abonnement Unibet Coolblue
pi_72468441
Deel 31 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30
Het Grote Beatles Topic - Deel 31

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72468504
Ging iets fout met TT, maar dat wordt geregeld

Afijn,
quote:
Hoe zit het trouwens met de charts voor de boxsets/individuele albums? Als je de boxset koopt, telt dat dan als 14 aparte albums? Zowel mono en stereo?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72468564
@hello_goodbye:
Vooral "Long, Long, Long" ja. Ze hebben wel flinke compressie toegepast, te zien aan de waveforms, maar het klinkt zeker niet storend. Op de originele LP is het best vermoeiend om te luisteren, zo erg loopt de dynamiek uiteen. De nieuwe versie klinkt veel meer 'compact', en dan heb ik het niet alleen over de compressie dus.
pi_72468669
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:41 schreef Arn0 het volgende:
Ging iets fout met TT, maar dat wordt geregeld

Afijn,
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af hoe ze dat precies tellen
pi_72468969
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook af hoe ze dat precies tellen
En volgensmij heb ik het antwoord voor de UK:
quote:
Multiple pack albums (Box Sets) are eligible for the chart in their own right. They will not be combined with the sales of one of their constituent items
De boxen worden dus als ik het goed begrijp apart gerekend.

Bron: http://www.theofficialcha(...)t_Rules_Edition9.pdf (onderaan pagina 5)
pi_72468985
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En volgensmij heb ik het antwoord voor de UK:
[..]

De boxen worden dus als ik het goed begrijp apart gerekend.

Bron: http://www.theofficialcha(...)t_Rules_Edition9.pdf (onderaan pagina 5)
Hmm, op zich wel jammer. Maar toch denk ik dat een Beatles top 10 mogelijk moet zijn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72469187
In Amerika is het weer helemaal anders in ieder geval. Al lijken ze daar de regels ook om de paar jaar te veranderen. Ten tijde van de '87 releases werden ze in een aparte chart gerekend.
pi_72469438
Toen ik zonet naar 'Hey Bulldog' luisterde, bedacht ik me ineens dat deze remasters ook wonderen zouden kunnen doen voor de reputatie als bassist. Kenners weten het natuurlijk al langer, maar deze remasters brengen de fantastische baslijnen van McCartney echt zoveel beter naar voren. Daar mag best wel even de aandacht op gevestigd worden.
pi_72469774
Bij gebrek aan de mono-remasters, zit ik nu van alles en nog wat van de stereo-remasters te beluisteren, en eh... is eigenlijk best wel lekker. Ik was nogal een mono-fanaat geworden, maar het is toch wel leuk om allebei te beluisteren! Sommige van de oude nummers zijn best top in stereo! En ik word steeds vrolijker van die volle bas overal. Ja, ik word steeds positiever...
pi_72469891
Ik zei toch al die tijd: De mono-versie van "Beatles For Sale" kan niet tippen aan de stereo-master !
pi_72470888
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zei toch al die tijd: De mono-versie van "Beatles For Sale" kan niet tippen aan de stereo-master !
Ja, ja, ja, het is goed, je had misschien wel gelijk...

Ik ben trouwens (voorlopig) gestopt met A/B'en van alles. En ik geniet zo veel meer van de remasters. Ook al is niet ALLES echt veel beter of wat dan ook, het is alsnog, over het geheel genomen, gewoon beter, dus... wat wil je nog meer. En als je alles gewoon achter elkaar beluisterd i.p.v. een snippet hier en daar, dan komt alles ook pas tot z'n recht. Het klinkt gewoon goed. Die drums op de latere albums alleen al. De wetenschap dat ALS er wat detail zit, dat je het op deze remasters wel hoort, is heel geruststellend.

En nogmaals, ik was de Ebbetts gewend: iedereen die alleen de '87 cd's kent, zal zeker gaan genieten van de remasters!
pi_72471685
Nu dus kijken naar BBC2 voor "The Beatles On Record" .
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:35:37 #13
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72471907
Goh, wat gaan deze topics rap de laatste tijd
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Nu dus kijken naar BBC2 voor "The Beatles On Record" .
Inderdaad, ben benieuwd of er nog wat bijzondere nieuwe dingen langskomen.
pi_72471926
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Nu dus kijken naar BBC2 voor "The Beatles On Record" .
Ik zag dat er toch een nieuw documentaire bijzat dus wou ik het bekijken, kan ik zelfs BBC2 niet ontvangen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72475150
Wow, dat was geweldig. Dit waren inderdaad de mini-docu's van de remasters. Ontzettend veel nieuwe studio snippets, waar ik zelf enthousiast van wordt . Veel beelden in een betere kwaliteit dan ooit, en zelfs wat nieuwe "Let It Be" outtakes. Geen post-1970 Beatles in beeld, enkel audio van de interviews uit de Anthology-serie, ook niet eerder gebruikte quotes. (Plus één quote van McCartney over "Let It Be", opgenomen ergens in de afgelopen 5 jaar...)

Het verhaal werd verteld aan de hand van de 3D-achtige foto's uit de studio, die we kennen uit de previews, met véél nieuwe studio-snippets en commentaar van John, Paul, George H., George M. en Ringo . Nog toffere studio-fragmenten dan al te horen waren in de uitgelekte voorstukjes van Rock Band. Verwacht er niet te veel van, maar het was een leuke verrassing.
pi_72476178
Hahaha, briljant.
pi_72476503
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen die ook bezig zijn met A/B vergelijkingen:

http://www.beatledrops.com/abbey_road
http://www.beatledrops.com/sgt_peppers
http://www.beatledrops.com/revolver

Case closed, wat mij betreft .
Nu ook:
http://beatledrops.com/white_album.html
pi_72478547
Tee Vau Pee.
Zoals de duitsers zeggen.
pi_72479430
nog geen prijzen bekend bij Media Markt ?
pi_72481231
Nu ook luisterend naar de mono boxset .
pi_72482928
quote:
''On the office, we did Wild Honey Pie with 17 vocalists... it was awesome''
pi_72485299
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:34 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, dat was geweldig. Dit waren inderdaad de mini-docu's van de remasters. Ontzettend veel nieuwe studio snippets, waar ik zelf enthousiast van wordt . Veel beelden in een betere kwaliteit dan ooit, en zelfs wat nieuwe "Let It Be" outtakes. Geen post-1970 Beatles in beeld, enkel audio van de interviews uit de Anthology-serie, ook niet eerder gebruikte quotes. (Plus één quote van McCartney over "Let It Be", opgenomen ergens in de afgelopen 5 jaar...)

Het verhaal werd verteld aan de hand van de 3D-achtige foto's uit de studio, die we kennen uit de previews, met véél nieuwe studio-snippets en commentaar van John, Paul, George H., George M. en Ringo . Nog toffere studio-fragmenten dan al te horen waren in de uitgelekte voorstukjes van Rock Band. Verwacht er niet te veel van, maar het was een leuke verrassing.
Kon het helaas niet kijken... Is het ergens terug te vinden?
Nouja, binnen 3 dagen heb ik 't op DVD, dus zo erg is 't ook niet.
pi_72485529
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zei toch al die tijd: De mono-versie van "Beatles For Sale" kan niet tippen aan de stereo-master !
Ik moet zeggen dat ik de stereo's steeds meer ga waarderen omdat je elk detail kan horen... Mono kan dan wel compacter en steviger en meer 'right in your face' zijn, maar het is ook wel erg leuk elk detail te kunnen horen...! Ik heb vanochtend ook een paar mono samples gehoord en die lijken EXACT op de Ebbetts mono's. Kon ik bij de stereo verschillen horen (soms haast niets, soms heel veel), bij de mono hoor ik nauwelijks verschil. Misschien iets meer bas en de vocals slissen minder, maar het algemene beeld is exact gelijk aan Ebbetts. Het verschil is zo klein, en ik vind de stereo onderhand zo lekker klinken, dat ik twijfel of ik 'm mono box niet moet cancellen...! Ik krijg het idee dat ik dan 220 betaal voor replica's van hoesjes waarvan ik de lp's hier heb staan...!

Bah, ik wordt niet goed van mezelf... Dan vind ik mono top, dan weer stereo, dan wil ik de mono box, dan toch weer niet... Mweeeeeh...
pi_72486171
Ik denk dat ik de Stereo's het meest ga waarderen... Maar ik wil die mono-box toch graag hebben, aangezien 'ie limited is. Heb ik ook es wat
pi_72488233
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Nu dus kijken naar BBC2 voor "The Beatles On Record" .
NEEEEEEE, gemist! Word dit nog herhaald?
edit -

[ Bericht 11% gewijzigd door 1517 op 06-09-2009 16:08:17 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_72488628
http://www.beatledrops.com/beatles_for_sale

Nog een goede vergelijking.
pi_72489446
Of voor de mensen die het op YouTube willen zien:
http://www.youtube.com/profile?user=searlsa&view=videos

Bij part 1 beginnen natuurlijk .
pi_72490080
Deel 1 gezien en ziet er leuk uit, de rest kijk ik wel op dvd
pi_72493340
Ik heb de bestelling van m'n mono box gecancelled... De periode dat ik dingen wil hebben omdat ik ze gewoon wil hebben, ligt achter me (vandaar dat ik eerder ook al diverse zaken in de verkoop doe). En ik denk dat deze box mij niets biedt wat ik al niet heb. Ik heb de mono neededrops, ik heb alle lp-hoezen hier (op 1 na), dus waarom zou ik die mono box kopen...? Alleen maar 'voor de heb'...? Dan doe ik liever iets nuttigs met m'n 220 euro.

Op zich een teleurstelling. Gelukkig ben ik alsnog wel tevreden met de stereo box, maar al met al heeft het hele 09-09-09 gebeuren mij niet gebracht wat ik had gehoopt.

Voor alle duidelijkheid: iedereen die geen needledrops heeft of kent, zal heel blij zijn met alles: op zich is het allemaal okay en goed gedaan, maar ik ben denk ik al teveel verwend met Ebbetts. e.d.
pi_72494061
Ik had die toegevoegde digitale delay op "Dizzy Miss Lizzy" lang niet gehoord, maar damn... Wat is dat afschuwelijk . Snel weer vervangen door de authentieke mixen (mono boxset). Jammer dat sommige dingen op de digitale remixen van "Rubber Soul" en "Help!" (stereo boxset) toch net iets beter klinken. Argh!
pi_72494433
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat sommige dingen op de digitale remixen van "Rubber Soul" en "Help!" (stereo boxset) toch net iets beter klinken. Argh!
Haha, ja, jammer is dat, he? Ik zelf zou graag 1 perfecte set cd's willen waar alles op staat, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. Soms is stereo beter, soms mono, soms de remaster, soms Ebbetts... Om doodmoe van te worden. Voorlopig ga ik gewoon genieten van de stereo remasters. Toch wel leuk om elk detail te kunnen horen, ook al is het stereobeeld soms knudde. De stereo cd's lijken toch wat opener en eh... helderder dan de mono cd's. Maar goed, het hangt soms ook helemaal van de stemming af wat je op dat moment 'beter' vindt.
pi_72494710
Ik houd gewoon alle stereo mixen als standaard, daar ben ik zeer tevreden mee. Maar van "Help!" en "Rubber Soul" is het echt jammer dat het zo beslist is. Als nu in 1987 de vocalen van "Rubber Soul" in het midden waren gezet... Maar zelfs dat niet, en zelfs George Martin kan het zich niet eens meer herinneren dat hij ze heeft geremixt . Eerlijk waar, luister die galm op "Drive My Car"... Da's toch vreselijk? Maar het heeft dan wel weer betere bas . Vrees dat ik aan het eind van de rit track voor track ga vergelijken en kiezen .
pi_72496056
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Toen ik zonet naar 'Hey Bulldog' luisterde, bedacht ik me ineens dat deze remasters ook wonderen zouden kunnen doen voor de reputatie als bassist. Kenners weten het natuurlijk al langer, maar deze remasters brengen de fantastische baslijnen van McCartney echt zoveel beter naar voren. Daar mag best wel even de aandacht op gevestigd worden.
Ja, Paul speelde echt vette baslijnen Ook I Want You (She's So Heavy) heeft een geweldige baspartij

Dat was al wel duidelijk, maar je hoort ze nu nog net even wat beter.

En die docu ga ik zeker nog een keer kijken!
pi_72497914
Is het al te zeggen welke albums in stereo beter zijn en welke in mono? Ik weet dat het subjectief is, maar wat vinden de meeste mensen hier?

Dit is al veel besproken, maar een compleet beeld zou fijn zijn
Stay on my arm, you little charmer
pi_72498273
Je moet er van uit gaan dat de mono-mixen de mixen zijn waar The Beatles en hun engineers de meeste tijd aan hebben besteed, al valt daar ook zeker over te twisten . De stereo-mixen zijn namelijk allemaal in dezelfde periode als de oorspronkelijke mono-mixen gemaakt, en niet jaren later zoals sommige mensen willen beweren. En de stereo-mixen zijn ook zeker niet als minder belangrijk beschouwd. De mono-albums zijn voor mij niet meer dan een compleet beeld van de historie, en hoe 75% van de mensen in de jaren '60 naar The Beatles hebben geluisterd.

Sowieso ben ik van mening dat vanaf The White Album de Beatles en hun engineers volledig in stereo dachten, en misschien al zelfs vanaf de Magical Mystery Tour-sessies. Abbey Road en Let It Be zijn zelfs nooit in mono uitgebracht.

Persoonlijk zeg ik: De stereo-albums geven je meer luisterplezier. Maar als je je ergert aan de niet-compact klinkende mixen van bijvoorbeeld Revolver, zou ik ook zeker de mono-mix proberen. En voor Sgt. Pepper blijft gelden: "You've never really heard Sgt Pepper until you've heard it in mono."
pi_72499211
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Je moet er van uit gaan dat de mono-mixen de mixen zijn waar The Beatles en hun engineers de meeste tijd aan hebben besteed, al valt daar ook zeker over te twisten . De stereo-mixen zijn namelijk allemaal in dezelfde periode als de oorspronkelijke mono-mixen gemaakt, en niet jaren later zoals sommige mensen willen beweren. En de stereo-mixen zijn ook zeker niet als minder belangrijk beschouwd. De mono-albums zijn voor mij niet meer dan een compleet beeld van de historie, en hoe 75% van de mensen in de jaren '60 naar The Beatles hebben geluisterd.

Sowieso ben ik van mening dat vanaf The White Album de Beatles en hun engineers volledig in stereo dachten, en misschien al zelfs vanaf de Magical Mystery Tour-sessies. Abbey Road en Let It Be zijn zelfs nooit in mono uitgebracht.

Persoonlijk zeg ik: De stereo-albums geven je meer luisterplezier. Maar als je je ergert aan de niet-compact klinkende mixen van bijvoorbeeld Revolver, zou ik ook zeker de mono-mix proberen. En voor Sgt. Pepper blijft gelden: "You've never really heard Sgt Pepper until you've heard it in mono."
Oké, ik begin dan met de stereo-mixen en luister binnenkort wel alles (zeker de eerdere albums) in mono. Luisteren naar The Beatles zoals mensen in de (vroege) jaren 60 naar ze hebben geluisterd vind ik namelijk ook belangrijk om de luisterervaring compleet te maken. Bedankt !
Stay on my arm, you little charmer
pi_72500859
Dag beatlemensen
Gister waren de beatles op de bbc 2 van 11 uur tot 12 of zo iets. Ergens tegen het eind aan (of gewoon echt het einde) was er nog een Amerikaanse liveshow, hoe heette het laatste liedje dat ze speelden? Die vond ik wel vet namelijk. Ik zit een beetje te zoeken maar als iemand het weet; danke schön.
pi_72501010
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:45 schreef hallo-daar het volgende:
Dag beatlemensen
Gister waren de beatles op de bbc 2 van 11 uur tot 12 of zo iets. Ergens tegen het eind aan (of gewoon echt het einde) was er nog een Amerikaanse liveshow, hoe heette het laatste liedje dat ze speelden? Die vond ik wel vet namelijk. Ik zit een beetje te zoeken maar als iemand het weet; danke schön.
0:49 van
deze zocht ik
  zondag 6 september 2009 @ 21:52:52 #40
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72501211
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:48 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

0:49 van
deze zocht ik
This Boy noemt het dus
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 6 september 2009 @ 23:26:28 #41
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_72506337
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:12 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.beatledrops.com/beatles_for_sale

Nog een goede vergelijking.
Ligt het aan mij of zit er een aanzienlijke galm bij de zang over de geremasterde versie?
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_72506775
Er is niets toegevoegd of veranderd aan de originele mixen. Misschien denk je het te horen doordat de nieuwe remasters lichtelijk meer gecompressed zijn, en het geluid daardoor iets meer bij elkaar gedrukt is. Let wel, dat is op deze remasters gelukkig niet tot nauwelijks gebeurd!
  zondag 6 september 2009 @ 23:36:20 #43
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_72506923
Hm, nog een keer goed luisteren dus.
Kan niet wachten totdat ik de boxset in huis heb!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_72510040
Lang geleden, maar er staat ons natuurlijk iets moois te wachten.

Vandaar even een tvp.

Gr. Olmo
pi_72510833
Het is erg grappig hoeveel mensen op diverse fora posten dat ze allemaal nieuwe dingen ontdekken in de remasters: stemmen die ze nog niet hadden gehoord, een geluidje hier, een geluidje daar, een gitaarloopje links, een roffel rechts, en ga zo maar door. En ELKE keer blijkt dat die geluiden ook gewoon op de oude cd's stonden en even goed hoorbaar ook... Haha! Iedereen zit de cd's zo oplettend te beluisteren dat ze, heel logisch, opeens allemaal 'nieuwe' details opvangen. En o, o, o, wat zijn de remasters goed.

Je hoort wel verschillen (gelukkig maar), maar dat zijn details zoals een doffe plop die nu opeens een kickdrum is of een gitaarakkoord waarvan je nu de losse snaren hoort.
pi_72511116
Wat bedoelen jullie trouwens met needledrops als ik vragen mag
pi_72512253
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:11 schreef hello_goodbye het volgende:
Je hoort wel verschillen (gelukkig maar), maar dat zijn details zoals een doffe plop die nu opeens een kickdrum is of een gitaarakkoord waarvan je nu de losse snaren hoort.
Nou, dat weet ik nog zo net niet eigenlijk. Ik heb echt wel vaker opgelet als ik naar de Beatles zat te luisteren hoor. En er zijn echt dingen die ineens tevoorschijn komen, ook al zijn ze maar heel klein en op het eerste gezicht onbeduidend. Misschien heb ik niet alles gehoord wat er te horen viel in de oude masters, maar de nieuwe helderheid heeft mij toch al een aantal keer doen verbazen.

Alhoewel ik me wel verbaasde dat het een recensent in het verleden niet opgevallen was dat Lennon 'Bye' riep in Sgt. Peppers reprise.
pi_72512846
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:45 schreef blckbb het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens met needledrops als ik vragen mag
Gedigitaliseerd vinyl. Dr. Ebbetts is (was ) een needledrop-bootlegger.
pi_72513263
Wtf . Miramax doet een snelle cash-in, en brengt woensdag gelijk een Blue-Ray versie van "A Hard Day's Night" uit: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/harddaysnight.htm. In 5.1 . Is dit een grap?
  maandag 7 september 2009 @ 11:31:23 #50
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72514084
Ik kan echt niet wachten op RockBand Beatles.. Weet iemand hoe ik hem via internet snel kan krijgen..??? Bij bol.com krijg ik hem donderdag pas Dus daar bestel ik hem even nog niet..

[ Bericht 8% gewijzigd door satecl op 07-09-2009 12:05:31 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Games maandag 7 september 2009 @ 11:49:32 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72514616
Rock Band: The Beatles is wel erg vetjes
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 7 september 2009 @ 12:17:07 #52
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72515470
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:56 schreef Aisumasen het volgende:
Wtf . Miramax doet een snelle cash-in, en brengt woensdag gelijk een Blue-Ray versie van "A Hard Day's Night" uit: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/harddaysnight.htm. In 5.1 . Is dit een grap?
Is niet door Miramax maar door Alliance (Canadees distributiebedrijf) gedaan. Overigens is het beeld interlaced (doet Alliance wel vaker), wat de kwaliteit niet ten goede komt. DTS-HD is dan weer wel erg mooi, maar waarom zou 5.1 geluid een grap zijn?
Maar ik wacht wel op de Amerikaanse versie, die waarschijnlijk niet interlaced zal zijn.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_72515784
Nou, een zwart/wit-film uit 1964, met een mono soundtrack, op Blu-Ray in 5.1...
pi_72516074
Voorlopig lijkt me Amazon.de het goedkoopst voor de 2 boxen
stereo box 189¤
mono box 220¤
met gratis levering
  maandag 7 september 2009 @ 13:16:43 #55
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72517743
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:16 schreef Blinker het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)boot.html%3Fxref%3D1

Voor de echte Beatles fan
  maandag 7 september 2009 @ 16:27:27 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72521730
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72521746
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, een zwart/wit-film uit 1964, met een mono soundtrack, op Blu-Ray in 5.1...
Jij hebt blijkbaar nog geen Help! gehoord in 5.1 Luister daar maar eens naar en kom dan terug.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  maandag 7 september 2009 @ 16:32:34 #59
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72521905
Slecht nieuws voor degene die een vroege druk hebben van de Stereo box..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72522935
een collector's item
pi_72523636
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:43 schreef warpozio het volgende:
Voorlopig lijkt me Amazon.de het goedkoopst voor de 2 boxen
stereo box 189¤
mono box 220¤
met gratis levering
Vanwege tijdgebrek even een paste en copy van een post van mij op een ander forum:

Bij cdwow.nl is vandaag een aanbieding: 15% korting op alle cd's en... ze hebben ook beide boxen in de verkoop!

Beatles Mono box vandaag voor 203,99 euro (incl. verzendkosten!)

Beatles Stereo box vandaag voor 175,09 (incl. verzendkosten!)


Da's dus BEIDE boxen voor 379,58 euro (zit 0,50 transit verzekering bij)! Goedkoper krijg je ze echt nergens. Nadeel is wel dat het even kan duren voordat je alles binnen hebt. En ik weet niet uit welk land de stereo box komt: mono komt altijd uit Japan, maar de stereo kan komen uit Singapore of China of weet ik veel... wat niet zo leuk staat als Made in the UK o.i.d.. Maar goed, dat kan een boel mensen weinig schelen.

Ik had zelf dus m'n mono box order gecancelled, maar ik zit er nu sterk aan te denken beide boxen alsnog hier te kopen...

EDIT:
Als je alle stereo cd's los besteld (die box is toch een onding), dan kost dat bij elkaar 153,71: zo bespaar je dus nog eens een dikke 21 euro...! Dan heb je alles (behalve die onhandige box en de dvd met filmpjes) voor 357,70!!!

[ Bericht 10% gewijzigd door hello_goodbye op 07-09-2009 17:32:15 ]
  maandag 7 september 2009 @ 17:31:43 #62
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72523851
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:25 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Vanwege tijdgebrek even een paste en copy van een post van mij op een ander forum:

Bij cdwow.nl is vandaag een aanbieding: 15% korting op alle cd's en... ze hebben ook beide boxen in de verkoop!

Beatles Mono box vandaag voor 203,99 euro (incl. verzendkosten!)

Beatles Stereo box vandaag voor 175,09 (incl. verzendkosten!)


Da's dus BEIDE boxen voor 379,58 euro (zit 0,50 transit verzekering bij)! Goedkoper krijg je ze echt nergens. Nadeel is wel dat het even kan duren voordat je alles binnen hebt. En ik weet niet uit welk land de stereo box komt: mono komt altijd uit Japan, maar de stereo kan komen uit Singapore of China of weet ik veel... wat niet zo leuk staat als Made in the UK o.i.d.. Maar goed, dat kan een boel mensen weinig schelen.

Ik had zelf dus m'n mono box order gecancelled, maar ik zit er nu sterk aan te denken beide boxen alsnog hier te kopen... oll:
Als de boxen terug bij Amazon.com binnen zijn, is het daar het goedkoopste geloof ik.

PS: Je zit enorm te twijfelen zeg
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72523935
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als de boxen terug bij Amazon.com binnen zijn, is het daar het goedkoopste geloof ik.

PS: Je zit enorm te twijfelen zeg
Ja, maar dan bestaat er wel de kans dat de douane aan komt kloppen en je dik bij moet betalen...!

Ja, ik zit idd nogal op de wip!!!
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 18:17:29 #64
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72525386
NU remasters te horen bij Azing op compleet fm.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 september 2009 @ 18:20:00 #65
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72525464
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
NU remasters te horen bij Azing op compleet fm.
http://www.compleetfm.nl/pg-16271-7-17603/pagina/livestream.html

Dat dus. Lijkt me niet echt interessant, maar toch even luisteren.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 18:20:42 #66
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72525487
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef Arn0 het volgende:

[..]

http://www.compleetfm.nl/pg-16271-7-17603/pagina/livestream.html

Dat dus. Lijkt me niet echt interessant, maar toch even luisteren.
Hij draait de remasters he...lijkt me interessant genoeg.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 september 2009 @ 18:21:12 #67
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72525503
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Hij draait de remasters he...lijkt me interessant genoeg.
Mja, de remasters zijn overal op het internet te verkrijgen..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 18:23:57 #68
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72525594
Dan niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 18:27:56 #69
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72525725
Placebo proberen uit te schakelen...ik hoor soms idd dingen die ik eerder niet heb opgemerkt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 september 2009 @ 18:39:38 #70
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72526117
*I've got blisters on my fingers*!!

Rockband Beatles uitgespeeld
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 18:45:51 #71
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72526298
Hey Bulldog nu.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72528288
Beluister ik hier nu ook even. Tjonge, heeft echt veel meer 'presence'. En Paul staat gewoon op 10 cm afstand te bassen! Hier ook genoeg placebo, hoor : zo valt me nu pas die snare met galm in het midden op tijdens 'You can talk to me...'! Is ook wel krachtiger nu!
  maandag 7 september 2009 @ 19:40:43 #73
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72528415
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, een zwart/wit-film uit 1964, met een mono soundtrack, op Blu-Ray in 5.1...
Als ze voor de Blu-ray de originele audiobanden gebruiken kan er een heel goede 5.1 track van gemaakt worden. En juist zwart/wit films zien er in HD bijzonder goed uit, als de master goed gedaan is.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  maandag 7 september 2009 @ 21:08:38 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72531965
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:46 schreef Snakey het volgende:
Arn0, blijft warez aanbieden, weg.
pi_72537360
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:08 schreef TNA het volgende:

[..]


  maandag 7 september 2009 @ 23:03:09 #76
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72537416
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:01 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, "bans worden niet besproken op het forum", maar het leek me wel handig om even te melden aangezien hij nogal een regular poster was. Die torrent-invites en nu blijkbaar iets nieuws hebben hem blijkbaar een (perm?)ban opgeleverd.
pi_72538528
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:08 schreef TNA het volgende:

[..]
pi_72538585
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:26 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ze zijn wel fors met de bans zeg Dagdag ook al perm
Bovendien lezen ze gewoon de PMs van Arn0 af in dat geval.
Maarja zoals eerder gezegd, bans mogen niet besproken worden, dus weer houden wij onze mond maar dicht..
pi_72540487
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:03 schreef TNA het volgende:

[..]

Ja, "bans worden niet besproken op het forum", maar het leek me wel handig om even te melden aangezien hij nogal een regular poster was. Die torrent-invites en nu blijkbaar iets nieuws hebben hem blijkbaar een (perm?)ban opgeleverd.
Ja vervelend lijkt me dat. Weer helemaal een nieuwe account aanmaken enzo. Gedoe

Nog 1 nachtje slapen. Nee 2 eigenlijk. Enfin. Woensdagochtend struin ik meteen naar de Mediamarkt, in de hoop dat de monobox daar voordelig ligt. En als 'ie er niet goedkoop ligt, nou, fuck it
pi_72540703
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef Honky het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar nog geen Help! gehoord in 5.1 Luister daar maar eens naar en kom dan terug.
? De muziek van Help! klinkt goed in 5.1, ja. En de tracks van AHDN schijnen ook in 5.1 goed te klinken (Anthology-DVD). Maar ik heb het over het geluid van de dialogen en de geluidseffecten, de film zelf! Daar is één mono-master van. Kunnen ze er nog 5.1 van maken, maar dat zal niet meer zijn dan een beetje EQ-ing en galm over de kanalen verspreiden om het te laten klinken als een echte 5.1-mix. Maar zoals je begrijpt is het dat verre van, aangezien de master van beide films mono zijn.
pi_72541153
Nice hoor, die nieuwe site: http://www.thebeatles.com About time ook . Al werken nog lang niet alle links...
pi_72544565
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 01:20 schreef Aisumasen het volgende:
Nice hoor, die nieuwe site: http://www.thebeatles.com About time ook . Al werken nog lang niet alle links...
Mwah, deze site is nóg zakelijker dan de vorige.
We hebben het hier nog wel steeds over een band. Dat mag van mij visueel best wat spannender en minder klinisch. McCartney heeft een beetje hetzelfde probleem. De oude George Harrison site zag er wel heel lekker uit, maar die is offline...
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 10:31:38 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72544696
Het is bovenal een bedrijf nu.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72544728
Nu bij mijn Amazon bestelling: "We are preparing these items for dispatch". Hopelijk zijn ze snel klaar en wordt het vandaag nog opgestuurd en is het morgen in huis (morgen heb ik vrij, dus nog beter ), anders zal het donderdag worden, gelukkig ben ik dan ook lekker vroeg thuis. Maar eigenlijk moet het gewoon op 09-09-09
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 10:50:05 #85
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72545039
Gisteren bij de mediamarkt geweest; we hopen ze woensdag binnen te krijgen.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72545245
Wat kosten de "losse" cd's bij Media Markt? Of is dat nog niet bekend?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_72545922
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gisteren bij de mediamarkt geweest; we hopen ze woensdag binnen te krijgen.


Hmmm, straks ook maar even langs de MM hier dan...
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:26:50 #88
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72545953
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef Simpleton het volgende:
Wat kosten de "losse" cd's bij Media Markt? Of is dat nog niet bekend?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefje en tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
pi_72546039
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefje en tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
Wachten op de remixes gaat net zo lang duren als op de remasters... Denk niet dat we die binnen 5 jaar kunnen verwachten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:33:45 #90
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72546135
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:30 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wachten op de remixes gaat net zo lang duren als op de remasters... Denk niet dat we die binnen 5 jaar kunnen verwachten.
Ja goed, maar ik kan me voorstellen dat je dan wellicht nog weinig doet met deze uitgave. Misschien ook wel niet, wie zal het zeggen. Maar 't zijn nogal behoorlijke investeringen, dus 't is wel even afwegen.
pi_72547763
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:33 schreef Keepvogel het volgende:

[..]

Ja goed, maar ik kan me voorstellen dat je dan wellicht nog weinig doet met deze uitgave. Misschien ook wel niet, wie zal het zeggen. Maar 't zijn nogal behoorlijke investeringen, dus 't is wel even afwegen.
Uiteraard, grote investeringen.
Ik zou me alleen niet te gauw verheugen op de Remixen. Marketingtechnisch is het niet verstandig binnen 5 jaar weer opnieuw de hele catalogus uit te brengen. Mensen gaan dat niet pikken. Denk dat het zeker 10 jaar kan duren. Puur om marketingredenen. Maar goed, dat is speculatie.
pi_72548167
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:40 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uiteraard, grote investeringen.
Ik zou me alleen niet te gauw verheugen op de Remixen. Marketingtechnisch is het niet verstandig binnen 5 jaar weer opnieuw de hele catalogus uit te brengen. Mensen gaan dat niet pikken. Denk dat het zeker 10 jaar kan duren. Puur om marketingredenen. Maar goed, dat is speculatie.
Klopt wel enigszins, maar ik denk dat ze nog flink willen cashen voor de definitieve dood van de cd. En het is de vraag hoe lang die het nog uit gaat houden als het primaire format voor muziek.
pi_72548496
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefje en tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
Mijn idee!
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:16:37 #94
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72548680
Inmiddels het nodig gelezen, lovende recensies voor de remasters.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:38:38 #95
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72549305
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:09 schreef Simpleton het volgende:

[..]

Mijn idee!
Ik wacht nog even de adviezen van de Box-owners af even kijken wat hun fav. is, of welke ze aan kunnen raden.
pi_72549423
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefje en tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
Ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat het witte album het meest profiteert van het remastergebeuren. En van de oudere albums Beatles for sale (alhoewel dat als album niet hun beste is...). Abbey Road is (zoals te verwachten viel) ook top. De rest is okay, soms te gek, soms wel aardig, soms mwah... Als je per se eentje wil kopen, zou ik het witte album nemen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:45:31 #97
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72550956
Ik koop Rock Band Beatles wel.. De Albums ga ik wel downloaden
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72551138
Vanavond The Beatles in NOVA.
Stay on my arm, you little charmer
  Redactie Games dinsdag 8 september 2009 @ 14:53:02 #99
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72551151
Ligt het nou aan mij of klinkt het album van Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band als één grote LSD trip voor het 4-tal? Ik wist dat ze daarmee liedjes mee schreven, maar ze klinken echt zo stoned als de pest..
Of het is weer placebo..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72551833
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ligt het nou aan mij of klinkt het album van Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band als één grote LSD trip voor het 4-tal? Ik wist dat ze daarmee liedjes mee schreven, maar ze klinken echt zo stoned als de pest..
Of het is weer placebo..
Placebo. The Beatles waren eigenlijk nooit onder invloed tijdens opnames.
  Redactie Games dinsdag 8 september 2009 @ 15:20:33 #101
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72551872
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Placebo. The Beatles waren eigenlijk nooit onder invloed tijdens opnames.
HOAX!!!!
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:24:34 #102
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72551970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Placebo. The Beatles waren eigenlijk nooit onder invloed tijdens opnames.
Het kan wel geschreven zijn onder invloed.
pi_72551974
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:52 schreef tim. het volgende:
Vanavond The Beatles in NOVA.
Zo zo, dat klinkt exclusief. Schuiven John en George ook aan?
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 15:30:33 #104
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72552139
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zo zo, dat klinkt exclusief. Schuiven John en George ook aan?
Nee, wel...

DVD KOPEN?! 50 EURO!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72552199
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zo zo, dat klinkt exclusief. Schuiven John en George ook aan?
Sorry was de vergeten.
Stay on my arm, you little charmer
  Redactie Games dinsdag 8 september 2009 @ 15:35:18 #106
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72552267
Ik vind de Magical Mystery Tour eigenlijk toch minder stoned klinken dan Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band.. op "I Am the Walrus en Strawberry Hills forever" na dan..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 15:35:49 #107
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72552280
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind de Magical Mystery Tour eigenlijk toch minder stoned klinken dan Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band.. op "I Am the Walrus en Strawberry Hills forever" na dan..
Blue jay way dan?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Games dinsdag 8 september 2009 @ 15:36:33 #108
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72552302
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Blue jay way dan?
Oja, die ook
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72552597
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nee, wel...

DVD KOPEN?! 50 EURO!


Ah! Uiteraard...
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 15:48:59 #110
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72552663
En ik begrijp het niet...BU is toch een veel betere vertegenwoordiger van dit alles?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72552730
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En ik begrijp het niet...BU is toch een veel betere vertegenwoordiger van dit alles?
BU heeft niet echt één spokesman toch?
En die mensen zijn niet bijzonder geschikt om voor de camera te staan. Nee, AZING ook niet natuurlijk, maar die kan wel lullen. En hij doet zichzelf voor als een interessant persoon die alles weet. Daar zijn ze bij BU te nuchter voor, dunkt me. En als ze bij de publieke ERGENS van houden, dan zijn 't wel mensen die doen alsof ze ergens alles van weten (zie Leo Blokhuis).
Daarom zit die grijsharige oplichter ook altijd bij DWDD en Popquiz a gogo.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 15:52:57 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72552787
René van Haarlem wordt al jaren opgeworpen als den spreker en dat doet hij goed. Bovendien lijkt-ie ook nog eens op Lennon en Azing op iemand van BZN.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:02:06 #113
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72553022
[Multi] Rock Band: The Beatles

Ik heb maar even een topic geopens over 'The Game'
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72553550
Mijn winkel heeft de boxsets....maar verkoopt ze pas morgen. Nouja dan maar gereserveerd en dat was maar goed ook aangezien het de laatste mono box was. Die dingen gaan volgens de verkoper ook in Nederland razendsnel dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze niet meer te krijgen zijn.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Games dinsdag 8 september 2009 @ 16:25:20 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72553657
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:21 schreef Honky het volgende:
Mijn winkel heeft de boxsets....maar verkoopt ze pas morgen. Nouja dan maar gereserveerd en dat was maar goed ook aangezien het de laatste mono box was. Die dingen gaan volgens de verkoper ook in Nederland razendsnel dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze niet meer te krijgen zijn.
Tuurlijk, al die Middle-age Hippiemoeders, zijn natuurlijk weer helemaal in hun nopjes en gaan uiteraard de platenzaken plunderen!!!
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72553692

De NME heeft deze week verschillende covers, leuk voor de verzamelaars!
pi_72553960
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:51 schreef webfreak het volgende:

[..]
(zie Leo Blokhuis).
Daarom zit die grijsharige oplichter ook altijd bij DWDD en Popquiz a gogo.
Zoals vanavond. Dus waarschijnlijk bij DWDD ook Beatles. Waarom is Blokhuis een oplichter overigens?
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 16:46:57 #118
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72554288
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Zoals vanavond. Dus waarschijnlijk bij DWDD ook Beatles. Waarom is Blokhuis een oplichter overigens?
Omdat-ie met z'n pedante gezicht overal verstand van meent te hebben. De feitjes die hij zo nu en dan oplepelt wist ik allang.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72554754
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Omdat-ie met z'n pedante gezicht overal verstand van meent te hebben. De feitjes die hij zo nu en dan oplepelt wist ik allang.
Dat is goed van jou


Ik vind Leo Blokhuis relaxt overkomen. Hij weet veel van muziek en weet dat op een goede manier te verwoorden.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 17:17:05 #120
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72555105
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:03 schreef Honky het volgende:

[..]

Dat is goed van jou


Ik vind Leo Blokhuis relaxt overkomen. Hij weet veel van muziek en weet dat op een goede manier te verwoorden.
Dat dit kan in Nederland!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72555762
Ik vind dat Leo Blokhuis' muziekkennis wat teveel opgehemeld wordt, maar hij weet wel het een ander van muziek. Daar zijn er ongetwijfeld meer van, maar hij is er nu eenmaal en hij houdt van de Beatles.

Anyway, vond it wel een mooie recensie:

http://www.musicradar.com(...)sters-1963-66-219124

Sowieso is het fijn om zo'n enthousiasme te lezen over de Beatles van recensenten over de hele wereld. Een recensent noemde de Beatles ook wel 'The Best Band I never listen to anymore'. Eerlijk gezegd heb ik ook wel wat periode gehad van over-verzadiging. Maar deze nieuwe sets geven weer wat frisheid aan de muziek, en ze staan hier al dagen te bléren. Ik denk dat het wel terecht is dat de Beatles nog eens even goed opgehemeld worden door de pers.
pi_72555795
Ik heb de Stereo-box zojuist gekocht!

Voor 200 euro lag 'ie bij de Velvet. Monobox kost er 245... Maar denk dat ik die via Amazon koop.
pi_72555958
Mooie hoesjes zeg. Damn, echt een verbetering.
En nu nog kiezen welke ik als eerste opzet...
pi_72556129
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:21 schreef Honky het volgende:
Mijn winkel heeft de boxsets....maar verkoopt ze pas morgen. Nouja dan maar gereserveerd en dat was maar goed ook aangezien het de laatste mono box was. Die dingen gaan volgens de verkoper ook in Nederland razendsnel dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze niet meer te krijgen zijn.
Hmmm, ik kon 'm zo meenemen. Toen ik vroeg of het al een beetje stormliep, bleek dat ik de eerste koper was. Om 17:00 uur in de Rotterdamse binnenstad! Toch vreemd, had ergens toch gedacht dat het harder zou gaan. MediaMarkt wist uberhaupt van niks ("Morgen komen ze uit? Ja meneer dan zullen we ze morgen wel binnenkrijgen lijkt me ")

Ben nu Abbey Road aan het draaien. En ja, dat verschil hoor je dus ECHT wel over een degelijke stereo.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:56:57 #125
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72556284
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:03 schreef Honky het volgende:

[..]

Dat is goed van jou


Ik vind Leo Blokhuis relaxt overkomen. Hij weet veel van muziek en weet dat op een goede manier te verwoorden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Aardige vent, prettige stem, veel muziekkennis, leuke verhalen. Maar goed, dat boeit allemaal niets, want For No One is zijn favoriete Beatlesnummer en daarmee is het sowieso al een held

[ Bericht 0% gewijzigd door TNA op 08-09-2009 18:26:10 ]
pi_72556931
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Aardige vent, prettige stem, veel muziekkennis, leuke verhalen. Maar goed, dat boeit allemaal niets, van For No One is zijn favoriete Beatlesnummer en daarmee is het sowieso al een held
Meer kan ik er niet over zeggen
pi_72557357
For No One is ook mijn favoriete liedje.
Maar pronk ik met mijn op-Wikipedia-verkregen informatie alsof ik een vleesgeworden popencyclopedie ben?

Nee, serieus. Wat ik minder aan Leo vind is het feit dat we alles van hem MOETEN accepteren. Dat ligt net zo zeer aan Mathijs natuurlijk, die hem als heilige neerzet waarvan we alles maar 'for granted' moeten nemen. Alsof meneer overal bij was.
Doet me denken aan dat interview met McCartney, 3 jaar geleden. Oooh wat was Leo trots dat 'ie bepaalde citaten had losgekregen over Blackbird. Diezelfde citaten waren al in welgeteld 186 verschillende interviews voorbijgekomen, maar meneer Blok doet even alsof 'ie een primeur heeft. "Er mocht absoluut niks over The Beatles gevraagd worden. Maar ik deed het toch!". En dat wordt dan nog even door Mathijs aangedikt ("Zo zo, jij krijgt het weer voor elkaar. Don Leo, dames en heren!"), terwijl het interview bedroevend slecht was. Maar dat is het hele punt: Leo komt overal mee weg. Waarom? Omdat 'ie veel over popmuziek leest, en een goeie stem heeft?
pi_72558928
Zijn er hier nog meer lui die het Beatlesoptic volgen op het forum van www.stevehoffman.tv ? Er worden een paar honderd posts per dag geplaats daar, volgens mij... Maar ik kom niet meer op die site: lijkt wel plat te liggen. Misschien TEVEEL gepraat over de remasters...?

Ga zo toch maar even naar DWDD kijken... Kunnen we er straks weer heerlijk over klagen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:30:40 #129
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72559067
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:38 schreef webfreak het volgende:
For No One is ook mijn favoriete liedje.
Maar pronk ik met mijn op-Wikipedia-verkregen informatie alsof ik een vleesgeworden popencyclopedie ben?

Nee, serieus. Wat ik minder aan Leo vind is het feit dat we alles van hem MOETEN accepteren. Dat ligt net zo zeer aan Mathijs natuurlijk, die hem als heilige neerzet waarvan we alles maar 'for granted' moeten nemen. Alsof meneer overal bij was.
Doet me denken aan dat interview met McCartney, 3 jaar geleden. Oooh wat was Leo trots dat 'ie bepaalde citaten had losgekregen over Blackbird. Diezelfde citaten waren al in welgeteld 186 verschillende interviews voorbijgekomen, maar meneer Blok doet even alsof 'ie een primeur heeft. "Er mocht absoluut niks over The Beatles gevraagd worden. Maar ik deed het toch!". En dat wordt dan nog even door Mathijs aangedikt ("Zo zo, jij krijgt het weer voor elkaar. Don Leo, dames en heren!"), terwijl het interview bedroevend slecht was. Maar dat is het hele punt: Leo komt overal mee weg. Waarom? Omdat 'ie veel over popmuziek leest, en een goeie stem heeft?
Matthijs van Nieuwkerk verneukt het geheel, dat ben ik absoluut met je eens. Maar dat verandert niets aan mijn mening over Blokhuis. En het zal mij werkelijk een zorg zijn waar hij zijn kennis vandaan haalt, zolang het maar klopt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:31:36 #130
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72559098
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

? De muziek van Help! klinkt goed in 5.1, ja. En de tracks van AHDN schijnen ook in 5.1 goed te klinken (Anthology-DVD). Maar ik heb het over het geluid van de dialogen en de geluidseffecten, de film zelf! Daar is één mono-master van. Kunnen ze er nog 5.1 van maken, maar dat zal niet meer zijn dan een beetje EQ-ing en galm over de kanalen verspreiden om het te laten klinken als een echte 5.1-mix. Maar zoals je begrijpt is het dat verre van, aangezien de master van beide films mono zijn.
Dialoog en geluidseffecten staan op aparte sporen, die opnieuw gemixt kunnen worden als ze bewaard blijven. Of geluidseffecten worden vervangen, zodat ze verschoven kunnen worden.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_72559140
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:26 schreef hello_goodbye het volgende:
Zijn er hier nog meer lui die het Beatlesoptic volgen op het forum van www.stevehoffman.tv ? Er worden een paar honderd posts per dag geplaats daar, volgens mij... Maar ik kom niet meer op die site: lijkt wel plat te liggen. Misschien TEVEEL gepraat over de remasters...?

Ga zo toch maar even naar DWDD kijken... Kunnen we er straks weer heerlijk over klagen.
Jep, lijkt er op dat iemand vergeten is het hosting-contract te verlengen . Ben ondertussen gestopt daar de remaster-discussie te volgen. Het was nuttig en informatief om te volgen, maar ze lopen nu in een cirkel. Sommige mensen willen gewoon niet dat iets beter klinkt dan hun 100 dollar kostende eerste persing, op hun 2000 dollar kostende draaitafel.
pi_72559207
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:31 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dialoog en geluidseffecten staan op aparte sporen, die opnieuw gemixt kunnen worden als ze bewaard blijven. Of geluidseffecten worden vervangen, zodat ze verschoven kunnen worden.
Oftewel: Niet authentiek dus. Straks krijgen we Jaws-tafarelen. En in het geval van "A Hard Day's Night" staat alles op één mono-master. Anders dan bij "Help!" dus. Vandaar mijn verontwaardiging.
pi_72559782
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oftewel: Niet authentiek dus. Straks krijgen we . En in het geval van "A Hard Day's Night" staat alles op één mono-master. Anders dan bij "Help!" dus. Vandaar mijn verontwaardiging.
Man, wat een vette film is dat toch. Die ga ik dit weekend weer opzetten.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72559875
Zo, Leo is nog niet aangeschoven of de eerste leugen is er alweer uit.
Namelijk dat hij er als enige al een heeft, en de rest van Nederland pas morgen om 9.09 mag.
Zoals gezegd: ik kon 'm vandaag al bij de eerste de beste platenzaak meenemen.
pi_72559979
Vorige week werd street-date al massaal verbroken . Maar ach, het is televisie. Logisch dat ze dat niet zeggen.
pi_72560000
Nee, deze beelden zijn niet ingekleurd. Dit zijn authentieke kleur-opnames opgenomen in het ABC Cinema, Manchester in november 1963.
pi_72560017
Nederland 3 nu
pi_72560120
Wat een anti-reclame door de onwetendheid.
pi_72560144
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, deze beelden zijn niet ingekleurd. Dit zijn authentieke kleur-opnames opgenomen in het ABC Cinema, Manchester in november 1963.
Moest ik ook meteen denken.
Wederom blijkt die Blokhuis-kennis niet verder te reiken dan de oppervlakte.

Over de remasters vertelt hij ook geen zinnig woord. "Ja, eigenlijk hoor je er niet zoveel van" Lekker dan, dat had Big Brother Ruud ons ook kunnen vertellen. Nodig dan iemand uit die er verstand van heeft.
pi_72560275
Inderdaad een beetje een domper. Ze hadden ook She's a Woman moeten draaien. En zelfs in Come Together is het echt duidelijk te horen. Ik kon een paar dagen geleden nog iemand overtuigen met mijn Kringloop speakers. De reprise van Sgt. Pepper had gewoon in Mono gemoeten.
pi_72560278
WHAAAAAAAAAAA! Wat erg!

'De mono box is duuder, ja, ik denk dat je de stereo erbij krijgt'.

'Volgens mij is er wat gecompressed.'

Over het fragment bij She loves you (in kleur): 'Nou, ik weet het niet, het kan niet in kleur, want je had toen nog geen kleurentelevisie'.

Ongelooflijk. Ik vind Leo best wel okay zo nu en dan, maar hij wist TOTAAL niet waar hij het over had!!! De simpelste nieuwsfeiten wist 'ie nog geeneens. Wat een bullshit...
pi_72560355
Ach, ik weet niet waar ik moet beginnen met vertellen wat voor een wanvertoning dit was, dus ik doe het maar niet .
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:05:54 #143
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72560397
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:02 schreef hello_goodbye het volgende:
WHAAAAAAAAAAA! Wat erg!

'De mono box is duuder, ja, ik denk dat je de stereo erbij krijgt'.

'Volgens mij is er wat gecompressed.'

Over het fragment bij She loves you (in kleur): 'Nou, ik weet het niet, het kan niet in kleur, want je had toen nog geen kleurentelevisie'.

Ongelooflijk. Ik vind Leo best wel okay zo nu en dan, maar hij wist TOTAAL niet waar hij het over had!!! De simpelste nieuwsfeiten wist 'ie nog geeneens. Wat een bullshit...
Wat de fuck? Ik heb niet gekeken, maar dit is wel royale triestheid !
pi_72560413
Nks nieuws.
Eerst GIel die Mathijs laat klaarkomen door te vertellen dat hij weer wat illegaals gaat laten horen (oh oh oh wat spannend en oh wat gedurfd), en vervolgens Leo die uit z'n nek lult over een nieuwe uitgave van 't één of ander.
Redelijk standaard DWDD-debakel dunkt me.
pi_72560608
Heeft iemand ooit die krakende stoel in A Day In The Life gehoord trouwens?
Ik vond er dit over:
quote:
"By the end the attenuation was enormous," says George Martin. "You could have heard a pin drop." Pins dropping there are not, but one can hear a rustle of paper and a chair squeaking. Interviewed in 1987, after the compact disc release of Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, Geoff Emerick noted, "Actually the sound could have gone on a bit longer but in those days the speakers weren't able to reproduce it. So we thought there wasn't any more sound but there was - the compact disc proves it.
Ik heb 'm nooit gehoord in elk geval.
Leo ook niet, durf ik te wedden. Maarja, het stond nou eenmaal op wikipedia ;')
pi_72561081
Haha, geremastered of niet, het is mij altijd opgevallen .
pi_72561153
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:10 schreef webfreak het volgende:
Heeft iemand ooit die krakende stoel in A Day In The Life gehoord trouwens?
Ik vond er dit over:
[..]

Ik heb 'm nooit gehoord in elk geval.
Leo ook niet, durf ik te wedden. Maarja, het stond nou eenmaal op wikipedia ;')
O ja, da's waar ook! Die kraak kon je op de lp al horen. En op de oude cd's. Het is compleet gelogen dat je het nu op de remasters pas kan horen. HIj heeft iemand wat horen zeggen en ja hoor... Ongelooflijk.
Je kan het kraakje horen tijdens de uitloop van A day in the life, op 4.50 minuten (rechts). Pak je oude cd er maar bij.

Over dat kleurenfragment ('er was toen nog geen kleurentv...'): dat komt hier uit (Pathe News in Technicolor):

pi_72561247
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:10 schreef webfreak het volgende:
Heeft iemand ooit die krakende stoel in A Day In The Life gehoord trouwens?
Ik vond er dit over:
[..]

Ik heb 'm nooit gehoord in elk geval.
Leo ook niet, durf ik te wedden. Maarja, het stond nou eenmaal op wikipedia ;')
Even gecheckt en ik hoor hem nu duidelijk hoor op 4:51. Niet te missen.

edit: met de koptelefoon althans. Speaker heeft er wat meer moeite mee.
pi_72561358
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:24 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Even gecheckt en ik hoor hem nu duidelijk hoor op 4:51. Niet te missen.
4:51, check!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 20:52:33 #150
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72562409
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:10 schreef webfreak het volgende:
Heeft iemand ooit die krakende stoel in A Day In The Life gehoord trouwens?
Ik vond er dit over:
[..]

Ik heb 'm nooit gehoord in elk geval.
Leo ook niet, durf ik te wedden. Maarja, het stond nou eenmaal op wikipedia ;')
Ik wel. Met de koptelefoon is het zeer duidelijk te horen op de 1987 versie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 20:56:24 #151
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72562587
Thans Milk and Honey weer eens aan het beluisteren. Prachtige plaat. Maar volgens mij ben ik ook de enige hier wiens favoriete Lennon plaat DF is
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72562713
Nu ik de remasters een week(je) op me heb kunnen in laten werken, kan ik mijn eerste echte beoordelingen geven. Ik begin met de eerste 4 stereo-mixen, wat gelijk makkelijk is, want die zijn niet te vergelijken met oude officiële mono CD's. Daarom heb ik ze vergeleken met de verschillende LP-persingen.

Please Please Me:

Wat gelijk opvalt is de veel betere stereo-scheiding. Nu lijkt dat in het geval van de eerste twee albums juist hinderlijk, omdat in de stereo-mix de instrumenten aan één kant, en de vocalen aan de andere kant van het stereobeeld gemixt zijn. Voor het eerst stoort dit mij minder dan voorheen. Vroeger had ik de stereo-mixen vervangen door de nog altijd fijne Dr. Ebbetts "centered vocals and bass" mix. Misschien komt het omdat in het kanaal van de instrumenten je genoeg ruimtelijke lekkage hoort van de vocalen, en vice-versa.

Over het geluid kan ik duidelijk zijn: Superieur aan welke needledrop dan ook, en het komt erg dicht in de buurt van de klank van het vinyl. Persoonlijk prefereer ik zelfs deze nieuwe remaster. De bas is erg diep, instrumenten en lekkage van de ritme-gitaar in het vocaal-kanaal heel helder, en de vocalen zelf ook. De mastering-job is geslaagd. Zelfs dingen zoals heel subtiele vocal pops (bv. op "Ask Me Why", 0:52, "HAPPEN to me") zijn heel netjes weggepoetst.

Nu moet ik eerlijk zijn dat het vinyl ook al heel goed klonk. Vergeleken met de Dr. Ebbetts needledrop "Die Beatles" moet je zelfs goed opletten om verschil te horen met de remaster. Maar verschil is er, de eerder genoemde stereo-scheiding, en diepte van de bas. Het heeft een iets meer ruimtelijk geluid, en een ongekende diepte, bijna 3D. En vooral: Geen storende sibilance van vinyl. Tot slot: Die paar tracks waar de multi-tracks, of zelfs de masters, van zijn vernietigd, zijn hier te horen in glorieus mono in plaats van de nep stereo van het originele album. Goede keuze. Wat mij betreft de definitieve versie van de originele stereo mix.

With The Beatles:

Over "With The Beatles" kan ik precies hetzelfde zeggen, met als toevoeging dat de verschillen met het vinyl veel groter zijn. De stereo-scheiding is vergeleken met het vinyl 10 keer beter, en vooral de bas is een wereld van verschil. Zonder dat het overdreven geboost is, absoluut niet zelfs, het blijft allemaal ontzettend natuurlijk klinken. Over natuurlijke geluiden gesproken, "Please Mister Postman" blaast je van je stoel. Vergelijk dat intro maar eens met het vinyl, of een goede needledrop. Je hoort op deze remaster een echte scherpe hat, een diepe kick, een dikke snare, de handclaps zijn helder. Je gelooft bijna niet dat deze albums op 2-track zijn opgenomen, met alle instrumenten op één spoor. Wederom geen needledrop die er aan kan tippen. Ook de lelijke edits zijn flink verbeterd, "Little Child" bijvoorbeeld.

A Hard Day's Night:

Dit album valt op eerste gehoor flink tegen. Al in de eerste 10 seconden van de titel-track zijn veel lichte drop-outs in de ritme-sectie (links) te horen. En dat blijft op het hele album voorkomen. Het lijkt er op dat de master-tape van dit album sneller verouderd is dan de andere. Ik moet zeggen dat de Dr. Ebbetts stukken meer helder klinkt. En de bas klinkt op de remaster flink opgepompt. Nee, hier ben ik niet zo tevreden mee.

De iets meer akoestische tracks zoals "And I Love Her" en "If I Fell" komen wel erg dicht in de buurt van het vinyl. Vergeleken met het vinyl is het fijn om op te merken dat "I'm Happy Just To Dance With You" eindelijk zonder sibilance te horen is. Maar alle tracks missen wat hoog, en blijven in de lage tonen opgepompt klinken. De Dr. Ebbetts-needledrops hebben sowieso wel het kenmerk dat ze heel 'helder' klinken, maar zelfs het Blue Box-vinyl heb ik voor dit album nooit de best klinkende gevonden. Het Blue Box vinyl mist vooral veel sub bas, wat de remaster dan weer wel heeft. Daar tegenover staat de MFSL-needledrop, die nog het meest ruimtelijk en diep klinkt, maar ook weer wat onnatuurlijk... En de lelijke edits op "I'll Cry Instead" zijn niet gefixt op de remaster.

Over het algemeen heb ik sterk het vermoeden dat het hoog flink is afgeknepen om de ruis te verbloemen, maar niet de gevreesde 'noise reduction' te hoeven gebruiken. Ik ga er wel aan wennen en mee leren leven, maar dit is een album wat veel profijt gaat krijgen van een remix, zoals ook al te horen op "If I Fell" en "Things We Said Today" op de Anthology-DVD.

Beatles For Sale:

Hier kan ik een stuk korter over zijn: Het komt erg dicht in de buurt van het vinyl. Nee, de remaster overtreft het zwaar! Moet ik de stereo-scheiding nog noemen? Luister die kick van "What's Your Doing". Je hoort Ringo niet langer ergens in de verte drummen, maar het is alsof elk drum-onderdeel zijn eigen microfoon had. In plaats van dat je een kick en bas hoort, 'voel' je ze nu ook. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de pauken en piano op "Every Little Thing", zoals ik al uitgebreid in het vorige topic had beschreven. En voor de rest zijn alle positieve punten die ik al eerder bij andere albums genoemd heb ook op dit album van toepassing. Voor mij de grootste verbetering van de eerste 4 albums, (natuurlijk in vergelijking met het stereo-vinyl).

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 08-09-2009 21:04:51 ]
pi_72564947
Brekend nieuws: "Yoko Ono tells SKY News UK that The Beatles will debut on iTunes at Apple Event on Wednesday." Het artikel is inmiddels offline gehaald.

En WEER Yoko die het verpest . Hehe .
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:53:03 #154
139330 TNA
For the stars that shine
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 21:57:57 #155
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72565204
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:51 schreef Aisumasen het volgende:
Brekend nieuws: "Yoko Ono tells SKY News UK that The Beatles will debut on iTunes at Apple Event on Wednesday." Het artikel is inmiddels offline gehaald.

En WEER Yoko die het verpest . Hehe .
Hihi.

Overigens is er een nieuwe Plastic Ono Band plaat uit, die heb ik effe gekocht op Bol zonet.
Ben ik hier eigenlijk de enige die enorm respect heeft voor Yoko en haar muziek?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72565265
Nee hoor, zeker niet de enige. Ik heb haar nieuwe plaat al een aantal keer gedraaid, en ik kan sommige stukken erg goed waarderen. Maar ik ben dan ook een groot Sean Lennon-fan. En dat ze meezingt op de nieuwe Basement Jaxx is ook heel stoer.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:08:51 #157
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72573305
Ik weet nog niet wat ik van die remasters vind. Veel liedjes klinken verdomd goed, maar sommige zijn echt uitermate irritant geworden doordat de drum bijna overal heel erg naar links is geschoven, waardoor het heel erg klinkt alsof het geheel niet in balans is maar teveel naar links helt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72573809
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die remasters vind. Veel liedjes klinken verdomd goed, maar sommige zijn echt uitermate irritant geworden doordat de drum bijna overal heel erg naar links is geschoven, waardoor het heel erg klinkt alsof het geheel niet in balans is maar teveel naar links helt.
Mono box dan maar...? Tsja, de drums zijn natuurlijk niet echt verschoven tijdens het remasteren, maar de stereoscheiding is nu zoals 'ie hoort. Bij lp's heb je dat het geluid van de ene kant wat door'bleed' naar de andere kant, waardoor het stereobeeld kleiner wordt. Maar nu is rechts ook echt rechts en links ook echt links... Ik vind dat eigenlijk juist wel wat hebben...
pi_72575449
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)_subliem_geremasterd

Hij heeft wel een punt overigens, qua prijs...
Volledig mee eens.
pi_72575588
Mee eens, maar... de mono box was her en der alsnog uitverkocht voordat 'ie officieel uit was... dus je kan EMI/Apple ook niet echt ongelijk geven: de Beatlesfan is gek genoeg om dik voor alles te betalen. Maar goed, waarschijnlijk heeft Leo gisteravond diverse aspirantkopers afgeschrikt...
pi_72575798
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:30 schreef hello_goodbye het volgende:
Maar goed, waarschijnlijk heeft Leo gisteravond diverse aspirantkopers afgeschrikt...
Gelukkig hebben ze bij NOVA weer wat aspirantkopers aangetrokken
pi_72575946
Een woordvoerder van EMI heeft gezegd dat de Beatles voorlopig nog niet bij iTunes te verkrijgen zullen zijn.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:47:00 #164
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72575949
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)_subliem_geremasterd

Hij heeft wel een punt overigens, qua prijs...
Goed artikel.
pi_72575968
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze bij NOVA weer wat aspirantkopers aangetrokken
O, heb ik wat gemist? Was Azing op dreef?
pi_72576036
Moet zeggen dat ik de bonus stereo-mixen soms beter vindt dan de mixen uit de stereo box
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72576128
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:47 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

O, heb ik wat gemist? Was Azing op dreef?
Azing was eerst vrij negatief dat EMI/Apple er 4 jaar over moest doen, terwijl er al lang goede kwaliteit bootlogs beschikbaar waren, maar nadat hij de remasters gehoord had was hij enthousiast en wou hij (spreekwoordelijk ) de oude cd's in de vuilnisbak gooien Ook een van de Bollands was erg enthousiast over de kwaliteitsverschil. Dus al met al een positieve uitzending die vas wel wat mensen over de streep zal trekken
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 11:10:36 #168
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72576499
Godver. Nee meneer...de boxen zijn nog niet binnen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72576552
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Azing was eerst vrij negatief dat EMI/Apple er 4 jaar over moest doen, terwijl er al lang goede kwaliteit bootlogs beschikbaar waren, maar nadat hij de remasters gehoord had was hij enthousiast en wou hij (spreekwoordelijk ) de oude cd's in de vuilnisbak gooien Ook een van de Bollands was erg enthousiast over de kwaliteitsverschil. Dus al met al een positieve uitzending die vas wel wat mensen over de streep zal trekken
Azing wilde gewoon nog wat bootlegs slijten. Ik vond het ook wel heel naïef om er van uit te gaan dat Apple vier jaar zou doen over iets wat mensen ook in een paar maanden op hun zolderkamer kunnen doen. Natuurlijk zijn zolderkamers 'where it's at', maar zo dom zijn ze bij Apple nou ook weer niet...

Als je na de Anthology, Let it Be Naked and Love nog zou moeten twijfelen aan de remaster kwaliteiten van de Abbey Road technici....

Maar goed, Nova heeft in ieder geval iets van de schade van Leo teruggedraait denk ik. Leo zei wel dat de Beatles moeilijk te overschatten zijn, en daar had ie dan weer gelijk in.
pi_72576584
http://www.avclub.com/art(...)ts-the-beatles,32560

"1967 proved to be a turning point for the Beatles—the overwhelming lack of public interest made touring a fiscal impossibility, subsequently forcing them to focus exclusively on studio recordings. Spearheaded by the increasingly mustachioed Fake Paul, the four Beatles donned comedic Technicolor dreamcoats, consumed 700 sheets of mediocre acid on the roof of the studio, and proceeded to make Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, a groundbreaking album no one actually likes. A concept album about finding a halfway decent song for Ringo, Sgt. Pepper has a few satisfactory moments (“Lovely Rita” totally nails the experience of almost having sex with a city employee), but this is only B+ work."

You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_72576838
quote:
Ik vond deze in fantastisch:
quote:
It is not easy to categorize the Beatles’ music; more than any other group, their sound can be described as “Beatlesque.”
Hilarische recensie...
pi_72576922
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Azing wilde gewoon nog wat bootlegs slijten.
Hij had idd een mooi stapeltje in beeld liggen en zat ze de hemel in te prijzen
  woensdag 9 september 2009 @ 11:30:22 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_72577038
Ik ben benieuwd of iemand die Stereo-box aan gaat treffen voor minder dan 200 euro in eerste instantie. Ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand er een prijsstuntje mee wil doen, al gaat het maar op tien euro.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_72577227
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:30 schreef OProg het volgende:
Ik ben benieuwd of iemand die Stereo-box aan gaat treffen voor minder dan 200 euro in eerste instantie. Ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand er een prijsstuntje mee wil doen, al gaat het maar op tien euro.
Nou, niet in de winkels, denk ik. Misschien online: daar kan je 'm voor 184 euro krijgen (amazon.de), maar de meste winkels vragen MINSTENS 200 euro. En eerder nog 225 of nog meer.

Heb zonet NOVA even bekeken: idd wel positief. Iets te positief zelfs eigenlijk... Maar die Azing kwam niet al te snugger over... eerst de boel afkraken en daarna opeens alles ophemelen.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:02:18 #175
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_72577943
Bij Amazon USA de Stereo Boxset incl. verzendkosten voor ¤ 133,63 !!
En dan maar hopen dat de Douane lief voor je is
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 9 september 2009 @ 12:08:25 #176
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72578086
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bij Amazon USA de Stereo Boxset incl. verzendkosten voor ¤ 133,63 !!
En dan maar hopen dat de Douane lief voor je is
valt dat niet onder het minimum dan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 12:09:38 #177
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72578117
Pfff geen winkel in Maastricht had ze bij de vracht. Heel slecht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 9 september 2009 @ 12:13:21 #178
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_72578223
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:08 schreef Dos37 het volgende:

[..]

valt dat niet onder het minimum dan
Helaas niet. Klik.

Er zou dan nog 19% Omzetbelasting overheen kunnen komen, dan kom je op een totaalbedrag van ¤ 159,-
Nog steeds stukken goedkoper dan in Nederland.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2009 @ 12:39:17 #179
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_72578899
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:36 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, niet in de winkels, denk ik. Misschien online: daar kan je 'm voor 184 euro krijgen (amazon.de), maar de meste winkels vragen MINSTENS 200 euro. En eerder nog 225 of nog meer.
Volgens nu.nl is de duurste box 200 euro, maar als ik de prijzen online zie zit nu.nl er dus behoorlijk naast.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_72579473
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..] Als je na de Anthology, Let it Be Naked and Love nog zou moeten twijfelen aan de remaster kwaliteiten van de Abbey Road technici.... [..]
Er is juist alle reden om de twijfelen aan de remaster kwaliteiten van de Abbey Road technici na Anthology, Yellow Submarine, One, Let It Be...Naked en vele solo-projecten zoals "All Things Must Pass" en "Wingspan". Niet voor niets stond de studio tot voor kort te boek als één van de slechtste teams van de grote studios. Was dus ook zeer gevreesd toen ik een aantal namen in het recente remaster-team zag opduiken, die verantwoordelijk zijn voor het verpesten van de eerder genoemde releases. Gelukkig hebben ze dat de afgelopen tijd weer weten recht te zetten met de sublieme remix "Love", en recente goedklinkende remasters van bijvoorbeeld George Harrison.

Toch blijft het een feit dat dit al 10 jaar uit had moeten zijn, zodat we nu allang hadden kunnen genieten van The Beatles in volle glorie: Een remix van de complete catalogus.
pi_72579725
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Er is juist alle reden om de twijfelen aan de remaster kwaliteiten van de Abbey Road technici na Anthology, Yellow Submarine, One, Let It Be...Naked en vele solo-projecten zoals "All Things Must Pass" en "Wingspan".
Yellow Submarine was tot nu toe mijn enige slechte ervaring met Apple remasters (of remixen in dit geval). Ik vond de Anthology en Let it be naked echt goed klinken hoor. All Things Must Pass en Wingspan zijn dan twijfelgevallen. Ach, wat doet het er ook allemaal toe. Ik ben er blij mee. Als ik nou geld had om ze echt te gaan kopen, was nog fijner geweest...
pi_72580157
Precies, doet er ook allemaal niet zo veel toe, da's 10 jaar geleden. En daarom eigenlijk alleen maar goed dat het niet in die tijd is geremasterd, want dan had het nu allemaal geklonken als "1" . Dat is gelukkig niet gebeurd, now bring on the remixes .
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 13:21:57 #183
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72580270
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:18 schreef Aisumasen het volgende:
Precies, doet er ook allemaal niet zo veel toe, da's 10 jaar geleden. En daarom eigenlijk alleen maar goed dat het niet in die tijd is geremasterd, want dan had het nu allemaal geklonken als "1" . Dat is gelukkig niet gebeurd, now bring on the remixes .
Over tien jaar mag je dat nog eens roepen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72580476
Nee, deze nieuw aangeboorde doelgroep (Rock Band) gaan ze warm houden. Ze zijn al volop bezig met remixes, zoals af te lezen in bijna elk interview met de engineers, waarin ze verzuchten wat ze allemaal niet kunnen fixen in een remaster. Of in de recente BBC radio special, waarin wordt beschreven hoe ze bezig zijn met het los halen van tracks die 'vast' zitten op één spoor, en waarin ze demonstreren hoe goed het allemaal kan klinken in een remix. Zie ook "Love".

Denk inderdaad niet dat elk album opnieuw los uit gaat komen op CD, maar dat ze gaan werken in boxsets. Deluxe-edities opgesplitst in 3 periodes. Met outtakes, en een complete remix en 5.1-mix op Blu-Ray of iets dergelijks. En misschien weten ze dan "I Don't Wanna Lose You" (aka "Now And Then") ergens in te passen.

2010/2011 het jaar van de solo-releases (McCartney boxset, Harrison outtakes-boxset), 2012 het jaar van de Beatles-remixes. Maar da's mijn gok .
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 13:33:16 #185
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72580545
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:30 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, deze nieuw aangeboorde doelgroep (Rock Band) gaan ze warm houden. Ze zijn al volop bezig met remixes, zoals af te lezen in bijna elk interview met de engineers, waarin ze verzuchten wat ze allemaal niet kunnen fixen in een remaster. Of in de recente BBC radio special, waarin wordt beschreven hoe ze bezig zijn met het los halen van tracks die 'vast' zitten op één spoor, en waarin ze demonstreren hoe goed het allemaal kan klinken in een remix. Zie ook "Love".

Denk inderdaad niet dat elk album opnieuw los uit gaat komen op CD, maar dat ze gaan werken in boxsets. Deluxe-edities opgesplitst in 3 periodes. Met outtakes, en een complete remix en 5.1-mix op Blu-Ray of iets dergelijks. En misschien weten ze dan "I Don't Wanna Lose You" (aka "Now And Then") ergens in te passen.

2010/2011 het jaar van de solo-releases (McCartney boxset, Harrison outtakes-boxset), 2012 het jaar van de Beatles-remixes. Maar da's mijn gok .
Je weet een hoop! Zeer veel en weet altijd goed te verantwoorden. Echter; van marketing heb je geen kaas gegeten. Zie eerdere opmerking van Webfreak, ik sluit me daar bij aan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72580696
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:30 schreef Aisumasen het volgende:
2010/2011 het jaar van de solo-releases (McCartney boxset, Harrison outtakes-boxset), 2012 het jaar van de Beatles-remixes. Maar da's mijn gok .
Zoals ik (en anderen) al eerder heb gezegd is dat veeeeels te snel en zal niemand dat pikken. Als ze willen dat het gaat floppen plus dat de hele imago van de Beatles verandert in melkoe-bandje, dan moeten ze het vooral binnen 5 jaar uitbrengen. Willen ze dat het een succes wordt, dan zullen ze toch 10-15 jaar moeten wachten, met in de tussentijd misschien wat andere projecten.

Natuurlijk weet ik niet wat ze gaan doen, maar het lijkt me iig zeer onverstandig.
pi_72580911
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je weet een hoop! Zeer veel en weet altijd goed te verantwoorden. Echter; van marketing heb je geen kaas gegeten. Zie eerdere opmerking van Webfreak, ik sluit me daar bij aan.
Toch meer verstand van dan je denkt . Denk je nu echt dat ze nog 10 jaar wachten? Dan is een gedeelte van de eerste generatie Beatle-fans er niet meer, of ligt hun interesse allang niet meer bij de zoveelste Beatle-mania. In 2019 bestaat het medium CD nog, maar gaan ze daar niet meer zo veel aan verdienen als ze de komende jaren nog kunnen. Ik zeg dus ook niet dat ze elke CD weer los gaan verkopen, maar dat ze misschien in periodes gaan werken, met veel extra's bijgevoegd (die ze voor deze ronde overduidelijk achterhouden).

Ik ben ook niet de enige die dit denkt. Op de Steve Hoffman-forums zijn een paar users die de moeite waard zijn om in de gaten te houden, omdat die al 2 jaar terug over een "Project X" wisten te praten (Rock Band), en al maanden voor de aankondiging van de "Help!"-DVD dachten te weten dat er een deluxe-set aan zat te komen, etc. Ze werken niet bij Apple/EMI, maar zitten dicht genoeg op het vuur om wat mee te pikken van projecten waar aan gewerkt wordt. 2 van die users hebben afzonderlijk van elkaar gezegd dat de Apple-planning er uit ziet zoals ik net geschetst heb: 2010/2011 de nieuwe generatie Beatles-fans (Rock Band-fans) kennis laten maken met het solo-oeuvre, wat de werkzaamheden aan de McCartney-boxset ook uitwijst. En dan in 2012 opnieuw geld verdienen aan dezelfde Beatles-catalogus met remixes en 5.1-mixes vanaf Rubber Soul of Help!. Tevens hét moment om "Now And Then" uit te brengen. Het is dan precies 50 jaar na "Love Me Do"...
pi_72586079
wel jammer dat de boxen weinig te krijgen zijn

Media Markt in Rotterdam had zelfs alleen maar oude CD's staan
pi_72586261
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef macca728 het volgende:
wel jammer dat de boxen weinig te krijgen zijn

Media Markt in Rotterdam had zelfs alleen maar oude CD's staan
Ben dan ook benieuwd hoeveel mensen de oude cd's los kopen vandaag en niks merken van de "remastering"
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72586346
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:35 schreef Honky het volgende:

[..]

Ben dan ook benieuwd hoeveel mensen de oude cd's los kopen vandaag en niks merken van de "remastering"
Of die juist zeggen dat ze geweldig klinken
  woensdag 9 september 2009 @ 16:44:25 #191
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_72586647
Heeft dan niemand mijn Amazon USA link gezien?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_72587745
Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat je het verschil niet hoort, zeker als mensen gericht gaan luisteren.

Ik las op het AD overigens dit:
quote:
In Nederland is EMI al door de eerste lichting cd's heen. De zegsman kan niet vertellen hoeveel schijfjes dat betreft, maar kan wel zeggen dat winkeliers staan te springen om een nieuwe lichting. ,,In heel Europa loopt het storm en we zijn daarom als een dolle aan het bijpersen. De fabriek in Duitsland werkt op volle toeren'', aldus de zegsman.
Zou dat zo zijn?
pi_72587807
Nu ik even door mijn collectie aan het pluizen ben; vinden jullie dat Free as A Bird en Real Love ook bij de set als singles oid. hadden moeten zitten? Vind Free as A Bird een fantastisch nummer namelijk (zeker de solo van Harrison).
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 17:49:35 #194
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72589069
BINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Buren op vakantie! Hoe verzin je het....daar gaat-ie dan!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72589233
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nu ik even door mijn collectie aan het pluizen ben; vinden jullie dat Free as A Bird en Real Love ook bij de set als singles oid. hadden moeten zitten? Vind Free as A Bird een fantastisch nummer namelijk (zeker de solo van Harrison).
Tja die missen wel eigenlijk ja. Had er zelf nog niet over nagedacht.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 18:07:38 #196
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72589595
Geil ! Je hoort het rock and roll gitaartje in Boys nu een stuk lekkerder.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 18:13:32 #197
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72589757
Goeie genade, Please please me...prachtig...alleen vraag ik me af waarom op het laatste weer dezelfde vertragingsfout zit! Maar verder...damn wat goed.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 9 september 2009 @ 18:15:14 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_72589820
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 september 2009 @ 18:25:37 #199
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_72590120
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nu ik even door mijn collectie aan het pluizen ben; vinden jullie dat Free as A Bird en Real Love ook bij de set als singles oid. hadden moeten zitten? Vind Free as A Bird een fantastisch nummer namelijk (zeker de solo van Harrison).
Dit vind ik inderdaad ook erg jammer... hierdoor lijken die liedjes toch een beetje buiten de officiele Beatles-canon te vallen. Er staan op de Anthology-CDs natuurlijk meerdere nummers die door de Beatles opgenomen werden, maar nooit officieel werden uitgebracht tot ze verschenen op de verschillende solo-platen, en die zie ik dan ook niet als "echte" Beatles-nummers. Maar 'Free as a Bird' werd uitgebracht als een echte Beatles-single! Had het netjes gevonden als ze die op de tweede 'Past Masters'-CD hadden gezet. Daar heb ik hem in ieder geval op m'n iPod staan.

Overigens: ben erg blij met de stereobox. Ziet er allemaal heel mooi uit, en vindt vooral de baspartijen en de drums een stuk beter klinken. 200 euro is ook helemaal niet zo duur, als je ziet hoeveel albums er in zitten. Verbaast me wel dat EMI de box maar in zo'n kleine oplage in Nederland heeft uitgebracht. Bij mijn platenzaak hadden ze een grote kartonnen doos met boxen binnen gekregen, en meer bestellen scheen onmogelijk te zijn. Gelukkig was ik er vanochtend vroeg bij!
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 18:31:11 #200
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72590283
Ik heb 250 neergeteld maar vind het zonde van mijn tijd om over geld te lullen. Als je het gekocht hebt moet je niet meer zeiken dat het duur was, toch?

Op eind bij Twist and shout hoor je Paul - EEEEEEEEY- schreeuwen en John snakken naar adem. Dat hoorde we toch écht niet op de 1987 versie, right?.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72590663
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nu ik even door mijn collectie aan het pluizen ben; vinden jullie dat Free as A Bird en Real Love ook bij de set als singles oid. hadden moeten zitten? Vind Free as A Bird een fantastisch nummer namelijk (zeker de solo van Harrison).
Nee, ik vind het er toch echt niet bij horen. Het was een doorn in het eh...oor geweest als die 2 er op Past Masters achter geplakt waren. Wel hoop ik in de toekomst op een re-make van die 2 songs, want "Real Love" had zo veel beter kunnen worden met één van de tientallen perfect klinkende thuis-demo's van Lennon.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goeie genade, Please please me...prachtig...alleen vraag ik me af waarom op het laatste weer dezelfde vertragingsfout zit! Maar verder...damn wat goed.
Omdat het een remaster is, en zoiets alleen te fixen is in een remix .
We wilden toch volledige authenticiteit ?
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..] Op eind bij Twist and shout hoor je Paul - EEEEEEEEY- schreeuwen en John snakken naar adem. Dat hoorde we toch écht niet op de 1987 versie, right?.
Niet om te muggenziften, maar...jawel . Alleen op deze stereo-versie natuurlijk veel duidelijker. Heb je With The Beatles al op staan? Wacht maar tot je "It Won't Be Long" of het intro van "Please Mister Postman" hoort .
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 18:46:00 #202
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72590745
Je hebt gelijk. Je hoort het nu gewoon duidelijk. Intro van Postman hoor toevallig nu nét! Inderdaad zeer geil!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72590822
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nu ik even door mijn collectie aan het pluizen ben; vinden jullie dat Free as A Bird en Real Love ook bij de set als singles oid. hadden moeten zitten? Vind Free as A Bird een fantastisch nummer namelijk (zeker de solo van Harrison).
Neeeeeeee, ben je gek! In die box hoort echt alleen thuis wat ze in de jaren zestig als complete band hebben gemaakt EN uitgebracht. Wat dat betreft zit alles erin. Ik had het toevoegen van die nummers echt helemaal niets gevonden. John was toen al jaren dood, kom op zeg, dat zet je dan toch niet in de officiele box? Als je de andere nummers wilt hebben, moet je gewoon Anthology kopen en de rest. Anders blijf je ook bezig: dan zouden ze nog eerder If you've gor trouble erop moeten zetten, om maar een voorbeeld te noemen. Nee, ik zie dat echt gescheiden: je hebt de officiele canon en dan komt de rest.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Op eind bij Twist and shout hoor je Paul - EEEEEEEEY- schreeuwen en John snakken naar adem. Dat hoorde we toch écht niet op de 1987 versie, right?.
Placebo, hahaha! Echt, dat hoorde ik al in de seventies. In stereo hoor je het natuurlijk wel wat duidelijker.

EDIT:
O, ik had de laatste twee posts op de eerstvolgende pagina gemist...
pi_72590852
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Je hebt gelijk. Je hoort het nu gewoon duidelijk. Intro van Postman hoor toevallig nu nét! Inderdaad zeer geil!
Als je chronologisch luistert (de manier waarop ik ze beoordeel en vergelijk op dit moment), moet je eigenlijk ook even switchen naar "Past Masters", haha . Ben benieuwd of jij ook zo versteld staat van "Thank You Girl", m'n favoriete geremasterde track tot nu toe.
pi_72590892
Soms is het wel jammer dat bepaalde dingen niet gefixed zijn, zoals de drum in I me mine die in het begint compleet fout gaat wat betreft het volume. Echt HOOGST irritant als je het eenmaal doorhebt... (hoe dat er ooit doorgekomen is!) dus misschien had ik niets moeten zeggen... sorry!

EDIT:
Er zijn trouwens wel meer fouten waarvan ik denk 'waarom hebben ze dat niet even overnieuw gedaan...!' Niet alleen speelfouten (gemiste akkoorden en zo) maar ook mixfouten, zoals in Eleanor rigby (stereo). Ik snap nog steeds niet dat ze dat niet meteen ff overnieuw hebben gedaan.
pi_72591054
De hoest/Het snakken naar adem van John heb ik altijd al gehoord (wel Dr. Ebbetts, though). Die "EEEEEEEEY" is me nooit eerder opgevallen, maar ik heb ook nog nooit zo aandachtig naar dat laatste stukje geluisterd.

Edit: Had niet op Refresh gedrukt, intussen zijn er alweer 10 berichten gepost.

[ Bericht 9% gewijzigd door psychedelicate op 09-09-2009 19:04:15 ]
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 18:57:41 #207
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72591100
Pffffooeeeeee. I wanna be your man swingt de pan uit! Duidelijk meer aanvoering van Paul op de achtergrond te horen nu! Ik heb de Stones versie altijd beter gevonden maar das na vandaag ook weer opgelost


Placebo? Aan het eind nog een stukkie orgel en gekkigheid van Paul...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72591384
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:50 schreef hello_goodbye het volgende:
Soms is het wel jammer dat bepaalde dingen niet gefixed zijn, zoals de drum in I me mine die in het begint compleet fout gaat wat betreft het volume. Echt HOOGST irritant als je het eenmaal doorhebt... (hoe dat er ooit doorgekomen is!) dus misschien had ik niets moeten zeggen... sorry!

EDIT:
Er zijn trouwens wel meer fouten waarvan ik denk 'waarom hebben ze dat niet even overnieuw gedaan...!' Niet alleen speelfouten (gemiste akkoorden en zo) maar ook mixfouten, zoals in Eleanor rigby (stereo). Ik snap nog steeds niet dat ze dat niet meteen ff overnieuw hebben gedaan.
Haast... En het is inderdaad zeer storend. Maar de "Yellow Submarine OST" remix is ook niet echt een alternatief. Daar zijn ze vergeten de vocalen goed te syncen met het orkest .

Een drum in "I Me Mine" is natuurlijk niet te fixen. Dit is een remaster, geen remix. Toch hebben ze op bijvoorbeeld "Savoy Truffle" een aantal storende dingen weten te fixen, of meer 'verbloemen'. De hoge tonen van de drums die wegvallen zijn een beetje herstelt (door lichte EQ-ing), en de klikjes en andere storende tape-foutjes (zoals bv. de ruis tijdens de eerste zin) zijn ook een beetje opgeschoond.
pi_72591584
Toch is mono soms echt lekkerder... Ik zit nu Lady Madonna te luisteren en in mono is het echt EEN GEHEEL: het nummer gaat van start en dendert door tot het eind. Als je dan de stereo versie hoort, lijkt het net of het nummer pauzeert tussen de zinnen in... het is zo leeg in het midden! Alsof er steeds ff niets gebeurt. Alles hangt als los zand aan elkaar. (Met de koptelefoon dan, dat wel.) Maar ja, stereo is weer wat helderder en duidelijker. Hadden ze niet iets ertussenin kunnen verzinnen...? Steremo of zo? Toch maar hopen dat er remixes gaan komen dan...?

En eigenlijk snap ik het toch niet dat ze de mono box niet bewerkt hebben zoals ze de stereo bewerkt hebben... waarom niet? Is dat dan echter? Zo ja, dan hadden ze de stereobox ook niet moeten bewerken? Of is bewerken toch mooier? Nou, waarom de mono box niet bewerkt dan? Ik vind het toch erg op geldklopperij lijken... Maar goed, het is niet anders.
pi_72591686
Ik zal maar geen vergelijking-samples posten van de remix van "For No One" met de originele mix, dan kunnen we gelijk niet meer genieten van de remaster . Hopen op remixes dus sowieso. De vraag is alleen wanneer. Zijn we het geloof ik nog steeds niet over eens .
pi_72592066
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:12 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] En eigenlijk snap ik het toch niet dat ze de mono box niet bewerkt hebben zoals ze de stereo bewerkt hebben... waarom niet? Is dat dan echter? Zo ja, dan hadden ze de stereobox ook niet moeten bewerken? Of is bewerken toch mooier? Nou, waarom de mono box niet bewerkt dan? Ik vind het toch erg op geldklopperij lijken... Maar goed, het is niet anders.
Het ligt er aan wat je verstaat onder 'bewerken'. Ze hebben niets veranderd aan de originele mixen. Enkel hier en daar storende edits verbeterd ("I Call Your Name", "This Boy", "Little Child"), en dingen die niet thuishoren op de mastertape (klikjes en popjes) weggepoetst. En ze hebben de EQ-ing track voor track naar hun eigen smaak aangepast. Da's simpel gezegd de klank veranderen, iets meer bas, iets minder schel hoog, om maar iets te noemen. Daar zijn ze wat mij betreft hier en daar wat mee uitgeschoten, om (verdenk ik) ruis te verbloemen ("A Hard Day's Night"!). Dat hebben ze gedaan voor sowieso de mono en de stereo-versie.

Het enige wat ze niet hebben gedaan met de mono-set, wat ze wel met de stereo-set hebben gedaan, is elke track ge-limit. Da's (wederom simpel gezegd) de hoogste pieken indrukken. Je kunt daarmee zo ver gaan als je zelf wilt, en een album zelfs helemaal mee vernietigen ("Memory Almost Full", "One"). Op deze remasters hebben ze dat gelukkig erg subtiel en goed aangepakt. Soms best veel ("While My Guitar", "Long, Long, Long"), maar altijd is het in de hand gehouden. Er blijft genoeg dynamiek over, en het klinkt nergens 'te hard' of 'ingedrukt'. De mono-masters zijn volledig gespaard gebleven van enige limiting, om verschillende redenen.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 19:43:09 #212
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72592785
Aanzet gitaar op Money is duidelijker evenals het rammen op de piano! Kolere...

Dit is werkelijk zo'n mooie versie! Ik hoor nu ook de typische Woo-hooo op het eind!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 9 september 2009 @ 19:44:32 #213
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_72592836
Zijn het gewoon de originele nummers maar dan van betere kwaliteit of hebben ze de nummers verziekt door ze te mixen?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 19:45:19 #214
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72592860
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zijn het gewoon de originele nummers maar dan van betere kwaliteit of hebben ze de nummers verziekt door ze te mixen?
Nee, The Shadows spelen alles opnieuw in
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 9 september 2009 @ 19:46:04 #215
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_72592885
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nee, The Shadows spelen alles opnieuw in
Nu een serieus antwoord?

Apache
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_72592973
Hahaha, toevallig is het alleen al op deze bladzijde van dit topic al zo'n 5 keer benadrukt . Er is niets veranderd aan de originele mixen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72593053
Trouwens, wat denken jullie dat er vanavond na al het gehype tijdens het "Apple Music Event" op 09/09/09 wordt bekend gemaakt? Slogan: "It's Only Rock 'n' Roll". Beatles, ja of nee? Ik denk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72593077
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Toch meer verstand van dan je denkt . Denk je nu echt dat ze nog 10 jaar wachten? Dan is een gedeelte van de eerste generatie Beatle-fans er niet meer, of ligt hun interesse allang niet meer bij de zoveelste Beatle-mania.
Gelijk heb je, slim is inderdaad anders... Maar als men bij EMI uberhaupt een beetje had nagedacht, hadden ze deze remasters sowieso 10 jaar eerder uitgebracht, tijdens de 'grote golf' van oldie-remasters.
Veel consumenten voelen zich nu al bekocht door de hoge prijzen, en het feit dat de mono's apart zitten. (Bij 99 van de 100 remasterprojecten pleuren ze gewoon de mono én stereo-versies op één CD. Maar nee, The Beatles, die band waarvan de CD's toch altijd al te duur waren, maken er 2 verschillende releases van.)
Dat gevoel wordt alleen maar groter als ze over 3 jaar ineens de catalogus wéér opnieuw uitbrengen. Vooral omdat deze uitgave wordt aangeprezen als "het allerbeste". Als we over 3/4 jaar iets "beters" krijgen voorgeschoteld, zorgt dat voor argwaan. Je kunt niet verwachten dat je daar zomaar mee weg komt. Bovendien hebben dergelijke MEGA-releases tijd nodig, anders krijg je een Beatles overkill, en verlies je je geloofwaardigheid als product.
pi_72593130
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:50 schreef Aisumasen het volgende:
Trouwens, wat denken jullie dat er vanavond na al het gehype tijdens het "Apple Music Event" op 09/09/09 wordt bekend gemaakt? Slogan: "It's Only Rock 'n' Roll". Beatles, ja of nee? Ik denk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard spelen ze in op de hype, maar as usual zullen de verassingen tegenvallen.
Ik gok op een Beatles-iPod, zoals ze ooit bij U2 deden... Kan ik me goed voorstellen. Maarja, wat je daar mee moet...
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 19:54:11 #221
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72593217
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:50 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gelijk heb je, slim is inderdaad anders... Maar als men bij EMI uberhaupt een beetje had nagedacht, hadden ze deze remasters sowieso 10 jaar eerder uitgebracht, tijdens de 'grote golf' van oldie-remasters.
Veel consumenten voelen zich nu al bekocht door de hoge prijzen, en het feit dat de mono's apart zitten. (Bij 99 van de 100 remasterprojecten pleuren ze gewoon de mono én stereo-versies op één CD. Maar nee, The Beatles, die band waarvan de CD's toch altijd al te duur waren, maken er 2 verschillende releases van.)
Dat gevoel wordt alleen maar groter als ze over 3 jaar ineens de catalogus wéér opnieuw uitbrengen. Vooral omdat deze uitgave wordt aangeprezen als "het allerbeste". Als we over 3/4 jaar iets "beters" krijgen voorgeschoteld, zorgt dat voor argwaan. Je kunt niet verwachten dat je daar zomaar mee weg komt. Bovendien hebben dergelijke MEGA-releases tijd nodig, anders krijg je een Beatles overkill, en verlies je je geloofwaardigheid als product.
Inderdaad! bovendien is het gelul dat je Beatle fans voor je moet winnen. Fans die nu rockband kopen waren al fan voor het spel. Mensen die het spel gaan kopen en dan fan worden gaan heus niet de McCartney boxen kopen omdat die muziek veel meer gedateerd klinkt dat de gemiddelde Beatle plaat.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 19:55:03 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72593248
Ik vind AHDN geen tegenvaller overigens! Tot dusver (track 2) klinkt de harmonica errug lekker.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 19:55:28 #223
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72593266
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:50 schreef Aisumasen het volgende:
Trouwens, wat denken jullie dat er vanavond na al het gehype tijdens het "Apple Music Event" op 09/09/09 wordt bekend gemaakt? Slogan: "It's Only Rock 'n' Roll". Beatles, ja of nee? Ik denk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dan ook een Stones quote
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72594058
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:54 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Inderdaad! bovendien is het gelul dat je Beatle fans voor je moet winnen. Fans die nu rockband kopen waren al fan voor het spel. Mensen die het spel gaan kopen en dan fan worden gaan heus niet de McCartney boxen kopen omdat die muziek veel meer gedateerd klinkt dat de gemiddelde Beatle plaat.
Nee, je mist m'n punt. Rock Band is bedacht om een jonge generatie muziekliefhebbers kennis te laten maken met de Beatles. Die kopen liever een digitale download van "Abbey Road" voor Rock Band, dan de remaster va "Abbey Road" op CD. Precies waar ze dus dit moment op aan het inspelen zijn. Dhani Harrison (mede-bedenker Rock Band: The Beatles) heeft zelf toegegeven dat dit de hoofdreden was om de samenwerking aan te gaan, en heeft zelfs zo de rest van Apple overtuigd. Logisch vervolg is dat ze de komende jaren gaan oogsten met nog meer releases, in een op de jongere generatie gerichte modern klinkende jas.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:50 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gelijk heb je, slim is inderdaad anders... Maar als men bij EMI uberhaupt een beetje had nagedacht, hadden ze deze remasters sowieso 10 jaar eerder uitgebracht, tijdens de 'grote golf' van oldie-remasters.
Veel consumenten voelen zich nu al bekocht door de hoge prijzen, en het feit dat de mono's apart zitten. (Bij 99 van de 100 remasterprojecten pleuren ze gewoon de mono én stereo-versies op één CD. Maar nee, The Beatles, die band waarvan de CD's toch altijd al te duur waren, maken er 2 verschillende releases van.)
Dat gevoel wordt alleen maar groter als ze over 3 jaar ineens de catalogus wéér opnieuw uitbrengen. Vooral omdat deze uitgave wordt aangeprezen als "het allerbeste". Als we over 3/4 jaar iets "beters" krijgen voorgeschoteld, zorgt dat voor argwaan. Je kunt niet verwachten dat je daar zomaar mee weg komt. Bovendien hebben dergelijke MEGA-releases tijd nodig, anders krijg je een Beatles overkill, en verlies je je geloofwaardigheid als product.
EMI/Apple heeft wel eens gekkere dingen gedaan . En McCartney staat ook niet bekend om z'n beste marketing-timing. Recent nog, een kerst-single en clip in de zomer uitbrengen . Dat Apple beweert dat dit "het allerbeste" is, is ook niet helemaal waar. Ik heb Allan Rouse (hoofd engineer) meer dan eens in de afgelopen maanden bijna horen verzuchten: "Sja, daar heb je een remix voor nodig". En nogmaals: Ze zijn volop bezig met remixes, de 50 (na deze herfst bijna 100) tracks van Rock Band zijn al gedaan, en Giles Martin zei recent nog dat de rest ook klaar ligt. Ze laten nota bene in de BBC radio-docu van vorige week horen hoe ze sporen die 'vast' zitten op één track uit elkaar hebben getrokken.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het er niet over wat ik persoonlijk zou doen, of hoe het volgens het marketing-boekje zou moeten, en was het vanaf het begin met jullie eens dat het niet slim is om de markt te frustreren. Maar ik heb het er over wat in de lijn ligt met waar ze nu mee bezig zijn. Nu zaaien, straks oogsten. En ik heb ook vanaf het begin gezegd dat ik niet denk dat ze de complete catalogus opnieuw gaan uitbrengen binnen 3 jaar, maar ik durf te wedden dat vóór of op 5 oktober 2012 in ieder geval één geremixed album op de markt is. En ik verwacht dat in de vorm van een deluxe-set van "Sgt. Pepper" of bv. "Abbey Road" geremixed.
pi_72594423
En voor de mensen die zaterdagavond de nieuwe Beatles Studio-docu op BBC2 gemist hebben, vanavond wordt hij op Nederland 2 uitgezonden om 23:45. Heeft de NPO toch goed voor elkaar!
pi_72594459
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat hebben ze gedaan voor sowieso de mono en de stereo-versie.

Het enige wat ze niet hebben gedaan met de mono-set, wat ze wel met de stereo-set hebben gedaan, is elke track ge-limit.
Nou, de mono cd's lijken me toch echt wel een stuk vlakker... of dat limiten nou echt het enige verschil is... Het verschil in de kickdrum en ook de bas in Run for your life is gigantisch als je de 'nieuwe' remaster vergelijkt met de stereo versie van de mono box. Ze hebben echt ook beduidend minder ge-EQ'ed, volgens mij. (Lekker trouwens dat die giga-plop op 1.06 weg is. )
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:23:54 #227
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72594464
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:22 schreef Aisumasen het volgende:
En voor de mensen die zaterdagavond de nieuwe Beatles Studio-docu op BBC2 gemist hebben, vanavond wordt hij op Nederland 2 uitgezonden om 23:45. Heeft de NPO toch goed voor elkaar!
Behalve dat het dan een waardeloze docu is Beetje wat plaatjes achter elkaar plakken en wat quotes eronder mieteren. Wel leuk van die prachtige Let it be beelden
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:24:55 #228
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72594521
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, je mist m'n punt. Rock Band is bedacht om een jonge generatie muziekliefhebbers kennis te laten maken met de Beatles. Die kopen liever een digitale download van "Abbey Road" voor Rock Band, dan de remaster va "Abbey Road" op CD. Precies waar ze dus dit moment op aan het inspelen zijn. Dhani Harrison (mede-bedenker Rock Band: The Beatles) heeft zelf toegegeven dat dit de hoofdreden was om de samenwerking aan te gaan, en heeft zelfs zo de rest van Apple overtuigd. Logisch vervolg is dat ze de komende jaren gaan oogsten met nog meer releases, in een op de jongere generatie gerichte modern klinkende jas.
[..]

EMI/Apple heeft wel eens gekkere dingen gedaan . En McCartney staat ook niet bekend om z'n beste marketing-timing. Recent nog, een kerst-single en clip in de zomer uitbrengen . Dat Apple beweert dat dit "het allerbeste" is, is ook niet helemaal waar. Ik heb Allan Rouse (hoofd engineer) meer dan eens in de afgelopen maanden bijna horen verzuchten: "Sja, daar heb je een remix voor nodig". En nogmaals: Ze zijn volop bezig met remixes, de 50 (na deze herfst bijna 100) tracks van Rock Band zijn al gedaan, en Giles Martin zei recent nog dat de rest ook klaar ligt. Ze laten nota bene in de BBC radio-docu van vorige week horen hoe ze sporen die 'vast' zitten op één track uit elkaar hebben getrokken.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het er niet over wat ik persoonlijk zou doen, of hoe het volgens het marketing-boekje zou moeten, en was het vanaf het begin met jullie eens dat het niet slim is om de markt te frustreren. Maar ik heb het er over wat in de lijn ligt met waar ze nu mee bezig zijn. Nu zaaien, straks oogsten. En ik heb ook vanaf het begin gezegd dat ik niet denk dat ze de complete catalogus opnieuw gaan uitbrengen binnen 3 jaar, maar ik durf te wedden dat vóór of op 5 oktober 2012 in ieder geval één geremixed album op de markt is. En ik verwacht dat in de vorm van een deluxe-set van "Sgt. Pepper" of bv. "Abbey Road" geremixed.
Ja en ik vraag me af of dat eigenlijk wel een logische gedachte is. Waarom zou iemand die niets met The Beatles heeft dit spel kopen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:25:59 #229
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72594564
Bij Tell me why zijn de stemmen in de bridge leuk in stereo gezet!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72594592
Ik ga zeker kijken.
Blijf die Let It Be documentatie interessant vinden (en het album onderschat, maar dat is weer een heel andere discussie)
pi_72594709
Bij het RTL Nieuws waren ze ook positief
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:46:14 #232
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72595344
Ik ga lekker door met uw permissie.

No Reply!

I nearly died BAM!
I nearly died BAM!

Zo hoort-ie!

En verrek; ik hoor zowaar vingergeknip tijdens het nummer.

Shit webfreak, ik had wel een luistersessie met jou willen doen met bier enzo!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72595467
http://www.rtl.nl/(/actue(...)eatles_rock_band.xml

Welke coverband is er dit filmpje te zien? Vond "John" goed lijken.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:51:29 #234
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72595515
Dat zijn nou die vreselijke Bootleg Beatles.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 20:53:45 #235
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72595593
In rock and roll music is de drum veel beter tot stand gekomen. Het rockt nu echt! En dat gehamer op de piano is nu ook een genot om te horen!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72596100
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ga lekker door met uw permissie.

No Reply!

I nearly died BAM!
I nearly died BAM!

Zo hoort-ie!

En verrek; ik hoor zowaar vingergeknip tijdens het nummer.

Shit webfreak, ik had wel een luistersessie met jou willen doen met bier enzo!
Ja, zoals we dat ooit met Anthology en LIB Naked hebben gedaan... Damn!
Oh well, doen we dat met die remixen... Over 10 jaar!

Met name de oudere albums (tot aan Help!) merk ik grote verschillen. Ech subliem gedaan. Ben net aan Rubber Soul begonnen.
pi_72596115
Ik vind de vernieuwde Beatles-site niet onaardig. Staan een aantal leuke filmpjes in hoge kwaliteit op. Get back met allemaal fragmenten uit Let it be. Of komt dat gewoon uit Anthology...? Ik hou het allemaal niet meer bij... En stukjes van Shea.

http://thebeatles.com/#/video/Get_Back6

http://thebeatles.com/#/video/The_Beatles_At_Shea_Stadium
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 21:09:16 #238
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72596181
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:07 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, zoals we dat ooit met Anthology en LIB Naked hebben gedaan... Damn!
Oh well, doen we dat met die remixen... Over 10 jaar!

Met name de oudere albums (tot aan Help!) merk ik grote verschillen. Ech subliem gedaan. Ben net aan Rubber Soul begonnen.
Het grappig is...normaal skip ik altijd Honey Don't. Nu blijf ik luisteren naar het briljante bass werk!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72596206
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:07 schreef webfreak het volgende:

[..]

Met name de oudere albums (tot aan Help!) merk ik grote verschillen. Ech subliem gedaan.
Ja, die zijn nu opeens stereo... subliem gedaan...
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 21:12:07 #240
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72596264
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:09 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, die zijn nu opeens stereo... subliem gedaan...
Krijg toch de catering
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 21:38:13 #241
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72597225
Hmmm...Help is de eerste tegenvaller.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 22:20:22 #242
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72598816
And the winner is...Paul!

Rubber Soul klinkt briljant. Maar het gebas van Paul is werkelijk onnavolgbaar. Duidelijk waar Chris Squire van Yes zijn inspiratie vandaan haalde (zoals-ie ooit toegaf).
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72599189
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
And the winner is...Paul!

Rubber Soul klinkt briljant. Maar het gebas van Paul is werkelijk onnavolgbaar. Duidelijk waar Chris Squire van Yes zijn inspiratie vandaan haalde (zoals-ie ooit toegaf).
Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...? En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
  woensdag 9 september 2009 @ 22:33:41 #244
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72599305
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...? En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
Yep, geheel mee eens, ik was echt overdonderd door de bas Het grote genie van de Beatles komt nog beter tot zijn recht
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 22:34:54 #245
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72599349
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...? En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
Haha! Daar dacht ik net ook aan. Effe wachten op Revolution number nine...als we daar Yoko harder horen weten we het zeker.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 23:03:02 #246
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72600542
Oei, verzadiging begint te komen vrees ik...morgen maar verder gaan?

Ik zit nu bij Revolver.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72600560
Haha, zo de meningen over Free is a Bird is wel duidelijk dus. Dat ziet iedereen dus meer als aardigheidje dan als nieuw Beatles nummer. Ik vind het een lastig geval eigenlijk. Op Past Masters hoeft hiij ook niet, maar de twee singles zitten nu zo tussen wal en schip in. Misschien ook weer jammer.

Overigens, straks Beatles Remasters bij Pauw en Witteman. Misschien interessant?

Vind het wel jammer dat ik op het moment geen geld heb voor de remasters. Had graag op deze dag genoten van de nieuwe cd's, tegelijk met iederen. Heb maar even naar de Anthology zitten kijken, en mijn FLAC-jes opgezet. Ook mooi, maar het is het wel nét niet.

Ik blijf me overigens verbazen over Abbey Road. Wat een fantastisch album is dat toch. Als die geen 11 van Pitchfork krijgt . Grappig trouwens dat iedereen zich zo verbaast over de reviews van Pitchfork, die zich nogmaals wat afzijdig houden van dit soort oude 'meuk'.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 23:10:03 #248
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72600807
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:03 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Haha, zo de meningen over Free is a Bird is wel duidelijk dus. Dat ziet iedereen dus meer als aardigheidje dan als nieuw Beatles nummer. Ik vind het een lastig geval eigenlijk. Op Past Masters hoeft hiij ook niet, maar de twee singles zitten nu zo tussen wal en schip in. Misschien ook weer jammer.

Overigens, straks Beatles Remasters bij Pauw en Witteman. Misschien interessant?

Vind het wel jammer dat ik op het moment geen geld heb voor de remasters. Had graag op deze dag genoten van de nieuwe cd's, tegelijk met iederen. Heb maar even naar de Anthology zitten kijken, en mijn FLAC-jes opgezet. Ook mooi, maar het is het wel nét niet.

Ik blijf me overigens verbazen over Abbey Road. Wat een fantastisch album is dat toch. Als die geen 11 van Pitchfork krijgt . Grappig trouwens dat iedereen zich zo verbaast over de reviews van Pitchfork, die zich nogmaals wat afzijdig houden van dit soort oude 'meuk'.
Pitchfork is dan ook een zure en vervelende site met incompetente Leo Blokhuis nitwits.

A joh, maak je niet druk over de box...als je het geld hebt uiteindelijk is het gewoon de moeite waard en tot die tijd lekker genieten van de muziek want daar gaat het om.

KÖT WAT KLINKT GOT TO GET YOU GOED ZEG.

Oh, pardon.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72600831
Pitchfork wil inderdaad alleen meer reacties uitlokken. Logisch gevolg dat ze nu juist The Beatles weer ophemelen. Was wel blij om te zien dat ze ook de early albums hoog waardeerden.

Iets te lang vergelijkend warenonderzoek van "Help!" coming up.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:14:24 #250
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_72600958
Michelle klinkt echt heeeeel vaag. Ging de gitaar tegen het eind van het nummer bij de oud versie ook in slow-motion? Ik moet m'n oude cd er eens bijpakken want dat is me nooit opgevallen.
pi_72601033
Bedoel je dat het tempo ergens na het midden zakt? Niet m'n favoriete nummer, en nooit zo aandachtig beluisterd, maar het viel me laatst ineens op dat Ringo steeds verder wegzakt naarmate het nummer vordert. Heb het toen opgezocht, en het bleek geen edit te zijn...
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 23:21:31 #252
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72601262
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:16 schreef Aisumasen het volgende:
Bedoel je dat het tempo ergens na het midden zakt? Niet m'n favoriete nummer, en nooit zo aandachtig beluisterd, maar het viel me laatst ineens op dat Ringo steeds verder wegzakt naarmate het nummer vordert. Heb het toen opgezocht, en het bleek geen edit te zijn...
Een altijd verzwegen hartaanval?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72601510
Waarschijnlijk de druk van het touren . Onthoud, na de bekende taferelen in 1963 en 1964, namen ze "Help"! op, de film en het album, deden weer non-stop tournees, en moesten in de herfst van 1965 ook nog een nieuw album schrijven en opnemen voor de kerst-verkoop. Die opname is het levende bewijs dat Ringo vakantie nodig had .
pi_72601576
Na m'n beoordelingen over "Please Please Me" (geweldig), "With The Beatles" (FANTASTISCH), "A Hard Day's Night" (tegenvaller, dof), "Beatles For Sale" (mind-blowing!), is nu "Help!" aan de beurt. En "Help!" (en ook "Rubber Soul") zijn een verhaal apart. In 1987 werd op het laatste moment besloten om George Martin een volledige remix te laten doen van alleen deze 2 albums. Maar in plaats van dat er op bijvoorbeeld "Rubber Soul" de vocalen en bas in het midden werden geplaatst, klinkt het wel alsof er over de ritme-sectie en vocalen een berg misplaatste digitale galm gemikt was. Het zijn altijd 2 van de meest slecht (onnatuurlijk) klinkende CD's uit 1987 geweest.

De teleurstelling was dan ook groot toen in april werd aangekondigd dat deze inferieure mixen als standaard worden beschouwd. Men vroeg zich of de 2 albums niet schril zouden afsteken bij de rest van de remasters, aangezien deze remixes in 1987 op een digitale 16-bit tape werden opgeslagen. We zullen zien... Ik vergelijk de albums los, door het feit dat het dus 2 totaal verschillende mixen zijn. Ik maak niet de fout die Nova gisteren maakte .

Help! - originele '65 mix

De geremasterde originele mix komt van de mono boxset. Op de mono boxset hebben ze geen compressie of limiting toegepast, enkel zeer subtiele EQ-ing. Het zijn bijna 'flat transfers'. In Canada werd in 1987 per abuis de originele mix in plaats van de remix van de 2 nieuwe albums op CD uitgebracht. Vergeleken met die Canadese CD is er weinig verschil met de remaster. De remaster heeft een iets meer open geluid, beetje meer bas. Het geluidsniveau is iets harder. Lichtelijk minder ruis, geen sporen van noise reduction, en de conversie van het geluid lijkt iets beter. Maar de verbeteringen zijn nihil. Op de meer akoestische nummers zoals "It's Only Love", "I've Just Seen A Face" en "Yesterday" kan ik zelfs geen enkel noemingswaardig verschil horen. Stel dat ze in 1987 de originele mix op deze manier hadden uitgebracht, en nu deze originele mix als remaster, had ik 'em laten liggen.

Dan het vinyl. Ik schrik er bijna van dat het vinyl het beste klinkt. Het album "Help!" is nooit de meest krachtige stereo-mix geweest. Je moet bij wijze van spreken opzoeken of McCartney wel meespeelt. Het klinkt 'muf' en 'ingeblikt', om iets te noemen, en de CD brengt dat iets te natuurgetrouw over. Het vinyl 'sprankelt' een tikkeltje meer op de meeste tracks. Al is de (daar is-ie weer) stereo-scheiding op de CD veel beter, is op het vinyl meer transparantie te horen. Het 'ademt' meer, Vooral bij de uptempo-nummers. Toch klinkt bijvoorbeeld "You're Going To Lose That Girl" helemaal niet mis op de CD, al is dat nummer altijd de best klinkende track van het album geweest. Eigenlijk verschilt het echt per track, maar over het algemeen komt het Blue Box vinyl als winnaar uit de bus.


Help! - geremasterde digitale '87 remix

Voordat ik er een nieuwe onderzetter bij heb, heb ik de CD uit 1987 er nog even bijgehaald, om te kunnen vergelijken met de nieuwe remaster van dezelfde mix. Ik ga nu niet de mix beoordelen, dat komt later. Het verschil is niet verwonderlijk: De nieuwe remaster klinkt veel harder. De klank is nagenoeg hetzelfde gebleven. Door de limiting lijken de instrumenten iets dichter bij elkaar te liggen. De mix van dit album heeft zoals eerder gezegd een flink gebrek aan bas, en dat is op de nieuwe remaster niet anders. Al hebben ze het hier en daar een beetje opgepompt. "Ticket To Ride" klinkt hard, met iets diepere kicks. Op een nummer als "Act Naturally" is bijna geen verschil te merken. Het laatste nummer "Dizzy Miss Lizzy" doet mijn tenen krommen. Die digitale delay... Dus tijd voor de vergelijking van de nieuwe remaster met de authentieke mix uit 1965.

Niet helemaal een eerlijke vergelijking, omdat de mono boxset geen limiting heeft, en zoals gezegd de remaster van de 1987-remix dynamisch flink heeft moeten inleveren. Mijn mening is niet veranderd: De remix uit 1987, die nu als standaard wordt beschouwd, is nooit een een verbetering geweest. De bas is beter op de remix, maar het klinkt zo onnatuurlijk opgepompt. En het is lastig, want de authentieke mix blijft dof en steriel klinken. Het is appels met peren vergelijken. Over de ritme-sectie is op elk nummer een bak galm gegooid, en de instrumenten klinken onnatuurlijk. En de authentieke mix heeft weer zo zijn eigen gebreken. "Ticket To Ride" is overladen met digitale galm, maar mist op de authentieke mix 'ballen'.

De akoestische nummers klinken als demo's op de mix uit 1965, maar op de remix klinken de instrumenten weer onnatuurlijk en verzopen in galm. "Dizzy Miss Lizzy" klinkt op de 1965-mix vol energie, al mist het wat (ja, alweer) bas. De vocaal van Lennon maakt alles goed, zo natuurlijk en direct. Dan de 1987-mix. Die klinkt vreselijk. Een flink ingedrukte en bas opgepompte ritmesectie en...toegevoegde slap delay op de eerst zo urgent-klinkende Lennon-vocaal. Slap delay anno 1987 uit een blikje. Als je dan de nieuwe stereo remixen van de "Help!"-DVD luistert, raak je al gauw gefrustreerd... Maar remixes komen toch niet tot 2020, hehe . 'nuff said.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 23:45:46 #255
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72602053
Bij Pepper hoor ik amper verschil. Volgens mij is-ie niet zozeer aangepast.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72602089
Daar heb je helemaal gelijk in, dat was één van de beter klinkende CD's uit 1987 .
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 23:54:25 #257
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72602348
Shit, dan moet ik zometeen door met MMT.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Trouwste user 2022 donderdag 10 september 2009 @ 00:06:11 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_72602656
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72602680
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ja en ik vraag me af of dat eigenlijk wel een logische gedachte is. Waarom zou iemand die niets met The Beatles heeft dit spel kopen?
Ik denk dat je de hipheid van Rock Band onder de jeugd onderschat. Ik heb nu de cijfers even niet bij de hand, maar ik las laatst dat van het laatste album van Guns N' Roses 5 keer meer "Rock Band"-tracks (zodat je ze kan spelen in het spel) verkocht dan digitale downloads van de mp3's. En de doelgroep van Rock Band zijn voornamelijk tieners, en ook 20-ers. In de vele artikelen van afgelopen maand over Rock Band stonden meer cijfers.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..] En verrek; ik hoor zowaar vingergeknip tijdens het nummer. [..]
Ja . Op dat punt in het nummer viel me altijd iets op, maar nu hoor je overduidelijk willekeurige fingersnaps.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:07 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik vind de vernieuwde Beatles-site niet onaardig. Staan een aantal leuke filmpjes in hoge kwaliteit op. Get back met allemaal fragmenten uit Let it be. Of komt dat gewoon uit Anthology...? Ik hou het allemaal niet meer bij... En stukjes van Shea.

http://thebeatles.com/#/video/Get_Back6

http://thebeatles.com/#/video/The_Beatles_At_Shea_Stadium
Ja, zat ik ook aan te denken... Waarschijnlijk zijn alle filmpjes op de site wel ergens op een officiële Apple-release te vinden.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...? En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
Dit is waar, en ook wel logisch te verklaren. Ik weet de technische details niet, maar voor de mastering van een LP kunnen de lage tonen niet al te diep zijn, omdat de naald anders gaat skippen, en die tonen worden dus afgeknepen. Daar werd ook in het persbericht uit april over gesproken. En de drums hebben meer detail, omdat er natuurlijk één of misschien wel twee generaties verschil in zit. Rechtstreeks vanaf de master-tape, en niet vanaf vinyl etc.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:12:17 #260
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_72602838
Dus al met al kunnen we Ringo de grote winnaar van deze remasters noemen?
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 00:12:24 #261
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72602843
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik denk dat je de hipheid van Rock Band onder de jeugd onderschat. Ik heb nu de cijfers even niet bij de hand, maar ik las laatst dat van het laatste album van Guns N' Roses 5 keer meer "Rock Band"-tracks (zodat je ze kan spelen in het spel) verkocht dan digitale downloads van de mp3's. En de doelgroep van Rock Band zijn voornamelijk tieners, en ook 20-ers. In de vele artikelen van afgelopen maand over Rock Band stonden meer cijfers.
[..]


Ik twijfel niet aan de hipheid van het spel...ik twijfel aan de hipheid van The Beatles. G&R is voor velen jeugdpuistjes nog wel sexy...Beatles meer iets voor de ouders.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72602967
Nog een goed stukje van de Volkskrant:

http://www.vkblog.nl/beri(...)_al_weer_uitverkocht

Bovendien, de recreatie van rooftop concert nu op Ned 1. Leuk dat de camera ook mooi aan het coveren is, met o.a. agent en mensen die uit het raam hangen. Leuk gedaan .
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 00:30:28 #263
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72603318
Wow...Penny Lane pompt lekker hard hier zeg. Prachtige versie anno nu!
Orkestratie komt veel beter tot z'n recht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72603464
Je begrijpt dat je de marathon-sessie nu moet afmaken ook ? Heb je "The White Album" al klaarliggen ?
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 00:37:44 #265
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72603475
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:36 schreef Aisumasen het volgende:
Je begrijpt dat je de marathon-sessie nu moet afmaken ook ? Heb je "The White Album" al klaarliggen ?
Jup. Op het moment van schrijven gaat-ie de lader in.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 00:40:05 #266
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72603524
En meteen vallen de drums in BITUSSR op! Het typische houterige drumwerk van Macca. Nooit een fan van geweest haha!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72603560
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Nog een goed stukje van de Volkskrant:

http://www.vkblog.nl/beri(...)_al_weer_uitverkocht

[..]
Gijsbert Kamer heeft het weer bij het juiste eind. Mooi omschreven, ook het typische gedrag van uber-dinosaurus EMI.
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 00:53:11 #268
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72603772
Oef hoogtepuntje hoor deze White Album! Ieder zuchtje klinkt hier kraakhelder

(En er werd wat afgezucht tijdens het maken van The White Album)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72604626
Yes!
Ik hoorde het stoeltje kraken tijdens A Day in the Life.
standaarddrinker
pi_72607636
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:23 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, de mono cd's lijken me toch echt wel een stuk vlakker... of dat limiten nou echt het enige verschil is... Het verschil in de kickdrum en ook de bas in Run for your life is gigantisch als je de 'nieuwe' remaster vergelijkt met de stereo versie van de mono box. Ze hebben echt ook beduidend minder ge-EQ'ed, volgens mij. (Lekker trouwens dat die giga-plop op 1.06 weg is. )
De stereo-versie van de monobox? Ik geef het op...
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_72608994
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef Simpleton het volgende:

[..]

De stereo-versie van de monobox? Ik geef het op...
De originele stereo mix van Help! en Rubber Soul zit als bonus in de mono box. In de stereo box zit alleen de '87 mix van die beide albums. Het is apart, ja, maar het is niet anders...
pi_72614581
Net With the Beatles geluisterd, wat een remaster zeg. Niet alleen het eerdergenoemde Postman maar ook Money, Roll Over Beethoven en Don't bother me klinken veel beter. Heb vergeleken met de 87 versie en daar missen toch echt wat instrumentale delen, zoals bij de intro van Money.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72614847
FUCK wat moeilijk om die mono-box niet te kopen.
Heb vandaag al bij 2 verschillende winkels staan twijfelen.

Eerst bij de VanLeest (300 euro, maar ik heb van die spaarzegels, dus 20% eraf) en daarna bij de Mediamarkt.. Ergens is absurd, ik kan die opnames gewoon downloaden en ik heb toch alle mooie hoesjes al. Anderzijds trekt het feit dat ze gelimiteerd zijn toch aan me.
Tot dusver heb ik de drang weten te weerstaan. Wat mooi is, kan ik vanavond nog gewoon eten kopen
  Redactie Games donderdag 10 september 2009 @ 16:16:57 #274
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72615095
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:57 schreef DrDentz het volgende:
Yes!
Ik hoorde het stoeltje kraken tijdens A Day in the Life.
Op 4:51/4:52 zeker?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72615154
4:52/4:53
standaarddrinker
  Redactie Games donderdag 10 september 2009 @ 16:21:34 #276
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72615221
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:19 schreef DrDentz het volgende:
4:52/4:53
4:51/4:52/4:53
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72615231
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:08 schreef webfreak het volgende:
FUCK wat moeilijk om die mono-box niet te kopen.
Heb vandaag al bij 2 verschillende winkels staan twijfelen.

Eerst bij de VanLeest (300 euro, maar ik heb van die spaarzegels, dus 20% eraf) en daarna bij de Mediamarkt.. Ergens is absurd, ik kan die opnames gewoon downloaden en ik heb toch alle mooie hoesjes al. Anderzijds trekt het feit dat ze gelimiteerd zijn toch aan me.
Tot dusver heb ik de drang weten te weerstaan. Wat mooi is, kan ik vanavond nog gewoon eten kopen
Haal dan bij de Vanleest, goedkoopste optie voor jou als ik het zo lees. Onder de 250 vind je um niet snel.

*luistert verder naar Sgt Pepper in Mono*
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 16:36:57 #278
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72615738
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:08 schreef webfreak het volgende:
FUCK wat moeilijk om die mono-box niet te kopen.
Heb vandaag al bij 2 verschillende winkels staan twijfelen.

Eerst bij de VanLeest (300 euro, maar ik heb van die spaarzegels, dus 20% eraf) en daarna bij de Mediamarkt.. Ergens is absurd, ik kan die opnames gewoon downloaden en ik heb toch alle mooie hoesjes al. Anderzijds trekt het feit dat ze gelimiteerd zijn toch aan me.
Tot dusver heb ik de drang weten te weerstaan. Wat mooi is, kan ik vanavond nog gewoon eten kopen
EMI heeft duidelijk aangegeven op de perspresentatie dat ze NIET gelimiteerd zijn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72618382
Leo Blokhuis reageert nog even op zijn blog:

http://www.leoblokhuis.nl/result_blog.asp?Id=149

Ik begrijp hem wel, ik zou de sets ook niet zomaar aan iedereen aanraden. Maar toch... het gaat niet alleen om welke geluidjes je wel of niet beter kunt horen, maar het is vooral ook de algehele impact van de muziek die wel anders wordt, en ik dénk dat ik wel zou slagen met een blinde test.

Het enige wat me wel stoort aan het stukje is de suggestie dat mensen die tevreden zijn met mp3 het verschil niet zouden kunnen horen, en dat is natuurlijk zowieso niet waar.
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 18:16:57 #280
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72618782
En het is pertinent incorrect wat hij zegt! Dat kraakje in Ringo's stoel hoorde je wel degelijk in 1987. De zaken die écht anders zijn weet hij niet te benoemen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 18:31:32 #281
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72619318
Ik luister nu Let it be...wederom komt de orkestratie veel beter tot z'n recht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72619386
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:08 schreef webfreak het volgende:
FUCK wat moeilijk om die mono-box niet te kopen.
Heb vandaag al bij 2 verschillende winkels staan twijfelen.

Eerst bij de VanLeest (300 euro, maar ik heb van die spaarzegels, dus 20% eraf) en daarna bij de Mediamarkt.. Ergens is absurd, ik kan die opnames gewoon downloaden en ik heb toch alle mooie hoesjes al. Anderzijds trekt het feit dat ze gelimiteerd zijn toch aan me.
Tot dusver heb ik de drang weten te weerstaan. Wat mooi is, kan ik vanavond nog gewoon eten kopen
Oooooo, wat heerlijk herkenbaar... Ik voel helemaal met je mee!
pi_72624074
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:17 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

De originele stereo mix van Help! en Rubber Soul zit als bonus in de mono box. In de stereo box zit alleen de '87 mix van die beide albums. Het is apart, ja, maar het is niet anders...
Is grotendeels een marketing truc. Van Help! en Rubber Soul zijn in 1987 (digitale) remixes gemaakt, misschien als overtrokken response op de storm van kritiek die ontstond na het destijds uitsluitend in mono op CD uitbrengen van de eerste vier albums. Van A Hard Day's Night en For Sale bestonden al sinds de originele LP releases in 1964 goede stereoversies, dus was het onbegrijpelijk waarom die in 1987 alleen in mono uitkwamen op CD.

Maar helaas liet EMI afgelopen april weten dat de remixes van Help! en Rubber Soul uit 1987 (met alle technologische beperkingen van de digitale mixing consoles van destijds) voortaan als de 'definitieve' stereoversies zullen worden beschouwd. En dus tref je in de stereo boxset anno 2009 weer diezelfde remixes aan van 22 jaar geleden, die ook destijds al werden bekritiseerd.

De toevoeging van de originele stereomixes van Help! en Rubber Soul uit 1965 als bonus bij de mono set is enerzijds een kleine concessie maar anderzijds ordinaire geldklopperij. De mono versies van de albums zijn namelijk niet los verkrijgbaar, en dus word je geacht om nog eens 250 euro extra op tafel te leggen als je niet wil blijven zitten met de kunstmatig klinkende remixes uit 1987 van die twee albums.

Zelf heb ik de complete stereo set maar in FLAC gedownload en op één DVDtje van 30 cent gearchiveerd. Nu nog even de mono set compleet zien te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 11-09-2009 17:31:59 ]
pi_72624955


Kijk nou wat jullie missen, webfreak en hello_goodbye !

Heb 'em zelf ook niet, hoor .
pi_72625083
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou wat jullie missen, webfreak en hello_goodbye !

Heb 'em zelf ook niet, hoor .
Ziet er redelijk hetzelfde uit als de stereo-inhoud (op die losse fotootjes na)
Maar wat zijn die witte boekjes?
pi_72625159
Er zit een boekje met uitleg over de mono-masters bij. En die andere is denk ik "Mono Masters"?
pi_72625408
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou wat jullie missen, webfreak en hello_goodbye !

Heb 'em zelf ook niet, hoor .
Hoe kan iemand met schijnbaar zoveel muzikale smaak zo'n verschikkelijke vloerbedekking/tafel/vaas (met bijpassend gekant onderzettertje) hebben?!?
pi_72625558
Oh wow, mijn ogen waren gefixeerd op hele andere dingen . Ik moest ook wel lachen om dat filmpje van die rare snuiter in dat filmpje over de boxsets van 3 weken terug. Hier en daar las ik reacties van mensen die het ietwat vreemd vond dat hij ze vingerlikkend op z'n bed aan het uitpakken was .
pi_72625573
Aaah, ik geniet echt al 3 dagen volop van die stereobox.
Nu White Album aan het luisteren, Back in the USSR. Nooit gemerkt dat dat vliegtuig er de hele tijd inzit (dacht alleen in het begin).
De drums zijn zooo fucking strak in de break (back in the us.. back in the us..). ook dat soort dingen vallen nu pas op.
pi_72625657
En dat is dan zonder Ringo of niet?
standaarddrinker
pi_72625713
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:24 schreef DrDentz het volgende:
En dat is dan zonder Ringo of niet?
Jep.
Al had hij het ongetwijfeld net zo strak gekund. Want Ringo was bovenal strak.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:27:29 #292
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72625730
Verdomme, ik dacht dat stereo wel zou volstaan, maar ik lees nu dingen over de monobox die het allemaal toch wel erg de moeite maken. Verder snap ik niets van alle technische verhalen hier en voel ik me een totale n00b, heb ik geen enkel idee wat remasteren is en hoe het werkt, begrijp ik niet waarom monoplaten plotseling stereo zouden moeten worden, MAAR: ik vind de remasters wel fantastisch klinken, met name op bas- en drumgebied.
pi_72625733
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:22 schreef webfreak het volgende:
Aaah, ik geniet echt al 3 dagen volop van die stereobox.
Nu White Album aan het luisteren, Back in the USSR. Nooit gemerkt dat dat vliegtuig er de hele tijd inzit (dacht alleen in het begin).
De drums zijn zooo fucking strak in de break (back in the us.. back in the us..). ook dat soort dingen vallen nu pas op.
Grappig dat je het zegt. Het was altijd één van m'n minst favoriete nummers, maar sinds de versie op "Love" (met die vette bas en piano) zet ik 'em graag op.
pi_72625833
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt. Het was altijd één van m'n minst favoriete nummers, maar sinds de versie op "Love" (met die vette bas en piano) zet ik 'em graag op.
Ja precies. Ik had er zelf ook nooit zoveel mee, tot nu.
Revolution ben ik ook meer gaan waarderen sinds de LOVE-uitgave. En zo gaat dat vaker.

Zo ben ik Let It Be pas gaan waarderen op het moment dat ik de Naked-versie hoorde. Niet perse vanwege het gebrek aan Spector, maar gewoon omdat alles ineens zo VOL klinkt.
Zo zie je maar hoe belangrijk geluidskwaliteit is.
pi_72625880
Hell, ik draai nu zelfs Obladi Oblada op vol volume!!
En nog met plezier ook!
  donderdag 10 september 2009 @ 21:33:48 #296
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72625955
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:31 schreef webfreak het volgende:
Hell, ik draai nu zelfs Obladi Oblada op vol volume!!
En nog met plezier ook!
pi_72625998
Tja. Life goes on.
standaarddrinker
pi_72626070
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:30 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja precies. Ik had er zelf ook nooit zoveel mee, tot nu.
Revolution ben ik ook meer gaan waarderen sinds de LOVE-uitgave. En zo gaat dat vaker.

Zo ben ik Let It Be pas gaan waarderen op het moment dat ik de Naked-versie hoorde. Niet perse vanwege het gebrek aan Spector, maar gewoon omdat alles ineens zo VOL klinkt.
Zo zie je maar hoe belangrijk geluidskwaliteit is.
Ja, grappig is dat. Aan de ene kant zeg ik: Of ik "I Feel Fine" nou op de mono bijna AM-achtige versie op "Beatles '65" hoor, of vanaf de Anthology DVD in glorieus stereo, het raakt me altijd als een geweldig liedje. Aan de andere kant is het meer dan eens voorgekomen dat ik pas de impact van een nummer voel na een remaster/remix of wat dan ook.
pi_72626402
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:23 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, de mono cd's lijken me toch echt wel een stuk vlakker... of dat limiten nou echt het enige verschil is... Het verschil in de kickdrum en ook de bas in Run for your life is gigantisch als je de 'nieuwe' remaster vergelijkt met de stereo versie van de mono box. Ze hebben echt ook beduidend minder ge-EQ'ed, volgens mij. (Lekker trouwens dat die giga-plop op 1.06 weg is. )
Om hier nog even op terug te komen: Het verschil in stereo en mono zit 'em natuurlijk niet alleen in één kanaal of twee kanalen. Om het kort te zeggen: De mono-masters werden een stuk minder "hi-fi" overgezet en opgenomen dan de stereo-albums. De befaamde Altec limiters deden flink hun werk tijdens de mono-masters. Ik ken de technische details niet, nog steeds niet in bezit van "Recording The Beatles" . Maar luister maar eens hoe bijvoorbeeld de cymbals van Ringo op Beatles For Sale en AHDN klinken op de stereo, en daarna op de mono-masters. Op de mono klinken ze ingedrukt, schel, ze piepen er steeds lelijk tussendoor.

Trouwens, de 1987 remix van "Rubber Soul" valt het grootste deel van de tijd nog wel mee. Die toegevoegde digitale galm is een doodzonde, though. Heb ook even geen zin een uitgebreid vergelijkingsproces .
pi_72626547
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou wat jullie missen, webfreak en hello_goodbye !

Heb 'em zelf ook niet, hoor .
Ik ga hem ook nog halen denk ik.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72626623
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:31 schreef webfreak het volgende:
Hell, ik draai nu zelfs Obladi Oblada op vol volume!!
En nog met plezier ook!
Je kan ook te ver gaan .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')