abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:30:45 #126
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_218380256
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
Luistertip!
Vooral de laatste waarin de koortjes worden uitgelegd vind ik erg fijn O+ ^O^

https://podcastluisteren.(...)utch-Beatles-Podcast
[..]

Zeker! Überhaupt een hele goede podcast!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_218454570
Ik keek net even op McCartney z’n Insta, maar hij doet dit najaar op z’n 83e dus gewoon 20 shows in Noord-Amerika. Ik vind dat echt bizar en fenomenaal tegelijk _O_
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:02:19 #128
228665 Peter88Online
pi_218459176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik keek net even op McCartney z’n Insta, maar hij doet dit najaar op z’n 83e dus gewoon 20 shows in Noord-Amerika. Ik vind dat echt bizar en fenomenaal tegelijk _O_
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:44:10 #129
228665 Peter88Online
pi_218460577
Ik heb een bijzondere Beatlestrip gemaakt in Liverpool in de afgelopen week. Het stond nog altijd eens op mijn verlanglijstje. Eindelijk heb ik de tour van National Trust gedaan waarbij je de woningen uit de jeugd van John Lennon en Paul McCartney kunt bezoeken. Het is zeer de moeite waard, en ook om dit via National Trust te bezoeken. Bij de Magical Mystery Tour ga je er alleen maar langs, en oké, je buiten de heg even foto's maken, maar dan kun je de woningen niet bezoeken. Binnen de woningen mag je weliswaar geen foto's maken, maar dat maakt het bezoek er niet minder om. Zo is het bijzonder om in de achtertuin van Forthline Road, McCartney's ouderlijk huis, de locatie van de foto van Chaos & Creation in the Backyard te zien. Wel is het ouderlijk huis van John wat authentieker, omdat dat grotendeels door vorige bewoners in de originele staat was behouden. Bij McCartney's woning hebben ze meer moeten renoveren.

Een andere bijzondere locatie: St. Peter's Church. Natuurlijk de locatie waar John Lennon en Paul McCartney elkaar op 6 juli 1957 voor het eerst elkaar hadden ontmoet na een optreden van The Quarrymen. De ruimte mag je bezoeken, maar ze stellen het wel op prijs als je de kerk van te voren mailt voor een afspraak. Maar verder zijn ze heel vriendelijk en leiden ze je gerust door de ruimte heen. Ik vond het een kippenvel moment.

Bij de kerk ligt natuurlijk ook het originele graf van Eleanor Rigby, en ook John's oom George Smith ligt er nog altijd begraven.

Als laatste bijzondere plek in de Beatlesgeschiedenis om te bezoeken: de Casbah. De club waar ze nog als The Quarrymen hebben opgetreden voordat ze naar Hamburg gingen, en voordat ze in de Cavern hebben opgetreden. Opgericht door Mona Best, de moeder van Pete, en nog altijd in hun bezit. Maar tegenwoordig wel opengesteld voor publiek. Het is nog na ruim 60 jaar in de originele staat. Zo ook de beschildering van het plafond door John, Paul en George. Zelfs de krabbels van John in de muur en het plafond zijn nog steeds zichtbaar.

We kregen daar een vermakelijke rondleiding van Roag Best Jr, de neef van Pete en kleinzoon van roadmanager Neil Aspinall. Wel moet je soms even door het verhaal heen prikken. Zoals dat hij ons vertelde dat Pete Best nog op de studio opname van P.S. I Love You te horen zou zijn. Iets wat natuurlijk niet waar is. Er is wel duidelijk te merken dat ze heel graag Pete nog credits willen toekennen in de geschiedenis. Maar toch is het wel een bijzondere plek om te bezoeken, omdat het de geschiedenis heel tastbaar maakt. Meer dan de huidige Cavern wat een replica is van wat het ooit was.
pi_218462672
Supergaaf! Iets voor op de bucketlist!
pi_218462679
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:02 schreef Peter88Online het volgende:

[..]
Ja, helaas speelt hij alleen wel op safe door in de USA te touren waar standaard alles uitverkoopt. Een uitgebreide Europese tour zit er helaas nog altijd niet in op de vier steden van vorig jaar na.
Ja, klopt. Gaat ook niet meer gebeuren ben ik bang.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:05:14 #132
228665 Peter88Online
pi_218509802
Een 9 tellende cd box van de One To One concerten uit 1972 van John en Yoko verschijnt op 10 oktober. Sean maakt er wel werk van. Alleen is het toch een beetje geschiedsvervalsing dat één liedje er niet op komt te staan, omdat het gevoelig ligt in de huidige tijdgeest.

https://www.facebook.com/johnlennon/videos/2260958937677680
pi_218513977
Ja, "Woman is the Nigger of the World" moet blijkbaar geëlimineerd worden in de nalatenschap van John Lennon.
Ik dacht dat het een van de basissongs was van "Some Time in New York City".
pi_218514019
Het nummer heeft ook nog vijf weken in de Top 40 gestaan (maar toen had ik nog geen transistorradio).
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:31:32 #135
228665 Peter88Online
pi_218518756
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 21:33 schreef Idisrom het volgende:
Ja, "Woman is the Nigger of the World" moet blijkbaar geëlimineerd worden in de nalatenschap van John Lennon.
Ik dacht dat het een van de basissongs was van "Some Time in New York City".
Helaas waarschijnlijk voor gekozen omdat mensen niet verder kijken dan de titel, zonder verder te verdiepen in de context van de tekst. Een bijsluiter daarmee had kunnen volstaan. Helaas.
pi_218544440

Komt er aan.

Nee.
pi_218553115
Met een nieuwe versie van Free As A Bird schijnbaar! Ik neem aan dat Real Love ook opnieuw gemixed zal zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Nee.
pi_218553595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 07:31 schreef PimD het volgende:
Met een nieuwe versie van Free As A Bird schijnbaar! Ik neem aan dat Real Love ook opnieuw gemixed zal zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Zelfs 'In Spite of Danger' en 'That'll Be the Day' zijn gedemixed en geremixed!

De out-of-sync leadvocals in 'Free as a Bird' echter, hoe krijgen ze het voor elkaar... Zelfs met de barre technische omstandigheden in begin 1994 hebben ze dit meer secuur weten te behandelen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:38:19 #139
228665 Peter88Online
pi_218557492
Dat is wel even wennen als je al 30 jaar die snerpende stem van die brakke demo van Lennon gewend bent :D. Ik ben benieuwd of in de nieuwe mix van Real Love ook die gitaarpartijen zijn te horen die 10 jaar geleden werden gebruikt voor de versie op de blu-ray uitgave van 1+.
pi_218560409
Inderdaad, een wereld van verschil. Een stukje van de nieuwe Real Love zit in een Spotify teaser, dat klinkt ook al heel anders. Moet zeggen dat ik de 1+ mixen niet ken, dus wellicht was er daar al een hele hoop aan verbeterd.

Ik vind het wel mooi dat ze ook gewoon de originele 1995 mix nog beschikbaar houden. Stoort me toch wel dat bijv. zo'n Revolver boxset een (schitterende!) nieuwe remix bevat, de originele mono mix maar de originele stereo mix ontbreekt. Ik snap dat de Beatles destijds weinig te maken hadden met de stereo mix etc - maar toch, het hoort er wél bij vind ik. Goed om te zien dat ze voor FAAB / Real Love beide versies aanbieden. Wel "jammer" dat Now And Then toen zo lukraak aan een 1967-1970 reissue is toegevoegd.

Ook razend benieuwd naar de nieuwe aflevering van Anthology. Ik hoop dat het echt gewoon 90 minuten van beelden uit 1994/1995 zijn!

quote:
There is now a completely new Episode Nine, including unseen behind-the-scenes footage of Paul, George and Ringo coming together between 1994 and 1995 to work on "The Anthology" and reflecting on their shared life as The Beatles.
Nee.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:32:48 #141
228665 Peter88Online
pi_218561439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 08:31 schreef PimD het volgende:
Wel "jammer" dat Now And Then toen zo lukraak aan een 1967-1970 reissue is toegevoegd.
Ze hadden iets nodig om de reissue van de Rode en de Blauwe te promoten. Maar inderdaad is Anthology 4 de perfecte plek ervoor geweest. Ik vond het toen ook vreemd dat Now & Then wel was toegevoegd, maar FAAB en RL niet.
  dinsdag 16 september 2025 @ 15:47:08 #142
228665 Peter88Online
pi_218787294
Nu is Anthology 4 toch los verkrijgbaar :')
pi_218787769
Het begint langzamerhand wel een overdosis te worden.
pi_218831228
Vrijdag gaan wij hier naar toe:

https://www.theater.nl/the-stones-vs-the-beatles-battle
Ik ben fan van Harry Sacksioni dus het zal best leuk zijn :) Jammer dat Edward Reekers door ziekte er niet bij kan zijn.
  zondag 21 september 2025 @ 13:28:49 #145
228665 Peter88Online
pi_218832454
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
Vrijdag gaan wij hier naar toe:

https://www.theater.nl/the-stones-vs-the-beatles-battle
Ik ben fan van Harry Sacksioni dus het zal best leuk zijn :) Jammer dat Edward Reekers door ziekte er niet bij kan zijn.
Veel plezier! Ik heb de show eerder bezocht. Het is zeker de moeite waard. Ik heb er toen nog een recensie over geschreven:
https://www.maxazine.nl/2(...)-invloedrijke-bands/
pi_218832661
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Peter88Online het volgende:

[..]
Veel plezier! Ik heb de show eerder bezocht. Het is zeker de moeite waard. Ik heb er toen nog een recensie over geschreven:
Mooie recensie!
Jammer van Edward.
pi_218882558
Een hele onverwachte nieuwe toevoeging in de McCartney-set. Geen opnames omdat de openingsavond van dit jaar weer een exclusieve show voor de elite (https://www.yahoo.com/ent(...)tneys-201315963.html) was, in een openlucht-amfitheater in de heuvels in Santa Barbara, en straks weer als "voor de fans" in beeld gebracht zal worden. 'A Hard Day's Night' als opener voor het 10de jaar op rij kon natuurlijk niet meer, dus dan ga je naar de volgende film...

Voor het eerst sinds 1990, toen hij een gedeelte op piano in een medley deed, voor het eerst sinds 1965 - 60 jaar! - de band-versie. Dat hij nooit meer solo-werk zal toevoegen - laatste toevoeging, nieuwe liedjes niet meetellend, was 'Temporary Secretary' ruim 10 jaar geleden - is allang geaccepteerd. En wie anders kan de Beatles-klassiekers nog uitvoeren?
pi_218882609
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Peter88Online het volgende:

[..]
Het was de moeite waard idd. Erg leuke show en lekker gespeeld en gezongen.
Syb vd Ploeg verbaasde ons met zijn goeie zang, maar dat komt omdat we hem alleen kennen van dat liedje van de kast.
Fijne oude beelden van Beatles, mooie harmonieën, ook nog uitgelegd met intro's door Harry Sacksioni.
Ja echt een hele fijne muzikale avond O+
  maandag 29 september 2025 @ 15:01:21 #149
228665 Peter88Online
pi_218898505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:13 schreef Aisumasen het volgende:
Een hele onverwachte nieuwe toevoeging in de McCartney-set. Geen opnames omdat de openingsavond van dit jaar weer een exclusieve show voor de elite (https://www.yahoo.com/ent(...)tneys-201315963.html) was, in een openlucht-amfitheater in de heuvels in Santa Barbara, en straks weer als "voor de fans" in beeld gebracht zal worden. 'A Hard Day's Night' als opener voor het 10de jaar op rij kon natuurlijk niet meer, dus dan ga je naar de volgende film...

[ afbeelding ]

Voor het eerst sinds 1990, toen hij een gedeelte op piano in een medley deed, voor het eerst sinds 1965 - 60 jaar! - de band-versie. Dat hij nooit meer solo-werk zal toevoegen - laatste toevoeging, nieuwe liedjes niet meetellend, was 'Temporary Secretary' ruim 10 jaar geleden - is allang geaccepteerd. En wie anders kan de Beatles-klassiekers nog uitvoeren?
Bijzondere toevoeging van een nummer dat vooral een Lennon compositie is, maar dat waren A Hard Days Night en Being For The Benefit of Mr. Kite ook natuurlijk.

Ook opvallend is wat er inmiddels niet wordt gespeeld. Yesterday is er al een tijdje uit, maar nu ook Band On The Run en Here Today. Die laatste heeft met Now And Then natuurlijk een goede vervanger gekregen als Lennon tribute, maar Band On The Run vind ik wel opvallend. Zo'n beetje zijn meest geliefde post-Beatles hit.
pi_218902114
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:01 schreef Peter88Online het volgende:

[..]
Bijzondere toevoeging van een nummer dat vooral een Lennon compositie is, maar dat waren A Hard Days Night en Being For The Benefit of Mr. Kite ook natuurlijk.

Ook opvallend is wat er inmiddels niet wordt gespeeld. Yesterday is er al een tijdje uit, maar nu ook Band On The Run en Here Today. Die laatste heeft met Now And Then natuurlijk een goede vervanger gekregen als Lennon tribute, maar Band On The Run vind ik wel opvallend. Zo'n beetje zijn meest geliefde post-Beatles hit.
En ook nog een heel persoonlijk Lennon-nummer. Maar daar is niets mis mee, wat mij betreft, als íemand het mag spelen. Bij andere legendarische bands zijn we bij wijze van spreken al blij als de derde percussionist een hit van zijn oude band van vóór zijn tijd speelt.

McCartney heeft natuurlijk na Lennon het meeste invloed op dat liedje gehad. Hij is al bijna een halve eeuw de vaandeldrager van The Beatles. Het is frappant dat hij nog liever een Lennon deeper cut speelt dan een #1 solo-hit, maar het is veel te laat om daar nog over te protesteren. Vanwege de telefoon-block is er, op een opname van ergens in de bergen tijdens de repetitie een dag eerder na, nog geen opname te vinden. Maar ik denk dat het een geweldige opener is.

Het is wel opvallend dat hij zich nooit aan 'She Loves You' en 'I Want To Hold Your Hand' heeft gewaagd, maar wel aan 'The Word', 'A Day In The Life', 'A Hard Day’s Night', nu 'Help!' enzovoorts. Wat blijft er verder nog over eigenlijk? 'Why Don't We Do It On The Road', '(Wild) Honey Pie', 'Hold Me Tight', 'Martha My Dear', 'What You're Doing' en 'Every Little Thing'? De boot is voor een aantal gevaren.

Vrees trouwens niet, dit was een speciale warm-upshow buiten de tour om, die zijn altijd wat korter. Op de een of andere manier slaat hij dan altijd 'Band On The Run' over. 'Coming Up' werd juist wel gespeeld, en dat is dan ook weer vaste prik tijdens een speciale show. Je zou hem maar 25 keer over de hele wereld hebben gezien en dat fantastische liedje alleen maar als galm op afstand buiten zalen tijdens repetities en soundchecks hebben gehoord, terwijl je later voor de zoveelste keer 'Mr. Kite' en 'Let Me Roll It' krijgt voorgeschoteld... :P Zeker nu met de blazers kan hij zich er nog aardig doorheen schreeuwen. Die móét toch in de set zitten.

Het Wings-blok 'Junior's Farm' en 'Letting Go' werd ook overgeslagen, evenals de tributes, zoals je zei 'Here Today', maar ook 'Something' en 'In Spite Of All Danger'. En ook 'Maybe I'm Amazed' en 'Get Back', plus het eerder genoemde 'Mr. Kite'.

Straks de opening van de nieuwe “leg” van de tournee. Ik maak mij geen enkele illusie dat hij iets anders dan de nieuwe opener doet, zeker gezien hij zich in territoria heeft laten boeken waar hij of nog nooit heeft gespeeld of al heel lang niet. Zijn setlist is natuurlijk al jaren beetje mank. Heel veel Beatles deeper cuts zitten er al bijna 15 jaar in. Van wat ik denk dat zijn vijftien meest iconische Beatles-liedjes zijn, speelt hij er nog maar vier. Een opvallende die stilletjes verdwenen is en waar ik weinig fans over hoor, is ‘Eleanor Rigby’, die heeft de crisis niet overleefd. En van zijn twintig meest populaire solo-liedjes op streaming (de niet-seizoensgebonden liedjes en ook geen samenwerkingen) speelt hij er zeven. Tegen de tijd dat je hem twee jaar niet ziet, zijn die paar toevoegingen die er zijn weer verdwenen, zoals 'She's A Woman' en 'You Never Give Me Your Money' vorig jaar...

Maar het is een terugkerend onderwerp: ik benoem het toch, maar dat is niets waar ik nog over nadenk bij een 83-jarige McCartney die er nog steeds zo staat. Ik zie erg uit naar de opname van ‘Help!’ morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')