So true, hier ook een student met beperkt budget. Samen met een maat voor 2 weken gegaan in augustus. Ongeveer 1300 a 1400 euro kwijt aan hotel en vlucht. Beide platzak terug en komend jaar gedwongen om naar een goedkopere bestemming te gaan maar dat was 't dubbel en dwars waard, geen spijt en denk er nog bijna iedere dag aanquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:25 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ik ben in juli bijna 2 weken in Manhattan geweest met een vriend. Kosten per persoon: 1900 euro kwijt aan hotel, vlucht en NYC pass (wat 100% moeite waard is als je voor het eerst gaat) en daarbij nog eens per persoon (ongeveer) 1200 euro aan eten, drinken, uitgaan, kleding en wat andere dingen kwijtgeweest. Veel geld, dat zeker. Heb er (als student) een tijd voor moeten sparen, maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad en de tijd van mijn leven gehad. Dus zorg ervoor dat je in ieder geval genoeg geld op je bank hebt staan als je eenmaal gaat. Wel veel geld uitgeven aan een hotel en een vlucht, maar eenmaal ter plekke gierig/zuinig gaan doen is dom en ga je spijt van krijgen.
Heb je wat afbeeldingen? Ben er laatst nog twee keer geweest, dus zou het me wel moeten herinneren.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:10 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand of de Nike Store in NYC de kleding lijn van Federer heeft?
Tof, ik wist helemaal niet dat dat gratis was.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist ons opgegeven voor een tour door de Gold Vault van de Federal Reserve, is gratis!
Altijd wel eigenlijk.. kijk even op de site van de Federal Reservequote:Op donderdag 23 december 2010 13:50 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Tof, ik wist helemaal niet dat dat gratis was.
Is dat eenmalig, of altijd ?
Net gedaan ja, erg coolquote:Op donderdag 23 december 2010 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Altijd wel eigenlijk.. kijk even op de site van de Federal Reserve
Wij landen op Newark en moeten ook naar het Country Inn & Suites.. ik vraag me af hoe duur een taxirit dan is. Zou het een optie zijn om het hotel te mailen en te vragen of zij voor een vaste prijs een taxi kunnen regelen?quote:Op woensdag 29 december 2010 11:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
Als we landen op JFK, hoe komen we dan het beste (lees het goedkoopst) bij dit hotel?
Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?quote:Op donderdag 18 november 2010 09:46 schreef MaxMark het volgende:
Dat Hotel Carter [...] Erg jammer, het was zo lekker dichtbij Times Square voor die prijs. Nu dus maar op zoek naar een hostel ofzo.
Inderdaad.. je kunt beter een hotel zoeken in (de buurt van) een karakteristieke wijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?
Neem de trein naar Penn Station (eerst een stukje 'Air Train' om van het vliegveld te komen).quote:Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij landen op Newark en moeten ook naar het Country Inn & Suites.. ik vraag me af hoe duur een taxirit dan is. Zou het een optie zijn om het hotel te mailen en te vragen of zij voor een vaste prijs een taxi kunnen regelen?
Met de metro (rit van een half uurtje, dat wel) - je hotel ligt zo te zien in Queens?quote:Op woensdag 29 december 2010 11:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
Als we landen op JFK, hoe komen we dan het beste (lees het goedkoopst) bij dit hotel?
In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United Statesquote:Op woensdag 29 december 2010 11:48 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Met de metro (rit van een half uurtje, dat wel) - je hotel ligt zo te zien in Queens?
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om met die koffers te gaan sjouwen daarzo, heb dat al eens gedaan middels de Airtrain. Kan iemand me een prijsindicatie geven van een rit Newark - Queens?quote:Op woensdag 29 december 2010 11:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Neem de trein naar Penn Station (eerst een stukje 'Air Train' om van het vliegveld te komen).
60-80 dollar.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om met die koffers te gaan sjouwen daarzo, heb dat al eens gedaan middels de Airtrain. Kan iemand me een prijsindicatie geven van een rit Newark - Queens?
Dan wordt het zó:quote:Op woensdag 29 december 2010 11:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United States
http://nyccabfare.com/ berekend het op ongeveer 56 dollar incl. tip.. met 3 personen vind ik dat goed te doen (Airtrain naar Penn Station kost je ook 15 dollar pp voor een enkeltje).quote:Op woensdag 29 december 2010 12:06 schreef Kopiko het volgende:
[..]
60-80 dollar.
Met die taxi rijd je nl. dwars door Manhattan. Zonde van je geld.
Oh sorry, m'n vraag was er even bij ingeschoten. Nja hier in San Francisco hebben ze 'm dus in NYC ongetwijfeld ook.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:36 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Heb je wat afbeeldingen? Ben er laatst nog twee keer geweest, dus zou het me wel moeten herinneren.
Idd, die kun je mooi tegelijk met het vrijheidsbeeld bekijken.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga ook lekker naar Ellis Island, daar kun je toch zeker wel wat uurtjes vertoeven
Dat is vlakbij het Ramada hotel. Heb heimwee naar New York :-(quote:Op woensdag 29 december 2010 11:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
In Queens ja: 40-34 Crescent Street , Long Island City New York 11101, United States
Ik vond China Town toch wel een mooie ervaring. Ik heb veel gelopen in Manhatten en 2x door China Town gelopen, en een keer verkeerd gelopen waardoor ik er diep in kwam... en ik weet niet hoe het in SF en DC is maar ik vond het groter dan verwacht. Ik had vooraf het idee dat het meer een toeristisch iets was, maar ik liep daar vaak als enige blanke en was wel bijzonder om enkel chinezen overal te zien die met elkaar in chinees praten en alles in het chinees was.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:31 schreef EddyAlbena het volgende:
- China Town (enkel als dit aanzienlijk groter is dan in SFO en DC?)
Als ik heel eerlijk ben vond ik het zonde dat ik de twee steden gecombineerd heb. Er is zowel in Boston als in NYC voldoende te doen om een apart bezoek te rechtvaardigen... In mijn geval ben ik vooral veel tijd kwijt geweest aan reizen, waardoor je zo'n reisdag toch als verloren kan beschouwen. In Boston leek het mij tof om mee te gaan op een whale watch of lobster tour, maar die waren niet actief... Bij een whale watch schijnen ze ook een niet goed-geld teruggarantie te hanteren, maar ik weet niet precies wat het seizoen is...quote:Op woensdag 29 december 2010 19:37 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Hej InTrePidIvity! Lijkt wel een beetje op de reis die wij over 1.5 maand gaan maken. Vliegen op Boston, daar een paar dagen, daarna met de trein naar NY, en weer terug via Boston!
Net Esta's aangevraagd en ben nu, vooral voor NY, wat dingen op een rijtje aan het zetten zodat we die paar dagen optimaal kunnen benutten
InTrePidIvity, heb je nog tips voor Boston, buiten Harvard / Freedomtrail?
Voor Newark - Empire State Building (wat korter is) geeft die 56 dollar excl. tip. Er staat ook nergens een datum, behalve bij de copyright disclaimer: 2007-2008 ! Ik zou niet van de betrouwbaarheid van die website uitgaan.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
http://nyccabfare.com/ berekend het op ongeveer 56 dollar incl. tip.. met 3 personen vind ik dat goed te doen (Airtrain naar Penn Station kost je ook 15 dollar pp voor een enkeltje).
Rangers spelen woensdag thuis, was wel van plan daar ff heen te gaan.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik vond China Town toch wel een mooie ervaring. Ik heb veel gelopen in Manhatten en 2x door China Town gelopen, en een keer verkeerd gelopen waardoor ik er diep in kwam... en ik weet niet hoe het in SF en DC is maar ik vond het groter dan verwacht. Ik had vooraf het idee dat het meer een toeristisch iets was, maar ik liep daar vaak als enige blanke en was wel bijzonder om enkel chinezen overal te zien die met elkaar in chinees praten en alles in het chinees was.
Ga je ook geen sportevenement bezoeken? NHL of NBA bv in Madison Square Garden? Kan ook in je eentje wel tof zijn lijkt me.
Misschien heb je wel Wifi. Aantal vliegtuigen van SW heeft het al ingebouwd..quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:38 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval al goed beginnen, morgen 7u vlucht met Southwest. Wat een gepauper, geen seat assignment en geen ife. Eerst met zn allen beuken en dringen voor een plaats en vervolgens 7u lang neusvreten.
Hmm.. even afwegen dan wat het beste/makkelijkste is. Thanks!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor Newark - Empire State Building (wat korter is) geeft die 56 dollar excl. tip. Er staat ook nergens een datum, behalve bij de copyright disclaimer: 2007-2008 ! Ik zou niet van de betrouwbaarheid van die website uitgaan.
Ik ben het eens met de eerste replyer dat het eerder $80 zal worden.
O dat klinkt goed!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:54 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Misschien heb je wel Wifi. Aantal vliegtuigen van SW heeft het al ingebouwd..
Inderdaad. Ik zal het nooit overslaan bij mijn bezoeken, maar wild word ik er niet van. Meestal halen we ons wat lekkers, eten dat op op de trappen en zijn dan binnen een half uurtje wel weer van Times Square verdwenen.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:41 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Times Square heb je na een kwartiertje toch wel gezien?
Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:20 schreef zeebeschuit het volgende:
En anders www.neteller.com een pre-paid mastercard. kan je gewoon met iDeal zelf geld opzetten en betaal je dus nooit rente e.d. als je niet terugbetaald want je kan niet in - geraken. Is verder gewoon een normale mastercard dus je kan er mee pinnen/betalen.
Je zou je vlucht en hotelovernachtingen apart kunnen boeken. Dat kan in het menu boven bij 'vliegtickets' en als je die eenmaal hebt: 'Hotel' voor beide steden apart. Je loopt dan alleen de pakketkorting mis, maar je kunt wel helemaal vrij voor het gewenste hotel kiezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:34 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Ik wil graag komende zomer naar Amerika voor 10 dagen, waaronder NY, maar ik wil graag ook misschien een paar dagen naar Washington/Boston of misschien wel naar een andere stad.
Als die er niet is gebruik ik gewoon expedia voor mijn reis, goede prijzen en hotels, alleen kan er helaas niet goed mee regelen van dat ik ook nog een andere stad wil bezoeken.
Iemand een oplossing?
Eerst aanmelden en je gegevens bevestigen. Na 2/3 dagen kan je dan je kaart bestellen. Duurt 5-10 werkdagen, dan heb je 'm in huis. Ook te gebruiken als pinpas overigens. Dus gewoon een debit CC.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:46 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
Ik zie op de site wel het een en ander staan, maar ik heb geen idee hoe je dan aan een echte card komt, zeg maar?
Of ik kijk er totaal langs?
Oh oke, dat heb ik gedaan. Ik heb nu niks anders gedaan dan gegevens doorgegevenquote:Op maandag 3 januari 2011 00:00 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Eerst aanmelden en je gegevens bevestigen. Na 2/3 dagen kan je dan je kaart bestellen. Duurt 5-10 werkdagen, dan heb je 'm in huis. Ook te gebruiken als pinpas overigens. Dus gewoon een debit CC.
Niet via stubhub (Alleen als je veels te veel wil betalen en het uitverkocht is).quote:Op maandag 3 januari 2011 19:24 schreef Kruitdampje het volgende:
Heb het topic een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht...
Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik ga eind februari naar New York. Graag zou ik dan een sportwedstrijd bij willen wonen (NBA, NHL, MLB) iig 1 van de 3.
Heeft iemand een (betrouwbare) site waarbij dit te boeken is?
Dat valt ook wel weer mee. Vorig jaar voor de Yankees kaartjes via stubhub gekocht voor nog geen 2 tientjes per persoon. Nu heb ik weer kaarten voor mij en mijn ouders tegen de NY Mets (vanzelfsprekend duurder): iets minder dan 50 euro per persoon.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:25 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Niet via stubhub (Alleen als je veels te veel wil betalen en het uitverkocht is).
Gewoon www.ticketmaster.com
Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:27 schreef nelisb het volgende:
S' avonds beetje ontspannen of in de ochtend.
Tevens heb ik een verrotte linkerenkel, waardoor ik na een stuk wandelen echt de tijd moet nemen om te herstellen. Dan vind ik zwemmen wel prettig, dan alleen maar in mijn hotelkamer te liggen.
Of alles met de taxiquote:Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.
Wowquote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is zoooo vet
Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten
quote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is zoooo vet
Urban exploring in verlaten metrostations van NY en de rest van de 'undercity'. Echt een geniaal filmpje. Vergeet niet hem op HD te zetten
Grandioos !quote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is zoooo vet
Helemaal afgekeken, en wat een fantastische docu!quote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is zoooo vet
Doet al 3,5 jaar en 3 operaties niet.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter wachten tot je enkel het weer doet? Naar NYC gaan betekent veel, veel lopen.
Ik zou 'm alleen niet achterna klimmen de brug opquote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:51 schreef Wootism het volgende:
[..]
Helemaal afgekeken, en wat een fantastische docu!
Dit zijn de gidsen die je nodig hebt in NY!
Dat spijt me voor jequote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:58 schreef nelisb het volgende:
[..]
Doet al 3,5 jaar en 3 operaties niet.
Weet niet of het ooit beter wordt.
Dus ja keuzes....
Geweldig!quote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is zoooo vet
Zit wat in. Zal de opties en prijsverschillen eens onderzoeken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat spijt me voor jeMaar dan zou ik eerder ervoor kiezen vaker een taxi te pakken dan een hotel met zwembad te kiezen. Voor je het weet ben je 2k kwijt voor een week. Zwembaden in hotels zijn daar gewoon erg ongebruikelijk.
Relatief rustiger ja.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:04 schreef denthemen het volgende:
Upper Manhattan, is dat nou een rustig deel van New York? Relatief gezien natuurlijk
http://www.thegarden.com/tickets/quote:Op maandag 3 januari 2011 19:24 schreef Kruitdampje het volgende:
Heb het topic een beetje doorgelezen maar ben niet tegengekomen wat ik zocht...
Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik ga eind februari naar New York. Graag zou ik dan een sportwedstrijd bij willen wonen (NBA, NHL, MLB) iig 1 van de 3.
Heeft iemand een (betrouwbare) site waarbij dit te boeken is?
Ik wil ook op de brug!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 03:14 schreef wspa_ het volgende:
[..]
Geweldig!Superfilmpje! Het verlaten metrostation, mensen in die tunnel en de brug
Ja dat had ik inmiddels ook gelezen helaas, maar in ieder geval kan ik wel naar het basketbal en ijshockey toequote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:37 schreef Guard het volgende:
MLB opening day is pas 31 maart, dus dat gaat je alleen lukken als je er langer als een maand blijft.
quote:NEW YORK - De naweeën van de recessie lijken volledig aan New York City voorbij te gaan. De stad ontving in 2010 maar liefst 48,7 miljoen bezoekers; dat is een stijging van bijna 7 procent vergeleken met het jaar ervoor en een absoluut record.
Ik zou het geld niet in Nederland pinnen of wisselen, dan loop je met een groot aantal dollars op zak.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:24 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
En kan ik op die pinautomaat gewoon mijn ING pas gebruiken, of moet dat met CC!?
Dat mag. Maar waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Verder vroeg ik me af of ik de adapter's van mn iphone / psp in de handbagage mee mag nemen, neem aan van wel, maar goed zou wel balen zijn als het niet zo mocht zijn.
Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat mag. Maar waarom zou je dat willen?
Uhu dat dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Wootism het volgende:
[..]
Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.
In economy kun je toch niet opladen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Wootism het volgende:
[..]
Uhm... omdat het balen is als je accu leeg is op een lange vlucht.
gewoon 100 dollar opgenomen bij de abn amro op schiphol en de rest gewoon in ny met de credit card of betalen met de pin pas (debit card) of geld uit de muur bij een Chase bank (pin pas).quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat kan ik het beste doen qua contant geld, hebben 'natuurlijk' inmiddels een creditcard, maar zullen wel wat dollars contant moeten hebben.
Kunnen we dit het beste op het vliegveld halen, of al in NL?
quote:Bizar, connections.be adverteert met vliegtickets naar NYC vanaf 295! Heb zelf even gekeken bij 21-28/1, en inderdaad: 295 euro. Wel vanaf Antwerpen () naar Amsterdam en dan naar NYC. Wie weet heeft iemand er iets aan!
De Bridge zelf kun je mooi fotograferen als je in Brooklyn aan de rivier gaat staan. Dan kun je ook mooi zien hoe 'bol' de brug loopt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:50 schreef EddyAlbena het volgende:
Vanaf waar kan ik de beste/mooiste foto's schieten van Brooklyn Bridge?
Ik ga volgende maand ook via Antwerpen naar Boston vliegen, 'overstap' Amsterdam. Voor 235 euro verschil maakt het met vanaf Den Bosch niet veel uitquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:06 schreef Omnifacer het volgende:
Crosspost uit TRV-aanbiedingtopic, toch maar even gaan zoeken:
[..]
2k voor 10 nachten (200 per nacht) valt toch wel meequote:Op maandag 3 januari 2011 23:23 schreef nelisb het volgende:
Wij willen in september een dag of 10 naar NYC.
maar als ik hotels zoek met een zwembad kom ik al gauw rond de 2000¤ of meer uit. Moet zeggen wel allemaal 4sterren hotels
Suggesties voor andere hotels en wel minimaal 3sterren?
Cool! Misschien doe ik het wel! Alleen als ik klik op New York 295, en ga dan datum selecteren (juli) en vanaf Antwerpen dan krijg ik alsnog prijzen van 600/700?quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:06 schreef Omnifacer het volgende:
Crosspost uit TRV-aanbiedingtopic, toch maar even gaan zoeken:
[..]
Bij 3 Op Reis gingen ze een balletje afslaan bij Chelsea Piers en dat heb ik vorige week ook gedaan. Het was 's avonds en je kijkt uit over de Hudson terwijl je afslaat. Klinkt misschien suf, maar het was één van de leukste dingen die ik daar gedaan heb (ook al heb ik verder niet zo heel veel met golf).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand verder nog tips voor NY die niet alledaags zijn? Leuke tours of plekken die je niet zo 1, 2, 3 tegenkomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |