Oh, ik dacht morgen de hele dag nog, alleen maar positief nieuws dus. Mijn vlucht gaat om half 7 's ochtends, dus met een beetje geluk gaat dat wel goedkomenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:21 schreef Omaha2 het volgende:
Stakingen Franse luchtverkeersleiding duren tot morgenochtend 7 uur.
Naar Reus of Girona zou ik even wachten op aanbiedingen voor november (die van nu zijn ze voor sept-okt). Wil je vanuit Nederland op Barcelona zelf vliegen? Dan kun je misschien beter Easyjet nemen, die heeft een nieuwe bestemming.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wil eind november naar Barcelona. Zal ik nu al boeken of wachten op evt aanbiedingen?
Hoewel dit het Ryanair topic is, Easyjet gaat inderdaad vanaf November vliegen op Barcelona.quote:
Zeker de moeite waard! Wel goed warm daar in de zomer, ben er vorige week geweest!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:21 schreef Lemans24 het volgende:
Weer een nieuwe bestemming vanuit Eindhoven vanaf 2 november: Sevilla!
Wij zijn er eind van de week.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:27 schreef littlefrankie het volgende:
[..]
Zeker de moeite waard! Wel goed warm daar in de zomer, ben er vorige week geweest!
Toevallig niet 6 augustus vanuit malaga terug naar eindhoven? Dan ga ik nl. ook terug vanuit malaga met ryanair (heen was met transavia goedkoper)quote:Op maandag 26 juli 2010 13:35 schreef TyVole het volgende:
[..]
Wij zijn er eind van de week.
Vanavond met Ryanair naar Faro, met de bus door naar Sevilla en daarna nog een aantal dagen Malaga. Vanaf daar weer naar huis met Ryanair.
Is een retour niet meestal goedkoper dan een enkele reis?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:15 schreef TFS het volgende:
[..]
Toevallig niet 6 augustus vanuit malaga terug naar eindhoven? Dan ga ik nl. ook terug vanuit malaga met ryanair (heen was met transavia goedkoper)
kloptquote:Op maandag 26 juli 2010 17:59 schreef Bladblaadje het volgende:
Weet je dit 100% zeker? Dat is wel gemeen. ik ben 5 aug nog gewoon thuis. maar als je dus bijv voor 20 dagen weg gaat moet je op je vakantie adres je boardingcard uitprinten?
Nee, niet bij Ryanair en Transavia in ieder geval. De prijs is gewoon vast per enkele reis. Dus als je een retour boekt heb je eigenlijk twee enkele reizen in één boeking.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Is een retour niet meestal goedkoper dan een enkele reis?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:04 schreef Veersesmurf het volgende:
Afgelopen zaterdag kwam ik erachter dat ik een enkeltje Weeze - Riga en een enkeltje Weeze - Lappeenranta had geboekt (i.p.v. Lappeenranta - Weeze)
Gelukkig kon ik voor dezelfde datum op een mooie tijd een vervangend ticket boeken, maar nu ben ik benieuwd wat ik moet doen om mijn geld van de belastingen terug te krijgen. Moet ik het ticket nu annuleren en dan ergens een formulier invullen, of gewoon niet met de vlucht meegaan en dan achteraf een formulier invullen?![]()
Dit is de opbouw van de prijs van de vlucht:
********39.98 EUR Tarief
********33.62 EUR Belastingen/toeslagen
********10.00 EUR Passagierstarief: Web inchecktarief
********40.00 EUR Passagierstarief: Ingecheckte tas(sen
********10.00 EUR Passagierstarief: Administratiekosten
*******133.60 EUR Totale prijs
Voor 3 tientjes belastingen ga ik niet echt moeilijk doen, maar als ik alleen het Tarief en de Administratiekosten moet betalen krijg ik dus nog 73.62 terug. Toch leuk, aangezien het eigenlijk een budget-tripje zou worden
Van de 33.62 kan je dus maximaal 13.62 terugkrijgen, ervanuitgaande dat die totale 33.62 bestaat uit government taxes. Plus dat het idd een hoop gedoe kostquote:However air fares, fees and/or charges are non-refundable. If you do not use your booked flight the air fare, fees and charges are non-refundable but you may apply in writing within one month of the date of original travel for the refund of any government taxes paid. Such refunds are subject to an administration fee of £17/¤20 (or equivalent) per person. If the refund amount is less than the applicable administration fee, no refund will be made.
kloptquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:40 schreef Kekaa het volgende:
Ik kan me herinneren dat er van die bakken waren om te kijken of het erin past....
Precies, de reden dat ze streng omgaan met die maten is omdat je bagage anders niet in de bagagerekken boven je hoofd past.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:51 schreef xibalba het volgende:
Is de tas "indeukbaar"....? Dan gewoon niet propvol doen.
En omdat Ryanair op deze manier een beetje extra geld binnen wil harken natuurlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:56 schreef splendor het volgende:
[..]
Precies, de reden dat ze streng omgaan met die maten is omdat je bagage anders niet in de bagagerekken boven je hoofd past.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:54 schreef Rupkeii het volgende:
Als ik heb aangegeven 1 koffer mee te nemen, moet ik deze dan online inchecken?
Is dit anders dan zonder koffer inchecken?
Hoe gaat dit in zijn werk, zie namelijk geen aparte link hiervoor.
Ok. In Stockholm hoefde ik mijn tas alleen op de weegschaal te zetten. Het mocht max. 11 kg zijn (zal wel met de 'marge' van de weegschaal te maken hebben).quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:48 schreef detulp050 het volgende:
In Mallorca moesten alle tassen in die bak, past het niet: bijbetalen...
Het streng zijn op het vliegveld heeft vooral te maken met of het een Ryanair basis is of niet. Als het een basis is zoals 'Stockholm', London Stansted en dergelijke dan is het Ryanairpersoneel welke ook op commisiebasis werken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:07 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ok. In Stockholm hoefde ik mijn tas alleen op de weegschaal te zetten. Het mocht max. 11 kg zijn (zal wel met de 'marge' van de weegschaal te maken hebben).
Op Eindhoven hoefde dat weer niet. Het ligt er allemaal dus maar net aan hoe streng ze zijn op het betreffende vliegveld, en dat verschilt enorm.
Zolang je daarmee niet je andere limieten overschrijdt, dan is dat verder geen probleem.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:20 schreef Nero22 het volgende:
Stel: ik heb een koffer ingepakt die 1 cm te dik is en ik heb een grote tas bij waar alles wel in zou kunnen. Kan ik, als ze mijn koffer niet willen accepteren, alles overstapelen? Zou het toegestaan zijn om weer uit de rij te stappen?
Nee, die tas is wel een stukje kleiner. Ik denk dat ik hem ook maar meeneem naar Marseilles, mochten ze daar gaan controleren... Zou die ene cm ervoor zorgen dat hij niet in de bak past?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Zolang je daarmee niet je andere limieten overschrijdt, dan is dat verder geen probleem.
Of het afhandelend personeel van Ryanair was, weet ik nog zo net niet (het was iig niet aan ze te zien). Op Stockholm-Skavsta (wat geen Ryanair-basis is, volgens mij) vliegen vooral (of beter gezegd: bijna alleen) Ryanair en Wizzair dus het kan net zo goed personeel van Wizzair zijn: beide maatschappijen hanteren een maximum van 10 kg en ook de passagiers van Wizzair moesten hun bagage laten wegen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het streng zijn op het vliegveld heeft vooral te maken met of het een Ryanair basis is of niet. Als het een basis is zoals 'Stockholm', London Stansted en dergelijke dan is het Ryanairpersoneel welke ook op commisiebasis werken.
Dat is toch zeer zeker geen spam?quote:
Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:49 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is toch zeer zeker geen spam?
Morgen om 8:50 vlieg ik. Daaog.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:
Nog een tip die volgens mij nog nooit gemeld is hier:
Bij de afrekening (waar je alles moet bevestigen) geven ze je een prijs op. Bij mij kwam die bijvoorbeeld uit op 112 euro en ze hanteerde een koers van 1.276. Dit terwijl die vandaag rond de 1.205 schommelt. Echter kan je via "MEER INFO" de optie verkrijgen om te kiezen voor de wisselkoers van je eigen bank (90% tijd voordeliger). Zo zie je in mijn geval dat de koers op 1.22 staat genoteerd.
Merchant to card exchange
£88.05 GBP @ 1.22890085 GBP/EUR = 108.20 EUR
Ik betaal nu dus 4.21 minder dan als ik helemaal niets had gedaan en het aanbod van Ryanair had gekozen (iets wat volgens mij 99% van de mensen doen). Ja, het is maar 4.21 euro maar als tienduizenden mensen dit doen (degene die met EUR betalen voor vlucht uit UK) is dat weer een handig trucje van Ryanair om gratis wat geld binnen te hengelen dankzij naieve boekers.
Je kan dus het beste de optie NIET aanvinken (ondanks dat Ryanair je dat niet wil doen geloven).
[ afbeelding ]
Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:53 schreef Chibs het volgende:
Well, fuck.
Ik heb bij mijn reis-collega een naam verkeerd ingevuld. Volgens het FAQ aan het begin van het topic:
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Echter heeft mijn vriendin een tweede naam die ook op haar ID staat, en deze hebben we toegevoegd als naam onder voornaam.
Gaat dit een probleem worden?
Correct, en ja, dat hoop ik dan maar.. Na het lezen van horror verhalen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.
referals? Ik heb die link gewoon van een google adsense reclame.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:50 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.
Ja, dat is het. NIet alleen bij Ryanair maar bij veel maatschappijen. Het staat er niet voor niets vermeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
Wat hierboven gezegd wordt. Als je ticket goedkoper is dan de boete die erop staat, nieuw ticket boeken. Anders de boete slikken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
Nee, alleen de uitgiftedatum.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:12 schreef _Boo_ het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen of je ook de verloopdatum van je paspoort/id kaart moet invullen als je een ticket koopt of wanneer je je boarding pass wil uitprinten?
het is idd maar een kleine administratieve handeling, maar als naamswijzigingen gratis zouden zijn zou ik bij elke ¤1-sale alle goedkope tickets opkopen en ze voor ¤50 doorverkopenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:44 schreef Jape het volgende:
[..]
Zoals hierboven aangegeven is dit niet per sé iets wat alleen Ryanair heeft, maar de boete is wel schofterig hoog voor een kleine administratieve handeling, ook al is het "eigen schuld, dikke bult". Het staat nota bene met dikke rode letters op de site, op het moment dat je boekt.
Een vulcht bij Ryanair raakt in het boekingssysteem nooit vol (nog nooit gezien iig), maar kan uiteindelijk wel erg duur worden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:39 schreef Vivi het volgende:
Hey, ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met Ryanair, is het zo dat vol gewoon vol is, en dat je dan dus niet meer op de aangegeven datum kan vliegen? ik wilde nml. nog even wachten met boeken ivm het fluctueren van de prijs. (Dit zal wel een hele domme vraag zijn..).
Je hebt verschillende parkeerplaatsen, Parkeerplaats P4 en P5 zijn het verst weg, maar wel het goedkoopst.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Is dat parkeren echt zo duur in Eindhoven?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een vulcht bij Ryanair raakt in het boekingssysteem nooit vol (nog nooit gezien iig), maar kan uiteindelijk wel erg duur worden.
Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:43 schreef 18konijn het volgende:
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
De aanbiedingsprijzen zijn de goedkoopste prijzen die ze hebben voor die bestemming... soms zijn de goedkoopste tickets uitverkocht. En over het algemeen zijn de goedkoopste tickets sowieso alleen van ma-do en soms zaterdag of zondagochtend beschikbaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:33 schreef ASroma het volgende:
ik snap het niet nu hebben ze een actie tot maandagavond. Alleen dan kies ik bijvoorbeeld Ibiza vanaf weeze, wat volgens hun 19,99 zou kosten in de boekingsperiode 1 sept tot 1 nov..... en dan krijg ik toch nog de hogere prijzen...
Een vriend van me heeft een voornaam die eigenlijk uit twee losse namen bestaat (vergelijk 't maar met 'Anne Marie') en bij het boeken vult hij gewoon beide namen in zoals ze ze in het paspoort staan. Nooit een probleem mee gehad. Alleen dat was wel goed gespeld... als het niet goed gespeld is... geen idee... bellen en vragen hoe ze ermee omgaan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.
Maar er zijn mensen die dat per ongeluk wel hebben ingevuld, die willen weten hoe Ryanair daar mee omgaat.
Omdat mensen steeds dommer worden en bij het boeken alles er even snel doorheen jagen ipv gewoon te lezen wat er allemaal staat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom gebeurt dat trouwen zo extreem veel op dit moment?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:59 schreef MagicIsland1 het volgende:
GVD...niet mijn eerste voornaam gebruikt bij het boeken en ook al ingecheckt![]()
Dit gaan me dus geld kosten zeker
in de zomerperiode vliegen vaak meer wat minder geavanceerde reizigersquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom gebeurt dat trouwen zo extreem veel op dit moment?
Helaas, vond het zelf toch niet zo duidelijk. Heb het zelfs nog niet gevonden, bovenaan het formulier staat het volgende:quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja dat weten we, staat ook duidelijk op de site van Ryanair.
Maar er zijn mensen die dat per ongeluk wel hebben ingevuld, die willen weten hoe Ryanair daar mee omgaat.
Je hebt gelijk, het staat er niet bij Ryanair! Wel bij (enkele) andere maatschappijen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:21 schreef Chibs het volgende:
[..]
Helaas, vond het zelf toch niet zo duidelijk. Heb het zelfs nog niet gevonden, bovenaan het formulier staat het volgende:
"Passagiersgegevens - Alle passagiersnamen moeten overeenkomen met de namen in het paspoort/geaccepteerde reisdocument"
'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.quote:Daarna moeten wij waarschijnlijk inchecken met ons afgedrukte tickets? Hoe lang op voorhand doen we dit best? Wordt daar dan ook onze handbagage gecontroleerd?
Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).quote:Geldt, wie het eerst ingecheckt heeft, mag het eerst instappen?
Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.quote:Mensen die nog tips hebben met betrekking tot het op een goede manier inchecken, mogen die hier altijd achterlaten.
Hm, ik heb bij mijn zoontje beide voornamen ingevuld en bij mezelf alleen mijn eerste voornaam..God wat een gedoe?! Wat nu weer...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:33 schreef Plopr het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een voornaam die eigenlijk uit twee losse namen bestaat (vergelijk 't maar met 'Anne Marie') en bij het boeken vult hij gewoon beide namen in zoals ze ze in het paspoort staan. Nooit een probleem mee gehad. Alleen dat was wel goed gespeld... als het niet goed gespeld is... geen idee... bellen en vragen hoe ze ermee omgaan?
je kunt allebei doorlopenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hm, ik heb bij mijn zoontje beide voornamen ingevuld en bij mezelf alleen mijn eerste voornaam..God wat een gedoe?! Wat nu weer...
Bedankt voor de infoquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:14 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.
[..]
Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).
[..]
Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.
Toevallig precies dit verhaal vandaag gehoord van twee mensen die voor me stonden bij de AHquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:39 schreef zeebeschuit het volgende:
En dan komen ze op het vliegveld aan en worden ze kwaad op Ryanair omdat ze moeten betalen, en gaan daarna posten op internet hoe *#(#*$ ryanair is en op feestjes hebben ze grote mond over hoe afschuwelijk de service wel niet was bla bla.
Want ja.. "ze kwamen toch met printjes van hun boekingsbevestiging uit hotmail. Hoezo moesten we online inchecken?"
onzin ik ben net terug uit berlijn en heb de tickets geboekt. Allebei mn maten hebben 2 doopnamen en die heb ik gewoon ingevuld, niks geen probleem gehad. Er staat de exacte naam invullen zoals die in het paspoort staat dus waarom zou je geen doopnamen in mogen vullen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:43 schreef 18konijn het volgende:
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |