abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:37:33 #1
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_82869649


Voorgaande delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
29, 30, 31


Modellen:

1-serie:
  • Oksel, E87 118d

    3-serie:
  • dnzl, E30 316
  • piekartz87, 2x E30 316i
  • Catch22-, E30 320i
  • Jaapie1993, E30 320i
  • Youp, E30 320i
  • metallicattim, E30 318iA, E30 325i
  • Maharbal, E30 325i
  • rival, E30 325i, E30 325e, E30 325i
  • Twista101, E36 316i
  • Fransbreda, E36 316i
  • justmattie, E36 316i
  • Teamlead, E36 318tds
  • Turquaz52, E36 318i, E36 323i
  • MrTorture, E36 325i
  • YoshiBignose, E46 318ci
  • Xtr3mE, E46 318ci
  • Peewee, E46 320d
  • Vuurmuis, E46 325ci
  • Hyperdude, E46 330i
  • Boegschroef, E30 320i, E30 323i baur, E92 320d

    5-serie:
  • Rizzeau, E28 525i
  • Alicey, E34 518i
  • mighty_myte, E34 520i
  • disyn, E39 520i
  • Lezzer, E39 525i
  • eevebe, E39 528i
  • M.O.D, E39 540i
  • Boegschroef, E60 525d
  • B4llistic, E60 530d

    6-serie:
    -

    7-serie:
  • Chooselife, E32 735i

    8-serie:
    -

    X:
    -

    Z:
  • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
  • k_man, E85 Z4

    M
  • Okeuj, E92 M3

    Motorrad
    -

    Onderdelen

    Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast.



    [ Bericht 49% gewijzigd door Anne op 16-06-2010 09:42:33 ]
  • Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      woensdag 16 juni 2010 @ 09:48:15 #2
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82869937
      woensdag 16 juni 2010 @ 09:53:01 #3
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_82870084
    Wat ben je ook een lekker ding he Anne
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      woensdag 16 juni 2010 @ 09:55:41 #4
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82870180
    1:10 voor een simpele 320i...ik vind het niet goedkoop hoor. Dat maakt mijn overweging voor een 320d alleen maar groter. Waarbij meespeelt dat ik al hendig 12k per jaar woon/werk rij en met vakantie en plezierritjes makkelijk richting de 20k ga... dan is de diesel simpelweg goeiekoper .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:02:50 #5
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_82870413
    van 20 jaar oud he

    Ik rij 8k km per jaar ongeveer, dus voor mij kan het wel uit
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:02:55 #6
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82870415
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 09:55 schreef Mikkie het volgende:
    1:10 voor een simpele 320i...ik vind het niet goedkoop hoor. Dat maakt mijn overweging voor een 320d alleen maar groter. Waarbij meespeelt dat ik al hendig 12k per jaar woon/werk rij en met vakantie en plezierritjes makkelijk richting de 20k ga... dan is de diesel simpelweg goeiekoper .
    Met een verbruik van 1:10 en jaarlijkse kilometers tot 20.000 is het maar de vraag of het echt goedkoper is. Je speelt i.i.g. in de buurt van break even. Al verschilt dat misschien wel weer per provincie, ik heb dit nu berekend o.b.v. Zuid-Holland.
    pi_82870514
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 09:53 schreef Catch22- het volgende:
    Wat ben je ook een lekker ding he Anne
    .
    pi_82870718
    Waarom een 4 cilinder dan als een 6 cilinder even zuinig is..?
    Als je ook nog eens wist wat voor verbruik ik op snelweg behaal
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_82870739
    6Cilinder FTW. Eens 6, altijd 6.
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_82871020
    Mah, 6 is overrated. Tegenwoordig zijn de 4 cilinders al heel snel en veel zuiniger.
    Facts don't care about your feelings
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:28:59 #11
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82871198
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:02 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Met een verbruik van 1:10 en jaarlijkse kilometers tot 20.000 is het maar de vraag of het echt goedkoper is. Je speelt i.i.g. in de buurt van break even. Al verschilt dat misschien wel weer per provincie, ik heb dit nu berekend o.b.v. Zuid-Holland.
    Even los van de verzekering (al scheelt dat vast ook niet veel, misschien een tientje per maand) heb ik de wegenbelasting en de fabrieksopgave van het verbruik naast elkaar gelegd. Je rijdt altijd wel iets onzuiniger, maar ik reken voor het gemak even daarmee.

    Bij een E46 320i kom ik bij 20k per jaar, benzineprijs van 1,50, fabrieksopgave 9l/100km op 3444 per jaar.
    Bij een E46 320d kom ik bij 20k per jaar, dieselprijs van 1,20, fabrieksopgave 5.9l/100km op 2972 per jaar.
    Beide fabrieksopgaven zijn gecombineerd verbruik.

    Mijn ervaring met de diesel is dat je in praktijk rond de 6,5 - 7l/100km verbruikt, maar de benzine zal ook wel wat onzuiniger zijn. Dan scheelt het toch zo'n 400 à 500 euro.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:30:39 #12
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82871251
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Even los van de verzekering (al scheelt dat vast ook niet veel, misschien een tientje per maand) heb ik de wegenbelasting en de fabrieksopgave van het verbruik naast elkaar gelegd. Je rijdt altijd wel iets onzuiniger, maar ik reken voor het gemak even daarmee.

    Bij een E46 320i kom ik bij 20k per jaar, benzineprijs van 1,50, fabrieksopgave 9l/100km op 3444 per jaar.
    Bij een E46 320d kom ik bij 20k per jaar, dieselprijs van 1,20, fabrieksopgave 5.9l/100km op 2972 per jaar.
    Beide fabrieksopgaven zijn gecombineerd verbruik.

    Mijn ervaring met de diesel is dat je in praktijk rond de 6,5 - 7l/100km verbruikt, maar de benzine zal ook wel wat onzuiniger zijn. Dan scheelt het toch zo'n 400 à 500 euro.
    Grappig, ik wist niet dat een diesel zoveel zuiniger rijdt. In je berekening blijft het verschil wel zo rond de 500 en dat is minder dan wat je aan extra wegenbelasting betaalt op een diesel..

    -edit : Niet gezien dat je al wegenbelasting had meegenomen in de berekening. Inderdaad een fors verschil!!-
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:36:19 #13
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82871445
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:30 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Grappig, ik wist niet dat een diesel zoveel zuiniger rijdt. In je berekening blijft het verschil wel zo rond de 500 en dat is minder dan wat je aan extra wegenbelasting betaalt op een diesel..
    Ik heb de wegenbelasting al meegerekend . 186 euro per kwartaal voor een 320i en 389 voor een 320d. Mocht je een 328i ofzo kopen, die verbruikt nagenoeg hetzelfde doet alleen 209 euro per kwartaal. Maar goed, die 70 euro verschil per maand moet je er dus uit kunnen rijden door een meer voordelige brandstofprijs, en dat lukt bij 20k al . Sterker nog, in theorie is de diesel bij 13k per jaar al een paar tientjes goedkoper.

    Scheelt wel dat ik laatst een paar duizend km deels met een volbepakte (geleende) E46 320d heb gereden, deels niet bepakt maar wel rond de 190 op de cruise, en zelfs toen kwam ik nog tot een gemiddeld verbruik van 1:14. Wanneer je dus niet vol doorplankt en vol beladen bent, moet het zuiniger kunnen. Tegen 1.20 de liter scheelt dat nogal tov de 320i. Prettige ervaring dus opgedaan, waardoor ik wel enigszins bevooroordeeld ben maar dus ook wel een goede, enigszins representatieve ervaring heb .

    Overigens is het ding door het formaat van de auto wel een stuk duurder dan andere karretjes. Met m'n Nissan Almera 1.4 benzinehok doe ik gemiddeld rond de 1:13/1:14, en dan is een diesel wel pas rendabel ruim boven de 25k per jaar .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:40:02 #14
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82871609
    Ik dacht altijd dat het omslagpunt veel hoger lag. Aan de andere kant rijd ik in de praktijk ook veel meer dan ik had ingeschat (Ik had zo'n 12k geschat op een jaar, maar met het verbruik zoals het de laatste weken is zou ik al boven de 22k uitkomen). Nu scheelt het wel dat mijn geen eigen auto heeft. Wanneer hij die weer wel heeft kom ik misschien wel weer onder de 15k..

    Aan de andere kant is het niet zo heel belangrijk, want ik wil de auto die ik nu heb toch niet wegdoen.
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:49:53 #15
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82871991
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:40 schreef Alicey het volgende:
    Ik dacht altijd dat het omslagpunt veel hoger lag. Aan de andere kant rijd ik in de praktijk ook veel meer dan ik had ingeschat (Ik had zo'n 12k geschat op een jaar, maar met het verbruik zoals het de laatste weken is zou ik al boven de 22k uitkomen). Nu scheelt het wel dat mijn geen eigen auto heeft. Wanneer hij die weer wel heeft kom ik misschien wel weer onder de 15k..

    Aan de andere kant is het niet zo heel belangrijk, want ik wil de auto die ik nu heb toch niet wegdoen.
    Mja dat scheelt wel ja. Ik merk dat ik vaak ook een stuk meer rij dan gepland en vooral met z'n diesel is dat natuurlijk snel gebeurd (want: relatief goedkoop). Ik weet echter dat ik de afgelopen jaren rond de 15k per jaar zat, maar toen werkte ik een dag in de week minder en leende ik een maand per jaar een andere auto ivm vakantie. Dat scheelt zomaar 2 à 3k per jaar. Dus dan is 20k denk ik wel een reële inschatting.

    Ik had het ook niet verwacht hoor, dat het zo snel al rendabel zou zijn. Zat eerst te kijken naar een dikke benzineversie omdat het verbruik elkaar niet zoveel ontloopt bij die versies, dus dan maar iets leuks. Zo'n 330i is geniaal speelgoed natuurlijk...minder dan 7 seconden naar de 100 en 250 begrensde top . Maar toen ik erachter kwam dat diesel al snel goedkoper was, die kwijlgedachten toch maar even laten varen en realistisch gaan denken. Zat eerst nog te twijfelen over een 330d, maar ook dat wordt me iets te gortig. Misschien in de toekomst als ik wat meer centjes heb .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:50:15 #16
    18322 jackson
    Jackson Claxon
    pi_82872005
    Zojuist weer een rit gemaakt met aanstaande BMW. Gaat deze week nog gepoetst worden maar de APK en nieuwe banden zitten erop
    They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
    -- YOU FOUND YOURSELF --
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:53:27 #17
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82872120
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:49 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Mja dat scheelt wel ja. Ik merk dat ik vaak ook een stuk meer rij dan gepland en vooral met z'n diesel is dat natuurlijk snel gebeurd (want: relatief goedkoop). Ik weet echter dat ik de afgelopen jaren rond de 15k per jaar zat, maar toen werkte ik een dag in de week minder en leende ik een maand per jaar een andere auto ivm vakantie. Dat scheelt zomaar 2 à 3k per jaar. Dus dan is 20k denk ik wel een reële inschatting.
    Het zal vast niet veel ontlopen.
    quote:
    Ik had het ook niet verwacht hoor, dat het zo snel al rendabel zou zijn. Zat eerst te kijken naar een dikke benzineversie omdat het verbruik elkaar niet zoveel ontloopt bij die versies, dus dan maar iets leuks. Zo'n 330i is geniaal speelgoed natuurlijk...minder dan 7 seconden naar de 100 en 250 begrensde top . Maar toen ik erachter kwam dat diesel al snel goedkoper was, die kwijlgedachten toch maar even laten varen en realistisch gaan denken. Zat eerst nog te twijfelen over een 330d, maar ook dat wordt me iets te gortig. Misschien in de toekomst als ik wat meer centjes heb .
    Hoewel het nog wel zo is dat je bij een 330i of 330d niet per sé brandstofverslindend *hoeft* te rijden. Maar het is natuurlijk ook wel iets wat je in de praktijk snel geneigd bent te doen...
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:57:23 #18
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82872271
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Het zal vast niet veel ontlopen.
    [..]

    Hoewel het nog wel zo is dat je bij een 330i of 330d niet per sé brandstofverslindend *hoeft* te rijden. Maar het is natuurlijk ook wel iets wat je in de praktijk snel geneigd bent te doen...
    Je sleurt er waarschijnlijk wat meer aan en het 'vaste' verbruik ligt natuurlijk ook wat hoger. Het verschil is bij de diesel wel een stuk groter dan bij de benzine trouwens (9.0 vs 9.3 bij benzine en 5.9 vs 7.0 bij de diesel (320 vs 330 dus)). Maar ook in onderhoud zal het wel schelen, krachten op het materiaal enzo. En voor de bonnen is een 320 misschien ook iets meer verantwoord . Hoewel een waakhond in de auto dan ook zeker een optie wordt. Die paar honderd euro verdien je makkelijk terug.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:00 #19
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82873126
    Aan de andere kant maakt het voor bonnen denk ik weinig uit. Ik rijd altijd wel door. Het enige verschil met wat vettere motor is natuurlijk dat je eerder op snelheid bent..
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:32:00 #20
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82873768
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:19 schreef Alicey het volgende:
    Aan de andere kant maakt het voor bonnen denk ik weinig uit. Ik rijd altijd wel door. Het enige verschil met wat vettere motor is natuurlijk dat je eerder op snelheid bent..
    Maar als het lekker doorsleurt en trekt, is het wel verleidelijk omdat soms wat langer en verder te doen dan verstandig is .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:34:41 #21
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82873880
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:32 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Maar als het lekker doorsleurt en trekt, is het wel verleidelijk omdat soms wat langer en verder te doen dan verstandig is .
    Dat is wel weer waar. Zeker als je eindelijk na 10 kilometer iemand die hinderlijk langzaam rijdt kunt inhalen.
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:41:18 #22
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_82874221
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    Dat is wel weer waar. Zeker als je eindelijk na 10 kilometer iemand die hinderlijk langzaam rijdt kunt inhalen.
    Zo herkenbaar. Als ik dan constant 60 @ 80 heb gereden, ben ik zo geïrriteerd als ik ga inhalen dat ik dat compenseer met 130 @ 80 ofzo, da's dan weer niet handig En met m'n Almera duurt het een kwartier voor ik daar ben, dus dan geef ik op bij 100 of 110 ofzo. Met iets dat net wat beter sleurt, ga ik dat geheid niet doen .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:45:37 #23
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82874422
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:41 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Zo herkenbaar. Als ik dan constant 60 @ 80 heb gereden, ben ik zo geïrriteerd als ik ga inhalen dat ik dat compenseer met 130 @ 80 ofzo, da's dan weer niet handig En met m'n Almera duurt het een kwartier voor ik daar ben, dus dan geef ik op bij 100 of 110 ofzo. Met iets dat net wat beter sleurt, ga ik dat geheid niet doen .
    Een tijdje terug had ik ook zoiets. Iemand die 60 reed waar je 80 mag. Gaspedaal flink in. Na inhalen reed ik dus ook zo'n 120, terwijl je op dat stuk 50 mocht. Was nog in Duitsland ook, dus wie weet wat voor ellende dat dan nog had opgeleverd.
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:45:56 #24
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_82874438
    de eerste keer niet zoveel
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      woensdag 16 juni 2010 @ 11:46:17 #25
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_82874462
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:45 schreef Catch22- het volgende:
    de eerste keer niet zoveel
    Je hebt ervaring?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')