Ok, thanks!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:41 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Nee. Je mag max. 10 verpakkingen van elk max. 100 ml meenemen.
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Plopr het volgende:
Nee je mag zoveel verpakkingen meenemen onder de 100ml maar het moet in een doorzichtige hersluitbare zak van 1L passen. Dus 10 verpakkingen van 100ml gaat nooit passen. Echter in veel gevallen kom je wel weg met een zak van 1,5L bijvoorbeeld.
Op sommige Duitse (budget) luchthavens zijn ze erg streng in de handbagageregels, niet in den minste omdat de betreffende maatschappijen die van deze luchthavens vliegen dat ook eisen en de luchthaven daaraan wel wil voldoen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:
[..]
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
Dat heb ik de 2 keren dat ikin Weeze ben geweest niet meegemaakt. Zakje werd wel bekeken, maar heel vluchtig. Tas werd niet in rek geplaatst ook al niet gewogen. Het verbaasde mij dat ze er zo makkelijk over deden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:09 schreef Miendientje het volgende:
[..]
In Bremen waren ze een paar maanden geleden vrij streng. Mijn vriendin had een zakje van 1,5 liter en dat mocht niet. Mijn zakje van 0.9 liter hebben ze wel goed gekeurd (gelukkig had ik extra mee en pasten haar spulletjes daar ook in). Maar daar waren ze sowieso erg streng. Zo moest ook je handbagage op de weegschaal en moest je letterlijk laten zien dat het in zo'n rekje paste ook al kon je dat op het oog al wel zien.
¤40quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat is de boete ook alweer als je je boardingpass niet uitprint en het op het vliegveld laat doen?
Indien de handbagage niet aan de eisen van Ryanair voldoet dan mag deze niet mee, let op, de afmetingen bij Ryanair zijn lager dan die van Easyjet, Transavia of KLM en dergelijke.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef BaasD het volgende:
Als een handbagage tas iets grotere is dan toegestaan, maar dankzij zachte wanden toch in het vak past. Mag je deze dan gewoon meenemen ofniet?
Bij de vele kleinere luchthavens waarvan Ryanair vliegt, en waar Ryanair de enige maatschappij of een grote speler is worden inderdaad bij de ingang van de beveiligingscontrole de afmetingen nagegaan en wordt de bagage zelf gewogen. In Eindhoven is het wegen iets nieuws en in principe moet elke tas erop, echter, qua afmetingen wordt wel gewoon gezond verstand gebruikt en klein uitziende tassen hoeven echt niet in het afmetingenrek.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben afgelopen week Charleroi - Bratislava en retour gevlogen. In Brussel werden alle koffers gewogen, in Charleroi moest iedere koffer in het 'meetrek' en iedereen met meer dan 1 tas moest het er maar bij proppen. Ook bijvoorbeeld tax-freee aankopen in een tasje. Erg streng allemaal dus
Mag je geen scheermesjes mee aan boord? Als deze in een regulier scheermes a la gilette zitten dan kunnen deze gewoon mee hoor, ik heb nog nooit een opmerking bij de beveiliging gehad.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef Cottontail het volgende:
Goed om te weten dat er toch best streng mee omgegaan word! Ik ga voor het eerst met alleen handbagage weekje weg, dus heb het wel allemaal nodig, die 10 kg...
Natuurlijk neem ik geen schaar/scheermesje/pincet e.d. mee, maar heeft iemand misschien een tip voor iets wat onderschept kan worden als 'is scherp', zonder dat het bij mij opkwam? Ik zat zelf een beetje na te denken over oogpotlood en pennen, maar tot nu toe mochten die altijd mee. Valkuilen die ik vergeet?
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..quote:Fout tijdens betaling
Debetaling met uw card kon niet verwerkt worden door één van de volgende oorzaken. Raadpleeg de onderstaande punten en ga terug naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw:
U hebteen typefout gemaakt met het nummer van de card of enkele cijfers ontbreken - ga naar de vorige (betalings) pagina en verstuur opnieuw.
Het geselecteerde type card (bijv. Mastercard, Visa, Visa Electron) is ongeldig voor het ingegeven card nummer - ga naar de vorige (betalings) pagina en selecteer opnieuw.
U hebt het card nummer onjuist ingegeven in de box voor de naam van de cardhouderof vice versa - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in.
Het factuuradres is onjuist - ga naar de vorige (betalings) pagina en vul opnieuw in, let op dat het factuuradres overeenkomt met het adres opde afschrift van uw card.
Klik op deze knop om terug te gaan naar de betalingspagina.
Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:17 schreef caffeinjunk het volgende:
Gister 2 vluchten geboekt met de mastercard prepaid maar nu ik de derde vlucht (naar huis) wil boeken lukt het niet. Ik heb er nog zo'n 27 euro eropstaan en de vlucht is incl alles zo'n 25,-. Zou dus nog moeten kunnen.
[..]
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb logischerwijs steeds dezelfde gegevens gebruikt..
Bedankt voor de reply, Op de website van ryanair staat E25,14 en 20,99 GBP, ik heb net weer 5 euro bij mijn moneybookers gedaan zodat er nu 31.89 op staat maar nog steeds dezelfde fout.. lijkt me niet dat er zoveel omrekenkosten zijn ofwel?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Prepaid Mastercard in Ponden is, want hoewel deze volgens jouw omrekenkoers omgerekend nog wel 27 euro zou moeten hebben staan weet ik uit ervaring dat de online koers een stuk slechter is dan de wisselkoers volgens bijvoorbeeld www.xe.com.
Wellicht dat je daarnaast ook de Ryanair omrekenkoers gebruikt, die deze heel geniepig bij de betaalpagina invoert op het moment dat deze ziet dat je bijvoorbeeld in Euro's boekt en de Prepaid Mastercard in Euro's is, dan moet ej eerst weer klikken om dat ongedaan te maken, want de wisselkoers op de credit card is al slecht, die van Ryanair is nog slechter, dat scheelt echt aanzienlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |