abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91092609
Over het algemeen heb je op Eindhoven Airport genoeg tijd over, normaal gesproken opent de gate pas een half uur van te voren. Een kwartier van te voren aankomen zal waarschijnlijk 9/10 genoeg zijn, maar het blijft een risico :)
pi_91209428
Ben aan het overwegen om begin maart naar Oslo te reizen voor een weekend.
Is dit aan te raden? Met name de vraag of het een mooie stad is en er wat te beleven is?
Tips?
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:14:06 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91210727
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef Rupkeii het volgende:
Ben aan het overwegen om begin maart naar Oslo te reizen voor een weekend.
Is dit aan te raden? Met name de vraag of het een mooie stad is en er wat te beleven is?
Tips?
Ik zou er een lang weekend van maken en ook de trein naar de fjorden pakken. De landschappen in Noorwegen zijn fantastisch.

Overigens zul je vanuit Weeze of Charleroi moeten vliegen, Ryanair vliegt niet meer vanuit Eindhoven naar Oslo. Maar dat had je vast al gezien.
pi_91211212
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91211250
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
En dat terwijl die vlucht bijna standaard voor 10 euro retour werd aangeboden .. Ik snap t niet :P ..
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:32:51 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91211611
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Ja, en waarom?
Weeze - Rygge gaat ook stoppen, dus dan wordt het vliegen vanuit Bremen of Charleroi! Kost beiden nogal wat tijd en geld om daar te komen, dus zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer met Ryanair naar Oslo vliegen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 12-01-2011 15:31:01 ]
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 14:37:51 #107
45833 crew  Fogel
pi_91211859
Voor Oslo-tips: Oslo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_91223502
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, en waarom?
Weeze - Rygge gaat ook stoppen, dus dan wordt het vliegen vanuit Bremen of Charleroi! Kost beiden nogal wat tijd en geld om daar te komen, dus zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer met Ryanair naar Oslo vliegen ;(
Weeze - Rygge is een van de routes waarbij aangegeven is dat deze door de Duitse vliegtaks geschrapt zou worden. Makkelijk excuus voor minder goed lopende routes dus ;)
Eindhoven - Rygge zal ook of niet goed gelopen hebben, of als opvulling gebruikt zijn omdat het toevallig in de schema's pastte.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:58:40 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91279290
Eindhoven - Rygge is per november 2010 van de vluchtschema's vanuit Eindhoven verdwenen.

Niet verwonderlijk gezien de gemiddelde loadfactoren de 60% benadereden, met yields zelfs voor Ryanairbegrippen extreem laag.
De opmerking dat de vluchten bijna standaard werden aangeboden voor 10 euro is daar onder meer een bewijs van, deze vluchten kwamen gewoon niet vol.

Je moet je ook afvragen of er echt wel een markt bestaat tussen Rygge en Eindhoven, of tussen Rygge en Weeze. Bestemmingen zoals Barcelona of andere zuidelijke steden doen het daarintegen wel goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:00:19 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_91311561
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:58 schreef ozzietukker het volgende:

Je moet je ook afvragen of er echt wel een markt bestaat tussen Rygge en Eindhoven, of tussen Rygge en Weeze. Bestemmingen zoals Barcelona of andere zuidelijke steden doen het daarintegen wel goed.
Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.
Dan zijn de vliegvelden dus het probleem. Je wilt (als toerist) van Amsterdam naar Oslo of v.v. en dat is een vlucht als Eindhoven-Rygge natuurlijk niet.
  Moderator vrijdag 14 januari 2011 @ 13:55:10 #111
45833 crew  Fogel
pi_91314275
Rygge ligt nog niet eens zo gek veel verder van Oslo af dan Gardermoen. Scheelt maar 20km. Maar OSL heeft natuurlijk wel een airport experss train wat Rygge natuurlijk niet heeft.
Torp is een heel ander verhaal, dat ze dat nog Oslo mogen noemen slaat nergens op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_91315661
30 januari voor ¤60 incl. bagage en creditcardtoeslagen etc. vanaf Weeze heen en weer naar Edinburgh. Blijft de moeite waard dat Ryanair.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:11:09 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91329784
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.
Dan zijn de vliegvelden dus het probleem. Je wilt (als toerist) van Amsterdam naar Oslo of v.v. en dat is een vlucht als Eindhoven-Rygge natuurlijk niet.
:) Natuurlijk is er een markt tussen Nederland en Noorwegen, op elke lijndienst is daar een markt voor, de vraag is wie wil je in de markt bedienen.
Ryanair moet het echt niet alleen van de toeristen hebben, ook zakenreizigers zijn een belangrijk klantenaandeel omdat deze wat minder prijsgericht zijn, een bestemming als Rygge ligt toch relatief ver van alles af, en je bent veel tijd + geld kwijt om in Oslo zelf te komen.

Toeristen die naar Noorwegen gaan zijn daarnaast over het algemeen niet echt de toeristen in de budgetcatogorie, want de Scandinavische landen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Blijven over de locals, maar ook die vliegen normaliter alleen van vliegvelden uit de buurt, alleen door je heel goedkoop in de markt te zetten kan je daarmee passagiers van de andere luchthavens naar je toe trekken.

Het blijft natuurlijk een lastig verhaal, want op papier is Manchester - Amsterdam een goede route, echter als ik de loadfactoren van Easyjet bekijk zijn die echt teleurstellend, althans in mijn ogen dan. Natuurlijk een route moet groeien en bekend raken, toch betwijfel ik of dit in de nabije toekomst gaat lukken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91384879
Bah, Bremen - Gdansk gaat er uit -O-
pi_91385418
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Natuurlijk is er een markt tussen Nederland en Noorwegen, op elke lijndienst is daar een markt voor, de vraag is wie wil je in de markt bedienen.
Ryanair moet het echt niet alleen van de toeristen hebben, ook zakenreizigers zijn een belangrijk klantenaandeel omdat deze wat minder prijsgericht zijn, een bestemming als Rygge ligt toch relatief ver van alles af, en je bent veel tijd + geld kwijt om in Oslo zelf te komen.

Toeristen die naar Noorwegen gaan zijn daarnaast over het algemeen niet echt de toeristen in de budgetcatogorie, want de Scandinavische landen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Blijven over de locals, maar ook die vliegen normaliter alleen van vliegvelden uit de buurt, alleen door je heel goedkoop in de markt te zetten kan je daarmee passagiers van de andere luchthavens naar je toe trekken.

Het blijft natuurlijk een lastig verhaal, want op papier is Manchester - Amsterdam een goede route, echter als ik de loadfactoren van Easyjet bekijk zijn die echt teleurstellend, althans in mijn ogen dan. Natuurlijk een route moet groeien en bekend raken, toch betwijfel ik of dit in de nabije toekomst gaat lukken.
Ik overigens ergens gelezen dat de route Eindhoven - Oslo (Rygge) in april 2011 weer hervat gaat worden. Ik weet de bron even niet meer, dus ga maar nergens vanuit. Het was een Noor die contacten had met de directeur van Rygge Airport, dus dan is het wel vrij aannemelijk. Zou goed nieuws zijn als ik de reacties op de staking van de route lees.
pi_91480401
Weeze/Eindhoven - Gran Canaria ( zondag 17 juli 2011) : niks te vinden :(
pi_91484725
Dan pak je toch de 16e
pi_91503327
Het waarschijnlijk-te-boeken resort heeft alleen incheckdagen op zondag (voor volledige weken)
pi_91503468
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:35 schreef Arboxx het volgende:
Het waarschijnlijk-te-boeken resort heeft alleen incheckdagen op zondag (voor volledige weken)
Dan 1 nachtje extra slapen in een ander hotelletje, vaak weegt dat nog steeds op tegen de duurdere tickets van bv transavia ? Via www.booking.com heb je uitstekende hotels, zo heb ik mijn hotel daar toen ook geboekt !
pi_91866279
En er zijn ¤3,- aanbiedingen nu.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:00:33 #121
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_91866615
Als je op Weeze 2 uur van te voren aanwezig bent, is dit dan vroeg genoeg? :)

En heeft iemand tips wat betreft parkeren daar? :) Op het vliegveld zelf gaat het bijna 30 euro kosten, dit moet toch goedkoper kunnen voor 3 dagen? :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_91870101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
Als je op Weeze 2 uur van te voren aanwezig bent, is dit dan vroeg genoeg? :)

En heeft iemand tips wat betreft parkeren daar? :) Op het vliegveld zelf gaat het bijna 30 euro kosten, dit moet toch goedkoper kunnen voor 3 dagen? :P
Meer dan genoeg...heb nooit lange wachttijden meegemaakt daar met Ryanair, douane ook niet en 't vliegveld zelf is ook niet bepaald interessant :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91870538
Als je met alleen handbagage vliegt is 3 kwartier nog genoeg. Ik ben er wel eens 2 uur van te voren geweest, toen ben maar 1,5 uur gaan koffie drinken, verder is er niets te doen daar.

Ik weet niet of het nog steeds werkt, maar als je je inrij kaart zonder te betalen ook als uitrij kaart gebruikte, ging de slagboom ook open. Je zou er op kunnen gokken en anders alsnog kunnen betalen.

Ik heb met de ¤3,- actie een lang weekend Londen geboekt *O*
pi_91875146
Ik heb zo'n neteller prepaid creditcard kan je daar dan gratis mee boeken ? Of moet je een ander neteller account hebben om die creditcard kosten niet te hebben ?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:22:19 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91876076
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zo'n neteller prepaid creditcard kan je daar dan gratis mee boeken ? Of moet je een ander neteller account hebben om die creditcard kosten niet te hebben ?
Ja, kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')