Misschien de volgende keer iedereen aan een decibel meter sluiten en de mensen die boven de 40 db uitkomen genadeloos 120.000 volt door de donder jagenquote:Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)
Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?
Ik ben maar ergens anders gaan staan.
dat vraag ik me ook altijd af met van de groepen met 30gerg, Die mensen hebben geld te veel en willen lekker dingen doen en beleven. Maar daar aangekomen gaan ze allemaal ouwehoeren en zuipen en wat nog meer. Komen dus alleen voor d gezelligheid met elkaar en hebben schijt aan de rest. Maar ze doen wel de moeite om die moeilijke kaarten te bemachtigen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:21 schreef friekin_ het volgende:
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)
Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?
Ik ben maar ergens anders gaan staan.
helemaal niet.. het is pure ernst!quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Een concert is een social gathering,
Er is een verschil tussen een album en een live-optreden hoor, nooit gemerkt?quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie..
Net zoals een bioscoopbezoek tegenwoordig een social gathering is, bedoel je?quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie..
en mag je nog wel ademen tijdens die concerten?quote:Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt...maar toch).
Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden...geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten
alleen als je het stil kanquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
en mag je nog wel ademen tijdens die concerten?Je kan ook overdrijven hoor.
Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen benten ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
Bij moshpits geef ik dat soort gasten ieder rondje een tik op hun achterhoofdquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen benten ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:44 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.
Nou, je mag toch wel wat bier gaan halen tijdens een optreden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:52 schreef sylvietjoo het volgende:
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt...maar toch).
Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden...geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |