abonnement Unibet Coolblue
pi_88852553
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden: • B.B. King Blues Club & Grill • Hard Rock Cafe • Cold Stone Creamery • Juniors Restaurant • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea: • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films) • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz) • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY) • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen) • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY) • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen: • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's) • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me) • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen) • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften) • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen: • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me) • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes: • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie) • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden) • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen) • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen) • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart) • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt. • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour) • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen: • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen) • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich) • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen) • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis) • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie) • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen) • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen) • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen) • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation) • Times Square (adembenemend!) • Ground Zero (spreekt voor zich) • Yankee Stadium

Wijken/Parken: • Little Italy (Pizza) • Chinatown (Ook lekker eten) • Central Park (spreekt ook voor zich) • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Standard City Rate (Rate Code 1)
$2.50 upon entry
$0.40 for each additional unit (one-fifth of a mile or 60 seconds when not in motion or traveling at less than 12 miles per hour).
Night surcharge of $.50 after 8:00 PM & before 6:00 AM
Peak hour Weekday Surcharge of $1.00 Monday - Friday after 4:00 PM & before 8:00 PM
New York State Tax Surcharge of $.50 per ride.

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

De nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl

Vorige NYC topics

New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part LIII (?) NewYork City part LV(?)

Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_88852737
Er ging iets mis met de knop "open nieuw deel", dus ik heb maar even de OP hier en daar aangepast, niets inhoudelijk (op een stukkie bij de cabfare na dan).

En nog even een foto van mijn trip van vorige maand:

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_88853324
Dat Hotel Carter uit de OP is ook niet zo goedkoop meer. Ik ben er twee keer geweest voor zo'n $25 per nacht, nu zie ik dat het minimaal $99 per nacht is. Erg jammer, het was zo lekker dichtbij Times Square voor die prijs. Nu dus maar op zoek naar een hostel ofzo.
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:54:05 #4
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88891370
Uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:24 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben van plan om in april volgend jaar (maakt niks uit welke dagen) een weekje te gaan. Ik ben op zoek naar een redelijk maar niet al te duur hotel (in het centrum) en vliegreis. Vertrek liefst vanaf Dusseldorf en Brussel en rechtstreekse vlucht. Totaal van hotel en vlucht mag niet hoger zijn dan 1500 Euro voor 2 personen. Of red ik het niet voor dat bedrag?

Kan iemand mij helpen met uitzoeken van vlucht en hotel? :)
Kan iemand mij helpen misschien?
pi_88891631
2 weken terug geweest. Was leuk om NY eens ter plekke te ervaren :) Was er maar 4 dagen en ben alleen op Manhattan gebleven maar veel rondgelopen en vond de stad een goede vibe hebben. Verder is het interessant hoe Chinatown niet enkel wat toeristische onzin is, wat ik vermoedde, maar dat het echt een aardig groot deel is waar je enkel chinezen ziet die in het chinees met elkaar praten. Ik was de enige blanke soms. Dat laatste geldt ook voor Harlem, ben nadat ik door Central Park ( O+ ) was gelopen nog doorgelopen door Malcolm X Boulevard tot 140th st.

Bij Empire State Building door misverstand onderling en een stomme kaartjesverkoper helaas enkel tot 86th floor gegaan en niet helemaal naar de top. Maar goed, dat laat reden om een keer terug te komen. Naja dat en het feit dat ik met mn onvoorbereide kop om 4 uur een ferry naar Statue of Liberty wilde pakken en de laatste om half 4 was gegaan :') Toen maar de gratis Ferry naar Staten Island gepakt, zodat je er op een afstandje nog langs vaart. Heeft ook wel weer wat, want dat is hoe alle commuters het ook zien.

Was m'n eerste keer in Amerika en wat ik me na een tijdje besefte was ik amper wat zag van de notorious fat americans.... ms. dat die uberhaupt niet lopen waardoor je ze niet in de straten ziet en enkel achter het stuur van een hummer... maar volgens mij zijn er gewoon niet zoveel in NY... wel veel hardlopers daarentegen :)

Verder voor de gein naar Hooters geweest, waar vooral de kontjes pronken ipv de hooters. Moet zeggen dat het ook gewoon goede en leuke bediening was :) Zag er ook wel OK uit die tent. Hoewel ik achteraf wat reviews ging bekijken en die zijn wat minder positief.

Uitgaan viel wat tegen, ik was er doordeweeks en er zullen vast wel wat exclusieve tenten zijn geweest maar gewoon rondlopend kom je niets tegen. Als je dan mensen vraagt waar je uit kan gaan reageren ze lachend ''on a wednesday night??!". Kregen wel tip om naar het meatpacking district te gaan maar degenen waarmee ik was zagen er geen heil in daar een taxi naar te pakken. En hoorden al wel dat het daar dan aardig exclusief is en je dan beter met een groep hete chicks aan kan komen anders kom je er niet in. Voor een 'City that never sleeps' vond ik het wat tegenvallen. Maar goed, Amerika heeft sowieso een minder uitgaansleven vergeleken met Europa. Vooral vergeleken met Spanje.

Waren nog wel naar Webster Hall geweest, hadden geen tickets dus gingen naar het gratis podium. Zaten opzich wel goede bands bij, dus dat was wel een oke nacht.

Sports barren waren er overigens wel veel, met een leuke gemoedelijke sfeer. Heb in Nevada Smiths Ajax-Auxerre gekeken nog. Grpte irish bar met iets van 16 schermen. Zat aardig vol :)

Vooraf had ik zoiets van ik ga er heen omdat je er een keer geweest moest zijn, maar ook met het idee van het is alleen een typische amerikaanse stad waar alles groot is... een grote onpersoonlijke stad vol wolkenkrabbers; maar het was wel meer dan dat :) Zal er vast een keer terugkomen.
pi_88892293
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Kan iemand mij helpen misschien?
Je kunt eens kijken naar Hotel Carter uit de OP, daar kun je een kamer hebben voor $600 - $700 voor een week.
En dan op cheaptickets.nl oid een vlucht zoeken, ik zie dat AirBerlin direct van DUS naar JFK vliegt en als je daar nog snel boekt kun je voor ¤ 500,- p.p. vliegen.

Maar eigenlijk moet je zelf eens wat tijd steken in een internetzoektocht naar een hotel en vliegreis, gewoon de standaard sites afgaan (expedia etc), en loop ook eens een keer een reisbureau binnen (doorgaans duurder maar wie weet misschien hebben die nog een leuke package deal...)
Je budget is een beetje krap voor je eisen om eerlijk te zijn....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:50:44 #7
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_88892529
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:41 schreef Guard het volgende:

[..]


Je budget is een beetje krap voor je eisen om eerlijk te zijn....
Dan weet ik dat al in ieder geval! Bedankt!
pi_88900414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Uit het vorige topic:

[..]

Kan iemand mij helpen misschien?
Vlucht vanaf Brussel is nu 450 euro (SWISS), met stopover in Zurich. Verder denk ik dat je voor een eenvoudig hotel een eurootje of 50/60 pp p dag betaalt. Je budget is inderdaad wat krap, maar het zal niet superveel schelen.
pi_88900669
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:10 schreef VacaLoca het volgende:
Uitgaan viel wat tegen, ik was er doordeweeks en er zullen vast wel wat exclusieve tenten zijn geweest maar gewoon rondlopend kom je niets tegen. Als je dan mensen vraagt waar je uit kan gaan reageren ze lachend ''on a wednesday night??!". Kregen wel tip om naar het meatpacking district te gaan maar degenen waarmee ik was zagen er geen heil in daar een taxi naar te pakken. En hoorden al wel dat het daar dan aardig exclusief is en je dan beter met een groep hete chicks aan kan komen anders kom je er niet in. Voor een 'City that never sleeps' vond ik het wat tegenvallen. Maar goed, Amerika heeft sowieso een minder uitgaansleven vergeleken met Europa. Vooral vergeleken met Spanje.
Eigenlijk heb je dat uitgaans-probleem in elke (hele) grote stad. Je moet van tevoren beslissen waar je naartoe gaat, en niet zomaar wat rondlopen en random mensen vragen waar je heen kunt gaan. Iedereen zegt wat anders, en uiteindelijk ben je dan een paar uur aan het rondlopen. Al zo vaak meegemaakt, al kan dat soms ook nog best lachen zijn :P
pi_88901642
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Uit het vorige topic:

[..]

Kan iemand mij helpen misschien?
Eerste week April
Latham Hotel, East 28th Street www.thelathamhotel.com
Rechtstreekse vlucht met Delta (vanaf Schiphol)

1570,-

www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=cmsh

[ Bericht 0% gewijzigd door Zon op 19-11-2010 22:01:00 ]
pi_88924118
Op ltur.com staan vaak wel lastminutes. Heb er afgelopen zomer een retourtje Boston geboekt voor 399 vanaf Frankfurt. Voor NYC hanteren ze vaak dezelfde prijs. Had een hostel ergens in 40 street voor 25$ per nacht.
pi_88981516
Vandaag voor 9 nachten geboekt voor mei 2011. Het derde tripje die kant op alweer in twee en een half jaar tijd ^O^
pi_89001523
3opreis was vandaag in NYC. Terug te zien op Uitzending gemist.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:55 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]


Eigenlijk heb je dat uitgaans-probleem in elke (hele) grote stad. Je moet van tevoren beslissen waar je naartoe gaat, en niet zomaar wat rondlopen en random mensen vragen waar je heen kunt gaan. Iedereen zegt wat anders, en uiteindelijk ben je dan een paar uur aan het rondlopen. Al zo vaak meegemaakt, al kan dat soms ook nog best lachen zijn :P
Idd. Ik denk dat het vooral in NL erg gemakkelijk is omdat alles vaak heel erg centraal en bij elkaar. In Amsterdam is alles makkelijk te vinden, en bijv. in een Eindhoven zit alles in 1 straat en in Arnhem op 1 plein. Maar bijv. in London en andere capitals moet je echt plannen (en vaak kaarten vantevoren kopen)
pi_89012659
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:41 schreef Guard het volgende:

Je kunt eens kijken naar Hotel Carter uit de OP, daar kun je een kamer hebben voor $600 - $700 voor een week.
Het Carter was twee jaar terug het smerigste hotel in de VS en krijgt érg slechte reviews op tripadvisor. Echt, doe het jezelf niet aan. Voor maar iets meer kun je iets veel beters vinden op andere populaire locaties.
pi_89014063
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]


Het Carter was twee jaar terug het smerigste hotel in de VS en krijgt érg slechte reviews op tripadvisor. Echt, doe het jezelf niet aan. Voor maar iets meer kun je iets veel beters vinden op andere populaire locaties.
Toen ik er was was het 'ok' (ben er zelfs twee keer geweest, beide keer een week). Er was niks wat opviel qua smerigheid, alleen de kleur van het badwater was misschien lichtelijk dubieus. Gewoon de kraan even laten lopen en dan werd het water 'normaal'.
Bed was ok, tapijt was ok, deur was ok. Prima om alleen maar te overnachten en spullen te laten.
Mijn moeder en zus heb ik dit ook aanbevolen, maar die hebben er tot de dag van vandaag nog spijt van naar mij te hebben geluisterd :')
Óf we hebben een totaal andere opvatting van wat echt vies is, óf ik had 'geluk' met de kamers die ik had.
pi_89014619
Ik ga voor 't Stanford Hotel, da's via early birds boeking nog prima betaalbaar en klinkt (ook in reviews) allemaal een stuk beter dan 't Carter van MM hierboven. ;)
Don't think twice, it's all right.
pi_89014620
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:18 schreef MaxMark het volgende:
Toen ik er was was het 'ok' (ben er zelfs twee keer geweest, beide keer een week). Er was niks wat opviel qua smerigheid, alleen de kleur van het badwater was misschien lichtelijk dubieus. Gewoon de kraan even laten lopen en dan werd het water 'normaal'.
Bed was ok, tapijt was ok, deur was ok. Prima om alleen maar te overnachten en spullen te laten.
Mijn moeder en zus heb ik dit ook aanbevolen, maar die hebben er tot de dag van vandaag nog spijt van naar mij te hebben geluisterd :')
Óf we hebben een totaal andere opvatting van wat echt vies is, óf ik had 'geluk' met de kamers die ik had.
Vast het laatste :D

Wij hebben er ook geslapen. Het rook muf, het tapijt zat vol vlekken, er lag een inlegkruisje onder het bed :X , het sanitair zat vol barsten en had geen stop, de handdoeken waren gerafeld en zaten vol vlekken. Brrr. We hebben de kamer zoveel mogelijk gemeden!

De ligging is wel fijn, zo dicht bij dat grote metrostation... Maar Times Square hadden wij na één keer ook wel gezien.
Als ik ooit weer ga, geef ik met liefde wat meer geld uit voor een goed hotel :Y
pi_89014852
Zaterdagavond een ticket voor 220 euro geboekt om met de kerst in New York te zijn! Wat een deal hè? Ik heb nu het Chelsea intl. Hostel geboekt, iemand ervaringen mee?
pi_89018438
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:41 schreef christvs het volgende:
Zaterdagavond een ticket voor 220 euro geboekt om met de kerst in New York te zijn! Wat een deal hè? Ik heb nu het Chelsea intl. Hostel geboekt, iemand ervaringen mee?
Waar heb je dat ticket gekocht?

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
pi_89019627
Voor hostels geen betere site dan hostelworld.com

http://www.hostelworld.co(...)-Hostel/New-York/801

Er zijn wel betere hostels in NY. Maar deze is wel erg goedkoop zie ik.
pi_89019795
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:05 schreef Zon het volgende:

[..]



Waar heb je dat ticket gekocht?

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Ik ken tripadvisor :) , ik vroeg me af of iemand persoonlijk ervaring had.

Ticket heb ik zaterdagavond gekocht toen er een glitch in expedia.ca zat. hier kun je de aanbieding nalezen: http://www.travelox.de/20(...)as-vegas-und-cancun/
pi_89019933
¤220??? Heb je je Frequent Flyer punten gebruikt ofzo want dat is wel heel weinig.

Ah een glitch. Gefeliciteerd dan maar! :P

Ik zou nog wel even een slag om de arm houden:

quote:
Nachdem ihr euren Flug gebucht habt, solltet ihr daher unbedingt noch einige Tage mit einer festen Hotelbuchung warten. Es bleibt nämlich noch abzuwarten, ob Expedia.ca die Tickets tatsächlich zu dem Preis ausstellt oder ob am Montag nicht doch noch eine Absage-Mail aus Kanada eintrifft.


[ Bericht 48% gewijzigd door Tourniquet op 22-11-2010 17:49:47 ]
pi_89020449
Ach, slag om de arm. Mijn vluchten zijn confirmed en betaald. Ik verwacht niet dat ze nog gecanceled worden eerlijk gezegd.

Ik ben superlbij met deze topdeal voor deze tijd van het jaar :D . Wordt een heerlijk kerstweekend in NYC!
pi_89030119
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:56 schreef christvs het volgende:
Ach, slag om de arm. Mijn vluchten zijn confirmed en betaald. Ik verwacht niet dat ze nog gecanceled worden eerlijk gezegd.

Ik ben superlbij met deze topdeal voor deze tijd van het jaar :D . Wordt een heerlijk kerstweekend in NYC!
Alleen een weekend?!
pi_89049615
@Zon: Een lang weekend ja!

Misschien nog een tip voor anderen die naar NYC gaan tijdens kerst: de NY Botanical Gardens maken elk jaar een spectaculaire Holiday Train show. Wat het is? Check dit youtube filmpje :) .

pi_89224008
Plan is om half mei weer richting New York te gaan. Ik ben er augustus 2008 met mijn vriendin geweest maar dat is nu sinds kort uit, dus heb ik aan mijn ouders voorgesteld of ze mee wilden en dat wilden ze wel :) Iemand (goede) tips voor hotels waar je met zijn 3en op één kamer kunt (of een voordelig hotel voor 2 kamers?)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89224675
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:35 schreef JH87 het volgende:
Ik ga voor 't Stanford Hotel, da's via early birds boeking nog prima betaalbaar en klinkt (ook in reviews) allemaal een stuk beter dan 't Carter van MM hierboven. ;)
Uitstekende keuze, ben er zelf 2 jaar geleden geweest. Erg net hotel en een fantastische locatie!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89225509
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Plan is om half mei weer richting New York te gaan. Ik ben er augustus 2008 met mijn vriendin geweest maar dat is nu sinds kort uit, dus heb ik aan mijn ouders voorgesteld of ze mee wilden en dat wilden ze wel :) Iemand (goede) tips voor hotels waar je met zijn 3en op één kamer kunt (of een voordelig hotel voor 2 kamers?)
Meeste hotels hebben wel (minstens een paar) kamers met twee twin-beds.
Laat je iig niet afschepen met een roll-on bed, dan heeft een van jullie 3-en een fysio nodig bij terugkeer in Nederland... :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89227071
Hi,

ik ga met 3 vrienden eind april/begin mei naar NY. Nou zijn we wat aan het kijken bij betaalbare hotels, en 4-persoonskamers lijken niet eens zo verschrikkelijk duur. Alleen worden die kamers vrijwel altijd met 2 2-persoonsbedden aangeboden. Heeft iemand tips voor hotels waarin je 4-persoon kamers hebt met 1-persoons bedden die betaalbaar zijn? (Betaalbaar is tot circa 70 euro per overnachting)

Andere tips zijn ook welkom :P
-
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:29:57 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89227386
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:41 schreef Guard het volgende:Je budget is een beetje krap voor je eisen om eerlijk te zijn....
Dat valt toch wel mee? Wij zijn met 4 man gedurende O&N in New York en betalen pp ¤ 385 (retour) voor de vlucht en voor de vierpersoonshotelkamer (vlab bij de Queensborobridge) betalen we ¤ 90 per nacht (dus 22,50 pp/nacht).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89228121
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Wij zijn met 4 man gedurende O&N in New York en betalen pp ¤ 385 (retour) voor de vlucht en voor de vierpersoonshotelkamer (vlab bij de Queensborobridge) betalen we ¤ 90 per nacht (dus 22,50 pp/nacht).
Ja dat is voor 4 personen, ik denk niet dat een 2-persoonskamer voor $45,- een vrij normaal verschijnsel is in Manhattan.
Heb je trouwens een rechtstreekse vlucht? Want dat is wel goedkoop (als het all-in is, niet dat je nog even de luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, de "owh u wilt een koffer meenemen dat gaat extra kosten" verrassing etc gaat krijgen)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:35:38 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89229601
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja dat is voor 4 personen, ik denk niet dat een 2-persoonskamer voor $45,- een vrij normaal verschijnsel is in Manhattan.
Heb je trouwens een rechtstreekse vlucht? Want dat is wel goedkoop (als het all-in is, niet dat je nog even de luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, de "owh u wilt een koffer meenemen dat gaat extra kosten" verrassing etc gaat krijgen)
Ja, uiteraard rechtstreeks en all-in (Lufthansa) :D . Daar hadden we het toch over? De kamer zou voor 2 personen trouwens net zo duur zijn. Wat nog steeds goedkoop is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89230251
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, uiteraard rechtstreeks en all-in (Lufthansa) :D . Daar hadden we het toch over? De kamer zou voor 2 personen trouwens net zo duur zijn. Wat nog steeds goedkoop is.
Hoe heet dat hotel?
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:57:49 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89230377
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hoe heet dat hotel?
http://www.countryinnsdes(...)/?hotelCode=NYNYQUEE
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89230833
quote:
Ik heb in mei daar vlakbij gezeten, in het Howard Johnson Inn. Was ook ongeveer $90 per nacht. Best goede locatie, want vlakbij het 21st Street metrostation waarna je met de F-line in no time in Manhattan bent.

Nog even terugkomend op de vraag van iggyinthehouse (1 week in april voor 2 personen onder de ¤1500). Als je een overstap niet erg vind kun je voor ¤352 p/p vliegen met Icelandair:
(Killroy Travels)

Hotelkamer in Queens (5 minuten lopen vanaf metrostation F-line) is zo'n ¤560 inclusief taxes en toeristenbelasting

(booking.com Prijzen zijn nog exclusief taxes)

Dan zit je dus totaal op ¤1264. Wil je een rechtstreekse vlucht of in Manhattan zitten wordt het wat duurder maar met een beetje geluk en uitzoekwerk moet het wel lukken voor ¤1500.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tourniquet op 27-11-2010 18:58:06 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:47:15 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89231908
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:11 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik heb in mei daar vlakbij gezeten, in het Howard Johnson Inn. Was ook ongeveer $90 per nacht. Best goede locatie, want vlakbij het 21st Street metrostation waarna je met de F-line in no time in Manhattan bent.
Wij kiezen vaker voor dit hotel. Het ligt centraal maar niet te, is goed bereikbaar en niet duur. Alleen het ontbijt vind ik echt ruk :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89232029
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij kiezen vaker voor dit hotel. Het ligt centraal maar niet te, is goed bereikbaar en niet duur. Alleen het ontbijt vind ik echt ruk :')
Al het ontbijt in NYC vond ik ruk :P
pi_89269911
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Wij zijn met 4 man gedurende O&N in New York en betalen pp ¤ 385 (retour) voor de vlucht en voor de vierpersoonshotelkamer (vlab bij de Queensborobridge) betalen we ¤ 90 per nacht (dus 22,50 pp/nacht).
Zag later dat het hier om het Country Inn & Suites gaat. Laat weten hoe het is geweest, want wij gaan in mei naar dit hotel! Have fun!
pi_89271863
Ik heb ook zitten kijken naar dat Country Inn & Suites, alleen wij landen op Newark. Hoeveel zou het kosten om vanuit daar naar Queens te gaan met een taxi? (3 personen)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 28 november 2010 @ 21:52:48 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89275196
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Zag later dat het hier om het Country Inn & Suites gaat. Laat weten hoe het is geweest, want wij gaan in mei naar dit hotel! Have fun!
Is een prima hotel. Ik ben er al vaker geweest. Je hebt hele grote kamers en iets kleinere, maar die zijn in principe groot genoeg. De kamers met uitzich op Manhattan en de iets grotere kamers zijn wat duurder, dus wij gaan voor de iets kleinere. Grootste nadeel van de kleinere kamers: ze liggen naast de blikjesmachine die nogal kunnen brommen.
Ontbijt is niet zo goed en er lopen teveel asociale europeanen rond om relaxed te zitten. Maar voor het ontbijt ga je ook niet naar NY :P . Verder prima gelegen. Je bent zo in Manhattan en de wijk zelf is ontzettend leuk vind ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89275683
Is die wijk ook wel veilig te noemen? Niet dat ik me in 2008 zo onveilig heb gevoeld in NY, maar met name the Bronx en Brooklyn vond ik direct al wat agressiever overkomen qua mensen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 28 november 2010 @ 22:05:07 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89275987
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Is die wijk ook wel veilig te noemen? Niet dat ik me in 2008 zo onveilig heb gevoeld in NY, maar met name the Bronx en Brooklyn vond ik direct al wat agressiever overkomen qua mensen..
Ja, waarom niet :? Gewoon, een normale mensenwijk. Volgende keer wil ik trouwens eens een hotel in Jersey proberen :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89276259
Ok duidelijk ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89358008
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is een prima hotel. Ik ben er al vaker geweest. Je hebt hele grote kamers en iets kleinere, maar die zijn in principe groot genoeg. De kamers met uitzich op Manhattan en de iets grotere kamers zijn wat duurder, dus wij gaan voor de iets kleinere. Grootste nadeel van de kleinere kamers: ze liggen naast de blikjesmachine die nogal kunnen brommen.
Ontbijt is niet zo goed en er lopen teveel asociale europeanen rond om relaxed te zitten. Maar voor het ontbijt ga je ook niet naar NY :P . Verder prima gelegen. Je bent zo in Manhattan en de wijk zelf is ontzettend leuk vind ik.
Dank voor de uitleg! Wij zijn allebei al een aantal keer in New York geweest en ondanks dat we de stad allebei te gek vinden hoeven we niet zo nodig een hotel in Manhattan te hebben. Zeker niet als het zoveel scheelt zoals bij het Country Inn...

Iemand trouwens enig idee met welk vliegtuig Jet Airways naar New York (JFK) vliegt?
pi_89360158
Oeh ik ben nog aan het nagenieten.. ben de 19e terug gekomen van 2 weekjes USA! De laatste week heb ik in New York doorgebracht, heerlijk rondgelopen met 15 graden en volle zon. Ik zal eens wat foto's uitzoeken om het topic wat op te fleuren ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_89366016
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef Fargo het volgende:
Iemand trouwens enig idee met welk vliegtuig Jet Airways naar New York (JFK) vliegt?
Volgens mij met een Airbus A330-200 (vanaf Brussel)
pi_89368029
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Volgens mij met een Airbus A330-200 (vanaf Brussel)
Nette toestellen zijn het, ben er zelf ook mee naar New York gevlogen! :) Al heb ik de vlucht naar Newark gepakt, dat scheelt wat douane tijd vanwege het kleinere vliegveld. En de Amtrak verbinding naar Philadelphia was korter, maargoed. De service van Jet Airways is echt prima geregeld, zou er zo weer mee vliegen (van tevoren wist ik totaal niet wat ik moest verwachten van een vliegmaatschappij uit India).
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_89368205
Hoeveel moet je rekenen voor een weekje New York ?

In een degelijk leuk hotelletje, niet overpriced.

Een beetje sightseeing, geen musea doen ofzo :)

inc. vlucht, eten, etc :)

Hoeveel budget heb je dan nodig? Als je bv een half jaar op voorhand boekt (tenzij het nog goedkoper word als je nog verder op voorhand boekt)
pi_89369161
1000 euro, voor 7 dagen
pi_89373197
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef VacaLoca het volgende:
1000 euro, voor 7 dagen
Da's aan de krappe kant.
  woensdag 1 december 2010 @ 08:40:15 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89373413
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef VacaLoca het volgende:
1000 euro, voor 7 dagen
360 - 500 pp voor de vlucht
500 - 1000 voor het hotel (samen)
zakgeld naar budget
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89377911
¤1000 is inderdaad aan de krappe kant. In het laagseizoen misschien mogelijk, maar dan moet je alsnog veel research doen en flexibel zijn met reisdagen enz. om een goedkoop ticket te kunnen scoren.

Ik weet niet welke maand iTzStevee in gedachten heeft, maar in mei moet je rekening houden met minimaal ¤350-¤400 voor een indirecte vlucht (of vertrek vanuit België of Duitsland) en minimaal ¤500 voor een rechtstreekse vlucht. Acties / promoties / gelukjes daargelaten.

Eenvoudige hotels (vaak niet op Manhattan) beginnen bij ongeveer ¤80 per nacht. Voor ¤100-¤120 per nacht kun je vaak wel iets aardigs vinden. Wil je echt luxe, dan gaat de prijzen echt skyhigh. :P

Hoeveel je kwijt bent aan eten/drinken is moeilijk aan te geven. Prijsniveau ligt wel ongeveer gelijk als hier.
pi_89380838
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:34 schreef Tourniquet het volgende:
¤1000 is inderdaad aan de krappe kant. In het laagseizoen misschien mogelijk, maar dan moet je alsnog veel research doen en flexibel zijn met reisdagen enz. om een goedkoop ticket te kunnen scoren.

Ik weet niet welke maand iTzStevee in gedachten heeft, maar in mei moet je rekening houden met minimaal ¤350-¤400 voor een indirecte vlucht (of vertrek vanuit België of Duitsland) en minimaal ¤500 voor een rechtstreekse vlucht. Acties / promoties / gelukjes daargelaten.

Eenvoudige hotels (vaak niet op Manhattan) beginnen bij ongeveer ¤80 per nacht. Voor ¤100-¤120 per nacht kun je vaak wel iets aardigs vinden. Wil je echt luxe, dan gaat de prijzen echt skyhigh. :P

Hoeveel je kwijt bent aan eten/drinken is moeilijk aan te geven. Prijsniveau ligt wel ongeveer gelijk als hier.
EEA natuurlijk geheel afhankelijk van de wisselkoers, toen ik er was een euro bijna $1,40, nu "slechts" $1.30, dat scheelt nogal
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89424116
Wij gaan over een dikke week 8 dagen naar New York, op huwelijksreis! We zitten in het Hudson Hotel, schijnbaar kleine kamers, maar supermooi design. Ben benieuwd!
Heeft iemand enig idee wat ik ongeveer aan budget moet rekenen per dag aan eten/drinken en bezienswaardigheden?
pi_89424444
Als je 1 à 2 bezichtigingen per dag doet en 's avonds gewoon 'normaal' uit eten gaat moet je denk ik rekenen op 70-100 dollar per dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 december 2010 @ 22:22:50 #56
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_89452953
@Rosanneke:

koop een van de vele NYC passen. Zijn je kosten van al je activiteiten max. 150 dollar bij de duurste versie ervan. Daarin zit alle entree e.d. van eigenlijk alle toeristische punten.

Een tip is Bronx Zoo, erg relaxed en ook bijzonder qua dieren die er hebben. De bijeneters waren vooral erg leuk!
:O
pi_89464818
Ik ben al twee keer in New York geweest (1 keer in 2000 en 1 keer in 2004) dus de meeste toeristische dingen heb ik wel gedaan (ESB, Guggenheim, Natural History etc.). Daarom zit ik toch een beetje te twijfelen over die pas, haal ik em er dan wel uit?
pi_89468702
Dan zou ik het zeker niet doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89468897
Jeuj het gaat er dan toch van komen! We gaan (naar alle waarschijnlijkheid )naar NYC! Vliegen in februari naar Boston.. broertje opzoeken en een paar dagen daar, daarna met de trein (héél misschien bus) naar New York om daar ook nog een paar daagjes te zijn om vervolgens weer terug te vliegen vanaf Boston.

Echt super zin in! Zijn nu alleen nog wat hostels aan het zoeken en uit aan het vogelen wat voor creditcard ik moet nemen.
pi_89475205
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:46 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
En uit aan het vogelen wat voor creditcard ik moet nemen.
Geen AMEX.
Visa of Mastercard is prima
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89475303
En anders www.neteller.com een pre-paid mastercard. kan je gewoon met iDeal zelf geld opzetten en betaal je dus nooit rente e.d. als je niet terugbetaald want je kan niet in - geraken. Is verder gewoon een normale mastercard dus je kan er mee pinnen/betalen.
pi_89476666
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:18 schreef Guard het volgende:

Geen AMEX.
Visa of Mastercard is prima
Afhankelijk van je reisplannen voor de komende jaren:AmEx wordt inderdaad het minst geaccepteerd, en in mijn ervaring is Visa toch de beste keuze: bijvoorbeeld in het Midden-Oosten kun je vaak geen geld opnemen bij een automaat met een gewone Maestro of een Mastercard, lukt dat enkel met Visa. West-Afrika idem, schijnt.
  zaterdag 4 december 2010 @ 09:17:22 #63
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_89509096
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:22 schreef Rosanneke1981 het volgende:
Wij gaan over een dikke week 8 dagen naar New York, op huwelijksreis! We zitten in het Hudson Hotel, schijnbaar kleine kamers, maar supermooi design. Ben benieuwd!
Heeft iemand enig idee wat ik ongeveer aan budget moet rekenen per dag aan eten/drinken en bezienswaardigheden?
Ik ga over precies drie weken! Ook vijf nachten in het Hudson Hotel, kan je laten weten hoe het is? Heb er echt ongelooflijk veel zin in O+

Bij 3 Op Reis waren ze laatst ook in NYC, daar gingen ze langs Chelsea Piers (een sportcentrum) waar ze een driving range hebben waarbij je uitkijkt over de Hudson. Ik denk dat ik daar ook even langs ga, want het zag er supertof uit!

http://www.chelseapiers.com/gcVideo.htm
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_89546581
Voor 1000 euro kun je toch best een eind komen in NY? Mijn vriendin en ik betalen 500 euro voor een rechtstreeks vliegticket en zijn voor 9 nachten Country Inn (Queens) per persoon 440 euro kwijt.

Ben daarnaast wel erg benieuwd geworden naar Jet Airways na alle positieve verhalen.
pi_89546941
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 14:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Afhankelijk van je reisplannen voor de komende jaren:AmEx wordt inderdaad het minst geaccepteerd, en in mijn ervaring is Visa toch de beste keuze: bijvoorbeeld in het Midden-Oosten kun je vaak geen geld opnemen bij een automaat met een gewone Maestro of een Mastercard, lukt dat enkel met Visa. West-Afrika idem, schijnt.
Eens. Nederland zit nog sterk aan de Mastercard, maar die zie je steeds minder in het buitenland. Amex is enorm duur voor de winkelier en wordt daarom vaak minder gewaardeerd, maar Visa is goedkoper en overal welkom. In combinatie met een Visa pinpas (die je in Nederland volgens mij niet hebt) echt de meest ideale combinatie in Amerika, Europa, Africa en Azie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89551512
Nice!

Creditcard - check,
Vlucht Antwerpen (trein) - AMS - BOS, check,
Nu nog de hostels, Amtrak kaartjes naar NYC en Celtics tickets!

Laat het maar snel februari zijn!
pi_89603949
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef Fargo het volgende:
Voor 1000 euro kun je toch best een eind komen in NY? Mijn vriendin en ik betalen 500 euro voor een rechtstreeks vliegticket en zijn voor 9 nachten Country Inn (Queens) per persoon 440 euro kwijt.

Ben daarnaast wel erg benieuwd geworden naar Jet Airways na alle positieve verhalen.
500,- p.p.?
pi_89645020
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:54 schreef Zon het volgende:

[..]

500,- p.p.?
Ja, dat wel. Rechtstreeks met Jet Airways...
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:07:32 #70
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89646216
Veel plezier Fargo!
pi_89646917
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef Fargo het volgende:
Voor 1000 euro kun je toch best een eind komen in NY? Mijn vriendin en ik betalen 500 euro voor een rechtstreeks vliegticket en zijn voor 9 nachten Country Inn (Queens) per persoon 440 euro kwijt.

Ben daarnaast wel erg benieuwd geworden naar Jet Airways na alle positieve verhalen.
Dat is dan 950,- p.p. en dan moet je nog eten, drinken en sightseeen. Ga je niet redden voor 50,-
pi_89647713
Oh, dacht dat het alleen om vervoer en accommodatie ging.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:07 schreef Omnifacer het volgende:
Veel plezier Fargo!
Thnx! Hoe is het kerel? Even PM-en?
pi_89729168
Ik vlieg waarschijnlijk vanaf Boston terug naar AMS ipv van JFK. Vlucht is om 9.40pm, als ik de Amtrak van rond 6am neem vanuit NYC dan kom ik ongeveer om 11u aan op South Station, wel met een flinke koffer.
Kan ik vanuit daar genoeg doen om tot een uur of 6 vol te krijgen, of is Boston niet praktisch genoeg om met een koffer zo lang rond te dwalen? Ik wil op zeker de stad in, als ik een trein later neem kom ik rond 1u aan de in stad, heb ik nog zo'n 5u om wat dingen te bekijken.
pi_89733631
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:34 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk vanaf Boston terug naar AMS ipv van JFK. Vlucht is om 9.40pm, als ik de Amtrak van rond 6am neem vanuit NYC dan kom ik ongeveer om 11u aan op South Station, wel met een flinke koffer.
Kan ik vanuit daar genoeg doen om tot een uur of 6 vol te krijgen, of is Boston niet praktisch genoeg om met een koffer zo lang rond te dwalen? Ik wil op zeker de stad in, als ik een trein later neem kom ik rond 1u aan de in stad, heb ik nog zo'n 5u om wat dingen te bekijken.
Ik zou kijken of ze een bagage opslag hebben op het station. Boston is zeker leuk om een paar uur rond te lopen, maar met een koffer ben je dat denk ik zo zat.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_89735534
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:06 schreef Idler het volgende:

[..]

Ik zou kijken of ze een bagage opslag hebben op het station. Boston is zeker leuk om een paar uur rond te lopen, maar met een koffer ben je dat denk ik zo zat.
Oja goeie. Ze hebben idd lockers oid hiervoor. En South Station is de beste halte om downtown te gaan? Of North (bij City Hall)? Als ik op Google Maps kijkt zou het niks uit mogen maken toch?

En uiteraard, dank u. Is het hele centrum eigenlijk te bezoeken in een middagje, dus dat ik automatisch langs de touristische plaatsen kom?

[ Bericht 9% gewijzigd door EddyAlbena op 09-12-2010 20:56:06 ]
  donderdag 9 december 2010 @ 21:26:12 #76
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89737411
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:47 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Oja goeie. Ze hebben idd lockers oid hiervoor. En South Station is de beste halte om downtown te gaan? Of North (bij City Hall)? Als ik op Google Maps kijkt zou het niks uit mogen maken toch?

En uiteraard, dank u. Is het hele centrum eigenlijk te bezoeken in een middagje, dus dat ik automatisch langs de touristische plaatsen kom?
Ik zou zeggen dat een middagje net iets te kort is. Waarom boek je niet een nachtje een hotel? De Freedom Trail is leuk om te doen, maar daar ben je wel een middagje zoet mee. Als je dan bijvoorbeeld nog wat andere dingen wil doen (shoppen/Fenway Park/andere dingen) kom je al tijd tekort.

South Station is wel ideaal om te beginnen. Echt op loopafstand van het centrum.
pi_89738277
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:26 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat een middagje net iets te kort is. Waarom boek je niet een nachtje een hotel? De Freedom Trail is leuk om te doen, maar daar ben je wel een middagje zoet mee. Als je dan bijvoorbeeld nog wat andere dingen wil doen (shoppen/Fenway Park/andere dingen) kom je al tijd tekort.

South Station is wel ideaal om te beginnen. Echt op loopafstand van het centrum.
Een nacht daar verblijven heeft wel door mijn hoofd geschoten, maar weet het nog niet. Het primaire doel was NYC, maar daar zou ik 5 dagen verblijven, alleen. Daar heb ik op dit moment weinig zin meer in. Ik moet even kijken hoe het zit met de treintijden en misschien kies ik er dan voor om de avond vantevoren daar te arriveren.
  donderdag 9 december 2010 @ 21:43:06 #78
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89738357
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:41 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Een nacht daar verblijven heeft wel door mijn hoofd geschoten, maar weet het nog niet. Het primaire doel was NYC, maar daar zou ik 5 dagen verblijven, alleen. Daar heb ik op dit moment weinig zin meer in. Ik moet even kijken hoe het zit met de treintijden en misschien kies ik er dan voor om de avond vantevoren daar te arriveren.
Maar Eddy, hoe kun je nu geen zin meer hebben in NYC? :o :o
pi_89738715
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:43 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Maar Eddy, hoe kun je nu geen zin meer hebben in NYC? :o :o
Raar verhaal, maar ik heb er daarvoor een reis van 2,5 week ofzo constant hotel-hoppen op zitten, en ben 5 maanden ofzo van huis geweest. Merk dat ik behoorlijk moe ben.
Het is niet zo dat ik geen zin in NYC heb, maar vijf dagen alleen lijkt mij op dat moment iets teveel en dat ik na een paar dagen zoiets heb dat ik het allemaal wel best vind geweest (helemaal ook met een hostel, kan mij niet voorstellen dat ik daar straks nog zin in heb). Dan kan ik beter nog even een andere stad doen (waar ik vooralsnog toch moet zijn voor mijn terugvlucht).
  donderdag 9 december 2010 @ 22:09:15 #80
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89739818
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:49 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Raar verhaal, maar ik heb er daarvoor een reis van 2,5 week ofzo constant hotel-hoppen op zitten, en ben 5 maanden ofzo van huis geweest. Merk dat ik behoorlijk moe ben.
Het is niet zo dat ik geen zin in NYC heb, maar vijf dagen alleen lijkt mij op dat moment iets teveel en dat ik na een paar dagen zoiets heb dat ik het allemaal wel best vind geweest (helemaal ook met een hostel, kan mij niet voorstellen dat ik daar straks nog zin in heb). Dan kan ik beter nog even een andere stad doen (waar ik vooralsnog toch moet zijn voor mijn terugvlucht).
Helder. Is er niet iets wat je kunt doen in NYC waarmee je je batterij een beetje kunt opladen? Iets waar je van houdt?
pi_89740600
Nou het rare is, de afgelopen 1,5 week heb ik echt niks hoeven doen hier. Kon zo lang in bed blijven liggen als ik wilde, voetbal kijken zolang ik wilde, zuipen zovaak ik wilde en dat geldt voor de komende dagen ook. Ik merk alleen dat ik alleen maar meer vermoeid word. Ik denk gewoon reismoe ofzo.

Hier heb ik ook een aantal dagen in een hostel gezeten, dat was eigenlijk best ok. Maar dat reismoe zijn icm een hostel gaat denk ik niet echt werken. Maarja een hotel net na oud/nieuw gaat niet goedkoop worden en dat is inmiddels ook wel een belangrijke factor geworden.
Nee ik denk dat het beste is om gewoon naar Boston te gaan, Amtrak lijkt me ook wel leuk, weer eens wat anders dan vliegen.
pi_89741504
@ Eddy: Ga gewoon een beetje chillen in Prudential center; prima overdekt shopping en eetparadijs. Mocht het qua weer te doen zijn kun je inderdaad de Freedom Trail een stuk bewandelen of Boston Common bekijken. Als je in die buurt bent is er in een straal van 200 meter altijd wel iets te doen (qua musea, restaurants, shopping etc.)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89751820
Freedomtrail is idd wel leuk om te bewandelen (afhankelijk van het weer uiteraard), maar ik zou het niet helemaal gaan lopen. (tenzij je van oude oorlogsschepen houdt, die je kunt bezichten na een securitycheck :') ).
Als het weer kut is kun je binnen iets gaan doen, misschien is de uber tourist trap die Cheers heet wel leuk voor de lunch...

en Amtrak is een heel relaxte manier van reizen, een verademing als je gemiddelde vliegtuigplek gewend bent :Y
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89751999
klein beetje offtopic.. Wij komen ook vanuit Boston naar NY, en willen ook met Amtrak reizen. Iemand nog tips daarover?!
pi_89752283
we komen aan op newark, wat is het makkelijkst om in ny te komen? met de trein of met de bus?
pi_89752307
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:17 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
klein beetje offtopic.. Wij komen ook vanuit Boston naar NY, en willen ook met Amtrak reizen. Iemand nog tips daarover?!
Amtrak is erg relaxt, als je in de zomer gaat adviseer ik om een vest of iets dergelijks mee te nemen vanwege de airco. En je zou evt je telefoon op kunnen laden, in die trein van ons zaten iig stopcontacten :P.
pi_89752531
Nice :) We vertrekken om 6.05u s'ochtends en komen dan om 10.40 o.i.d. aan in NYC. Gaan op internet de tickets bestellen, maar kon verder niet echt iets vinden over hoe laat je aanwezig moet zijn oid?! Weet niet of dat hetzelfde werkt als hier in NL!?
pi_89753136
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:42 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Nice :) We vertrekken om 6.05u s'ochtends en komen dan om 10.40 o.i.d. aan in NYC. Gaan op internet de tickets bestellen, maar kon verder niet echt iets vinden over hoe laat je aanwezig moet zijn oid?! Weet niet of dat hetzelfde werkt als hier in NL!?
Ik meen me te herinneren dat je niet zomaar het perron op kan lopen, maar je moet wachten in het station tot je trein wordt omgeroepen (maar goed de laatste keer dat ik met Amtrak gereisd heb is ook alweer bijna 10 jaar geleden).
Volgens mij hoef je niet heel erg absurd vroeg aanwezig te zijn op het station, maar ik zou ook niet aanraden om het erg krap te plannen, het boardingsproces is nu eenmaal iets uitgebreider dan bij de NS...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89753525
Ik was van plan binnenkort ook bij Amtrak tickets te boeken voor een dagje Washington vanuit NYC. Ook zo'n trein om 6u 's ochtends, gelukkig zit ons hotel een blok van Penn Station vandaan.
Don't think twice, it's all right.
pi_89756412
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:32 schreef DancePlaza het volgende:
we komen aan op newark, wat is het makkelijkst om in ny te komen? met de trein of met de bus?
Makkelijkst weet ik niet, maar ik ben toen met de Airtrain gegaan en dan kom je op Penn Station uit. Kost 15 dollar voor een enkeltje en is wel wat gesjouw met je koffer (trap op en af en in de trein zelf) maar is zeker een hele goede optie. Volg bij aankomst de borden richting Airtrain en koop voordat je de roltrappen omhoog gaat een kaartje, anders is het duurder als je het bij treinstation zelf moet kopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89757294
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:42 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Nice :) We vertrekken om 6.05u s'ochtends en komen dan om 10.40 o.i.d. aan in NYC. Gaan op internet de tickets bestellen, maar kon verder niet echt iets vinden over hoe laat je aanwezig moet zijn oid?! Weet niet of dat hetzelfde werkt als hier in NL!?
Ik heb zowel vanuit NY als Washington gebruik gemaakt van Amtrak en daar was het bij beide zo dat ongeveer een half uur voor vertrek het spoor bekend werd gemaakt. Kaartje moet je laten zien als je het perron op gaat en in de trein wordt het nog een keer geknipt. Er is idd geen tijd aangegeven dat je aanwezig moet zijn maar ik was beide keren een 3 kwartier/half uur voor vertrek op het station zodat ik ook nog even wat kon eten voor de trip.
pi_89757617
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:16 schreef JH87 het volgende:
Ik was van plan binnenkort ook bij Amtrak tickets te boeken voor een dagje Washington vanuit NYC. Ook zo'n trein om 6u 's ochtends, gelukkig zit ons hotel een blok van Penn Station vandaan.
Is goed te doen mits je niet heel Washington uitgebreid wil gaan bekijken. Wij waren in ieder geval voldaan met The Mall (gebied tussen Capitool en Washington Monument), wat (gratis) musea en een stukje centrum, prima vermaakt daar.
pi_89759467
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:03 schreef enpe het volgende:

[..]

Is goed te doen mits je niet heel Washington uitgebreid wil gaan bekijken. Wij waren in ieder geval voldaan met The Mall (gebied tussen Capitool en Washington Monument Lincoln Memorial), wat (gratis) musea en een stukje centrum, prima vermaakt daar.
Daar ben je idd wel een dagje zoet mee...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_89760366
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:44 schreef Jor_Dii het volgende:
@ Eddy: Ga gewoon een beetje chillen in Prudential center; prima overdekt shopping en eetparadijs. Mocht het qua weer te doen zijn kun je inderdaad de Freedom Trail een stuk bewandelen of Boston Common bekijken. Als je in die buurt bent is er in een straal van 200 meter altijd wel iets te doen (qua musea, restaurants, shopping etc.)
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:07 schreef Guard het volgende:
Freedomtrail is idd wel leuk om te bewandelen (afhankelijk van het weer uiteraard), maar ik zou het niet helemaal gaan lopen. (tenzij je van oude oorlogsschepen houdt, die je kunt bezichten na een securitycheck :') ).
Als het weer kut is kun je binnen iets gaan doen, misschien is de uber tourist trap die Cheers heet wel leuk voor de lunch...

en Amtrak is een heel relaxte manier van reizen, een verademing als je gemiddelde vliegtuigplek gewend bent :Y
Super, bedankt!
pi_89934783
Zojuist geboekt *O* 14 t/m 22 mei New York City met mijn ouders. Ik ga voor de tweede keer, hun voor het eerst (überhaupt naar Amerika). We gaan naar het Country Inn & Suites (thanks voor de tips hierzo) voor 875¤ per persoon incl. vlucht, hotel en verzekeringen ^O^ Zin in :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_89955850
in Mei ben ik ook 2 dagen in New York geweest, wij zijn toen op een rondreis door Amerika verder gegaan.
Binnenkort wil ik weer terug naar New York City alleen nu wat langer :D even dit topic in de gaten houden

(verkapte tvp)
pi_90015222
Zojuist ons opgegeven voor een tour door de Gold Vault van de Federal Reserve, is gratis! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90040689
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef Fargo het volgende:
Voor 1000 euro kun je toch best een eind komen in NY? Mijn vriendin en ik betalen 500 euro voor een rechtstreeks vliegticket en zijn voor 9 nachten Country Inn (Queens) per persoon 440 euro kwijt.

Ben daarnaast wel erg benieuwd geworden naar Jet Airways na alle positieve verhalen.
Ik ben in juli bijna 2 weken in Manhattan geweest met een vriend. Kosten per persoon: 1900 euro kwijt aan hotel, vlucht en NYC pass (wat 100% moeite waard is als je voor het eerst gaat) en daarbij nog eens per persoon (ongeveer) 1200 euro aan eten, drinken, uitgaan, kleding en wat andere dingen kwijtgeweest. Veel geld, dat zeker. Heb er (als student) een tijd voor moeten sparen, maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad en de tijd van mijn leven gehad. Dus zorg ervoor dat je in ieder geval genoeg geld op je bank hebt staan als je eenmaal gaat. Wel veel geld uitgeven aan een hotel en een vlucht, maar eenmaal ter plekke gierig/zuinig gaan doen is dom en ga je spijt van krijgen.
pi_90041959
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist ons opgegeven voor een tour door de Gold Vault van de Federal Reserve, is gratis! :)
Dank voor de tip! Klinkt interessant, zo ook maar registreren voor een tour.
Don't think twice, it's all right.
pi_90063876
De "in 1 dag" plaatjes in de startpost zijn net niet te lezen. Heeft iemand deze misschien op leesbare resolutie ?
pi_90066266
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef copyfile het volgende:
De "in 1 dag" plaatjes in de startpost zijn net niet te lezen. Heeft iemand deze misschien op leesbare resolutie ?
http://members.multimania.nl/wytzenl/nyc
pi_90117075
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:25 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik ben in juli bijna 2 weken in Manhattan geweest met een vriend. Kosten per persoon: 1900 euro kwijt aan hotel, vlucht en NYC pass (wat 100% moeite waard is als je voor het eerst gaat) en daarbij nog eens per persoon (ongeveer) 1200 euro aan eten, drinken, uitgaan, kleding en wat andere dingen kwijtgeweest. Veel geld, dat zeker. Heb er (als student) een tijd voor moeten sparen, maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad en de tijd van mijn leven gehad. Dus zorg ervoor dat je in ieder geval genoeg geld op je bank hebt staan als je eenmaal gaat. Wel veel geld uitgeven aan een hotel en een vlucht, maar eenmaal ter plekke gierig/zuinig gaan doen is dom en ga je spijt van krijgen.
So true, hier ook een student met beperkt budget. Samen met een maat voor 2 weken gegaan in augustus. Ongeveer 1300 a 1400 euro kwijt aan hotel en vlucht. Beide platzak terug en komend jaar gedwongen om naar een goedkopere bestemming te gaan maar dat was 't dubbel en dwars waard, geen spijt en denk er nog bijna iedere dag aan :).
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 23:26:30 #103
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_90263021
Ja hoi, even een tvp want volgend jaar ga ik voor 7 dagen naar New York en ik heb er nu al zo'n zin innnnn O+.

Ticket en hotel geboekt, it's getting reallll 8-)

[ Bericht 27% gewijzigd door Skaai op 22-12-2010 12:32:56 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_90284915
Weet iemand of de Nike Store in NYC de kleding lijn van Federer heeft?
  woensdag 22 december 2010 @ 14:36:24 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90289159
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:10 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand of de Nike Store in NYC de kleding lijn van Federer heeft?
Heb je wat afbeeldingen? Ben er laatst nog twee keer geweest, dus zou het me wel moeten herinneren.
pi_90340147
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist ons opgegeven voor een tour door de Gold Vault van de Federal Reserve, is gratis! :)
Tof, ik wist helemaal niet dat dat gratis was.
Is dat eenmalig, of altijd ?
pi_90340491
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:50 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Tof, ik wist helemaal niet dat dat gratis was.
Is dat eenmalig, of altijd ?
Altijd wel eigenlijk.. kijk even op de site van de Federal Reserve :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90341315
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Altijd wel eigenlijk.. kijk even op de site van de Federal Reserve :)
Net gedaan ja, erg cool

http://www.ny.frb.org/aboutthefed/visiting.html
pi_90363662
Afgelopen dinsdag was de uitzending van Topgear op BBC waarin de drie presentatoren door de straten van Manhattan navigeren. Vermakelijk item (Clarkson die driftend over ped x-ings gaat), met prachtige arialshots
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 29 december 2010 @ 11:37:59 #110
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_90574984
Dank aan alle adviezen. Wij gaan waarschijnlijk van Dusseldorf naar New York (JFK) met Air Berlin (of anders vanaf Brussel met Jet Air)..we willen toch het liefst een rechtstreekse vlucht

Dan kiezen we voor het Country Inn & Suites hotel (gezien jullie ervaringen, en dat het niet duur is) en Manhattan is dan gemakkelijk te bereiken via de metro.

Als we landen op JFK, hoe komen we dan het beste (lees het goedkoopst) bij dit hotel?
pi_90575118
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:37 schreef iggyinthehouse het volgende:

Als we landen op JFK, hoe komen we dan het beste (lees het goedkoopst) bij dit hotel?
Wij landen op Newark en moeten ook naar het Country Inn & Suites.. ik vraag me af hoe duur een taxirit dan is. Zou het een optie zijn om het hotel te mailen en te vragen of zij voor een vaste prijs een taxi kunnen regelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 december 2010 @ 11:41:43 #112
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90575138
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:46 schreef MaxMark het volgende:
Dat Hotel Carter [...] Erg jammer, het was zo lekker dichtbij Times Square voor die prijs. Nu dus maar op zoek naar een hostel ofzo.
Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?
pi_90575177
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?
Inderdaad.. je kunt beter een hotel zoeken in (de buurt van) een karakteristieke wijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 december 2010 @ 11:43:06 #114
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90575202
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wij landen op Newark en moeten ook naar het Country Inn & Suites.. ik vraag me af hoe duur een taxirit dan is. Zou het een optie zijn om het hotel te mailen en te vragen of zij voor een vaste prijs een taxi kunnen regelen?
Neem de trein naar Penn Station (eerst een stukje 'Air Train' om van het vliegveld te komen).
  woensdag 29 december 2010 @ 11:48:43 #115
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90575408
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
Als we landen op JFK, hoe komen we dan het beste (lees het goedkoopst) bij dit hotel?
Met de metro (rit van een half uurtje, dat wel) - je hotel ligt zo te zien in Queens?

[ Bericht 9% gewijzigd door Kopiko op 29-12-2010 11:54:21 ]
  woensdag 29 december 2010 @ 11:52:07 #116
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90575528
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:48 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Oops
  woensdag 29 december 2010 @ 11:56:58 #117
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_90575684
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:48 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Met de metro (rit van een half uurtje, dat wel) - je hotel ligt zo te zien in Queens?

In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United States
pi_90575949
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Neem de trein naar Penn Station (eerst een stukje 'Air Train' om van het vliegveld te komen).
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om met die koffers te gaan sjouwen daarzo, heb dat al eens gedaan middels de Airtrain. Kan iemand me een prijsindicatie geven van een rit Newark - Queens?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 december 2010 @ 12:06:10 #119
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90575959
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om met die koffers te gaan sjouwen daarzo, heb dat al eens gedaan middels de Airtrain. Kan iemand me een prijsindicatie geven van een rit Newark - Queens?
60-80 dollar.
Met die taxi rijd je nl. dwars door Manhattan. Zonde van je geld.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kopiko op 29-12-2010 12:12:20 ]
  woensdag 29 december 2010 @ 12:11:22 #120
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_90576118
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:56 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United States
Dan wordt het zó:

Vanaf JFK de A-trein
Bij BROADWAY eruit en (in Queens dus) overstappen op de L (richting Manhattan)
Bij LORIMER STR. eruit en overstappen (stukje ondergronds lopen) op de G (richting Flushing Meadow's
---> Uitstappen op Queen's Plaza en vijf / tien minuutjes lopen.

http://speedymole.com/Tubes/NewYork/NEW-YORK-SUBWAY-MAP.gif
  woensdag 29 december 2010 @ 12:40:48 #121
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_90577212
En met de taxi vanaf JFK?
pi_90577602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:06 schreef Kopiko het volgende:

[..]

60-80 dollar.
Met die taxi rijd je nl. dwars door Manhattan. Zonde van je geld.

http://nyccabfare.com/ berekend het op ongeveer 56 dollar incl. tip.. met 3 personen vind ik dat goed te doen (Airtrain naar Penn Station kost je ook 15 dollar pp voor een enkeltje).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90582058
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:36 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Heb je wat afbeeldingen? Ben er laatst nog twee keer geweest, dus zou het me wel moeten herinneren.
Oh sorry, m'n vraag was er even bij ingeschoten. Nja hier in San Francisco hebben ze 'm dus in NYC ongetwijfeld ook.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:11:37 #124
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90584249
^O^
pi_90585157
Aangezien het nu wat dichterbij is gekomen en mijn situatie voor mij wat duidelijker is ga ik het nog een keer proberen.

Van 2 t/m 7 Jan (in: 5.30 pm, uit: 10pm) zit ik in NYC. Ben op dit moment in SFO en ben kapot van het reizen. Al het vliegen, jetlag, elke dag je voeten kapot lopen.
Uiteraard wil ik wel de standaard bezienswaardigheden gezien hebben. 4 hele dagen moet dan toch wel genoeg zijn om niet iedere dag 8u rond te lopen en soms te haasten om niet in tijdnood te komen?

Verder:

- ben een redelijke gebouwen- en uitzicht-fan
- metro zit om de hoek, prima dus
- musea vind ik niks
- shows ga ik ook niet heen, ben alleen
- uitgaan/goede restaurants: idem

Als ik zo even globaal zoek:

- Times square
- Empire state
- Rockefeller
- Staten Island
- China Town (enkel als dit aanzienlijk groter is dan in SFO en DC?)
- Brooklyn Bridge
- Central Park
- Grand Central Terminal
- Statue of Liberty
- Ground Zero
- Century 21 (valt wat uti de toon, maar ben bang dat ik daar wel even zoet mee ben)
- NYSE
- Botanical Garden??

Is dit het wel zo'n beetje?
Heb ik hiervoor wat aan een 3day city pass?
En hoe kan ik de dagen het beste vullen?
pi_90593426
Ga ook lekker naar Ellis Island, daar kun je toch zeker wel wat uurtjes vertoeven ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90594077
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga ook lekker naar Ellis Island, daar kun je toch zeker wel wat uurtjes vertoeven ^O^
Idd, die kun je mooi tegelijk met het vrijheidsbeeld bekijken.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:56:22 #128
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_90594616
Ik zit op dit moment in Boston op de trein naar NYC te wachten, om daar nog vier dagen te verblijven... Afgelopen zaterdagavond aangekomen in New York, precies voor de blizzard en vanaf JFK met de AirTrain naar Jamaica Station gegaan. Vanaf daar met de metro naar Penn Station, was echt een prima verbinding. Voor mij persoonlijk is het de taxi niet waard.

Die avond meteen maar naar Times Square en Rockefeller Center gegaan, voor de kerstsfeer :) Volgende dag even door de stad gelopen, voordat de trein naar Boston ging. Die had een uur vertraging, dat was wel kut. Boston is overigens een erg leuke stad, maar niet echt met 30cm sneeuw en windstoten van 60km/u... Het doet veel klassieker en Europeser aan dan wat ik tot nu toe van New York heb gezien!

Straks weer terug dus om de rest te bezoeken, met Citypass! Geweldig land is het toch O+
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 29 december 2010 @ 19:06:26 #129
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_90595061
Nog een kleine tip: ik had geboekt in het Hudson, erg mooi hotel, modern en best stijlvol ingericht, maar best kleine kamers. Omdat ik in de tussentijd nog een paar dagen in Boston zat voordat ik er weer terug zou komen, heb ik even gekeken op booking.com en een 2-kamer suite geboekt in het zakendistrict voor $300 minder... Dus het is handig om voor je vertrek alsnog even op een boekingssite te kijken voor een leuke last-minute aanbieding, als er niks tussen zit heb je alsnog het hotel van je eerste keus, anders kan je wellicht een leuk bedrag besparen! Let wel op de cancellation policy van je hotel!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_90596295
Hej InTrePidIvity! Lijkt wel een beetje op de reis die wij over 1.5 maand gaan maken. Vliegen op Boston, daar een paar dagen, daarna met de trein naar NY, en weer terug via Boston!

Net Esta's aangevraagd en ben nu, vooral voor NY, wat dingen op een rijtje aan het zetten zodat we die paar dagen optimaal kunnen benutten :D

InTrePidIvity, heb je nog tips voor Boston, buiten Harvard / Freedomtrail?
  donderdag 30 december 2010 @ 20:56:48 #131
64792 Mryc
play me one more song
pi_90646555
quote:
Op woensdag 29 december 2010 11:56 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United States
Dat is vlakbij het Ramada hotel. Heb heimwee naar New York :-(
pi_90648642
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:31 schreef EddyAlbena het volgende:

- China Town (enkel als dit aanzienlijk groter is dan in SFO en DC?)
Ik vond China Town toch wel een mooie ervaring. Ik heb veel gelopen in Manhatten en 2x door China Town gelopen, en een keer verkeerd gelopen waardoor ik er diep in kwam... en ik weet niet hoe het in SF en DC is maar ik vond het groter dan verwacht. Ik had vooraf het idee dat het meer een toeristisch iets was, maar ik liep daar vaak als enige blanke en was wel bijzonder om enkel chinezen overal te zien die met elkaar in chinees praten en alles in het chinees was.

Ga je ook geen sportevenement bezoeken? NHL of NBA bv in Madison Square Garden? Kan ook in je eentje wel tof zijn lijkt me.
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:55:02 #133
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_90662632
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:37 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Hej InTrePidIvity! Lijkt wel een beetje op de reis die wij over 1.5 maand gaan maken. Vliegen op Boston, daar een paar dagen, daarna met de trein naar NY, en weer terug via Boston!

Net Esta's aangevraagd en ben nu, vooral voor NY, wat dingen op een rijtje aan het zetten zodat we die paar dagen optimaal kunnen benutten :D

InTrePidIvity, heb je nog tips voor Boston, buiten Harvard / Freedomtrail?
Als ik heel eerlijk ben vond ik het zonde dat ik de twee steden gecombineerd heb. Er is zowel in Boston als in NYC voldoende te doen om een apart bezoek te rechtvaardigen... In mijn geval ben ik vooral veel tijd kwijt geweest aan reizen, waardoor je zo'n reisdag toch als verloren kan beschouwen. In Boston leek het mij tof om mee te gaan op een whale watch of lobster tour, maar die waren niet actief... Bij een whale watch schijnen ze ook een niet goed-geld teruggarantie te hanteren, maar ik weet niet precies wat het seizoen is...

Zal nog wel een uitgebreider verslag plaatsen na terugkomst, zit nu in een Starbucks te mobielen, werkt niet heel soepel!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_90668118
Leuke verhalen van iedereen :)!

Ik ben net een dag terug van mijn kersttripje van 24 tm 27 (werd 28) december, en eht was helemaal top! Weer veel gedaan, en vooral ook wat meer off-the-beaten-path omdat het al mijn vierde keer in de stad was.

Maar het allerleukste was toch wel de nor'easter mee te maken! Ongelofelijk hoe hard het sneeuwde! Vooral door Central Park wandelen tijdens de storm was gewoon te gaaf. De volgende ochtend was het echt een chaos, ingesneeuwde auto's overal, onbegaanbare avenues.. ik heb genoten! Gewoon de rest van de tijd over de avenues gelopen, auto's reden er toch bijna niet!

Mijn vlucht op 27 december werd ook gecanceld, waardoor ik noodgedwongen een dagje langer moest blijven :D . Het hotel probeer ik nu terug te claimen bij Lufthansa, aangezien ze volgens EU law mij dat verplicht zijn, ook al kwam het door overmacht.

Ik heb een geweldige tijd gehad en kan iedereen aanraden NYC een keer te bezoeken tijdens de kerst, de sfeer is echt heel leuk (alleen jammer van de hordes toeristen ;) )
pi_90672704
kom net terug uit NY,

die snow blizzard was wel vet en the dayafter was een chaos in NY.





  zaterdag 1 januari 2011 @ 02:59:50 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_90700344
De blizzard was inderdaad het probleem niet. Het opruimen wel! WIj zitten nog steeds in NYC en het is nog steeds een chaos. In het bijzonder in Brooklyn en Queens. In het centrum vooral natte voeten. Alhoewel het natuurlijk een hele belevenis is, komt NY beter tot zijn recht zonder meters sneeuw! Daarentegen is sleetje rijden in central park natuurlijk wel cool! Straks misschien richting Times Square. Maar misschien ook niet. Ik denk er nog even over na.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_90704375
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

http://nyccabfare.com/ berekend het op ongeveer 56 dollar incl. tip.. met 3 personen vind ik dat goed te doen (Airtrain naar Penn Station kost je ook 15 dollar pp voor een enkeltje).
Voor Newark - Empire State Building (wat korter is) geeft die 56 dollar excl. tip. Er staat ook nergens een datum, behalve bij de copyright disclaimer: 2007-2008 ! Ik zou niet van de betrouwbaarheid van die website uitgaan.

Ik ben het eens met de eerste replyer dat het eerder $80 zal worden.
pi_90716251
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik vond China Town toch wel een mooie ervaring. Ik heb veel gelopen in Manhatten en 2x door China Town gelopen, en een keer verkeerd gelopen waardoor ik er diep in kwam... en ik weet niet hoe het in SF en DC is maar ik vond het groter dan verwacht. Ik had vooraf het idee dat het meer een toeristisch iets was, maar ik liep daar vaak als enige blanke en was wel bijzonder om enkel chinezen overal te zien die met elkaar in chinees praten en alles in het chinees was.

Ga je ook geen sportevenement bezoeken? NHL of NBA bv in Madison Square Garden? Kan ook in je eentje wel tof zijn lijkt me.
Rangers spelen woensdag thuis, was wel van plan daar ff heen te gaan.

China Town klinkt wel goed dan. In TO, SF en DC werd het ook als iets touristisch aangekondigd maar dat was echt maar een blok ofzo, stelde niks voor.
Vind het toch wel apart dat China Town zo getolereerd wordt. Je helpt er eigenlijk niemand mee. Je stelt een gebied beschikbaar voor Chinesen, maar doet er verder helemaal niets mee. Als je daar komt spreekt geen hond Engels. Hiermee wordt de stimulans voor Chinezen die het in hun eigen land wel gezien hebben vele malen groter om daarheen te trekken. Als je niet oppast heb je straks een aanzienlijk deel van je stad wat geen Engels spreekt, maar er wel mag wonen.

Het gaat in ieder geval al goed beginnen, morgen 7u vlucht met Southwest. Wat een gepauper, geen seat assignment en geen ife. Eerst met zn allen beuken en dringen voor een plaats en vervolgens 7u lang neusvreten.
pi_90718868
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:38 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval al goed beginnen, morgen 7u vlucht met Southwest. Wat een gepauper, geen seat assignment en geen ife. Eerst met zn allen beuken en dringen voor een plaats en vervolgens 7u lang neusvreten.
Misschien heb je wel Wifi. Aantal vliegtuigen van SW heeft het al ingebouwd..
pi_90719127
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 11:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Voor Newark - Empire State Building (wat korter is) geeft die 56 dollar excl. tip. Er staat ook nergens een datum, behalve bij de copyright disclaimer: 2007-2008 ! Ik zou niet van de betrouwbaarheid van die website uitgaan.

Ik ben het eens met de eerste replyer dat het eerder $80 zal worden.
Hmm.. even afwegen dan wat het beste/makkelijkste is. Thanks!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90721070
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:54 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Misschien heb je wel Wifi. Aantal vliegtuigen van SW heeft het al ingebouwd..
O dat klinkt goed!
pi_90741296
Voor de kerst een week geweest....geweldige stad! Wil nu al wel weer terug. Misschien in de zomer een tripje. Een van de hoogtepunten vond ik toch wel de wandeltocht van Brooklyn naar Manhattan over de Brooklyn Bridge. Net voor de zonsondergang aan de tocht begonnen waardoor we zowel foto's bij licht als in het donker hebben kunnen maken.

Vond de jetlag wel pittig moet ik zeggen. zowel op de heen als terugweg. Je weerstand wordt wel even op de proef gesteld.
it's better to burn out than to fade away...
pi_90742029
Haha zou dat de jetlag zijn, of gewoon het feit dat je in een ijskoud vliegtuig 8 uur non-stop in de airco zit opgepropt tussen mensen die verkouden zijn en gerecycelde lucht wat die mensen eerder hebben uitgehoest zijn?

Ik ben nog nooit niet verkouden uit een vlucht >4 uur gekomen eerlijk gezegd, en van de jetlag zelf heb ik (notabene als diabeet) vrij weinig last van...
pi_90743962
Ik snap het hele concept van jetlag niet ;) , zeker niet op een vluchtje van de oostkust naar Europa.

Westbound heb ik er sowieso geen last van. Eastbound ga ik op de dag van aankomst 2 uurtjes op bed, blijf op tot 12 uur, en dan ben ik de volgende dag weer helemaal fit :) .
pi_90750477
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?
Inderdaad. Ik zal het nooit overslaan bij mijn bezoeken, maar wild word ik er niet van. Meestal halen we ons wat lekkers, eten dat op op de trappen en zijn dan binnen een half uurtje wel weer van Times Square verdwenen.
pi_90751283
Ligt er maar net aan of je een beetje uitgeslapen aan zon reis begint. Als je al niet helemaal fit bent, maar een uurtje of 3 slaapt en je vliegt sochtends naar Amerika, komt daar smiddags aan, en dan is het daar nog steeds ochtend. Dan kan ik me wel voorstellen dat je dan savonds wel moe bent.

Als je gewoon smiddags vliegt, valt het allemaal wel mee.
pi_90755317
Ik wil graag komende zomer naar Amerika voor 10 dagen, waaronder NY, maar ik wil graag ook misschien een paar dagen naar Washington/Boston of misschien wel naar een andere stad.
Als die er niet is gebruik ik gewoon expedia voor mijn reis, goede prijzen en hotels, alleen kan er helaas niet goed mee regelen van dat ik ook nog een andere stad wil bezoeken.
Iemand een oplossing?
gr
allesch kan kapodt
  zondag 2 januari 2011 @ 18:46:18 #148
16245 CarOnline
met lange O
pi_90755794
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:20 schreef zeebeschuit het volgende:
En anders www.neteller.com een pre-paid mastercard. kan je gewoon met iDeal zelf geld opzetten en betaal je dus nooit rente e.d. als je niet terugbetaald want je kan niet in - geraken. Is verder gewoon een normale mastercard dus je kan er mee pinnen/betalen.
Hoe werkt dat dan?
Ik zie op de site wel het een en ander staan, maar ik heb geen idee hoe je dan aan een echte card komt, zeg maar?
Of ik kijk er totaal langs?
Screw them.
We're going home.
pi_90771590
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:34 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Ik wil graag komende zomer naar Amerika voor 10 dagen, waaronder NY, maar ik wil graag ook misschien een paar dagen naar Washington/Boston of misschien wel naar een andere stad.
Als die er niet is gebruik ik gewoon expedia voor mijn reis, goede prijzen en hotels, alleen kan er helaas niet goed mee regelen van dat ik ook nog een andere stad wil bezoeken.
Iemand een oplossing?
Je zou je vlucht en hotelovernachtingen apart kunnen boeken. Dat kan in het menu boven bij 'vliegtickets' en als je die eenmaal hebt: 'Hotel' voor beide steden apart. Je loopt dan alleen de pakketkorting mis, maar je kunt wel helemaal vrij voor het gewenste hotel kiezen.
pi_90774271
quote:
5s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:46 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan?
Ik zie op de site wel het een en ander staan, maar ik heb geen idee hoe je dan aan een echte card komt, zeg maar?
Of ik kijk er totaal langs?
Eerst aanmelden en je gegevens bevestigen. Na 2/3 dagen kan je dan je kaart bestellen. Duurt 5-10 werkdagen, dan heb je 'm in huis. Ook te gebruiken als pinpas overigens. Dus gewoon een debit CC.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:46:47 #151
16245 CarOnline
met lange O
pi_90776735
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:00 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Eerst aanmelden en je gegevens bevestigen. Na 2/3 dagen kan je dan je kaart bestellen. Duurt 5-10 werkdagen, dan heb je 'm in huis. Ook te gebruiken als pinpas overigens. Dus gewoon een debit CC.
Oh oke, dat heb ik gedaan. Ik heb nu niks anders gedaan dan gegevens doorgegeven :)
Screw them.
We're going home.
pi_90804898
Upper Manhattan, is dat nou een rustig deel van New York? Relatief gezien natuurlijk
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_90805949
Heb het topic een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht...
Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik ga eind februari naar New York. Graag zou ik dan een sportwedstrijd bij willen wonen (NBA, NHL, MLB) iig 1 van de 3.
Heeft iemand een (betrouwbare) site waarbij dit te boeken is?
  maandag 3 januari 2011 @ 19:28:02 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90806110
Stubhub.com, of via site vd club zelf
pi_90809097
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:24 schreef Kruitdampje het volgende:
Heb het topic een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht...
Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik ga eind februari naar New York. Graag zou ik dan een sportwedstrijd bij willen wonen (NBA, NHL, MLB) iig 1 van de 3.
Heeft iemand een (betrouwbare) site waarbij dit te boeken is?
Niet via stubhub (Alleen als je veels te veel wil betalen en het uitverkocht is).

Gewoon www.ticketmaster.com
pi_90809369
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Niet via stubhub (Alleen als je veels te veel wil betalen en het uitverkocht is).

Gewoon www.ticketmaster.com
Dat valt ook wel weer mee. Vorig jaar voor de Yankees kaartjes via stubhub gekocht voor nog geen 2 tientjes per persoon. Nu heb ik weer kaarten voor mij en mijn ouders tegen de NY Mets (vanzelfsprekend duurder): iets minder dan 50 euro per persoon.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90812774
Ja ga ik ook zeker doen; niet voor de yankees of de mets, maar vooral voor de teams waar ze tegen spelen (liefst de twins of de phillies) :D

Goeie info dus; dank!
pi_90817116

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_

[ Bericht 12% gewijzigd door kikoooooo op 03-01-2011 23:10:02 ]
pi_90819229
Wij willen in september een dag of 10 naar NYC.
maar als ik hotels zoek met een zwembad kom ik al gauw rond de 2000¤ of meer uit. Moet zeggen wel allemaal 4sterren hotels
Suggesties voor andere hotels en wel minimaal 3sterren?
  maandag 3 januari 2011 @ 23:24:03 #160
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90819279
Waarom zou je in godsnaam een hotel met een zwembad willen hebben als je naar NYC gaat :D
pi_90819463
S' avonds beetje ontspannen of in de ochtend.
Tevens heb ik een verrotte linkerenkel, waardoor ik na een stuk wandelen echt de tijd moet nemen om te herstellen. Dan vind ik zwemmen wel prettig, dan alleen maar in mijn hotelkamer te liggen.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:50:03 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90820554
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:27 schreef nelisb het volgende:
S' avonds beetje ontspannen of in de ochtend.
Tevens heb ik een verrotte linkerenkel, waardoor ik na een stuk wandelen echt de tijd moet nemen om te herstellen. Dan vind ik zwemmen wel prettig, dan alleen maar in mijn hotelkamer te liggen.
Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.
pi_90820889
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.
Of alles met de taxi :P
pi_90820998
Ik denk dat alleen de echte tophotels een zwembad hebben. Daarnaast wat Omni zegt, op stedentrips loop je je voeten kapot meestal. No offense natuurlijk, maar mij lijkt het niks om op die manier op vakantie te gaan.
pi_90821816
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_
Wow _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:53:15 #166
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90822685
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_
_O_
pi_90823195
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_
Grandioos !

Laten we wel benadrukken dat dit ervaren urban explorers zijn. Probeer dit niet uit tijdens je eerste bezoek aan NYC !
pi_90823662
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_
Helemaal afgekeken, en wat een fantastische docu!
Dit zijn de gidsen die je nodig hebt in NY! _O_
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_90823751
quote:
Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.
Doet al 3,5 jaar en 3 operaties niet.
Weet niet of het ooit beter wordt.

Dus ja keuzes....
pi_90823821
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:51 schreef Wootism het volgende:

[..]

Helemaal afgekeken, en wat een fantastische docu!
Dit zijn de gidsen die je nodig hebt in NY! _O_
Ik zou 'm alleen niet achterna klimmen de brug op :X

Vet filmpje
  dinsdag 4 januari 2011 @ 02:04:26 #171
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90823856
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:58 schreef nelisb het volgende:

[..]

Doet al 3,5 jaar en 3 operaties niet.
Weet niet of het ooit beter wordt.

Dus ja keuzes....
Dat spijt me voor je -O- Maar dan zou ik eerder ervoor kiezen vaker een taxi te pakken dan een hotel met zwembad te kiezen. Voor je het weet ben je 2k kwijt voor een week. Zwembaden in hotels zijn daar gewoon erg ongebruikelijk.
pi_90824346
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:

UNDERCITY door Andrew Wonder

Dit is zoooo vet :D

Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten _O_
Geweldig! :) Superfilmpje! Het verlaten metrostation, mensen in die tunnel en de brug _O_
pi_90826762
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 02:04 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dat spijt me voor je -O- Maar dan zou ik eerder ervoor kiezen vaker een taxi te pakken dan een hotel met zwembad te kiezen. Voor je het weet ben je 2k kwijt voor een week. Zwembaden in hotels zijn daar gewoon erg ongebruikelijk.
Zit wat in. Zal de opties en prijsverschillen eens onderzoeken.
pi_90854092
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:04 schreef denthemen het volgende:
Upper Manhattan, is dat nou een rustig deel van New York? Relatief gezien natuurlijk
Relatief rustiger ja.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:24 schreef Kruitdampje het volgende:
Heb het topic een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht...
Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik ga eind februari naar New York. Graag zou ik dan een sportwedstrijd bij willen wonen (NBA, NHL, MLB) iig 1 van de 3.
Heeft iemand een (betrouwbare) site waarbij dit te boeken is?
http://www.thegarden.com/tickets/
pi_90856056
MLB opening day is pas 31 maart, dus dat gaat je alleen lukken als je er langer als een maand blijft.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_90858046
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 03:14 schreef wspa_ het volgende:

[..]

Geweldig! :) Superfilmpje! Het verlaten metrostation, mensen in die tunnel en de brug _O_
Ik wil ook op de brug!!!
Be brave. Be kind.
pi_90872159
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:37 schreef Guard het volgende:
MLB opening day is pas 31 maart, dus dat gaat je alleen lukken als je er langer als een maand blijft.
Ja dat had ik inmiddels ook gelezen helaas, maar in ieder geval kan ik wel naar het basketbal en ijshockey toe *O*
pi_90872434
Ik heb met nog een maand voor vertrek volgens mij de twee grootste n00bvragen van alle :P maar stel ze toch :)

Wat kan ik het beste doen qua contant geld, hebben 'natuurlijk' inmiddels een creditcard, maar zullen wel wat dollars contant moeten hebben.
Kunnen we dit het beste op het vliegveld halen, of al in NL?

Verder vroeg ik me af of ik de adapter's van mn iphone / psp in de handbagage mee mag nemen, neem aan van wel, maar goed zou wel balen zijn als het niet zo mocht zijn.
pi_90872683
zolang je je adapters niet in een grote shampoofles of deobus verpakt kan je die wel meenemen als handbagage :P

Qua dollars gewoon even informeren bij je bank wat goedkoper is, daar pinnen (met je bankpas, een cc heeft een extra surcharge bij gebruik in een pinautomaat) of hier wisselen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_90873118
Bij Schiphol heb je zelfs een pinautomaat waar dollars uitkomen.
pi_90873837
En kan ik op die pinautomaat gewoon mijn ING pas gebruiken, of moet dat met CC!?

@guard, was niet van plan om allerlei dingen er aan vast te binden enz enz ;)
pi_90876738
Het gaat goed met het toerisme in NYC:

quote:
NEW YORK - De naweeën van de recessie lijken volledig aan New York City voorbij te gaan. De stad ontving in 2010 maar liefst 48,7 miljoen bezoekers; dat is een stijging van bijna 7 procent vergeleken met het jaar ervoor en een absoluut record.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_90877291
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:24 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
En kan ik op die pinautomaat gewoon mijn ING pas gebruiken, of moet dat met CC!?
Ik zou het geld niet in Nederland pinnen of wisselen, dan loop je met een groot aantal dollars op zak.

Je kunt je ING pas op vrijwel alle pinautomaten in New York gebruiken. Ook in winkels/hotels kun je er vaak mee betalen. Wel merkte ik dat de transactie soms erg lang duurt en in enkele gevallen geeft het apparaat het dan zelfs op. Dus in winkels zou ik altijd zorgen dat je het bedrag ook in cash dollars bij je hebt. De creditcard zou ik dan als extra backup meenemen.

Het is normaal dat een pinautomaat 1,50 of 2 dollar kosten berekent. In van die losstaande apparaten in deli's is dat echter nog hoger. Pin dus bij een 'echte' bank zoals Citibank, Chase, HSBC etcetera.
pi_90880991
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:

Verder vroeg ik me af of ik de adapter's van mn iphone / psp in de handbagage mee mag nemen, neem aan van wel, maar goed zou wel balen zijn als het niet zo mocht zijn.
Dat mag. Maar waarom zou je dat willen?
pi_90881138
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat mag. Maar waarom zou je dat willen?
Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_90881448
We zijn weer bezig met het plannen van een tripje naar NYC. Heb een appartementje gevonden voor 1200 dollar voor 5 personen 6 nachten. En een vlucht van 444 euro. Nu nog wachten op de vakantie aanvragen en de planning voorpret kan beginnen!!
Be brave. Be kind.
pi_90882883
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Wootism het volgende:

[..]

Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.
Uhu dat dus :) En als er onderweg geen stroom is kan ik als we aangekomen zijn en m'n telefoon is leeg direct bellen met de stekker er in :)
pi_90883229
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Wootism het volgende:

[..]

Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.
In economy kun je toch niet opladen.
pi_90887032
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:

Wat kan ik het beste doen qua contant geld, hebben 'natuurlijk' inmiddels een creditcard, maar zullen wel wat dollars contant moeten hebben.
Kunnen we dit het beste op het vliegveld halen, of al in NL?

gewoon 100 dollar opgenomen bij de abn amro op schiphol en de rest gewoon in ny met de credit card of betalen met de pin pas (debit card) of geld uit de muur bij een Chase bank (pin pas).

ik kwam later achter dat je best wel veel geld per dag kan pinnen uit een ATM. Gebruik niet de atm die bij de kroegen of restaurants staan, die rekenen soms een extra ATM fee van 2,75 dollar.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:42:24 #190
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_90916162
Ben tot dusver 2x in NYC geweest. De laatste keer bivakkeerde ik in het Comfort Inn Hotel in 44th Street; een fatsoenlijk en niet al te duur hotel met vriendelijk hotelpersoneel en gelegen op een prima locatie. Ik zal er wederom overnachten als ik weer in NYC ben.

Overigens heb ik mezelf voorgenomen dit jaar niet die kant uit te gaan, maar ik betrap mezelf toch weer op zoektochten naar goedkope vliegtickets. O-)
It ain't no joke if you don't pay that note!
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:59:11 #191
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90916760
Haha dat laatste is echt een hobby van me. Ook al hoef ik helemaal niet naar NYC, toch naar tickets zoeken :')
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:06:17 #192
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_90916965
Crosspost uit TRV-aanbiedingtopic, toch maar even gaan zoeken:
quote:
Bizar, connections.be adverteert met vliegtickets naar NYC vanaf 295! Heb zelf even gekeken bij 21-28/1, en inderdaad: 295 euro. Wel vanaf Antwerpen ( :') ) naar Amsterdam en dan naar NYC. Wie weet heeft iemand er iets aan!
pi_90918121
Vanaf waar kan ik de beste/mooiste foto's schieten van Brooklyn Bridge?
pi_90919696
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 02:50 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanaf waar kan ik de beste/mooiste foto's schieten van Brooklyn Bridge?
De Bridge zelf kun je mooi fotograferen als je in Brooklyn aan de rivier gaat staan. Dan kun je ook mooi zien hoe 'bol' de brug loopt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_90919705
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:06 schreef Omnifacer het volgende:
Crosspost uit TRV-aanbiedingtopic, toch maar even gaan zoeken:

[..]

Ik ga volgende maand ook via Antwerpen naar Boston vliegen, 'overstap' Amsterdam. Voor 235 euro verschil maakt het met vanaf Den Bosch niet veel uit :)
pi_90919730
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:23 schreef nelisb het volgende:
Wij willen in september een dag of 10 naar NYC.
maar als ik hotels zoek met een zwembad kom ik al gauw rond de 2000¤ of meer uit. Moet zeggen wel allemaal 4sterren hotels
Suggesties voor andere hotels en wel minimaal 3sterren?
2k voor 10 nachten (200 per nacht) valt toch wel mee :?. Met wat zoekwerk kan je vast wel een deal vinden waarbij je kortingen krijgt. De wat duurdere hotels hebben vaak actie's waarbij je 2 of 3 nachten boekt en dan een extra nacht gratis krijgt, een beetje combineren en je hebt 2 of 3 nachten gratis verblijf.
Get it and Bet it
pi_90986883
Century21 _O-
pi_90987605
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:06 schreef Omnifacer het volgende:
Crosspost uit TRV-aanbiedingtopic, toch maar even gaan zoeken:

[..]

Cool! Misschien doe ik het wel! Alleen als ik klik op New York 295, en ga dan datum selecteren (juli) en vanaf Antwerpen dan krijg ik alsnog prijzen van 600/700? :P

edit: nvm, heb al gevonden, is tot 20 maart die actie.. wordt wel wat moeilijker maar overwegen waard
pi_90993589
Iemand verder nog tips voor NY die niet alledaags zijn? Leuke tours of plekken die je niet zo 1, 2, 3 tegenkomt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:39:50 #200
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_90993797
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand verder nog tips voor NY die niet alledaags zijn? Leuke tours of plekken die je niet zo 1, 2, 3 tegenkomt?
Bij 3 Op Reis gingen ze een balletje afslaan bij Chelsea Piers en dat heb ik vorige week ook gedaan. Het was 's avonds en je kijkt uit over de Hudson terwijl je afslaat. Klinkt misschien suf, maar het was één van de leukste dingen die ik daar gedaan heb (ook al heb ik verder niet zo heel veel met golf).

Daarna kreeft gegeten bij een tentje in Chelsea Market, waar ze verse vis verkopen en on the spot voor je bereiden. $12 voor een kreeft _O_
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:31:44 #201
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91178107
Yes ik ga ook naar New York :)

Wegens omstandigheden ga ik maar 6 dagen in mei. Ik heb het Hotel 41 at Times Square en vlieg met Jetairways vanaf Brussel.

Ik ben blij!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:41:00 #202
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91178598
Wat heb je voor je vlucht betaald?
pi_91202201
Ik ben verleden week ook de prijs gaan vragen om eind augustus te gaan. De vliegtuigtickets waren 481 euro inclusief taxen. Is met continental airlines vanaf brussel en aankomen in Newark. Prijs is per persoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door bpi op 12-01-2011 10:45:50 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:39:00 #204
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91202316
Heb voor vlucht voor 2 personen bijna 1000 euro betaald
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:41:47 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91202391
Zit er iemand nu in new york? Het is weer bal :+ . Hopelijk is de sneeuw nu sneller weg, want eind vorig jaar was het echt neit te doen. Wij moesten met de auto door Queens :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:42:03 #206
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91202402
Even een domme vraag: ik heb dus een paspoort nodig dat nog minstens 6 maanden geldig is. Maar waar kan ik een visum aanvragen? En moet dit visum per persoon of is 1 visum voor 2 personen ook goed?
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:43:48 #207
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91202451
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand verder nog tips voor NY die niet alledaags zijn? Leuke tours of plekken die je niet zo 1, 2, 3 tegenkomt?
Als je rond pasen gaat en kinderen meeneemt: eieren zoeken bij een van de vele georganiseerde eierzoekfestijnen!
De laatste keer hebben we ook gesleed in Central Park (op plastic zakken :P ) en zijn we in de winter naar Coney Island geweest met een afsluiting bij Nathans waar we oesters hebben gegeten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:45:03 #208
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91202492
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
Even een domme vraag: ik heb dus een paspoort nodig dat nog minstens 6 maanden geldig is. Maar waar kan ik een visum aanvragen? En moet dit visum per persoon of is 1 visum voor 2 personen ook goed?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91203315
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je rond pasen gaat en kinderen meeneemt: eieren zoeken bij een van de vele georganiseerde eierzoekfestijnen!
De laatste keer hebben we ook gesleed in Central Park (op plastic zakken :P ) en zijn we in de winter naar Coney Island geweest met een afsluiting bij Nathans waar we oesters hebben gegeten.
Ik ga met mijn ouders half mei. Hoe lang is het naar Coney Island met de metro?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:14:08 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91203371
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ga met mijn ouders half mei. Hoe lang is het naar Coney Island met de metro?
drie kwartier ofzo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91204098
Hangt ervanaf waar je zit natuurlijk.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:35:24 #212
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91204121
Heb ik naast het paspoort en het visum nog iets anders nodig?
pi_91204144
Creditcard. Visa.
pi_91204224
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 10:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
Even een domme vraag: ik heb dus een paspoort nodig dat nog minstens 6 maanden geldig is. Maar waar kan ik een visum aanvragen? En moet dit visum per persoon of is 1 visum voor 2 personen ook goed?
Uhm, Nederlanders mogen toch gewoon de VS in zolang hun paspoort geldig is voor de duur vh verblijf? Of zijn die regels nu weer aangepast?
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:43:07 #215
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91204396
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:36 schreef bpi het volgende:
Creditcard. Visa.
Heb je echt een creditcard daar nodig? Is een Maestro pas niet voldoende?
pi_91204479
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:38 schreef JH87 het volgende:

[..]

Uhm, Nederlanders mogen toch gewoon de VS in zolang hun paspoort geldig is voor de duur vh verblijf? Of zijn die regels nu weer aangepast?
nee regels zijn niet aangepast, die zes maanden regel is niet van toepassing op een reis naar de VS.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:45:30 #217
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_91204482
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:43 schreef iggyinthehouse het volgende:

[..]

Heb je echt een creditcard daar nodig? Is een Maestro pas niet voldoende?
Maestro voldoet. Maar in hotels dien je met CC af te rekenen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:48:30 #218
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91204582
Kan niet cash a
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maestro voldoet. Maar in hotels dien je met CC af te rekenen.
Kan ik daar niet met cashgeld afrekenen?
pi_91204614
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:45 schreef Guard het volgende:

[..]

nee regels zijn niet aangepast, die zes maanden regel is niet van toepassing op een reis naar de VS.
Huh? Volgens mij moet je paspoort wel degelijk 6 (of 3) maanden geldig zijn na je verblijf in NY.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91204630
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
Kan niet cash a

[..]

Kan ik daar niet met cashgeld afrekenen?
Nee, CC is vereist omdat ze het als borg innemen die je dan later weer terug krijgt vaak. Gewoon even een aanvragen bij je bank. Kost amper iets en het is uiterst makkelijk bij het uit eten of shoppen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91204810
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij moet je paspoort wel degelijk 6 (of 3) maanden geldig zijn na je verblijf in NY.
http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_ppt_req.html
punt #2
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:56:02 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91204854
Zijn er nog mensen wiens vlucht is geannuleerd?
pi_91204889
quote:
Ok duidelijk, dan hoef ik nog geen nieuw paspoort :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:04:39 #224
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_91205165
Was er niet ergens een site waar je een tijdelijke CC kon aanvragen?
pi_91205569
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:39 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Bij 3 Op Reis gingen ze een balletje afslaan bij Chelsea Piers en dat heb ik vorige week ook gedaan. Het was 's avonds en je kijkt uit over de Hudson terwijl je afslaat. Klinkt misschien suf, maar het was één van de leukste dingen die ik daar gedaan heb (ook al heb ik verder niet zo heel veel met golf).
Ik ga in februari, en dit is ook één van de dingen die ik zeker gedaan wil hebben!
Maar hoe werkt het precies? Moet je van tevoren reserveren of koop je gewoon voor $50 ballen en kan je lekker slaan?

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, CC is vereist omdat ze het als borg innemen die je dan later weer terug krijgt vaak. Gewoon even een aanvragen bij je bank. Kost amper iets en het is uiterst makkelijk bij het uit eten of shoppen.
IS dit een goed alternatief voor een CreditCard?
https://www.neteller.com/home/index.jsf

Schijnt dat je er gewoon met iDeal of Paypal geld op kan zetten. Of is een echte CreditCard een beter idee?

[ Bericht 32% gewijzigd door Wootism op 12-01-2011 12:41:45 ]
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91209147
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:16 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik ga in februari, en dit is ook één van de dingen die ik zeker gedaan wil hebben!
Maar hoe werkt het precies? Moet je van tevoren reserveren of koop je gewoon voor $50 ballen en kan je lekker slaan?

je kan gewoon een card kopen voor 20/30/50 dollar voor een x aantal ballen. Ik heb zelf voor 30 dollar gehaald en toen kreeg je iets van 120 ballen. Samen met mijn vriendin hebben ons goed vermaakt zonder dat we enig golf ervaring hebben..
pi_91209366
Een CreditCard is (erg) makkelijk maar niet een absolute noodzaak.

Een hotel vraagt bij het inchecken meestal een creditcard als borg voor je verblijf. Hierop doen ze dan een zgn. pre-authorization van een paar honderd dollar. Dat is een soort aankondiging van het hotel richting de bank dat het bedrag binnenkort afgeboekt gaat worden. Als je zo'n debitcard neemt als alternatieve creditcard en je stort er 50 euro op, dan wordt dit dus geweigerd ! Zo'n debitcard werkt inderdaad gewoon als een creditcard, maar je zult er wel een fors bedrag op moeten storten om het als borg te kunnen gebruiken.

Het is meestal ook wel mogelijk om een bedrag met je maestro card te betalen als borg bij het inchecken. Dit moet dus wel op je rekening staan en je krijgt het dan kontant weer terug bij het uitchecken. Ook kun je de borg soms kontant betalen, maar dat krijg je dan uiteraard ook kontant terug.

Als het aanvragen van een creditcard lastig is, dan zou ik dus eerst even het hotel emailen over de mogelijkheden voordat je allerlei zijsprongen gaat maken.
pi_91213771
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:16 schreef Wootism het volgende:

[..]

IS dit een goed alternatief voor een CreditCard?
https://www.neteller.com/home/index.jsf

Schijnt dat je er gewoon met iDeal of Paypal geld op kan zetten. Of is een echte CreditCard een beter idee?
Klopt, gewoon met internetbankieren geld erop en klaar ben je. Duurt 5-7 dagen tot je 'm in huis hebt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:28:30 #229
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_91214143
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:16 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik ga in februari, en dit is ook één van de dingen die ik zeker gedaan wil hebben!
Maar hoe werkt het precies? Moet je van tevoren reserveren of koop je gewoon voor $50 ballen en kan je lekker slaan?
Je hoeft in principe niet te reserveren, je kunt daar gewoon een club huren + je koopt een prepaid-card die je bij de driving-range in een automaat steekt. De ballen worden dan automatisch opgetee'd na elke slag, tot ze op zijn (kan je zien op een schermpje) :)

Ik kan je aanraden buiten peak-hours te gaan, dan krijg je veel meer ballen. Ik had 147 ballen voor $25 dollar, waar dat er normaal 90 zijn. Moest trouwens echt m'n best doen om alles op te krijgen, het was meer dan ik had gedacht :+

Ben zelf overigens 's avonds geweest, was heel tof. Extreem rustig, dus je hoorde alleen af en toe een balletje geslagen worden en verder niets!

http://www.chelseapiers.com/gchrsrates.htm
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_91216744
Thx voor de antwoorden!
Ondanks dat Netteller me wel een goede optie leek heb ik toch gekozen voor een oude vertrouwde CreditCard. Kost amper 4,- en geeft me toch iets meer zekerheid.

Die drivingrange is iets wat ik 100% zeker ga bezoeken!


Kan niet wachten tot ik daar kan vlammen met mijn driver! :9~ (of kan je die niet huren?)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91216892
Chelsea Piers speelde ik altijd potjes voetbal

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91217207
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:24 schreef Wootism het volgende:
Thx voor de antwoorden!
Ondanks dat Netteller me wel een goede optie leek heb ik toch gekozen voor een oude vertrouwde CreditCard. Kost amper 4,- en geeft me toch iets meer zekerheid.

Die drivingrange is iets wat ik 100% zeker ga bezoeken!

[ afbeelding ]
Kan niet wachten tot ik daar kan vlammen met mijn driver! :9~ (of kan je die niet huren?)
lol er is ook een verwarmde hok op de 3e verdieping!
pi_91228057
Iemand ervaring met het kopen van tickets voor de NY Knicks? Website die ik bezoek verkoopt kaarten van mensen die niet gaan, maar geen idee of het beetje betrouwbaar is :)

website is ticketsnow.com

[ Bericht 8% gewijzigd door staticdata op 12-01-2011 20:14:03 ]
pi_91232265
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef staticdata het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van tickets voor de NY Knicks? Website die ik bezoek verkoopt kaarten van mensen die niet gaan, maar geen idee of het beetje betrouwbaar is :)

website is ticketsnow.com
Geen idee, toen ik tickets voor de Yankees kocht heb ik dat via stubhub.com gedaan. Betrouwbaar en overzichtelijk...tickets voor de Knicks zijn daar ook te krijgen.
pi_91239273
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:07 schreef enpe het volgende:

[..]

Geen idee, toen ik tickets voor de Yankees kocht heb ik dat via stubhub.com gedaan. Betrouwbaar en overzichtelijk...tickets voor de Knicks zijn daar ook te krijgen.
top! en je kreeg ze gewoon via fedex thuisgestuurd?
pi_91240200
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef staticdata het volgende:

[..]

top! en je kreeg ze gewoon via fedex thuisgestuurd?
Ik had e-tickets dus kon ze meteen uitprinten, dan moet je dus kiezen voor tickets waarbij "electronic delivery" is aangevinkt. Of het op laten sturen betrouwbaar is weet ik niet.
pi_91240841
Ik zou er niet op gokken, zeker niet omdat je bij StubHub geen NL adres in kan vullen, weet nooit waar ze terecht komen.
pi_91241530
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:51 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ik zou er niet op gokken, zeker niet omdat je bij StubHub geen NL adres in kan vullen, weet nooit waar ze terecht komen.
Je moet inderdaad enkel voor de e-tickets gaan en dan gewoon het adres van je hotel invullen, dan kan er niets misgaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:27:26 #239
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91243040
Hmmm, aanvankelijk heb ik mezelf voorgenomen dit jaar niet naar NYC te gaan, maar begin toch weer te twijfelen. Ik zit te denken aan een combi NYC en Boston. Daarvoor moeten er wel weer wat zaken geregeld worden: Visa Waiver (geldigheid huidige loopt af in februari), Creditcard en overige vanzelfsprekende zaken. Vooruit, ik zal nog eens prakkizeren. :+
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_91244092
Zo moeilijk kan het toch niet zijn zeg. Staat OVERAL vermeld: www.ticketmaster.com gewoon. Will Call en je kan ze ophalen voorafgaand aan de match. Betaal je ook geen zwarte markt prijzen.

Je kijkt als je naar tickets voor zoiets zoekt toch gewoon op nyknicks.com . Waarom komen jullie toch telkens bij die dodgy bedrijven uit :')
pi_91244291
Dodgy bedrijven? Alle grote sportteams in New York adverteren zelf met Stubhub.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91245013
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:27 schreef Dinaridar het volgende:
Ik zit te denken aan een combi NYC en Boston. Daarvoor moeten er wel weer wat zaken geregeld worden: Visa Waiver (geldigheid huidige loopt af in februari),
De geldigheid van een Visa Waiver liep af op het moment dat je de VS de vorige keer verliet. Voor je volgende reis naar de VS gebruik je weer een nieuwe Visa Waiver. Hier hoef je niets voor te regelen, behalve het groene formulier I-94 in het vliegtuig invullen.
pi_91250696
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 00:08 schreef jaco het volgende:

[..]

De geldigheid van een Visa Waiver liep af op het moment dat je de VS de vorige keer verliet. Voor je volgende reis naar de VS gebruik je weer een nieuwe Visa Waiver. Hier hoef je niets voor te regelen, behalve het groene formulier I-94 in het vliegtuig invullen.
Wanneer ben je voir het laatst naar de VS gevlogen? :P ESTA formulier is 2 jaar geldig (of tot je paspoort verloopt), ook voor meerdere reizen. Het groene formuliertje in het vliegtuig is alweer een tijdje uitgefaseerd.

Alle info: http://www.klm.com/travel(...)lanning/usa/esta.htm

[ Bericht 19% gewijzigd door Tourniquet op 13-01-2011 07:44:57 ]
pi_91251162
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:47 schreef zeebeschuit het volgende:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn zeg. Staat OVERAL vermeld: www.ticketmaster.com gewoon. Will Call en je kan ze ophalen voorafgaand aan de match. Betaal je ook geen zwarte markt prijzen.

Je kijkt als je naar tickets voor zoiets zoekt toch gewoon op nyknicks.com . Waarom komen jullie toch telkens bij die dodgy bedrijven uit :')
Omdat er totaal geen goede kaarten meer zijn :P tuurlijk heb ik daar al gekeken ;)
En daarom dus op zoek naar resale tickets van seizoenkaart houders.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:28 #245
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91256506
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wanneer ben je voir het laatst naar de VS gevlogen? :P ESTA formulier is 2 jaar geldig (of tot je paspoort verloopt), ook voor meerdere reizen. Het groene formuliertje in het vliegtuig is alweer een tijdje uitgefaseerd.

Alle info: http://www.klm.com/travel(...)lanning/usa/esta.htm
Ik heb op mijn laatste twee reizen het formuliertje wel in moeten vullen (2010). voor de rest heb je gelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91258454
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wanneer ben je voir het laatst naar de VS gevlogen? :P ESTA formulier is 2 jaar geldig (of tot je paspoort verloopt), ook voor meerdere reizen. Het groene formuliertje in het vliegtuig is alweer een tijdje uitgefaseerd.

Alle info: http://www.klm.com/travel(...)lanning/usa/esta.htm
Ik ben onlangs naar de VS gevlogen en moest het groene formulier invullen.

Verder is de ESTA niet de Visa Waiver. Het is een onderdeel van de Visa Waiver procedure. Ik weet dat het 2 jaar geldig is. Een nieuwe ESTA aanvragen kost echter enkele minuten, terwijl de TS klaagde dat er van alles geregeld moest worden. Ik dacht daarom dat hij de Visa Waiver procedure misschien verkeerd begreep en ik antwoordde om daar op te wijzen.
pi_91258600
Volgens mij is het vanaf september 2010 dat de ETSA reistoestemming het I-94 formulier vervangt...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:26:11 #248
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_91258682
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:24 schreef Guard het volgende:
Volgens mij is het vanaf september 2010 dat de ETS reistoestemming het I-94 formulier vervangt...
Ik ben twee weken terug nog geweest en het groene formulier hoefde niet ingevuld te worden door mensen die al een geldig ESTA-formulier hadden. Het geldt dus inderdaad als vervanging.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_91264061
Lol dat golfen :D

Zeker doen
pi_91265632
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:21 schreef staticdata het volgende:

[..]

Omdat er totaal geen goede kaarten meer zijn :P tuurlijk heb ik daar al gekeken ;)
En daarom dus op zoek naar resale tickets van seizoenkaart houders.
Ik heb de kaarten gewoon besteld via ticketmaster.com ging prima.
Kaartjes voor de Knicks zijn best prijzig inderdaad, zit vrij bovenaan maar vond 60 dollar per kaartje toch wel genoeg eigenlijk. Wil het eigenlijk een keer meemaken niets meer of minder.
1 maart naar het ijshockey en 2 maart naar het basketbal.
pi_91266596
Werelddeal weken bij KLM voor ¤ 400 naar New York....oei daar ga je van twijfelen :) We zoeken nog een leuke vakantie in de meivakantie. Vorig jaar in dezelfde week NY gedaan en dat was heerlijk! Overigens betaalden wij toen ¤ 350 pp voor onze tickets via www.cheaptickets.com met overstap in Zurich.
pi_91266779
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef exode het volgende:
Werelddeal weken bij KLM voor ¤ 400 naar New York....oei daar ga je van twijfelen :) We zoeken nog een leuke vakantie in de meivakantie. Vorig jaar in dezelfde week NY gedaan en dat was heerlijk! Overigens betaalden wij toen ¤ 350 pp voor onze tickets via www.cheaptickets.com met overstap in Zurich.
Heb 2 weken geleden via e-bookers geboekt, was nog goedkoper dan KLM met die werelddeal weken. en ook nog gunstige vliegtijden
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:38:45 #253
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91266973
400 is idd niet eens zo voordelig, al is het wel een mooie prijs voor een directe vlucht. Ik heb van de drie keer dat ik naar NYC ging 1 keer meer dan 400 betaald, maar toen boekte ik 1 avond vantevoren. De andere twee keer geloof ik 340 en 360 ofzo.
pi_91267720
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:38 schreef Omnifacer het volgende:
400 is idd niet eens zo voordelig, al is het wel een mooie prijs voor een directe vlucht. Ik heb van de drie keer dat ik naar NYC ging 1 keer meer dan 400 betaald, maar toen boekte ik 1 avond vantevoren. De andere twee keer geloof ik 340 en 360 ofzo.
Direct of indirect? Met indirect is je reistijd vaak meteen 2x zo lang, dan betaal ik liever 50 euro meer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:56:07 #255
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91267808
Eerste keer heen en terug overstaptijd van 1.5 uur op LHR, tweede keer heen direct en terug overstaptijd van 2 uur in MAD. Het is maar waar je voor kiest natuurlijk.
pi_91268142
Ik vlieg ook het liefst rechtstreeks maar als het ¤ 100 of meer scheelt stap ik 'graag' over.

Overigens was mijn ¤ 350 erg goedkoop, middenin de schoolvakantie...helaas kunnen wij alleen in schoolvakanties en gezien onze woonplaats voorkeur voor Schiphol.
pi_91270056
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:03 schreef exode het volgende:
Ik vlieg ook het liefst rechtstreeks maar als het ¤ 100 of meer scheelt stap ik 'graag' over.

Overigens was mijn ¤ 350 erg goedkoop, middenin de schoolvakantie...helaas kunnen wij alleen in schoolvakanties en gezien onze woonplaats voorkeur voor Schiphol.
Iedereen zijn ding, voor ¤100 doe ik echt geen overstap. Kost je altijd minimaal 4 uur op een retourtje, en soms nog een tikkie meer natuurlijk. Daarbij dubbel risico van vertragingen en ellende, daarvoor reis ik al teveel, dat hoef ik er echt niet bij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91271079
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Iedereen zijn ding, voor ¤100 doe ik echt geen overstap. Kost je altijd minimaal 4 uur op een retourtje, en soms nog een tikkie meer natuurlijk. Daarbij dubbel risico van vertragingen en ellende, daarvoor reis ik al teveel, dat hoef ik er echt niet bij.
Hier precies hetzelfde. Gemak is me ook wel wat waard.
pi_91271376
Tja tis maar net wat het je waard is natuurlijk. Ik als student heb het er wel voor over. Als is 50euro niet echt de moeite. Wij gaan in maart met Swiss via Zurich (vanaf Brussel). Scheelde volgens mij 100 euro met een directe vlucht. 350 euro betaald.
pi_91271499
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:09 schreef Fukjoeman het volgende:
Tja tis maar net wat het je waard is natuurlijk. Ik als student heb het er wel voor over. Als is 50euro niet echt de moeite. Wij gaan in maart met Swiss via Zurich (vanaf Brussel). Scheelde volgens mij 100 euro met een directe vlucht. 350 euro betaald.
Als student deed ik het ook zonder probleem, dan is je tijd ook simpelweg minder waard. Weinig bijbaantjes waar je 100 euro verdiend in 4 uur met een beetje krantje lezen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91272324
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Iedereen zijn ding, voor ¤100 doe ik echt geen overstap. Kost je altijd minimaal 4 uur op een retourtje, en soms nog een tikkie meer natuurlijk. Daarbij dubbel risico van vertragingen en ellende, daarvoor reis ik al teveel, dat hoef ik er echt niet bij.
Wij verdienen best leuk maar halen dit soort trucjes wel uit om 3 keer leuk op vakantie te kunnen...:) 3 keer ¤ 100 besparen pp is toch weer bijna een ticket naar NY...met overstap ;)
pi_91272725
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:27 schreef exode het volgende:

[..]

Wij verdienen best leuk maar halen dit soort trucjes wel uit om 3 keer leuk op vakantie te kunnen...:) 3 keer ¤ 100 besparen pp is toch weer bijna een ticket naar NY...met overstap ;)
Ach, als je best leuk verdient is ¤300 natuurlijk niet de belemmering om 3 keer leuk op vakantie te kunnen. En ik ga liever elke keer zo lang en relaxed mogelijk, dus leg ik wat extra neer. Maar nogmaals, is voor iedereen persoonlijk en het scheelt dat ik elke week al veel in vliegtuigen zit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91272777
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, als je best leuk verdient is ¤300 natuurlijk niet de belemmering om 3 keer leuk op vakantie te kunnen. En ik ga liever elke keer zo lang en relaxed mogelijk, dus leg ik wat extra neer. Maar nogmaals, is voor iedereen persoonlijk en het scheelt dat ik elke week al veel in vliegtuigen zit.
Helaas liggen de prioriteiten financieel gezien ff anders...
Maar inderdaad als ik het niet zo zou missen, zou ik rechtstreeks vliegen :)
pi_91273481
Net ook gewoon rechtstreekse vlucht geboekt. p.p 657 kwijt inclusief redelijk luxe hotel met 5 overnachtingen. *O* Happy *O*
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:05:38 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91274169
Nice, waar geboekt?
pi_91274298
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:51 schreef staticdata het volgende:
Net ook gewoon rechtstreekse vlucht geboekt. p.p 657 kwijt inclusief redelijk luxe hotel met 5 overnachtingen. *O* Happy *O*
Nice! wanneer ga je?
pi_91274665
bij expedia geboekt, begin februari. hopelijk geen 30 cm sneeuw :')

10:25 in de ochtend heen, 22:15 terug. ideaal *O*
pi_91274872
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:16 schreef staticdata het volgende:
bij expedia geboekt, begin februari. hopelijk geen 30 cm sneeuw :')

10:25 in de ochtend heen, 22:15 terug. ideaal *O*
Lekker hoor (jaloers!)
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:27:18 #269
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91275062
Leuk hoor, veel plezier!
pi_91276239
Thanks *O*
pi_91276712
Veel plezier!
Ik heb me van de week ook helemaal suf gezocht op expedia :9
Ik wil in September ergens. Maar dan moet ik alleen.
En ik weet niet of ik dat leuk vind }:|
Screw them.
We're going home.
pi_91276975
Ook geboekt vandaag voor eind augustus een weekje. Wij wouden eerst met continental vliegen maar die waren plots op een week tijd serieus in prijs gestegen. Nu gaan wij met delta airlines. Juist even op hun site gekeken en zag dat ze er wifi op het vliegtuig was. Heeft hier iemand ervaring mee wat dat het zou kosten? Of zouden ze het gratis ter beschikking stellen?
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:18:03 #273
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91277241
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:12 schreef bpi het volgende:
Ook geboekt vandaag voor eind augustus een weekje. Wij wouden eerst met continental vliegen maar die waren plots op een week tijd serieus in prijs gestegen. Nu gaan wij met delta airlines. Juist even op hun site gekeken en zag dat ze er wifi op het vliegtuig was. Heeft hier iemand ervaring mee wat dat het zou kosten? Of zouden ze het gratis ter beschikking stellen?
Delta heb ik heel slechte ervaringen mee, op een vlucht naar New York hadden ze geen personal entertainment, je had alleen een film die boven je hoofd werd afgespeeld met slechte oortjes. Verder was het eten niet echt lekker (Behalve de pizza als 'tussendoortje') en op de stewardessen zaten meer airmiles dan op het vliegtuig zelf. Wat wel een voordeel is, is dat je daar makkelijk plaatsen bij de nooduitgang kan nemen als je online incheckt.(Amerikanen willen deze niet graat ivm aansprakelijkheid.) Op de terugweg had ik gelukkig klm en dat was toch wel een niveau hoger.

Ben sowieso geen liefhebber van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.
Wifi zal waarschijnlijk net als telefoneren een flinke duit kosten.
Niet altijd serieus
pi_91279102
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:18 schreef themole het volgende:

[..]

Delta heb ik heel slechte ervaringen mee, op een vlucht naar New York hadden ze geen personal entertainment, je had alleen een film die boven je hoofd werd afgespeeld met slechte oortjes. Verder was het eten niet echt lekker (Behalve de pizza als 'tussendoortje') en op de stewardessen zaten meer airmiles dan op het vliegtuig zelf. Wat wel een voordeel is, is dat je daar makkelijk plaatsen bij de nooduitgang kan nemen als je online incheckt.(Amerikanen willen deze niet graat ivm aansprakelijkheid.) Op de terugweg had ik gelukkig klm en dat was toch wel een niveau hoger.

Ben sowieso geen liefhebber van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.
Wifi zal waarschijnlijk net als telefoneren een flinke duit kosten.
Toevallig ook ervaringen met Continental Airlines? want daar ga ik mee en zou graag willen weten of het wat is.
pi_91279744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:54 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Toevallig ook ervaringen met Continental Airlines? want daar ga ik mee en zou graag willen weten of het wat is.
Ben in de zomer van 2009 met Continental gevlogen en dat is zeer goed bevallen. Overdreven aardige Amerikaanse stewardesses, een persoonlijk entertainment systeem dat het ook gewoon goed deed en qua stoelruimte voldoende (ik ben lang dus het is altijd behelpen). Prima dus!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91281625
Ik vond continental ook goed. Iedereen heeft zijn eigen schermpje voor film te kijken en het is een grote vlieger 2-3-2 zitjes.
pi_91282544
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:12 schreef bpi het volgende:
Ook geboekt vandaag voor eind augustus een weekje. Wij wouden eerst met continental vliegen maar die waren plots op een week tijd serieus in prijs gestegen. Nu gaan wij met delta airlines. Juist even op hun site gekeken en zag dat ze er wifi op het vliegtuig was. Heeft hier iemand ervaring mee wat dat het zou kosten? Of zouden ze het gratis ter beschikking stellen?
Als ik het me goed herinner koste me dat 5 dollar. Het werkt via zo'n betaald wifi systeem waar je ook maandelijkse abo's voor af kan sluiten e.d. Is dus een website waar je op je mobiel account aan kan maken en met cc-gegevens kan betalen. Dit was dus volgens mij 5 dollar voor 24 uur. Dus gewoon alleen voor die vlucht.

Maar ik denk niet dat je Wifi boven zee zal hebben. Volgens mij stond er aangegeven dat het alleen boven Amerika werkt tot bepaalde afstand van de kust.

Toen ik de flyer er voor aantrof in het vliegtuig vond ik het wel even tof, ik had nog nooit ook maar gehoord van beschikbaarheid van internet op vluchten dus m'n facebook updaten op 10000m hoog was wel even geinig :P

Toevoeging: even opgezocht in m'n mail. Het was via Gogo Inflight Internet en kostte idd $4.95
Ik had een 'Over USA pass' maar als ik de website zo even zie werkt het ook alleen voor de US. Maar misschien hebben ze voor intercontinentale vluchten wel andere providers dan Gogo. Hier iig de website:

https://www.gogoinflight.com/gogo/purchase.do?execution=e1s1

[ Bericht 2% gewijzigd door VacaLoca op 13-01-2011 21:02:31 ]
pi_91282996
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ben in de zomer van 2009 met Continental gevlogen en dat is zeer goed bevallen. Overdreven aardige Amerikaanse stewardesses, een persoonlijk entertainment systeem dat het ook gewoon goed deed en qua stoelruimte voldoende (ik ben lang dus het is altijd behelpen). Prima dus!
quote:
1s.gif

Op donderdag 13 januari 2011 20:36 schreef bpi het volgende:

Ik vond continental ook goed. Iedereen heeft zijn eigen schermpje voor film te kijken en het is een grote vlieger 2-3-2 zitjes.
Ah mooi, vliegen zoals ik gewend ben dus :P
pi_91283464
Ik ben van plan om alleen naar NYC te gaan, voor zo'n 4-5 dagen. Ik woon op dit moment vlakbij LA dus ik kan een binnenlandse vlucht nemen voor een goede prijs. Mijn vraag is of er enige hostels zijn aan te raden? Op tripadvisor zie ik veel hostels maar misschien hebben jullie een goede aanrader? :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:11:16 #280
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91283894
Financial Ditrict Apt was redelijk voor de prijs die we betaalden
pi_91294820
quote:
17s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:04 schreef Diconnected het volgende:
Ik ben van plan om alleen naar NYC te gaan, voor zo'n 4-5 dagen. Ik woon op dit moment vlakbij LA dus ik kan een binnenlandse vlucht nemen voor een goede prijs. Mijn vraag is of er enige hostels zijn aan te raden? Op tripadvisor zie ik veel hostels maar misschien hebben jullie een goede aanrader? :)
Ik zat in American Dream Hostel.

Pluspunten; Prima locatie, netjes, zelden zo goed geslapen, zeer uitgebreid ontbijt beschikbaar
Minpunten: Toen ik er was was het echt saai, zelden zo weinig contact gehad in een hostel. En verder kon iedereen zo binnenlopen en dan zat er vaak niemand bij receptie, dus beveliging was niet echt geweldig... al was er geen onveilig gevoel verder.

Was 50 euro per nacht ongeveer. Kan het niet met enthousiasme aanraden, maar ook niet afraden.

Veel echt goede hostels heb je maar weinig in NY wat ik zo zag op hostelworld.com.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:59:33 #282
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91295321
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:54 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Toevallig ook ervaringen met Continental Airlines? want daar ga ik mee en zou graag willen weten of het wat is.
Continental nee, als je vanuit Brussel kan vliegen kan ik Jet airways aanraden(Vliegen veel naar amerika), Indiase maatschappij zeer vriendelijke moderne vliegtuigen met goed entertainment. En ze zijn nog goedkoop ook. :)
Niet altijd serieus
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:37:57 #283
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91313357
September weer een keer naar New York. Eerst 2,5 week aan de westkust cruisen en dan op de terugweg 4 nachten New York, omdat je er toch langkomt :)

Continental is relaxed. Paar keer mee naar NY geweest.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91322725
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:54 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Toevallig ook ervaringen met Continental Airlines? want daar ga ik mee en zou graag willen weten of het wat is.
Op zicht had ik op de heenreis niks te klagen over Continental; goed eten/drinken aardige mensen goede entertainment etc...
Op de terugweg was het echter anders. Toen we vertrokken uit NY moest het vliegtuig halverwege de Atlantische Oceaan omkeren door de aswolk die er toen hing. Bij terugkomst op het vliegveld werden alle passagiers aan hun lot overgelaten en werd er niks geregeld. We kregen enkel een drankbon die we konden besteden op de terugreis.

Alle hotels waren volgeboekt en heb 4 dagen op het vliegveld moeten slapen... Was op zich ook weer een aparte ervaring. Maar toch slecht van Continental.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91323073
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:47 schreef Wootism het volgende:

[..]

Op zicht had ik op de heenreis niks te klagen over Continental; goed eten/drinken aardige mensen goede entertainment etc...
Op de terugweg was het echter anders. Toen we vertrokken uit NY moest het vliegtuig halverwege de Atlantische Oceaan omkeren door de aswolk die er toen hing. Bij terugkomst op het vliegveld werden alle passagiers aan hun lot overgelaten en werd er niks geregeld. We kregen enkel een drankbon die we konden besteden op de terugreis.

Alle hotels waren volgeboekt en heb 4 dagen op het vliegveld moeten slapen... Was op zich ook weer een aparte ervaring. Maar toch slecht van Continental.
Alle hotels in NY waren vol? Ik begrijp dus nooit waarom mensen op het vliegveld blijven hangen, ga lekker vakantie vieren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91323679
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Alle hotels in NY waren vol? Ik begrijp dus nooit waarom mensen op het vliegveld blijven hangen, ga lekker vakantie vieren.
We zaten op Newark airport. Als je Newark kent weet je dat het niet de meest uitnodigende plek is om rond te gaan hangen. Niemand wist wanneer het volgende vliegtuig zou vertrekken, dit kon de volgende dag zijn of volgende week. Naast dat de meeste hotels vol zaten waren er ook diverse hotels die hun prijzen hadden verdubbeld.
Maar daar ging het allemaal niet om, het ging over Continental. Naast ons sliep ook een bejaard echtpaar dat geen idee had wat ze moesten doen, ook die werden aan hun lot overgelaten.

Continental is goed, mits er geen natuurramp gebeurd. :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91323996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:05 schreef Wootism het volgende:

[..]

We zaten op Newark airport. Als je Newark kent weet je dat het niet de meest uitnodigende plek is om rond te gaan hangen. Niemand wist wanneer het volgende vliegtuig zou vertrekken, dit kon de volgende dag zijn of volgende week. Naast dat de meeste hotels vol zaten waren er ook diverse hotels die hun prijzen hadden verdubbeld.
Maar daar ging het allemaal niet om, het ging over Continental. Naast ons sliep ook een bejaard echtpaar dat geen idee had wat ze moesten doen, ook die werden aan hun lot overgelaten.

Continental is goed, mits er geen natuurramp gebeurd. :)
Weet ik, maar die 4 nachten op het vliegveld maken het allemaal zo schrikbarend, terwijl je volgens mij ook gewoon lekker in NY verder je vakantie kan vieren. Die hotel kosten krijg je wel weer terug en wegen echt niet op tegen slapen op een vliegveld, en je kunt beter in je hotel vluchten checken online dan in de chaos van het vliegveld zelf. Dat is althans mijn ervaring in 4 jaar wekelijks reizen en meerdere rampen, aanslagen en stakingen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91324948
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:05 schreef Wootism het volgende:

[..]

We zaten op Newark airport. Als je Newark kent weet je dat het niet de meest uitnodigende plek is om rond te gaan hangen. Niemand wist wanneer het volgende vliegtuig zou vertrekken, dit kon de volgende dag zijn of volgende week. Naast dat de meeste hotels vol zaten waren er ook diverse hotels die hun prijzen hadden verdubbeld.
Maar daar ging het allemaal niet om, het ging over Continental. Naast ons sliep ook een bejaard echtpaar dat geen idee had wat ze moesten doen, ook die werden aan hun lot overgelaten.

Continental is goed, mits er geen natuurramp gebeurd. :)
Ik denk dat er met een andere maatschappij waarschijnlijk hetzelfde was gebeurd. Als er een paar vluchten uitvallen, dan krijg je normaalgesproken verzorging aangeboden door de maatschappij. Bij een natuurramp worden de maatschappijen echter overrompeld door hulpverzoeken. Er valt dan geen hulp meer van de maatschappij te verwachten. Zeker bij Continental die Newark als thuishaven heeft en dus duizenden gestrande passagiers heeft.

Dat de hotels in New York vol zaten, verbaast me. Ze missen immers alle gasten die door dezelfde aswolk niet naar New York konden komen. De steden Philadelphia en Baltimore zijn desnoods redelijk snel per trein te bereiken. Vier dagen op een luchthaven slapen, op de grond en zonder douche, dat is toch walgelijk ....
pi_91326694
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet ik, maar die 4 nachten op het vliegveld maken het allemaal zo schrikbarend, terwijl je volgens mij ook gewoon lekker in NY verder je vakantie kan vieren. Die hotel kosten krijg je wel weer terug en wegen echt niet op tegen slapen op een vliegveld, en je kunt beter in je hotel vluchten checken online dan in de chaos van het vliegveld zelf. Dat is althans mijn ervaring in 4 jaar wekelijks reizen en meerdere rampen, aanslagen en stakingen.
Is ook. Maar er was grote onzekerheid over de eerstvolgende vlucht. Er werd ons door Continental verteld dat deze de volgende dag zou zijn, dus kozen we voor een nachtje op de grond slapen. (op zich een leuke ervaring hoor, als het maar niet te lang duurt)

Toen de volgende dag bleek dat dit niet zo was, hebben we geprobeerd een hotel te boeken. Omdat er geen computers aanwezig waren deden we dit a.d.h.v. hotel brochures en een pay-phone. Alle hotels uit de brochures waren vol, en zo ook de hotels die werden geopperd door het personeel op de luchthaven.
Misschien hadden we anders moeten handelen, maar op dat moment waren er naar ons idee geen andere opties.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:29 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat er met een andere maatschappij waarschijnlijk hetzelfde was gebeurd. Als er een paar vluchten uitvallen, dan krijg je normaalgesproken verzorging aangeboden door de maatschappij. Bij een natuurramp worden de maatschappijen echter overrompeld door hulpverzoeken. Er valt dan geen hulp meer van de maatschappij te verwachten. Zeker bij Continental die Newark als thuishaven heeft en dus duizenden gestrande passagiers heeft.

Dat de hotels in New York vol zaten, verbaast me. Ze missen immers alle gasten die door dezelfde aswolk niet naar New York konden komen. De steden Philadelphia en Baltimore zijn desnoods redelijk snel per trein te bereiken. Vier dagen op een luchthaven slapen, op de grond en zonder douche, dat is toch walgelijk ....
Kennissen van ons zaten vast op een ander vliegveld en vlogen met KPN. Voor die passagiers werden er hotels geregeld, drinken, eten, dekens etc... Blijkbaar maakt het erg veel uit in welke prijsklasse je vliegt.
Ik denk dat we vooral door het gemis van een computer met internet niet optimaal hebben kunnen handelen. Walgelijk zou ik het op de grond slapen niet beschrijven. Ik zou het eerder omschrijven als een aparte ervaring die je echt eens meegemaakt moet hebben :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_91328716
Mooi dat de ervaringen met Continental over het algemeen positief zijn.
Aangezien dit de 1e keer is dat ik naar de VS ga heb ik nog een vraagje.

Ik ben ongeveer 8 dagen in NY. Is het aan te raden om ook een dagje ( of 2) Washington te doen of is dat te ver reizen, of heb je de volle 8 dagen nodig voor NY?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:58:50 #291
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91329111
Als je wil kun je je wel 40 dagen vermaken in NYC, het is meer een kwestie van prioriteiten denk ik
pi_91329682
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Kruitdampje het volgende:
Ik ben ongeveer 8 dagen in NY. Is het aan te raden om ook een dagje ( of 2) Washington te doen of is dat te ver reizen, of heb je de volle 8 dagen nodig voor NY?
Je kunt in principe in 3 uur in Washington DC zijn (Acela Express). Of een paar uur meer met een goedkope busdienst.

Misschien kun je een lijstje maken met de dingen die je minimaal wilt zien/doen in NYC. Als dat een uitgebreide lijst is, dan zou ik Washington vergeten. Zo niet, dan zou ik Washington zeker overwegen. Het is totaal anders als NYC, maar ik vond het absoluut de moeite waard (musea, mall, Whitehouse).
pi_91334759
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Kruitdampje het volgende:
Mooi dat de ervaringen met Continental over het algemeen positief zijn.
Aangezien dit de 1e keer is dat ik naar de VS ga heb ik nog een vraagje.

Ik ben ongeveer 8 dagen in NY. Is het aan te raden om ook een dagje ( of 2) Washington te doen of is dat te ver reizen, of heb je de volle 8 dagen nodig voor NY?
Dat heeft absoluut met je prioriteiten te maken. Maar aangezien het je eerste keer New York is zou ik de 8 dagen dat je er bent ook puur genieten van alleen NY. Na je vakantie kan ik je garanderen dat je het alsnog te kort vond en weer terug wilt om de rest te verkennen. :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:01:01 #294
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91384837
Ik heb gevlogen met Continental en Delta (Ryanair ook maar dat terzijde).

Continental vond ik toch wel de betere van de twee; eigen schermpje, vrije filmkeuze, voer was goed te vreten, aardig personeel. Bij Delta Airlines hangen er in het gangpad een stel zieltogende TV's van 10-20 jaar oud. Eten en personeel waren verder wel OK.
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_91408184
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Kruitdampje het volgende:
Mooi dat de ervaringen met Continental over het algemeen positief zijn.
Aangezien dit de 1e keer is dat ik naar de VS ga heb ik nog een vraagje.

Ik ben ongeveer 8 dagen in NY. Is het aan te raden om ook een dagje ( of 2) Washington te doen of is dat te ver reizen, of heb je de volle 8 dagen nodig voor NY?
Ik was 11 dagen in NY, ben toen 1 dag naar Washington geweest met de trein. Gewoon 's ochtends op tijd vertrokken, vond 't ook wel de moeite waard. Maar 8 dagen alleen NY is ook goed te doen.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:25:14 #296
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91409829
Zelf heb ik het na een dag of 3 - 4 wel gezien in NY en combineer het dan ook liever met een bezoek aan andere delen van de VS (en kom dan een andere keer weer terug om nog niet bezochte delen van NY te bezoeken)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:29:27 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91410061
Na een dag of 4 al? :o
pi_91411392
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:50 schreef enpe het volgende:

[..]

Ik was 11 dagen in NY, ben toen 1 dag naar Washington geweest met de trein. Gewoon 's ochtends op tijd vertrokken, vond 't ook wel de moeite waard. Maar 8 dagen alleen NY is ook goed te doen.
Was het goed te doen met de trein? wat ik las is dat de treinreis ongeveer 3 uur duurt, ik denk dat ik wel een dagje naar Washington toe ga, wil toch wel eens het witte huis zien en het capitool.
pi_91414433
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:53 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Was het goed te doen met de trein? wat ik las is dat de treinreis ongeveer 3 uur duurt, ik denk dat ik wel een dagje naar Washington toe ga, wil toch wel eens het witte huis zien en het capitool.
Zoals jaco al zei kun je dus de Acela of de "gewone" trein pakken, wegens ons beperkte studentenbudget namen we de gewone Amtrak trein en deden er ongeveer 3,5 uur over. Treinen daar zijn overigens erg comfortabel, niet te vergelijken met hier. Vertrokken 's ochtends rond 7u en gingen 's avonds rond 9u weer terug naar NY.

Onze insteek was ook om het witte huis en 't capitool etc. te zien, hebben nog ff snel een paar musea d'r bij gepakt want die zijn daar toch gratis. Het was die dag wel erg rustig, kwam vast door het slechte weer. Dan heb je aan één dag wel genoeg, mocht je meer willen zien kun je evt een bustour nemen.
pi_91415723
Ik ga ook met Amtrak een dagje naar Washington heen en weer in maart. Leek me gezien de verhalen idd goed mogelijk gewoon één dag te gaan!
Don't think twice, it's all right.
  zondag 16 januari 2011 @ 16:33:20 #301
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91416414
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Omnifacer het volgende:
Na een dag of 4 al? :o
Ja. 'NYC is leuk, maar dat zijn andere plekken ook.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 11:42:46 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91455371
Nieuw deel over NY: New York City Part XLVII
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')