abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 december 2007 @ 20:55:19 #1
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55254365
Sinds een tijd heeft mijn auto aardig wat kuren, welke mij veel geld kosten. Omdat ik mijn auto elke dag gebruik en ongeveer 35000 km per jaar rijdt wil ik eens gaan kijken naar een jonge tweedehands auto. Mijn auto is eigenlijk af en misschien dat ik er hooguit nog 1000 euro voor krijg.

Stel nu dat ik een auto wil kopen van 15000 euro en dit wil lenen, waar en hoe kan ik dit het beste doen?
Ik zit zelf bij de SNS Bank en een persoonlijke lening zit op 9% rente, als ik die 15000 in 5 jaar tijd wil aflossen.

Tegenwoordig kan je bij veel dealers de auto financieren (de meesten zitten zo rond de 9,9%), maar is dit verstandig?

Zijn er mensen die dit gedaan hebben en wat de beste constructie is? Ik woon nog bij mijn ouders en geen huis o.i.d's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Binnetie op 13-12-2007 21:00:38 ]
pi_55254399
15000 euro lenen voor een auto lijkt mij een bijzonder onverstandige zet, maar dat is persoonlijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55254427
Dat is ongeveer het domste dat je kan doen ... Ga je 'm ook all-risk verzekeren dan ?
  donderdag 13 december 2007 @ 20:59:38 #4
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55254454
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
15000 euro lenen voor een auto lijkt mij een bijzonder onverstandige zet, maar dat is persoonlijk.
Ik zie het meer mensen in mijn omgeving doen, maar als ik ze dan vraag hoe ze dit op een goede manier hebben aangepakt, krijg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op.
pi_55254483
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:59 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Ik zie het meer mensen in mijn omgeving doen, maar als ik ze dan vraag hoe ze dit op een goede manier hebben aangepakt, krijg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op.
Dan hebben ze het dus niet op een goede manier aangepakt: grote kans dat ze alleen een grote / dure auto hebben voor de status dan. Is er geen goedkopere betrouwbare auto te krijgen voor minder geld? 15.000 lenen voor een auto is wel erg veel.
For great justice!
pi_55254500
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:59 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Ik zie het meer mensen in mijn omgeving doen, maar als ik ze dan vraag hoe ze dit op een goede manier hebben aangepakt, krijg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op.
[lame]als ze in de sloot springen doe jij dat dus ook?[/lame]
15000 euro ergens in investeren, okay.
15000 euro lenen voor iets vergankelijks als een auto? nee, dat is erg onverstandig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55254536
Lenen voor een auto is zó dom.
Been there, done that...

Je hebt tot nu toe nog niet kunnen sparen voor een auto? Hoe wil je er dan één gaan aflossen?
En 15.000? Zelfs zonder rente betaal je dan al 250 euro per maand (over 5 jaar).
Stel dat na 2 jaar de distributie knapt en je ineens 2000 euro aan kosten hebt?

Ik rij ook 35.000 per jaar.
Heb een Volvo 740 uit 1986 (1000 euro aanschaf) op LPG.
Die is tenminste direct van mezelf en hij gaat nog wel een jaar of 20 mee.

Overweeg anders een saaie, grote, betrouwbare Japanner op G3 en vervang die iedere 3 jaar.
Je hebt al een Nissan Primera van 2000 voor zo'n 4500 euro.
Die dingen krijg je amper stuk.
En anders zo'n onverwoestbare Volvo 740 of 940.
450.000Km op LPG is geen uitzondering bij ons op het volvo-forum.nl. En dat met de eerste motor zonder revisie.

[ Bericht 19% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-12-2007 21:08:21 ]
pi_55254548
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:59 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Ik zie het meer mensen in mijn omgeving doen, maar als ik ze dan vraag hoe ze dit op een goede manier hebben aangepakt, krijg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op.
Waarschijnlijk omdat er geen goede manier is. Zodra je de auto hebt gekocht is ie al flink minder waard en dan schrijf je jaarlijks nog eens een behoorlijk bedrag af. Met een lening komen de kosten daarvan (zo'n 10% !) er nog eens bovenop. Rij je je auto in de poeier of vliegt ie in de fik, dan heb je enkel nog je lening die je moet aflossen...

Al met al is het risico erg groot dat jij je auto over 5 jaar niet hebt afbetaald en nog verder van huis bent. Komy nog bij dat je nu misschien alles prima kan betalen, maar hoe is dat volgend jaar, of over 4 jaar ? Als je ooit een huis wil kopen dan wordt die lening van het te kunnen besteden bedrag afgetrokken.. Best lullig als je daardoor net dat leuke huisje misloopt..

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2007 21:06:00 ]
pi_55254708
Je bent natuurlijk geen verantwoording schuldig, maar waarom wil je er in hemelsnaam 15K tegenaan gooien ? Zoek je een betrouwbaar en veilig vehikel, ben je voor de helft klaar. Ikzelf heb een Volvo V70 gefinancieerd via een bevriende ondernemer, tegen 4%, 4 jaar. Zoek maar eens op 'Tante Agaath-regeling'.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_55254770
Zie hieronder...
Road kill collector would be appropriate
pi_55254787
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Kun je dit probleem niet voorleggen aan je werkgever. Ga ervan uit dat je hem gebruikt voor woon-werk verkeer.

Optie 1. Hij gaat er niet op in.
Optie 2. Lease?
Optie 3. Voorschot in de vorm van salaris
Optie 4. Lening tegen gunstig tarief?

Het is maar een voorstel!
Road kill collector would be appropriate
pi_55254813
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat er geen goede manier is. Zodra je de auto hebt gekocht is ie al flink minder waard en dan schrijf je jaarlijks nog eens een behoorlijk bedrag af. Met een lening komen de kosten daarvan (zo'n 10% !) er nog eens bovenop. Rij je je auto in de poeier of vliegt ie in de fik, dan heb je enkel nog je lening die je moet aflossen...

Al met al is het risico erg groot dat jij je auto over 5 jaar niet hebt afbetaald en nog verder van huis bent. Komy nog bij dat je nu misschien alles prima kan betalen, maar hoe is dat volgend jaar, of over 4 jaar ? Als je ooit een huis wil kopen dan wordt die lening van het te kunnen besteden bedrag afgetrokken.. Best lullig als je daardoor net dat leuke huisje misloopt..
Helemaal mee eensch. Krijg je dadelijk een bkr registratie en moet je voor je te dure huisje weer een topic openen waar je een lening kan krijgen met bkr registratie...

Koop gewoon een goede 2de hands van jaar ±2000. Heb zelf Golf TDI (wel met rood I-jte )
2de hands gekocht en bevalt uit uitstekend... en geen schulden op dit moment

Succes...
pi_55254832
En dan rijd je je auto in de prak, heb je een berg schulden, geen auto en helemaal geen geld om een auto te kopen. Dus niet naar je werk kunnen komen, dus geen geld enz.
Geld lenen voor luxe. koop een goede 2e hands. Zoals er al gezegd werd: als je niet kan sparen, hoe wil je dan in hemelsnaam aflossen?
pi_55254853
Heb je die 35000 km/a echt nodig? Zo ja, is het voor je werk? Valt daar niet wat te regelen?
censuur :O
  donderdag 13 december 2007 @ 21:26:45 #15
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55254894
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]
Het is inderdaad 60% woon-werkverkeer. Ik moet regelematig op pad met de auto om dingen op te halen of te bezorgen. Hiervoor ben ik al bij mijn baas geweest, maar mensen die onder de backoffice vallen krijgen geen auto van de zaak of leaseauto. Ik heb daarom ook gezegt dat wanneer ik weer iets moet wegbrengen ik een auto van een collega pak (van de zaak).
pi_55254936
Nog een optie ander werk zoeken bij een werkgever die de backoffice wel een auto vd zaak laat rijden.
Road kill collector would be appropriate
pi_55254953
En waarom eigenlijk nu al een andere auto? Je hebt die andere toch pas net 1,5 jaar?
Hoeveel geld ben je momenteel kwijt voor de auto?
En hoeveel hou je over per maand?
pi_55255174
gelde lenen voor een auto moet je zoals gezegd nooit nooit en ook echt nooit doen, als er ook maar iets maar iets gebeurt heb je een probleem , diefstal, ongeluk, vandalisme, domme pech met onderhoud, iets wat niet waardevast is nooit met een lening kopen als er een grote schade kans aan vast zit. wat beter is een goede betrouwbare auto voor een leuke prijs op de tweedehands markt kopen het is soms even zoeken maar ze zijn er echt wel. als je 5000 hebt is de keuze groot genoeg. en dan kan je die 250 aflossing gebruiken voor het onderhoudt daarvan sparen zodat je over 10 jaar een zeer nette mooi auto kan kopen voor 20000 euro die dan ook geheel van jezelf is.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  donderdag 13 december 2007 @ 21:48:56 #19
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_55255400
quote:
Tegenwoordig kan je bij veel dealers de auto financieren (de meesten zitten zo rond de 9,9%), maar is dit verstandig?
Nee. Als je via een dealer de financiering regelt staat er in de kleine lettertjes van je overeenkomst dat de dealer eigenaar is van de auto totdat jij de lening tot de laatste cent hebt terugbetaald. Je bent dus pas over zeg 5 jaar daadwerkelijk eigenaar van de auto.
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:52:17 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55255492
Ik vind geld lenen voor een auto die je echt nodig hebt helemaal niet zo'n doodzonde.
Als je je dan maar beperkt tot een betrouwbaar A naar B bakkie. Dat moet gemakkelijk kunnen voor de helft van het bedrag dat TS noemt. Meer lenen is mi. onverstandig/zonde van je geld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_55255521
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
Lenen voor een auto is zó dom.
Been there, done that...

Je hebt tot nu toe nog niet kunnen sparen voor een auto? Hoe wil je er dan één gaan aflossen?
En 15.000? Zelfs zonder rente betaal je dan al 250 euro per maand (over 5 jaar).
Stel dat na 2 jaar de distributie knapt en je ineens 2000 euro aan kosten hebt?

Ik rij ook 35.000 per jaar.
Heb een Volvo 740 uit 1986 (1000 euro aanschaf) op LPG.
Die is tenminste direct van mezelf en hij gaat nog wel een jaar of 20 mee.

Overweeg anders een saaie, grote, betrouwbare Japanner op G3 en vervang die iedere 3 jaar.
Je hebt al een Nissan Primera van 2000 voor zo'n 4500 euro.
Die dingen krijg je amper stuk.
En anders zo'n onverwoestbare Volvo 740 of 940.
450.000Km op LPG is geen uitzondering bij ons op het volvo-forum.nl. En dat met de eerste motor zonder revisie.
pi_55255658
lenen.nl, dat is altijd een betrouwbare lening, zeggen ze zelf bij de reclame.
pi_55255799
Als TS het geld kan missen en niet op korte termijn een huis wilt kopen is er toch geen probleem?

maar hij moet er wel over nadenken met total loss door ongeluk etc... Ik heb het zelf ook gedaan, mijn werk is enkele rit 80km verderop, en benzine was niet te doen, had een prachtige jap op benz, nu een fransoos op diesel.... (betaal minder voor een week, wat ik anders makkelijk in 2 dagen kwijt zou zijn)

maar mijn prijs lag onder de 10k van wat ik kocht. Als ik daarboven iets zou gaan kopen, zou ik een nieuwe aanschaffen
pi_55256021
Een auto is een slechte investering, er voor lenen is doorgaans niet echt lucratief.
Maar om het nou per definitie als een doodzonde te bestempelen gaat me te ver.

Zorg in elk geval dat je lening fiks sneller afgelost is dan de te verwachten levensduur van je auto, en leen beslist niet meer dan je ook zou kunnen sparen in hetzelfde tijdsbestek.
Het lenen van 10000 euro voor een nieuwe Aygo die je in 5 jaar terugbetaalt is een stuk slimmer dan hetzelfde bedrag lenen voor een golf gti van 10 jaar oud.

Als je stevig in je schoenen staat neem dan een flexibele lening. Heb je een mevaller dan los je wat meer af.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_55256107
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:58 schreef giscard het volgende:
lenen.nl, dat is altijd een betrouwbare lening, zeggen ze zelf bij de reclame.
.
For great justice!
  donderdag 13 december 2007 @ 22:18:02 #26
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55256258
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:02 schreef hiolpi het volgende:
Als TS het geld kan missen en niet op korte termijn een huis wilt kopen is er toch geen probleem?

maar hij moet er wel over nadenken met total loss door ongeluk etc... Ik heb het zelf ook gedaan, mijn werk is enkele rit 80km verderop, en benzine was niet te doen, had een prachtige jap op benz, nu een fransoos op diesel.... (betaal minder voor een week, wat ik anders makkelijk in 2 dagen kwijt zou zijn)

maar mijn prijs lag onder de 10k van wat ik kocht. Als ik daarboven iets zou gaan kopen, zou ik een nieuwe aanschaffen
Flexibele lening was ook mijn bedoeling, dat als ik wat bijverdiend heb, dat ik dit kan gebruiken om de lening sneller af te betalen...
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 22:29:57 #27
43556 miss_dynastie
pi_55256621
Voor 1/3 van dat geld kun je ook een goede en betrouwbare auto vinden. De beste constructie is denk ik gewoon flink sparen, dat moet toch lukken als je nog bij je ouders woont.
  donderdag 13 december 2007 @ 22:32:06 #28
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_55256683
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
zo goed..?
pi_55256746
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:32 schreef Diepvriez het volgende:
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
Als je het kan betalen, spaar het gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood kan gaan van sparen. Als je een hypotheek neemt dan leen je voor iets dat in waarde stijgt.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 22:34:31 #30
43556 miss_dynastie
pi_55256748
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:32 schreef Diepvriez het volgende:
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
Ja, maar een huis schrijft een tikkie minder hard af dan een auto, he. Overigens ben ik het er wel mee eens dat lenen voor een auto als je die echt nodig hebt helemaal niet zo verkeerd is, maar waarom dat zo'n enorm bedrag moet zijn is mij een raadsel, voor veel minder geld kan het ook.
pi_55257009
Wat is er mis met een goedkopere auto idd?! Voor 5k heb je ook al een goede diesel.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:08:29 #32
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_55257585
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:32 schreef Diepvriez het volgende:
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
Waar en nietwaar.

Voor een huis is het niet realistisch om voor te sparen. Stel dat je 20k p/j vanaf je 23e inbrengt. En je wil een huis kopen van 200.000 euro. Dan zou je 10 jaar niets moeten uitgeven om op je 33e je huis te kunnen kopen. Dus een hypotheek is een goede zaak...

Lenen voor een auto daarentegen. voor 20k koop je een nieuwe auto, hetgeen 1 jaar sparen inhoud zonder ook maar iets uit te geven.

Een auto is en blijft trouwens de slechtse investering die er is, zeker als je leent. Want....rijdt je hem total loss door jouw schuld...dan heb je dubbel schuld .

Als je dan toch leent, neem dan aub niet zon dure bank. Rabo, abn etc etc genieten alleen maar van hun betrouwbaarheid en kunnen daarom hoge rentes vragen.

Frisia, Becam zijn op zijn minst even betrouwbaar dit omdat ze een licentie hebben, net als de rabo etc, van de nederlandsche bank.
Scheelt je toch weer...en ik kan het weten. Heb bij frisia een lening gehad. looptijd 5 jaar en netjes betaald. Scheelde mij 100-den euros over de gehele looptijd
Boef!
  donderdag 13 december 2007 @ 23:09:22 #33
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_55257616
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je een hypotheek neemt dan leen je voor iets dat in waarde stijgt.
De waarde van je huis kan fluctueren.....(vul zelf de rest in)
Boef!
pi_55258593
Ik merk dat er veel weerstand is tegen lenen voor een auto. Ervoor sparen is echter ook niet altijd een optie. Op het lenen-niet lenen vraagstuk ga ik echter even niet in. Wat ik me afvraag is waarom je in vredesnaam 15K voor een tweedehandsauto wil neertellen als je voor 9.5K een gloednieuwe Toyota Aygo hebt, incl. airco. Voor 1K minder zelfs zonder airco. Met 3 jaar garantie op nieuwe auto is een lening ook beter te verantwoorden, zeker als die voor maar 60% van je oorspronkelijk geplande bedrag is.
  vrijdag 14 december 2007 @ 08:29:13 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_55261603
Je kan beter 15k lenen en het dan in de fik steken, dan ben je het net zo snel kwijt.
Daarnaast: 15k voor een auto? Heb je geen 6k tot 9k voor een betrouwbare, doch normale auto over?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 14 december 2007 @ 08:48:23 #36
141989 Leen.
Ik ben Leen.
pi_55261819
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:58 schreef giscard het volgende:
lenen.nl, dat is altijd een betrouwbare lening, zeggen ze zelf bij de reclame.
pi_55262099
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:08 schreef TheFrankey het volgende:
Frisia, Becam zijn op zijn minst even betrouwbaar dit omdat ze een licentie hebben, net als de rabo etc, van de nederlandsche bank.
Scheelt je toch weer...en ik kan het weten. Heb bij frisia een lening gehad. looptijd 5 jaar en netjes betaald. Scheelde mij 100-den euros over de gehele looptijd
Frisia, Becam, Postkrediet, lenen.nl zijn allemaal dezelfde organisatie (DSB bank) en hebben allemaal een veel te hoge rente.
De rente waar ze mee adverteren krijg je alleen als je een veel te dure verzekering afsluit bij ze. De rente die ze beweren dat andere banken rekenen slaat nergens op (ze beweren dat de postbank 9.8% rekent terwijl ik gewoon 6.2% betaal, zonder verplichte verzekering of iets dergelijks).

Ofwel: Als je dan toch wilt lenen gewoon in overleg gaan met je eigen bank. Over het algemeen krijg je daar veel lagere rente dan bij DSB.
pi_55264060
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:46 schreef Tja... het volgende:
Ik merk dat er veel weerstand is tegen lenen voor een auto. Ervoor sparen is echter ook niet altijd een optie. Op het lenen-niet lenen vraagstuk ga ik echter even niet in. Wat ik me afvraag is waarom je in vredesnaam 15K voor een tweedehandsauto wil neertellen als je voor 9.5K een gloednieuwe Toyota Aygo hebt, incl. airco. Voor 1K minder zelfs zonder airco. Met 3 jaar garantie op nieuwe auto is een lening ook beter te verantwoorden, zeker als die voor maar 60% van je oorspronkelijk geplande bedrag is.
Hoezo is er voor sparen niet altijd een optie? hoe wil je anders je lening aflossen? is eigenlijk sparen in de toekomst zonder dat je er beter van wordt!
pi_55265746
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:45 schreef Eggos het volgende:
Hoezo is er voor sparen niet altijd een optie? hoe wil je anders je lening aflossen? is eigenlijk sparen in de toekomst zonder dat je er beter van wordt!
Behalve dat je die auto nu nodig hebt. Als je dan moet beginnen met sparen kom je niet erg ver... zeker geen 35k kilometer per jaar......
pi_55266470
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:09 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

De waarde van je huis kan fluctueren.....(vul zelf de rest in)
Bij een auto weet je zeker dat 'ie alleen maar minder waard wordt.

¤15.000 lenen voor een auto lijkt me onverstandig. Voor rond de 4000-5000 kun je een prima tweedehands auto kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_55268274
15.000 euro voor een 2e hands auto lijkt me een hoop geld.
Dan kan je beter een kleinere nieuwe kopen. Of een veel goedkopere 2e hands auto via marktplaats of speurders.

Lenen voor een auto is dom.

Waarom blijf je niet in je huidige auto rijden tot ie er echt mee ophoud en tot die tijd spaar je 200 euro in de maand om straks een auto van eigen geld te kopen. Dat is een heel stuk goedkoper.
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:39:39 #43
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55268726
Buiten alle zeikers die vooral miepen dat je niet moet lenen....


Kijk eens rond voor bv een flexibel krediet.
Over het algemeen zijn de rentes wat hoger dan bij een persoonlijke lening, maar je hebt (vaak) wel de vrijheid om meer in te lossen.

Succes met shoppen!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_55268999
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:39 schreef avotar het volgende:
Over het algemeen zijn de rentes wat hoger dan bij een persoonlijke lening, maar je hebt (vaak) wel de vrijheid om meer in te lossen.
Om meer af te lossen heb je tegenwoordig geen flexibel krediet of hogere rente meer nodig. De persoonlijke leningen van de gerenomeerde geldschieters hebben tegenwoordig hele lage rentes gecombineerd met de mogelijkheid om zo snel af te lossen als je zelf wil.
pi_55269130
Lenen voor een auto zou ik nooit doen maar goed als jij dat wel wilt...ga je gang.

MAAR zoals al eerder hier gezegd: waarom zoveel geld? waarom zo'n dure auto? omdat je buren ook een dure auto rijden? omdat je vrienden ook een dikke wagen rijden?

Wij hebben een tweedehands van ¤ 1700 gekocht en gaat normaal gesproken zo een jaar of 10 mee. Mijn vorige auto kostte me ¤ 150 en daar heb ik 3 jaar probleemloos mee gereden. Nu rijdt iemand anders er probleemloos mee. (tenminste dat hoop ik voor hem)

Van lenen heb ik verder (gelukkig) geen verstand. Ik ben ouderwets opgevoed: eerst sparen en dan kopen
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:08:01 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55269482
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:55 schreef exode het volgende:
Lenen voor een auto zou ik nooit doen maar goed als jij dat wel wilt...ga je gang.

MAAR zoals al eerder hier gezegd: waarom zoveel geld? waarom zo'n dure auto? omdat je buren ook een dure auto rijden? omdat je vrienden ook een dikke wagen rijden?

Wij hebben een tweedehands van ¤ 1700 gekocht en gaat normaal gesproken zo een jaar of 10 mee. Mijn vorige auto kostte me ¤ 150 en daar heb ik 3 jaar probleemloos mee gereden. Nu rijdt iemand anders er probleemloos mee. (tenminste dat hoop ik voor hem)

Van lenen heb ik verder (gelukkig) geen verstand. Ik ben ouderwets opgevoed: eerst sparen en dan kopen
Ik kan me voorstellen dat als je ruim 35000 km per jaar moet rijden, dat je dan comfort wil..
Maar goed.. ik kan niet in het hoofd van TS kijken..

hooguit een beetje ageren tegen iedereen die gelijk de keuze van TS veroordeeld om te lenen voor een auto.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:14:39 #47
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_55269648
ga eens naar je bank en laat hun ff voorrekenen en voorlichten.

overigens moet je voor een lening van 15.000 wel een maandinkomen hebben van boven de 2500 Bruto, en je mag niet al te hoge maandlasten hebben. je moet per maand dan ongeveer 300 euro aflossen, en vergeet dan niet dat je ook nog een verzekering moet betalen, die je natuurlijk All-risk hebt anders ben je financieel de lul als je de wagen total loss rijdt en de wegenbelasting. In het kort gezegd ben je dus al snel 450 tot 500 (met uitzondering van de afschrijving) kwijt per maand zonder dat je er ook maar 1km in gereden hebt.

maar om je toch van wat info te voorzien, voor een bedrag als dat voor een auto denk ik het eerste aan een doorlopend Krediet. aflossingsvrij, de auto is gewoon van jou en niet van de bank, en als je een maandje krap zit met de knaken kan je gewoon weer opnemen uit dat krediet.
NEEM NOOIT EEN FINANCIERING VAN DE DEALER!!!! de rentepercentages zijn te hoog en als je eerder aflost zit er een dikke boeteclausule in meeberekend.

p.s. klein tipje mijnerzijds, wil je comfortabel, betrouwbaar en niet al te duur rijden, koop een ouder type Audi A4 met een 1.8 motor erin. dingen gaan niet kapot, kosten niet al teveel en zien er goed uit!
pi_55269829
Geef toe dat wij wat geluk hebben gehad met onze auto. Maar zit alles op en aan hoor. Hoeveel luxe heb je nodig? Kijk als je er het geld voor hebt, koop die auto met allerlei foefjes enzo, maar ervoor lenen..dat is een ander verhaal.

Maar dat is mijn mening. Als iemand het wel het geld en de rente waard vindt en er ook goed over na heeft gedacht....lenen maar. Kan me wel wat reclames herineren van uitgestelde betalingen bij bepaalde auto's maar geen idee meer welke (zo van koop nu, betaal in 2009)
pi_55270773
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:32 schreef Diepvriez het volgende:
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
Ik leen 200.000 om een huis te kopen. Over 10 jaar verkoop ik mijn huis voor 250.000
Ik leen 15.000 om een auto te kopen. Over 10 jaar verkoop ik mijn auto voor een kratje bier.

Bij welk van de 2 leningen los ik mijn lening af na verkoop? Kan ik mijn huis total loss rijden?
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:49:35 #50
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_55271622
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:04 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik leen 200.000 om een huis te kopen. Over 10 jaar verkoop ik mijn huis voor 250.000
Ik leen 15.000 om een auto te kopen. Over 10 jaar verkoop ik mijn auto voor een kratje bier.

Bij welk van de 2 leningen los ik mijn lening af na verkoop? Kan ik mijn huis total loss rijden?
ach, als je je brandverzekering niet hebt afgesloten en je pandje staat in lichterlaaie zit jij ook op de blaren.

en een huis hoeft niet altijd een goeie investering te zijn hoor. door achterstallig onderhoud, verpaupering van de wijk etc. etc. kan je huis ook behoorlijk dalen in waarde.

als je de juiste auto koopt kan het ook een investering zijn. (o.a. klassiekers in wording)
pi_55271700
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 14:14 schreef RSie het volgende:
p.s. klein tipje mijnerzijds, wil je comfortabel, betrouwbaar en niet al te duur rijden, koop een ouder type Audi A4 met een 1.8 motor erin. dingen gaan niet kapot, kosten niet al teveel en zien er goed uit!
Klein tipje mijnerzijds dan: Neem hetzelfde maar dan Volkswagen of nog liever Seat. Precies dezelfde hardware, gaat dus ook niet kapot, kost nog veel minder en ziet er ook nog eens beter uit.
pi_55271785
Hier Seat: primaaaaaaaaaaaaaa ding Rijdt lekker, ziet er leuk uit en heb blitse lampjes in mijn dashboard (sorry ben en blijf een vrouw)

Hiervoor Nissan, helemaal niet kapot te krijgen....tenminste zelfs ik kreeg mijn Nissan Sunny uit 1986 niet kapot. de nieuwere Nissans zijn ook best leuke auto's en kunnen zelfs nog luxe zijn ook

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 14-12-2007 16:07:47 ]
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:10:43 #53
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_55272150
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:53 schreef Croga het volgende:

[..]

Klein tipje mijnerzijds dan: Neem hetzelfde maar dan Volkswagen of nog liever Seat. Precies dezelfde hardware, gaat dus ook niet kapot, kost nog veel minder en ziet er ook nog eens beter uit.
daar maak je een klein foutje kwalitatief gezien zit er wel degelijk verschil in Audi t.o.v. VW en seat.
het materiaalgebruik van Audi's is vaak een betere kwaliteit evenals de afwerking.
dat het motorblok hetzelfde is hoeft ook bijv. nog niet te betekenen dat de kwaliteit van het staal v/d uitlaat gelijk is.
de Audi's zijn niet alleen maar hoger gepositioneerd in de markt omdat er 4 ringen op staan.

als je naar een vergelijkbare wagen kijkt als de A4 kom je bij een Bora/Passat uit of bij een toledo.
Ga daarvan de prijzen en het product eens met elkaar vergelijken en dan kom je tot de conclusie dat je met de Audi beter af bent.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:12:02 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_55272187
Seat
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_55272990
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:10 schreef RSie het volgende:
daar maak je een klein foutje kwalitatief gezien zit er wel degelijk verschil in Audi t.o.v. VW en seat.
het materiaalgebruik van Audi's is vaak een betere kwaliteit evenals de afwerking.
dat het motorblok hetzelfde is hoeft ook bijv. nog niet te betekenen dat de kwaliteit van het staal v/d uitlaat gelijk is.
Audi A3 versus Volkswagen Golf (of Seat Leon):
Motorblok is hetzelfde.
Onderstel is hetzelfde.
Aandrijving (vering, assen, wielen) is hetzelfde.
Remmen zijn hetzelfde.

Het enige verschil is het chassis, en ook daarvan is heel veel hetzelfde. Het is in ieder geval exact hetzelfde materiaal. De Audi is over het algemeen van binnen iets luxer uitgevoerd. Maar ja, daar krijg je dan wel een lelijker uiterlijk voor
quote:
de Audi's zijn niet alleen maar hoger gepositioneerd in de markt omdat er 4 ringen op staan.
Voor het overgrote deel wel. Een audi gaat niet langer mee dan een Volkswagen of een Seat. Nog sterker: De Golf staat bekend om zijn lange levenstijd..... De A3 niet....
pi_55277699
Geld lenen voor een auto is zooooooooooo dom!
Als je geen auto kan betalen, ga er dan voor sparen.
pi_55277758
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:53 schreef Croga het volgende:

[..]

Klein tipje mijnerzijds dan: Neem hetzelfde maar dan Volkswagen of nog liever Seat. Precies dezelfde hardware, gaat dus ook niet kapot, kost nog veel minder en ziet er ook nog eens beter uit.
Of een japanner, die komen al jarenlang overal uit de tests als betrouwbaarste wagens.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:47:43 #58
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55280806
Het was ook de bedoeling om te gaan voor een tweede hands Seat Leon op LPG.

Ik heb even wat uitgezocht via Independer.nl:

- Persoonlijke lening via Becam 6,5 % rente = 290 euro per maand (helaas kan ik niet boetevrij sneller aflossen).
- verzekering via Unive = 105 euro per maand all-risk (hier gaat nog korting af omdat ik meerdere verzekeringen heb lopen daar)
- wegenbelasting is 55 euro per maand

Kom ik totaal op 450 euro per maand.

Nu financieer ik dezelfde auto via de website van Seat met all-risk verzekering en noclaim beschermer en kom ik op 377 per maand uit (hier komt natuurlijk nog de wegen belasting bij).
pi_55281154
Maar je gaf toch aan in een eerdere post dat je het fijn zou vinden dat wanneer je wat meer geld over zou hebben je dat zou kunnen aflossen? Nu noem je dus een lening waarbij dat niet boetevrij kan, dus een lening waarbij eigenlijk iets mist
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 14 december 2007 @ 23:07:20 #60
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_55281329
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 23:00 schreef rene90 het volgende:
Maar je gaf toch aan in een eerdere post dat je het fijn zou vinden dat wanneer je wat meer geld over zou hebben je dat zou kunnen aflossen? Nu noem je dus een lening waarbij dat niet boetevrij kan, dus een lening waarbij eigenlijk iets mist
Dit was het advies van Independer, bij de SNS leen ik voor 9% maar kan ik wel boetebrij aflossen. Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de percentage van de boete is als ik bij Becam wat sneller zou aflossen...
  maandag 17 december 2007 @ 07:18:44 #61
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55328738
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 23:07 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Dit was het advies van Independer, bij de SNS leen ik voor 9% maar kan ik wel boetebrij aflossen. Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de percentage van de boete is als ik bij Becam wat sneller zou aflossen...
Let op dat als je bij Becam gaat lenen, je hoogstwaarschijnlijk nog een verzekering moet afsluiten op het te lenen bedrag, wat het uiteindelijke bedrag hoger gaat maken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 17 december 2007 @ 07:41:35 #62
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_55328849
grappig dat al die moraalriddertjes hier roepen dat je niet moet lenen, dit terwijl 8 van de 10 nieuw verkochte auto's inclusief lening is.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 december 2007 @ 08:34:50 #63
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_55329128
quote:
Op maandag 17 december 2007 07:41 schreef S1nn3rz het volgende:
grappig dat al die moraalriddertjes hier roepen dat je niet moet lenen, dit terwijl 8 van de 10 nieuw verkochte auto's inclusief lening is.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Bron of zo?
Of tel je stiekem de lease-auto's niet mee?

Mijn ene auto is leasebak (niet echt van mij dus) en voor de andere twee is geen cent geleend. Ik heb het in het verleden wel gedaan en ik zou TS willen vragen: wat is er mis met een auto die pakweg de helft zo duur is? Je rijdt dan wel wat ouder, maar deze auto's hebben ook al moderne zaken als abs, (meerdere) airbags etc. en als je goed zoekt vind je er zeker één die nog vele jaren meekan. Je rijdt dan niet het bijna nieuwste van het nieuwste, maar bent veel minder geld kwijt aan je lening.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 17 december 2007 @ 09:04:55 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_55329417
quote:
Op maandag 17 december 2007 07:41 schreef S1nn3rz het volgende:
grappig dat al die moraalriddertjes hier roepen dat je niet moet lenen, dit terwijl 8 van de 10 nieuw verkochte auto's inclusief lening is.
Wat een onzin Lul je altijd zo slap?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_55329593
quote:
Op maandag 17 december 2007 07:41 schreef S1nn3rz het volgende:
grappig dat al die moraalriddertjes hier roepen dat je niet moet lenen, dit terwijl 8 van de 10 nieuw verkochte auto's inclusief lening is.
*kuck* leasebakken *kuch*

van dit soort berichten krijg ik een tubgirl gevoel
pi_55331839
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:55 schreef Binnetie het volgende:
Sinds een tijd heeft mijn auto aardig wat kuren, welke mij veel geld kosten. Omdat ik mijn auto elke dag gebruik en ongeveer 35000 km per jaar rijdt wil ik eens gaan kijken naar een jonge tweedehands auto. Mijn auto is eigenlijk af en misschien dat ik er hooguit nog 1000 euro voor krijg.

Stel nu dat ik een auto wil kopen van 15000 euro en dit wil lenen, waar en hoe kan ik dit het beste doen?
Ik zit zelf bij de SNS Bank en een persoonlijke lening zit op 9% rente, als ik die 15000 in 5 jaar tijd wil aflossen.

Tegenwoordig kan je bij veel dealers de auto financieren (de meesten zitten zo rond de 9,9%), maar is dit verstandig?

Zijn er mensen die dit gedaan hebben en wat de beste constructie is? Ik woon nog bij mijn ouders en geen huis o.i.d's.
Je leent om iets duurzaams te kopen en niet om te consumeren. Dat kan dus prima.
Toch is sparen beter, en minder uitgeven ook.

Tipjes:
1. Zolang je er nog over nadenkt spaar je alvast wat je straks aan afbetaling denkt op te moeten brengen. Als je het straks moet betalen moet je het nu ook kunnen missen en het scheelt alvast.
2. 15K voor een auto terwijl je een auto van 1K inruilt... dat is een forse stap. Kun je geen goedkopere occasion vinden?
3. Lenen bij de dealer kan, maar bij de bank kan ook. Vergelijk ze. De dealer verdient ook aan die lening; daar zit dus ook onderhandelingsruimte. Als je van de auto niets meer af krijgt moet je het eens via die lening proberen. Eerste 6 maanden rentevrij bijvoorbeeld (inzetten op 12).
4. Check garantie en all-risk verzekering. Wat kost dat? Kun je extra garantie kopen? Kun je die extra garantie misschien als korting krijgen? Zorgt ervoor dat je investering in elk geval zijn waarde houdt.
pi_55332512
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:49 schreef RSie het volgende:
ach, als je je brandverzekering niet hebt afgesloten en je pandje staat in lichterlaaie zit jij ook op de blaren.

en een huis hoeft niet altijd een goeie investering te zijn hoor. door achterstallig onderhoud, verpaupering van de wijk etc. etc. kan je huis ook behoorlijk dalen in waarde.

als je de juiste auto koopt kan het ook een investering zijn. (o.a. klassiekers in wording)
Ja, zo ken ik er nog een paar.

Wil je nou serieus gaan beweren dat een auto ook een goede investering is en al helemaal in verhouding met een huis? Waarom denk je dat je bij een hypotheek zoveel minder rente betaalt, dan bij een gewone lening?

Daarnaast:
-Als je geen brandverzekering afsluit dan ben je niet helemaal 100%
-Als jij geen onderhoud pleegt aan je huis, dan wordt je huis niet meteen minder waard. Dat duurt wel 10 jaar. (In die 10 jaar is de waarde van je auto naar 0 gedaald als je hem niet onderhoud... Sterker nog; je zal er niet meer mee mogen rijden.)
pi_55332841
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:47 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb even wat uitgezocht via Independer.nl:
- Persoonlijke lening via Becam 6,5 % rente = 290 euro per maand (helaas kan ik niet boetevrij sneller aflossen).
Lekkere site die Independer.... Op dit moment betaal ik voor mijn lening bij de Postbank 6,1% rente, kan ik boetevrij aflossen en heb ik er geen verplichte verzekering bij.
De lening bij Becam zit alleen op 6.5% als je de verplichte verzekering er bij neemt (een verzekering die je elders onder gelijke voorwaarden voor veel minder geld kunt krijgen maar daar gaat Becam niet mee accoord). Doe je dat niet dan betaal je waarschijnlijk 9.9%.
pi_55333679
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:47 schreef Binnetie het volgende:
Het was ook de bedoeling om te gaan voor een tweede hands Seat Leon op LPG.

Ik heb even wat uitgezocht via Independer.nl:

- Persoonlijke lening via Becam 6,5 % rente = 290 euro per maand (helaas kan ik niet boetevrij sneller aflossen).
- verzekering via Unive = 105 euro per maand all-risk (hier gaat nog korting af omdat ik meerdere verzekeringen heb lopen daar)
- wegenbelasting is 55 euro per maand

Kom ik totaal op 450 euro per maand.

Nu financieer ik dezelfde auto via de website van Seat met all-risk verzekering en noclaim beschermer en kom ik op 377 per maand uit (hier komt natuurlijk nog de wegen belasting bij).
Vergeet je niet dat je ook nog reparatiekosten hebt aan de auto?
euro of 60 gemiddeld per maand zit je snel aan (uitgaande van 1 grote beurt per jaar a 700 euro) en dan nog je wegenbelasting inderdaad, ook snel 40 euro. Ben je dus 477 euro per maand kwijt aan autorijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 17 december 2007 @ 13:58:51 #70
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_55335592
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een onzin Lul je altijd zo slap?
praat eens wat langer met wat financiele mensen.
From feudal serf to spender.
pi_55336745
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:58 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

praat eens wat langer met wat financiele mensen.
Moeten we allemaal met 'financiele mensen' (?) gaan praten of kom je met een bron?
  maandag 17 december 2007 @ 16:45:57 #72
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_55339557
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:44 schreef The_End het volgende:

[..]

Moeten we allemaal met 'financiele mensen' (?) gaan praten of kom je met een bron?
mensen bij een bank hebben inzicht in het aantal persoonlijke leningen bij jun instelling. wat is daar onduidelijk aan? of welke bron wil je zien? het zal vast niet op nu.nl staan.

ik heb met verschillende mensen gesproken vant dit soort instellingen, en allemaal komen ze met dezelfde cijfers. maar goed, het zal wel niet geloofwaardig zijn totdat het op nu.nl staat ofzo.

je denkt toch niet dat de meeste mensen zo even om de 3 jaar 20.000 euro bijleggen voor een nieuwe auto?
From feudal serf to spender.
pi_55340105
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:45 schreef S1nn3rz het volgende:
mensen bij een bank hebben inzicht in het aantal persoonlijke leningen bij jun instelling. wat is daar onduidelijk aan? of welke bron wil je zien? het zal vast niet op nu.nl staan.

ik heb met verschillende mensen gesproken vant dit soort instellingen, en allemaal komen ze met dezelfde cijfers. maar goed, het zal wel niet geloofwaardig zijn totdat het op nu.nl staat ofzo.
Dat jij dat hebt gehoord van iemand betekent niet meteen dat het waar is.
quote:
je denkt toch niet dat de meeste mensen zo even om de 3 jaar 20.000 euro bijleggen voor een nieuwe auto?
Nee, maar ze kunnen wel om de 3 jaar een nieuwe lening van 20000 euro afsluiten; de lening van 3 jaar eerder verdwijnt gewoon..
  maandag 17 december 2007 @ 17:27:30 #74
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_55340560
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:44 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, zo ken ik er nog een paar.

Wil je nou serieus gaan beweren dat een auto ook een goede investering is en al helemaal in verhouding met een huis? Waarom denk je dat je bij een hypotheek zoveel minder rente betaalt, dan bij een gewone lening?

Daarnaast:
-Als je geen brandverzekering afsluit dan ben je niet helemaal 100%
-Als jij geen onderhoud pleegt aan je huis, dan wordt je huis niet meteen minder waard. Dat duurt wel 10 jaar. (In die 10 jaar is de waarde van je auto naar 0 gedaald als je hem niet onderhoud... Sterker nog; je zal er niet meer mee mogen rijden.)
natuurlijk is een auto 1 van de slechtste investeringen die je kunt doen.
maar auto's met huizen vergelijken is appels en peren, vandaar ook mijn niet direct feitelijk onderbouwde reply.
maar er van meet af aan vanuit gaan dat een huis van 2 ton binnen tien jaar gelijk 2.5 ton waard is dat is ook een beetje kort door de bocht.

en het renteverschil tussen hypotheek en een lening heeft ook te maken met de hoogte van het geleende bedrag (hoe meer je leent hoe minder rente je betaald, dit is ook het geval bij een gewone lening.) en ja,.. ook het onderpand van het huis) vandaar ook het verschil tussen bijv. een PL (persoonlijke lening) en een DK (doorlopend krediet) bij een PL moet je namelijk aangeven wat het doel is van het geleende geld (in dit geval een auto) en dat moet als onderpand dienen. bij een DK leen je alleen maar het geld en is dit ook vrij besteedbaar.

Overigens, nog een kleine tip voor de TS.!!
Indien je besluit om een doorlopend krediet af te sluiten, vraag een hoger krediet aan dan je feitelijk nodig hebt.!
bijvoorbeeld 20.000 krediet waarvan je 15.000 opneemt voor de aankoop van een auto. hierdoor is je rente lager. je zult alleen de verleiding van het opnemen moeten weerstaan. (= dat je hiervoor een hoger maandinkomen moet hebben dan een lening van 15.000).

overigens krijg je met een maandinkomen van ong. 2500 bruto geen lening bij de bank van 15000. (of je hebt helemaal geen verdere uitgaves. zoals huur etc.)
pi_55354945
Waarom niet een auto rond de 5000? mensen die zon bedrag lenen voor een auto zijn gewoon dom...slechtste investering ever.

Je moet niet hoger schijten dan je kont staat, heb ik hier wel s gelezen en vond ik wel een goeie.
pi_55355541
Haha duidelijk echt een lompe investering.
Voor 7.000 euro of iets heb je al super 2e hands auto's die mooi zijn en nog ajren meegaan.

Maar je kan natuurlijk ook gaan opscheppen met een auto die duur is en waar je nog jaren voor betaald.

En dezelfde mensen zich maar afvragen hoe het komt dat ze zoveel schulden krijgen, vullen ene gat met de andere
ik maak feiten van eventuele twijfels
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:36:35 #77
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_55355682
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:45 schreef S1nn3rz het volgende:
mensen bij een bank hebben inzicht in het aantal persoonlijke leningen bij jun instelling. wat is daar onduidelijk aan? of welke bron wil je zien? het zal vast niet op nu.nl staan.
Dus die weten meteen ook alle gegevens van alle andere financiële instellingen plus de autoverkopen en welk deel daarvan is gefinancierd met een lening?
Je bronnen blijven vaag. Fijn dat je met een bankklerkje in een kroeg aan de bar hebt gehangen, maar betrouwbaar is die info niet, hoor.

Verder blijf je de leasebakken stug vergeten. Om maar eens wel een bron te gebruiken:
quote:
Lease-auto’s maken meer dan een kwart van de nieuwverkoop uit en de verkoop aan het klein zakelijke segment en de fleetowners, dat wil zeggen bedrijven die de auto’s op de balans hebben geplaatst, maakt nog eens zo’n 8% van het totaal uit. Gezamenlijk neemt de zakelijke markt dus ruim een derde van de nieuwverkoop in Nederland voor zijn rekening.
bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/60747

Hoe ga je dat rijmen met je uitspraak dat 8 van de 10 nieuwe auto's met een lening gekocht worden?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_55356157
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:27 schreef RSie het volgende:
natuurlijk is een auto 1 van de slechtste investeringen die je kunt doen.
maar auto's met huizen vergelijken is appels en peren, vandaar ook mijn niet direct feitelijk onderbouwde reply.
maar er van meet af aan vanuit gaan dat een huis van 2 ton binnen tien jaar gelijk 2.5 ton waard is dat is ook een beetje kort door de bocht.
Het was een voorbeeld!!! Had ik een complete berekening voor je moeten maken; rekening houdend met het onderhoud, locatie, energie label, bodemverontreiniging, bouwplannen enz enz enz. Of was het gewoon duidelijk wat ik bedoelde?
pi_55356314
quote:
Op maandag 17 december 2007 07:41 schreef S1nn3rz het volgende:
grappig dat al die moraalriddertjes hier roepen dat je niet moet lenen, dit terwijl 8 van de 10 nieuw verkochte auto's inclusief lening is.
cafépraat hoor. Dat wordt inderdaad vaak gezegd, maar als ik er bij onze autodealer naar vroeg (soms zijn de leningen nl goedkoper dan de intrest, maar blijkt dat je dan je korting verliest waardoor het toch duurder uitkomt) zei die dat het maar rond de 10à15% is waarvoor ze een lening moeten regelen.

Als ik in mijn familie kijk lijkt het ook logischer, er rijden daar 17 auto's rond, en geen enkele is op afbetaling gekocht...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71761898
Topic beetje dood, maar nog steeds interessant lijkt me? Ben ook wel benieuwd naar jullie mening omtrent een lening (helemaal in deze tijd).
pi_71762109
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:07 schreef mcaz het volgende:
Topic beetje dood, maar nog steeds interessant lijkt me? Ben ook wel benieuwd naar jullie mening omtrent een lening (helemaal in deze tijd).
Geen idee wat er eerder al in het topic gezegd is, maar het zal waarschijnlijk neerkomen op: voor iets vergankelijks als een auto kun je beter niet lenen, maar als je dan toch een auto moet hebben, dan kun je waarschijnlijk beter een niet al te jonge occasion nemen (een nieuwe auto daalt harder in waarde dan je kunt aflossen, een jonge occasion wat minder, maar is nog steeds een hoop geld als je het niet zelf kunt ophoesten). Verder is het feit dat we nu schijnbaar in een economische crisis zitten niet heel erg relevant imo.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:43:50 #82
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_71762868
Goeie kick...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:50:35 #83
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_71763061
ja goede kick
Boef!
pi_71763076
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:16 schreef anboni het volgende:

[..]
Geen idee wat er eerder al in het topic gezegd is, maar het zal waarschijnlijk neerkomen op: voor iets vergankelijks als een auto kun je beter niet lenen,
Waarom vergankelijk? Als je een nieuwe auto koopt (dus met garantie) en deze all-risk verzekert, weet je 99% zeker wat deze y jaar en x kilometer later nog waard is en met vrijwel 0% risico. Daarnaast gelden bij veel merken vaste onderhoudsprijzen voor de eerste jaren, dus kan je precies uitrekenen wat autorijden je de eerste jaren gaat kosten: aflossing lening (=vast) + wegenbelastng (=vast) + verzekering (=vast) + onderhoud (=vast) + brandstof (enige variabele post).
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:53:11 #85
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_71763126
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:51 schreef Psycho_dad het volgende:
Waarom vergankelijk? Als je een nieuwe auto koopt (dus met garantie) en deze all-risk verzekert, weet je 99% zeker wat deze y jaar en x kilometer later nog waard is
Yep... minder.
Er is dan dus waarde 'vergaan'.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_71763216
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:53 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep... minder.
Er is dan dus waarde 'vergaan'.
Ja ok, maar dat geldt voor 99% van de dingen die je koopt. Alleen een huis is redelijk waardevast en zelfs dat is nu even te betwijfelen
Ik leest zijn bericht als dat een auto vergankelijker zou zijn dan andere spullen.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_71763219
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:07 schreef mcaz het volgende:
Topic beetje dood, maar nog steeds interessant lijkt me? Ben ook wel benieuwd naar jullie mening omtrent een lening (helemaal in deze tijd).
Een lening voor een auto an-sich is niet echt het meest slimme, tenzij je hem dik in de verzekering gooit en zo dus "relatief" zeker bent dat je niet nog 2 jaar mag betalen aan een inmiddels total-loss verklaarde auto bij een ongeluk. Aan de andere kant van de vergelijking kan het zo zijn dat je jezelf qua werk/functie aanzienlijk kan verbeteren, maar dat de extra reistijd je dwingt tot het kopen van een auto. Dan zou je het een valide economische investering kunnen noemen, mits je gaat voor een rendabele oplossing, en het geld niet in de velgen en subwoofer stopt.

Daar tussen zit een heel groot grijs gebied, met mensen wier meningen gevoed worden met het geloof dat ze alles pertinent in eigen hand moeten houden, en dat het en statussymbool is etc, dit vaak terwijl werkgevers prima (lees goedkopere) oplossingen aanbieden in de vorm van OV abonnementen, voordeeltjes voor carpoolers etc.

Als je dat wat los kan laten, en het hele eisen pakket qua vervoer eens optelt, kan het zomaar zijn dat een greenwheels abonnement voor incidenteel privé autogebruik, en een OV abbo van de baas voor het woon-werk verkeer het meest voordelige is, maar voor veel mensen is dat niet eens een optie in de besluitvorming, laat staan een keuze, en op die basis willen ze dan nog wel eens ondoordachte financiële verplichtingen aangaan, in de vorm van leningen etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71763757
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef Psycho_dad het volgende:

Ja ok, maar dat geldt voor 99% van de dingen die je koopt. Alleen een huis is redelijk waardevast en zelfs dat is nu even te betwijfelen
Ik leest zijn bericht als dat een auto vergankelijker zou zijn dan andere spullen.
Misschien is vergankelijk niet de juiste woordkeuze, feit is dat je bij een auto een groter risico van tenietgaan hebt dan bij bijvoorbeeld een televisie (ja ik weet het, andere prijsklasse, kan ff geen beter voorbeeld verzinnen ). Dan kun je je wel weer all risk gaan verzekeren, maar als je al moest lenen om die auto te kopen dan worden die maandelijkse kosten ook behoorlijk.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef fruityloop het volgende:
Als je dat wat los kan laten, en het hele eisen pakket qua vervoer eens optelt, kan het zomaar zijn dat een greenwheels abonnement voor incidenteel privé autogebruik, en een OV abbo van de baas voor het woon-werk verkeer het meest voordelige is, maar voor veel mensen is dat niet eens een optie in de besluitvorming, laat staan een keuze, en op die basis willen ze dan nog wel eens ondoordachte financiële verplichtingen aangaan, in de vorm van leningen etc.
Tja, als je dat soort vergelijkingen gaat maken, dan moet je ook wel naar het complete plaatje kijken. Ik heb sinds kort een nieuw huis en een nieuwe baan (ook in die volgorde). OV zou zeker voordeliger zijn, maar die optie viel al heel snel af, stomweg omdat de verbinding te beroerd is (minimaal 1 uur enkele reis met OV, tegenover 30-40 minuten met de auto, inclusief files [in deze tijd rijd ik er krap 25 minuten over] ). Maar goed, daar ging deze discussie niet over
pi_71781483
Misschien een beetje een domme vraag maar kun je het uitrekenen wat je auto ongeveer waard is over een x aantal jaar. Neem bijvoorbeeld een Audi A3 uit 2005/2006, die zijn redelijk waarde vast toch? Als je een lening aangaat met een looptijd van +/- 3 jaar en je auto is nog steeds redelijk wat waard naar 3 jaar dan is het toch geen slechte investering om te lenen voor je auto? Ben geen ervaringsdeskundige maar dit moet toch redelijk kloppen?
pi_71781562
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:49 schreef mcaz het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag maar kun je het uitrekenen wat je auto ongeveer waard is over een x aantal jaar. Neem bijvoorbeeld een Audi A3 uit 2005/2006, die zijn redelijk waarde vast toch? Als je een lening aangaat met een looptijd van +/- 3 jaar en je auto is nog steeds redelijk wat waard naar 3 jaar dan is het toch geen slechte investering om te lenen voor je auto? Ben geen ervaringsdeskundige maar dit moet toch redelijk kloppen?
Dit is denk ik wel een redelijk makkelijk staatje, staat ook de waardevermindering per maand±

http://www.daihatsu.nl/files/autokosten-2008-benzine-klasse.pdf
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71781665
waardevast?

uitgaande van een A3 van 2005, dan is die ongeveer een 14500¤ waard (gekocht bij een officiele audidealer). Als ik eentje van het jaar 2002 neem dan is die rond de 10.000¤ waard. Een afschrijving van 1500¤ per jaar dus, wat de standaard afschrijving is hoor.

Als je hem verkoopt na die 3 jaar moet je dus de intresten (grofweg 6% over die 14500¤ per jaar, dus zo'n 450¤) mee als afschrijving aanzien (zijn extra kosten die je maakt), dus dan heb je een afschrijving van 5000¤.

Niet dat het zoveel scheelt, maar 200¤ extra afschrijving laat je wel toe vb een A4 te rijden ipv een A3, zonder dat het je er 1¤ extra aan hoeft te spenderen tov een A3+lening.

Verder ga jij er vanuit dat er geen plotse waardedaling is (zoals een total loss)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:08:23 #92
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71781735
Humor, een topic uit 2007 krijgt een mega kick en exact dezelfde discussie start gewoon weer van vooraf aan
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71783786
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:08 schreef klusfoobje het volgende:
Humor, een topic uit 2007 krijgt een mega kick en exact dezelfde discussie start gewoon weer van vooraf aan
Ach ja, hij had ook meteen een nieuw topic aan kunnen maken
pi_71789927
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:16 schreef anboni het volgende:

[..]

Misschien is vergankelijk niet de juiste woordkeuze, feit is dat je bij een auto een groter risico van tenietgaan hebt dan bij bijvoorbeeld een televisie (ja ik weet het, andere prijsklasse, kan ff geen beter voorbeeld verzinnen ). Dan kun je je wel weer all risk gaan verzekeren, maar als je al moest lenen om die auto te kopen dan worden die maandelijkse kosten ook behoorlijk.
[..]

Tja, als je dat soort vergelijkingen gaat maken, dan moet je ook wel naar het complete plaatje kijken. Ik heb sinds kort een nieuw huis en een nieuwe baan (ook in die volgorde). OV zou zeker voordeliger zijn, maar die optie viel al heel snel af, stomweg omdat de verbinding te beroerd is (minimaal 1 uur enkele reis met OV, tegenover 30-40 minuten met de auto, inclusief files [in deze tijd rijd ik er krap 25 minuten over] ). Maar goed, daar ging deze discussie niet over
Tsja, zoveel mensen zoveel plaatjes.. Ik kan voor ~3 euro/dag met de stadsbus gaan, en dat kost me 20 minuten, ik kan met de auto gaan wat me met parkeren 10 a 15 minuten kost, en aan parkeerkosten 6 euro/dag voor een gegarandeerde plek dichtbij, of ik kan met mijn fiets van de zaak fietsen, wat me ook 10 a 15 minuten kost.

Ik zal dus never nooit niet de auto pakken, dat is op alle fronten zonde van het geld, en levert nog eens geen noemenswaardige tijdwinst op ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71789950
als het regent blijf je echter droog
als de zon fel schijnt heb je tenminste niet te warm (met airco)
tussenin heb je geen kans op een regenbui (mits geen cabrio).

voila, redenen om de auto te nemen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71790400
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:39 schreef Athmozz het volgende:
als het regent blijf je echter droog
als de zon fel schijnt heb je tenminste niet te warm (met airco)
tussenin heb je geen kans op een regenbui (mits geen cabrio).

voila, redenen om de auto te nemen
En een sportschool abbo om fit te blijven, zo wordt de fiets in de vergelijking alleen maar goedkoper hoor.. (en dan nog, mijn vriendin wil de auto mee naar het werk.. )
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71790520
Ok stel...ik leen voor m'n auto, rij hem total los, dan moet ik nog 3 jaar aflossen voor niets. Maar stel, ik heb 3 jaar gespaard voor mijn auto, en rij hem dan total los. wat is het verschil? Enkel het tijdsframe is anders dus lenen kan best.
pi_71792035
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En een sportschool abbo om fit te blijven, zo wordt de fiets in de vergelijking alleen maar goedkoper hoor.. (en dan nog, mijn vriendin wil de auto mee naar het werk.. )
ik rij op mijn werk genoeg met de fiets (gemiddeld km of 8 per dag, tijdens mijn werkuren) .
Mijn vriendin wil (nog) niet met mijn auto rijden, en zal het ook niet snel doen (momenteel zit ze aan 1 schadegeval ermee op de 3km die ze gereden heeft)
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:59 schreef mrPanerai het volgende:
Ok stel...ik leen voor m'n auto, rij hem total los, dan moet ik nog 3 jaar aflossen voor niets. Maar stel, ik heb 3 jaar gespaard voor mijn auto, en rij hem dan total los. wat is het verschil? Enkel het tijdsframe is anders dus lenen kan best.
Neen. Als je 3 jaar gespaard heb voor je auto en je rijdt hem total loss, dan hoef je met je inkomen op dat moment enkel je vervoer van dat moment te betalen. Stel ik koop een auto op afbetaling & rijd hem total loss, dan moet ik het geld voor de 2de ergens vandaan halen (wat weer een afbetaling gaat worden). Zo kan je dus klem komen te zittne dat je geen 2de auto kan kopen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71792216
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef Athmozz het volgende:


Neen. Als je 3 jaar gespaard heb voor je auto en je rijdt hem total loss, dan hoef je met je inkomen op dat moment enkel je vervoer van dat moment te betalen. Stel ik koop een auto op afbetaling & rijd hem total loss, dan moet ik het geld voor de 2de ergens vandaan halen (wat weer een afbetaling gaat worden). Zo kan je dus klem komen te zittne dat je geen 2de auto kan kopen
Maar in de tijd dat je spaart voor je auto heb je toch ook kosten voor vervoer van dat moment ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71792277
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar in de tijd dat je spaart voor je auto heb je toch ook kosten voor vervoer van dat moment ?
lenen doe je sowieso enkel voor je eerste wagen lijkt me, die die je koopt als je nog niet / amper gewerkt hebt. Als je al werkt en je moet dan nog lenen voor een auto moet je je uitgavenpatroon eens grondig bekijken of een brikje van 1000¤ gaan rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:58:16 #101
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71792290
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar in de tijd dat je spaart voor je auto heb je toch ook kosten voor vervoer van dat moment ?
en jij denkt dat die auto gekocht met geleend geld, door leen voor je onderhoudn gaat worden en op tijd word afgetankt? De belastingen ff buiten beschouwing gelaten....

Mijn advies, koop een bakkie van 500-100 euro, een lekker incourant model, citroen zx 1900D ofzo en ga lekker rijden. Die dingen gaan niet kapot en als toch... dan zoek je een andere....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:25:43 #102
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71793107
TS heeft last van een minderwaardigheids complex en wil dit verhelpen door een statussymbool te kopen van 15k zodat de buren en de familie een beter beeld van hem hebben .

Koop gewoon een betrouwbare Jap met onderhoudshistorie van 1000 tot 5000 euro. Daar heb je zeker nog jaren plezier van en de afschrijving is minimaal.

Zelf hebben we als 2de auto een Suzuki Swift waar we jaarlijks 15.000km in rijden. Gekocht voor 600 euro en komt nog steeds ieder jaar met vlag en wimpel door de APK , de onderhoudskosten zijn minimaal en het verbruik in de stad is 1:16

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het beestje van 16 jaar oud prima volstaat en bijv. een nieuwe toyota Aygo totale geldverspelling. Ja het staat leuk op de parkeerplaats maar daar houd het voor de rest mee op. Reken voor de gein is uit wat je maandelijks aan afschrijving kwijt ben. Je schrikt je dood.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:33:48 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71793318
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef Revolution-NL het volgende:
TS heeft last van een minderwaardigheids complex en wil dit verhelpen door een statussymbool te kopen van 15k zodat de buren en de familie een beter beeld van hem hebben .

Koop gewoon een betrouwbare Jap met onderhoudshistorie van 1000 tot 5000 euro. Daar heb je zeker nog jaren plezier van en de afschrijving is minimaal.

Zelf hebben we als 2de auto een Suzuki Swift waar we jaarlijks 15.000km in rijden. Gekocht voor 600 euro en komt nog steeds ieder jaar met vlag en wimpel door de APK , de onderhoudskosten zijn minimaal en het verbruik in de stad is 1:16

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het beestje van 16 jaar oud prima volstaat en bijv. een nieuwe toyota Aygo totale geldverspelling. Ja het staat leuk op de parkeerplaats maar daar houd het voor de rest mee op. Reken voor de gein is uit wat je maandelijks aan afschrijving kwijt ben. Je schrikt je dood.

een swift ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:42:54 #104
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71793578
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:33 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

een swift ?

Yup met bumper sticker "I love the queen"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:49:58 #105
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71793739
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Yup met bumper sticker "I love the queen"
sorry, het was gewoon TE MAKKELIJK

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:09:06 #106
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71794258
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef Revolution-NL het volgende:
TS heeft last van een minderwaardigheids complex en wil dit verhelpen door een statussymbool te kopen van 15k zodat de buren en de familie een beter beeld van hem hebben .

Koop gewoon een betrouwbare Jap met onderhoudshistorie van 1000 tot 5000 euro. Daar heb je zeker nog jaren plezier van en de afschrijving is minimaal.

Zelf hebben we als 2de auto een Suzuki Swift waar we jaarlijks 15.000km in rijden. Gekocht voor 600 euro en komt nog steeds ieder jaar met vlag en wimpel door de APK , de onderhoudskosten zijn minimaal en het verbruik in de stad is 1:16

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het beestje van 16 jaar oud prima volstaat en bijv. een nieuwe toyota Aygo totale geldverspelling. Ja het staat leuk op de parkeerplaats maar daar houd het voor de rest mee op. Reken voor de gein is uit wat je maandelijks aan afschrijving kwijt ben. Je schrikt je dood.
je vergeet hierin wel even te bedenken dat voor sommige mensen een auto meer is dan alleen maar een vervoermiddel.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om veel geld uit te geven aan een auto omdat ik gek ben van auto's en omdat ik ook nog eens 10-15 uur per week in dat ding doorbreng.
Mijn auto kost me op dit moment ook omgerekend meer dan wat ik per maand kwijt ben aan mijn huis.

de standaard reactie van mensen die vinden dat een auto te duur is etc. lach ik altijd uit als ze wel in huis een flatscreen hebben staan en een luxe leren bank, gloednieuwe keuken met alles erop en eraan etc.
een 2e hands tv van 5 jaar oud werkt ook prima, en een bankje van 300 euro kan je ook op zitten. het eten smaakt hetzelfde uit die oude woningbouwkeuken als uit een hoogglanswitte keuken met granieten aanrechtblad.

Kom op man, het oog wil ook wat,.. je koopt dingen niet alleen als statussymbool maar ook gewoon om jezelf er prettig bij te voelen.

nog wat voorbeeldjes:
nieuwe kleding/2e hands kleding
nieuwe fiets/stationsbarrel
Palm bier/ Jaeger Bier
nieuw mobieltje/ Nokia 3310 uit 1999 met Sim-only
Ipod/Blokker MP3-spelertje
Kapper/knipturk

need I say more?

[ Bericht 5% gewijzigd door RSie op 11-08-2009 17:14:13 ]
pi_71795399
Heerlijk toch om te lezen hoe mensen hun best doen om het zich zelf moeilijker te maken dan ze nu hebben door geld te lenen voor een wagentje.
En dan byna verplicht dat ding voor 1200 euro al risk te verzekeren
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:05:03 #108
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71795420
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:09 schreef RSie het volgende:

[..]

je vergeet hierin wel even te bedenken dat voor sommige mensen een auto meer is dan alleen maar een vervoermiddel.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om veel geld uit te geven aan een auto omdat ik gek ben van auto's en omdat ik ook nog eens 10-15 uur per week in dat ding doorbreng.
Mijn auto kost me op dit moment ook omgerekend meer dan wat ik per maand kwijt ben aan mijn huis.

de standaard reactie van mensen die vinden dat een auto te duur is etc. lach ik altijd uit als ze wel in huis een flatscreen hebben staan en een luxe leren bank, gloednieuwe keuken met alles erop en eraan etc.
een 2e hands tv van 5 jaar oud werkt ook prima, en een bankje van 300 euro kan je ook op zitten. het eten smaakt hetzelfde uit die oude woningbouwkeuken als uit een hoogglanswitte keuken met granieten aanrechtblad.

Kom op man, het oog wil ook wat,.. je koopt dingen niet alleen als statussymbool maar ook gewoon om jezelf er prettig bij te voelen.

nog wat voorbeeldjes:
nieuwe kleding/2e hands kleding
nieuwe fiets/stationsbarrel
Palm bier/ Jaeger Bier
nieuw mobieltje/ Nokia 3310 uit 1999 met Sim-only
Ipod/Blokker MP3-spelertje
Kapper/knipturk

need I say more?
Yes you need....

je vergeet zoiets als.... de tering naar de nering zetten... Dat betekent dat " het oog wil ook wat" pas mee kan doen als je die KEUZE hebt. Heb jehet geld niet, dan heb je die keuze IN PRINCIPE niet. Uiteraard, lenen.... maar ja... Tis best handig als je alles hebt afbetaald voordat je in je graf rolt, want die financiert Leen niet en dan is het wel handig als je wat geld hebt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:51:55 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71802278
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:09 schreef RSie het volgende:

[..]

je vergeet hierin wel even te bedenken dat voor sommige mensen een auto meer is dan alleen maar een vervoermiddel.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om veel geld uit te geven aan een auto omdat ik gek ben van auto's en omdat ik ook nog eens 10-15 uur per week in dat ding doorbreng.
Mijn auto kost me op dit moment ook omgerekend meer dan wat ik per maand kwijt ben aan mijn huis.

de standaard reactie van mensen die vinden dat een auto te duur is etc. lach ik altijd uit als ze wel in huis een flatscreen hebben staan en een luxe leren bank, gloednieuwe keuken met alles erop en eraan etc.
een 2e hands tv van 5 jaar oud werkt ook prima, en een bankje van 300 euro kan je ook op zitten. het eten smaakt hetzelfde uit die oude woningbouwkeuken als uit een hoogglanswitte keuken met granieten aanrechtblad.

Kom op man, het oog wil ook wat,.. je koopt dingen niet alleen als statussymbool maar ook gewoon om jezelf er prettig bij te voelen.

nog wat voorbeeldjes:
nieuwe kleding/2e hands kleding
nieuwe fiets/stationsbarrel
Palm bier/ Jaeger Bier
nieuw mobieltje/ Nokia 3310 uit 1999 met Sim-only
Ipod/Blokker MP3-spelertje
Kapper/knipturk

need I say more?
Daar heb je 100% gelijk in MAAAAR........ dan moet je wel het geld ervoor hebben.
Ik heb ook graag mooie spullen, maar als ik het geld niet heb kan ik ook met minder af / gelukkig zijn

Ik ga absoluut niet lenen voor luxe artikelen, dat is namelijk complete waanzin gezien je ook met minder af kan.
pi_71830547
Stel je hebt een lening hebt van +/- ¤ 15.000 met looptijd van 3 jaar. Indien je elke maand dan bijvoorbeeld ¤ 300 euro aflost heb je in totaal 10.800 betaald (natuurlijk komt hier nog rente etc. bij op). Als je dan je auto verkoopt voor ongeveer 5000 euro kun je dat bedrag dan in een keer betalen aan de "bank"? Geldt dat zowel voor een doorlopend krediet als een persoonlijke lening?

Op bovenstaande kan ik niet helemaal een duidelijk antwoord vinden.
pi_71833708
Dat is inderdaad iets waar veel mensen zich op miskijken, de verhoogde eerste en de verhoogde laatste terugbetaling. Die laatste bedraagt vaak rond de 2000¤, wat best veel is als je daar niet op gelet hebt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71840046
Dat geldt dus voor een doorlopend krediet en voor een persoonlijke lening? Of is een doorlopend krediet niet geschikt voor een auto? Want volgens mij krijg je bij een doorlopend krediet toch niet in een keer het hele bedrag uitgekeerd?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:32:08 #113
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71842178
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:07 schreef mcaz het volgende:
Dat geldt dus voor een doorlopend krediet en voor een persoonlijke lening? Of is een doorlopend krediet niet geschikt voor een auto? Want volgens mij krijg je bij een doorlopend krediet toch niet in een keer het hele bedrag uitgekeerd?
Ik heb persoonlijk voor een DK gekozen, maar dat is voornamelijk omdat het vrij aflosbaar is en je in geval van nood ook zonder problemen weer geld eruit kan opnemen.
bij DK kan je net zoveel uitgekeerd krijgen als dat je zelf wilt omdat je het kan beheren als een bankrekening.
en bij aanvraag kan je ook je betaling een maandje overslaan als het die maand ff niet uitkomt.

Ik heb al meermalen gehad dat ik een auto later met wat winst kon verkopen en direct daarna mijn DK weer afbetaalde, tijdelijk goedkoper rondreed en daarna weer een nieuwe auto kopen vanuit datzelfde DK.

bij een PL is hetgeen je koopt ook direct de borg, duis als je het gebruikt voor een auto is die auto ook in theorie eigendom van de maatschappij. in het geval van een DK is wat je koopt ook daadwerkelijk van jezelf.
PL krijg je dus ook makkelijker dan een DK gewoon omdat er een onderpand voor is.

en zoals ik eerder al aangaf is het wellicht verstandig om een hogere lening af te sluiten dan je daadwerkelijk nodig hebt, namelijk hoe hoger jouw op te nemen bedrag is hoe lager je rente.
je moet je dan alleen wel inhouden om niet het restant op te gaan nemen voor nutteloze items.

maar zeer belangrijk, koop je een auto mbv een lening, kies een auto die niet als een idioot afschrijft!
ik kies zelf bijvoorbeeld meestal Cabrio's (want waardevaster) en koop ze alleen voor een bedrag dat op dat moment flink onder de marktprijs ligt. als je hem een paar jaar later weer de deur uit doet krijg je dan een bedrag ervoor terug waarvoor je zonder problemen je lening kan afbetalen en zelfs nog geld overhoudt.
dit is mij tot nu toe eigenlijk altijd gelukt.
Overigens stort ik tegenwoordig ook met regelmaat het geld dat ik die maand over heb als aflossing waardoor ik mijn lening binnen een veel kortere tijd aflos.
pi_71843093
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef RSie het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk voor een DK gekozen, maar dat is voornamelijk omdat het vrij aflosbaar is en je in geval van nood ook zonder problemen weer geld eruit kan opnemen.
bij DK kan je net zoveel uitgekeerd krijgen als dat je zelf wilt omdat je het kan beheren als een bankrekening.
en bij aanvraag kan je ook je betaling een maandje overslaan als het die maand ff niet uitkomt.

Ik heb al meermalen gehad dat ik een auto later met wat winst kon verkopen en direct daarna mijn DK weer afbetaalde, tijdelijk goedkoper rondreed en daarna weer een nieuwe auto kopen vanuit datzelfde DK.

bij een PL is hetgeen je koopt ook direct de borg, duis als je het gebruikt voor een auto is die auto ook in theorie eigendom van de maatschappij. in het geval van een DK is wat je koopt ook daadwerkelijk van jezelf.
PL krijg je dus ook makkelijker dan een DK gewoon omdat er een onderpand voor is.

en zoals ik eerder al aangaf is het wellicht verstandig om een hogere lening af te sluiten dan je daadwerkelijk nodig hebt, namelijk hoe hoger jouw op te nemen bedrag is hoe lager je rente.
je moet je dan alleen wel inhouden om niet het restant op te gaan nemen voor nutteloze items.

maar zeer belangrijk, koop je een auto mbv een lening, kies een auto die niet als een idioot afschrijft!
ik kies zelf bijvoorbeeld meestal Cabrio's (want waardevaster) en koop ze alleen voor een bedrag dat op dat moment flink onder de marktprijs ligt. als je hem een paar jaar later weer de deur uit doet krijg je dan een bedrag ervoor terug waarvoor je zonder problemen je lening kan afbetalen en zelfs nog geld overhoudt.
dit is mij tot nu toe eigenlijk altijd gelukt.
Overigens stort ik tegenwoordig ook met regelmaat het geld dat ik die maand over heb als aflossing waardoor ik mijn lening binnen een veel kortere tijd aflos.
Zo zat ik inderdaad ook te denken. Met welke partijen heb jij ervaring?
pi_71843201
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:45 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

mensen bij een bank hebben inzicht in het aantal persoonlijke leningen bij jun instelling. wat is daar onduidelijk aan? of welke bron wil je zien? het zal vast niet op nu.nl staan.

ik heb met verschillende mensen gesproken vant dit soort instellingen, en allemaal komen ze met dezelfde cijfers. maar goed, het zal wel niet geloofwaardig zijn totdat het op nu.nl staat ofzo.

je denkt toch niet dat de meeste mensen zo even om de 3 jaar 20.000 euro bijleggen voor een nieuwe auto?
Als je geen nieuwe auto kan betalen, moet je het niet doen. Ik zal nooit een nieuwe auto kopen omdat de afschrijving de 1e paar jaar het hoogst is. Ik importeer lekker uit Duitsland. Oja, van eigen geld
pi_71843268
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef RSie het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk voor een DK gekozen, maar dat is voornamelijk omdat het vrij aflosbaar is en je in geval van nood ook zonder problemen weer geld eruit kan opnemen.
bij DK kan je net zoveel uitgekeerd krijgen als dat je zelf wilt omdat je het kan beheren als een bankrekening.
en bij aanvraag kan je ook je betaling een maandje overslaan als het die maand ff niet uitkomt.

Ik heb al meermalen gehad dat ik een auto later met wat winst kon verkopen en direct daarna mijn DK weer afbetaalde, tijdelijk goedkoper rondreed en daarna weer een nieuwe auto kopen vanuit datzelfde DK.

bij een PL is hetgeen je koopt ook direct de borg, duis als je het gebruikt voor een auto is die auto ook in theorie eigendom van de maatschappij. in het geval van een DK is wat je koopt ook daadwerkelijk van jezelf.
PL krijg je dus ook makkelijker dan een DK gewoon omdat er een onderpand voor is.

en zoals ik eerder al aangaf is het wellicht verstandig om een hogere lening af te sluiten dan je daadwerkelijk nodig hebt, namelijk hoe hoger jouw op te nemen bedrag is hoe lager je rente.
je moet je dan alleen wel inhouden om niet het restant op te gaan nemen voor nutteloze items.

maar zeer belangrijk, koop je een auto mbv een lening, kies een auto die niet als een idioot afschrijft!
ik kies zelf bijvoorbeeld meestal Cabrio's (want waardevaster) en koop ze alleen voor een bedrag dat op dat moment flink onder de marktprijs ligt. als je hem een paar jaar later weer de deur uit doet krijg je dan een bedrag ervoor terug waarvoor je zonder problemen je lening kan afbetalen en zelfs nog geld overhoudt.
dit is mij tot nu toe eigenlijk altijd gelukt.
Overigens stort ik tegenwoordig ook met regelmaat het geld dat ik die maand over heb als aflossing waardoor ik mijn lening binnen een veel kortere tijd aflos.
Noem eens 1 reden waarom je geld zou lenen voor een auto. Zeker de bovengenoemde constructie is setting up for failure! Geld eruit trekken als het nodig. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je een huis wilt kopen?! Lekker hoor die BKR registratie.. Lenen voor een auto
De enig lening die ik ooit heb gehad is voor ons huis..
pi_71843766
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef RSie het volgende:
maar zeer belangrijk, koop je een auto mbv een lening, kies een auto die niet als een idioot afschrijft!
ik kies zelf bijvoorbeeld meestal Cabrio's (want waardevaster) en koop ze alleen voor een bedrag dat op dat moment flink onder de marktprijs ligt.
dan heb je vaak ook de extreme wrakken vast...

Ik kan ook probleemloos een 3 jaar oude BMW 730d of een 320d full option aanschaffen voor nog geen 5000¤ hoor, maar de eerstkomende maanden weet je dat je een paar 1000 per maand zal mogen gaan uittrekken om die auto's op te lappen. Auto's kopen die extreem onder de marktprijs zitten is gewoon een 2de risico dat je neemt bovenop de lening.

Lenen voor een auto is gewoon dom; voor 500¤ heb je een auto die degelijk rijdt en het nog wel een jaartje uit zingt. Koop dan zoiets als je geen geld hebt voor iets duurders. Op zich komt dat op hetzelfde neer als lenen voor een TV; beiden kan je goedkoop oplossen, maar om een of andere reden (meestal om te tonen tov je buren dat je wel geld hebt) wil je toch boven je financiele mogelijkheden gaan leven.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:55:16 #118
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71849252
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Noem eens 1 reden waarom je geld zou lenen voor een auto. Zeker de bovengenoemde constructie is setting up for failure! Geld eruit trekken als het nodig. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je een huis wilt kopen?! Lekker hoor die BKR registratie.. Lenen voor een auto
De enig lening die ik ooit heb gehad is voor ons huis..
reden, ineens een baan krijgen op 60km afstand van je huis, zeer slecht te bereiken met OV en op dat moment geen stuiver op rekening hebben gezien spaargeld vaststaat. ook geen behoefte om mijzelf met een wrak voort te bewegen en dus gekozen voor een lening om op die manier een veilige en betrouwbare auto te kunnen kopen.

een negatieve BKR registratie krijg je pas wanneer je niet aan betalingen voldoet waar ik geen last van heb aangezien ik altijd netjes op tijd betaal. Zodra ik een huis wil kopen zorg ik dat de lening direct afgelost is, al moet daar de auto voor verkocht worden. maar gezien mijn uitzonderlijke situatie dat mijn all-in huurprijs lager ligt dan wat andere mensen betalen voor G/W/L ben ik absoluut niet van plan om op korte termijn te verhuizen.

ff snel rekensommetje, er komt maandelijks een netto bedrag op mijn rekening binnen van: 2000+ euro. (exacte bedrag gaat je geen reet aan)
mijn vaste lasten liggen onder de 400 p/m wat betekend dat ik per maand 1600+ euro vrij te besteden heb
waarom zou ik dan in godsnaam niet gewoon lekker een dikke wagen rijden en daarvoor een lening nemen.
daarnaast hou ik nog meer dan genoeg over om van te eten, kleden en feesten.
En dan vergeet ik nog bijna mijn vriendin waarmee ik samenwoon die ook gewoon een inkomen heeft.
geef mij eens 1 reden om niet te lenen? (afgezien van de rente op het geleende bedrag)

en wat jij meldt over de bovenstaande contructie, ik zeg niet voor Jan Lul dat je je gewoon moet inhouden en er geen geld uit opnemen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:03:02 #119
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71849456
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dan heb je vaak ook de extreme wrakken vast...

Ik kan ook probleemloos een 3 jaar oude BMW 730d of een 320d full option aanschaffen voor nog geen 5000¤ hoor, maar de eerstkomende maanden weet je dat je een paar 1000 per maand zal mogen gaan uittrekken om die auto's op te lappen. Auto's kopen die extreem onder de marktprijs zitten is gewoon een 2de risico dat je neemt bovenop de lening.

Lenen voor een auto is gewoon dom; voor 500¤ heb je een auto die degelijk rijdt en het nog wel een jaartje uit zingt. Koop dan zoiets als je geen geld hebt voor iets duurders. Op zich komt dat op hetzelfde neer als lenen voor een TV; beiden kan je goedkoop oplossen, maar om een of andere reden (meestal om te tonen tov je buren dat je wel geld hebt) wil je toch boven je financiele mogelijkheden gaan leven.
niet als ik auto's koop voor handelsprijzen
En de wagens die jij noemt voor onder de 5000? als dat zo is wil ik weten waar jij ze haalt (legaal) dan zet ik direct een handel op!

en ja, voor 500 kan je inderdaad wel een auto vinden,.. maar daarbij weet je tenminste zeker dat je flink geld kwijt zal zijn aan onderhoud. dat hij binnen afzienbare tijd niet meer door APK heenkomt, ze minder zuinig rijden waardoor je kilometerprijs omhooggaat. veiligheid vergeet het maar. en dingen als comfort hoef je helemaal niet mee aan te komen.
pi_71849562
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:55 schreef RSie het volgende:

[..]

reden, ineens een baan krijgen op 60km afstand van je huis, zeer slecht te bereiken met OV en op dat moment geen stuiver op rekening hebben gezien spaargeld vaststaat. ook geen behoefte om mijzelf met een wrak voort te bewegen en dus gekozen voor een lening om op die manier een veilige en betrouwbare auto te kunnen kopen.

een negatieve BKR registratie krijg je pas wanneer je niet aan betalingen voldoet waar ik geen last van heb aangezien ik altijd netjes op tijd betaal. Zodra ik een huis wil kopen zorg ik dat de lening direct afgelost is, al moet daar de auto voor verkocht worden. maar gezien mijn uitzonderlijke situatie dat mijn all-in huurprijs lager ligt dan wat andere mensen betalen voor G/W/L ben ik absoluut niet van plan om op korte termijn te verhuizen.

ff snel rekensommetje, er komt maandelijks een netto bedrag op mijn rekening binnen van: 2000+ euro. (exacte bedrag gaat je geen reet aan)
mijn vaste lasten liggen onder de 400 p/m wat betekend dat ik per maand 1600+ euro vrij te besteden heb
waarom zou ik dan in godsnaam niet gewoon lekker een dikke wagen rijden en daarvoor een lening nemen.
daarnaast hou ik nog meer dan genoeg over om van te eten, kleden en feesten.
En dan vergeet ik nog bijna mijn vriendin waarmee ik samenwoon die ook gewoon een inkomen heeft.
geef mij eens 1 reden om niet te lenen? (afgezien van de rente op het geleende bedrag)

en wat jij meldt over de bovenstaande contructie, ik zeg niet voor Jan Lul dat je je gewoon moet inhouden en er geen geld uit opnemen.
Een lening kerel Je staat al 0-1 achter!! Begrijp je dat niet!?
Als je genoeg geld zou verdienen, zou je inmiddels al geen lening meer hebben. Maar ik denk dat je gewoon niet met geld om kan gaan. Welke idioot neemt er nu een lening. Je huurt ook al en je hebt een lening. M.a.w. eigen vermogen opbouwen vind je dus niet belangrijk (aanname) maar voor de buurt een "dikke" bak wel?! Maar goed, veel plezier met je wagen kerel. Ik hoop maar dat deze niet gestolen zal worden of dat je 'm kort rijdt.
pi_71849637
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:03 schreef RSie het volgende:

[..]

niet als ik auto's koop voor handelsprijzen
En de wagens die jij noemt voor onder de 5000? als dat zo is wil ik weten waar jij ze haalt (legaal) dan zet ik direct een handel op!

en ja, voor 500 kan je inderdaad wel een auto vinden,.. maar daarbij weet je tenminste zeker dat je flink geld kwijt zal zijn aan onderhoud. dat hij binnen afzienbare tijd niet meer door APK heenkomt, ze minder zuinig rijden waardoor je kilometerprijs omhooggaat. veiligheid vergeet het maar. en dingen als comfort hoef je helemaal niet mee aan te komen.
Joh als je geen geld hebt, koop dan een Opel Corsa Diesel. Ze zien er niet uit, maar ze zijn betrouwbaar, zuinig en super goedkoop in onderhoud. Als je veiligheid wilt, koop je gewoon een oudere Volvo en blijf je lekker rollen totdat je teller op 400k staat. Ik zie alleen maar excuses waarom je moet lenen.
pi_71849729
Hebbie een net inkomen maar lukt het je nog niet 5000,- in een jaar te sparen voor een nette auto?
Njah, dan is lenen 'de' oplossing die velen al in de afgrond van de rente-last hebben gepleurd. Zelf weten, maar gewoon sparen en zonder extra lasten je eigen auto kunnen rijden heeft zo z'n voordelen.
pi_71849744
Mensen die denken dat de meeste mensen hun auto cash afrekenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71849816
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die denken dat de meeste mensen hun auto cash afrekenen
Je ziet wel vaak dat de lager opgeleide mensen grijpen naar oplossing als lenen (m.u.v. hypotheek)
pi_71849847
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je ziet wel vaak dat de lager opgeleide mensen grijpen naar oplossing als lenen (m.u.v. hypotheek)
Dat is niet gelinkt aan opleiding, zelfs niet aan inkomen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71849889
Verder is het wel heel slim om dit te bespreken met je werkgever.

Veel werkgevers zullen geneigd zijn om een auto die balanstechnisch is afgeschreven door te zetten bij een medewerker die goed functioneert.

Het is een goedkope manier om personeel aan je te binden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71850167
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is niet gelinkt aan opleiding, zelfs niet aan inkomen
Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopen
pi_71850184
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopen
Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71850212
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?
pi_71850579
Mensen die denken dat je per se een dure auto moet hebben en dus geld gaat lenen omdat ze liever en nu naar de Turkse Riviera gaan en die te dure auto gaan rijden

Serieus, wat is er mis met geld sparen voor een auto en hem dan gewoon kopen? Zo van, ik verdien ooit dat geld wel bij elkaar dus ik mag het nu alvast hebben?

Even als reactie op de opmerking dat niet iedereen z'n nieuwe auto contant afrekend. Joh, volgens mij is dat nou juist een van die dingen waardoor banken zoveel geld verdienen en mensen zo weinig geld hebben?

En dat het niet alleen maar tokkies zijn die dit doen klopt, die zullen niet zoveel kunnen lenen. Juist de ik-wil-er-bij-horen boven modale tweeverdiener rekent zich rijk (en blijken mbv een beetje arrogantie vaker in de schuldsanering te zitten dan veel anderen weet ik toevallig).
pi_71850612
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?
En die moeten op de blaren zitten, dan leren ze het vanzelf af
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:53:40 #132
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71850849
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een lening kerel Je staat al 0-1 achter!! Begrijp je dat niet!?
Als je genoeg geld zou verdienen, zou je inmiddels al geen lening meer hebben. Maar ik denk dat je gewoon niet met geld om kan gaan. Welke idioot neemt er nu een lening. Je huurt ook al en je hebt een lening. M.a.w. eigen vermogen opbouwen vind je dus niet belangrijk (aanname) maar voor de buurt een "dikke" bak wel?! Maar goed, veel plezier met je wagen kerel. Ik hoop maar dat deze niet gestolen zal worden of dat je 'm kort rijdt.
Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?
Leg mij nou voor de grap eens uit waarom je bijv. een vermogen moet opbouwen? (even terzijde gelaten dat ik dat wel degelijk doe middels een spaarconstructie). is dit nou puur om op je oude dag genoeg geld op je rekening te hebben zodat je kinderen nog wat kunnen erven?
of alles opsparen om een nog groter huis te kunnen kopen?
of om wat geld achter de hand te hebben wanneer de kinderen gaan studeren.
Ik weet dat ik me nooit zorgen zal hoeven te maken over geld en ben ook niet van plan daar nu mee te gaan beginnen.

waarom geld oppotten en bewaren voor een periode in je leven waarin je wss amper de kracht hebt om van je knaken te genieten.
Ik leef nu, ik ben nu gezond en ik kan nu de dingen doen die ik wil doen.

en wat mij betreft mag mijn wagen gestolen worden, dan heb ik tenminste dat verzekeringsgeld niet voor niks betaald ;-)
pi_71851392
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:03 schreef RSie het volgende:

[..]

niet als ik auto's koop voor handelsprijzen
En de wagens die jij noemt voor onder de 5000? als dat zo is wil ik weten waar jij ze haalt (legaal) dan zet ik direct een handel op!
BMW 730d was eentje die 3 jaar in beheer van een chauffeursbedrijf geweest is, en die net geen 480.000km gereden had. Gereviseerd motorblok erin, andere teller erop & in 2dehands weg met 134.000km op de teller (blok kwam uit een geaccidenteerde). Je denkt een auto te kopen met weinig kilometers (toch voor zo'n motor) maar eigenlijk is hij gewoon totaal versleten (wat ook normaal is bij zo'n kmstand).

320d hetzelfde verhaal, dat was eentje die gebruikt werd in dat bedrijf voor technische assistentie / personeel / whatever... ding had ook bijna 450.000 op de teller alvorens daar eveneens een andere motor in gegaan is (met ook een andere teller).

In België is dat nog te doen, aangezien de eerste 3 jaar je niet naar de keuring moet. Als je dan je onderhouds zelf geeft (dat bedrijf had monteurs in dienst), dan hoef je nooit je kmstand te laten noteren ergens, en weet de gemiddelde koper ook niet dat daar een ander blok & teller in zitten.

Uiteraard zijn beide wagens verkocht zogenaamd voor export, maar als je ziet welk type garagist hem is komen kopen dan weet je direct waar die terug beland is...

@RSie; geld opdoen & niet te veel sparen begrijp ik ook wel, om dezelfde reden doe ik ook niet aan pensioensparen (heowel dat inderdaad een mooi rendement oplevert), maar er is wel een verschil tussen dik in het rood gaan voor een auto die je je eigenlijk niet kan permitteren, of gewoon uitgeven wat je hebt & niet te veel opzij leggen voor later.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71852784
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:49 schreef RSie het volgende:

[..]

ach, als je je brandverzekering niet hebt afgesloten en je pandje staat in lichterlaaie zit jij ook op de blaren.

en een huis hoeft niet altijd een goeie investering te zijn hoor. door achterstallig onderhoud, verpaupering van de wijk etc. etc. kan je huis ook behoorlijk dalen in waarde.

als je de juiste auto koopt kan het ook een investering zijn. (o.a. klassiekers in wording)
Ik wil niet heel bij de hand zijn, maar er zijn geldverstrekkers die eisen dat je een opstalverzekering hebt. Anders kunnen zij ook fluiten naar hun centen
pi_71853458
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:53 schreef RSie het volgende:

[..]

Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?
Leg mij nou voor de grap eens uit waarom je bijv. een vermogen moet opbouwen? (even terzijde gelaten dat ik dat wel degelijk doe middels een spaarconstructie). is dit nou puur om op je oude dag genoeg geld op je rekening te hebben zodat je kinderen nog wat kunnen erven?
of alles opsparen om een nog groter huis te kunnen kopen?
of om wat geld achter de hand te hebben wanneer de kinderen gaan studeren.
Ik weet dat ik me nooit zorgen zal hoeven te maken over geld en ben ook niet van plan daar nu mee te gaan beginnen.

waarom geld oppotten en bewaren voor een periode in je leven waarin je wss amper de kracht hebt om van je knaken te genieten.
Ik leef nu, ik ben nu gezond en ik kan nu de dingen doen die ik wil doen.

en wat mij betreft mag mijn wagen gestolen worden, dan heb ik tenminste dat verzekeringsgeld niet voor niks betaald ;-)
Leg ons nou eens uit waarom je zou lenen terwijl je het eigenlijk niet hoeft te lenen. Toch?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je niet vermogen zou willen opbouwen? Wil je dan nooit een huis kopen, wil je dan nooit ZELF een auto kopen, wil je dan niet investeren?
Je wilt toch zekerheid voor de toekomst? Ik wil zeker kunnen zijn van het feit dat ik mijn gezin kan onderhouden en dat we ons nooit zorgen moeten maken. Heerlijk idee. Daarom werk ik aan het opbouwen van vermogen. Capice?
pi_71856278
Geweldig topic
Mensen die geld lenen voor mooie wagen ,
En dan maar hopen dat wij denken dat hij slim bezig is?
Luister nou eens naar andere fokkers en koop een japanner van 5000 euro en dan lach je iedereen uit
pi_71856374
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.

Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
done.
pi_71856442
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.

Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
Geld lenen voor een motor
Dat is nog erger als geld lenen voor een auto gezien een motor 9 vd 10x puur voor recreatief gebruik is.

Ik ben zelf fanatiek motorrijder (heb 3 motoren ) maar ik zal er nooit ook maar een cent voor lenen.
pi_71856459
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.

Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
Een huis is normaal gesproken verzekerd voor de herbouwwaarde tegen affikken (en andere rampen).
Daarnaast is een huis redelijk waardevast, zeker over 30 jaar uitgespreid.

Voor een auto, motor of ander consumptiegoed zou ik gewoon sparen.
Maar je hoeft ons niet te overtuigen, het is jouw geld en jouw keuze.
pi_71856462
Pff as jij denk dat een lening voor een motor het zelfde is dan een huis , dan geven ze hier de moed op denk ik.
Als je huis affikt en je bent normaal verzekerd word er uitgekeerd naar de waarde van je huis.
pi_71856692
Overigens: terwijl je je lening aflost zal je ondertussen ook moeten sparen voor de volgende auto.
Of je blijft eeuwig lenen en eeuwig rente betalen...

Doe mij m'n oude Volvo maar...

260 euro per maand (wegenbelasting, brandstof, onderhoud, verzekering) bij 25.000km per jaar.
En geen cent afschrijving omdat hij bijna belastingvrij is en dan zelfs iets in waarde zal stijgen.

Aanschaf was 950 euro.
pi_71856790
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens: terwijl je je lening aflost zal je ondertussen ook moeten sparen voor de volgende auto.
Of je blijft eeuwig lenen en eeuwig rente betalen...
Dat is wat sommige toch prefereren
pi_71856912
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is wat sommige toch prefereren
Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.
En uitgerekend hebben wat ze betaald hebben aan rente die jaren en aan waarde hebben moeten afschrijven.
pi_71857247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:51 schreef benzje het volgende:

[..]

Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.
En uitgerekend hebben wat ze betaald hebben aan rente die jaren en aan waarde hebben moeten afschrijven.
Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoor
pi_71857397
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857423
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoor
Het ellendigste is nog dat je "nieuwe" auto na 1 maand ook alweer "gewoon" een auto is maar dat die lening nog 3 jaar als een anker aan je trekhaak hangt.
pi_71857497
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
GELUL
Als je je lening kan betalen heb je gewoon geen discipline om te sparen.. Confronterend he?!
pi_71857515
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
Wie beschuldig je daarvan en wat vind je onder slap lullen vallen?

Ik heb ooit een auto gehad op afbetaling en zou het nooit weer doen.
Het ging toen "maar" om 3500 euro maar was wel 3 jaar aan het aflossen.
En ondertussen gingen onderhoud, brandstof, wegenbelasting, etc. gezellig door.

Ik kreeg toen werk dat verder weg was en vond dat ik een betere auto nodig had.
Gespaard had ik niet dus besloot ik om er maar een kleine lening voor af te sluiten.

Aan het eind van de 3 jaar had ik een auto die praktisch niets meer waard was en nog steeds geen spaargeld...

Dus wat heb ik in 2005 gedaan? Een oude Nissan gekocht en zonder onderhoud na 2 jaar weer gedumpt... En in 2007 een oude Volvo
Handje contantje, direct van mij en als vandaag de motor in de prak gaat haal ik morgen een "nieuwe".

Leuk als je nog 3 jaar moet afbetalen voor een auto zonder motor omdat je distributieriem en/of ketting geknapt is...
pi_71857526
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

GELUL
Als je je lening kan betalen heb je gewoon geen discipline om te sparen.. Confronterend he?!
En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857591
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
Nee...

- fiets
- OV
- auto voor 1000 euro

En ondertussen sparen.

Want als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je ook 300 euro in de maand sparen
pi_71857626
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee...

- fiets
- OV
- auto voor 1000 euro

En ondertussen sparen.

Want als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je ook 300 euro in de maand sparen
Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857660
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
Als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je het ook sparen.

Als jij wilt lenen voor een fatsoenlijke moderne auto, dan hou ik je niet tegen
pi_71857707
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
Nee! Je kan ook een minder leuke en zuinige en betrouwbare auto kopen voor heeeel weinig geld. Maar vaak voelen mensen zich daar te goed voor. Nietwaar?
120km? Per dag? Dan zou ik op zeker een oud barrel kopen anders schrijf je zo vreselijk veel af.. blegh
pi_71857734
Als je 300 euro kan sparen wil nog niet zeggen dat je 15k hebt liggen. Daar moet je eerst een jaar of 4 voor sparen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857756
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
Who cares wat de rest denkt. Met een glimlach wuif je alles weg met de maandelijkse lasten. Dikke pret toch? De mensen met commentaar zijn de mensen die lenen. Trust me.. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een auto van eigen geld hebben gekocht niet begrijpen dat andere mensen de kosten drukken om hetzelfde te doen.
pi_71857794
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je 300 euro kan sparen wil nog niet zeggen dat je 15k hebt liggen. Daar moet je eerst een jaar of 4 voor sparen
Altijd beter dan achter de feiten aan blijven hollen. 4 jaar met een molensteen om je nek is 10x erger. Na afloop is je geld weg en die auto is geen drol meer waard. Als je een eigen auto hebt gekocht, kan je in de tussentijd ook weer wat anders kopen
pi_71857854
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je 300 euro kan sparen wil nog niet zeggen dat je 15k hebt liggen. Daar moet je eerst een jaar of 4 voor sparen
Daarom rij je dus ook eerst in een 1000 euro gebakje en spaar je ondertussen 300 euro per maand.
pi_71857878
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom rij je dus ook eerst in een 1000 euro gebakje en spaar je ondertussen 300 euro per maand.
pesies
pi_71858140
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
Ik rij liever bijna gratis in een tank dan in een moderne auto die me inc aflossing rente en afschrijven 500 euro p/mnd kost en dan reken ik benzine en onderhoud niet eens mee.

Ik denk eerder dat jou ego een probleem is, die past natuurlijk niet in een oude auto.
Ga jij maar lekker kromliggen voor je doorsnee Jan Modaal auto (vd bank) van een paar jaar oud, ik hoop voor je dat de buren hem mooi vinden

Echt waar... sommige mensen.. ! Vervolgens gaan ze heel hard op alles klagen dat ze als hardwerkende Nederlander niet meer rond kunnen komen omdat alles ze duur is

Als je als vriend/kennis/familie je auto was komen showen en je had verteld dat hij van de bank was ipv jezelf had ik je keihard uitgelachen.
pi_71858208
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik rij liever bijna gratis in een tank dan in een moderne auto die me inc aflossing rente en afschrijven 500 euro p/mnd kost en dan reken ik benzine en onderhoud niet eens mee.

Ik denk eerder dat jou ego een probleem is, die past natuurlijk niet in een oude auto.
Ga jij maar lekker kromliggen voor je doorsnee Jan Modaal auto van een paar jaar oud, ik hoop voor je dat de buren hem mooi vinden

Echt waar... sommige mensen.. ! Vervolgens gaan ze heel hard op alles klagen dat ze als hardwerkende Nederlander niet meer rond kunnen komen omdat alles ze duur is
Als ik in 2007 een lening had afgesloten voor een auto dan had ik nu geen hypotheek kunnen krijgen voor een huis.

Kreeg vandaag het verlossende woord: de bank is akkoord
pi_71858231
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
Of je leert met geld omgaan, of je leeft gewoon naar wat je te besteden hebt. Als je boven je stand gaat leven dan vraag je om problemen

Als ik jou was zou ik naast je krediet voor je auto ook een creditcard aanschaffen! Makkelijk met tanken
pi_71858276
Als je de lening gewoon kan aflossen leef je niet boven je stand
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71858278
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Of je leert met geld omgaan, of je leeft gewoon naar wat je te besteden hebt. Als je boven je stand gaat leven dan vraag je om problemen
Klopt.
Als je 1600 netto verdient hoef je niet minder over te houden dan iemand die 6000 netto thuisbrengt.
Kwestie van levensstijl afstemmen op je inkomsten.

Luxe is leuk maar als je er niet meer door kan leven ben je zo arm als een luis.
pi_71858296
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je de lening gewoon kan aflossen leef je niet boven je stand
Volgens mij heb ik mijn punt gemaakt, als je de essentie niet snapt dan verklaard dat ook waarom je graag geld over de balk smijt. Geld wat niet eens van jou is.


pi_71858326
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Of je leert met geld omgaan, of je leeft gewoon naar wat je te besteden hebt. Als je boven je stand gaat leven dan vraag je om problemen

Als ik jou was zou ik naast je krediet voor je auto ook een creditcard aanschaffen! Makkelijk met tanken
Geniaal +1
Nee ik ben geen 14
pi_71858347
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je de lening gewoon kan aflossen leef je niet boven je stand
Als je de lening gewoon kan aflossen kan je ook sparen ipv de bank spekken.

Als je spaart ontvang je rente, als je leent betaal je véél meer rente.

Als je auto stuk gaat en je ondertussen een andere moet kopen, ben je nog aan het aflossen voor de auto die je niet meer hebt.
En nee, een defect valt niet onder de all-risk verzekering maar kan wel zo 2000 tot 3000 euro kosten.
pi_71858372
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik mijn punt gemaakt, als je de essentie niet snapt dan verklaard dat ook waarom je graag geld over de balk smijt. Geld wat niet eens van jou is.



Mensen die mensen die ze niet kennen gaan beoordelen

En die bovendien niet fatsoenlijk kunnen lezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71858378
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Als je 1600 netto verdient hoef je niet minder over te houden dan iemand die 6000 netto thuisbrengt.
Kwestie van levensstijl afstemmen op je inkomsten.

Luxe is leuk maar als je er niet meer door kan leven ben je zo arm als een luis.
Leuk voorbeeld. Vroegah reed ik ook altijd in goedkope aftanse auto's en keek ik met bewondering naar al die nieuwe glimmende bolides. Sinds een paar jaar rij ik een auto vd zaak in het begin is het leuk, maar gelukkiger wordt je er niet van.

Die nieuwe auto die ik nu rij is even normaal als die aftanse bak die ik vroeger reed.
pi_71858389
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je de lening gewoon kan aflossen kan je ook sparen ipv de bank spekken.

Als je spaart ontvang je rente, als je leent betaal je véél meer rente.
Daar kan je mee rekenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71858409
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar kan je mee rekenen
Hoe bedoel je?
pi_71858436
Met het bedrag dat een lening kost
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71858463
Alleen even serieus he, neem geen doorlopend krediet bij de dealer zelf, want als je je auto total-loss rijd kan je mooi blijven betalen, nou is dat eigenlijk altijd zo maar je krijgt een X bedrag terug van de verzekering indien je all-risk verzekerd bent en zolang je bij de dealer een financieren hebt lopen kan je mooi de rest aflossen. En ik weet dat het bij sommigen niet zo is maar been there done that, dus neem nou maar van mij aan dat je gewoon bij de bank moet lenen zodat mocht het ooit fout gaan je nog van het geld wat je terug krijgt van de verzekering een nieuwe auto kunt kopen.
Nee ik ben geen 14
pi_71858512
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met het bedrag dat een lening kost
Die rekensom hebben wij al gemaakt, jij nog niet blijkbaar

Auto van 15.000 euro:

Aflossing: 500 euro per maand (incl. rente)
Onderhoud: 60 euro per maand
Verzekering: 80 euro per maand (all risk ivm lening)
Brandstof: 120 euro (bij 25.000 per jaar en diesel)
Wegenbelasting: 70 euro per maand (diesel)

Totaal: 830 euro per maand.

En dan hoop ik dat niet je motor in de puin draait... Want dan mag je er nog 2500 euro voor neertellen... Oh nee... Dat leen je dan erbij


Ik rij voor 260 euro in de maand, dezelfde afstand per jaar
En ja... Zo'n oude Volvo is erg comfortabel en laat je niet staan...

En zodra hij belastingvrij wordt mag ik daar nog eens 105 euro per maand voor aftrekken (LPG).

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-08-2009 21:01:18 ]
pi_71858658
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je de lening gewoon kan aflossen leef je niet boven je stand
Als je geld moet lenen, leef je boven je stand. Perceptie verschil knul.
pi_71858785
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die rekensom hebben wij al gemaakt, jij nog niet blijkbaar

Auto van 15.000 euro:

Aflossing: 500 euro per maand (incl. rente)
Onderhoud: 60 euro per maand
Verzekering: 80 euro per maand (all risk ivm lening)
Brandstof: 120 euro (bij 25.000 per jaar en diesel)
Wegenbelasting: 70 euro per maand (diesel)

Totaal: 830 euro per maand.

Ik rij voor 260 euro in de maand, dezelfde afstand per jaar
En ja... Zo'n oude Volvo is erg comfortabel...
lol zie mijn andere topic. Ik had bijna een Discovery diesel gekocht. wegenbelasting alleen al was Euro 600,- per kwartaal. All risk verzekering is rond de Euro 90,- per maand. Ook zag ik dat de vorige eigenaar voor een kleine beurt Euro 1000 mocht aftikken.. Toch maar niet gedaan. Zeker omdat ik geen diesel nodig heb
pi_71858827
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

lol zie mijn andere topic. Ik had bijna een Discovery diesel gekocht. wegenbelasting alleen al was Euro 600,- per kwartaal. All risk verzekering is rond de Euro 90,- per maand. Ook zag ik dat de vorige eigenaar voor een kleine beurt Euro 1000 mocht aftikken.. Toch maar niet gedaan. Zeker omdat ik geen diesel nodig heb
Klopt, leuke hobby

Ik ga dan nog uit van een middenklasser auto, qua wegenbelasting en verbruik.
pi_71858907
Lukt het met je berekening, Diego?
pi_71858963
Welke berekening?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71859007
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je geld moet lenen, leef je boven je stand. Perceptie verschil knul.
Als je lening niet kan betalen leef je boven je stand
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71859013
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke berekening?
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar kan je mee rekenen
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met het bedrag dat een lening kost
pi_71859025
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je lening niet kan betalen leef je boven je stand
Als je niet boven je stand leeft, hoef je niet te lenen.
pi_71859036
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]


[..]


[..]


Wat wil je nu zeggen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71859767
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je niet boven je stand leeft, hoef je niet te lenen.
Sluitpost was dit
pi_71860073
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
dit is BS.

Ik ben zelf student, ik werk niet al te veel (in belgie mag je als student niet veel werken) en ik rijd met een auto. Ik betaal die volledig zelf, en ik heb daar ook niet voor te hoeven lenen. Nu moet je niet zeggen dat de auto's in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland; ik heb er een goede 10.000¤ voor betaald en daarvoor vind je ook in Nederland een mooie wagen.

Je moet gewoon willen werken en er een beetje voor opzij leggen. Aan mijn 17 ben ik begonnen elk jaar 2000¤ op een hoopje te gooien zodat ik aan mijn 22 een BMW 320d kon kopen. Het is best mogelijk, alleen moet je niet de mooiste gsm willen, elk festival meedoen, elke avond je bezatten als student... Moeten lenen voor een auto is gewoon zever, dat ligt gewoon aan een gebrek aan discipline.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71860168
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dit is BS.

Ik ben zelf student, ik werk niet al te veel (in belgie mag je als student niet veel werken) en ik rijd met een auto. Ik betaal die volledig zelf, en ik heb daar ook niet voor te hoeven lenen. Nu moet je niet zeggen dat de auto's in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland; ik heb er een goede 10.000¤ voor betaald en daarvoor vind je ook in Nederland een mooie wagen.

Je moet gewoon willen werken en er een beetje voor opzij leggen. Aan mijn 17 ben ik begonnen elk jaar 2000¤ op een hoopje te gooien zodat ik aan mijn 22 een BMW 320d kon kopen. Het is best mogelijk, alleen moet je niet de mooiste gsm willen, elk festival meedoen, elke avond je bezatten als student... Moeten lenen voor een auto is gewoon zever, dat ligt gewoon aan een gebrek aan discipline.
Er zijn ook mensen die een gsm willen, elk festival willen meedoen, zich elke avond willen bezatten en een mooie auto willen rijden. Als ze goed met geld om kunnen gaan en goed de gevolgen van hun daden kunnen overzien dan kan dat.


Domme mensen he?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71860243
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een gsm willen, elk festival willen meedoen, zich elke avond willen bezatten en een mooie auto willen rijden. Als ze goed met geld om kunnen gaan en goed de gevolgen van hun daden kunnen overzien dan kan dat.


Domme mensen he?
uiteraard niet, mits ze het kunnen betalen. Als je ervoor moet gaan lenen dan is het een teken dat je het gewoon niet aankan met je huidige inkomen om zo'n levensstijl aan te houden, en dan moet je een beetje gaan besparen op 1 (of meer) ervan. Als je dat niet kan, dan kan je niet met je geld & budget om en ben je inderdaad dom.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71860322
Iedereen kan toch voor zichzelf bepalen of hij het risico wil lopen, of wil jij dat ook gaan bepalen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71860363
neen, maar ik vind niet dat er dan schuldsanering hoeft te zijn waar ik voor moet betalen. Gooi ze gewoon in een kartonnen doos onder een brug & laat ze verhongeren, ik moet niet opdraaien voor dat volk dat zich alles wil permitteren maar er niet voor wil gaan werken. Of wil jij dat voor mij gaan bepalen?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71861126
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:51 schreef Athmozz het volgende:
neen, maar ik vind niet dat er dan schuldsanering hoeft te zijn waar ik voor moet betalen. Gooi ze gewoon in een kartonnen doos onder een brug & laat ze verhongeren, ik moet niet opdraaien voor dat volk dat zich alles wil permitteren maar er niet voor wil gaan werken. Of wil jij dat voor mij gaan bepalen?
Klopt.
Ik kan ook niet 3 jaar vooruit kijken.
15.000 euro schuld en langere tijd baan kwijt? Betaal dan nog maar eens 500 euro per maand van 640 euro bijstandsuitkering.

Sparen kan je opschorten in moeilijke tijden of zelfs benutten om van rond te komen als je in de problemen komt.
Lening kan je de kop kosten op zo'n moment.
pi_71861661
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:51 schreef Athmozz het volgende:
neen, maar ik vind niet dat er dan schuldsanering hoeft te zijn waar ik voor moet betalen. Gooi ze gewoon in een kartonnen doos onder een brug & laat ze verhongeren, ik moet niet opdraaien voor dat volk dat zich alles wil permitteren maar er niet voor wil gaan werken. Of wil jij dat voor mij gaan bepalen?
Hoe kan je een lening krijgen zonder dat je werkt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71862818
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kan je een lening krijgen zonder dat je werkt?
door naar lenen.be te surfen? Die gasten bekijken niets, zelfs zonder inkomen kan je daar een lening krijgen. Maar goed, zelfs als je werkt kan je je werk kwijt raken of een werkongeval krijgen waardoor je inkomen eventjes merkelijk lager ligt en je andere grote kosten hebt. Als je geen leningen lopen hebt kan je dat meestal wel overbruggen, met een lening erbij wordt dat vaak iets anders.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71862878
Dat heet risicoanalyse, als je slim bent maak je die voordat je gaat lenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71863020
met het verschil dat een auto totaal niet belangrijk is (als je een goedkope hebt rijdt dat ook wel), terwijl de gevolgschade als het misloopt enorm is.

De kans op jobverlies is verre van te verwaarlozen, terwijl de gevolgschade zeer groot is. Iemand die een beetje nadenkt zal het risico dus niet nemen (zeker aangezien je toch direct over 250 of meer per maand praat)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71866154
Ach niet iedereen vindt 250 euro of meer waard om over na te denken maar wil gewoon de 1000 uur per jaar die hij in een auto doorbrengt comfortabel doorbrengen

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-08-2009 07:42:59 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71867056
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach niet iedereen vindt 250 euro of meer waard om over na te denken maar wil gewoon de 1000 uur per jaar die hij in een doorbrengt comfortabel doorbrengen
Leen lekker geld. Als je zonder baan zit terwijl je een lening hebt, wil ook ik niet voor jou in de bres springen. Je hebt gewoon geen verantwoordelijkheids gevoel. Daar zal je ooit wel een keer achterkomen.
pi_71867074
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Leen lekker geld. Als je zonder baan zit terwijl je een lening hebt, wil ook ik niet voor jou in de bres springen. Je hebt gewoon geen verantwoordelijkheids gevoel. Daar zal je ooit wel een keer achterkomen.
Alleen op Fok kunnen mensen beoordeeld worden zonder dat je ze kent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71867603
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen op Fok kunnen mensen beoordeeld worden zonder dat je ze kent
Knul, daar gaat het dus niet om. Lees je eigen posts eens terug. Misschien ga je het ooit begrijpen.
pi_71867652
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Knul, daar gaat het dus niet om. Lees je eigen posts eens terug. Misschien ga je het ooit begrijpen.
Daar gaat het wel om, ik kan er niks aan doen dat je sociaal zo zwak bent dat je niet begrijpt dat ik niet over mijzelf heb en uberhaubt geen interesse heb om dergelijke dingen met onbekenden te delen

Doe er mee wat je wil zou ik zeggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71868998
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om, ik kan er niks aan doen dat je sociaal zo zwak bent dat je niet begrijpt dat ik niet over mijzelf heb en uberhaubt geen interesse heb om dergelijke dingen met onbekenden te delen

Doe er mee wat je wil zou ik zeggen
Het gaat om het feit dat je het kan betalen, je kan dus sparen, maar je zit in de excuus mode om het voor jezelf goed te praten dat je MOET lenen. Ik zeg alleen dat je dan bij de start al een punt achter loopt
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:12:35 #200
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71869254
wat ik ook altijd een mooie opmerking van anti-leners vindt is:
als je je auto in de prak rijdt kan je nog een aantal jaren afbetalen voor een auto die je niet meer hebt.

Nee LUL,.. een X aantal jaren geld sparen om een auto te kopen en daarna dat ding in de prak rijden is niet vervelend.
pi_71869430
Wat zijn we lekker on topic allemaal...

Als TS nou liever een auto financiert dan eerst 5 jaar zich in het OV te ergeren en er het geld voor over heeft, moet hij dat toch zelf weten?

On topic dus: TS, ga gewoon eens informeren naar de mogelijkheden bij een dealer, vraag een offerte en loop ook eens bij een of meerdere banken binnen en vraag eens naar de diverse leningen en constructies die ze hebben voor een dergelijke financiering, leg vervolgens alles eens naast elkaar en kies dan de constructie die voor jou het beste (c.q. goedkoopste) is.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:23:59 #202
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71869557
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat heet risicoanalyse, als je slim bent maak je die voordat je gaat lenen
Precies. Je leent alleen, wanneer iets absoluut noodzakelijk is. De lijst met die noodzakelijke redenen is dan ook behoorlijk klein. Luxe valt daar niet onder, dus iedereen die leent puur voor de "heb", valt niet onder de categorie "slim". Dan kan je zelf bepalen of iets slim is of niet. Die risicoanalyse moet je dus ook alleen doen als het dus noodzakelijk is om te lenen.

Een auto kan, onder bepaalde omstandigheden, wel onder een noodzaak vallen. Een extra comfortabele auto daarentegen weer niet. Een auto is er, om je van A naar B te brengen. Meer is het niet. Zoals al eerder aangegeven, kan je voor 1000 euro al een auto kopen die dat voor je doet. Wil je meer luxe, dan zal je daar eerst voor moeten sparen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_71869796
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:12 schreef RSie het volgende:
wat ik ook altijd een mooie opmerking van anti-leners vindt is:
als je je auto in de prak rijdt kan je nog een aantal jaren afbetalen voor een auto die je niet meer hebt.

Nee LUL,.. een X aantal jaren geld sparen om een auto te kopen en daarna dat ding in de prak rijden is niet vervelend.
Gast dat doet minder pijn dan voor iets werken en moeten betalen wat je helemaal niet hebt! Tevens hebben de niet-leners gedurende de periode dat ze de auto hadden door kunnen sparen. Dus de dagwaarde + hetgeen wat ze hebben kunnen sparen is voor een nieuwe bolide. Dan sta jij alweer 2-0 achter. Dus...... wie is er dan het lulletje
pi_71869828
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:19 schreef Vhiper het volgende:
Wat zijn we lekker on topic allemaal...

Als TS nou liever een auto financiert dan eerst 5 jaar zich in het OV te ergeren en er het geld voor over heeft, moet hij dat toch zelf weten?

On topic dus: TS, ga gewoon eens informeren naar de mogelijkheden bij een dealer, vraag een offerte en loop ook eens bij een of meerdere banken binnen en vraag eens naar de diverse leningen en constructies die ze hebben voor een dergelijke financiering, leg vervolgens alles eens naast elkaar en kies dan de constructie die voor jou het beste (c.q. goedkoopste) is.
Het is onzin wat je zegt. TS kan ook iets kleiners, goedkopers en betrouwbaars kopen waar je nauwelijks tot niet voor hoeft te sparen. Maar dat is niet goed genoeg. Wat zullen de buren wel niet denken.
pi_71870155
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is onzin wat je zegt. TS kan ook iets kleiners, goedkopers en betrouwbaars kopen waar je nauwelijks tot niet voor hoeft te sparen. Maar dat is niet goed genoeg. Wat zullen de buren wel niet denken.
Nou en? Dat moet ie dan toch zelf weten?

Al koopt ie een Ferrari, dat is zijn keus. Hij vraagt toch niet of het verstandig is of niet? Hij vraagt om tips en goede constructies.
pi_71870725
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk eerder dat jou ego een probleem is, die past natuurlijk niet in een oude auto.
Ga jij maar lekker kromliggen voor je doorsnee Jan Modaal auto (vd bank) van een paar jaar oud, ik hoop voor je dat de buren hem mooi vinden
Wat nou auto van de bank? Dom gelul altijd, want de auto wordt toch gewoon betaald of niet? Of wil je ook zeggen dat jouw huis eigendom is van de bank.

1000 euro voor een auto is trouwens te weinig. Een betrouwbare auto kost minstens 2000,- en dan moet je nog goed zoeken. Ik zie trouwens geen enkel probleem om bijvoorbeeld 5000,- voor een auto te lenen. Koop je een niet al te oude, betrouwbare auto voor waar je nog jaren mee kunt doen. De enige juiste manier hiervoor is de PL, want de rest is allemaal dusdanig ondoorzichtig dat het aan het einde van de rit per definitie duurder is.
pi_71871102
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je geld moet lenen, leef je boven je stand. Perceptie verschil knul.
Maar huizen zijn uiteraard uitgezonderd van deze stelling
pi_71873756
Ach!! Niet lenen voor een auto. Volgende week rijd je hem total loss, en dan kun je fluiten naar je auto én je centen!
pi_71874073
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ach!! Niet lenen voor een auto. Volgende week rijd je hem total loss, en dan kun je fluiten naar je auto én je centen!
En dat geldt niet als je voor de auto gespaard hebt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71875736
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar huizen zijn uiteraard uitgezonderd van deze stelling
Ik neem aan dat je geen huis bezit? Of wel. Gelukkig is het in Nederland slim om een huis te kopen. Hypotheek rente aftrek. Dat is dan ook het enige voordeel wat ik maximaal geniet
pi_71875790
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat nou auto van de bank? Dom gelul altijd, want de auto wordt toch gewoon betaald of niet? Of wil je ook zeggen dat jouw huis eigendom is van de bank.

1000 euro voor een auto is trouwens te weinig. Een betrouwbare auto kost minstens 2000,- en dan moet je nog goed zoeken. Ik zie trouwens geen enkel probleem om bijvoorbeeld 5000,- voor een auto te lenen. Koop je een niet al te oude, betrouwbare auto voor waar je nog jaren mee kunt doen. De enige juiste manier hiervoor is de PL, want de rest is allemaal dusdanig ondoorzichtig dat het aan het einde van de rit per definitie duurder is.
WAT?
De enige juiste manier is sparen! Mensen zijn zooo simpel en zooo makkelijk in het lenen van geld. Ik val bijna van mijn stoel. Het is gewoon een gebrek aan discipline!
pi_71875800
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En dat geldt niet als je voor de auto gespaard hebt ?
Geld lenen voor auto
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:50:03 #213
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71876891
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast dat doet minder pijn dan voor iets werken en moeten betalen wat je helemaal niet hebt! Tevens hebben de niet-leners gedurende de periode dat ze de auto hadden door kunnen sparen. Dus de dagwaarde + hetgeen wat ze hebben kunnen sparen is voor een nieuwe bolide. Dan sta jij alweer 2-0 achter. Dus...... wie is er dan het lulletje
zoals al meer in dit topic is aangehaald zullen veel mensen die een auto kopen van (deels) geleend geld vaak een duurdere en nieuwere auto kopen die zij dan ook logischerwijs all-risk verzekeren.
auto totall-los, geld terug van verzekering en nieuwe halen.

Maar goed, waar het in dit topic op neer komt.
Lenen is niet verstandig. omdat je gewoonweg uiteindelijk meer geld betaald voor een auto dan wanneer je hem van gespaard geld kan aftikken.

neemt niet weg dat ik gewoon lekker een lening heb om inderdaad die net ff mooiere auto te kunnen betalen vanwege het geen zin hebben om in een koekblik te rijden. (en ondertussen kijken mensen met barrels jaloers als ik ze op de weg voorbij rijdt met mijn dakkie open in mijn glimmend opgepoetste bakkie en dromen zij ook ooit zo'n auto te kunnen bezitten )
pi_71877082
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:50 schreef RSie het volgende:

[..]

zoals al meer in dit topic is aangehaald zullen veel mensen die een auto kopen van (deels) geleend geld vaak een duurdere en nieuwere auto kopen die zij dan ook logischerwijs all-risk verzekeren.
auto totall-los, geld terug van verzekering en nieuwe halen.

Maar goed, waar het in dit topic op neer komt.
Lenen is niet verstandig. omdat je gewoonweg uiteindelijk meer geld betaald voor een auto dan wanneer je hem van gespaard geld kan aftikken.

neemt niet weg dat ik gewoon lekker een lening heb om inderdaad die net ff mooiere auto te kunnen betalen vanwege het geen zin hebben om in een koekblik te rijden. (en ondertussen kijken mensen met barrels jaloers als ik ze op de weg voorbij rijdt met mijn dakkie open in mijn glimmend opgepoetste bakkie en dromen zij ook ooit zo'n auto te kunnen bezitten )
Compensatie gedrag.. Ken je dat.. Zal ik volgende keer een enorme grijns op mijn kop zetten als ik je inhaal
pi_71877446
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:50 schreef RSie het volgende:

[..]

zoals al meer in dit topic is aangehaald zullen veel mensen die een auto kopen van (deels) geleend geld vaak een duurdere en nieuwere auto kopen die zij dan ook logischerwijs all-risk verzekeren.
auto totall-los, geld terug van verzekering en nieuwe halen.


Maar goed, waar het in dit topic op neer komt.
Lenen is niet verstandig. omdat je gewoonweg uiteindelijk meer geld betaald voor een auto dan wanneer je hem van gespaard geld kan aftikken.

neemt niet weg dat ik gewoon lekker een lening heb om inderdaad die net ff mooiere auto te kunnen betalen vanwege het geen zin hebben om in een koekblik te rijden. (en ondertussen kijken mensen met barrels jaloers als ik ze op de weg voorbij rijdt met mijn dakkie open in mijn glimmend opgepoetste bakkie en dromen zij ook ooit zo'n auto te kunnen bezitten )
Dat kan alleen als de auto nieuw is gekocht en volgens mij zelfs alleen maar het 1e jaar.
Dus ja als je 'm direct helemaal aan gort weet te rijden, krijg je een nieuwe. Jammer alleen dat vaak je verzekering weer omhoog gaat. Daar hebben de mensen die gespaard hebben geld voor.

Wat denk je dat er gebeurt als je aan het afbetalen bent en je krijgt de restwaarde. Tada chapeau.. Kan je als je een lening hebt mooi geen nieuwe auto kopen. Alleen een oudere of goedkopere auto.. Goed gedaan hoor.. Lenen is stom
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:26:37 #216
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71877892
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat kan alleen als de auto nieuw is gekocht en volgens mij zelfs alleen maar het 1e jaar.
Dus ja als je 'm direct helemaal aan gort weet te rijden, krijg je een nieuwe. Jammer alleen dat vaak je verzekering weer omhoog gaat. Daar hebben de mensen die gespaard hebben geld voor.

Wat denk je dat er gebeurt als je aan het afbetalen bent en je krijgt de restwaarde. Tada chapeau.. Kan je als je een lening hebt mooi geen nieuwe auto kopen. Alleen een oudere of goedkopere auto.. Goed gedaan hoor.. Lenen is stom
Wat een nonsens. Je hebt juist die verzekering om een vergelijkbare auto kopen.
Daarnaast, om er steeds van uit te gaan dat iedereen die een auto koopt het ding total loss rijdt..

"Lenen is stom " Zwart-wit zegt jou dus meer dan grijs?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_71877994
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat je het kan betalen, je kan dus sparen, maar je zit in de excuus mode om het voor jezelf goed te praten dat je MOET lenen. Ik zeg alleen dat je dan bij de start al een punt achter loopt
Ben je echt zwakzinnig of doe je maar alsof?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:31:04 #218
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71877998
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:32 schreef Diepvriez het volgende:
Als je het kan betalen, leen gewoon. Ik snap sommige reacties hier niet. Alsof je dood aan kunt gaan van lenen. Als je een hypotheek neem, leen je ook !!
Ah jij bent zo'n randfiguur met 6 creditcards en 3 leningen bij DSB.
Maar hey je houd nog 50 euro per maand over, dus je kan het betalen.
ik ben de jager met de pet.
pi_71878032
Nu 50 euro per maand betalen, nog wat bijlenen voor een flatscreen, biertap en vakantie en dan moet je na een stijging van de rente opeens 400 euro per maand betalen en dan ga je meejanken in een optocht tegen de grote boze DSB zeker?
pi_71878043
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:23 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Precies. Je leent alleen, wanneer iets absoluut noodzakelijk is. De lijst met die noodzakelijke redenen is dan ook behoorlijk klein. Luxe valt daar niet onder, dus iedereen die leent puur voor de "heb", valt niet onder de categorie "slim". Dan kan je zelf bepalen of iets slim is of niet. Die risicoanalyse moet je dus ook alleen doen als het dus noodzakelijk is om te lenen.

Een auto kan, onder bepaalde omstandigheden, wel onder een noodzaak vallen. Een extra comfortabele auto daarentegen weer niet. Een auto is er, om je van A naar B te brengen. Meer is het niet. Zoals al eerder aangegeven, kan je voor 1000 euro al een auto kopen die dat voor je doet. Wil je meer luxe, dan zal je daar eerst voor moeten sparen.
Moeten, ik moet dood en voor de rest niks

Net alsof je geen lening kan afsluiten als een luxe auto voor jou belangrijk is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71878099
Je kunt beter leasen. Een auto schrijf je in 3 jaar toch vrijwel compleet af. Dan zou je je lening dus in 3 jaar moeten aflossen, anders ben je al fout bezig. Als je nu al niet hebt kunnen sparen, kun je die lening vast ook niet in 3 jaar aflossen en mag je al blij zijn als je uberhaupt de rente kunt betalen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:42:06 #222
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71878340
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:50 schreef RSie het volgende:

[..]

zoals al meer in dit topic is aangehaald zullen veel mensen die een auto kopen van (deels) geleend geld vaak een duurdere en nieuwere auto kopen die zij dan ook logischerwijs all-risk verzekeren.
auto totall-los, geld terug van verzekering en nieuwe halen.

Maar goed, waar het in dit topic op neer komt.
Lenen is niet verstandig. omdat je gewoonweg uiteindelijk meer geld betaald voor een auto dan wanneer je hem van gespaard geld kan aftikken.

neemt niet weg dat ik gewoon lekker een lening heb om inderdaad die net ff mooiere auto te kunnen betalen vanwege het geen zin hebben om in een koekblik te rijden. (en ondertussen kijken mensen met barrels jaloers als ik ze op de weg voorbij rijdt met mijn dakkie open in mijn glimmend opgepoetste bakkie en dromen zij ook ooit zo'n auto te kunnen bezitten )

Wat zielig tof doen in een auto van de bank
ik ben de jager met de pet.
pi_71878414
quote:
[b]
zoals al meer in dit topic is aangehaald zullen veel mensen die een auto kopen van (deels) geleend geld vaak een duurdere en nieuwere auto kopen die zij dan ook logischerwijs all-risk verzekeren.
auto totall-los, geld terug van verzekering en nieuwe halen.
Als jij een ALL-Risk verzekering kunt betalen voor je nieuwe geleende auto, kun je ook even doorsparen en van je eigen centen een mooie auto kopen.

Nederlandse logica.
pi_71880482
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben je echt zwakzinnig of doe je maar alsof?
SPIEGEL -> bats wat confronterend
pi_71880515
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:26 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Je hebt juist die verzekering om een vergelijkbare auto kopen.
Daarnaast, om er steeds van uit te gaan dat iedereen die een auto koopt het ding total loss rijdt..

"Lenen is stom " Zwart-wit zegt jou dus meer dan grijs?
AAAAAAAAAAAAAARGH wake-up Jij denkt werkelijk dat wanneer je een ton op de teller erbij hebt gezet je weer terug naar af kan. NEE! Je krijgt de restwaarde wat zo'n hok op dat aan waarde heeft
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:04:57 #226
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71880531
hehe, ik zie hier de hele tijd van die standaard jaloerse reacties voorbijkomen waarin volksbuurtwijsheid wordt aangehaald om gelijk te krijgen.

tuurlijk, als je eerst 3-4 jaar wilt sparen vooraleer je een fatsoenlijke auto kunt betalen is dat "verstandig" maar als je net jarenlang in een leasebak hebt gereden, na een baanwissel van de ene op de andere dag ineens zelf een auto moet kopen en toch dagelijks flinke afstanden moet rijden dan wil je wel wat fatsoenlijks onder je reet.
als ik daarvoor een lening moet nemen soit! met mijn inkomen redt ik het met het grootste gemak en heb genoeg geld over voor onderhoud, all-risk verzekering en de hele flikkerse boel.
hoef ik tenminste niet 3 jaar lang te stumperen door 2x zo lang bezig te zijn met ov of mezelf voort te bewegen in een benzineslurpende ouwe sloep waarop ik leeg loop met onderhoud etc.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:42 schreef Houzer het volgende:

[..]


Wat zielig tof doen in een auto van de bank
auto is niet van de bank, auto is van mij, ik heb geld geleend van de bank en mag dat vrij besteden naar eigen inzicht.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:34 schreef Halcon het volgende:
Je kunt beter leasen. Een auto schrijf je in 3 jaar toch vrijwel compleet af. Dan zou je je lening dus in 3 jaar moeten aflossen, anders ben je al fout bezig. Als je nu al niet hebt kunnen sparen, kun je die lening vast ook niet in 3 jaar aflossen en mag je al blij zijn als je uberhaupt de rente kunt betalen.
je auto binnen 3 jaar afschrijven?? ik weet niet wat jij doet met je wagen??
dat zou betekenen dat alles ouder dan 2005 geen stuiver meer waard is,.. dan zouden de handelaren toch wel even achter hun oren moeten krabbelen denk je ook niet?

en wat voor bullshit is het dat jij verondersteld dat mensen die lenen niet kunnen sparen? of niet genoeg verdienen? Ik redt het zonder problemen om mijn lening af te lossen, sterker nog, met grote regelmaat los ik veel meer af dan het minimum te betalen bedrag.
pi_71880633
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef RSie het volgende:
hehe, ik zie hier de hele tijd van die standaard jaloerse reacties voorbijkomen waarin volksbuurtwijsheid wordt aangehaald om gelijk te krijgen.

tuurlijk, als je eerst 3-4 jaar wilt sparen vooraleer je een fatsoenlijke auto kunt betalen is dat "verstandig" maar als je net jarenlang in een leasebak hebt gereden, na een baanwissel van de ene op de andere dag ineens zelf een auto moet kopen en toch dagelijks flinke afstanden moet rijden dan wil je wel wat fatsoenlijks onder je reet.
als ik daarvoor een lening moet nemen soit! met mijn inkomen redt ik het met het grootste gemak en heb genoeg geld over voor onderhoud, all-risk verzekering en de hele flikkerse boel.
hoef ik tenminste niet 3 jaar lang te stumperen door 2x zo lang bezig te zijn met ov of mezelf voort te bewegen in een benzineslurpende ouwe sloep waarop ik leeg loop m

et onderhoud etc.
[..]

auto is niet van de bank, auto is van mij, ik heb geld geleend van de bank en mag dat vrij besteden naar eigen inzicht.
[..]

je auto binnen 3 jaar afschrijven?? ik weet niet wat jij doet met je wagen??
dat zou betekenen dat alles ouder dan 2005 geen stuiver meer waard is,.. dan zouden de handelaren toch wel even achter hun oren moeten krabbelen denk je ook niet?

en wat voor bullshit is het dat jij verondersteld dat mensen die lenen niet kunnen sparen? of niet genoeg verdienen? Ik redt het zonder problemen om mijn lening af te lossen, sterker nog, met grote regelmaat los ik veel meer af dan het minimum te betalen bedrag.
Ik ben alles behalve jaloers. Onze auto's zijn van ons zelf!. Zolang je de auto nog niet hebt afbetaald is de auto van de bank knul. Als jij niet betaald, mag je de auto niet houden, maar komen ze 'm lekker bij je halen + meer TADA Ben je nu wakker

Nog 1 keer. Als je moet lenen, leef je boven je stand of je hebt geen discipline
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:09:10 #228
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71880637
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

AAAAAAAAAAAAAARGH wake-up Jij denkt werkelijk dat wanneer je een ton op de teller erbij hebt gezet je weer terug naar af kan. NEE! Je krijgt de restwaarde wat zo'n hok op dat aan waarde heeft
als jij ff wakker wordt, van die restwaarde zou je in theorie een soortgelijke wagen moeten kunnen terugkopen. dus een wagen die gelijk is aan de jouwe met gelijke specs en gelijke kilometerstand etc.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:11:28 #229
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71880685
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve jaloers. Onze auto's zijn van ons zelf!. Zolang je de auto nog niet hebt afbetaald is de auto van de bank knul. Als jij niet betaald, mag je de auto niet houden, maar komen ze 'm lekker bij je halen + meer TADA Ben je nu wakker
zal ik je nogmaals wakker trappen, lees het kopje doorlopend krediet eens door wanneer je op de website van een bank zit.
pi_71880687
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

SPIEGEL -> bats wat confronterend
Je begrijpt het dus echt nog steeds niet dus

Wat is er confronterend?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71880707
Nooit kopen met geld dat niet van jou is.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:16:47 #232
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71880774
Hoera, een battle of the e-piemels !
Roep me maar als jullie eruit zijn wie er de langste heeft

(Dan rij ik ondertussen nog even een rondje in m'n eerst-gespaarde S60 )
zzz
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:20:34 #233
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71880847
enne Draaijer, zat net ff te spieken op je Fobo,... maar als jij in de sales zit kan ik mij gewoon niet voorstellen dat jij geen leasebak hebt. heb je voor de gein weleens uitgerekend hoeveel je daaraan financieel gezien verliest?

zet daartegenover eens een werknemer die veel zakelijk rijdt in zijn van geleend geld gekochte auto die er een gastank in heeft hangen en per km een vergoeding van 0.29 cent krijgt. zien wie er aan het eind van de rit lacht.
pi_71880962
Of een leasebak heeft en zijn benzine hoe dan ook vergoed krijgt.
pi_71881300
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:20 schreef RSie het volgende:
enne Draaijer, zat net ff te spieken op je Fobo,... maar als jij in de sales zit kan ik mij gewoon niet voorstellen dat jij geen leasebak hebt. heb je voor de gein weleens uitgerekend hoeveel je daaraan financieel gezien verliest?

zet daartegenover eens een werknemer die veel zakelijk rijdt in zijn van geleend geld gekochte auto die er een gastank in heeft hangen en per km een vergoeding van 0.29 cent krijgt. zien wie er aan het eind van de rit lacht.
Gast, ik heb geen leasebak omdat die pauper wagens veel te veel geld kosten. Tevens boeit het mij niet wat de buren van mij denken. Of anderen. Ik koop namelijk 1 of meerdere auto's voor mezelf en niemand anders. Ik heb gekozen voor car allowance.. Duh..
pi_71881314
heeeel simpel nooit lenen voor gebruiksgoederen, dat is een gouden regel voor als je gaat lenen
Please allow me to intodruce myself, I'm a man of wealth and taste.
pi_71881315
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef RSie het volgende:

[..]

zal ik je nogmaals wakker trappen, lees het kopje doorlopend krediet eens door wanneer je op de website van een bank zit.
Summarize please.. Wat doen ze als je niet langer gaat en of kan betalen?! Schelden ze het dan kwijt?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:46:20 #238
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881322
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
Of een leasebak heeft en zijn benzine hoe dan ook vergoed krijgt.
vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!
pi_71881344
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus echt nog steeds niet dus

Wat is er confronterend?
Klopt, ik begrijp nog steeds niet waarom je zou moeten lenen.
Ik kan wel redenen verzinnen waarom mensen het doen. Dat een opel corsa diesel niet groot genoeg is voor je ego en dat je liever je buren laat denken dat je een auto hebt gekocht begrijp ik inmiddels
pi_71881364
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef RSie het volgende:

[..]

vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!
Dan nog zou een leaseauto een voordeel kunnen zijn. Als je prive enorm veel rijdt en je hebt een auto in een lagere categorie bijtelling + lage catalogus waarde, zou je weleens voordeel eruit kunnen trekken
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:49:11 #241
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881368
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Summarize please.. Wat doen ze als je niet langer gaat en of kan betalen?! Schelden ze het dan kwijt?
een doorlopend krediet is gewoon een lening. bij het afslutien daarvan geef je dan ook niet de reden van de lening op.
zodra je niet betaald zal er inderdaad op den duur een incasso volgen,.. maar dan kom je in een geheel ander traject en zij zullen nooit je auto af nemen omdat die gewoon van jou is.

in het geval je een PL neemt dan is inderdaad de auto eigendom van de bank en pas van jou wanneer je je lening hebt afbetaald.
pi_71881394
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef RSie het volgende:

[..]

een doorlopend krediet is gewoon een lening. bij het afslutien daarvan geef je dan ook niet de reden van de lening op.
zodra je niet betaald zal er inderdaad op den duur een incasso volgen,.. maar dan kom je in een geheel ander traject en zij zullen nooit je auto af nemen omdat die gewoon van jou is.

in het geval je een PL neemt dan is inderdaad de auto eigendom van de bank en pas van jou wanneer je je lening hebt afbetaald.
Fine. Wat doet men met een incasso?
pi_71881461
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef RSie het volgende:

[..]

vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!
Ik tank meer dan dat ik bijtelling betaal, en ik krijg het allemaal vergoed. Wat ben ik dan precies kwijt aan mijn lease auto? (Auto van de zaak)
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:55:34 #244
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881475
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Fine. Wat doet men met een incasso?
hetzelfde als bij een lening. je krijgt een overzicht van de openstaande kosten en die worden over een X aantal jaren uitgesmeerd.
hoe gaat dat normaal gesproken bij een incasso?

zoals ik dus al aangaf kunnen ze onder geen beding mijn auto komen ophalen omdat die niet als reden voor lening staat opgegeven.
dit is wel het geval bij een PL.
pi_71881499
Vergeet niet dat als je niet betaald je op de blacklist staan, en dit een aantal jaar op je naam staat. Dus betekent sowieso geen nieuw huis kopen in die jaren.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:57:35 #246
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881519
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:54 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik tank meer dan dat ik bijtelling betaal, en ik krijg het allemaal vergoed. Wat ben ik dan precies kwijt aan mijn lease auto? (Auto van de zaak)
dan reken jij waarschijnlijk ook je woon/werk verkeer mee.
zodra jij voor prive km's meer tankt dan je bijtelling kost zal je er inderdaad winst uithalen.
pi_71881551
Ik rijd voor mijn werk (dus van mijn huis en naar mijn werk) misschien totaal 30 km per dag.

Dan rijd ik s'avonds naar Brabant, en dat is 40 km heen, en 40 terug. Dus 80 prive per dag.

Ik maak wel behoorlijke winst op mijn bijtelling zeg maar!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:00:10 #248
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881574
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:56 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vergeet niet dat als je niet betaald je op de blacklist staan, en dit een aantal jaar op je naam staat. Dus betekent sowieso geen nieuw huis kopen in die jaren.
ja, dat krijg je ook als je je telefoonrekening niet betaald. lekker waardeloos argument!
pi_71881620
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:00 schreef RSie het volgende:

[..]

ja, dat krijg je ook als je je telefoonrekening niet betaald. lekker waardeloos argument!
Ja, daarom moet je dus niet boven je stand leven.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:02:56 #250
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71881628
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:59 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik rijd voor mijn werk (dus van mijn huis en naar mijn werk) misschien totaal 30 km per dag.

Dan rijd ik s'avonds naar Brabant, en dat is 40 km heen, en 40 terug. Dus 80 prive per dag.

Ik maak wel behoorlijke winst op mijn bijtelling zeg maar!
dat is wat mij betref ook echt een uitzondering die de regel bevestigd en is in jouw geval een leasebak inderdaad voordeliger. maar vrijwel niemand rijdt elke avond 80 km prive. (snap ook niet dat jij dan niet gewoon in brabant gaat wonen, maar dat terzijde )
pi_71881774
Mijn paarden staan in Brabant, en ik woon in Rotterdam. Als ik mijn paarden hier stal betaal ik per paard per maand 420 euro in de maand, en in Brabant per paard, per maand 280.... Ik betaal mijn benzine niet, mijn baas vind het okéé, dus waarom niet. Het is maar 20 minuutjes rijden voor mij.

Ik ben denk ik inderdaad een uitzondering op de regel.
pi_71881786
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:55 schreef RSie het volgende:

[..]

hetzelfde als bij een lening. je krijgt een overzicht van de openstaande kosten en die worden over een X aantal jaren uitgesmeerd.
hoe gaat dat normaal gesproken bij een incasso?

zoals ik dus al aangaf kunnen ze onder geen beding mijn auto komen ophalen omdat die niet als reden voor lening staat opgegeven.
dit is wel het geval bij een PL.
Dat begrijp ik, maar doen ze als je niet betaald. Dan ben je het haasje.
pi_71881813
Ik begrijp werkelijk nog steeds niet waarom mensen willen lenen en achter de feiten aan lopen. Stel je doet niet aan sparen en je hebt geen geld en je wasmachine gaat kapot. Dat is een primaire behoeft. Om daar Euro 500,- voor te lenen, dat kan ik nog begrijpen, maar voor luxe spullen zoals auto's, computer, tv, wasdroger etc. vind ik het persoonlijk echt te dom voor woorden. Alleen maar om te laten zien dat je een beetje nette auto hebt.. Te treurig
pi_71882063
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
Zelfs als je dat niet hebt kun je een nette wagen bij elkaar sparen zonder alteveel kosten aan onderhoud.
Oja natuurlijk moeten die mensen die geld geleend hebben voor een wagentje, hun auto voor al het onderhoud naar de dure dealer ,
Omdat de buurman dat ook doet
pi_71882338
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Geld lenen voor een motor
Dat is nog erger als geld lenen voor een auto gezien een motor 9 vd 10x puur voor recreatief gebruik is.

Ik ben zelf fanatiek motorrijder (heb 3 motoren ) maar ik zal er nooit ook maar een cent voor lenen.
Het wordt voor mij me enige vervoersmiddel dus ik ben die 1 van de 10
Een lening is verder verschillend per persoon, denk aan uitgave patronen etc.

@Draaijer
Kan je misschien wat normaler tegen de mensen hier praten?
done.
pi_71882439
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:12 schreef draaijer het volgende:
Ik begrijp werkelijk nog steeds niet waarom mensen willen lenen en achter de feiten aan lopen. Stel je doet niet aan sparen en je hebt geen geld en je wasmachine gaat kapot. Dat is een primaire behoeft. Om daar Euro 500,- voor te lenen, dat kan ik nog begrijpen, maar voor luxe spullen zoals auto's, computer, tv, wasdroger etc. vind ik het persoonlijk echt te dom voor woorden. Alleen maar om te laten zien dat je een beetje nette auto hebt.. Te treurig
Jij hebt makkelijk lullen met je 3 wagens voor de deur.
pi_71882461
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:50 schreef Modus het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk lullen met je 3 wagens voor de deur.
Die komen er niet vanzelf hoor. Dat is gewoon niet zeiken en snoeihard werken. En allen zijn 2e hands
pi_71882473
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:43 schreef RetroGamer het volgende:

[..]

Het wordt voor mij me enige vervoersmiddel dus ik ben die 1 van de 10
Een lening is verder verschillend per persoon, denk aan uitgave patronen etc.

@Draaijer
Kan je misschien wat normaler tegen de mensen hier praten?
Wat stoord je?
pi_71882540
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:51 schreef draaijer het volgende:
Die komen er niet vanzelf hoor. Dat is gewoon niet zeiken en snoeihard werken. En allen zijn 2e hands
En jij denkt dat dat voor iedereen weggelegd is, door alleen maar snoeihard te werken?
pi_71882852
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:55 schreef Modus het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat voor iedereen weggelegd is, door alleen maar snoeihard te werken?
Het begint allemaal met uit de excuus modus te komen. Open een topic en ik zal het je uitleggen
pi_71882890
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:13 schreef draaijer het volgende:
Het begint allemaal met uit de excuus modus te komen. Open een topic en ik zal het je uitleggen
Dat kan gewoon hier hoor. Zou niet weten waarom dat in een nieuw topic moest.
pi_71883086
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat stoord je?
Dit dus
pi_71883215
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:23 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Dit dus
Ha ha, ik ben zo dyslectisch als de pest. Maar nu weer ontopic. Waarom zou men geld lenen voor een auto en niet sparen
pi_71883801
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:29 schreef draaijer het volgende:
Ha ha, ik ben zo dyslectisch als de pest.
Kom eens uit je excuus mode!
pi_71883889
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Klopt, ik begrijp nog steeds niet waarom je zou moeten lenen.
Ik kan wel redenen verzinnen waarom mensen het doen. Dat een opel corsa diesel niet groot genoeg is voor je ego en dat je liever je buren laat denken dat je een auto hebt gekocht begrijp ik inmiddels
Ik vroeg wat er confronterend is

Maar inmiddels snap ik dat je er niks aan kan doan maar aan je woordblindheid ligt. Is domheid ook je excuus?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71883953
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:53 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Kom eens uit je excuus mode!
Gaap open een topic en ik leg het je uit waarom dit geen excuus is en de rest wel
pi_71883977
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik vroeg wat er confronterend is

Maar inmiddels snap ik dat je er niks aan kan doan maar aan je woordblindheid ligt. Is domheid ook je excuus?
Confronterend dat je 1-0 achter staat als je gaat lenen.
pi_71883999
Wie gaat er lenen? Waarom sta je 1-0 achter?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71884013
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:59 schreef draaijer het volgende:
Gaap open een topic en ik leg het je uit waarom dit geen excuus is en de rest wel
Voor de 2e keer: waarom kan die vraag alleen in een apart topic beantwoord worden?
pi_71884096
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:01 schreef Modus het volgende:

[..]

Voor de 2e keer: waarom kan die vraag alleen in een apart topic beantwoord worden?
Een aandoening is anders dan een keuze.
pi_71884151
Je hebt een aandoening waardoor je 3 auto's hebt kunnen kopen? .
Waar hèb je het over?
pi_71884849
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:02 schreef RSie het volgende:

[..]

dat is wat mij betref ook echt een uitzondering die de regel bevestigd en is in jouw geval een leasebak inderdaad voordeliger. maar vrijwel niemand rijdt elke avond 80 km prive. (snap ook niet dat jij dan niet gewoon in brabant gaat wonen, maar dat terzijde )
ik rij ook zo'n 40.000km per jaar prive, wat neerkomt op bijna 110km per dag. Als je elke avond met vrienden ergens heen gaat & een paar keer per jaar op reis met de wagen dan zit je daar snel hoor . Niet dat het uit maakt, ik rijd een diesel dus dat kost me toch bijna niets.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:35:35 #273
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71886488
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:06 schreef Modus het volgende:
Je hebt een aandoening waardoor je 3 auto's hebt kunnen kopen? .
Waar hèb je het over?
En bretels gaat dragen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_71886604
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:35 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

En bretels gaat dragen
Dus? Je zal wel een reden hebben waarom je geen fobo hebt.
pi_71901137
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:50 schreef Modus het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk lullen met je 3 wagens voor de deur.
Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.

Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.

Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.
pi_71901451
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.

Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.

Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.
Normaal gesproken kan ik het met jou en Draaijer niet eens worden, maar in dit geval is het gewoon de spijker op z'n kop.
pi_71901503
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.

Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.

Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.


En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71901565
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?
Oh, je bent er weer met je wedervragen.

Of je wilt gaan lenen of niet moet je zelf weten.
Ik kan en zal het je niet verbieden.

Wel kan ik putten uit mijn eigen ervaring en gezond verstand.
Je weet hoe we er over denken, alle argumenten zijn op de vorige pagina's al aangedragen en wij weten inmiddels hoe jij er over denkt, hoewel je geen steekhoudende argumenten hebt aangebracht om de onze te weerleggen.

Succes, doe wat je niet laten kan.
pi_71901602
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?
Dat bepaal ik niet, dat bepaalt ieder voor zichzelf en degene die de lening verstrekt natuurlijk, ik geef alleen aan wat verstandig is en wat niet.
pi_71901676
Oh ja:

Sparen = vrijheid. In geval van problemen met inkomsten aan te wenden om het probleem te overleven.
Lenen = binding. In geval van problemen met inkomsten een blok aan je been waar je niet zomaar vanaf kan.
pi_71901704
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:10 schreef MaGNeT het volgende:
Oh ja:

Sparen = vrijheid. In geval van problemen met inkomsten aan te wenden om het probleem te overleven.
Lenen = binding. In geval van problemen met inkomsten een blok aan je been waar je niet zomaar vanaf kan.
Tel daar bij op dat lenen duurder is dan sparen en je met lenen met de al eerder genoemde dubbele lasten zit en ik zou wel weten waar ik voor zou kiezen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:33:57 #282
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71908928
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Die komen er niet vanzelf hoor. Dat is gewoon niet zeiken en snoeihard werken. En allen zijn 2e hands
stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?
leners afzeiken over hun dommigheid! en zelf auto's kopen die binnen 10 jaar meer dan een ton afschrijven.


Overigens heb je hier zo'n grote mond dat mensen geld gaan lenen om maar te kunnen patsen, en ondertusssen ben je zelf een poser die het nodig vindt zijn auto's op internet te zetten zodat iedereen hem misschien wel heel erg tof gaat vinden.
en aan de rest van de foto's te zien ben jij zowiezo niet vies van een beetje interessant- en dikdoenerij.
laat me raden,.. als jij aan de bar staat leg je eerst je porschesleuteltjes neer (Natuurlijk voorzien van grote posrche sleutelhanger) en al spelend met het kleingeld in je broekzak bestel je een rose'tje / prosecco'tje? met tussendoor mompelend, Jezus man, wat een heerlijk weer, ik had op mijn sloepje moeten zitten ipv hier aan de bar te hangen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:10:20 #283
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71909694
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:55 schreef RSie het volgende:

[..]

reden, ineens een baan krijgen op 60km afstand van je huis, zeer slecht te bereiken met OV en op dat moment geen stuiver op rekening hebben gezien spaargeld vaststaat. ook geen behoefte om mijzelf met een wrak voort te bewegen en dus gekozen voor een lening om op die manier een veilige en betrouwbare auto te kunnen kopen.

een negatieve BKR registratie krijg je pas wanneer je niet aan betalingen voldoet waar ik geen last van heb aangezien ik altijd netjes op tijd betaal. Zodra ik een huis wil kopen zorg ik dat de lening direct afgelost is, al moet daar de auto voor verkocht worden. maar gezien mijn uitzonderlijke situatie dat mijn all-in huurprijs lager ligt dan wat andere mensen betalen voor G/W/L ben ik absoluut niet van plan om op korte termijn te verhuizen.

ff snel rekensommetje, er komt maandelijks een netto bedrag op mijn rekening binnen van: 2000+ euro. (exacte bedrag gaat je geen reet aan)
mijn vaste lasten liggen onder de 400 p/m wat betekend dat ik per maand 1600+ euro vrij te besteden heb
waarom zou ik dan in godsnaam niet gewoon lekker een dikke wagen rijden en daarvoor een lening nemen.
daarnaast hou ik nog meer dan genoeg over om van te eten, kleden en feesten.
En dan vergeet ik nog bijna mijn vriendin waarmee ik samenwoon die ook gewoon een inkomen heeft.
geef mij eens 1 reden om niet te lenen? (afgezien van de rente op het geleende bedrag)

en wat jij meldt over de bovenstaande contructie, ik zeg niet voor Jan Lul dat je je gewoon moet inhouden en er geen geld uit opnemen.
Ik geloof er geen reet van dat jij meer dan 2k verdient per maand. Dan was je nooit gaan lenen als je al 1600 zou overhouden.

En vaste lasten van 400 euro? Je woont thuis ofzo?
Verzekeringen, autoverzekeringen, telefoon, wegenbelasting, huur/hypotheek, zorgverzekering, internet, boodschappen, afschrijving auto, afschrijving meubilair, afschrijving witgoed, aanschaf luxe artikelen, aanschaf kleding. Daar doe jij allemaal niet aan?
From feudal serf to spender.
pi_71910327
Facts don't care about your feelings
pi_71911764
Vervolgens moet die bak nog even getuned worden met een lening, waar beginnen mensen toch aan
pi_71914323
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:54 schreef RobbieRivera het volgende:
Vervolgens moet die bak nog even getuned worden met een lening, waar beginnen mensen toch aan
Waar ze aan beginnen ?
Dat ze door een groot deel van de mensen meewarig worden aangekeken en achter hun rug worden uitgelachen.
En dat terwijl dat niet nodig had hoeven zijn
pi_71914330
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.

Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.

Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.
Kijk, als we er even vanuit gaan, dat je per maand 150 euro kan betalen. Of dat nu sparen is of een lening. Als je dat niet kan missen kan je zowel niet sparen als een lening afbetalen.

Zou je 3 jaar sparen kan je de 150 euros * 36 inzetten voor een auto. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je niet 3 jaar kan wachten. (Een kind op komst, een nieuwe baan elders). Dan kan je toch 150 euro besteden aan een lening ? Weliswaar moet je er dan wel vanuit gaan dat je misschien 135 per maand * 36 kan besteden aangezien de overige 15 per maand aan rente opgaat.

Ik kan werkelijk waar niet inzien wat daar nu voor een probleem aan zit. Een argument is dat, mocht je hem totall loss rijden je nog moet afbetalen voor iets wat je niet hebt. Maar als je een auto totall loss rijdt, heb je toch 3 jaar gespaard wat je ook in 1 keer kwijt bent ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71914575
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 07:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou je 3 jaar sparen kan je de 150 euros * 36 inzetten voor een auto. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je niet 3 jaar kan wachten. (Een kind op komst, een nieuwe baan elders). Dan kan je toch 150 euro besteden aan een lening ? Weliswaar moet je er dan wel vanuit gaan dat je misschien 135 per maand * 36 kan besteden aangezien de overige 15 per maand aan rente opgaat.
Ik denk dat je de kosten van een lening voor een 2dehands wat onderschat.

Als je 4000¤ gaat lenen op 3 jaar tijd betaal je 168.46¤ per maand (plus kosten voor ze te openen). Je betaalt dus zo'n 6065¤ af, wat neer komt op een vrij dikke rente toch .

Van elke 168.46¤ die je betaalt voor je wagen te rijden houd je dus eigenlijk 112¤ over voor de aanschaf van je wagen. Benzinekosten + verzekering + taks kosten al meer dan dat...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71921208
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:05 schreef MaGNeT het volgende:


Succes, doe wat je niet laten kan.
Fok weer in de bocht
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71924610
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:33 schreef RSie het volgende:

[..]

stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?
leners afzeiken over hun dommigheid! en zelf auto's kopen die binnen 10 jaar meer dan een ton afschrijven.


Overigens heb je hier zo'n grote mond dat mensen geld gaan lenen om maar te kunnen patsen, en ondertusssen ben je zelf een poser die het nodig vindt zijn auto's op internet te zetten zodat iedereen hem misschien wel heel erg tof gaat vinden.
en aan de rest van de foto's te zien ben jij zowiezo niet vies van een beetje interessant- en dikdoenerij.
laat me raden,.. als jij aan de bar staat leg je eerst je porschesleuteltjes neer (Natuurlijk voorzien van grote posrche sleutelhanger) en al spelend met het kleingeld in je broekzak bestel je een rose'tje / prosecco'tje? met tussendoor mompelend, Jezus man, wat een heerlijk weer, ik had op mijn sloepje moeten zitten ipv hier aan de bar te hangen.
Wat een frustratie \o/

Auto's zijn voor mij een hobby. Ik koop ze niet nieuw dus de grootste afschrijving is al geweest. Een auto is per definitie een domme aanschaf. Laat staan ervoor te lenen.
pi_71924634
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 07:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kijk, als we er even vanuit gaan, dat je per maand 150 euro kan betalen. Of dat nu sparen is of een lening. Als je dat niet kan missen kan je zowel niet sparen als een lening afbetalen.

Zou je 3 jaar sparen kan je de 150 euros * 36 inzetten voor een auto. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je niet 3 jaar kan wachten. (Een kind op komst, een nieuwe baan elders). Dan kan je toch 150 euro besteden aan een lening ? Weliswaar moet je er dan wel vanuit gaan dat je misschien 135 per maand * 36 kan besteden aangezien de overige 15 per maand aan rente opgaat.

Ik kan werkelijk waar niet inzien wat daar nu voor een probleem aan zit. Een argument is dat, mocht je hem totall loss rijden je nog moet afbetalen voor iets wat je niet hebt. Maar als je een auto totall loss rijdt, heb je toch 3 jaar gespaard wat je ook in 1 keer kwijt bent ?
Ja en hoe ga je dan je volgende auto betalen? Ook weer lenen. Je loopt achter en je blijft achter lopen
pi_71925024
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ja en hoe ga je dan je volgende auto betalen? Ook weer lenen. Je loopt achter en je blijft achter lopen
Neehoor, want als je leent heb je wel 3 jaar voorsprong op iemand die eerst 3 jaar spaart
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71925059
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 09:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik denk dat je de kosten van een lening voor een 2dehands wat onderschat.

Als je 4000¤ gaat lenen op 3 jaar tijd betaal je 168.46¤ per maand (plus kosten voor ze te openen). Je betaalt dus zo'n 6065¤ af, wat neer komt op een vrij dikke rente toch .

Van elke 168.46¤ die je betaalt voor je wagen te rijden houd je dus eigenlijk 112¤ over voor de aanschaf van je wagen. Benzinekosten + verzekering + taks kosten al meer dan dat...
Ik zeg ook niet dat lenen voor een auto goedkoper is he ? . Idealiter kun je beter sparen, maar er kunnen omstandigheden zijn waardoor je snel een auto nodig hebt, en dan vind ik het per definitie niet dom of slecht of watdan ook om te lenen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:26:40 #294
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71925367
Voor een auto zou ik niet al te veel lenen als ik jou was. Een fatsoenlijke occasion koop je vanaf ¤3500/4000 zou ik zeggen. Zelf doe ik niet aan lenen al was het maar dat je daar dan iedere maand weer aan word herrinnerd. Lijkt me zwaar irritant.

succes in ieder geval en veel plezier met je auto.
waarschijnlijk wel
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:37:14 #295
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_71925594
Als je het geld niet hebt, dan is lenen misschien de enige optie, maar waarom zou je in godsnaam 15.000 lenen voor een auto als je het blijkbaar toch al niet zo breed hebt. Dat is gewoon duur doen met iemand anders geld. Koop een normale occasion voor 3000/4000
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:43:14 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71925738
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een aandoening is anders dan een keuze.
Een aandoening waardoor je niet kan onthouden dat het onderwerp van een zin een t krijgt als er "je" achter staat?
censuur :O
pi_71926113
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Neehoor, want als je leent heb je wel 3 jaar voorsprong op iemand die eerst 3 jaar spaart
Noem je schuld een voorsprong? Hmm, aparte benadering.. Nou, neem jij maar lekker een voorsprong
pi_71926137
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een aandoening waardoor je niet kan onthouden dat het onderwerp van een zin een t krijgt als er "je" achter staat?
Ach, zo heeft iedereen wat. Toch?
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:23:34 #299
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71926599
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:24:06 #300
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71926606
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:33 schreef RSie het volgende:

[..]

stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?
leners afzeiken over hun dommigheid! en zelf auto's kopen die binnen 10 jaar meer dan een ton afschrijven.


Overigens heb je hier zo'n grote mond dat mensen geld gaan lenen om maar te kunnen patsen, en ondertusssen ben je zelf een poser die het nodig vindt zijn auto's op internet te zetten zodat iedereen hem misschien wel heel erg tof gaat vinden.
en aan de rest van de foto's te zien ben jij zowiezo niet vies van een beetje interessant- en dikdoenerij.
laat me raden,.. als jij aan de bar staat leg je eerst je porschesleuteltjes neer (Natuurlijk voorzien van grote posrche sleutelhanger) en al spelend met het kleingeld in je broekzak bestel je een rose'tje / prosecco'tje? met tussendoor mompelend, Jezus man, wat een heerlijk weer, ik had op mijn sloepje moeten zitten ipv hier aan de bar te hangen.
Bespeur ik hier enige jaloezie?
Ik heb juist respect voor mensen als Draaijer die 3 dikke bakken kunnen financieren en er ook niet moeilijk over doen om met een vrouw te posen om de internets
Hulde voor dit soort bazen
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:24:26 #301
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71926617
Maar genoeg gelult over leningen.
Alles is wel gezegd en TS kan zelf zijn conclusies wel trekken. Deze gooi ik dicht.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')