Normaal gesproken kan ik het met jou en Draaijer niet eens worden, maar in dit geval is het gewoon de spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.
Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.
Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.
En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Als je niet in staat bent 150 euro per maand te sparen, dan moet je ook niet geen lening aangaan met potentiele lasten van 150 euro per maand.
Het is ook niet slim om een lening van 30 jaar aan te gaan voor een auto die je in een paar jaar volkomen afschrijft.
Daarnaast: als je met een lening een auto koopt heb je dubbele lasten voor die auto. Je moet en de rente en aflossing betalen van de lening en je moet rekening houden met de afschrijving van de auto zodat je nadat de auto compleet is afgeschreven een nieuwe auto kunt kopen.
Oh, je bent er weer met je wedervragen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?
Dat bepaal ik niet, dat bepaalt ieder voor zichzelf en degene die de lening verstrekt natuurlijk, ik geef alleen aan wat verstandig is en wat niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En hoe bepaal jij of iemand het wel of niet kan betalen?
Tel daar bij op dat lenen duurder is dan sparen en je met lenen met de al eerder genoemde dubbele lasten zit en ik zou wel weten waar ik voor zou kiezen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:10 schreef MaGNeT het volgende:
Oh ja:
Sparen = vrijheid. In geval van problemen met inkomsten aan te wenden om het probleem te overleven.
Lenen = binding. In geval van problemen met inkomsten een blok aan je been waar je niet zomaar vanaf kan.
stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die komen er niet vanzelf hoor. Dat is gewoon niet zeiken en snoeihard werken. En allen zijn 2e hands
Ik geloof er geen reet van dat jij meer dan 2k verdient per maand. Dan was je nooit gaan lenen als je al 1600 zou overhouden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:55 schreef RSie het volgende:
[..]
reden, ineens een baan krijgen op 60km afstand van je huis, zeer slecht te bereiken met OV en op dat moment geen stuiver op rekening hebben gezien spaargeld vaststaat. ook geen behoefte om mijzelf met een wrak voort te bewegen en dus gekozen voor een lening om op die manier een veilige en betrouwbare auto te kunnen kopen.
een negatieve BKR registratie krijg je pas wanneer je niet aan betalingen voldoet waar ik geen last van heb aangezien ik altijd netjes op tijd betaal. Zodra ik een huis wil kopen zorg ik dat de lening direct afgelost is, al moet daar de auto voor verkocht worden. maar gezien mijn uitzonderlijke situatie dat mijn all-in huurprijs lager ligt dan wat andere mensen betalen voor G/W/L ben ik absoluut niet van plan om op korte termijn te verhuizen.
ff snel rekensommetje, er komt maandelijks een netto bedrag op mijn rekening binnen van: 2000+ euro. (exacte bedrag gaat je geen reet aan)
mijn vaste lasten liggen onder de 400 p/m wat betekend dat ik per maand 1600+ euro vrij te besteden heb
waarom zou ik dan in godsnaam niet gewoon lekker een dikke wagen rijden en daarvoor een lening nemen.
daarnaast hou ik nog meer dan genoeg over om van te eten, kleden en feesten.
En dan vergeet ik nog bijna mijn vriendin waarmee ik samenwoon die ook gewoon een inkomen heeft.
geef mij eens 1 reden om niet te lenen? (afgezien van de rente op het geleende bedrag)
en wat jij meldt over de bovenstaande contructie, ik zeg niet voor Jan Lul dat je je gewoon moet inhouden en er geen geld uit opnemen.
Waar ze aan beginnen ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:54 schreef RobbieRivera het volgende:
Vervolgens moet die bak nog even getuned worden met een lening, waar beginnen mensen toch aan
Kijk, als we er even vanuit gaan, dat je per maand 150 euro kan betalen. Of dat nu sparen is of een lening. Als je dat niet kan missen kan je zowel niet sparen als een lening afbetalen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat je de kosten van een lening voor een 2dehands wat onderschat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 07:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou je 3 jaar sparen kan je de 150 euros * 36 inzetten voor een auto. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je niet 3 jaar kan wachten. (Een kind op komst, een nieuwe baan elders). Dan kan je toch 150 euro besteden aan een lening ? Weliswaar moet je er dan wel vanuit gaan dat je misschien 135 per maand * 36 kan besteden aangezien de overige 15 per maand aan rente opgaat.
Fok weer in de bochtquote:
Wat een frustratie \o/quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:33 schreef RSie het volgende:
[..]
stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?
leners afzeiken over hun dommigheid! en zelf auto's kopen die binnen 10 jaar meer dan een ton afschrijven.
![]()
Overigens heb je hier zo'n grote mond dat mensen geld gaan lenen om maar te kunnen patsen, en ondertusssen ben je zelf een poser die het nodig vindt zijn auto's op internet te zetten zodat iedereen hem misschien wel heel erg tof gaat vinden.
en aan de rest van de foto's te zien ben jij zowiezo niet vies van een beetje interessant- en dikdoenerij.
laat me raden,.. als jij aan de bar staat leg je eerst je porschesleuteltjes neer (Natuurlijk voorzien van grote posrche sleutelhanger) en al spelend met het kleingeld in je broekzak bestel je een rose'tje / prosecco'tje? met tussendoor mompelend, Jezus man, wat een heerlijk weer, ik had op mijn sloepje moeten zitten ipv hier aan de bar te hangen.
Ja en hoe ga je dan je volgende auto betalen? Ook weer lenen. Je loopt achter en je blijft achter lopenquote:Op zondag 16 augustus 2009 07:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kijk, als we er even vanuit gaan, dat je per maand 150 euro kan betalen. Of dat nu sparen is of een lening. Als je dat niet kan missen kan je zowel niet sparen als een lening afbetalen.
Zou je 3 jaar sparen kan je de 150 euros * 36 inzetten voor een auto. Maar ik kan me situaties voorstellen dat je niet 3 jaar kan wachten. (Een kind op komst, een nieuwe baan elders). Dan kan je toch 150 euro besteden aan een lening ? Weliswaar moet je er dan wel vanuit gaan dat je misschien 135 per maand * 36 kan besteden aangezien de overige 15 per maand aan rente opgaat.
Ik kan werkelijk waar niet inzien wat daar nu voor een probleem aan zit. Een argument is dat, mocht je hem totall loss rijden je nog moet afbetalen voor iets wat je niet hebt. Maar als je een auto totall loss rijdt, heb je toch 3 jaar gespaard wat je ook in 1 keer kwijt bent ?
Neehoor, want als je leent heb je wel 3 jaar voorsprong op iemand die eerst 3 jaar spaartquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja en hoe ga je dan je volgende auto betalen? Ook weer lenen. Je loopt achter en je blijft achter lopen
Ik zeg ook niet dat lenen voor een auto goedkoper is he ?quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:06 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik denk dat je de kosten van een lening voor een 2dehands wat onderschat.
Als je 4000¤ gaat lenen op 3 jaar tijd betaal je 168.46¤ per maand (plus kosten voor ze te openen). Je betaalt dus zo'n 6065¤ af, wat neer komt op een vrij dikke rente toch.
Van elke 168.46¤ die je betaalt voor je wagen te rijden houd je dus eigenlijk 112¤ over voor de aanschaf van je wagen. Benzinekosten + verzekering + taks kosten al meer dan dat...
Een aandoening waardoor je niet kan onthouden dat het onderwerp van een zin een t krijgt als er "je" achter staat?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een aandoening is anders dan een keuze.
Noem je schuld een voorsprong? Hmm, aparte benadering.. Nou, neem jij maar lekker een voorsprongquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Neehoor, want als je leent heb je wel 3 jaar voorsprong op iemand die eerst 3 jaar spaart
Ach, zo heeft iedereen wat. Toch?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een aandoening waardoor je niet kan onthouden dat het onderwerp van een zin een t krijgt als er "je" achter staat?
Bespeur ik hier enige jaloezie?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:33 schreef RSie het volgende:
[..]
stuk voor stuk wagens die meer afschrijven dan ik aan rente op mijn lening kwijt ben. Dus wie maakt er nou financieel domme beslissingen?
leners afzeiken over hun dommigheid! en zelf auto's kopen die binnen 10 jaar meer dan een ton afschrijven.
![]()
Overigens heb je hier zo'n grote mond dat mensen geld gaan lenen om maar te kunnen patsen, en ondertusssen ben je zelf een poser die het nodig vindt zijn auto's op internet te zetten zodat iedereen hem misschien wel heel erg tof gaat vinden.
en aan de rest van de foto's te zien ben jij zowiezo niet vies van een beetje interessant- en dikdoenerij.
laat me raden,.. als jij aan de bar staat leg je eerst je porschesleuteltjes neer (Natuurlijk voorzien van grote posrche sleutelhanger) en al spelend met het kleingeld in je broekzak bestel je een rose'tje / prosecco'tje? met tussendoor mompelend, Jezus man, wat een heerlijk weer, ik had op mijn sloepje moeten zitten ipv hier aan de bar te hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |