Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is niet gelinkt aan opleiding, zelfs niet aan inkomen
Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dadenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm, het moet van de buis omdat de lager opgeleide beinvloedbaar zijn en dan gaan bellen. Doe mij maar 20k kan ik eindelijk een auto kopen
Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bullshit, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
En die moeten op de blaren zitten, dan leren ze het vanzelf afquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Absoluut! Maar de 1 is de ander niet en bepaalde groepen zeggen eerder ja! Of denk je van niet?
Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een lening kerel Je staat al 0-1 achter!! Begrijp je dat niet!?![]()
Als je genoeg geld zou verdienen, zou je inmiddels al geen lening meer hebben. Maar ik denk dat je gewoon niet met geld om kan gaan. Welke idioot neemt er nu een lening. Je huurt ook al en je hebt een lening. M.a.w. eigen vermogen opbouwen vind je dus niet belangrijk (aanname) maar voor de buurt een "dikke" bak wel?! Maar goed, veel plezier met je wagen kerel. Ik hoop maar dat deze niet gestolen zal worden of dat je 'm kort rijdt.
BMW 730d was eentje die 3 jaar in beheer van een chauffeursbedrijf geweest is, en die net geen 480.000km gereden had. Gereviseerd motorblok erin, andere teller erop & in 2dehands weg met 134.000km op de teller (blok kwam uit een geaccidenteerde). Je denkt een auto te kopen met weinig kilometers (toch voor zo'n motor) maar eigenlijk is hij gewoon totaal versleten (wat ook normaal is bij zo'n kmstand).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:03 schreef RSie het volgende:
[..]
niet als ik auto's koop voor handelsprijzen![]()
En de wagens die jij noemt voor onder de 5000? als dat zo is wil ik weten waar jij ze haalt (legaal) dan zet ik direct een handel op!
Ik wil niet heel bij de hand zijn, maar er zijn geldverstrekkers die eisen dat je een opstalverzekering hebt. Anders kunnen zij ook fluiten naar hun centenquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:49 schreef RSie het volgende:
[..]
ach, als je je brandverzekering niet hebt afgesloten en je pandje staat in lichterlaaie zit jij ook op de blaren.
en een huis hoeft niet altijd een goeie investering te zijn hoor. door achterstallig onderhoud, verpaupering van de wijk etc. etc. kan je huis ook behoorlijk dalen in waarde.
als je de juiste auto koopt kan het ook een investering zijn. (o.a. klassiekers in wording)
Leg ons nou eens uit waarom je zou lenen terwijl je het eigenlijk niet hoeft te lenen. Toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:53 schreef RSie het volgende:
[..]
Begrijp jij niet dat je als je de situatie niet kent dat je ook niet kan oordelen over de beweegredenen?
Leg mij nou voor de grap eens uit waarom je bijv. een vermogen moet opbouwen? (even terzijde gelaten dat ik dat wel degelijk doe middels een spaarconstructie). is dit nou puur om op je oude dag genoeg geld op je rekening te hebben zodat je kinderen nog wat kunnen erven?
of alles opsparen om een nog groter huis te kunnen kopen?
of om wat geld achter de hand te hebben wanneer de kinderen gaan studeren.
Ik weet dat ik me nooit zorgen zal hoeven te maken over geld en ben ook niet van plan daar nu mee te gaan beginnen.
waarom geld oppotten en bewaren voor een periode in je leven waarin je wss amper de kracht hebt om van je knaken te genieten.
Ik leef nu, ik ben nu gezond en ik kan nu de dingen doen die ik wil doen.
en wat mij betreft mag mijn wagen gestolen worden, dan heb ik tenminste dat verzekeringsgeld niet voor niks betaald ;-)
Geld lenen voor een motorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.
Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
Een huis is normaal gesproken verzekerd voor de herbouwwaarde tegen affikken (en andere rampen).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:31 schreef RetroGamer het volgende:
Ik wil een beetje hetzelfde doen, echter met de helft van het bedrag en voor een motor.
Slim? Nee, lenen moet je eigenlijk nooit. Echter kan ik de vaste lasten ervan missen en is een motor toch wat anders als een auto. Tevens accepteer ik de extra kosten door de rente.
Je hypotheek is in feite toch ook gewoon een lening? Vastgoed, dat wel. Maar je huis kan ook affikken…
Dat is wat sommige toch prefererenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:43 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens: terwijl je je lening aflost zal je ondertussen ook moeten sparen voor de volgende auto.
Of je blijft eeuwig lenen en eeuwig rente betalen...
Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is wat sommige toch prefereren
Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:51 schreef benzje het volgende:
[..]
Sommige? Tot dat ze er achter komen dat ze eeuwig achter de feiten aanlopen.
En uitgerekend hebben wat ze betaald hebben aan rente die jaren en aan waarde hebben moeten afschrijven.
Het ellendigste is nog dat je "nieuwe" auto na 1 maand ook alweer "gewoon" een auto is maar dat die lening nog 3 jaar als een anker aan je trekhaak hangt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar denken die gasten helemaal niet aan. Die denken dat ze een auto hebben, maar die is niet van hun. Elke keer als het gaat regenen en je zet je ruitenwissers aan hoor je : Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo, Rabo.... Stoer hoor
GELULquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
Wie beschuldig je daarvan en wat vind je onder slap lullen vallen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
GELUL
Als je je lening kan betalen heb je gewoon geen discipline om te sparen.. Confronterend he?!
Nee...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dan moet je 4 jaar 120 km op de fiets gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |