onzin ik ben net terug uit berlijn en heb de tickets geboekt. Allebei mn maten hebben 2 doopnamen en die heb ik gewoon ingevuld, niks geen probleem gehad. Er staat de exacte naam invullen zoals die in het paspoort staat dus waarom zou je geen doopnamen in mogen vullen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:43 schreef 18konijn het volgende:
Je mag geen tweede naam invullen, alleen de eerste naam zoals in het paspoort en de achternaam zoals in het paspoort. Dus als Annemarie in haar paspoort Anna Maria heet, vul je alleen Anna in. Zo moet het en niet anders.
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk maar de methode die ik beschreven heb is altijd goed, voor elke naam. Dus het kan best zijn dat het goed gaat met meerdere voornamen, maar hoe meer je invult, hoe meer risico dat het fout gaat. Niemand zit te wachten op gezeik met een grondstewardess bij het inchecken die begint te zeuren over een lullige spelfout in een naam. En dat het vaak fout gaat, blijkt elke dag weer op elke luchthaven waar Ryanair op vliegt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef WooZ het volgende:
[..]
onzin ik ben net terug uit berlijn en heb de tickets geboekt. Allebei mn maten hebben 2 doopnamen en die heb ik gewoon ingevuld, niks geen probleem gehad. Er staat de exacte naam invullen zoals die in het paspoort staat dus waarom zou je geen doopnamen in mogen vullen?
Ik dus een nieuwe ticket boeken voor dezelfde vlucht....klik ik bij het boeken bij het laatste scherm op ok, krijg ik een popup bericht met iets van dat ik niet dezelfde naam en betalingsgegevens mag hebben op dezelfde vlucht. Ik dacht dus dat mijn ticket niet geboekt was...maar nu krijg ik dus wel een bevestigingsemail met reserveringsnummerquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:59 schreef MagicIsland1 het volgende:
GVD...niet mijn eerste voornaam gebruikt bij het boeken en ook al ingecheckt![]()
Dit gaan me dus geld kosten zeker
Op het afgedrukte boarding pass staat ergens onder halverwege 'part tear to here'. Is het de bedoeling dat wij dit reeds gedeeltelijk doorknippen, zodat het personeel dit dan gemakkelijker scheurt?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:14 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
'Inchecken' heb je online al gedaan. Je gaat in de rij staan, laat je afgedrukte ticket scannen en je ID/paspoort zien. Dan gaat je handbagage op de band en ga je door de detectiepoortjes. Hierna loop je naar de gate, daar ga je in de rij staan, als de gate open gaat laat je je afgedrukte boardingpass weer scannen door iemand van Ryanair en ook laat je je ID/paspoort zien. Je boardingpass wordt dan door tweeen gescheurd, en je krijgt de ene helft terug. Als je het vliegtuig in gaat, moet je weer je afgedrukte boardingpass (die afgescheurde helft dus) laten zien, de steward(ess) omcrikelt hierop dan je vluchtnummer met pen.
[..]
Nee, zo werkt het niet. Er worden twee rijen gemaakt: een rij voor mensen met priority tickets, en een rij voor mensen met een 'niet-priority' ticket. De priority-mensen mogen als eerste naar het vliegtuig lopen, maar de 'niet priority-mensen' mogen er gelijk achteraan. (Conclusie: Bespaar geld en koop geen priority ticket, het is echt onzinnig).
[..]
Bij de 'voorste' trap van het vliegtuig staat meestal een lange rij. Dus mijn tip is: loop even door naar de 'achterste' trap. Dan zit je eerder in het vliegtuig en heb je een grotere kans dat je nog een goed plekje kunt vinden.
Ja dat is gemakkelijker voor het personeelquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:45 schreef wo0dy het volgende:
[..]
Op het afgedrukte boarding pass staat ergens onder halverwege 'part tear to here'. Is het de bedoeling dat wij dit reeds gedeeltelijk doorknippen, zodat het personeel dit dan gemakkelijker scheurt?
Een scherpe vouw maken bij de stippellijn werkt ook wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ja dat is gemakkelijker voor het personeelMaargoed, volgens mij leest ook maar 10% van de mensen die regel..
Gratis weggehaaldquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:28 schreef Rauzer het volgende:
Ik heb alleen iemands tweede naam foutief ingevuld, dat gaat me knaken kosten zeker?
Je vergeet het paspoort/ID kaart gereed te hebben waar nodigquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een scherpe vouw maken bij de stippellijn werkt ook wel.
Eigenlijk ben ik de ideale budgetpassagier, ik check online in, ik neem niet teveel handbagage mee, heb al mijn documenten klaar voordat erom gevraagd wordt bij de diverse controles bij beveiliging en instappen, heb een scherpe vouw gemaakt dat het gatemedewerker makkelijk het gedeelte kan afscheuren, weet dat je die bij het instappen nog een keer moet laten zien en stop dit niet diep weg in de tas, stap achter in het vliegtuig in en ga snel aan het raam zitten en hou verder niemand in het gangpad op met het opbergen van mijn tas.
Waarom bepaalde mensen bij elk bovengenoemd punt dit als verassing behandelen begrijp ik soms echt niet...
Volgens mij is 8.30 zelfs nog vroeg genoeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:21 schreef Lysane het volgende:
Ik vlieg dus ook met Ryanair dinsdag naar Girona. Het vroegste dat ik vanaf mijn woonplaats op vliegveld Eindhoven kan zijn is 07:30 bij vertrek vlucht om 09:00. Is dit vroeg genoeg om je bagage af te geven en door de gate te gaan?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:21 schreef Lysane het volgende:
Ik vlieg dus ook met Ryanair dinsdag naar Girona. Het vroegste dat ik vanaf mijn woonplaats op vliegveld Eindhoven kan zijn is 07:30 bij vertrek vlucht om 09:00. Is dit vroeg genoeg om je bagage af te geven en door de gate te gaan?
Ryanair regulars hebben nooit bagage, veel te duurquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:50 schreef Lysane het volgende:
Aah nu ben ik wel gerustgesteld! Ik heb maar 1x eerder gevlogen (via Schiphol/Transavia) en toen moesten we geloof ik 2,5 uur vantevoren aanwezig zijn (omdat je daar moet inchecken natuurlijk).
En 08.30 aanwezig zijn redden we dus niet omdat je bagage dus max 40 min vantevoren afgegeven moet zijn.
Keertje vanaf station Venray gedaan. Was mooi op tijd, terugweg een shared taxi met wat mensen die nog naar Arnhem/Nijmegen oid. gingen en de omweg niet erg relaxed vonden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:26 schreef hatsjoe het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die taxidiensten naar/van vliegveld Weeze ?
je bedoelt die busjes? voor 10 euro sta je in Nijmegen, best ok.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:26 schreef hatsjoe het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met die taxidiensten naar/van vliegveld Weeze ?
Nee, je mag alleen EEN tas als handbagage gratis mee. Als je een extra tas mee wil nemen zal je die moeten inchecken (dus betalen).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:21 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wil graag één extra tas meenemen. We reizen met zijn tweeën, en op de terugweg een extra tas meenemen. Nu heb ik dat online aangevraagd, maar dan staat er bij dat er verder geen tassen bij zitten. Je mag toch gratis een tas per persoon meenemen?
Welke route?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:18 schreef PLAE@ het volgende:
Vorige week voor het eerst dikke vertraging gehad met Ryanair (kan een keer gebeuren natuurlijk).
Technische problemen met het toestel, 7 uur een beetje zitten niksen/lezen/slapen.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nu.nl/economie(...)ndhoven-airport.htmlquote:De Ierse prijsvechter Ryanair vliegt vanaf 31 oktober twee keer per week via Eindhoven Airport van een naar Malta, een populaire toeristische bestemming.
Goed nieuws!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ndhoven-airport.html
Bergamo? Te druk, Italiaan chaotisch en de bus naar Milano Centrale doet er ongeveer een uurtje over voor ¤9 enkele reisquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:06 schreef secondant het volgende:
Wie kan mij wat vertellen over het vlieveld van Milaan. Is het een beetje ordelijk? Hoe lang doe je er over naar de stad en wat kost het?
Is redelijk goed geregeld; je kunt de bus snel instappen als je aankomt en binnen 45 minuten wordt je afgezet bij het centraal station en van daaruit zo'n 20 minuten lopen kom je bij het welbekende duomo. 9 euro enkele reis maar retourtje is uiteraard goedkoper en als je via internet boekt is het weer een paar euro goedkoper.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:06 schreef secondant het volgende:
Wie kan mij wat vertellen over het vlieveld van Milaan. Is het een beetje ordelijk? Hoe lang doe je er over naar de stad en wat kost het?
Dat lijkt me wel watquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ndhoven-airport.html
Dat gaat dus niet. Als ik een nieuwe boeking wil maken met alleen 1 kind, dan krijg ik de melding dat er een volwassen persoon erbij moet zijn. En dus bij het zoeken/boeken van een vlucht dient er bij "aantal passagiers" ook voor een volwassen persoon gekozen te worden (en geboekt worden).quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:01 schreef Rupkeii het volgende:
Ik denk een aparte nieuwe boeking maken voor het kind.
Wordt immers tijdens de reis wel vergezeld door een oudere persoon, al is dit op een andere boeking.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:09 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet. Als ik een nieuwe boeking wil maken met alleen 1 kind, dan krijg ik de melding dat er een volwassen persoon erbij moet zijn. En dus bij het zoeken/boeken van een vlucht dient er bij "aantal passagiers" ook voor een volwassen persoon gekozen te worden (en geboekt worden).
Maarja...die heeft al geboekt.
Tijdelijke maatregel vanwege aswolkquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:20 schreef gifkwal het volgende:
Een vraagje over dat online inchecken. De laatste keer dat ik met Ryanair vloog (2 maanden terug of zo?) was er iets met een volgnummer op je ticket. Als dat hoger was dan 90 oid moest je alsnog aan de balie inchecken.
Is dat nu nog steeds het geval? Mijn zusje heeft al online ingecheckt maar heeft niks over volgnummers gezien, maar het kan dat ze het over het hoofd heeft gezien want destijds vond ik het ook al niet echt duidelijk aangegeven.
Weet iemand of dit een tijdelijke maatregel was of dat dit nu altijd geldt voor Ryanair vluchten? Het gaat overigens om Eindhoven-Milano.
Ik heb het tweede gedaan, dat is prima bevallen. Geen ervaring met de Ryanair bus.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:46 schreef tbear het volgende:
Als je via Charleroi reist met ov gaat wat is dan handiger. Vanaf Brussel-Zuid de ryanair bus nemen of overstappen op de trein die naar Charleroi Sud gaat en daar de bus pakken?
das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op gironaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:25 schreef nattermann het volgende:
Morgen tickets boeken vanuit Maastricht naar Girona, op 11 september heen, 18 september terug.
281 euro, inclusief 2 koffers van 20 kg, voor 2 personen!
Als je in de buurt van Girona moet zijn dan lijkt het mij toch dat je op Girona vliegtquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op girona
Ik wil net wel op Girona landen. Transavia kost me 350 euro (retour, 2 personen), en ik moet eerst naar Rotterdam knetteren en daar nog parkeren. Niet zo praktisch als je in het zuiden van Limburg woontquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
das toch niet goedkoop ofzo? met transavia vlieg je voor hetzelfde geld én landt je niet op girona
Via de mail. Als dat gebeurd dan mag je kiezen om te annuleren.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef Nicoo00 het volgende:
Kan het zijn dat bij Ryanair (een paar weken/maanden) voor vertrek de reisdatum van een vlucht gewijzigd wordt door Ryanair zelf? Zo ja, hoe wordt je hier op gewezen?
Met vriendelijke groet,
en dat is zonder verder wat als in geen hotel en geen eten ed.?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:25 schreef nattermann het volgende:
Morgen tickets boeken vanuit Maastricht naar Girona, op 11 september heen, 18 september terug.
281 euro, inclusief 2 koffers van 20 kg, voor 2 personen!
Dat is allemaal al geboektquote:Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef rubje het volgende:
[..]
en dat is zonder verder wat als in geen hotel en geen eten ed.?
Nee hoor. Als ik met de auto naar Girona moet gaan, betaal ik 4 volle tanks benzine (retour dan hè) à 240 euro, 2 keer 80 euro tol in Frankrijk, wat neerkomt op een geschatte prijs van een dikke 400 euro. Als ik dan vlieg met Ryanair ben ik nog goedkoper uit ookquote:Op woensdag 1 september 2010 14:37 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Maar als dat niet bij de prijs inbegrepen zit heb je een aardige kutdeal imo.
Wat is dit nou weer voor argument?quote:Op woensdag 1 september 2010 14:53 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ik met de auto naar Girona moet gaan, betaal ik 4 volle tanks benzine (retour dan hè) à 240 euro, 2 keer 80 euro tol in Frankrijk, wat neerkomt op een geschatte prijs van een dikke 400 euro. Als ik dan vlieg met Ryanair ben ik nog goedkoper uit ook
Dat zei je al, ja.quote:Hotel en dergelijke is apart geboekt.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. 3 dagen geleden wist ik nog niet dat ik deze reis ging boeken, en toen ging ik er van uit dat ik met de auto zou gaan. Toevallig gisteren gekeken op de site van ryanair, en toen pas ontdekt dat vergeleken met de auto goedkoper is.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor argument?Je had deze reis met een beetje geluk de helft goedkoper kunnen boeken, minstens.
[..]
Dat zei je al, ja.
Ik doe niet gepikeerd hoor. Jij doet alleen alsof je een dikke steal te pakken hebt, en anderen wijzen je erop dat het ook goedkoper had gekund. Wie weet kun je hier in de toekomst voordeel uit halen!quote:Op woensdag 1 september 2010 15:06 schreef nattermann het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. 3 dagen geleden wist ik nog niet dat ik deze reis ging boeken, en toen ging ik er van uit dat ik met de auto zou gaan. Toevallig gisteren gekeken op de site van ryanair, en toen pas ontdekt dat vergeleken met de auto goedkoper is.
Schitterend dat ik de reis minstens de helft goedkoper had kunnen krijgen. Maargoed, het is nu eenmaal niet zo.
Dat is duidelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 15:25 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik doe niet gepikeerd hoor. Jij doet alleen alsof je een dikke steal te pakken hebt, en anderen wijzen je erop dat het ook goedkoper had gekund. Wie weet kun je hier in de toekomst voordeel uit halen!
Veel plezierquote:Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dat is duidelijkBedankt voor de tip in ieder geval.
Ik heb er zin in, na een zomer hard werken dan toch nog een weekje vakantie meepikken
Cyprus ook pas vanaf 1 november vanaf Charleroi. 80 euro voor een kaal retourtje is niet echt concurrerend met Corendon op het moment. Corendon biedt 8 daagse vakanties voor 239 euro aan met vertrek vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:06 schreef Veersesmurf het volgende:
Ben er zojuist achter gekomen dat RyanAir ook op Larnaca (Cyprus) en Oujda (Marokko) vliegt. Nooit geweten
Wat zou dat moeten zijn?quote:Op woensdag 1 september 2010 16:49 schreef nattermann het volgende:
Iemand ervaringen met Shuttle Direct?
Klinkt als een duur iets dat je net zo goed zelf kan regelen. En het is al een behoorlijk oud persbericht.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:23 schreef nattermann het volgende:
[..]
http://ryanair.site-forum(...)fer-service-t224.htm
Maar dat hoort hier niet thuis, denk ik
Zo komt het wel over inderdaad. Toch maar even verder kijken.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Klinkt als een duur iets dat je net zo goed zelf kan regelen. En het is al een behoorlijk oud persbericht.
Met de auto gaan...quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:45 schreef rubje het volgende:
mensu... ik heb deze vraag: Ik wil naar munchen voor een weekend,1 persoon + hotel = vrijdag heen en zondag terug Graag de goedkoopste opties voor 2 nachten. Iemand?
Verkeerde topic? Ryanair vliegt vanuit NL niet naar een bestemming nabij München.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:45 schreef rubje het volgende:
mensu... ik heb deze vraag: Ik wil naar munchen voor een weekend,1 persoon + hotel = vrijdag heen en zondag terug Graag de goedkoopste opties voor 2 nachten. Iemand?
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef Nicoo00 het volgende:
Kan het zijn dat bij Ryanair (een paar weken/maanden) voor vertrek de reisdatum van een vlucht gewijzigd wordt door Ryanair zelf? Zo ja, hoe wordt je hier op gewezen?
Met vriendelijke groet,
Als je twee losse tickets boekt en je vertrekt en/of landt op een andere locatie kan je dan beide tickets annuleren?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Via de mail. Als dat gebeurd dan mag je kiezen om te annuleren.
nee, alleen het ticket waarvan de vlucht ( met minimaal 4uur) gewijzigd is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:30 schreef tbear het volgende:
[..]
[..]
Als je twee losse tickets boekt en je vertrekt en/of landt op een andere locatie kan je dan beide tickets annuleren?
Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.quote:Op maandag 6 september 2010 20:22 schreef _Boo_ het volgende:
Vandaag weer eens met Ryanair gevlogen, maar weet iemand hoe het precies zit met die tijden die vermeld staan op je boarding pass? De tijd van vertrek staat er op, maar ook de tijd waarop zogenaamd de gate sluit (een half uur voor vertrektijd)Maar de gate is toch de plek waar je je boarding pass moet laten zien en die sluit toch altijd pas een minuut of vijf voor vertrek? (zodra iedereen er door heen is en in het vliegtuig zit?).
Sterker nog: bij die keren dat ik vloog met Ryanair, ging de 'gate' pas vijf tot tien minuten na de tijd die op het boarding pass vermeld stond open.quote:Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.
Nee mag niet. Handtas moet ook in je koffer passen. En een plastic tas voor je aankopen op het vliegveld mag ook niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
Ik vertrek vanaf Weeze, heb een goede voetbaltas geregeld die aan de afmetingen voldoet. Mijn vriendin die gaat het zwaar krijgen, die neemt altijd voor 2 weken kleren meequote:
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.
Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op...quote:Op donderdag 9 september 2010 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
quote:Op donderdag 9 september 2010 23:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op...
Bron: Travel.blog.nlquote:RyanAir bespaart op co-piloot, cabin crew assisteert de piloot
Ryanair is altijd op zoek naar mogelijkheden om de kosten van vliegen naar beneden te krijgen, zodat het vliegtickets voor spotprijzen aan kan blijven bieden. RyanAir komt nu met een opmerkelijk idee. De co-piloot wordt geschrapt! Het cabinepersoneel krijgt ook de eer om de piloot te helpen met een veilige landing.
”Het is toch de computer die het toestel bedient. Als de piloot problemen heeft, drukt hij op een bel en kan een cabinepersoneelslid helpen”, meldt de bedrijfsleider. De co-piloot is niet meer nodig, ander personeel kan het ook.
De Britse pilotenvakbond BALPA vindt het idee gevaarlijk. Co-piloten zijn volgens hen altijd nodig om over de schouder van de piloot mee te kijken.
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht?quote:Op zondag 12 september 2010 17:18 schreef JD-Matrix het volgende:
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
Het is in principe mogelijk. Inderdaad onzin dat de deur continu dicht zit. Al wordt wel vaak/altijd als de piloot de cockpit verlaat het 'riemen vast' teken gegeven, uit voorzorg. For what it's worth...quote:Op maandag 13 september 2010 09:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht?via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.
Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf in Brussel heb gewoond, maar de bussen van Ryanair nooit heb gezien bij Brussel Zuid, vandaar de vraag waar ze precies vertrekken bij Brussel Zuid.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik zie het overigens niet terug op de site van Ryanair. heb je een linkje ?quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Die pagina heb ik ook al verscheidene malen proberen te bezoeken, maar ik krijg telkens deze meldingquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:42 schreef DutchTrain het volgende:
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html
Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
Ben niet echt een computer nerd ..quote:Gerapporteerde aanvalpagina!
De pagina op www.charleroi-airport.com is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.
Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |