Nou, de mono cd's lijken me toch echt wel een stuk vlakker... of dat limiten nou echt het enige verschil is... Het verschil in de kickdrum en ook de bas in Run for your life is gigantisch als je de 'nieuwe' remaster vergelijkt met de stereo versie van de mono box. Ze hebben echt ook beduidend minder ge-EQ'ed, volgens mij. (Lekker trouwens dat die giga-plop op 1.06 weg is.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat hebben ze gedaan voor sowieso de mono en de stereo-versie.
Het enige wat ze niet hebben gedaan met de mono-set, wat ze wel met de stereo-set hebben gedaan, is elke track ge-limit.
Behalve dat het dan een waardeloze docu isquote:Op woensdag 9 september 2009 20:22 schreef Aisumasen het volgende:
En voor de mensen die zaterdagavond de nieuwe Beatles Studio-docu op BBC2 gemist hebben, vanavond wordt hij op Nederland 2 uitgezonden om 23:45. Heeft de NPO toch goed voor elkaar!
Ja en ik vraag me af of dat eigenlijk wel een logische gedachte is. Waarom zou iemand die niets met The Beatles heeft dit spel kopen?quote:Op woensdag 9 september 2009 20:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, je mist m'n punt. Rock Band is bedacht om een jonge generatie muziekliefhebbers kennis te laten maken met de Beatles. Die kopen liever een digitale download van "Abbey Road" voor Rock Band, dan de remaster va "Abbey Road" op CD. Precies waar ze dus dit moment op aan het inspelen zijn. Dhani Harrison (mede-bedenker Rock Band: The Beatles) heeft zelf toegegeven dat dit de hoofdreden was om de samenwerking aan te gaan, en heeft zelfs zo de rest van Apple overtuigd. Logisch vervolg is dat ze de komende jaren gaan oogsten met nog meer releases, in een op de jongere generatie gerichte modern klinkende jas.
[..]
EMI/Apple heeft wel eens gekkere dingen gedaan. En McCartney staat ook niet bekend om z'n beste marketing-timing. Recent nog, een kerst-single en clip in de zomer uitbrengen
. Dat Apple beweert dat dit "het allerbeste" is, is ook niet helemaal waar. Ik heb Allan Rouse (hoofd engineer) meer dan eens in de afgelopen maanden bijna horen verzuchten: "Sja, daar heb je een remix voor nodig". En nogmaals: Ze zijn volop bezig met remixes, de 50 (na deze herfst bijna 100) tracks van Rock Band zijn al gedaan, en Giles Martin zei recent nog dat de rest ook klaar ligt. Ze laten nota bene in de BBC radio-docu van vorige week horen hoe ze sporen die 'vast' zitten op één track uit elkaar hebben getrokken.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het er niet over wat ik persoonlijk zou doen, of hoe het volgens het marketing-boekje zou moeten, en was het vanaf het begin met jullie eens dat het niet slim is om de markt te frustreren. Maar ik heb het er over wat in de lijn ligt met waar ze nu mee bezig zijn. Nu zaaien, straks oogsten. En ik heb ook vanaf het begin gezegd dat ik niet denk dat ze de complete catalogus opnieuw gaan uitbrengen binnen 3 jaar, maar ik durf te wedden dat vóór of op 5 oktober 2012 in ieder geval één geremixed album op de markt is. En ik verwacht dat in de vorm van een deluxe-set van "Sgt. Pepper" of bv. "Abbey Road" geremixed.
Ja, zoals we dat ooit met Anthology en LIB Naked hebben gedaan... Damn!quote:Op woensdag 9 september 2009 20:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ga lekker door met uw permissie.
No Reply!
I nearly died BAM!
I nearly died BAM!
Zo hoort-ie!
En verrek; ik hoor zowaar vingergeknip tijdens het nummer.
Shit webfreak, ik had wel een luistersessie met jou willen doen met bier enzo!
Het grappig is...normaal skip ik altijd Honey Don't. Nu blijf ik luisteren naar het briljante bass werk!quote:Op woensdag 9 september 2009 21:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, zoals we dat ooit met Anthology en LIB Naked hebben gedaan... Damn!
Oh well, doen we dat met die remixen... Over 10 jaar!
Met name de oudere albums (tot aan Help!) merk ik grote verschillen. Ech subliem gedaan. Ben net aan Rubber Soul begonnen.
Ja, die zijn nu opeens stereo... subliem gedaan...quote:Op woensdag 9 september 2009 21:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Met name de oudere albums (tot aan Help!) merk ik grote verschillen. Ech subliem gedaan.
Krijg toch de cateringquote:Op woensdag 9 september 2009 21:09 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ja, die zijn nu opeens stereo... subliem gedaan...![]()
![]()
![]()
Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...?quote:Op woensdag 9 september 2009 22:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
And the winner is...Paul!
Rubber Soul klinkt briljant. Maar het gebas van Paul is werkelijk onnavolgbaar. Duidelijk waar Chris Squire van Yes zijn inspiratie vandaan haalde (zoals-ie ooit toegaf).
Yep, geheel mee eens, ik was echt overdonderd door de basquote:Op woensdag 9 september 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...?En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
Haha! Daar dacht ik net ook aan. Effe wachten op Revolution number nine...als we daar Yoko harder horen weten we het zeker.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:30 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ja, hij is duidelijk het muzikaalst van allemaal. Trouwens... het valt me op dat de remasters vooral betere bas en drums geven... Vooral de bas is stukken voller. En daarna de drums... Toeval of eh...zou Paul hebben gezegd dat remasters prima zijn, zolang hij maar eruit springt...?En dat Ringo toen zei 'Ja, maar dan moeten mijn drums ook beter...!'
Pitchfork is dan ook een zure en vervelende site met incompetente Leo Blokhuis nitwits.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:03 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Haha, zo de meningen over Free is a Bird is wel duidelijk dus. Dat ziet iedereen dus meer als aardigheidje dan als nieuw Beatles nummer. Ik vind het een lastig geval eigenlijk. Op Past Masters hoeft hiij ook niet, maar de twee singles zitten nu zo tussen wal en schip in. Misschien ook weer jammer.
Overigens, straks Beatles Remasters bij Pauw en Witteman. Misschien interessant?
Vind het wel jammer dat ik op het moment geen geld heb voor de remasters. Had graag op deze dag genoten van de nieuwe cd's, tegelijk met iederen. Heb maar even naar de Anthology zitten kijken, en mijn FLAC-jes opgezet. Ook mooi, maar het is het wel nét niet.
Ik blijf me overigens verbazen over Abbey Road. Wat een fantastisch album is dat toch. Als die geen 11 van Pitchfork krijgt. Grappig trouwens dat iedereen zich zo verbaast over de reviews van Pitchfork, die zich nogmaals wat afzijdig houden van dit soort oude 'meuk'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |