KANDIDATEN :quote:Vier koppels, vier steden, één droom: een eigen horecazaak. Mijn Tent is Top maakt deze droom waar. Van januari tot en met april 2007 vindt de strijd om de populairste tent plaats! Wie wint zijn eigen tent? Winnen gaat niet zomaar. En uiteraard kent het spel zijn regels.
Want hier is echt alleen maar over de culineare en in tv topic is het alleen maar over het programma zelf? Het is echt gewoon precies hetzelfde hoor. Zeg dan gewoon dat je persee het topic hier hebt willen lopen en sluit die anderquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, hoor beide topics kunnen goed naast elkaar bestaan![]()
Deze discussie is hier ook al gevoerd deze gaan we dus hier niet nog een keer voerenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Want hier is echt alleen maar over de culineare en in tv topic is het alleen maar over het programma zelf? Het is echt gewoon precies hetzelfde hoor. Zeg dan gewoon dat je persee het topic hier hebt willen lopen en sluit die ander.
Ja. Dat weet ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Deze discussie is hier ook al gevoerd deze gaan we dus hier niet nog een keer voeren![]()
quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:43 schreef Gunner het volgende:
Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5) of [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker
Welke van de twee of blijven ze beide open, ik vind het niet echt handig om twee topics over 1 programma te moeten bijhouden, dit crosspost ik ook naar TV FB
Gaan we uit het topic van CUL:quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:04 schreef nlg het volgende:
Discussie blijft terugkomen...
nogmaals:
[quote]Op dinsdag 16 januari 2007 23:36 schreef nlg het volgende:
Dus, om te resumeren:De kookkunsten van de stellen, recepten en ander culinairs in: [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker Het programma zelf, wat er in de aflevering gebeurd is en de rest in: Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5)
quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:35 schreef golfer het volgende:
Video net pas bekeken.
Gelukkig Rotterdam er als eerste uit, zodat Den Blijker ze niet langer de hand boven z'n Rotterdamse hart hoeft te houden.
Wat betreft het commentaar op Leeuwarden ben ik het wel eens dat ze te afhankelijk zijn van een buitenlandse Sushi-chef.
Dat is een groot risico.
Ik was even ontroert bij de ontmoeting tussen de twee 1-eiige tweeling in Amsterdam. Mooi momentje was dat.
Het zal uiteindelijk wel tussen Amsterdam en Den Bosch gaan, waarbij ik (kooktechnisch) de meeste fiducie heb in Den Bosch als winnaar.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:17 schreef ElZwino het volgende:
Inderdaad, maar ben echt benieuwd hoe de bediening in Den Bosch zich ontwikkelt, aangezien op de site van MTIT staat dat de jury ook nog de nodige kritiek heeft op hun sommelier. En daarbij komt dat het beneden leeg is en het restaurant er verder kaal en leeg uitziet. Niet zo kaal en sfeerloos als in Leeuwarden maar tochVerder kan je niet om die cijfers heen inderdaad van Leeuwarden maar van mij mogen die mensen er als eerste uit. Kunnen niet tegen kritiek terwijl die andere dat allemaal als een spons opzuigen. Hebben jullie al meegedaan aan die quiz op de site? Kan je een diner winnen in 1 van de tenten
![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar het draait om meer. Zoals het er nu voorstaat denk ik dat Den Bosch gaat winnen maar ja er kan nog vanalles gebeuren.
Toch maar eens een keer gan kijken in Den Bosch![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef realbase het volgende:
Als die kok van Doozo echt zo goed is zal ie wel een mooie aanbieding krijgen van een tent in Adam oid. ( refereerde hij zelf ook aan.. dat als Doozo in Adam zou zitten het een gewaagde concurrent van het Sakuro? hotel )
Kok weg.. Doozo een stuk minder lijkt me.. Echt "te" afhankelijk van 1 kok.
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:08 schreef Michel het volgende:
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Zoals zo vaak laat tv zien wat sensatie is en wat men wil laten zien. Het kan dus best zo zijn (en dat geloof ik graag) dat die gast gewoon door zijn opleiding in Japan wat zelfverzekerd is over zijn producten en wat hij de keuken uit serveert. Dat hoeft dus helemaal niet te impliceren dat er bonje is of dat meneer ineens sterallures heeft gekregen.
Zie maar de samenvattingen van vorige week, het laat een compleet ander beeld zien dat wat er werkelijk in de uitzending gebeurd, en een conclusie is snel getrokken.
Hoewel ik stellig van mening ben dat de finale tussen Den Bosch en Amsterdam zal gaan, ben ik geheel nog niet zo zeker of alles is zoals de programmamakers ons willen doen geloven.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:12 schreef golfer het volgende:
Ouwe Cas Spijkers.![]()
En Herman die ongegeneerd gewoon brutaal stukjes eten uit de keuken in zin bek stopt.
Als het mijn tent zou zijn had ik hem eruit geslagen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:34 schreef existenz het volgende:
Den Bosch krijgt het zwaar de volgende beoordeling. Een fikse waarschuwing voor hygiene (tenzij ze het natuurlijk meteen goed rechttrekken, wat ik wel verwacht) en mogelijk zijn ze niet zo creatief met pompoenen....
Allemaal programma gerelateerd en niks over recepten en amper over kookkunsten. Het zal mij echt aan mijn reet roesten waar het topic is, maar het zijn gewoon twee precies dezelfde topics, waarvan je desnoods die uit FTR hier naar toe had kunnen halen. Maar twee topics is echt bullshit, en dan link je naar een post waardoor jouw redenatie helemaal nergens over gaat. Ik vind het vervelend om twee topics door te lezen - en ik wil ze beiden doorlezen, omdat ik het interessant vind wat iedereen ervan vindt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:13 schreef ElZwino het volgende:
Den Bosch werd iig wel goed aangepakt ja..Ik ben wel benieuwd hoe creatief Den Bosch is met die pompoenen. Meteen toen dat bekend werd dat ik juist: hee daar weet Sven vast wel iets mee te doen maar hij had eigenlijk geen idee. Nu staan er wel dingen op het menu maar ik denk niet dat zij het meeste zullen verkopen...Kortom wordt toch weer spannend want ik dacht dat Leeuwarden op zeker af zou vallen de volgende keer maar ben ik nog niet zo zeker van..Zeker omdat Amsterdam erg goed gaat nu en in Den Bosch problemen zijn beneden met de sfeer, omdat hun sommelier even weg is én er verder nog problemen zijn met het personeel.
euhm hier hebben ze het ook over de koks, de personeelsleden, en dergelijke. iets wat toch echt wel bij cul hoort. en vind ook, dat als er een gesloten moet worden het andere topic het eerst aan de beurt is, vind dit wat meer passen in cul, op een of andere manier.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja. Dat weet ik.
Ik quote:
[..]
[..]
Gaan we uit het topic van CUL:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Allemaal programma gerelateerd en niks over recepten en amper over kookkunsten. Het zal mij echt aan mijn reet roesten waar het topic is, maar het zijn gewoon twee precies dezelfde topics, waarvan je desnoods die uit FTR hier naar toe had kunnen halen. Maar twee topics is echt bullshit, en dan link je naar een post waardoor jouw redenatie helemaal nergens over gaat. Ik vind het vervelend om twee topics door te lezen - en ik wil ze beiden doorlezen, omdat ik het interessant vind wat iedereen ervan vindt.
Maar prima hoor.
Helaas wel weer op overdreven Weruscha-wijze..... DB is echt briljant bezigquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:54 schreef existenz het volgende:
DB pakt het toch weer netjes aan hoor. Ik ben nog benieuwd naar wie met die parels komt... Ik vermoed DB. A'dam verrassend.
Amsterdam is dit keer idd niet echt interessant bezig, maar weinig van leeuwarden gezien eigenlijk tot nu toe....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:11 schreef TheVulture het volgende:
Den Bosch is weer erg leuk bezig.... van mij mag Amsterdam wel pleitte eigenlijk....
Zo'n klein briljant geslepen diamantje van 0,25 karaat doet ongeveer 200 euro.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe veel is een zo'n diamantje waard?
Inderdaad, wat een onzin ditquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een flauwe kutvragen zeg, die precieze bedragen
Maar de cijfers hiervoor bleken ze dus niet allemaal paraat te hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:33 schreef TheVulture het volgende:
Wat een stelletje zeikerds die jury.... het draait toch om de harde pegels of niet
25% keukenomzet! Dat is echt veel.... Drank krijg je makkelijk geboost, personeel iets moeilijker, maar keukenomzet... jezus... Het is overigens wel ten opzichte van oude situatie geloof ik, dus nu inclusief nieuwe benedenverdieping.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
zo, DB krijgt een zware opdracht.
denk ook dat als je het bekijkt het een beetje oneerlijk verdeelt is, amsterdam moet personeel met 6% laten dalen, drank bij leeuwarden 15% omhoog en den bosch eten met 25% omhoog, heel oneerlijk vind ik eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef Tinkepink het volgende:
zo, DB krijgt een zware opdracht.
Ik vind die opdrachten echt belachelijk veel van elkaar verschillen.... ze willen gewoon van Den Bosch af heb ik het gevoel.... waarom laten ze niet gewoon de harde cijfers spreken... Amsterdam draait nu al moeizamer als die andere 2 en dat zal er echt niet beter op worden als de aandacht van het programma tanende is... en ze hebben ook een concept waar de concurrentie in Amsterdam moordend voor is....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:39 schreef existenz het volgende:
[..]
25% keukenomzet! Dat is echt veel.... Drank krijg je makkelijk geboost, personeel iets moeilijker, maar keukenomzet... jezus...
Mijns inziens wel degelijk. Er zouden mensen uitvliegen, in plaats daarvan krijgt er een een nagenoeg onmogelijke opdracht. Ik heb er gewoon een enorme hekel aan; hou je aan je plan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:40 schreef gothic-blackie het volgende:
edit:
@miss het concept is niet losgelaten, voor mijn gevoel zat dit al lang in de planning.
Niet perse. Meer verkopen kan ook. Dan wordt de omzet hoger waardoor de personeelskosten procentueel lager worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:39 schreef p-etr-a het volgende:
Het lijkt mij voor Amsterdam ook lastig. Je moet dan sowieso mensen ontslaan.
Ohja dat is natuurlijk zo. Maar ik denk dat ze de opdrachten gebaseerd hebben op de grootste valkuilen van de tenten. Dus Den Bosch had blijkbaar veel te weinig keukenomzet en daarom moet dat fiks stijgen. Leeuwarden verkocht te weinig drankjes, Amsterdam was te veel kwijt aan personeel. Ze willen het hierdoor perfectioneren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet perse. Meer verkopen kan ook. Dan wordt de omzet hoger waardoor de personeelskosten procentueel lager worden.
Je rekent verkeerd voor Amsterdam. Als je naar de cijfers kijkt zijn de personeelkosten nu 41% als ze dus naar 32% moeten is dat een daling van 22%quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
denk ook dat als je het bekijkt het een beetje oneerlijk verdeelt is, amsterdam moet personeel met 6% laten dalen, drank bij leeuwarden 15% omhoog en den bosch eten met 25% omhoog, heel oneerlijk vind ik eigenlijk.
edit:
@miss het concept is niet losgelaten, voor mijn gevoel zat dit al lang in de planning.
A'dam heeft volgens mij al niet zo gek veel personeel, echter hoeveel man hebben ze rond lopen tijdens de (nog) slecht lopende lunch? Doozo is alles om het eten, niet om het drinken... Dus ik ben het idd met je eens. DB gebruikt kwaliteitsproducten, maar die zijn ook duurder. De keukenomzet kan dus ook positiever door goedkopere producten te gebruiken. En ook qua inkopen kan Sven het beter doen (zie vorige aflevering).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:46 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ohja dat is natuurlijk zo. Maar ik denk dat ze de opdrachten gebaseerd hebben op de grootste valkuilen van de tenten. Dus Den Bosch had blijkbaar veel te weinig keukenomzet en daarom moet dat fiks stijgen. Leeuwarden verkocht te weinig drankjes, Amsterdam was te veel kwijt aan personeel. Ze willen het hierdoor perfectioneren.
Mee eens. Antwoorden waren niet sterk en ach op de vraag of je op michelin ster niveau kan koken en wanneer... Ik kon het eigenlijk alleen maar waarderen dat hij dat antwoord gaf. Uiteindelijk ligt het toch niet in je macht en kan je niet meer dan op je uiterste presenteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:31 schreef existenz het volgende:
Antwoorden van Den Bosch vond ik erg slecht, alhoewel het antwoord van Sven over zijn capaciteiten wel erg sterk was (maar misschien te eerlijk).
Qua spanning moesten ze ook wel, DB wordt en werd door de meeste tot nu toe als de favoriet bestempeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:50 schreef Michel het volgende:
[..]
Mee eens. Antwoorden waren niet sterk en ach op de vraag of je op michelin ster niveau kan koken en wanneer... Ik kon het eigenlijk alleen maar waarderen dat hij dat antwoord gaf. Uiteindelijk ligt het toch niet in je macht en kan je niet meer dan op je uiterste presenteren.
Vond overigens wel dat Amsterdam soft aangepakt werd deze keer, wat een kul vragen....
Wat me overigens ook opviel (niet dat ik het erg vond) was dat het zwaartepunt nadrukkelijk bij Den Bosch lag deze uitzending.
Het is ook overduidelijk waarom dat zo isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:50 schreef Michel het volgende:Vond overigens wel dat Amsterdam soft aangepakt werd deze keer, wat een kul vragen....
Ff voor the record van 41% naar 32% is niet even 9% omlaag, dat is wel ietjes meer werkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:53 schreef Michel het volgende:
Overigens erg flauw, geen afvallers en Den Bosch krijgt veruit de zwaarste opdracht van allemaal.
Wat stelt het nu voor voor Amsterdam om een paar procent daling te krijgen in personeelskosten onder behoud van 'kwaliteit'? Amsterdam loopt hier echt gewoon fluitend weg, zonder zuchtje problemen.
Over oneerlijke strijd gesproken....
Mee eens, maar (als ondernemer zijnde) weet ik gewoon dat het makkelijker is om kosten te beheersen dan even snel -tig % extra op omzet te moeten scoren, wat dat betreft dus een stuk makkelijkere opdracht in mijn ogen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Ff voor the record van 41% naar 32% is niet even 9% omlaag, dat is wel ietjes meer werk
Het is tov zonder de aangepaste benedenverdieping.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:58 schreef Michel het volgende:
[..]
Mee eens, maar (als ondernemer zijnde) weet ik gewoon dat het makkelijker is om kosten te beheersen dan even snel -tig % extra op omzet te moeten scoren, wat dat betreft dus een stuk makkelijkere opdracht in mijn ogen.
Overigens is het me wel niet helemaal duidelijk of ze bij Den Bosch 25% meer omzet willen zien, inclusief de zojuist aangepakte benedenverdieping (wat het overigens wel reëler zou maken) of dat ze deze stijging willen zien, ongeacht de extra omzet die gedraaid is als de benedenverdieping voor 100% meedraait.
De benedenverdieping moet eindelijk eens gaan draaien, daar gaat het om. Daardoor moet een omzetstijging van 25% te behalen zijn. En dat vind ik eigenlijk best redelijk en vergelijkbaar met de opdracht voor de andere tenten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:58 schreef Michel het volgende:
[..]
Mee eens, maar (als ondernemer zijnde) weet ik gewoon dat het makkelijker is om kosten te beheersen dan even snel -tig % extra op omzet te moeten scoren, wat dat betreft dus een stuk makkelijkere opdracht in mijn ogen.
Overigens is het me wel niet helemaal duidelijk of ze bij Den Bosch 25% meer omzet willen zien, inclusief de zojuist aangepakte benedenverdieping (wat het overigens wel reëler zou maken) of dat ze deze stijging willen zien, ongeacht de extra omzet die gedraaid is als de benedenverdieping voor 100% meedraait.
Ik betwijfel of de omzet omhoog gaat als de prijzen omlaag gaan. Mensen gaan niet opeens méér eten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:48 schreef existenz het volgende:
[..]
A'dam heeft volgens mij al niet zo gek veel personeel, echter hoeveel man hebben ze rond lopen tijdens de (nog) slecht lopende lunch? Doozo is alles om het eten, niet om het drinken... Dus ik ben het idd met je eens. DB gebruikt kwaliteitsproducten, maar die zijn ook duurder. De keukenomzet kan dus ook positiever door goedkopere producten te gebruiken. En ook qua inkopen kan Sven het beter doen (zie vorige aflevering).
Het zal idd afhangen van het feit of ze de beneden verdieping goed kunnen laten gaan draaienquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:34 schreef _Henry_ het volgende:
De benedenverdieping moet eindelijk eens gaan draaien, daar gaat het om. Daardoor moet een omzetstijging van 25% te behalen zijn. En dat vind ik eigenlijk best redelijk en vergelijkbaar met de opdracht voor de andere tenten.
Ja inderdaad, eerst is het nog "En tóch moet er een koppel afvallen" en 1 minuut later "alle drie de koppels gaan door".quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:46 schreef FoXje het volgende:
Wel raar dat er ineens niemand afvalt.
Regels veranderen as you go along ...
Het zal idd zoiets zijn geweest of dat ze net niet genoeg kijkcijfers hadden om alles er uit te halen...quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Heineken en de Postbank zijn té weinig in beeld geweest, dus moet er nog wat extra zendtijd tegen aan gegooid
Wrong.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:45 schreef SiGNe het volgende:
Ik had begrepen dat het programma al sinds 31 januari afgelopen is, het wordt later uitgezonden dan dat het opgenomen is..
Kijkcijfers konden ze toen dus nog niet peilen..
Ja, dat is inderdaad de grootste onzin. Ik ben zelf na 31 jan. bij Como010 geweest. Toen nog volop in de race (met kok Jack nog aan het werk).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 03:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Wrong.
Niet de theorie van I-spy/Editor geloven.
De webcams geven jullie ongelijk.
Normale ondernemers regelen hun bankzaken ook niet bij een postorderbedrijfquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:15 schreef FoXje het volgende:
Als ik eens mijnpostbank.nl wil gebruiken werkt het niet, en bij MTIT altijd![]()
(beetje offtopic)
Het commentaar is vooral dat Leeuwarden op het moment voornamelijk draait op mensen zoals jij: Ze gaan er eten omdat het a) nieuw is of b) bekend van tv. Ze hebben dus nog niet veel bewezen waar A'dam en DB veel meer moeten vechten voor hun klandizie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:01 schreef d.n3rd het volgende:
...
ok..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:16 schreef existenz het volgende:
[..]
op mensen zoals jij: Ze gaan er eten omdat het a) nieuw is of b) bekend van tv.
http://www.rtl.nl/reality(...)ers/hoestaandezaken/quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:21 schreef gothic-blackie het volgende:
en hun omzet is niet constant hoor, volgens mij is die duidelijk aan het dalen.
ik kijk vooral duidelijk naar de winstverlies. en die is zeker niet constant, de ene week 2000 en de volgende week 7000 en daarna weer 4000, sorry niet contant in mijn ogen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:32 schreef d.n3rd het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/reality(...)ers/hoestaandezaken/
Sorry hoor, maar dit is zonder meer de best draaiende tent van de 3. En die dalende lijn.. waar zie jij die?
Dan moet je die grafiekjes in de url hierboven nog maar eens goed bestuderen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:42 schreef gothic-blackie het volgende:
ik kijk vooral duidelijk naar de winstverlies. en die is zeker niet constant, de ene week 2000 en de volgende week 7000 en daarna weer 4000, sorry niet contant in mijn ogen.
en ik oordeel vooral op de beelden op tv, en daar laten ze elke week zo'n grafiekje zien, en daaraan zie je ook duidelijk elke week de andere bedrijven stijgen, en ja doozo stijgt ook, maar veel minder snel dan de rest.
Het menu wat ze nu maken is van 22 maart, ze lopen dus eigenlijk maar 1 weekje achter.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 03:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Wrong.
Niet de theorie van I-spy/Editor geloven.
De webcams geven jullie ongelijk.
20 man te eten, voor 60 euro pp, een diner samenstellen incl. drank.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb het begin gemist.
Wat is die last-minute opdracht precies? En valt er vanavond iemand af?
Maar het antwoord wie dit wint is al gegeven door de winstcijfers. Is ook meteen duidelijk hoe die grote verschillen ineens komen met de winst deze week. Suisse dook ineens in de min, Coquille ging met een volle zaak (ook beneden dus blijkbaar) ook minder en alleen Doozo beter. Maar ¤60 voor eten bij Doozo is dan ook veel, dus die konden veel meer winst behalenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
20 man te eten, voor 60 euro pp, een diner samenstellen incl. drank.
De opbrengst is voor henzelf, en zoveel mogelijk winst hiermee behalen.
Ja, dat wordt leuk: partnerruiltje spelen.quote:
Yep helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:23 schreef existenz het volgende:
Maar het antwoord wie dit wint is al gegeven door de winstcijfers. Is ook meteen duidelijk hoe die grote verschillen ineens komen met de winst deze week. Suisse dook ineens in de min, Coquille ging met een volle zaak (ook beneden dus blijkbaar) ook minder en alleen Doozo beter. Maar ¤60 voor eten bij Doozo is dan ook veel, dus die konden veel meer winst behalen
Yup:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef golfer het volgende:
Wie wint is trouwens nog volkomen onzeker.
Volgende week valt de laatste tent af (ik schat in Suisse) en daarna wordt niet meer naar omzet of vakkennis gekeken, maar wordt het weer een commercieel bel/sms-spelletje, waarbij de kijkers (en dus niet een vakkundige jury) bepalen wie de uiteindelijke winnaar wordt.
Dat is ook mijn gok.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:39 schreef Michel het volgende:
Momenteel gok ik echt op een finale Leeuwarden - Den Bosch.
Tja...commerciële omroep en commerciële Herman moeten er ook natuurlijk wat aan verdienen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:45 schreef d.n3rd het volgende:
ik vind het nogal debiel dat het afgesloten moet worden met een sms-actie...
Volgens mij was dat expliciet verteld dat het geld naar een goed doel moest.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:47 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind het van Suisse trouwens ook wel heel erg goed dat ze van het geld dat ze met de pompoenenactie hebben gewonnen 9000 euro aan een goed geven, ze hadden het ook zelf kunnen houden of in de zaak kunnen steken, die gasten van Rotterdam zouden dat gedaan hebben denk ik als ze nog in de race zaten.
Dat waren meer ondernemers dan mesnen die liefde voor het vak hebben vond ik.
Volgens mij ook, ze moeten het doneren.quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:02 schreef existenz het volgende:
[..]
Volgens mij was dat expliciet verteld dat het geld naar een goed doel moest.
's Woensdags kijken kan ook! Om half 9 's avonds is de herhaling.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
gemist gister, is dat gelukt met de 25 % meer omzet ?
Weet ik, maar ik heb deze week late dienstquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:47 schreef Stienn het volgende:
[..]
's Woensdags kijken kan ook! Om half 9 's avonds is de herhaling.
over die 25% is nog niks duidelijk geworden. geldt voor de uitkomsten van al de 3 koppels.
Gelukkig zijn we in het goede forum om te zeggen dat over smaak niet te twisten valt...quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:12 schreef Grijp het volgende:
frieda is een klassieke schoonheid.
Volgens mij sloopt ze je in bed.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:12 schreef Grijp het volgende:
Moeilijk.
Sven en Geertje en Frank en Frieda vind ik beiden toffe koppels. Geertje is een prachtige "girl next door" en frieda is een klassieke schoonheid. Richard is een arrogante kneus maar met Werucka zou ik dan wel weer wel een nachtje willen stoeien.
Kortom:
1 Sven en Geertje
2 Frank en Frieda.
3 Dag Rixhard en Weruchka.![]()
Op www.mijntentistop.nl is het sowieso te zien volgens mij... anders ff googlen op "uitzending gemist" sites!quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:01 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik heb deze week late dienstdus mis even alles, opnemen ben ik vergeten
is het toevallig nog ergens terug te zien ?
Waar blijft je recensie van Doozo?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:37 schreef sanni het volgende:
Ik heb trouwens een leuk nieuwtje gehoord. HdB wil nog 2 seizoenen doorgaan met RTL en zijn nieuwe visch-restaurant in Rotterdam gaat op 25 juni open.
Een tijdje geleden was toch al bekend dat hij een contract voor 5 jaar had?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:37 schreef sanni het volgende:
Ik heb trouwens een leuk nieuwtje gehoord. HdB wil nog 2 seizoenen doorgaan met RTL en zijn nieuwe visch-restaurant in Rotterdam gaat op 25 juni open.
Nou, dan had dat wel bekend geworden van die aandelen hoor. Ik zou het ook wel een beetje raar vinden als dat zo zou zijn...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 02:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een tijdje geleden was toch al bekend dat hij een contract voor 5 jaar had?
loopt geloof ik nog tot 2009..
ik geef 'm trouwens groot gelijk, de programma's lopen misschien nog beter dan z'n restaurants
Het zou me trouwens ook niks verbazen als hij een aandeel in de 4 restaurants van mijn tent is top heeft en daar ook financiëel voordeel aan heeft als de tenten ook top draaien.
Wat ik hoorde was dat Frida niet te spreken was over haar ruil met Amsterdam? vorige week.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:35 schreef Annemiek78 het volgende:
Ben erg benieuwd hoe het met de partnerruil gaat lopen...
Hoop eigenlijk wel dat Den Bosch wint.. Niet omdat ik zelf een Brabantse ben, maar vooral om die twee echt hart voor de zaak hebben. Ze werken keihard en hebben een goed concept en zitten met de zaak op een goede locatie...
Suisse spreekt me qua concept niet zo erg aan, en ik vind Richard en Weruscka nou niet echt geweldig.
Doozo doet het dan wel weer heel goed. Ook een enorm goed concept, maar te afhankelijk van een en dezelfde kok.
Komende week de laatste afvaller (Gok op Suisse) en dan op naar de finale!
Doordat ze natuurlijk een hoop kosten hebben gemaakt. De omzet van de pompoenen die daar tegenover stond werd niet meegeteld volgens mij (?!). Dus waarschijnlijk geeft dat verlies een beetje een vertekend beeld.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:06 schreef n0a het volgende:
Moest die opbrengst van de pompoen actie trouwens niet naar een goed doel ipv een deel zelf houden?
Het zou ook niet ten koste moeten gaan van de reguliere opbrengst. Hoe heeft Suisse dan kunnen winnen als ze de laatste week(in de uitzending) een verlies hebben geleden??
Nouja ik vind dat Sven en Geertje ook heel goed inspringen op nieuwe ontikkelingen, zoals de pompoenactie waarbij ze stoelen hadden voor 250 euro per klant, en het mooie menu wat ze voor die groep gasten snel naar Herman stuurden, sowieso hadden alle tenten hun best gedaan om de 20 onverwachte gasten in het zonnetje te zetten. Alleen wat een drama was die zogenaamde 'grappige' ober zeg...quote:Waarbij de culinaire kwaliteiten van Den Bosch er wel bovenuit springen en het commercieel en zakelijk inzicht en het inspringen op onverwachte ontwikkelingen van Leeuwarden weer veel beter is.
Volgens mij waren ze gewoon nog niet openquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:44 schreef gothic-blackie het volgende:
bij mij doet alleen doozo het op het moment niet, liggen hun er dan uit?
Tnxquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:52 schreef exporQ het volgende:
[..]
Op www.mijntentistop.nl is het sowieso te zien volgens mij... anders ff googlen op "uitzending gemist" sites!
Hoe weet je dat en waarom is het al naar buiten gekomen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:46 schreef sanni het volgende:
Frank en Frieda & Sven en Geertje zitten vanavond bij Jensen [afbeelding]
Idd en na vanavond helemaal niet meerquote:
En wij maar zeuren over die 25% van DB, doen ze bijna het dubbelequote:Op dinsdag 3 april 2007 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Als Den Bosch pleite zou gaan dan zou het een schande zijn
Dat is echt reteknap inderdaad.... en mijns inziens zijn ze gewoon het meest allround van alle koppelsquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:23 schreef existenz het volgende:
[..]
En wij maar zeuren over die 25% van DB, doen ze bijna het dubbele![]()
Ze hebben de eerste weken dus gedraaid:quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is echt reteknap inderdaad.... en mijns inziens zijn ze gewoon het meest allround van alle koppels
Ze zijn te grijs idd. Leeuwarden hebben ze grote twijfels over hun voortbestaan en waar ze nu hun geld op verdienen, maar Amsterdam is dus een grijze muis. En in de overige opzichten is Leeuwarden op het moment dus gewoon top.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:26 schreef TheVulture het volgende:
Amsterdam gaat eruit, die hebben echt op alle fronten een slechte beurt gemaakt
Tja een beetje jammer iddquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:32 schreef existenz het volgende:
Ja, niet onverwachts ook.... Den Bosch zou winnen als het geen SMS finale werd. Nu is het de vraag wie het echt gaat winnen...
Precies, die Friezen blijven een trots volk, die gaan massaal sms'en.... de Brabanders zijn daar niet zo mee bezigquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:32 schreef existenz het volgende:
Ja, niet onverwachts ook.... Den Bosch zou winnen als het geen SMS finale werd. Nu is het de vraag wie het echt gaat winnen...
Er zijn meer provincies dan alleen Friesland en Brabant, hoor! De rest van Nederland mag ook stemmen en deze inwoner van Noord-Holland stemt op Den Boschquote:Op woensdag 4 april 2007 00:08 schreef golfer het volgende:
Uitgaande van het feit dat er in Brabant meer mensen wonen en dus potentieel er meer sms-jes daar vandaan komen, voorspel ik dat Den Bosch het gaat winnen.
Inderdaad, was wel een hele coole uitspraak van die kerel.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:11 schreef SiGNe het volgende:
Dat Den Bosch trouwens met een sterren restarant werd vergeleken vond ik wel bijzonder voor een restaurant dat nog maar net gestart is door 2 jonge mensen.
Volgens mij gaan we in de toekomst nog wel meer van Sven horen.
Je kan nu al bellen en SMS-en...quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:20 schreef FoXje het volgende:
Hoe kun je stemmen dan?
Nou, misschien omdat mensen bij Leeuwarden misschien het gevoel hebben dat ze niet alles onder controle lijken te hebben wat betreft de keuken. Als het restaurant van mij was, zou ik die twee niet het management toevertrouwen. Dat gevoel krijg ik bij Sven en Geertje wel.quote:Op maandag 9 april 2007 19:14 schreef d.n3rd het volgende:
Dat eeuwige geneuzel over 'wat als de kok weggaat' hier altijd.. hoeveel restaurants zijn er wel niet waar de eigenaar zelf niet in de keuken staat?
In een normaal restaurant kan je dan nog redelijk makkelijk een nieuwe kok vinden, Leeuwarden moet op zoek naar een gespecialiseerde sushi-chef en daar lopen er een stuk minder van rond.quote:Op maandag 9 april 2007 19:14 schreef d.n3rd het volgende:
Dat eeuwige geneuzel over 'wat als de kok weggaat' hier altijd.. hoeveel restaurants zijn er wel niet waar de eigenaar zelf niet in de keuken staat?
Nou hier is een Friesquote:
Maar het feit dat het met Pasen niet druk is ook, lijkt me. Als een restaurant je bevalt is dat nou een mooie dag om er weer eens heen te gaan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:30 schreef Luuksor het volgende:
Het feit dat je drie weken moet wachten om op donderdag te kunnen eten zegt wel wat lijkt me..
Hehe hallo plaatsgenootjequote:Op dinsdag 10 april 2007 13:30 schreef Luuksor het volgende:
Heej, verjaardagsgenootjeHet feit dat je drie weken moet wachten om op donderdag te kunnen eten zegt wel wat lijkt me.. Maar inderdaad ook mindere geluiden gehoord.. Bij noa had al het personeel zo'n shirt aan met: Stuur LEEUWARDEN naar 5656, dus er wordt wel degelijk aandacht aan besteed.
Je wilt dus alweer suggereren dat het allemaal doorgestoken kaart is en dat de winnaar al van te voren bekend was.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:47 schreef sanni het volgende:
Inmiddels vanuit Delft in Den Bosch gearriveerd voor het sluitstuk van Mijn Tent is Top. Vooralsnog weinig andere media dan alleen die van de RTL groep zelf. Voor de goed gelovigen m.b.t dit soort realityshows: [afbeelding] blijf sms'en en trek je favoriet over de streep want natuurlijk is de winnaar nog niet bekend en is het live logootje een garantie voor de echtheid dat er niet gesjoemeld wordt in dit soort programma's. [afbeelding]
Post ook wat foto's uit Leeuwarden dan mochten ze winnen.....quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:37 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ben vanavond in de tent bij Leeuwarden te vinden! Het zag er nu al gezellig uit! Mr. Wix (DJ) draait er dus ik ga de heupjes even laten wiegen!
zou mooi zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:24 schreef TheVulture het volgende:
Volgens de site van MTIT gaat Doozo winnen
dat viel mij ook al op!quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Als ie over 10 minuten al gaat rijden, heeft stemmen dan nog zin?
Dat was inderdaad het viswijf uit Amsterdamquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Frieda is voor de gelegenheid naar de kapper geweest en heeft zelfs een lipstickje gekocht, zie ik.
Schreeuwde Weruscha nou 'en Amsterdam' of is dat een kloon?
Wel tof dat die er dus bij zijn in Den Boschquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het viswijf uit Amsterdam
Ligt eraan hoe en wat natuurlijk. Als hij vanuit Utrecht of Aalsmeer weg rijdt is het idd vreemd...quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Als ie over 10 minuten al gaat rijden, heeft stemmen dan nog zin?
en rotterdam had ik bij leeuwarden gespot. en volgens mij 2 juryleden bij den bosch, bij leeuwarden heb ik er nog maar 1 gezien.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Wel tof dat die er dus bij zijn in Den Bosch
Ik deed Utrecht - Den Bosch vanavond met 150 in 30 minuten... Dat red je dus niet.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:54 schreef TheVulture het volgende:
Lelystad - Leeuwarden is een uur.... Lelystad - Den Bosch iets korter volgens mij
ja ik ben ook voor Den Bosch hoorquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:19 schreef Lishe het volgende:
Vond ik ook the vulture. Maar kan ook komen door mijn voorkeur voor Den Bosch.
Ze zijn ook het meest compleet... vind het jammer dat het nu een sms-spel is gewonnen... die Friezen zijn bloedfanatiek daarin....quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:24 schreef Kwarkie het volgende:
Den Bosch zal het wel winnen ja.
ff in die feesttent geweestquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef blaaatkipje het volgende:
Zo, terug van het 'feest' in Leeuwarden, prachtig hoorT was wel aardig druk en zag dr wel leuk uit, heb fototjes gemaakt maar kan ze helaas niet op mn pc zetten, niet dat ze zo goed zijn maar ach.
4x ge smst maarquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zijn ook het meest compleet... vind het jammer dat het nu een sms-spel is gewonnen... die Friezen zijn bloedfanatiek daarin....
Ghehe klopt wel wat ja, en Sven met zn 'ja al die Friezen smsen zoveel huil-actie' versterkt het alleen maar denk ikquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zijn ook het meest compleet... vind het jammer dat het nu een sms-spel is gewonnen... die Friezen zijn bloedfanatiek daarin....
ik 5* als tegenprestatiequote:
Jeps haha, kom ik daar aan bij het zaailand, compleeeeeeeeet leeg. Dacht echt WTF?! Was het op die parkeerplaats...quote:
Ik denk dat Friezen trotser zijn op hun prestaties dan Brabanders op die van hun... is toch wel een algemene karaktertrek....quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:28 schreef Kleintjuh het volgende:
sry hoor. maar het hele ' in friesland zijn ze fanatieker' slaat natuurlijk nergens op. kom zelf uit friesland, ben bij doozo geweest maar vind toch dat den bosch het verdient. wat dat betreft denk ik eerder dat het andersom is omdat iedereen denkt dat wij er zo fanatiek zijn en dat gecounterd moet worden ofzo
mijn eerste gedachte dus ook, had nog ff biertje gehaald, in de kleinequote:Op dinsdag 10 april 2007 22:29 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Jeps haha, kom ik daar aan bij het zaailand, compleeeeeeeeet leeg. Dacht echt WTF?! Was het op die parkeerplaats...
Nou ja, ik juich elke vorm van activiteit in Leeuwarden aan
altijd baas boven baas he, maar mn vriendin heeft 1x gestemd dus dat maakt ook weer 5quote:
daar heb ik wel eens iets over gelezen, is wel eens onderzoek naar gedaan... maar dat is natuurlijk maar een algemeen beeldquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:30 schreef Kleintjuh het volgende:
en hoe kom je daar bij?
filmpje is al opgenomen, je kon ook nog maar 10 minuten stemmen en ik gok dat het verschil in percentages zodanig is geweest dat ie allang aan de rand van Leeuwarden of Den Bosch stondquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:35 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij word je compleet genaait als SMS'er. Die man stapt om 10 voor 10 in de auto, als hij voor kwart voor 11 in Den Bosch is het zeker nep want dat red je echt niet. Leeuwarden misschien net maar dan moet hij ook flink door kachelen.
Ja maar om dan te zeggen dat je tot 10 voor 10 kan stemmenquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
filmpje is al opgenomen, je kon ook nog maar 10 minuten stemmen en ik gok dat het verschil in percentages zodanig is geweest dat ie allang aan de rand van Leeuwarden of Den Bosch stond
daar dacht ik ook net aanquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:39 schreef Kleintjuh het volgende:
zou er naar beide steden een limo zijn maar dat er maar bij eentje iemand uitstapt?
hij mag hier heul niet op de hoek staanquote:
was zostraks ook al in zo een filmpje jaquote:
ja, maar niet dat ze beide gingen rijden tochquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:45 schreef justmattie het volgende:
[..]
was zostraks ook al in zo een filmpje ja![]()
jawelquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:46 schreef existenz het volgende:
[..]
ja, maar niet dat ze beide gingen rijden toch
Om nu ff mijn reactie af te typenquote:
Dat is echt wel heel sneu ja.... maar wat tof gedaan dit zeg....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |