abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71849889
Verder is het wel heel slim om dit te bespreken met je werkgever.

Veel werkgevers zullen geneigd zijn om een auto die balanstechnisch is afgeschreven door te zetten bij een medewerker die goed functioneert.

Het is een goedkope manier om personeel aan je te binden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71850167
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is niet gelinkt aan opleiding, zelfs niet aan inkomen
Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopen
pi_71850184
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopen
Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71850212
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?
pi_71850579
Mensen die denken dat je per se een dure auto moet hebben en dus geld gaat lenen omdat ze liever en nu naar de Turkse Riviera gaan en die te dure auto gaan rijden

Serieus, wat is er mis met geld sparen voor een auto en hem dan gewoon kopen? Zo van, ik verdien ooit dat geld wel bij elkaar dus ik mag het nu alvast hebben?

Even als reactie op de opmerking dat niet iedereen z'n nieuwe auto contant afrekend. Joh, volgens mij is dat nou juist een van die dingen waardoor banken zoveel geld verdienen en mensen zo weinig geld hebben?

En dat het niet alleen maar tokkies zijn die dit doen klopt, die zullen niet zoveel kunnen lenen. Juist de ik-wil-er-bij-horen boven modale tweeverdiener rekent zich rijk (en blijken mbv een beetje arrogantie vaker in de schuldsanering te zitten dan veel anderen weet ik toevallig).
pi_71850612
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?
En die moeten op de blaren zitten, dan leren ze het vanzelf af
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:53:40 #132
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71850849
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een lening kerel Je staat al 0-1 achter!! Begrijp je dat niet!?
Als je genoeg geld zou verdienen, zou je inmiddels al geen lening meer hebben. Maar ik denk dat je gewoon niet met geld om kan gaan. Welke idioot neemt er nu een lening. Je huurt ook al en je hebt een lening. M.a.w. eigen vermogen opbouwen vind je dus niet belangrijk (aanname) maar voor de buurt een "dikke" bak wel?! Maar goed, veel plezier met je wagen kerel. Ik hoop maar dat deze niet gestolen zal worden of dat je 'm kort rijdt.
Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?
Leg mij nou voor de grap eens uit waarom je bijv. een vermogen moet opbouwen? (even terzijde gelaten dat ik dat wel degelijk doe middels een spaarconstructie). is dit nou puur om op je oude dag genoeg geld op je rekening te hebben zodat je kinderen nog wat kunnen erven?
of alles opsparen om een nog groter huis te kunnen kopen?
of om wat geld achter de hand te hebben wanneer de kinderen gaan studeren.
Ik weet dat ik me nooit zorgen zal hoeven te maken over geld en ben ook niet van plan daar nu mee te gaan beginnen.

waarom geld oppotten en bewaren voor een periode in je leven waarin je wss amper de kracht hebt om van je knaken te genieten.
Ik leef nu, ik ben nu gezond en ik kan nu de dingen doen die ik wil doen.

en wat mij betreft mag mijn wagen gestolen worden, dan heb ik tenminste dat verzekeringsgeld niet voor niks betaald ;-)
pi_71851392
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:03 schreef RSie het volgende:

[..]

niet als ik auto's koop voor handelsprijzen
En de wagens die jij noemt voor onder de 5000? als dat zo is wil ik weten waar jij ze haalt (legaal) dan zet ik direct een handel op!
BMW 730d was eentje die 3 jaar in beheer van een chauffeursbedrijf geweest is, en die net geen 480.000km gereden had. Gereviseerd motorblok erin, andere teller erop & in 2dehands weg met 134.000km op de teller (blok kwam uit een geaccidenteerde). Je denkt een auto te kopen met weinig kilometers (toch voor zo'n motor) maar eigenlijk is hij gewoon totaal versleten (wat ook normaal is bij zo'n kmstand).

320d hetzelfde verhaal, dat was eentje die gebruikt werd in dat bedrijf voor technische assistentie / personeel / whatever... ding had ook bijna 450.000 op de teller alvorens daar eveneens een andere motor in gegaan is (met ook een andere teller).

In België is dat nog te doen, aangezien de eerste 3 jaar je niet naar de keuring moet. Als je dan je onderhouds zelf geeft (dat bedrijf had monteurs in dienst), dan hoef je nooit je kmstand te laten noteren ergens, en weet de gemiddelde koper ook niet dat daar een ander blok & teller in zitten.

Uiteraard zijn beide wagens verkocht zogenaamd voor export, maar als je ziet welk type garagist hem is komen kopen dan weet je direct waar die terug beland is...

@RSie; geld opdoen & niet te veel sparen begrijp ik ook wel, om dezelfde reden doe ik ook niet aan pensioensparen (heowel dat inderdaad een mooi rendement oplevert), maar er is wel een verschil tussen dik in het rood gaan voor een auto die je je eigenlijk niet kan permitteren, of gewoon uitgeven wat je hebt & niet te veel opzij leggen voor later.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71852784
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:49 schreef RSie het volgende:

[..]

ach, als je je brandverzekering niet hebt afgesloten en je pandje staat in lichterlaaie zit jij ook op de blaren.

en een huis hoeft niet altijd een goeie investering te zijn hoor. door achterstallig onderhoud, verpaupering van de wijk etc. etc. kan je huis ook behoorlijk dalen in waarde.

als je de juiste auto koopt kan het ook een investering zijn. (o.a. klassiekers in wording)
Ik wil niet heel bij de hand zijn, maar er zijn geldverstrekkers die eisen dat je een opstalverzekering hebt. Anders kunnen zij ook fluiten naar hun centen
pi_71853458
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:53 schreef RSie het volgende:

[..]

Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?
Leg mij nou voor de grap eens uit waarom je bijv. een vermogen moet opbouwen? (even terzijde gelaten dat ik dat wel degelijk doe middels een spaarconstructie). is dit nou puur om op je oude dag genoeg geld op je rekening te hebben zodat je kinderen nog wat kunnen erven?
of alles opsparen om een nog groter huis te kunnen kopen?
of om wat geld achter de hand te hebben wanneer de kinderen gaan studeren.
Ik weet dat ik me nooit zorgen zal hoeven te maken over geld en ben ook niet van plan daar nu mee te gaan beginnen.

waarom geld oppotten en bewaren voor een periode in je leven waarin je wss amper de kracht hebt om van je knaken te genieten.
Ik leef nu, ik ben nu gezond en ik kan nu de dingen doen die ik wil doen.

en wat mij betreft mag mijn wagen gestolen worden, dan heb ik tenminste dat verzekeringsgeld niet voor niks betaald ;-)
Leg ons nou eens uit waarom je zou lenen terwijl je het eigenlijk niet hoeft te lenen. Toch?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je niet vermogen zou willen opbouwen? Wil je dan nooit een huis kopen, wil je dan nooit ZELF een auto kopen, wil je dan niet investeren?
Je wilt toch zekerheid voor de toekomst? Ik wil zeker kunnen zijn van het feit dat ik mijn gezin kan onderhouden en dat we ons nooit zorgen moeten maken. Heerlijk idee. Daarom werk ik aan het opbouwen van vermogen. Capice?
pi_71856278
Geweldig topic
Mensen die geld lenen voor mooie wagen ,
En dan maar hopen dat wij denken dat hij slim bezig is?
Luister nou eens naar andere fokkers en koop een japanner van 5000 euro en dan lach je iedereen uit
pi_71856374
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.

Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
done.
pi_71856442
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.

Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
Geld lenen voor een motor
Dat is nog erger als geld lenen voor een auto gezien een motor 9 vd 10x puur voor recreatief gebruik is.

Ik ben zelf fanatiek motorrijder (heb 3 motoren ) maar ik zal er nooit ook maar een cent voor lenen.
pi_71856459
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:

Een huis is normaal gesproken verzekerd voor de herbouwwaarde tegen affikken (en andere rampen).
Daarnaast is een huis redelijk waardevast, zeker over 30 jaar uitgespreid.

Voor een auto, motor of ander consumptiegoed zou ik gewoon sparen.
Maar je hoeft ons niet te overtuigen, het is jouw geld en jouw keuze.
pi_71856462
Pff as jij denk dat een lening voor een motor het zelfde is dan een huis , dan geven ze hier de moed op denk ik.
Als je huis affikt en je bent normaal verzekerd word er uitgekeerd naar de waarde van je huis.
pi_71856692
Overigens: terwijl je je lening aflost zal je ondertussen ook moeten sparen voor de volgende auto.
Of je blijft eeuwig lenen en eeuwig rente betalen...

Doe mij m'n oude Volvo maar...

260 euro per maand (wegenbelasting, brandstof, onderhoud, verzekering) bij 25.000km per jaar.
En geen cent afschrijving omdat hij bijna belastingvrij is en dan zelfs iets in waarde zal stijgen.

Aanschaf was 950 euro.
pi_71856790
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens: terwijl je je lening aflost zal je ondertussen ook moeten sparen voor de volgende auto.
Of je blijft eeuwig lenen en eeuwig rente betalen...
Dat is wat sommige toch prefereren
pi_71856912
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is wat sommige toch prefereren
Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.
En uitgerekend hebben wat ze betaald hebben aan rente die jaren en aan waarde hebben moeten afschrijven.
pi_71857247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:51 schreef benzje het volgende:

[..]

Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.
En uitgerekend hebben wat ze betaald hebben aan rente die jaren en aan waarde hebben moeten afschrijven.
Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoor
pi_71857397
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
pi_71857423
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoor
Het ellendigste is nog dat je "nieuwe" auto na 1 maand ook alweer "gewoon" een auto is maar dat die lening nog 3 jaar als een anker aan je trekhaak hangt.
pi_71857497
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
GELUL
Als je je lening kan betalen heb je gewoon geen discipline om te sparen.. Confronterend he?!
pi_71857515
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie beschuldig je daarvan en wat vind je onder slap lullen vallen?

Ik heb ooit een auto gehad op afbetaling en zou het nooit weer doen.
Het ging toen "maar" om 3500 euro maar was wel 3 jaar aan het aflossen.
En ondertussen gingen onderhoud, brandstof, wegenbelasting, etc. gezellig door.

Ik kreeg toen werk dat verder weg was en vond dat ik een betere auto nodig had.
Gespaard had ik niet dus besloot ik om er maar een kleine lening voor af te sluiten.

Aan het eind van de 3 jaar had ik een auto die praktisch niets meer waard was en nog steeds geen spaargeld...

Dus wat heb ik in 2005 gedaan? Een oude Nissan gekocht en zonder onderhoud na 2 jaar weer gedumpt... En in 2007 een oude Volvo
Handje contantje, direct van mij en als vandaag de motor in de prak gaat haal ik morgen een "nieuwe".

Leuk als je nog 3 jaar moet afbetalen voor een auto zonder motor omdat je distributieriem en/of ketting geknapt is...
pi_71857526
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

GELUL
Als je je lening kan betalen heb je gewoon geen discipline om te sparen.. Confronterend he?!
En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
pi_71857591
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
Nee...

- fiets
- OV
- auto voor 1000 euro

En ondertussen sparen.

Want als je 300 euro per maand kan aflossen, kan je ook 300 euro in de maand sparen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')