abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97759088
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
Ok, thanks!
pi_97759938
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:09:44 #228
306225 Miendientje
Volgende..
pi_97765026
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Plopr het volgende:
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:05:44 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97798644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
Op sommige Duitse (budget) luchthavens zijn ze erg streng in de handbagageregels, niet in den minste omdat de betreffende maatschappijen die van deze luchthavens vliegen dat ook eisen en de luchthaven daaraan wel wil voldoen.
Officieel moet op Eindhoven je tas ook in het rek worden geplaatst, maar een vriendelijke blik naar mij en tas doet de medewerksters besluiten om het ook niet daadwerkelijk te vragen omdat ze begrijpen dat het makkelijk gaat passen.

Wel begrijp ik de Duitse variant, om misverstanden te voorkomen moet iedereen aan dezelfde regels voldoen omdat je anders discussie kan krijgen. Wat wel mooi is op die luchthaven in Bremen is dat bij het checkpoint moet alles in een tas en gewogen worden, een paar meter verder moet de laptop weer uit de tas en apart gechecked worden, en wordt er verwijtend gekeken dat het in de tas zit....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97802215
Wat ik erg jammer vond (iets waar Ryanair overigens niets aan kan doen hoor) is dat ik zaterdagochtend mijn auto niet kon wegzetten in de reguliere parking van Charleroi en verplicht moest parkeren in de Long Term (= 60 euro). Voor 2 en halve dag vond ik dat toch wel aan de hoge kant. Jammer dat de reguliere reiziger hier de dupe van wordt.

Verder heb ik wel een "heerlijk" weekend gehad Charleroi Brussels - Oslo Oslo - Berlin Berlin - Palma de Mallorca Palma de Mallorca - Brussels Charleroi. Ja, ik ben moe ja :-) .. :P
pi_97827324
Letterlijk een vliegvakantie?
pi_97833502
Zo zou je t bijna kunnen noemen ja :-P. Nee, kwam nu eenmaal zo uit. Was ook geen vakantie.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:46:13 #233
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_97868439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Dat heb ik de 2 keren dat ikin Weeze ben geweest niet meegemaakt. Zakje werd wel bekeken, maar heel vluchtig. Tas werd niet in rek geplaatst ook al niet gewogen. Het verbaasde mij dat ze er zo makkelijk over deden.

In Kaunas sloeg alles: VEEELS te grote tassen mocht zonder problemen gewoon door.
Drugs are good mkay?
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:37:51 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97908550
Op vliegveld Eindhoven is het in de ochtend trouwens gigantisch druk bij de veiligheidscontrole, gelukkig worden wel vluchten die bijna vertrekken door iemand aangegeven en mag je naar een andere korte rij. Al met al stond ik nog maar 15 minuten in de rij, maar dat is toch wel lang.
Daarnaast is Eindhoven Airport gezwicht voor Ryanair en moet ook iedereen de tassen laten wegen. En ze draaien een beetje door om ook iedereen te laten wegen, ook mensen met een dergelijk kleine tas waar in theorie nooit 10 kilo in zou kunnen zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97988047
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
pi_97988111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
¤40
http://www.ryanair.com/en(...)ulations-tableoffees
pi_97989464
Dank. Kon het even nergens vinden.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:33:03 #238
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98122136
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
'wat niet rekt, dat scheurt'
  maandag 13 juni 2011 @ 19:07:18 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98123641
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef BaasD het volgende:
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
Indien de handbagage niet aan de eisen van Ryanair voldoet dan mag deze niet mee, let op, de afmetingen bij Ryanair zijn lager dan die van Easyjet, Transavia of KLM en dergelijke.

Om te bepalen of de handbagage te groot is moet deze in het bagagerek worden geplaatst, als deze erin past is er niets aan de hand, en mag deze gewoon mee, als deze niet past, of iets uitsteekt dan heb je grote kans dat de tas niet mee mag, of eigenlijk, wel mee mag, maar tegen en vergoeding van 35 euro ter plaatse.
Nu moet worden gezegd dat vooral op een Basis van Ryanair, denk aan een London Stansted, waar ze extra goed hierop controleren, omdat elke onderschepte tas voor het boardingpersoneel rechtstreeks commissie oplevert, dus dan wil je wel een beetje streng zijn!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98123891
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
  maandag 13 juni 2011 @ 19:28:38 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98124733
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
Bij de vele kleinere luchthavens waarvan Ryanair vliegt, en waar Ryanair de enige maatschappij of een grote speler is worden inderdaad bij de ingang van de beveiligingscontrole de afmetingen nagegaan en wordt de bagage zelf gewogen. In Eindhoven is het wegen iets nieuws en in principe moet elke tas erop, echter, qua afmetingen wordt wel gewoon gezond verstand gebruikt en klein uitziende tassen hoeven echt niet in het afmetingenrek.

Al met al ben ik eigenlijk niet eens tegen deze maatregelen, 1 tas is 1 tas, 10 kilo is 10 kilo, wil je meer meenemen dan moet je maar bagage inchecken, en leuk en aardig dat je tax free aankopen doet, de ruimte in de bagagebakken is beperkt, dus dat moet inderdaad maar in die ene tas die aan de afmetingen voldoet.

Je hoort natuurlijk wel veel klachten van mensen die het allemaal onrechtvaardig vinden dat ze moesten bijbetalen, maar dat is het neveneffect van het streng handhaven van de regels, je moet immers ergens een grens trekken, en het kan misschien een klein beetje zijn dat je over de limiet heenzit, maar die is er natuurlijk niet voor niks, en anders probeert men deze weer verder op te rekken. (Daarnaast, als je 10,5 kilo handbagage hebt zit je misschien net over de limiet heen, maar je hebt met 10 kilo handbagage toch al een flinke tas, heb je dat echt allemaal nodig). Hou je aan de bagageregels en je hebt geen problemen met het vliegen met Ryanair.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98132382
Tja ach.. Een forse man van 100 kilo mag evenveel bagage meenemen als ik met mn 73 kilo, daar kun je ook vanalles van vinden. :) (logisch dat hij meer mag want grotere kleren) (raar dat hij evenveel mag want hij is zelf al 25 kg zwaarder)
Ze moeten idd ergens een grens trekken en er is altijd wel iemand die daar nadeel van ondervind.
pi_98137531
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
  maandag 13 juni 2011 @ 22:56:20 #244
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98138515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef Cottontail het volgende:
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...

Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
Mag je geen scheermesjes mee aan boord? Als deze in een regulier scheermes a la gilette zitten dan kunnen deze gewoon mee hoor, ik heb nog nooit een opmerking bij de beveiliging gehad.
Oogpotloden gebruik ik niet, maar vrouw neemt deze altijd zonder problemen mee, en een pen is natuurlijk geen probleem, want dat soort zaken kan je natuurlijk ook na de beveiliging kopen.

Ik zou me niet zo druk maken, blijf met de vloeistoffen onder de 100 ml, en of je het zakje wel of niet aangeeft moet je zelf weten, ik doe het nooit en wordt daarover nooit aangesproken, je ziet het ook minder, maar als je het wel wil geen probleem. Let op het soort schoenen, ik heb fijne schoenen waar ik heel goed op kan lopen, maar deze zetten wel het alarmpoortje af, nu weet ik dat en gaan ze uit, zelfs als de beveiligers aangeven dat het niet hoeft, ik weet dat ze het poortje af laten gaan....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98149906
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

quote:
Fout tijdens betaling
Debetaling met uw card kon niet verwerkt worden door één van de volgende oorzaken. Raadpleeg de onderstaande punten en ga terug naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw:
U hebteen typefout gemaakt met het nummer van de card of enkele cijfers ontbreken - ga naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw.
Het geselecteerde type card (bijv. Mastercard, Visa, Visa Electron) is ongeldig voor het ingegeven card nummer - ga naar de vorige (betalings) pagina en selecteer opnieuw.
U hebt het card nummer onjuist ingegeven in de box voor de naam van de cardhouderof vice versa - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in.
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:54:58 #246
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_98159535
Ik heb tijdens het boeken alleen mijn voor en achternaam ingevuld terwijl ik nog 2 andere voornamen heb Wordt hier moeilijk over gedaan?
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_98162795
nee je vult alleen je eerste en laatste in.
pi_98163473
Het moet precies zoals het in je paspoort staat, en daar is Ryanair heel streng in, althans dat heb ik altijd begrepen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:56:32 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98173629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:17 schreef caffeinjunk het volgende:
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.

[..]

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98177082
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?

Als ik ga bellen met ryanair kost me dat waarschijnlijk net zoveel geld dat ik net zo goed met mijn andere creditcard kan proberen waar wel 6e administratiekosten bijkomen..

edit:
Ik heb net even gekeken en de 2 tickets die ik eerst hadden geboekt kloppen qua prijs met wat er bij moneybookers is afgegaan, hier is dus sowieso geen verschil in

[ Bericht 5% gewijzigd door caffeinjunk op 14-06-2011 22:01:15 ]
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')