Why is that? (okay hier zie je dus precies dat ik nog nooit gevlogen heb ..quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:04 schreef DutchieBre het volgende:
Ik meld me ook weer. Je mag inderdaad 1 stuk bagage bij je houden (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) Muziek luisteren mag tijdens de gehele vlucht, behalve tijdens wanneer het riemen vast lampje brand, maar over het algemeen gereduceerd tot tijdens het opstijgen en het landen !
Vanaf waar vertrek je en waar ga je heen ? Veel plezier !
Eerlijk gezegd heeft het te maken met de veiligheid, maar ik ben er niet 100 % zeker van (en dat terwijl ik wel een paar keer per jaar vliegquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:12 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Why is that? (okay hier zie je dus precies dat ik nog nooit gevlogen heb ..)
Ik vertrek vanaf Charleroi naar Edinburghals het weer tenminste mee zit.. het schijnt nogal slecht weer te zijn aan de andere kant van de badkuip
Hehe yeah en het was het goedkoopstquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heeft het te maken met de veiligheid, maar ik ben er niet 100 % zeker van (en dat terwijl ik wel een paar keer per jaar vlieg). Lekker kort vluchtje, ik heb 1 maal vanaf Dusseldorf naar Edinburgh gevlogen, voor je bent opgestegen ben je alweer aan het landen
.
Ik ga met de trein, heb geen rijbewijs en kan voor 15 euro heen en weerquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:21 schreef DutchieBre het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat parkeren op Charleroi redelijk duur is. Niet dat je straks schrikt na die 5 dagen wanneer je terugkomt. Niet bang zijn voor het vliegen, vooral genieten en gezonde spanning hebben, vliegen is leuk (en nadat je bent opgestegen loei saai) !
Will do!quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:29 schreef DutchieBre het volgende:
Kijk, goed over nagedacht ! Dan rest het mij enkel nog jou veel plezier te wensen in Schotland ! Ik zou zeggen, deel je vliegervaring met Ryanair wanneer je terug bent.
er staan nog helemaal geen vluchten vanaf Weeze in het systeem. Ze zijn vast nog in onderhandeling met de airport/autoriteiten/overheid over onder andere de Duitse vliegtaks. Ryanair heeft al vaker aangekondig dan Duitse routes te schrappen. Vooralsnog is alleen Berlijn definitief geannuleerd, als je deze bestemming selecteert staat er ook de melding 'tot 23 april' oid, alle overige bestemmingen hebben dit (nog?) niet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:45 schreef Japppo het volgende:
Iemand enig idee wanneer Ryanair de vluchten vanaf Weeze er voor april 2011 op zet?
Ik wil met wat vrienden naar Riga, maar de vluchten rond die datum blijven leeg.
Of stopt die verbinding per 1 april?
Ja, de naam komt niet overeen met de naam in het paspoort, dus dat zul je moeten laten wijzigen.quote:Op zondag 12 december 2010 15:40 schreef DJWeisz het volgende:
Vlieg volgend weekend met Ryanair traject Malaga-Eindhoven en check net online in... zie tot mijn verbazing dat ik in mijn achternaam 2 keer een s heb gezet waar het 1 moet zijn, voornaam en 2 doopnamen staan er wel gewoon goed in... paspoortnummer en expiredate ook natuurlijk,,, zouden ze hier moeilijk over doen ?
Vorig jaar april/mei deed ik het zelfs voor 50 euro pp naar Las Palmas .. Geweldig iddquote:Op donderdag 16 december 2010 12:41 schreef Gert het volgende:
Met een beetje uitkienen kun je in januari en maart met Ryanair voor ongeveer ¤80 vanaf Charleroi naar de zon in Tenerife of Gran Canaria. Da's echt niet duur, voor een bestemming 3000 km verderop.
Prijs is retour all in, maar ex eventuele ruimbagage.
Ik heb het voor drie personen geboekt, inclusief extra koffer per persoon. Bungalow aan zee met twee slaapkamers, satelliet-TV en wifi erbij geboekt. Plus een auto, ophalen en afleveren op de luchthaven. En dan komt een 8-daagse reis op een kleine ¤300 p.p uit.
Waarom? Er zijn maar 5 vluchten geannuleerd vandaag hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:30 schreef Parabolismic het volgende:
Ben bang dat vliegen er vandaag niet in zit
Ik kan voor diezelfde 12 euro met 2 personen retour in februari. Overal op de site stonden tarieven van 6 of 7 euro op het beginscherm, maar bij het opzoeken van data kwamen 3 euro vluchten per enkele reis naar voren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:50 schreef Omnifacer het volgende:
Het is nog niet 1 keer gebeurd dat ik boekte bij Ryanair en dat de site geen foutmelding gaf
Maar goed, in februari voor 12 euro retour tussen Ehv en Stansted, dus ik mag niet klagen
Oh, naja het zal wel. Ik had gezocht rond 16/2 en kwam op die prijzen uit. Rond welke data kwam jij op die prijs uit dan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kan voor diezelfde 12 euro met 2 personen retour in februari. Overal op de site stonden tarieven van 6 of 7 euro op het beginscherm, maar bij het opzoeken van data kwamen 3 euro vluchten per enkele reis naar voren.
Als je jouw eigen e-mailadres foutloos hebt ingevuld wel ja.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Nienke_ het volgende:
Krijg je altijd een bevestigingsmail als je boekt bij Ryanair?
Door de vliegbelasting in Duitsland heeft Ryanair aangegeven enkele routes te gaan schrappen. Waaronder Weeze - Berlijn.quote:
Omdat ik niet eens m'n eigen woonwijk uit kon..quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn maar 5 vluchten geannuleerd vandaag hoor.
Die heb ik foutloos ingevuld, maar kreeg na het boeken een error, en nooit een mailtje gehad. Boeking is verder wel bevestigd staat online. Is dit verder een probleem?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je jouw eigen e-mailadres foutloos hebt ingevuld wel ja.
Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.quote:Op zondag 19 december 2010 19:43 schreef Nienke_ het volgende:
[..]
Die heb ik foutloos ingevuld, maar kreeg na het boeken een error, en nooit een mailtje gehad. Boeking is verder wel bevestigd staat online. Is dit verder een probleem?
Oke, dank je!quote:Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Als de boeking online staat met reserveringsnunmmer is er geen probleem. Straks boardingpass uitprinten en klaar.
Probeer dan geen moeilijke woorden te gebruikenquote:
Gelukkig is editen hier gratisquote:Op maandag 20 december 2010 11:58 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Probeer dan geen moeilijke woorden te gebruiken
En de afstand tussen Bergamo en Milaan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:53 schreef secondant het volgende:
Zondag naar Milaan gevlogen en gisteravond weer terug vanaf weeze. Zowel heen als terug ong 1,5 uur vertraging wat netjes is met dit weer. Vond Milaan Bergamo erg goed als airport. Veel winkels veel te doen en mooie glazen wanden om te kijken.
Uurtje rijden als ik me goed herinner van 2 jaar terugquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En de afstand tussen Bergamo en Milaan?
Dat is goed te doen, dat is inderdaad een klein uurtje met de bus die al klaar staat. Overigens ben ik na de eerste keer alle andere keren in Bergamo gebleven. Het stadje met haar mooie oude centrum doet me veel meer als het massale en veel te dure Milaan. Als je nog eens lekker pizza wil eten, ik raad je de pizzeria net onder het NH hotel (vlakbij het station) aan. Ik kreeg gewoon een enorme pizza met kreeft / krab / en schelpdieren erop, na een halve zat ik al volquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Een uurtje met de bus retour is 15 euro. Prima bussen en prima verbinding. Malpensa is ook 45 min met de bus dus dat maakt het verschil niet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
je kunt er ook spoed van maken, is alleen wel iets duurderquote:Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg 31 December met wat vrienden naar Krakow (Polen) via Brussel. Helaas moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen wat morgen dus gaat gebeuren. Wordt nog spannend zo, want het duurt 5 werkdagen voor hij klaar is.
Krakau is tof! Wel koud nuquote:Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg 31 December met wat vrienden naar Krakow (Polen) via Brussel. Helaas moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen wat morgen dus gaat gebeuren. Wordt nog spannend zo, want het duurt 5 werkdagen voor hij klaar is.
Waarom zou dat z.s.m moeten? Je kunt tot 4 uur voor de vlucht online inchecken. Jullie hebben dus nog wel wat speling hoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:37 schreef VeX- het volgende:
Zoals gezegd vlieg ik vrijdag, maar ik heb nog steeds mijn paspoort (met spoed) niet gekregen. Helaas blijkt dat ik z.s.m al samen met de andere reisgenoten moet inchecken.
Is er een mogelijkheid om me later alsnog gewoon solo in te checken of is dat echt zo lastig als men beweerd?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:49 schreef enpe het volgende:
Hoe zit het bij het boeken van een achternaam waar een voorvoegsel in zit?
Bijvoorbeeld Piet van Friet
Is dat dan gewoon 'van Friet' of 'Friet, van' ?
Oke thanks, zo heb ik het gisteren ook ingevuldquote:Op woensdag 29 december 2010 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ikzelf heb gelukkig maar één achternaam, maar als ik voor anderen boek met een tweede naam is het altijd van Friet. Al staat er aangegeven dat het eigenlijk Vanfriet moet zijn, dus geen spatie tussen de namen.
Maar mijn reisgenoten hebben nog nooit een probleem gehad met een boeking van mij.
Wat ik in Valencia enorm relaxt vond was dat je gewoon met de metro van het vliegveld naar de stad kon, heb echt een hekel aan transfers van een uur of meerquote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:31 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Aaaah een leuk Ryanair-forum. Erg leuk, ben groot fan van Ryanair.
8 tm 12 januari met een makker naar Dublin vanaf Eindhoven voor 20 euro pp ex betaalkosten.
Afgelopen zomer met diezelfde makker naar Valencia gevlogen vanaf Weeze voor 50 all-in en dat is echt een absolute aanrader. Wat is Valencia een geweldig chille stad zeg. Vervolgens lekker op vakantie naar Portugal met Ryanair Weeze-Faro. Kan me bijna niet meer indenken nog met Transavia of dergelijks te vliegen.
Ik hou enorm van tripjes maken, dus heeft iemand nog tips wat leuke Ryanair-tripjes zijn en waar is absoluut NIET aan moet beginnen:P?
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:46 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Wat ik in Valencia enorm relaxt vond was dat je gewoon met de metro van het vliegveld naar de stad kon, heb echt een hekel aan transfers van een uur of meerIk ben, buiten wat jij noemt, nog met ze naar Barcelona, Stockholm en Rome gevlogen. Alledrie aanraders. Verder nog naar Riga wat eigenlijk vooral leuk is met een groep vrienden vanwege goedkopier bier. Ben ook nog naar Milaan geweest, maar vond dat niet zo spectaculair.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:31 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Aaaah een leuk Ryanair-forum. Erg leuk, ben groot fan van Ryanair.
8 tm 12 januari met een makker naar Dublin vanaf Eindhoven voor 20 euro pp ex betaalkosten.
Afgelopen zomer met diezelfde makker naar Valencia gevlogen vanaf Weeze voor 50 all-in en dat is echt een absolute aanrader. Wat is Valencia een geweldig chille stad zeg. Vervolgens lekker op vakantie naar Portugal met Ryanair Weeze-Faro. Kan me bijna niet meer indenken nog met Transavia of dergelijks te vliegen.
Ik hou enorm van tripjes maken, dus heeft iemand nog tips wat leuke Ryanair-tripjes zijn en waar is absoluut NIET aan moet beginnen:P?
Via www.neteller.com is het helemaal gratis (aanvragen, plastic kaart krijgen, geld overmaken naar de kaart (iDeal) en betalingen!)quote:Op zondag 2 januari 2011 12:51 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu zijn er natuurlijk veel meer opties, bij entropay betaal je 5% transactiekosten, en er zijn goedkopere alternatieeven.
Als er op Weeze niks meer is zal het een lastig verhaal worden. Het is niet dat ze het weer meenemen naar een centrale opslagplaats ofzo, dus als het daar weg is heb je denk ik pech.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:52 schreef yosander het volgende:
Iemand enig idee waarop ik Ryanair normaal kan contacteren m.b.t. verloren handbagage?
Luchthaven (Weeze) al gebeld, maar is niets achter gelaten op hun lost&found-afdeling.
Toen gaven ze me een telefoonnummer voor Ryanair's cabine lost&found-afdeling: bleek alleen voor Stansted Aiport te zijn. Toen werd ik doorverwezen naar het algemene telefoonnummer van Ryanair (dezelfde als op de website): bleek alleen voor reservering e.d. te zijn.
Dus, iemand een idee?
Had al zo'n vermoeden, zal vanuit mezelf niet snel met Ryanair gaan vliegen ondanks hun lage prijzen. Heb namelijk al vaker gemerkt dat zodra het op service aankomt ze dat woord niet eens kennenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als er op Weeze niks meer is zal het een lastig verhaal worden. Het is niet dat ze het weer meenemen naar een centrale opslagplaats ofzo, dus als het daar weg is heb je denk ik pech.
Aah sorry, had even niet door dat je dat tegen mij had. Ik had het over de betaalkosten natuurlijk. Klopt, ik heb inderdaad ook gehoord dat de Neteller-master card erg handig is voor de boekingen. Makker boekt nu onze vluchten en die heeft een Amerikaanse card. Dan hoeft ook geen transactiekosten te betalen, maar worden er wel omrekenkosten in rekening gebracht bij zijn card-aanbieder. Is altijd veel lager dan de transactiekosten, maar toch... Nooit meer extra moeten betalen is wel heel fijn. Thanks voor de tip!quote:Op zondag 2 januari 2011 12:51 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Aangezien je het hebt over transactiekosten, waarom geen prepaid mastercard, zoals bijvoorbeeld van Entropay of iets dergelijks?
Als je 1x een retourvlucht maakt met Ryanair heb je een dergelijke prepaid creditcard er al uit. Ik gebruik dit naar volle tevredenheid.
In het geval van Entropay heb ik een virtuele visacard welke ik gebruik voor betalingen aan Easyjet, en de prepaid mastercard voor Ryanair.
Nu zijn er natuurlijk veel meer opties, bij entropay betaal je 5% transactiekosten, en er zijn goedkopere alternatieeven. (Voor mij niet de moeite, omdat de vluchten die ik met Ryanair boek onder de 10 euro zijn, en ik dan die 50 cent ook nog wel kan opbrengen).
Wat een helquote:Op zondag 2 januari 2011 14:41 schreef Jorik-loves-Ryanair het volgende:
Billund - Tenerife South wordt 5 uur en 20 minuten
Het is wel een eind vliegen in zo'n 737, zonder rondloopmogelijkheid. Maar voor de rest kun je je denk ik prima afsluiten voor het voortdurende geleur met kraskaarten, snacks, kalenders, cosmetica etc. Muziekje op je oortelefoon, of gewoon oordoppen, en lekker wat te lezen mee.quote:
Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd spelerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is wel een eind vliegen in zo'n 737, zonder rondloopmogelijkheid. Maar voor de rest kun je je denk ik prima afsluiten voor het voortdurende geleur met kraskaarten, snacks, kalenders, cosmetica etc. Muziekje op je oortelefoon, of gewoon oordoppen, en lekker wat te lezen mee.
Serieus? Was dat heel toevallig of is dat gangbaar?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd speler
Durf ik niet te zeggen. De vlucht was eind April / begin Mei. Een redelijk rustige periode. In de zomer zal het ongetwijfeld voller zitten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Serieus? Was dat heel toevallig of is dat gangbaar?
Laat ik precies die vlucht nou gaan maken, half maart. Zou lekker zijn, drie stoelen p.pquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:27 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mijn vlucht Brussel - Las Palmas was zo rustig dat je makkelijk in je eentje op 3 stoelen kon gaan zitten, hebben we dus ook gedaan, ik heb heerlijk een paar uur kunnen slapen en een filmpje gekeken op mijn dvd speler
Je kan ook niet zeggen of een vlucht leeg is of niet, de kans dat een dinsdagvlucht leger is dan een weekendvlucht is over het algemeen wel correct.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Laat ik precies die vlucht nou gaan maken, half maart. Zou lekker zijn, drie stoelen p.p![]()
Alleen geloof ik niet dat het gebruikelijk is dat de toestellen die kant op zo leeg zijn. Dan zou Ryanair al lang flink in deze dure lange vluchten gesnoeid hebben . Maar ze vliegen er juist volop naar toe. Je hebt gewoon mazzel gehad.
Klopt, het is niet altijd een kwestie van simpelweg een vlucht schrappen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan ook niet zeggen of een vlucht leeg is of niet, de kans dat een dinsdagvlucht leger is dan een weekendvlucht is over het algemeen wel correct.
Ryanair kan overigens ook niet zonder meer snoeien, ik heb wel eens met 30 man in een Easyjet vlucht van Amsterdam naar Liverpool gezeten, 2 uur later was er nog eentje, maar in de aankomende vlucht zaten aanmerkelijk meer mensen, je kan uitsluitend een vlucht samenvoegen als zowel de inkomende als de uitkomende vlucht niet vol genoeg zijn, en daarnaast door lastige routes van vliegtuigen, niet alle vliegtuigen vliegen A - B - A, maar kan ook A - B - C, of A - B - C - B - D of een andere variant waaroor je vluchten wel moet maken om niet later in de knoei te komen.
Ik heb denk ik van de keren dat ik met ryanair vloog wel zo'n 75% bij de nooduitgang gezeten. En ik ben ook zeer zeker niet als 1 van de eersten binnen. Mensen kijken helemaal niet en zijn zo gefocust op die eerste rij(en). Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo lang maar hey als hij vrij isquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:46 schreef The6thgate het volgende:
Ik kon tot mijn grote verbazing de laatste keer aan de nooduitgang zitten terwijl ik toch echt halverwege de rij stond aan de gate. Vond het gek dat niemand dat bedacht, maar goed...met mn 1.91, waarbij die lengte vooral in de benen zit, was het wel erg comfortabel voor de veranderingMoet er niet aan denken meer dan 2 uur op een normale plek te zitten. Uberhaupt passen m'n benen niet als ik op de middelste stoel zit
(het kan trouwens erger, Wizz air heeft nog iets minder beenruimte).
Nee, enige wat je zou kunnen doen is de priority-optie (5-10 euro?) nemen waardoor je als een van de eersten kan boardenquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:
Kun je niet al een plaats uitkiezen bij het online inchecken bij Ryanair dan?
45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..)quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding.
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
Zei ik dat dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:28 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..)
Ryanair heeft alleen maar 737'squote:Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding.
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zei ik dat dan?
Ik vind het alleen wel lekker rustig als je geen gezeik hebt over plaatsen. Eerste keer Ryanair, waarschijnlijk ook de laatste keer.
Er zijn ook voldoende andere redenen te bedenken om wel met de KLM te gaan. Het gemak om van en naar een centrale luchthaven te vliegen, geen gedoe met bagage, snelle afhandeling van bagage en snel inchecken/droppen (dus in het geval van iemand die gewoon met bagage vliegt en die gewoon incheckt/z'n bagage dropt).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:
[..]
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:
[..]
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
Dit dus. Vooral aankomstluchthaven is belangrijk. Ik vlieg vaak naar Londen en Stansted komt mij het slechtst uit. Dan valt Ryanair dus per definitie af...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef 18konijn het volgende:
[..]
KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.
Met die trein vertragingen en annuleringen in Nederland zou ik er niet op gokkenquote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!
Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...
Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Nee want als je dan vertraging hebt ga je een hoop stress krijgenquote:[b] Op zondag 9 januari 2011 02:18 of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Ja inderdaad. Maar die gaan vanaf 59 euro in Eindhoven zie ik, en dat is net zo veel als ik voor m'n vluchten heb betaald. Dat gaan we dus niet doen:).quote:Op zondag 9 januari 2011 16:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken.
Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.quote:![]()
[b]Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
Mijn vriend heeft toen ik nog in Italie studeerde een aantal keer (zelfs in de carnavalsvakantie) die vlucht genomen en kwam toen wel rond 8-8.15 aan op het vliegveld.. Heeft zelfs nog een keer naar het vliegveld gebeld of dat op tijd was en dat vonden zij toen van wel.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!
Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...
Alhoewel het zeer lullig is, heb je toch zelf verkeerd de namen ingevoerd?quote:Op zondag 9 januari 2011 17:20 schreef Toitle het volgende:
[..]
Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.
Namen klopte niet kwamen we achter, wij bellen en mailen en tot op het vertrek in Eindhoven werd ons gegarandeerd dat het geen probleem was.
Terug reis kostte ons mooi 300 pond extra anders mochten we niet mee, sta je daar met je kid van 4 te bekvechten om iets waar van je weet dat je gaat verliezen. Niks geen service, nada.
Ook bij mail met vraag om uitleg naar Lying Air, werd onze mail niet eens beantwoord, pf achterbakse ###.
Gaan mooi met de trein of boot via Duinkerken, heb je tenminste te maken met sociaalvaardige mensen.
Eindhoven is gelukkig niet zo groot.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |