Zeer gaaf!quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:14 schreef Price het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn eerste 3D-print van de mannen eindelijk voorzien van een kleur. Ik denk dat Ringo bij een volgende set iets kleiner geprint moet worden.
Nu je het zegt. Ik moest ook aan For You Blue denken door de sfeer van het nummer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:00 schreef Aisumasen het volgende:
En ‘You Want Some’ is voor de afwisseling gewoon rockabilly, die is puur zijn cover-hit ‘You're Sixteen’.
En de dag daarvoor, en vanavond! Hij is er toch, voor de 50-jarige jubileumshow van Saturday Night Live.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:07 schreef Peter88Online het volgende:
Paul heeft gisteren in een kleine zaal in New York voor slechts 600 mensen een optreden gedaan.
https://www.facebook.com/(...)j465mSJBx8grjkgkoDQl
Duidelijk zijn stem niet kunnen opwarmen met wat rockers. Starten met een ballad is nooit een goed idee.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef Peter88Online het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Helaas weer wat wankel bij stem. Al wordt het vanaf Carry That Weight beter.
Zo'n prachtig nummer.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef Peter88Online het volgende:
Helaas weer wat wankel bij stem. Al wordt het vanaf Carry That Weight beter.
Is al minstens 12 jaar zo. Alleen heeft hij vaak gewoon een aantal nummers nodig om zijn stem op stoom te krijgen. Nu deed hij slechts alleen dit. Dat is toch wel een verschil met een optreden van normaliter 3 uur.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:29 schreef Grotetijd het volgende:
Heb ook ooit eens ergens opgepikt dat hij tijdens 't verblijf in Japan in 2013? Een infectie op liep en een zijn stem zo is gaan klinken zoals 'ie nu doetMaar ik hoor eigenlijk pas echt deze broosheid in z'n stem sinds een jaar of .... 4.
Ja dat bedoel ik. Klopt wel met die tijdlijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Is al minstens 12 jaar zo. Alleen heeft hij vaak gewoon een aantal nummers nodig om zijn stem op stoom te krijgen. Nu deed hij slechts alleen dit. Dat is toch wel een verschil met een optreden van normaliter 3 uur.
Klopt, maar voor autotune werd er ook al wel wat gesleuteld aan zijn live albums. Zelfs Wings over America heeft wat overdubbes uit de studio gekregen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:19 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Klopt wel met die tijdlijn.
2009 was 'ie nog echt goed
Al blijft het eeuwig zonde dat ze die Good Evening New York hebben verkut met Autotune.
Ik kijk er naar uit, maar ben tegelijkertijd ook een beetje huiverig voor dat er hopelijk niet te veel een sprookjesverhaal van wordt gemaakt. Zoals bij Bohemian Rhapsody waarbij de makers wel heel erg een loopje met de waarheid namen. Die kans zit er natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:50 schreef golfer het volgende:
Paul, Harris, Joseph en Barry: rolverdeling biopics van The Beatles bekend
Op een grote filmbeurs in Las Vegas is bekendgemaakt wie Sam Mendes heeft gekozen als zijn Beatles. De Britse regisseur gaat vier films maken over de levens van de popgroep.
Paul Mescal (Normal People, Gladiator II) kruipt in de huid van Paul McCartney. Harris Dickinson, onlangs nog te zien in Baby Girl van Halina Reijn, vertolkt John Lennon. Joseph Quinn (ook bekend van Gladiator II en de Netflixserie Stranger Things) is te zien als George Harrison, terwijl de Ierse acteur Barry Keoghan drummer Ringo Starr zal spelen. Hij kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in The Banshees of Inisherin. Ook Mescal werd voor een Oscar genomineerd voor Aftersun.
Mendes maakte de rolverdeling bekend met de vier acteurs aan zijn zijde op het podium, die daarna gezamenlijk de bekende regels uit het nummer Sgt. Peppers's Lonely Hearts Club Band zongen: "It's wonderful to be here, it's certainly a thrill, you're such a lovely audience, we'd like to take you home with us."
Het is de bedoeling dat de vier biopics kort na elkaar worden uitgebracht in april 2028. "Ik vond het verhaal van de band eigenlijk te groot voor één enkele film", lichtte regisseur Mendes toe. "En er een miniserie voor tv van maken voelde op de een of andere manier ook niet goed."
Hij spreekt trots van "de eerste bioscoopervaring die te bingen is".
Het is voor het eerst dat de nog levende twee Beatles, McCartney en Starr, samen met de nabestaanden van de andere twee hun volledige medewerking geven aan een speelfilm over 'the Fab Four'.
Je hebt honderden Beatles documentaires met als hoogtepunt Get Back waarin je als een vlieg op de muur in de studio zit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:50 schreef golfer het volgende:
Paul, Harris, Joseph en Barry: rolverdeling biopics van The Beatles bekend
Op een grote filmbeurs in Las Vegas is bekendgemaakt wie Sam Mendes heeft gekozen als zijn Beatles. De Britse regisseur gaat vier films maken over de levens van de popgroep.
Paul Mescal (Normal People, Gladiator II) kruipt in de huid van Paul McCartney. Harris Dickinson, onlangs nog te zien in Baby Girl van Halina Reijn, vertolkt John Lennon. Joseph Quinn (ook bekend van Gladiator II en de Netflixserie Stranger Things) is te zien als George Harrison, terwijl de Ierse acteur Barry Keoghan drummer Ringo Starr zal spelen. Hij kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in The Banshees of Inisherin. Ook Mescal werd voor een Oscar genomineerd voor Aftersun.
Mendes maakte de rolverdeling bekend met de vier acteurs aan zijn zijde op het podium, die daarna gezamenlijk de bekende regels uit het nummer Sgt. Peppers's Lonely Hearts Club Band zongen: "It's wonderful to be here, it's certainly a thrill, you're such a lovely audience, we'd like to take you home with us."
Het is de bedoeling dat de vier biopics kort na elkaar worden uitgebracht in april 2028. "Ik vond het verhaal van de band eigenlijk te groot voor één enkele film", lichtte regisseur Mendes toe. "En er een miniserie voor tv van maken voelde op de een of andere manier ook niet goed."
Hij spreekt trots van "de eerste bioscoopervaring die te bingen is".
Het is voor het eerst dat de nog levende twee Beatles, McCartney en Starr, samen met de nabestaanden van de andere twee hun volledige medewerking geven aan een speelfilm over 'the Fab Four'.
Simpelweg omdat een documentaire niet zoveel publiek trekt als een Hollywood blockbuster. En ze willen natuurlijk wel meeliften op de huidige hype van biopics.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hebt honderden Beatles documentaires met als hoogtepunt Get Back waarin je als een vlieg op de muur in de studio zit.
Waarom moet dit? Totaal overbodig imo.![]()
Barry Keoghan als Ringo Starr lijkt best aardig. Al moet ik nog wel daarvoor het beeld kwijt zien te raken dat hij in zijn blote kont ronddanst in een paleis zoals hij deed in zijn rol in Saltburnquote:Op woensdag 2 april 2025 11:25 schreef golfer het volgende:
De acteurs en hun origineel.
Harris Dickinson as John Lennon
Paul Mescal as Paul McCartney
Joseph Quinn as George Harrison
Barry Keoghan as Ringo Starr.
[ link | afbeelding ]
quote:Wat is toch het geheim van die prachtige samenzang van The Beatles? Bertolf Lentink en Diederik Nomden schuiven aan voor een heus gastcollege en laten horen hoe knap die ‘vocal harmonies’ van onze helden in elkaar steken.
Zeker! Überhaupt een hele goede podcast!quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
Luistertip!
Vooral de laatste waarin de koortjes worden uitgelegd vind ik erg fijn![]()
![]()
https://podcastluisteren.(...)utch-Beatles-Podcast
[..]
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik keek net even op McCartney z’n Insta, maar hij doet dit najaar op z’n 83e dus gewoon 20 shows in Noord-Amerika. Ik vind dat echt bizar en fenomenaal tegelijk
Ja, klopt. Gaat ook niet meer gebeuren ben ik bang.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:02 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.
Helaas waarschijnlijk voor gekozen omdat mensen niet verder kijken dan de titel, zonder verder te verdiepen in de context van de tekst. Een bijsluiter daarmee had kunnen volstaan. Helaas.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 21:33 schreef Idisrom het volgende:
Ja, "Woman is the Nigger of the World" moet blijkbaar geëlimineerd worden in de nalatenschap van John Lennon.
Ik dacht dat het een van de basissongs was van "Some Time in New York City".
Zelfs 'In Spite of Danger' en 'That'll Be the Day' zijn gedemixed en geremixed!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 07:31 schreef PimD het volgende:
Met een nieuwe versie van Free As A Bird schijnbaar! Ik neem aan dat Real Love ook opnieuw gemixed zal zijn.
quote:There is now a completely new Episode Nine, including unseen behind-the-scenes footage of Paul, George and Ringo coming together between 1994 and 1995 to work on "The Anthology" and reflecting on their shared life as The Beatles.
Ze hadden iets nodig om de reissue van de Rode en de Blauwe te promoten. Maar inderdaad is Anthology 4 de perfecte plek ervoor geweest. Ik vond het toen ook vreemd dat Now & Then wel was toegevoegd, maar FAAB en RL niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:31 schreef PimD het volgende:
Wel "jammer" dat Now And Then toen zo lukraak aan een 1967-1970 reissue is toegevoegd.
Veel plezier! Ik heb de show eerder bezocht. Het is zeker de moeite waard. Ik heb er toen nog een recensie over geschreven:quote:Op zondag 21 september 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
Vrijdag gaan wij hier naar toe:
https://www.theater.nl/the-stones-vs-the-beatles-battle
Ik ben fan van Harry Sacksioni dus het zal best leuk zijnJammer dat Edward Reekers door ziekte er niet bij kan zijn.
Mooie recensie!quote:Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik heb de show eerder bezocht. Het is zeker de moeite waard. Ik heb er toen nog een recensie over geschreven:
https://www.maxazine.nl/2(...)-invloedrijke-bands/
Het was de moeite waard idd. Erg leuke show en lekker gespeeld en gezongen.quote:Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik heb de show eerder bezocht. Het is zeker de moeite waard. Ik heb er toen nog een recensie over geschreven:
https://www.maxazine.nl/2(...)-invloedrijke-bands/
Bijzondere toevoeging van een nummer dat vooral een Lennon compositie is, maar dat waren A Hard Days Night en Being For The Benefit of Mr. Kite ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2025 11:13 schreef Aisumasen het volgende:
Een hele onverwachte nieuwe toevoeging in de McCartney-set. Geen opnames omdat de openingsavond van dit jaar weer een exclusieve show voor de elite (https://www.yahoo.com/ent(...)tneys-201315963.html) was, in een openlucht-amfitheater in de heuvels in Santa Barbara, en straks weer als "voor de fans" in beeld gebracht zal worden. 'A Hard Day's Night' als opener voor het 10de jaar op rij kon natuurlijk niet meer, dus dan ga je naar de volgende film...
[ afbeelding ]
Voor het eerst sinds 1990, toen hij een gedeelte op piano in een medley deed, voor het eerst sinds 1965 - 60 jaar! - de band-versie. Dat hij nooit meer solo-werk zal toevoegen - laatste toevoeging, nieuwe liedjes niet meetellend, was 'Temporary Secretary' ruim 10 jaar geleden - is allang geaccepteerd. En wie anders kan de Beatles-klassiekers nog uitvoeren?
En ook nog een heel persoonlijk Lennon-nummer. Maar daar is niets mis mee, wat mij betreft, als íemand het mag spelen. Bij andere legendarische bands zijn we bij wijze van spreken al blij als de derde percussionist een hit van zijn oude band van vóór zijn tijd speelt.quote:Op maandag 29 september 2025 15:01 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Bijzondere toevoeging van een nummer dat vooral een Lennon compositie is, maar dat waren A Hard Days Night en Being For The Benefit of Mr. Kite ook natuurlijk.
Ook opvallend is wat er inmiddels niet wordt gespeeld. Yesterday is er al een tijdje uit, maar nu ook Band On The Run en Here Today. Die laatste heeft met Now And Then natuurlijk een goede vervanger gekregen als Lennon tribute, maar Band On The Run vind ik wel opvallend. Zo'n beetje zijn meest geliefde post-Beatles hit.
Hij heeft vorig jaar met de VS-tour toch 'Women and Wives' gespeeld. Of was dat alleen eenmalig op moederdag toen?quote:Op zaterdag 27 september 2025 11:13 schreef Aisumasen het volgende:
....knip....
Voor het eerst sinds 1990, toen hij een gedeelte op piano in een medley deed, voor het eerst sinds 1965 - 60 jaar! - de band-versie. Dat hij nooit meer solo-werk zal toevoegen - laatste toevoeging, nieuwe liedjes niet meetellend, was 'Temporary Secretary' ruim 10 jaar geleden - is allang geaccepteerd. En wie anders kan de Beatles-klassiekers nog uitvoeren?
“nieuwe liedjes niet meetellend”quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij heeft vorig jaar met de VS-tour toch 'Women and Wives' gespeeld. Of was dat alleen eenmalig op moederdag toen?
Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik McCartney III zijn op één na beste album uit deze eeuw na Chaos & Creation. Ik vond het juist een verademing dat hij hier niet angstvallig hip probeerde te doen zoals op Egypt Station met de draak Fuh You. En dat hij het hier los liet om relevant te moeten zijn, maar gewoon puur opnam voor zijn eigen plezier. Dan is hij wat mij betreft op zo'n hipst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
“nieuwe liedjes niet meetellend”. Geloof een stuk of 5 keer aan begin tour, toen weer voorgoed gedegradeerd tot soundcheck-liedje. Nu al een klassieker trouwens, imho een van de weinige goede liedjes van zijn laatste album, wat (wederom imho) McCartney’s enige echt ondermaatse album is van de afgelopen 20 jaar. De tijd gaat snel, ondertussen heeft hij nog nooit zo’n lange periode tussen solo-albums gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |