abonnement Unibet Coolblue
pi_75722193


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2010 aan de start

    McLaren
    01. Jenson Button WDC 2009
    02. Lewis Hamilton

    Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
    03. Nico Rosberg
    04. TBA

    Red Bull Racing
    05. Sebastian Vettel
    06. Mark Webber

    Ferrari
    07. Felipe Massa
    08. Fernando Alonso

    Williams
    09. Rubens Barrichello
    10. Nico Hülkenberg

    Renault
    11. Robert Kubica
    12. TBA

    Force India
    14. Adrian Sutil
    15. Vitantonio Liuzzi

    Scuderia Toro Rosso
    16. Sébastien Buemi
    17. TBA

    Lotus F1 Racing
    18. Jarno Trulli
    19. Heikki Kovalainen

    Campos Meta 1
    20. TBA
    21. Bruno Senna

    US F1 Team
    22. TBA
    23. TBA

    Virgin Racing
    24. Timo Glock
    25. Lucas Di Grassi

    Sauber
    26. Kamui Kobayashi
    27. TBA

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    De kalender voor 2010 met 19 races



    Eindstanden 2009

    Eindstanden F1-kampioenschap

    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    (in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 17-12-2009 18:31:02 ]
  • Calmer than you are
    pi_75722292
    Please, make yourself uncomfortable.
      donderdag 17 december 2009 @ 11:29:55 #3
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_75722385
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 11:35:50 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75722620
    De OP kan wel weer bijgewerkt worden
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_75723476
    TVP
      donderdag 17 december 2009 @ 12:27:27 #6
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_75724608
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 11:57 schreef Iphone23 het volgende:
    TVP
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_75728166
    Kobayashi
    Mijn nieuwe held nu kimi en sato niet meer in de F1 zitten.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_75728758
    tvp'ke
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_75728902
    Gezeik met die Kobayashi.. die had bestraft moeten worden voor ze 3 keer van lijn veranderen en het eraf rammen van die andere jap, maar in plaats daarvan wordt ie op handen gedragen hier

    Waarom komt de naam van Fisi trouwens niet voor op die Silly Season tekening? Hij was toch niet van plan te blijven bij Ferrari in de rol die hij nu heeft? Niet dat ik m graag terug zie, maar als zelfs Trulli een stoeltje heeft kunnen vinden?
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 17 december 2009 @ 14:47:51 #10
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_75729912
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 14:17 schreef Atreidez het volgende:
    Gezeik met die Kobayashi.. die had bestraft moeten worden voor ze 3 keer van lijn veranderen en het eraf rammen van die andere jap, maar in plaats daarvan wordt ie op handen gedragen hier

    Waarom komt de naam van Fisi trouwens niet voor op die Silly Season tekening? Hij was toch niet van plan te blijven bij Ferrari in de rol die hij nu heeft? Niet dat ik m graag terug zie, maar als zelfs Trulli een stoeltje heeft kunnen vinden?
    Staat ie niet meer bij Sauber dan?
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      donderdag 17 december 2009 @ 15:18:55 #11
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_75731097
    Er zijn nog 7 stoeltjes beschikbaar........

    tvp dus
    pi_75732255
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:
    Staat ie niet meer bij Sauber dan?
    Mijn 2e alinea ging niet meer over Kobayashi he

    Where facts are few, experts are many.
    pi_75733684
    ik denk
    Heidfeld als eerste rijder bij Sauber
    Schumacher bij Mercedes
    Alquersuari bij Toro Rosso
    De La Rosa bij Campos
    Grosjean bij Renault
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_75734476
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_75737954
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
    De OP kan wel weer bijgewerkt worden
    Wiki is in ieder geval aangepast. Nu de OP nog.
    pi_75738049
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 11:27 schreef bodylotion het volgende:
    verkapte tvp:

    14 reasons to love the refuelling ban
    Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.
    Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is.
    in a crowd you lose humanity
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 18:31:15 #17
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75738088
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 18:26 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Wiki is in ieder geval aangepast. Nu de OP nog.
    Zo dan
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_75739292
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 18:29 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.
    Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is.
    en dat ze over 2 verplichte pitstops aan het praten zijn
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_75739534
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 18:59 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    en dat ze over 2 verplichte pitstops aan het praten zijn
    Da's helemaal bagger idd.
    Vanuit kostenbesparing ook niet echt logisch trouwens.

    Ook om inhalen beter mogelijk te maken zou je imo juist naar minder pitstops toemoeten, of eigenlijk: naar minder bandenslijtage. Doordat de banden zo snel slijten, wordt er veel rubber (marbles) op de baan achtergelaten, en die zijn juist één van de oorzaken dat inhalen moeilijk wordt: naast de ideale lijn heb je midner grip.
    Door slijtvastere banden te gebruiken, maak je dan inhalen beter mogelijk, omdat je buiten de ideale lijn minder gripverlies hebt.
    Bovendien kunnen coureurs dan ook de keuze maken om wel of geen pitstops te maken, waardoor je coureurs op de baan krijgt met nieuwe en met versleten banden: oftewel aan het einde van de race nog wel mensen die sneller zijn, en dus meer inhaalacties. Met twee verplichte pitstops haal je die spanning er helemaal uit. Bovendien krijg je dan weer dat coureurs die achter iemand hangen waarvan ze weten dat die toch nog een pitstop moet maken, op de pitstop gaan zitten wachten. Als ze niet weten of 'ie nog moet, dan krijgen ze meer de neiging om het te gaan proberen.

    Ik kan uit het verleden nog wel races herinneren waarbij coureurs met bijna versleten banden op kop lagen en het op het einde net wel of net niet redden om die kop te houden.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75741052
    Omdat we het er gisteren of eergisteren nog over hadden

    http://f1.gpupdate.net/nl(...)-over-supercomputer/
    quote:
    Force India heeft een driejarige overeenkomst gesloten met Computational Research Laboratories (CRL). Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de Indiase Tata Group, zal het team ondersteunen op het gebied van Computational Fluid Dynamics (CFD).

    CFD is een zeer belangrijk hulpmiddel geworden bij het ontwerpen van een Formule 1-auto. Het geeft de ontwerpers de mogelijkheid om de luchtstromen die langs de auto gaan te simuleren en in kaart te brengen. De supercomputer van CRL stelt Force India in staat om de complexe CFD-berekeningen nog sneller uit te voeren, waardoor het ontwerpen van nieuwe aërodynamische onderdelen minder tijd zal kosten.

    "Dankzij de samenwerking met CRL kunnen we per direct twee keer zoveel CFD-berekeningen laten uitvoeren", vertelde teambaas Vijay Mallya. "En tegen het einde van 2010 zal de CFD-capaciteit zelfs achthonderd procent groter zijn dan nu. We hebben onze CFD-systemen reeds aangepast aan die van CRL waardoor de engineers in Engeland en India straks perfect met elkaar kunnen samenwerken."
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_75741528
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 18:29 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops.
    Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is.
    wat is de reden daarvoor eigenlijk?
    dat ze die verplichte stop willen?
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_75741800
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:50 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    wat is de reden daarvoor eigenlijk?
    dat ze die verplichte stop willen?
    omdat het verplicht is 2 compounds te gebruiken tijdens een race
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_75741874
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    omdat het verplicht is 2 compounds te gebruiken tijdens een race
    ja ok, maar wat is de reden dat ze daar aan vast willen blijven houden bedoel ik
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_75742930
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:57 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    ja ok, maar wat is de reden dat ze daar aan vast willen blijven houden bedoel ik
    Geen idee. Ik snap iig niet de logica waarom het verplicht is twee compounds te gebruiken.
    Het is misschien niet mogelijk/makkelijk je wagen optimaal af te stellen voor beide compounds en hopen ze dat er daardoor meer inhaalacties zijn. Ben je op de ene band wel snel, op de andere minder snel.
    Volgens mij heeft dit jaar wel bewezen dat het niet zo werkt.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75743499
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 20:20 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Geen idee. Ik snap iig niet de logica waarom het verplicht is twee compounds te gebruiken.
    Het is misschien niet mogelijk/makkelijk je wagen optimaal af te stellen voor beide compounds en hopen ze dat er daardoor meer inhaalacties zijn. Ben je op de ene band wel snel, op de andere minder snel.
    Volgens mij heeft dit jaar wel bewezen dat het niet zo werkt.
    ik snap de logica ook niet. was het eerder niet zo dat team per weekend moesten kiezen welke compound ze wilden, en daarmee de race moesten rijden?

    denk trouwens dat als ze die hele zooi vrij laten er wel alsnog gepit gaat worden voor banden
    Please, make yourself uncomfortable.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')