abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84790027
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:49 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Dat is toch zeer zeker geen spam? :')

Morgen om 8:50 vlieg ik. Daaog. :D
Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.
pi_84790306
Nog een tip die volgens mij nog nooit gemeld is hier:

Bij de afrekening (waar je alles moet bevestigen) geven ze je een prijs op. Bij mij kwam die bijvoorbeeld uit op 112 euro en ze hanteerde een koers van 1.276. Dit terwijl die vandaag rond de 1.205 schommelt. Echter kan je via "MEER INFO" de optie verkrijgen om te kiezen voor de wisselkoers van je eigen bank (90% tijd voordeliger). Zo zie je in mijn geval dat de koers op 1.22 staat genoteerd.

Merchant to card exchange
£88.05 GBP @ 1.22890085 GBP/EUR = 108.20 EUR

Ik betaal nu dus 4.21 minder dan als ik helemaal niets had gedaan en het aanbod van Ryanair had gekozen (iets wat volgens mij 99% van de mensen doen). Ja, het is maar 4.21 euro maar als tienduizenden mensen dit doen (degene die met EUR betalen voor vlucht uit UK) is dat weer een handig trucje van Ryanair om gratis wat geld binnen te hengelen dankzij naieve boekers.

Je kan dus het beste de optie NIET aanvinken (ondanks dat Ryanair je dat niet wil doen geloven).

maandag 2 augustus 2010 @ 22:21:55 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84791672
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:
Nog een tip die volgens mij nog nooit gemeld is hier:

Bij de afrekening (waar je alles moet bevestigen) geven ze je een prijs op. Bij mij kwam die bijvoorbeeld uit op 112 euro en ze hanteerde een koers van 1.276. Dit terwijl die vandaag rond de 1.205 schommelt. Echter kan je via "MEER INFO" de optie verkrijgen om te kiezen voor de wisselkoers van je eigen bank (90% tijd voordeliger). Zo zie je in mijn geval dat de koers op 1.22 staat genoteerd.

Merchant to card exchange
£88.05 GBP @ 1.22890085 GBP/EUR = 108.20 EUR

Ik betaal nu dus 4.21 minder dan als ik helemaal niets had gedaan en het aanbod van Ryanair had gekozen (iets wat volgens mij 99% van de mensen doen). Ja, het is maar 4.21 euro maar als tienduizenden mensen dit doen (degene die met EUR betalen voor vlucht uit UK) is dat weer een handig trucje van Ryanair om gratis wat geld binnen te hengelen dankzij naieve boekers.

Je kan dus het beste de optie NIET aanvinken (ondanks dat Ryanair je dat niet wil doen geloven).

[ afbeelding ]
:) Dit is inderdaad een bevinding die nog niet eerder is gemeld, en ook pas sinds korte tijd van toepassing is.

Persoonlijk ben ik er zelf ook slachtoffer van geworden, maar voor een ticket van 5 euro met mijn UK prepaid credit card is dit verschil 20 eurocent dus te verwaarlozen.

Het grootste probleem is dat je zelf moet kiezen voor de opt-out. M.a.w. het wordt standaard aangeboden, en de prijs in euro's blijft gelijk en in een kleine blauwe text wordt meer informatie over de wisselkoers gegeven en pas daar kan je het uitvinken.

Dit is voor Europese credit card houders eigenlijk nooit voordeliger, alleen voor US credit card houders waarbij de credit card maatschaapij extra kosten berekend voor het betalen in andere valuta dan de U$ dollar.

Ik ben benieuwd hoelang Ryanair dit volhoud, want het aanbieden van een vaste wisselkoers mag natuurlijk wel, maar zou een opt-in moeten zijn (dus dat je er specifiek voor kiest) dan dat dit automatisch wordt gedaan terwijl Ryanair weet of kan weten dat het onvoordeliger voor de consument is in meer dan 50% van de gevallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84793326
Well, fuck.

Ik heb bij mijn reis-collega een naam verkeerd ingevuld. Volgens het FAQ aan het begin van het topic:
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Echter heeft mijn vriendin een tweede naam die ook op haar ID staat, en deze hebben we toegevoegd als naam onder voornaam.

Gaat dit een probleem worden?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:50:02 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84806915
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:53 schreef Chibs het volgende:
Well, fuck.

Ik heb bij mijn reis-collega een naam verkeerd ingevuld. Volgens het FAQ aan het begin van het topic:
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Echter heeft mijn vriendin een tweede naam die ook op haar ID staat, en deze hebben we toegevoegd als naam onder voornaam.

Gaat dit een probleem worden?
Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.
pi_84812459
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, zolang de eerste naam maar klopt, lijkt het me OK. De tweede naam staat toch ook in haar paspoort, dus kan eigenlijk geen verwarring veroorzaken.
Correct, en ja, dat hoop ik dan maar.. Na het lezen van horror verhalen. :'(
pi_84816690
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:50 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Check de linkjes maar eens. Zit een exacte Moneybookers referral in verwerkt.
referals? Ik heb die link gewoon van een google adsense reclame.
Ik heb helemaal geen moneybooker account of mastercard, daarom vraag ik ook of er mensen zijn met ervaring met deze kaart, of de andere kaart van Medius.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:30:51 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_84817355
Ik ga ook weer eens met Ryanair vliegen, met de herfstvakantie voor 4 dagen naar Rome. Totale kosten inclusief 1 tas om in te checken voor 3 personen komt uit op 180 euro
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:54:44 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84842249
Madrid staat weer tussen de aanbiedingen, zonder dat er vluchten voor de geadverteerde prijs zijn. Dat gebeurt wel vaak!
pi_84887576
Verder iemand nog ervaring met het opgeven van volledige namen op Ryanair ipv enkel de eerste voornaam?
pi_84889477
Lijkt me geen probleem, het gaat om de eerste voornaam.
Als het maar geen foute naam is, daar heb ik wel ervaring mee helaas (roepnaam ipv doopnaam ingevuld, dom dom dom, zonde van je 130 euro).
pi_84911131
Is het serieus een probleem als je je roepnaam hebt opgegeven ipv je doopnaam?
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
pi_84913062
Nieuw ticket boeken.
pi_84915088
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Mijn gewone roepnaam is Rob, maar mijn doopnamen zijn Robert Arnold Pieter. Gaat mij dit geld kosten en is er nog een manier om dit ongedaan te maken?
Ja, dat is het. NIet alleen bij Ryanair maar bij veel maatschappijen. Het staat er niet voor niets vermeld.
Dat mensen hebben besloten Petranelle gewoon maar Petra te noemen heeft een vliegtuigmaatschappij toch niets mee te maken. Roepnaam is iets voor jezelf.
pi_84933344
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef Rupkeii het volgende:
Wat hierboven gezegd wordt. Als je ticket goedkoper is dan de boete die erop staat, nieuw ticket boeken. Anders de boete slikken.

Ik kwam er dus achter toen ik op de luchthaven de uitgeprinte boardingpassen uit mijn tas trok: Roepnaam ipv doopnaam, aRGH! Maarja, op dat moment is de boete betalen en een wijziging bij de balie halen je enige optie.

Zoals hierboven aangegeven is dit niet per sé iets wat alleen Ryanair heeft, maar de boete is wel schofterig hoog voor een kleine administratieve handeling, ook al is het "eigen schuld, dikke bult". Het staat nota bene met dikke rode letters op de site, op het moment dat je boekt.
pi_84939631
Is er iemand die mij kan vertellen of je ook de verloopdatum van je paspoort/id kaart moet invullen als je een ticket koopt of wanneer je je boarding pass wil uitprinten?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:46:13 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84943835
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:12 schreef _Boo_ het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen of je ook de verloopdatum van je paspoort/id kaart moet invullen als je een ticket koopt of wanneer je je boarding pass wil uitprinten?
Nee, alleen de uitgiftedatum.
pi_84946076
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:44 schreef Jape het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven is dit niet per sé iets wat alleen Ryanair heeft, maar de boete is wel schofterig hoog voor een kleine administratieve handeling, ook al is het "eigen schuld, dikke bult". Het staat nota bene met dikke rode letters op de site, op het moment dat je boekt.
het is idd maar een kleine administratieve handeling, maar als naamswijzigingen gratis zouden zijn zou ik bij elke ¤1-sale alle goedkope tickets opkopen en ze voor ¤50 doorverkopen ;) het tarief is dus mede zo hoog om dit soort dingen te voorkomen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:02:00 #69
32029 Basson
Dodge This!
pi_84947040
edit

...Laat maar. De verklaring staat ONDERAAN de site van vliegveld Weeze... knuppels
pi_84954974
Is dat parkeren echt zo duur in Eindhoven? ;(
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:39:28 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84955222
Hey, ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met Ryanair, is het zo dat vol gewoon vol is, en dat je dan dus niet meer op de aangegeven datum kan vliegen? ik wilde nml. nog even wachten met boeken ivm het fluctueren van de prijs. (Dit zal wel een hele domme vraag zijn.. :')).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:47:47 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84955530
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:39 schreef Vivi het volgende:
Hey, ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met Ryanair, is het zo dat vol gewoon vol is, en dat je dan dus niet meer op de aangegeven datum kan vliegen? ik wilde nml. nog even wachten met boeken ivm het fluctueren van de prijs. (Dit zal wel een hele domme vraag zijn.. :')).
Een vulcht bij Ryanair raakt in het boekingssysteem nooit vol (nog nooit gezien iig), maar kan uiteindelijk wel erg duur worden.
pi_84956102
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Is dat parkeren echt zo duur in Eindhoven? ;(
Je hebt verschillende parkeerplaatsen, Parkeerplaats P4 en P5 zijn het verst weg, maar wel het goedkoopst.
http://www.eindhovenairport.nl/content/parkeertarieven
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:03:17 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84956121
Oh oke, wat is erg duur dan. enig idee? :)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_84957819
¤38 vind ik wel duur voor drie dagen. Maar met de trein wordt het wel erg krap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')