maar worden er wel omrekenkosten in rekening gebracht bij zijn card-aanbieder. Is altijd veel lager dan de transactiekosten, maar toch... Nooit meer extra moeten betalen is wel heel fijn. Thanks voor de tip!
pi_90835911
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:41 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Billund - Tenerife South wordt 5 uur en 20 minuten
Wat een hel :')
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 15:19:01 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90837652
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:31 schreef Rookert het volgende:

[..]

Wat een hel :')
Het is wel een eind vliegen in zo'n 737, zonder rondloopmogelijkheid. Maar voor de rest kun je je denk ik prima afsluiten voor het voortdurende geleur met kraskaarten, snacks, kalenders, cosmetica etc. Muziekje op je oortelefoon, of gewoon oordoppen, en lekker wat te lezen mee.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_90840343
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is wel een eind vliegen in zo'n 737, zonder rondloopmogelijkheid. Maar voor de rest kun je je denk ik prima afsluiten voor het voortdurende geleur met kraskaarten, snacks, kalenders, cosmetica etc. Muziekje op je oortelefoon, of gewoon oordoppen, en lekker wat te lezen mee.
Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd speler :D
pi_90841099
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd speler :D
Serieus? Was dat heel toevallig of is dat gangbaar? :o
pi_90842122
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Serieus? Was dat heel toevallig of is dat gangbaar? :o
Durf ik niet te zeggen. De vlucht was eind April / begin Mei. Een redelijk rustige periode. In de zomer zal het ongetwijfeld voller zitten.
pi_90846107
Ik kon tot mijn grote verbazing de laatste keer aan de nooduitgang zitten terwijl ik toch echt halverwege de rij stond aan de gate. Vond het gek dat niemand dat bedacht, maar goed...met mn 1.91, waarbij die lengte vooral in de benen zit, was het wel erg comfortabel voor de verandering :) Moet er niet aan denken meer dan 2 uur op een normale plek te zitten. Uberhaupt passen m'n benen niet als ik op de middelste stoel zit _O- (het kan trouwens erger, Wizz air heeft nog iets minder beenruimte).
Too much is never enough!
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 18:58:36 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90846661
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd speler :D
Laat ik precies die vlucht nou gaan maken, half maart. Zou lekker zijn, drie stoelen p.p 8-)

Alleen geloof ik niet dat het gebruikelijk is dat de toestellen die kant op zo leeg zijn. Dan zou Ryanair al lang flink in deze dure lange vluchten gesnoeid hebben . Maar ze vliegen er juist volop naar toe. Je hebt gewoon mazzel gehad. ^O^
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:31:38 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90848488
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Laat ik precies die vlucht nou gaan maken, half maart. Zou lekker zijn, drie stoelen p.p 8-)

Alleen geloof ik niet dat het gebruikelijk is dat de toestellen die kant op zo leeg zijn. Dan zou Ryanair al lang flink in deze dure lange vluchten gesnoeid hebben . Maar ze vliegen er juist volop naar toe. Je hebt gewoon mazzel gehad. ^O^
Je kan ook niet zeggen of een vlucht leeg is of niet, de kans dat een dinsdagvlucht leger is dan een weekendvlucht is over het algemeen wel correct.
Ryanair kan overigens ook niet zonder meer snoeien, ik heb wel eens met 30 man in een Easyjet vlucht van Amsterdam naar Liverpool gezeten, 2 uur later was er nog eentje, maar in de aankomende vlucht zaten aanmerkelijk meer mensen, je kan uitsluitend een vlucht samenvoegen als zowel de inkomende als de uitkomende vlucht niet vol genoeg zijn, en daarnaast door lastige routes van vliegtuigen, niet alle vliegtuigen vliegen A - B - A, maar kan ook A - B - C, of A - B - C - B - D of een andere variant waaroor je vluchten wel moet maken om niet later in de knoei te komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 20:20:56 #75
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_90851281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan ook niet zeggen of een vlucht leeg is of niet, de kans dat een dinsdagvlucht leger is dan een weekendvlucht is over het algemeen wel correct.
Ryanair kan overigens ook niet zonder meer snoeien, ik heb wel eens met 30 man in een Easyjet vlucht van Amsterdam naar Liverpool gezeten, 2 uur later was er nog eentje, maar in de aankomende vlucht zaten aanmerkelijk meer mensen, je kan uitsluitend een vlucht samenvoegen als zowel de inkomende als de uitkomende vlucht niet vol genoeg zijn, en daarnaast door lastige routes van vliegtuigen, niet alle vliegtuigen vliegen A - B - A, maar kan ook A - B - C, of A - B - C - B - D of een andere variant waaroor je vluchten wel moet maken om niet later in de knoei te komen.
Klopt, het is niet altijd een kwestie van simpelweg een vlucht schrappen.
Maar toch: dit zijn dure vluchten en als Ryanair structureel met halfvolle vliegtuigen 3000 km naar het zuiden zou moeten vliegen dan lijkt me dat lastig rendabel te maken. Zeker aangezien de cliëntèle van deze maatschappij over het algemeen niet bereid is om honderden euro's voor een ticket te betalen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_90894704
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:46 schreef The6thgate het volgende:
Ik kon tot mijn grote verbazing de laatste keer aan de nooduitgang zitten terwijl ik toch echt halverwege de rij stond aan de gate. Vond het gek dat niemand dat bedacht, maar goed...met mn 1.91, waarbij die lengte vooral in de benen zit, was het wel erg comfortabel voor de verandering :) Moet er niet aan denken meer dan 2 uur op een normale plek te zitten. Uberhaupt passen m'n benen niet als ik op de middelste stoel zit _O- (het kan trouwens erger, Wizz air heeft nog iets minder beenruimte).
Ik heb denk ik van de keren dat ik met ryanair vloog wel zo'n 75% bij de nooduitgang gezeten. En ik ben ook zeer zeker niet als 1 van de eersten binnen. Mensen kijken helemaal niet en zijn zo gefocust op die eerste rij(en). Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo lang maar hey als hij vrij is :)

Vaak staat er ook een steward(ess) voor de nooduitgang plaatsen maar als je het even vraagt kan je er altijd zitten. Lekker hoor! Vooral met m'n vlucht naar Marrakech en Sevilla (toch wel een redelijk lange zit bij ryanair)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_90896394
Kun je niet al een plaats uitkiezen bij het online inchecken bij Ryanair dan?
pi_90896488
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:
Kun je niet al een plaats uitkiezen bij het online inchecken bij Ryanair dan?
Nee, enige wat je zou kunnen doen is de priority-optie (5-10 euro?) nemen waardoor je als een van de eersten kan boarden :).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_90896703
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding. :')
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij :P
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
pi_90896915
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding. :')
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij :P
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..) :)

En ja, 3/3
pi_90897569
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:28 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..) :)
Zei ik dat dan? ;)
Ik vind het alleen wel lekker rustig als je geen gezeik hebt over plaatsen. Eerste keer Ryanair, waarschijnlijk ook de laatste keer.
pi_90898796
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding. :')
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij :P
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
Ryanair heeft alleen maar 737's
Too much is never enough!
pi_90963150
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:37 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zei ik dat dan? ;)
Ik vind het alleen wel lekker rustig als je geen gezeik hebt over plaatsen. Eerste keer Ryanair, waarschijnlijk ook de laatste keer.
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
pi_90964335
Het wordt steeds minder tijd :D
Ik dacht een uur namelijk.
pi_90964419
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:

[..]

Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
Er zijn ook voldoende andere redenen te bedenken om wel met de KLM te gaan. Het gemak om van en naar een centrale luchthaven te vliegen, geen gedoe met bagage, snelle afhandeling van bagage en snel inchecken/droppen (dus in het geval van iemand die gewoon met bagage vliegt en die gewoon incheckt/z'n bagage dropt).
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_90964526
Ik ben zelf ook wel erg van de service en het gemak hoor, en daar wil ik ook best voor betalen.
Al was dit vliegtripje wel heel erg goedkoop :@
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:11:52 #87
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_90968637
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:

[..]

Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.
It's not a lie, if you believe
pi_90968735
Alleen jammer dat het dus vanaf Schiphol is.
Dat voor mij bijvoorbeeld verder weg is dan vanaf Stansted met de trein naar Londen.
pi_90971831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef 18konijn het volgende:

[..]

KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.
Dit dus. Vooral aankomstluchthaven is belangrijk. Ik vlieg vaak naar Londen en Stansted komt mij het slechtst uit. Dan valt Ryanair dus per definitie af...

Mijn enige twee vluchten waren Weeze > Edinburgh (en terug) en Stansted > Salzburg (en terug).
Weinig mis mee verder...
pi_90981945
Tuurlijk dat soort factoren zijn voor zakenvluchten zeer belangrijk maar als je de tijd hebt dan is het perfect. Stansted is inderdaad veel verder dan Heathrow of City, en als je de trein niet neemt maar b.v. Easybus (vanaf 4 pond retour) is het toch vele malen goedkoper.
pi_91054775
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!

Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...

Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
pi_91057169
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!

Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...

Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Met die trein vertragingen en annuleringen in Nederland zou ik er niet op gokken :D
pi_91058540
quote:
1s.gif[b] Op zondag 9 januari 2011 02:18 of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Nee want als je dan vertraging hebt ga je een hoop stress krijgen :P Daarbij vlieg je om 8.50? Dan moet je dus om 8.20 bij de gate zijn en daarvoor nog door de douane.
Too much is never enough!
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 16:07:04 #94
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91069571
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:

Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_91071052
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:07 schreef Gert het volgende:

[..]

Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken. ;)
Ja inderdaad. Maar die gaan vanaf 59 euro in Eindhoven zie ik, en dat is net zo veel als ik voor m'n vluchten heb betaald. Dat gaan we dus niet doen:).

Dan maar middenindenacht!
  zondag 9 januari 2011 @ 17:20:54 #96
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_91072803
quote:
1s.gif

[b]Hoe moet dat nou met je naam?

Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.
Namen klopte niet kwamen we achter, wij bellen en mailen en tot op het vertrek in Eindhoven werd ons gegarandeerd dat het geen probleem was.
Terug reis kostte ons mooi 300 pond extra anders mochten we niet mee, sta je daar met je kid van 4 te bekvechten om iets waar van je weet dat je gaat verliezen. Niks geen service, nada.

Ook bij mail met vraag om uitleg naar Lying Air, werd onze mail niet eens beantwoord, pf achterbakse ###.

Gaan mooi met de trein of boot via Duinkerken, heb je tenminste te maken met sociaalvaardige mensen.
When nothing goes right . . . go left.
pi_91076629
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!

Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...

Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Mijn vriend heeft toen ik nog in Italie studeerde een aantal keer (zelfs in de carnavalsvakantie) die vlucht genomen en kwam toen wel rond 8-8.15 aan op het vliegveld.. Heeft zelfs nog een keer naar het vliegveld gebeld of dat op tijd was en dat vonden zij toen van wel.
pi_91076915
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:20 schreef Toitle het volgende:

[..]

Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.
Namen klopte niet kwamen we achter, wij bellen en mailen en tot op het vertrek in Eindhoven werd ons gegarandeerd dat het geen probleem was.
Terug reis kostte ons mooi 300 pond extra anders mochten we niet mee, sta je daar met je kid van 4 te bekvechten om iets waar van je weet dat je gaat verliezen. Niks geen service, nada.

Ook bij mail met vraag om uitleg naar Lying Air, werd onze mail niet eens beantwoord, pf achterbakse ###.

Gaan mooi met de trein of boot via Duinkerken, heb je tenminste te maken met sociaalvaardige mensen.
Alhoewel het zeer lullig is, heb je toch zelf verkeerd de namen ingevoerd?
Staat het nu wel of niet aangegeven dat het de namen uit het paspoort moeten zijn?

Wat ik inderdaad wel lullig van ryanair vind is dat ze in de UK veel strenger zijn dan op andere plaatsen, zoals eindhoven, Weeze en Pisa. In Pisa wordt echt nergens naar gekeken.. Heb daar nog nooit mijn handbagage hoeven wegen :o
  zondag 9 januari 2011 @ 19:42:05 #99
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91079700
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!

Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...

Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Eindhoven is gelukkig niet zo groot.

Mijn record is aankomen om 09:11 met de bus vanuit NS station Best na aankomst met de trein, en dan om 09:20 aan boord stappen, in de tussentijd had ik de beveiliging gepasseerd, de paspoortcontrole gehad, en zelfs nog even naar de WC geweest. Om 09:25 gingen de deuren van het vliegtuig niet.

Maar zo had ik het niet gepland, NS besloot de eerste trein eruit te gooien, en de volgende trein met een vertraging laten rijden zodat ik op Den Bosch alsnog moest rennen voor mijn trein naar Best.

08:15 aankomen is vroeg genoeg, zelfs als het wat drukker is op Eindhoven, dan hebben ze bij de security meerdere rijen open, ik heb nog nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten, en vaker veel minder dan dat, dat ik gelijk door kan lopen zeg maar, ook in de vroege morgen.
Hoewel de andere trein een soort buffer is mochten er dingen misgaan in connectie dat je een terugvalmogelijkheid hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91088988
Dank voor jullie reacties. Ik ga toch maar voor de nachtelijke optie, met als eventuele tweede optie die trein van een uur later.

Het zou toch mooi klote zijn als er vertraging is (ergens) en ik dus alsnog te laat ben! En ach, een keertje 3 kwartier op Rotterdam Centraal staan is ook een mooie ervaring, zullen we maar zeggen.
pi_91092609
Over het algemeen heb je op Eindhoven Airport genoeg tijd over, normaal gesproken opent de gate pas een half uur van te voren. Een kwartier van te voren aankomen zal waarschijnlijk 9/10 genoeg zijn, maar het blijft een risico :)
pi_91209428
Ben aan het overwegen om begin maart naar Oslo te reizen voor een weekend.
Is dit aan te raden? Met name de vraag of het een mooie stad is en er wat te beleven is?
Tips?
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:14:06 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91210727
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef Rupkeii het volgende:
Ben aan het overwegen om begin maart naar Oslo te reizen voor een weekend.
Is dit aan te raden? Met name de vraag of het een mooie stad is en er wat te beleven is?
Tips?
Ik zou er een lang weekend van maken en ook de trein naar de fjorden pakken. De landschappen in Noorwegen zijn fantastisch.

Overigens zul je vanuit Weeze of Charleroi moeten vliegen, Ryanair vliegt niet meer vanuit Eindhoven naar Oslo. Maar dat had je vast al gezien.
pi_91211212
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91211250
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen :)
En dat terwijl die vlucht bijna standaard voor 10 euro retour werd aangeboden .. Ik snap t niet :P ..
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:32:51 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91211611
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen :)
Ja, en waarom?
Weeze - Rygge gaat ook stoppen, dus dan wordt het vliegen vanuit Bremen of Charleroi! Kost beiden nogal wat tijd en geld om daar te komen, dus zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer met Ryanair naar Oslo vliegen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 12-01-2011 15:31:01 ]
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 14:37:51 #107
45833 crew  Fogel
pi_91211859
Voor Oslo-tips: Oslo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91223502
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, en waarom?
Weeze - Rygge gaat ook stoppen, dus dan wordt het vliegen vanuit Bremen of Charleroi! Kost beiden nogal wat tijd en geld om daar te komen, dus zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer met Ryanair naar Oslo vliegen ;(
Weeze - Rygge is een van de routes waarbij aangegeven is dat deze door de Duitse vliegtaks geschrapt zou worden. Makkelijk excuus voor minder goed lopende routes dus ;)
Eindhoven - Rygge zal ook of niet goed gelopen hebben, of als opvulling gebruikt zijn omdat het toevallig in de schema's pastte.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:58:40 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91279290
Eindhoven - Rygge is per november 2010 van de vluchtschema's vanuit Eindhoven verdwenen.

Niet verwonderlijk gezien de gemiddelde loadfactoren de 60% benadereden, met yields zelfs voor Ryanairbegrippen extreem laag.
De opmerking dat de vluchten bijna standaard werden aangeboden voor 10 euro is daar onder meer een bewijs van, deze vluchten kwamen gewoon niet vol.

Je moet je ook afvragen of er echt wel een markt bestaat tussen Rygge en Eindhoven, of tussen Rygge en Weeze. Bestemmingen zoals Barcelona of andere zuidelijke steden doen het daarintegen wel goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:00:19 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91311561
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:58 schreef ozzietukker het volgende:

Je moet je ook afvragen of er echt wel een markt bestaat tussen Rygge en Eindhoven, of tussen Rygge en Weeze. Bestemmingen zoals Barcelona of andere zuidelijke steden doen het daarintegen wel goed.
Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.
Dan zijn de vliegvelden dus het probleem. Je wilt (als toerist) van Amsterdam naar Oslo of v.v. en dat is een vlucht als Eindhoven-Rygge natuurlijk niet.
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 13:55:10 #111
45833 crew  Fogel
pi_91314275
Rygge ligt nog niet eens zo gek veel verder van Oslo af dan Gardermoen. Scheelt maar 20km. Maar OSL heeft natuurlijk wel een airport experss train wat Rygge natuurlijk niet heeft.
Torp is een heel ander verhaal, dat ze dat nog Oslo mogen noemen slaat nergens op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91315661
30 januari voor ¤60 incl. bagage en creditcardtoeslagen etc. vanaf Weeze heen en weer naar Edinburgh. Blijft de moeite waard dat Ryanair.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:11:09 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91329784
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.
Dan zijn de vliegvelden dus het probleem. Je wilt (als toerist) van Amsterdam naar Oslo of v.v. en dat is een vlucht als Eindhoven-Rygge natuurlijk niet.
:) Natuurlijk is er een markt tussen Nederland en Noorwegen, op elke lijndienst is daar een markt voor, de vraag is wie wil je in de markt bedienen.
Ryanair moet het echt niet alleen van de toeristen hebben, ook zakenreizigers zijn een belangrijk klantenaandeel omdat deze wat minder prijsgericht zijn, een bestemming als Rygge ligt toch relatief ver van alles af, en je bent veel tijd + geld kwijt om in Oslo zelf te komen.

Toeristen die naar Noorwegen gaan zijn daarnaast over het algemeen niet echt de toeristen in de budgetcatogorie, want de Scandinavische landen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Blijven over de locals, maar ook die vliegen normaliter alleen van vliegvelden uit de buurt, alleen door je heel goedkoop in de markt te zetten kan je daarmee passagiers van de andere luchthavens naar je toe trekken.

Het blijft natuurlijk een lastig verhaal, want op papier is Manchester - Amsterdam een goede route, echter als ik de loadfactoren van Easyjet bekijk zijn die echt teleurstellend, althans in mijn ogen dan. Natuurlijk een route moet groeien en bekend raken, toch betwijfel ik of dit in de nabije toekomst gaat lukken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91384879
Bah, Bremen - Gdansk gaat er uit -O-
pi_91385418
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Natuurlijk is er een markt tussen Nederland en Noorwegen, op elke lijndienst is daar een markt voor, de vraag is wie wil je in de markt bedienen.
Ryanair moet het echt niet alleen van de toeristen hebben, ook zakenreizigers zijn een belangrijk klantenaandeel omdat deze wat minder prijsgericht zijn, een bestemming als Rygge ligt toch relatief ver van alles af, en je bent veel tijd + geld kwijt om in Oslo zelf te komen.

Toeristen die naar Noorwegen gaan zijn daarnaast over het algemeen niet echt de toeristen in de budgetcatogorie, want de Scandinavische landen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Blijven over de locals, maar ook die vliegen normaliter alleen van vliegvelden uit de buurt, alleen door je heel goedkoop in de markt te zetten kan je daarmee passagiers van de andere luchthavens naar je toe trekken.

Het blijft natuurlijk een lastig verhaal, want op papier is Manchester - Amsterdam een goede route, echter als ik de loadfactoren van Easyjet bekijk zijn die echt teleurstellend, althans in mijn ogen dan. Natuurlijk een route moet groeien en bekend raken, toch betwijfel ik of dit in de nabije toekomst gaat lukken.
Ik overigens ergens gelezen dat de route Eindhoven - Oslo (Rygge) in april 2011 weer hervat gaat worden. Ik weet de bron even niet meer, dus ga maar nergens vanuit. Het was een Noor die contacten had met de directeur van Rygge Airport, dus dan is het wel vrij aannemelijk. Zou goed nieuws zijn als ik de reacties op de staking van de route lees.
pi_91480401
Weeze/Eindhoven - Gran Canaria ( zondag 17 juli 2011) : niks te vinden :(
pi_91484725
Dan pak je toch de 16e
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91503327
Het waarschijnlijk-te-boeken resort heeft alleen incheckdagen op zondag (voor volledige weken)
pi_91503468
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:35 schreef Arboxx het volgende:
Het waarschijnlijk-te-boeken resort heeft alleen incheckdagen op zondag (voor volledige weken)
Dan 1 nachtje extra slapen in een ander hotelletje, vaak weegt dat nog steeds op tegen de duurdere tickets van bv transavia ? Via www.booking.com heb je uitstekende hotels, zo heb ik mijn hotel daar toen ook geboekt !
pi_91866279
En er zijn ¤3,- aanbiedingen nu.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:00:33 #121
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_91866615
Als je op Weeze 2 uur van te voren aanwezig bent, is dit dan vroeg genoeg? :)

En heeft iemand tips wat betreft parkeren daar? :) Op het vliegveld zelf gaat het bijna 30 euro kosten, dit moet toch goedkoper kunnen voor 3 dagen? :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_91870101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
Als je op Weeze 2 uur van te voren aanwezig bent, is dit dan vroeg genoeg? :)

En heeft iemand tips wat betreft parkeren daar? :) Op het vliegveld zelf gaat het bijna 30 euro kosten, dit moet toch goedkoper kunnen voor 3 dagen? :P
Meer dan genoeg...heb nooit lange wachttijden meegemaakt daar met Ryanair, douane ook niet en 't vliegveld zelf is ook niet bepaald interessant :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91870538
Als je met alleen handbagage vliegt is 3 kwartier nog genoeg. Ik ben er wel eens 2 uur van te voren geweest, toen ben maar 1,5 uur gaan koffie drinken, verder is er niets te doen daar.

Ik weet niet of het nog steeds werkt, maar als je je inrij kaart zonder te betalen ook als uitrij kaart gebruikte, ging de slagboom ook open. Je zou er op kunnen gokken en anders alsnog kunnen betalen.

Ik heb met de ¤3,- actie een lang weekend Londen geboekt *O*
pi_91875146
Ik heb zo'n neteller prepaid creditcard kan je daar dan gratis mee boeken ? Of moet je een ander neteller account hebben om die creditcard kosten niet te hebben ?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:22:19 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91876076
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zo'n neteller prepaid creditcard kan je daar dan gratis mee boeken ? Of moet je een ander neteller account hebben om die creditcard kosten niet te hebben ?
Ja, kan
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 00:38:53 #126
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91879390
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:41 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dan 1 nachtje extra slapen in een ander hotelletje, vaak weegt dat nog steeds op tegen de duurdere tickets van bv transavia ? Via www.booking.com heb je uitstekende hotels, zo heb ik mijn hotel daar toen ook geboekt !
Prima site inderdaad. Heb daar al veel geboekt en een paar steekproeven gehouden, maar ik vond het nooit elders goedkoper. Wel duurder.
De accomodatie voor de trip in maart met Ryanair naar Gran Canaria heb ik ook via booking.com geregeld. Al met al, inclusief brandstof naar Charleroi en terug, kost het voor drie personen zo'n ¤900.
Hetzelfde appartement op dezelfde dag, maar dan met Transavia vanaf Schiphol, kost bij Arke ¤1776.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_91879578
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:38 schreef Gert het volgende:

[..]

Prima site inderdaad. Heb daar al veel geboekt en een paar steekproeven gehouden, maar ik vond het nooit elders goedkoper. Wel duurder.
De accomodatie voor de trip in maart met Ryanair naar Gran Canaria heb ik ook via booking.com geregeld. Al met al, inclusief brandstof naar Charleroi en terug, kost het voor drie personen zo'n ¤900.
Hetzelfde appartement op dezelfde dag, maar dan met Transavia vanaf Schiphol, kost bij Arke ¤1776.

Welke heb je geboekt ? :-D
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 01:19:59 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91880294
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:44 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Welke heb je geboekt ? :-D
Dona Rosa. Nou is Arke wel héél duur, maar je vindt deze accomodatie niet onder de 500 euro p.p voor een achtdaagse reis. Ook bijvoorbeeld niet bij D-reizen, en ook niet in andere maanden.
We besparen dus gewoon minimaal 600 euro door zelf te boeken en met Ryanair te vliegen.

En ja daar zitten wat ongemakken bij: je moet naar Charleroi rijden en er staat na de vlucht geen hostess met een bordje op je te wachten. Dat laatste is sowieso geen punt want eilanden als Gran Canaria en Tenerife zijn groot en mooi genoeg om een autootje te huren. Dus die staat klaar op het vliegveld.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_91882887
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Dona Rosa. Nou is Arke wel héél duur, maar je vindt deze accomodatie niet onder de 500 euro p.p voor een achtdaagse reis. Ook bijvoorbeeld niet bij D-reizen, en ook niet in andere maanden.
We besparen dus gewoon minimaal 600 euro door zelf te boeken en met Ryanair te vliegen.

En ja daar zitten wat ongemakken bij: je moet naar Charleroi rijden en er staat na de vlucht geen hostess met een bordje op je te wachten. Dat laatste is sowieso geen punt want eilanden als Gran Canaria en Tenerife zijn groot en mooi genoeg om een autootje te huren. Dus die staat klaar op het vliegveld.
Wij hadden een taxi gepakt toen we aan kwamen (30 euro), op de weg terug naar het vliegveld gewoon de bus gepakt. Openbaar vervoer is er ook prima te doen. Ben echt blij dat Ryanair er op vliegt tegenwoordig, ik hoop ook dat ze dat zullen blijven doen.
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 11:17:05 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91886628
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:53 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Wij hadden een taxi gepakt toen we aan kwamen (30 euro), op de weg terug naar het vliegveld gewoon de bus gepakt. Openbaar vervoer is er ook prima te doen. Ben echt blij dat Ryanair er op vliegt tegenwoordig, ik hoop ook dat ze dat zullen blijven doen.
Ja dat kun je ook doen inderdaad. Zeker als je toch niet veel meer van plan bent dan aan het zwembad of aan het strand liggen. WIj gaan voor de eerste keer naar GC en heb begrepen dat er beslist een paar mooie autotochten te maken zijn. :9

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_91886970
Heej, daar ben ik twee weken terug nog geweest ^O^
pi_91929242
Vliegveld Weeze ontruimd

Succes voor diegene die vanochtend willen vertrekken vanaf Weeze ^O^
pi_91929281
Zou dat nou gewoon een ongelofelijk doos zijn?
-moest natuurlijk even buiten roken o.i.d. :N -
pi_91929392
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:17 schreef lezzer het volgende:
Zou dat nou gewoon een ongelofelijk doos zijn?
-moest natuurlijk even buiten roken o.i.d. :N -
Die kans is groot, je kunt helaas beter wel het zekere voor het onzekere nemen. Stel je voor dat ze wel iets kwaads in de zin heeft, dan worden er toch met heel veel vingertjes naar de luchthaven gewezen. ik denk niet dat men daar op zit te wachten.
pi_91929544
Ja, er zit niet veel anders op dan het zekere voor het onzekere nemen.
Maar dat mensen toch zo volledig schijt hebben aan dat soort dingen en niet nadenken over de gevolgen. :{ :N
Ik vind dat luchthavens en vliegen tegenwoordig echt op het belachelijke af beveiligd worden (en dat het ook niet zo veel zin heeft), maar iedereen weet toch dat je heel veel vertraging hebt met z'n allen als je moeilijk gaat doen.
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 10:56:18 #136
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91932629
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:27 schreef lezzer het volgende:
Heej, daar ben ik twee weken terug nog geweest ^O^
Daar bij dat plaatje, of op GC?
Nog "must see" tips?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_91932674
Las Palmas valt een beetje tegen, zeker als je op een feestdag gaat zoals ik deed :N.
pi_91934614
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Daar bij dat plaatje, of op GC?
Nog "must see" tips?
Daar bij dat plaatje op GC :D Tenminste, zo ziet het er daar uit.
Must see, geen idee. Ik ben echt van "hangen en niks moet". Wij komen amper het resort en de boulevard af zeg maar.
We hebben met de auto een tochtje gedaan door de bergen, en dat is toch wel heel erg mooi. Helaas ook ver, vergis je niet in hoe lang je over zo'n kronkelweg door de bergen doet :@

In de bergen bij die nevel, dat is wel prachtig om te zien.
Wij waren er op nieuwjaarsdag en dan zie je heel vee locals die in het bos gaan barbecuen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:10:02 #139
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_91935048
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Daar bij dat plaatje, of op GC?
Nog "must see" tips?
- Huur een auto en ga de bergen in. Omgeving rond Tejeda is mooi. En dan doorrijden naar Terror
- Caldera de bandama, is een vrij grote krater, waar een oude man in woont, daar is wel een mooi uitzicht.
- Markt in Puerto de Mogan, best gezellig, wel vrij warm
- De minisahara bij Playa del Ingles
Drugs are good mkay?
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:27:59 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91957029
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:28 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Die kans is groot, je kunt helaas beter wel het zekere voor het onzekere nemen. Stel je voor dat ze wel iets kwaads in de zin heeft, dan worden er toch met heel veel vingertjes naar de luchthaven gewezen. ik denk niet dat men daar op zit te wachten.
:) Weeze Airport heeft een probleem. De betreffende passagier heeft een bepaalde route genomen die in theorie inderdaad kon, maar daar waren maatregelen voor getroffen om dit te voorkomen, echter, een paar procedures zijn in dit geval niet nageleefd waardoor het mogelijk is gebleken en pas achteraf kon worden opgemerkt.

Dit is exact dezelfde mogelijkheid die er op Brussels Airport bestaat vanaf de A-terminal. Ik betwijfel of er in de media nog exact wordt aangegeven wat er gebeurd is, aangezien dit toch wel gevoelig ligt. Gezien de belangen van ook het betreffende beveiligingsbedrijf vermoed ik dat hier niet zoveel over naar buiten gaat komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 00:36:11 #141
240917 Mula
pi_92486881
Heeft iemand ervaring met glas meenemen in de handbagage? Ik wil een glas-in-lood souveniertje kopen, maar ik vraag me af of ik dat mee ga krijgen. Gaat trouwens om een redelijk klein ding: ong 12 bij 10cm schat ik. Ik wil niet een heel kerkraam gaan meesjouwen! :)
pi_92490368
Weet niet hoe het bij ryan air zit, bij transavia mag dat iig niet...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92495557
Mag best hoor, alleen voorzichtig zijn dat je je tas niet te hard in de bagagebakken smijt ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 20:33:41 #144
240917 Mula
pi_92518100
Ik heb het gekocht en ga de gok maar nemen! Ik vlieg morgenavond terug. Ik ben benieuwd. :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:09:51 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92520143
Hoe gaat een maatschappij controleren wat je in je tas hebt? De enige controle op inhoud van tassen die plaatsvindt is de veiligheidscontrole bij het betreden van de 'beveiligde' ruimte op het vliegveld.

Glas staat in principe niet op de zwarte lijst en kan dus gewoon meegenomen worden, je kan immers ook flessen drank na de beveiliging kopen en die mogen gewoon mee aan boord.
(Dus de redenatie dat gebroken glas als wapen gaat dienen gaat niet op, want een fles kan je ook kapot gooien en dan zijn de scherven scherp).

Geen enkel probleem dus, hou natuurlijk wel 1 tas aan bij Ryanair. Anders mag het alsnog wel mee, maar moet de extra tas in het laadruim tijdens het boarden en kost je dat 35 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_93461752
Twee weken geleden retourtickets Maastricht-Tenerife gekocht voor mij en 3 studiematen. Kosten voor het retourticket pp: 47 euro! 19 maart heen en 26 maart terug. Op het moment dat ik boekte was bijv. Eindhoven-Las Palmas ook maar iets van 80 euro. Het blijft toch ontzettend prettig he, onze vrienden van Ryanair. Mijn ouders lachten me finaal uit toen ik beweerde dat ik een vakantie van een week naar Tenerife (ticket+appartement) had geboekt voor zo'n 150e pp. Was toch leuk om het bevestigingsmailtje te laten zien:)
pi_93493969
Voor de enkele vlucht van Eindhoven naar Sevilla op 9 juli is voor 4 personen nu in totaal 485 euro, excl. administratiekosten en koffers. Zal deze prijs nog goedkoper worden, of wordt dit alleen maar duurder? Ik hou deze vlucht nu ongeveer 1,5 week in de gaten maar de prijs is tot nu toe nog niks veranderd, wel wordt ie vanaf 21 personen duurder..
pi_93504480
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:12 schreef Thierrysn het volgende:
Voor de enkele vlucht van Eindhoven naar Sevilla op 9 juli is voor 4 personen nu in totaal 485 euro, excl. administratiekosten en koffers. Zal deze prijs nog goedkoper worden, of wordt dit alleen maar duurder? Ik hou deze vlucht nu ongeveer 1,5 week in de gaten maar de prijs is tot nu toe nog niks veranderd, wel wordt ie vanaf 21 personen duurder..
Deze zal naar alle waarschijnlijkheid niet goedkoper worden. Heb zelf ook verschillende vluchten naar Valencia en Alicante in de gaten gehouden voor de zomer en geen enkel ticket werd goedkoper. Als vanaf 21 personen de prijs veranderd, betekent dat er nog 20 seats verkocht gaan worden voor de huidige prijs. Ook dat is geen garantie, want die kunnen ze (ook zonder extra boekingen) ineens veranderen. Ik raad je aan maar gewoon te boeken
pi_93511773
KLM gaat de concurrentie met Ryanair enigzins aan. Vanaf morgen hanteren ze een prijs van 99 euro retour all-in voor citytrips naar 20 populaire bestemmingen. Zelfde voorwaarden en service als normaal dus incl gratis bagage mee tot 23kg en vliegen op de grote luchthavens.

Komt toch wel in het vaarwater van Ryanair denk ik. Ok tegen de 12 euro vluchten kan het niet op maar vaak zat kom ik op 50 euro uit bij Ryanair voor alleen ticket en als je dan bagage hebt en met gewone CC wilt betalen kom je al snel op 70-80 euro.

Met de kleine prijsafwijking en de betere kwaliteit over algemeen van KLM (ook kwa snelheid inchecken e.d.) zal ik tegenwoordig iig niet alleen meer naar Ryanair surfen voor een citytrip.
pi_93544684
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:44 schreef JdGNetherlands het volgende:

[..]

Deze zal naar alle waarschijnlijkheid niet goedkoper worden. Heb zelf ook verschillende vluchten naar Valencia en Alicante in de gaten gehouden voor de zomer en geen enkel ticket werd goedkoper. Als vanaf 21 personen de prijs veranderd, betekent dat er nog 20 seats verkocht gaan worden voor de huidige prijs. Ook dat is geen garantie, want die kunnen ze (ook zonder extra boekingen) ineens veranderen. Ik raad je aan maar gewoon te boeken
Oke, bedankt ik zal binnenkort het eens boeken ;)

Overigens is Ryanair niet altijd zo goedkoop, want mijn terugreis, Malaga-Eindhoven op 19 juli, heb ik bij Transavia geboekt. Deze was hier namelijk maar 273 euro in totaal voor 4 personen, mag je dus ook nog 4 koffers van 20kg meenemen :P. Dus het is aan te raden om ook bij andere maatschappijen te kijken, maar dit zullen de meeste ook wel weten :D
pi_93596625
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:25 schreef VacaLoca het volgende:
KLM gaat de concurrentie met Ryanair enigzins aan. Vanaf morgen hanteren ze een prijs van 99 euro retour all-in voor citytrips naar 20 populaire bestemmingen. Zelfde voorwaarden en service als normaal dus incl gratis bagage mee tot 23kg en vliegen op de grote luchthavens.

Komt toch wel in het vaarwater van Ryanair denk ik. Ok tegen de 12 euro vluchten kan het niet op maar vaak zat kom ik op 50 euro uit bij Ryanair voor alleen ticket en als je dan bagage hebt en met gewone CC wilt betalen kom je al snel op 70-80 euro.

Met de kleine prijsafwijking en de betere kwaliteit over algemeen van KLM (ook kwa snelheid inchecken e.d.) zal ik tegenwoordig iig niet alleen meer naar Ryanair surfen voor een citytrip.
Plus dat je met KLM e.d. vaak ook op een vliegveld landt dat bij de stad hoort en er niet 50 km extra vanaf ligt, denk aan Frankfurt, Brussel, etc etc.. Scheelt ook weer geld en tijd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94014803
Mensen hier met ervaring met Mastercard prepaid creditcards? Welke kaart is het beste om te nemen en wat zijn de verschillen? Ik heb al wel wat info gezocht, maar heb niet echt duidelijkheid gekregen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
pi_94015198
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:19 schreef Thierrysn het volgende:
Mensen hier met ervaring met Mastercard prepaid creditcards? Welke kaart is het beste om te nemen en wat zijn de verschillen? Ik heb al wel wat info gezocht, maar heb niet echt duidelijkheid gekregen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Neteller.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:45:19 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94034051
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:19 schreef Thierrysn het volgende:
Mensen hier met ervaring met Mastercard prepaid creditcards? Welke kaart is het beste om te nemen en wat zijn de verschillen? Ik heb al wel wat info gezocht, maar heb niet echt duidelijkheid gekregen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Entropay .

Hoewel wel duurder door transaction fees van 5% bij overmaken op kaart valt dit opzich wel mee gezien ik nooit dure vluchten boek met een dergelijke credit card.
Daarnaast heb ik naast de prepaid credit card ook de virual visa van Entropay, en die werkt weer mooi bij Easyjet, en dat is nodig ook, want 2 jaar geleden betaalde je 6,50 credit card kosten en tegenwoordig 12,50. (Wellicht dat Neteller dat ook heeft, maar ik ben een tevreden gebuiker).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94037283
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Entropay .

Hoewel wel duurder door transaction fees van 5% bij overmaken op kaart valt dit opzich wel mee gezien ik nooit dure vluchten boek met een dergelijke credit card.
Daarnaast heb ik naast de prepaid credit card ook de virual visa van Entropay, en die werkt weer mooi bij Easyjet, en dat is nodig ook, want 2 jaar geleden betaalde je 6,50 credit card kosten en tegenwoordig 12,50. (Wellicht dat Neteller dat ook heeft, maar ik ben een tevreden gebuiker).
Bij de Moneybookers Mastercard betaal je slechts ¤10 per jaar (en dan krijg je ook nog een fysieke kaart opgestuurd). Overmaken op kaart kan gratis met iDeal.
pi_94041200
Zou iemand mij even kunnen helpen met een (klein) probleempje?
Ik vlieg niet zo vaak dus het ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn gebrek aan ervaring.. maar er staat dat ik tot max4u vantevoren in online in moet checken. Dusmijn vraag is is wanneer ik dan aanwezig moet zijn op het vliegveld? en hoe het dan met de terugreis zit, aangezien ik geen internetmogelijkheden heb daar..? moet ik dan gewoon een aantal uur vantevoren op het vliegveld aanwezig zijn, of hoe zit dit?
alvast bedankt.
allesch kan kapodt
  zondag 13 maart 2011 @ 13:27:49 #157
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94042744
Op je boardingpass staat hoelaat de 'gate' dichtgaat. Bij RyanAir is dit meestal een half uur voor vertrek. Weet niet van welk vliegveld je vertrekt, maar bijvoorbeeld vanaf eindhoven is dan een half uur voor sluiten van de gate wel prima.
pi_94043481
Hotel/hostel/internetcafe kan je toch wel even inchecken?

Maar heb je bagage dat je nog moet inchecken? want dat is dezelfde wachtrij vaak bij Ryanair als checkin.

1.5 uur vantevoren zou ik toch wel aanwezig zijn bij Ryanair. Dus zeg maar uur voordat de gate dichtgaat.
pi_94048685
Nou aangezien de terug vlucht 's ochtends rond 9u vertrekt, weet ik niet precies hoe laat we richting het vliegveld moeten vertrekken. En als je dan midden in denacht dus richting vliegveld moet weet ik ook niet of ik de mogelijkheid heb om internet te gebruiken.
Heb inderdaad ook nog bagage dat ingecheckt moet worden.
allesch kan kapodt
pi_94048943
Je kan zo'n 24 tot 4 uur voor vertrek online inchecken he.

Maar goed ik zou er toch wel zeker 7:30 zijn bij vertrek om 09:00. Ryanair beveelt zelf 2 uur van te voren aan, meestal dat ik dat deed had ik tijd genoeg over. Maar je hebt met Ryanair, afhankelijk van vliegveld, soms ook dat er honderden man in 1 of 2 rijen staan voor inchecken/bagagedrop. Maar die rij is groter naarmate het later wordt, als je 1,5 uur vantevoren er bent moet prima zijn. Kan je nog ff rustig naar de wc, wat drinken kopen etc.
pi_94050070
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:51 schreef VacaLoca het volgende:
Je kan zo'n 24 tot 4 uur voor vertrek online inchecken he.
Bij Ryanair veel langer. Je kan gewoon dagen vantevoren al inchecken. Bij korte vakantie kan je dus heen/terugvlucht al regelen.
pi_94058244
Bedankt voor de info iniedergeval!:)
allesch kan kapodt
pi_94058290
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:14 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Bij Ryanair veel langer. Je kan gewoon dagen vantevoren al inchecken. Bij korte vakantie kan je dus heen/terugvlucht al regelen.
Oh ja klopt ja, was even niet zeker.
pi_94131835
In Ryanair's voorwaarden staan dit soort dingen allemaal heel duidelijk vermeld. Het is niet voor niets dat ze je aanraden ze wel even door te nemen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Je zult niet de eerste zijn die het beleid niet heeft doorgelezen, vervolgens een fout begaat (wat geld kost) en vervolgens Ryanair de schuld geven voor de consequenties van hun eigen fouten.

Wat betreft de check-in: U kunt online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd van uw vlucht. Let op - Online inchecken sluit 4 uur voor vertrek.

Duurt je vakantie dus korter dan 2 weken, kun je voor vertrek al inchecken voor de terugvlucht. Ik vertrek zaterdag vanaf Maastricht voor een week naar Tenerife en check vanavond pas in voor zowel heen als terugvlucht.

Ik raad je dus aan om even op F.A.Q. te klikken en willekeurig het beleid over relevante onderwerpen (baggage, check-in enz) te lezen. Alvast een fijne reis
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 09:03:21 #165
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_94365855
woepie lekker met me meisje naar turijn voor 3 dagen en 175 euro incl hotel :)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:59:15 #166
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_94487877
Waarom staat er op mijn boardingkaart "ANDERE RIJ" ? Is dit omdat je geen vaste zitplekken hebt? :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_94488795
Omdat je niet in de Priority-rij mag gaan staan, denk ik.

Heb het zelf nog nooit op m'n boardingpass zien staan, though.
pi_94509713

Hilarische sketch wat duidelijk over Ryanair gaat. Over het algemeen wordt het Ryanair bashing een beetje overdreven, maar dit is wel grappig :)
pi_94513518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:59 schreef GotenSSJ het volgende:
Waarom staat er op mijn boardingkaart "ANDERE RIJ" ? Is dit omdat je geen vaste zitplekken hebt? :P
Omdat je geen prioriteit hebt. Je moet dus in de andere rij aansluiten. Staat aangegeven op het vliegveld bij het boarden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:16:11 #170
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_94519755
Ok duidelijk. Thanks!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:44:15 #171
246373 Idler
Simplicity!
pi_94520895
Hoe zit het eigenlijk met online inchecken en je boardingpass printen wanneer je mét bagage vliegt? Hetzelfde als zonder? Of moet je dan inchecken bij het afgeven van je bagage? Ik zie het nergens duidelijk op hun site staan.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_94523440
Bagage gaat naar een drop off punt. Inchecken kan gewoon online ..
pi_95312170
Is het het beste om nu al te boeken voor juli of nog wachten tot er promoties komen?
pi_95312422
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:31 schreef Kielse het volgende:
Is het het beste om nu al te boeken voor juli of nog wachten tot er promoties komen?
Ligt eraan. Ben je bereid de prijs die het nu kost te betalen?
Als je nu een retourtje voor < ¤40 kan krijgen, dan vind ik dat al een goede deal.
En juli is natuurlijk wel hoogseizoen, dus ik weet niet wat de prijzen dan doen.
pi_95312466
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:39 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ligt eraan. Ben je bereid de prijs die het nu kost te betalen?
Als je nu een retourtje voor < ¤40 kan krijgen, dan vind ik dat al een goede deal.
En juli is natuurlijk wel hoogseizoen, dus ik weet niet wat de prijzen dan doen.
Ik zou naar Marseille moeten, kost nu iets van een 75¤ vanuit Charleroi... Ik hou het al een tijdje in het oog en echt goedkoper heb ik de ticketten naar Marseille nog niet geweten...
  zondag 10 april 2011 @ 19:41:24 #176
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95312477
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:31 schreef Kielse het volgende:
Is het het beste om nu al te boeken voor juli of nog wachten tot er promoties komen?
:) Promoties in juli? Ryanair is wel goed, maar net zoals alle andere luchtvaartmaatschappijen niet gek natuurlijk.
In juli hebben veel mensen (verplicht) vrij door schoolgaande kinderen, bouwvak en wat al niet meer, die willen dan allemaal op vakantie. Juist dan zijn de vliegtickets natuurlijk ook hoog geprijsd, er is immers veel vraag naar.

Voor die periode komen er niet echt acties, wellicht vlak voor vertrek naar niet zo goed lopende bestellingen of tegenvallende bezetting, maar daar kan je niet zeker over zijn, en al helemaal niet over de bestemming.
Mocht je naar het zonnige zuiden willen kan je beter vooraf boeken mits de prijzen nu relatief goedkoop zijn, kijk wel uit dat je je niet blind op Ryanair richt, ook andere maatschappijen aangezien bij duurdere prijzen de maatschappijen elkaar niet veel ontlopen.

Voor half juni, of augustus zullen er voldoende promotie acties zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 11 april 2011 @ 08:58:42 #177
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_95332019
No more Weeze - Göteborg! :|W
Wel klote, die zat altijd goed vol en was een leuke stad.. toch regelmatig geweest ^O^
pi_95336168
Ik wil half mei een weekend naar Rome, tickets zijn nu ongeveer 60 euro (met bagage en alles erbij 90 euro ongeveer...) ... NU boeken of nog heel even wachten? Ik heb nog maar 5,5 weken dus ik vraag me af of het nog lager kan...
Ik heb totaal geen ervaring met acties enz, iemand advies? :D
pi_95353187
Hoezo met bagage 90 euro? Je gaat toch geen bagage inchecken voor dat weekend? Die ene koffer kan je vol genoeg stoppen hoor :) En ik zou boeken, op dit moment zijn vluchten voor Mei erg goedkoop (heb zelf retour Dublin-Eindhoven voor 20 euro kunnen boeken..een weekend!) dus veel lager zal je waarschijnlijk niet komen. 60 euro retour voor Rome is al een erg goede deal!
  maandag 11 april 2011 @ 19:48:23 #180
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95355900
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:02 schreef lvw88 het volgende:
Hoezo met bagage 90 euro? Je gaat toch geen bagage inchecken voor dat weekend? Die ene koffer kan je vol genoeg stoppen hoor :) En ik zou boeken, op dit moment zijn vluchten voor Mei erg goedkoop (heb zelf retour Dublin-Eindhoven voor 20 euro kunnen boeken..een weekend!) dus veel lager zal je waarschijnlijk niet komen. 60 euro retour voor Rome is al een erg goede deal!
Haha, m'n vader is ook zo'n oen geweest, heeft voor een weekendje ook bagage à 60 euro erbij geboekt :'(
:-)
pi_95374717
Haha ja dat was stom! Ik heb inderdaad geen koffers gedaan.
Kwam alsnog op 89 euro uit inclusief alle rare passagierstarieven.. administratiekosten, etc. Hij staat er nu al op voor een paar tientjes extra dus ik ben blij dat ik geboekt heb!
pi_95420819
Ik vertrek 30 april vanuit Charleroi naar Barcelona.
Ga eerst vanuit maastricht richting charleroi zuid en daar bus A pakken naar het vliegveld.
Iemand ervaring hiermee ?
  maandag 18 april 2011 @ 20:07:03 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95683045
Ik heb zojuist ook geboekt. En de extra kosten vallen me tegen.
36 euro aan inchekkosten
36 euro aan administratiekosten
en 12 euro aan delay/cancel levy, ik heb geen flauw idee wat dat laatste is, ik kon het ook nergens uitvinken en ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb betaald...
iemand een idee wat dat is? delay/cancel levy?
  maandag 18 april 2011 @ 20:19:03 #184
317016 Shorz
Kick-Ass!
pi_95683893
Ik moet zeggen dat ik het vaak niet met de toeslagen van ryanair eens ben, maar hier hebben ze wel een punt. Die vertragingsvergoedingen zijn buiten proportie. Uiteindelijk berekent elke maatschappij het door aan de klant, alleen is het hier als extra toeslag.
  maandag 18 april 2011 @ 20:23:13 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95683991
quote:
ja, ik ben niet blond maar wel dom
2 x 3 personen is 6
6 x 2 = 12
ik ben er nu achter...

maar toch bedankt!
pi_95684545
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 20:07 schreef amaranta het volgende:
Ik heb zojuist ook geboekt. En de extra kosten vallen me tegen.
36 euro aan inchekkosten
36 euro aan administratiekosten
en 12 euro aan delay/cancel levy, ik heb geen flauw idee wat dat laatste is, ik kon het ook nergens uitvinken en ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb betaald...
iemand een idee wat dat is? delay/cancel levy?
Ach, bij KLM ticket zie je na je boeking ook een paar tientjes voor je ticket staan en dan nog ruim het dubbele aan belasting eroverheen gaan, overal hetzelfde :Y
  woensdag 20 april 2011 @ 18:38:52 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95770570
Fijne nieuwe website van Ryanair.

Nu ben ik conservatief en vond ik de oude website ook prima, jammer dat er in de nieuwe spelfouten staan, waaronder Niews....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95770810
Het lijkt net alsof ze de site door Nigeriaanse Scammers hebben laten vertalen :D
pi_95786294
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2011 19:41 schreef ozzietukker het volgende:

:) Promoties in juli? Ryanair is wel goed, maar net zoals alle andere luchtvaartmaatschappijen niet gek natuurlijk.
In juli hebben veel mensen (verplicht) vrij door schoolgaande kinderen, bouwvak en wat al niet meer, die willen dan allemaal op vakantie. Juist dan zijn de vliegtickets natuurlijk ook hoog geprijsd, er is immers veel vraag naar.

Voor die periode komen er niet echt acties, wellicht vlak voor vertrek naar niet zo goed lopende bestellingen of tegenvallende bezetting, maar daar kan je niet zeker over zijn, en al helemaal niet over de bestemming.
Mocht je naar het zonnige zuiden willen kan je beter vooraf boeken mits de prijzen nu relatief goedkoop zijn, kijk wel uit dat je je niet blind op Ryanair richt, ook andere maatschappijen aangezien bij duurdere prijzen de maatschappijen elkaar niet veel ontlopen.

Voor half juni, of augustus zullen er voldoende promotie acties zijn.
Is gewoon haalbaar hoor. Als je niet te specifieke data hebt.
Vorig jaar rond 15 juli voor 45 euro retour berlijn gevlogen (2 personen) en 150 euro voor rome (4 personen) rond 1 augustus.
..
pi_95792534
quote:
Vorig jaar rond 15 juli voor 45 euro retour berlijn gevlogen (2 personen) en 150 euro voor rome (4 personen) rond 1 augustus.
Ik vind een ryanairvlucht pas een 'promotie' als 'ie minder dan 20 euro kost :p
pi_95964472
Iemand die weet hoe het zit met de handbagegecontroles op Charleroi?
Ik ga een weekje weg en ben aan het twijfelen of ik nog een stuk ruimbagage ga kopen... Scheerschuim en een scheermesje kan ik terplekke altijd wel kopen, maar ik ben ook een lenzendrager. Gewoon mijn lenzen, lenzenpotje en vloeistof in een afsluitbaar zakje steken?
pi_95966661
Lenzenvloeistof wel in een klein verpakking kopen. Ik heb een 100ml flesje wat ik evt navul uit de grote fles.
pi_95966859
En dan inderdaad in een doorzichtig afsluitbaar zakje van maximaal een liter stoppen.
pi_95967339
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 19:34 schreef Kielse het volgende:
Iemand die weet hoe het zit met de handbagegecontroles op Charleroi?
Ik ga een weekje weg en ben aan het twijfelen of ik nog een stuk ruimbagage ga kopen... Scheerschuim en een scheermesje kan ik terplekke altijd wel kopen, maar ik ben ook een lenzendrager. Gewoon mijn lenzen, lenzenpotje en vloeistof in een afsluitbaar zakje steken?
Veiligheidsscheermesjes (dus in een houdertje als Gilette, Wilkinson etc.) mogen gewoon in je handbagage by the way. (Ter plekke kopen kan natuurlijk ook, scheelt weer gewicht ;P).
pi_95968168
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:24 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Veiligheidsscheermesjes (dus in een houdertje als Gilette, Wilkinson etc.) mogen gewoon in je handbagage by the way. (Ter plekke kopen kan natuurlijk ook, scheelt weer gewicht ;P).
Azo, dat wist ik niet. En als ze toch moeilijk doen, gooien ze het gewoon in de vuilbak zeker?
Een bus scheerschuim van 100mL of kleiner heb ik nog nergens gevonden, dus dat koop ik wel in het buitenland.
  maandag 25 april 2011 @ 20:42:05 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95968236
Bij alle drogisten kun je lege flacons kopen, speciaal om te reizen. Koop er een paar en vul ze met oa shampoo, scheerschuim, etc.
pi_95968775
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2011 20:42 schreef amaranta het volgende:
Bij alle drogisten kun je lege flacons kopen, speciaal om te reizen. Koop er een paar en vul ze met oa shampoo, scheerschuim, etc.
Mja, voor 7 dagen heb ik dan al een grote flacon nodig voor het scheerschuim ;) . Desnoods koop ik wel zo'n kleine bus op internet.
pi_95983351
Nog een laatste vraag: vroeger was het goedkoper om gezamelijk de ticketten aan te kopen (1x administratiekosten), maar is dat nu nog altijd zo?
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:33:06 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96007835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:00 schreef Kielse het volgende:
Nog een laatste vraag: vroeger was het goedkoper om gezamelijk de ticketten aan te kopen (1x administratiekosten), maar is dat nu nog altijd zo?
Bij Ryanair niet, daar betaal je per enkele reis per persoon administratiekosten van 2,50 euro. (Of iets dergelijks, ik betaal helemaal niets via een prepaid Mastercard).
By Easyjet wel, daar betaal je 1 vast bedrag per boeking die je maakt, je kan dus voor 4 personen 4 verschillende vluchten kopen en 1x administratiekosten betalen, ook hier kan je aan deze relatief hoge administratiekosten van 12,50 euro door een virtuele visa debit card te gebruiken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96015484
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.
Ik heb dus mijn emailadres verkeerd ingevuld (..com in plaats van .com, gelukkig kon ik dit nog vinden in de historie) maar kan wel bij mijn booking online.

Ik heb het idee dat het niet boeit dat ik die bevestiging niet in de mail heb. (Heb ook pdf-je van bevestiging na het betalen). Of is het verstandig om me door de telefoontereur te vechten om mijn emailadres gewijzigd te krijgen?

Wel een irritante website trouwens. Bij het invullen van mijn persoonlijke gegevens werd de website wild en versprong het type creditcard elke keer. En hoe mijn emailadres aan twee puntjes komt (twee keer!) weet ik ook niet, maar dat zal wel aan chrome liggen (FF wilde de website uberhaupt niet verwerken met de add-ins enabled). Verder totaal niet overzichtelijk en dat adverteren met die exclusief prijzen stoort me ook. En dan nog die irritante reclame's voor huur auto's erbij.

Maarja ze zijn 120 euro goedkoper voor een retourtje Portugal van de zomer, dus ik zal er verder maar niet te veel over klagen. Voor 120 euro mag je me wel een half uurtje irriteren.
pi_96376865
Retourtjes vanaf Eindhoven naar Pescara in mei voor 24 euro en Lanzarote in juni voor 51. Erg prettig
pi_96914915
Het is niet mogelijk om verschillende vluchten in 1 keer te betalen ofwel? Ik wil van weeze naar londen naar marrakesh en weer terug naar weeze, dacht ik goedkoop uit te komen komt er nog 18euro administratiekosten bij ...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_96915073
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:33 schreef caffeinjunk het volgende:
Het is niet mogelijk om verschillende vluchten in 1 keer te betalen ofwel? Ik wil van weeze naar londen naar marrakesh en weer terug naar weeze, dacht ik goedkoop uit te komen komt er nog 18euro administratiekosten bij ...
Je betaalt die kosten toch per vlucht en niet per transactie, dus dat zou niks uitmaken.

Kijk wel even naar een prepaid Mastercard, info staat vast wel ergens in dit topic. Kan je de creditcardkosten in ieder geval mee omzeilen.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_96915472
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je betaalt die kosten toch per vlucht en niet per transactie, dus dat zou niks uitmaken.

Kijk wel even naar een prepaid Mastercard, info staat vast wel ergens in dit topic. Kan je de creditcardkosten in ieder geval mee omzeilen.
Mja nu nog even iemand vinden die zo'n prepaid mastercard heeft. Ik dacht trouwens dat de kosten per order waren dus vandaar..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_96916033
Zelf een aanvragen voor een volgende keer?
pi_96919083
Wij gaan voor de eerste keer met Ryanair vliegen. Heb voor een grote groep een weekend georganiseerd, waarin ze niet weten waar ze heen gaan. Moet nu echter wel tickets gaan boeken en heb daar een paar vragen over:

1. Welke gegevens van mijn vrienden heb ik allemaal nodig om voor hun te kunnen boeken?
2. Op welke manieren kan ik allemaal betalen? Geloof dat IDEAL niet mogelijk is, maar is het mogelijk om snel m.b.v. Internetbankieren een account via een wél geaccepteerd betalingssysteem bij Ryanair te aan te maken, en via welk betalingssysteem kan ik dat dan het beste doen?
3. Heeft iemand nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben hier nl. totaal onervaren mee.

Alvast veel dank!
pi_96923649
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:25 schreef martijnnum1 het volgende:
Wij gaan voor de eerste keer met Ryanair vliegen. Heb voor een grote groep een weekend georganiseerd, waarin ze niet weten waar ze heen gaan. Moet nu echter wel tickets gaan boeken en heb daar een paar vragen over:

1. Welke gegevens van mijn vrienden heb ik allemaal nodig om voor hun te kunnen boeken?
2. Op welke manieren kan ik allemaal betalen? Geloof dat IDEAL niet mogelijk is, maar is het mogelijk om snel m.b.v. Internetbankieren een account via een wél geaccepteerd betalingssysteem bij Ryanair te aan te maken, en via welk betalingssysteem kan ik dat dan het beste doen?
3. Heeft iemand nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben hier nl. totaal onervaren mee.

Alvast veel dank!
1. Gewoon voornamen en achternaam zoals vermeldt staat in paspoort/id
2. Geen ideal, creditcard lenen van iemand of googlen op prepaid mastercard
pi_96940868
Ik wil met een grote groep (22 mensen) graag in september of oktober naar Zweden vliegen vanaf Eindhoven. Hoe kan ik met zo een grote groep toch de goedkoopste tickets boeken?
pi_96942411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:59 schreef Ludacriss het volgende:
Ik wil met een grote groep (22 mensen) graag in september of oktober naar Zweden vliegen vanaf Eindhoven. Hoe kan ik met zo een grote groep toch de goedkoopste tickets boeken?
Ga eerst uitproberen voor hoeveel mensen je hetzelfde tarief kan krijgen. Boek dan die groep, en herhaal dit dan. Alleen meestal kan je dan wel in één tarief.

En probeer het eerst even uit met iedereen tegelijk zodat je kan zien welk tarief de "laatsten" betalen en of er überhaupt nog wel zoveel plaats is :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:44:12 #211
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97029529
Zijn er nog speciale tactieken om zo goedkoop mogelijk te boeken. :9

Wij willen in het najaar (dus kort na de Ramadan) naar Marokko (vluchthaven maakt niet veel uit). Gaat dit snel duurder worden naarmate meer mensen voor die periode boeken, of is er een grote kans op aanbiedingen?
pi_97101355
Ik vlieg op 4 juni Brussel - Oslo Oslo - Berlijn (totale kosten inclusief administratiekosten = 30 euro :-D)

Paar dagen later ben ik op Mallorca, vanuit daar terug naar Brussel ook maar 30 euro. Ik ben weer een tevreden klant ;)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:44:34 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97112026
:) Iemand ervaring met Reus Airport?

Ik vlieg van Amsterdam :') Maastricht Airport naar Barcelona :') Reus Airport. Ik kom nogal laat aan, en wellicht loont het om op het kleine vliegveldje te blijven als ik de laatste bus naar de stad mis. Een beetje avontuur is natuurlijk nooit weg. Of zou het te lopen zijn? Volgens google maps moet het naar Reus in ieder geval te doen zijn.

Terug vlieg ik overigens gewoon van Barcelona naar Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:08:08 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97112618
Waar wil je naar toe, naar Reus zelf of naar Barcelona? Bcn ligt nog op ruim 110 k namelijk
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:32:11 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97113328
Reus ligt er volgens mij wel in de buurt, paar km.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:51:27 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97113912
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:08 schreef amaranta het volgende:
Waar wil je naar toe, naar Reus zelf of naar Barcelona? Bcn ligt nog op ruim 110 k namelijk
Ik moet uiteindelijk naar Barcelona, maar vanaf Reus of Taragonna kost dat met de trein iets van 6 euro ofzo, dat is prima te doen.
Terug vlieg ik gewoon vanaf Barcelona, maar vanaf Maastricht was het tarief dusdanig laag (8 euro in totaal met administratiekosten) voor een zateradgvlucht dat ik wel een beetje risico wilde nemen, daarnaast vlieg ik pas maandag aan het eind van de middag terug.

Maar je komt nogal laat aan in Reus, als alles optijd is kom ik prima nog in de stad met de bus, maar ja, laatste vlucht van de dag bij een budgetairliner zorgt nog wel eens voor wat opgebouwde vertraging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:37:17 #217
208890 June.
Seriously?
pi_97197221
Vanavond naar London :D
Nog een tip voor mensen die zoveel mogelijk in hun handbaggage willen proppen:


_O-
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:18:10 #218
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97242450
Hopelijk wordt mijn vlucht naar Londen van zatdagochtend niet geannuleerd :o
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:53:59 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97258233
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef June. het volgende:
Vanavond naar London :D
Nog een tip voor mensen die zoveel mogelijk in hun handbaggage willen proppen:


_O-
Wel slim gedaan. Alleen een beetje lastig als je even een shirtje nodig hebt.
!!! Go 49-ers !!!
pi_97284162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:18 schreef Omnifacer het volgende:
Hopelijk wordt mijn vlucht naar Londen van zatdagochtend niet geannuleerd :o
Ryanair zegt dat ze bewezen hebben dat het veilig is...

Oh wacht..

http://www.demorgen.be/dm(...)ig-door-aswolk.dhtml
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97737096
Ik ga binnenkort voor het eerst met Ryanair weg zónder koffer dus met alleen een klein cabinkoffertje... iemand nog tips, naast dat fantastische filmpje? Hoe doen jullie het bijvoorbeeld zonder alle vloeistoffen/cosmetica etc.? Ik gebruik de 100 ml al voor lenzenvloeistof en shampoo, tandpasta, zeep etc. kan ik daar ook wel kopen, maar wat bv te doen aan make-up (veel nieuw kopen lijkt me weer wat zonde)
  zondag 5 juni 2011 @ 15:07:15 #222
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_97737575
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:56 schreef Cottontail het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst met Ryanair weg zónder koffer dus met alleen een klein cabinkoffertje... iemand nog tips, naast dat fantastische filmpje? Hoe doen jullie het bijvoorbeeld zonder alle vloeistoffen/cosmetica etc.? Ik gebruik de 100 ml al voor lenzenvloeistof en shampoo, tandpasta, zeep etc. kan ik daar ook wel kopen, maar wat bv te doen aan make-up (veel nieuw kopen lijkt me weer wat zonde)
Waar ga je heen?
Feyenoord Rotterdam
pi_97739010
Ik heb gewoon kleine verpakkingen van dingen die ik nodig heb, daar kopen heb ik natuurlijk geen zin in.
pi_97754994
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Helly het volgende:
Ik heb gewoon kleine verpakkingen van dingen die ik nodig heb, daar kopen heb ik natuurlijk geen zin in.
Oja, ik heb het net toch maar even opgezocht... Ben een beetje een noob op dit gebied :P Begrijp ik het goed dat je eindeloos veel miniverpakkingen mag hebben, zolang het maar per stuk onder de 100 ml blijft? En zolang het maar bij elkaar in een zak van 1 L past? Dan komt het natuurlijk wel in orde...
Ik ga naar een klein dorpje in Italië, vliegveld Trapani.
pi_97755099
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:40 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Oja, ik heb het net toch maar even opgezocht... Ben een beetje een noob op dit gebied :P Begrijp ik het goed dat je eindeloos veel miniverpakkingen mag hebben, zolang het maar per stuk onder de 100 ml blijft? En zolang het maar bij elkaar in een zak van 1 L past? Dan komt het natuurlijk wel in orde...
Ik ga naar een klein dorpje in Italië, vliegveld Trapani.
Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
pi_97759088
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
Ok, thanks!
pi_97759938
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:09:44 #228
306225 Miendientje
Volgende..
pi_97765026
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Plopr het volgende:
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:05:44 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97798644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
Op sommige Duitse (budget) luchthavens zijn ze erg streng in de handbagageregels, niet in den minste omdat de betreffende maatschappijen die van deze luchthavens vliegen dat ook eisen en de luchthaven daaraan wel wil voldoen.
Officieel moet op Eindhoven je tas ook in het rek worden geplaatst, maar een vriendelijke blik naar mij en tas doet de medewerksters besluiten om het ook niet daadwerkelijk te vragen omdat ze begrijpen dat het makkelijk gaat passen.

Wel begrijp ik de Duitse variant, om misverstanden te voorkomen moet iedereen aan dezelfde regels voldoen omdat je anders discussie kan krijgen. Wat wel mooi is op die luchthaven in Bremen is dat bij het checkpoint moet alles in een tas en gewogen worden, een paar meter verder moet de laptop weer uit de tas en apart gechecked worden, en wordt er verwijtend gekeken dat het in de tas zit....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97802215
Wat ik erg jammer vond (iets waar Ryanair overigens niets aan kan doen hoor) is dat ik zaterdagochtend mijn auto niet kon wegzetten in de reguliere parking van Charleroi en verplicht moest parkeren in de Long Term (= 60 euro). Voor 2 en halve dag vond ik dat toch wel aan de hoge kant. Jammer dat de reguliere reiziger hier de dupe van wordt.

Verder heb ik wel een "heerlijk" weekend gehad Charleroi Brussels - Oslo Oslo - Berlin Berlin - Palma de Mallorca Palma de Mallorca - Brussels Charleroi. Ja, ik ben moe ja :-) .. :P
pi_97827324
Letterlijk een vliegvakantie?
pi_97833502
Zo zou je t bijna kunnen noemen ja :-P. Nee, kwam nu eenmaal zo uit. Was ook geen vakantie.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:46:13 #233
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_97868439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
Dat heb ik de 2 keren dat ikin Weeze ben geweest niet meegemaakt. Zakje werd wel bekeken, maar heel vluchtig. Tas werd niet in rek geplaatst ook al niet gewogen. Het verbaasde mij dat ze er zo makkelijk over deden.

In Kaunas sloeg alles: VEEELS te grote tassen mocht zonder problemen gewoon door.
Drugs are good mkay?
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:37:51 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97908550
Op vliegveld Eindhoven is het in de ochtend trouwens gigantisch druk bij de veiligheidscontrole, gelukkig worden wel vluchten die bijna vertrekken door iemand aangegeven en mag je naar een andere korte rij. Al met al stond ik nog maar 15 minuten in de rij, maar dat is toch wel lang.
Daarnaast is Eindhoven Airport gezwicht voor Ryanair en moet ook iedereen de tassen laten wegen. En ze draaien een beetje door om ook iedereen te laten wegen, ook mensen met een dergelijk kleine tas waar in theorie nooit 10 kilo in zou kunnen zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97988047
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
pi_97988111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
¤40
http://www.ryanair.com/en(...)ulations-tableoffees
pi_97989464
Dank. Kon het even nergens vinden.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:33:03 #238
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98122136
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
'wat niet rekt, dat scheurt'
  maandag 13 juni 2011 @ 19:07:18 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98123641
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef BaasD het volgende:
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
Indien de handbagage niet aan de eisen van Ryanair voldoet dan mag deze niet mee, let op, de afmetingen bij Ryanair zijn lager dan die van Easyjet, Transavia of KLM en dergelijke.

Om te bepalen of de handbagage te groot is moet deze in het bagagerek worden geplaatst, als deze erin past is er niets aan de hand, en mag deze gewoon mee, als deze niet past, of iets uitsteekt dan heb je grote kans dat de tas niet mee mag, of eigenlijk, wel mee mag, maar tegen en vergoeding van 35 euro ter plaatse.
Nu moet worden gezegd dat vooral op een Basis van Ryanair, denk aan een London Stansted, waar ze extra goed hierop controleren, omdat elke onderschepte tas voor het boardingpersoneel rechtstreeks commissie oplevert, dus dan wil je wel een beetje streng zijn!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98123891
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
  maandag 13 juni 2011 @ 19:28:38 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98124733
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
Bij de vele kleinere luchthavens waarvan Ryanair vliegt, en waar Ryanair de enige maatschappij of een grote speler is worden inderdaad bij de ingang van de beveiligingscontrole de afmetingen nagegaan en wordt de bagage zelf gewogen. In Eindhoven is het wegen iets nieuws en in principe moet elke tas erop, echter, qua afmetingen wordt wel gewoon gezond verstand gebruikt en klein uitziende tassen hoeven echt niet in het afmetingenrek.

Al met al ben ik eigenlijk niet eens tegen deze maatregelen, 1 tas is 1 tas, 10 kilo is 10 kilo, wil je meer meenemen dan moet je maar bagage inchecken, en leuk en aardig dat je tax free aankopen doet, de ruimte in de bagagebakken is beperkt, dus dat moet inderdaad maar in die ene tas die aan de afmetingen voldoet.

Je hoort natuurlijk wel veel klachten van mensen die het allemaal onrechtvaardig vinden dat ze moesten bijbetalen, maar dat is het neveneffect van het streng handhaven van de regels, je moet immers ergens een grens trekken, en het kan misschien een klein beetje zijn dat je over de limiet heenzit, maar die is er natuurlijk niet voor niks, en anders probeert men deze weer verder op te rekken. (Daarnaast, als je 10,5 kilo handbagage hebt zit je misschien net over de limiet heen, maar je hebt met 10 kilo handbagage toch al een flinke tas, heb je dat echt allemaal nodig). Hou je aan de bagageregels en je hebt geen problemen met het vliegen met Ryanair.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98132382
Tja ach.. Een forse man van 100 kilo mag evenveel bagage meenemen als ik met mn 73 kilo, daar kun je ook vanalles van vinden. :) (logisch dat hij meer mag want grotere kleren) (raar dat hij evenveel mag want hij is zelf al 25 kg zwaarder)
Ze moeten idd ergens een grens trekken en er is altijd wel iemand die daar nadeel van ondervind.
pi_98137531
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
  maandag 13 juni 2011 @ 22:56:20 #244
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98138515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef Cottontail het volgende:
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
Mag je geen scheermesjes mee aan boord? Als deze in een regulier scheermes a la gilette zitten dan kunnen deze gewoon mee hoor, ik heb nog nooit een opmerking bij de beveiliging gehad.
Oogpotloden gebruik ik niet, maar vrouw neemt deze altijd zonder problemen mee, en een pen is natuurlijk geen probleem, want dat soort zaken kan je natuurlijk ook na de beveiliging kopen.

Ik zou me niet zo druk maken, blijf met de vloeistoffen onder de 100 ml, en of je het zakje wel of niet aangeeft moet je zelf weten, ik doe het nooit en wordt daarover nooit aangesproken, je ziet het ook minder, maar als je het wel wil geen probleem. Let op het soort schoenen, ik heb fijne schoenen waar ik heel goed op kan lopen, maar deze zetten wel het alarmpoortje af, nu weet ik dat en gaan ze uit, zelfs als de beveiligers aangeven dat het niet hoeft, ik weet dat ze het poortje af laten gaan....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98149906
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

quote:
Fout tijdens betaling
Debetaling met uw card kon niet verwerkt worden door één van de volgende oorzaken. Raadpleeg de onderstaande punten en ga terug naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw:
U hebteen typefout gemaakt met het nummer van de card of enkele cijfers ontbreken - ga naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw.
Het geselecteerde type card (bijv. Mastercard, Visa, Visa Electron) is ongeldig voor het ingegeven card nummer - ga naar de vorige (betalings) pagina en selecteer opnieuw.
U hebt het card nummer onjuist ingegeven in de box voor de naam van de cardhouderof vice versa - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in.
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:54:58 #246
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98159535
Ik heb tijdens het boeken alleen mijn voor en achternaam ingevuld terwijl ik nog 2 andere voornamen heb Wordt hier moeilijk over gedaan?
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_98162795
nee je vult alleen je eerste en laatste in.
pi_98163473
Het moet precies zoals het in je paspoort staat, en daar is Ryanair heel streng in, althans dat heb ik altijd begrepen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:56:32 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98173629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:17 schreef caffeinjunk het volgende:
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

[..]

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98177082
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?

Als ik ga bellen met ryanair kost me dat waarschijnlijk net zoveel geld dat ik net zo goed met mijn andere creditcard kan proberen waar wel 6e administratiekosten bijkomen..

edit:
Ik heb net even gekeken en de 2 tickets die ik eerst hadden geboekt kloppen qua prijs met wat er bij moneybookers is afgegaan, hier is dus sowieso geen verschil in

[ Bericht 5% gewijzigd door caffeinjunk op 14-06-2011 22:01:15 ]
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_98189824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:49 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?

Als ik ga bellen met ryanair kost me dat waarschijnlijk net zoveel geld dat ik net zo goed met mijn andere creditcard kan proberen waar wel 6e administratiekosten bijkomen..

edit:
Ik heb net even gekeken en de 2 tickets die ik eerst hadden geboekt kloppen qua prijs met wat er bij moneybookers is afgegaan, hier is dus sowieso geen verschil in
Heb je wel 'prepaid Mastercard' geselecteerd in het dropdown-menu?

Edit: ik lees net:
quote:
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
Ik heb wel eens gehad (op andere sites) dat mijn prepaid cc niet werkte omdat hij uitgegeven was door een bank in Duitsland. Mijn Nederlandse factuuradres pakte hij dan niet. Dus als je een 'buitenlandse' cc hebt, kan dit ook het geval zijn.
pi_98191623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:52 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Heb je wel 'prepaid Mastercard' geselecteerd in het dropdown-menu?

Edit: ik lees net:

[..]

Ik heb wel eens gehad (op andere sites) dat mijn prepaid cc niet werkte omdat hij uitgegeven was door een bank in Duitsland. Mijn Nederlandse factuuradres pakte hij dan niet. Dus als je een 'buitenlandse' cc hebt, kan dit ook het geval zijn.
Ja ik heb prepaid mastercard geselecteerd, en ik heb al 2 tickets ervoor kunnen boeken met hetzelfde adres ... zeer frustrerend dit, denk je handig zo'n kaart te nemen voor die tickets werkt het maar half ..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_98195688
Ik zag bij boeking beheren wel de optie om nog een extra koffer bij te boeken, maar is het ook mogelijk om een al geboekte koffer van 15kg te wijzigen naar een koffer van 20kg?
pi_98248112
Mijn vlucht vertrekt op 1 juli rond 7u 's ochtends in Charleroi. Aangezien ik nog nooit met Ryanair heb gevlogen, laat staan in Charleroi ben geweest, vroeg ik mij af hoe druk het er op zo'n ochtend gaat zijn en hoeveel uur ik er op voorhand moet zijn. Ik heb wel 1 stuk ruimbagage om af te geven en volgens de site kan dat tot 40 minuten voor het vertrek. Nu had ik gedacht om er zo'n 70 minuten op voorhand te zijn? Voldoende?

Doet Ryanair moeilijk als ik een backpackersrugzak afgeef of hebben ze er liever één zonder loshangende koordjes?
pi_98249991
Bij mij deden ze nooit moeilijk. In Zweden hebben ze mij wel eens de tip gegeven om het in zo'n grote plastic zak te stoppen omdat hij anders vast zou kunnen komen te zitten in de bagagebanden, maar dat is mij nooit overkomen.
pi_98256157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:19 schreef Kielse het volgende:
Mijn vlucht vertrekt op 1 juli rond 7u 's ochtends in Charleroi. Aangezien ik nog nooit met Ryanair heb gevlogen, laat staan in Charleroi ben geweest, vroeg ik mij af hoe druk het er op zo'n ochtend gaat zijn en hoeveel uur ik er op voorhand moet zijn. Ik heb wel 1 stuk ruimbagage om af te geven en volgens de site kan dat tot 40 minuten voor het vertrek. Nu had ik gedacht om er zo'n 70 minuten op voorhand te zijn? Voldoende?

Doet Ryanair moeilijk als ik een backpackersrugzak afgeef of hebben ze er liever één zonder loshangende koordjes?
Aangezien Charleroi een Ryanair-base is met 13 gestationeerde vliegtuigen, zullen er die ochtend tussen 06.00 en 07.30 waarschijnlijk zo'n 13 vluchten vertrekken. Dat betekent dus zo'n 2300 passagiers die in moeten checken, dus 70 minuten is echt te krap. Je zal niet de eerste zijn die zijn vakantie in het water ziet vallen, door zelf te krap de tijd te nemen (en vervolgens de airline de schuld te geven ;) ) Ik raad je aan om toch minimaal 1,5 uur voor vertrek van je vlucht in de terminal te zijn.

Fijne reis!
pi_98259448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:06 schreef Sandrvich het volgende:
Bij mij deden ze nooit moeilijk. In Zweden hebben ze mij wel eens de tip gegeven om het in zo'n grote plastic zak te stoppen omdat hij anders vast zou kunnen komen te zitten in de bagagebanden, maar dat is mij nooit overkomen.
Mocht het nodig zijn, dan kan ik die plastic zakken daar wel ergens kopen zeker?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:18 schreef JdGNetherlands het volgende:

[..]

Aangezien Charleroi een Ryanair-base is met 13 gestationeerde vliegtuigen, zullen er die ochtend tussen 06.00 en 07.30 waarschijnlijk zo'n 13 vluchten vertrekken. Dat betekent dus zo'n 2300 passagiers die in moeten checken, dus 70 minuten is echt te krap. Je zal niet de eerste zijn die zijn vakantie in het water ziet vallen, door zelf te krap de tijd te nemen (en vervolgens de airline de schuld te geven ;) ) Ik raad je aan om toch minimaal 1,5 uur voor vertrek van je vlucht in de terminal te zijn.

Fijne reis!
Thx, zal er 2u op voorhand van maken :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:27:23 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98264642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:33 schreef Kielse het volgende:

[..]

Mocht het nodig zijn, dan kan ik die plastic zakken daar wel ergens kopen zeker?

[..]

Thx, zal er 2u op voorhand van maken :)
Ik zou inderdaad voldoende tijd nemen. In de ochtend is het op Eindhoven Airport ook druk, en daar halen ze nu nog mensen naar voren in de rij voor vertrekkende vluchten.
Maar heel eerlijk gezegd slaat dat nergens op en werk je laatkomers alleen maar in de hand, zo ook mij, afgelopen woensdag was ik om 08:35 aanwezig voor een vlucht die om 09:15 vertrok, dat is eigenlijk veel te kort. En hoewel de rij gigantisch lang was werd ik na 5 minuten al naar een andere rij gestuurd, voorbij mensen die al een lange tijd stonden te wachten en die de ene na de andere persoon voorbij zag lopen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98302321
WTF is dit dan weer.

quote:
Er is een dubbele boeking geconstateerd.

Controleer uw e-mail. Als we een reservering voor u hebben gemaakt, wordt spoedig een E-mailbevestiging naar u verzonden.

Als u een extra boeking wilt maken voor dezelfde vlucht onder dezelfde passagiersnaam met dezelfde creditcardgegevens, moet u 60 minuten wachten of een andere betaalwijze gebruiken.

Voer GEEN nieuwe boeking uit: betalingen voor dubbele boekingen worden niet gerestitueerd.

Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
NO WAY dat ik een dubbele boeking heb gemaakt. Heb ook geen email niks.

Maar onder tussen staat er wel heel leuk:

"Voer GEEN nieuwe boeking uit: betalingen voor dubbele boekingen worden niet gerestitueerd."

JA WTF moet ik nou.

edit; gebeld (a 70c p/m :') en werd (gelukkig binnen 4 minuten) geholpen. Was geen dubbele boeking en kon opnieuw.

Helaas wel goedkoopste kaartje inmiddels weg, maja scheelt 11 euro.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 17-06-2011 19:02:59 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:13:20 #260
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_98312381
Is er eigenlijk een tool die de Ryanwebsite/database afstruint voor de laagste tarieven?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_98325946
Vreemd, vind geen vluchten met Ryanair van Maastricht voor november naar het zuiden, is er een probleem hier ? Via andere luchthavens kan ik boeken tot ver in 2012.
pi_98327846
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:13 schreef klaasdj het volgende:
Is er eigenlijk een tool die de Ryanwebsite/database afstruint voor de laagste tarieven?
Jup en het heet Azuon. Check alle low-cost carrier en je kan allerlei voorkeuren invoeren. Meest handige is dat hij ook 'overstap'-mogelijkheden kan bekijken (dus 2 aansluitende LCC-vluchten) Kost wel geld...
pi_98552808
Ik heb voor enkele mensen onder mijn naam geboekt. Kunnen zij dan afzonderlijk online inchecken of moet ik dat voor hen doen?
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 14:50:57 #264
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_98554809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:30 schreef JdGNetherlands het volgende:

[..]

Jup en het heet Azuon. Check alle low-cost carrier en je kan allerlei voorkeuren invoeren. Meest handige is dat hij ook 'overstap'-mogelijkheden kan bekijken (dus 2 aansluitende LCC-vluchten) Kost wel geld...
is dat programma de moeite?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_98554974
Ik heb een tijd gelden een vlucht geboekt. Het zou voor mij nu goed uitkomen om toch een extra koffer mee te nemen. Kan ik dit zomaar aanpassen ergens? Mijn vriendin heeft de vlucht geboekt dus kan het nu niet checken.
pi_98555534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:04 schreef Kielse het volgende:
Ik heb voor enkele mensen onder mijn naam geboekt. Kunnen zij dan afzonderlijk online inchecken of moet ik dat voor hen doen?
Dat kun jij in één keer doen.
pi_98562011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:50 schreef Geckoo het volgende:

[..]

is dat programma de moeite?
Absoluut, het doorzoekt alle tarieven van heel veel maatschappijen. Volledige versie kost 12e per jaar, dus daar zou ik het niet om laten. Programma heeft ook de mogelijk om aansluitende vluchten te zoeken met Ryanair..
pi_98725416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef Grunner het volgende:

[..]

Dat kun jij in één keer doen.
Ik kan toch ook gewoon voor mezelf inchecken en het de anderen zelf laten doen als ik hen de gegevens geef om online in te checken?
Niet?

Er wordt gevraagd naar het documentnummer. Ik veronderstel dat dit het kaarnummer is en niet het nummer van het rijksregister?
pi_100005238
Per 31 oktober een nieuwe route vanaf Eindhoven door Ryanair:

Eindhoven - Krakow, 2x per week op maandag en vrijdag

FR 5891
EIN 16:20 - 18:20 KRK

FR 5892
KRK 18:45 - 20:35 EIN

http://biznes.interia.pl/(...)ndhoven,1673586,4199
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:01:18 #270
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100008297
Dat wordt hopelijk mooi concurreren met WizzAir. Die laatste zal waarschijnlijk goedkoper zijn, maar vliegt wel op Katowice, waarna je nog met de bus een tijdje onderweg bent naar Krakau zelf. Opvallend eigenlijk dat RyanAir op de hoofdluchthaven vliegt en niet ook op een 'B-vliegveld' als Katowice.
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:56:16 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100014723
Er komen ook vluchten bij naar Marrakesh, Gdansk en Kaunas.

http://luchtvaartnieuws.n(...)r_France_en_Wizz_Air

Goede ontwikkeling voor Eindhoven Airport, hoop wel dat ze de drukte een beetje aankunnen, begin juni was het bijzonder druk bij de beveiligingscontrole, en dat zal andere dagen in de ochtend niet anders zijn.

Wizzair gaat het zwaar krijgen, zeker Kaunas is vervelend, Vilnius is opzich ook een goede bestemming, maar er is simpelweg geen markt voor 2 bestemmingen in Litouwen op dezelfde dagen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100027110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
Er komen ook vluchten bij naar Marrakesh, Gdansk en Kaunas.

http://luchtvaartnieuws.n(...)r_France_en_Wizz_Air

Goede ontwikkeling voor Eindhoven Airport, hoop wel dat ze de drukte een beetje aankunnen, begin juni was het bijzonder druk bij de beveiligingscontrole, en dat zal andere dagen in de ochtend niet anders zijn.

Wizzair gaat het zwaar krijgen, zeker Kaunas is vervelend, Vilnius is opzich ook een goede bestemming, maar er is simpelweg geen markt voor 2 bestemmingen in Litouwen op dezelfde dagen.
Gdansk vind ik wel goed nieuws nu Bremen gestopt is om daar heen te vliegen. Ik wil nog steeds een keer daar naar een festival. Bremen is voor mij wel dichter bij maar Eindhoven is ook wel prima.
pi_100038396
In de OP staat dat er al vluchten vanaf 10,- zijn. Toch zie ik echter op de site dat er altijd (6,- )administratiekosten en ook bagagekosten (15,-) gerekend worden evenals een boekingstarief (20,-)

Hoe zit dit?
pi_100040286
¤6 adminkosten kan je onderuit komen door met een prepaid Mastercard te betalen (staat ook wel ergens in het topic uitgelegd).
¤15 (of ¤20 in de zomer) bagagekosten zijn natuurlijk niet verplicht, je kan ook zonder ruimbagage reizen.
¤20 boekingstarief?
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:37:06 #275
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100040377
Dat boekingstarief zei mij ook niets, ik heb het even opgezocht en volgens de site betaal je dat alleen als je op de luchthaven of per telefoon een boeking maakt.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_100100780
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
pi_100101281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:38 schreef LaGrive het volgende:
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
Wizzair kapot concurreren? Gewoon iets onder de prijs gaan zitten en iedereen pakt ryanair neem ik aan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:22:53 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100102795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:38 schreef LaGrive het volgende:
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
Ryanair opent de aanval op Wizz Air, hierdoor moet Wizz Air vluchten goedkoop blijven aanbieden, en juist Gdansk is al een relatief low yield route (weinige opbrengsten per passagier), op die manier wordt de route echt verliesgevend en moet een vliegmaatschappij de handdoek in de ring gooien. Ryanair gokt erop dat zij het wat langer kunnen uithouden.

Dit is eigenlijk hetzelfde wat KLM doet samen met Transavia tegen Easyjet, juist door op bestemmingen Milaan, Madrid, Berlijn, Praag, Barcelona ook lage tarieven te bieden zorg je ervoor dat je die klanten weer naar jouw maatschappij krijgt, Easyjet heeft wel lagere tarieven, maar dat zijn nou net niet degene die de maatschappij het meeste opleveren. (Ik vind het prima om voor 50 euro retour te kunnen vliegen naar Madrid, Barcelona of Manchester, maar dat is natuurlijk niet de echte kostprijs).
Tickets die Easyjet voor 90 euro aanbiedt zijn eigenlijk duur als ik met KLM, waar ik een drankje krijg, kosteloos bagage kan meenemen, voor 100 euro kan vliegen.

Tactiek van Ryanair zal zijn om te kijken hoe Wizzair reageert, wanneer deze zich terugtrekt zal Ryanair het op meer bestemmingen proberen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100111888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:38 schreef LaGrive het volgende:
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
Waarschijnlijk omdat ze denken het goedkoper aan te kunnen bieden en de concurrentie te verslaan :)
pi_100145364
Ik ben benieuwd, ik vind ryanair het afgelopen jaar erg tegenvallen met zijn tarieven en vindt bij wizzair af en toe enkeltjes voor een eurotje. We zullen zien!
  zondag 31 juli 2011 @ 13:34:52 #281
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100154616
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:57 schreef LaGrive het volgende:
Ik ben benieuwd, ik vind ryanair het afgelopen jaar erg tegenvallen met zijn tarieven en vindt bij wizzair af en toe enkeltjes voor een eurotje. We zullen zien!
Ik zie bij WizzAir ook meer interessante aanbiedingen dan bij Ryanair de afgelopen tijd.

Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat Ryanair meer een gevestigde naam is en mensen voor een goedkope vlucht al snel aan Ryanair denken. WizzAir is nog niet zo ver en moet dus nog meer stunten om passagiers aan te trekken.
Wie dit leest is alfabeet.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:10:35 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100155660
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:34 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik zie bij WizzAir ook meer interessante aanbiedingen dan bij Ryanair de afgelopen tijd.

Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat Ryanair meer een gevestigde naam is en mensen voor een goedkope vlucht al snel aan Ryanair denken. WizzAir is nog niet zo ver en moet dus nog meer stunten om passagiers aan te trekken.
Ryanair heeft in zijn strategie aangegeven de 'kale' ticketprijzen te verhogen om op deze manier meer omzet te genereren zodat de winst kan toenemen, of bij erg stijgende brandstofprijzen gelijk kan blijven.

Ryanair heeft uiteraard afspraken met luchthavens over de aantallen passagiers, dus ticketacties zijn af en toe noodzakelijk, maar tickets voor 1 euro zijn niet de juiste manier, op die manier devalueer je de bereidheid van mensen om voor een vlucht te betalen.
Ik klaag niet over Ryanair, 8 euro naar Madrid, enkele reis, en 10 euro naar Reus is geen geld, Easyjet is vanaf Spaanse luchthavens (Barcelona en Madrid) relatief goedkoop en zo kan je goede combi's maken. Een ticket 2 euro op en neer naar Stansted zit er voorlopig niet in, maar een retour voor 14 euro blijft ook prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100161061
Ryanair blijft uiteraard goedkoop, mooie acties als je ergens heen wil. Echter vond ik het leuke aan ryanair dat als je goed zocht in de goede periodes je gewoon voor 2 euro, of zelfs 2 cent heen en weer kon. Uiteindelijk zaten er dan genoeg mensen in het vliegtuig die wel 200 euro betaalden. Bij wizzair vind ik af en toe nu wel tickets voor een euro en dat vind ik gewoon leuk! Ik snap dat het voor hun eigen strategie en omzet minder is.
pi_100272689
Wellicht een beetje off topic maar aangezien veel Ryanair vluchten vanaf Charleroi vertrekken toch even hier.

Heeft iemand al ervaring met de priority lane van Charleroi Airport? Het kost 4 euro pp. en ik overweeg het te boeken.

http://www.charleroi-airp(...)ndex.html?no_cache=1

Ik vertrek met vrouw en kind van 4 jaar oud volgende week erg vroeg met Ryanair (vlucht vertrekt om 7:15) en de security rijen zijn vaak lang en vervelend, vooral met jonge kinderen. Is het rond die tijd dat we vertrekken vaak al druk? Ik heb het idee dat het best wat stress kan schelen.

Ik heb overigens ook al priority boarding van Ryanair zelf.. bijna onmisbaar als je jonge kinderen hebt en je zeker bij elkaar wilt zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door jeoff op 03-08-2011 15:27:29 ]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:09:24 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100274974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:18 schreef jeoff het volgende:
Wellicht een beetje off topic maar aangezien veel Ryanair vluchten vanaf Charleroi vertrekken toch even hier.

Heeft iemand al ervaring met de priority lane van Charleroi Airport? Het kost 4 euro pp. en ik overweeg het te boeken.

http://www.charleroi-airp(...)ndex.html?no_cache=1

Ik vertrek met vrouw en kind van 4 jaar oud volgende week erg vroeg met Ryanair (vlucht vertrekt om 7:15) en de security rijen zijn vaak lang en vervelend, vooral met jonge kinderen. Is het rond die tijd dat we vertrekken vaak al druk? Ik heb het idee dat het best wat stress kan schelen.

Ik heb overigens ook al priority boarding van Ryanair zelf.. bijna onmisbaar als je jonge kinderen hebt en je zeker bij elkaar wilt zitten.
Charleroi Airport is een basis van Ryanair, dus vertrekken er in de ochtend relatief veel vluchten, in ieder geval de 4 die daar gestationeerd staan met een maximaal van 720 personen, die moeten allemaal in korte tijd door de beveiliging heen dus kan het druk zijn.
Daarnaast zullen er ook andere maatschappijen vliegen en eventueel vroeg aanwezigen gaan ook al door de beveiliging.

Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind dat een vliegveld er zelf voor moet zorgdragen dat iedereen tijdig door de beveiliging kan, immers ik betaal ook luchthavenbelasting, aan de andere kant voor de laat aankomende zakenreiziger of mensen met kinderen kan het een toegevoegde waarde zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100281716
Hmm ik wil binnenkort naar Boedapest, maar op een of andere manier is de KLM maar 5% duurder, ik zie iedereen met bedragen smijten dat ik denk WTF :O. Ik medio november :-).
Indien iemand ook nog goedkoop een vlucht kan krijgen van Toulouse-Nederland, medio begin/half oktober, hoor ik het graag!
Ben ik zo scheel of zitten hier allemaal dubbeltje op de eerste rang mensen?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:59:56 #287
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100281851
Voor Boedapest heb je ook goede kansen bij Wizzair. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100281893
Naar Boedapest kun je inderdaad met Wizzair voor iets meer dan 50 euro.
Vertrek vanaf Eindhoven.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_100312652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:01 schreef Felixa het volgende:
Naar Boedapest kun je inderdaad met Wizzair voor iets meer dan 50 euro.
Vertrek vanaf Eindhoven.
moet je dan kort of lang van te voren boeken? Ik heb gekeken en vind 87 euro een nette prijs voor een retour, welke dagen zijn het goedkoopste om te reizen?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:41:37 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100322030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:04 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

moet je dan kort of lang van te voren boeken? Ik heb gekeken en vind 87 euro een nette prijs voor een retour, welke dagen zijn het goedkoopste om te reizen?
Als je enige tijd vooruit boekt zijn er nog betere prijzen te vinden. Overigens is 87 euro opzich niet veel geld, al zou ik dat er niet voor over hebben, ik ben gewend aan lagere prijzen....
Wel zal de avondvlucht uit Budapest terug bijna altijd duurder zijn dan de vroege ochtendvlucht, maar die zal voor mij door het vroege tijdstip nooit een optie zijn. Ik wil best budget vliegen, maar ik ga daarvoor niet op een onmogelijke tijd vertrekken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100322423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Charleroi Airport is een basis van Ryanair, dus vertrekken er in de ochtend relatief veel vluchten, in ieder geval de 4 die daar gestationeerd staan met een maximaal van 720 personen, die moeten allemaal in korte tijd door de beveiliging heen dus kan het druk zijn.
Daarnaast zullen er ook andere maatschappijen vliegen en eventueel vroeg aanwezigen gaan ook al door de beveiliging.

Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind dat een vliegveld er zelf voor moet zorgdragen dat iedereen tijdig door de beveiliging kan, immers ik betaal ook luchthavenbelasting, aan de andere kant voor de laat aankomende zakenreiziger of mensen met kinderen kan het een toegevoegde waarde zijn.
Ik heb het toch maar aangeschaft. De kosten zijn nog redelijk laag en het neemt net iets van de haast en stress weg die ochtend. We moeten al vroeg genoeg op om rond 5:45 in Charleroi te zijn. Ik zal mijn ervaringen met de rij hier wel plaatsen na terugkomst.
pi_100945109
Heb laatst tickets naar Londen geboekt voor half september (33 euro retour), zag ik vorige week dat dezelfde data nog maar 18 euro retour koste (4 weken voor vertrek) :P Kon gewoon de helft besparen (te veel betaald door TE vroeg te boeken...) Kan je zien dat Ryanair dus niet alle vluchten vol krijgt, want normaal gesproken dien je wel ruim op tijd te boeken voor een leuk prijsje.

Gelukkig volgende week voor 20 euro retour op reis en in oktober zelfs voor 18 euro retour. Momenteel kan je als je goed zoekt zelfs voor 12 euro retour naar sommige landen! :D Lang leve de pre-paid MasterCard (en dus geen admin. kosten)!

Retourtje vliegtickets kosten me vaak minder dan de busreis van en naar het vliegveld :O Absurd haha.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:43:56 #293
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100945146
Welke bestemmingen heb je gezien voor 12 euro?
pi_100946000
Londen en Zweden.

Overigens volgende week zondagmorgen terugvliegen vanaf Stansted om 9 uur 's morgens... als ik om 8 uur op het vliegveld ben, is dat dan op tijd? Meestal beginnen ze pas half 9 langzaam met boarden is mijn ervaring. Maar weet niet hoe druk het is op de snelweg op een zondagmorgen om 7 uur in Londen :P straks mis ik mijn terugvlucht...
pi_100953491
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:55 schreef jeoff het volgende:

[..]

Ik heb het toch maar aangeschaft. De kosten zijn nog redelijk laag en het neemt net iets van de haast en stress weg die ochtend. We moeten al vroeg genoeg op om rond 5:45 in Charleroi te zijn. Ik zal mijn ervaringen met de rij hier wel plaatsen na terugkomst.
Sinds gisteren terug uit Spanje. De priority queue in Charleroi stelt niet zoveel voor en ligt helemaal achterin een hoekje waar zelfs sommige medewerkers niet van wisten (of ze wisten niet dat Charleroi nu die priority tickets verkoopt). Het was wel een verademing om daar lekker rustig doorheen te gaan, het scheelde ongeveer een kwartiertje wachten denk ik.

Overigens hebben we door mijn eigen fout de terugvlucht gemist :( Ryanair kon verder helemaal niks voor ons doen (begrijpelijk voor een budget airline) en tickets voor de volgende dag kostten meer dan 550 Euro voor ons drieen. Gelukkig vond ik nog een vlucht van Jetair van Girona naar Brussel (zaventem) voor 105 Euro totaal!
pi_100953583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:05 schreef Deezertje het volgende:
Londen en Zweden.

Overigens volgende week zondagmorgen terugvliegen vanaf Stansted om 9 uur 's morgens... als ik om 8 uur op het vliegveld ben, is dat dan op tijd? Meestal beginnen ze pas half 9 langzaam met boarden is mijn ervaring. Maar weet niet hoe druk het is op de snelweg op een zondagmorgen om 7 uur in Londen :P straks mis ik mijn terugvlucht...
Ik zou toch minimaal 1.5 van tevoren daar zijn denk ik door de security rijen. Als je check-in bagage hebt zelfs 2 uur.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:41:02 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100956344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:05 schreef Deezertje het volgende:
Londen en Zweden.
Welke data? Kan niks vinden :')
pi_100957270
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:41 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Welke data? Kan niks vinden :')
London vanaf 5 september. Enkeltje 9 euro. Retour 18 dus.
12 euro was trouwens afgelopen dinsdag t/m donderdagavond, net te laat voor je dus.

Zelf had ik al data geboekt in die periode anders was ik nog wel keer extra weggeweest voor 12 euro :p
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:03:05 #299
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100957371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

London vanaf 5 september. Enkeltje 9 euro. Retour 18 dus.
12 euro was trouwens afgelopen dinsdag t/m donderdagavond, net te laat voor je dus.

Zelf had ik al data geboekt in die periode anders was ik nog wel keer extra weggeweest voor 12 euro :p
I see, thanks :)
pi_101255119
Ik vlieg in oktober voor 25 euro naar Milaan, de dag erop vlieg ik dan naar Valencia. Beide vluchten kosten met in totaal 40 euro inclusief de cc kosten :) .. Nu weet ik weer waarom ik zo vaak met Ryanair vlieg ;)
pi_101295281
Ik zal hem ook maar ff vol maken dan ;)

Vind hier het nieuwe topic

[ Bericht 27% gewijzigd door DutchieBre op 28-08-2011 17:47:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')