auto is niet van de bank, auto is van mij, ik heb geld geleend van de bank en mag dat vrij besteden naar eigen inzicht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:42 schreef Houzer het volgende:
[..]![]()
Wat zielig tof doen in een auto van de bank
je auto binnen 3 jaar afschrijven?? ik weet niet wat jij doet met je wagen??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:34 schreef Halcon het volgende:
Je kunt beter leasen. Een auto schrijf je in 3 jaar toch vrijwel compleet af. Dan zou je je lening dus in 3 jaar moeten aflossen, anders ben je al fout bezig. Als je nu al niet hebt kunnen sparen, kun je die lening vast ook niet in 3 jaar aflossen en mag je al blij zijn als je uberhaupt de rente kunt betalen.
Ik ben alles behalve jaloers. Onze auto's zijn van ons zelf!. Zolang je de auto nog niet hebt afbetaald is de auto van de bank knul. Als jij niet betaald, mag je de auto niet houden, maar komen ze 'm lekker bij je halen + meerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef RSie het volgende:
hehe, ik zie hier de hele tijd van die standaard jaloerse reacties voorbijkomen waarin volksbuurtwijsheid wordt aangehaald om gelijk te krijgen.
tuurlijk, als je eerst 3-4 jaar wilt sparen vooraleer je een fatsoenlijke auto kunt betalen is dat "verstandig" maar als je net jarenlang in een leasebak hebt gereden, na een baanwissel van de ene op de andere dag ineens zelf een auto moet kopen en toch dagelijks flinke afstanden moet rijden dan wil je wel wat fatsoenlijks onder je reet.
als ik daarvoor een lening moet nemen soit! met mijn inkomen redt ik het met het grootste gemak en heb genoeg geld over voor onderhoud, all-risk verzekering en de hele flikkerse boel.
hoef ik tenminste niet 3 jaar lang te stumperen door 2x zo lang bezig te zijn met ov of mezelf voort te bewegen in een benzineslurpende ouwe sloep waarop ik leeg loop m
et onderhoud etc.
[..]
auto is niet van de bank, auto is van mij, ik heb geld geleend van de bank en mag dat vrij besteden naar eigen inzicht.
[..]
je auto binnen 3 jaar afschrijven?? ik weet niet wat jij doet met je wagen??
dat zou betekenen dat alles ouder dan 2005 geen stuiver meer waard is,.. dan zouden de handelaren toch wel even achter hun oren moeten krabbelen denk je ook niet?
en wat voor bullshit is het dat jij verondersteld dat mensen die lenen niet kunnen sparen? of niet genoeg verdienen? Ik redt het zonder problemen om mijn lening af te lossen, sterker nog, met grote regelmaat los ik veel meer af dan het minimum te betalen bedrag.
als jij ff wakker wordt, van die restwaarde zou je in theorie een soortgelijke wagen moeten kunnen terugkopen. dus een wagen die gelijk is aan de jouwe met gelijke specs en gelijke kilometerstand etc.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAARGH wake-up Jij denkt werkelijk dat wanneer je een ton op de teller erbij hebt gezet je weer terug naar af kan. NEE! Je krijgt de restwaarde wat zo'n hok op dat aan waarde heeft
zal ik je nogmaals wakker trappen, lees het kopje doorlopend krediet eens door wanneer je op de website van een bank zit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben alles behalve jaloers. Onze auto's zijn van ons zelf!. Zolang je de auto nog niet hebt afbetaald is de auto van de bank knul. Als jij niet betaald, mag je de auto niet houden, maar komen ze 'm lekker bij je halen + meerTADA Ben je nu wakker
Je begrijpt het dus echt nog steeds niet dusquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
SPIEGEL -> bats wat confronterend
Gast, ik heb geen leasebak omdat die pauper wagens veel te veel geld kosten. Tevens boeit het mij niet wat de buren van mij denken. Of anderen. Ik koop namelijk 1 of meerdere auto's voor mezelf en niemand anders. Ik heb gekozen voor car allowance.. Duh..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:20 schreef RSie het volgende:
enne Draaijer, zat net ff te spieken op je Fobo,... maar als jij in de sales zit kan ik mij gewoon niet voorstellen dat jij geen leasebak hebt. heb je voor de gein weleens uitgerekend hoeveel je daaraan financieel gezien verliest?
zet daartegenover eens een werknemer die veel zakelijk rijdt in zijn van geleend geld gekochte auto die er een gastank in heeft hangen en per km een vergoeding van 0.29 cent krijgt. zien wie er aan het eind van de rit lacht.
Summarize please.. Wat doen ze als je niet langer gaat en of kan betalen?! Schelden ze het dan kwijt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef RSie het volgende:
[..]
zal ik je nogmaals wakker trappen, lees het kopje doorlopend krediet eens door wanneer je op de website van een bank zit.
vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
Of een leasebak heeft en zijn benzine hoe dan ook vergoed krijgt.
Klopt, ik begrijp nog steeds niet waarom je zou moeten lenen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus echt nog steeds niet dus
Wat is er confronterend?
Dan nog zou een leaseauto een voordeel kunnen zijn. Als je prive enorm veel rijdt en je hebt een auto in een lagere categorie bijtelling + lage catalogus waarde, zou je weleens voordeel eruit kunnen trekkenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef RSie het volgende:
[..]
vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!
een doorlopend krediet is gewoon een lening. bij het afslutien daarvan geef je dan ook niet de reden van de lening op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Summarize please.. Wat doen ze als je niet langer gaat en of kan betalen?! Schelden ze het dan kwijt?
Fine. Wat doet men met een incasso?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef RSie het volgende:
[..]
een doorlopend krediet is gewoon een lening. bij het afslutien daarvan geef je dan ook niet de reden van de lening op.
zodra je niet betaald zal er inderdaad op den duur een incasso volgen,.. maar dan kom je in een geheel ander traject en zij zullen nooit je auto af nemen omdat die gewoon van jou is.
in het geval je een PL neemt dan is inderdaad de auto eigendom van de bank en pas van jou wanneer je je lening hebt afbetaald.
Ik tank meer dan dat ik bijtelling betaal, en ik krijg het allemaal vergoed. Wat ben ik dan precies kwijt aan mijn lease auto? (Auto van de zaak)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:46 schreef RSie het volgende:
[..]
vergeet je de bijtelling even niet + het feit dat je van het geld dat je aan bijtelling betaald nooit 1 stuiver terug zal krijgen!
hetzelfde als bij een lening. je krijgt een overzicht van de openstaande kosten en die worden over een X aantal jaren uitgesmeerd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Fine. Wat doet men met een incasso?
dan reken jij waarschijnlijk ook je woon/werk verkeer mee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:54 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ik tank meer dan dat ik bijtelling betaal, en ik krijg het allemaal vergoed. Wat ben ik dan precies kwijt aan mijn lease auto? (Auto van de zaak)
ja, dat krijg je ook als je je telefoonrekening niet betaald. lekker waardeloos argument!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:56 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vergeet niet dat als je niet betaald je op de blacklist staan, en dit een aantal jaar op je naam staat. Dus betekent sowieso geen nieuw huis kopen in die jaren.
Ja, daarom moet je dus niet boven je stand leven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:00 schreef RSie het volgende:
[..]
ja, dat krijg je ook als je je telefoonrekening niet betaald. lekker waardeloos argument!
dat is wat mij betref ook echt een uitzondering die de regel bevestigd en is in jouw geval een leasebak inderdaad voordeliger. maar vrijwel niemand rijdt elke avond 80 km prive. (snap ook niet dat jij dan niet gewoon in brabant gaat wonen, maar dat terzijdequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:59 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik rijd voor mijn werk (dus van mijn huis en naar mijn werk) misschien totaal 30 km per dag.
Dan rijd ik s'avonds naar Brabant, en dat is 40 km heen, en 40 terug. Dus 80 prive per dag.
Ik maak wel behoorlijke winst op mijn bijtelling zeg maar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |