quote:Hoe zit het trouwens met de charts voor de boxsets/individuele albums? Als je de boxset koopt, telt dat dan als 14 aparte albums? Zowel mono en stereo?
Dat vroeg ik me dus ook af hoe ze dat precies tellenquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:41 schreef Arn0 het volgende:
Ging iets fout met TT, maar dat wordt geregeld
Afijn,
[..]
En volgensmij heb ik het antwoord voor de UK:quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af hoe ze dat precies tellen
De boxen worden dus als ik het goed begrijp apart gerekend.quote:Multiple pack albums (Box Sets) are eligible for the chart in their own right. They will not be combined with the sales of one of their constituent items
Hmm, op zich wel jammer. Maar toch denk ik dat een Beatles top 10 mogelijk moet zijnquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En volgensmij heb ik het antwoord voor de UK:
[..]
De boxen worden dus als ik het goed begrijp apart gerekend.
Bron: http://www.theofficialcha(...)t_Rules_Edition9.pdf (onderaan pagina 5)
Ja, ja, ja, het is goed, je had misschien wel gelijk...quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zei toch al die tijd: De mono-versie van "Beatles For Sale" kan niet tippen aan de stereo-master!
Inderdaad, ben benieuwd of er nog wat bijzondere nieuwe dingen langskomen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Nu dus kijken naar BBC2 voor "The Beatles On Record".
Ik zag dat er toch een nieuw documentaire bijzat dus wou ik het bekijken, kan ik zelfs BBC2 niet ontvangenquote:Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Nu ook:quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen die ook bezig zijn met A/B vergelijkingen:
http://www.beatledrops.com/abbey_road
http://www.beatledrops.com/sgt_peppers
http://www.beatledrops.com/revolver
Case closed, wat mij betreft.
''On the office, we did Wild Honey Pie with 17 vocalists... it was awesome''quote:
Kon het helaas niet kijken... Is het ergens terug te vinden?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:34 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, dat was geweldig. Dit waren inderdaad de mini-docu's van de remasters. Ontzettend veel nieuwe studio snippets, waar ik zelf enthousiast van wordt. Veel beelden in een betere kwaliteit dan ooit, en zelfs wat nieuwe "Let It Be" outtakes. Geen post-1970 Beatles in beeld, enkel audio van de interviews uit de Anthology-serie, ook niet eerder gebruikte quotes. (Plus één quote van McCartney over "Let It Be", opgenomen ergens in de afgelopen 5 jaar...)
Het verhaal werd verteld aan de hand van de 3D-achtige foto's uit de studio, die we kennen uit de previews, met véél nieuwe studio-snippets en commentaar van John, Paul, George H., George M. en Ringo. Nog toffere studio-fragmenten dan al te horen waren in de uitgelekte voorstukjes van Rock Band. Verwacht er niet te veel van, maar het was een leuke verrassing.
Ik moet zeggen dat ik de stereo's steeds meer ga waarderen omdat je elk detail kan horen... Mono kan dan wel compacter en steviger en meer 'right in your face' zijn, maar het is ook wel erg leuk elk detail te kunnen horen...! Ik heb vanochtend ook een paar mono samples gehoord en die lijken EXACT op de Ebbetts mono's. Kon ik bij de stereo verschillen horen (soms haast niets, soms heel veel), bij de mono hoor ik nauwelijks verschil. Misschien iets meer bas en de vocals slissen minder, maar het algemene beeld is exact gelijk aan Ebbetts. Het verschil is zo klein, en ik vind de stereo onderhand zo lekker klinken, dat ik twijfel of ik 'm mono box niet moet cancellen...!quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zei toch al die tijd: De mono-versie van "Beatles For Sale" kan niet tippen aan de stereo-master!
NEEEEEEE, gemist! Word dit nog herhaald?quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, ja, jammer is dat, he? Ik zelf zou graag 1 perfecte set cd's willen waar alles op staat, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. Soms is stereo beter, soms mono, soms de remaster, soms Ebbetts... Om doodmoe van te worden.quote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat sommige dingen op de digitale remixen van "Rubber Soul" en "Help!" (stereo boxset) toch net iets beter klinken. Argh!
Ja, Paul speelde echt vette baslijnenquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Toen ik zonet naar 'Hey Bulldog' luisterde, bedacht ik me ineens dat deze remasters ook wonderen zouden kunnen doen voor de reputatie als bassist. Kenners weten het natuurlijk al langer, maar deze remasters brengen de fantastische baslijnen van McCartney echt zoveel beter naar voren. Daar mag best wel even de aandacht op gevestigd worden.
Oké, ik begin dan met de stereo-mixen en luister binnenkort wel alles (zeker de eerdere albums) in mono. Luisteren naar The Beatles zoals mensen in de (vroege) jaren 60 naar ze hebben geluisterd vind ik namelijk ook belangrijk om de luisterervaring compleet te maken. Bedanktquote:Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Je moet er van uit gaan dat de mono-mixen de mixen zijn waar The Beatles en hun engineers de meeste tijd aan hebben besteed, al valt daar ook zeker over te twisten. De stereo-mixen zijn namelijk allemaal in dezelfde periode als de oorspronkelijke mono-mixen gemaakt, en niet jaren later zoals sommige mensen willen beweren. En de stereo-mixen zijn ook zeker niet als minder belangrijk beschouwd. De mono-albums zijn voor mij niet meer dan een compleet beeld van de historie, en hoe 75% van de mensen in de jaren '60 naar The Beatles hebben geluisterd.
Sowieso ben ik van mening dat vanaf The White Album de Beatles en hun engineers volledig in stereo dachten, en misschien al zelfs vanaf de Magical Mystery Tour-sessies. Abbey Road en Let It Be zijn zelfs nooit in mono uitgebracht.
Persoonlijk zeg ik: De stereo-albums geven je meer luisterplezier. Maar als je je ergert aan de niet-compact klinkende mixen van bijvoorbeeld Revolver, zou ik ook zeker de mono-mix proberen. En voor Sgt. Pepper blijft gelden: "You've never really heard Sgt Pepper until you've heard it in mono."
0:49 vanquote:Op zondag 6 september 2009 21:45 schreef hallo-daar het volgende:
Dag beatlemensen
Gister waren de beatles op de bbc 2 van 11 uur tot 12 of zo iets. Ergens tegen het eind aan (of gewoon echt het einde) was er nog een Amerikaanse liveshow, hoe heette het laatste liedje dat ze speelden? Die vond ik wel vet namelijk. Ik zit een beetje te zoeken maar als iemand het weet; danke schön.
This Boy noemt het dusquote:
Ligt het aan mij of zit er een aanzienlijke galm bij de zang over de geremasterde versie?quote:Op zondag 6 september 2009 16:12 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.beatledrops.com/beatles_for_sale
Nog een goede vergelijking.
Nou, dat weet ik nog zo net niet eigenlijk. Ik heb echt wel vaker opgelet als ik naar de Beatles zat te luisteren hoor. En er zijn echt dingen die ineens tevoorschijn komen, ook al zijn ze maar heel klein en op het eerste gezicht onbeduidend. Misschien heb ik niet alles gehoord wat er te horen viel in de oude masters, maar de nieuwe helderheid heeft mij toch al een aantal keer doen verbazen.quote:Op maandag 7 september 2009 08:11 schreef hello_goodbye het volgende:
Je hoort wel verschillen (gelukkig maar), maar dat zijn details zoals een doffe plop die nu opeens een kickdrum is of een gitaarakkoord waarvan je nu de losse snaren hoort.
Gedigitaliseerd vinyl. Dr. Ebbetts is (wasquote:Op maandag 7 september 2009 08:45 schreef blckbb het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens met needledrops als ik vragen mag
Is niet door Miramax maar door Alliance (Canadees distributiebedrijf) gedaan. Overigens is het beeld interlaced (doet Alliance wel vaker), wat de kwaliteit niet ten goede komt. DTS-HD is dan weer wel erg mooi, maar waarom zou 5.1 geluid een grap zijn?quote:Op maandag 7 september 2009 10:56 schreef Aisumasen het volgende:
Wtf. Miramax doet een snelle cash-in, en brengt woensdag gelijk een Blue-Ray versie van "A Hard Day's Night" uit: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/harddaysnight.htm. In 5.1
. Is dit een grap?
quote:Op maandag 7 september 2009 13:16 schreef Blinker het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)boot.html%3Fxref%3D1
Voor de echte Beatles fan
Jij hebt blijkbaar nog geen Help! gehoord in 5.1 Luister daar maar eens naar en kom dan terug.quote:Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, een zwart/wit-film uit 1964, met een mono soundtrack, op Blu-Ray in 5.1...
Vanwege tijdgebrek even een paste en copy van een post van mij op een ander forum:quote:Op maandag 7 september 2009 12:43 schreef warpozio het volgende:
Voorlopig lijkt me Amazon.de het goedkoopst voor de 2 boxen
stereo box 189¤
mono box 220¤
met gratis levering
Als de boxen terug bij Amazon.com binnen zijn, is het daar het goedkoopste geloof ik.quote:Op maandag 7 september 2009 17:25 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Vanwege tijdgebrek even een paste en copy van een post van mij op een ander forum:
Bij cdwow.nl is vandaag een aanbieding: 15% korting op alle cd's en... ze hebben ook beide boxen in de verkoop!
Beatles Mono box vandaag voor 203,99 euro (incl. verzendkosten!)
Beatles Stereo box vandaag voor 175,09 (incl. verzendkosten!)
Da's dus BEIDE boxen voor 379,58 euro (zit 0,50 transit verzekering bij)! Goedkoper krijg je ze echt nergens. Nadeel is wel dat het even kan duren voordat je alles binnen hebt. En ik weet niet uit welk land de stereo box komt: mono komt altijd uit Japan, maar de stereo kan komen uit Singapore of China of weet ik veel... wat niet zo leuk staat als Made in the UK o.i.d.. Maar goed, dat kan een boel mensen weinig schelen.
Ik had zelf dus m'n mono box order gecancelled, maar ik zit er nu sterk aan te denken beide boxen alsnog hier te kopen...oll:
Ja, maar dan bestaat er wel de kans dat de douane aan komt kloppen en je dik bij moet betalen...!quote:Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als de boxen terug bij Amazon.com binnen zijn, is het daar het goedkoopste geloof ik.
PS: Je zit enorm te twijfelen zeg
http://www.compleetfm.nl/pg-16271-7-17603/pagina/livestream.htmlquote:Op maandag 7 september 2009 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
NU remasters te horen bij Azing op compleet fm.
Hij draait de remasters he...lijkt me interessant genoeg.quote:Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
http://www.compleetfm.nl/pg-16271-7-17603/pagina/livestream.html
Dat dus. Lijkt me niet echt interessant, maar toch even luisteren.
Mja, de remasters zijn overal op het internet te verkrijgen..quote:Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Hij draait de remasters he...lijkt me interessant genoeg.
Als ze voor de Blu-ray de originele audiobanden gebruiken kan er een heel goede 5.1 track van gemaakt worden. En juist zwart/wit films zien er in HD bijzonder goed uit, als de master goed gedaan is.quote:Op maandag 7 september 2009 12:29 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, een zwart/wit-film uit 1964, met een mono soundtrack, op Blu-Ray in 5.1...
quote:Op maandag 7 september 2009 19:46 schreef Snakey het volgende:
Arn0, blijft warez aanbieden, weg.
Ja, "bans worden niet besproken op het forum", maar het leek me wel handig om even te melden aangezien hij nogal een regular poster was. Die torrent-invites en nu blijkbaar iets nieuws hebben hem blijkbaar een (perm?)ban opgeleverd.quote:
Ze zijn wel fors met de bans zegquote:
Ja vervelend lijkt me dat. Weer helemaal een nieuwe account aanmaken enzo. Gedoequote:Op maandag 7 september 2009 23:03 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, "bans worden niet besproken op het forum", maar het leek me wel handig om even te melden aangezien hij nogal een regular poster was. Die torrent-invites en nu blijkbaar iets nieuws hebben hem blijkbaar een (perm?)ban opgeleverd.
quote:Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef Honky het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nog geen Help! gehoord in 5.1 Luister daar maar eens naar en kom dan terug.
Mwah, deze site is nóg zakelijker dan de vorige.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:20 schreef Aisumasen het volgende:
Nice hoor, die nieuwe site: http://www.thebeatles.com About time ook. Al werken nog lang niet alle links...
Hmmm, straks ook maar even langs de MM hier dan...quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gisteren bij de mediamarkt geweest; we hopen ze woensdag binnen te krijgen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef Simpleton het volgende:
Wat kosten de "losse" cd's bij Media Markt? Of is dat nog niet bekend?
Wachten op de remixes gaat net zo lang duren als op de remasters... Denk niet dat we die binnen 5 jaar kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefjeen tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
Ja goed, maar ik kan me voorstellen dat je dan wellicht nog weinig doet met deze uitgave. Misschien ook wel niet, wie zal het zeggen. Maar 't zijn nogal behoorlijke investeringen, dus 't is wel even afwegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:30 schreef webfreak het volgende:
[..]
Wachten op de remixes gaat net zo lang duren als op de remasters... Denk niet dat we die binnen 5 jaar kunnen verwachten.
Uiteraard, grote investeringen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:33 schreef Keepvogel het volgende:
[..]
Ja goed, maar ik kan me voorstellen dat je dan wellicht nog weinig doet met deze uitgave. Misschien ook wel niet, wie zal het zeggen. Maar 't zijn nogal behoorlijke investeringen, dus 't is wel even afwegen.
Klopt wel enigszins, maar ik denk dat ze nog flink willen cashen voor de definitieve dood van de cd. En het is de vraag hoe lang die het nog uit gaat houden als het primaire format voor muziek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:40 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard, grote investeringen.
Ik zou me alleen niet te gauw verheugen op de Remixen. Marketingtechnisch is het niet verstandig binnen 5 jaar weer opnieuw de hele catalogus uit te brengen. Mensen gaan dat niet pikken. Denk dat het zeker 10 jaar kan duren. Puur om marketingredenen. Maar goed, dat is speculatie.
Mijn idee!quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. En welk album is dan de beste keuze? Wat is het meest superieur?
Even halen dan, als voorproefjeen tzt mss. overgaan op de volledige set (of wachten op de remixes).
Ik wacht nog even de adviezen van de Box-owners afquote:
Ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat het witte album het meest profiteert van het remastergebeuren. En van de oudere albums Beatles for sale (alhoewel dat als album niet hun beste is...). Abbey Road is (zoals te verwachten viel) ook top. De rest is okay, soms te gek, soms wel aardig, soms mwah...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef Keepvogel het volgende:
[..]
Placebo. The Beatles waren eigenlijk nooit onder invloed tijdens opnames.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ligt het nou aan mij of klinkt het album van Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band als één grote LSD trip voor het 4-tal? Ik wist dat ze daarmee liedjes mee schreven, maar ze klinken echt zo stoned als de pest..
Of het is weer placebo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |