Dus waarom?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:37 schreef DoimeN het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie bij ABN amro beleggen en niet bij een van zijn baksmaten?
Niet lullig bedoeld maar gewoon interesse...
Ik mag het hopen, ik had ze al ingekocht.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:00 schreef Bowny het volgende:
RDS ready for take off?
Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Goedzo.. de US in de min, vannacht ook Azie hopelijk en dan morgen een flinke klap op de AEX. Worden die donderse puts van mij misschien nog eens wat waard.
Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef klausch het volgende:
[..]
Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..
quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
Maar als iemand het veel goedkoper kan(mbt transactie kosten) dan zou je het wel willen overzetten?quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:18 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....
Wat vinden jullie: Turbo short of put optie, of gewoon nog verder omhoog !
Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:35 schreef arexes het volgende:
[..]
Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.
Hoeveel er van waar is is nog even afwachten, de rek is er iig nog niet uit en richting de 410 zoals AN opperde is meer wishfull thinking dan iets anders.
ING en Postbank moeten dus toch dichter bij elkaar liggen, die overname komt er echt wel aan, hetzij het over een aantal jaren.
Rabo schopt Alex eruit, Binkc mogelijke klant.
Kortom genoeg rumour voor vandaag![]()
ps. Domein: Ja als het verschil heel groot zou zijn, natuurlijk.
Dalen ja, onderuit? Nee. Zoals ik al heb gezegd in het vorige deel, ik verwacht zelf een klein dipje en daarna gewoon weer door met groeien. Het zal mij echter een worst wezen als de AEX crashed, verwacht echter dus dat dit uit zou blijven.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696
Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?quote:MP) De cijfers van Ahold leverden vanochtend een paar verrassingen op. Een meevallende nettowinst en een tegenvallend operationeel resultaat werden ondergesneeuwd door het bericht dat voor 3 miljard euro aan eigen aandelen opgekocht gaat worden. Zo geeft het bedrijf een miljard euro meer terug aan de aandeelhouders dan eerder was aangekondigd.
Het geld moet vrijkomen door de verkoop van US Foodservice, wat eind vorig jaar in de etalage is geplaatst. Bovendien wil Ahold 2 miljard euro die binnenkomt door de verkoop van Amerikaanse Tops-supermarkten en andere niet-kernactiviteiten gebruiken om schulden af te lossen. In 2006 werd de nettoschuldpositie met 884 miljoen euro afgebouwd naar 4,6 miljard euro.
Het bedrijf is dus heel goed op weg om de financiële situatie helemaal op orde te brengen, maar de aandeleninkoop zou de koers in theorie helemaal in beweging kunnen zetten. Er worden dagelijks gemiddeld 15 miljoen aandelen Ahold verhandeld. Bij de huidige beurskoers van 8 euro is dat goed voor 25 dagen handel.
Als het concern de aandeleninkoop over een heel jaar uit zou spreiden, neemt het in die periode ongeveer een tiende van de totale handel in aandelen Ahold voor zijn rekening. Dat is eerder beleggen met een vangnet dan met een boodschappenmandje.
We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:50 schreef klausch het volgende:
512 wordt niet echt doorbroken.. ga nu maar winstnemen jongens
Even een aanvullende vraag. Wat is eigenlijk gunstiger voor de aandeelhouders? Dat het bedrijf een deel van de winst gaat gebruiken om dividend uit te keren. Of dat ze dat deel gebruiken om aandelen terug te kopen (en zo dus het aantal uitstaande aandelen verkleint)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:15 schreef SnuggLe het volgende:
Even een vraagje over het "inkopen van eigen aandelen", zoals Akzo gaat doen en ook Ahold.
Ik las dit stukje:
[..]
Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?
Waarom ik het vraag, is omdat ik nog steeds Akzo bezit (gekocht rond de 44, nu dus rond de 56) en die gaan zelf inkopen. Ik zit er ook aan te denken om, gezien het nieuws, Ahold aan te schaffen. Al ben ik daarmee eigenlijk net te laat
513....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....
ABN AMRO idd 2 weken gekocht, op 27,70. Ahold lijkt te toppen, geen idee verder aangezien ik er niet diep in zit.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:03 schreef SnuggLe het volgende:
Mjah, ABN was goed geweest ja als je dat een 2 weken geleden had gekocht.
Heeft Ahold nog potentie om op korte termijn verder te stijgen?
Valt me overigens op dat hier weinig mensen op individuele aandelen zitten. ...het is meer gokken met opties.
Hier maak je een fout. In het voorbeeld zat namelijk 10 cent verschil tussen de bied- en laatkoers. Dat is meestal zo bij opties die weinig verhandeld worden. Als de bied- of laatkoers 5 cent veranderd en de andere gelijk blijft wordt er dus nog niet gehandeld.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:46 schreef Dwergje het volgende:
[..]
Blijft toeval dat er tegelijk een beste buy en een beste sell order uit het orderboek gaat. Wanneer er namelijk slechts alleen een beste buy order of alleen een beste sell order uit gaat, dan zal de next best buy of sell order een hit zijn en zou er gehandeld moeten worden.
Van de Nederlandse: ABN, ING, Binck, Vedior, Hagemeyer, Univar, Ordina, SNS, TIE, Corio, DSM, Beter Bed, Imtech, Endemol, SBM.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:04 schreef SnuggLe het volgende:
Wat hebben jullie in je portefeuille dan?
Volgende week kan wel eens 'de week van de waarheid' worden. Nog belangrijk economisch nieuws wat eraan komt?
ABN, ING, RDS, Randstad, Wessanen, Kasbank, Qurius, CSM, Oce, SNS, Unilever. Alles draait goed, behalve RDS waar ik nou net het grootst in zit.. En heb nog iShares natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:04 schreef SnuggLe het volgende:
Wat hebben jullie in je portefeuille dan?
Volgende week kan wel eens 'de week van de waarheid' worden. Nog belangrijk economisch nieuws wat eraan komt?
Aegon, KPN, Logica/CMG en RDS.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:01 schreef macondo het volgende:
ABN, ING, RDS, Randstad, Wessanen, Kasbank, Qurius, CSM, Oce, SNS, Unilever. Alles draait goed, behalve RDS waar ik nou net het grootst in zit.. En heb nog iShares natuurlijk.
Heb wel wat puts gekocht vrijdag, verwacht toch wel een kleine daling de komende week.
Ohja.. ik zit ook nog in LogicaCMG maarja op 2,74 ingestapt..quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Aegon, KPN, Logica/CMG en RDS.
Ik zit ook het grootst in RDS, maar ik zie het niet echt snel dalen. Misschien wel op korte termijn, maar op middellange termijn MOET het in mijn ogen wel omhoog. Ik zit voor een ritje, maar middellang of lang zou me ook niet dwars zitten.
Dat hangt af van de prijs waartegen de aandelen worden teruggekocht. Als de k/w van de eigen aandelen te hoog is dan koop je dus zittende aandeelhouders tegen een te hoge prijs uit en is het beter om gewoon cash aan je aandeelhouders uit te keren. Die kunnen dan zelf het geld op een betere manier beleggen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:29 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Even een aanvullende vraag. Wat is eigenlijk gunstiger voor de aandeelhouders? Dat het bedrijf een deel van de winst gaat gebruiken om dividend uit te keren. Of dat ze dat deel gebruiken om aandelen terug te kopen (en zo dus het aantal uitstaande aandelen verkleint)
Op korte termijn bestaat er niet direct een statistisch significante relatie tussen de inkoop van eigen aandelen en het koersverloop. Ik heb daar ooit eens een onderzoek over gelezen. Het kan wel zijn dat het nieuwsbericht waarin aandelenterugkoop wordt aangekondigd eventjes een spike veroorzaakt, maar als het nieuws bekend is ben je dus al te laat. Dit geldt overigens voor bijna elk bedrijfsnieuws.quote:Op zondag 25 maart 2007 11:16 schreef SnuggLe het volgende:
Maar...wat is het effect op de koers, behalve het feit dattie omhoog zal gaan...?
Hoezo is de markt nu overgewaardeerd? Welke k/w zou jij dan redelijk vinden?quote:Op zondag 25 maart 2007 07:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Momenteel is de markt behoorlijk overgewaardeerd..
In de USA hebben zien we momenteel een k/w van rond de 18 van de S&P500 en DJIA. Dit is ongeveer vergelijkbaar met de waardering voorafgaand aan de crashes van 1929 en 1987 (waarmee ik overigens niet wil suggereren dat dat onmiddellijk weer zal gebeuren in dezelfde vorm).quote:Op zondag 25 maart 2007 12:52 schreef macondo het volgende:
[..]
Hoezo is de markt nu overgewaardeerd? Welke k/w zou jij dan redelijk vinden?
Ik hoop en denk dat er eerder winstnemingen zullen zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:56 schreef arexes het volgende:
AEX raakt zoals ik (steeds heb) voorspel(d) de 520 even aan en dan weer een flink eindje terug.
Zelf ben ik zeer benieuwd wat ABN deze week gaat doen. De geruchtenmachine draait iig op volle toeren, Citigroup Barclays of misschien HSBC?.
<18quote:Op maandag 26 maart 2007 10:32 schreef Invert het volgende:
ja tot zover was me dat ook wel duidelijk maar waarom mocht hij niet bij alex
Kun je misschien aangeven waarom je in Spyker zit ?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:07 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit alleen in Spyker.
Omdat ze mooie auto's verkopen inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:26 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Kun je misschien aangeven waarom je in Spyker zit ?
Omdat ze mooie auto's verkopen en in de Formule 1 zitten of heb je een andere onderbouwing ? Ze komen deze week met de jaarcijfers, maar zijn de afgelopen week alleen maar verder weggezakt.
Bij Alex kon dat niet ofzo en bij Binck wel.. boeiend.. Dus mijn ouders hebben getekend ja.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:42 schreef Invert het volgende:
ouders die geen wettelijke vertegenwoordigheidsverklaring willen tekenen? wist niet dat je bij binck wel als minderjarige kon beleggen zonder zo'n verklaring... dat is toch wettelijk vastgesteld lijkt me? (dat er iemand verantwoordelijk is als jij het niet kan ophoesten als minderjarige)
Emoties.. niet goed!quote:Op maandag 26 maart 2007 15:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Omdat ze mooie auto's verkopen inderdaad.![]()
Omg, je hebt ook hagemeyer vanwege het mooie logo?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Omdat ze mooie auto's verkopen inderdaad.![]()
Nee, dan was ik wel voor KPN gegaan.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:43 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Omg, je hebt ook hagemeyer vanwege het mooie logo?![]()
![]()
Wilde net zeggenquote:Op maandag 26 maart 2007 16:05 schreef klausch het volgende:
En we zakken als een baksteen..
Waar zie je dat?quote:Op maandag 26 maart 2007 16:14 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Wilde net zeggen
We zakken met de bakstenen kun je beter zeggen! Huizenmarkt VS is aan het instorten hoorde ik![]()
Nee hoor.. er ligt genoeg steun op 502/498 vanaf daar weer long innemenquote:Op maandag 26 maart 2007 16:38 schreef arexes het volgende:
Zo dat is hard naar beneden en drukt me winst op ABNBen benieuwd wat dit veroorzaakt heeft.
trouwens: dit zou wel is het omkeerpunt kunnen zijn.
RTLZquote:Op maandag 26 maart 2007 16:29 schreef klausch het volgende:
[..]
Waar zie je dat?
Ik zit lekker met mijn short en LogicaCMG even save voor mij.
Laten we hopen van niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:38 schreef arexes het volgende:
Het mag van mij nog wel even doorgaan met stijgen, liever een stabiele dan fluctuerende maar goed.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.
Stond verdomme net intraday weer een keer op winst dit jaar met mijn portefeuille.
Maar toen...de huizencijfers en ING lekker hard weer onderuit.
Sjammer![]()
Als je denkt als die nog verder zakt kun je hem wellicht verzekeren met putsquote:Op maandag 26 maart 2007 18:38 schreef arexes het volgende:
[..]
Het mag van mij nog wel even doorgaan met stijgen, liever een stabiele dan fluctuerende maar goed.
Wat is trouwens ING een labiel fonds zeg pff.
Heb gelukkig geen ING in mijn port. al ben ik wel van plan om daar binnenkort in te stappen.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef klausch het volgende:
[..]
Als je denkt als die nog verder zakt kun je hem wellicht verzekeren met puts, verder heb ik daar ook geen verstand van;)
Ik verwacht dat 2007 vol zit met omkeerpunten.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:38 schreef arexes het volgende:
Bij Interactive Brokers kost dat 10 euro.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:46 schreef Lassekjus het volgende:
Trouwens laatst een order van 10.000 euro geplaatst bij ABN internet beleggen.
Betaal ik bijna 50 euro provisie kosten voor.
Is dit niet een beetje veel?
Gdvd schande wat ze bij de abn doen met die provisie.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Bij Interactive Brokers kost dat 10 euro.
Het is een grote buitenlandse broker met veel mogelijkheden, maar turbo's is niet mogelijk. De broker is niet in het nederlands beschikbaar, maar wel in het engels, duits of frans. De kostenstructuur is wat anders dan bij nederlandse brokers. Je betaald geen bewaarloon, maar wel voor koersen (5 euro per maand voor NL) en 10 dollar per maand kosten waar de transactiekosten eerst vanaf worden getrokken. Bij dividend zijn er volgens mij geen kosten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:09 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Gdvd schande wat ze bij de abn doen met die provisie.
Interactive brokers, is dat een beetje een goede?
Bij IB betaal je toch wel een maandbedrag dat wordt verrekend met je transactiekosten?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Bij Interactive Brokers kost dat 10 euro.
Ja, dat staat in mijn bovenstaande bericht. Dat maandbedrag waar eerst de transactiekosten vanaf worden getrokken is 10 dollar per maand. (3 dollar voor 21-25 jaar) Daar staat wel tegenover dat er geen bewaarloon gerekend wordt.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:50 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Bij IB betaal je toch wel een maandbedrag dat wordt verrekend met je transactiekosten?
oftewel, een minimum transactiesom?
Als het aandeel 25,01 euro is geweest zijn je aandelen verkocht en als het aandeel precies 25 euro is geweest alleen als er genoeg aandelen zijn verhandeld voor 25 euro (aandelenorders van anderen die eerder voor 25 euro in het orderboek stonden dan jij worden dan eerst uitgevoerd).quote:Op maandag 26 maart 2007 21:34 schreef Lassekjus het volgende:
als ik om 16.45 een order plaats van verkopen bij abn en ik zet er een limiet van verkopen op van bijv 25 euro. 5 min later word die 25 euro bereikt maar daarna daalt het aandeel weer.
Is mijn aandeel dan verkocht of hou ik hem?
Mijn vraag is dus....Hoe lang duur het afhandelen bij abn amro?
quote:Op maandag 26 maart 2007 21:24 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Ja, dat staat in mijn bovenstaande bericht. Dat maandbedrag waar eerst de transactiekosten vanaf worden getrokken is 10 dollar per maand. (3 dollar voor 21-25 jaar) Daar staat wel tegenover dat er geen bewaarloon gerekend wordt.
Nederlandse koersen kost 5 euro per maand en dat wordt niet verrekend met transactiekosten.
Kan iemand dit uitleggen?quote:De provisie die voor een overname in rekening wordt gebracht, is 1% over de beruswaarde met een maximum van EUR 11,00. De provisie bedraagt maximaal 50% van de te ontvangen uitkering.
Afgelopen dagen veel te veel opgelopenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:37 schreef arexes het volgende:
Iemand een idee waarom ABN opeens een forse duik maakt? Lijkt me niet dat het te maken heeft dat koersdoelverhoging van wolters?
Ik sluit me daar volledig bij aan !quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Lekker dagje.. eindelijk leveren m'n puts wat op. Hopelijk kletteren we morgen nog een eindje naar benee!aan de borden in de VS te zien momenteel wel. Hopelijk gaan Azie vannacht ook!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:29 schreef DoimeN het volgende:
ABN is going down, alleen geen shortsik voel me totally nooobed!!! eizn
Heb ABN verkocht, precies voordat hij ging kelderen scheelde echt minutenquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Lekker dagje.. eindelijk leveren m'n puts wat op. Hopelijk kletteren we morgen nog een eindje naar benee!aan de borden in de VS te zien momenteel wel. Hopelijk gaan Azie vannacht ook!
Jij moet niet kijken of Amerika zakt, maar of het zakt ten opzichte van het slot van de Europese beurzen. Dat geeft wel een indicatie wat Europa zal doen een dag later.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Zenuwachtig gedoe, tegelijkertijd had ik hier wel op geanticipeerd, rond deze tijd blijken altijd de VS voorraden er slecht bij te staan (slechter dan verwacht) en gaat men zich voorbereiden op de zomer (vakantie, airco, blablabla), ongeveer dit dus :quote:
( Auteur: Wessel Aslander )quote:Eén gerucht over een beschieting van een VS-oorlogsschip door Iran, joeg de olieprijs tijdelijk wel 5 dollar hoger. Het bleek al snel niet meer dan een gerucht te zijn, maar het geeft aan dat de oliemarkt als door een wesp gestoken reageert op dergelijk nieuws. En dat heeft niet alleen maar met het Iran-conflict te maken. Want langzamerhand komt hier de lente in ‘full swing’, en dit betekent dat de oliemarkt in de VS rekening gaat houden met het aanstaande ‘driving-season’ en over een maandje of wat ook het ‘2007-hurricane-season’. Weliswaar staan beide zaken elk jaar garant voor stijgende prijzen, maar met de al hoge olieprijs van nu is het kwaad kersen eten….
Je bedoelt binnenlandse liquiditeitenmassa om naar inflatie te kijken?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef elcastel het volgende:
Kijken hier mensen eigenlijk wel eens macro en dan met name dingen als de M3 cijfers (geldgroei) ?
De verwachtingswaarde wordt bepaald door de resterende tijd en de volatiliteit.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Even een vraag over weekopties; verliezen die nog tijd- en verwachtingswaarde zo'n 2 uur voordat de beurs sluit? Maw; ik heb 2 call's 510 voor 0,60 gekocht. Die zijn nu 1,40 waard. Als ik de gok neem om ze af te laten lopen, kost me dat dan tijd- en verwachtingswaarde, of heeft alleen de koers van de AEX nu nog invloed op de waarde ervan?
Kun je ze gewoon laten aflopen en zorgt de bank dan dat ze 'gesettled' worden? Zo nee, wat moet je dan doen, zo ja, hoe wordt de waarde ervan bepaald, aangezien er alleen bied- en laatkoersen zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
De verwachtingswaarde wordt bepaald door de resterende tijd en de volatiliteit.
Bij gelijkblijvende volatiliteit is de verwachtingswaarde evenredig met de wortel van de looptijd. Dus hoe korter de looptijd, deste sneller loopt de verwachtingswaarde eruit.
In jouw geval (super korte resterende looptijd) heb je eigenlijk alleen nog te maken met intrinsieke waarde en inefficienties van de markt. Bied-laat spread + ruis
AEX-index opties zijn cash settlement. De afrekenkoers is het gemiddelde van de koers 16:30-17:00 (dacht ik, het is alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen had). Dit om koersmanipulatie te voorkomen (niet dat dat 100% lukt...)quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kun je ze gewoon laten aflopen en zorgt de bank dan dat ze 'gesettled' worden? Zo nee, wat moet je dan doen, zo ja, hoe wordt de waarde ervan bepaald, aangezien er alleen bied- en laatkoersen zijn.
Ik doel op alle macro economie, cijfers dus, consumenten vertrouwen, M3 cijfers, werkgelegenheid, valuta, etc, alles eigenlijk ..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:28 schreef DoimeN het volgende:
Je bedoelt binnenlandse liquiditeitenmassa om naar inflatie te kijken?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:39 schreef Daboy het volgende:
call optie AEX april 515 gisteren gekocht voor ¤3,55 nu ¤5,75 gesloten.
Leuke handelsdag vandaag, voor morgen ziet het er nog goed uit 512+.
Staat volgens mij gewoon in de (algemene) voorwaarden van je broker.quote:Op zondag 1 april 2007 21:22 schreef Shakes het volgende:
Weet iemand waar ik de regels omtrent het shorten van aandelen kan vinden? Kan alles vinden voor de markt in de VS maar niets voor Nederland/Europa (niet veel in ieder geval).
Financieringsniveau daalt met hetzelfde bedrag als het dividend, je betaalt indirect dus het dividendquote:Op zondag 1 april 2007 16:20 schreef klausch het volgende:
Als je een paar dagen voor dat een bedrijf ex-dividend gaat een short koopt hoe wordt dit dan geregeld?
Ik heb het niet nodig omdat ik van plan ben te gaan shorten maar voor een onderzoek naar een nieuwe beleggingsstrategie waarbij shorten een belangrijke rol speelt. Dus was eigenlijk op zoek naar wetgeving omtrent het shorten omdat dat nogal verschilt per land. Kan alleen iets vinden over de 'uptick' regel (pas shorten nadat een aandeel is gestegen).quote:Op zondag 1 april 2007 21:48 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Staat volgens mij gewoon in de (algemene) voorwaarden van je broker.
Sterk ? Ik zie sinds 23 maart een bandbreedte van hooguit 1,5% ?? De olie is in korte tijd 10-15% gestegen ...quote:Op maandag 2 april 2007 13:10 schreef SnowDoggg het volgende:
De AEX reageert de laatste dagen wel sterk op de olieprijs !
Gaan de olieprijzen omhoog, zie ik de AEX net zo hard dalen...
Don't eat yellow snow.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:12 schreef ryan_atwood het volgende:
iemand nog tips?
Nog steeds een instapmoment voor RDSquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:12 schreef ryan_atwood het volgende:
iemand nog tips?
Met puts bedoel je? Ik heb ook puts AEX nu. Lekker goedkoop en als het niks wordt dan verpats ik ze weer. Gaat de AEX dalen morgen dan verdien ik knakenquote:Op woensdag 4 april 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
Op 517,50 short gegaan, morgen wordt een druk dagje denk ik
Net op het moment dat ik die post plaatste, knalde de AEX opeens keihard omhoog.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Think again, het gaat behoorlijk goed met de AEX, ik hoop dat het door blijft zetten.
Dat is het 'achteraf-verhaal' hè ... Ik heb ze ooit gekocht op 5,60 om naar de 6.70 te gaan. 3 Keer gehaald en niet uitgestapt, de 4e keer deed ik het wel en zie waar ze nu staan .... Geen spijt, cash is king, maar toch .... achteraf dus.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef SnuggLe het volgende:
Tering, was ik maar ingestapt in Ahold...
Ach ja.
Want?quote:Op woensdag 4 april 2007 23:03 schreef Lassekjus het volgende:
Mijn tip is GTCB.
staan nu nog op 1.19 maar zullen eerdaags zeker naar de 2 gaan.
Tsja, ik ook nog wel :-)quote:Op woensdag 4 april 2007 22:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is het 'achteraf-verhaal' hè ... Ik heb ze ooit gekocht op 5,60 om naar de 6.70 te gaan. 3 Keer gehaald en niet uitgestapt, de 4e keer deed ik het wel en zie waar ze nu staan .... Geen spijt, cash is king, maar toch .... achteraf dus.
(btw, zo heb ik nog wel wat voorbeelden.)
Als je het lang genoeg blijft roepen dan komt het vanzelf wel een keerquote:Op donderdag 5 april 2007 17:29 schreef klausch het volgende:
Volgende week komt er een dipje denk ik
Ja klopt maar nu komt die echtquote:Op donderdag 5 april 2007 17:49 schreef arexes het volgende:
[..]
Als je het lang genoeg blijft roepen dan komt het vanzelf wel een keer
alsof rodamco nog niet duur genoeg was, ben benieuwd wanneer en of ze dat gaan opsplitsen in een niet al te lange tijdquote:
Dividend krijg je toch als je de aandelen bezit op de ex dividend datum. Daarna zakken ze ook een beetje, want het dividend zit in de koers verwerkt. Tenminste das wat ik altijd dacht..quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:38 schreef SnuggLe het volgende:
Noobvraagje: wie kan me het hoe van Dividend uitleggen?
En dan specifiek in relatie tot aankopen/verkopen van aandelen. Als ik nu mijn Akzo verkoop, krijg ik dan maar een deel van het dividend or what?
10x C AEX 530 gekocht op 0,50 en vandaag eruit op 1,50....snelle 1kquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb m'n calls op de AEX net verkocht in ieder geval. Alleen vandaag al een euro of 700 winst.
Vanmorgen had ik ze nog, toen verkocht en net weer gekocht (17uur).quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:06 schreef Bowny het volgende:
[..]
10x C AEX 530 gekocht op 0,50 en vandaag eruit op 1,50....snelle 1k
Nu geen positie, wacht op topvorming en dan in de puts.
Hmm als de eerste cijfers vanavond goed zijn en azie doet lekker mee, dan denk ik dat we morgen nog ff lekker doorstijgen. Maar ik ben dan ook maar een n00b.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:37 schreef klausch het volgende:
[..]
Vanmorgen had ik ze nog, toen verkocht en net weer gekocht (17uur).
Lichte winst
Morgen verwacht ik zeker winstnemingen!
Morgen ook vrij van school.. lekker daytraden, vandaag niet zoveel winst omdat ik in eerste instantie verkeerd zat met m'n shorts!
quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:53 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand hier wel eens bij een aandeelhoudersvergadering (leuke Scrabble woord) geweest? Zo ja, hoe gaat dat in z'n gang?
Nog nooit maar waarschijnljik zo:quote:
Wanneer heb je deze aangekocht dan? Ook vandaag of alweer een paar dagen geleden?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:06 schreef Bowny het volgende:
10x C AEX 530 gekocht op 0,50 en vandaag eruit op 1,50....snelle 1k
Nu geen positie, wacht op topvorming en dan in de puts.
Mjah, maar dan is het toch een sigaar uit eigen doos?quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:44 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Dividend krijg je toch als je de aandelen bezit op de ex dividend datum. Daarna zakken ze ook een beetje, want het dividend zit in de koers verwerkt. Tenminste das wat ik altijd dacht..
Als AN zegt dat we omhoog gaan dan kan je beter puts gaan kopen want dan is het vrij zeker dat we weer naar beneden gaan deze weekquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hmm als de eerste cijfers vanavond goed zijn en azie doet lekker mee, dan denk ik dat we morgen nog ff lekker doorstijgen. Maar ik ben dan ook maar een n00b.
Ja het is in feite een sigaar uit eigen doos, de datum waarop het aandeel dividend gaat is ook de datum waarop de dividenduitkering met de koers verrekent wordt. Zeg je koopt op 25 april aandelen ABN voor 33 euro, 26 april is de datum van ex-dividend (zeg 1 euro) dan is het aandeel ABN 26 april nog maar 32 euro waard en wordt die 1 euro aan jou uitgedeeld.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:42 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Mjah, maar dan is het toch een sigaar uit eigen doos?
In die zin dat het in de koers verwerkt zit e.d.
Oftewel:
Je koopt 10 aandelen voor 10 euro op moment A
Op moment A+1dag krijg je dividend: 0,50 cent (stel)
dus dan zijn die 10 aandelen op moment A+1 10,50 waard?
Hoe zit het met 'dat ze daarna een beetje zakken'.
Ik vind de constructie namelijk nogal wazig. Ik zit namelijk te denken aan het verkopen van ING, maar.... dat is een dividenrendement van 4,1%.
Moet ik die 4,1% nou zien als 'winst' of, omdat het dividend in de koers verwerkt zit, is het geen winst maar gewoon op je beleggingrekening uitgekeerd geld wat je verdient omdat 1. de koers daalt en 2. dat deel dus op je rekenig wordt gestort?
Ik snap het even niet meer![]()
Anderhalve week geleden, had wat verlies door te blijven met putjes, dus heb goed gedaan door positie te draaienquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:37 schreef Brammetje het volgende:
[..]
Wanneer heb je deze aangekocht dan? Ook vandaag of alweer een paar dagen geleden?
You were saying?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef arexes het volgende:
[..]
Als AN zegt dat we omhoog gaan dan kan je beter puts gaan kopen want dan is het vrij zeker dat we weer naar beneden gaan deze weekpsst, puts added to list
Werkt prima normaal.. wat doe jij dan, alex, binck?quote:
Waar baseer je een verdere stijging van de AEX op ?quote:Op woensdag 11 april 2007 13:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Helaas door de storing niet kunnen instappenmaar wel m'n gisteren gekochte calls verkocht; 200 euri winst
nog een paar aex weekcalls open staan, ff kijken wat die doen.
Op basis van TA (technische analyse) zal de AEX nog gaan stijgen naar 528/529 en daarna volgt een correctie. De eerste cijfers uit de US zijn conform verwachtingen. Vandaag is er echter een speech van Bernanke van de Federal Reserve en worden notulen van de meeting van de Fed vrijgegeven. Mochten daaruit negatieve conclusies worden getrokken dan ben ik bang dat we wel eens hard naar beneden zouden kunnen gaan, gezien de stijgingen de afgelopen 2 weken. Daarom heb ik zojuist m'n weekopties met kleine winstmarge (45 euro - transactiekosten) verkocht. Ik twijfel momenteel nog of ik puts zal kopen. Ik wacht nog even af wat de beurs gaat doen de komende uren denk ik. Overigens heb ik nog wat puts op de AEX liggen die nagenoeg niks meer waard zijn. Mochten we hard naar beneden gaan is elke euro dat ze meer waard worden mooi meegenomen.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:12 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Waar baseer je een verdere stijging van de AEX op ?
Nou dit is nou precies wat ik bedoel, een stijging van een paar punten en een daling van tientallen punten vind ik alsnog reden om puts te kopen ipv calls...quote:Op woensdag 11 april 2007 14:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Op basis van TA (technische analyse) zal de AEX nog gaan stijgen naar 528/529 en daarna volgt een correctie. De eerste cijfers uit de US zijn conform verwachtingen. Vandaag is er echter een speech van Bernanke van de Federal Reserve en worden notulen van de meeting van de Fed vrijgegeven. Mochten daaruit negatieve conclusies worden getrokken dan ben ik bang dat we wel eens hard naar beneden zouden kunnen gaan, gezien de stijgingen de afgelopen 2 weken. Daarom heb ik zojuist m'n weekopties met kleine winstmarge (45 euro - transactiekosten) verkocht. Ik twijfel momenteel nog of ik puts zal kopen. Ik wacht nog even af wat de beurs gaat doen de komende uren denk ik. Overigens heb ik nog wat puts op de AEX liggen die nagenoeg niks meer waard zijn. Mochten we hard naar beneden gaan is elke euro dat ze meer waard worden mooi meegenomen.
Uiteraard, maar ik koop dan liever die puts na die stijging dan ervoorquote:Op woensdag 11 april 2007 15:08 schreef arexes het volgende:
[..]
Nou dit is nou precies wat ik bedoel, een stijging van een paar punten en een daling van tientallen punten vind ik alsnog reden om puts te kopen ipv calls...
Goeie call tot dusver zo te zienquote:Op woensdag 11 april 2007 15:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kon het niet laten.. toch ff 3 weekputs opgepikt.
de 528 halen we niet meer verlopig, de aex is hard op zoek naar een zondenbok om flink te dalenquote:Op woensdag 11 april 2007 15:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Goeie call tot dusver zo te zien
Ik weet het niet.. als Bernanke en de Fed goed nieuws brengen kan het sentiment zo weer omslaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:04 schreef arexes het volgende:
[..]
de 528 halen we niet meer verlopig, de aex is hard op zoek naar een zondenbok om flink te dalen
Hmm mijn weekopties verpats ik dadelijk toch mooi.. ik heb nog wat andere rommel die ik overnight wel aanhoud.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:43 schreef klausch het volgende:
Ik zit short en blijf dat ook overnight
Gaat lekker op damrak
als het een achtbaan zou zijn zou ik ziek zijn geweestquote:Op woensdag 11 april 2007 16:43 schreef klausch het volgende:
Gaat lekker op damrak
M'n 3 puts verkocht voor 4,- ('hierboven' gekocht voor 1,90), zulke ritjes maak ik graag vaker, dan maar misselijkquote:Op woensdag 11 april 2007 16:58 schreef arexes het volgende:
[..]
als het een achtbaan zou zijn zou ik ziek zijn geweest
Waarom kijk je niet op een site als www.belegger.nl daar staan die grafieken gewoon opquote:Op woensdag 11 april 2007 20:25 schreef Lassekjus het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik het snelst een spreadsheet in excel maak met daarin de afgelopen 3 maanden van een koers (bijv phillips)? Waar ik ook een grafiek kan maken?
Is dit ook anders te maken dan dag bij dag de koers in te voeren?
Goede keuze zo te zien.. Ik heb m'n weekopties verkocht, ik was allang blij met m'n 100% rendementquote:Op woensdag 11 april 2007 16:43 schreef klausch het volgende:
Gaat lekker op damrak
Er werd gehoopt dat er stemmen op zouden gaan om de rente te verlagen om de economie wat meer aan te zwengelen en het is duidelijk dat dat niet gaat gebeuren. Sterker nog; men richt zich op inflatie wat inhoudt dat men mogelijk de rente gaat verhogen. Wel degelijk negatief dus.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:41 schreef Daboy het volgende:
Er is nog niet echt iets negatiefs naar buiten gekomen wat de koers moet drukken om eerlijk te zijn.
"wellicht" een renteverhoging hebben we wel eens vaker gehoord van de FED, maar toen verhoogde ze ook niets.
Nee ik moet ze dus in excel hebben. =)quote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom kijk je niet op een site als www.belegger.nl daar staan die grafieken gewoon op
[..]
Goede keuze zo te zien.. Ik heb m'n weekopties verkocht, ik was allang blij met m'n 100% rendementik heb nog wat oude puts open staan, hopelijk worden die nog wat waard.
Rente verhoging wellicht nu wel om de inflatie in VS te 'beteugelen'.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:41 schreef Daboy het volgende:
Er is nog niet echt iets negatiefs naar buiten gekomen wat de koers moet drukken om eerlijk te zijn.
"wellicht" een renteverhoging hebben we wel eens vaker gehoord van de FED, maar toen verhoogde ze ook niets.
Hah grappig, de AEX breekt record na record momenteel, ik kan me het begin van de maand maart nog voorstellen toen de AEX ook weer op het hoogste punt stond en toen weer flink daalde.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:47 schreef Daboy het volgende:
Korte schrik reactie meer niet.
De DAX binnen 1 maand 800 punten omhoog dat is 15%, AEX 12%.. zegt genoeg denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:26 schreef arexes het volgende:
[..]
Hah grappig, de AEX breekt record na record momenteel, ik kan me het begin van de maand maart nog voorstellen toen de AEX ook weer op het hoogste punt stond en toen weer flink daalde.
Daarnaast komt ook nog de externe factor "de boze buitenwereld' aan bod, er zijn genoeg dingen om op te noemen. Gedoe in Iran, slechte Amerikaanse economie de uitblijvende terugtrekking van Amerika uit Iraq. De oplopende conflicten in Afrika (vooral die in olierijke gebieden) en niet te vergeten het aankomende orkaanseizoen.
Trust me, de AEX gaat hard op z'n donder over een niet al te lange periode.
Praat jezelf maar wat hoop in.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:05 schreef Bowny het volgende:
FDAX is ook flink gekelderd.....we gaan bloeden
Beetje loze uitspraak he zo zonder onderbouwing? En over 2 dagen zijn er 2 mogelijkheden, dan kom je hier weer blatend terug met 'zie je wel ik zei het toch' en je laat nooit meer iets van je horen. Dus reageer nuttig of reageer niet aub.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:05 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Praat jezelf maar wat hoop in.
Een dagje down en daarna weer up.
Agossie, zit je in de calls jongeman.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:05 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Praat jezelf maar wat hoop in.
Een dagje down en daarna weer up.
Future DAX (handel loopt door als we om 17:30 stoppen), goede graadmeter wat wij de volgende dag gaan doen. Sowieso kan het wel fijner zijn om te werken met de DAX index dan de AEX, we volgen het zowat 1 op 1 maar de bewegingen zijn wat groterquote:Op donderdag 12 april 2007 00:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is FDAX? Dow Jones futures? Waar kun je die (realtime?) zien?
Ik had ook geen ballenquote:Op donderdag 12 april 2007 10:39 schreef Bowny het volgende:
[..]
Future DAX (handel loopt door als we om 17:30 stoppen), goede graadmeter wat wij de volgende dag gaan doen. Sowieso kan het wel fijner zijn om te werken met de DAX index dan de AEX, we volgen het zowat 1 op 1 maar de bewegingen zijn wat groter
Gisteren bij het omdraaipunt van 0,4% bijna 10 puts AX2 520 gekocht à 100 euri, helaas mistte ik de ballen om daar overnight mee te gaan. Knalde daarna meteen door naar 1,80 en staat nu 2,50
Je puts doen bijna 3,50, oftewel 1k winst, weg weg weg wegquote:Op donderdag 12 april 2007 11:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee ik ga ervan uit dat we rond de 518 uitkomen dadelijk.. dan doe ik ze eruit. Er komen ook een hoop macro's aan dus mogelijk dat die weer de beurs ophoog gaan trekken.
In Belgie gaat het ook lekker trouwens
GMTAquote:Op donderdag 12 april 2007 11:26 schreef Bowny het volgende:
[..]
Je puts doen bijna 3,50, oftewel 1k winst, weg weg weg weg![]()
Je moet de aandelen inderdaad op de ex-dividend dag hebben, daarna kun je ze verkopen, de betaaldatum is vaak een paar weekjes later, maar dan hoef je ze niet meer te hebben. Dividend is winstuitkering, daar is niks mis mee, herinvesteren van een bedrijf is niet altijd de beste optie. Hetzelfde geldt voor inkoop eigen aandelen, dat hangt nog altijd samen met de hoogte van de koers tijdens het terugkopen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:44 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Dividend krijg je toch als je de aandelen bezit op de ex dividend datum. Daarna zakken ze ook een beetje, want het dividend zit in de koers verwerkt. Tenminste das wat ik altijd dacht..
Ik vraag me af of die de boel omhoog gaan trekken (duh, dat vraagt iedereen zich af). Ik zie een leeglopende huizenmarkt in de VS, oplopende inflatie, mogelijke renteverhoging, teruglopende olievoorraden, en most of all : ik verwacht dat in een onzeker jaar als dit dat iedereen uit de aandelen snelt, als het dividend eruit is. Het zomerseizoen is sowieso al geen hardloper voor de koersen ... Komt ook bij dat de koersen zijn opgelopen door (voornamelijk) overnamegeruchten, als die concreet worden, kan die lucht er ook uit.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee ik ga ervan uit dat we rond de 518 uitkomen dadelijk.. dan doe ik ze eruit. Er komen ook een hoop macro's aan dus mogelijk dat die weer de beurs ophoog gaan trekken.
Ik ook niet, althans niet omhoog (maar dat is meestal zo met vuurwerk).quote:Op donderdag 12 april 2007 15:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kortom : ik verwacht geen vuurwerk de komende maanden.
Naar beneden zijn dieptebommen hehquote:Op donderdag 12 april 2007 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik ook niet, althans niet omhoog (maar dat is meestal zo met vuurwerk).
Begin nu nog maar niet met calls als ik jou was.. een beetje voorzichtig nuquote:Op donderdag 12 april 2007 16:13 schreef Bowny het volgende:
Zit te denken om er tegenin te gaan met 4 week calls 520........opinies?
WS blijft aardig liggen nl.
FDAX is aan het stijgen, ziet er hoopvol voor je uit morgenquote:Op donderdag 12 april 2007 17:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zit nog in de calls momenteel. Ze waren iets gestegen, maar omdat de aex zo achterbleef op de andere Europese beurzen en de VS heb ik besloten overnight te gaan. And now let's pray
quote]Op donderdag 12 april 2007 18:39 schreef Bowny het volgende:quote:Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Na een paar keer goed verkeerd hebben gezeten zit het me nu eindelijk mee, gister ochtend 1x AEX PUT apr '07 505,00 (AEX) gekocht voor 0,65. t !
Misschien werkt het bidden dan toch..quote:Op donderdag 12 april 2007 18:39 schreef Bowny het volgende:
[..]
FDAX is aan het stijgen, ziet er hoopvol voor je uit morgen![]()
Een platliggende WS is tegenwoordig ook goed nieuws![]()
Naar mijn idee doen die er niet zoveel toe op het moment.. alles staat of valt bij de VS inflatiecijfers van 14:30u. Ik denk niet dat ik het aandurf om mijn calls aan te houden rond die tijd, of misschien een paarquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:44 schreef Daboy het volgende:
Futures van de VS staan er niet slecht voor nu.
Ze kwakkelen nu maar wat aan, maar zeker geen miskoop. Lekker voor de LT portefeuille en niet meer naar kijken. Is gewoon een gezond bedrijf, dat op het moment zeer ondergewaardeerd is met een lage K/W verhouding. Ik heb ook de september 25 calls gekocht toen we onder de 25 stonden voor 110 per contract.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
Jammer dat abn zulke hoge transactie kosten berekent.
Heb gisteren denk ik een goede aankoop gedaan.
Shell gekocht op 25 euro...
Analisten hadden nog slechter verwacht, valt dus wel mee..quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:13 schreef arexes het volgende:
Snap het niet, waarom reageert de AEX nu alleen maar op goed nieuws, er is zat slecht nieuws voorhande
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt, ik begon me al zorgen te makenquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:24 schreef American_Nightmare het volgende:
De koers wordt duidelijk kunstmatig omhoog gehouden tijdens het berekenen van de expiratiekoers van de weekopties. Na 16.30 gaan we flink naar beneden denk ik. Het klopt ook van geen kanten.. Azie diep in het rood, VS in het rood, en wij staan .80 in de plus
Desondanks stijgen we gewoon doorquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:43 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt, ik begon me al zorgen te maken![]()
Het is niet alleen de Nederlandse beurs die zo stijgt, de rest van Europa staat ook nog in de plus alleen zie ik daar wel dalingen rond de klok van 16.30 in tegenstelling tot de AEX.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Desondanks stijgen we gewoon door
Eigenlijk maar mooi dat slecht nieuws wordt genegeerd en we gewoon doorstijgen, je kent immers de gezegde...."sell in may and remember to come back in september". Die daling komt echt nog wel, zoals voorgaande jaren in dezelfde periode.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Desondanks stijgen we gewoon door
Sowieso dat hele inflatie gebeuren.. de prijzen 1% omhoog in 1 maand tijd lijkt me bijzonder slecht nieuws.. maar weten we wat? We halen de brandstof en voedsel eruit, dan zijn de prijzen gewoon gelijk gebleven! Goed nieuws dus! Volgens mij voelt de consument die stijging van brandstof en voedsel ook wel in z'n portemonnee. Nee dan het consumentenvertrouwen.. flink gedaald, dus de beurs maakt een knikje naar beneden, maar dat vergeten we snel en we gaan weer lekker stijgen! Volgens mij kun je slecht nieuws wel een tijdje negeren, maar op een moment gaat dat fout, en naar mijn idee gaat dat grondiger mis naarmate je langer slecht nieuws negeert.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:50 schreef arexes het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Nederlandse beurs die zo stijgt, de rest van Europa staat ook nog in de plus alleen zie ik daar wel dalingen rond de klok van 16.30 in tegenstelling tot de AEX.
Gaat weer nergens over![]()
Gelukkig heb ik een langdurige puts, dus mijn beurt komt nog wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:13 schreef klausch het volgende:
[..]
Ik heb maar verlies genomen helaas.
M'n rendement deze week verkloot vandaag, volgende week gewoon weer
Ik had 'n turbo long 529 maar geen zin om dit weekend mee door te brengen, je weet maar nooitquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:30 schreef arexes het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een langdurige puts, dus mijn beurt komt nog wel.
Klopt zeker een aanrader, hij staat online bij een van de publieke omroepen. Zoeken op 'tegenlicht' dacht ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:39 schreef arexes het volgende:
De euro kruipt omhoog, iemand toevallig de documentaire gezien "De dag dat de dollar valt". Zo niet ff googlen want hij is zeker de moeite waard.
Dat is 20 delen terug al eens ter sprake gekomen, maar het is een wat overtrokken beeld van een doemscenario, desondanks leuk genoeg om een keer te zien, hij staat online in de Tegenlicht archieven van vrpo.nl .quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:39 schreef arexes het volgende:
De euro kruipt omhoog, iemand toevallig de documentaire gezien "De dag dat de dollar valt". Zo niet ff googlen want hij is zeker de moeite waard.
Als je via Direct Beleggen aan- en verkoopt betaal je juist érg weinig transactiekosten. Zoek het even na en ga langs bij een kantoor in de buurt als je teveel blijkt te betalen. Is dus afhankelijk van de soort dienstverlening waar je destijds voor gekozen hebt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
Jammer dat abn zulke hoge transactie kosten berekent.
Heb gisteren denk ik een goede aankoop gedaan.
Shell gekocht op 25 euro...
Mijn gevoel zegt me dat het met Barclays niet goed gaat komen en er zijn dus genoeg gegadigden. Gaat een interessant hoofdstuk worden dit, ook voor de andere financials.quote:ABN AMRO benaderd door RBS, Santander, Fortis voor gesprekken
Royal Bank of Scotland (RBS), Banco Santander en Fortis hebben ABN AMRO vandaag via een brief benaderd voor 'verkennende' gesprekken. Dat bevestigt de Nederlandse bank vanavond via een persbericht.
'Het management en de Raad van Commissarissen van ABN AMRO zullen de brief zorgvuldig beoordelen, in lijn met hun verantwoordelijkheden', aldus de bank.
Barclays, een Britse bank, is al weken exclusief in gesprek met ABN AMRO over een 'vriendelijk' overnamevoorstel. Bij Fortis wil een woordvoerder geen commentaar geven op het bericht.
Volgens verscheidene buitenlandse media zou het de bedoeling zijn om ABN AMRO na de overname op te splitsen en de activiteiten samen te verdelen. De prijs is momenteel nog niet vastgesteld.
Fortis zou zijn oog hebben laten vallen op de investeringsbankdivisie van ABN Amro. Royal Bank of Scotland zou op zijn beurt ABN Amro's Amerikaanse retailbank LaSalle overnemen. Banco Santander heeft interesse in de Italiaanse en Braziliaanse activiteiten van de Nederlanse bankgroep.
Analisten geloven dat een opsplitsingsscenario meer zal opleveren dan een deal met Barclays.
Vrijdag meldden bronnen nog aan Betten dat een bod van Barclays op ABN AMRO op zijn vroegst eind volgende bekend zal worden gemaakt. Op 26 april houdt ABN AMRO een aandeelhoudersvergadering.
Ik ben benieuwd in hoeverre dit nog invloed heeft, barclays en abn amro zijn namelijk al in een ver gevorderd stadium aanbeland. Dit zal ongetwijfeld een koersstijging tot gevolg hebben vraag me alleen af of deze koersstijging 'ruim' is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt me dat het met Barclays niet goed gaat komen en er zijn dus genoeg gegadigden. Gaat een interessant hoofdstuk worden dit, ook voor de andere financials.
Als ABN gekocht wordt, dan zullen andere financials toch ook gaan uitkijken naar schaalvergroting, danwel het afstoken van zaken die niet tot de kernactiviteiten behoren om daarmee in een positie te komen om weer andere firma's over te nemen die wel binnen hun kernactiviteiten vallen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef arexes het volgende:
Hoe denk jij dat dit voor andere financials ook interresant word dan? Of doel je op de mogelijke bieders?
Ik heb nooit om dat andere gevraagt en ging er standaard vanuit dat ik aan direct beleggen deed.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:08 schreef Cosworth het volgende:
Dit zijn de direct beleggen-tarieven: http://www.abnamro.nl/nl/(...)leggen/tarieven.html
Verschil tussen de concepten 'beleggingsadvies' (wat veel mensen hebben) en 'direct beleggen' is het adviesdeel: Direct Beleggen doe je helemaal zelf, je hebt geen recht op advies van de beleggingslijn bijvoorbeeld. Veel Preferred Bankers geven dat advies overigens alsnog wel, al is het eigenlijk niet meer de bedoeling.
Van de site:
Als u gebruik maakt van Direct Beleggen, belegt u volledig zelfstandig. Als u hiervoor kiest, kunt u alleen gebruikmaken van de directe orderkanalen: Internet Bankieren, Mobiel Bankieren, en de beleggingslijn. U kunt geen gebruik meer maken van beleggingsadvies van ABN AMRO. Verder wordt u niet gewaarschuwd als uw portefeuille of een beleggingsorder niet (meer) in uw beleggersprofiel past.
Direct beleggen bestaat nog niet zo lang.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Ik heb nooit om dat andere gevraagt en ging er standaard vanuit dat ik aan direct beleggen deed.
Ik heb nu al honderden euros opgemaakt aan provisie kosten terwijl ik nooit om hulp vraag.
Dat probleem heb ik dus bij ABN AMRO...quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:48 schreef Daboy het volgende:
Ik mag helaas niet aankopen en verkopen binnen 24 uur aangezien ik bij beleggingen werk van de Rabobank. Anders zou het helemaal leuk zijn, maar niet meer met mijn werk bezig zijn.
Tubo's en optiesquote:Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef klausch het volgende:
Wie doen traden hier nou eigenlijk in Turbo's en Future's?
Bepaal je zelf je eigen tactiek of zit je ergens bij?quote:Op maandag 16 april 2007 08:18 schreef SeLang het volgende:
De laatste paar jaar alleen futures
Wat bedoel je met "ergens bij?"quote:Op maandag 16 april 2007 11:43 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Bepaal je zelf je eigen tactiek of zit je ergens bij?
Als je dat wil vertellen...graag
Omdat we gaan dalen neem ik aan?quote:Op maandag 16 april 2007 15:06 schreef SeLang het volgende:
Ik krijg echt een deja-vu bij al die (veel te dure) overname gekte...
Dat wordt huilen voor heel veel (nieuwe) beleggers
Tis dat ik vanochtend niet kon opstaan anders had ik een leuke winst op calls van ING kunnen draaien.quote:Op maandag 16 april 2007 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Waar liggen die stapeltjes calls als je ze nodig hebt..Hier een 2 leuke verhalen hoe mensen de nagatieve berichten negeren: http://adnbeursanalyse.nl/Updates/aex-upd(11).html en http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25851
Dat het gruwelijk mis gaat lijkt me duidelijk, alleen nu nog te weten zien te komen wanneer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |