abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12630802
eind october zit ik twee weken in een hotel voor een training. Maar, naast de drukte overdag heb ik ook nog een weekeinde en de avonden.. iemand tips voor leuke dingen daar in de buurt?
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:32:25 #2
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_12631077
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:23 schreef overhyped het volgende:
eind october zit ik twee weken in een hotel voor een training. Maar, naast de drukte overdag heb ik ook nog een weekeinde en de avonden.. iemand tips voor leuke dingen daar in de buurt?
Als je een rijbewijs hebt; de omgeving is schitterend! Maar ik neem aan dat je redelijk snel wat kennisen hebt daar die je graag het een en ander in de buurt laten zien, inclusief het uitgaansleven... Of ben je een tweaker?
Action is the enemy of thoughts
pi_12631414
Ja, wel tweaker ik ga er heen voor een 10 daagse CCIE security training, en het probleem is: er zijn maar 3 deelnemers op die cursus.. Ik heb wel een auto, (die ik ook meeneem ) dus de omgeving bekijken moet wel lukken!
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_12631509
Het Vigeland park is heel mooi als je van beelden houdt. En de omgeving buiten de stad. Dat kan niet genoeg genoemd/geroemd worden...
An' harm it none, do as you will
pi_12631522
Ik ben afgelopen 3 weken in Noorwegen geweest, ook naar Oslo.

Ik vond het een leuke stad, het heeft een leuke haven (met veel grote boten), mooie binnenstad enz. Verder heb ik er niet veel gedaan, want ik ben er maar 1 dag geweest , maar in de omgeving is ook vast wel zat te doen.

Have fun!

Je moet niet luisteren naar wat ik zeg, maar naar wat ik bedoel
pi_12631575
quote:
mooie vrouwen ?
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:52:17 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_12631641
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:50 schreef E- het volgende:

[..]

mooie vrouwen ?

Het is een tweaker
Action is the enemy of thoughts
pi_12632039
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:52 schreef Reintje het volgende:

[..]

Het is een tweaker

Belangrijkere reden is dat ik een vriendin heb Tweakers zijn niet per definitie contactgestoord en asociaal..

Ohw wacht, dat zijn wij per definitie wel, maar er zijn uitzonderingen op de regel

Als ik prototype tweaker was vroeg ik wel om een hotel met een snelle internet koppeling

pi_12651854
quote:
Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je leuk vind...
Op Bygdøy zijn een aantal musea te vinden: een open lucht museum (als je nooit eerder in Noorwegen bent geweest is het aan te raden, maar ik vind dat er een beetje veel van het zelfde staat, en je kan het ook nog 'live' aanschouwen in het westen), het Framskip museum (de boot waarmee arctisch onderzoek is gedaan, is zowel naar de Noord- als Zuidpool geweest), maritiem museum, vikingschipmuseum (hier zijn 3 opgegeraven vikingschepen te zien en wat andere artikelen uit de vikingtijd).
Vigelandsparken moet je gewoon heen, en Holmenkollen ook (de springschans: prima uitzicht bij mooi weer).
Verder is er Akershus festning (mijn favoriet), een fort wat midden in het centrum staat aan de havenkant. Vanaf daar ook uitzicht op Aker Brygge, een (zelfs voor Noorwegen veelste dure) uitgaansplek met vele restaurants, baren en winkels.
Als je van natuur en wandelen houdt kan je de bossen in, nooit meer dan 15 minuten rijden vanaf welke plek dan ook is er 'echte' natuur te vinden in Oslo. Neem wel goede -moddervaste- wandelschoenen mee.
Als je van kunst houdt, moet je even bij de nationaalgallerie naar binnen, daar is het een en ander aan kunst te vinden (gratis toegang). Het Munch museum is ook aan te raden als je depressief bent. Verder is er het Zoologisch museum op Tøyen (naast het Munch museum), een van mijn favoriete musea in Oslo.
Verder is er nog de oude stad, waar nog vele huizen houten huizen in allerlei kleuren te vinden zijn (niet zover van Tøyen af).

Wat betreft kroegen: Muddy Waters, lekker bluescafe. Cafe Amsterdam, moet je wel op woensdagen ontwijken want dan komen de Nederlanders bij elkaar (tenzij je behoefte hebt aan Nederlanders te zien natuurlijk). Justisen, een leuke bar waar studenten en politikers komen. Of, neem even een kijkje op Majorstua, daar vind je de Gamle Major, een kroeg die is aangekleed als een oude apotheek, bij de ingang zit een glasplaat waardoor je naar de kelder kan kijken. Hier zie je een lijk liggen dat geopereerd wordt (geweldige bar, je raakt er niet uitgekeken op alle details overal).

Mja, dat was het wel ongeveer zo uit mijn hoofd, als ik nog iets bedenk, zet ik het hier wel weer neer.

Overigens, hou rekening met (veel) regen en eventueel sneeuw (meestal niet voor november)! Zorg ervoor dat je al een beetje weet waar je heen wil, want de 'buitenattracties' heb je licht voor nodig, en daar hebben we hier niet zoveel van eind october...

[Dit bericht is gewijzigd door Fogel op 23-08-2003 11:42]

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')