abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:30:45 #126
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_218380256
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
Luistertip!
Vooral de laatste waarin de koortjes worden uitgelegd vind ik erg fijn O+ ^O^

https://podcastluisteren.(...)utch-Beatles-Podcast
[..]

Zeker! Überhaupt een hele goede podcast!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_218454570
Ik keek net even op McCartney z’n Insta, maar hij doet dit najaar op z’n 83e dus gewoon 20 shows in Noord-Amerika. Ik vind dat echt bizar en fenomenaal tegelijk _O_
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:02:19 #128
228665 Peter88Online
pi_218459176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik keek net even op McCartney z’n Insta, maar hij doet dit najaar op z’n 83e dus gewoon 20 shows in Noord-Amerika. Ik vind dat echt bizar en fenomenaal tegelijk _O_
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:44:10 #129
228665 Peter88Online
pi_218460577
Ik heb een bijzondere Beatlestrip gemaakt in Liverpool in de afgelopen week. Het stond nog altijd eens op mijn verlanglijstje. Eindelijk heb ik de tour van National Trust gedaan waarbij je de woningen uit de jeugd van John Lennon en Paul McCartney kunt bezoeken. Het is zeer de moeite waard, en ook om dit via National Trust te bezoeken. Bij de Magical Mystery Tour ga je er alleen maar langs, en oké, je buiten de heg even foto's maken, maar dan kun je de woningen niet bezoeken. Binnen de woningen mag je weliswaar geen foto's maken, maar dat maakt het bezoek er niet minder om. Zo is het bijzonder om in de achtertuin van Forthline Road, McCartney's ouderlijk huis, de locatie van de foto van Chaos & Creation in the Backyard te zien. Wel is het ouderlijk huis van John wat authentieker, omdat dat grotendeels door vorige bewoners in de originele staat was behouden. Bij McCartney's woning hebben ze meer moeten renoveren.

Een andere bijzondere locatie: St. Peter's Church. Natuurlijk de locatie waar John Lennon en Paul McCartney elkaar op 6 juli 1957 voor het eerst elkaar hadden ontmoet na een optreden van The Quarrymen. De ruimte mag je bezoeken, maar ze stellen het wel op prijs als je de kerk van te voren mailt voor een afspraak. Maar verder zijn ze heel vriendelijk en leiden ze je gerust door de ruimte heen. Ik vond het een kippenvel moment.

Bij de kerk ligt natuurlijk ook het originele graf van Eleanor Rigby, en ook John's oom George Smith ligt er nog altijd begraven.

Als laatste bijzondere plek in de Beatlesgeschiedenis om te bezoeken: de Casbah. De club waar ze nog als The Quarrymen hebben opgetreden voordat ze naar Hamburg gingen, en voordat ze in de Cavern hebben opgetreden. Opgericht door Mona Best, de moeder van Pete, en nog altijd in hun bezit. Maar tegenwoordig wel opengesteld voor publiek. Het is nog na ruim 60 jaar in de originele staat. Zo ook de beschildering van het plafond door John, Paul en George. Zelfs de krabbels van John in de muur en het plafond zijn nog steeds zichtbaar.

We kregen daar een vermakelijke rondleiding van Roag Best Jr, de neef van Pete en kleinzoon van roadmanager Neil Aspinall. Wel moet je soms even door het verhaal heen prikken. Zoals dat hij ons vertelde dat Pete Best nog op de studio opname van P.S. I Love You te horen zou zijn. Iets wat natuurlijk niet waar is. Er is wel duidelijk te merken dat ze heel graag Pete nog credits willen toekennen in de geschiedenis. Maar toch is het wel een bijzondere plek om te bezoeken, omdat het de geschiedenis heel tastbaar maakt. Meer dan de huidige Cavern wat een replica is van wat het ooit was.
pi_218462672
Supergaaf! Iets voor op de bucketlist!
pi_218462679
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:02 schreef Peter88Online het volgende:

[..]
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.
Ja, klopt. Gaat ook niet meer gebeuren ben ik bang.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:05:14 #132
228665 Peter88Online
pi_218509802
Een 9 tellende cd box van de One To One concerten uit 1972 van John en Yoko verschijnt op 10 oktober. Sean maakt er wel werk van. Alleen is het toch een beetje geschiedsvervalsing dat één liedje er niet op komt te staan, omdat het gevoelig ligt in de huidige tijdgeest.

https://www.facebook.com/johnlennon/videos/2260958937677680
pi_218513977
Ja, "Woman is the Nigger of the World" moet blijkbaar geëlimineerd worden in de nalatenschap van John Lennon.
Ik dacht dat het een van de basissongs was van "Some Time in New York City".
pi_218514019
Het nummer heeft ook nog vijf weken in de Top 40 gestaan (maar toen had ik nog geen transistorradio).
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:31:32 #135
228665 Peter88Online
pi_218518756
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 21:33 schreef Idisrom het volgende:
Ja, "Woman is the Nigger of the World" moet blijkbaar geëlimineerd worden in de nalatenschap van John Lennon.
Ik dacht dat het een van de basissongs was van "Some Time in New York City".
Helaas waarschijnlijk voor gekozen omdat mensen niet verder kijken dan de titel, zonder verder te verdiepen in de context van de tekst. Een bijsluiter daarmee had kunnen volstaan. Helaas.
pi_218544440

Komt er aan.

Nee.
pi_218553115
Met een nieuwe versie van Free As A Bird schijnbaar! Ik neem aan dat Real Love ook opnieuw gemixed zal zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Nee.
pi_218553595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 07:31 schreef PimD het volgende:
Met een nieuwe versie van Free As A Bird schijnbaar! Ik neem aan dat Real Love ook opnieuw gemixed zal zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Zelfs 'In Spite of Danger' en 'That'll Be the Day' zijn gedemixed en geremixed!

De out-of-sync leadvocals in 'Free as a Bird' echter, hoe krijgen ze het voor elkaar... Zelfs met de barre technische omstandigheden in begin 1994 hebben ze dit meer secuur weten te behandelen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:38:19 #139
228665 Peter88Online
pi_218557492
Dat is wel even wennen als je al 30 jaar die snerpende stem van die brakke demo van Lennon gewend bent :D. Ik ben benieuwd of in de nieuwe mix van Real Love ook die gitaarpartijen zijn te horen die 10 jaar geleden werden gebruikt voor de versie op de blu-ray uitgave van 1+.
pi_218560409
Inderdaad, een wereld van verschil. Een stukje van de nieuwe Real Love zit in een Spotify teaser, dat klinkt ook al heel anders. Moet zeggen dat ik de 1+ mixen niet ken, dus wellicht was er daar al een hele hoop aan verbeterd.

Ik vind het wel mooi dat ze ook gewoon de originele 1995 mix nog beschikbaar houden. Stoort me toch wel dat bijv. zo'n Revolver boxset een (schitterende!) nieuwe remix bevat, de originele mono mix maar de originele stereo mix ontbreekt. Ik snap dat de Beatles destijds weinig te maken hadden met de stereo mix etc - maar toch, het hoort er wél bij vind ik. Goed om te zien dat ze voor FAAB / Real Love beide versies aanbieden. Wel "jammer" dat Now And Then toen zo lukraak aan een 1967-1970 reissue is toegevoegd.

Ook razend benieuwd naar de nieuwe aflevering van Anthology. Ik hoop dat het echt gewoon 90 minuten van beelden uit 1994/1995 zijn!

quote:
There is now a completely new Episode Nine, including unseen behind-the-scenes footage of Paul, George and Ringo coming together between 1994 and 1995 to work on "The Anthology" and reflecting on their shared life as The Beatles.
Nee.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:32:48 #141
228665 Peter88Online
pi_218561439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:31 schreef PimD het volgende:
Wel "jammer" dat Now And Then toen zo lukraak aan een 1967-1970 reissue is toegevoegd.
Ze hadden iets nodig om de reissue van de Rode en de Blauwe te promoten. Maar inderdaad is Anthology 4 de perfecte plek ervoor geweest. Ik vond het toen ook vreemd dat Now & Then wel was toegevoegd, maar FAAB en RL niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')