quote:
Ja had ik precies hetzelfde netquote:Op donderdag 2 november 2023 15:59 schreef ok01 het volgende:
Erg mooi gedaan![]()
Vind het wel ontroerend om Lennon weer te horen
Des te meer je er van geniet toch? Denk dat met de status van de band iedereen er wel met een bepaald vooroordeel in gaat. En voor sommigen valt dit enorm tegen maar des te leuker wanneer je van zo'n "cadeautje" kan genieten.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:37 schreef Peter88Online het volgende:
Het doet mij nog meer dan ik had verwacht. Nooit durven dromen dat er ooit nog een nieuw nummer van The Beatles zou komen. Bij de vorige reüniesingles Free As A Bird en Real Love was ik te jong om het bewust mee te maken.
Ik vreesde een beetje voor het gebruik van AI, maar het is alleen maar gebruikt om de stem van de demo van Lennon op te poetsen. Dat is zeer geslaagd gedaan. Ik ben als fan misschien bevooroordeeld, maar ik vind de details erin echt bijzonder. Zoals de mooie bescheiden toevoeging van Paul McCartney’s tweede stem aan het couplet, de George Harrison achtige slide gitaarsolo, de strijkers van Giles Martin (een mooi saluut naar zijn vader George Martin), en vooral hoe subtiel ze de vocalen van Because erin hebben verwerkt.
Nogmaals; ik ben te veel fan en daardoor bevooroordeeld, maar ik vind het prachtig om dit nog mee te maken. Natuurlijk kan het zich niet meten met hun legendarische werk uit de jaren ‘60, maar ik zie het vooral als een laatste saluut van Paul en Ringo aan John en George. Daarin vind ik het geslaagd.
Mocht dit het geval zijn geweest was ik het met je eens geweest, maar het is onzin wat je hier zo stellig beweerd. Er is niets door een computer toegevoegd. Dit is de exacte opname van de originele brakke cassette, de exacte vocaal zoals gezongen door Lennon rond 1977 in The Dakota. Wel met pitch correctie, overigens. En zo’n isolatie zelf is niet eens AI, maar ordinaire machine learning-technologie wat al jaren mogelijk is.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:37 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het helemaal niks.
Je kan uit zo'n opname niet zo'n goede stem filteren.
Dit is gewoon hetzlefde als dan een compleet nieuw nummer maken en dat door AI met Lennon's stem laten zingen. Het is geen Lennon maar gewoon kunstmatig zijn stem. Maar omdat het van de opname van Lennon afkomt wordt er gedaan of dit nu enkel en alleen de originele zang van Lennon is en dat is gewoon niet waar.
Ik ben het met je eens en kom ook terug op wat ik zei.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mocht dit het geval zijn geweest was ik het met je eens geweest, maar het is onzin wat je hier zo stellig beweerd. Er is niets door een computer toegevoegd. Dit is de exacte opname van de originele brakke cassette, de exacte vocaal zoals gezongen door Lennon rond 1977 in The Dakota. Wel met pitch correctie, overigens. En zo’n isolatie zelf is niet eens AI, maar ordinaire machine learning-technologie wat al jaren mogelijk is.
Waar jij op doelt is een hele andere soort technologie, en iets wat ik wel als AI zou beschouwen. Dat is in feite inderdaad meer een soort simulatie, de ondertussen welbekende “Harrison sings McCartney solo” of “young McCartney sings old McCartney” pogingen, die toch altijd weer één ding missen: de menselijke en variabele eigenschappen van een vocaal. Dat kunnen toffe curiositeiten zijn om je verbeelding op los te laten. Maar dat is op Now & Then dus helemaal niet aan de orde. Het is de enige echte opname die gebruikt is. Niets is computer-gegenereerd. “Like we would do that”, zoals Ringo al sneerde.
Sterker nog: er kunnen een heleboel baanbrekende dingen met machine learning-technologie, maar het onderscheiden van een luide, hoge vocaal van een lage, zachte piano zoals op deze opname is echt een peulenschil. En dat is het al jaren. In dit geval ligt het in totaal verschillende frequentiegebieden, het grootste deel overlapt niet eens melodisch. De technologie gaat heel snel, en een klusje als dit is al meer dan een decennium mogelijk, en is al een jaar of 5 gemeengoed.
Waar het écht magisch kan worden is op het moment dat je audio uit elkaar kunt trekken welke in frequentiegebied en amplitude telkens overlappen. 5 jaar terug was het onmogelijk om, bijvoorbeeld, de harmonische gitaren van ‘And Your Bird Can Sing’ schoon van elkaar af te krijgen van een en hetzelfde monospoor. Maar ook die klus is allang niet meer onmogelijk.
De technologie van Peter Jackson is dus verre van grensverleggend. The Beach Boys waren de eerste populaire act die ik me kan herinneren die "mono naar stereo"-remixes uitbrachten met demix-technologie, dat was zelfs al in 2012. Die klonken nog niet best, maar de techniek was primitief, en dat kon amper 10 jaar later natuurlijk alweer veel beter. The Beatles gebruiken deze techniek zelf ook al sinds 2015 voor projecten. Ze deden eigenlijk de eerste stappen al in 2009, toen ze voor het Rock Band-spel bas, gitaar en drums los moesten zien te krijgen. Maar het resultaat was voor een audio-project nog niet te doen geweest, en de techniek - letterlijk audio-blobs uitgummen op een scherm - had nog niets met machine learning te maken.
Maar sinds 2015 gebruiken ze het dus voor remixes, echter sporadisch omdat ze toen nog hopeloos achter de techniek aanliepen. En kan iemand zich de promo voor de Hollywood Bowl-release van dik 7 jaar geleden nog herinneren? "Door een ongekende nieuwe techniek van het in-house Abbey Road team..." Het komt promotioneel natuurlijk goed uit om dit telkens weer als iets nieuws en futuristisch te presenteren.
En anno 2023 kan Peter Jackson's team dezelfde methodes voor The Beatles natuurlijk veel beter dan ooit en veel beter dan ieder ander uitdiepen, omdat de technologie telkens een stukje verder is en vooral omdat ze samenwerken vanaf de bron. In plaats van simpel "een mannelijke vocaal" te gebruiken als voorbeeld voor een machine learning-model, hebben ze voor Now & Then bijvoorbeeld "John Lennon, precies zoals hij in de jaren '70 zong, hier urenlang solo in perfecte studio-kwaliteit vanaf de ruwe tapes" kunnen gebruiken om het model te trainen.
Mooi gedaan, maar ook wel een beetje creepy hoe Lennon opeens opduikt bij dat orkest 🤣.quote:
Helemaal mee eens. Je omschrijft precies zoals ik het ook voel.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:37 schreef Peter88Online het volgende:
Het doet mij nog meer dan ik had verwacht. Nooit durven dromen dat er ooit nog een nieuw nummer van The Beatles zou komen. Bij de vorige reüniesingles Free As A Bird en Real Love was ik te jong om het bewust mee te maken.
Ik vreesde een beetje voor het gebruik van AI, maar het is alleen maar gebruikt om de stem van de demo van Lennon op te poetsen. Dat is zeer geslaagd gedaan. Ik ben als fan misschien bevooroordeeld, maar ik vind de details erin echt bijzonder. Zoals de mooie bescheiden toevoeging van Paul McCartney’s tweede stem aan het couplet, de George Harrison achtige slide gitaarsolo, de strijkers van Giles Martin (een mooi saluut naar zijn vader George Martin), en vooral hoe subtiel ze de vocalen van Because erin hebben verwerkt.
Nogmaals; ik ben te veel fan en daardoor bevooroordeeld, maar ik vind het prachtig om dit nog mee te maken. Natuurlijk kan het zich niet meten met hun legendarische werk uit de jaren ‘60, maar ik zie het vooral als een laatste saluut van Paul en Ringo aan John en George. Daarin vind ik het geslaagd.
Ik denk dat Peter Jackson nu al bezig is de docu van 2,5 uur in elkaar aan het zetten. En een directors cut van 7 uurquote:Op dinsdag 7 november 2023 17:52 schreef PimD het volgende:
Ik vind het nummer ontzettend goed gedaan en heb het al veel geluisterd. Kende de originele demo van John ook niet eerlijk gezegd, dus het was voor mij echt nieuw. De clip en het als toevoeging als bonustrack aan 1967-1970 ben ik persoonlijk wat minder over te spreken. Hopelijk gaan ze wat doen met al die beelden uit 1994/1995. Een mooie docu over deze periode met als bonus "nieuwe" versies van Free As A Bird en Real Love zouden erg welkom zijn. Vind het echt bizar dat ze N&T nu ineens als bonustrack toevoegen, maar FAAB en RL dan weer skippen. Als ze die twee nou óók hadden toegevoegd was het een ander verhaal geweest vind ik.
Dank voor deze uitgebreide, soms heel technische, recensie. Ik zal de vernieuwde versie de komende dagen ook eens gaan beluisteren. Heel benieuwd.quote:
Beide parades in Nederland zijn al geruime tijd makkelijk door belanghebbenden te beïnvloedde gekochte lijstjes, maar de Top 40 is nog altijd de meest louche van de twee, gebaseerd op basis van airplay, en tegenwoordig ook streaming en zelfs trends op social media. In de Mega Top 100 komt-ie namelijk op #5 binnen met 83% van de aantallen van de #1.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:58 schreef Peter88Online het volgende:
In tegenstelling tot een 34ste plaats bij ons in de Top 40.
De aankondiging van 'Some Time In New York City' voor 2022 is dus met stille trom ingetrokken, denk dat we in de huidige tijd helaas wel weten waar die schoen heeft gewrongen, zet het album op en al bij het vierde gezongen woord gaat Universal daar nu niet hun vingers aan branden. Zie ook de meest recente compilatie 'Gimme Some Truth' waar dit het enige liedje is van de 13 charts-successen/succesjes die hij bij leven solo had die geschrapt is, en waar melodisch niemendalletje en "deeper cut" 'Angela' over Angela Davis ineens een prominente plek tussen de hits en fan-favorieten heeft gekregen.quote:Op maandag 13 november 2023 19:35 schreef Peter88Online het volgende:
Ondertussen wordt ook voor juni volgend jaar de volgende heruitgave van Lennon bekend gemaakt: Mind Games. https://www.johnlennon.co(...)-2blurays-june-2024/ [..]
enquote:The definitive exploration—told in revelatory detail—of the writing, recording, and release of John Lennon’s celebrated and magical fourth solo album Mind Games, and the era that inspired it.
Described by Yoko Ono as "ahead of its time," Mind Games is a breakthrough album from John Lennon in which he employs a Plastic Ono Band comprising the cream of the crop of New York session musicians—a fan favorite that remains a cult classic ever since its first release on October 29, 1973. This insightful and beautiful book presents handwritten lyrics, letters, artworks by Lennon and Ono, and previously unseen photography alongside their firsthand commentary about the lyrics, songs, and album artwork, as well as contributions from the musicians, friends, engineers, and key figures involved in the making of this landmark album.
Mind Games was the product of an exceptionally turbulent time for the Lennons. While Nixon and Hoover were attempting to have Lennon deported, John and Yoko endured endless litigations and as the popular press turned on them once again, they bravely rose above it all, continuing their campaigns for non-violent peaceful protest to end the war in Vietnam and for equal rights for women. It was also an exciting time when they both re-embraced mysticism and magical thinking. In this sumptuous volume, text and images from the key players are woven together to reveal not only the details behind the creation, recording, and release of this groundbreaking commercial and skillfully crafted recording, but also to shed new light on a period of transformation and experimentation for Lennon and Ono.
Publication will coincide with extensive publicity surrounding the release of a completely remixed and reissued 6 x CD / 2 x BluRay digital edition of Mind Games, together with two deluxe Mind Games boxsets, bringing the album to a new generation of listeners.
quote:The definitive exploration - told in revelatory detail - of the writing, recording and release of John Lennon’s celebrated fourth solo album Mind Games, created in the first weeks of the 'Lost Weekend', Lennon’s separation from Yoko Ono.
Described by Yoko Ono as 'ahead of its time', Mind Games is a cult favourite album that has stoked analysis and divided opinions ever since it was first released under the moniker The Plastic U.F.Ono Band on 29 October 29 1973. This insightful and beautiful book presents handwritten lyrics, letters, Lennon and Ono artworks, and previously unseen photography alongside first-hand commentary on the lyrics, songs and album artwork by Lennon and Ono as well as contributions from the musicians and key figures involved in the making of this landmark album.
Recorded in the first weeks of the 'Lost Weekend' - Lennon’s 18-month separation from his wife and creative partner Ono and the beginning of his relationship with the couple’s assistant, May Pang - Mind Games was the product of an exceptionally turbulent time for Lennon: the FBI circled and surveilled, the Nixon administration attempted to have him deported, and the popular press turned on him following the release of his radical, politically charged album Some Time in New York City (1972). In this sumptuous volume, text and images from all the key players are woven together to reveal not only all the details behind the creation, recording and release of this groundbreaking record, but also to shed new light on a period (1973–74) of great personal and public turmoil for Lennon and Ono.
The trade publication of this volume will coincide with extensive publicity surrounding the release of an exceptionally remastered and reissued CD/digital edition of Mind Games, bringing the fan-favourite album to a new generation of listeners.
quote:Regisseur en Oscarwinnaar Sam Mendes is de komende jaren bezig met een bijzonder project: hij gaat de levens van alle vier de leden van The Beatles verfilmen, elk in een aparte biopic.
De twee nog levende Beatles, Paul McCartney en Ringo Starr, en de nabestaanden van John Lennon en George Harrison, hebben ermee ingestemd, terwijl ze normaal gesproken terughoudend zijn met het vrijgeven van hun rechten. Ook de platenmaatschappij van de 'Fab Four', Apple Corps Ltd., is akkoord.
Het plan is afkomstig van Mendes zelf. Hij is bekend van onder meer American Beauty (1999) en de James Bondfilms Skyfall (2012) en Spectre (2015) en wil het kwartet Beatles-films in 2027 afhebben.
In elke film zal het verhaal van de opkomst en het einde van The Beatles worden verteld vanuit het perspectief van een van de bandleden. Het idee is dat de films gelijktijdig in de bioscopen draaien.
Alles is al duizend malen op duizend verschillende manieren vertelt, maar toch benieuwd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:18 schreef usagi414 het volgende:
John, Paul, George en Ringo krijgen alle vier een eigen biopic
Voor de agenda van 2027
[..]
Met alle respect voor de Beatles, maar ik krijg hier een beetje Kiss-soloalbum vibes van.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:18 schreef usagi414 het volgende:
John, Paul, George en Ringo krijgen alle vier een eigen biopic
Voor de agenda van 2027
[..]
Verrassend goed nummer inderdaad. Mocht ook weleens een keertje na de misbaksels van de afgelopen 19 jaar. Choose Love was wat mij betreft zijn laatste echt sterke album.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
En wat een aangenaam genoegen: Ringo die nog eens verrassend uit de hoek komt. Hij maakt geen albums meer, maar de afgelopen 4 jaar elk jaar een EP. Veel platgereden paden waar je niet echt teleurgesteld van kan raken omdat het een bejaarde Beatle betreft. En af en toe een typisch vrolijk Ringo-liedje die er zeker mag zijn, zoals een half jaar terug ‘Feeling The Sunlight’, geschreven en (op drums na natuurlijk) volledig ingespeeld door Paul McCartney. Maar altijd die kazige producties en verdomde Auto-Tune die hem als RoboRingo laat klinken. En een eindeloze variant aan "I play me drums/I was in a band/you know it comes easy/with a little help of my friends"-teksten.
Niets van dat alles op de single van vandaag. Zowaar een donker (maar toch uiteindelijk weer optimistisch) liedje van Ringo. Geschreven door Linda Perry, van dat schreeuwliedje uit de 90’s maar ook van hits voor Christina Aguilera en Gwen Stefani. Plus een van die jongens van The Strokes (groot in Amerika) met een paar mooie gitaarlijnen. De productie klinkt goed, Ringo's vocalen zijn eindelijk niet meer besmeurd en hij klinkt vocaal juist nog sterk ook. Een sterk midden-van-de-weg liedje.
Vandaag aangekondigd. Release op 12 juli. Ze pakken groots uit met de Super Deluxe Box van over de 1000 euro. Maar gelukkig zijn er ook nog betaalbare varianten: https://store.johnlennon.com/quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De aankondiging van 'Some Time In New York City' voor 2022 is dus met stille trom ingetrokken, denk dat we in de huidige tijd helaas wel weten waar die schoen heeft gewrongen, zet het album op en al bij het vierde gezongen woord gaat Universal daar nu niet hun vingers aan branden. Zie ook de meest recente compilatie 'Gimme Some Truth' waar dit het enige liedje is van de 13 charts-successen/succesjes die hij bij leven solo had die geschrapt is, en waar melodisch niemendalletje en "deeper cut" 'Angela' over Angela Davis ineens een prominente plek tussen de hits en fan-favorieten heeft gekregen.
Maar de 50-jarige jubilea lukken steeds nét niet, en gelukkig is daar 'Mind Games'. Een editie waar ik heel lang naar heb uitgekeken, een van mijn favoriete Beatles solo-albums. Met 72 tracks gaan dat weer een heleboel mooie outtakes worden. Ik ga uit van de 11 liedjes plus 'Rock 'N' Roll People', er zijn verder geen andere liedjes uit deze sessies, dus 12 liedjes. Met de Ultimate Mix van het album, de Elements Mixes, de Evolution Documentaries, de Raw Studio Mixes en Outtakes x 12 blijven er dus nog 12 plekken over voor nóg meer outtakes, misschien een jam of twee (zoals de hele disc bij Plastic Ono Band) en natuurlijk de thuis-demo's. Dat is dan minus 'Nutopian International Anthem' als 12de track op het album, ik zou het wel heel geinig en des Lennons vinden als die ook de Raw Studio Mix, Evolution Docu etc. krijgt.
Die thuis-demo's van de liedjes uit deze periode zijn ook zo goed, vooral 'Aisumasen I'm Sorry' (jaja) en 'I Know (I Know)' zijn prachtig in die varianten. Heel veel van de demo-cassettes en de studio-sessies circuleren al, voornamelijk met dank aan The Lost Lennon Tapes, de door Yoko Ono samengestelde radio-shows vanaf eind jaren '80. Zij heeft de erfenis van Lennon's solo-werk altijd zo goed verzorgd, en nu ze het niet meer kan heeft Sean Ono Lennon dit op dezelfde manier overgenomen met de Ultimate-series. En het betekent niet dat alles al bekend is, verre van. Er blijven nog uren aan sessies over, en tot nu toe heeft elke boxset veel verrassingen. Plus, wie weet welke cassettes nog zijn ontdekt na de 90's (Lennon Anthology).
Ook dit album krijgt een boek met uitgebreidere info en meer foto's dan in de deluxe-editie zelf: www.thamesandhudsonusa.com/books/mind-games-hardcover 288 pagina's, 4 juni 2024. Wel geinig, de totale twist in het narratief tussen de twee persberichten (waarvan een afgekeurd?):
[..]
en
[..]
Ik lees het nietquote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:19 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie nog meeleest op dit oude vertrouwde honk: de data van de Europese tournee van Paul McCartney zullen niet meer lang op zich laten wachten. De eerste shows in 6 jaar, in vele landen dik 8-9 jaar. En er staan ondertussen toch weer 3 andere liedjes op de setlist. Nee, toen was het al een toegift, nu is het een mirakel.
Het stupide idee van die massale velden hebben we mooi ontlopen, want het gaan gewoon weer arena's worden. Live Nation Spanje doet alvast een voorzetje:
[ x ]
(En de zaal ook: https://twitter.com/WiZinkCenter/status/1801548222755652009)
Wat een schema voor een man van 82quote:Wednesday 4th December - La Defense Arena, Paris, FRANCE
Thursday 5th December - La Defense Arena, Paris, FRANCE
Monday 9th December - Wizink Centre, Madrid, SPAIN
Tuesday 10th December - Wizink Centre, Madrid, SPAIN
Saturday 14th December - Co-op Live, Manchester, UK
Sunday 15th December - Co-op Live, Manchester, UK
Wednesday 18th December - The O2 Arena, London, UK
Thursday 19th December - The O2 Arena, London, UK
quote:Op maandag 17 juni 2024 21:47 schreef SevenWonders het volgende:
Wat een waardeloze site is dat van die La Defense Arena, zo te zien kun je alleen met overschrijving betalen ... ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan de O2
Net was ik de wachtrij, maar nu laadt de pagina niet zo te zien (link uit de nieuwsbrief van Paul McCartney)... welke link gebruik je?quote:Op maandag 17 juni 2024 21:47 schreef SevenWonders het volgende:
Wat een waardeloze site is dat van die La Defense Arena, zo te zien kun je alleen met overschrijving betalen ... ik denk dat ik toch de voorkeur geef aan de O2
De link van de McCartney nieuwsbrief. Ik heb ook een account gemaakt en daarmee zou ik de wachtrij niet kunnen joinen volgens de melding. Log ik uit dan is het geen probleem en sta ik er (weer) in ...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Net was ik de wachtrij, maar nu laadt de pagina niet zo te zien (link uit de nieuwsbrief van Paul McCartney)... welke link gebruik je?
Edit: als ik uitlog verschijnt de wachtrij wel weer...
Elke keer als ik wil bestellen en de bestelling bijna klaar is (en de betaling zo goed als door is), geeft ie een foutmeldingquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:55 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
De link van de McCartney nieuwsbrief. Ik heb ook een account gemaakt en daarmee zou ik de wachtrij niet kunnen joinen volgens de melding. Log ik uit dan is het geen probleem en sta ik er (weer) in ...
mmm, ik ga het meemaken. sta nog in de wachtrijquote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Elke keer als ik wil bestellen en de bestelling bijna klaar is (en de betaling zo goed als door is), geeft ie een foutmelding
De afschrijvingen stonden zelfs al als voorlopig op mijn bankrekening, maar zijn gestopt, kreeg een foutmelding mbt de account oid... sta nu weer in de wachtrij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:13 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
mmm, ik ga het meemaken. sta nog in de wachtrij
Ik heb een American Express kaart en morgen start er ook een pre-sale voor Londen voor Amex-klanten Mijn ervaring met kaarten kopen in de Uk op deze manier is prima ... als he iet lukt, gok ik op morgen ...
gedoequote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De afschrijvingen stonden zelfs al als voorlopig op mijn bankrekening, maar zijn gestopt, kreeg een foutmelding mbt de account oid... sta nu weer in de wachtrij.
Ja, bij mij ook ... account in error ... order has been cancelled ...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De afschrijvingen stonden zelfs al als voorlopig op mijn bankrekening, maar zijn gestopt, kreeg een foutmelding mbt de account oid... sta nu weer in de wachtrij.
Mmmm balen... ik zit weer in de wachtrij, maar die gaat nu rete traag.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:39 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook ... account in error ... order has been cancelled ...
Ja, hier ookquote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mmmm balen... ik zit weer in de wachtrij, maar die gaat nu rete traag.
Deze plattegrond van de show lijkt mij helaas meer waarheidsgetrouw:quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:26 schreef Keepvogel het volgende:
Voor Parijs zijn weer staanplaatsen beschikbaar zie ik. Als ik het tenminste goed begrijp (Fosse / Placement libre debout)
Ik heb een beetje mijn twijfels, en dat komt door de relatief lage prijs die ik zie. Maar op de plattegrond ziet het eruit als of je een prima concert kan genieten.
Iemand dezelfde ervaring?
Hoe echt zou het zijn?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Dit was ik nog nooit eerder tegengekomen.
Een nieuwjaarsfeestje met John Lennon vlak na zijn lost weekend
Stevie Riks altijd +1quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Dit was ik nog nooit eerder tegengekomen.
Een nieuwjaarsfeestje met John Lennon vlak na zijn lost weekend
Geen 'Rubber Soul' dit jaar in ieder geval. Die staat vast al klaar voor volgend jaar. Ik geloof dat ze zich nu focussen op het 60-jarig jubileum van de Amerikaanse albums, die voor het eerst worden heruitgebracht op vinyl. En het belangrijkste: de daadwerkelijke "mix" (pseudo-stereo) van die albums voor de Amerikaanse markt.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:03 schreef Peter88Online het volgende:
Zou er komend najaar nog iets worden uitgebracht? Een remix van Rubber Soul?
Niet iets om heel warm voor te lopen. Het is inmiddels ook alweer de derde reissue van de Amerikaanse albums. Weliswaar voor het eerst weer op vinyl, maar ik had liever een remix gehad van de eerste 4 albums die inmiddels ook alweer 60 en 61 jaar oud zijn. Ik voelde mezelf 10 jaar geleden ook een beetje genept door die Amerikaanse box, want ik had toen net de boxen uit 2004 en 2006 gekocht.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Geen 'Rubber Soul' dit jaar in ieder geval. Die staat vast al klaar voor volgend jaar. Ik geloof dat ze zich nu focussen op het 60-jarig jubileum van de Amerikaanse albums, die voor het eerst worden heruitgebracht op vinyl. En het belangrijkste: de daadwerkelijke "mix" (pseudo-stereo) van die albums voor de Amerikaanse markt.
De CD-uitgaves van 10 jaar terug waren namelijk volkomen nutteloos: de tracklist van de Amerikaanse albums met de gebruikelijke mixes van de originele Engelse albums. Het is enkel een nostalgie-project, voor de eerste generatie Amerikaanse fans die hun kennismaking met The Beatles willen herbeleven, of voor de historieliefhebbers, die willen weten hoe het in die tijd precies geklonken zou moeten hebben, hoe gemankeerd het ook was.
Dat is dan wel weer interessant. Bij de Get Back documentaire is het achteraf gezien inderdaad jammer dat Peter Jackson aardig wat filters er de beelden heeft gebruikt. Het ziet er soms iets tè gepolijst uit.quote:De vinyl-rips voldoen voor de naslag of om eens in de zoveel tijd je een "teenager" in een Beatles-jurk met Ringo-buttons te wanen, maar waar ik wél heel erg enthousiast van wordt is het Maysles Brothers-project. De beelden van het eerste bezoek van The Beatles aan Amerika in februari 1964. Op de juiste tijd, op de juiste plek, door de juiste mensen, met een ongelimiteerde toegang tot de band, momenten vastgelegd die alleen al een half jaar later nooit meer op diezelfde manier beleefd hadden kunnen worden. En die beelden zijn opnieuw ge-edit, 4K-proof. Zal wel een Disney-dealtje zijn, misschien weer met kerst. Hopelijk ditmaal geen wassen beelden-look zoals op Get Back.
En hopelijk zijn alle negatieven bewaard gebleven, want al na 3 dagen in Amerika werden de tapes van die dagen verscheept naar Engeland waarin in een dag een edit werd gemaakt om op Engelse TV uitgezonden te worden. De originele volledige documentaire van later dat jaar is een minuut of 70, de re-edit uit 1990 (ook de latere DVD-versie) een minuut of 10 langer, maar dat is niets vergeleken met de in totaal zo'n 20 uur aan materiaal dat geschoten zou zijn. Dit kan dus een tweede Get Back worden, maar dan aan precies het andere uiteinde van het spectrum: op tour in 1964. Ringo heeft in ieder geval al verklapt dat het er aan zit te komen, laatste alinea: https://variety.com/2024/(...)nterview-1235999207/
Gisteren in de bioscoop One Hand Clapping gezien. Het geluid is top (ik zag op de aftiteling dat Peter Jackson's WingNut Films er ook mee van doen heeft gehad), maar het beeld was belabberd. Het leek wel van een VHS bang gehaald. De Backyard Session viel op zich nog wel mee qua beeld, maar One Hand Clapping was eigenlijk niet om aan te zien voor in een bioscoop zaal.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
En McCartney doet blijkbaar vanaf nu "beat the bootlegger" copyright-dump releases waar minder enthousiasme voor op te brengen is. De 'Band On The Run' "underdub" uitgave was belachelijk, en puur op de markt gebracht in alle haast omdat de Geoff Emerick-tapes geveild werden en ondertussen circuleren. Al hoop ik One Hand Clapping nog wel in de bios te zien. Jammer dat het op ghetto-tape geschoten is in die tijd. Al was het een stilistische keuze, komt het niet vaak voor dat analoge tape niet om aan te zien is.
Nee, dit is de repetitie dag voor de show bij de zaal zelf. Daar oefent hij altijd juist alle nieuwe liedjes uit de repetities van de weken daarvoor in Londen of LA, die hij in de daadwerkelijke show zal toevoegen. Wat er meestal nul zijn, haha. Ze hebben het gisteren meerdere keren volledig geoefend, en er zijn beelden voor op de schermen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:08 schreef PimD het volgende:
Kippenvel.
Edit: Oh, ik lees nu dat het een rehearsal was en niet de show zelf. Dan zal het wel geschrapt zijn in de show zelf vrees ik![]()
✅quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Vanavond met de semi-openbare soundcheck zal hij het dan niet doen, om het een verrassing te laten zijn. [..]
✅quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..] opener van de Magic Piano-set [..]
82 jaar. Het is echt ongelofelijk.quote:
There it is!quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:13 schreef Aisumasen het volgende:
De vinyl-rips voldoen voor de naslag of om eens in de zoveel tijd je een "teenager" in een Beatles-jurk met Ringo-buttons te wanen, maar waar ik wél heel erg enthousiast van wordt is het Maysles Brothers-project. De beelden van het eerste bezoek van The Beatles aan Amerika in februari 1964. Op de juiste tijd, op de juiste plek, door de juiste mensen, met een ongelimiteerde toegang tot de band, momenten vastgelegd die alleen al een half jaar later nooit meer op diezelfde manier beleefd hadden kunnen worden. En die beelden zijn opnieuw ge-edit, 4K-proof. Zal wel een Disney-dealtje zijn, misschien weer met kerst. Hopelijk ditmaal geen wassen beelden-look zoals op Get Back.
En hopelijk zijn alle negatieven bewaard gebleven, want al na 3 dagen in Amerika werden de tapes van die dagen verscheept naar Engeland waarin in een dag een edit werd gemaakt om op Engelse TV uitgezonden te worden. De originele volledige documentaire van later dat jaar is een minuut of 70, de re-edit uit 1990 (ook de latere DVD-versie) een minuut of 10 langer, maar dat is niets vergeleken met de in totaal zo'n 20 uur aan materiaal dat geschoten zou zijn. Dit kan dus een tweede Get Back worden, maar dan aan precies het andere uiteinde van het spectrum: op tour in 1964. Ringo heeft in ieder geval al verklapt dat het er aan zit te komen, laatste alinea: https://variety.com/2024/(...)nterview-1235999207/
Ik hoor en zie op Youtube nu het concert in Buenos Airos. Eerst 'Here Today' en vervolgens 'Now and Then"quote:
Maand verder, nog altijd niets meer over bekend. En balen, ja. Al is het wel Scorsese, "the music and footage are augmented by newly filmed interviews with Paul and Ringo, as well as fans whose lives were transformed by The Beatles." Het gaat dus een Eight Days A Week XS worden. Wat overigens een van de technisch slechtste muziekdocumentaires met gemiste kansen is die ik ooit heb gezien. Pratende hoofden, zeker als de helft van de hoofdrolspelers niet meer leeft, leiden enkel af en zorgen enkel voor confrontatie met het heden dan dat het een toevoeging is. Vooral als er zoveel materiaal uit de tijd zelf is om het verhaal mee te vertellen, en er irrelevante mensen geboren in een veel latere periode aan het woord komen. En zeker als de oudjes zelf de details echt niet meer weten.quote:
En als er verder dus geen officiële info komt, zal ik maar weer wat vertellen: Terwijl dit dé kans was op Get Back-achtige episodes, gaat dat dus niet gebeuren. Het is één documentaire geworden, wel gelukkig van ongeveer twee uur. En het is veel materiaal wat we nog niet gezien hebben, want er zitten geen complete optredens in. Maar dan wel voorheen onbekende beelden van Washington bijvoorbeeld. Het slechte nieuws is dat Apple’s archief incompleet is en ze “maar” 10 uur film hebben kunnen traceren, en er ooit gedeeltes in het verkeerde postvakje terecht zijn gekomen / gejat zijn. En dit is gelijk de reden van de gekke timing, niet februari 1964 maar op de valreep van het jubileumjaar. Er is dit jaar met succes geprobeerd een klein gedeelte te traceren, maar het heeft de deadline alsnog niet gehaald door papierwerk. Zo zonde, want wanneer is de volgende kans?quote:“Honestly, it’s a little hard now,” says Starr. “There’s only Paul and I, and it was the four of us…” But he’s glad the doc includes his and McCartney’s contemporary recollections. “The Maysles brothers who did (the original 1964 footage) were really great. They were always filming, and … did you see the original? So, you know, we were lively and we were excited. We’re in America, for God’s sake. And we played New York and we’re heading for Washington on the train, and they got some great footage of the moment… Marty is producing this remake with his director of choice and putting us more in it to talk about that, so you’ve got that time and this time talking about that time. But I haven’t seen the finished film yet.” (He was due to see it Thursday night.) “The original was great and Marty was in awe of the Maysles brothers… He admired them so much, so that was great to have him on board, because he admired the people who did it.”
https://variety.com/2024/(...)-look-up-1236182323/
Spoedvergadering bij Apple vanochtend: "Er is onrust op FOK!, wat kunnen we doen?!"quote:Op woensdag 13 november 2024 23:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Maand verder, nog altijd niets meer over bekend. [..]
Jammer dat het een pratende hoofden documentaire is geworden. Terwijl Get Back wel bewees dat ook een diepgaande documentaire succesvol kan zijn. En hoe de status van Scorsese dan ook is; Living In The Material World vond ik ook een halfgeslaagde documentaire waarin veel belangrijke feiten ontbraken.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maand verder, nog altijd niets meer over bekend. En balen, ja. Al is het wel Scorsese, "the music and footage are augmented by newly filmed interviews with Paul and Ringo, as well as fans whose lives were transformed by The Beatles." Het gaat dus een Eight Days A Week XS worden. Wat overigens een van de technisch slechtste muziekdocumentaires met gemiste kansen is die ik ooit heb gezien. Pratende hoofden, zeker als de helft van de hoofdrolspelers niet meer leeft, leiden enkel af en zorgen enkel voor confrontatie met het heden dan dat het een toevoeging is. Vooral als er zoveel materiaal uit de tijd zelf is om het verhaal mee te vertellen, en er irrelevante mensen geboren in een veel latere periode aan het woord komen. En zeker als de oudjes zelf de details echt niet meer weten.
Moet zeggen dat Ringo in gesprek met Scorsese er nog wel wat dynamischer uitziet dan de gebruikelijke "een showbizz-licht op een opgepoederde artiest in een zetel backstage tussen de bedrijven door”-beelden, maar de Hollywood-presentatie in de trailer doet mij vermoeden dat ik mij flink ga ergeren. Anderhalve seconde aan niet eerder verschenen beeldmateriaal trouwens, maar dat zegt nog vrij weinig.quote:Op donderdag 14 november 2024 18:22 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Jammer dat het een pratende hoofden documentaire is geworden. Terwijl Get Back wel bewees dat ook een diepgaande documentaire succesvol kan zijn. En hoe de status van Scorsese dan ook is; Living In The Material World vond ik ook een halfgeslaagde documentaire waarin veel belangrijke feiten ontbraken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
Ik lees er goede verhalen over. Ik mag over twee weken naar het laatste concert in Londen. Dat wordt weer de eerste keer dat ik hem ga zien sinds 2017 in New York.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:16 schreef SevenWonders het volgende:
Parijs was geweldig, een drama om de arena te bereiken vanaf de metro, maar de show was fantastisch ... ook vanaf hoog in de arena ... zo blij dat ik gegaan ben ...
Ik heb wat op YouTube gezien. Ik had wel het gevoel, dat het publiek in Latijns Amerika wat enthousiaster was.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:16 schreef SevenWonders het volgende:
Parijs was geweldig, een drama om de arena te bereiken vanaf de metro, maar de show was fantastisch ... ook vanaf hoog in de arena ... zo blij dat ik gegaan ben ...
Ik heb überhaupt het idee dat ze aan de andere kant van de oceaan meer enthousiaster zijn dan hier in Europa. De laatste keer dat ik hem zag was in 2017 in New York, en het publiek is veel uitbundiger dan hier in Europa.quote:Op maandag 9 december 2024 14:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb wat op YouTube gezien. Ik had wel het gevoel, dat het publiek in Latijns Amerika wat enthousiaster was.
Op de tribune aan de zijkant, waar ik zat, bleef iedereen zitten ... niet heel veel actief enthousiasme inderdaad ...quote:Op maandag 9 december 2024 14:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb wat op YouTube gezien. Ik had wel het gevoel, dat het publiek in Latijns Amerika wat enthousiaster was.
En dat is ook meteen de reden denk ik dat Paul niet zo vaak een Europese tour doet.quote:Op maandag 9 december 2024 14:48 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt het idee dat ze aan de andere kant van de oceaan meer enthousiaster zijn dan hier in Europa. De laatste keer dat ik hem zag was in 2017 in New York, en het publiek is veel uitbundiger dan hier in Europa.
Zeer gaaf!quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:14 schreef Price het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn eerste 3D-print van de mannen eindelijk voorzien van een kleur. Ik denk dat Ringo bij een volgende set iets kleiner geprint moet worden.
Nu je het zegt. Ik moest ook aan For You Blue denken door de sfeer van het nummer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:00 schreef Aisumasen het volgende:
En ‘You Want Some’ is voor de afwisseling gewoon rockabilly, die is puur zijn cover-hit ‘You're Sixteen’.
En de dag daarvoor, en vanavond! Hij is er toch, voor de 50-jarige jubileumshow van Saturday Night Live.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:07 schreef Peter88Online het volgende:
Paul heeft gisteren in een kleine zaal in New York voor slechts 600 mensen een optreden gedaan.
https://www.facebook.com/(...)j465mSJBx8grjkgkoDQl
Duidelijk zijn stem niet kunnen opwarmen met wat rockers. Starten met een ballad is nooit een goed idee.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef Peter88Online het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Helaas weer wat wankel bij stem. Al wordt het vanaf Carry That Weight beter.
Zo'n prachtig nummer.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef Peter88Online het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Helaas weer wat wankel bij stem. Al wordt het vanaf Carry That Weight beter.
Is al minstens 12 jaar zo. Alleen heeft hij vaak gewoon een aantal nummers nodig om zijn stem op stoom te krijgen. Nu deed hij slechts alleen dit. Dat is toch wel een verschil met een optreden van normaliter 3 uur.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:29 schreef Grotetijd het volgende:
Heb ook ooit eens ergens opgepikt dat hij tijdens 't verblijf in Japan in 2013? Een infectie op liep en een zijn stem zo is gaan klinken zoals 'ie nu doetMaar ik hoor eigenlijk pas echt deze broosheid in z'n stem sinds een jaar of .... 4.
Ja dat bedoel ik. Klopt wel met die tijdlijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Is al minstens 12 jaar zo. Alleen heeft hij vaak gewoon een aantal nummers nodig om zijn stem op stoom te krijgen. Nu deed hij slechts alleen dit. Dat is toch wel een verschil met een optreden van normaliter 3 uur.
Klopt, maar voor autotune werd er ook al wel wat gesleuteld aan zijn live albums. Zelfs Wings over America heeft wat overdubbes uit de studio gekregen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:19 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Klopt wel met die tijdlijn.
2009 was 'ie nog echt goed
Al blijft het eeuwig zonde dat ze die Good Evening New York hebben verkut met Autotune.
Ik kijk er naar uit, maar ben tegelijkertijd ook een beetje huiverig voor dat er hopelijk niet te veel een sprookjesverhaal van wordt gemaakt. Zoals bij Bohemian Rhapsody waarbij de makers wel heel erg een loopje met de waarheid namen. Die kans zit er natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:50 schreef golfer het volgende:
Paul, Harris, Joseph en Barry: rolverdeling biopics van The Beatles bekend
Op een grote filmbeurs in Las Vegas is bekendgemaakt wie Sam Mendes heeft gekozen als zijn Beatles. De Britse regisseur gaat vier films maken over de levens van de popgroep.
Paul Mescal (Normal People, Gladiator II) kruipt in de huid van Paul McCartney. Harris Dickinson, onlangs nog te zien in Baby Girl van Halina Reijn, vertolkt John Lennon. Joseph Quinn (ook bekend van Gladiator II en de Netflixserie Stranger Things) is te zien als George Harrison, terwijl de Ierse acteur Barry Keoghan drummer Ringo Starr zal spelen. Hij kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in The Banshees of Inisherin. Ook Mescal werd voor een Oscar genomineerd voor Aftersun.
Mendes maakte de rolverdeling bekend met de vier acteurs aan zijn zijde op het podium, die daarna gezamenlijk de bekende regels uit het nummer Sgt. Peppers's Lonely Hearts Club Band zongen: "It's wonderful to be here, it's certainly a thrill, you're such a lovely audience, we'd like to take you home with us."
Het is de bedoeling dat de vier biopics kort na elkaar worden uitgebracht in april 2028. "Ik vond het verhaal van de band eigenlijk te groot voor één enkele film", lichtte regisseur Mendes toe. "En er een miniserie voor tv van maken voelde op de een of andere manier ook niet goed."
Hij spreekt trots van "de eerste bioscoopervaring die te bingen is".
Het is voor het eerst dat de nog levende twee Beatles, McCartney en Starr, samen met de nabestaanden van de andere twee hun volledige medewerking geven aan een speelfilm over 'the Fab Four'.
Je hebt honderden Beatles documentaires met als hoogtepunt Get Back waarin je als een vlieg op de muur in de studio zit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:50 schreef golfer het volgende:
Paul, Harris, Joseph en Barry: rolverdeling biopics van The Beatles bekend
Op een grote filmbeurs in Las Vegas is bekendgemaakt wie Sam Mendes heeft gekozen als zijn Beatles. De Britse regisseur gaat vier films maken over de levens van de popgroep.
Paul Mescal (Normal People, Gladiator II) kruipt in de huid van Paul McCartney. Harris Dickinson, onlangs nog te zien in Baby Girl van Halina Reijn, vertolkt John Lennon. Joseph Quinn (ook bekend van Gladiator II en de Netflixserie Stranger Things) is te zien als George Harrison, terwijl de Ierse acteur Barry Keoghan drummer Ringo Starr zal spelen. Hij kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in The Banshees of Inisherin. Ook Mescal werd voor een Oscar genomineerd voor Aftersun.
Mendes maakte de rolverdeling bekend met de vier acteurs aan zijn zijde op het podium, die daarna gezamenlijk de bekende regels uit het nummer Sgt. Peppers's Lonely Hearts Club Band zongen: "It's wonderful to be here, it's certainly a thrill, you're such a lovely audience, we'd like to take you home with us."
Het is de bedoeling dat de vier biopics kort na elkaar worden uitgebracht in april 2028. "Ik vond het verhaal van de band eigenlijk te groot voor één enkele film", lichtte regisseur Mendes toe. "En er een miniserie voor tv van maken voelde op de een of andere manier ook niet goed."
Hij spreekt trots van "de eerste bioscoopervaring die te bingen is".
Het is voor het eerst dat de nog levende twee Beatles, McCartney en Starr, samen met de nabestaanden van de andere twee hun volledige medewerking geven aan een speelfilm over 'the Fab Four'.
Simpelweg omdat een documentaire niet zoveel publiek trekt als een Hollywood blockbuster. En ze willen natuurlijk wel meeliften op de huidige hype van biopics.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hebt honderden Beatles documentaires met als hoogtepunt Get Back waarin je als een vlieg op de muur in de studio zit.
Waarom moet dit? Totaal overbodig imo.![]()
Barry Keoghan als Ringo Starr lijkt best aardig. Al moet ik nog wel daarvoor het beeld kwijt zien te raken dat hij in zijn blote kont ronddanst in een paleis zoals hij deed in zijn rol in Saltburnquote:Op woensdag 2 april 2025 11:25 schreef golfer het volgende:
De acteurs en hun origineel.
Harris Dickinson as John Lennon
Paul Mescal as Paul McCartney
Joseph Quinn as George Harrison
Barry Keoghan as Ringo Starr.
[ link | afbeelding ]
quote:Wat is toch het geheim van die prachtige samenzang van The Beatles? Bertolf Lentink en Diederik Nomden schuiven aan voor een heus gastcollege en laten horen hoe knap die ‘vocal harmonies’ van onze helden in elkaar steken.
Zeker! Überhaupt een hele goede podcast!quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
Luistertip!
Vooral de laatste waarin de koortjes worden uitgelegd vind ik erg fijn![]()
![]()
https://podcastluisteren.(...)utch-Beatles-Podcast
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |