abonnement Unibet Coolblue
pi_84314732


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken €100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost €10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor €10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op €10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op €0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar €15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.



Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
pi_84314759
Stakingen Franse luchtverkeersleiding duren tot morgenochtend 7 uur.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:22:59 #3
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84314811
Ik wil eind november naar Barcelona. Zal ik nu al boeken of wachten op evt aanbiedingen?
pi_84315130
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:21 schreef Omaha2 het volgende:
Stakingen Franse luchtverkeersleiding duren tot morgenochtend 7 uur.
Oh, ik dacht morgen de hele dag nog, alleen maar positief nieuws dus. Mijn vlucht gaat om half 7 's ochtends, dus met een beetje geluk gaat dat wel goedkomen , anders maar met een beetje vertraging. Ik wacht geduldig af..
Come on green white army..
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:58:57 #5
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84316092
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wil eind november naar Barcelona. Zal ik nu al boeken of wachten op evt aanbiedingen?
Naar Reus of Girona zou ik even wachten op aanbiedingen voor november (die van nu zijn ze voor sept-okt). Wil je vanuit Nederland op Barcelona zelf vliegen? Dan kun je misschien beter Easyjet nemen, die heeft een nieuwe bestemming.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:59:41 #6
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84316133
Vliegen die op El Prat tegenwoordig?
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:03:46 #7
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84316291
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:59 schreef Omnifacer het volgende:
Vliegen die op El Prat tegenwoordig?
Hoewel dit het Ryanair topic is, Easyjet gaat inderdaad vanaf November vliegen op Barcelona.

En dan kan Ryanair nog zo goedkoop zijn, als deze niet rechtstreeks Eindhoven - Barcelona El Prat gaat vliegen, dan zal het toch echt Easyjet worden.
Vanaf prijzen 50 euro retour zijn heel redelijk met U2.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:04:29 #8
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_84316315
OK, bedankt voor de info en sorry voor de offtopic!
pi_84375429
Er zijn alleen nog hele goedkope vluchten van Maastricht naar Barcelona. Dat is me echt te ver reizen vanuit Amsterdam. Wachten op betere deals vanaf Eindhoven dan maar...
pi_84390245
Net voor een paar euro retourtje Oslo gekocht. Heeft iemand van jullie hier tips voor een goedkoop hotel redelijk in het centrum (met eigen badkamer)?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:21:27 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84393348
Weer een nieuwe bestemming vanuit Eindhoven vanaf 2 november: Sevilla!
pi_84445632
hoe zit het met de tussen voegsels van een naam, ik heb bij het boeken 1e voornaam naam v/d achternaam gedaan

maar in het paspoort heet die persoon naam van der achternaam, moet ik dit wijzigen?
pi_84453545
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:21 schreef Lemans24 het volgende:
Weer een nieuwe bestemming vanuit Eindhoven vanaf 2 november: Sevilla!
Zeker de moeite waard! Wel goed warm daar in de zomer, ben er vorige week geweest!
pi_84502307
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:27 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard! Wel goed warm daar in de zomer, ben er vorige week geweest!
Wij zijn er eind van de week.

Vanavond met Ryanair naar Faro, met de bus door naar Sevilla en daarna nog een aantal dagen Malaga. Vanaf daar weer naar huis met Ryanair.
^ To je nesmysl ^
pi_84511407
Hallo mensen,
Ik heb een tijdje terug voor het eerst een vlucht geboekt met ryanair.
Eindhoven - Bergamo 8 Augustus
Bergamo - Eindhoven 20 augustus

Net online ingecheckt op de website. Kan je de bordingscards uitprinten. Gedaan, heb ik de bordingscard van mijn vriendin en van mij zelf voor de heenreis. Maar ik zie helemaal niks over de terugreis. Hoef je hiervoor geen apparte bordingscard te hebben? als ik kijk bij de status van mijn reservering staat er: Bevestigd.
pi_84512674
Je kan max. 15 dagen vantevoren online checkin doen, voor de terugreis vanaf 5 augustus dus.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84512921
Weet je dit 100% zeker? Dat is wel gemeen. ik ben 5 aug nog gewoon thuis. maar als je dus bijv voor 20 dagen weg gaat moet je op je vakantie adres je boardingcard uitprinten?
pi_84513381
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:35 schreef TyVole het volgende:

[..]

Wij zijn er eind van de week.

Vanavond met Ryanair naar Faro, met de bus door naar Sevilla en daarna nog een aantal dagen Malaga. Vanaf daar weer naar huis met Ryanair.
Toevallig niet 6 augustus vanuit malaga terug naar eindhoven? Dan ga ik nl. ook terug vanuit malaga met ryanair (heen was met transavia goedkoper) :)
pi_84513626
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:15 schreef TFS het volgende:

[..]

Toevallig niet 6 augustus vanuit malaga terug naar eindhoven? Dan ga ik nl. ook terug vanuit malaga met ryanair (heen was met transavia goedkoper) :)
Is een retour niet meestal goedkoper dan een enkele reis?
pi_84513775
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:59 schreef Bladblaadje het volgende:
Weet je dit 100% zeker? Dat is wel gemeen. ik ben 5 aug nog gewoon thuis. maar als je dus bijv voor 20 dagen weg gaat moet je op je vakantie adres je boardingcard uitprinten?
klopt :) maar er is overal in Europa toch wel een internetverbinding+printer te vinden? Desnoods regen betaling, alles is beter dan de 40euro per boarding pass die het kost als je hem door Ryanair laat uitprinten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84514502
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Is een retour niet meestal goedkoper dan een enkele reis?
Nee, niet bij Ryanair en Transavia in ieder geval. De prijs is gewoon vast per enkele reis. Dus als je een retour boekt heb je eigenlijk twee enkele reizen in één boeking.
pi_84569607
Ik vlieg volgende week met Ryanair naar Faro. Dit vanuit Maastricht.
Nu ben ik nog nooit eerder vanuit Maastricht gevlogen en ook niet met een extra koffer. Voorgaande keren vanaf Weeze vertrokken met alleen handbagage.

Nu is mijn vraag hoe ruim ik van te voren aanwezig moet zijn om niet te veel te hoeven haasten?
In Weeze altijd uurtje tot drie kwartier voordat de vlucht ging aan komen zetten.
Wordt dit met koffer en in Maastricht veel ruimer van te voren of valt het allemaal wel mee?
  woensdag 28 juli 2010 @ 02:45:33 #23
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_84576314
Uur tot 3 kwartier is ook prima in Maastricht, je bent binnen 5 minuten je tas kwijt, het vliegveldgebouw is ook niet veel groter dan zeg maar 2 klaslokalen...
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:39:58 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84602210
:) 10 euro voor een retour inclusief kosten naar Stansted niet supergoedkoop, maar beter dan de laatste tijd qua acties, tot dinsdag middernacht te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84603327
Afgelopen zaterdag kwam ik erachter dat ik een enkeltje Weeze - Riga en een enkeltje Weeze - Lappeenranta had geboekt (i.p.v. Lappeenranta - Weeze)
Gelukkig kon ik voor dezelfde datum op een mooie tijd een vervangend ticket boeken, maar nu ben ik benieuwd wat ik moet doen om mijn geld van de belastingen terug te krijgen. Moet ik het ticket nu annuleren en dan ergens een formulier invullen, of gewoon niet met de vlucht meegaan en dan achteraf een formulier invullen? :P

Dit is de opbouw van de prijs van de vlucht:

********39.98 EUR Tarief
********33.62 EUR Belastingen/toeslagen
********10.00 EUR Passagierstarief: Web inchecktarief
********40.00 EUR Passagierstarief: Ingecheckte tas(sen
********10.00 EUR Passagierstarief: Administratiekosten
*******133.60 EUR Totale prijs

Voor 3 tientjes belastingen ga ik niet echt moeilijk doen, maar als ik alleen het Tarief en de Administratiekosten moet betalen krijg ik dus nog 73.62 terug. Toch leuk, aangezien het eigenlijk een budget-tripje zou worden :')
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_84603454
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:04 schreef Veersesmurf het volgende:
Afgelopen zaterdag kwam ik erachter dat ik een enkeltje Weeze - Riga en een enkeltje Weeze - Lappeenranta had geboekt (i.p.v. Lappeenranta - Weeze)
Gelukkig kon ik voor dezelfde datum op een mooie tijd een vervangend ticket boeken, maar nu ben ik benieuwd wat ik moet doen om mijn geld van de belastingen terug te krijgen. Moet ik het ticket nu annuleren en dan ergens een formulier invullen, of gewoon niet met de vlucht meegaan en dan achteraf een formulier invullen? :P

Dit is de opbouw van de prijs van de vlucht:

********39.98 EUR Tarief
********33.62 EUR Belastingen/toeslagen
********10.00 EUR Passagierstarief: Web inchecktarief
********40.00 EUR Passagierstarief: Ingecheckte tas(sen
********10.00 EUR Passagierstarief: Administratiekosten
*******133.60 EUR Totale prijs

Voor 3 tientjes belastingen ga ik niet echt moeilijk doen, maar als ik alleen het Tarief en de Administratiekosten moet betalen krijg ik dus nog 73.62 terug. Toch leuk, aangezien het eigenlijk een budget-tripje zou worden :')
quote:
However air fares, fees and/or charges are non-refundable. If you do not use your booked flight the air fare, fees and charges are non-refundable but you may apply in writing within one month of the date of original travel for the refund of any government taxes paid. Such refunds are subject to an administration fee of £17/€20 (or equivalent) per person. If the refund amount is less than the applicable administration fee, no refund will be made.
Van de 33.62 kan je dus maximaal 13.62 terugkrijgen, ervanuitgaande dat die totale 33.62 bestaat uit government taxes. Plus dat het idd een hoop gedoe kost ;)

Leuk tripje trouwens, naar Riga en overland naar Lappeenranta.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84603732
13,62 :D toch maar is een formuliertje invullen dan ;) Thanks voor je antwoord!

Ik zal maar annuleren, het zou niet zo heel erg leuk zijn voor de passagiers, mochten ze een keertje per uitzondering wachten op iemand die te laat is :P

We gaan een week of 2, via Tallinn en St. Petersburg uiteraard. Ik heb wat couch-requests verzonden maar nog niks terug gehad :')
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_84659730
Maandag vlieg ik met Ryanair, en nu heb ik alleen handbagage bij me.

Nu hoor ik dat er streng naar gekeken wordt naar het gewicht ( 10 KG ) en afmetingen ( 55-40-20 CM LxHxB)
Nou heb ik speciaal voor deze reis een nieuwe tas gekocht , en toen wist ik dus niet van die afmetingen (gewicht is geen probleem)

Mijn tas heeft de afmetingen 56x32x31(LxHxB)

Iemand weet als ze om die 10 cm breed extra moeilijk gaan doen?
pi_84659844
Ik kan me herinneren dat er van die bakken waren om te kijken of het erin past.... Zo niet, dan werd het gewone bagage volgens mij.
pi_84659902
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:40 schreef Kekaa het volgende:
Ik kan me herinneren dat er van die bakken waren om te kijken of het erin past....
klopt ^O^
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:48:29 #31
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_84660114
In Mallorca moesten alle tassen in die bak, past het niet: bijbetalen...
pi_84660214
Is de tas "indeukbaar"....? Dan gewoon niet propvol doen.
pi_84660429
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:51 schreef xibalba het volgende:
Is de tas "indeukbaar"....? Dan gewoon niet propvol doen.
Precies, de reden dat ze streng omgaan met die maten is omdat je bagage anders niet in de bagagerekken boven je hoofd past.
-
pi_84660561
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:56 schreef splendor het volgende:

[..]

Precies, de reden dat ze streng omgaan met die maten is omdat je bagage anders niet in de bagagerekken boven je hoofd past.
En omdat Ryanair op deze manier een beetje extra geld binnen wil harken natuurlijk :P
pi_84661637
Er wordt inderdaad gekeken naar de grote van de tas. Past die niet in het blauwe rek/bak dan mag je iets van 30 euro betalen per vlucht dus op de terug reis ook.
pi_84662105
De vorige keer dat ik met Ryanair vloog hoefde ik mijn tas helemaal niet in die bak te zetten. En trouwens: die bak is ook wel ietsje ruimer dan die gegeven maten.

Mijn koffer is net 1,5 cm te breed dus ik denk niet dat het op gaat vallen dat hij groter is. Die van jou daarentegen...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84671720
Het is gewoon een sporttas, dus als ik er minder in doe, dan valt er met enig duw werk wel wat te regelen lijkt mij zo.

Dan moet het wel goedkomen
pi_84674084
Is er geen mogelijkheid om met iDeal oid te betalen?

Edit: damn, volgens mij moet ik iemand met een creditcard gaan zoeken...
http://www.ryanair.com/nl/vragen/hoe-kan-ik-mijn-vluchten-betalen
pi_84679235
We fear that which we cannot see
pi_84679792
Non-nieuws, 3 maanden terug was er al aangekondigd dat de verhoging een tijdelijke van 2 maanden zou zijn. Maar weer een mooi 'positief' berichtje in het nieuws op deze manier
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84708801
Als ik heb aangegeven 1 koffer mee te nemen, moet ik deze dan online inchecken?
Is dit anders dan zonder koffer inchecken?
Hoe gaat dit in zijn werk, zie namelijk geen aparte link hiervoor.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:58:46 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84708950
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:54 schreef Rupkeii het volgende:
Als ik heb aangegeven 1 koffer mee te nemen, moet ik deze dan online inchecken?
Is dit anders dan zonder koffer inchecken?
Hoe gaat dit in zijn werk, zie namelijk geen aparte link hiervoor.
:) Iedereen bij Ryanair moet online inchecken.

Als je online ingechecked ben kan je op de luchthaven je bagage afgeven bij een bagage drop off point.
Als je niet ingechecked ben kan het wel op de luchthaven, maar dat kost dan 40 euro, dus kan je dat beter thuis doen, of als je die mogelijkheid niet hebt in een internetcafe, en die zitten echt overal verspreid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84713245
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:48 schreef detulp050 het volgende:
In Mallorca moesten alle tassen in die bak, past het niet: bijbetalen...
Ok. In Stockholm hoefde ik mijn tas alleen op de weegschaal te zetten. Het mocht max. 11 kg zijn (zal wel met de 'marge' van de weegschaal te maken hebben).
Op Eindhoven hoefde dat weer niet. Het ligt er allemaal dus maar net aan hoe streng ze zijn op het betreffende vliegveld, en dat verschilt enorm.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:16:07 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84713592
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:07 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ok. In Stockholm hoefde ik mijn tas alleen op de weegschaal te zetten. Het mocht max. 11 kg zijn (zal wel met de 'marge' van de weegschaal te maken hebben).
Op Eindhoven hoefde dat weer niet. Het ligt er allemaal dus maar net aan hoe streng ze zijn op het betreffende vliegveld, en dat verschilt enorm.
Het streng zijn op het vliegveld heeft vooral te maken met of het een Ryanair basis is of niet. Als het een basis is zoals 'Stockholm', London Stansted en dergelijke dan is het Ryanairpersoneel welke ook op commisiebasis werken.
Van de 35 euro check in fee van de handbagage krijgt het afhandelend personeel van deze vlucht een X aantal in percentages en daarom loont het voor hen om hier strict in te zijn en naar overbagage te gaan zoeken. (Altijd mooi om te zien hoe mensen in de rij opeens dingen toch bij elkaar kunnen proppen of tassen aan elkaar doorgeven, het Ryanair personeel een stokje voor het doorgeven probeert te steken maar later niet kunnen bewijzen dat de duty free aankopen niet bij de passagier hoort die ze vastheeft).
Op Eindhoven is het geen basis en zijn het ingehuurde medewerkers van de afhandelaar, en die hebben lang niet zo'n mooi schema of misschien wel helemaal geen schema waar je commissie krijgt om bij het boarden tassen alsnog in te laten checken, en dan loont het natuurlijk ook niet om te doen, want je krijgt alleen maar vervelende passagiers op het moment dat iets geld gaat kosten, als jij er persoonlijk niets voor krijgt, waarom zou je moeilijk doen?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84713754
Stel: ik heb een koffer ingepakt die 1 cm te dik is en ik heb een grote tas bij waar alles wel in zou kunnen. Kan ik, als ze mijn koffer niet willen accepteren, alles overstapelen? Zou het toegestaan zijn om weer uit de rij te stappen?
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:30:49 #46
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_84714146
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:20 schreef Nero22 het volgende:
Stel: ik heb een koffer ingepakt die 1 cm te dik is en ik heb een grote tas bij waar alles wel in zou kunnen. Kan ik, als ze mijn koffer niet willen accepteren, alles overstapelen? Zou het toegestaan zijn om weer uit de rij te stappen?
Zolang je daarmee niet je andere limieten overschrijdt, dan is dat verder geen probleem.
pi_84714195
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Zolang je daarmee niet je andere limieten overschrijdt, dan is dat verder geen probleem.
Nee, die tas is wel een stukje kleiner. Ik denk dat ik hem ook maar meeneem naar Marseilles, mochten ze daar gaan controleren... Zou die ene cm ervoor zorgen dat hij niet in de bak past? :o
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84715026
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het streng zijn op het vliegveld heeft vooral te maken met of het een Ryanair basis is of niet. Als het een basis is zoals 'Stockholm', London Stansted en dergelijke dan is het Ryanairpersoneel welke ook op commisiebasis werken.
Of het afhandelend personeel van Ryanair was, weet ik nog zo net niet (het was iig niet aan ze te zien). Op Stockholm-Skavsta (wat geen Ryanair-basis is, volgens mij) vliegen vooral (of beter gezegd: bijna alleen) Ryanair en Wizzair dus het kan net zo goed personeel van Wizzair zijn: beide maatschappijen hanteren een maximum van 10 kg en ook de passagiers van Wizzair moesten hun bagage laten wegen.
pi_84716130
Oh by the way: ik heb nog wat alternatieven gevonden voor 'Neteller' en 'Wirecard':
- Moneybookers Mastercard prepaid card
- Medius prepaid Mastercard

Bij de moneybookers card staat expliciet vermeld dat je geen €5/£5 administratiekosten hoeft te betalen als je bij Ryanair boekt, en bovendien kun je hem kostenloos opladen met iDeal.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een van deze cards?

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 03-08-2010 07:45:27 (referrers verwijderd) ]
pi_84789968
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Rot op met je spam :{w
Dat is toch zeer zeker geen spam? :')

Morgen om 8:50 vlieg ik. Daaog. :D
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84790027
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:49 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Dat is toch zeer zeker geen spam? :')

Morgen om 8:50 vlieg ik. Daaog. :D
Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.
pi_84790306
Nog een tip die volgens mij nog nooit gemeld is hier:

Bij de afrekening (waar je alles moet bevestigen) geven ze je een prijs op. Bij mij kwam die bijvoorbeeld uit op 112 euro en ze hanteerde een koers van 1.276. Dit terwijl die vandaag rond de 1.205 schommelt. Echter kan je via "MEER INFO" de optie verkrijgen om te kiezen voor de wisselkoers van je eigen bank (90% tijd voordeliger). Zo zie je in mijn geval dat de koers op 1.22 staat genoteerd.

Merchant to card exchange
£88.05 GBP @ 1.22890085 GBP/EUR = 108.20 EUR

Ik betaal nu dus 4.21 minder dan als ik helemaal niets had gedaan en het aanbod van Ryanair had gekozen (iets wat volgens mij 99% van de mensen doen). Ja, het is maar 4.21 euro maar als tienduizenden mensen dit doen (degene die met EUR betalen voor vlucht uit UK) is dat weer een handig trucje van Ryanair om gratis wat geld binnen te hengelen dankzij naieve boekers.

Je kan dus het beste de optie NIET aanvinken (ondanks dat Ryanair je dat niet wil doen geloven).

  maandag 2 augustus 2010 @ 22:21:55 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84791672
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:
Nog een tip die volgens mij nog nooit gemeld is hier:

Bij de afrekening (waar je alles moet bevestigen) geven ze je een prijs op. Bij mij kwam die bijvoorbeeld uit op 112 euro en ze hanteerde een koers van 1.276. Dit terwijl die vandaag rond de 1.205 schommelt. Echter kan je via "MEER INFO" de optie verkrijgen om te kiezen voor de wisselkoers van je eigen bank (90% tijd voordeliger). Zo zie je in mijn geval dat de koers op 1.22 staat genoteerd.

Merchant to card exchange
£88.05 GBP @ 1.22890085 GBP/EUR = 108.20 EUR

Ik betaal nu dus 4.21 minder dan als ik helemaal niets had gedaan en het aanbod van Ryanair had gekozen (iets wat volgens mij 99% van de mensen doen). Ja, het is maar 4.21 euro maar als tienduizenden mensen dit doen (degene die met EUR betalen voor vlucht uit UK) is dat weer een handig trucje van Ryanair om gratis wat geld binnen te hengelen dankzij naieve boekers.

Je kan dus het beste de optie NIET aanvinken (ondanks dat Ryanair je dat niet wil doen geloven).

[ afbeelding ]
:) Dit is inderdaad een bevinding die nog niet eerder is gemeld, en ook pas sinds korte tijd van toepassing is.

Persoonlijk ben ik er zelf ook slachtoffer van geworden, maar voor een ticket van 5 euro met mijn UK prepaid credit card is dit verschil 20 eurocent dus te verwaarlozen.

Het grootste probleem is dat je zelf moet kiezen voor de opt-out. M.a.w. het wordt standaard aangeboden, en de prijs in euro's blijft gelijk en in een kleine blauwe text wordt meer informatie over de wisselkoers gegeven en pas daar kan je het uitvinken.

Dit is voor Europese credit card houders eigenlijk nooit voordeliger, alleen voor US credit card houders waarbij de credit card maatschaapij extra kosten berekend voor het betalen in andere valuta dan de U$ dollar.

Ik ben benieuwd hoelang Ryanair dit volhoud, want het aanbieden van een vaste wisselkoers mag natuurlijk wel, maar zou een opt-in moeten zijn (dus dat je er specifiek voor kiest) dan dat dit automatisch wordt gedaan terwijl Ryanair weet of kan weten dat het onvoordeliger voor de consument is in meer dan 50% van de gevallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84793326
Well, fuck.

Ik heb bij mijn reis-collega een naam verkeerd ingevuld. Volgens het FAQ aan het begin van het topic:
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Echter heeft mijn vriendin een tweede naam die ook op haar ID staat, en deze hebben we toegevoegd als naam onder voornaam.

Gaat dit een probleem worden?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:50:02 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84806915
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:53 schreef Chibs het volgende:
Well, fuck.

Ik heb bij mijn reis-collega een naam verkeerd ingevuld. Volgens het FAQ aan het begin van het topic:
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Echter heeft mijn vriendin een tweede naam die ook op haar ID staat, en deze hebben we toegevoegd als naam onder voornaam.

Gaat dit een probleem worden?
Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.
pi_84812459
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.
Correct, en ja, dat hoop ik dan maar.. Na het lezen van horror verhalen. :'(
pi_84816690
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:50 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.
referals? Ik heb die link gewoon van een google adsense reclame.
Ik heb helemaal geen moneybooker account of mastercard, daarom vraag ik ook of er mensen zijn met ervaring met deze kaart, of de andere kaart van Medius.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:30:51 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_84817355
Ik ga ook weer eens met Ryanair vliegen, met de herfstvakantie voor 4 dagen naar Rome. Totale kosten inclusief 1 tas om in te checken voor 3 personen komt uit op 180 euro
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:54:44 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84842249
Madrid staat weer tussen de aanbiedingen, zonder dat er vluchten voor de geadverteerde prijs zijn. Dat gebeurt wel vaak!
pi_84887576
Verder iemand nog ervaring met het opgeven van volledige namen op Ryanair ipv enkel de eerste voornaam?
pi_84889477
Lijkt me geen probleem, het gaat om de eerste voornaam.
Als het maar geen foute naam is, daar heb ik wel ervaring mee helaas (roepnaam ipv doopnaam ingevuld, dom dom dom, zonde van je 130 euro).
pi_84911131
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
pi_84913062
Nieuw ticket boeken.
pi_84915088
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
Ja, dat is het. NIet alleen bij Ryanair maar bij veel maatschappijen. Het staat er niet voor niets vermeld.
Dat mensen hebben besloten Petranelle gewoon maar Petra te noemen heeft een vliegtuigmaatschappij toch niets mee te maken. Roepnaam is iets voor jezelf.
pi_84933344
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
Wat hierboven gezegd wordt. Als je ticket goedkoper is dan de boete die erop staat, nieuw ticket boeken. Anders de boete slikken.

Ik kwam er dus achter toen ik op de luchthaven de uitgeprinte boardingpassen uit mijn tas trok: Roepnaam ipv doopnaam, aRGH! Maarja, op dat moment is de boete betalen en een wijziging bij de balie halen je enige optie.

Zoals hierboven aangegeven is dit niet per sé iets wat alleen Ryanair heeft, maar de boete is wel schofterig hoog voor een kleine administratieve handeling, ook al is het "eigen schuld, dikke bult". Het staat nota bene met dikke rode letters op de site, op het moment dat je boekt.
pi_84939631
Is er iemand die mij kan vertellen of je ook de verloopdatum van je paspoort/id kaart moet invullen als je een ticket koopt of wanneer je je boarding pass wil uitprinten?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:46:13 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84943835
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:12 schreef _Boo_ het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen of je ook de verloopdatum van je paspoort/id kaart moet invullen als je een ticket koopt of wanneer je je boarding pass wil uitprinten?
Nee, alleen de uitgiftedatum.
pi_84946076
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:44 schreef Jape het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven is dit niet per sé iets wat alleen Ryanair heeft, maar de boete is wel schofterig hoog voor een kleine administratieve handeling, ook al is het "eigen schuld, dikke bult". Het staat nota bene met dikke rode letters op de site, op het moment dat je boekt.
het is idd maar een kleine administratieve handeling, maar als naamswijzigingen gratis zouden zijn zou ik bij elke €1-sale alle goedkope tickets opkopen en ze voor €50 doorverkopen ;) het tarief is dus mede zo hoog om dit soort dingen te voorkomen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:02:00 #69
32029 Basson
Dodge This!
pi_84947040
edit

...Laat maar. De verklaring staat ONDERAAN de site van vliegveld Weeze... knuppels
pi_84954974
Is dat parkeren echt zo duur in Eindhoven? ;(
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:39:28 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84955222
Hey, ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met Ryanair, is het zo dat vol gewoon vol is, en dat je dan dus niet meer op de aangegeven datum kan vliegen? ik wilde nml. nog even wachten met boeken ivm het fluctueren van de prijs. (Dit zal wel een hele domme vraag zijn.. :')).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:47:47 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84955530
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:39 schreef Vivi het volgende:
Hey, ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met Ryanair, is het zo dat vol gewoon vol is, en dat je dan dus niet meer op de aangegeven datum kan vliegen? ik wilde nml. nog even wachten met boeken ivm het fluctueren van de prijs. (Dit zal wel een hele domme vraag zijn.. :')).
Een vulcht bij Ryanair raakt in het boekingssysteem nooit vol (nog nooit gezien iig), maar kan uiteindelijk wel erg duur worden.
pi_84956102
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Is dat parkeren echt zo duur in Eindhoven? ;(
Je hebt verschillende parkeerplaatsen, Parkeerplaats P4 en P5 zijn het verst weg, maar wel het goedkoopst.
http://www.eindhovenairport.nl/content/parkeertarieven
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:03:17 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84956121
Oh oke, wat is erg duur dan. enig idee? :)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_84957819
€38 vind ik wel duur voor drie dagen. Maar met de trein wordt het wel erg krap.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:42:14 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84972973
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een vulcht bij Ryanair raakt in het boekingssysteem nooit vol (nog nooit gezien iig), maar kan uiteindelijk wel erg duur worden.
:) Een vlucht bij Ryanair is regelmatig in het boekingsysteem niet meer boekbaar aangezien het voor kan komen dat bepaalde vluchten helemaal vol zitten.
Voor de vluchten Eindhoven - London Stansted zal dit niet zo snel gebeuren, ze vliegen 2x per dag, daarnaast heb je vanaf Weeze, Charleroi en Amsterdam ook vluchten die kan top, maar voor andere bestemmingen best mogelijk.

Of je moet wachten met boeken hangt ervan af hoe flexibel je bent, als je een beetje met data kunt spelen en de omliggende data zijn nu niet zo duur, kan je prima afwachten, als je aan data gebonden bent of ziet dat de omliggende data relatief duur zijn, dan kan je beter niet wachten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84983280
ik snap het niet nu hebben ze een actie tot maandagavond. Alleen dan kies ik bijvoorbeeld Ibiza vanaf weeze, wat volgens hun 19,99 zou kosten in de boekingsperiode 1 sept tot 1 nov..... en dan krijg ik toch nog de hogere prijzen...
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:37:19 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85021066
Ik heb geboekt voor mij, mijn vriend en ons zoontje maar nu zie ik terug in onze bevestiging dat ze mij als "Child" hebben aangemerkt en mijn zoontje vban 3 als "Adult" . Terwijl ik dat toch echt niet zo heb ingevoerd :') . Zou dit problemen opleveren of kan ik dit gewoon zo laten?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_85023791
Even callcenter bellen, die kunnen het zo in orde maken. Niet zo laten, want dat gaat fout met je boardingcards.
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:43:56 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85024423
Oke, dan ga ik morgen even bellen, thnx :)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_85048646
Ik heb alleen iemands tweede naam foutief ingevuld, dat gaat me knaken kosten zeker -O-?
Willem-Jan van Puffelen
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:02:04 #82
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_85050261
Tweede naam maakt volgens mij niet uit. Eerste naam en achternaam moet zoals in het paspoort volgens mij.
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:15:15 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85050895
die tweede naam had je niet eens in hoeven vullen, dus misschien dat dat helemaal niet uitmaakt? Al noem je jezelf Peter Fuckryanair Pieterse...
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:43:24 #84
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_85052189
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
It's not a lie, if you believe
pi_85052945
GVD...niet mijn eerste voornaam gebruikt bij het boeken en ook al ingecheckt :r

Dit gaan me dus geld kosten zeker -O-
-géén blogabet, bvd-
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:00:31 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85052990
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:43 schreef 18konijn het volgende:
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.
Maar er zijn mensen die dat per ongeluk wel hebben ingevuld, die willen weten hoe Ryanair daar mee omgaat.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:01:12 #87
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85053023
Waarom gebeurt dat trouwen zo extreem veel op dit moment?
pi_85054261
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:33 schreef ASroma het volgende:
ik snap het niet nu hebben ze een actie tot maandagavond. Alleen dan kies ik bijvoorbeeld Ibiza vanaf weeze, wat volgens hun 19,99 zou kosten in de boekingsperiode 1 sept tot 1 nov..... en dan krijg ik toch nog de hogere prijzen...
De aanbiedingsprijzen zijn de goedkoopste prijzen die ze hebben voor die bestemming... soms zijn de goedkoopste tickets uitverkocht. En over het algemeen zijn de goedkoopste tickets sowieso alleen van ma-do en soms zaterdag of zondagochtend beschikbaar.
pi_85054399
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.
Maar er zijn mensen die dat per ongeluk wel hebben ingevuld, die willen weten hoe Ryanair daar mee omgaat.
Een vriend van me heeft een voornaam die eigenlijk uit twee losse namen bestaat (vergelijk 't maar met 'Anne Marie') en bij het boeken vult hij gewoon beide namen in zoals ze ze in het paspoort staan. Nooit een probleem mee gehad. Alleen dat was wel goed gespeld... als het niet goed gespeld is... geen idee... bellen en vragen hoe ze ermee omgaan?
pi_85054750
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom gebeurt dat trouwen zo extreem veel op dit moment?
Omdat mensen steeds dommer worden en bij het boeken alles er even snel doorheen jagen ipv gewoon te lezen wat er allemaal staat.

En dan komen ze op het vliegveld aan en worden ze kwaad op Ryanair omdat ze moeten betalen, en gaan daarna posten op internet hoe *#(#*$ ryanair is en op feestjes hebben ze grote mond over hoe afschuwelijk de service wel niet was bla bla.

Want ja.. "ze kwamen toch met printjes van hun boekingsbevestiging uit hotmail. Hoezo moesten we online inchecken?" :')

:X :N

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:59 schreef MagicIsland1 het volgende:
GVD...niet mijn eerste voornaam gebruikt bij het boeken en ook al ingecheckt :r

Dit gaan me dus geld kosten zeker -O-
_O- Ja. Nieuw ticket danwel laten veranderen (kijken wat het goedkoopste is).
pi_85055053
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom gebeurt dat trouwen zo extreem veel op dit moment?
in de zomerperiode vliegen vaak meer wat minder geavanceerde reizigers ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85056602
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.
Maar er zijn mensen die dat per ongeluk wel hebben ingevuld, die willen weten hoe Ryanair daar mee omgaat.
Helaas, vond het zelf toch niet zo duidelijk. Heb het zelfs nog niet gevonden, bovenaan het formulier staat het volgende:

"Passagiersgegevens - Alle passagiersnamen moeten overeenkomen met de namen in het paspoort/geaccepteerde reisdocument"

Voor mij maakte het dat enkel duidelijker dat ik ook een middelnaam zou moeten invullen, omdat anders de volledige naam niet overeenkomt met het paspoort.

Maar zoals hierboven, ik ben onervaren. :) Eerste keer vliegen, zelfs.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:40:49 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85057368
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:21 schreef Chibs het volgende:

[..]

Helaas, vond het zelf toch niet zo duidelijk. Heb het zelfs nog niet gevonden, bovenaan het formulier staat het volgende:

"Passagiersgegevens - Alle passagiersnamen moeten overeenkomen met de namen in het paspoort/geaccepteerde reisdocument"
Je hebt gelijk, het staat er niet bij Ryanair! Wel bij (enkele) andere maatschappijen.
Maar het is vooral een probleem voor Nederlanders, want in het Engels is het duidelijker: first name is je eerste voornaam en middle name je tweede. Dus "first & last name" schept minder onduidelijkheid.
pi_85063169
Ik en mijn vriendin vertrekken donderdag met Ryanair naar Pisa. Omdat ik nog nooit gevlogen heb met Ryaniar, heb ik nog wel een aantal vragen.

Ik heb reeds online ingecheckt, en de heen-en retourtickets afgedrukt. Wij hebben handbagage en in te checken bagage mee. Waarschijnlijk moeten wij dan eerst onze bagage inchecken? Hoe lang voor de vlucht wordt dit best gedaan? Onze vlucht is om 10u10 's ochtends.

Daarna moeten wij waarschijnlijk inchecken met ons afgedrukte tickets? Hoe lang op voorhand doen we dit best? Wordt daar dan ook onze handbagage gecontroleerd? Door het stoelbeleid zonder toewijzing zouden wij graag goed op voorhand aan de gate zijn. Geldt, wie het eerst ingecheckt heeft, mag het eerst instappen?

Mensen die nog tips hebben met betrekking tot het op een goede manier inchecken, mogen die hier altijd achterlaten.

:)

Ow, en weet er toevallig iemand of er een lange tijd moet worden gewacht op ingecheckte bagage na het uitstappen in Pisa?
‘Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt en hem terug wil als het begint te regenen’
Mark Twain
pi_85063769
quote:
Daarna moeten wij waarschijnlijk inchecken met ons afgedrukte tickets? Hoe lang op voorhand doen we dit best? Wordt daar dan ook onze handbagage gecontroleerd?
'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.

quote:
Geldt, wie het eerst ingecheckt heeft, mag het eerst instappen?
Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).

quote:
Mensen die nog tips hebben met betrekking tot het op een goede manier inchecken, mogen die hier altijd achterlaten.
Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.

[ Bericht 15% gewijzigd door tomatenrood op 09-08-2010 20:20:57 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:23:04 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85064208
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:33 schreef Plopr het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft een voornaam die eigenlijk uit twee losse namen bestaat (vergelijk 't maar met 'Anne Marie') en bij het boeken vult hij gewoon beide namen in zoals ze ze in het paspoort staan. Nooit een probleem mee gehad. Alleen dat was wel goed gespeld... als het niet goed gespeld is... geen idee... bellen en vragen hoe ze ermee omgaan?
Hm, ik heb bij mijn zoontje beide voornamen ingevuld en bij mezelf alleen mijn eerste voornaam..God wat een gedoe?! Wat nu weer...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_85064399
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hm, ik heb bij mijn zoontje beide voornamen ingevuld en bij mezelf alleen mijn eerste voornaam..God wat een gedoe?! Wat nu weer...
je kunt allebei doorlopen :') Echt al dat paranoia gedoe, als je gewoon minimaal de eerste voornaam + achternaam juist hebt ingevuld komt het goed. Maar als je de hele doopnaam hebt is het ook prima.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:58:09 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_85066136
Thnx :') En hoe zit het met voorvoegsels, weet je dat? Zoals "pietje VAN huppelup?"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_85069174
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:14 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.
[..]

Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).
[..]

Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.
Bedankt voor de info :W
‘Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt en hem terug wil als het begint te regenen’
Mark Twain
pi_85071510
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:39 schreef zeebeschuit het volgende:

En dan komen ze op het vliegveld aan en worden ze kwaad op Ryanair omdat ze moeten betalen, en gaan daarna posten op internet hoe *#(#*$ ryanair is en op feestjes hebben ze grote mond over hoe afschuwelijk de service wel niet was bla bla.

Want ja.. "ze kwamen toch met printjes van hun boekingsbevestiging uit hotmail. Hoezo moesten we online inchecken?" :')
Toevallig precies dit verhaal vandaag gehoord van twee mensen die voor me stonden bij de AH :')
Net of je bij KLM wel met een andere naam mag vliegen..
Maar goed, laat die mensen maar lekker veel betalen, dan kunnen andere goedkoop blijven vliegen ;)
pi_85072361
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:43 schreef 18konijn het volgende:
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
onzin ik ben net terug uit berlijn en heb de tickets geboekt. Allebei mn maten hebben 2 doopnamen en die heb ik gewoon ingevuld, niks geen probleem gehad. Er staat de exacte naam invullen zoals die in het paspoort staat dus waarom zou je geen doopnamen in mogen vullen?

Verder wel bizar dat we aan het taxiën waren en dus 50+km/u reden, dat vliegtuig me met een rotschok tot stilstand kwam, iedereen met zn kop tegen de stoel ervoor kwam, het leek wel alsof ie ineens aan de noodrem trok. Hele vliegtuig 1 groot :? :? :? 10 min. later rijdt vliegtuig gewoon door en broem de lucht in... Ook als ben jenog zo budget, even 30s vertellen waarvoor dat nu nodig was kan toch geen kwaad als je nog de lucht in moet :{
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:01:38 #102
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_85073663
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef WooZ het volgende:

[..]

onzin ik ben net terug uit berlijn en heb de tickets geboekt. Allebei mn maten hebben 2 doopnamen en die heb ik gewoon ingevuld, niks geen probleem gehad. Er staat de exacte naam invullen zoals die in het paspoort staat dus waarom zou je geen doopnamen in mogen vullen?
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk maar de methode die ik beschreven heb is altijd goed, voor elke naam. Dus het kan best zijn dat het goed gaat met meerdere voornamen, maar hoe meer je invult, hoe meer risico dat het fout gaat. Niemand zit te wachten op gezeik met een grondstewardess bij het inchecken die begint te zeuren over een lullige spelfout in een naam. En dat het vaak fout gaat, blijkt elke dag weer op elke luchthaven waar Ryanair op vliegt.
It's not a lie, if you believe
pi_85085092
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:59 schreef MagicIsland1 het volgende:
GVD...niet mijn eerste voornaam gebruikt bij het boeken en ook al ingecheckt :r

Dit gaan me dus geld kosten zeker -O-
Ik dus een nieuwe ticket boeken voor dezelfde vlucht....klik ik bij het boeken bij het laatste scherm op ok, krijg ik een popup bericht met iets van dat ik niet dezelfde naam en betalingsgegevens mag hebben op dezelfde vlucht. Ik dacht dus dat mijn ticket niet geboekt was...maar nu krijg ik dus wel een bevestigingsemail met reserveringsnummer :')

Ga ik hier problemen mee krijgen of niet? Ik ga zo maar even bellen, maar misschien weet een van jullie het ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door MagicIsland1 op 10-08-2010 10:21:44 ]
-géén blogabet, bvd-
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:16:31 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85109484
:) Het goed invoeren van namen is wel belangrijk.

Als je roepnaam Anne Vlieger is, in je Paspoort staat Annemarie Vlieger, en je hebt als naam ingevuld Anne Vlieger zal je bij vertrek op Eindhoven niet zo'n probleem hebben, de beveiliging en boardingmedewerkers zijn ook Nederlands en begrijpen dat dit dezelfde naam is.

Echter, op je bestemming in een land waar ze Nederlands niet spreken zal op de terugweg de beveiligings en incheck medewerker de naam Annemarie Vlieger willen zien, en snapt niet waarom er Anne staat. Zeker op luchthavens waar op commissie voor Ryanair wordt gewerkt, en de medewerkers dus een percentage krijgen van de opbrengsten van de extra service op de luchthaven zijn ze daar natuurlijk extra scherp op.

Dus eerste voornaam in je paspoort en achternaam is de enige juiste manier dat je op geen enkele manier problemen kan krijgen, in andere gevallen kan je in sommige gevallen wel vliegen, maar het kan voorkomen dat je een naamswijziging moet betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85150747
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:14 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.
[..]

Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).
[..]

Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.
Op het afgedrukte boarding pass staat ergens onder halverwege 'part tear to here'. Is het de bedoeling dat wij dit reeds gedeeltelijk doorknippen, zodat het personeel dit dan gemakkelijker scheurt?
‘Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt en hem terug wil als het begint te regenen’
Mark Twain
pi_85151349
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:45 schreef wo0dy het volgende:

[..]

Op het afgedrukte boarding pass staat ergens onder halverwege 'part tear to here'. Is het de bedoeling dat wij dit reeds gedeeltelijk doorknippen, zodat het personeel dit dan gemakkelijker scheurt?
Ja dat is gemakkelijker voor het personeel :) Maargoed, volgens mij leest ook maar 10% van de mensen die regel..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:16:25 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85151925
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ja dat is gemakkelijker voor het personeel :) Maargoed, volgens mij leest ook maar 10% van de mensen die regel..
Een scherpe vouw maken bij de stippellijn werkt ook wel.

Eigenlijk ben ik de ideale budgetpassagier, ik check online in, ik neem niet teveel handbagage mee, heb al mijn documenten klaar voordat erom gevraagd wordt bij de diverse controles bij beveiliging en instappen, heb een scherpe vouw gemaakt dat het gatemedewerker makkelijk het gedeelte kan afscheuren, weet dat je die bij het instappen nog een keer moet laten zien en stop dit niet diep weg in de tas, stap achter in het vliegtuig in en ga snel aan het raam zitten en hou verder niemand in het gangpad op met het opbergen van mijn tas.

Waarom bepaalde mensen bij elk bovengenoemd punt dit als verassing behandelen begrijp ik soms echt niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85151998
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:28 schreef Rauzer het volgende:
Ik heb alleen iemands tweede naam foutief ingevuld, dat gaat me knaken kosten zeker -O-?
Gratis weggehaald :7 *O*!
Willem-Jan van Puffelen
pi_85152455
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een scherpe vouw maken bij de stippellijn werkt ook wel.

Eigenlijk ben ik de ideale budgetpassagier, ik check online in, ik neem niet teveel handbagage mee, heb al mijn documenten klaar voordat erom gevraagd wordt bij de diverse controles bij beveiliging en instappen, heb een scherpe vouw gemaakt dat het gatemedewerker makkelijk het gedeelte kan afscheuren, weet dat je die bij het instappen nog een keer moet laten zien en stop dit niet diep weg in de tas, stap achter in het vliegtuig in en ga snel aan het raam zitten en hou verder niemand in het gangpad op met het opbergen van mijn tas.

Waarom bepaalde mensen bij elk bovengenoemd punt dit als verassing behandelen begrijp ik soms echt niet...

Je vergeet het paspoort/ID kaart gereed te hebben waar nodig :P (indien paspoort natuurlijk ook opengeslagen op de juiste pagina)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85284186
Ik vlieg dus ook met Ryanair dinsdag naar Girona. Het vroegste dat ik vanaf mijn woonplaats op vliegveld Eindhoven kan zijn is 07:30 bij vertrek vlucht om 09:00. Is dit vroeg genoeg om je bagage af te geven en door de gate te gaan?
pi_85284195
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:21 schreef Lysane het volgende:
Ik vlieg dus ook met Ryanair dinsdag naar Girona. Het vroegste dat ik vanaf mijn woonplaats op vliegveld Eindhoven kan zijn is 07:30 bij vertrek vlucht om 09:00. Is dit vroeg genoeg om je bagage af te geven en door de gate te gaan?
Volgens mij is 8.30 zelfs nog vroeg genoeg.
Willem-Jan van Puffelen
pi_85284920
Als je bagage afgeeft is het 8:00 want gate/incheck sluit om 8:30 dus gewoon half uurtje/kwartiertje vantevoren dan heb je idd ruim genoeg de tijd. Controle duurt hoogstens 5/10 minuten en dan ben je er al direct :) Zonder bagage is 8:30 idd geen probleem.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:56:49 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85285026
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:21 schreef Lysane het volgende:
Ik vlieg dus ook met Ryanair dinsdag naar Girona. Het vroegste dat ik vanaf mijn woonplaats op vliegveld Eindhoven kan zijn is 07:30 bij vertrek vlucht om 09:00. Is dit vroeg genoeg om je bagage af te geven en door de gate te gaan?
:) Dat moet vroeg genoeg zijn.

Mijn record is, (zonder bagage), om 09:11 aankomen met de bus 145 van Hermes, om 09:15 de terminal binnenstappen en om 09:20 aan boord stappen na de beveiliging en paspoortcontrole te zijn gepasseerd, waarna om 09:23 de deuren dicht gingen en de vlucht naar Stansted kon beginnen.

Maar dit is geen aanrader, en had alles te maken met de NS die besloot de eerste 2 treinen maar niet te laten rijden en de derde met vertraging te laten rijden. -O-
Eindhoven is gelukkig niet zo groot, en je bent zo klaar, wel moet je 45 minuten voor vertrek je tas afgegeven hebben, maar 07:30 aanwezig is echt prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85286464
Aah nu ben ik wel gerustgesteld! Ik heb maar 1x eerder gevlogen (via Schiphol/Transavia) en toen moesten we geloof ik 2,5 uur vantevoren aanwezig zijn (omdat je daar moet inchecken natuurlijk).

En 08.30 aanwezig zijn redden we dus niet omdat je bagage dus max 40 min vantevoren afgegeven moet zijn. :)
pi_85286981
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:50 schreef Lysane het volgende:
Aah nu ben ik wel gerustgesteld! Ik heb maar 1x eerder gevlogen (via Schiphol/Transavia) en toen moesten we geloof ik 2,5 uur vantevoren aanwezig zijn (omdat je daar moet inchecken natuurlijk).

En 08.30 aanwezig zijn redden we dus niet omdat je bagage dus max 40 min vantevoren afgegeven moet zijn. :)
Ryanair regulars hebben nooit bagage, veel te duur :D.
pi_85287047
Haha ik heb een aantal topics doorgelezen ja, maar ik ben (nog) geen regular. Dus ik heb nog gewoon een koffer ingecheckt.
pi_85318196
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die taxidiensten naar/van vliegveld Weeze ?
pi_85318421
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:26 schreef hatsjoe het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die taxidiensten naar/van vliegveld Weeze ?
Keertje vanaf station Venray gedaan. Was mooi op tijd, terugweg een shared taxi met wat mensen die nog naar Arnhem/Nijmegen oid. gingen en de omweg niet erg relaxed vonden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:34:50 #119
97934 ASroma
Flamboyant
pi_85318492
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:26 schreef hatsjoe het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die taxidiensten naar/van vliegveld Weeze ?
je bedoelt die busjes? voor 10 euro sta je in Nijmegen, best ok.
pi_85319306
ik had dit ook al gepost in het e-ticketstopic.. maar misschien past het hier beter en krijg ik sneller antwoord
Ik heb net online ingecheckt met Ryanair, morgenochtend moet ik vliegen, maar op de boardingpass staat nu alleen mijn naam en verder geen gegevens omdat ik een of andere rare error kreeg, terwijl ik alles goed had ingevoerd.. Nu ben ik bang dat ik morgen eerder naar het vliegveld moet om daar in te checken? Ik vlieg om 7.00 dus dat scheelt nogal wat in slaap.. Dus weet iemand wat ik nu het beste kan doen? opnieuw uitprinten heb ik al gedaan maar heb ik hetzelfde probleem.. Moet ik nu heen én terug op het vliegveld inchecken? dat zou me dan dus 80 euro kosten ?? }:|
pi_85322578
Als je naam, vluchtnummer, bestemming en datum erop staan dan is het voldoende. Probeer anders te printen vanuit een andere browser of eerst even printen naar tiff of pdf.
Als het niet jouw fout is, dan zal het je ook niets kosten, neem ik aan.
pi_85398139
Ik wil graag één extra tas meenemen. We reizen met zijn tweeën, en op de terugweg een extra tas meenemen. Nu heb ik dat online aangevraagd, maar dan staat er bij dat er verder geen tassen bij zitten. Je mag toch gratis een tas per persoon meenemen?
pi_85399034
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:21 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wil graag één extra tas meenemen. We reizen met zijn tweeën, en op de terugweg een extra tas meenemen. Nu heb ik dat online aangevraagd, maar dan staat er bij dat er verder geen tassen bij zitten. Je mag toch gratis een tas per persoon meenemen?
Nee, je mag alleen EEN tas als handbagage gratis mee. Als je een extra tas mee wil nemen zal je die moeten inchecken (dus betalen).

Dus in beginsel zal er altijd 0 tassen staan want handbagage wordt niet gerekend tot je bagage. Pas als je een tas wil inchecken gaat de teller lopen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:18:12 #124
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85416759
Vorige week voor het eerst dikke vertraging gehad met Ryanair (kan een keer gebeuren natuurlijk).
Technische problemen met het toestel :+ , 7 uur een beetje zitten niksen/lezen/slapen.
:Z :Z
pi_85417166
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vorige week voor het eerst dikke vertraging gehad met Ryanair (kan een keer gebeuren natuurlijk).
Technische problemen met het toestel :+ , 7 uur een beetje zitten niksen/lezen/slapen.
:Z :Z
Welke route?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:28:43 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85417238
Weeze - Girona :{


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85494605
quote:
De Ierse prijsvechter Ryanair vliegt vanaf 31 oktober twee keer per week via Eindhoven Airport van een naar Malta, een populaire toeristische bestemming.
http://www.nu.nl/economie(...)ndhoven-airport.html
pi_85514807
quote:
Goed nieuws! :)
pi_85582509
Wie kan mij wat vertellen over het vlieveld van Milaan. Is het een beetje ordelijk? Hoe lang doe je er over naar de stad en wat kost het?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_85582542
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:06 schreef secondant het volgende:
Wie kan mij wat vertellen over het vlieveld van Milaan. Is het een beetje ordelijk? Hoe lang doe je er over naar de stad en wat kost het?
Bergamo? Te druk, Italiaan chaotisch en de bus naar Milano Centrale doet er ongeveer een uurtje over voor €9 enkele reis :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85595181
Weeze-Kaunas? Goh, wij zijn toen gevlogen van Kaunas naar Bremen. Weeze was wellicht nog gunstiger geweest ;)
pi_85722829
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:06 schreef secondant het volgende:
Wie kan mij wat vertellen over het vlieveld van Milaan. Is het een beetje ordelijk? Hoe lang doe je er over naar de stad en wat kost het?
Is redelijk goed geregeld; je kunt de bus snel instappen als je aankomt en binnen 45 minuten wordt je afgezet bij het centraal station en van daaruit zo'n 20 minuten lopen kom je bij het welbekende duomo. 9 euro enkele reis maar retourtje is uiteraard goedkoper en als je via internet boekt is het weer een paar euro goedkoper.
Ook een tip voor mensen die een budgettrip willen: een dagretour vanuit brussel naar milaan-bergamo is perfect mogelijk.
pi_85723245
tvp
pi_85724417
quote:
Dat lijkt me wel wat :)
pi_85828889
Ik heb paar weken geleden een vlucht geboekt voor iemand (1 volwassene en vetrek is op 11 september). Nu blijkt dat er uit haar kenniskring ook een kind van 14 mee moet. Bij Ryanair mogen kinderen tot 16 jaar niet alleen reizen en dienen begeleid te worden. Dat is dus geen probleem.

Maar hoe kan ik nou dat kind toevoegen aan de reservering? Ik kan alleen online inchecken, vlucht wijzigen etc. maar een persoon toevoegen gaat niet?
pi_85829418
Ik denk een aparte nieuwe boeking maken voor het kind.
Wordt immers tijdens de reis wel vergezeld door een oudere persoon, al is dit op een andere boeking.
pi_85833531
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:01 schreef Rupkeii het volgende:
Ik denk een aparte nieuwe boeking maken voor het kind.
Wordt immers tijdens de reis wel vergezeld door een oudere persoon, al is dit op een andere boeking.
Dat gaat dus niet. Als ik een nieuwe boeking wil maken met alleen 1 kind, dan krijg ik de melding dat er een volwassen persoon erbij moet zijn. En dus bij het zoeken/boeken van een vlucht dient er bij "aantal passagiers" ook voor een volwassen persoon gekozen te worden (en geboekt worden).

Maarja...die heeft al geboekt.
pi_85849197
Gewoon boeken als 1 volwassene of anders bellen met het call centre

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:09 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet. Als ik een nieuwe boeking wil maken met alleen 1 kind, dan krijg ik de melding dat er een volwassen persoon erbij moet zijn. En dus bij het zoeken/boeken van een vlucht dient er bij "aantal passagiers" ook voor een volwassen persoon gekozen te worden (en geboekt worden).

Maarja...die heeft al geboekt.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_85887112
Een vraagje over dat online inchecken. De laatste keer dat ik met Ryanair vloog (2 maanden terug of zo?) was er iets met een volgnummer op je ticket. Als dat hoger was dan 90 oid moest je alsnog aan de balie inchecken.

Is dat nu nog steeds het geval? Mijn zusje heeft al online ingecheckt maar heeft niks over volgnummers gezien, maar het kan dat ze het over het hoofd heeft gezien want destijds vond ik het ook al niet echt duidelijk aangegeven.

Weet iemand of dit een tijdelijke maatregel was of dat dit nu altijd geldt voor Ryanair vluchten? Het gaat overigens om Eindhoven-Milano.
pi_85887183
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:20 schreef gifkwal het volgende:
Een vraagje over dat online inchecken. De laatste keer dat ik met Ryanair vloog (2 maanden terug of zo?) was er iets met een volgnummer op je ticket. Als dat hoger was dan 90 oid moest je alsnog aan de balie inchecken.

Is dat nu nog steeds het geval? Mijn zusje heeft al online ingecheckt maar heeft niks over volgnummers gezien, maar het kan dat ze het over het hoofd heeft gezien want destijds vond ik het ook al niet echt duidelijk aangegeven.

Weet iemand of dit een tijdelijke maatregel was of dat dit nu altijd geldt voor Ryanair vluchten? Het gaat overigens om Eindhoven-Milano.
Tijdelijke maatregel vanwege aswolk
pi_85889210
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Tijdelijke maatregel vanwege aswolk
Bedankt! Goed om te weten
pi_85891951
Als je via Charleroi reist met ov gaat wat is dan handiger. Vanaf Brussel-Zuid de ryanair bus nemen of overstappen op de trein die naar Charleroi Sud gaat en daar de bus pakken?
Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:33:29 #143
246373 Idler
Simplicity!
pi_85922333
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:46 schreef tbear het volgende:
Als je via Charleroi reist met ov gaat wat is dan handiger. Vanaf Brussel-Zuid de ryanair bus nemen of overstappen op de trein die naar Charleroi Sud gaat en daar de bus pakken?
Ik heb het tweede gedaan, dat is prima bevallen. Geen ervaring met de Ryanair bus.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:25:26 #144
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85929741
Morgen tickets boeken vanuit Maastricht naar Girona, op 11 september heen, 18 september terug.

281 euro, inclusief 2 koffers van 20 kg, voor 2 personen :D !
Tics van je petten.
pi_85930726
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:25 schreef nattermann het volgende:
Morgen tickets boeken vanuit Maastricht naar Girona, op 11 september heen, 18 september terug.

281 euro, inclusief 2 koffers van 20 kg, voor 2 personen :D !
das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op girona :Y)
pi_85931165
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:42 schreef WooZ het volgende:

[..]

das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op girona :Y)
Als je in de buurt van Girona moet zijn dan lijkt het mij toch dat je op Girona vliegt :?
Transavia vliegt trouwens ook gewoon op Girona.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54:08 #147
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85931389
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:42 schreef WooZ het volgende:

[..]

das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op girona :Y)
Ik wil net wel op Girona landen. Transavia kost me 350 euro (retour, 2 personen), en ik moet eerst naar Rotterdam knetteren en daar nog parkeren. Niet zo praktisch als je in het zuiden van Limburg woont :+
Tics van je petten.
pi_85944168
Kan het zijn dat bij Ryanair (een paar weken/maanden) voor vertrek de reisdatum van een vlucht gewijzigd wordt door Ryanair zelf? Zo ja, hoe wordt je hier op gewezen?

Met vriendelijke groet,
pi_85944294
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef Nicoo00 het volgende:
Kan het zijn dat bij Ryanair (een paar weken/maanden) voor vertrek de reisdatum van een vlucht gewijzigd wordt door Ryanair zelf? Zo ja, hoe wordt je hier op gewezen?

Met vriendelijke groet,
Via de mail. Als dat gebeurd dan mag je kiezen om te annuleren.
pi_85946757
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:25 schreef nattermann het volgende:
Morgen tickets boeken vanuit Maastricht naar Girona, op 11 september heen, 18 september terug.

281 euro, inclusief 2 koffers van 20 kg, voor 2 personen :D !
en dat is zonder verder wat als in geen hotel en geen eten ed.? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 1 september 2010 @ 14:32:58 #151
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85949254
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef rubje het volgende:

[..]

en dat is zonder verder wat als in geen hotel en geen eten ed.? })
Dat is allemaal al geboekt :)
Tics van je petten.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:37:06 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85949385
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:32 schreef nattermann het volgende:

[..]

Dat is allemaal al geboekt :)
Maar als dat niet bij de prijs inbegrepen zit heb je een aardige kutdeal imo.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:53:45 #153
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85949986
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:37 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Maar als dat niet bij de prijs inbegrepen zit heb je een aardige kutdeal imo.
Nee hoor. Als ik met de auto naar Girona moet gaan, betaal ik 4 volle tanks benzine (retour dan hè) à 240 euro, 2 keer 80 euro tol in Frankrijk, wat neerkomt op een geschatte prijs van een dikke 400 euro. Als ik dan vlieg met Ryanair ben ik nog goedkoper uit ook :+

Hotel en dergelijke is apart geboekt.
Tics van je petten.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:56:04 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85950071
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:53 schreef nattermann het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik met de auto naar Girona moet gaan, betaal ik 4 volle tanks benzine (retour dan hè) à 240 euro, 2 keer 80 euro tol in Frankrijk, wat neerkomt op een geschatte prijs van een dikke 400 euro. Als ik dan vlieg met Ryanair ben ik nog goedkoper uit ook :+
Wat is dit nou weer voor argument? :') Je had deze reis met een beetje geluk de helft goedkoper kunnen boeken, minstens.

quote:
Hotel en dergelijke is apart geboekt.
Dat zei je al, ja.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:06:58 #155
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85950458
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor argument? :') Je had deze reis met een beetje geluk de helft goedkoper kunnen boeken, minstens.
[..]

Dat zei je al, ja.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. 3 dagen geleden wist ik nog niet dat ik deze reis ging boeken, en toen ging ik er van uit dat ik met de auto zou gaan. Toevallig gisteren gekeken op de site van ryanair, en toen pas ontdekt dat vergeleken met de auto goedkoper is.

Schitterend dat ik de reis minstens de helft goedkoper had kunnen krijgen. Maargoed, het is nu eenmaal niet zo.
Tics van je petten.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:25:45 #156
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85951074
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:06 schreef nattermann het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. 3 dagen geleden wist ik nog niet dat ik deze reis ging boeken, en toen ging ik er van uit dat ik met de auto zou gaan. Toevallig gisteren gekeken op de site van ryanair, en toen pas ontdekt dat vergeleken met de auto goedkoper is.

Schitterend dat ik de reis minstens de helft goedkoper had kunnen krijgen. Maargoed, het is nu eenmaal niet zo.
Ik doe niet gepikeerd hoor. Jij doet alleen alsof je een dikke steal te pakken hebt, en anderen wijzen je erop dat het ook goedkoper had gekund. Wie weet kun je hier in de toekomst voordeel uit halen!
  woensdag 1 september 2010 @ 15:30:22 #157
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85951239
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:25 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik doe niet gepikeerd hoor. Jij doet alleen alsof je een dikke steal te pakken hebt, en anderen wijzen je erop dat het ook goedkoper had gekund. Wie weet kun je hier in de toekomst voordeel uit halen!
Dat is duidelijk ;) Bedankt voor de tip in ieder geval.

Ik heb er zin in, na een zomer hard werken dan toch nog een weekje vakantie meepikken *O*
Tics van je petten.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:34:53 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85951393
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef nattermann het volgende:

[..]

Dat is duidelijk ;) Bedankt voor de tip in ieder geval.

Ik heb er zin in, na een zomer hard werken dan toch nog een weekje vakantie meepikken *O*
Veel plezier *O*
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 september 2010 @ 15:37:19 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85951474
Maastricht-Malaga vv 3 personen en koffer 15 kg => 250 euro, erg prettig :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 1 september 2010 @ 16:49:31 #160
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85953969
Iemand ervaringen met Shuttle Direct? :+
Tics van je petten.
pi_85956398
Ben er zojuist achter gekomen dat RyanAir ook op Larnaca (Cyprus) en Oujda (Marokko) vliegt. Nooit geweten :')
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_85956757
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:06 schreef Veersesmurf het volgende:
Ben er zojuist achter gekomen dat RyanAir ook op Larnaca (Cyprus) en Oujda (Marokko) vliegt. Nooit geweten :')
Cyprus ook pas vanaf 1 november vanaf Charleroi. 80 euro voor een kaal retourtje is niet echt concurrerend met Corendon op het moment. Corendon biedt 8 daagse vakanties voor 239 euro aan met vertrek vanaf Schiphol.
pi_85956798
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:49 schreef nattermann het volgende:
Iemand ervaringen met Shuttle Direct? :+
Wat zou dat moeten zijn?
  woensdag 1 september 2010 @ 18:23:44 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85956818
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Wat zou dat moeten zijn?
http://ryanair.site-forum(...)fer-service-t224.htm

Maar dat hoort hier niet thuis, denk ik :')
Tics van je petten.
pi_85956938
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:23 schreef nattermann het volgende:

[..]

http://ryanair.site-forum(...)fer-service-t224.htm

Maar dat hoort hier niet thuis, denk ik :')
Klinkt als een duur iets dat je net zo goed zelf kan regelen. En het is al een behoorlijk oud persbericht.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:32:58 #166
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85957081
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Klinkt als een duur iets dat je net zo goed zelf kan regelen. En het is al een behoorlijk oud persbericht.
Zo komt het wel over inderdaad. Toch maar even verder kijken.
Tics van je petten.
pi_86016040
mensu... ik heb deze vraag: Ik wil naar munchen voor een weekend,1 persoon + hotel = vrijdag heen en zondag terug Graag de goedkoopste opties voor 2 nachten. Iemand?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86017581
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:45 schreef rubje het volgende:
mensu... ik heb deze vraag: Ik wil naar munchen voor een weekend,1 persoon + hotel = vrijdag heen en zondag terug Graag de goedkoopste opties voor 2 nachten. Iemand?
Met de auto gaan...
pi_86019317
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:45 schreef rubje het volgende:
mensu... ik heb deze vraag: Ik wil naar munchen voor een weekend,1 persoon + hotel = vrijdag heen en zondag terug Graag de goedkoopste opties voor 2 nachten. Iemand?
Verkeerde topic? Ryanair vliegt vanuit NL niet naar een bestemming nabij München.
pi_86054169
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef Nicoo00 het volgende:
Kan het zijn dat bij Ryanair (een paar weken/maanden) voor vertrek de reisdatum van een vlucht gewijzigd wordt door Ryanair zelf? Zo ja, hoe wordt je hier op gewezen?

Met vriendelijke groet,
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Via de mail. Als dat gebeurd dan mag je kiezen om te annuleren.
Als je twee losse tickets boekt en je vertrekt en/of landt op een andere locatie kan je dan beide tickets annuleren?
Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
pi_86054851
In de TS staat dat je met wirecard de credit-card-kosten kan omzeilen. Heeft iemand dit recentelijk gedaan? Werkt dat? In de afgelopen paar topics zie ik het vooral in de TS staan, maar niemand die echt actief zegt: ja! dat werkt! :)
pi_86055050
Geen ervaring met Wirecard. Wel met Neteller, werkt perfect (de prepaid mastercard: plastic, dus niet digitaal). Helemaal gratis en opladen met iDeal. Het enige is dat het aanvragen wel wat tijd en energie kost, maar volledig gratis en werkt perfect!
pi_86058608
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:30 schreef tbear het volgende:

[..]


[..]

Als je twee losse tickets boekt en je vertrekt en/of landt op een andere locatie kan je dan beide tickets annuleren?
nee, alleen het ticket waarvan de vlucht ( met minimaal 4uur) gewijzigd is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86139447
Vandaag weer eens met Ryanair gevlogen, maar weet iemand hoe het precies zit met die tijden die vermeld staan op je boarding pass? De tijd van vertrek staat er op, maar ook de tijd waarop zogenaamd de gate sluit (een half uur voor vertrektijd) :? Maar de gate is toch de plek waar je je boarding pass moet laten zien en die sluit toch altijd pas een minuut of vijf voor vertrek? (zodra iedereen er door heen is en in het vliegtuig zit?).
  maandag 6 september 2010 @ 20:28:35 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86139705
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:22 schreef _Boo_ het volgende:
Vandaag weer eens met Ryanair gevlogen, maar weet iemand hoe het precies zit met die tijden die vermeld staan op je boarding pass? De tijd van vertrek staat er op, maar ook de tijd waarop zogenaamd de gate sluit (een half uur voor vertrektijd) :? Maar de gate is toch de plek waar je je boarding pass moet laten zien en die sluit toch altijd pas een minuut of vijf voor vertrek? (zodra iedereen er door heen is en in het vliegtuig zit?).
Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.
pi_86141606
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.
Sterker nog: bij die keren dat ik vloog met Ryanair, ging de 'gate' pas vijf tot tien minuten na de tijd die op het boarding pass vermeld stond open.
  maandag 6 september 2010 @ 21:08:22 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86141701
:) De reden is ook om er voor te zorgen dat mensen optijd bij de gate aanwezig zijn, en niet dat mensen op het laatste moment aankomen.
Op deze manier is er wel een drijfveer om optijd bij de gate te zjin omdat je weet dat Ryanair de gate kan sluiten als je niet optijd bent.

Daarnaast zijn er gates waar ze aan pre-boarding doen, daar scannen ze vast de tickets en kan je in de holding pen staan voordat je daadwerkelijk aan boord kan, bijvoorbeeld bij de M en H- gates op Schiphol.
Je kan dan nog steeds korter voor vertrek dan 30 minuten aankomen, maar je hebt kans dat als je 10 minuten voor vertrek aankomt dat de gate al dicht is als iedereen er is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86142256
Ahh oke. Ik was vanochtend twintig minuten voor vertrek op het vliegveld, was wel even spannend, vandaar m'n vraag. :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:26:33 #179
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_86161794
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
pi_86164006
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
Nee mag niet. Handtas moet ook in je koffer passen. En een plastic tas voor je aankopen op het vliegveld mag ook niet.
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:22:53 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86175473
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
:) Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.

Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:51:00 #182
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_86179459
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heel verhaal
Ik vertrek vanaf Weeze, heb een goede voetbaltas geregeld die aan de afmetingen voldoet. Mijn vriendin die gaat het zwaar krijgen, die neemt altijd voor 2 weken kleren mee _O-
pi_86181295
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.

Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
pi_86229519
Zeker erg streng in de UK en idd vooral op Glasgow!!! Maar altijd uitkijken, al heb ik het ook nog nooit meegemaakt op EIN wegen, wel de befaamde ijzeren bakjes

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
  donderdag 9 september 2010 @ 21:18:52 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86256672
:) Het mooiste wat ik in de UK bij de beveiliging gezien heb is dat iemand zijn laptop bij de ingang van de veiligheidscontrole in zijn tas moet doen, al kon je duidelijk zien dat de man dit makkelijk kon gezien de tas leeg was en hij wist dat dit bij de veiligheidscontrole apart door de scanner moest.
Hele discussie volgde, man gaat uiteindelijk akkoord nadat er politie bijkomt omdat hij de medewerker onheus zou hebben bejegend, letterlijk 4 meter verder vraagt een andere veiligheidscontroleur om zijn laptop uit de tas te halen omdat deze niet in de tas mag zitten..... Meneer had het niet meer......

Op Eindhoven zijn ze dat aangaande iets relaxter, tegenwoordig staan ze bij de ingang van de veiligheidscontrole je ticket te controleren, en kijken of je daadwerkelijk 1 tas hebt, maar echt heel streng op afmetingen wordt er nog niet gelet als de tas niet te groot lijkt. In Nederland lijkt er wat dat aangaande wat meer common sense.

Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86261716
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:18 schreef ozzietukker het volgende:


Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op... :Y)
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:38:59 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86291525
quote:
Op donderdag 9 september 2010 23:09 schreef WooZ het volgende:

[..]

ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op... :Y)
:) Ik heb ze nog niet zien wegen op Dusseldorf, wat wel regelmatig gebeurd op Dusseldorf, bij het aan boord gaan van de Fokker 70 dat je dan de tas moet afgeven omdat deze niet aan boord kan en deze in het vrachtruim geladen wordt.
Wat ook kan is dat een overijverige check-in medewerkerster vraagt om ook de handbagage even te wegen, daar hebben ze op Dusseldorf over het algemeen wel tijd voor, die check-in balies van KLM-AIR FRANCE zijn de hele tijd open en het is daar nou nooit druk, ik heb nog nooit in de rij gestaan aldaar.

Maar aan mij hebben ze het nooit gevraagd om de handbagage, ook niet bij Ryanair, maar ik wil zelf ook niet meer dan 3 kilo handbagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86320651
quote:
RyanAir bespaart op co-piloot, cabin crew assisteert de piloot
Ryanair is altijd op zoek naar mogelijkheden om de kosten van vliegen naar beneden te krijgen, zodat het vliegtickets voor spotprijzen aan kan blijven bieden. RyanAir komt nu met een opmerkelijk idee. De co-piloot wordt geschrapt! Het cabinepersoneel krijgt ook de eer om de piloot te helpen met een veilige landing.
”Het is toch de computer die het toestel bedient. Als de piloot problemen heeft, drukt hij op een bel en kan een cabinepersoneelslid helpen”, meldt de bedrijfsleider. De co-piloot is niet meer nodig, ander personeel kan het ook.
De Britse pilotenvakbond BALPA vindt het idee gevaarlijk. Co-piloten zijn volgens hen altijd nodig om over de schouder van de piloot mee te kijken.
Bron: Travel.blog.nl

Zal wel weer een 'grap' zijn, net als die fee voor toiletgebruik...mag ik hopen.
pi_86348392
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
pi_86372546
En als de piloot flauwvalt mag een vrijwillige passagier het cabinepersoneel helpen.
pi_86373362
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:18 schreef JD-Matrix het volgende:
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? ;) via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.

Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86407991
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? ;) via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.

Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
Het is in principe mogelijk. Inderdaad onzin dat de deur continu dicht zit. Al wordt wel vaak/altijd als de piloot de cockpit verlaat het 'riemen vast' teken gegeven, uit voorzorg. For what it's worth...
pi_86424064
Weet iemand wanneer de zomervluchten voor 2011 online komen/gaan of hoe dat voorgaande jaren was?
pi_86426310
Meestal zo eind oktober (als ze vroeg zijn) tot eind november (als ze er laat mee zijn)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86576077
Hola,

Ik vlieg donderdag om 10.35 uur via Charleroi naar Girona. 's avonds vlieg ik om 8 uur van Girona naar Paris Beauvais. Ok, ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar totale kosten waren € 26 euro, dus ik vond het voor een keertje wel de moeite. Nu heb ik al ontelbare malen gevlogen met Ryanair maar ik kom nu toch een klein probleempje tegen. Normaal gesproken parkeer ik netjes op Charleroi en betaal daar de parkeerkosten. Dit maal vertrek ik slechts van Charleroi en kom ik 5 dagen later weer in A'dam aan. Oftewel, ik kan mijn auto niet kwijt. Geen probleem, ik zal de trein pakken in dit geval. Nu heb ik ergens eens gehoord dat er vanaf Brussel bussen rijden naar Charleroi airport.

Nu zou ik graag van deze service gebruik willen maken, ik heb alleen geen idee hoe ik een kaartje koop en waar ze ergens vertrekken. Hoe lang van te voren dien je al bij die bus aanwezig te zijn, etc .. Kan iemand me wat meer uitleggen over die service ?

(ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle topics heb door gelezen, dus als er al een antwoord, vergeef me mijn luiheid :D)
pi_86576305
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
pi_86576387
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf in Brussel heb gewoond, maar de bussen van Ryanair nooit heb gezien bij Brussel Zuid, vandaar de vraag waar ze precies vertrekken bij Brussel Zuid.
pi_86576884
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik zie het overigens niet terug op de site van Ryanair. heb je een linkje ?
pi_86576955
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html

Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
pi_86577149
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:42 schreef DutchTrain het volgende:
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html

Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
Die pagina heb ik ook al verscheidene malen proberen te bezoeken, maar ik krijg telkens deze melding

quote:
Gerapporteerde aanvalpagina!

De pagina op www.charleroi-airport.com is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.

Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.

Ben niet echt een computer nerd ..
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:14:24 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86578050
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:48 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Die pagina heb ik ook al verscheidene malen proberen te bezoeken, maar ik krijg telkens deze melding
[..]

Ben niet echt een computer nerd ..
Als ik de pagina via deze link wil zoeken krijg ik inderdaad de melding van een gedecteerd trojaans paard, mijn virusscanner laat het bezoeken wel toe maar blokkeert de 'kwaadaardige' java exploit.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86579081
Ik heb het anders opgelost. Aangezien ik in Breda woon zal mijn vrouw me naar Antwerpen brengen, vanaf daar heb ik een treinticket naar Charleroi Sud en TEC bus naar het vliegveld genomen. Dat is een standaard ticket in België. 16 euro en een paar centen. Toch netjes opgelost op deze manier.
pi_86704528
quote:
Als gevolg van een stakingsactie vanFranse luchtverkeersleiders vanaf 22 september 18:00 uur GMT tot 24 september 6:00 uur GMT 2010, zijn wij genoodzaakt uw vlucht hieronder vermeld te annuleren:

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak dat veroorzaakt is door deze stakingsactie, welke buiten de controle van Ryanair ligt.

Daar gaat mijn goedkope reis. Door de staking heb ik mijn vlucht vanuit Girona naar Beauvais nog wel kunnen omzetten naar de volgende ochtend, maar heb wel een hotel moeten boeken voor 80 euro :-(
  woensdag 22 september 2010 @ 11:55:25 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86705861
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:15 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Daar gaat mijn goedkope reis. Door de staking heb ik mijn vlucht vanuit Girona naar Beauvais nog wel kunnen omzetten naar de volgende ochtend, maar heb wel een hotel moeten boeken voor 80 euro :-(
Dat is best kut.

Maar waarom je van Charleroi via Girona naar Beauvais gaat, is me nog steeds een raadsel. Over land is het 258 km tussen Charleroi en Beauvais.
pi_86706225
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is best kut.

Maar waarom je van Charleroi via Girona naar Beauvais gaat, is me nog steeds een raadsel. Over land is het 258 km tussen Charleroi en Beauvais.
Omdat ik overdag ook een afspraak heb gemaakt in Girona voor mijn bedrijf (en het zo ook erg goedkoop kon).
  woensdag 22 september 2010 @ 12:57:17 #206
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86707717
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:06 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Omdat ik overdag ook een afspraak heb gemaakt in Girona voor mijn bedrijf (en het zo ook erg goedkoop kon).
duidelijk!
pi_86707783
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

duidelijk!
Wat ik me afvraag. Zou ik mijn extra hotelovernachting vergoed kunnen krijgen van Ryanair ? Ik heb ze vandaag een fax gestuurd (kon niet per email).
pi_86708311
Weinig kans :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86709188
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:17 schreef Thetallguy het volgende:
Weinig kans :)
Leek mij ook niet, maar wie niet waagt ;-) ..
pi_87053769
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:59 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. Zou ik mijn extra hotelovernachting vergoed kunnen krijgen van Ryanair ? Ik heb ze vandaag een fax gestuurd (kon niet per email).
Hier dus het antwoord :)

quote:
Dear Mr ------------------,

I acknowledge receipt of your letter dated 22nd September 2010, received in our office on the same day.

On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the cancellation of your flight the FR9107 from Girona to Paris Beauvais on the 23rd September 2010. Unfortunately, this flight was cancelled due to strike action outside of our control by French Air Traffic Controllers.

Ryanair is committed to providing on time services for all passengers and continues to be the No.1 on-time airline in Europe with the least flight cancellations; as detailed in audited statistics issued by the UK Civil Aviation Authority.

Notwithstanding this, there are situations outside of our control such as strike action that affect our flight operation. We sincerely regret that this flight was one of the occasional flights cancelled.

In relation to our regulatory requirements under EU Reg. 261/2004, we can confirm that the wording of EU261/2004 Article 14.1 is printed on all online boarding passes and displayed at the airport bag drop area.

We can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay which was caused by strike action outside of our control. Please note that when flights are delayed for reasons outside of the control of an airline, monetary compensation is not applicable under EU Reg 261/2004.

Notwithstanding the above, we are in a position to reimburse reasonable receipted expenses you might have incurred during the delay for refreshments, meals and phone calls. Please send us copies of the receipts for our consideration.

In the meantime, we once again sincerely apologise for the unavoidable disruption to your flight schedule.

Yours sincerely

For and on Behalf of

RYANAIR LIMITED
_______________________

Frank Cunningham

Customer Services

  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:19:45 #211
291358 PanPaniscus
ik weet van geen ophouden
pi_87097451
we proberen op dit moment een boardingpas uit te printen maar krijgen een pagina die half leeg is. Bovenin staat een blauwe balk met witte letters Ryanair.com, vervolgens een geel balkje met wat tekst, en daaronder is alles grijs, maar verder geen boardingpas.
Nu bleek de popupblokker aan te staan, dus die heb ik uit gezet en opnieuw geladen. Toen kwam er een popup met de tekst dat er iets mis was gegaan, maar nog steeds geen boardingpas

weet iemand hoe je nu aan zo'n boardingpas moet komen?
Oh wat is het toch fijn om een bonobo te zijn
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:38:58 #212
291358 PanPaniscus
ik weet van geen ophouden
pi_87098026
oja er zat op die popup met die foutmelding ook de optie "afdrukken" en "downloaden als PDF". Dat hebben we allebei gedaan. We kregen toen een blanco plaatje uit de printer en een blanco PDF bestand.

ik hoor nu van mijn vriendin dat ze na een poging opnieuw in te checken wel een boardingpas kreeg

dus dat probleem is opgelost


maar ze wil weten of ze nu achteraf nog een extra rekening krijgt toe gestuurt. Ze had eens vernomen dat iemand die in een zelfde situatie zat en last kreeg van een storing op de website van Ryan Air hiervoor dubbel moest betalen.

Mij lijkt het sterk, want dat zou heel erg naar oplichterij rieken.
Weet iemand of ze nu achteraf nog een rekening zou kunnen krijgen?
Oh wat is het toch fijn om een bonobo te zijn
pi_87099602
Het antwoord staat al in je eigen post. :')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:33:27 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_87102934
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:38 schreef PanPaniscus het volgende:
oja er zat op die popup met die foutmelding ook de optie "afdrukken" en "downloaden als PDF". Dat hebben we allebei gedaan. We kregen toen een blanco plaatje uit de printer en een blanco PDF bestand.

ik hoor nu van mijn vriendin dat ze na een poging opnieuw in te checken wel een boardingpas kreeg

dus dat probleem is opgelost


maar ze wil weten of ze nu achteraf nog een extra rekening krijgt toe gestuurt. Ze had eens vernomen dat iemand die in een zelfde situatie zat en last kreeg van een storing op de website van Ryan Air hiervoor dubbel moest betalen.

Mij lijkt het sterk, want dat zou heel erg naar oplichterij rieken.
Weet iemand of ze nu achteraf nog een rekening zou kunnen krijgen?
Voor opnieuw inchecken kan Ryanair echt geen rekening nasturen.

Wat wel kan bij een storing op een website, dus ook die van Ryanair, dat je door de storing een dubbele boeking maakt en dat deze dus ook dubbel belast wordt. Maar dat is dus in het boekingsproces en niet tijdens het inchecken.
In deze situatie kan je overigens het geld van de dubbele boeking over het algemeen gewoon terugkrijgen, zeker als met exact dezelfde reisdetails dezelfde vluchten zijn geboekt, sterker nog, Ryanair houdt dit zelf in de gaten en spoort dubbele boekingen op.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:03:28 #215
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87344733
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:49 schreef nattermann het volgende:
Iemand ervaringen met Shuttle Direct? :+
Goede ervaringen mee opgedaan trouwens. Bij aankomst in Girona (met een anderhalf uur vertraagde vlucht) bleek de shuttlebus al vertrokken te zijn. De organisatie had daarop voor ons een taxi geregeld! Op de terugweg ruim op tijd opgehaald door de bus richting het vliegveld.

Aanrader!
Tics van je petten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:01:44 #216
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_87766451
Afgelopen maandag van Charleroi naar Treviso gevlogen en gisteren weer terug, is eigenlijk prima bevallen.
De vluchten waren redelijk op tijd en de beenruimte was ook wel redelijk. ( ik ben 1.83 )
pi_87774606
Niet vernieuwend een beetje flauw op sommige punten (geen bordingpass printen e.d.) maar wel weer prachtige CEO van Ryanair http://weblogs.vpro.nl/goudzoekers/category/afl-7-ryanair/
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:42:39 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_87775077
Rome Ciampino is echt een kansloos vliegveld. Ik denk dat er op het hele vliegveld nog niet eens genoeg stoelen staan om 1 vlucht een zitplaats te geven. Tevens zijn er 11 gates geplaatst in een ruimte waar je op Schiphol misschien 2 of 3 gates zou hebben.
pi_87777472
Ik was laatst op Paris Beauvais. haha, wat een hok is dat dan !! _O-
pi_87784311
Misschien wel een leuk stukje over Ryanair voor sommige hier:

http://weblogs.vpro.nl/goudzoekers/
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:44:39 #221
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_87785250
Hallo luitjes,

Nog tips voor iemand die met Ryanair vanuit Charleroi zal vertrekken ?
Het liefste parkeer ik namelijk zo voordelig mogelijk in Brussel om daar vanuit met het OV richting het vliegveld te reizen. Maar dit lijkt mij niet echt handig omdat mijn terugvlucht rond 23:25 zal landen op Charleroi.

Toch maar de long-term-parking van Charleroi Aéroport gebruiken ? :?
(ik ben 10 dagen weg)
pi_87786379
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:44 schreef Muridae het volgende:
Hallo luitjes,

Nog tips voor iemand die met Ryanair vanuit Charleroi zal vertrekken ?
Het liefste parkeer ik namelijk zo voordelig mogelijk in Brussel om daar vanuit met het OV richting het vliegveld te reizen. Maar dit lijkt mij niet echt handig omdat mijn terugvlucht rond 23:25 zal landen op Charleroi.

Toch maar de long-term-parking van Charleroi Aéroport gebruiken ? :?
(ik ben 10 dagen weg)
Helaas is Charleroi erg duur om te parkeren. Wat je ook kunt doen. Zet je auto ergens bij een klein station in België en reis vanuit daar met de trein. je hebt in België namelijk een kaartje dat je voor dezelfde prijs vanuit ieder station naar Charleroi Zuid brengt, vanaf daar paar minuutjes met de bus naar het vliegveld (dat kaartje is ook al inbegrepen).
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 14:14:47 #223
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_87792352
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:44 schreef Muridae het volgende:

Toch maar de long-term-parking van Charleroi Aéroport gebruiken ? :?
(ik ben 10 dagen weg)
Gaat je 100 euro kosten dan.
Bezopen graaierij.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:18:45 #224
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_87792518
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:42 schreef Blik het volgende:
Rome Ciampino is echt een kansloos vliegveld. Ik denk dat er op het hele vliegveld nog niet eens genoeg stoelen staan om 1 vlucht een zitplaats te geven. Tevens zijn er 11 gates geplaatst in een ruimte waar je op Schiphol misschien 2 of 3 gates zou hebben.
Gewoon prio boarding en lekker laat op het vliegveld aankomen....niks aan het handje.

[ Bericht 0% gewijzigd door PLAE@ op 21-10-2010 14:24:24 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:15 #225
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_87795895
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:14 schreef Gert het volgende:

[..]



Gaat je 100 euro kosten dan.
Bezopen graaierij.
:(

Dat wordt slijmen bij mn broer om ons te brengen.
pi_87798306
De -weliswaar tijdelijke- 'terminal' in Volos (Griekenland) is echt gieren. Het is letterlijk een schuur waarin drie incheckbalies, een metaaldetector, een aantal WCs en wat tafels met stoelen geplaatst zijn. Onvoldoende ruimte voor de passagiers van een vliegtuig, behalve de incheckbalie geen computers om het boarden te begeleiden en daardoor echt enorm gestresste medewerkers. Volstrekt begrijpelijk overigens.

Maar ja, de vlucht was een paar tientjes heen en weer, en beiden ruim op tijd. Je hoort mij niet klagen :7
pi_87819507
Zestig euro Marokko. Heen en weer. Tof.
pi_87993552
Vlucht van donderdag gecanceld, vanwege de staking in Frankrijk :(. Meer mensen wiens vluchten met Ryanair gecanceld zijn?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_87993936
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Piepje het volgende:
Vlucht van donderdag gecanceld, vanwege de staking in Frankrijk :(. Meer mensen wiens vluchten met Ryanair gecanceld zijn?
Ik had het een paar weekjes terug :) Lees maar terug :)
pi_87994138
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:51 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik had het een paar weekjes terug :) Lees maar terug :)
Ah, dus die Franse vliegveld-mensen hebben al eerder gestaakt dit seizoen...
We hebben gelukkig ook gratis kunnen omboeken, een dag later. Maar ja, is wel weer een dag minder in je weekend :(, plus dat ik hoop dat we andere reserveringen kunnen cancelen (bus naar vliegveld was al betaald, en 1e nacht overnachting is natuurlijk ook geboekt terwijl we daar nu geen gebruik van maken...).

Stomme Fransen ;)
People live to learn things, and I learn to live...
pi_87994219
Fransen staken elke week zo ongeveer :') En Ryanair is altijd nogal scheutig met annuleringen, bij het minste of geringste cancelen ze een vlucht al.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_87996002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
Fransen staken elke week zo ongeveer :') En Ryanair is altijd nogal scheutig met annuleringen, bij het minste of geringste cancelen ze een vlucht al.
Dat dus... ik snap niet waarom Ryanair niet gewoon stopt met vliegen op een aantal Franse luchthavens...(kunnen die Fransen eens voelen wat er van komt, van al dat gestaak voor de minste of geringste scheet O-) ) Want op deze manier is het ook niet leuk meer, niet voor de passagiers en niet voor Ryanair.
pi_87996948
Heeft weinig zin om te stoppen met vliegen op Frankrijk als de luchtverkeersleiders staken. Dan zullen ook vluchten die alleen maar over Frankrijk vliegen geannuleerd worden. Zo had ik enkele weekjes geleden geluk dat ik slechts 3 uur vertraging had op weg naar Spanje maar nog wel mocht vliegen.
pi_88020849
Precies, ik hoef ook helemaal niet naar Frankrijk toe, maar de vlucht moet er wel OVER heen...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_88467967
Even een vraagje:

Ik heb een trolley voor m'n handbagage met de volgende maten:
52x36x21
Zouden ze moeilijk doen over die ene centimeter dat mijn trolley te "dik" is?
pi_88468085
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:11 schreef Gutz het volgende:
Even een vraagje:

Ik heb een trolley voor m'n handbagage met de volgende maten:
52x36x21
Zouden ze moeilijk doen over die ene centimeter dat mijn trolley te "dik" is?
Ligt eraan waar je incheckt, op Charleroi moet je af en toe je bagage in dat rekje plaatsen, als het niet past heb je inderdaad een probleem. Hoef je dat niet te doen, dan is er weinig aan het handje ;)
pi_88468280
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:14 schreef DutchieBre het volgende:

[..]



Ligt eraan waar je incheckt, op Charleroi moet je af en toe je bagage in dat rekje plaatsen, als het niet past heb je inderdaad een probleem. Hoef je dat niet te doen, dan is er weinig aan het handje ;)
Ik vlieg vanaf Eindhoven, heb daar vorig jaar geen rekje gezien.
In Marseille (waar ik vanuit terugvlieg) tevens ook niet.

Anders maar een paar poststieken eromheen.
pi_88468435
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef Gutz het volgende:

[..]



Ik vlieg vanaf Eindhoven, heb daar vorig jaar geen rekje gezien.
In Marseille (waar ik vanuit terugvlieg) tevens ook niet.

Anders maar een paar poststieken eromheen.
Weinig ervaring vanuit Eindhoven. Ben er vorig jaar vertrokken naar Spanje, toen werd er inderdaad absoluut niet naar gekeken. Weet je wat het is, ook al is het maar 1 cm en zou het enorm mierenneukerig zijn van Ryanair als ze er een probleem van maken, ze staan hoe dan ook in hun recht omdat de precieze afmetingen duidelijk zijn aangeven. Daarnaast boeken zij juist op zulke punten hun winst omdat jij dan extra moet gaan betalen om de koffer in te checken, daarnaast scoren ze zo geen enkele punten wat betreft service, maarja, wat wil je met die prijzen :D
pi_88468555
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:25 schreef DutchieBre het volgende:

[..]



Weinig ervaring vanuit Eindhoven. Ben er vorig jaar vertrokken naar Spanje, toen werd er inderdaad absoluut niet naar gekeken. Weet je wat het is, ook al is het maar 1 cm en zou het enorm mierenneukerig zijn van Ryanair als ze er een probleem van maken, ze staan hoe dan ook in hun recht omdat de precieze afmetingen duidelijk zijn aangeven. Daarnaast boeken zij juist op zulke punten hun winst omdat jij dan extra moet gaan betalen om de koffer in te checken, daarnaast scoren ze zo geen enkele punten wat betreft service, maarja, wat wil je met die prijzen :D
Klopt. 't is een gok. 'k ga wel ff een half uur op die koffer zitten, als de rits onder de "harde rand" valt is ie 20cm
pi_88468600
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:29 schreef Gutz het volgende:

[..]



Klopt. 't is een gok. 'k ga wel ff een half uur op die koffer zitten, als de rits onder de "harde rand" valt is ie 20cm
Een goede tip, doe een jas aan met veel zakken, kun je toch nog wat extra spullen meenemen waardoor je koffer iets minder dik is ;)
pi_88468623
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:31 schreef DutchieBre het volgende:

[..]



Een goede tip, doe een jas aan met veel zakken, kun je toch nog wat extra spullen meenemen waardoor je koffer iets minder dik is ;)
't is niet het spul wat in de koffer zit ;), het is de koffer zelf die 1 cm uitsteekt (rits bovenuit de rand)
pi_88468678
Aah ok ! Nouja, ben niet bang dat het een probleem oplevert hoor, in Marseille durf ik het niet te zeggen, daar ben ik nog niet geweest. In Parijs Beauvais keken ze er in ieder geval helemaal niet naar.
pi_88468746
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:34 schreef DutchieBre het volgende:
Aah ok ! Nouja, ben niet bang dat het een probleem oplevert hoor, in Marseille durf ik het niet te zeggen, daar ben ik nog niet geweest. In Parijs Beauvais keken ze er in ieder geval helemaal niet naar.
Ik heb net de koffer er even bij gepakt, Ik kan gelukkig de opstaande rits naar binnen onder de "rand" duwen zodat de koffer op 19.5 cm komt.

iig bedankt. ik zit nu wel safe.
pi_88809361
Heerlijk stukje promotie weer ;)

Zoals dat wij laatst ook niet uit het vliegtuig mochten toen we enkele uren waren vertraagd, niets te drinken mochten bestellen en dat de wc's ook afgesloten waren. Heerlijke start van je reisje !
pi_88811335
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:15 schreef DutchieBre het volgende:
Heerlijk stukje promotie weer ;)

Zoals dat wij laatst ook niet uit het vliegtuig mochten toen we enkele uren waren vertraagd, niets te drinken mochten bestellen en dat de wc's ook afgesloten waren. Heerlijke start van je reisje !
Ben benieuwd hoe ze dit gaan verkopen naar de pers
pi_88812036
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:15 schreef DutchieBre het volgende:
Heerlijk stukje promotie weer ;)

Zoals dat wij laatst ook niet uit het vliegtuig mochten toen we enkele uren waren vertraagd, niets te drinken mochten bestellen en dat de wc's ook afgesloten waren. Heerlijke start van je reisje !
Ik lees toch echt dat ze zelf zo eigenwijs waren en er niet uit wilde.
pi_88819744
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]



Ik lees toch echt dat ze zelf zo eigenwijs waren en er niet uit wilde.
Klopt, ik gaf alleen aan dat wij er toen niet uit mochten. Maar, het is toch belachelijk dat het personeel gewoon verdwijnt, ik zou denk ik ook wel op zijn minst een beetje geïrriteerd geraken ? Kom op zeg.
pi_88819966
quote:
2s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:32 schreef Rookert het volgende:

[..]



Ben benieuwd hoe ze dit gaan verkopen naar de pers
Door de belachelijke regelgeving van Beauvais airport moest vlucht FR1234 uitwijken naar Luik. Het personeel is hier uitgestapt om busvervoer te regelen, en de passagiers mochten in het toestel achterblijven in afwachting van de bussen. Nadat de crew dit geregeld heeft zijn de passagiers in de bus gestapt voor een comfortabele rit van 5 uur richting 'Parijs'

Zoiets wrs. :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 17 november 2010 @ 14:44:54 #249
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_88820370
Is het betalen via de Wirecard bij Ryanair nog steeds gratis ? Het is dus een MasterCard-Prepaid ?

Ook vraag ik me af hoelang het duurt wat betreft overmaken vanaf Rabobank Nederland naar Wirecard (Duitsland) en dat de betaling verwerkt is. Heeft iemand hier meer info over ?

Vluchtje boeken naar Venetië tijdens de carnaval :-) !!
  woensdag 17 november 2010 @ 19:05:23 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88831122
Toch is het vreemd dat de toiletten 'afgesloten' zijn. Een vliegtuigtoilet kan namelijk niet op slot, je kan natuurlijk wel de toiletten van buitenaf op slot doen, maar als je dat metalen dingetje omhoog doet kan je het toilet ook weer openmaken van buitenaf.
(En dat is niet voor niets, om te voorkomen dat iemand zich opsluit in het toilet, of als iemand onwel wordt dat je er snel bij kunt komen),

Al vind ik het een strakke actie door te blijven zitten, ik kan mij er iets bij indenken, want de beloofde bussen bij landing zijn er bij Ryanair over het algemeen niet, en je moet dan maar zelf uitzoeken hoe je verder naar je eindbestemming moet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:08:31 #251
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88901185
Dinsdag lag Eindhoven stil en dat gebeurde op het moment dat ik met Ryanair naar Londen zou vliegen, toen hebben we in afwachting van de mist ook twee uur in het vliegtuig gezeten. Gelukkig wel gewoon open wc's en ze deelden water uit. Terug in de terminal kregen we consumptiebonnen en kon ik gratis omboeken, dus opzich viel de service me nog erg mee. :)

Waarom zijn bij Ryanair vluchten rij 3 en 4 eigenlijk altijd leeg?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88901195
Kun je ook de volledige geboortenamen van de passagiers opgeven bij het boeken? Ik heb in plaats van de eerste voornaam alle drie de doopnamen uit het paspoort overgenomen :@.
pi_88901651
Sjongejonge het staat er toch gewoon duidelijk

VOORNAAM en ACHTERNAAM zoals in paspoort vermeld! Dus niet Henk invullen als het als Hendricus in het paspoort staat en niet allemaal doopnamen gaan invullen en je voornaam niet :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Dinsdag lag Eindhoven stil en dat gebeurde op het moment dat ik met Ryanair naar Londen zou vliegen, toen hebben we in afwachting van de mist ook twee uur in het vliegtuig gezeten. Gelukkig wel gewoon open wc's en ze deelden water uit. Terug in de terminal kregen we consumptiebonnen en kon ik gratis omboeken, dus opzich viel de service me nog erg mee. :)

Waarom zijn bij Ryanair vluchten rij 3 en 4 eigenlijk altijd leeg?
Balans.

Ook achterste rijen zijn regelmatig blocked. Levert altijd weer mooi schouwspel op van mensen die het negeren en er gaan zitten en weer weggestuurd worden.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:30:00 #254
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88902110
Jep, dat gebeurt altijd. Dat personeel moet daar toch onderhand ook doodmoe van worden zou je denken. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88902383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:19 schreef zeebeschuit het volgende:
Sjongejonge het staat er toch gewoon duidelijk

VOORNAAM en ACHTERNAAM zoals in paspoort vermeld! Dus niet Henk invullen als het als Hendricus in het paspoort staat en niet allemaal doopnamen gaan invullen en je voornaam niet :')
Dat zeg ik ook niet. Maar als je Anne heet, en op je paspoort staat Anne Maria Melissa, mag je alledrie invullen was mijn vraag. Of mag dan alleen Anne?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Trinity- op 19-11-2010 14:44:09 ]
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:44:39 #256
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88902684
Dan mag alle drie.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88902840
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef Jabberwocky het volgende:
Dan mag alle drie.
Dat dacht ik wel, bedankt. Hier in het topic stond uitdrukkelijk alleen de eerste dus ik twijfelde.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:22:33 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88913450
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Dinsdag lag Eindhoven stil en dat gebeurde op het moment dat ik met Ryanair naar Londen zou vliegen, toen hebben we in afwachting van de mist ook twee uur in het vliegtuig gezeten. Gelukkig wel gewoon open wc's en ze deelden water uit. Terug in de terminal kregen we consumptiebonnen en kon ik gratis omboeken, dus opzich viel de service me nog erg mee. :)

Waarom zijn bij Ryanair vluchten rij 3 en 4 eigenlijk altijd leeg?
Dat doet Ryanair officieël voor de loadbalance, dat het vliegtuig voor niet te zwaar is ten opzichte van achteraan het vliegtuig.
Ryanair voert dit echter iets te extreem door en doet het vooral voor tijdswinst, als er niemand heeft gezeten hoef je de rijen ook niet schoon te maken.
De loadbalance is wel belangrijk, zeker in kleine vliegtuigen zoals fokker 50 en zelfs in een 737 van Ryanair, maar dan moet de loadfactor wel lager dan 50% zijn, anders zal door natuurlijke verspreiding echt de loadbalance niet in gevaar komen.
Zeker alleen 2 rijen afblokken voorin en 2 rijen achterin slaat helemaal nergens op, maar goed, in discussie gaan heeft geen zin, ze voeren de loadbalance eenmaal aan en een passagier moet de aanwijzigingen van het cabinepersoneel opvolgen.

Persoonlijk maak ik me er niet druk om, ik vlieg uitsluitend naar Stansted met Ryanair, das een vlucht van 40 minuten, en dan maakt het me niet zoveel uit waar ik zit, hoewel, een raamplaats is altijd prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88913591
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:48 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel, bedankt. Hier in het topic stond uitdrukkelijk alleen de eerste dus ik twijfelde.
Nee, zolang de eerste maar klopt. Dan boeit de rest niet.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:30:00 #260
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88916569
Het maakt mij ook weinig uit, ben tot nu toe ook alleen naar Stansted gevlogen en inderdaad, dat gaat zo snel dat ik alles wel best vind. Maar ik was wel nieuwsgierig, eerder deze week naar Londen wilde een man alleen zijn jas op zo'n stoel leggen tijdens de vlucht en daar deden ze al moeilijk over. Toen begon ik me wel af te vragen wat de functie nu eigenlijk was van die lege rijen. :)

Thanks voor de antwoorden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88916633
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:30 schreef Jabberwocky het volgende:
Het maakt mij ook weinig uit, ben tot nu toe ook alleen naar Stansted gevlogen en inderdaad, dat gaat zo snel dat ik alles wel best vind. Maar ik was wel nieuwsgierig, eerder deze week naar Londen wilde een man alleen zijn jas op zo'n stoel leggen tijdens de vlucht en daar deden ze al moeilijk over. Toen begon ik me wel af te vragen wat de functie nu eigenlijk was van die lege rijen. :)

Thanks voor de antwoorden.
Het mooie is dat zodra de kist van de startbaan af is je meteen daar mag gaan zitten .. _O-
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:13:16 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88941575
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:31 schreef DutchieBre het volgende:

[..]



Het mooie is dat zodra de kist van de startbaan af is je meteen daar mag gaan zitten .. _O-
:) Als het echt om de loadbalance te doen is, is dat nog niet zo raar, op cruisehoogte,(je mag natuurlijk pas wisselen als het stoelriemenvastlichtje uit is), maakt het niet zoveel uit voor de loadbalance waar je zit. Bij de daling moet je dan in principe weer terug naar je oude plek omdat het dan wel weer uit zal kunnen maken.
Op de route naar London Stansted vanaf Eindhoven heb ik niet het idee dat je daar mag zitten, je vliegt ongeveer 5 minuten op cruisehoogte en begint dan al weer aan de daling.

Ach, alles om de kosten laag te houden, en bij echt lage loadfactoren zal het wat uitmaken, om nou elke vlucht te gaan kijken of het wel of niet nodig zal zijn kost ook alleen maar tijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88984186
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:44 schreef baaart het volgende:
Is het betalen via de Wirecard bij Ryanair nog steeds gratis ? Het is dus een MasterCard-Prepaid ?

Ook vraag ik me af hoelang het duurt wat betreft overmaken vanaf Rabobank Nederland naar Wirecard (Duitsland) en dat de betaling verwerkt is. Heeft iemand hier meer info over ?

Vluchtje boeken naar Venetië tijdens de carnaval :-) !!
Ik kan je Neteller (www.neteller.com) aanraden, kost even wat moeite om hun prepaid mastercard aan te vragen, maar verder is alles gratis (account, plastic kaart, storten, betalen bij winkels, alleen opnemen bij een geldautomaat kost geld geloof ik) en kun je met iDeal geld storten naar de kaart, dat staat er dus binnen 10 minuten op. ideaal.
pi_89101878
Kan iemand mij vertellen wat er met je ticket gebeurd als er gestaakt word op de bestemming? Lees vandaag dat het halve land (Portugal) plat ligt.
pi_89102024
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89411480
Eindhoven - Las Palmas en - Lanzarote schijnen er ook binnenkort aan te komen, voor de zonliefhebbers..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89412337
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Las Palmas en - Lanzarote schijnen er ook binnenkort aan te komen, voor de zonliefhebbers..
Zou mooi zijn als het nog voor m'n januari breakaway is, maar zal wel niet :P
pi_89414940
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Las Palmas en - Lanzarote schijnen er ook binnenkort aan te komen, voor de zonliefhebbers..
Ben paar maanden terug vanuit Charleroi naar Las Palmas gevlogen, heerlijk leeg vliegtuig ;). Kun je tijdens de 4 uur durende vlucht gewoon gaan liggen :D ..
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 10:39:08 #270
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89420642
do 02 dec 2010, 09:52

Prijsoorlog naar de zon

Amsterdam - Ryanair opent een nieuwe prijsoorlog op vluchten naar de zon. De prijsvechter gaat vol het gevecht aan met Transavia, ArkeFly en andere vakantievliegers via een ongekende uitbreiding van het aantal vluchten naar de Canarische Eilanden.


De Ierse prijsvechter mikt op jaarlijks 4,5 miljoen passagiers die voor nog geen vijf tientjes naar de Spaanse eilanden kunnen vliegen. Vorig jaar waren dat er nog slechts 200.000.

Vanaf begin volgend jaar kan vanuit liefst 112 Europese bestemmingen op Gran Canaria, Tenerife en Lanzarote worden gevlogen. Ook vanaf Eindhoven en Maastricht worden nieuwe spotgoedkope routes geopend.

De forse groei wordt mede mogelijk door stimulerende maatregelen van de Spaanse overheid, die het toerisme en daarmee de lokale economie wil stimuleren. Zo zullen volgend jaar de luchthaventarieven worden verlaagd en kan Ryanair profiteren van een groot lokaal marketingfonds.

De enorme uitbreiding betekent forse concurrentie voor Transavia, dat het gevecht met Ryanair en easyJet al moeilijker aan kan en dit jaar voor het eerst in dertig jaar in de rode cijfers dook. Ook ArkeFly vliegt veel op de Canarische Eilanden, maar richt haar groei - met grotere toestellen - sinds kort vooral op het Caraibisch gebied en andere verre bestemmingen.

Telegraaf
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:55:26 #271
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_89423099
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:39 schreef Gert het volgende:
do 02 dec 2010, 09:52

Prijsoorlog naar de zon

Amsterdam - Ryanair opent een nieuwe prijsoorlog op vluchten naar de zon. De prijsvechter gaat vol het gevecht aan met Transavia, ArkeFly en andere vakantievliegers via een ongekende uitbreiding van het aantal vluchten naar de Canarische Eilanden.


De Ierse prijsvechter mikt op jaarlijks 4,5 miljoen passagiers die voor nog geen vijf tientjes naar de Spaanse eilanden kunnen vliegen. Vorig jaar waren dat er nog slechts 200.000.

Vanaf begin volgend jaar kan vanuit liefst 112 Europese bestemmingen op Gran Canaria, Tenerife en Lanzarote worden gevlogen. Ook vanaf Eindhoven en Maastricht worden nieuwe spotgoedkope routes geopend.

De forse groei wordt mede mogelijk door stimulerende maatregelen van de Spaanse overheid, die het toerisme en daarmee de lokale economie wil stimuleren. Zo zullen volgend jaar de luchthaventarieven worden verlaagd en kan Ryanair profiteren van een groot lokaal marketingfonds.

De enorme uitbreiding betekent forse concurrentie voor Transavia, dat het gevecht met Ryanair en easyJet al moeilijker aan kan en dit jaar voor het eerst in dertig jaar in de rode cijfers dook. Ook ArkeFly vliegt veel op de Canarische Eilanden, maar richt haar groei - met grotere toestellen - sinds kort vooral op het Caraibisch gebied en andere verre bestemmingen.

Telegraaf
Hoe mooi is dat zeg :-). Zullen de prjizen van andere aanbieders ook wel flink gaan dalen.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 12:20:20 #272
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89424030
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:55 schreef baaart het volgende:

[..]

Hoe mooi is dat zeg :-). Zullen de prjizen van andere aanbieders ook wel flink gaan dalen.
Hopelijk nog een mooie introductiestunt, dan zit ik in februari lekker met 21 graden op een strand voâh wènag. 8-)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:56:42 #273
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89427508
Sevilla in januari voor 18 euro retour klinkt ook best OK...
  donderdag 2 december 2010 @ 14:02:54 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89427742
Beschikbaar:

Eindhoven - Grand Canaria vanaf 19 februari

Eindhoven - Lanzarote vanaf 8 april

Maastricht - Tenerife vanaf 15 februari
:)

Ik heb nog niks gevonden onder de 75 euro retour trouwens.
(maar dat is al best laag!)
pi_89428164
Woow nice!
pi_89547105
http://www.nu.nl/economie(...)artmaatschappij.html

Sja, ze hebben helemaal gelijk. Maar het is de prijs die het hem doet. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89548885
Gaat Ryanair ooit nog naar Turkije vliegen? Hun prijzen zijn goed, lijkt mij te gek om met "dump" prijzen naar Turkije te vliegen. Service is tijdens een vlucht van 3 uur iets wat van mij gestolen mag worden.
pi_89549355
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:54 schreef magnifor het volgende:
Gaat Ryanair ooit nog naar Turkije vliegen? Hun prijzen zijn goed, lijkt mij te gek om met "dump" prijzen naar Turkije te vliegen. Service is tijdens een vlucht van 3 uur iets wat van mij gestolen mag worden.
Service houdt ook in dat je niet op het vliegveld van Luik gedropt wordt als je naar Beauvais vliegt, maar daar het vliegveld al dicht is, en je zonder eten of drinken in het ijskoude vliegtuig moet blijven met de WC-deuren op slot, terwijl het Ryanair-personeel de benen neemt...

Wat een achterlijke actie was dat. Mogen ze flink voor gestraft worden. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89549436
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 14:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Service houdt ook in dat je niet op het vliegveld van Luik gedropt wordt als je naar Beauvais vliegt, maar daar het vliegveld al dicht is, en je zonder eten of drinken in het ijskoude vliegtuig moet blijven met de WC-deuren op slot, terwijl het Ryanair-personeel de benen neemt...

Wat een achterlijke actie was dat. Mogen ze flink voor gestraft worden. :r
Zo is het toch niet gegaan? De passagiers waren zo eigenwijs om in het vliegtuig te blijven zitten en eisten dat ze alsnog naar Beauvais zouden gaan?
pi_89550104
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zo is het toch niet gegaan? De passagiers waren zo eigenwijs om in het vliegtuig te blijven zitten en eisten dat ze alsnog naar Beauvais zouden gaan?
Oh is dat zo? Nou gelijk hebben ze. Wat is dat voor een verrotte actie van Ryanair??? Smerige honden zijn het. Tis dat het goedkoop en dus makkelijk is, maar ze zijn niet voor niets verkozen tot slechtste vliegmaatschappij...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89556004
http://www.nu.nl/economie(...)artmaatschappij.html

Hoe durven ze Ryanair in zelfde rijtje te zetten als Singapore Airlines :') :')

Ryanair is echt puur een luchtbus, wat kan je nou verwachten voor een retourtje voor een paar tientjes behalve veilig vervoer :')
pi_89556607
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:32 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)artmaatschappij.html

Hoe durven ze Ryanair in zelfde rijtje te zetten als Singapore Airlines :') :')

Ryanair is echt puur een luchtbus, wat kan je nou verwachten voor een retourtje voor een paar tientjes behalve veilig vervoer :')
Blijkbaar doen andere prijsvechters het veel beter. Dat zegt wel wat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89556721
quote:
Op zondag 5 december 2010 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar doen andere prijsvechters het veel beter. Dat zegt wel wat.
Die zijn dan ook duurder meestal :P Als ze het relatief in zouden vullen met prijs in achterhoofd zou het misschien anders lopen. Je moet alleen met Ryanair vliegen als het significant goedkoper is :Y
pi_89556876
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 17:55 schreef Rookert het volgende:

[..]

Die zijn dan ook duurder meestal :P Als ze het relatief in zouden vullen met prijs in achterhoofd zou het misschien anders lopen. Je moet alleen met Ryanair vliegen als het significant goedkoper is :Y
Ik vind het vliegen met Rynair juist zo lekker omdat je je lekker kan "misdragen" in het vliegtuig. Openlijk flirten met stewardessen, dansen op je iPod, jongleren in het vliegtuig en dat soort ongein die je bij een normale vlucht bij een maatschappij die je niet als vee behandelt niet zou doen. :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89556916
Ik wil in januari naar Stockholm, alleen het vliegveld waar Ryanair heenvliegt ligt toch 100 km van de stad? Iemand enig idee hoe ik daar het cheapst heen kan?
pi_89557439
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:00 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik wil in januari naar Stockholm, alleen het vliegveld waar Ryanair heenvliegt ligt toch 100 km van de stad? Iemand enig idee hoe ik daar het cheapst heen kan?
Wij vliegen daar midden januari naartoe. Op wikitravel vond ik dat een busretourtje naar Stockholm het belachelijk lage bedrag van 27 euro kost! Relaxed dus! Je bent geloof ik zo'n 5 kwartier onderweg. Warm aankleden lijkt me handig. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89557544
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wij vliegen daar midden januari naartoe. Op wikitravel vond ik dat een busretourtje naar Stockholm het belachelijk lage bedrag van 27 euro kost! Relaxed dus! Je bent geloof ik zo'n 5 kwartier onderweg. Warm aankleden lijkt me handig. ;)
oh dat is mooi! Erg goedkoop zeg :) jammer dat niemand een rijbewijs heeft daar :'( niemand kan mij ophalen. Heb je die bustrip ook al geboekt of is er een vaste rate?
pi_89557690
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:21 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

oh dat is mooi! Erg goedkoop zeg :) jammer dat niemand een rijbewijs heeft daar :'( niemand kan mij ophalen. Heb je die bustrip ook al geboekt of is er een vaste rate?
Ik heb nog niks geboekt, maar ik neem aan dat het supermakkelijk is. Op al die Ryanairvliegvelden hebben ze transport naar de stad waar het vliegveld bij ligt.

Wanneer ga je precies? Zelfde weekend als wij misschien wel. :P

En aan je naam te zien ben je er vaker geweest dan wel Zweeds van oorsprong? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89558470
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het vliegen met Rynair juist zo lekker omdat je je lekker kan "misdragen" in het vliegtuig. Openlijk flirten met stewardessen, dansen op je iPod, jongleren in het vliegtuig en dat soort ongein die je bij een normale vlucht bij een maatschappij die je niet als vee behandelt niet zou doen. :P
Haha! Laten we maar hopen dat Ryanair onderaan die lijst blijft staan :P Betere service kost meer geld, en daar gaat Ryanair echt niet zelf voor betalen :P

Al zullen de mensen die in Luik gedropt werden daar anders over denken
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 19:15:06 #290
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89559461
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:21 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

oh dat is mooi! Erg goedkoop zeg :) jammer dat niemand een rijbewijs heeft daar :'( niemand kan mij ophalen. Heb je die bustrip ook al geboekt of is er een vaste rate?
Je kunt kaartjes online kopen, link via de website van het vliegveld. Pdfje printen en klaar. Zou ik doen, dan hoef je er daar ter plekke niet meer achteraan.
Het is best een aardig tochtje, door de heuvels en naaldbossen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_89559543
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Je kunt kaartjes online kopen, link via de website van het vliegveld. Pdfje printen en klaar. Zou ik doen, dan hoef je er daar ter plekke niet meer achteraan.
Het is best een aardig tochtje, door de heuvels en naaldbossen.
Ah top, goeie tip, dank je! ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89559613
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 14:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Service houdt ook in dat je niet op het vliegveld van Luik gedropt wordt als je naar Beauvais vliegt, maar daar het vliegveld al dicht is, en je zonder eten of drinken in het ijskoude vliegtuig moet blijven met de WC-deuren op slot, terwijl het Ryanair-personeel de benen neemt...

Wat een achterlijke actie was dat. Mogen ze flink voor gestraft worden. :r
Hoe vaak komt dat voor? Zelfs bij de grote jongens gaat het soms goed mis. Neemt niet weg dat het een schandalige actie is.
pi_89567843
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb nog niks geboekt, maar ik neem aan dat het supermakkelijk is. Op al die Ryanairvliegvelden hebben ze transport naar de stad waar het vliegveld bij ligt.

Wanneer ga je precies? Zelfde weekend als wij misschien wel. :P

En aan je naam te zien ben je er vaker geweest dan wel Zweeds van oorsprong? ;)
Ik heb mijn ticket nog niet geboekt, ik moet nog overleggen met de mevrouw die daar over gaat beslissen ;) Kan echter maar 2 dagen vrij krijgen van het werk, dus dat zal wel ergens een weekendje worden.

Ik ben er eerder geweest, maar ben niet Zweeds van oorsprong ;) (het Zweeds kent geen ø ;) )
pi_89567879
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 19:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah top, goeie tip, dank je! ^O^
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:42:34 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89630302
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:19 schreef Lindstrøm. het volgende:

Ik ben er eerder geweest, maar ben niet Zweeds van oorsprong ;) (het Zweeds kent geen ø ;) )
Het Noors wel :P

Over Noorwegen gesproken: sinds wanneer vliegt Ryanair niet meer van Eindhoven naar Oslo (Rygge)?
pi_89722171
Ik heb laatst bij Ryanair 2 retourtjes Eindhoven - Londen geboekt, maar in de laatste fase van de boeking kreeg ik een error, als ik op de site bij boeking beheren kijkt staat er wel dat mijn boeking bevestigd is en ons vluchtnummer etc. Echter heb ik nooit een bevestigingsmail gehad, is dit een probleem? Ik neem aan dat ik gewoon online kan inchecken.

Ook heb ik nog een vraag over de bagage, ik heb geen ruimbagage bijgeboekt, maar mijn vriend wil graag veel kleding inslaan in Londen, is er een optie om nog alleen voor de terugreis 1 koffer bij te boeken? Als ik 'inlog' op de site van Ryanair kan ik kiezen om een tas uitgaand, of binnenkomend toe te voegen. Welke van de 2 moet ik kiezen voor een tas op alleen de terugweg? Ik neem aan binnenkomend, maar dat kun je natuurlijk ook opvatten als binnenkomend in Londen. Iemand die dit weet?
pi_89723648
Als hij online bevestigd staat zou het ook wel moeten lukken om ermee in te checken :) Binnenkomend is de terugvlucht, je zou ook gewoon je vriend alle kleding over elkaar heen aan kunnen laten trekken. Scheelt weer geld!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89725912
Haha dat is ook nog een idee natuurlijk. Bedankt!
pi_89728518
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Je kunt kaartjes online kopen, link via de website van het vliegveld. Pdfje printen en klaar. Zou ik doen, dan hoef je er daar ter plekke niet meer achteraan.
Het is best een aardig tochtje, door de heuvels en naaldbossen.
Ach, met een creditcard heb je die tickets ook zo gekocht daar...Als RyanAir ineens een vlucht moet cancelen vanwege slecht weer o.i.d. ben je die €27,- ook kwijt ;)

En de toch is erg leuk idd. Wij vlogen s'avonds heen (in het donker) en kwamen er op de terugreis (s'ochtends) pas achter dat het eigenlijk best een mooie rit was :P
Koud was het trouwens niet in die bus, de klap komt pas als je uitstapt....
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_89747657
Vandaag net terug vanaf Stansted, bus vanuit London was veel te laat, waarschijnlijk door de rellen, boarding gate zou om 16:35 dichtgaan, was er om 16:50, gate closed stond er. Met in het achterhoofd dat ze vaak toch net iets te laat wegvliegen toch naar de gate (was natuurlijk de gate zo ver mogelijk weg van de bagage check) gerend en net voor 5 uur als laatste naar binnen gegaan. In de zelfde bus zaten nog 2 Nederlanders, had ze in deze situatie beloofd wat tijd te rekken door 'naar mijn paspoort te zoeken' bij de gate, maar heeft helaas niet mogen baten voor ze...
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 13:24:04 #301
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89760805
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:14 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Ach, met een creditcard heb je die tickets ook zo gekocht daar...Als RyanAir ineens een vlucht moet cancelen vanwege slecht weer o.i.d. ben je die €27,- ook kwijt ;)

En de toch is erg leuk idd. Wij vlogen s'avonds heen (in het donker) en kwamen er op de terugreis (s'ochtends) pas achter dat het eigenlijk best een mooie rit was :P
Koud was het trouwens niet in die bus, de klap komt pas als je uitstapt....
Je bent het geld niet kwijt want de tickets blijven een paar maanden geldig, 3 uit mijn hoofd.

Maar veel maakt het niet uit natuurlijk. Zelf vind ik het prettig om dergelijke zaken niet nog op het vliegveld te hoeven regelen bij aankomst.

Best leuk ritje hè! Zie je toch nét iets meer van Zweden dan alleen de stad.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 13:27:09 #302
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89760926
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')