abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:31:07 #1
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45063417

Vanaf 16 januari start een nieuw programma op RTL 5:
quote:
Vier koppels, vier steden, één droom: een eigen horecazaak. In het nieuwe programma Mijn Tent is Top kan heel Nederland zien hoe het de koppels vergaat en barst de strijd om de populairste tent los.

De jury oordeelt, de kijker bepaalt
Een strenge, vakkundige jury onder leiding van horecagoeroe en topkok Herman den Blijker beoordeelt de vier koppels. Zij beslissen welke twee koppels er afvallen. Tijdens de laatste live-uitzending kies jij jouw favoriet.

De koppels
Amsterdam
De sympathieke Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan hun horecadroom. Het idee is een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Simpele gerechten maar van uitstekende kwaliteit.

Den Bosch
Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment.

Leeuwarden
In Leeuwarden beginnen de nuchtere en gedreven Frieda en Frank aan het verwezenlijken van hun horecadroom. Zij starten hun eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan.

Rotterdam
De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor (pincho).

Meer info: www.mijntentistop.nl
Wie gaat er nog meer kijken?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:59:05 #2
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45064228
Alleen als ik ook kan sms'en
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zaterdag 6 januari 2007 @ 02:14:20 #3
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45064580
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:59 schreef Wickedangel het volgende:
Alleen als ik ook kan sms'en

Natuurlijk kun je SMS'en:
quote:
Een strenge, vakkundige jury beoordeelt de vier koppels. Niemand minder dan horecagoeroe en topkok Herman den Blijker leidt deze vijfkoppige jury. Zij beslissen welke twee koppels er afvallen. In aflevering 8 valt het eerste koppel af. Het tweede duo valt af in aflevering 10. De kijker heeft echter het allerlaatste woord. Tijdens de laatste live-uitzending kies jij jouw favoriet. Jouw telefoontje of SMS bepaalt de winnaar!
Bron: www.mijntentistop.nl
pi_45407908
quote:
Strijd om horeca-onderneming in Mijn tent is top
Geplaatst op 16-01-2007 om 11:24

In het nieuwe RTL 5-programma Mijn Tent is Top strijden vier koppels vanaf vanavond een aantal weken lang om een eigen horecaonderneming. Ieder koppel heeft de ambitie en wens een eigen horecazaak te beginnen en geven daar nu gehoor aan. Mijn tent is top laat zien hoe het deze startende ondernemers vergaat. De camera’s van RTL 5 volgen de ondernemers vanaf het moment dat zij de sleutel krijgen van hun nieuwe pand totdat hun bedrijf wel of niet tot bloei komt.

Tijdens dit proces worden de koppels begeleidt en beoordeeld door een jury waarvan topkok Herman den Blijker voorzitter is. Uiteindelijk blijft er één koppel over dat met het winnen van een geldbedrag de onderneming wint. Dat betekent echter niet dat de andere koppels hun deuren moeten sluiten. Mijn Tent is Top is gebaseerd op het succesvolle Australische programma My Restaurant Rules.

In Amsterdam, Leeuwarden, Den Bosch en Rotterdam gaan de koppels aan de slag. Met een origineel idee voor hun eigen horecaonderneming beginnen zij als fulltime ondernemers met frisse moed aan dit avontuur. Het verbouwen en inrichten van hun zaak, het regelen van de financiële huishouding, het aannemen van personeel, het samenstellen van een menukaart en het op peil houden van de kwaliteit van de zaak horen bij het verwezenlijken van deze droom. Tijdens dit proces worden de koppels in de gaten gehouden door vier vaste juryleden en het steeds wisselende gastjurylid.

Zij bepalen welke twee koppels als eerste moeten afvallen. Dit betekent echter niet dat deze ondernemers met hun bedrijf moeten stoppen. Zij maken alleen geen kans meer op de hoofdprijs; een geldbedrag waarmee hun onderneming ook in één keer hun eigendom is. Dit wint één koppel dat door het publiek wordt gekozen.

Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 5: “Mijn Tent is Top is meer dan alleen een tv programma. Het is een eigenzinnig, uniek en vooral ook groots event, dat nooit eer- der zo werd gedaan in Nederland . Een spannende, positieve strijd tussen vier zeer gemotiveerde koppels met vier verschillende horecaconcepten. En tegelijkertijd ook nog eens een leuke ’strijd’ tussen vier steden. Met de populaire topkok Herman den Blijker als welkome hulp, maar ook als strenge juryvoorzitter. Wie weet zijn Tent vanaf de grond goed op te bouwen, en de kijker te verleiden tot een bezoek aan zijn restaurant? En leuk ook, de kijker kan daar ter plekke op camera, commentaar leveren, en heeft ook invloed op de uiteindelijke uitslag. Ingredïenten en redenen genoeg derhalve om ons zeer te verheugen op dit programma.”

In Leeuwarden begint het koppel Frieda en Frank een eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan. Het jonge stel Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment. De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor. Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Mijn tent is top gaat vanavond om 21.30 uur van start bij RTL 5.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:13:58 #5
67385 ROG
Go on, say it.
pi_45421316
Leuke televisie, for the horeca-minded dan.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:57:01 #6
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45422864
(Modje: kan de titel veranderd worden in "Mijn Tent is Top" of "Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5"?)
pi_45425070
Ik heb het helaas gemist vandaag.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:53:28 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_45430983
Loopt trouwens ook al een topic over in CUL.

Edit

[CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker

[ Bericht 63% gewijzigd door Dos37 op 17-01-2007 10:53:55 (edit) ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_45433373
dit is dus de vaderlandse versie van het Australische My Restaurant Rules.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:04:57 #10
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45438699
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:53 schreef Dos37 het volgende:
Loopt trouwens ook al een topic over in CUL.
Discussie blijft terugkomen...

nogmaals:
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:36 schreef nlg het volgende:
Dus, om te resumeren:
  • De kookkunsten van de stellen, recepten en ander culinairs in: [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker
  • Het programma zelf, wat er in de aflevering gebeurd is en de rest in: Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5)
  • Hier weer terug over het programma
    (Wat vanavond overigens herhaald wordt bij RTL 7 om 20:30)
    pi_45441330
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
    dit is dus de vaderlandse versie van het Australische My Restaurant Rules.
    wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg. .
      woensdag 17 januari 2007 @ 16:25:00 #12
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_45441462
    Op zich wel leuk, maar waarom moeten deze programma's altijd zo langzaam? Eerst 5 minuten kijken wat er komen gaat, dan reclame, een terugblik naar de vorige 10 minuten, plus een vooruitblik naar de aankomende 10 minuten, dan weer reclame etc.. Van 50 minuten programma, gebeurt er hoogstens 10 minuten wat. Verschrikkelijk!
      woensdag 17 januari 2007 @ 17:41:28 #13
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_45444357
    quote:
    sympathieke Richard
    dat stukje heb ik dan gemist geloof ik

verder vind ik het wel leuk...
    alleen vind ik de "oplevering" van de verschillende tenten niet helemaal eerlijk, de een was een grotere puinzooi dan de andere....
    en met andere bedoel ik dan die tent van die amsterdammers, is in veel betere staat dan de andere panden...
    maar goed hun "vriendjes" komen dan ook niet helpen he (wat je ook aan hun "huis" zag is het mischien maar goed ook dat er niet teveel hoeft te gebeuren....
    maar helemaal eerlijk lijkt me het niet...

verder lijken mij de 2 R'dammers het best bezig voorlopig...
    pi_45446353
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 16:20 schreef sugarJay het volgende:

wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg. .
    Vooral pauperig -- 't zal eens niet bij die NL versies

In de Aussie versie hoefden ze zich toch niet in de SCHULDEN te steken? Dat dat hier zo is (alleen de winnaar natuurlijk niet, de rest wel) vind ik niet kunnen.

In de Aussie versie konden ze het geld van het programma gebruiken en de restaurants van de mensen die het niet haalden werden gewoon door het programma verkocht aan een derde. Op die manier en via reclamegelden, SMSjes, etc, kreeg de producent echt wel zijn geld terug. Meer dan dat. Dat zal neem ik aan hier niet anders zijn, dus ik vind het schandalig dat ze die mensen zo uitzuigen.
    pi_45599206
    Yo! Dit topic loopt vlot! Weinig kijkers vrees ik.

Jammer, want ondanks wat ik eerder schreef lijkt het me wel een tof programma. Alleen wat op de centen richting de deelnemers.
    pi_45612851
    Ik dacht net serieus dat ik Jeroen van het blok 2006 voorbij zag komen, nog iemand dit gezien? ik zag het verkeerd.

Heb trouwens nog nooit gekeken verder dus ben benieuwd!

[ Bericht 10% gewijzigd door nieky op 23-01-2007 22:04:05 ]
    pi_45613628
    Den Bosch

Moet mijn woonplaats toch steunen he
    Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
    Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
    pi_45613829
    Wat een zelfingenomen gozers dat team Rotterdam... dat ze maar hard op hun bek mogen gaan

edit: Ze verneuken hun presentatie...

concept van Den Bosch zag er leuk uit....
    pi_45614596
    Leeuwarden wint de 10000 nav de presentatie... toch wel terecht
      dinsdag 23 januari 2007 @ 22:40:46 #20
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_45614795
    Terecht inderdaad. Ik vind Frieda ook leuk!
    Al zou ik het liefst gaan eten in Rotterdam.
    pi_45616432
    Ik denk dat Den Bosch en Amsterdam er uit vliegen en dat het publiek dan mag kiezen tussen Rotterdam en Leeuwarden, wat ik eigenlijk ook hoop. Jammer trouwens dat je Herman voor de reclame al 'Lee' kon horen zeggen.

Het concept van de Rotterdammers vind ik echt leuk, dat van Den Bosch komt tot nu toe het minst op me over en dat koppel evenmin.
      woensdag 24 januari 2007 @ 09:42:32 #22
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_45622374
    Het concept van Amsterdam stelt ook geen bal voor natuurlijk. Dat jurylid zei het gistreren treffend: wat onderscheidt jullie concept van die 300.000 andere brasseries in A'dam? Nou, helemaal niet!
      woensdag 24 januari 2007 @ 10:43:11 #23
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_45623505
    Ik irriteer me zooooooo ontzettend hard aan die Richard...
    en aan de preview van volgende week te zien wordt dat nog erger...

Verder Leeuwarden
    Echt ze konden die 10.000 zo goed gebruiken, zeker nu dat plafond opeens naar beneden komt...

Ik denk persoonlijk dat Rotterdam zichzelf nog tegen gaat komen....
    hoe en wat weet ik verder ook niet, maar het komt me net te gemakkelijk over om goed te blijven gaan
    pi_45623531
    Van mij mogen Den Bosch winnen.. En Rotje Knor.. wat een balletjes zeg!
      woensdag 24 januari 2007 @ 10:46:05 #25
    166220 Mr_Impulsief
    .......................!
    pi_45623564
    Jaa miss hellemaal gelijk Die jonge lui verdienen een goeie kans
    pi_45623589
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 10:46 schreef Mr_Impulsief het volgende:
    Jaa miss hellemaal gelijk Die jonge lui verdienen een goeie kans
    Thanx Mr_impulsief..
      woensdag 24 januari 2007 @ 11:18:15 #27
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_45624435
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 10:43 schreef Cybart het volgende:
    Ik irriteer me zooooooo ontzettend hard aan die Richard...
    en aan de preview van volgende week te zien wordt dat nog erger...
    Is dat die uit A'dam?
    Dat stel is het enige stel wat ik het niet gun. Kan ze beide niet uitstaan..
    pi_45626753
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef pfaf het volgende:
    Is dat die uit A'dam?
    Dat stel is het enige stel wat ik het niet gun. Kan ze beide niet uitstaan..
    Inderdaad, Richard en Weruschca. Zoals jij en het jurylid al zeiden is een zoveelste brasserie in Amsterdam geen zinnige toevoeging. Sowieso lijkt het mij dat de horeca in Amsterdam volgepropt genoeg is. Op de site van Mijn tent is top staat dat in Leeuwarden per horecagelegenheid meer dan 500 inwoners zijn, landelijk gemiddeld is dat krap 400. Ik denk dat het in Amsterdam nog veel minder is.
      woensdag 24 januari 2007 @ 13:09:48 #29
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_45627524
    Voor de echte die-hards: je kunt nu ook live meekijken in de restaurants!
    pi_45632508
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 13:09 schreef nlg het volgende:
    Voor de echte die-hards: je kunt nu ook live meekijken in de restaurants!
    Het ziet er nu al stukken beter uit overal! Coquille houdt 27 januari een opening, dat is ook op de webcam te zien.

Edit: Brasserie Suisse opent de deuren ook op 27 januari.
    pi_45635378
    Misschien handig om deze twee topics te verenigen?
    Maak nie regtig saak nie
    pi_45635585
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:09 schreef kassenbouwer het volgende:
    lijkt me wel
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
    pi_45637339
    Die uit Den Bosch verdienen het het minst. Die paupers komen gewoon te laat als de aannemer om 7 uur op de stoep gaat. Zelfs als de Blijker komt zijn ze niet op tijd omdat ze zogenaamd MOE zijn.
    Je wilt een restaurant beginnen en dan doe je dat.
    Die gozer heeft ook een uitstraling van een zak aardappelen. Dat kan nooit wat worden.
    pi_45637498
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:13 schreef Lassekjus het volgende:
    Die uit Den Bosch verdienen het het minst. Die paupers komen gewoon te laat als de aannemer om 7 uur op de stoep gaat. Zelfs als de Blijker komt zijn ze niet op tijd omdat ze zogenaamd MOE zijn.
    Je wilt een restaurant beginnen en dan doe je dat.
    Die gozer heeft ook een uitstraling van een zak aardappelen. Dat kan nooit wat worden.
    Die presentatie van Den Bosch zag er toch heel aardig uit... beter als die van Rotterdam, dat was gewoon een hoop blabla... en van Rotterdam vind ik het zwaar minder dat het geen echte horecamensen lijken.... zoals ook gezegd door de jury zouden ze net zo goed auto's kunnen verkopen... en ze besteden alles uit
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:52:07 #35
    8534 Kokkers
    Music Maestro!
    pi_45638459
    Voor de betere voyeurist, doe even webcams kijken dan!

pi_45653959
    Ik heb het ook al in het andere topic gevraagd, maar daar heb ik nog geen antwoord gekregen.
    Misschien dat iemand hier het weet?
    quote:
    Ik lees op de site van RTL dat Frank een zaak in Harlingen heeft gehad. Iemand enig idee welke zaak dat was?
    Ik kom zelf namelijk oorspronkelijk uit Harlingen dus ik ben wel nieuwsgierig...
    Forza Juve!
    pi_45668296
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die presentatie van Den Bosch zag er toch heel aardig uit... beter als die van Rotterdam, dat was gewoon een hoop blabla... en van Rotterdam vind ik het zwaar minder dat het geen echte horecamensen lijken.... zoals ook gezegd door de jury zouden ze net zo goed auto's kunnen verkopen... en ze besteden alles uit
    Die gasten uit Rotterdam moeten ze meteen opsluiten. Wat een irritante wannabe yuppies zijn dat zeg.
    Achterlijke idioten.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 09:46:58 #38
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_45816578
    vanavond weer lekker irriteren aan de amsterdammer + zijn stewardess
      dinsdag 30 januari 2007 @ 11:57:39 #39
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_45819376
    Leeuwarden zit op een leuk plekje omdat die weg nu is afgesloten voor verkeer... anders was het echt wel een kutplek geweest
    Bernie en ik zijn tof.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 11:58:24 #40
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_45819395
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 09:46 schreef Cybart het volgende:
    vanavond weer lekker irriteren aan de amsterdammer + zijn stewardess
    Wat een rete arrogant wijf is dat zeg
    Where law ends, tyrrany begins.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48:18 #41
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_45838981
    Op de eigen sites van de restaurants is te zien hoe ze er 'af' uitzien en wat de menu's zijn geworden.
    pi_45839076
    Leuk programma, volg het eigenlijk pas 2 weken maar erg leuk. Dat stel uit leeuwarden is wel mijn favoriet eigenlijk. Wat die jappanners en die andere gast hadden gemaakt zag er erg lekker uit.
      zondag 4 februari 2007 @ 14:56:17 #43
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_45971869
    Aanstaande dinsdag:

Wie denk jij dat deze keer wint?
    pi_46057697
    Het is weer leuk.... Leeuwarden is

Den Bosch heb ik als stadgenoot een zwak voor....

Rotterdam en Amsterdam
      woensdag 7 februari 2007 @ 09:02:06 #45
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46065666
    Als ik uit eten zou gaan, zou ik naar Rotterdam gaan. Geweldig idee, die pincho's.
    pi_46083807
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 09:02 schreef pfaf het volgende:
    Als ik uit eten zou gaan, zou ik naar Rotterdam gaan. Geweldig idee, die pincho's.
    Het is een leuk idee maar die gasten stralen echt 0,0 gezelligheid uit... totaal geen horeca-lui
    pi_46095578
    Die Dave, en Marc. Wat een grove taal (lekker wijf, dikke tieten). Dit om te verhullen dat ze homo zijn??
    pi_46095791
    Kan zo maar kunnen... ik zie ze er wel voor aan, toch vind ik ze wel grappig en best wel lef ook dat ze als non-horeca zakenlui een restaurant willen beginnen.

Zoals ik van Frieda gister zag, is ze al aardig thuis in het horeca wereldje en Frank is een nuchter mens, Leeuwarden... nee ik bedoel: Doozo !! gaat winnen *Wat een schitterende tent is dat geworden. *
    pi_46099652
    Ik walg van die mensen uit Rotterdam.
    Over-the-hill wannabee studenten, wat een nepvolk.
    Ik gun het Den Bosch of Leeuwarden wel.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_46277799
    Como Como .

Wat een rukkers bij elkaar.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 22:48:30 #51
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_46279568
    R'dam is going down
    (nu amsterdam nog)

ben nu helemaal voor leeuwarden....
    Den Bosch boeit me niet meer zo...

Frank & Frieda
    leuk concept voor daar, mooie ambiance, leuke mensen...

jammer dat het zo ver weg is !
      dinsdag 13 februari 2007 @ 22:52:37 #52
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46279777
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 22:48 schreef Cybart het volgende:
    R'dam is going down
    (nu amsterdam nog)
    Inderdaad, gaat lekker daar. DIe kok is ook een kneus zeg, na zo'n voorbereiding na 2 dagen opgeven.
    quote:
    ben nu helemaal voor leeuwarden....
    Den Bosch boeit me niet meer zo...
    Daar zien we ook zo weinig van, of ligt dat aan mij?
    quote:
    Frank & Frieda
    leuk concept voor daar, mooie ambiance, leuke mensen...
    Volgens de preview van volgende week gaan zij ook nog moeilijke tijden krijgen!
    pi_46280392
    De Mystery Guest geeft op de site een:
    9 voor Coquille
    8 voor Como Como
    7 voor Suisse
    6 voor Doozo.

Dat had ik niet verwacht! Ik ben heel benieuwd naar de uitzending van volgende week.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 23:09:46 #54
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46280615
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 23:05 schreef p-etr-a het volgende:
    De Mystery Guest geeft op de site een:
    9 voor Coquille
    8 voor Como Como
    7 voor Suisse
    6 voor Doozo.

Dat had ik niet verwacht!
    Ik ben heel benieuwd naar de uitzending van volgende week.
    "Het was niet veel soeps" over Doozo, dus ik had het al wel verwacht ( zie m'n reactie hierboven )
    Leuk dat Coquille zo goed scoort.
    pi_46281230
    Ja precies maar voor de uitzending had ik het nog niet verwacht, laat ik het zo zeggen.
    pi_46281577
    Aangezien er nog steeds twee topics lopen ( [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker ) zet ik mijn verhaaltje hier ook nog maar even!

Goed, ik ben er dus vandaag geweest.
    Ik was met twee andere vrienden. In het begin kom je daar aanlopen, maar dan moet je even goed kijken waar je nou eigenlijk precies naar binnen moet. Glazen deuren aan de voorkant, maar welke is nu de goede? Wij kwamen erachter dat het de deur helemaal links was. Maar even later keken we naar buiten; een man wou naar binnen, probeert een paar deuren, het lukt niet, en hij loopt dus gewoon weg! Tjsa... Toen Marc vroeg of alles naar wens was, zei hij ook dat er inderdaad nog een sticker met een pijl naar de goede deur moest...
    Toen we binnen kwamen werden we niet echt direct aangesproken door het personeel. Liever heb ik altijd maar dat ik gelijk aangesproken wordt. De reden waarom ik binnenkom in een restaurant is meestal toch omdat ik wat wil eten en graag een tafel wil.
    Ze hadden drie soorten bier zoals bleek uit de uitzending. Mijn vrienden en ik wilden even onze bierkennis testen en we kregen 3 bier in dezelfde glazen en moesten toen raden welk bier welke was. Als echte kenners allemaal goed
    Daarna de pincho's . Op zich ruime keuze. En ook echt erg lekker. Leuk als borrelhapje of als voorgerecht.
    De kaart die ze vandaag in de uitzending hadden, hadden ze vandaag in het restaurant niet. Blijkbaar kunnen ze de kaart niet aan, want je kon maar uit 3 hoofdgerechten kiezen. We hadden alle 3 ossenhaas en die was erg goed moet ik zeggen.
    Het dessert: de crema catalana is inderdaad geen echte crema catalana, maar goed zoveel verstand heb ik ook niet van crema catalana.
    Over het algemeen vind ik de sfeer in het restaurant erg relaxed. Lekker voor een dinsdagavond. Bediening heel aardig, maar eerlijk gezegd weinig verstand van zaken. De ober kon bij het uitleggen van de pincho's niet echt vertellen wat er nu precies allemaal op zat.

Echt een ruktent vind ik het niet. Relaxte tent zelfs. Maar ik vraag me af in hoeverre het zin heeft om twee bazen te hebben, die allebei klaarblijkelijk weinig verstand hebben van de horeca.
    Maak nie regtig saak nie
    pi_46301095
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 22:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Como Como .

Wat een rukkers bij elkaar.
    Idd wat een eikels
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:49:57 #58
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_46408730
    Het wordt Rotterdam nog moeilijker gemaakt:
    quote:
    Klachten uit België
    Het zit Marc en Dave niet mee. Vanuit België kregen de Rotterdammers een klacht over de naam van hun tent. De merknaam Comocomo is door een Belgische pintxobar vastgelegd binnen Europa. Wat zijn hiervan de gevolgen? Zullen Marc en Dave de naam moeten wijzigen?
    Bron: www.mijntentistop.nl
    Lees ook: Como Como: origineel of plagiaat?
    pi_46504816
    Bijna tijd.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 22:16:48 #60
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_46507599
    Leuke aflevering!
    pi_46535392
    Die gasten van Como como redden het niet denk ik
    Beetje dom om zonder advocaat naar Belgie te gaan ook.
    pi_46535440
    Heb het gisteren gezien, vond het een leuk programma
    I'm Fucking Brilliant!
      woensdag 21 februari 2007 @ 19:30:28 #63
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_46535458
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 19:28 schreef dfens het volgende:
    Die gasten van Como como redden het niet denk ik
    Beetje dom om zonder advocaat naar Belgie te gaan ook.
    dave zit er geloof ik ook flink onder bij marc
    pi_46536939
    Als ik voor de Coquille sta op de Markt in 's-Hertogenbosch, dan denk ik altijd: gauw genieten in het Diezehuys! ( http://www.hetdiezehuys.nl )
    Nothing takes the past away like the future!
      woensdag 21 februari 2007 @ 21:42:11 #65
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_46540553
    Net pas op RTL7 kunnen kijken. Den Bosch die 15K terecht gewonnen lijkt me
    Where law ends, tyrrany begins.
      donderdag 22 februari 2007 @ 02:50:00 #66
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_46548886
    Ik vind het best een leuk programma om te zien, vooral ook omdat een goede vriend in Suisse werkt. Wat ik van hem weet is het onterecht hoe zij in beeld komen en ik geef hem groot gelijk. Als iemand hier een baas kent die voor woonruimte zorgt als je bij hem komt te werken dan hoor ik het graag, het is iig wel iets wat Richard heeft gedaan. Daarnaast werkt hij iedere dag, van smorgens vroeg tot savonds laat, hij heeft ontzettend veel hart voor de zaak. De gezellige en leuke dingen die hij voor het personeel regelt komen ook al niet aanbod. Dus wat dit betreft, er mag weleens een eerlijker beeld gegeven worden van de restaurants.

Zelfs in de metro is te lezen dan Den Blijker bij Como 010 aan de bar komt zitten om ze extra advies te geven, want tja het is Rotterdam en daar heeft hij toch een zwak voor. Mooi principe een programma waar je voorzitter van de jury toch partijdig is.
    pi_46548914
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:09 schreef kassenbouwer het volgende:
    Nog steeds niet opgepikt, dit idee?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      Moderator donderdag 22 februari 2007 @ 07:22:49 #68
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_46549391
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 02:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Na overleg met de CUL-mods is besloten beide topics te laten lopen. Meer info over het hoe en waarom staat in het CUL-FB topic.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_46549798
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 02:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Haha, ja ik snap het ook niet.
    Ik zou zeggen slotje hierop en een link in de laatste post naar die andere!
    Maak nie regtig saak nie
    pi_46555551
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 02:50 schreef Tweek het volgende:
    Ik vind het best een leuk programma om te zien, vooral ook omdat een goede vriend in Suisse werkt. Wat ik van hem weet is het onterecht hoe zij in beeld komen en ik geef hem groot gelijk. Als iemand hier een baas kent die voor woonruimte zorgt als je bij hem komt te werken dan hoor ik het graag, het is iig wel iets wat Richard heeft gedaan. Daarnaast werkt hij iedere dag, van smorgens vroeg tot savonds laat, hij heeft ontzettend veel hart voor de zaak. De gezellige en leuke dingen die hij voor het personeel regelt komen ook al niet aanbod. Dus wat dit betreft, er mag weleens een eerlijker beeld gegeven worden van de restaurants.

Zelfs in de metro is te lezen dan Den Blijker bij Como 010 aan de bar komt zitten om ze extra advies te geven, want tja het is Rotterdam en daar heeft hij toch een zwak voor. Mooi principe een programma waar je voorzitter van de jury toch partijdig is.
    Dat gevoel had ik ook al heel erg. Die 2 jattende eikeltjes (niet alleen de naam, maar het gehele concept) worden de hand boven het hoofd gehouden door Herman. Dat werpt een smet op het hele programma. Brandende kaarsen achterlaten, geen verstand van de kaart, ruzie... het wordt helemaal niet afgestraft en dat is echt belachelijk!!!!
    pi_46750487
    Wat een stel ongelofelijke zeik-eters daar in Den Bosch... stelletje blije gasten, net schaamhaar hebben en alles gaan lopen afzeiken.... respect voor de reactie van het personeel
    pi_46750508
    Goed gehandeld daar van 'Den Bosch'. Tof hoor.
    pi_46750554
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Goed gehandeld daar van 'Den Bosch'. Tof hoor.
    Ja ik weet niet of ik zo cool was gebleven tegen die eikels
    pi_46750696
    Rotterdam heeft wel een streepje voor bij de Blijker
    pi_46750832
    Die Engelse wijven ook al
    pi_46750898
    Zijn al die lastige gasten nu geregeld door De Blijker en cs.

edit: ja dus
    pi_46751394
    Wow... Leeuwarden draait goed zeg.... 13000 winst.... Den Bosch ook netjes met 3000 euro winst....

Rotterdam en Amsterdam in de min....
    pi_46751398
    . Misschien eens opletten.

Leeuwarden 13.000e winst !
    pi_46752165
    Leeuwarden pakt de lastige klanten niet zo handig aan moet ik zeggen
      woensdag 28 februari 2007 @ 00:36:09 #80
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_46758037
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef TheVulture het volgende:
    zacht uitgedrukt
    denk dat hem dat in het cultuurverschil zit. Frank probeerde het netjes op te lossen, alleen de kok gooide roet in het eten. Maar daar valt echt nog aan te werken
    en aan de andere kant, die cijfers van hen.... petje af...
    en dan Herman in het begin van de serie nog zeggen: "sushi in leeuwarden, als dat maar gaat werken"
    Den Bosch en Leeuwarden gaan het wel redden! (of ze nu winnen of niet)

Ik verwacht (en hoop) dat we volgende week afscheid nemen van Rotterdam. ondanks dat ze zo geholpen worden door Herman lijkt het er toch op neer te komen, dat zij, nog meest in de beginnende fase zitten. Perrsoneel dat het eten niet kent, nog steeds geen kok. En op tv straalt het bedrijf geen eenheid uit.
    pi_46787217
    Ik zap er even langs, maar geweldig dat die kok gewoon aan tafel komt vertellen dat die vrouw geen verstand heeft van Sushi (of, volgens die man: soesie). Het waren ook wel zeikerds ook
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_46787308
    den bosch
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      woensdag 28 februari 2007 @ 21:40:45 #83
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46787402
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef TheVulture het volgende:
    Ok, maar tegen een kok zeggen dat z'n producten niet vers zijn (wat ze wel zijn ) is wel wat anders dan klagen of een kaas wel of niet op kaart moet...
      donderdag 1 maart 2007 @ 16:27:14 #84
    30535 JohanC
    Maar das logisch
    pi_46811501
    Lijkt me duidelijk dat den bosch terecht de 15000 euro heeft gewonnen.
    Zij zijn op dit moment de meest complete tent.

Wat hebben ze het ook heel professioneel opgelost met die moeilijke klanten.
    Ballen van Sven dat hij aan het einde toch naar die gasten toekomt.
    pi_46824996
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 16:27 schreef JohanC het volgende:

Ballen van Sven dat hij aan het einde toch naar die gasten toekomt.
    Dat vond ik juist het sterkst

Ik vind het ook knap dat het concept van Den Bosch winstgevend is... had ik niet zo verwacht... ik woon zelf in Den Bosch en het concept lijkt op het eerste gezicht wat te hautain voor de gemiddelde Bosschenaar... toch knap gedaan
      zondag 4 maart 2007 @ 16:24:08 #86
    20297 Cybart
    FRISBEE FUCKER
    pi_46908491
    nouja, ze teren nu natuurlijk ook voornamelijk op de kijkers van het programma....
    tenminste dat verwacht ik
      maandag 5 maart 2007 @ 12:49:47 #87
    155663 Crush65
    Nu nog nieuwer
    pi_46937186
    Ik erger me al van af het begin aan die Rotterdammers (en dat zeg ik als Rotterdammer) En dan bedoel ik vooral Marc. Zelden zo'n irritant, zelf-ingenomen stuk vreten gezien als dat ventje. Jammer, want die Dave komt nog wel over als iemand met echt hart voor de zaak, maar zijn compagnon verdomd het gewoon om op tijd zijn nest uit te komen.En zijn klauwen uit de mouwen te steken. Walgelijk! Eerst al dat arrogante gedoe bij die jury-presentatie met dat vliegtuigje. Vervolgens lopen pronken met een idee dat ze gewoon rechtstreeks 100% gejat hebben uit Spanje. Gewoon brandende kaarsen op je bar achterlaten na de opening en daar niet op aangesproken worden. Dan de arrogantie hebben als je naam word geclaimd om daar zonder raadsman naar toe te gaan. Je personeel niet goed instrueren en niet het goede voorbeeld geven door altijd tijdig in de zaak aanwezig te zijn. Om over dat walgelijke gedoe bij die sollicitatiegesprekken maar te zwijgen! (Laatst zag ik ook weer zo'n mokkeltje in de afwaskeuken, dat duidelijk op haar 'capaciteiten' was aangenomen) En wat valt het tegen dat Den Blijker ze zo de hand boven het hoofd houd, zeg! 'Ja, het is toch Rotterdam' rot toch op!! De andere steden hebben hun zaakjes stukken beter voor elkaar. Het zou me niet verbazen als die Dave straks met een burn out de tent uit loopt, zou ik nog zielig voor hem vinden ook....
    Nu doe je het weer!
      maandag 5 maart 2007 @ 13:39:57 #88
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46938794
    Maak je je druk om. Ik ben er geweest en het eten was prima. De rest vind ik niet
    zo boeiend. Maar ff iets anders: Waarom lopen er nu 2 threads hierover? Ik zag in
    CUL deze en wil weten waar nu te reageren in het vervolg..
    pi_47089684
    Twee keer proberen op te nemen deze week, kom ik er nog via een site achter wie er al uit is .

Van het weekend toch nog maar even de aflevering van dinsdag terugkijken via internet.
    pi_47298013
    Aardige aflevering deze week, mooi dat Spijkers zo positief was. Den Bosch vind ik echt ok .
      donderdag 15 maart 2007 @ 13:04:38 #91
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_47298082
    Maar ze hebben het qua hygiene dus niet zo best voor elkaar.
    Relatief natuurlijk, als ik zo een kebapje haal weet ik ook wel dat er meer mis mee is.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 17:04:49 #92
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_47342246
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 13:39 schreef sanni het volgende:
    Maak je je druk om. Ik ben er geweest en het eten was prima. De rest vind ik niet
    zo boeiend. Maar ff iets anders: Waarom lopen er nu 2 threads hierover? Ik zag in
    CUL deze en wil weten waar nu te reageren in het vervolg..
    Voor deze vraag is zelfs al een apart topic geopend (Duidelijkheid TV-programma's welk subforum: SHO/TV/CUL/?) en om mijn reactie daar te quoten:
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 23:36 schreef nlg het volgende:
    Dus, om te resumeren:
  • De kookkunsten van de stellen, recepten en ander culinairs in: [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker
  • Het programma zelf, wat er in de aflevering gebeurd is en de rest in: Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5)
  • Lijkt me een goede oplossing.

Heeft er al iemand bij de restaurants pompoenen gegeten, trouwens?
    pi_47344471
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 17:04 schreef nlg het volgende:

[..]

Voor deze vraag is zelfs al een apart topic geopend (Duidelijkheid TV-programma's welk subforum: SHO/TV/CUL/?) en om mijn reactie daar te quoten:
    [..]

Lijkt me een goede oplossing.

Heeft er al iemand bij de restaurants pompoenen gegeten, trouwens?
    Volgens mij houdt niemand zich aan die indeling... Maar goed
    Maak nie regtig saak nie
    pi_47475699
    Vanavond valt er toch nog een duo af?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 16:17:07 #95
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_47475911
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 16:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Vanavond valt er toch nog een duo af?
    volgens mij ook ja!
    spannend spannend!
    pi_47501121
    Niemand is afgevallen!
    Leuke ideeen hadden ze met de pompoenen actie,normaal staat Amsterdam niet zo hoog bij mij maar nu erg leuk gedaan.
    Ook Den Bosch weer erg leuk opgepakt en ja Leeuwarden ze draaien wel als de beste maar ze missen net even dat ene is mijn mening.

Ja Den bosch mag van mij winnen! Alleen minder janken
      dinsdag 3 april 2007 @ 00:02:55 #97
    16036 nlg
    Can you define irony?
    pi_47948537
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 10:04 schreef Miss_Impulsiefjuh het volgende:
    Niemand is afgevallen!
    Leuke ideeen hadden ze met de pompoenen actie,normaal staat Amsterdam niet zo hoog bij mij maar nu erg leuk gedaan.
    Ook Den Bosch weer erg leuk opgepakt en ja Leeuwarden ze draaien wel als de beste maar ze missen net even dat ene is mijn mening.

Ja Den bosch mag van mij winnen! Alleen minder janken
    Vanavond dan toch weer een afvaller... wie denk jij dat eruit gaat?
      dinsdag 3 april 2007 @ 08:29:01 #98
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_47952126
    ik gok den bosch eruit...
    die moeten 25% meer omzet uit de keuken halen, das bijna niet te doen!
    pi_47980289
    kijk maar eens naar de webcams op internet
    teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
    pi_47987641
    Toffe ep!

Terechte finalisten!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')