Ik zou er een lang weekend van maken en ook de trein naar de fjorden pakken. De landschappen in Noorwegen zijn fantastisch.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef Rupkeii het volgende:
Ben aan het overwegen om begin maart naar Oslo te reizen voor een weekend.
Is dit aan te raden? Met name de vraag of het een mooie stad is en er wat te beleven is?
Tips?
En dat terwijl die vlucht bijna standaard voor 10 euro retour werd aangeboden .. Ik snap t nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen
Ja, en waarom?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Oslo (nouja, Rygge) is ook echt opeens geruisloos verdwenen
Weeze - Rygge is een van de routes waarbij aangegeven is dat deze door de Duitse vliegtaks geschrapt zou worden. Makkelijk excuus voor minder goed lopende routes dusquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, en waarom?
Weeze - Rygge gaat ook stoppen, dus dan wordt het vliegen vanuit Bremen of Charleroi! Kost beiden nogal wat tijd en geld om daar te komen, dus zal in de toekomst waarschijnlijk niet meer met Ryanair naar Oslo vliegen
Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:58 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet je ook afvragen of er echt wel een markt bestaat tussen Rygge en Eindhoven, of tussen Rygge en Weeze. Bestemmingen zoals Barcelona of andere zuidelijke steden doen het daarintegen wel goed.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er zal in ieder geval wél een markt zijn voor reizen tussen Nederland en Noorwegen en v.v.
Dan zijn de vliegvelden dus het probleem. Je wilt (als toerist) van Amsterdam naar Oslo of v.v. en dat is een vlucht als Eindhoven-Rygge natuurlijk niet.
Ik overigens ergens gelezen dat de route Eindhoven - Oslo (Rygge) in april 2011 weer hervat gaat worden. Ik weet de bron even niet meer, dus ga maar nergens vanuit. Het was een Noor die contacten had met de directeur van Rygge Airport, dus dan is het wel vrij aannemelijk. Zou goed nieuws zijn als ik de reacties op de staking van de route lees.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Natuurlijk is er een markt tussen Nederland en Noorwegen, op elke lijndienst is daar een markt voor, de vraag is wie wil je in de markt bedienen.
Ryanair moet het echt niet alleen van de toeristen hebben, ook zakenreizigers zijn een belangrijk klantenaandeel omdat deze wat minder prijsgericht zijn, een bestemming als Rygge ligt toch relatief ver van alles af, en je bent veel tijd + geld kwijt om in Oslo zelf te komen.
Toeristen die naar Noorwegen gaan zijn daarnaast over het algemeen niet echt de toeristen in de budgetcatogorie, want de Scandinavische landen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Blijven over de locals, maar ook die vliegen normaliter alleen van vliegvelden uit de buurt, alleen door je heel goedkoop in de markt te zetten kan je daarmee passagiers van de andere luchthavens naar je toe trekken.
Het blijft natuurlijk een lastig verhaal, want op papier is Manchester - Amsterdam een goede route, echter als ik de loadfactoren van Easyjet bekijk zijn die echt teleurstellend, althans in mijn ogen dan. Natuurlijk een route moet groeien en bekend raken, toch betwijfel ik of dit in de nabije toekomst gaat lukken.
Dan 1 nachtje extra slapen in een ander hotelletje, vaak weegt dat nog steeds op tegen de duurdere tickets van bv transavia ? Via www.booking.com heb je uitstekende hotels, zo heb ik mijn hotel daar toen ook geboekt !quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:35 schreef Arboxx het volgende:
Het waarschijnlijk-te-boeken resort heeft alleen incheckdagen op zondag (voor volledige weken)
Meer dan genoeg...heb nooit lange wachttijden meegemaakt daar met Ryanair, douane ook niet en 't vliegveld zelf is ook niet bepaald interessantquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
Als je op Weeze 2 uur van te voren aanwezig bent, is dit dan vroeg genoeg?
En heeft iemand tips wat betreft parkeren daar?Op het vliegveld zelf gaat het bijna 30 euro kosten, dit moet toch goedkoper kunnen voor 3 dagen?
Ja, kanquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef copyfile het volgende:
Ik heb zo'n neteller prepaid creditcard kan je daar dan gratis mee boeken ? Of moet je een ander neteller account hebben om die creditcard kosten niet te hebben ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |