Je bedoelt binnenlandse liquiditeitenmassa om naar inflatie te kijken?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef elcastel het volgende:
Kijken hier mensen eigenlijk wel eens macro en dan met name dingen als de M3 cijfers (geldgroei) ?
De verwachtingswaarde wordt bepaald door de resterende tijd en de volatiliteit.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Even een vraag over weekopties; verliezen die nog tijd- en verwachtingswaarde zo'n 2 uur voordat de beurs sluit? Maw; ik heb 2 call's 510 voor 0,60 gekocht. Die zijn nu 1,40 waard. Als ik de gok neem om ze af te laten lopen, kost me dat dan tijd- en verwachtingswaarde, of heeft alleen de koers van de AEX nu nog invloed op de waarde ervan?
Kun je ze gewoon laten aflopen en zorgt de bank dan dat ze 'gesettled' worden? Zo nee, wat moet je dan doen, zo ja, hoe wordt de waarde ervan bepaald, aangezien er alleen bied- en laatkoersen zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
De verwachtingswaarde wordt bepaald door de resterende tijd en de volatiliteit.
Bij gelijkblijvende volatiliteit is de verwachtingswaarde evenredig met de wortel van de looptijd. Dus hoe korter de looptijd, deste sneller loopt de verwachtingswaarde eruit.
In jouw geval (super korte resterende looptijd) heb je eigenlijk alleen nog te maken met intrinsieke waarde en inefficienties van de markt. Bied-laat spread + ruis
AEX-index opties zijn cash settlement. De afrekenkoers is het gemiddelde van de koers 16:30-17:00 (dacht ik, het is alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen had). Dit om koersmanipulatie te voorkomen (niet dat dat 100% lukt...)quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kun je ze gewoon laten aflopen en zorgt de bank dan dat ze 'gesettled' worden? Zo nee, wat moet je dan doen, zo ja, hoe wordt de waarde ervan bepaald, aangezien er alleen bied- en laatkoersen zijn.
Ik doel op alle macro economie, cijfers dus, consumenten vertrouwen, M3 cijfers, werkgelegenheid, valuta, etc, alles eigenlijk ..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:28 schreef DoimeN het volgende:
Je bedoelt binnenlandse liquiditeitenmassa om naar inflatie te kijken?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:39 schreef Daboy het volgende:
call optie AEX april 515 gisteren gekocht voor ¤3,55 nu ¤5,75 gesloten.
Leuke handelsdag vandaag, voor morgen ziet het er nog goed uit 512+.
Staat volgens mij gewoon in de (algemene) voorwaarden van je broker.quote:Op zondag 1 april 2007 21:22 schreef Shakes het volgende:
Weet iemand waar ik de regels omtrent het shorten van aandelen kan vinden? Kan alles vinden voor de markt in de VS maar niets voor Nederland/Europa (niet veel in ieder geval).
Financieringsniveau daalt met hetzelfde bedrag als het dividend, je betaalt indirect dus het dividendquote:Op zondag 1 april 2007 16:20 schreef klausch het volgende:
Als je een paar dagen voor dat een bedrijf ex-dividend gaat een short koopt hoe wordt dit dan geregeld?
Ik heb het niet nodig omdat ik van plan ben te gaan shorten maar voor een onderzoek naar een nieuwe beleggingsstrategie waarbij shorten een belangrijke rol speelt. Dus was eigenlijk op zoek naar wetgeving omtrent het shorten omdat dat nogal verschilt per land. Kan alleen iets vinden over de 'uptick' regel (pas shorten nadat een aandeel is gestegen).quote:Op zondag 1 april 2007 21:48 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Staat volgens mij gewoon in de (algemene) voorwaarden van je broker.
Sterk ? Ik zie sinds 23 maart een bandbreedte van hooguit 1,5% ?? De olie is in korte tijd 10-15% gestegen ...quote:Op maandag 2 april 2007 13:10 schreef SnowDoggg het volgende:
De AEX reageert de laatste dagen wel sterk op de olieprijs !
Gaan de olieprijzen omhoog, zie ik de AEX net zo hard dalen...
Don't eat yellow snow.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:12 schreef ryan_atwood het volgende:
iemand nog tips?
Nog steeds een instapmoment voor RDSquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:12 schreef ryan_atwood het volgende:
iemand nog tips?
Met puts bedoel je? Ik heb ook puts AEX nu. Lekker goedkoop en als het niks wordt dan verpats ik ze weer. Gaat de AEX dalen morgen dan verdien ik knakenquote:Op woensdag 4 april 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
Op 517,50 short gegaan, morgen wordt een druk dagje denk ik
Net op het moment dat ik die post plaatste, knalde de AEX opeens keihard omhoog.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Think again, het gaat behoorlijk goed met de AEX, ik hoop dat het door blijft zetten.
Dat is het 'achteraf-verhaal' hè ... Ik heb ze ooit gekocht op 5,60 om naar de 6.70 te gaan. 3 Keer gehaald en niet uitgestapt, de 4e keer deed ik het wel en zie waar ze nu staan .... Geen spijt, cash is king, maar toch .... achteraf dus.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:36 schreef SnuggLe het volgende:
Tering, was ik maar ingestapt in Ahold...
Ach ja.
Want?quote:Op woensdag 4 april 2007 23:03 schreef Lassekjus het volgende:
Mijn tip is GTCB.
staan nu nog op 1.19 maar zullen eerdaags zeker naar de 2 gaan.
Tsja, ik ook nog wel :-)quote:Op woensdag 4 april 2007 22:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is het 'achteraf-verhaal' hè ... Ik heb ze ooit gekocht op 5,60 om naar de 6.70 te gaan. 3 Keer gehaald en niet uitgestapt, de 4e keer deed ik het wel en zie waar ze nu staan .... Geen spijt, cash is king, maar toch .... achteraf dus.
(btw, zo heb ik nog wel wat voorbeelden.)
Als je het lang genoeg blijft roepen dan komt het vanzelf wel een keerquote:Op donderdag 5 april 2007 17:29 schreef klausch het volgende:
Volgende week komt er een dipje denk ik
Ja klopt maar nu komt die echtquote:Op donderdag 5 april 2007 17:49 schreef arexes het volgende:
[..]
Als je het lang genoeg blijft roepen dan komt het vanzelf wel een keer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |