abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96015484
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.
Ik heb dus mijn emailadres verkeerd ingevuld (..com in plaats van .com, gelukkig kon ik dit nog vinden in de historie) maar kan wel bij mijn booking online.

Ik heb het idee dat het niet boeit dat ik die bevestiging niet in de mail heb. (Heb ook pdf-je van bevestiging na het betalen). Of is het verstandig om me door de telefoontereur te vechten om mijn emailadres gewijzigd te krijgen?

Wel een irritante website trouwens. Bij het invullen van mijn persoonlijke gegevens werd de website wild en versprong het type creditcard elke keer. En hoe mijn emailadres aan twee puntjes komt (twee keer!) weet ik ook niet, maar dat zal wel aan chrome liggen (FF wilde de website uberhaupt niet verwerken met de add-ins enabled). Verder totaal niet overzichtelijk en dat adverteren met die exclusief prijzen stoort me ook. En dan nog die irritante reclame's voor huur auto's erbij.

Maarja ze zijn 120 euro goedkoper voor een retourtje Portugal van de zomer, dus ik zal er verder maar niet te veel over klagen. Voor 120 euro mag je me wel een half uurtje irriteren.
pi_96376865
Retourtjes vanaf Eindhoven naar Pescara in mei voor 24 euro en Lanzarote in juni voor 51. Erg prettig
pi_96914915
Het is niet mogelijk om verschillende vluchten in 1 keer te betalen ofwel? Ik wil van weeze naar londen naar marrakesh en weer terug naar weeze, dacht ik goedkoop uit te komen komt er nog 18euro administratiekosten bij ...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_96915073
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:33 schreef caffeinjunk het volgende:
Het is niet mogelijk om verschillende vluchten in 1 keer te betalen ofwel? Ik wil van weeze naar londen naar marrakesh en weer terug naar weeze, dacht ik goedkoop uit te komen komt er nog 18euro administratiekosten bij ...
Je betaalt die kosten toch per vlucht en niet per transactie, dus dat zou niks uitmaken.

Kijk wel even naar een prepaid Mastercard, info staat vast wel ergens in dit topic. Kan je de creditcardkosten in ieder geval mee omzeilen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_96915472
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je betaalt die kosten toch per vlucht en niet per transactie, dus dat zou niks uitmaken.

Kijk wel even naar een prepaid Mastercard, info staat vast wel ergens in dit topic. Kan je de creditcardkosten in ieder geval mee omzeilen.
Mja nu nog even iemand vinden die zo'n prepaid mastercard heeft. Ik dacht trouwens dat de kosten per order waren dus vandaar..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
pi_96916033
Zelf een aanvragen voor een volgende keer?
pi_96919083
Wij gaan voor de eerste keer met Ryanair vliegen. Heb voor een grote groep een weekend georganiseerd, waarin ze niet weten waar ze heen gaan. Moet nu echter wel tickets gaan boeken en heb daar een paar vragen over:

1. Welke gegevens van mijn vrienden heb ik allemaal nodig om voor hun te kunnen boeken?
2. Op welke manieren kan ik allemaal betalen? Geloof dat IDEAL niet mogelijk is, maar is het mogelijk om snel m.b.v. Internetbankieren een account via een wél geaccepteerd betalingssysteem bij Ryanair te aan te maken, en via welk betalingssysteem kan ik dat dan het beste doen?
3. Heeft iemand nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben hier nl. totaal onervaren mee.

Alvast veel dank!
pi_96923649
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:25 schreef martijnnum1 het volgende:
Wij gaan voor de eerste keer met Ryanair vliegen. Heb voor een grote groep een weekend georganiseerd, waarin ze niet weten waar ze heen gaan. Moet nu echter wel tickets gaan boeken en heb daar een paar vragen over:

1. Welke gegevens van mijn vrienden heb ik allemaal nodig om voor hun te kunnen boeken?
2. Op welke manieren kan ik allemaal betalen? Geloof dat IDEAL niet mogelijk is, maar is het mogelijk om snel m.b.v. Internetbankieren een account via een wél geaccepteerd betalingssysteem bij Ryanair te aan te maken, en via welk betalingssysteem kan ik dat dan het beste doen?
3. Heeft iemand nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben hier nl. totaal onervaren mee.

Alvast veel dank!
1. Gewoon voornamen en achternaam zoals vermeldt staat in paspoort/id
2. Geen ideal, creditcard lenen van iemand of googlen op prepaid mastercard
pi_96940868
Ik wil met een grote groep (22 mensen) graag in september of oktober naar Zweden vliegen vanaf Eindhoven. Hoe kan ik met zo een grote groep toch de goedkoopste tickets boeken?
pi_96942411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:59 schreef Ludacriss het volgende:
Ik wil met een grote groep (22 mensen) graag in september of oktober naar Zweden vliegen vanaf Eindhoven. Hoe kan ik met zo een grote groep toch de goedkoopste tickets boeken?
Ga eerst uitproberen voor hoeveel mensen je hetzelfde tarief kan krijgen. Boek dan die groep, en herhaal dit dan. Alleen meestal kan je dan wel in één tarief.

En probeer het eerst even uit met iedereen tegelijk zodat je kan zien welk tarief de "laatsten" betalen en of er überhaupt nog wel zoveel plaats is :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:44:12 #211
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97029529
Zijn er nog speciale tactieken om zo goedkoop mogelijk te boeken. :9

Wij willen in het najaar (dus kort na de Ramadan) naar Marokko (vluchthaven maakt niet veel uit). Gaat dit snel duurder worden naarmate meer mensen voor die periode boeken, of is er een grote kans op aanbiedingen?
pi_97101355
Ik vlieg op 4 juni Brussel - Oslo Oslo - Berlijn (totale kosten inclusief administratiekosten = 30 euro :-D)

Paar dagen later ben ik op Mallorca, vanuit daar terug naar Brussel ook maar 30 euro. Ik ben weer een tevreden klant ;)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:44:34 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97112026
:) Iemand ervaring met Reus Airport?

Ik vlieg van Amsterdam :') Maastricht Airport naar Barcelona :') Reus Airport. Ik kom nogal laat aan, en wellicht loont het om op het kleine vliegveldje te blijven als ik de laatste bus naar de stad mis. Een beetje avontuur is natuurlijk nooit weg. Of zou het te lopen zijn? Volgens google maps moet het naar Reus in ieder geval te doen zijn.

Terug vlieg ik overigens gewoon van Barcelona naar Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:08:08 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97112618
Waar wil je naar toe, naar Reus zelf of naar Barcelona? Bcn ligt nog op ruim 110 k namelijk
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:32:11 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97113328
Reus ligt er volgens mij wel in de buurt, paar km.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:51:27 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97113912
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:08 schreef amaranta het volgende:
Waar wil je naar toe, naar Reus zelf of naar Barcelona? Bcn ligt nog op ruim 110 k namelijk
Ik moet uiteindelijk naar Barcelona, maar vanaf Reus of Taragonna kost dat met de trein iets van 6 euro ofzo, dat is prima te doen.
Terug vlieg ik gewoon vanaf Barcelona, maar vanaf Maastricht was het tarief dusdanig laag (8 euro in totaal met administratiekosten) voor een zateradgvlucht dat ik wel een beetje risico wilde nemen, daarnaast vlieg ik pas maandag aan het eind van de middag terug.

Maar je komt nogal laat aan in Reus, als alles optijd is kom ik prima nog in de stad met de bus, maar ja, laatste vlucht van de dag bij een budgetairliner zorgt nog wel eens voor wat opgebouwde vertraging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:37:17 #217
208890 June.
Seriously?
pi_97197221
Vanavond naar London :D
Nog een tip voor mensen die zoveel mogelijk in hun handbaggage willen proppen:

_O-
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:18:10 #218
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97242450
Hopelijk wordt mijn vlucht naar Londen van zatdagochtend niet geannuleerd :o
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:53:59 #219
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97258233
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef June. het volgende:
Vanavond naar London :D
Nog een tip voor mensen die zoveel mogelijk in hun handbaggage willen proppen:

_O-
Wel slim gedaan. Alleen een beetje lastig als je even een shirtje nodig hebt.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_97284162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:18 schreef Omnifacer het volgende:
Hopelijk wordt mijn vlucht naar Londen van zatdagochtend niet geannuleerd :o
Ryanair zegt dat ze bewezen hebben dat het veilig is...

Oh wacht..

http://www.demorgen.be/dm(...)ig-door-aswolk.dhtml
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97737096
Ik ga binnenkort voor het eerst met Ryanair weg zónder koffer dus met alleen een klein cabinkoffertje... iemand nog tips, naast dat fantastische filmpje? Hoe doen jullie het bijvoorbeeld zonder alle vloeistoffen/cosmetica etc.? Ik gebruik de 100 ml al voor lenzenvloeistof en shampoo, tandpasta, zeep etc. kan ik daar ook wel kopen, maar wat bv te doen aan make-up (veel nieuw kopen lijkt me weer wat zonde)
  zondag 5 juni 2011 @ 15:07:15 #222
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_97737575
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:56 schreef Cottontail het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst met Ryanair weg zónder koffer dus met alleen een klein cabinkoffertje... iemand nog tips, naast dat fantastische filmpje? Hoe doen jullie het bijvoorbeeld zonder alle vloeistoffen/cosmetica etc.? Ik gebruik de 100 ml al voor lenzenvloeistof en shampoo, tandpasta, zeep etc. kan ik daar ook wel kopen, maar wat bv te doen aan make-up (veel nieuw kopen lijkt me weer wat zonde)
Waar ga je heen?
Feyenoord Rotterdam
pi_97739010
Ik heb gewoon kleine verpakkingen van dingen die ik nodig heb, daar kopen heb ik natuurlijk geen zin in.
pi_97754994
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Helly het volgende:
Ik heb gewoon kleine verpakkingen van dingen die ik nodig heb, daar kopen heb ik natuurlijk geen zin in.
Oja, ik heb het net toch maar even opgezocht... Ben een beetje een noob op dit gebied :P Begrijp ik het goed dat je eindeloos veel miniverpakkingen mag hebben, zolang het maar per stuk onder de 100 ml blijft? En zolang het maar bij elkaar in een zak van 1 L past? Dan komt het natuurlijk wel in orde...
Ik ga naar een klein dorpje in Italië, vliegveld Trapani.
pi_97755099
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:40 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Oja, ik heb het net toch maar even opgezocht... Ben een beetje een noob op dit gebied :P Begrijp ik het goed dat je eindeloos veel miniverpakkingen mag hebben, zolang het maar per stuk onder de 100 ml blijft? En zolang het maar bij elkaar in een zak van 1 L past? Dan komt het natuurlijk wel in orde...
Ik ga naar een klein dorpje in Italië, vliegveld Trapani.
Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
pi_97759088
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
Ok, thanks!
pi_97759938
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:09:44 #228
306225 Miendientje
Volgende..
pi_97765026
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Plopr het volgende:
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:05:44 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97798644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
Op sommige Duitse (budget) luchthavens zijn ze erg streng in de handbagageregels, niet in den minste omdat de betreffende maatschappijen die van deze luchthavens vliegen dat ook eisen en de luchthaven daaraan wel wil voldoen.
Officieel moet op Eindhoven je tas ook in het rek worden geplaatst, maar een vriendelijke blik naar mij en tas doet de medewerksters besluiten om het ook niet daadwerkelijk te vragen omdat ze begrijpen dat het makkelijk gaat passen.

Wel begrijp ik de Duitse variant, om misverstanden te voorkomen moet iedereen aan dezelfde regels voldoen omdat je anders discussie kan krijgen. Wat wel mooi is op die luchthaven in Bremen is dat bij het checkpoint moet alles in een tas en gewogen worden, een paar meter verder moet de laptop weer uit de tas en apart gechecked worden, en wordt er verwijtend gekeken dat het in de tas zit....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97802215
Wat ik erg jammer vond (iets waar Ryanair overigens niets aan kan doen hoor) is dat ik zaterdagochtend mijn auto niet kon wegzetten in de reguliere parking van Charleroi en verplicht moest parkeren in de Long Term (= 60 euro). Voor 2 en halve dag vond ik dat toch wel aan de hoge kant. Jammer dat de reguliere reiziger hier de dupe van wordt.

Verder heb ik wel een "heerlijk" weekend gehad Charleroi Brussels - Oslo Oslo - Berlin Berlin - Palma de Mallorca Palma de Mallorca - Brussels Charleroi. Ja, ik ben moe ja :-) .. :P
pi_97827324
Letterlijk een vliegvakantie?
pi_97833502
Zo zou je t bijna kunnen noemen ja :-P. Nee, kwam nu eenmaal zo uit. Was ook geen vakantie.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:46:13 #233
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_97868439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Dat heb ik de 2 keren dat ikin Weeze ben geweest niet meegemaakt. Zakje werd wel bekeken, maar heel vluchtig. Tas werd niet in rek geplaatst ook al niet gewogen. Het verbaasde mij dat ze er zo makkelijk over deden.

In Kaunas sloeg alles: VEEELS te grote tassen mocht zonder problemen gewoon door.
Drugs are good mkay?
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:37:51 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97908550
Op vliegveld Eindhoven is het in de ochtend trouwens gigantisch druk bij de veiligheidscontrole, gelukkig worden wel vluchten die bijna vertrekken door iemand aangegeven en mag je naar een andere korte rij. Al met al stond ik nog maar 15 minuten in de rij, maar dat is toch wel lang.
Daarnaast is Eindhoven Airport gezwicht voor Ryanair en moet ook iedereen de tassen laten wegen. En ze draaien een beetje door om ook iedereen te laten wegen, ook mensen met een dergelijk kleine tas waar in theorie nooit 10 kilo in zou kunnen zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97988047
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
pi_97988111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
¤40
http://www.ryanair.com/en(...)ulations-tableoffees
pi_97989464
Dank. Kon het even nergens vinden.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:33:03 #238
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98122136
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
'wat niet rekt, dat scheurt'
  maandag 13 juni 2011 @ 19:07:18 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98123641
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef BaasD het volgende:
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
Indien de handbagage niet aan de eisen van Ryanair voldoet dan mag deze niet mee, let op, de afmetingen bij Ryanair zijn lager dan die van Easyjet, Transavia of KLM en dergelijke.

Om te bepalen of de handbagage te groot is moet deze in het bagagerek worden geplaatst, als deze erin past is er niets aan de hand, en mag deze gewoon mee, als deze niet past, of iets uitsteekt dan heb je grote kans dat de tas niet mee mag, of eigenlijk, wel mee mag, maar tegen en vergoeding van 35 euro ter plaatse.
Nu moet worden gezegd dat vooral op een Basis van Ryanair, denk aan een London Stansted, waar ze extra goed hierop controleren, omdat elke onderschepte tas voor het boardingpersoneel rechtstreeks commissie oplevert, dus dan wil je wel een beetje streng zijn!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98123891
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
  maandag 13 juni 2011 @ 19:28:38 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98124733
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
Bij de vele kleinere luchthavens waarvan Ryanair vliegt, en waar Ryanair de enige maatschappij of een grote speler is worden inderdaad bij de ingang van de beveiligingscontrole de afmetingen nagegaan en wordt de bagage zelf gewogen. In Eindhoven is het wegen iets nieuws en in principe moet elke tas erop, echter, qua afmetingen wordt wel gewoon gezond verstand gebruikt en klein uitziende tassen hoeven echt niet in het afmetingenrek.

Al met al ben ik eigenlijk niet eens tegen deze maatregelen, 1 tas is 1 tas, 10 kilo is 10 kilo, wil je meer meenemen dan moet je maar bagage inchecken, en leuk en aardig dat je tax free aankopen doet, de ruimte in de bagagebakken is beperkt, dus dat moet inderdaad maar in die ene tas die aan de afmetingen voldoet.

Je hoort natuurlijk wel veel klachten van mensen die het allemaal onrechtvaardig vinden dat ze moesten bijbetalen, maar dat is het neveneffect van het streng handhaven van de regels, je moet immers ergens een grens trekken, en het kan misschien een klein beetje zijn dat je over de limiet heenzit, maar die is er natuurlijk niet voor niks, en anders probeert men deze weer verder op te rekken. (Daarnaast, als je 10,5 kilo handbagage hebt zit je misschien net over de limiet heen, maar je hebt met 10 kilo handbagage toch al een flinke tas, heb je dat echt allemaal nodig). Hou je aan de bagageregels en je hebt geen problemen met het vliegen met Ryanair.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98132382
Tja ach.. Een forse man van 100 kilo mag evenveel bagage meenemen als ik met mn 73 kilo, daar kun je ook vanalles van vinden. :) (logisch dat hij meer mag want grotere kleren) (raar dat hij evenveel mag want hij is zelf al 25 kg zwaarder)
Ze moeten idd ergens een grens trekken en er is altijd wel iemand die daar nadeel van ondervind.
pi_98137531
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
  maandag 13 juni 2011 @ 22:56:20 #244
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98138515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef Cottontail het volgende:
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
Mag je geen scheermesjes mee aan boord? Als deze in een regulier scheermes a la gilette zitten dan kunnen deze gewoon mee hoor, ik heb nog nooit een opmerking bij de beveiliging gehad.
Oogpotloden gebruik ik niet, maar vrouw neemt deze altijd zonder problemen mee, en een pen is natuurlijk geen probleem, want dat soort zaken kan je natuurlijk ook na de beveiliging kopen.

Ik zou me niet zo druk maken, blijf met de vloeistoffen onder de 100 ml, en of je het zakje wel of niet aangeeft moet je zelf weten, ik doe het nooit en wordt daarover nooit aangesproken, je ziet het ook minder, maar als je het wel wil geen probleem. Let op het soort schoenen, ik heb fijne schoenen waar ik heel goed op kan lopen, maar deze zetten wel het alarmpoortje af, nu weet ik dat en gaan ze uit, zelfs als de beveiligers aangeven dat het niet hoeft, ik weet dat ze het poortje af laten gaan....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98149906
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

quote:
Fout tijdens betaling
Debetaling met uw card kon niet verwerkt worden door één van de volgende oorzaken. Raadpleeg de onderstaande punten en ga terug naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw:
U hebteen typefout gemaakt met het nummer van de card of enkele cijfers ontbreken - ga naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw.
Het geselecteerde type card (bijv. Mastercard, Visa, Visa Electron) is ongeldig voor het ingegeven card nummer - ga naar de vorige (betalings) pagina en selecteer opnieuw.
U hebt het card nummer onjuist ingegeven in de box voor de naam van de cardhouderof vice versa - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in.
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:54:58 #246
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98159535
Ik heb tijdens het boeken alleen mijn voor en achternaam ingevuld terwijl ik nog 2 andere voornamen heb Wordt hier moeilijk over gedaan?
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_98162795
nee je vult alleen je eerste en laatste in.
pi_98163473
Het moet precies zoals het in je paspoort staat, en daar is Ryanair heel streng in, althans dat heb ik altijd begrepen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:56:32 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98173629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:17 schreef caffeinjunk het volgende:
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

[..]

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98177082
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?

Als ik ga bellen met ryanair kost me dat waarschijnlijk net zoveel geld dat ik net zo goed met mijn andere creditcard kan proberen waar wel 6e administratiekosten bijkomen..

edit:
Ik heb net even gekeken en de 2 tickets die ik eerst hadden geboekt kloppen qua prijs met wat er bij moneybookers is afgegaan, hier is dus sowieso geen verschil in

[ Bericht 5% gewijzigd door caffeinjunk op 14-06-2011 22:01:15 ]
pi_98189824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:49 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?

Als ik ga bellen met ryanair kost me dat waarschijnlijk net zoveel geld dat ik net zo goed met mijn andere creditcard kan proberen waar wel 6e administratiekosten bijkomen..

edit:
Ik heb net even gekeken en de 2 tickets die ik eerst hadden geboekt kloppen qua prijs met wat er bij moneybookers is afgegaan, hier is dus sowieso geen verschil in
Heb je wel 'prepaid Mastercard' geselecteerd in het dropdown-menu?

Edit: ik lees net:
quote:
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Ik heb wel eens gehad (op andere sites) dat mijn prepaid cc niet werkte omdat hij uitgegeven was door een bank in Duitsland. Mijn Nederlandse factuuradres pakte hij dan niet. Dus als je een 'buitenlandse' cc hebt, kan dit ook het geval zijn.
pi_98191623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:52 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Heb je wel 'prepaid Mastercard' geselecteerd in het dropdown-menu?

Edit: ik lees net:

[..]

Ik heb wel eens gehad (op andere sites) dat mijn prepaid cc niet werkte omdat hij uitgegeven was door een bank in Duitsland. Mijn Nederlandse factuuradres pakte hij dan niet. Dus als je een 'buitenlandse' cc hebt, kan dit ook het geval zijn.
Ja ik heb prepaid mastercard geselecteerd, en ik heb al 2 tickets ervoor kunnen boeken met hetzelfde adres ... zeer frustrerend dit, denk je handig zo'n kaart te nemen voor die tickets werkt het maar half ..
pi_98195688
Ik zag bij boeking beheren wel de optie om nog een extra koffer bij te boeken, maar is het ook mogelijk om een al geboekte koffer van 15kg te wijzigen naar een koffer van 20kg?
pi_98248112
Mijn vlucht vertrekt op 1 juli rond 7u 's ochtends in Charleroi. Aangezien ik nog nooit met Ryanair heb gevlogen, laat staan in Charleroi ben geweest, vroeg ik mij af hoe druk het er op zo'n ochtend gaat zijn en hoeveel uur ik er op voorhand moet zijn. Ik heb wel 1 stuk ruimbagage om af te geven en volgens de site kan dat tot 40 minuten voor het vertrek. Nu had ik gedacht om er zo'n 70 minuten op voorhand te zijn? Voldoende?

Doet Ryanair moeilijk als ik een backpackersrugzak afgeef of hebben ze er liever één zonder loshangende koordjes?
pi_98249991
Bij mij deden ze nooit moeilijk. In Zweden hebben ze mij wel eens de tip gegeven om het in zo'n grote plastic zak te stoppen omdat hij anders vast zou kunnen komen te zitten in de bagagebanden, maar dat is mij nooit overkomen.
pi_98256157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:19 schreef Kielse het volgende:
Mijn vlucht vertrekt op 1 juli rond 7u 's ochtends in Charleroi. Aangezien ik nog nooit met Ryanair heb gevlogen, laat staan in Charleroi ben geweest, vroeg ik mij af hoe druk het er op zo'n ochtend gaat zijn en hoeveel uur ik er op voorhand moet zijn. Ik heb wel 1 stuk ruimbagage om af te geven en volgens de site kan dat tot 40 minuten voor het vertrek. Nu had ik gedacht om er zo'n 70 minuten op voorhand te zijn? Voldoende?

Doet Ryanair moeilijk als ik een backpackersrugzak afgeef of hebben ze er liever één zonder loshangende koordjes?
Aangezien Charleroi een Ryanair-base is met 13 gestationeerde vliegtuigen, zullen er die ochtend tussen 06.00 en 07.30 waarschijnlijk zo'n 13 vluchten vertrekken. Dat betekent dus zo'n 2300 passagiers die in moeten checken, dus 70 minuten is echt te krap. Je zal niet de eerste zijn die zijn vakantie in het water ziet vallen, door zelf te krap de tijd te nemen (en vervolgens de airline de schuld te geven ;) ) Ik raad je aan om toch minimaal 1,5 uur voor vertrek van je vlucht in de terminal te zijn.

Fijne reis!
pi_98259448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:06 schreef Sandrvich het volgende:
Bij mij deden ze nooit moeilijk. In Zweden hebben ze mij wel eens de tip gegeven om het in zo'n grote plastic zak te stoppen omdat hij anders vast zou kunnen komen te zitten in de bagagebanden, maar dat is mij nooit overkomen.
Mocht het nodig zijn, dan kan ik die plastic zakken daar wel ergens kopen zeker?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:18 schreef JdGNetherlands het volgende:

[..]

Aangezien Charleroi een Ryanair-base is met 13 gestationeerde vliegtuigen, zullen er die ochtend tussen 06.00 en 07.30 waarschijnlijk zo'n 13 vluchten vertrekken. Dat betekent dus zo'n 2300 passagiers die in moeten checken, dus 70 minuten is echt te krap. Je zal niet de eerste zijn die zijn vakantie in het water ziet vallen, door zelf te krap de tijd te nemen (en vervolgens de airline de schuld te geven ;) ) Ik raad je aan om toch minimaal 1,5 uur voor vertrek van je vlucht in de terminal te zijn.

Fijne reis!
Thx, zal er 2u op voorhand van maken :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:27:23 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98264642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:33 schreef Kielse het volgende:

[..]

Mocht het nodig zijn, dan kan ik die plastic zakken daar wel ergens kopen zeker?

[..]

Thx, zal er 2u op voorhand van maken :)
Ik zou inderdaad voldoende tijd nemen. In de ochtend is het op Eindhoven Airport ook druk, en daar halen ze nu nog mensen naar voren in de rij voor vertrekkende vluchten.
Maar heel eerlijk gezegd slaat dat nergens op en werk je laatkomers alleen maar in de hand, zo ook mij, afgelopen woensdag was ik om 08:35 aanwezig voor een vlucht die om 09:15 vertrok, dat is eigenlijk veel te kort. En hoewel de rij gigantisch lang was werd ik na 5 minuten al naar een andere rij gestuurd, voorbij mensen die al een lange tijd stonden te wachten en die de ene na de andere persoon voorbij zag lopen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98302321
WTF is dit dan weer.

quote:
Er is een dubbele boeking geconstateerd.

Controleer uw e-mail. Als we een reservering voor u hebben gemaakt, wordt spoedig een E-mailbevestiging naar u verzonden.

Als u een extra boeking wilt maken voor dezelfde vlucht onder dezelfde passagiersnaam met dezelfde creditcardgegevens, moet u 60 minuten wachten of een andere betaalwijze gebruiken.

Voer GEEN nieuwe boeking uit: betalingen voor dubbele boekingen worden niet gerestitueerd.

NO WAY dat ik een dubbele boeking heb gemaakt. Heb ook geen email niks.

Maar onder tussen staat er wel heel leuk:

"Voer GEEN nieuwe boeking uit: betalingen voor dubbele boekingen worden niet gerestitueerd."

JA WTF moet ik nou.

edit; gebeld (a 70c p/m :') en werd (gelukkig binnen 4 minuten) geholpen. Was geen dubbele boeking en kon opnieuw.

Helaas wel goedkoopste kaartje inmiddels weg, maja scheelt 11 euro.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 17-06-2011 19:02:59 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:13:20 #260
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_98312381
Is er eigenlijk een tool die de Ryanwebsite/database afstruint voor de laagste tarieven?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_98325946
Vreemd, vind geen vluchten met Ryanair van Maastricht voor november naar het zuiden, is er een probleem hier ? Via andere luchthavens kan ik boeken tot ver in 2012.
pi_98327846
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:13 schreef klaasdj het volgende:
Is er eigenlijk een tool die de Ryanwebsite/database afstruint voor de laagste tarieven?
Jup en het heet Azuon. Check alle low-cost carrier en je kan allerlei voorkeuren invoeren. Meest handige is dat hij ook 'overstap'-mogelijkheden kan bekijken (dus 2 aansluitende LCC-vluchten) Kost wel geld...
pi_98552808
Ik heb voor enkele mensen onder mijn naam geboekt. Kunnen zij dan afzonderlijk online inchecken of moet ik dat voor hen doen?
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 14:50:57 #264
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_98554809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:30 schreef JdGNetherlands het volgende:

[..]

Jup en het heet Azuon. Check alle low-cost carrier en je kan allerlei voorkeuren invoeren. Meest handige is dat hij ook 'overstap'-mogelijkheden kan bekijken (dus 2 aansluitende LCC-vluchten) Kost wel geld...
is dat programma de moeite?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_98554974
Ik heb een tijd gelden een vlucht geboekt. Het zou voor mij nu goed uitkomen om toch een extra koffer mee te nemen. Kan ik dit zomaar aanpassen ergens? Mijn vriendin heeft de vlucht geboekt dus kan het nu niet checken.
pi_98555534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:04 schreef Kielse het volgende:
Ik heb voor enkele mensen onder mijn naam geboekt. Kunnen zij dan afzonderlijk online inchecken of moet ik dat voor hen doen?
Dat kun jij in één keer doen.
pi_98562011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:50 schreef Geckoo het volgende:

[..]

is dat programma de moeite?
Absoluut, het doorzoekt alle tarieven van heel veel maatschappijen. Volledige versie kost 12e per jaar, dus daar zou ik het niet om laten. Programma heeft ook de mogelijk om aansluitende vluchten te zoeken met Ryanair..
pi_98725416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef Grunner het volgende:

[..]

Dat kun jij in één keer doen.
Ik kan toch ook gewoon voor mezelf inchecken en het de anderen zelf laten doen als ik hen de gegevens geef om online in te checken?
Niet?

Er wordt gevraagd naar het documentnummer. Ik veronderstel dat dit het kaarnummer is en niet het nummer van het rijksregister?
pi_100005238
Per 31 oktober een nieuwe route vanaf Eindhoven door Ryanair:

Eindhoven - Krakow, 2x per week op maandag en vrijdag

FR 5891
EIN 16:20 - 18:20 KRK

FR 5892
KRK 18:45 - 20:35 EIN

http://biznes.interia.pl/(...)ndhoven,1673586,4199
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:01:18 #270
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100008297
Dat wordt hopelijk mooi concurreren met WizzAir. Die laatste zal waarschijnlijk goedkoper zijn, maar vliegt wel op Katowice, waarna je nog met de bus een tijdje onderweg bent naar Krakau zelf. Opvallend eigenlijk dat RyanAir op de hoofdluchthaven vliegt en niet ook op een 'B-vliegveld' als Katowice.
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:56:16 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100014723
Er komen ook vluchten bij naar Marrakesh, Gdansk en Kaunas.

http://luchtvaartnieuws.n(...)r_France_en_Wizz_Air

Goede ontwikkeling voor Eindhoven Airport, hoop wel dat ze de drukte een beetje aankunnen, begin juni was het bijzonder druk bij de beveiligingscontrole, en dat zal andere dagen in de ochtend niet anders zijn.

Wizzair gaat het zwaar krijgen, zeker Kaunas is vervelend, Vilnius is opzich ook een goede bestemming, maar er is simpelweg geen markt voor 2 bestemmingen in Litouwen op dezelfde dagen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100027110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
Er komen ook vluchten bij naar Marrakesh, Gdansk en Kaunas.

http://luchtvaartnieuws.n(...)r_France_en_Wizz_Air

Goede ontwikkeling voor Eindhoven Airport, hoop wel dat ze de drukte een beetje aankunnen, begin juni was het bijzonder druk bij de beveiligingscontrole, en dat zal andere dagen in de ochtend niet anders zijn.

Wizzair gaat het zwaar krijgen, zeker Kaunas is vervelend, Vilnius is opzich ook een goede bestemming, maar er is simpelweg geen markt voor 2 bestemmingen in Litouwen op dezelfde dagen.
Gdansk vind ik wel goed nieuws nu Bremen gestopt is om daar heen te vliegen. Ik wil nog steeds een keer daar naar een festival. Bremen is voor mij wel dichter bij maar Eindhoven is ook wel prima.
pi_100038396
In de OP staat dat er al vluchten vanaf 10,- zijn. Toch zie ik echter op de site dat er altijd (6,- )administratiekosten en ook bagagekosten (15,-) gerekend worden evenals een boekingstarief (20,-)

Hoe zit dit?
pi_100040286
¤6 adminkosten kan je onderuit komen door met een prepaid Mastercard te betalen (staat ook wel ergens in het topic uitgelegd).
¤15 (of ¤20 in de zomer) bagagekosten zijn natuurlijk niet verplicht, je kan ook zonder ruimbagage reizen.
¤20 boekingstarief?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:37:06 #275
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100040377
Dat boekingstarief zei mij ook niets, ik heb het even opgezocht en volgens de site betaal je dat alleen als je op de luchthaven of per telefoon een boeking maakt.
pi_100100780
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
pi_100101281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:38 schreef LaGrive het volgende:
Ik zie nu ook de nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven. Ik vraag mij af waarom ze ook naar Gdansk vliegen als wizzair dit al op hetzelfde traject doet.
Wizzair kapot concurreren? Gewoon iets onder de prijs gaan zitten en iedereen pakt ryanair neem ik aan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:22:53 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100102795
quote:
Ryanair opent de aanval op Wizz Air, hierdoor moet Wizz Air vluchten goedkoop blijven aanbieden, en juist Gdansk is al een relatief low yield route (weinige opbrengsten per passagier), op die manier wordt de route echt verliesgevend en moet een vliegmaatschappij de handdoek in de ring gooien. Ryanair gokt erop dat zij het wat langer kunnen uithouden.

Dit is eigenlijk hetzelfde wat KLM doet samen met Transavia tegen Easyjet, juist door op bestemmingen Milaan, Madrid, Berlijn, Praag, Barcelona ook lage tarieven te bieden zorg je ervoor dat je die klanten weer naar jouw maatschappij krijgt, Easyjet heeft wel lagere tarieven, maar dat zijn nou net niet degene die de maatschappij het meeste opleveren. (Ik vind het prima om voor 50 euro retour te kunnen vliegen naar Madrid, Barcelona of Manchester, maar dat is natuurlijk niet de echte kostprijs).
Tickets die Easyjet voor 90 euro aanbiedt zijn eigenlijk duur als ik met KLM, waar ik een drankje krijg, kosteloos bagage kan meenemen, voor 100 euro kan vliegen.

Tactiek van Ryanair zal zijn om te kijken hoe Wizzair reageert, wanneer deze zich terugtrekt zal Ryanair het op meer bestemmingen proberen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100111888
quote:
Waarschijnlijk omdat ze denken het goedkoper aan te kunnen bieden en de concurrentie te verslaan :)
pi_100145364
Ik ben benieuwd, ik vind ryanair het afgelopen jaar erg tegenvallen met zijn tarieven en vindt bij wizzair af en toe enkeltjes voor een eurotje. We zullen zien!
  zondag 31 juli 2011 @ 13:34:52 #281
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100154616
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:57 schreef LaGrive het volgende:
Ik ben benieuwd, ik vind ryanair het afgelopen jaar erg tegenvallen met zijn tarieven en vindt bij wizzair af en toe enkeltjes voor een eurotje. We zullen zien!
Ik zie bij WizzAir ook meer interessante aanbiedingen dan bij Ryanair de afgelopen tijd.

Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat Ryanair meer een gevestigde naam is en mensen voor een goedkope vlucht al snel aan Ryanair denken. WizzAir is nog niet zo ver en moet dus nog meer stunten om passagiers aan te trekken.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:10:35 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100155660
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:34 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik zie bij WizzAir ook meer interessante aanbiedingen dan bij Ryanair de afgelopen tijd.

Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat Ryanair meer een gevestigde naam is en mensen voor een goedkope vlucht al snel aan Ryanair denken. WizzAir is nog niet zo ver en moet dus nog meer stunten om passagiers aan te trekken.
Ryanair heeft in zijn strategie aangegeven de 'kale' ticketprijzen te verhogen om op deze manier meer omzet te genereren zodat de winst kan toenemen, of bij erg stijgende brandstofprijzen gelijk kan blijven.

Ryanair heeft uiteraard afspraken met luchthavens over de aantallen passagiers, dus ticketacties zijn af en toe noodzakelijk, maar tickets voor 1 euro zijn niet de juiste manier, op die manier devalueer je de bereidheid van mensen om voor een vlucht te betalen.
Ik klaag niet over Ryanair, 8 euro naar Madrid, enkele reis, en 10 euro naar Reus is geen geld, Easyjet is vanaf Spaanse luchthavens (Barcelona en Madrid) relatief goedkoop en zo kan je goede combi's maken. Een ticket 2 euro op en neer naar Stansted zit er voorlopig niet in, maar een retour voor 14 euro blijft ook prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100161061
Ryanair blijft uiteraard goedkoop, mooie acties als je ergens heen wil. Echter vond ik het leuke aan ryanair dat als je goed zocht in de goede periodes je gewoon voor 2 euro, of zelfs 2 cent heen en weer kon. Uiteindelijk zaten er dan genoeg mensen in het vliegtuig die wel 200 euro betaalden. Bij wizzair vind ik af en toe nu wel tickets voor een euro en dat vind ik gewoon leuk! Ik snap dat het voor hun eigen strategie en omzet minder is.
pi_100272689
Wellicht een beetje off topic maar aangezien veel Ryanair vluchten vanaf Charleroi vertrekken toch even hier.

Heeft iemand al ervaring met de priority lane van Charleroi Airport? Het kost 4 euro pp. en ik overweeg het te boeken.

http://www.charleroi-airp(...)ndex.html?no_cache=1

Ik vertrek met vrouw en kind van 4 jaar oud volgende week erg vroeg met Ryanair (vlucht vertrekt om 7:15) en de security rijen zijn vaak lang en vervelend, vooral met jonge kinderen. Is het rond die tijd dat we vertrekken vaak al druk? Ik heb het idee dat het best wat stress kan schelen.

Ik heb overigens ook al priority boarding van Ryanair zelf.. bijna onmisbaar als je jonge kinderen hebt en je zeker bij elkaar wilt zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door jeoff op 03-08-2011 15:27:29 ]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:09:24 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100274974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:18 schreef jeoff het volgende:
Wellicht een beetje off topic maar aangezien veel Ryanair vluchten vanaf Charleroi vertrekken toch even hier.

Heeft iemand al ervaring met de priority lane van Charleroi Airport? Het kost 4 euro pp. en ik overweeg het te boeken.

http://www.charleroi-airp(...)ndex.html?no_cache=1

Ik vertrek met vrouw en kind van 4 jaar oud volgende week erg vroeg met Ryanair (vlucht vertrekt om 7:15) en de security rijen zijn vaak lang en vervelend, vooral met jonge kinderen. Is het rond die tijd dat we vertrekken vaak al druk? Ik heb het idee dat het best wat stress kan schelen.

Ik heb overigens ook al priority boarding van Ryanair zelf.. bijna onmisbaar als je jonge kinderen hebt en je zeker bij elkaar wilt zitten.
Charleroi Airport is een basis van Ryanair, dus vertrekken er in de ochtend relatief veel vluchten, in ieder geval de 4 die daar gestationeerd staan met een maximaal van 720 personen, die moeten allemaal in korte tijd door de beveiliging heen dus kan het druk zijn.
Daarnaast zullen er ook andere maatschappijen vliegen en eventueel vroeg aanwezigen gaan ook al door de beveiliging.

Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind dat een vliegveld er zelf voor moet zorgdragen dat iedereen tijdig door de beveiliging kan, immers ik betaal ook luchthavenbelasting, aan de andere kant voor de laat aankomende zakenreiziger of mensen met kinderen kan het een toegevoegde waarde zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100281716
Hmm ik wil binnenkort naar Boedapest, maar op een of andere manier is de KLM maar 5% duurder, ik zie iedereen met bedragen smijten dat ik denk WTF :O. Ik medio november :-).
Indien iemand ook nog goedkoop een vlucht kan krijgen van Toulouse-Nederland, medio begin/half oktober, hoor ik het graag!
Ben ik zo scheel of zitten hier allemaal dubbeltje op de eerste rang mensen?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:59:56 #287
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100281851
Voor Boedapest heb je ook goede kansen bij Wizzair. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100281893
Naar Boedapest kun je inderdaad met Wizzair voor iets meer dan 50 euro.
Vertrek vanaf Eindhoven.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_100312652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:01 schreef Felixa het volgende:
Naar Boedapest kun je inderdaad met Wizzair voor iets meer dan 50 euro.
Vertrek vanaf Eindhoven.
moet je dan kort of lang van te voren boeken? Ik heb gekeken en vind 87 euro een nette prijs voor een retour, welke dagen zijn het goedkoopste om te reizen?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:41:37 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100322030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:04 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

moet je dan kort of lang van te voren boeken? Ik heb gekeken en vind 87 euro een nette prijs voor een retour, welke dagen zijn het goedkoopste om te reizen?
Als je enige tijd vooruit boekt zijn er nog betere prijzen te vinden. Overigens is 87 euro opzich niet veel geld, al zou ik dat er niet voor over hebben, ik ben gewend aan lagere prijzen....
Wel zal de avondvlucht uit Budapest terug bijna altijd duurder zijn dan de vroege ochtendvlucht, maar die zal voor mij door het vroege tijdstip nooit een optie zijn. Ik wil best budget vliegen, maar ik ga daarvoor niet op een onmogelijke tijd vertrekken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100322423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Charleroi Airport is een basis van Ryanair, dus vertrekken er in de ochtend relatief veel vluchten, in ieder geval de 4 die daar gestationeerd staan met een maximaal van 720 personen, die moeten allemaal in korte tijd door de beveiliging heen dus kan het druk zijn.
Daarnaast zullen er ook andere maatschappijen vliegen en eventueel vroeg aanwezigen gaan ook al door de beveiliging.

Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind dat een vliegveld er zelf voor moet zorgdragen dat iedereen tijdig door de beveiliging kan, immers ik betaal ook luchthavenbelasting, aan de andere kant voor de laat aankomende zakenreiziger of mensen met kinderen kan het een toegevoegde waarde zijn.
Ik heb het toch maar aangeschaft. De kosten zijn nog redelijk laag en het neemt net iets van de haast en stress weg die ochtend. We moeten al vroeg genoeg op om rond 5:45 in Charleroi te zijn. Ik zal mijn ervaringen met de rij hier wel plaatsen na terugkomst.
pi_100945109
Heb laatst tickets naar Londen geboekt voor half september (33 euro retour), zag ik vorige week dat dezelfde data nog maar 18 euro retour koste (4 weken voor vertrek) :P Kon gewoon de helft besparen (te veel betaald door TE vroeg te boeken...) Kan je zien dat Ryanair dus niet alle vluchten vol krijgt, want normaal gesproken dien je wel ruim op tijd te boeken voor een leuk prijsje.

Gelukkig volgende week voor 20 euro retour op reis en in oktober zelfs voor 18 euro retour. Momenteel kan je als je goed zoekt zelfs voor 12 euro retour naar sommige landen! :D Lang leve de pre-paid MasterCard (en dus geen admin. kosten)!

Retourtje vliegtickets kosten me vaak minder dan de busreis van en naar het vliegveld :O Absurd haha.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:43:56 #293
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100945146
Welke bestemmingen heb je gezien voor 12 euro?
pi_100946000
Londen en Zweden.

Overigens volgende week zondagmorgen terugvliegen vanaf Stansted om 9 uur 's morgens... als ik om 8 uur op het vliegveld ben, is dat dan op tijd? Meestal beginnen ze pas half 9 langzaam met boarden is mijn ervaring. Maar weet niet hoe druk het is op de snelweg op een zondagmorgen om 7 uur in Londen :P straks mis ik mijn terugvlucht...
pi_100953491
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:55 schreef jeoff het volgende:

[..]

Ik heb het toch maar aangeschaft. De kosten zijn nog redelijk laag en het neemt net iets van de haast en stress weg die ochtend. We moeten al vroeg genoeg op om rond 5:45 in Charleroi te zijn. Ik zal mijn ervaringen met de rij hier wel plaatsen na terugkomst.
Sinds gisteren terug uit Spanje. De priority queue in Charleroi stelt niet zoveel voor en ligt helemaal achterin een hoekje waar zelfs sommige medewerkers niet van wisten (of ze wisten niet dat Charleroi nu die priority tickets verkoopt). Het was wel een verademing om daar lekker rustig doorheen te gaan, het scheelde ongeveer een kwartiertje wachten denk ik.

Overigens hebben we door mijn eigen fout de terugvlucht gemist :( Ryanair kon verder helemaal niks voor ons doen (begrijpelijk voor een budget airline) en tickets voor de volgende dag kostten meer dan 550 Euro voor ons drieen. Gelukkig vond ik nog een vlucht van Jetair van Girona naar Brussel (zaventem) voor 105 Euro totaal!
pi_100953583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:05 schreef Deezertje het volgende:
Londen en Zweden.

Overigens volgende week zondagmorgen terugvliegen vanaf Stansted om 9 uur 's morgens... als ik om 8 uur op het vliegveld ben, is dat dan op tijd? Meestal beginnen ze pas half 9 langzaam met boarden is mijn ervaring. Maar weet niet hoe druk het is op de snelweg op een zondagmorgen om 7 uur in Londen :P straks mis ik mijn terugvlucht...
Ik zou toch minimaal 1.5 van tevoren daar zijn denk ik door de security rijen. Als je check-in bagage hebt zelfs 2 uur.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:41:02 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100956344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:05 schreef Deezertje het volgende:
Londen en Zweden.
Welke data? Kan niks vinden :')
pi_100957270
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:41 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Welke data? Kan niks vinden :')
London vanaf 5 september. Enkeltje 9 euro. Retour 18 dus.
12 euro was trouwens afgelopen dinsdag t/m donderdagavond, net te laat voor je dus.

Zelf had ik al data geboekt in die periode anders was ik nog wel keer extra weggeweest voor 12 euro :p
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:03:05 #299
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100957371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

London vanaf 5 september. Enkeltje 9 euro. Retour 18 dus.
12 euro was trouwens afgelopen dinsdag t/m donderdagavond, net te laat voor je dus.

Zelf had ik al data geboekt in die periode anders was ik nog wel keer extra weggeweest voor 12 euro :p
I see, thanks :)
pi_101255119
Ik vlieg in oktober voor 25 euro naar Milaan, de dag erop vlieg ik dan naar Valencia. Beide vluchten kosten met in totaal 40 euro inclusief de cc kosten :) .. Nu weet ik weer waarom ik zo vaak met Ryanair vlieg ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')