abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10270330
Ik zit nu op werk en ben niet in staat om de nieuste openingspost te maken. In de loop van de avond zal hem updaten en erin plakken.

Na lang wachten is Zelda: The Wind Waker eindelijk bij de meeste mensen binnengekomen. Ondanks dat er enige irritatie bestaat over een PU-score op het doosje die niet te verwijderen is, bevalt Zelda over het algemeen erg goed.

Verder zit natuurlijk de Electronic Entertainment Expo eraan te komen. Deze beurs zal van 14 tot en met 16 mei in Los Angeles gehouden worden. Nintendo heeft een speciale informatiesite opgezet waar we de laatste ontwikkelingen kunnen volgen. Van de volgende spellen is door Nintendo bevestigd dat ze getoond gaan worden:

• F-Zero GC
  • "Game Zero"
  • Kirby's Air Ride
  • Mario Golf
  • Mario Kart Double Dash
  • Mario Tennis
  • Pikmin 2
  • Pokémon
  • Metal Gear Solid: The Twin Snakes
  • Star Fox Armada

Er zijn bovendien geruchten dat er een Pilot Wings game getoond gaat worden.

Capcom heeft bevestigd met de volgende games aanwezig te zijn:

• Dead Phoenix
  • Killer 7
  • Product Number 0.3.
  • Resident Evil 4
  • Onaangekondigd geheim project
  • Viewtiful Joe

Konami heeft naast het uitlenen van de MGS-licensie aan Nintendo een nieuw deel van de Teenage Mutant Ninja Turtles-franchise in de maak.

Sega zal aanwezig zijn de volgende spellen:

• met Billy Hatcher and the Giant Egg
  • Sonic Adventure DX
  • Phantasy Star Online Episode III: C.A.R.D. Revolution
  • Sonic Heroes

Namco zal de volgende games tonen:

• Ninja
  • R: Racing Evolution
  • Soul Calibur II
  • Spawn

Na een lange afwezigheid van door Square uitgebrachte games op een Nintendo-platform zal Square Enix USA Final Fantasy Crystal Chronicles uit gaan brengen op de gamecube. Ook dit spel zal getoond worden op de E³.

Bovenstaande opsomming was een selectie en voor een compleet overzicht van alle bevestigde games die getoond gaan worden verwijs ik jullie naar de bron.

Eerdere delen in deze reeks
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Belangrijke aankomende releases:

• Mario Kart Double Dash wordt de naam van de langverwachte gamecube versie van Mario Kart. Hij moet in het derde kwartaal van 2003 uitkomen maar vooralsnog is onbekend of dit voor de Japanse. Amerikaanse of Europese release geldt. De belangrijkste feature van het spel lijkt de LAN-optie te worden. Met twee breedband adapters kun je twee Gamecubes aan elkaar koppelen zodat je met zijn achten tegen elkaar kunt spelen. Verder kun je met zijn tweeën één kart besturen waarbij de ene speler kan sturen en de andere projectielen kan afvuren. De 'kanonnier' en 'chauffeur' kunnen tijdens het rijden van plaats wisselen, wat voor veel multi-player lol moet zorgen.

• Na lang wachten is eindelijk The Legend of Zelda, The Wind Waker in Europa uitgekomen. De eerste oplage is een gelimiteerde versie met daarbij een gratis bonusdisk met de N64 versie van the Legend of Zelda, Ocarina of Time en de nooit buiten Japan uitgebrachte remake Ocarina of Time: Master Quest. Van de bijgeleverde bonusdisk is gebleken dat hij alleen werkt op tv's die 60Hz compatible zijn.

• Op 9 mei komt in Europa Ikaruga uit; een ouderwetse top-down shooter à la Raiden. Op 15 april is hij uitgekomen in de VS.

• Ook de Zelda Pak is nu vrijelijk verkrijgbaar. Deze bestaat uit een 'platinum' gekleurde gamecube, één gamepad en Zelda TWW plus bonusdisk. Het is een beperkte uitgave en als je er een wilt kopen dan moet je snel zijn. Net als de Metroid Pak kost hij ¤199:

• Op 11 april is Splinter Cell vervroegd uitgebracht in de VS. Vooralsnog staat de release in Europa nog steeds gepland voor 5 juni.

• Op 25 juli komt F-Zero uit in Japan en op 25 augustus zijn de Noord Amerikanen aan de beurt. Van een Europese release is als vanouds niets bekend. Het spel zal ongeveer 20 tracks bevatten en je kunt uit meer dan 30 characters kiezen. Verder kun je je gamecube memorycard ook bij de arcadeversie gebruiken, waarbij je nieuwe characters en machineonderdelen kunt uitwisselen.

• Lucasarts heeft een aantal details vrijgegeven van Star Wars Rogue Squadron III Rebel Strike. Het ziet ernaar uit dat spelers in deze editie naast het gebruikelijke schiet en vliegwerk in de ons bekende voertuigen vanuit de derde persoon door levels zullen kunnen gaan rennen en schieten. De meest opvallende feature is dat er een 2-speler co-op modus in zal komen waarbij spelers in split screen alle levels van Rogue Squadron II samen kunnen gaan spelen. De game zal deze herfst in de VS uitkomen en hopelijk niet veel later hier.

Overzicht releasedates:

US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:

• De freeloader is een bootdisk waarmee de regiobeveiliging van de Gamecube uitgeschakeld wordt waardoor je importspellen kunt spelen. Informatie van de fabrikant.
  • De action replay is een bootdisk met enerzijds een freeloader-functionaliteit en anderzijds een invoermogelijkheid voor codes om bijvoorbeeld te kunnen cheaten. Verder zijn er al voorbeelden bekend van codes die door de fabrikant ontwikkeld zijn die niet 100% correct werkende importspellen 'patchen' zodat ze wel correct functioneren. Informatie van de fabrikant. De action replay is hier relatief goedkoop te bestellen (rond de 26 euro).
  • Let op: je kunt alleen een freeloader/action replay gebruiken als je tv weergave in 60 hz ondersteunt. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv of noteer het merk en serienummer en surf even naar de website van de fabrikant en stuur een mail.
  • Site waar de compatibiliteit van verschillende spellen getest is met de freeloader/action replay. Tot nu toe doen alle geteste importspellen het op de PAL gamecube

On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:

Onderstaande lijst deels met dank aan de gasten op GOT:

• DVDBoxOffice.com Canadese on-line winkel, lage prijzen, 7 à 8 dagen verzendtijd en geen verzend- en importkosten bij spellen, dvd's en kleine hardware. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • GoblinDirect Britse on-line winkel, geen import kosten maar wel verzendkosten en één week verzendtijd. Let bij het bestellen goed op de regio van waaruit je spellen bestelt. Alle NTSC-spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of action replay te spelen op een Europese Cube.
  • Lik-Sang On-line winkel uit Hong Kong, je betaalt verzend- en importeerkosten. Verzendtijd varieert van 3 dagen tot 3 weken. Vooral handig voor Japanse spellen en vage gadgets. Let op: alle spellen die je hier bestelt zijn alleen met freeloader of Action replay te spelen op een Europese Cube.
  • DvdCrave Australische on-line winkel, verzendkosten 3 euro voor 1 spel. Geen importkosten. Via Credit Card betalen. Verzendtijd is 10 dagen, zelfs vlak voor de kerstdagen. Naar keuze kan er ook sneller verzonden worden met hogere verzendkosten, zie hier voor details. Vooral handig voor PAL-spellen die goedkoper in Australië zijn, zelfs met verzendkosten bespaar je hierdoor vaak 15 euro, omdat er voor ons Europeanen 9% btw-korting van de prijs per spel af gaat.

On-line spelen met de gamecube:
Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vagere_Hein op 07-05-2003 13:42]

woensdag 7 mei 2003 @ 13:41:39 #2
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10270446
Nintendo heerst
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_10271358
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:41 schreef Chocobo het volgende:
Nintendo heerst
pi_10271479
quote:
Ook de Zelda Pak is nu vrijelijk verkrijgbaar. Deze bestaat uit een 'platinum' gekleurde gamecube, één gamepad en Zelda TWW plus bonusdisk. Het is een beperkte uitgave en als je er een wilt kopen dan moet je snel zijn. Net als de Metroid Pak kost hij ¤199:

Deze heb ik Hij was alleen ¤209,- ...
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 12:50 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Wat prachtig

Je hebt toch wel een RGB kabel er bij genomen toch ?

Nee, ander keertje misschien , heb er al eentje voor Ps2
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:22:34 #5
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10271532
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:20 schreef Ker_Plunk het volgende:

pi_10271756
quote:

[..]

[..]

Hier is hij ook gewoon ¤199,- volgens mij wil die winkel waar je hem gekocht heb een beetje meer winst..

En als je een voor je ps2 hbe waarom zou je er dan geen voor je cube kopen? ?? ?

pi_10271925
goede OP
pi_10272046
quote:

[..]

[..]

Ah, jij hebt hem ook al bij Dixons gehaald. Ik heb bij de media markt een RGB-kabel voor 13 euro gekocht. Prima beeld. Waarschijnlijk zal die officiële van 35 euro nog een graadje beter zijn maar dat kon mijn cheapass Daewoo toch niet zodanig weergeven om die extra 20 euro te rechtvaardigen.
pi_10274498
Ik kan nu ook FF:CC spelen
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_10274612
quote:

[..]

Deze heb ik ook, alleen dan voor 149,00 (199 - 50 korting). Ik heb 'm ook gezien voor 209, maar dat kon ik niet betalen en ik wist dat ze ook voor 199 verkocht werden en dat kon ik wel betalen gelukkig.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  woensdag 7 mei 2003 @ 16:23:02 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10274792
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:13 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik kan nu ook FF:CC spelen
En dat zul je doen ook!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 7 mei 2003 @ 16:40:12 #12
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_10275302
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 12:50 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Wat prachtig

Je hebt toch wel een RGB kabel er bij genomen toch ?

Die zit er toch standaard bij ?
als niet: wat is het wat doet het dan meer/beter.
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  woensdag 7 mei 2003 @ 16:40:39 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10275323
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:40 schreef Sennaistop het volgende:

[..]

Scherper beeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  woensdag 7 mei 2003 @ 16:42:08 #14
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10275372
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:40 schreef Sennaistop het volgende:

[..]

No way dat die er standaard bij zit Althans...... ik weet niet of die in de Zelda pack zit...... ik denk het niet ! Het beeld wordt netter en scherper..... ik game niet,..... ik herhaal ,..... niet zonder
  woensdag 7 mei 2003 @ 17:51:31 #15
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_10276982
Sluit zo een RBG kabel ook op de SCART poort achter op m'n TV aan??
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
  woensdag 7 mei 2003 @ 18:03:14 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10277169
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 17:51 schreef supadupagama het volgende:
Sluit zo een RBG kabel ook op de SCART poort achter op m'n TV aan??
Yep !
pi_10279657
Heeft het echt zoveel verschil
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:18:04 #18
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10280457
quote:
Heeft het echt zoveel verschil
JA !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:33:37 #19
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_10280992
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

No way dat die er standaard bij zit Althans...... ik weet niet of die in de Zelda pack zit...... ik denk het niet ! Het beeld wordt netter en scherper..... ik game niet,..... ik herhaal ,..... niet zonder

OK Dat wordt morgen weer shoppen en dan te bedenken dat de belasting nog niet gestort heeft
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:32:15 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10282689
Even een vraagje nav van deze post:
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:23 schreef Robhimself het volgende:
Goed, de beamer ging niet door Eens kijken hoe het m'n pa bevalt als z'n auto morgenochtend op mysterieuze wijze de wielen voor bakstenen heeft vervangen!

Dan maar zo....life is a bitch sometimes

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn alle Cube titels breedbeeld formaat? In die plaatjes is het hele beeld gevuld, en als ik mijn Cube aanzet springt het beeld ook over naar breedbeeld (heb een gewone 4:3 tv)

Heb het idee dat als ik dan het beeld volledig maak alles er een beetje gerekt uitziet (in vertikale richting dus)

woensdag 7 mei 2003 @ 21:34:02 #21
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_10282746
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even een vraagje nav van deze post:
[..]

Zijn alle Cube titels breedbeeld formaat? In die plaatjes is het hele beeld gevuld, en als ik mijn Cube aanzet springt het beeld ook over naar breedbeeld (heb een gewone 4:3 tv)

Heb het idee dat als ik dan het beeld volledig maak alles er een beetje gerekt uitziet (in vertikale richting dus)

ik weet van games zoals eternal darkness waarbij je kan instellen dat het voor breedbeeld werkt en voor normaal beeld, door alleen maar aanpassen van hoe het beeld wordt geprojecteerd en door het te rekken
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:14:46 #22
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10284046
Noot,... Ik wist niet dat als je de "z" knop inhield je een ander Gamecube opstart geluid kreeg

Cool man

woensdag 7 mei 2003 @ 22:18:10 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10284129
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:14 schreef Chocobo het volgende:
Noot,... Ik wist niet dat als je de "z" knop inhield je een ander Gamecube opstart geluid kreeg

Cool man

Je hebt er helemaal nix aan. Er schijnt nog een geluidje te zijn als je 4 controllers hebt en het dan met allemaal doet. Helaas heb ik er maar 3

woensdag 7 mei 2003 @ 22:39:27 #24
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_10284747
Zijn er eigenlijk Nintendo bezitters die GEEN Zelda gamen ?
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:58:18 #25
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_10285390
zit te metroiden weer
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')