abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:44 #201
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92865984
Een festival is inderdaad anders, vele atriesten snappen dat ook wel. Als je je daar ergert aan gebabbel, moet je niet naar festivals gaan.
pi_92868492
Scheelt eraan wat voor festival. Le Guess Who? vind ik ook een festival, maar daar vind ik het toch tien keer irritanter dan op een buitenfestival.
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:04:56 #203
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_92870510
Valt me on the spot nooit erg op. Wel op bootlegs.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_92902449
Ondanks dat het soms wel irritant kan zijn zitten hier toch wel een paar drama queens zeg.
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:12:12 #205
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_92903444
Volgende week Band of Horses, ik houd m'n hart vast.. Op Pukkelpop een mooi concert gegeven, intiem bijna, maar nu in Paradiso zal dat vast heel anders zijn.
pi_92903533
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)

Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?

Ik ben maar ergens anders gaan staan.
pi_92904028
quote:
Op een festival boeit het me op de een of andere manier totaal niet. Daar ben ik voor de lol, veel optredens zie ik niet helemaal omdat ik zoveel wil zien. En bij sommige bands komt geroezemoes ten goede. Vampire Weekend: alleen maar lachende en dansende mensen (Pukkelpop)

Mijn ergste ervaring blijft wel Fleet Foxes, alweer 2 jaar geleden. 5 hockeysnollen met een paar van die corpsbalmannen erbij. Op de een of andere manier leek het meer op een sociëteit dan op mensen die genieten van een goed optreden. Constant beppen, lachen, schreeuwen etc. En ik vraag me dan af: Fleet Foxes was snel uitverkocht, hoe kunnen dit soort mensen f5 drukken bij Ticketmaster en dan niet naar het optreden kijken of luisteren?

Misschien de volgende keer iedereen aan een decibel meter sluiten en de mensen die boven de 40 db uitkomen genadeloos 120.000 volt door de donder jagen :D
Doe eens lief!
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:07:03 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_92904249
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie. :).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:56:52 #209
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_92907120
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:21 schreef friekin_ het volgende:

dat vraag ik me ook altijd af met van de groepen met 30gerg, Die mensen hebben geld te veel en willen lekker dingen doen en beleven. Maar daar aangekomen gaan ze allemaal ouwehoeren en zuipen en wat nog meer. Komen dus alleen voor d gezelligheid met elkaar en hebben schijt aan de rest. Maar ze doen wel de moeite om die moeilijke kaarten te bemachtigen.

Dit blijft een eeuwige discussie, maar je kan altijd wat zeggen tegen elkaar. Maar echt door blijven praten tijdens een concert kan ik gewoon niet begrijpen, ook niet in de bios, maar dat is een ander topic.
pi_92907628
quote:
13s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Een concert is een social gathering,
helemaal niet.. het is pure ernst!
pi_92909014
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Als je geen pratende mensen wil horen, zet je thuis maar een cd'tje op. Een concert is een social gathering, daar komen mensen bij elkaar om het mét elkaar tof te hebben. Natuurlijk hoort een gesprekje erbij, mits niet voluit geschreeuwd. Het is verdomme geen crematie. :).
Er is een verschil tussen een album en een live-optreden hoor, nooit gemerkt?

En alsof het meteen een crematie is als mensen gewoon de artiest en de mensen om zich heen respecteren. Inderdaad, een gesprek kan, op een normale toon dan. Maar nog snap ik niet hoe je een concert een 'social gathering' kunt noemen, is het zo gedevalueerd? Ik ga ook al niet meer naar bands waar ik niet echt fan van ben, maar ik ga ook niet omdat het zogenaamd een sociale aangelegenheid is.

Ik snap het gewoon niet, de kroeg heeft gratis entree en is precies hetzelfde imo. Het enige verschil is dat je tegen iedereen kan zeggen dat je die en die artiest heb gezien, ook al heb je de hele tijd staan praten en eigenlijk niets meegekregen :')
pi_92910829
quote:
13s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:07 schreef Ringo het volgende:
Net zoals een bioscoopbezoek tegenwoordig een social gathering is, bedoel je?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_92921959
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt... ;) maar toch).

Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden... :P geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten :)
all your heroes are whores
pi_92922165
Dat is wel aso idd als het gewoon zitplekken zijn
pi_93608882
Een zeer ergerlijk fenomeen wat je overigens ook vaak tijdens een filmbezoek aantreft. Nederlanders. :r
Every time you shut your eyes they`ve got you where they want you...
pi_93612690
quote:
Zag Tori Amos in Londen, nou om de tien seconden stond er iemand op om een biertje te gaan halen, te gaan roken, naar de wc te gaan, whatever... Haar concerten hebben meestal zitplaatsen dus dat is ongelooflijk irritant. (gelukkig wil Tori Amos mensen daar nog wel 's op aanspreken als het te gortig wordt... ;) maar toch).

Ik snap dat concerten sociaal zijn en gezellig met vrienden, maar als je lekker wilt kletsen en zuipen ga je toch gewoon naar 'n cafe? Hoef je ook geen kaartje te kopen. Hoe lang speelt 'n band nou, max. anderhalf/twee uur? Zo lang is dat niet... als je je zo lang al niet kunt inhouden... :P geniet er gewoon van, zo niet, laat anderen dan wel genieten :)
en mag je nog wel ademen tijdens die concerten? :') Je kan ook overdrijven hoor.
Doe eens lief!
pi_93614321
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

en mag je nog wel ademen tijdens die concerten? :') Je kan ook overdrijven hoor.
alleen als je het stil kan
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:06:13 #218
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_93614753
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen bent :') en ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
pi_93615062
Ik kan me wel voorstellen dat dat irritant is ja. Ben zelf ook vrij lang, maar neem altijd m'n verantwoordelijk en sta altijd wel wat naar achteren. Al is het bij een uitvoerig springen en dans concert wat minder relevant natuurlijk :P

Ik vraag me af en toe wel af hoe dat is. Een concert beleven met een lengte van 1.60 ofzo :D
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:44:33 #220
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_93617705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
of lange mensen die helemaal vooraan gaan staan en daar dan als een sulletje gaan staan met de armen over elkaar en dan een grote bek geven als je ze aanraakt omdat je rond aan het springen/dansen bent :') en ondertussen ziet niemand achter'm een fuck van het concert
Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:05:19 #221
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93624113
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:06 schreef Elusive het volgende:
Bij moshpits geef ik dat soort gasten ieder rondje een tik op hun achterhoofd :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:06:05 #222
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93624135
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:44 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik ben niet extreem lang ofzo, ergens tussen de 1.85m en 1.90m, maar ik moet wel zeggen dat ik vaak toch wel ergens vooraan sta. Verder maakt het me niet zoveel uit als je tegen me aan springt/valt, maar als ik merk dat je anderen ook tot last bent kan je van mij wel een duw verwachten. Bij een pit ben ik zelf wel wijs genoeg om uit de buurt te gaan staan, dat plezier gun ik ze van harte.
:)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_93627144
Ik heb afgelopen donderdag weer eens achter een stelletje mogen staan dat het hele concert van The White Lies heeft staan ouwehoeren. Toen ik wat van zei kreeg natuurlijk te horen dat ik maar ergens anders moest gaan staan. Dacht toch echt dat ik eerder stond. Bovendien stonden we redelijk vooraan en niet bij de bar.......

Ik verdenk ze ervan dat niets hebben mee kregen van datgene wat op het podium gebeurde.
Ik snap niet waarom je daarvoor naar een concert gaat. Je gaat toch om die artiest(en) te horen/ zien?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:25:31 #224
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93635377
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:52 schreef sylvietjoo het volgende:

Nou, je mag toch wel wat bier gaan halen tijdens een optreden.

Ik ben ook eens naar een optreden gegaan waarbij iedereen me kwaad bekeek omdat ik ff om een biertje ging. Da's nog een grotere kutsfeer.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 13:25:00 #225
128220 Peter6000
pi_93637865
Het hele punt is dat mensen die vinden dat ze mogen kletsen tijdens optredens toch geen andere mening zullen krijgen. Die zien een optreden nu eenmaal als een sociale gebeurtenis.
Wat het ook wel is: vooraf, achteraf en tussendoor.
Maar voor hun blijkbaar ook tijdens.
En mensen die dat niet vinden moeten maar thuis blijven en een dvd-tje opzetten. :')

Mijn mooiste ervaring ooit was vorig jaar: Jónsi in Paradiso.
Muisstil tijdens de rustige nummers, en een oorverdovend gejuich na afloop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')