abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71858827
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

lol zie mijn andere topic. Ik had bijna een Discovery diesel gekocht. wegenbelasting alleen al was Euro 600,- per kwartaal. All risk verzekering is rond de Euro 90,- per maand. Ook zag ik dat de vorige eigenaar voor een kleine beurt Euro 1000 mocht aftikken.. Toch maar niet gedaan. Zeker omdat ik geen diesel nodig heb
Klopt, leuke hobby

Ik ga dan nog uit van een middenklasser auto, qua wegenbelasting en verbruik.
pi_71858907
Lukt het met je berekening, Diego?
pi_71858963
Welke berekening?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71859007
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je geld moet lenen, leef je boven je stand. Perceptie verschil knul.
Als je lening niet kan betalen leef je boven je stand
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71859013
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke berekening?
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar kan je mee rekenen
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met het bedrag dat een lening kost
pi_71859025
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je lening niet kan betalen leef je boven je stand
Als je niet boven je stand leeft, hoef je niet te lenen.
pi_71859036
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat wil je nu zeggen?
pi_71859767
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je niet boven je stand leeft, hoef je niet te lenen.
Sluitpost was dit
pi_71860073
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is makkelijk om slap te lullen met een goed inkomen of een rijke pa
dit is BS.

Ik ben zelf student, ik werk niet al te veel (in belgie mag je als student niet veel werken) en ik rijd met een auto. Ik betaal die volledig zelf, en ik heb daar ook niet voor te hoeven lenen. Nu moet je niet zeggen dat de auto's in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland; ik heb er een goede 10.000¤ voor betaald en daarvoor vind je ook in Nederland een mooie wagen.

Je moet gewoon willen werken en er een beetje voor opzij leggen. Aan mijn 17 ben ik begonnen elk jaar 2000¤ op een hoopje te gooien zodat ik aan mijn 22 een BMW 320d kon kopen. Het is best mogelijk, alleen moet je niet de mooiste gsm willen, elk festival meedoen, elke avond je bezatten als student... Moeten lenen voor een auto is gewoon zever, dat ligt gewoon aan een gebrek aan discipline.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71860168
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dit is BS.

Ik ben zelf student, ik werk niet al te veel (in belgie mag je als student niet veel werken) en ik rijd met een auto. Ik betaal die volledig zelf, en ik heb daar ook niet voor te hoeven lenen. Nu moet je niet zeggen dat de auto's in België een stuk goedkoper zijn dan in Nederland; ik heb er een goede 10.000¤ voor betaald en daarvoor vind je ook in Nederland een mooie wagen.

Je moet gewoon willen werken en er een beetje voor opzij leggen. Aan mijn 17 ben ik begonnen elk jaar 2000¤ op een hoopje te gooien zodat ik aan mijn 22 een BMW 320d kon kopen. Het is best mogelijk, alleen moet je niet de mooiste gsm willen, elk festival meedoen, elke avond je bezatten als student... Moeten lenen voor een auto is gewoon zever, dat ligt gewoon aan een gebrek aan discipline.
Er zijn ook mensen die een gsm willen, elk festival willen meedoen, zich elke avond willen bezatten en een mooie auto willen rijden. Als ze goed met geld om kunnen gaan en goed de gevolgen van hun daden kunnen overzien dan kan dat.

Domme mensen he?
pi_71860243
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een gsm willen, elk festival willen meedoen, zich elke avond willen bezatten en een mooie auto willen rijden. Als ze goed met geld om kunnen gaan en goed de gevolgen van hun daden kunnen overzien dan kan dat.

Domme mensen he?
uiteraard niet, mits ze het kunnen betalen. Als je ervoor moet gaan lenen dan is het een teken dat je het gewoon niet aankan met je huidige inkomen om zo'n levensstijl aan te houden, en dan moet je een beetje gaan besparen op 1 (of meer) ervan. Als je dat niet kan, dan kan je niet met je geld & budget om en ben je inderdaad dom.
pi_71860322
Iedereen kan toch voor zichzelf bepalen of hij het risico wil lopen, of wil jij dat ook gaan bepalen?
pi_71860363
neen, maar ik vind niet dat er dan schuldsanering hoeft te zijn waar ik voor moet betalen. Gooi ze gewoon in een kartonnen doos onder een brug & laat ze verhongeren, ik moet niet opdraaien voor dat volk dat zich alles wil permitteren maar er niet voor wil gaan werken. Of wil jij dat voor mij gaan bepalen?
pi_71861126
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:51 schreef Athmozz het volgende:
neen, maar ik vind niet dat er dan schuldsanering hoeft te zijn waar ik voor moet betalen. Gooi ze gewoon in een kartonnen doos onder een brug & laat ze verhongeren, ik moet niet opdraaien voor dat volk dat zich alles wil permitteren maar er niet voor wil gaan werken. Of wil jij dat voor mij gaan bepalen?
Klopt.
Ik kan ook niet 3 jaar vooruit kijken.
15.000 euro schuld en langere tijd baan kwijt? Betaal dan nog maar eens 500 euro per maand van 640 euro bijstandsuitkering.

Sparen kan je opschorten in moeilijke tijden of zelfs benutten om van rond te komen als je in de problemen komt.
Lening kan je de kop kosten op zo'n moment.
pi_71861661
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:51 schreef Athmozz het volgende:
Hoe kan je een lening krijgen zonder dat je werkt?
pi_71862818
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kan je een lening krijgen zonder dat je werkt?
door naar lenen.be te surfen? Die gasten bekijken niets, zelfs zonder inkomen kan je daar een lening krijgen. Maar goed, zelfs als je werkt kan je je werk kwijt raken of een werkongeval krijgen waardoor je inkomen eventjes merkelijk lager ligt en je andere grote kosten hebt. Als je geen leningen lopen hebt kan je dat meestal wel overbruggen, met een lening erbij wordt dat vaak iets anders.
pi_71862878
Dat heet risicoanalyse, als je slim bent maak je die voordat je gaat lenen
pi_71863020
met het verschil dat een auto totaal niet belangrijk is (als je een goedkope hebt rijdt dat ook wel), terwijl de gevolgschade als het misloopt enorm is.

De kans op jobverlies is verre van te verwaarlozen, terwijl de gevolgschade zeer groot is. Iemand die een beetje nadenkt zal het risico dus niet nemen (zeker aangezien je toch direct over 250 of meer per maand praat)
pi_71866154
Ach niet iedereen vindt 250 euro of meer waard om over na te denken maar wil gewoon de 1000 uur per jaar die hij in een auto doorbrengt comfortabel doorbrengen

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-08-2009 07:42:59 ]
pi_71867056
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach niet iedereen vindt 250 euro of meer waard om over na te denken maar wil gewoon de 1000 uur per jaar die hij in een doorbrengt comfortabel doorbrengen
Leen lekker geld. Als je zonder baan zit terwijl je een lening hebt, wil ook ik niet voor jou in de bres springen. Je hebt gewoon geen verantwoordelijkheids gevoel. Daar zal je ooit wel een keer achterkomen.
pi_71867074
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Leen lekker geld. Als je zonder baan zit terwijl je een lening hebt, wil ook ik niet voor jou in de bres springen. Je hebt gewoon geen verantwoordelijkheids gevoel. Daar zal je ooit wel een keer achterkomen.
Alleen op Fok kunnen mensen beoordeeld worden zonder dat je ze kent
pi_71867603
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen op Fok kunnen mensen beoordeeld worden zonder dat je ze kent
Knul, daar gaat het dus niet om. Lees je eigen posts eens terug. Misschien ga je het ooit begrijpen.
pi_71867652
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Knul, daar gaat het dus niet om. Lees je eigen posts eens terug. Misschien ga je het ooit begrijpen.
Daar gaat het wel om, ik kan er niks aan doen dat je sociaal zo zwak bent dat je niet begrijpt dat ik niet over mijzelf heb en uberhaubt geen interesse heb om dergelijke dingen met onbekenden te delen

Doe er mee wat je wil zou ik zeggen
pi_71868998
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om, ik kan er niks aan doen dat je sociaal zo zwak bent dat je niet begrijpt dat ik niet over mijzelf heb en uberhaubt geen interesse heb om dergelijke dingen met onbekenden te delen

Doe er mee wat je wil zou ik zeggen
Het gaat om het feit dat je het kan betalen, je kan dus sparen, maar je zit in de excuus mode om het voor jezelf goed te praten dat je MOET lenen. Ik zeg alleen dat je dan bij de start al een punt achter loopt
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:12:35 #200
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_71869254
wat ik ook altijd een mooie opmerking van anti-leners vindt is:
als je je auto in de prak rijdt kan je nog een aantal jaren afbetalen voor een auto die je niet meer hebt.

Nee LUL,.. een X aantal jaren geld sparen om een auto te kopen en daarna dat ding in de prak rijden is niet vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')