abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71857626
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee...

- fiets
- OV
- auto voor 1000 euro

En ondertussen sparen.

Want als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je ook 300 euro in de maand sparen
Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857660
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach gelukkig wil niet iedereen in een tank gezien worden maar een fatsoenlijke moderne auto rijden
Als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je het ook sparen.

Als jij wilt lenen voor een fatsoenlijke moderne auto, dan hou ik je niet tegen
pi_71857707
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
Nee! Je kan ook een minder leuke en zuinige en betrouwbare auto kopen voor heeeel weinig geld. Maar vaak voelen mensen zich daar te goed voor. Nietwaar?
120km? Per dag? Dan zou ik op zeker een oud barrel kopen anders schrijf je zo vreselijk veel af.. blegh
pi_71857734
Als je 300 euro kan sparen wil nog niet zeggen dat je 15k hebt liggen. Daar moet je eerst een jaar of 4 voor sparen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71857756
quote:

[..]

Who cares wat de rest denkt. Met een glimlach wuif je alles weg met de maandelijkse lasten. Dikke pret toch? De mensen met commentaar zijn de mensen die lenen. Trust me.. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een auto van eigen geld hebben gekocht niet begrijpen dat andere mensen de kosten drukken om hetzelfde te doen.
pi_71857794
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je 300 euro kan sparen wil nog niet zeggen dat je 15k hebt liggen. Daar moet je eerst een jaar of 4 voor sparen
Altijd beter dan achter de feiten aan blijven hollen. 4 jaar met een molensteen om je nek is 10x erger. Na afloop is je geld weg en die auto is geen drol meer waard. Als je een eigen auto hebt gekocht, kan je in de tussentijd ook weer wat anders kopen
pi_71857854
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom rij je dus ook eerst in een 1000 euro gebakje en spaar je ondertussen 300 euro per maand.
pi_71857878
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom rij je dus ook eerst in een 1000 euro gebakje en spaar je ondertussen 300 euro per maand.
pesies
pi_71858140
quote:

[..]

Ik rij liever bijna gratis in een tank dan in een moderne auto die me inc aflossing rente en afschrijven 500 euro p/mnd kost en dan reken ik benzine en onderhoud niet eens mee.

Ik denk eerder dat jou ego een probleem is, die past natuurlijk niet in een oude auto.
Ga jij maar lekker kromliggen voor je doorsnee Jan Modaal auto (vd bank) van een paar jaar oud, ik hoop voor je dat de buren hem mooi vinden

Echt waar... sommige mensen.. ! Vervolgens gaan ze heel hard op alles klagen dat ze als hardwerkende Nederlander niet meer rond kunnen komen omdat alles ze duur is

Als je als vriend/kennis/familie je auto was komen showen en je had verteld dat hij van de bank was ipv jezelf had ik je keihard uitgelachen.
pi_71858208
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik rij liever bijna gratis in een tank dan in een moderne auto die me inc aflossing rente en afschrijven 500 euro p/mnd kost en dan reken ik benzine en onderhoud niet eens mee.

Ik denk eerder dat jou ego een probleem is, die past natuurlijk niet in een oude auto.
Ga jij maar lekker kromliggen voor je doorsnee Jan Modaal auto van een paar jaar oud, ik hoop voor je dat de buren hem mooi vinden

Echt waar... sommige mensen.. ! Vervolgens gaan ze heel hard op alles klagen dat ze als hardwerkende Nederlander niet meer rond kunnen komen omdat alles ze duur is
Als ik in 2007 een lening had afgesloten voor een auto dan had ik nu geen hypotheek kunnen krijgen voor een huis.

Kreeg vandaag het verlossende woord: de bank is akkoord
pi_71858231
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
Of je leert met geld omgaan, of je leeft gewoon naar wat je te besteden hebt. Als je boven je stand gaat leven dan vraag je om problemen

Als ik jou was zou ik naast je krediet voor je auto ook een creditcard aanschaffen! Makkelijk met tanken
pi_71858276
Als je de lening gewoon kan aflossen leef je niet boven je stand
pi_71858278
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Of je leert met geld omgaan, of je leeft gewoon naar wat je te besteden hebt. Als je boven je stand gaat leven dan vraag je om problemen
Klopt.
Als je 1600 netto verdient hoef je niet minder over te houden dan iemand die 6000 netto thuisbrengt.
Kwestie van levensstijl afstemmen op je inkomsten.

Luxe is leuk maar als je er niet meer door kan leven ben je zo arm als een luis.
pi_71858296
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij heb ik mijn punt gemaakt, als je de essentie niet snapt dan verklaard dat ook waarom je graag geld over de balk smijt. Geld wat niet eens van jou is.

pi_71858326
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik naast je krediet voor je auto ook een creditcard aanschaffen! Makkelijk met tanken
Geniaal +1
Nee ik ben geen 14
pi_71858347
quote:
Als je de lening gewoon kan aflossen kan je ook sparen ipv de bank spekken.

Als je spaart ontvang je rente, als je leent betaal je véél meer rente.

Als je auto stuk gaat en je ondertussen een andere moet kopen, ben je nog aan het aflossen voor de auto die je niet meer hebt.
En nee, een defect valt niet onder de all-risk verzekering maar kan wel zo 2000 tot 3000 euro kosten.
pi_71858372
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik mijn punt gemaakt, als je de essentie niet snapt dan verklaard dat ook waarom je graag geld over de balk smijt. Geld wat niet eens van jou is.

Mensen die mensen die ze niet kennen gaan beoordelen

En die bovendien niet fatsoenlijk kunnen lezen
pi_71858378
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Als je 1600 netto verdient hoef je niet minder over te houden dan iemand die 6000 netto thuisbrengt.
Kwestie van levensstijl afstemmen op je inkomsten.

Luxe is leuk maar als je er niet meer door kan leven ben je zo arm als een luis.
Leuk voorbeeld. Vroegah reed ik ook altijd in goedkope aftanse auto's en keek ik met bewondering naar al die nieuwe glimmende bolides. Sinds een paar jaar rij ik een auto vd zaak in het begin is het leuk, maar gelukkiger wordt je er niet van.

Die nieuwe auto die ik nu rij is even normaal als die aftanse bak die ik vroeger reed.
pi_71858389
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je de lening gewoon kan aflossen kan je ook sparen ipv de bank spekken.

Als je spaart ontvang je rente, als je leent betaal je véél meer rente.
Daar kan je mee rekenen
pi_71858409
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar kan je mee rekenen
Hoe bedoel je?
pi_71858436
Met het bedrag dat een lening kost
pi_71858463
Alleen even serieus he, neem geen doorlopend krediet bij de dealer zelf, want als je je auto total-loss rijd kan je mooi blijven betalen, nou is dat eigenlijk altijd zo maar je krijgt een X bedrag terug van de verzekering indien je all-risk verzekerd bent en zolang je bij de dealer een financieren hebt lopen kan je mooi de rest aflossen. En ik weet dat het bij sommigen niet zo is maar been there done that, dus neem nou maar van mij aan dat je gewoon bij de bank moet lenen zodat mocht het ooit fout gaan je nog van het geld wat je terug krijgt van de verzekering een nieuwe auto kunt kopen.
Nee ik ben geen 14
pi_71858512
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met het bedrag dat een lening kost
Die rekensom hebben wij al gemaakt, jij nog niet blijkbaar

Auto van 15.000 euro:

Aflossing: 500 euro per maand (incl. rente)
Onderhoud: 60 euro per maand
Verzekering: 80 euro per maand (all risk ivm lening)
Brandstof: 120 euro (bij 25.000 per jaar en diesel)
Wegenbelasting: 70 euro per maand (diesel)

Totaal: 830 euro per maand.

En dan hoop ik dat niet je motor in de puin draait... Want dan mag je er nog 2500 euro voor neertellen... Oh nee... Dat leen je dan erbij

Ik rij voor 260 euro in de maand, dezelfde afstand per jaar
En ja... Zo'n oude Volvo is erg comfortabel en laat je niet staan...

En zodra hij belastingvrij wordt mag ik daar nog eens 105 euro per maand voor aftrekken (LPG).

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-08-2009 21:01:18 ]
pi_71858658
quote:
Als je geld moet lenen, leef je boven je stand. Perceptie verschil knul.
pi_71858785
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die rekensom hebben wij al gemaakt, jij nog niet blijkbaar

Auto van 15.000 euro:

Aflossing: 500 euro per maand (incl. rente)
Onderhoud: 60 euro per maand
Verzekering: 80 euro per maand (all risk ivm lening)
Brandstof: 120 euro (bij 25.000 per jaar en diesel)
Wegenbelasting: 70 euro per maand (diesel)

Totaal: 830 euro per maand.

Ik rij voor 260 euro in de maand, dezelfde afstand per jaar
En ja... Zo'n oude Volvo is erg comfortabel...
lol zie mijn andere topic. Ik had bijna een Discovery diesel gekocht. wegenbelasting alleen al was Euro 600,- per kwartaal. All risk verzekering is rond de Euro 90,- per maand. Ook zag ik dat de vorige eigenaar voor een kleine beurt Euro 1000 mocht aftikken.. Toch maar niet gedaan. Zeker omdat ik geen diesel nodig heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')