abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16203120
Een goeie vriendin van mij gaat studeren in Oslo, maar nu ga ik haar heel erg missen nu ik hier in dit saaie Nederland zit.
Mischien ga ik het toch eens overwegen om voor een lange periode naar Oslo te gaan na mijn studie. Zijn er hier mensen die ervaring op hebben gedaan in Oslo? Of het een leuke stad is, mensen die goeie of slechte ervaringen hebben opgedaan, of er leuke mensen zijn, en hoe de cultuur daar is?
pi_16203457
via www.basiqair.com zijn iig goedkope tickets naar Oslo te boeken...
| Foto's |
pi_16203633
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:06 schreef MeAndMyself het volgende:
via www.basiqair.com zijn iig goedkope tickets naar Oslo te boeken...
Bedankt!
pi_16203667
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16203932
Ik vond Oslo nogal teleurstellend eerlijk gezegd. Ik moet er wel bijzeggen dat we geen kaart bij ons hadden of een begeleidende tour hebben gedaan.

De binnenstad was wel aardig maar niet zoals Stockholm. We konden de auto niet meer terugvinden dus we liepen ook een uur lang door allerlei niet toeristische straten en verpauperde stukken. Veel in aanbouw, veel allochtonen aan de rand van de binnenstad en een nogal onverzorgd uiterlijk had de stad in mijn ogen. Maar er zijn genoeg mensen die wel positieve ervaringen hebben opgedaan en ik wil zeker nog eens terug om het nogmaals te bekijken met een objectieve blik.

pi_16204478
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik vond Oslo nogal teleurstellend eerlijk gezegd. Ik moet er wel bijzeggen dat we geen kaart bij ons hadden of een begeleidende tour hebben gedaan.

De binnenstad was wel aardig maar niet zoals Stockholm. We konden de auto niet meer terugvinden dus we liepen ook een uur lang door allerlei niet toeristische straten en verpauperde stukken. Veel in aanbouw, veel allochtonen aan de rand van de binnenstad en een nogal onverzorgd uiterlijk had de stad in mijn ogen. Maar er zijn genoeg mensen die wel positieve ervaringen hebben opgedaan en ik wil zeker nog eens terug om het nogmaals te bekijken met een objectieve blik.

haha leuk verhaal...maar wat is mis mee met allochtonen dan? Of bedoel je getto achtige praktijken?
pi_16221219
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:38 schreef Richard22 het volgende:

[..]

haha leuk verhaal...maar wat is mis mee met allochtonen dan? Of bedoel je getto achtige praktijken?

Dat laatste. Verpauperde buurten met nogal wat zwervers en kansarmen liepen daar. Een plek waar je 'snachts niet graag rond loopt.
pi_16230511
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:14 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat laatste. Verpauperde buurten met nogal wat zwervers en kansarmen liepen daar. Een plek waar je 'snachts niet graag rond loopt.

Ja dat is 3x niks inderdaad.
  Moderator zaterdag 17 januari 2004 @ 18:01:05 #9
45833 crew  Fogel
pi_16345749
Iedere stad heeft zijn goede en slechte buurten. In Oslo kan je simpelweg zeggen dat in het oosten vrij veel 'slechte' buurten zijn. Maar, wat criminaliteit betreft valt het heel erg mee. Ja, je ziet inderdaad kansarme personen, vooral rond centraal station, op Karl Johan en in de oostelijke wijken. Maar, je hebt er geen last van, ze zijn niet vervelend of agressief (in tegenstelling tot de 'kansarmen' in Nederland).
De stad op zich is vrij rustig, erg veel gebeurd er niet en een toerist kan in 2 dagen alle highlight gezien hebben (als je in musea geinteresseerd bent kan je er 1-2 dagen bijplakken).
Kortetermijn verhuur van apartementen is iets waar de meeste huisbazen niets van willen weten, dus als je niet bij je vriendin kan overnachten kan het een probleem zijn om goedkoop te overnachten. Goedkoop is een relatief begrip, Noorwegen is een vrij duur land en mijn opvatting van wat goedkoop is, is in de loop van de 3,5 jaar die ik hier woon erg bijgesteld (ik vind bijvoorbeeld 2,5 euro voor een brood een vrij normale prijs).
Als je in de winter komt, kan je je dagen vullen met skieen, in de zomer met wandelen, Nordmarka is een enorm natuurgebied waar je deze mogelijkheden hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_16578654
Bedankt Fogel, Nuttige info
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')