Het Vigeland Park ook wel Frogner-parken parken is inderdaad heel mooi.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Sirre het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of ik goed zit. Heb gezocht maar kon niks vinden.
Ik ga volgende maand een weekend naar Oslo.
We zitten in het Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria oid. Is vrij dicht bij het station.
Klopt het dat dat dan heel dicht bij de winkel-area zit?
Weet er iemand nog een leuke kroeg waar we heen moeten?
Andere dingen die we per se moeten gaan zien?
We kregen al de tip van het Open Lucht Museum bijvoorbeeld.
Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria heet tegenwoordig Thon Astoria, en ligt om de hoek van Karl Johans gate, de hoofdstraat van Oslo. Het hotel ligt in Dronningensgate en da's niet bepaald een straat waar je 's avonds even gezellig gaat wandelen omdat het er krioelt van de hoeren en junks (ik heb zelf een jaar in deze straat gewoond, en het onveilige gevoel was de reden om te verhuizen). Als je het hotel nog om kan boeken, kies dan voor Thon Munch hotel in Munchsgate, is net zo goedkoop, ligt ook zeer centraal, maar in een veel betere buurt!quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Sirre het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of ik goed zit. Heb gezocht maar kon niks vinden.
Ik ga volgende maand een weekend naar Oslo.
We zitten in het Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria oid. Is vrij dicht bij het station.
Klopt het dat dat dan heel dicht bij de winkel-area zit?
Weet er iemand nog een leuke kroeg waar we heen moeten?
Andere dingen die we per se moeten gaan zien?
We kregen al de tip van het Open Lucht Museum bijvoorbeeld.
Mocht het niet lukken, ga dan in ieder geval 's avonds niet rechtsaf uit de receptie, maar meteen linksaf Karl Johan op waar het al een stuk beter toeven is (nog geen 100 meter lopen vanaf het hotel).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:55 schreef Sirre het volgende:
Fogel, bedankt voor de tips.
Ik ga even kijken of we nog iets met het hotel kunnen dan.
Eind April heb je nog grote kans op slecht weer, inlusief hagel en sneeuw. Eind juni is het weer meestal wat beter (in ieder geval geen sneeuw meerquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ik denk er over om ofwel eind april of eind juni Oslo eens te gaan bezoeken. Wat zou de beste tijd zijn?
Weet iemand bijvoorbeeld of er rond midzomernacht iets te beleven valt in Oslo?
Leuke festivals, concerten, feesten ofzo, of zit iedereen dan ergens buiten de stad, zoals in Finland?
Dan zit ik al weer ergens anders in Europaquote:17 mei is de nationale feestdag en 16 mei zit half Noorwegen in de kroeg/is aan het feesten.
Uiteraard kies ik voor low cost: Sterlingticket, nu rechtstreeks voor 94 euro retour inclusief taxquote:PS Wat je ook doet, en hoe goedkoop ze misschien ook zijn in de periode wanneer je wil vliegen: kies _niet_ voor SAS.
Die dagrandverbinding is er dus niet meer in juni. De ochtendvlucht is dan verdwenenquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:08 schreef Douwe het volgende:
Én een dagrandverbinding!
Ik ga zelf in augustus naar Oslo, voor een weekend, ook met Sterling.
08.08 Kraftwerk Sentrum Scene Konsertquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:08 schreef Douwe het volgende:
Én een dagrandverbinding!
Ik ga zelf in augustus naar Oslo, voor een weekend, ook met Sterling.
Fogel >> Ik mis de knop 'English' op die site, en kan ook zo gauw in mn beste Noors geen augustus vinden. Weet jij toevallig of er dan iets is, of is het dan uitgestorven?
NOK 455 voor een ticket... ook het overwegen waard....quote:
De trein naar Gøtenborg is een toeristische attractie op zich, het is een oude herriende rammelbak uit omstreeks 1960 met stoffen stoelen (die overigens wel reclinable zijn) en houten interieur. Stoelen zijn wel comfortabel, maar neem een ipod ofzo mee!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En dan meteen een combinatie maken met de trein naar Goteborg en terug met www.flyme.com
Ik ben nog nooit in Reykjavik en weet ook niet helemaal wat je bedoelt met 'Noord-Europese sfeer'.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:42 schreef Boeman het volgende:
Is Oslo nou een echte Europese stad? Of heerst er toch meer de Noord-Europese sfeer (zoals in Reykjavik)?
Ja qua subjectiviteit heb je gelijkquote:Op maandag 10 april 2006 23:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in Reykjavik en weet ook niet helemaal wat je bedoelt met 'Noord-Europese sfeer'.
Wat zorgt voor de sfeer? Het uitgaansleven, de mensen, de architectuur, de combinatie van dit?
En, wat is typerend voor een 'echte Europese stad'? Valt Amsterdam er onder, en Madrid, Parijs, London, Kopenhagen? En zo ja, waarom?
Tell me more, en ik kan je hopelijk een goed antwoord geven (al vrees ik dat sfeerbeleving vrij subjectief is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |