abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:34:26 #1
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_17597785
Wie kan mij meer vertellen over Noorwegen, wie komt er regelmatig, of woont er? Ik wil dolgraag een tijdje naar Noorwegen, een jaartje ertussen uit, maar weet niet waar te beginnen. Hoe kom aan een tijdelijk baantje, woonruimte voor een half jaar of een volledig jaar???? 'Eigen ervaring' verhalen zijn meer dan welkom!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:30:20 #2
69669 gids
B.I.T.C.H.
pi_17602552
een kennis van mij is in Noorwegen gaan wonen maar die kreeg een baan aangeboden bij een noors bedrijf met huisvesting en al. Hoe je dat soort dingen moet regelen weet ik dus niet maar ik weet wel wat hij er van vind om daar nu al drie jaar te wonen (ik ben er zelf ook een paar keer geweest om hem op te zoeken).

-het regent er 362 dagen per jaar
-'s winters is het er continue donker
-het leven, wonen, eten etc is ongelooflijk duur, drank is helemaal niet te betalen (1 blik bier in supermarkt, 4 euro)
-de natuur is heel mooi maar daar (binnenland en noorden) kom je niet te wonen, daar woont niemand.
-de Noren zijn wel vriendelijk maar een beetje saai en humorloos volgens mijn kennis en die kent er een hele hoop (ook jonge mensen) via zijn werk.

Wat wel leuk schijnt te zijn:

-'s zomers is het prachtig als het niet regent, dan kan je vissen, naar de natuur toe (iedereen heeft een zomerhuisje), lang licht. Maar zoals gezegd, het regent vaak dus als je een paar leuke zomerweken hebt, heb je mazzel.
-'s winters gaat iedereen skieen in de weekenden
-noors is relatief eenvoudig te leren voor nederlanders

Als ik mijn kennis mag geloven zou ik zeggen: zoek een ander land uit!

Enne.. hij heeft het echt geprobeerd hoor; spreekt goed Noors, is vaak met Noren uitgegaan en dergelijke maar gaat nu eigenlijk alleen nog maar om met de andere expats (voornamelijk Engelsen).
Babe In Total Control of Herself
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:10:17 #3
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_17603428
Dank u dank u
  dinsdag 9 maart 2004 @ 19:09:10 #4
30312 egel
NordicMinds
pi_17604873
Ik woon 3 jaar in Noorwegen en ik wil hier nooit meer weg!
En wees gerust, zelfs op het natste plekje van Noorwegen regent het niet 362 dagen per jaar. Ik heb er zelf namelijk gewoond!

Mail maar eens of surf eens langs mijn website www.noorwegen.org
pi_17608048
Ik geloof dat we al iets te veel Noorwegen topics hebben. Een mooi land overigens.
Hier is een selectie van wat topics, er zijn er nog veel meer:
Noorwegen - tips?
Reisverslag Noorwegen - Zweden - Finland 2002
[Verslag] Stage in Noorwegen
Ik ga naar Noorwegen
hoe kom ik goedkoop in noorwegen ?

Slotje dus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: