abonnement Unibet Coolblue
pi_79291663
Ik snap dat een concertbezoek een leuk gezellig sociale samenkomst is. Maar waarom kunnen mensen tegenwoordig niet meer het fatsoen opbrengen om tijdens het optreden gewoon je smoel te houden? Het is toch wel zo respectloos richting de artiest die z'n best doet iets moois te maken volledig te overstemmen met hersenloos gewauwel.

Het haalt mij zo ontzettend uit een concert. Op een gegeven moment hoor ik alleen nog maar geroezemoes. De irritatie zorgt er voor dat ik me niet goed meer kan verliezen in het optreden. Goed voorbeeld was een maand of wat terug bazar curieux. Daar stonden o.a. beak> en mùm. Mooie verstilde muziek. Ik heb er niks van meegekregen. Of TodaysArt met biosphere in een supergehorige kerk en dan alsnog niet doorhebben dat je met je geouwehoer de hele zaal irriteert.

Ik snap het niet. Waarom leggen mensen geld neer voor een concert om te gaan zitten keuvelen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_79291691
Omdat heel Nederland vol zit met SBS6 kijkend jostivolk dat te asociaal voor woorden is.
pi_79291766
Terechte klacht.
Oh wacht, geen KLB.

Maar ben het er helemaal mee eens hoor. Of als een artiest een ballad inzet dat mensen dat als moment zien om het te verpesten en namen van de bandleden te gaan roepen omdat ze eerst niet over de bas en drums heen konden komen maar nu wel. Wees eens stil of zo.
pi_79292026
Heel actueel onderwerp:

Tindersticks houden ermee op in Eindhoven
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43202655

Wie stopt babbelend concertbezoek?
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43206184
pi_79293371
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef Jape het volgende:
Heel actueel onderwerp:

Tindersticks houden ermee op in Eindhoven
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43202655

Wie stopt babbelend concertbezoek?
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43206184
Erg triest inderdaad. Ook dit trouwens:
quote:
Het publiek, wat gemiddeld ergens tussen de dertig en veertig zal zijn, begint massaal te twitteren.
Hoewel het wat anders is, is het ook in de categorie "kijk mij eens bij het optreden zijn maar de muziek boeit me eigenlijk niet".
pi_79293472
Ligt vaak ook aan de zaal. Als je in de juiste zaal goed genoeg speelt zijn ze muisstil. Maar veel mensen zien de muziek als een soort aanvullend entertainment, en babbelen rustig verder. Mij maakt het meestal niet veel uit.
Ik heb een keer een acoustische tour gedaan met een zanger, in Engeland (ik speel gitaar en zing). We speelden uitsluitend in pubs en daar is het natuurlijk normaal dat mensen niet uitsluitend voor jouw muziek komen. In het begin was dat wel wennen maar na een tijdje merk je het niet meer zo.
Mu!
pi_79295242
Gewoon harder spelen. Probeer met je gewauwel eens boven METAL uit te komen.
standaarddrinker
pi_79295439
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:55 schreef LostFormat het volgende:
Ik snap dat een concertbezoek een leuk gezellig sociale samenkomst is. Maar waarom kunnen mensen tegenwoordig niet meer het fatsoen opbrengen om tijdens het optreden gewoon je smoel te houden? Het is toch wel zo respectloos richting de artiest die z'n best doet iets moois te maken volledig te overstemmen met hersenloos gewauwel.

Het haalt mij zo ontzettend uit een concert. Op een gegeven moment hoor ik alleen nog maar geroezemoes. De irritatie zorgt er voor dat ik me niet goed meer kan verliezen in het optreden. Goed voorbeeld was een maand of wat terug bazar curieux. Daar stonden o.a. beak> en mùm. Mooie verstilde muziek. Ik heb er niks van meegekregen. Of TodaysArt met biosphere in een supergehorige kerk en dan alsnog niet doorhebben dat je met je geouwehoer de hele zaal irriteert.

Ik snap het niet. Waarom leggen mensen geld neer voor een concert om te gaan zitten keuvelen?
100% mee eens!

kan daar echt NIET tegen.. normaal ben ik n rustige jongen maar zulke mensen krijg ik moordneigingen van.

goeie ervaringen heb ik eigenlijk alleen met Theater Kikker in utrecht.. zal misschien aan de intieme theatersetting liggen maar daar is het publiek meestal beleefd.
Maar mooie muziek concerten in popzalen, dat is echt n hel.. bar draait gewoon door, mensen pleuren bekers op te grond, lopen lekker te lullen over weet ik wat voor bullshit.


ben benieuwd als je zoiets in een concertgebouw zou doen zouden de mensen dan wel fatsoen hebben of zijn de mensen gewoon door en door rot
pi_79295524
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
pi_79295613
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef Jape het volgende:
Heel actueel onderwerp:

Tindersticks houden ermee op in Eindhoven
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43202655

Wie stopt babbelend concertbezoek?
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43206184
goed om te weten dat anderen zich er ook aan ergeren..
degene die een stil concert willen krijgen eindelijk n stem (hihi)
pi_79295702
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:42 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Hoewel het wat anders is, is het ook in de categorie "kijk mij eens bij het optreden zijn maar de muziek boeit me eigenlijk niet".
ja mooi

het optreden van Biosphere waar TS het overheeft zat vol met volk waarvan je al meteen dacht wat doen die hier.. en ja hoor die gingen lekker klessebessen over van alles en nog wat.. KANKER OP
pi_79295703
Eerst de fotografen, nu mensen die praten. LF wordt een ouwe zeikerd.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79295733
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:44 schreef teknomist het volgende:
Eerst de fotografen, nu mensen die praten. LF wordt een ouwe zeikerd.
ja fotografen nog zo een. OPKANKEREN!
pi_79296260
Ik kan er inderdaad gewoon met m'n kop niet bij, GA DAN POTVERDRIE NAAR EEN KROEG

En het stomme van een concertlocatie is ook dat je niet iedereen de blik des doods kan geven omdat het donker en vol is, en ik niet groot genoeg om er bovenuit te torenen om de boosdoeners in het aangezicht te zien.

Als ze in de buurt staan geef ik ze wel altijd een seintje, laatst nog een stelletje gevraagd of ze niet alvast wilden napraten. Terwijl de oh-zo-mooie maar breekbare outro nog liep
pi_79296308
als je al eens mensen erop probeert aan te spreken reageren ze alsof je iets heeel raars van ze vraagt
pi_79296430
Het geluid kan natuurlijk ook te zacht staan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79296431
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
pi_79296509
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
wat toen erg en dat lag niet aan ons!
pi_79296535
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef teknomist het volgende:
Het geluid kan natuurlijk ook te zacht staan.
zoals jij weet heeft mooie muziek dynamiek, dus harde en zachte stukken.. ik hoor die graag allebei zoals bedoelt, en niet gelaardeerd met geroezemoes
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 maart 2010 @ 15:07:48 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79296612
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:45 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ja fotografen nog zo een. OPKANKEREN!
Hoe bedoel je generaliseren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79296645
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoe bedoel je generaliseren.
jij bent zeker fotograaf

maargoed daar gaat deze topic eigenlijk niet over
pi_79296655
Jonah Matranga zei het erg mooi, in 2007 in Rotterdam. (MP3)
pi_79296663
Laatste concert waar ik was hoorde je niets anders dan de muziek, ook al wilde je met elkaar praten kon dat niet. Misschien moet je eens goede muziek gaan luisteren TS
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_79297086
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:09 schreef HostiMeister het volgende:
Misschien moet je eens goede muziek gaan luisteren TS
Beetje flauw natuurlijk Als je de OP en de links van 3voor12 leest, merk je dat dit "probleem" zich vooral voordoet bij rustige, akoestische muziek, die dus bewust niet hard klinkt.

Eigen schuld van de artiest zou je ook kunnen zeggen, maar toch.. wat doe je daar als je blijkbaar niet geïnteresseerd bent in de muziek?
pi_79297269
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
Dat is nog wel het ergste. Omgekeerde wereld volop. Dat zijn mensen die de volgende dag op hun werk vertellen dat ze zooooo leuk concert hebben gezien maar dat er een stom wijf was wat toch irritant was. Simpelweg onvoorstelbaar dat er mensen naar de muziek willen luisteren natuurlijk.

Ooit eens bij een concert van air een meute kakelende kippen voor me. Toen ik er wat van zei, "ja maar, wij komen ook uit frankrijk." Nou en, tief gewoon op.


Is er iets tegen te doen? Flyeren bij risico concerten?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_79297295
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:09 schreef HostiMeister het volgende:
Laatste concert waar ik was hoorde je niets anders dan de muziek, ook al wilde je met elkaar praten kon dat niet. Misschien moet je eens goede muziek gaan luisteren TS
Want alleen harde muziek is goede muziek natuurlijk.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_79297421
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:05 schreef Yorrit het volgende:

[..]

zoals jij weet heeft mooie muziek dynamiek, dus harde en zachte stukken.. ik hoor die graag allebei zoals bedoelt, en niet gelaardeerd met geroezemoes
Ik houd ook van dynamiek maar daar bedoel ik niet mee dat het ene moment het geluid op huiskamerniveau staat en het andere moment je trommelvliezen eruit klappen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79297766
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
Ik heb Kilimanjaro Darkjazz Ensemble eens gezien in de Helling, en dat was echt diep- en dieptriest.

Weet niet of we het nu over dezelfde nacht hebben, maar dat werd door het publiek gezien als opstapje voor de breakcore die later zou volgen. Met allemaal indrinkende kids die even de complete week moeten doornemen bij de meest introverte muziek denkbaar. Uitgaanspubliek bij een doomjazz-concert, dodelijke combinatie.

Nog erger overigens als het je vrienden zijn, maar dat is een ander verhaal.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79297781
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:24 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Want alleen harde muziek is goede muziek natuurlijk.
Dude check die smilie anders
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_79297785
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik heb Kilimanjaro Darkjazz Ensemble eens gezien in de Helling, en dat was echt diep- en dieptriest.

Weet niet of we het nu over dezelfde nacht hebben, maar dat werd door het publiek gezien als opstapje voor de breakcore die later zou volgen. Met allemaal indrinkende kids die even de complete week moeten doornemen bij de meest introverte muziek denkbaar. Uitgaanspubliek bij een doomjazz-concert, dodelijke combinatie.

Nog erger overigens als het je vrienden zijn, maar dat is een ander verhaal.
haha ja daar moest ik aan denken is dezelfde avond
pi_79297796
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:28 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik houd ook van dynamiek maar daar bedoel ik niet mee dat het ene moment het geluid op huiskamerniveau staat en het andere moment je trommelvliezen eruit klappen.
Nou ja, een kilimanjaro bijvoorbeeld, werkt ook met stilte; en dan zo die trombone die van heeeeeel iel naar volle borst gaat, das toch geil, als je niet door die fragiele toon HEEE JAN MOOI HE JOH WIL JIJ NOG EEN BIERTJE EN WIST JE DAT DIE GAST LAATST OP TWITTER EEN NATTE SCHEET LIET NOU DAS TOCH WAT HE JOH WAT WAS HET NOU BIER HE OF BEN JE DE BOB OH NEE JE AUTO WAS STUK HEB JE JAPIE DIE NOG LATEN MAKEN etc. heen hoort.
pi_79297824
ik ga alleen naar metalconcerten, daar hoor je geen fuck van gepraat.
pi_79297849
Het erge is dat je soms ook van die schreeuwers hoort bij live opnamen... één van de redenen waarom ik eigenlijk nooit een live concert op CD luister....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_79297865
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:36 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha ja daar moest ik aan denken is dezelfde avond
Zelfde avond ja.
pi_79298102
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef AlphaOmega het volgende:
Het erge is dat je soms ook van die schreeuwers hoort bij live opnamen... één van de redenen waarom ik eigenlijk nooit een live concert op CD luister....
Alleen bij punk en metal mag je schreeuwen. Daarom zijn die liveregistraties wél leuk, slechte grappen, alless.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79298117
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:36 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha ja daar moest ik aan denken is dezelfde avond
Heeft me twee dagen aan dodelijke blikken gekost. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79298148
múm
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_79298198
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Heeft me twee dagen aan dodelijke blikken gekost. .
omgekeerde wereld zeg ikje!
pi_79298202
Dat is inderdaad erg irritant.

Nog irritanter zijn mensen die mensen met hun mobiele telefoon het hele concert te filmen en dan vergeten om van het concert te genieten.
pi_79298223
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
Dat is inderdaad erg irritant.

Nog irritanter zijn mensen die mensen met hun mobiele telefoon het hele concert te filmen en dan vergeten om van het concert te genieten.
dat is vooral sad.. maar als je ogen dichtdoet heb je daar niet zoveel last van
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:48:11 #41
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_79298284
Terechte klacht. Laatst bij OM had ik er ook last van
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_79298322
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Nosh het volgende:

[..]

Alleen bij punk en metal mag je schreeuwen. Daarom zijn die liveregistraties wél leuk, slechte grappen, alless.
Bush - Glycerine, en dan hoor je zo'n mongool op een gegeven moment iets in de strekking van 'Nasibal' schreeuwen... en dat is niet een nummer waar je doorheen moet schreeuwen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_79298345
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:49 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Bush - Glycerine, en dan hoor je zo'n mongool op een gegeven moment iets in de strekking van 'Nasibal' schreeuwen... en dat is niet een nummer waar je doorheen moet schreeuwen...
whehe
pi_79298353
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:24 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Want alleen harde muziek is goede muziek natuurlijk.
Harder (perceived volume) is wel beter volgens de psycho-akoestiek.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79298458
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:49 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Bush - Glycerine, en dan hoor je zo'n mongool op een gegeven moment iets in de strekking van 'Nasibal' schreeuwen... en dat is niet een nummer waar je doorheen moet schreeuwen...
op een opname? zo ja, welke?
pi_79298558
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:19 schreef Jape het volgende:

[..]

Beetje flauw natuurlijk Als je de OP en de links van 3voor12 leest, merk je dat dit "probleem" zich vooral voordoet bij rustige, akoestische muziek, die dus bewust niet hard klinkt.
Welnee, is overal
Concerten genoeg gezien, en soms mensen die een hele tijd met hun rug naar het podium staan omdat ze met iemand staan te praten

Wat kom je dan doen
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:54:35 #47
272857 shouta
Ondertitel:
pi_79298576
Ook erg zijn mensen die perse drugs moeten gebruiken tijdens een concert. Alsof je zonder drugs niet ervan kan genieten. Het is erg vervelend als er weer zo'n wietwalm in je zicht komt. Of dat ze helemaal waus tegen je aan gaan hangen om te vertellen hoe "ge-ni-aal" het wel niet is. Sad.
Signature:
Maximaal 4 regels
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:03:08 #48
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_79298996
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
De Helling toevallig?
Dat was idd een kutpubliek, volgens mij stond de zaal voor 3 kwart vol met lui die alleen maar zaten te wachten op de dj's.
pi_79299127
zelfde klacht geldt overigens ook bij bioscoopbezoek.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:13:48 #50
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79299487
Och, je moet je er gewoon niet meer aan willen ergeren, bevalt me stukken beter. Ik ga naar 2 a 3 optredens per week, en ik heb tegenwoordig zelden nog het gevoel dat mijn concertbeleving echt minder is door gekakel achterin. Natuurlijk komt het wel eens voor dat het echt te gortig wordt (vooral bij slecht bijpassende voorprogramma's), maar dan ga ik wel gewoon wat verder vooraan staan.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:20:05 #51
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_79299763
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:13 schreef Grobbel het volgende:
Och, je moet je er gewoon niet meer aan willen ergeren, bevalt me stukken beter. Ik ga naar 2 a 3 optredens per week, en ik heb tegenwoordig zelden nog het gevoel dat mijn concertbeleving echt minder is door gekakel achterin. Natuurlijk komt het wel eens voor dat het echt te gortig wordt (vooral bij slecht bijpassende voorprogramma's), maar dan ga ik wel gewoon wat verder vooraan staan.
En bij slecht passend publiek heb je er voor in de zaal ook last van.
pi_79299769
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
Dat is inderdaad erg irritant.

Nog irritanter zijn mensen die mensen met hun mobiele telefoon het hele concert te filmen en dan vergeten om van het concert te genieten.
Het erge van dat soort lui si dat zij anderen ook niet laten genieten. Hoe vaak ik niet klem werd gezet of mijn hoofd stootte door dat een graftering klootzak zo nodig volop de ruimte moet hebben om te kunnen filmen met zijn kutcamera.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:24:22 #53
27648 Weakling
available in strong mint
pi_79299989
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:13 schreef Grobbel het volgende:
Och, je moet je er gewoon niet meer aan willen ergeren, bevalt me stukken beter. Ik ga naar 2 a 3 optredens per week, en ik heb tegenwoordig zelden nog het gevoel dat mijn concertbeleving echt minder is door gekakel achterin. Natuurlijk komt het wel eens voor dat het echt te gortig wordt (vooral bij slecht bijpassende voorprogramma's), maar dan ga ik wel gewoon wat verder vooraan staan.
Was het maar achterin ...

Bij o.a concert van Spinvis een tijd terug stond zo'n heel clubje kakeldozen midden vooraan het podium met elkaar te ouwehoeren, waarbij een aantal met de rug naar het podium stond. En idd, iets er van zeggen en vervolgens een grote muil terug krijgen. Opzouten! Ik ga vooraan staan om zo volledig mogelijk mezelf te kunnen verliezen in de muziek, dan wil ik dat niet onderbroken hebben door gekwek van een stel bakvissen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:25:01 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79300020
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:20 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

En bij slecht passend publiek heb je er voor in de zaal ook last van.
Vind ik ook wel meevallen. Maar goed, wat ik vooral wil aangeven is dat een slechte concertbeleving wordt veroorzaakt door een combinatie van gekakel en je eigen ergernissen daarover, en niet door alleen het eerste.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:36:17 #55
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_79300548
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Vind ik ook wel meevallen. Maar goed, wat ik vooral wil aangeven is dat een slechte concertbeleving wordt veroorzaakt door een combinatie van gekakel en je eigen ergernissen daarover, en niet door alleen het eerste.
Ik snap je punt eigenlijk wel. Ik heb ook wel eens gehad dat ik wel lekker in het concert zat en dat ik dan door een maat wordt aangestoten die begint te klagen over andere pratende mensen, vanaf dat moment ga ik me ook steeds weer ergeren aan de rest van de zaal.
pi_79302141
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:03 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

De Helling toevallig?
Dat was idd een kutpubliek, volgens mij stond de zaal voor 3 kwart vol met lui die alleen maar zaten te wachten op de dj's.
Ja, Nosh en Yorrit refereerden er ook al aan
pi_79302182
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Vind ik ook wel meevallen. Maar goed, wat ik vooral wil aangeven is dat een slechte concertbeleving wordt veroorzaakt door een combinatie van gekakel en je eigen ergernissen daarover, en niet door alleen het eerste.
ja tuurlijk ben jij degene die zich eraan ergert, maar t is nogal moeilijk buiten te sluiten ook he
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:09:26 #58
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79302209
Een beetje praten moet ook wel kunnen, je hebt zo van die mensen die zich aan alles storen, zelfs als je even langs wil om een biertje te gaan halen of zo...
pi_79302220
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Ja, Nosh en Yorrit refereerden er ook al aan
nee dan was mt Fuji met 20 man in de kikker n stuk beter te doen
pi_79302287
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:09 schreef Beregd het volgende:
Een beetje praten moet ook wel kunnen, je hebt zo van die mensen die zich aan alles storen, zelfs als je even langs wil om een biertje te gaan halen of zo...
wat dan betreft ben ik vrij erg ik stoor me al aan mensen als ze alleen al hoor
pi_79302499
Te veel/duidelijk gepraat/gefotografeer/gefilm is irritant ja.
full stops and exclamation marks
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:55:34 #62
177242 Irien
Innit though
pi_79317571
terechte klacht ! Ik praat zelf alleen voor en na de show en evt tussen 2 nummers door en dan houd ik het heel kort.
Enneh in dit 3 voor 12 stuk:
Wie stopt babbelend concertbezoek?
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43206184

staat dat Tvoli er minder last van heeft. Maar dat is niet waar! Wel eens halverwege die zaal gestaan bij Emiliana Torrini en het gezwetst stoorde enorm tijdens rustige liedjes. Toen zei ze zelf lachend " Listen, Jungle Drum isn't coming until half an hour, so you'r gonna have to be patient" . Met humor helpt het een beetje... maar mensen... je hebt toch niet voor niets die entree betaald. je wil het horen en zien toch?
Between the click of the light and the start of the dream
pi_79317652
Van een collega hoorde ik dat onze zuiderburen wat dat betreft een stuk beter opgevoed zijn, die komen echt voor de muziek. Jammer dat ik daar de weg niet weet, anders zou ik overwegen om voortaan daar naar concerten te gaan
pi_79323579
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:51 schreef Cisk365 het volgende:

[..]

op een opname? zo ja, welke?
Volgens mij één of ander Pinkpop gerelateerde single ergens uit midden jaren '90.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 09:37:00 #65
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_79325235
Dit topic is nu officieel een Tof topic.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_79328924
Ik probeer gewoon zo ver mogelijk vooraan te staan dat je voor die mensen die praten staat. Ik merk wel een duidelijk verschil in of je bij een wat meer underground/alternatiever optreden staat of meer bij de mainstream. Als ik zo terugdenk heb ik mij het afgelopen jaar enkel gestoord bij het voorprogramma van De Dijk in 013, waar ik meer heb meegekregen van mijn omgeving dan van het optreden. Ze kwamen of enkel voor De Dijk, of ze hadden met elkaar gewoon een hoop te bespreken en ach dan is De Dijk op de achtergrond vast ook leuk. Bij De Dijk zelf maar nog een stuk verder naar voren gegaan.
En verder heb ik mij gestoord aan iemand die mij aansprak op het feit dat ik danste bij De Jeugd Van Tegenwoordig in Tivoli, terwijl meneer zo nodig midden in de zaal stilstond en uitgebreid van zijn bier zat te genieten. Ga dan aan de bar hangen......wat ik hem dan ook vriendelijk heb verzocht.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:57 schreef Piles het volgende:
Van een collega hoorde ik dat onze zuiderburen wat dat betreft een stuk beter opgevoed zijn, die komen echt voor de muziek. Jammer dat ik daar de weg niet weet, anders zou ik overwegen om voortaan daar naar concerten te gaan
Ik heb gemengde gevoelens over het belgische publiek. Ik kom er regelmatig, dus ik heb er wel een redelijk beeld van. Het zijn over het algemeen aardige stille mensen, maar dat is tevens het probleem. Men danst bijna niet, ze moeten echt aangespoord worden om enthousiast te zijn, het lijkt wel of ze er soms voor straf zijn. Je hebt er dus geen last van, maar echt samen plezier hebben met ander publiek (tijdens het optreden)zit er niet in.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:17:01 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79329067
als je tijdens een voorprogrammma nog niet mag praten
pi_79329194
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:09 schreef Beregd het volgende:
Een beetje praten moet ook wel kunnen, je hebt zo van die mensen die zich aan alles storen, zelfs als je even langs wil om een biertje te gaan halen of zo...
Een beetje praten TUSSEN de nummers moet kunnen. Of tijdens een dancefeest als je je toch bijna niet verstaanbaar kan maken. Dan heeft iemand anders er toch geen last van, mag je al blij zijn als je boodschap aankomt bij diegene bij wie je het in het oor schreeuwt.

Wat betreft bier halen; dat ligt er bij mij heel erg aan hoe ze het doen. Je hebt mensen die met bier naar de eerste rij willen en dan de helft over je heen gooien als ze door je heen willen lopen tijdens dat de band/groep/act bezig is. Daar kan ik redelijk kwaad om worden. Aan de andere kant heb je ook mensen die gewoon netjes de "paadjes" kiezen en soms per ongeluk tegen je aanstoten, die neem ik niets kwalijk, daar ga ik (mits aan zien komen) juist wat voor opzij als dat voor hen makkelijker is.
pi_79329282
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:17 schreef Beregd het volgende:
als je tijdens een voorprogrammma nog niet mag praten
Ja, dan? Omdat zij minder/niet bekend zijn voor je wil nog niet zeggen dat het geen goede muziek kan zijn en je daar ook niet van kunt genieten.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:53 #70
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_79332572
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:17 schreef Beregd het volgende:
als je tijdens een voorprogrammma nog niet mag praten
Iets met goede manieren enzo, als ik een band niet interessant vind ga ik wel achterin de zaal staan of de zaal uit.
pi_79336634
Naar aanleiding van dit bericht leek het me leuk om de meningen van andere fokkers te horen.

Ikzelf heb totaal geen problemen met kletsende mensen, tenzij je natuurlijk naar iets gaat waar stilte gepast is, zeg The Tindersticks als in het bericht of bij de eenzame songwriter. Echter bij een normaal rockconcert zou het de artiest imo aan de reet moeten roesten of mensen kletsen. Ik vind het dan ook typisch dat ze zeggen dat dit een Nederlands probleem is, ik vind het publiek juist altijd stijf in Nederland. Iedereen blijft stokstijf staan en als je naar voren wilt omdat daar wel wat beweging is kijken ze je met de nek aan.

In het buitenland wordt er wat dat betreft veel meer bewogen, geschreeuwd en plezier gemaakt (ik heb het dan over Duitsland en Engeland in het bijzonder) Dat vind ik persoonlijk ook veel leuker. Als ik naar een concert ga dan wil ik een stukje menselijkheid van de band zien, anders had ik net zo goed de cd op kunnen zetten. Maar de laatste tijd, vooral met opkomende bandjes, zie ik vooral die gekrenkte artiest langskomen die het liefst alleen maar naar de grond kijkt en tussen de muziek heel even zegt welk nummer hij wilt spelen. Ik krijg pijn in mijn benen van het stilstaan tijdens die concerten.

Het laatste goede concert met een heerlijke sfeer was voor mij dan ook BellX1 in de Ekko. Af en toe wat kletsen met het publiek, vragen naar de voetbalstand, daar maak je vrienden mee imo.
Doe eens lief!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 14:29:09 #72
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_79336708
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_79336807
Bij festivals ofzo heb je het wel eens, dan staan er mensen midden tussen het publiek te ouwehoeren en te tetteren, ga ff niet tussen de mensen staan die naar de muziek komen luisteren, maar ga ff naar achteren ofzo, zeker bij wat stillere "luister" muziek.
Bij een beetje Rock concert, ala Motorhead, kun je jezelf niet eens horen denken, laat staan een ander horen praten,
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_79336824
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:27 schreef Prenzlauer het volgende:
[knip]
een stukje menselijkheid van de band zien
[/knip]
Moet een band dan voor 25% uit mens bestaan en de rest uit iets anders? .
quote:
Het laatste goede concert met een heerlijke sfeer was voor mij dan ook BellX1 in de Ekko. Af en toe wat kletsen met het publiek, vragen naar de voetbalstand, daar maak je vrienden mee imo.
Het gaat ook niet om een band die al dan niet kletst met het publiek, het gaat om publiek dat tijdens de nummers doorklept. Ik kan me voorstellen dat dat enorm storend voor een band kan zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:31:55 #75
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_79336846
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_79336891
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert
Je zou ze de kost eens moeten geven die het toch proberen, .

Misschien komt het ook omdat steeds meer mensen oordopjes inhebben, ik heb zelf altijd het idee dat je dan pratende mensen juist beter hoort.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79336992
Ik zeg alleen soms iets tussen de nummertjes door.
Bijvoorbeeld: nu wil ik een klassiekertje horen.
Of: dit nummer kende ik niet.
standaarddrinker
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:36:03 #78
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_79337018
Het zal inderdaad verschillen om wat voor muziek het gaat. De concerten waar ik meestal heenga, bevatten wat luidere rocknummers. Daar hoor je jezelf nauwelijks, laat staan dat de artiest je kan verstaan.

Bij rustige nummers heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt dat er mensen doorheen aan het praten zijn. De meeste mensen gaan dan gewoon helemaal op in het nummer of zingen mee. Daarentegen heb ik het merendeel van mijn concerten in Engeland bezocht en maar een paar in Nederland.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_79337368
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:29 schreef Tokus het volgende:
je bedoelt zoiets?
Hou gewoon je smoel eens dicht...
ghehe, had ik nog niet gezien ^^

Maar ik heb het overdreven kletsen alleen mogen meemaken met het voorprogramma van Elbow een keer in Utrecht. Maar dat kind was ook gewoon heel erg misplaatst, je kon haar al amper horen over de PA
Doe eens lief!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:45:13 #80
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79337401
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79337483
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:45 schreef Ryon het volgende:
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:58:47 #82
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79337875
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom ga jij dan niet gewoon in de kroeg staan?
Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.

Maar in een zaal waar de bar zo goed als tegen het podium aanstaat kan je niet verwachten als artiest dat iedereen zijn smoel houdt. Grote bands hebben daar vaak geen problemen mee omdat zij genoeg herrie maken, er meer dan zat lui voor het podium staan te bewegen en er gewoon sprake is van een bruisend geheel.

Als singer/songwriter moet je niet gek opkijken als de helft van de zaal bezig is met bier drinken, daar komen mensen namelijk ook voor. Als die artiesten willen dat zij 100% de aandacht krijgen, regel dan een theaterzaaltje ergens, zet stoelen neer en huppakee, mensen houden hun bek wel tot dat je klaar bent.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79338159
Wat een kulargumentatie. Jíj koopt een kaartje voor een concertzaal en gaat daar bier staan te drinken met je kornuiten en luidkeels staan kwekken. Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:11:05 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79338384
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een kulargumentatie. Jíj koopt een kaartje voor een concertzaal en gaat daar bier staan te drinken met je kornuiten en luidkeels staan kwekken. Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.

Als ik een kaartje koop voor Doornroosje, Paradiso, 013, de patronaat, melkweg o.i.d dan ga ik bier zuipen, naar muziek luisteren en met mensen kleppen. En ik ben zekerste weten niet de enige die daar zo over denkt en die dat doet. Als een singer/songwriter daar last van heeft, dan zit hij niet op zijn plek op zo'n locatie.

Koop ik een kaartje voor een grote formatie en voor een grote band (goed gevulde of uitverkochte zaal) dan boeit het niet eens of mensen wel of niet lopen te kleppen, zolang ze maar goed los gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:11:37 #85
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_79338414
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nog even en dan verwacht je dat die singer-songwriter even wacht tot jij bent uitgepraat om het volgende nummer in te zetten.
Dat lijkt me wel zo netjes ja!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_79338530
Luister,een concert waar verwacht wordt dat het publiek enthousiast meedoet is met elkaar praten
iets normaal. Denk aan een rockconcert met KISS of U2 en je begrijpt dat de zombie-houding (braaf
zitten en niks zeggen al die tijd) eerder opvalt dan tegenvalt. Als je bij een klassiek concert van
(God verhoede) bijvoorbeeld Andre Rieu zit,dan is het de bedoeling dat je heel aandachtig
meeluistert en geniet.

Dus het is concert gebonden.
75 topics = FIN
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 15:15:03 #87
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_79338571
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:11 schreef Ryon het volgende:

Als ik een kaartje koop voor de opera, het concertgebouw, stadsschouwburg, kleine comedie of de meervaart dan ben ik stil en geniet ik van het optreden. Dat is dan ook nadrukkelijk de bedoeling en tijdens de pauze kan je met elkaar kleppen aan de bar die in een compleet andere zaal zit.
en waarom zou dat bij een concertzaal anders zijn?
Ook daar kun je aan de bar (waarvan er vaak ook buiten de zaal een is) ouwehoeren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:16:39 #88
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_79338628
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vanwege de ambiance, de mensen, de gezelligheid, het bier en de muziek.

Maar in een zaal waar de bar zo goed als tegen het podium aanstaat kan je niet verwachten als artiest dat iedereen zijn smoel houdt.
Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:27:35 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79339149
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hebben ze Paradiso verbouwd? De laatste keer dat ik daar was, was de bar toch echt gewoon achterin in de hoek.
Waar je dan ook zo zonder problemen kan gaan lopen lullen, zou ook raar zijn als de artiest dan begint te zeuren/daar last van heeft. Of je moet een stemgeluid hebben waarmee je bergen kapot kan krijgen,.

Wel is het zo dat ze het podium naar voren halen bij artiesten die niet de gehele zaal gevuld krijgen - als de kleine zaal met bar al bezet is - waardoor de bar wel al begint bij het podium. Dit zijn lastige optredens, vaak met meerdere onbekende bandjes (singer/songwriter natuurlijk ), en begint ook meestal rond borreltijd voordat het avondprogramma komt.

Vervelend natuurlijk, maar dan valt er weinig tegen geroezemoes te doen. De zaal is gewoon te groot en het contact met het publiek te afstandelijk om dat te voorkomen. In intiemere zaaltjes of in een andere setting kan eventueel gelul makkelijker de kop ingedrukt worden en mensen zijn dan ook minder snel geneigd met elkaar de week door te spreken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79340714
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Iets met goede manieren enzo, als ik een band niet interessant vind ga ik wel achterin de zaal staan of de zaal uit.
Precies. Als een band me niet heel erg kan boeien en ik de behoefte heb om te praten, dan ga ik of achterin de zaal staan of gewoon de zaal uit. Meestal weet ik niet boeiende voorprogramma's wel uit te zitten.

Overigens vind de meeste communicatie tussen mij en een medeconcertganger plaats tussen de nummers die een band speelt, op normaal volume. Mocht een band aan het spelen zijn en ik of de persoon waarmee ik naar het concert ga iets te drinken ga halen of iets dergelijks, dan worden daar de bijbehorende gebaren gemaakt die iedereen wel snapt. Tussen nummers blijft het dan vaak bij "Dit was een gaaf nummer!", "Best goed eigenlijk / Ik vind er niet zoveel aan" en "Jij nog een biertje?"

Ik heb het één keer meegemaakt dat een zangeres in Rotown dreigde haar optreden stil te leggen omdat het te rumoerig was. Er werd toen net een heel rustig en stil nummer gespeeld en het gepraat was erg irritant.

Praten bewaar ik zoveel mogelijk voor voor het concert, tussen de bands en na het concert. Al kan dit dan weer tot situaties leiden waar je door staat te bulderen net op het moment dat er een stilte valt tussen de nummers die de DJ draait. . Maar daar kan ik alleen maar om lachen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_79343985
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik heb Kilimanjaro Darkjazz Ensemble eens gezien in de Helling, en dat was echt diep- en dieptriest.

Weet niet of we het nu over dezelfde nacht hebben, maar dat werd door het publiek gezien als opstapje voor de breakcore die later zou volgen. Met allemaal indrinkende kids die even de complete week moeten doornemen bij de meest introverte muziek denkbaar. Uitgaanspubliek bij een doomjazz-concert, dodelijke combinatie.

Nog erger overigens als het je vrienden zijn, maar dat is een ander verhaal.
!
Maar dat is wel irritant ja, ga dan gewoon niet als het je niet interesseert, of ga lekker in de rookruimte / buiten kleppen ofzo. of doe iets nuttigs, en raap wat mensen op die om de zoveel tijd flikkeren in de pit. Alhoewel gefluister en gepraat op een normaal volume wat mij betreft wel kan, maar probeer gewoon niet door de rustige nummers heen te brabbelen.
al zijn die klapviolen die zich al opwinden om het minste geringste gefluister ook weer wat
pi_79344362
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
pi_79345875
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Wat een flutargument.

Iemand die niet oplet/luistert kun je niet in vervoering brengen. En de irritatie vindt juist plaats als de hele zaal in vervoering is door de muziek, maar een enkeling de boel verpest door zijn gepraat.

Zelf kom ik ook regelmatig bij concerten van het hardere werk, waarbij gepraat en geroep nauwelijk storend is (alleen de 'Speuluh!' roeperts mogen aan de hoogste boom). Maar daarnaast ga ik ook geregeld naar rustigere shows, waarbij de mooiste momenten nou juist zijn als je haast een speld kunt horen vallen.

Neem bijvoorbeeld Leine. Zij trad op in Paradiso, en het was gewoon muisstil! Een vallende plastic beker, die je normaal niet eens hoort, was daar de enige verstoring. Een verademing om eens mee te maken.

Een ander voorbeeld is Jonah Matranga (waarvan ik eerder al een mooie inhoudelijke quote aanhaalde). Hij heeft momenten waarop ie zijn microfoon aan de kant gooit, en volledig op eigen kracht de zaal overstemt. Fantastisch! Maar dan moet je geen praters hebben..

Edit: ik zal overigens niet zeggen dat ik roomser dan de paus ben. Ook ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan gepraat bij concerten

[ Bericht 0% gewijzigd door Siegfried op 19-03-2010 18:25:25 ]
pi_79347288
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:16 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Wat een flutargument.

Iemand die niet oplet/luistert kun je niet in vervoering brengen. En de irritatie vindt juist plaats als de hele zaal in vervoering is door de muziek, maar een enkeling de boel verpest door zijn gepraat.

Zelf kom ik ook regelmatig bij concerten van het hardere werk, waarbij gepraat en geroep nauwelijk storend is (alleen de 'Speuluh!' roeperts mogen aan de hoogste boom). Maar daarnaast ga ik ook geregeld naar rustigere shows, waarbij de mooiste momenten nou juist zijn als je haast een speld kunt horen vallen.

Neem bijvoorbeeld Leine. Zij trad op in Paradiso, en het was gewoon muisstil! Een vallende plastic beker, die je normaal niet eens hoort, was daar de enige verstoring. Een verademing om eens mee te maken.

Een ander voorbeeld is Jonah Matranga (waarvan ik eerder al een mooie inhoudelijke quote aanhaalde). Hij heeft momenten waarop ie zijn microfoon aan de kant gooit, en volledig op eigen kracht de zaal overstemt. Fantastisch! Maar dan moet je geen praters hebben..

Edit: ik zal overigens niet zeggen dat ik roomser dan de paus ben. Ook ik heb me zeker wel eens schuldig gemaakt aan gepraat bij concerten
Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.

Je haalt zelf een paar voorbeelden aan van waar die stilte wel fantastisch was bij een concert. Blijkbaar dwingt die band/performer het af.
pi_79347435
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:57 schreef Noxa het volgende:

[..]

Hoezo een flut argument? Ik ben serieus van mening dat de band zelf van het grootste belang is wat betreft geroezemoes. Je merkt gewoon bij goede concerten dat de zaal als 1 oor luistert. En wanneer het optreden tegen valt merk je dat ook aan de zaal.

Je haalt zelf een paar voorbeelden aan van waar die stilte wel fantastisch was bij een concert. Blijkbaar dwingt die band/performer het af.
Zoals Jonah ook zegt gaat iedereen met andere intenties naar concerten toe. Sommigen doen dit slechts uit gezelligheid of om lekker aan de bar te hangen. Om iemand mee in vervoering te krijgen zul je toch iemand moeten hebben die écht luistert. Sowieso kan niet iedereen, hoe vreemd ook, zich mee laten voeren door muziek. Maar ook dan kun je volgens mij nog wel het respect opbrengen om je mond te houden, vooral bij concerten die daar echt om vragen.
pi_79347531
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:29 schreef Noxa het volgende:
Als een band de zaal niet in vervoering kan krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Of het geluid staat gewoon te zacht.
Flutargument inderdaad.

De artiest kan er ook niets aan doen dat er mobieltje-in-hand-voor-de-foto's-en-twitter huppelkutjes op hun concert afkomen die je de oren van je kop af praten. Om maar een voorbeeld te geven. Hoe kan je dat als artiest voorkomen? Nou, NIET dus.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:41:02 #97
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79349171
Oh, wat heb ik daar een hekel aan. Het doet zo af aan de show, vooral als het rustige concerten zijn.
Op een of andere manier heb ik hier de meeste last van gehad in Tivoli, tijdens Yann Tiersen en Emiliana Torrini. Zo zonde.

Als je lekker wil bijkletsen met je vrienden kun je beter naar een kroeg gaan ofzo, ik vind het ook vrij respectloos tegenover de artiest. Ik snap sowieso niet waarom je (veel) geld uitgeeft voor een concert en dan vervolgens achter in gaat staan praten. Ook niet echt sociaal tegenover andere mensen.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:43:28 #98
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79349308
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:35 schreef DrDentz het volgende:
Ik zeg alleen soms iets tussen de nummertjes door.
Bijvoorbeeld: nu wil ik een klassiekertje horen.
Of: dit nummer kende ik niet.
Op een of andere manier, vind ik dit een aandoenlijke post.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:53 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79356130
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:31 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prestatie opzich om te kunnen praten (en elkaar verstaan) tijdens een concert

Ik heb wel een opname van een band die hier toch niemand kent en waar er tijdens de intro gevraagd werd stil te zijn
pi_79356724

http://respecttheband.nl/doen.html

Goed initiatief. Maar iets zegt me dat niet gaat werken. Meer dan een hip shirtje zal dit niet worden.

Flyers met een goed verhaal. Ik denk dat dat stukken beter werkt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_79356820
Ik zeg: als voorlichting niet werkt, dan moet je dwang gebruiken!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79356859
Zou omroepen niet werken, zoals ook in de bioscoop dat je telefoon stil moet?
pi_79356916
Ondanks dat geroezemoes mss irritant is, gaat de lol er dan wel snel vanaf denk ik.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:29:31 #104
136780 Nosh
hurpdurp
pi_79356943
23 euro voor iets wat tien seconden werk kost, mjaa.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79356968
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:29 schreef Nosh het volgende:
23 euro voor iets wat tien seconden werk kost, mjaa.
En het is vaak donker tijdens een concert
pi_79359532
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:09 schreef Siegfried het volgende:
Jonah Matranga zei het erg mooi, in 2007 in Rotterdam. (MP3)
Groot Jonah liefhebber hier Was daar ook, idd well put.

Ik heb een keertje gevraagd aan een groepje of ze misschien wat zachter konden praten, tijdje terug bij the Decemberists in Paradiso. Inderdaad wat vreemde blikken terug, maar het hielp wel. Misschien hadden ze het zelf niet eens echt door. Blijft een apart fenomeen...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_79359779
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:55 schreef Irien het volgende:
...
staat dat Tvoli er minder last van heeft. Maar dat is niet waar! Wel eens halverwege die zaal gestaan bij Emiliana Torrini en het gezwetst stoorde enorm tijdens rustige liedjes. Toen zei ze zelf lachend " Listen, Jungle Drum isn't coming until half an hour, so you'r gonna have to be patient" . Met humor helpt het een beetje... maar mensen... je hebt toch niet voor niets die entree betaald. je wil het horen en zien toch?
Klopt. Die mensen kwamen schijnbaar vooral voor dat nummer en gingen daar steeds om vragen. Kan me herinneren dat Emiliana ook vroeg of mensen die camera-geluidjes van hun telefoon uit konden zetten. Foto's ok (al begreep ze ook niet wat daar de lol van was, ze zou er toch maar vreemd op komen te staan), maar continu dat geluid werd nogal irritant.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:56:41 #108
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79360081
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:09 schreef Beregd het volgende:
Een beetje praten moet ook wel kunnen, je hebt zo van die mensen die zich aan alles storen, zelfs als je even langs wil om een biertje te gaan halen of zo...
Dit dus, ik ga ook naar een concert om een leuke avond te hebben met vrienden. Daar hoort ook praten en lachen bij. En af en toe moet ik ook naar het toilet of wil ik een biertje halen. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand er wat van zei, of een boze blik gaf. Tja, die mensen kunnen beter een CD opzetten.

disclaimer: hangt wel van het soort concert af. Bij een klassiek/opera e.d optreden moet je stil zijn. Bij Oasis/ Snow patrol e.d. gewoon een gezellig avond van maken
I am not impressed by your performance
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:00:15 #109
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79360188
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Iets met goede manieren enzo, als ik een band niet interessant vind ga ik wel achterin de zaal staan of de zaal uit.
WTF, als je een kaartje gekocht hebt, heb je even veel recht om daar te zijn als ieder ander. En die artiest moet niet zeuren, die krijgt ervoor betaald.
I am not impressed by your performance
pi_79360264
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:00 schreef GSP het volgende:

[..]

WTF, als je een kaartje gekocht hebt, heb je even veel recht om daar te zijn als ieder ander. En die artiest moet niet zeuren, die krijgt ervoor betaald.
Ja, en recht om de muziek op een fatsoenlijke manier te kunnen horen, het optreden te kunnen zien, etc.
full stops and exclamation marks
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 00:10:01 #111
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_79360509
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:56 schreef GSP het volgende:

[..]

Dit dus, ik ga ook naar een concert om een leuke avond te hebben met vrienden. Daar hoort ook praten en lachen bij. En af en toe moet ik ook naar het toilet of wil ik een biertje halen. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand er wat van zei, of een boze blik gaf. Tja, die mensen kunnen beter een CD opzetten.

disclaimer: hangt wel van het soort concert af. Bij een klassiek/opera e.d optreden moet je stil zijn. Bij Oasis/ Snow patrol e.d. gewoon een gezellig avond van maken
Wat mij wel verbaasd is dat je lui hebt, die naar concerten gaan van bekende bands, daar ook goed geld voor neerleggen en er vervolgens alleen maar doorheen staan te brallen. Ik wil ook een gezellige avond en zal ook zeker praten tijdens welk concert dan ook, maar wel op een gepast stemgeluid, zonder daarbij anderen voor het hoofd te stoten.

Ik zou juist zeggen: interesseert een band je geen reet en kom je alleen maar voor dat ene hitje, ik neem aan dat je toch tenminste een reden hebt 20 euro voor een kaartje uit te geven, draai dat dan thuis. Hetzelfde geldt voor mij trouwens voor mensen, die nooit geleerd hebben zo te dansen dat het anderen het plezier niet ontneemt, mensen die alleen maar hardop zitten te zeiken op de band en deze constant negatief uitdagen, enzovoort. Ik vind dat iedereen zich zo moet gedragen dat je rekening houdt met je medepubliek. Dat geldt dus ook voor degenen, die bij ieder wissewasje sissend als een slang naar je toeschieten.

Zoals je naar een bioscoop gaat om een film te kijken en naar een museum om naar ingelijste verf te loeren, zo ga je naar een concert om een band te horen. Daar hoort bepaald gedrag bij dat respectvol is voor zowel de optredende artiest als je medebezoekers. Het valt mij inderdaad ook op dat tijdens een concert 'alles maar moet kunnen', hoezeer dat de artiest of het publiek dan ook stoort.

Ik moet ook wel zeggen dat ik de meeste concerten nog wel leuk vind, hoor.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_79363823
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:00 schreef GSP het volgende:

[..]

WTF, als je een kaartje gekocht hebt, heb je even veel recht om daar te zijn als ieder ander. En die artiest moet niet zeuren, die krijgt ervoor betaald.
Waarom koopt men dan een kaartje? Ga dan lekker in de kroeg ouwehoeren ofzo.

Maar het kan ook goed gaan. Laatst bij The Album Leaf in Rotown was er nauwelijks iets te horen.
pi_79365241
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:45 schreef Ryon het volgende:
Gezeik, als ik een kaartje koop voor een willekeurig bandje voor de paradiso doe ik dat voor de ambiance en om gezellig een biertje weg te ketsen. Als dan zo'n singer/songwriter niet boven het geroezemoes uit kan komen dan zijn dat soort zalen nog niet voor hem weggelegd. Ga potdikkeme het theater in als je pure stilte wil, en laat de poppodia over aan de echte bands.
En we hebben er een gevonden hoor.


Jij denkt dat een tourend artiest de zalen voor het uitkiezen heeft? Jij denkt dat de meerderheid van het publiek het leuk vind om geld te betalen voor een concert en dan jou aan te moeten horen? Nee, dat ligt dan niet aan de artiest. Dat ligt aan jou.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:06:34 #114
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79366968
Heb t wel eens gehad met een kennis van me. Heel onzeker type, maar ontzagwekkend geïnspireerd. Was een set aan het doen in z'n eentje op gitaar. Briljante set met eigen nummers van bijna het kaliber Tim Buckley. Zeer professioneel gespeeld voor een amateur.

Daarvóor was er een of ander talentloos regionaal bandje. Toen die klaar was begon iedereen te ouwehoeren als een malle en hij werd als je niet voorin de zaal stond gewoon niet gehoord. Ik zag m bijna jankend van t podium aflopen en sindsdien heeft ie nooit meer op die singer/songwritermanier muziek gemaakt. Het publiek ging het alleen maar om fucking hard geluid en dan was t goed. Nu is het wel zo dat West-Friesland zich niet leent voor cultuur , maar dan nog.

Overigens bestaat natuurlijk de kans dat ik hier nogal subjectief over denk, maar tijdens talentenjachten werd hij immer bejubeld om zijn extreem volwassene geluid en belachelijk goede liedstructuren.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:09:38 #115
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79367036
Niet om bijdehand te doen, maar je bent als programmeur ook compleet verkeerd bezig als je de singersongwriter pas na de stevige rockband neer zet.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:12:47 #116
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79367102
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:09 schreef Grobbel het volgende:
Niet om bijdehand te doen, maar je bent als programmeur ook compleet verkeerd bezig als je de singersongwriter pas na de stevige rockband neer zet.
Ja, snap ik. 't Was een soort van contest van 'de muziekschool'. Misschien wilden ze afwisseling bereiken. Zonde, want dit soort dingen hebben er voor gezorgd dat ie nu nog steeds zit te pielen in de marge en steeds middelmatiger muziek is gaan maken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:16:51 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79367206
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef Jape het volgende:
Heel actueel onderwerp:

Tindersticks houden ermee op in Eindhoven
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43202655
Nog voordat ik er iets van had kunnen meekrijgen
Nu was dit ook dom georganiseerd. Tindersticks had eerder op de avond in het Frits Philips Muziekcentrum moeten staan en Beukorkest had de feestelijke afsluiter in De Effenaar moeten zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:14:55 #118
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79370330
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 02:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom koopt men dan een kaartje? Ga dan lekker in de kroeg ouwehoeren ofzo.

Maar het kan ook goed gaan. Laatst bij The Album Leaf in Rotown was er nauwelijks iets te horen.
Ik ben even mijn eigen concertbezoeken nagegaan en ik ben tot de volgende conclusie gekomen. Het heeft voor 95% met de prestatie van de artiest te maken. Ik zal toelichten waarom.

Ik was een tijd terug bij I am Kloot in paradiso en daar was het muisstil. Dit kwam omdat hij speelde alsof het zijn laatste optreden was. Zijn hele ziel en zaligheid stopte hij in iedere seconde dat hij op het podium stond, en ging door merg en been. Ook was er interactie met het publiek. Kortom, hij dwong stilte zelf af!

Wat ook al eerder gezegd is, soms staat een artiest verplicht zijn nummertjes te spelen en dat wordt dan vaak "afgestraft". Als een band ongeinspireerd staat te spelen, dan word ik niet gegrepen door het optreden en geeft de artiest in kwestie mij de ruimte om te "ontsnappen". Vergis je niet, het is echt een kwaliteit om een bepaalde wil (de echte fanboys die alles slikken uitgezonderd) het publiek op te leggen.

Resumé: uit eigen ervaring ( +- 100 concerten gezien) kan ik zeggen dat het meestal aan de band zelf ligt. Dat kan aan de attitude van de band liggen of het gebrek aan kwaliteit om stilte af te dwingen.
I am not impressed by your performance
pi_79370697
a, jij vindt n set niet goed genoeg dus ga je maar lekker lullen, zodat anderen iiig ook niet van de set kunnen genieten.
aso
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:31:34 #120
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79370836
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:27 schreef Yorrit het volgende:
a, jij vindt n set niet goed genoeg dus ga je maar lekker lullen, zodat anderen iiig ook niet van de set kunnen genieten.
aso
Nonsens, ik ben nooit de enige. Als een set gewoon slecht is, dan zijn alleen de echte fanboys stil die alles slikken van hun god(in. De wat kritische bezoeker zijn ze dan kwijt. Simple as that. Ik heb overigens ook eens meegemaakt dat er in Tivoli posters hingen met het verzoek stil te zijn
I am not impressed by your performance
pi_79370876
Manman, wat ben ik het eens met de OP. Tuurlijk je hoeft niet twee uur lang je bek te houden, maar wat de neuk is de lol van een concert als je cónstant staat te praten of te schreeuwen. Of zoals bij een concert van Porcupine Tree bij élk nummer wat ingezet werd schreeuwen dat je een ander wil. En raar kijken hè, als je er wat van zegt.

In diezelfde categorie heb ik trouwens wel 's ruzie gehad met een groepje jongeren tijdens een concert van Damien Rice. Ze hadden al een héle tijd mee staan zingen, en hoewel ik er een gruwelijke hekel aan heb, snap ik dat je het publiek niet kan dwingen het niet te doen. Maar zij stonden verdomme te schreeuwen tijdens een akoestisch nummer, als enige ook, op zo'n manier dat ik de artiest niet eens meer hoorde. En maar niet snappen dat ik niet betaal om hun te horen. Meezingen ok, maar je moet wel weten wanneer je je ek moet houden.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:34:46 #122
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79370923
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Manman, wat ben ik het eens met de OP. Tuurlijk je hoeft niet twee uur lang je bek te houden, maar wat de neuk is de lol van een concert als je cónstant staat te praten of te schreeuwen. Of zoals bij een concert van Porcupine Tree bij élk nummer wat ingezet werd schreeuwen dat je een ander wil. En raar kijken hè, als je er wat van zegt.

In diezelfde categorie heb ik trouwens wel 's ruzie gehad met een groepje jongeren tijdens een concert van Damien Rice. Ze hadden al een héle tijd mee staan zingen, en hoewel ik er een gruwelijke hekel aan heb, snap ik dat je het publiek niet kan dwingen het niet te doen. Maar zij stonden verdomme te schreeuwen tijdens een akoestisch nummer, als enige ook, op zo'n manier dat ik de artiest niet eens meer hoorde. En maar niet snappen dat ik niet betaal om hun te horen. Meezingen ok, maar je moet wel weten wanneer je je ek moet houden.
Jij kan beter niet meer naar concerten gaan als je je al zo stoort aan iets simpels als enthousiasme van de bezoekers.
I am not impressed by your performance
pi_79371057
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:34 schreef GSP het volgende:

[..]

Jij kan beter niet meer naar concerten gaan als je je al zo stoort aan iets simpels als enthousiasme van de bezoekers.
Je hebt enthousiasme en je hebt dom geschreeuw. Bij een lekker ruig numme zou het haast raar zijn als het publiek niet meedoet, maar als er een man met een gitaar op een podium staat en je gaat hem constant overschreeuwen, is het niet leuk meer. Is het zo moeilijk om situaties in te schatten?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:50:53 #124
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79371350
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je hebt enthousiasme en je hebt dom geschreeuw. Bij een lekker ruig numme zou het haast raar zijn als het publiek niet meedoet, maar als er een man met een gitaar op een podium staat en je gaat hem constant overschreeuwen, is het niet leuk meer. Is het zo moeilijk om situaties in te schatten?
Ik was er niet bij, maar als het over de top was, waren ze blijkbaar dronken en dan kan het vervelend zijn. Maar goed. Er zijn zoveel factoren waar je je aan kunt storen zoals een boomlange slungel die het zicht op het podium ontneemt of iemand die naar verrot zweet ruikt. Daarom ga ik ook niet meer heel vaak naar concerten, ik ben te veeleisend geworden.
I am not impressed by your performance
  zondag 21 maart 2010 @ 09:31:42 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79396959
Heel erg eens met de OP. En waarom continu bier halen tijdens een concert? En staat er soms "PAD" op mijn voorhoofd dat iedereen altijd langs mij moet met z'n biertraytjes?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:09:19 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80763585
Oh hmm net een topic over geopend stond vandaag een stuk over in de nrc.next met een link naar deze site

http://www.respecttheband.nl/index.html
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:15:59 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80763798
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Ja, bij kilimanjaro een keertje vroeg ik het ook aan wat mensen, nou die hebben zeker een kwartier met hun ogen gerold naar elkaar. Dat die niet uit hun kassen zijn gedonderd verbaast me nog.
als dat in de helling was ben ik het heel erg met je eens. wat een kut publiek was daar. ze kwamen volgensmij meer voor de dance avond na de tijd.

Haha iedereen heeft het over dat concert was wel extreem die dag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:34:00 #128
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80764490
Jankende kut huillie
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:35:44 #129
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80764568
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:31 schreef Duvel het volgende:
Heel erg eens met de OP. En waarom continu bier halen tijdens een concert? En staat er soms "PAD" op mijn voorhoofd dat iedereen altijd langs mij moet met z'n biertraytjes?
zegt iemand met als nickname duvel.

Als je nog geen pint mag gaan halen tijdens een optreden. Mensen die zich daar aan ergeren blijven beter thuis.
pi_80764737
Hmm...ik heb er nooit last van. Zelfs nog nooit op het idee gekomen dat dit gebeurt.
Ik sluit me gewoon af van gepraat om me heen en focus me op de band. Zo moeilijk is dat toch niet? Jij bent je eraan gaan irriteren en dan wordt het alleen vervelender voor je.

Overigens heb ik wel soms op festivals dat er van die tokkies/kampers voor je komen staan, en beetje vechten, bier zuipen, roken ouwehoeren. Dan vraag ik me ook af waarom die mensen daar staan en irritant doen.

Ik zie nu dat er veel meer mensen zijn die het irriteert....misschien dat het ligt aan het soort concert waar je heen gaat? want ik vind het echt wel meevallen
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 13:44:02 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80764961
Tja het ligt een beetje aan de band bij dillenger escape plan was het publiek ook irritant maar daar werd men zo overstemd door de band dat ze zelf wel een ander plekje gingen zoeken. (sowieso naar dillenger gaan en dan schrikken van de muziek die ze maken )

Aan de andere kant heb je bands met een grote dynamiek waar dus zachte stukken afgewisseld worden met hardere stukken, kilimanjaro is één voorbeeld maar er zijn er meer. Wat je dan krijgt is dat je je probeert te focussen op een mooi stil piano stuk en je hoort "HEY MAAR DIE EVELIEN VAN VERDIEPING 2 DAT IS EEN LEKKER WIJF JOH NIET HEEL SNUGGER MAAR IK ZOU HAAR DOEN, WAT? IK ZOU HAAAR DOEN, WIE? EVELIEN! DIE VAN VERDIEPING 2 JA DIE! BOH GEK DAT IS EEN LEKKER WIJF MAN!"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_80768474
Absoluut een bekend probleem. Ik bezoek veel metal en rock concerten, en daar valt het wel mee. Nou moet ik wel zeggen dat een gemiddeld voorprogramma al geen kans word gegeven, het word meteen afgekeurd, ruggen worden afgewend van 't podium, en lullen maar. 't Moet wel heel slechte muziek zijn voor ik dat zou doen. In de meeste gevallen sluit een voorprogramma niet aan op de hoofdact, en al is de band dan helemaal niet slecht, ze krijgen geen kans van het publiek.

Heb ook weleens een concert meeegmaakt waarbij de zangeres graag teruggrapte naar het publiek. Zij maakte er zelf een leuk grapje van en wist het zo goed op te lossen. Helaas gaat dit dan wel ten koste van de speeltijd.

Sinds ik oordoppen draag, en mijn omgeving ook, kan ik steeds beter met mensen praten onder concerten wat vroeger niet kon. Maar dan nog, netjes tussen de nummers door, en aan het eind van een optreden.

Wat ongetwijfeld zou helpen is de muziek tussen de optredens in zachter zetten. Zo heb je ook even de tijd om bij te kletsen, zonder onbeschoft te zijn.

Popfestivals spannen toch wel echt de kroon, al het volk wat langs je op wil lopen en constant loopt te lullen bij K's Choice (je hoorde het geroezemoes boven de muziek uit) terwijl dat in mijn ogen een goede live band is. Steeds maar proberen om naar voren te lopen, en dan weer terug want tot hun grote verrassing stond het vol voorin.... Dan maar weer bier! En kleppen maar.... Dramatisch eigenlijk, goed topic.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:58:48 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80772472
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Steeds maar proberen om naar voren te lopen, en dan weer terug want tot hun grote verrassing stond het vol voorin.... Dan maar weer bier! En kleppen maar.... Dramatisch eigenlijk, goed topic.
Dat soort mensen zou je eigenlijk moeten mogen uitschakelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:59:05 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80772484
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:35 schreef Beregd het volgende:

[..]

zegt iemand met als nickname duvel.

Als je nog geen pint mag gaan halen tijdens een optreden. Mensen die zich daar aan ergeren blijven beter thuis.
Ik wens je veel jeuk en een te korte arm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:00:59 #135
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80772570
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik wens je veel jeuk en een te korte arm.
dankje,

Maar waarom zou je geen bier mogen halen als je dorst hebt?
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:09:05 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80772901
Je mag best bier halen, maar sommige mensen maken er een zuipfestijn van (je komt toch voor de muziek?), en mijn bezwaar is dat ze altijd langs mij moeten op de een of andere manier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:19:33 #137
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_80775333
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:14 schreef GSP het volgende:
Ik ben even mijn eigen concertbezoeken nagegaan en ik ben tot de volgende conclusie gekomen. Het heeft voor 95% met de prestatie van de artiest te maken.
Oneens. Vorig jaar was ik bij een concert van Danny Cavanagh & Anneke van Giersbergen. Het eerste deel bestond uit een singer/songwriter set van Cavanagh met gitaar. De zaal hing aan z'n lippen. Hij werkte met loopjes om steeds nieuwe gitaarlaagjes op te nemen. Uiteindelijk komen er wat debielen binnenlopen die heel hard krijsen 'dit is allemaal nep, het komt van een bandje'. De hele zaal uit het concert, Cavanagh pissed off. Ligt het dan aan zijn set, of is er gewoon kutpubliek? Dat laatste, lijkt mij toch.

Overigens heb ik het idee dat het stille publiek bij het Kilimanjaro Darkjazz Ensemble concert allemaal op Fok zit, ik stond me daar ook te ergeren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_80775457
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:19 schreef Jabberwocky het volgende:


Overigens heb ik het idee dat het stille publiek bij het Kilimanjaro Darkjazz Ensemble concert allemaal op Fok zit, ik stond me daar ook te ergeren.
haha mooi bindende ergenis van ons allen
pi_80786627
Op 3fm. in het programma van eric corton gaat het nu over dit onderwerp.
pi_80853735
quote:
Bezorgde opiniestukken in de krant, artikelen in verschillende media en zelfs een heuse T-shirtactie: er is de laatste tijd steeds meer aandacht voor concerten die lijden onder een luid converserend publiek. Maar hoe groot is het probleem eigenlijk?

Volgens professionals en deskundigen hebben het vroegtijdige afgebroken Tindersticks-optreden en ook het geluidsoverlast op London Calling afgelopen weekend een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Ben Kamsma van London Calling: “Zo’n incident als bij Tindersticks was gewoon te voorspellen. Je moet als boeker zo weinig mogelijk gokken. Een band moet de grote zaal aankunnen. Stornoway stond afgelopen weekend in de grote zaal door afzeggingen een aantal wijzigingen in het schema. Dat mislukte, maar ik heb ook zoveel stille concerten gehoord. Over het algemeen is het gewoon aan de artiest zelf om een aandacht en stil publiek af te dwingen.”

Berend Schans, directeur van de Vereniging Nederlands Podia en Festivals (VNPF) vraagt zich ook af hoe groot het probleem eigenlijk is. “Zij die zich irriteren zijn vaak de mensen die het hardste roepen. Ik begrijp dat het mensen stoort als er wordt gepraat bij een ‘stil’ concert, maar laten we vooral niet te krampachtig doen. In dat opzicht viert het individualisme, ook in de concertbeleving, hoogtij. Mensen willen tijdens een concert een zo optimaal mogelijke luisterervaring voor zichzelf. De hoorbare aanwezigheid van anderen moet daarom ook tot het minimale worden teruggebracht. Helaas voor die mensen komen er niet alleen Kafka-lezers in coltrui naar concerten, maar ook mensen die met vrienden gewoon een gezellig avond willen hebben.”

Volgens Tom ter Bogt, popprofessor van de Universiteit Utrecht, is live-muziek voor een groot gedeelte van de bezoekers sinds jaar en dag vooral een sociale gebeurtenis. “Weinig mensen gaan alleen naar een concert en ook bij festivals gaan mensen vooral in groepen. Het idee dat je naar een concert gaat om daar stil te zitten en heel aandachtig te luisteren naar wat er gebeurt, is eigenlijk een 19e-eeuws idee. Daarvoor was dat niet normaal, daarna ook niet. Eigenlijk is een situatie waarbij het publiek voor de gezelligheid een optreden bezoekt heel erg back to basic.”

Professionals benadrukken dat, naast de kwaliteit van een artiest om de aandacht vast te houden, ook omstandigheden een niet te onderschatten factor zijn. Johan Gijsen, programmeur van Tivoli, vertelt dat hij maandelijks muisstille concerten ziet. “Een paar zalen hebben het door de afmetingen en indeling lastiger, dan een kleine overzichtelijke zaal als De Helling. Paradiso en Tivoli Oudegracht zijn voor kwetsbare concerten sowieso lastige zalen. Ze zijn groot en mensen voelen zich op verschillende plekken vrijer om te praten.” Volgens Gijsen speelt ook de toegenomen aantal bezoekers bij livemuziek mee in de beleving van de harde kern liefhebbers. “De doelgroep die onze zaal bezoekt is flink gegroeid. Daarmee krijgen we ook mensen binnen die een artiest via een hitje op de radio kennen. Zonder te generaliseren is de kans groter dat ze zo’n concert als een echt avondje uit zien en er dus ook gemakkelijker doorheen praten.”

Harry Hamelink van Motel Mozaique beaamt dat een groot deel van het probleem organisatorisch te voorkomen is. In de tien jaar dat het Rotterdamse festival bestaat heeft Hamelink slechts een keer een vervelend incident meegemaakt. “Dat was met Johann Johannsson. Door een onvoorziene samenloop van omstandigheden moesten we hem van de Stadsschouwburg naar Watt verplaatsen. Dat mislukte en dat was erg jammer.” Als organisatie kan je volgens Hamelink door slim te programmeren voor een groot gedeelte voorkomen dat de ‘verkeerde’ mensen bij een ingetogen optreden staan. “Wij kijken altijd goed of de choreografie klopt. Dat betekent dat we goed nadenken over welke optredens een bepaalde bezoeker wil zien. Daar proberen we het programma op af te stemmen.”

Volgens veel professionals en deskundigen valt het over het algemeen dus best mee met de overlast. Popzalen anticiperen bij kwetsbare concerten al door stilte-vragende posters met op te hangen en flyers uit te delen. Tivoli spreekt bij extreme gevallen via de security te luidruchtige mensen aan, Rotown heeft op zaterdagavonden nooit een akoestisch optreden en Paradiso vraagt soms via het powerpointscherm om stilte en respect voor de artiest. Volgens Ben Kamsma moet je meer ook niet willen. “Ik vind zelfs te ver gaan om mensen te waarschuwen. We moeten niet te bevoogdend worden.” Johan Gijsen denkt dat de discussie die is ontstaan al een gedeelte van de oplossing is. “Daarmee kweek je bewustwording.”
3voor12

Ik vind dat ze zich er een beetje makkelijk van af weten te lullen maar ik ben dan ook een zeikerd. Natuurlijk kan je bij grotere festivals het proberen te voorkomen maar vaak gebeurt het dan ook niet. Meneer Hamelink heeft mooie praatjes maar bij zijn Bazar Curieux was het huilen met de pet op.


Goede oplossing is volgens mij ipv van a4tjes aan de muur, flyers met een goed verhaal uitdelen bij risico concerten aan iedereen. Zo is iedereen even er aan herinnerd en daarom kan je (het stlile publiek dus) makkelijker mensen aanspreken mochten ze zich er alsnog niet aanhouden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_80856910
Bij metal-concerts kan het allebij, praten en luisteren. En idd btw, BIJ METAL HEB JE ECHT GEEN LAST VAN ANDERE MENSEN DIE PRATEN. Bij metal kan je amper met elkaar praten! Long Live Metal!!!
Everything Louder Then Everything Else...
pi_80865266
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:42 schreef Motorheadbanger het volgende:
Bij metal-concerts kan het allebij, praten en luisteren. En idd btw, BIJ METAL HEB JE ECHT GEEN LAST VAN ANDERE MENSEN DIE PRATEN. Bij metal kan je amper met elkaar praten! Long Live Metal!!!
ja dat is wel relaxed ja maarja om nou alleen maar naar metalshows te gaan
pi_80880291
Oke daar heb je gelijk in. Oh en ik heb dit net wel gezegt van dat je er geen last van hebt bij metal, maar dat zegt niet dat ik het niet eens ben met de starter van dit Topic. Het mag best een beetje gezellig zijn, maar aub lul niet te veel tijdens concerten!
Everything Louder Then Everything Else...
pi_80926549
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Popfestivals spannen toch wel echt de kroon, al het volk wat langs je op wil lopen en constant loopt te lullen bij K's Choice (je hoorde het geroezemoes boven de muziek uit) terwijl dat in mijn ogen een goede live band is. Steeds maar proberen om naar voren te lopen, en dan weer terug want tot hun grote verrassing stond het vol voorin.... Dan maar weer bier! En kleppen maar.... Dramatisch eigenlijk, goed topic.
Weet je wat jij zou moeten doen? Een concert dvd kopen en lekker thuis blijven
Doe eens lief!
  maandag 3 mei 2010 @ 09:56:39 #145
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80959346
Ik las "Paren tijdens concerten". Daar moet je ook niet over zeuren. Verder ben ik het erg eens met Hamelink.
Mu!
pi_80959814
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Weakling het volgende:

[..]

Was het maar achterin ...

Bij o.a concert van Spinvis een tijd terug stond zo'n heel clubje kakeldozen midden vooraan het podium met elkaar te ouwehoeren, waarbij een aantal met de rug naar het podium stond. En idd, iets er van zeggen en vervolgens een grote muil terug krijgen. Opzouten! Ik ga vooraan staan om zo volledig mogelijk mezelf te kunnen verliezen in de muziek, dan wil ik dat niet onderbroken hebben door gekwek van een stel bakvissen.
Ik ken het.

Ik heb me persoonlijk bij de Fleet Foxes vorig jaar niet in kunnen houden. Van die hockeymutsen met een bral/corps accent.
Ik snap niet waarom men niet gewoon het fatsoen kan opbrengen. Ik ga naar een optreden omdat ik óf de muziek goed vind, óf ik goede herinneringen aan de plaat heb. Bij beide redenen heb ik geen geroezemoes nodig. Om even op de bovenstaande post terug te komen: ik ben heel blij dat Spiv weer alleen theaters koos aals plek om op te treden.
pi_80959832
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:08 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Ja, Nosh en Yorrit refereerden er ook al aan
Ik was er ook. Stond echter vooraan
pi_80959962
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:56 schreef SingleCoil het volgende:
Verder ben ik het erg eens met Hamelink.
Klinkt mooi wat hij zegt maar negen van de tien keer gaat het niet op. Alleen al om het feit dat er bij het merendeel van de concerten er niks slim te programmeren valt. De fout blijft uiteindelijk gewoon liggen bij de mensen die het niet kunnen laten om hun scheur open te trekken. Een zo'n clubje achterin een gehorige zaal en je concert is al verpest.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 3 mei 2010 @ 10:38:40 #149
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80960271
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:26 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Klinkt mooi wat hij zegt maar negen van de tien keer gaat het niet op. Alleen al om het feit dat er bij het merendeel van de concerten er niks slim te programmeren valt. De fout blijft uiteindelijk gewoon liggen bij de mensen die het niet kunnen laten om hun scheur open te trekken. Een zo'n clubje achterin een gehorige zaal en je concert is al verpest.
ik snap je probleem wel maar zoals gezegd: veel mensen komen naar een concert omdat ze dat als een sociaal event zien, niet alleen om naar de muziek te luisteren. Moet je die hun plezier afnemen? Wat wil je dan: iedereen die z'n mond open doet de zaal uit zetten? Denk je dat er dan nog veel live concerten zijn?
Mu!
pi_80960950
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:38 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ik snap je probleem wel maar zoals gezegd: veel mensen komen naar een concert omdat ze dat als een sociaal event zien, niet alleen om naar de muziek te luisteren. Moet je die hun plezier afnemen? Wat wil je dan: iedereen die z'n mond open doet de zaal uit zetten? Denk je dat er dan nog veel live concerten zijn?
als je komt om sociaal te doen ipv naar de muziek te luisteren ga je toch naarde kroeg??
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 11:02:49 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80961039
Ligt heel erg aan de muziek ook. Wat mij opvalt hoe 'raarder' de muziek hoe serieuzer het publiek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_80961119
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ligt heel erg aan de muziek ook. Wat mij opvalt hoe 'raarder' de muziek hoe serieuzer het publiek.
bij rare muziek stoor ik me er ook het meest aan.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:11:12 #153
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80961285
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:59 schreef Yorrit het volgende:

[..]

als je komt om sociaal te doen ipv naar de muziek te luisteren ga je toch naarde kroeg??
Ik wel.Maar sommigen dus kennelijk niet, die vinden het fijner om sociaal te doen terwijl er een band speelt. Gezellig. Ik snap we dat je daar soms last van kunt hebben maar wie bij jij nou om hen het plezier te ontzeggen dat ze daar kennelijk aan beleven?
Mu!
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 11:12:31 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80961312
Ik vind een beetje praten ook niet erg zolang het maar niet té irritant wordt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_80961313
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:56 schreef KingOfMars het volgende:
Omdat heel Nederland vol zit met SBS6 kijkend jostivolk dat te asociaal
voor woorden is.

Precies,zo heeft een vriend van mij een buurman die elke ochtend om 05:30 uur
doodleuk zijn motor(kawasaki?) start om naar zijn werk te gaan. Op een bepaald
moment heeft die vriend van mij hem aangesproken hiermee te stoppen aangezien
de meeste mensen op dat tijdstip nog slapen,maar nee hoor,meneer had er geen
oren naar,totdat die vriend van mij even zijn commando verleden liet gelden door
hem een lichte tik te geven als waarschuwing nooit meer zijn motor op dat vroege
tijdstip te starten,en gewoon met zijn motor aan de hand,tot aan de hoek van de
straat te lopen(4 huizen verderop) en die daar maar te starten.

Je ziet met aso's moet je korte metten maken en dus met concerten net zo als ze niet
willen luisteren
75 topics = FIN
pi_80961365
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:11 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik wel.Maar sommigen dus kennelijk niet, die vinden het fijner om sociaal te doen terwijl er een band speelt. Gezellig. Ik snap we dat je daar soms last van kunt hebben maar wie bij jij nou om hen het plezier te ontzeggen dat ze daar kennelijk aan beleven?
hun plezier doet dan afbreuk aan mijn plezier
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 11:14:14 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80961375
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:12 schreef FP128 het volgende:

[..]

Precies,zo heeft een vriend van mij een buurman die elke ochtend om 05:30 uur
doodleuk zijn motor(kawasaki?) start om naar zijn werk te gaan. Op een bepaald
moment heeft die vriend van mij hem aangesproken hiermee te stoppen aangezien
de meeste mensen op dat tijdstip nog slapen,maar nee hoor,meneer had er geen
oren naar,totdat die vriend van mij even zijn commando verleden liet gelden door
hem een lichte tik te geven als waarschuwing nooit meer zijn motor op dat vroege
tijdstip te starten,en gewoon met zijn motor aan de hand,tot aan de hoek van de
straat te lopen(4 huizen verderop) en die daar maar te starten.

Je ziet met aso's moet je korte metten maken en dus met concerten net zo als ze niet
willen luisteren
Jezus als je al niet meer je motor mag starten complete onzin en sinds wanneer is 5:30 een rare tijd om naar je werk te gaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_80961387
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jezus als je al niet meer je motor mag starten
Ik vroeg me ook al af wie hier nou de aso is
pi_80961437
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:11 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik wel.Maar sommigen dus kennelijk niet, die vinden het fijner om sociaal te doen terwijl er een band speelt. Gezellig. Ik snap we dat je daar soms last van kunt hebben maar wie bij jij nou om hen het plezier te ontzeggen dat ze daar kennelijk aan beleven?
En zij ontzeggen niemand hun plezier?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 3 mei 2010 @ 11:17:06 #160
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80961466
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:13 schreef Yorrit het volgende:

[..]

hun plezier doet dan afbreuk aan mijn plezier
Inderdaad. Maar wat wil je dan? Minister Klink zou direct een spreekverbod afkondigen, het is immers niet nodig om tijdens concerten te praten...
Hoor jij daar ook bij, die verbodsvogels?
Mu!
pi_80961500
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind een beetje praten ook niet erg zolang het maar niet té irritant wordt
Dat dus even ter verduidelijking. Praten, op zich niks mis mee. Maar dat geblèr tijdens een verstilde singer-songwriter (bijvoorbeeld) daar gaat het me om.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:17 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar wat wil je dan? Minister Klink zou direct een spreekverbod afkondigen, het is immers niet nodig om tijdens concerten te praten...
Hoor jij daar ook bij, die verbodsvogels?
Zo zwart/wit is het dus niet.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 3 mei 2010 @ 11:19:40 #162
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80961546
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:12 schreef FP128 het volgende:

[..]
..,totdat die vriend van mij even zijn commando verleden liet gelden door
hem een lichte tik te geven als waarschuwing nooit meer zijn motor op dat vroege
tijdstip te starten,en gewoon met zijn motor aan de hand,tot aan de hoek van de
straat te lopen(4 huizen verderop) en die daar maar te starten.
Stoer zeg. Ik had gelijk de politie gebeld om die vriend van jou eens een beetje manieren bij te laten brengen
Mu!
  maandag 3 mei 2010 @ 11:22:20 #163
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80961622
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef LostFormat het volgende:

[..]

En zij ontzeggen niemand hun plezier?
Jazeker, ik stoor me er ook aan. Maar heeft er iemand "het meeste recht"? Ongetwijfeld zeggen de luisteraars: ouwehoeren kun je ook in een café, dus rot op als je je bek niet ken houwe. En de praters zeggen: als je in rust wilt genieten,zet je thuis eenCD op. Dus rot op als je er last van hebt.

Toch een kwestie van goed programmeren, en van een beetje rekening met elkaar houden, lijkt me.
Mu!
pi_80961803
aparte foyer+bar waar het geluid van het concert ook is te horen
pi_80961817
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Jazeker, ik stoor me er ook aan. Maar heeft er iemand "het meeste recht"? Ongetwijfeld zeggen de luisteraars: ouwehoeren kun je ook in een café, dus rot op als je je bek niet ken houwe. En de praters zeggen: als je in rust wilt genieten,zet je thuis eenCD op. Dus rot op als je er last van hebt.

Toch een kwestie van goed programmeren, en van een beetje rekening met elkaar houden, lijkt me.
Als je ziet dat het de artiesten zelf irriteert, is er toch echt een grens gepasseerd.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 3 mei 2010 @ 11:29:20 #166
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80961856
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef teknomist het volgende:
Het geluid kan natuurlijk ook te zacht staan.
Inderdaad...

TS, probeer eens een koffieconcert. Driekwart van de bezoekers is op sterven na dood, die houden hun muil wel dicht.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 3 mei 2010 @ 13:05:12 #167
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80965299
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:28 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Als je ziet dat het de artiesten zelf irriteert, is er toch echt een grens gepasseerd.
Bedoel je "dat het alle artiesten altijd irriteert", of "dat er wel eens een artiest geirriteerd raakt"? Die artiesten staan niet voor niets op het podium, aandacht-verslaafd als ze zijn...dus die ergeren zich er snel aan als iemand geen 100% aandacht voor hun podiumkunsten heeft. Vergeet niet dat die gasten gewoon hun werk geacht worden te doen. Wordt er voor jou ook geklapt als je op je werk komt?

DIsclaimer:ben zelf ook een aandacht-verslaafde artiest
Mu!
  maandag 3 mei 2010 @ 14:34:27 #168
299503 laldans
herrrrp derp
pi_80968766
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:56 schreef KingOfMars het volgende:
Omdat heel Nederland vol zit met SBS6 kijkend jostivolk dat te asociaal voor woorden is.
pi_81705100
Ze moeten gewoon alle mensen die hard praten/schreeuwen tijdens rustige concerten eens voor de gein naar My bloody valentine sturen. Zonder oordoppen.
pi_81710151
Het voorprogramma is meestal niet te horen omdat iedereen nog staat te praten. Dat is helaas het lot van het voorprogramma. Ik vind het wel jammer.

Bij K's Choice op Paaspop was ik erg blij met mijn oordoppen. Daardoor hoorde ik het geroezemoes niet.
Als je wilt praten ga dan ergens anders staan, buiten de zaal of de tent.
Op datzelfde Paaspop was er groepje met 15 jarigen die Opeth niets vonden. Prima, rot dan op naar de Band Zonder Banaan of ga naar huis maar val mij niet lastig.
Er wat zeggen had nog een averechts effect ook.
pi_81877187
Ben een tijdje geleden naar een klassieke muziek concert geweest, en ik begrijp dat klassieke muziek muziek is om echt naar te luisteren is, maar die totale stilte trok mij gewoon niet. Aan de ene kant vind ik het goed als mensen aandachtig naar muziek luisteren, aan de andere kant heb ik er geen problemen mee als er gewoon wat gepraat wordt. Maar kan wel begrijpen dat als mensen gewoon staan te schreeuwen dat je je eraan stoort.
pi_81880089
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:13 schreef Rodulf het volgende:
Ben een tijdje geleden naar een klassieke muziek concert geweest, en ik begrijp dat klassieke muziek muziek is om echt naar te luisteren is, maar die totale stilte trok mij gewoon niet.
lijkt me heeerlijk.

ben benieuwd of je als je niet-klassiek in zon omgeving neerzet of dat dan ook zo werkt. of dat het echt aan het publiek ligt..
pi_81884018
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:54 schreef Oceanonix het volgende:
Het voorprogramma is meestal niet te horen omdat iedereen nog staat te praten. Dat is helaas het lot van het voorprogramma. Ik vind het wel jammer.

Bij K's Choice op Paaspop was ik erg blij met mijn oordoppen. Daardoor hoorde ik het geroezemoes niet.
Als je wilt praten ga dan ergens anders staan, buiten de zaal of de tent.
Op datzelfde Paaspop was er groepje met 15 jarigen die Opeth niets vonden. Prima, rot dan op naar de Band Zonder Banaan of ga naar huis maar val mij niet lastig.
Er wat zeggen had nog een averechts effect ook.
Tsja, op festivals kom je toch ook voor de gezelligheid. Daar valt het te verwachten. Het geluid staat altijd hard genoeg om het te horen. Beetje overdreven om dan te gaan zeuren, vind ik. Anders moet je helemaal vooraan gaan staan, daar is het vaak wel wat rustiger met praten.

Wij hadden bij een optreden met de band een keer een zanger voor ons die in een gezellig soort discotheek vroeg of iedereen stil wilde zijn in de zaal. Toen wij speelden vroegen we (refererend aan die vorige gast) juist om meer kabaal en lallende bierstemmen.

En zo hoort het ook. Gezelligheid is belangrijk bij een concert. Mensen die over praten gaan miepen vind ik (sorry) best wel zielig. Kijk als het nu Amiina is ofzo, okee... begrijp ik het nog een beetje. Maar Opeth komop
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_81908014
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:14 schreef Yorrit het volgende:

[..]

lijkt me heeerlijk.

ben benieuwd of je als je niet-klassiek in zon omgeving neerzet of dat dan ook zo werkt. of dat het echt aan het publiek ligt..
Dan zou je eens een keer naar een klassieke muziek concert moeten gaan. Het is een soort van ongeschreven regel dat zodra ze beginnen te spelen dat je dan je mond dicht houd. Laat ik het zo zeggen, natuurlijk is het logisch om bij zo'n concert stil te zijn. Vooral als er een gedeelte komt waarbij er 1 viool speelt is het niet fijn als mensen beginnen te kleppen. Maar die stilte moet je tegen kunnen.

Bij een bandje dat komt optreden in een cafe (bijvoorbeeld) heb ik me er in ieder geval nooit aan gestoord als mensen gewoon zitten te praten.
pi_81925879
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:41 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Tsja, op festivals kom je toch ook voor de gezelligheid. Daar valt het te verwachten. Het geluid staat altijd hard genoeg om het te horen. Beetje overdreven om dan te gaan zeuren, vind ik. Anders moet je helemaal vooraan gaan staan, daar is het vaak wel wat rustiger met praten.

Wij hadden bij een optreden met de band een keer een zanger voor ons die in een gezellig soort discotheek vroeg of iedereen stil wilde zijn in de zaal. Toen wij speelden vroegen we (refererend aan die vorige gast) juist om meer kabaal en lallende bierstemmen.

En zo hoort het ook. Gezelligheid is belangrijk bij een concert. Mensen die over praten gaan miepen vind ik (sorry) best wel zielig. Kijk als het nu Amiina is ofzo, okee... begrijp ik het nog een beetje. Maar Opeth komop
We stonden vooraan. Het was zo irritant dat zelfs de zanger er een opmerking overmaakte.........
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:32:39 #176
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81931638
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:14 schreef Yorrit het volgende:

[..]

lijkt me heeerlijk.

ben benieuwd of je als je niet-klassiek in zon omgeving neerzet of dat dan ook zo werkt. of dat het echt aan het publiek ligt..
Die 2 keer dat ik bij een zittend concert was (Ulver en Bohren) was iedereen netjes stil, nu zijn dat sowiezo bands waar specifiek publiek op afkomt maar ik denk dat het zitten wel meewerkt.
pi_81931760
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Die 2 keer dat ik bij een zittend concert was (Ulver en Bohren) was iedereen netjes stil, nu zijn dat sowiezo bands waar specifiek publiek op afkomt maar ik denk dat het zitten wel meewerkt.
ja geen garantie helaas
pi_87667176
Ik ben het tot op zekere hoogte met de OP eens, maar het moet niet overdreven worden. Luister, een voorprogramma heb je niks over te zeggen, dat word je gegeven. Als je daar ook al per sé muisstil moet zijn, dan wordt 't allemaal wel erg streng...
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:29:20 #179
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_87667367
Je mag mensen ook best laten genieten van het voorprogramma, net als bij de hoofdact. Dat jij het als gegeven ziet, doet daar niets aan af. Vaak genoeg wil ik zowel het voorprogramma als de hoofdact graag zien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:30:52 #180
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_87667433
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:24 schreef Tommy2K het volgende:
Ik ben het tot op zekere hoogte met de OP eens, maar het moet niet overdreven worden. Luister, een voorprogramma heb je niks over te zeggen, dat word je gegeven. Als je daar ook al per sé muisstil moet zijn, dan wordt 't allemaal wel erg streng...
Ik kom juist meestal voor het voorprogramma :P

Trouwens, is het geluid meestal toch niet zo hard dat je jezelf meestal niet eens kunt horen, laat staan pratende mensen?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_87668757
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:56 schreef KingOfMars het volgende:
Omdat heel Nederland vol zit met SBS6 kijkend jostivolk dat te asociaal voor woorden is.
oh wat zijn we weer lekker rechts & racistisch bezig... })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:15:57 #182
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_87669146
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:05 schreef rubje het volgende:

[..]

oh wat zijn we weer lekker rechts & racistisch bezig... })
Ksst, hoepel jij eens op naar de frontpage of zo.
pi_87670065
als een persoon die regelmatig concerten bezoekt heb ik daar totaal geen last van?
weet niet wat voor concerten jij heen gaat maar 9/10x kun je elkaar toch niet verstaan tijdens een concert
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:49:45 #184
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_87706884
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:54 schreef Oceanonix het volgende:
Het voorprogramma is meestal niet te horen omdat iedereen nog staat te praten. Dat is helaas het lot van het voorprogramma. Ik vind het wel jammer.

Bij K's Choice op Paaspop was ik erg blij met mijn oordoppen. Daardoor hoorde ik het geroezemoes niet.
Als je wilt praten ga dan ergens anders staan, buiten de zaal of de tent.
Op datzelfde Paaspop was er groepje met 15 jarigen die Opeth niets vonden. Prima, rot dan op naar de Band Zonder Banaan of ga naar huis maar val mij niet lastig. :(
Er wat zeggen had nog een averechts effect ook. :( :( :( :(
Ik was ook naar paaspop, en daar was het echt heel erg. Ik vond dat geen festival maar een uit de hand gelopen kermis. Ik weet dat zuipen/gek doen/ ouwehoeren ook bij een festival hoort, maar men staat daar echt in kringetjes naar elkaar met elkaar te praten terwijl er gewoon acts als K's Choice, Acda en de Munnik, De Dijk, Opeth en ook dj zoals Dave Clark staan te draaien.
Het lijkt zeuren maar bijna niemand ging daar los op de muziek, en dat vind ik ook bij festivals horen.

Ik was ook naar Acda en de Munnik in Bloemendaal en daar bleven mensen maar praten tijdens het concert, terwijl dat echt meer een luister concert is, bij een rockconcert merk je er iid niks van, maar hier was het heel irritant.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:52:35 #185
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_87706984
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jezus :{w als je al niet meer je motor mag starten :N complete onzin en sinds wanneer is 5:30 een rare tijd om naar je werk te gaan.
Dat stoere commando verhaal slaat nergens op, maar het is wel sociaal om niet midden op straat een motor te starten en dat op de hoek van de straat te doen. Deed ik ook vroeger met mijn scooter als ik laat wegging bij een vriend of vriendin.

zit lekker op oude reacties te reageren, maar ik verveel me :@
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:56:51 #186
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_87707111
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:49 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ik was ook naar paaspop, en daar was het echt heel erg. Ik vond dat geen festival maar een uit de hand gelopen kermis. Ik weet dat zuipen/gek doen/ ouwehoeren ook bij een festival hoort, maar men staat daar echt in kringetjes naar elkaar met elkaar te praten terwijl er gewoon acts als K's Choice, Acda en de Munnik, De Dijk, Opeth en ook dj zoals Dave Clark staan te draaien.
Het lijkt zeuren maar bijna niemand ging daar los op de muziek, en dat vind ik ook bij festivals horen.

vooral bij de mainstage was dat inderdaad het geval. In de Masters Of Rock tent viel het meestal nog mee.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:06:01 #187
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_87707428
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:56 schreef Tokus het volgende:

[..]

vooral bij de mainstage was dat inderdaad het geval. In de Masters Of Rock tent viel het meestal nog mee.
Klopt maar ik vond vooral dat de ouderen met elkaar stonden socialisen in de main en de jongeren in het housegedeelte. Ga er iig niet meer zo snel heen.

Leuk om door dit topic te bladeren. Je hebt echt 2 groepen, de ene vind gewoon dat je voor de band komt en tijdens het concert je mond moet houden en lekker moet genieten van het concert.
De tweede groep ziet het al een uitje waar bier en drank ook bij horen. Bij metal concerten heb je geen last van groep 2 maar bij 'zachtere' muziek en als er niet al hard geluid is dan heb je echt last van groep 2.

Ik behoor echt tot groep 1. Van te voren drink ik genoeg, maar tijdens het concert is dat mijn focus en ga ik los als het een metalconcert betreft en anders geniet ik van de muziek/band.

Het is zo '' in' om naar dingen toe te gaan en er zijn tegenwoordig zoveel concerten dat men alleen maar staat te wachten op een bepaald hitje en voor de rest bier staat te zuipen en bij staat te kletsen. Had het dit jaar bijvoorbeeld bij MGMT. Maar lees het steeds meer in concertverslagen.
Antwoord blijft altijd dat je dan maar thuis moet luisteren en niet tegen gezelligheid kan :r
pi_87709016
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:06 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Klopt maar ik vond vooral dat de ouderen met elkaar stonden socialisen in de main en de jongeren in het housegedeelte. Ga er iig niet meer zo snel heen.

Leuk om door dit topic te bladeren. Je hebt echt 2 groepen, de ene vind gewoon dat je voor de band komt en tijdens het concert je mond moet houden en lekker moet genieten van het concert.
De tweede groep ziet het al een uitje waar bier en drank ook bij horen. Bij metal concerten heb je geen last van groep 2 maar bij 'zachtere' muziek en als er niet al hard geluid is dan heb je echt last van groep 2.

Ik behoor echt tot groep 1. Van te voren drink ik genoeg, maar tijdens het concert is dat mijn focus en ga ik los als het een metalconcert betreft en anders geniet ik van de muziek/band.

Het is zo '' in' om naar dingen toe te gaan en er zijn tegenwoordig zoveel concerten dat men alleen maar staat te wachten op een bepaald hitje en voor de rest bier staat te zuipen en bij staat te kletsen. Had het dit jaar bijvoorbeeld bij MGMT. Maar lees het steeds meer in concertverslagen.
Antwoord blijft altijd dat je dan maar thuis moet luisteren en niet tegen gezelligheid kan :r
gast, chill out. MGMT was zelf nou ook niet zo spannend bezig, ook wel een beetje eigen schuld hoor. Misschien hadden ze een betere show moeten voorbereiden, zo moeilijk is het niet om wat theatraler te gaan doen met van die simpele popliedjes. Daarbij word ik het ook wel een beetje zat dat bandjes je een album door je strot proberen te duwen tijdens een concert terwijl dat album helemaal niet zo geschikt is om live te spelen.
Doe eens lief!
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:42:08 #189
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_87946600
Gisteravond, Tracy Bonham in Luxor Live te Arnhem.

Band speelde prima, het geluid was keurig in orde maar toch heb ik me het hele concert staan ergeren. Er waren drie horken die de hele tijd door het concert heen aan het brallen, blaten en lachen waren. Meerdere mensen lieten duidelijk weten dit zeer storend te vinden, maar daar leken deze heren (dikke veertigers met opstaande kraagjes en semi-hippe kapsels en dito brilmonturen, je kent ze wel) zich niets van aan te trekken. Ik kreeg dan ook plaatvervangende schaamte toen ze dingen begonnen te schreeuwen als 'Laat je tieten zien, Tracy!' en 'You can do better!'.

Uiteindelijk zijn ze door personeel van Luxor aangesproken, maar dit had slechts beperkt effect. Een kwartier voor het einde namen ze luidruchtig en amicaal afscheid van het barpersoneel; het zou me dan ook niet verbazen als deze lui daar 'op uitnodiging' waren. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je geld betaalt voor een concert waar je vervolgens nog geen seconde je snater houdt en ook nog eens onbeschofte dingen gaat roepen... :{
pi_87946703
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gisteravond, Tracy Bonham in Luxor Live te Arnhem.

Band speelde prima, het geluid was keurig in orde maar toch heb ik me het hele concert staan ergeren. Er waren drie horken die de hele tijd door het concert heen aan het brallen, blaten en lachen waren. Meerdere mensen lieten duidelijk weten dit zeer storend te vinden, maar daar leken deze heren (dikke veertigers met opstaande kraagjes en semi-hippe kapsels en dito brilmonturen, je kent ze wel) zich niets van aan te trekken. Ik kreeg dan ook plaatvervangende schaamte toen ze dingen begonnen te schreeuwen als 'Laat je tieten zien, Tracy!' en 'You can do better!'.

Uiteindelijk zijn ze door personeel van Luxor aangesproken, maar dit had slechts beperkt effect. Een kwartier voor het einde namen ze luidruchtig en amicaal afscheid van het barpersoneel; het zou me dan ook niet verbazen als deze lui daar 'op uitnodiging' waren. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je geld betaalt voor een concert waar je vervolgens nog geen seconde je snater houdt en ook nog eens onbeschofte dingen gaat roepen... :{
Lekker respectloos hee..

Ik ga eigenlijk nooit meer naar echte luisterdingen heen. Alleen naar iets met dampende en stampende beats. Ik maak alleen een uitzondering voor Spinvis, maar dat is meestal toch theater. Is toch anders. O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:12:06 #191
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_87947911
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:44 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Lekker respectloos hee..

Ik ga eigenlijk nooit meer naar echte luisterdingen heen. Alleen naar iets met dampende en stampende beats. Ik maak alleen een uitzondering voor Spinvis, maar dat is meestal toch theater. Is toch anders. O+
Toch niet vanwege pratend publiek?
pi_87947943
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:12 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Toch niet vanwege pratend publiek?
Eigenlijk wel. Ernstig genoeg.
pi_87948869
om diezelfde reden heb ik ook vaak gezegd dat ik nooit meer naar dan soort concerten ging.. maarja iedere keer toch maar weer gaan he :')
pi_87948995
owja om nog even terug te komen op dat door velen gewraakte TKDE concert toen in De Helling.. ik was laatst bij hun show in ot301.. en het was weer goed raak hoor :'). Gelukkig had ik genoeg biertjes op om me niet teveel te laten opnaaien en kon ik nog goed spacen
pi_92862304
Ik vind Tivoli Oudegracht echt verschrikkelijk qua praters, maar weet niet of dat door Le Guess Who? komt of omdat het echt zo is. 2 vrij recente voorbeelden waarvan ik nog steeds een beetje boos word en waar ik ook vroegtijdig ben weggelopen:

Glasser in Paradiso, dream pop met wat hardere stukken. Eerst was het prima, later kwamen er 3 mensen voor me staan die alleen maar hebben gepraat. En bij een zachter stuk namen ze de gelegenheid om wat harder te praten. Ook achter me stonden een stel wijven continu te kletsen. Weet niet waarom ik er niks van heb gezegd, maar ben voor de toegift weggegaan.

En Junip tijdens LGW?, in Oudegracht dus. Prachtige muziek, maar ik en een vriendin waren de enige die stil waren denk ik. Hier kon ik dus niks tegen doen, en ben maar in het rookhok gaan zitten.

Ik vind het gewoon aso, prima dat je plezier wilt maken, maar doe dat achteraan, of in een kleine volle zaal; ergens anders.
En ik snap dus echt niet waarom je 10 tot 20 euro zou betalen voor de 'ambiance' (iemand zei eerder in dit topic dat hij niet naar kroegen, maar naar concertzalen ging voor de ambiance). De ambiance wordt er echt niet beter op als iedereen zich aan je ergert hoor :')
En je mag best praten hoor, ik zeg niet dat je een uur lang stil moet zijn, maar doe het zachtjes, en niet een uur lang.

En dat het de schuld van de artiest is.. Tsja ik hou niet van heavy metal, dat kan mij niet beroeren, maar als heavy metal juist stil zou zijn zou ik ook niet steeds gaan praten (stomme vergelijking, maar ik hou wel van 'zachte' muziek). Je veroorzaakt overlast bij anderen, niet alleen bij de artiest, ik snap niet hoe mensen dat niet kunnen begrijpen.
pi_92862969
Had dat ook bij Broken Sicial SceneLGW in Tivoli OG, stel amerikanen die met een groepje lekker aan het beppen waren. Toch zeg ik er op een gegeven moment wat van. Bij Nada Surf in een paar jaar terug, gaf de aan 1 stuk door lullende gozer als antwoord ; ja, maar ik heb ze al vaker live gezien o|O
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:09:44 #197
27648 Weakling
available in strong mint
pi_92863272
Andere uiterste: laatst bij Spinvis in het theater. Daar werd helemaal niet gepraat (althans, niet dat ik kon horen). Duidelijk een ander soort publiek, maar daardoor eigenlijk ook weer te statisch voor een concert.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:25:26 #198
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_92863791
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2010 14:31 schreef DrDentz het volgende:
Gewoon harder spelen. Probeer met je gewauwel eens boven METAL uit te komen.
Bullshit, ik was bij Agalloch met mijn ex en dr vriend en heb ze helemaal de tering in gescholden omdat ze hun bek niet houden en ik dat gewauwel er doorheen hoor. STFU of ga lekker buiten staan.

Idem met Bon Iver... iedereen was stil, maar een groepje vrienden van me zat de hele tijd te geinen. Die snappen het dus echt niet.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:50:49 #199
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_92864656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:25 schreef maniack28 het volgende:

[..]
Idem met Bon Iver... iedereen was stil, maar een groepje vrienden van me zat de hele tijd te geinen. Die snappen het dus echt niet.
Die zou ik ook graag een keer live willen zien. Lijkt mij trouwens verschrikkelijk om een groep pratende mensen voor je te hebben als je een keer de kans krijgt om Bon Iver live te zien.

Sommige mensen snappen het echt niet dat jij als liefhebber, al lang uit kan kijken om die bepaalde artiest te zien. Zelfs op een festival ontkom je er niet aan, zoals vorig jaar in het voorste vak tijdens Arcade Fire, waarbij een groot aantal Fransen de sfeer verpesten door in het vak te zitten om te wachten op Pearl Jam.
Find hungry samurai...
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:59:08 #200
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_92864926
Festival vind ik wel anders dan een los concert. Daar gaat het vooral om de sfeer... maar voor een los concert *jeukende vingers*
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:44 #201
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92865984
Een festival is inderdaad anders, vele atriesten snappen dat ook wel. Als je je daar ergert aan gebabbel, moet je niet naar festivals gaan.
pi_92868492
Scheelt eraan wat voor festival. Le Guess Who? vind ik ook een festival, maar daar vind ik het toch tien keer irritanter dan op een buitenfestival.
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:04:56 #203
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_92870510
Valt me on the spot nooit erg op. Wel op bootlegs.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_92902449
Ondanks dat het soms wel irritant kan zijn zitten hier toch wel een paar drama queens zeg.
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:12:12 #205
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_92903444
Volgende week Band of Horses, ik houd m'n hart vast.. Op Pukkelpop een mooi concert gegeven, intiem bijna, maar nu in Paradiso zal dat vast heel anders zijn.
pi_92903533
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)

Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?

Ik ben maar ergens anders gaan staan.
pi_92904028
quote:
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)

Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?

Ik ben maar ergens anders gaan staan.
Misschien de volgende keer iedereen aan een decibel meter sluiten en de mensen die boven de 40 db uitkomen genadeloos 120.000 volt door de donder jagen :D
Doe eens lief!
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:07:03 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92904249
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie. :).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:56:52 #209
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_92907120
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:21 schreef friekin_ het volgende:
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)

Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?

Ik ben maar ergens anders gaan staan.
dat vraag ik me ook altijd af met van de groepen met 30gerg, Die mensen hebben geld te veel en willen lekker dingen doen en beleven. Maar daar aangekomen gaan ze allemaal ouwehoeren en zuipen en wat nog meer. Komen dus alleen voor d gezelligheid met elkaar en hebben schijt aan de rest. Maar ze doen wel de moeite om die moeilijke kaarten te bemachtigen.

Dit blijft een eeuwige discussie, maar je kan altijd wat zeggen tegen elkaar. Maar echt door blijven praten tijdens een concert kan ik gewoon niet begrijpen, ook niet in de bios, maar dat is een ander topic.
pi_92907628
quote:
13s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Een concert is een social gathering,
helemaal niet.. het is pure ernst!
pi_92909014
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie. :).
Er is een verschil tussen een album en een live-optreden hoor, nooit gemerkt?

En alsof het meteen een crematie is als mensen gewoon de artiest en de mensen om zich heen respecteren. Inderdaad, een gesprek kan, op een normale toon dan. Maar nog snap ik niet hoe je een concert een 'social gathering' kunt noemen, is het zo gedevalueerd? Ik ga ook al niet meer naar bands waar ik niet echt fan van ben, maar ik ga ook niet omdat het zogenaamd een sociale aangelegenheid is.

Ik snap het gewoon niet, de kroeg heeft gratis entree en is precies hetzelfde imo. Het enige verschil is dat je tegen iedereen kan zeggen dat je die en die artiest heb gezien, ook al heb je de hele tijd staan praten en eigenlijk niets meegekregen :')
pi_92910829
quote:
13s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie. :).
Net zoals een bioscoopbezoek tegenwoordig een social gathering is, bedoel je?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_92921959
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt... ;) maar toch).

Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden... :P geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten :)
all your heroes are whores
pi_92922165
Dat is wel aso idd als het gewoon zitplekken zijn
pi_93608882
Een zeer ergerlijk fenomeen wat je overigens ook vaak tijdens een filmbezoek aantreft. Nederlanders. :r
Every time you shut your eyes they`ve got you where they want you...
pi_93612690
quote:
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt... ;) maar toch).

Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden... :P geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten :)
en mag je nog wel ademen tijdens die concerten? :') Je kan ook overdrijven hoor.
Doe eens lief!
pi_93614321
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

en mag je nog wel ademen tijdens die concerten? :') Je kan ook overdrijven hoor.
alleen als je het stil kan
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:06:13 #218
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_93614753
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen bent :') en ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
pi_93615062
Ik kan me wel voorstellen dat dat irritant is ja. Ben zelf ook vrij lang, maar neem altijd m'n verantwoordelijk en sta altijd wel wat naar achteren. Al is het bij een uitvoerig springen en dans concert wat minder relevant natuurlijk :P

Ik vraag me af en toe wel af hoe dat is. Een concert beleven met een lengte van 1.60 ofzo :D
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:44:33 #220
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_93617705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen bent :') en ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:05:19 #221
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93624113
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen bent :') en ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
Bij moshpits geef ik dat soort gasten ieder rondje een tik op hun achterhoofd :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:06:05 #222
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93624135
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:44 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.
:)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_93627144
Ik heb afgelopen donderdag weer eens achter een stelletje mogen staan dat het hele concert van The White Lies heeft staan ouwehoeren. Toen ik wat van zei kreeg natuurlijk te horen dat ik maar ergens anders moest gaan staan. Dacht toch echt dat ik eerder stond. Bovendien stonden we redelijk vooraan en niet bij de bar.......

Ik verdenk ze ervan dat niets hebben mee kregen van datgene wat op het podium gebeurde.
Ik snap niet waarom je daarvoor naar een concert gaat. Je gaat toch om die artiest(en) te horen/ zien?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:25:31 #224
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93635377
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:52 schreef sylvietjoo het volgende:
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt... ;) maar toch).

Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden... :P geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten :)
Nou, je mag toch wel wat bier gaan halen tijdens een optreden.

Ik ben ook eens naar een optreden gegaan waarbij iedereen me kwaad bekeek omdat ik ff om een biertje ging. Da's nog een grotere kutsfeer.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 13:25:00 #225
128220 Peter6000
pi_93637865
Het hele punt is dat mensen die vinden dat ze mogen kletsen tijdens optredens toch geen andere mening zullen krijgen. Die zien een optreden nu eenmaal als een sociale gebeurtenis.
Wat het ook wel is: vooraf, achteraf en tussendoor.
Maar voor hun blijkbaar ook tijdens.
En mensen die dat niet vinden moeten maar thuis blijven en een dvd-tje opzetten. :')

Mijn mooiste ervaring ooit was vorig jaar: Jónsi in Paradiso.
Muisstil tijdens de rustige nummers, en een oorverdovend gejuich na afloop.
pi_93637993
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:25 schreef Peter6000 het volgende:
Het hele punt is dat mensen die vinden dat ze mogen kletsen tijdens optredens toch geen andere mening zullen krijgen. Die zien een optreden nu eenmaal als een sociale gebeurtenis.
Wat het ook wel is: vooraf, achteraf en tussendoor.
Maar voor hun blijkbaar ook tijdens.
En mensen die dat niet vinden moeten maar thuis blijven en een dvd-tje opzetten. :')

Mijn mooiste ervaring ooit was vorig jaar: Jónsi in Paradiso.
Muisstil tijdens de rustige nummers, en een oorverdovend gejuich na afloop.
Dat was in Eindhoven ook, en daar zaten volgens mij een stuk meer mensen nog, en toch muisstil :)

En zo hoort het ook imo.
pi_93638017
gelukkig bestaan er ook nog nette mensen
pi_93638065
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:02 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag weer eens achter een stelletje mogen staan dat het hele concert van The White Lies heeft staan ouwehoeren. Toen ik wat van zei kreeg natuurlijk te horen dat ik maar ergens anders moest gaan staan. Dacht toch echt dat ik eerder stond. Bovendien stonden we redelijk vooraan en niet bij de bar.......

Ik verdenk ze ervan dat niets hebben mee kregen van datgene wat op het podium gebeurde.
Ik snap niet waarom je daarvoor naar een concert gaat. Je gaat toch om die artiest(en) te horen/ zien?
Dan ga je toch lekker ergens anders staan :)

Ik hoop altijd dat ik voor dit soort mensen sta te praten, mén!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:42:11 #229
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93652392
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:29 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker ergens anders staan :)

Ik hoop altijd dat ik voor dit soort mensen sta te praten, mén!
Dan krijg je een tik op je neus! :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_93657315
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dan krijg je een tik op je neus! :D
Bring it on !

whats next ?

Lange mensen mogen alleen achteraan staan ?

Mensen met veel dorst moeten dicht bij de bar staan ?

Mensen met de verkeerde parfum bij de deur laten staan ?
pi_93657510
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dan krijg je een tik op je neus! :D
tokkie
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:21:38 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93657632
Mensen die willen kletsen bij muziek moeten lekker naar de kroeg gaan. Het heet een concert omdat het om de muziek gaat.

Moeilijker is het toch eigenlijk niet? :?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93657698
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:21 schreef Duvel het volgende:
Mensen die willen kletsen bij muziek moeten lekker naar de kroeg gaan. Het heet een concert omdat het om de muziek gaat.

Moeilijker is het toch eigenlijk niet? :?
Dat bepaal jij toch niet of wel.

Je hebt een entreebewijs geen geluidgarantie.
pi_93658054
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:22 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dat bepaal jij toch niet of wel.

Je hebt een entreebewijs geen geluidgarantie.
Ga je in de bios ook altijd als een recalcitrante puber voor het scherm staan? Zo van: ik bepaal zelf wel wat ik doe?
pi_93658445
Met die analogie zou je ook niet mogen dansen/springen/meezingen e.d.?

Bij theater/bios is dat idd ongewenst. Bij concerten moeten mensen zich niet zo druk maken :')
pi_93658572
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga je in de bios ook altijd als een recalcitrante puber voor het scherm staan? Zo van: ik bepaal zelf wel wat ik doe?
appels en peren :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:52:38 #237
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93659575
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:34 schreef tjoptjop het volgende:
Met die analogie zou je ook niet mogen dansen/springen/meezingen e.d.?

Want dat is hetzelfde als er doorheen praten?
O)))
pi_93659822
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:52 schreef arucard het volgende:

[..]

Want dat is hetzelfde als er doorheen praten?
Alsin dat het als irritant ervaren kan worden door bezoekers, ja.
pi_93659846
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:34 schreef tjoptjop het volgende:
Met die analogie zou je ook niet mogen dansen/springen/meezingen e.d.?
Dat lijkt me nogal afhankelijk van het concert. In een klein zaaltje met een band als The Album Leaf danst er niemand en houd je gewoon je bek dicht. Bij Röyksopp for that matter is dat een heel ander verhaal. Maar dat inschattingsvermogen lijkt bij Osiris204 te ontbreken.
pi_93660087
Och, in essentie ben ik het wel mee eens dat praten irritant kan zijn. Maar zo druk als sommigen zich erover maken :')
pi_93660500
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal afhankelijk van het concert. In een klein zaaltje met een band als The Album Leaf danst er niemand en houd je gewoon je bek dicht. Bij Röyksopp for that matter is dat een heel ander verhaal. Maar dat inschattingsvermogen lijkt bij Osiris204 te ontbreken.
Bij een soloconcert van al die nietszeggende clupjes heb je een punt.

Bij een voorprogramma of fout geprogrammeerde festivalact oid............
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:55:56 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93663528
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:22 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dat bepaal jij toch niet of wel.

Je hebt een entreebewijs geen geluidgarantie.
OK, het is dus toch moeilijk voor sommige mensen. Jammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93664388
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, het is dus toch moeilijk voor sommige mensen. Jammer.
Reageer dan op mijn eerdere post :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:13:28 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93664726
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:07 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Reageer dan op mijn eerdere post :)
Welke bijdrage uit je onmetelijk interessante oeuvre bedoel je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93665704
En we hebben er weer eentje hoor! Bord voor z'n kop, denkend dat de wereld om hem draait.


Nee hoor jongen, lul een eind weg tijdens een concert. Waarom zou jou het iets schelen dat je bij andere mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_93666153
Ach, dat denk ik ook wel eens bij mensen met een zure zweetlucht of die meerdere malen vol tegen me aan beuken omdat ze aan het springen zijn.

Kan me er niet zo druk om maken.
pi_93667413
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:28 schreef LostFormat het volgende:
En we hebben er weer eentje hoor! Bord voor z'n kop, denkend dat de wereld om hem draait.


Nee hoor jongen, lul een eind weg tijdens een concert. Waarom zou jou het iets schelen dat je bij andere mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt?
Is dit niks voor je ?

pi_93669841
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:57 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Is dit niks voor je ?

[ afbeelding ]
Als ik daardoor kloddermongolen zoals jij niet meer hoor, perfect.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_93671764
Tekenend....
  Moderator zaterdag 5 maart 2011 @ 01:54:06 #250
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_93674611
Dit heb ik serieus nog nooit meegemaakt... zal het aan het genre muziek liggen? Heb alleen pag. 1 gelezen, maar bij hardrock/metal-concerten heb ik dit nog nooit gezien, daar luistert men lekker relaxed naar de muziek :Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 03:19:28 #251
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93675783
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dit heb ik serieus nog nooit meegemaakt... zal het aan het genre muziek liggen? Heb alleen pag. 1 gelezen, maar bij hardrock/metal-concerten heb ik dit nog nooit gezien, daar luistert men lekker relaxed naar de muziek :Y
Paar reacties omhoog schreef ik een stuk over bij Agalloch :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 maart 2011 @ 11:24:39 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93679354
Dit jaar toch een paar concerten gezien waar het muisstil was, Agnes Obel, Wende & Laura Jansen waren daar toch wel de hoogtepunten in. Dus het kan wel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_108220584
De discussie is weer opgerakeld. Ditmaal op twitter, n.a.v. deze tweet:

@ejpfauth Boos van een concert thuisgekomen en nieuw ritueel bedacht: praten tijdens een concert = bierdouche bierdouche.tumblr.com

3voor12 plaatste ook weer een artikel: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/februari/untitled3.html
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 12:49:57 #254
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_108221775
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:11 schreef angelfish het volgende:
-knip-

3voor12 plaatste ook weer een artikel: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/februari/untitled3.html
quote:
Michael Franti zong ooit in de Effenaar in Eindhoven een liedje over zijn vader die net was overleden. Hij moest het afbreken omdat iedereen er doorheen kletste.
:r
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_108222402
Effenaar heeft zoiezo een rot publiek. Van de week bij Gotye ook 2 van die Giechelkutjes achter me tijdens de "stille nummers". Verschrikkelijk :r
pi_108222664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Effenaar heeft zoiezo een rot publiek. Van de week bij Gotye ook 2 van die Giechelkutjes achter me tijdens de "stille nummers". Verschrikkelijk :r
Ik bezoek veel concerten door het hele land en mij valt op dat élke zaal over zichzelf zegt dat ze kutpubliek hebben of 'een moeilijke zaal' zijn. Ik vind zelf de Effenaar niet luidruchtiger of stiller dan andere zalen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2012 @ 13:23:08 #257
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_108222709
bij ons in de zaal (Gebouw-T in Bergen Op Zoom) staat er op de muur naast het podium "luisteren of fluisteren", maar helaas komt het vaak voor dat men zich er niks van aantrekt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:42 #258
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_108223586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
Och, in essentie ben ik het wel mee eens dat praten irritant kan zijn. Maar zo druk als sommigen zich erover maken :')
Er is wel een verschil tussen 2 mensen die praten, en een groep die met elkaar heel irritant is. Ook bij de rustige nummers. T ligt ook erg aan het genre. Bij een theater(concert) irriteer ik me er wat meer aan dan bij een metalconcert. Daar heb je ook wat minder van die types.

En ik ben niet enorm lang, maar dan wel van die mensen die op je schouder tikken of je niet te veel wilt bewegen tijdens een (rock) concert. :?
  zondag 26 februari 2012 @ 10:36:29 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108407791
Het is ook aan de artiest om aan te voelen of hij of zij zich met het aanwezige publiek "kwetsbaar op kan stellen". Je loopt risico's als je het podium op stapt. Beetje jammer om het publiek daar de schuld van te geven. Klant is koning.

Er zijn grenzen natuurlijk, expres het concert saboteren, geweld, enz. Maar als je zelf wilt bepalen hoe je publiek zich moet gedragen moet je alleen kleine optredens geven voor hard-core fans.

Maar er moet geld verdient worden dus moet er zo veel mogelijk publiek zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108408032
Ik weet niet hoor, maar ik ga ook uit om te vermaken en als je dan ergens belandt waar een artiest je niet kan boeien met zijn gepriegel dan ga je iets boeienders doen. Een zaal stil krijgen lijkt me eerder een kunst dan een vanzelfsprekendheid.

Hoort dat dan of zo? Ik ken al die zalen niet, maar als ik een kaartje koop met bijbehorend stoelnummer dan verwacht ik een voorstelling om naar te luisteren waarbij af en toe geapplaudiseerd kan worden als blijk van waardering wanneer van toepassing. Als ik in een zaal kom te staan dan verwacht ik artiesten die pogen de zaal voor zich te winnen, eventueel tegen een weerstand in. Kippengaas tegen de bierflessen moet niet nodig zijn, maar het lijkt me dat als je stilte wilt je in het theater moet gaan staan voor theaterpubliek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108411009
Ik vind dat het echt beter wordt de laatste tijd. Ik heb echt veel concerten gezien de laatste tijd waar het muisstil was, ook tijdens festivals. Ik weet niet of dit mijn persoonlijke ervaring is, maar het valt me in positieve zin wel op. Vroeger (vorige jaren) kon ik mij er net zo aan ergeren als iedereen in dit topic. Sowieso ben ik wel van mening dat het bij het hoofdprogramma op zich altijd wel goed gaat. Vooral het voorprogramma is een groot probleem.

Maar wat betreft het voorprogramma ben ik ondertussen van mening dat dat gewoon aan het geluid en de programmering ligt hoor. Zet gvd geen akoestisch solo singer-songwritertje neer. Dat gaat gewoon geheid mis! En als ze het al doen valt het me altijd op dat het geluid erg zacht staat en dat je zelfs in de sporadisch stille momenten de artiest niet eens kan verstaan. Echt 90% van de keren zie ik de pop-podia het gewoon volledig opbokken met het voorprogramma. Zet er lekker gewoon een volle band neer, of zorg dat het het volume goed geregeld is. ^O^

Ik ga over 2 weken naar Lambchop (ok, wel in de Amstelkerk dus iets andere setting, waarschijnlijk zittend) en ben benieuwd of het daar goed gaat. Is natuurlijk een beetje vergelijkbaar met het Tindersticks-verhaal, maar ik benieuwd wat het publiek daar doet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 26 februari 2012 @ 13:16:44 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108412336
Het is natuurlijk een verdwaasde gereformeerde mentaliteit, typerend voor de dwangzuchtige en bemoeizieke poldermens. Van medeconcertbezoekers absolute stilte verwachten is toch wel hetzelfde als de ijscoman verbieden om op zondag jouw straatje langs te gaan omdat jij de zondagsrust heiligt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 26 februari 2012 @ 13:19:44 #263
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_108412482
Nee het is meer hetzelfde als verwachten dat mensen in een bioscoop niet voor het grote scherm gaan staan omdat je de film graag wil volgen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 26 februari 2012 @ 13:19:58 #264
13973 ranja
image means nothing
pi_108412492
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:16 schreef Ringo het volgende:
is toch wel hetzelfde als de ijscoman verbieden om op zondag jouw straatje langs te gaan omdat jij de zondagsrust heiligt.
als zowel mijn buurman als ik betaal voor die ijscoman om juist door de straat te rijden zou dat inderdaad vreemd zijn :')
  zondag 26 februari 2012 @ 13:21:42 #265
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108412579
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:19 schreef HAL9000S het volgende:
Nee het is meer hetzelfde als verwachten dat mensen in een bioscoop niet voor het grote scherm gaan staan omdat je de film graag wil volgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108414457
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:16 schreef Ringo het volgende:
Het is natuurlijk een verdwaasde gereformeerde mentaliteit, typerend voor de dwangzuchtige en bemoeizieke poldermens. Van medeconcertbezoekers absolute stilte verwachten is toch wel hetzelfde als de ijscoman verbieden om op zondag jouw straatje langs te gaan omdat jij de zondagsrust heiligt.
Ik vind het al prima als er veel lawaai is omdat iedereen over de muziek aan het praten is ofzo. Ik kan me soms best ergeren aan mensen die hun (wellicht negatieve) mening over de artiest aan het spuien zijn om me heen. Maar dat accepteer ik wel. Dan ben je gewoon lekker kritisch aan het luisteren naar het concert en zo. Laatst was ik bij een concert waar er veel geroezemoes was en gepraat, maar iedereen had het over muziek (weliswaar soms ook over andere muziek, maar dat zal wel uit een vergelijkings-analyse zijn opgeborreld)...Dat vind ik dan dus echt prima.

Als men het gaat hebben over hun werk, over die chick die ze vorige week gescoord hebben, of over dat feest waar ze na het concert zich even lekker lazarus gaan drinken, dan heb ik af en toe de neiging om die mensen een knal voor hun hoofd te verkopen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:03:20 #267
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:08:14 #268
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_109621846
deze al gepost: http://www.dejaap.nl/2012/02/23/bierdouchen-opzouten/

wat een draak van een stuk zeg :N
nee, jij dan!
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:19:04 #269
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_109622439
Mag ik dan ook hier mijn gal spuwen over dat eeuwige gehoest bij klassieke concerten? Echt he, ieder klassiek concert dat ik heb bijgewoond (en dat zijn er eigenlijk best veel) hetzelfde liedje: eerste melodie begint en de hele zaal heeft spontaan acute astma 2 uur lang, Waar-om? Je ziet soms de irritatie op de gezichten van de artiesten (zeker als ze zonder microfoons zingen). Vooral ook van die omhoog gevallen figuren die dan interessant naar de opera gaan en vervolgens door het hele gebeuren heen zitten te kuchen of erger: te snurken.

Popconcerten waar ik heen ga zijn behoorlijk luid, maar ik kan me voorstellen dat het voor de subtielere muziek echt storend is. Het lijkt me als artiest echt vreselijk demotiverend als je je muziek maakt voor zo'n publiek, zeker als je je eigen liedjes breng en iedereen er doorheen staat te ouwehoeren.

Doet me trouwens denken aan het tegenovergestelde. Concert van Deine Lakaien. Overal tafels en stoeltjes om het elitair te laten lijken, en dan een hele show vullen met ongeïnteresseerde stampmuziek :') (en die zanger die tyfus sjacho was, blijf dan thuis).

En inderdaad, Gehenna, wát een dom stuk :{ .
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 20:25:21 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109622801
uch uch pardon.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:26:52 #271
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_109622887
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
uch uch pardon.
Bierdouche! :6
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_109622923
Tja van stoffige muziek ga je snel hoesten he. :P
pi_109622989

Van deze video krijg je ook plaatsvervangende schaamte. Het publiek begint tijdens een breekbaar lied ineens als malloten te klappen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:30:10 #274
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_109623070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:28 schreef On het volgende:

Van deze video krijg je ook plaatsvervangende schaamte. Het publiek begint tijdens een breekbaar lied ineens als malloten te klappen.
auw ;(
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_109635668
Als ik moet kuchen kan ik het moeilijk ophouden hoor, hoezeer ik me best ook doe....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109635813
Ik heb bij klassieke concerten (kom geregeld in het Concertgebouw en Muziekgebouw aan t IJ) die ervaring eigenlijk helemaal niet. Wel dat iedereen het 'ophoudt' en dan tussen de stukken in is het een gebulder van gehoest en gekuch. De keren dat ik het hoor tijdens de muziek zelf is het echt zo'n typische onderdrukte kuch die er echt uit moest.

Niemand hoest voor z'n plezier, is imho niet te vergelijken met praten.
pi_109635879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb bij klassieke concerten (kom geregeld in het Concertgebouw en Muziekgebouw aan t IJ) die ervaring eigenlijk helemaal niet. Wel dat iedereen het 'ophoudt' en dan tussen de stukken in is het een gebulder van gehoest en gekuch. De keren dat ik het hoor tijdens de muziek zelf is het echt zo'n typische onderdrukte kuch die er echt uit moest.

Niemand hoest voor z'n plezier, is imho niet te vergelijken met praten.
Precies. Alsof je expres gaat kuchen ofzo :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:06:50 #278
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_109685866
Kuchen is een aanwensel, dat ten eerste. Als jij een paar weken lang elke keer als je moet kuchen even wat water drinkt of even slikt, kuch je nog zelden. Been there.

Ik heb wel die ervaring, maar dan eerder in België, dat is waar. In de Bozar wordt er zelfs gevaagd of men aub niet door de stukken heen wil hoesten. Mobieltjes, nog zo'n ding. Ik heb het trouwens niet over gewoon zachtjes kuchen.


Geen enkel probleem met een keer kuchen tussen de stukken door, maar hoe ik stukken wel eens weg heb horen rochelen... Onversterkte concerten trouwens he? Dus zonder ingebouwde microfoons in het podium en zo, anders maakt het niet echt veel uit verder.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:38:56 #279
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_118556961
En weer een kick. Was in Paradiso bij Robert Cray, geweldig optreden in het Paradiso. Maar mijn hemel, alleen tijdens Right Next Door was er 100% aandacht, vooral daarna gingen veel van die kuthipsters, die hun bek nooit eens dicht kunnen houden en elke week bij een concert in het Paradiso staan alsof ze in de kroeg staan gewoon weer door met beppen. Het is toch ongelofelijk dat er dwars door prachtnummers wordt heen geluld. Wat zeggen moet natuurlijk kunnen, maar toen ik een gesprek opving over de voordelen van de nieuwste iPhone, raakte ik erg geïrriteerd. Ik merk overigens dat het vaak bij het Paradiso het geval is dat mensen hun klep niet dicht kunnen houden. Het betreft dan ook vooral van die yuppen stelletjes rond de 30 en hipsters van het kaliber Beelen die er misschien wel elke week komen alsof het een uitje is en zich niet beseffen dat er mensen ook daadwerkelijk voor de artiest komen. Het is gewoon voor een akoestische act bijna niet meer mogelijk op te treden in het altijd geroemde Paradiso. Schandalig vind ik het.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_118557155
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:38 schreef Zero17 het volgende:
En weer een kick. Was in Paradiso bij Robert Cray, geweldig optreden in het Paradiso. Maar mijn hemel, alleen tijdens Right Next Door was er 100% aandacht, vooral daarna gingen veel van die kuthipsters, die hun bek nooit eens dicht kunnen houden en elke week bij een concert in het Paradiso staan alsof ze in de kroeg staan gewoon weer door met beppen. Het is toch ongelofelijk dat er dwars door prachtnummers wordt heen geluld. Wat zeggen moet natuurlijk kunnen, maar toen ik een gesprek opving over de voordelen van de nieuwste iPhone, werd ik erg geïrriteerd. Ik merk overigens dat het vaak bij het Paradiso het geval is dat mensen hun klep niet dicht kunnen houden. Het betreft dan ook vooral van die yuppen stelletjes rond de 30 en hipsters van het kaliber Beelen die er misschien wel elke week komen alsof het een uitje is en zich niet beseffen dat er mensen ook daadwerkelijk voor de artiest komen. Het is gewoon voor een akoestische act bijna niet meer mogelijk op te treden in het altijd geroemde Paradiso. Schandalig vind ik het.
Achterlijk ja, wij hadden er vorige week in Paradiso (Julia Stone) ook weer problemen mee. Ook zo'n stelletje dat alleen maar aan elkaar zat wat erg irritant was en permanent met elkaar zat te praten. Verliefd zijn okee, maar doe dat ergens anders en op een andere manier alsjeblieft. En ze waren er duidelijk niet voor de muziek, ook voor de toegift al naar huis gaan en zo en midden in nummers bier halen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118558114
Vrouwen kunnen er ook wat van tijdens een concert, vooral als ze met een groep zijn. Laat voortaan je mokkel lekker thuis als je zo graag naar je bandje wil.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 22:17:11 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118559298
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Achterlijk ja, wij hadden er vorige week in Paradiso (Julia Stone) ook weer problemen mee. Ook zo'n stelletje dat alleen maar aan elkaar zat wat erg irritant was en permanent met elkaar zat te praten. Verliefd zijn okee, maar doe dat ergens anders en op een andere manier alsjeblieft. En ze waren er duidelijk niet voor de muziek, ook voor de toegift al naar huis gaan en zo en midden in nummers bier halen...
Midden in nummers bier halen heb ik nooit een probleem mee gehad :D Praten eigenlijk ook niet als het maar over de muziek gaat of op zo'n volume dat ik het niet hoor en zeker de muziek niet overstemt. Geiten over hoe iemands weekend was en business transacties op volume 3 keer zo hard als het concert vind ik wel verschrikkelijk.

Als je het hele concert met 1 biertje wilt doen... mag dat van mij maar gun een ander wel een drankje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118560722
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Midden in nummers bier halen heb ik nooit een probleem mee gehad :D Praten eigenlijk ook niet als het maar over de muziek gaat of op zo'n volume dat ik het niet hoor en zeker de muziek niet overstemt. Geiten over hoe iemands weekend was en business transacties op volume 3 keer zo hard als het concert vind ik wel verschrikkelijk.

Als je het hele concert met 1 biertje wilt doen... mag dat van mij maar gun een ander wel een drankje :)
Bier halen en sich geen probleem (wel als het gewoon bomvol staat, maar dat was nu niet het geval) maar ik snap niet dat je dat midden in een nummer doet...doe dat dan snel tussen 2 nummers in ofzo...alhoewel, er is natuurlijk nooit een goede timing :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 22:48:03 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118560764
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

...alhoewel, er is natuurlijk nooit een goede timing :)
de beste timing is als de laatste persoon van het groepje waar je mee bent zijn of haar bier op heeft :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118561065
Op zich wel grappig. Iets wat ik bij Radiohead ook weer had.

Je kiest bij een concert in eerste instantie willekeurig een plekje om nog niet echt stil te staan bij je omgeving, maar zodra het optreden begint draait het de komende uren echt om jou en die paar mensen om je heen. Je gaat je irriteren aan dat ene lange figuur voor je die maar niet stil blijft staan. Die pratende mensen naast je leer je haast op persoonlijk niveau kennen door hun gedrag en gelul. Je komt er achter dat je net op die plek staat waar iedereen langs probeert te lopen etc. Zo kan ik mij bij elk concert nog wel herinneren wat voor figuren er om mij heen stonden en maakt dat eigenlijk best voor een groot gehalte deel uit van je concertervaring.
pi_118561067
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

de beste timing is als de laatste persoon van het groepje waar je mee bent zijn of haar bier op heeft :D
De beste timing is als je het zelf op hebt, en de anderen nog net niet. En op het moment dat je terugkomt met nieuw bier zij het ook op hebben :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118561412
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Bier halen en sich geen probleem (wel als het gewoon bomvol staat, maar dat was nu niet het geval) maar ik snap niet dat je dat midden in een nummer doet...doe dat dan snel tussen 2 nummers in ofzo...alhoewel, er is natuurlijk nooit een goede timing :)
Erheen lopen, bier bestelen, betalen, teruglopen precies tussen twee nummers door? :D

Respect, maar zo snel lukt het mij meestal niet :+

Verders natuurlijk een terechte klacht, dat geouwehoer :{w
  maandag 29 oktober 2012 @ 00:24:19 #288
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_118564020
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Achterlijk ja, wij hadden er vorige week in Paradiso (Julia Stone) ook weer problemen mee. Ook zo'n stelletje dat alleen maar aan elkaar zat wat erg irritant was en permanent met elkaar zat te praten. Verliefd zijn okee, maar doe dat ergens anders en op een andere manier alsjeblieft. En ze waren er duidelijk niet voor de muziek, ook voor de toegift al naar huis gaan en zo en midden in nummers bier halen...
Sowieso bier halen in Paradiso. :') Wat is dat achterlijk geregeld zeg.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 11:04:08 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118569937
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:54 schreef On het volgende:
Op zich wel grappig. Iets wat ik bij Radiohead ook weer had.

Je kiest bij een concert in eerste instantie willekeurig een plekje om nog niet echt stil te staan bij je omgeving, maar zodra het optreden begint draait het de komende uren echt om jou en die paar mensen om je heen. Je gaat je irriteren aan dat ene lange figuur voor je die maar niet stil blijft staan. Die pratende mensen naast je leer je haast op persoonlijk niveau kennen door hun gedrag en gelul. Je komt er achter dat je net op die plek staat waar iedereen langs probeert te lopen etc. Zo kan ik mij bij elk concert nog wel herinneren wat voor figuren er om mij heen stonden en maakt dat eigenlijk best voor een groot gehalte deel uit van je concertervaring.
Vooral bij dat concert had ik precies hetzelfde.. jammer is dat. Maar zo kan ook het publiek juist iets toevoegen aan een concert ervaring, dat heb ik altijd bij roadburn... zo'n gevoel dat men elkaar daar snapt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:18:51 #290
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119537719
Dit topic verdient een kick aangezien ik vandaag recensies over o.a. The XX voorbij zag komen en daar waar het gemiddelde publiek even aangehaald werd als klapvee en facebookmaatschappij tijdens het concert. Ook het '3fm'-publiek komt geregeld voorbij.

Blaas maar weer van de toren mensen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119538064
The XX is muziek voor zware shag rokende lesbiennes die bij de Dierenambulance werken. Die houden sowieso nooit hun smoelwerk dicht.

Verder is het een goede kick.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 november 2012 @ 14:27:04 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_119538087
Wat ik wel eens doe is, tijdens zo'n heel gevoelig nummer wanneer de mensen met tranen in de ogen heel erg stil en ontroerd staan te zijn, keihard het intro van Bassie en Adriaan te brullen. En vals. Gewoon omdat ik dat kàn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:44:36 #293
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_119540905
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vooral bij dat concert had ik precies hetzelfde.. jammer is dat. Maar zo kan ook het publiek juist iets toevoegen aan een concert ervaring, dat heb ik altijd bij roadburn... zo'n gevoel dat men elkaar daar snapt :)
Dat maak je af en toe mee idd. Dat de zaal 1 kolkende menigte wordt. Dit maak ik vooral mee met housefeesten en af en toe met rockconcerten. Dat is zo vet.
pi_119564368
Ik had het een paar jaar geleden bij Massive Attack... Jawel, toch niet echt altijd zachte muziek. Ook een setje dames dat maar bleef kakelen.

Ik denk dat ik vanaf nu gewoon bier over zo'n persoon ga gooien. Zonde van het bier, maar als je niet voor de muziek komt, ga dan in een kroeg zitten
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:13:43 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119568576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:27 schreef Ulx het volgende:
Wat ik wel eens doe is, tijdens zo'n heel gevoelig nummer wanneer de mensen met tranen in de ogen heel erg stil en ontroerd staan te zijn, keihard het intro van Bassie en Adriaan te brullen. En vals. Gewoon omdat ik dat kàn.
_O_ ik zie het zo voor me :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:14:23 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119568594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ik had het een paar jaar geleden bij Massive Attack... Jawel, toch niet echt altijd zachte muziek. Ook een setje dames dat maar bleef kakelen.

Ik denk dat ik vanaf nu gewoon bier over zo'n persoon ga gooien. Zonde van het bier, maar als je niet voor de muziek komt, ga dan in een kroeg zitten
Ja dat zou bijdragen aan de sfeer... :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119568648
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ ik zie het zo voor me :D
haha ik moest ineens denken aan crammetje die tijdens het lowlands concert van Devendra Banhart keihard 'Mijn tante uit Marokko' begon te zingen (had het zelfde ritme als het nummer dat gespeeld werd) en hij kreeg ook nog een deel van de zaal mee _O-
nee, jij dan!
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:07 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119568672
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

haha ik moest ineens denken aan crammetje die tijdens het lowlands concert van Devendra Banhart keihard 'Mijn tante uit Marokko' begon te zingen (had het zelfde ritme als het nummer dat gespeeld werd) en hij kreeg ook nog een deel van de zaal mee _O-
:D altijd beter dan een speech van hitler wat zijn normale repertoire is :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119568721
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D altijd beter dan een speech van hitler wat zijn normale repertoire is :D
haha of bij VanVelzen op zijn knieën rondkruipen roepen "IK BEN VANVELZEN!!!" :')

held is het toch :D
nee, jij dan!
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:23:17 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119568827
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef Gehenna het volgende:

[..]

haha of bij VanVelzen op zijn knieën rondkruipen roepen "IK BEN VANVELZEN!!!" :')

held is het toch :D
:') _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119568874
irritainer pur sang :D
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')